[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 301 ... 305 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:37
KlaasjeNL schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:07:
De uitslag suggereert dat we hebben gedomineerd, maar ik vond het verdedigend nogal zwak en onzeker. Als Zweden wat scherper was in de afronding had het heel anders kunnen lopen. Zo ga je het tegen de grotere voetballanden niet redden. Vooral van Dijk een dikke onvoldoende. Traag en onzichtbaar in plaats van een aanwezige leider achterin. Vond Dumfries ook matig evenals v.d. Ven. Gravenberch deed alles goed evenals Summerville.
Zweden heeft toch best goede aanvallers, die niet erg onderdoen van die van toplanden? En ze krijgen ruimte, maar scoren niet; en ik vermoed dat NL tegen de echte toplanden nog net wat scherper is

  • autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-06 06:09
Sport_Life schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:09:
Van Dijk niet echt scherp vandaag, rest van de verdediging incl keeper was toch wel goed ?
Huh? Van de Ven stond ook in de verdediging. Al kun je ook zeggen dat hij een extra Zweedse aanvaller was. Hij speelde nl. steeds naar die gasten in het geel.

  • iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:17
D-e-n schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:05:
[...]

Als je komt moet je hem hebben
https://nos.nl/video/2619529-doelpunt-lagerbielke-afgekeurd-vanwege-buitenspel-geen-aansluitingstreffer-zweden


Je kan niet zeggen dat Verbruggen niet alles gaf. Was gewoon een mooie kopper (en voorzet) als het niet buitenspel was geweest

Don't let perfect be the enemy of good.


  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:29
Lekkere overwintering hoor! Alleen Zweden is geen Frankrijk of Spanje..

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
Prima wedstrijd gezien. Laat die Marokkanen of Brazilianen maar komen.

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik krijg bij Koeman altijd het gevoel dat hij geen rekening houd met de afstemming tussen spelers.
Hij stelde hier bijvoorbeeld Gakpo, Malen en Brobbey op en dan ook Reijnders achter Gakpo en daarachter van der Ven. Je zag dat die linkerflank gewoon zwakker was in de omschakeling.

Op rechts speelde Malen niet lekker en erachter staan Gravenberch en Dumfries. Die twee verdedigen beter, maar lijken Malen ook minder goed bediend te hebben. Summerville die meer meespeelt, lijkt daar beter te zijn.

Want je zag ook dat er steeds meer naar Gakpo getrokken werd voor de aanval. Maar bij de omschakeling konden de Zweden meermaals doorstoten. Met Summerville kan je beide kanten op aanvallen. Reijnders is als aanvallende middenvelder er toen uitgehaald voor Koopmeiners die ook meer defensief ingesteld is. En zo stabiliseer je ook die flank weer.

Wat ik namelijk niet begrijp en nooit begrepen heb, is dat we zowel links als rechtsvoor, een aantal opties hebben met snelle spelers. En we hebben ook twee spitsen die best goed kunnen scoren in moeilijke situaties. Dus werd jarenlang, Depay maar neergezet in de spits die daar weinig kan en hadden de spelers op de flanken, geen afspeelpunt om die doelpunten te maken. Toen werd Malen er maar eens neergezet en dat werkte ook niet echt. Malen moet je lekker op de flank houden met hoe wij spelen en hoe defensief veel teams tegen Oranje gaan spelen. Dat geld ook voor Gakpo, Summerville etc.

Maak je middenveld dan stabieler en meer solide door voor iets meer defensief ingericht te gaan. Zo kan je hopelijk die constante tegenaanvallen, eerder afstoppen. Vervolgens pas je je flankverdedigers ook aan op de tegenstander en/of situatie. Hetzelfde kan je ook met je flankaanvallers doen. Maar kijk naar het aanvullende geheel en niet de individuele poppetjes.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:17
rik86 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:10:
[...]


Zweden heeft toch best goede aanvallers, die niet erg onderdoen van die van toplanden? En ze krijgen ruimte, maar scoren niet; en ik vermoed dat NL tegen de echte toplanden nog net wat scherper is
Zweden is zeker in zn algemeen goed in de aanval maar de hoop dat NL volgende keer wat scherper is heeft al ons vaak genekt. Er moet toch echt wat verandering komen in de structuur maar ik betwijfel of die er komt.

Don't let perfect be the enemy of good.


  • D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:52
Ik word een beetje moe van de neiging om van Dijk van alles wat verdedigend mis gaat de schuld te geven. Tussen de van Dijk van zes jaar terug en die van nu zit een verschil maar dat betekent niet dat hij nu niks meer kan.

Ik zag van Hecke ook een keer een bal dom inleveren en vd Ven bespeelde de ruimte op links niet goed, ook bij de tegengoal. De wanorde op het eind van de eerste helft was overduidelijk een fout op het middenveld

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
D-e-n schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:14:
Ik word een beetje moe van de neiging om van Dijk van alles wat verdedigend mis gaat de schuld te geven. Tussen de van Dijk van zes jaar terug en die van nu zit een verschil maar dat betekent niet dat hij nu niks meer kan.

Ik zag van Hecke ook een keer een bal dom inleveren en vd Ven bespeelde de ruimte op links niet goed, ook bij de tegengoal. De wanorde op het eind van de eerste helft was overduidelijk een fout op het middenveld
eens, alsof van dijk alles kan oplossen wat zijn teamgenoten verkeerd doen, het is geen tovenaar

  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:12:
Ik krijg bij Koeman altijd het gevoel dat hij geen rekening houd met de afstemming tussen spelers.
Hij stelde hier bijvoorbeeld Gakpo, Malen en Brobbey op en dan ook Reijnders achter Gakpo en daarachter van der Ven. Je zag dat die linkerflank gewoon zwakker was in de omschakeling.

Op rechts speelde Malen niet lekker en erachter staan Gravenberch en Dumfries. Die twee verdedigen beter, maar lijken Malen ook minder goed bediend te hebben. Summerville die meer meespeelt, lijkt daar beter te zijn.

Want je zag ook dat er steeds meer naar Gakpo getrokken werd voor de aanval. Maar bij de omschakeling konden de Zweden meermaals doorstoten. Met Summerville kan je beide kanten op aanvallen. Reijnders is als aanvallende middenvelder er toen uitgehaald voor Koopmeiners die ook meer defensief ingesteld is. En zo stabiliseer je ook die flank weer.

Wat ik namelijk niet begrijp en nooit begrepen heb, is dat we zowel links als rechtsvoor, een aantal opties hebben met snelle spelers. En we hebben ook twee spitsen die best goed kunnen scoren in moeilijke situaties. Dus werd jarenlang, Depay maar neergezet in de spits die daar weinig kan en hadden de spelers op de flanken, geen afspeelpunt om die doelpunten te maken. Toen werd Malen er maar eens neergezet en dat werkte ook niet echt. Malen moet je lekker op de flank houden met hoe wij spelen en hoe defensief veel teams tegen Oranje gaan spelen. Dat geld ook voor Gakpo, Summerville etc.

Maak je middenveld dan stabieler en meer solide door voor iets meer defensief ingericht te gaan. Zo kan je hopelijk die constante tegenaanvallen, eerder afstoppen. Vervolgens pas je je flankverdedigers ook aan op de tegenstander en/of situatie. Hetzelfde kan je ook met je flankaanvallers doen. Maar kijk naar het aanvullende geheel en niet de individuele poppetjes.
Reijnders ging voor Til en Frenkie voor Koop toch? Dus Verder twee spitsen die best makkelijk doelpunten maken? Wie dan? Volgens mij scoort niemand in het NL-elftal echt makkelijk, en hoewel Brobbey er vandaag 2 best snel inlegt, is dat waarschijnlijk ook een unicum. Bij Ajax mistte hij de grootste kansen, nu is het natuurlijk nu weer wat later, maar ik kan me niet voorstellen dat hij ineens de deadly killer is. De kansen vandaag waren ook niet te moeilijk en die 2e mist hij waarschijnlijk vaker dan dat 'ie hem scoort.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
NL was vrij efficiënt, paar mooie aanvallen. Geweldige Brobbey en Verbruggen.

Maar deze wedstrijd had ook anders kunnen aflopen, zitten genoeg leermomenten in.

  • Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02:15
Sidestepje, maar dat Nike shirt met de gouden kettingen is me toch een partijtje agressief lelijk, niet te doen.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:14:
Ik word een beetje moe van de neiging om van Dijk van alles wat verdedigend mis gaat de schuld te geven. Tussen de van Dijk van zes jaar terug en die van nu zit een verschil maar dat betekent niet dat hij nu niks meer kan.

Ik zag van Hecke ook een keer een bal dom inleveren en vd Ven bespeelde de ruimte op links niet goed, ook bij de tegengoal. De wanorde op het eind van de eerste helft was overduidelijk een fout op het middenveld
Toch, bij die 4-1, daar kan Van Dijk de bal onderscheppen (instappen) voordat de splijtende pass gegeven wordt, mét rugdekking, en dat was kansrijker geweest dan wat er nu gebeurde…

Verder eens.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

NoTimeRemains

I know

Pussolini schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:24:
Sidestepje, maar dat Nike shirt met de gouden kettingen is me toch een partijtje agressief lelijk, niet te doen.
smaken verschillen maar ik vind em vet.

This is the Way.


  • Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-06 16:27
D-e-n schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:05:
[...]

Als je komt moet je hem hebben
100%

Hij miste de bal gewoon. Dat mag je hem aanrekenen. Hij heeft daar gewoon geluk dat de goal wordt afgekeurd.

Knowledge reigns supreme over nearly anything


  • CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:42
Dit was gewoon goed, Zweden onmachtig en kon geen vuist maken. Verdediging stond gewoon goed. Iets te traag soms. Maar dat maakte de aanvallende instelling ruim goed. Kritiek tegen Japan was inzakken na de voorsprong, dat is nu beter gegaan.

Goed resultaat had ik vooraf zeker niet verwacht. Gewoon goed, punt uit.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Snowdog schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:18:
[...]


Reijnders ging voor Til en Frenkie voor Koop toch? Dus Verder twee spitsen die best makkelijk doelpunten maken? Wie dan? Volgens mij scoort niemand in het NL-elftal echt makkelijk, en hoewel Brobbey er vandaag 2 best snel inlegt, is dat waarschijnlijk ook een unicum. Bij Ajax mistte hij de grootste kansen, nu is het natuurlijk nu weer wat later, maar ik kan me niet voorstellen dat hij ineens de deadly killer is. De kansen vandaag waren ook niet te moeilijk en die 2e mist hij waarschijnlijk vaker dan dat 'ie hem scoort.
Brobbey twee intikkers waarvoor je moeite moet doen om ze te missen, Gakpo twee keer met geweldige persoonlijke acties.

Ik zie wel een flink verschil. Dat gezegd hebbende, als spits moet je er staan, en Brobbey stond er.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-06 06:09
Waarom is die studio waar Stekelenburg en Koeman staan in de Zweedse kleuren?

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Brobbey doet wat een echte spits moet doen en dat is lang geleden bij Oranje.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Snowdog schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:18:
[...]


Reijnders ging voor Til en Frenkie voor Koop toch? Dus Verder twee spitsen die best makkelijk doelpunten maken? Wie dan? Volgens mij scoort niemand in het NL-elftal echt makkelijk, en hoewel Brobbey er vandaag 2 best snel inlegt, is dat waarschijnlijk ook een unicum. Bij Ajax mistte hij de grootste kansen, nu is het natuurlijk nu weer wat later, maar ik kan me niet voorstellen dat hij ineens de deadly killer is. De kansen vandaag waren ook niet te moeilijk en die 2e mist hij waarschijnlijk vaker dan dat 'ie hem scoort.
Bij Ajax was Brobbey ongelukkig maar er speelde op de achtergrond ook wel bijzondere dingen zoals afpersing. Zijn eerste seizoen in de PL was wel goed bij Sunderland en heeft hij echt wel laten zien een goede speler te zijn en dat heeft ie vanavond nogmaals bewezen. Roepen dat scoren niet zo moeilijk is, is vanaf de luie bank altijd makkelijk.

  • Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-06 16:27
Ramzzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:28:
[...]

Brobbey twee intikkers waarvoor je moeite moet doen om ze te missen, Gakpo twee keer met geweldige persoonlijke acties.

Ik zie wel een flink verschil. Dat gezegd hebbende, als spits moet je er staan, en Brobbey stond er.
Die 2e van Brobbey komt hij nog net met zn grote teen bij. Da's niet bepaald een simpele intikker.

Misschien moet je even naar de bbc overschakelen. Volgens Shearer (ooit best een aardige spits) heeft Brobbey zn directe tegenstander helemaal opgegeten. Alsof het een bakje nasi was. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything


  • CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:42
Ramzzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:28:
[...]

Brobbey twee intikkers waarvoor je moeite moet doen om ze te missen, Gakpo twee keer met geweldige persoonlijke acties.

Ik zie wel een flink verschil. Dat gezegd hebbende, als spits moet je er staan, en Brobbey stond er.
Dat is niet eenvoudig daar staan op dat moment, hoe vaak gaat dat niet mis. Ook bij Brobbey, als de aanvoer er niet is. Die is er nu wel. En het werkt. Zweden is geen Curaçao hè.

  • WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 25-06 10:47
Summerville wordt dus basis speler en Malen op de bank.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8


  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:38
Koeman: "Dan komt er een moment dat Memphis misschien gewoon kan beginnen".

Nee, nee, nee! :'( Mooi als hij een positieve sfeer creëert in het team, laat hem dan vooral lekker de bank motiveren.

[ Voor 37% gewijzigd door Arjan90 op 20-06-2026 21:33 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • WillemdeZijger
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:20
DutchOwnage schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:09:
[...]

Kom net weer van 't schijthuis. Die BBQ worstjes net wat te kort op de grill gelaten.
Worstjes zijn al voorgegaard toch?

  • KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02:43
Pussolini schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:24:
Sidestepje, maar dat Nike shirt met de gouden kettingen is me toch een partijtje agressief lelijk, niet te doen.
Dat waren de shirts in '88 eigenlijk ook. Komt dus helemaal goed :)F

  • Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:37
Arjan90 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:32:
"Dan komt er een moment dat Memphis misschien gewoon kan beginnen".

Nee, nee, nee! :'(
Pfff koeman zegt eigenlijk gewoon enigszins omfloerst dat als depay fit is dat hij basis speelt

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Arjan90 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:32:
"Dan komt er een moment dat Memphis misschien gewoon kan beginnen".

Nee, nee, nee! :'(
Ai

Maar Brobbey ook lichte hamstring klachten. Die heeft weer als een beest gestreden.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

… “terug naar Kansas”.

Nee, oen, Kansas City ligt in Missouri.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:08

Quad

Doof

Ramzzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:28:
[...]

Brobbey twee intikkers waarvoor je moeite moet doen om ze te missen, Gakpo twee keer met geweldige persoonlijke acties.

Ik zie wel een flink verschil. Dat gezegd hebbende, als spits moet je er staan, en Brobbey stond er.
De loopactie van Brobbey bij de 1-0 was geniaal. En dan tussen 2 kan komen om de bal erin te krijgen. Dat was echt geen type intikker die simpel is.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd


  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:18:
[...]


Reijnders ging voor Til en Frenkie voor Koop toch? Dus Verder twee spitsen die best makkelijk doelpunten maken? Wie dan? Volgens mij scoort niemand in het NL-elftal echt makkelijk, en hoewel Brobbey er vandaag 2 best snel inlegt, is dat waarschijnlijk ook een unicum. Bij Ajax mistte hij de grootste kansen, nu is het natuurlijk nu weer wat later, maar ik kan me niet voorstellen dat hij ineens de deadly killer is. De kansen vandaag waren ook niet te moeilijk en die 2e mist hij waarschijnlijk vaker dan dat 'ie hem scoort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXjDclxFA62nQwQRCzitjOh7vuQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fCwduwFBS9xpK6gXFMkY5CBx.jpg?f=user_large

O-)

Het gaat mij ook niet om Ajax, maar om Oranje. Hier heeft Weghorst zich inmiddels wel bewezen als iemand die kan scoren. En Brobbey nu ook goed, tweemaal gescoord. Dat is wat je van een spits zou moeten verwachten. Maar in Nederland lijkt er nog steeds de obsessie te zijn, dat ook de spits, altijd mee moet voetballen. En als Cruyff opeens zou herrijzen als 20 jarige en opgesteld kon worden in de spits, dan inderdaad graag die meespelende spits. Maar als het er niet is, dan is het er niet.

Verder was het volgens mij Koopmeinders voor Reijnders en Til voor de Jong. Het leek het middenveld in ieder geval meer te stabiliseren. En daarmee stond de verdediging ook wat beter.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Quad schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:36:
[...]

De loopactie van Brobbey bij de 1-0 was geniaal. En dan tussen 2 kan komen om de bal erin te krijgen. Dat was echt geen type intikker die simpel is.
Simpel zeker niet. Je moet op volle snelheid voor die bal gaan. En dat was zeker netjes!

Ik kon mij Brobbey niet herinneren om zijn snelheid…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Miki schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Bij Ajax was Brobbey ongelukkig maar er speelde op de achtergrond ook wel bijzondere dingen zoals afpersing. Zijn eerste seizoen in de PL was wel goed bij Sunderland en heeft hij echt wel laten zien een goede speler te zijn en dat heeft ie vanavond nogmaals bewezen. Roepen dat scoren niet zo moeilijk is, is vanaf de luie bank altijd makkelijk.
Ik zeg toch nergens dat scoren makkelijk is? We hebben alleen geen echte goalscorer. Brobbey is dat ook niet, zelfs als er op de achtergrond zaken speelde. 7 goals 1 assist in 31 appearances in de PL (en bijna 2k minutes, dus niet alleen korte invalbeurten) lijkt me nog altijd vrij matig voor een spits.

Vandaag doet hij het lekker, maar nog altijd denk ik niet dat er een reden is om aan te nemen dat hij dit kan volhouden tenzij het allemaal intikkertjes zijn. Ik geloof dat ze bij de BBC ook zeiden dat het 10 ball touches waren waarvan 2 goals in de 1e helft, dat is natuurlijk top voor een spits, maar ik denk niet dat hij dat ook tegen de betere landen kan volhouden.

  • Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 16:40
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:37:
[...]

[Afbeelding]

O-)

Het gaat mij ook niet om Ajax, maar om Oranje. Hier heeft Weghorst zich inmiddels wel bewezen als iemand die kan scoren. En Brobbey nu ook goed, tweemaal gescoord. Dat is wat je van een spits zou moeten verwachten. Maar in Nederland lijkt er nog steeds de obsessie te zijn, dat ook de spits, altijd mee moet voetballen. En als Cruyff opeens zou herrijzen als 20 jarige en opgesteld kon worden in de spits, dan inderdaad graag die meespelende spits. Maar als het er niet is, dan is het er niet.

Verder was het volgens mij Koopmeinders voor Reijnders en Til voor de Jong. Het leek het middenveld in ieder geval meer te stabiliseren. En daarmee stond de verdediging ook wat beter.
Weghorst gaat nog een belangrijke rol spelen. Mark my words. Heeft hij tegen Argentinie gedaan en tegen Turkije op het EK.

  • Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 15:28
vraag van het toernooi is toch gewoon weer… wat weet Memphis Depay van Koeman waarmee hij hem kan chanteren??

gelukkig stond hij niet in de basis, maar helaas toch weer ingevallen en wederom echt geen potten kunnen breken. Sterker nog, door toedoen van Depay had Zweden bijna gescoord.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Den_S85 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:41:
vraag van het toernooi is toch gewoon weer… wat weet Memphis Depay van Koeman waarmee hij hem kan chanteren??

gelukkig stond hij niet in de basis, maar helaas toch weer ingevallen en wederom echt geen potten kunnen breken. Sterker nog, door toedoen van Depay had Zweden bijna gescoord.
Hij weet waar dat shirt van Olaf Thon is gebleven.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
Vlassie1980 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:39:
[...]

Weghorst gaat nog een belangrijke rol spelen. Mark my words. Heeft hij tegen Argentinie gedaan en tegen Turkije op het EK.
Hallo mama Weghorst.

Ja , bekertjes water weggeven misschien, weghorst heeft helemaal niks te zoeken op dit wk. Zekerheden uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dat geldt voor Weghorst 100voudig in zijn huidige "vorm"

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:12:
Ik krijg bij Koeman altijd het gevoel dat hij geen rekening houd met de afstemming tussen spelers.
Hij stelde hier bijvoorbeeld Gakpo, Malen en Brobbey op en dan ook Reijnders achter Gakpo en daarachter van der Ven. Je zag dat die linkerflank gewoon zwakker was in de omschakeling.

Op rechts speelde Malen niet lekker en erachter staan Gravenberch en Dumfries. Die twee verdedigen beter, maar lijken Malen ook minder goed bediend te hebben. Summerville die meer meespeelt, lijkt daar beter te zijn.

Want je zag ook dat er steeds meer naar Gakpo getrokken werd voor de aanval. Maar bij de omschakeling konden de Zweden meermaals doorstoten. Met Summerville kan je beide kanten op aanvallen. Reijnders is als aanvallende middenvelder er toen uitgehaald voor Koopmeiners die ook meer defensief ingesteld is. En zo stabiliseer je ook die flank weer.

Wat ik namelijk niet begrijp en nooit begrepen heb, is dat we zowel links als rechtsvoor, een aantal opties hebben met snelle spelers. En we hebben ook twee spitsen die best goed kunnen scoren in moeilijke situaties. Dus werd jarenlang, Depay maar neergezet in de spits die daar weinig kan en hadden de spelers op de flanken, geen afspeelpunt om die doelpunten te maken. Toen werd Malen er maar eens neergezet en dat werkte ook niet echt. Malen moet je lekker op de flank houden met hoe wij spelen en hoe defensief veel teams tegen Oranje gaan spelen. Dat geld ook voor Gakpo, Summerville etc.

Maak je middenveld dan stabieler en meer solide door voor iets meer defensief ingericht te gaan. Zo kan je hopelijk die constante tegenaanvallen, eerder afstoppen. Vervolgens pas je je flankverdedigers ook aan op de tegenstander en/of situatie. Hetzelfde kan je ook met je flankaanvallers doen. Maar kijk naar het aanvullende geheel en niet de individuele poppetjes.
Erik ben jij dat? :P

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Beetje zuur dat je niet alleen niet een nummer 3 kan treffen blijkbaar maar ook nog eens tegen een van de zwaarste bevolkte poules uitkomt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Snowdog schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:38:
[...]


Ik zeg toch nergens dat scoren makkelijk is? We hebben alleen geen echte goalscorer. Brobbey is dat ook niet, zelfs als er op de achtergrond zaken speelde. 7 goals 1 assist in 31 appearances in de PL (en bijna 2k minutes, dus niet alleen korte invalbeurten) lijkt me nog altijd vrij matig voor een spits.

Vandaag doet hij het lekker, maar nog altijd denk ik niet dat er een reden is om aan te nemen dat hij dit kan volhouden tenzij het allemaal intikkertjes zijn. Ik geloof dat ze bij de BBC ook zeiden dat het 10 ball touches waren waarvan 2 goals in de 1e helft, dat is natuurlijk top voor een spits, maar ik denk niet dat hij dat ook tegen de betere landen kan volhouden.
7 goals bij een middenmoter in de PL :? Wat is jouw referentiekader? In de Nations League tegen Duitsland > Rudiger was Brobbey ook ontzettend goed.

Ik ben van mening dat als Nederland zich zo blijft ontwikkelen op het toernooi ze nog best ver kunnen komen.

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
Ramzzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:28:
[...]

Brobbey twee intikkers waarvoor je moeite moet doen om ze te missen, Gakpo twee keer met geweldige persoonlijke acties.

Ik zie wel een flink verschil. Dat gezegd hebbende, als spits moet je er staan, en Brobbey stond er.
Ik vond die 2e wel echt een wereldgoal hoor. Leek simpel tikkertje maar zat veel techniek achter. Koos ook reteknap positie. Hij bnbond die verdedigers ook knap aan zich. Hele tijd 2 man in z'n nek. Gaf weer mogelijkheden voor de flanken en Gravenberch.

  • forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:38:
[...]


Ik zeg toch nergens dat scoren makkelijk is? We hebben alleen geen echte goalscorer. Brobbey is dat ook niet, zelfs als er op de achtergrond zaken speelde. 7 goals 1 assist in 31 appearances in de PL (en bijna 2k minutes, dus niet alleen korte invalbeurten) lijkt me nog altijd vrij matig voor een spits.

Vandaag doet hij het lekker, maar nog altijd denk ik niet dat er een reden is om aan te nemen dat hij dit kan volhouden tenzij het allemaal intikkertjes zijn. Ik geloof dat ze bij de BBC ook zeiden dat het 10 ball touches waren waarvan 2 goals in de 1e helft, dat is natuurlijk top voor een spits, maar ik denk niet dat hij dat ook tegen de betere landen kan volhouden.
Juist met ruimte en 1 tegen 1 word Brobbey beter, in de PL was hij bij een laagvlieger echt wel goed. Vele vertrouwen in, lekker laten staan.

  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De Spaanse pers heeft de scorekaart al beschikbaar gesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5cnInnBNtgLY3_8sl7dhBAziws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tX7N0BRuot9nifCNyKGJONVh.png?f=fotoalbum_large

Nederland begint te overtuigen :)

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:46:
Beetje zuur dat je niet alleen niet een nummer 3 kan treffen blijkbaar maar ook nog eens tegen een van de zwaarste bevolkte poules uitkomt.
Yup, waarschijnlijk Marokko of Brazilië. En dan Engeland en Argentinië of Duitsland en Frankrijk.
We ontlopen Spanje en Portugal, maar potentieel krijgen we wel Brazilië en daarna Duitsland of Frankrijk in de halve finale als we de groep winnen en doorgaan in de eliminatie. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08
Ramzzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:38:
[...]

Simpel zeker niet. Je moet op volle snelheid voor die bal gaan. En dat was zeker netjes!

Ik kon mij Brobbey niet herinneren om zijn snelheid…
Brobbey is juist razendsnel. Was snelste van Ajax iig

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54
Den_S85 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:41:
vraag van het toernooi is toch gewoon weer… wat weet Memphis Depay van Koeman waarmee hij hem kan chanteren??

gelukkig stond hij niet in de basis, maar helaas toch weer ingevallen en wederom echt geen potten kunnen breken. Sterker nog, door toedoen van Depay had Zweden bijna gescoord.
De assist op Summerville kwam van… Depay. :+
Maar verder ben ik het wel met je eens. :P

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Miki schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:46:
[...]

7 goals bij een middenmoter in de PL :? Wat is jouw referentiekader? In de Nations League tegen Duitsland > Rudiger was Brobbey ook ontzettend goed.

Ik ben van mening dat als Nederland zich zo blijft ontwikkelen op het toernooi ze nog best ver kunnen komen.
Ja, ik kan van elke speler ook wel een goede wedstrijd herinneren dat maakt verder niet zoveel uit toch? 7 goals bij een middenmotor lijkt me verder ook niet geweldig, we hebben het hier over het Nederlands elftal, niet over spelers die af en toe een leuke wedstrijd ballen.

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:37:
[...]

[Afbeelding]

O-)

Het gaat mij ook niet om Ajax, maar om Oranje. Hier heeft Weghorst zich inmiddels wel bewezen als iemand die kan scoren. En Brobbey nu ook goed, tweemaal gescoord. Dat is wat je van een spits zou moeten verwachten. Maar in Nederland lijkt er nog steeds de obsessie te zijn, dat ook de spits, altijd mee moet voetballen. En als Cruyff opeens zou herrijzen als 20 jarige en opgesteld kon worden in de spits, dan inderdaad graag die meespelende spits. Maar als het er niet is, dan is het er niet.

Verder was het volgens mij Koopmeinders voor Reijnders en Til voor de Jong. Het leek het middenveld in ieder geval meer te stabiliseren. En daarmee stond de verdediging ook wat beter.
Weghorst heeft anders in een heel seizoen echt geen pepernoot geraakt. Maakte het team om hem heen slechter.

Ik had m niet eens geselecteerd. Vooral geen minuten geven.

  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:37

Fiber

Beaches are for storming.

Verkeerde topic...

[ Voor 82% gewijzigd door Fiber op 20-06-2026 22:00 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Snowdog schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:56:
[...]


Ja, ik kan van elke speler ook wel een goede wedstrijd herinneren dat maakt verder niet zoveel uit toch? 7 goals bij een middenmotor lijkt me verder ook niet geweldig, we hebben het hier over het Nederlands elftal, niet over spelers die af en toe een leuke wedstrijd ballen.
Je bent doelpalen aan het verschuiven. Je zegt eerst dat Brobbey geen kans maakt tegen grote top landen, ik wijs je er één aan waar hij zich al bewezen heeft en dan kom je weer met dit zure antwoord aanzetten. Het is duidelijk dat je geen fan bent, dus we gaan er niet uitkomen :)

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:51:
[...]

Yup, waarschijnlijk Marokko of Brazilië. En dan Engeland en Argentinië of Duitsland en Frankrijk.
We ontlopen Spanje en Portugal, maar potentieel krijgen we wel Brazilië en daarna Duitsland of Frankrijk in de halve finale als we de groep winnen en doorgaan in de eliminatie. :>
Kwart en halve finale is logisch dat je goede tegenstanders krijgt. Maar 16de finale, dat is wel weird dat je dan al zo’n land kan treffen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Miki schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:59:
[...]

Je bent doelpalen aan het verschuiven. Je zegt eerst dat Brobbey geen kans maakt tegen grote top landen, ik wijs je er één aan waar hij zich al bewezen heeft en dan kom je weer met dit zure antwoord aanzetten. Het is duidelijk dat je geen fan bent, dus we gaan er niet uitkomen :)
Ik ben absoluut geen doelpalen aan het verschuiven, hij heeft zich absoluut niet bewezen, hij heeft matige stats voor een pure spits, zelfs in de PL. Daar is niets zuurs aan, hij is gewoon geen topper, zo simpel is het toch?

  • hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:19
Ben ik de enige die bij deze pot denkt dat hij nog steeds naar oranje aan het kijken is?

#hupelfenbeinkuste

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°


  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:01:
[...]


Kwart en halve finale is logisch dat je goede tegenstanders krijgt. Maar 16de finale, dat is wel weird dat je dan al zo’n land kan treffen.
Ligt eraan wie tweede gaat worden tussen Marokko en Brazilië. Maar de hele loting is apart.
De tweede plaats in groep F, zet je waarschijnlijk rechtsboven en daarin kan je Argentinië en Engeland verwachten. Ergste is alleen dat een van de derde plaats teams, vrijwel gegarandeerd tegenover Frankrijk gaat komen. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:38:
[...]

Simpel zeker niet. Je moet op volle snelheid voor die bal gaan. En dat was zeker netjes!

Ik kon mij Brobbey niet herinneren om zijn snelheid…
Brobbey oogt niet snel, maar hij is het wel. Levensgevaarlijk als hij halverwege de helft kan wegdraaien en ontsnappen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:20
  1. Organisatorisch klopt er niets van achterin. Ik durf te wedden dat ze vooraf hebben doorgekregen dat Isak en Gyokeres niet mogen combineren. Een van de twee kan de bal krijgen natuurlijk, maar niet combineren, dat is dodelijk. En dat konden ze dus wel. Dat moet echt opgelost worden, je kan niet tegen Zweden bijna een half uur bibberend onder druk staan, net zoals tegen Japan. Zone dekking gaat vaak fout met de Jong en van de Ven. Die nr. 18 Ayari ging opeens zwerven na de drinkpauze en kwam vaak gevaarlijk vrij. Werd pas opgelost na de rust. Koeman kan dat dus niet snel oplossen -> faal.
  2. Die tegengoal kan je niet zoveel aan doen, was een uitstekende counter met een hele rappe Elanga.
  3. Brobbey heel goed met bal vasthouden, kaatsen en scoren. Je ziet dat hij precies heeft wat Malen niet heeft: de psyche van een spits; schijt aan alles -> scoren. Malen is mentaal slap, een gemiste kans gaat broeien in z'n brein -> missen..
  4. Gakpo veel beter, wisselde meer af met binnendoor en buitenom.
  5. Frenkie stond hoger dus beter.
  6. Reijnders mist echt ritme, niet best. Kluivert erin graag tegen Tunesie.
  7. Van Hecke opbouwend zwak. Veel foute passes.
  8. Van Dijk sterk en goed. Wint bijna alle duels zoals altijd.
  9. Koopmeiners vond ik goed de rol van Frenkie overnemen. Kalm en secuur.
  10. Verbruggen heel goed.
  11. Depay kut, alleen gezien als schijf bij de vijfde goal.
  12. Til nuttig maar nog een beetje onwennig.
  13. Summerville fantastisch. Wat een speler. Die is na 4 interlands al 100x beter dan die nepmocro Lang. Gaat een serieuze transfer maken in de komende dagen/weken.
    edit:
    Denzel vergeten. Die heeft zijn harde voeten kennelijk weer goed ingesmeerd met hydraterende zalf. Had een paar fantastische voorzetten. En grav ook heel goed, die blijft staan.
Nu dus die verdedigende chaos serieus aanpakken, en dan krijg ik er misschien nog wat hoop in voor een kwartfinale of zo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Elzavo op 20-06-2026 23:27 ]


  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:14:
[...]

Brobbey oogt niet snel, maar hij is het wel. Levensgevaarlijk als hij halverwege de helft kan wegdraaien en ontsnappen.
;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Elzavo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:18:
  1. Organisatorisch klopt er niets van achterin. Ik durf te wedden dat ze vooraf hebben doorgekregen dat Isak en Gyokeres niet mogen combineren. Een van de twee kan de bal krijgen natuurlijk, maar niet combineren, dat is dodelijk. En dat konden ze dus wel. Dat moet echt opgelost worden, je kan niet tegen Zweden bijna een half uur bibberend onder druk staan, net zoals tegen Japan. Zone dekking gaat vaak fout met de Jong en van de Ven. Die nr. 18 Ayari ging opeens zwerven na de drinkpauze en kwam vaak gevaarlijk vrij. Werd pas opgelost na de rust. Koeman kan dat dus niet snel oplossen -> faal.
  2. Die tegengoal kan je niet zoveel aan doen, was een uitstekende counter met een hele rappe Elanga.
  3. Brobbey heel goed met bal vasthouden, kaatsen en scoren. Je ziet dat hij precies heeft wat Malen niet heeft: de psyche van een spits; schijt aan alles -> scoren. Malen is mentaal slap, een gemiste kans gaat broeien in z'n brein -> missen..
  4. Gakpo veel beter, wisselde meer af met binnendoor en buitenom.
  5. Frenkie stond hoger dus beter.
  6. Reijnders mist echt ritme, niet best. Kluivert erin graag tegen Tunesie.
  7. Van Hecke opbouwend zwak. Veel foute passes.
  8. Van Dijk sterk en goed. Wint bijna alle duels zoals altijd.
  9. Koopmeiners vond ik goed de rol van Frenkie overnemen. Kalm en secuur.
  10. Verbruggen heel goed.
  11. Depay kut, alleen gezien als schijf bij de vijfde goal.
  12. Til nuttig maar nog een beetje onwennig.
  13. Summerville fantastisch. Wat een speler. Die is na 4 interlands al 100x beter dan die nepmocro Lang. Gaat een serieuze transfer maken in de komende dagen/weken.
Nu dus die verdedigende chaos serieus aanpakken, en dan krijg ik er misschien nog wat hoop in voor een kwartfinale of zo :)
Tegengoal vond ik van Dijk wel een fout maken. Stapte achteruit in plaats van naar de bal toe, die hij voor het oprapen had).

Verder kan ik me goed vinden in jouw verhaal.

Vrijdag starten met Summerville ipv Maken en Kluivert ipv Reijnders.

  • DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:48

DirtyBird

Praktiserend denker

De scheids maakt er wel een beetje een zooitje van :/

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
DirtyBird schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:40:
De scheids maakt er wel een beetje een zooitje van :/
Maar Oliver zit al lang en breed aan z'n cup of tea.

  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 10:11

Typhone

Who Dares Wins

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:46:
Beetje zuur dat je niet alleen niet een nummer 3 kan treffen blijkbaar maar ook nog eens tegen een van de zwaarste bevolkte poules uitkomt.
Gelukkig heeft Koeman een goed trackrecord tegen top 20 landen :)

  • hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnfAh2SeKbxxDPw9GMAw9Q1Je6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZI45HquxQiWq3il2r2x7mZDR.jpg?f=fotoalbum_large

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°


  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:13
Wat een avond was het! Alleen Tunesië nog, kunnen mooi spelers gespaard worden voor de zware wedstrijd die daarna volgt.

  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Elzavo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:18:
  1. Organisatorisch klopt er niets van achterin. Ik durf te wedden dat ze vooraf hebben doorgekregen dat Isak en Gyokeres niet mogen combineren. Een van de twee kan de bal krijgen natuurlijk, maar niet combineren, dat is dodelijk. En dat konden ze dus wel. Dat moet echt opgelost worden, je kan niet tegen Zweden bijna een half uur bibberend onder druk staan, net zoals tegen Japan. Zone dekking gaat vaak fout met de Jong en van de Ven. Die nr. 18 Ayari ging opeens zwerven na de drinkpauze en kwam vaak gevaarlijk vrij. Werd pas opgelost na de rust. Koeman kan dat dus niet snel oplossen -> faal.
  2. Die tegengoal kan je niet zoveel aan doen, was een uitstekende counter met een hele rappe Elanga.
  3. Brobbey heel goed met bal vasthouden, kaatsen en scoren. Je ziet dat hij precies heeft wat Malen niet heeft: de psyche van een spits; schijt aan alles -> scoren. Malen is mentaal slap, een gemiste kans gaat broeien in z'n brein -> missen..
  4. Gakpo veel beter, wisselde meer af met binnendoor en buitenom.
  5. Frenkie stond hoger dus beter.
  6. Reijnders mist echt ritme, niet best. Kluivert erin graag tegen Tunesie.
  7. Van Hecke opbouwend zwak. Veel foute passes.
  8. Van Dijk sterk en goed. Wint bijna alle duels zoals altijd.
  9. Koopmeiners vond ik goed de rol van Frenkie overnemen. Kalm en secuur.
  10. Verbruggen heel goed.
  11. Depay kut, alleen gezien als schijf bij de vijfde goal.
  12. Til nuttig maar nog een beetje onwennig.
  13. Summerville fantastisch. Wat een speler. Die is na 4 interlands al 100x beter dan die nepmocro Lang. Gaat een serieuze transfer maken in de komende dagen/weken.
    edit:
    Denzel vergeten. Die heeft zijn harde voeten kennelijk weer goed ingesmeerd met hydraterende zalf. Had een paar fantastische voorzetten.
Nu dus die verdedigende chaos serieus aanpakken, en dan krijg ik er misschien nog wat hoop in voor een kwartfinale of zo :)
Als je bovenstaande afzet tegen wat nu Duitsland aan het doen is tegen Ivoorkust dan zijn we echt nog behoorlijk streng en mogen we toch wel behoorlijk trots zijn op het resultaat. Natuurlijk kan het beter maar dan nog

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Elzavo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:18:
  1. Organisatorisch klopt er niets van achterin. Ik durf te wedden dat ze vooraf hebben doorgekregen dat Isak en Gyokeres niet mogen combineren. Een van de twee kan de bal krijgen natuurlijk, maar niet combineren, dat is dodelijk. En dat konden ze dus wel. Dat moet echt opgelost worden, je kan niet tegen Zweden bijna een half uur bibberend onder druk staan, net zoals tegen Japan. Zone dekking gaat vaak fout met de Jong en van de Ven. Die nr. 18 Ayari ging opeens zwerven na de drinkpauze en kwam vaak gevaarlijk vrij. Werd pas opgelost na de rust. Koeman kan dat dus niet snel oplossen -> faal.
  2. Die tegengoal kan je niet zoveel aan doen, was een uitstekende counter met een hele rappe Elanga.
  3. Brobbey heel goed met bal vasthouden, kaatsen en scoren. Je ziet dat hij precies heeft wat Malen niet heeft: de psyche van een spits; schijt aan alles -> scoren. Malen is mentaal slap, een gemiste kans gaat broeien in z'n brein -> missen..
  4. Gakpo veel beter, wisselde meer af met binnendoor en buitenom.
  5. Frenkie stond hoger dus beter.
  6. Reijnders mist echt ritme, niet best. Kluivert erin graag tegen Tunesie.
  7. Van Hecke opbouwend zwak. Veel foute passes.
  8. Van Dijk sterk en goed. Wint bijna alle duels zoals altijd.
  9. Koopmeiners vond ik goed de rol van Frenkie overnemen. Kalm en secuur.
  10. Verbruggen heel goed.
  11. Depay kut, alleen gezien als schijf bij de vijfde goal.
  12. Til nuttig maar nog een beetje onwennig.
  13. Summerville fantastisch. Wat een speler. Die is na 4 interlands al 100x beter dan die nepmocro Lang. Gaat een serieuze transfer maken in de komende dagen/weken.
    edit:
    Denzel vergeten. Die heeft zijn harde voeten kennelijk weer goed ingesmeerd met hydraterende zalf. Had een paar fantastische voorzetten.
Nu dus die verdedigende chaos serieus aanpakken, en dan krijg ik er misschien nog wat hoop in voor een kwartfinale of zo :)
Je vergeet 1 van de beste ook nog. Gravenberch

  • Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:20
418O2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:23:
[...]

Je vergeet 1 van de beste ook nog. Gravenberch
Klopt. Zit terug te kijken, machtige pot. Die heeft de slag wel gewonnen van Reijnders als nr. 8 / aanvallende middenvelder.

[ Voor 16% gewijzigd door Elzavo op 20-06-2026 23:32 ]


  • DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Charles Hill schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:06:
Wat een avond was het! Alleen Tunesië nog, kunnen mooi spelers gespaard worden voor de zware wedstrijd die daarna volgt.
Niks sparen, pompen! In welk jaar was het dat ze frankrijk en italië van de mat veegden in de poule en daarna krachten gingen sparen tegen roemenië? Tegen het rusland van hiddink er daarna kansloos uit :( gewoon knallen als je kan en ritme en succes oogsten

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Elzavo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:30:
[...]

Klopt. Zit terug te kijken, machtige pot. Die heeft de slag wel gewonnen van Reijnders als nr. 8 / aanvallende middenvelder.
Die vullen elkaar prima aan imo

  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

DirtyBird schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:30:
[...]

Niks sparen, pompen! In welk jaar was het dat ze frankrijk en italië van de mat veegden in de poule en daarna krachten gingen sparen tegen roemenië? Tegen het rusland van hiddink er daarna kansloos uit :( gewoon knallen als je kan en ritme en succes oogsten
Dat had wel met andere zaken te maken.

  • Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:20
418O2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:34:
[...]

Die vullen elkaar prima aan imo
Wil Kluivert wel eens zien op 10 i.p.v twee nrs 8. Reijnders is nog steeds slordig als het snel moet, mist gewoon de vorm of ritme.

  • Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 15:04
Elzavo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:18:
  1. .…
Nu dus die verdedigende chaos serieus aanpakken, en dan krijg ik er misschien nog wat hoop in voor een kwartfinale of zo :)
Ben het eens met alles wat je schrijft behalve over van Dijk. Je zegt chaos in de verdediging, maar Van Dijk heeft dan zogenaamd wel goed gespeeld. Hij moet juist diegene zijn die het achterin goed zet. Eerste helft een bal die uiteindelijk maar net buitenspel is voor Zweden en enige wat van Dijk doet is hand omhoog steken voor buitenspel en niet meerennen. Daarna zeiken tegen de grensrechter waarom hij zo laat vlagde. Ten eerste who cares of hij vlagt of niet, als het een goals word gaan ze vanzelf de VAR checken. Tweede helft werd v Dijk letterlijk eruit gesprint bij de tegengoal. Ik vind hem sowieso altijd veel zeiken tegen iedereen van zijn eigen team. Kijkt altijd chagrijnig en ook vaak zeiken tegen de arbiter. Als je herhalingen checkt van de momenten voor de tegenpartij zie je v Dijk altijd met zijn hand omhoog zeiken.

De rest speelde natuurlijk gewoon heel goed. Behalve Depay.

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:31
De verdediging moet gewoon beter, tja ik mag virgil van dijk erg graag, maar hier was die gewoon echt afwezig. Dat moet beter. Anders maak Frenkie de Jong maar captain, fungeert ook meer als het brein van het elftal.

Van de ven uit de basis, teveel fouten defensief gemaakt. Tijdens de knockout fase is dit gewoon dodelijk.

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
Koeman kennende gaat hij Memphis gewoon laten starten tegen Tunesië, hij weigert om zijn ongelijk toe te geven. Zelden zo'n eigenwijze man met zoveel rancune gezien.

Benieuwd of hij Hato ipv van de Ven een kans gaat geven, die speelt al 2 wedstrijden als een natte krant. Zit er nergens bovenop en laat steeds alles lopen. Maar vrees dat het te laat is en Hato heeft amper minuten gekregen onder Koeman.

Ook geen idee waarom Kluivert niet eens invalt. Hoop dat het met zijn fitheid te maken heeft en niet dat Koeman op basis van spel de voorkeur geeft aan Til. Koeman vertrouwt te veel op spelers die hem jaren geleden iets hebben gebracht.

De tekortkoming van van Dijk werd wel pijnlijk blootgelegd bij die tegengoal. Hij kon makkelijk uitstappen maar durfde gewoon niet.

Laten we hopen dat Koeman niet te veel gaat wijzigen tegen Tunesië want doelsaldo gaat uiteindelijk de doorslag geven. Al zal Zweden - Japan niet al te veel doelpunten op gaan leveren hopelijk.

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
DirtyBird schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:30:
[...]

Niks sparen, pompen! In welk jaar was het dat ze frankrijk en italië van de mat veegden in de poule en daarna krachten gingen sparen tegen roemenië? Tegen het rusland van hiddink er daarna kansloos uit :( gewoon knallen als je kan en ritme en succes oogsten
Volkomen eens. Dit is een onderwerp dat vaker aan bod is gekomen in het verleden. Conclusie inderdaad, spelers sparen werk alleen maar averechts. In de flow blijven, dat is het beste. Bovendien zit er genoeg tijd tussen de wedstrijden. En rustig trainen.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Justevo schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:12:
Koeman kennende gaat hij Memphis gewoon laten starten tegen Tunesië, hij weigert om zijn ongelijk toe te geven. Zelden zo'n eigenwijze man met zoveel rancune gezien.
Dat is dan wel weer een voordeel voor de Memphishaters, dan scoort ie (als/wanneer) wéér ‘alleen maar tegen kleine landen’. (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:44:
[...]

Dat is dan wel weer een voordeel voor de Memphishaters, dan scoort ie (als/wanneer) wéér ‘alleen maar tegen kleine landen’. (8>
Een hater heeft liever dat hij niet scoort denk ik. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Net even de samenvatting teruggekeken. Buiten op een feestje kijken is gezellig maar ik krijg in ieder geval niet alles mee.

Van de Ven was tegen Japan negatief betrokken bij de tegendoelpunten. Gisteren vond ik m bij de doelpuntmomenten weer niet sterk.

Prachtig trouwens voor Brobbey en Summerville. Ik ben benieuwd naar de aankomende transfer van Summerville :)
Ramzzz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:44:
[...]

Dat is dan wel weer een voordeel voor de Memphishaters, dan scoort ie (als/wanneer) wéér ‘alleen maar tegen kleine landen’. (8>
Wanneer hij scoort dan zet Koeman hem de volgende pot weer in de basis. Dus nee liever niet.

Haters vind ik tegenwoordig wat flauw. Het argument dat we niet beter hebben gaat niet meer op. En laten we wel wezen, hij heeft de afgelopen seizoen precies 0 gepresteerd.

[ Voor 41% gewijzigd door ephymerous op 21-06-2026 10:44 ]

XXXVI


  • LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:24:
[...]

Een hater heeft liever dat hij niet scoort denk ik. ;)
Ik denk dat @Ramzzz meer bedoelt dat de haters zeggen dat hij alleen maar scoort tegen kleine landjes en gezien hun twee wedstrijden gaat dat voor Tunesie wel op dus Memphis opstellen zou zelfs voor de haters een soort van logisch zijn. Mocht hij scoren dan "bewijst" het hun gelijk en mocht hij niet scoren dan ook.

Only fools are enslaved by time and space.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LoneRanger schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:15:
[...]


Ik denk dat @Ramzzz meer bedoelt dat de haters zeggen dat hij alleen maar scoort tegen kleine landjes en gezien hun twee wedstrijden gaat dat voor Tunesie wel op dus Memphis opstellen zou zelfs voor de haters een soort van logisch zijn. Mocht hij scoren dan "bewijst" het hun gelijk en mocht hij niet scoren dan ook.
Ik weet wat @Ramzzz bedoelt, een 'hater' zal het altijd in zijn voordeel draaien. Maar dan nog zullen ze liever hebben dat hij niet scoort. ;)

(ben niet zo'n fan van de term haters, maar dat terzijde)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-06 16:27
Volgens mij kunnen de liefhebbers en de haters hun lol nog op met Koeman en Depay dit toernooi.
https://nos.nl/video/2619...aar-ik-weet-niet-hoe-lang

Dan denk je als buitenstaander zomaar dat Brobbey het goed heeft gedaan in de spits en dan blijkt dat niet uit te maken op het moment dat Depay zijn rol niet langer accepteert.

Ik denk dat die clips van golden showers in Moskou niet Trump in de hoofdrol hadden maar Koeman en dat Depay de tapes heeft gekocht.. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything


  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:37

Fiber

Beaches are for storming.

En ik geloof er allemaal niks van. Koeman wil maar één ding, wat hem als speler nooit gelukt is, wat zelfs grootheden als Cruijff, Van Basten, Van Gaal, Hiddink, etc. nooit gelukt is: Wereldkampioen worden met Nederland. Daar moet alles voor wijken. Dus hij gaat echt wel het in zijn ogen sterkste team opstellen. En aangezien hij echt niet gek is ziet hij echt wel dat Brobbey, Gakpo, Gravenberg en Summerville nu 'hot' zijn. En hij ziet ook echt wel dat de verdediging beter moet tegen echt sterke landen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
Fiber schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:54:
En ik geloof er allemaal niks van. Koeman wil maar één ding, wat hem als speler nooit gelukt is, wat zelfs grootheden als Cruijff, Van Basten, Van Gaal, Hiddink, etc. nooit gelukt is: Wereldkampioen worden met Nederland. Daar moet alles voor wijken. Dus hij gaat echt wel het in zijn ogen sterkste team opstellen. En aangezien hij echt niet gek is ziet hij echt wel dat Brobbey, Gakpo, Gravenberg en Summerville nu 'hot' zijn. En hij ziet ook echt wel dat de verdediging beter moet tegen echt sterke landen.
Uiteraard. Het is alleen jammer dat hij een aantal spelers niet opgeroepen heeft die hij heel goed had kunnen gebruiken. Eigenlijk een beetje dom.

Tegen sterke landen komt het vooral aan op de backposities. Hij had ALTIJD Maatsen linksback moeten zetten en Vd Ven in het centrum ivm blessure Timber. Vd Ven is geen back. Je zag zijn tekortkomingen gisteren heel goed. Vooral als aanvallers tegen hem heel wendbaar gaan kappen en draaien. Rechtsback overtuigd Dumfries totaal niet dit WK. Ook daar had Frimpong moeten staan.

Frimpong en Maatsen hebben veel meer snelheid dan Dumfries en vooral Maatsen is positioneel sterker. Dat komt omdat dat een echte back is. Dumfries is van origine ook geen back.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

CryptoNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Uiteraard. Het is alleen jammer dat hij een aantal spelers niet opgeroepen heeft die hij heel goed had kunnen gebruiken. Eigenlijk een beetje dom.
Hiermee ben ik het wel eens.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
Ramzzz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:19:
[...]

Hiermee ben ik het wel eens.
Kwestie Depay dan nog. Die kun je prima inzetten als vervanger van Reijnders op de 10, dus niet als spits. Daar heeft hij het loopvermogen niet meer voor. Jammer dat Emegha geblesseerd is.

Hopelijk gaan we Kluivert nog zien op de positie van Reijnders.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Uiteraard. Het is alleen jammer dat hij een aantal spelers niet opgeroepen heeft die hij heel goed had kunnen gebruiken. Eigenlijk een beetje dom.

Tegen sterke landen komt het vooral aan op de backposities. Hij had ALTIJD Maatsen linksback moeten zetten en Vd Ven in het centrum ivm blessure Timber. Vd Ven is geen back. Je zag zijn tekortkomingen gisteren heel goed. Vooral als aanvallers tegen hem heel wendbaar gaan kappen en draaien. Rechtsback overtuigd Dumfries totaal niet dit WK. Ook daar had Frimpong moeten staan.

Frimpong en Maatsen hebben veel meer snelheid dan Dumfries en vooral Maatsen is positioneel sterker. Dat komt omdat dat een echte back is. Dumfries is van origine ook geen back.
Maatsen? Die was niet eens basisspeler bij Villa.

  • CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
toolkist schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:26:
[...]

Maatsen? Die was niet eens basisspeler bij Villa.
Onze beste interland vs Spanje was met Maatsen en Frimpong. Logisch ook. Veel meer snelheid, meer positiewisselingen etc. Nee we roepen Wieffer op die er niks van kan en totaal geen back is lol.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Fiber schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:54:
En ik geloof er allemaal niks van. Koeman wil maar één ding, wat hem als speler nooit gelukt is, wat zelfs grootheden als Cruijff, Van Basten, Van Gaal, Hiddink, etc. nooit gelukt is: Wereldkampioen worden met Nederland. Daar moet alles voor wijken. Dus hij gaat echt wel het in zijn ogen sterkste team opstellen. En aangezien hij echt niet gek is ziet hij echt wel dat Brobbey, Gakpo, Gravenberg en Summerville nu 'hot' zijn. En hij ziet ook echt wel dat de verdediging beter moet tegen echt sterke landen.
Volgens mij is er ook helemaal niemand die denkt dat Koeman bewust een minder elftal opstelt ten faveure van zijn zogenaamde lievelingen. Koeman gelooft heilig in zijn eigen visie, dat moge onderhand wel duidelijk zijn.
Het valt niet te ontkennen dat het risico dat hij oprecht denkt dat de boel om een semi fitte Depay heen bouwen de sterkste opstelling is reëel is.

Want laten we eerlijk zijn, hoewel velen graag al veel vaker een aanval zoals gisteren hadden willen zien is het ook maar één wedstrijd tegen een onthutsend zwak Zweden geweest.

Ik hoop dat hij het inziet en Depay wel veel laat invallen, daar wordt hij fitter van een misschien kan je hem nog wel een keer goed gebruiken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
Je had toch ook veel liever een Kees Smit met zijn creativiteit laten invallen dan Koopmeiners. Ook maar middelmaat.

  • Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05:37
Fiber schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:54:
En ik geloof er allemaal niks van. Koeman wil maar één ding, wat hem als speler nooit gelukt is, wat zelfs grootheden als Cruijff, Van Basten, Van Gaal, Hiddink, etc. nooit gelukt is: Wereldkampioen worden met Nederland. Daar moet alles voor wijken. Dus hij gaat echt wel het in zijn ogen sterkste team opstellen. En aangezien hij echt niet gek is ziet hij echt wel dat Brobbey, Gakpo, Gravenberg en Summerville nu 'hot' zijn. En hij ziet ook echt wel dat de verdediging beter moet tegen echt sterke landen.
Ik ben het helemaal met je eens. :)

We moeten ook niet vergeten dat Koeman zich ook moet verhouden tot de groep en de sfeer goed moet houden. Hij kan in de pers niet zomaar dingen gaan roepen die sommigen hier zeggen, want dan heb je een rel van heb ik me jou daar. Dan is Depay gisteren laten invallen op een moment dat het er niet meer zo toe doet een prima methode om hem tevreden te houden en andere spelers rust te geven.

  • LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Frimpong en Maatsen hebben veel meer snelheid dan Dumfries en vooral Maatsen is positioneel sterker. Dat komt omdat dat een echte back is. Dumfries is van origine ook geen back.
Ik moet hier wel een beetje om lachen Dumfries heeft allang bewezen dat hij onbetwist is op die positie. Doelpunten, assists, gevaarlijk voorzetten en longen als een paard. Maatsen, zoals gememoreerd heeft niet eens een basisplaats bij Villa en dan heeft hij een wedstrijd in Oranje goed gespeeld, überhaupt maar 1 interland toch? En op basis van die ene interland en al die invalbeurten bij Villa vind jij hem positioneel beter dan Dumfries. Volgens mij staat Maatsen ook nog eens linksback dus ik snap niet helemaal waarom je hem afzet tegen Dumfries. Volgens mij hebben we een prima rechterkant. Zet hem dan af tegen v/d Ven. Frimpong zou ik niet op de plek van Dumfries zetten of je moet met 5 achterin spelen en dan nog zou ik voor Dumfries gaan.

Niet dat het mijn keuze is maar volgens mij heeft Koeman Wiefer meegenomen omdat hij ook nog op 6/8 kan spelen. Ik heb geen idee hoe hij het in d PL deed als linksback.

Only fools are enslaved by time and space.


  • CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
LoneRanger schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:00:
[...]


Ik moet hier wel een beetje om lachen Dumfries heeft allang bewezen dat hij onbetwist is op die positie. Doelpunten, assists, gevaarlijk voorzetten en longen als een paard. Maatsen, zoals gememoreerd heeft niet eens een basisplaats bij Villa en dan heeft hij een wedstrijd in Oranje goed gespeeld, überhaupt maar 1 interland toch? En op basis van die ene interland en al die invalbeurten bij Villa vind jij hem positioneel beter dan Dumfries. Volgens mij staat Maatsen ook nog eens linksback dus ik snap niet helemaal waarom je hem afzet tegen Dumfries. Volgens mij hebben we een prima rechterkant. Zet hem dan af tegen v/d Ven. Frimpong zou ik niet op de plek van Dumfries zetten of je moet met 5 achterin spelen en dan nog zou ik voor Dumfries gaan.

Niet dat het mijn keuze is maar volgens mij heeft Koeman Wiefer meegenomen omdat hij ook nog op 6/8 kan spelen. Ik heb geen idee hoe hij het in d PL deed als linksback.
Dit wk overtuigd Dumfries allerminst. Lijkt nog niet helemaal wakker.

  • LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Dit wk overtuigd Dumfries allerminst. Lijkt nog niet helemaal wakker.
Je het gelijk, maar twee assists ook gister. Ik heb hem eigenlijk nog weinig fout zien doen? Ik zou vooral nog even die assists bekijken als ik jou was.

Only fools are enslaved by time and space.


  • Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-06 22:04

Qu3st

#36

Ramzzz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:44:
[...]

Dat is dan wel weer een voordeel voor de Memphishaters, dan scoort ie (als/wanneer) wéér ‘alleen maar tegen kleine landen’. (8>
En ook weer in voordeel van de Memphislovers dat ie weer zoveel kan scoren, ook al is het maar tegen een kleintje. "Want hij is niet voor niets topscorer"
Het is maar hoe je het draait he. :Y)
Volgens jou een Memphis hater hier, maar je bent het toch wel eens dat het einde nabij is voor hem?

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:28:
[...]

Onze beste interland vs Spanje was met Maatsen en Frimpong. Logisch ook. Veel meer snelheid, meer positiewisselingen etc. Nee we roepen Wieffer op die er niks van kan en totaal geen back is lol.
1 zwaluw...
En Wieffer is inmiddels wel een back, daar speelt ie ook bij Brighton.
Frimpong kan gewoon niet verdedigen, dan kan ik me voorstellen dat Koeman 2 verschillende types rechtsback mee wil nemen.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:32:
Je had toch ook veel liever een Kees Smit met zijn creativiteit laten invallen dan Koopmeiners. Ook maar middelmaat.
Smit is de Eredivisie nog niet eens ontgroeid.
Zijn tijd komt nog wel, nu nog te vroeg.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ramzzz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:19:
[...]

Hiermee ben ik het wel eens.
Ik niet. (Maar niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn natuurlijk)

Denk persoonlijk dat de jongens die hij nu meeheeft prima voldoen, en dat er op zich niet veel beters is. Plus de spelers moeten ook een beetje met elkaar kunnen opschieten (ze zitten wekenlang op elkaars lip), en misschien complementair zijn op elkaar, en er moeten geen spelers zijn die gaan lopen mekkeren en de sfeer gaan lopen verzieken. (Wat dat betreft heb ik mn twijfels over Weghorst, maar ik kan niet achter de schermen kijken dus misschien voegt hij wel gewoon veel toe in "de kleedkamer", zelfs als hij niet speelt.) Zelfs de wisselspelers moeten de basisspelers motiveren als ze niet spelen. Imho.

Ze moeten het samen doen. En de wissels zijn ook gewoon deel van het team. En het team gaat voor het individu. Anders word je geen kampioen. (Zie bijv de invloed van Ronaldo bij Portugal)

En ik snap de kritiek op Depay en Koeman wel hoor, maar denk dat Koeman toch echt wel wat meer verstand van voetbal heeft dan dat wij hebben. (No offense) En we kunnen vinden wat we willen van Depay, maar die neemt natuurlijk wel een sloot aan ervaring mee. En het schijnt dat hij ook "gewoon" een motivator is voor de andere jongens. (Ik zie hem alleen als hij met zn apepakkies op tv is, maar weet natuurlijk niet hoe hij ECHT is. En ik denk dat we dat allemaal niet weten eigenlijk.)

Just my 2 cents..

Ik ben gewoon positief. :)

Edit; ik zou denk ik wel Van de Ven eruit halen en daar Ake neerzetten, of Hato. Vind Van de Ven verdedigend gewoon (nog) niet echt heul sterk. Maar voor counters is hij natuurlijk wel ideaal. Met zijn mega snelheid. Daaaaamn..

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 21-06-2026 13:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
LoneRanger schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:28:
[...]


Je het gelijk, maar twee assists ook gister. Ik heb hem eigenlijk nog weinig fout zien doen? Ik zou vooral nog even die assists bekijken als ik jou was.
Kijk even alle kansen van Zweden terug en waar Dumfries staat ;)

  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:29
Ik lees dat als we groepswinnaar worden en tegen Brazilie of Marokko spelen dat die wedstrijd dan om 3 uur snachts is. :'(

  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10
Soulizer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:52:
Ik lees dat als we groepswinnaar worden en tegen Brazilie of Marokko spelen dat die wedstrijd dan om 3 uur snachts is. :'(
Doe Brazilie dan maar

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
Soulizer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:52:
Ik lees dat als we groepswinnaar worden en tegen Brazilie of Marokko spelen dat die wedstrijd dan om 3 uur snachts is. :'(
In Mexico, vervelend klimaat maar tis niet anders
Pagina: 1 ... 301 ... 305 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!