[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 217 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:13
toolkist schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:51:
Uiteindelijk heb ik het liefst dat ie Brobbey helemaal niet oproept. Dan krijgt ie tenminste wat rust tijdens de interlandperiodes. Geldt voor elke Ajax speler overigens.
ik geloof niet dat Ajaxspelers op dit moment iets te klagen hebben over rust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:49
Het gaat mij er niet om dat Zirkzee nu opeens als de verlosser gezien moet worden en de nieuwe superspits is of dat Brobbey er helemaal niets van kan (alhoewel ik Brobbey weinig weg vind hebben van een potentiële topspits en hij in grote wedstrijden doorgaans zo goed als onzichtbaar is). Waar het mij om gaat is dat Zirkzee veel beter bij het type voetbal past dat Koeman lijkt na te streven. Hij is namelijk naast sterk en balvast, ook zeer technisch wat hem behendig in de kleine ruimte maakt en goed in de combinatie. Dat geeft het middenveld en de vleugels tijd om bij te sluiten of door te bewegen en er over heen te komen en dat lijkt rust en tijd te brengen in het voetbal van het Nederlands elftal.

Dat zou ik juist graag tegen een topland als Duitsland willen zien, om te kijken of dat ook werkt als de weerstand toeneemt en je dan eindelijk als Oranje weer wat dwingender kan gaan spelen in grote wedstrijden. Voor mij past Brobbey totaal niet in dat profiel. Hij is wel sterk en kan een bal vasthouden, maar krijgt de bal het liefst met ruimte voor zich en heeft nog nooit laten zien technisch in de combinatie te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:00
Harribo schreef op maandag 9 september 2024 @ 04:26:
[...]

Irritant inderdaad. Lachwekkend ook.
En Zirkzee is nu de nieuwe verlosser zeg maar.

Dat Bosnië Herzegovina is niveau kozakken boys, eigenlijk moet je je schamen dat je 2 goals tegen krijgt.

Kijken wat we tegen Duitsland doen, dàt is pas een tegenstander
Dat is de waan van de dag in de voetbalwereld helaas. Ik houd hier ookniet zo van, hij moet het ook maar tegen grotere landen laten zien, maar dat je met een Zirkzee tegen kleinere landen (die inzakken en fanatiek verdedigen) prima voor de dag kan komen is wel helder geworden. Je krijgt ipv een Depay een speler die het spel naar zich toe trekt en doorversnelt door de bal snel door te spelen, ipv een speler die de bal aanneemt, actie probeert te maken voordat die de bal speelt. Het snel de bal laten gaan is een kwaliteit die hij (Zirkzee) met zich meebrengt in ieder geval.

Brobbey is echt een compleet ander type spits, die zou denk ik tegen Bosnië-Herzegovina het heel lastig hebben, omdat die vooral graag leunt en (op kracht / snelheid) de bal wat langer vast houdt. En daarnaast ook een stuk minder balvaardig, wat maakt dat het in de kleine ruimte vaak lastig is voor hem.

Tegen Duitsland krijg je sowieso een heel andere wedstrijd, die vond ik op het EK ook behoorlijk (goed) spelen eigenlijk. Al denk ik dat juist tegen zo'n land, als je de bal dan lang in bezit kan houden en er wat doorheen kan spelen, je het ook daar gemakkelijker tegen hebt dan wanneer je de bal minder snel rond kan laten gaan. In die zin ben ik ook erg nieuwsgierig naar morgenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:47
Volgens mij is de redenatie van Koeman juist dat we tegen Duitsland waarschijnlijk verder terug worden gedrongen waardoor er ruimte achter de Duitse verdediging ligt in de tegenaanval. Daar zou Brobbey dan met zijn snelheid gebruik van moeten kunnen maken. En daarnaast kan hij lekker stoeien met Rudiger. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
rik86 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:00:
Tja, dat zie je ook bij de Ligt, 1 foutje en hij is afgeschreven, maar als ik zo z'n statistieken zie heeft hij helemaal niet heel slecht gespeeld; Nu is als verdediger een fout maken niet zo handig, dat is waar ;)

En ik ben blij dat Koeman deze cyclus gebruikt als veredelde oefenwedstrijden. Ook met die instelling en geëxperimenteer zou je top 2 moeten eindigen in deze poule, en dat is nu voldoende om door te gaan naar de play-offs (jeuj, meer wedstrijden, dus meer geld voor de UEFA...)

En daar worden pas de 'prijzen' verdeeld.
Mbt de Ligt ben ik het niet zo met je eens, natuurlijk als hij meer speelt zal het gemakkelijker gaan maar ook bij Bayern heeft hij laten zien toch met enige regelmaat zo'n fout(je) te maken. Daar mag hij i.m.o. best (hij is ook 25 nu) wel wat op afgerekend worden.
De eerste goal vond ik de grootste fout van Simons (maar vraag me daarbij ook af of die niet werd gecoached), maar daarna gaat ook van Dijk (samen met de Ligt) de fout in, door niet scherp genoeg in te stappen/ naar binnen te snijden.

Bij de 2e goal, was het gewoon een amateuristische fout van de Ligt, daar kunnen we het lang/ kort over hebben, maar dat staat i.m.o. als een paal boven water. De Ligt had dat moment geen oog voor de bal en ook niet voor zijn tegenstander (hij was beiden kwijt) en dat mag daar gewoon niet gebeuren. Zou dit zijn eerste wedstrijd en eerste fout zijn ben ik ook geneigd het (semi) door de vingers te zien, maar de historie wijst in dit geval anders uit.

Verder eens met je reactie, laat Koeman maar kijken wat werkt en welke spelers het goed samen kunnen (vinden) op het veld. Ik vond het voetballend wel fris om naar te kijken in tegenstelling tot heel veel eerdere wedstrijden onder Koeman, gewoon de bal laten gaan/ het werk laten doen ipv als een stel postbodes (De Jong, Memphis, Bergwijn hebben daar allemaal redelijk een handje van, eerst actie maken dribbelen met de bal en dan de bal 4 meter van je af naar een medespeler passen) de bal naar elkaar toe te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Malfunctions schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:15:
Volgens mij is de redenatie van Koeman juist dat we tegen Duitsland waarschijnlijk verder terug worden gedrongen waardoor er ruimte achter de Duitse verdediging ligt in de tegenaanval. Daar zou Brobbey dan met zijn snelheid gebruik van moeten kunnen maken. En daarnaast kan hij lekker stoeien met Rudiger. ;)
Maar dan moet je toch ook andere spelers daaromheen opstellen, die ook meer bij die speelwijze passen, want blijkbaar wil Koeman dan vaker het middenveld overslaan, moet Brobbey met Rudiger stoeien en vanuit daar moet je door kunnen voetballen? Want voor diepe ballen ga je het met alleen Brobbey niet redden en Gakpo en Simons er aanvallend omheen ga je er niet uit komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
Malfunctions schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:15:
Brobbey tegen Rudiger, ben benieuwd hoevaak Brobbey de bal mag hebben van Rudiger dan :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Over de hosanna tendens in de media. Ik volgde de slotfase van de wedstrijd via de radio. Daar waren ze helemaal niet zo positief. Met name niet over hoe makkelijk Bosnië in de wedstrijd kon blijven (of terugkomen, zo je wilt). Natuurlijk uiteindelijk tevredenheid over de uitslag, maar vooral ook kritisch op dat je de tegenstander toch nog de gelegenheid geeft om het je moeilijk te maken. Een groot contrast met de nabeschouwing die ik op TV kon kijken (was inmiddels thuis). Op kritiek op De Ligt na (deels terecht), was het hosanna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bossie schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:46:
[...]

Brobbey tegen Rudiger, ben benieuwd hoevaak Brobbey de bal mag hebben van Rudiger dan :D
En hoelang hij dan zonder kaart op het veld staat - er zit wel iets van een vaatje buskruit in.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:35
Bossie schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:46:
[...]

Zal je verbazen hoevaak hoor. Brobbey deed het ook gewoon prima tegen Van Dijk een aantal jaar geleden. Kracht is zeker niet zo'n probleem. Snelheid ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
bazzemans schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:33:
Over de hosanna tendens in de media. Ik volgde de slotfase van de wedstrijd via de radio. Daar waren ze helemaal niet zo positief. Met name niet over hoe makkelijk Bosnië in de wedstrijd kon blijven (of terugkomen, zo je wilt). Natuurlijk uiteindelijk tevredenheid over de uitslag, maar vooral ook kritisch op dat je de tegenstander toch nog de gelegenheid geeft om het je moeilijk te maken. Een groot contrast met de nabeschouwing die ik op TV kon kijken (was inmiddels thuis). Op kritiek op De Ligt na (deels terecht), was het hosanna.
Ze hebben het op tv er kort over gehad (de mindere momenten), maar daarna ging het vooral over dat er op een leuke manier werd gespeeld. I.m.o. ook wel terecht na de vele opties met oeverloos rondtikken in de verdediging.
De slechtste linie was gisteren de verdediging (gevolgd door t verdedigende aspect van het middenveld). Persoonlijke fouten/ keuzes op t veld maakten dat de Bosniërs zo gemakkelijk terugkwamen.
Aanvallend was het eindelijk leuk om te zien, er werden vaker goede keuzes gemaakt en er was geen irritatie over niet mee teruglopen van een Bergwijn of de 100.000e keer balverlies van Memphis.

Dus dat men over het geheel tevreden is, dat begrijp ik wel. Dat er nog veel beter moet, ben ik ook met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:56:
[...]

Zal je verbazen hoevaak hoor. Brobbey deed het ook gewoon prima tegen Van Dijk een aantal jaar geleden. Kracht is zeker niet zo'n probleem. Snelheid ook niet.
Maar zijn voetbal intelligentie bestaat niet, beetje rennen en beuken. Niks te zoeken in dit Elftal, zit bij Ajax op de bank dus echt waarom de selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 19:59
Omdat het Nederlands elftal maar 3 spitsen heeft en Depay. Weghorst, Zirkzee en Brobbey. Het zijn veredelde oefeninterlands. Brobbey zat bij de EK selectie. Is inderdaad niet in vorm, maar het is toch niet onlogisch dat ie erbij zit? Ik snap Koeman in ieder geval wel dat ie 'm aan 't werk wil zien en een langere periode wil kijken wat ie aan Brobbey heeft tegen een tegenstander van een hoog niveau.

Bij Ajax zal ie die tegenstand niet echt krijgen. Lazio Roma en Real Sociedad zijn de sterkste tegenstanders uit de loting voor de Europa League. Zirkzee krijg bij Manchester United wel die tegenstand. Stel dat 't niks is, kan ie ook zomaar besluiten om Brobbey niet meer op te roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:11
Voetballend was het ook de beste wedstrijd in laaange tijd toch?
Ook tegen (veel) mindere tegenstanders was het vaak te statisch de afgelopen jaren en kwamen voor mijn gevoel veel doelpunten uit counters of uit/na dode spelmomenten. Af en toe een flits van creatieve spelers, zoals op het EK bijvoorbeeld van Gakpo en Simons, maar over het algemeen minder dan je op basis van de namen in de selectie mag verwachten. Nu stond er 'ineens' een middenveld dat draait en werden er kansen gecreëerd uit dynamisch open spel.
Ik vond het tekenend hoe Dumfries uit de toon viel tegen Bosnië. De afgelopen jaren door met name zijn onvermoeibare draafwerk en inzet belangrijk met goals en assists en nu kwam hij nauwelijks in het spel voor. De klik die Reijnders en Zirkzee afgelopen wedstrijd was juist iets dat we de afgelopen jaren bijna niet gezien hebben tussen middenveld en spits. Dus alle reden om daar positief over te zijn, ondanks dat de tegengoals veel te makkelijk werden weggeven. In principe weet je dat je de verdedigers hebt waarbij dat niet hoeft te gebeuren, dus het positieve gevoel over het goede veldspel overheerst ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:17:
[...]

Zou dit zijn eerste wedstrijd en eerste fout zijn ben ik ook geneigd het (semi) door de vingers te zien, maar de historie wijst in dit geval anders uit.
Oftewel hij is niet anders dan onze andere verdedigers, die maken ook allemaal wel eens een fout. Of heb je bv Geertruida ook nog niet vergeven dat ie 2x stond te slapen tegen Frankrijk? Hopelijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:36:
Omdat het Nederlands elftal maar 3 spitsen heeft en Depay. Weghorst, Zirkzee en Brobbey.
En die zaten de afgelopen tijd alle 3 op de bank, of tribune. Dan heeft Brobbey nog de 'meeste' minuten gemaakt van die 3 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
Koeman is zo'n clown. Bergwijn niet meer oproepen want speelt niet meer in Europa, maar voor Depay een uitzondering maken in Brazilië. Hoezo trek je 1 bepaalde speler altijd voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Terranova schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:07:
Koeman is zo'n clown. Bergwijn niet meer oproepen want speelt niet meer in Europa, maar voor Depay een uitzondering maken in Brazilië. Hoezo trek je 1 bepaalde speler altijd voor...
Heeft 'ie dat daadwerkelijk gezegd? Want er is alsnog wel een verschil tussen voetballen in Brazilië (voor het voetbal) en Saoedi-Arabië (voor het geld).

[ Voor 5% gewijzigd door Ruzor op 09-09-2024 16:24 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Er zit toch wel een flink verschil in voetbalniveau tussen Saudi Arabië en Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ruzor schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:23:
[...]

Heeft 'ie dat daadwerkelijk gezegd? Want er is alsnog wel een verschil tussen voetballen in Brazilië (voor het voetbal) en Saoedi-Arabië (voor het geld).
Niet letterlijk, maar imo heeft hij toch op zn minst de schijn tegen van met 2 maten meten. Los van dat ik ze allebei niet zou selecteren.
https://www.nu.nl/voetbal...in-brazilie-is-hoger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Henkie_NtA schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:27:
[...]

Niet letterlijk, maar imo heeft hij toch op zn minst de schijn tegen van met 2 maten meten. Los van dat ik ze allebei niet zou selecteren.
https://www.nu.nl/voetbal...in-brazilie-is-hoger.html
Volgens mij zegt Koeman hier niets geks. En verder niets over Europa #fakenews

Voor het met 2 maten meten zou ik eerder Wijnaldum en Bergwijn met elkaar vergelijken.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
JanW schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:25:
[...]

Er zit toch wel een flink verschil in voetbalniveau tussen Saudi Arabië en Brazilië.
Precies, veel meer sterren in Saudi Arabië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
JanW schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:25:
[...]

Is dat omdat we veel van die competitie (Saudi Arabië, SA) zien en meekrijgen, of omdat we er weinig van weten, maar alleen negatieve dingen horen/ lezen? Brazilië is in elk geval in naam SA ver voor, maar qua niveau moet ik zeggen dat ik ze allemaal niet echt ken. (wel Braziliaanse clubs qua naam, maar dat is óf omdat het uit de hand is gelopen *dus in het nieuws* of omdat er een speler vandaan geplukt wordt)

De SA competitie is in opbouw, momenteel vooral gefocust op grote namen die een beetje zijn uitgerangeerd, samen met wat lokale (lees: uit eigen land) spelers en andere spelers die vooral dollartekens lijken te hebben. Over een paar jaar kan dit beeld natuurlijk compleet anders zijn, maar dit is het beeld dat er momenteel een beetje bij heerst.

Over het meten met 2 maten vraag ik me af, Bergwijn is qua leeftijd juist in de bloei van zijn (voetbal) leven:
- Wijnaldum is 33 jaar => Ging van PSG naar
- Memphis 30 jaar
- Bergwijn 26 jaar

Wijnaldum ging naar SA omdat hij daar wel speelde én omdat hij daar veel kon verdienen (in Parijs speelde hij niet, hij wilde spelen omdat hij met NL mee wilde, daarnaast heeft hij ook eerst bij Koeman gepolst) => Sportieve ambitie;
Memphis gaat naar Brazilië maar heeft tot dit jaar steeds een mooie club gekozen, zoals gezegd ken ik het niveau in Brazilië niet, maar ook hij heeft het er met Koeman over gehad t.a.v de kansen voor NL;
Bergwijn deed het goed bij PSV ging naar Engeland (Spurs), kwam daar niet helemaal uit te verf. Ging terug naar NL, naar Ajax, komt daar niet uit te verf en gaat nu naar een behoorlijk onbekende competitie. Daar spreekt in die zin (ik kan Koeman redelijk volgen :+ ) niet veel ambitie uit, omdat hij met Ajax Europa (Europa League) in mag en daar juist een van de ervaren spelers is.
Daarnaast heeft Bergwijn het er niet met Koeman over gehad (zijn goed recht), maar dat geeft ook wel aan dat het hem niet zo boeit of hij nu wel of niet kans maakt voor het NL'se elftal te spelen. Zeker omdat (naast de voorbeelden Memphis en Wijnaldum) Koeman als Bondscoach wel vaker te kennen heeft gegeven te hebben gesproken met spelers vóór hun transfer en ze in sommige gevallen geadviseerd had een andere keuze te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 09-09-2024 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-09 20:20

Wertha

Te midden van het moeras

Die discussie over de kwaliteit van de competitie van Saudi Arabië (Saudi Pro League) is tamelijk bizar. Naar mijn mening is evident dat deze competitie zwak is.

Selecties (25 spelers) mogen maximaal 10 niet-Saudische spelers bevatten. 2 van deze 10 spelers moeten geboren zijn na 2003, waarmee er dus maximaal 8 'ongelimiteerde' plekken in de selectie zijn.

Lang niet alle clubs hebben de financiële mogelijkheid om 'sterspelers' aan te trekken. Dan zijn er nog clubs zoals Al Orobah die überhaupt nauwelijks faciliteiten hebben, waardoor zij niet aantrekkelijk zijn voor sterspelers. Veel clubs kunnen de vrijheid om kwalitatief sterke buitenlandse spelers te halen dus niet volledig benutten.

Van de clubs die wel 'sterspelers' hebben, weten we inmiddels dat het vaak gaat om spelers die inmiddels iets mankeert. Europees niveau niet meer aankunnen, volle speelkalender niet meer aankunnen of geen drive meer om op Europees niveau te spelen.

Wat daar verder ook van zij: iedere selectie in die competitie kent dus minimaal 15 lokale spelers. Spelers van lage tot zéér lage kwaliteit. Als daar een goede speler uit voortkomt met grote sportambitie, dan zal deze de overstap naar een Europese competitie willen maken. Zie Saud Abdulhamid die deze zomer voor € 4M de overstap heeft gemaakt vanuit de Saudische competitie naar AS Roma.

Kortom: het niveau van de Saudische competitie is laag. Absoluut lager dan die van de Eredivisie. De 'sterspelers' worden omringt door zwakke spelers en treffen ook veel zwakke spelers.

[ Voor 6% gewijzigd door Wertha op 09-09-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Terranova schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:40:
[...]

Precies, veel meer sterren in Saudi Arabië
Volgevreten sterren die nog ff hun zakken komen vullen of talentvolle spelers die dromen van een stap naar een topcompetitie. De lijstjes met spelers die een topcompetitie hebben behaald vanuit Brazilië zijn bijna eindeloos. En dan daarnaast de talenten die uit Saudi Arabië zo'n zelfde stap hebben gemaakt. Sorry, maar naar SA ga je alleen maar voor t geld en niks anders. De Braziliaanse competitie is gewoon nog echt competitief, niet vol met vedettes op retour en boys zoals Bergwijn die er heengaan voor de snelle cash.

Laat ik toevoegen dat ik hoop dat Depay zn carrière bij Oranje snel eindigt. Hij is niet meer geschikt voor het moderne voetbal. Dat blijkt ook wel uit t gebrek aan interesse vanuit topcompetities. Hopelijk ziet Koeman dat ook snel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JanW schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:26:
[...]

Volgevreten sterren die nog ff hun zakken komen vullen of talentvolle spelers die dromen van een stap naar een topcompetitie. De lijstjes met spelers die een topcompetitie hebben behaald vanuit Brazilië zijn bijna eindeloos. En dan daarnaast de talenten die uit Saudi Arabië zo'n zelfde stap hebben gemaakt. Sorry, maar naar SA ga je alleen maar voor t geld en niks anders. De Braziliaanse competitie is gewoon nog echt competitief, niet vol met vedettes op retour en boys zoals Bergwijn die er heengaan voor de snelle cash.

Laat ik toevoegen dat ik hoop dat Depay zn carrière bij Oranje snel eindigt. Hij is niet meer geschikt voor het moderne voetbal. Dat blijkt ook wel uit t gebrek aan interesse vanuit topcompetities. Hopelijk ziet Koeman dat ook snel in.
Brazilië verliest z'n toppers zodra ze 18 zijn. Dat niveau is echt niet veel beter dan Saudi Arabië, als het niet al gelijkwaardig is. Bovendien gaan er af en toe ook gewoon oudjes naar Brazilië, zoals een Suarez, Diego Costa en nu Depay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:26:
De Braziliaanse competitie is gewoon nog echt competitief, niet vol met vedettes op retour en boys zoals Bergwijn die er heengaan voor de snelle cash.
Daar vergis je je echt in. Alles wat talent heeft gaat richting Europa. Wat faalt komt terug op relatief jonge leeftijd en degenen die wel slagen komen nog even afbouwen op late leeftijd.
Kijk naar bv Fluminese, duurste team qua marktwaarde (voor zover dat wat zegt).
Wie genereren die marktwaarde? Spelers als Barbosa die in Europa hard gefaald is, Pedro (binnen een half jaar alweer verkocht door Fiorentina), Everton (gefaald in Europa), Gerson (ook niet echt een succes te noemen in Italie), en met wat minder waarde maar David Luiz (die krullebol van Chelsea) speelt er ook nog steeds.

[edit]
of ik link natuurlijk gewoon even de top 25 oudste actieve spelers in 2024..
https://www.transfermarkt...eaelteste/wettbewerb/BRA1

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 09-09-2024 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Heel eerlijk zou het mij in zekere zin worst wezen in welke competitie een international speelt. De Eredivisie wordt ook niet voor niets een Mickey Mouse-competitie genoemd.

Als een speler laat zien in vorm te zijn en daardoor van meerwaarde is in Oranje, staat het wat mij betreft een bondscoach vrij om een speler te selecteren. Alleen dan moet die speler dat ook bij de nationale selectie laten zien. Een goed voorbeeld is Kanté, die ondanks dat hij in de de zandbak speelt nog duidelijk van meerwaarde is. Een slecht voorbeeld is Wijnaldum, die duidelijk het niveau niet meer haalt. Wat mij betreft maken Bergwijn en Depay gewoon kans op Oranje, mits ze (goed) spelen/presteren, fit zijn en het niveau aankunnen. Dat laatste moet je als bondscoach (en staf) kunnen zien op trainingen dan wel oefenwedstrijden.

Deze situaties leggen wat mij betreft ook meerdere manieren de tekortkomingen van deze bondscoach aan het licht. Van een dubbele meetlat die hij bij het selecteren hanteert tot de wijze waarop hij met zijn spelers communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:35
Er zijn prima mogelijkheden nu:

-Aanval: Gakpo, Zirkzee/Brobby, Simons/Malen, supersub Weghorst
-Middenveld: Gravenberg, Rijenders, Schouten (de Jong wanneer fit). Timber, Veerman (wanneer fit) als subs.
-Verdediging: Dumfries, Ake, Timber, Dijk, Ligt, Frimpong, Geertruida. Allemaal prima. Komt wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door aaaido op 09-09-2024 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
aaaido schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:09:
Er zijn prima mogelijkheden nu:

-Aanval: Gakpo, Zirkzee/Brobby, Simons/Malen, supersub Weghorst
-Middenveld: Gravenberg, Rijenders, Schouten (de Jong wanneer fit). Timber, Veerman (wanneer fit) als subs.
-Verdediging: Dumfries, Ake, Timber, Dijk, Ligt, Frimpong, Geertruida. Allemaal prima. Komt wel goed.
Daarom ik zou me niet zo druk maken over een Depay of Bergwijn dat hebben we al genoeg gedaan als ze speelde _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:06:
Heel eerlijk zou het mij in zekere zin worst wezen in welke competitie een international speelt. De Eredivisie wordt ook niet voor niets een Mickey Mouse-competitie genoemd.

Als een speler laat zien in vorm te zijn en daardoor van meerwaarde is in Oranje, staat het wat mij betreft een bondscoach vrij om een speler te selecteren. Alleen dan moet die speler dat ook bij de nationale selectie laten zien.
Is toch lastig te bepalen als iemand op een prutniveau presteert. Moet je een spits die er in de KKD 30 in legt oproepen voor Oranje? Lijkt me niet.

Kanté is natuurlijk een uitzondering, die heeft al jaren op wereldtop niveau gespeeld. Bergwijn niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
toolkist schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:19:
[...]

Is toch lastig te bepalen als iemand op een prutniveau presteert. Moet je een spits die er in de KKD 30 in legt oproepen voor Oranje? Lijkt me niet.

Kanté is natuurlijk een uitzondering, die heeft al jaren op wereldtop niveau gespeeld. Bergwijn niet bepaald.
Klopt, dat is heel lastig te bepalen. Dat een bondscoach dus ook kijkt naar resultaten uit het verleden is m.i. dan ook niet vreemd. Maar goed, een speler moet in een mindere competitie (op het hoogste niveau) dan wel echt erbovenuit steken én dat ook laten zien op een training. Dat Koeman Wijnaldum een kans gaf om zich te bewijzen voor het EK, begreep ik nog wel. Wat ik vervolgens niet begreep is dat hij hem bleef opstellen nádat hij al had laten zien eigenlijk niet meer van toegevoegde waarde te zijn.

Mijn punt is vooral dat ik het onzin vindt om een speler die naar de zandbak of Brazilië gaat op voorhand uit te sluiten (hoewel je daar wel kritischer naar mag kijken). Zeker als je dat eerder niet deed, dan is er m.i. toch sprake van een dubbele moraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:23:
Zeker als je dat eerder niet deed, dan is er m.i. toch sprake van een dubbele moraal.
Dat zeker, maar ja daar heeft Koeman weinig boodschap aan. Zijn enige moraal = geld, maar als een ander dat ook denkt dan is dat ineens een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Steeds meer mensen krijgen het idee dat Depay iets weet van Koeman en daardoor Koeman zijn hand boven het hoofd van Depay houdt... >:)

Wat mij ook opviel dat ik niemand heb horen zeuren over het witte polsbandje wat Ximons om zijn pols had.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door RCBL op 10-09-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
toolkist schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:32:
[...]

Dat zeker, maar ja daar heeft Koeman weinig boodschap aan. Zijn enige moraal = geld, maar als een ander dat ook denkt dan is dat ineens een probleem.
Of basis waarvan meen je dat geld zijn enige moraal is? De trein die hij pakte naar Barcelona, zijn ontslagvergoeding daar of zijn salariseisen? Aan het rijtje clubs waar hij gespeeld of die hij getraind heeft, zie ik het niet aan af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De enige wijziging in de basiself is dus Brobbey, de rest mag blijven staan tov de wedstrijd tegen Bosnië.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Op zich wel goed dat Koeman ook zoekt naar vastigheden. Hoewel ik ook wel had willen zien of hij op andere posities kan door selecteren. Dumfries werd hier een pagina terug genoemd als speler waarvan het opviel dat die zaterdag juist niet meekon in het spel. Dat vind ik persoonlijk een heel positief punt. Ondanks dat hij belangrijk is voor Oranje, blijft het m.i. een speler met beperkingen. Daar zou ik dan weleens willen zien dat andere spelers echt de kans krijgen.

Benieuwd hoe Brobbey het gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Brobbey gelijk maar laten banken als je ons volkslied niet mee wilt zingen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Quad schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:44:
Ik zou ook niet meezingen met zo'n volkszanger(?). Moet er steeds een BN'er bij het volkslied worden betrokken? Tijdens voetbal, F1 GP's enz... Gewoon een orkestband graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

KlaasjeNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:46:
[...]

Ik zou ook niet meezingen met zo'n volkszanger(?). Moet er steeds een BN'er bij het volkslied worden betrokken? Tijdens voetbal, F1 GP's enz... Gewoon een orkestband graag.
Daar moet je maar boven staan. Ik vond het ook niets, kleintje pils heeft m'n voorkeur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Duitsland doet een de ligtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Oh bam!

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

Shabbaman

Got love?

BAM

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Lekker afgemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:37
Wat een snelle goal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Let je op, Robben?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:40
Lekker ingestapt van die blonde verdediger :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Lekker begin hoor...! :)F oOo :)F oOo

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

Quad schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:44:
Laat iedereen lekker zijn eigen keuze maken of die wil meezingen of niet. Kan mij in ieder geval geen ruk schelen.

Doet Brobbey trouwens lekker die bal controleren met zijn borst.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Mooi gespeeld wel. Het afmaken is zo wel gelukkig door de beentjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 17:53
Lekker begin :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brobbey begint prima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sNielz123
Gebeurt vrij weinig maar Brobbey heeft hem wel tuk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Wie laat die knakker nou zo vrij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
sNielz123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:50:
Mooi gespeeld wel. Het afmaken is zo wel gelukkig door de beentjes
Dat is juist de geeikte plek om te schieten als je wilt scoren. Maar een paar keepers zijn zo lenig dat ze dat gat dichthouden. Neuer, Onana, bijv. Bijna alle spitsen schieten hem zo. kudos voor Reijnders dat hij hem als echte spits afmaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Veel overtredingen.

Brobbey is goed bezig!

[ Voor 40% gewijzigd door carpebios op 10-09-2024 20:59 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Goed geduikeld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Dit gerant is nergens voor nodig

[ Voor 60% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2024 21:41 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zuid-Europese trekjes van Oranje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Hoe mis je hem

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Koeman bewijst in deze twee wedstrijden zijn eigen ongelijk bij het EK door Depay maar te handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Veel vrijer ga je niet kunnen koppen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Oh Dumfries... wat een kans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Goed vrij gekomen. Bijzonder matig ingekopt.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

"Was nou maar naar Specsavers gegaan"-momentje.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:00
Dumfries heeft z’n EK vorm meegenomen deze wedstrijd in zie ik. Tijd om een penalty te veroorzaken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Malfunctions schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:00:
Veel vrijer ga je niet kunnen koppen..
Tenzij je Stefan heet?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 23:16
Mooi man, die klik die Gravenberch en Brobbey nog steeds hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Het is al een tijdje de realiteit, maar ik kan toch moeilijk wennen aan een NL elftal dat tegen betere tegenstanders continu alleen maar rond de eigen 16 staat.

Zelfs bij het EK2012 waar we vol op de counter speelden hadden we meer eigen spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Zo heel steady staat het bij oranje achterin nou ook weer niet hoor.
Veel mensen vrij, half meelopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

sNielz123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:05:
Zo heel steady staat het bij oranje achterin nou ook weer niet hoor.
Veel mensen vrij, half meelopen..
Vooral De Ligt is niet zeker in alles, valt wel op.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Die Duitsers komen er wel heel makkelijk door hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Die had er wel in gemogen chef.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
De Ligt weer met een fout. We hebben even geen betere cv?
De Ligt natuurlijk wel goed in de lucht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sNielz123
Pass van Gravenbergh zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Mooie kans zeg!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:40
Wat een bal van Gravenbergh!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wowly shit wat een pass!

PVOutput☀️

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Fantastische pass van Gravenberch.
Xavi had dit beter moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Zo zonde, waarom kan je toch niks hele specifieke dingen zoals de bal tussen de palen krijgen niet Xavi Simons...

[ Voor 42% gewijzigd door Shabbaman op 10-09-2024 21:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Harribo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:06:
Zelfs ik heb een betere CV, op zolder!

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Malfunctions
Pohhh, wat een pass van Gravenberch zeg. Daar raak ik wel een beetje opgewonden van.. :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carpebios
Waarom haat iedereen Simons zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Shabbaman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:06:
Zo zonde, waarom kan je toch niks Xavi Simons...
Nou niks.. Dat is wel heel weinig, best een goede speler.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
Zondezonde, wat een pass. Bijna zijn tweede assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Malfunctions schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:07:
Pohhh, wat een pass van Gravenberch zeg. Daar raak ik wel een beetje opgewonden van.. :9
Confused boner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Slasher schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:07:
[...]

Zelfs ik heb een betere CV, op zolder!
Hmm hoe zal een hybride cv op het veld presteren?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Leuke pot tot nu toe :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Kappen met dit gerant

[ Voor 75% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Quad schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:07:
[...]

Nou niks.. Dat is wel heel weinig, best een goede speler.
Nou dit was anders ook niet best. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Positiespel is voorin wel vele malen beter en dynamischer dan met Memphis. Constant dreigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Vond ik dus niet, hij heeft hem in de loop mee aan Schouten, maar die loopt niet door. Die Duitser die hem onderschept stapt trouwens ook goed in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Kappen

[ Voor 96% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2024 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 05:56

Spotmatic

Ken sent me

Dus NL is nu een counterploeg?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gonadan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:08:
[...]

Nou dit was anders ook niet best. :D
Ja schieten is met afstand z'n slechtste punt.

Dat is, gezien z'n positie, wel een nadeel. Zovaak de tweede lijn die in een goede positie voor een schot komt, hij kan dat gewoon niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 10-09-2024 21:10 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Er moet over iemand anders geklaagd worden nu Depay er niet bij is?
Het is wel keer op keer iets met een speler hier ;/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Schouten ook maar wisselen dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wyke
Je speelt tegen een van de beste ploegen in de wereld, gek dat je dan vaak moet verdedigen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
KlaasjeNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:09:
Positiespel is voorin wel vele malen beter en dynamischer dan met Memphis. Constant dreigend.
En dan heb je Zirkzee nog op de bank, zie Memphis niet snel terugkomen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik haat hem niet. Ik vind hem overschat.

Pagina: 1 ... 217 ... 252 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!