Ik vrees van niet, ook vorige toernooien was het achterin wisselvallig en vaak zwak. Lijkt een handelsmerk te zijn van dit Nederlands elftal helaas, onstabiel.bazzemans schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:36:
[...]
Deze wedstrijd viel mij inderdaad ook op dat het achterin slordig was. Terwijl we dat toch als sterkst bezette linie zien. Daar veranderd wat mij betreft ooo niets aan. Laten we hopen dat dit een incident was.
Nederland heeft goede verdedigers en goede middenvelders, topnivo zelfs. maar we hebben ook matige coaches die alleen balbezit prefereren en geen enkel risico willen nemen. dat gecombineerd met een typische Nederlandse i don't really care mentaliteit en mwah spitsen maakt dat we geen enkele kans hebben om ook maar iets te winnen.
en toch blijf ik kijken, wat een flapdrol ben ik toch...
Je kunt bij mij in de leerGrindtegel schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:51:
Nederland heeft goede verdedigers en goede middenvelders, topnivo zelfs. maar we hebben ook matige coaches die alleen balbezit prefereren en geen enkel risico willen nemen. dat gecombineerd met een typische Nederlandse i don't really care mentaliteit en mwah spitsen maakt dat we geen enkele kans hebben om ook maar iets te winnen.
Beter bij mij dan, ik kijk helemaal niet.Typhone schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:54:
[...]
Je kunt bij mij in de leer. Ik kijk geen NL-elftal buiten het EK/WK om. Alleen samenvattingen later maar zeker niet live.
Zo heb ik het dus niet ervaren. Ik zag genoeg inzet en energie. En leuke dingen zoals hakje gravenberchHollowGamer schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:46:
[...]
Kun je meer zeggen op basis van wat? Ik vond het heel traag en vind het spel van Koeman echt niets.
Tactiek zat een idee achter.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 28-03-2026 08:16 ]
Ik kijk net de samenvatting. Depay wordt niet gemist. Sterker nog, Oranje wordt gevaarlijker omdat hoekschoppen en vrije trappen nu niet meer knie hoog worden gespeeld.
XXXVI
Totdat Simons deze gaat nemen.. hoekschoppen vind ik niet erg, vrije trappen wel.ephymerous schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:31:
Ik kijk net de samenvatting. Depay wordt niet gemist. Sterker nog, Oranje wordt gevaarlijker omdat hoekschoppen en vrije trappen nu niet meer knie hoog worden gespeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 28-03-2026 11:15 ]
Als je twee keer per week naar Arsenal mag kijken dan is interlandvoetbal al snel 3x niks.HollowGamer schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:46:
Kun je meer zeggen op basis van wat? Ik vond het heel traag en vind het spel van Koeman echt niets.
Je typt mijn gedachten, 100% eens hiermee.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:11:
Best een aardige eerste helft. Werd wel het een en ander gecreeërd, beetje pech in de afronding. Makkelijke goal weggegeven. Tweede helft was na de goal een beetje resultaatvoetbal maar tegen zo'n ploeg, ach.
Ik vind het probleem toch echt meer achterin dan voorin. Te veel fouten. Daar ga je tegen goede ploegen echt op nat en dan krijg je minder kansen dan vandaag om het goed te maken.
Dat was ook mijn kritieke punt: af en toe sluipt lijkt er een soort slaperigheid in de defensie te komen en komt de tegenstander er vrij makkelijk doorheen.
Tegen goede ploegen kun je dan inpakken en naar huis. Gisteren had je ook zo met puntverlies kunnen staan. Ongeconcentreerde slordige momenten die eruit moeten. Niet de eerste keer.
Verder prima pot
De laatste tijd is het ook geen pretje om naar Arsenal te kijken haha.jpthijsse schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:01:
[...]
Als je twee keer per week naar Arsenal mag kijken dan is interlandvoetbal al snel 3x niks.
Het ging mij meer om dat Koeman commentaar gaf over het niveau van de Eredivisie, terwijl ik ook altijd enorm schrik als Oranje speelt.
Heeft hier gewoon grotendeels gelijk.Sjah schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:28:
Is Pierre vaker zo negatief, ja he..?
https://www.voetbalzone.n...wegen/blt5922c5dbb7a3db02
Maar kennelijk mag je niks negatiefs over hem zeggen.
Ik heb deze reactie live gezien. Ik vond het een erg harde reactie. Smit zag er even niet geweldig uit maar vervolgens gaat het spel over 10(?) schijven eer hij pas later aan de andere kant van het veld er in geschoten wordt door Noorwegen.Sjah schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:28:
Is Pierre vaker zo negatief, ja he..?
https://www.voetbalzone.n...wegen/blt5922c5dbb7a3db02
Net alsof de spelers daarna allemaal zo goed, zeg eigenlijk maar gewoon slechter, reageerden.
Maar enfin Pierre mag zijn mening hebben.
Die namen stellen niks voor wij hebben woutje Weghorst wat moeten ze nouD-e-n schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:16:
[...]
Er is geen enkele coach met wie we het WK winnen. Een EK kon je (vroeger in elk geval) nog wel eens winnen met een hecht team zonder echte toppers en een dosis geluk maar een WK: dat bestaat niet. Daar heb je een Mbappe, Dembele, Vinicius, Bellingham, Yamal etc voor nodig en dat soort spelers hebben wij niet.
Bizar om Smit op zijn flikker te geven voor wat iedereen kon zien was waardeloos verdedigen van Dumfries en Koopmeiners 
Maar ik weet niks van voetbal en Pierre wel. Dus tja.
Maar ik weet niks van voetbal en Pierre wel. Dus tja.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!