[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 114 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
Smobbo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Zichtbaar dat hij echt niet meer mee kan op dit niveau wat mij betreft.
Voegt niets toe en loopt geregeld in de weg. Daar zijn toch genoeg betere opties.
Maarja, Tijjani is er nog niet.
Had Koeman op de trainingen moeten zien voordat hij de definitieve selectie maakte.

Wat is het een waardeloze trainer. Lekker met een speler naar het Ek waar je niets aan hebt.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:46
Dat gezeik om Wijnaldum. Koeman mag 26 spelers meenemen. Hij heeft duidelijk een band met Wijnaldum en het is een speler met de nodige ervaring op topniveau, voordat hij naar de zandbak ging. Vooral bij Liverpool natuurlijk. Is het dan zo ondenkbaar dat hij een goede rol kan hebben in een team? Maar goed. Ik steek mijn hand niet voor Koeman in het vuur dat hij hem ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Dat hoeft voor mij niet. Prima als 26ste man.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gezien de concurrentie (Reijnders, Koopmeiners, Xavi) kan ik me niet voorstellen dat Wijnaldum dat wint.

Edit
Volgende wedstrijd verwacht ik sowieso een andere voorhoede en middenveld.

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 06-06-2024 22:49 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 10:47
Ik ben best positief gestemd, aanvallend op de flanken echt wel wat opties en veel snelheid voorin. Brobbey die een balletje vast kan houden en trekt en sleurt. Woutje als pinchhitter die altijd wel scoort. Hopelijk komt het goed met Frenkie de Jong, maar als hij later aansluit is dat ook prima, net als Robben in 2010 met zijn blessure.

Frankrijk zal denk ik wel te sterk zijn en is wat mij betreft de torenhoge favoriet, die kunnen alleen maar tegenvallen. Gelijkspel tegen de Fransen en winnen van Polen en Oostenrijk moet te doen zijn.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38
Smobbo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Zichtbaar dat hij echt niet meer mee kan op dit niveau wat mij betreft.
Voegt niets toe en loopt geregeld in de weg. Daar zijn toch genoeg betere opties.
Maarja, Tijjani is er nog niet.
Zichtbaar betekent niet automatisch iets positiefs. Genoeg mensen die zichtbaar zijn die wel wat minder zichtbaar mochten zijn.

En ja Wijnaldum is wel klaar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:53
bazzemans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:41:
Tja, wat halen we nu uit deze wedstrijd? Ik heb weinig gevoel bij de trgensrander. Wellicht weten we iets meer over de kwaliteit van Canada na hun wedstrijd tegen Frankrijk.

Wat ik er dan uithaal is dat we in de breedte best kwaliteit hebben. Wereldtop? Nee, Frankrijk blijft een maat te groot. Maar dat wisten we al. Tegen tegenstanders als Oostenrijk en Polen zou je toch goed voor de dag moeten kunnen komen en een ronde verder er dus in moeten zitten. Daarna is het de vorm van de dag en enig fortuin die je verder kunnen brengen. Je hoeft m.i. in ieder geval geen flater te slaan met deze selectie.
Ik weet dat je tegenstander bedoelt, maar ik lees transgender.. :+

Maar idd, deze wedstrijden zijn nietszeggend. Frimpong bewijst hier zijn vorm, maar tijdens het EK speelt Dumfries gewoon weer, want Koeman.

En de eerste ronde komen we waarschijnlijk wel door, en dan houdt het op als je een tegenstander van formaat tegenkomt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Vlassie1980
Malfunctions schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:49:
[...]

En de eerste ronde komen we waarschijnlijk wel door, en dan houdt het op als je een tegenstander van formaat tegenkomt.
Ja, dan verslikken we ons in een op papier mindere tegenstander als Tsjechie of komen we tegenstanders tegen die ons absoluut niet liggen zoals Portugal of Italië. Daar wil je de statistieken echt niet van zien 😵‍💫

• bazzemans
Malfunctions schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Ik weet dat je tegenstander bedoelt, maar ik lees transgender.. :+
:+
Maar idd, deze wedstrijden zijn nietszeggend. Frimpong bewijst hier zijn vorm, maar tijdens het EK speelt Dumfries gewoon weer, want Koeman.

[...]
Gezien Frimpong rechtsbuiten stond en Koeman meermaals heeft aangegeven hem niet als verdediger te zien, is het vreemd om te zeggen dat Dumfries erin komt voor Frimpong. Hij vecht eerder voor een plek ipv Xavi.

Ik verwacht Dumfries op rechtsachter zowel in een viermans- als een vijfmansdefensie. Bij de tweede gaat het ten kosten van een middenvelder. Koeman gebruikte bij de 1-5-2-2-1 vaak een diepe spits en twee erachter. Geen buitenspeler. Dus een middenvelder minder (of 1 meer zo je wilt, als je de wingbacks als middenvelders ziet). Bij een viermansdefensie speelt Dumfries ipv Geertruida (vandaag).

[ Voor 10% gewijzigd door bazzemans op 06-06-2024 23:15 ]

• bazzemans
D-e-n schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:47:
Gezien de concurrentie (Reijnders, Koopmeiners, Xavi) kan ik me niet voorstellen dat Wijnaldum dat wint.

Edit
Volgende wedstrijd verwacht ik sowieso een andere voorhoede en middenveld.
En verdediging? Ake en Dumfries gaan spelen. Centraal hebben we denk ik met De Vrij en De Ligt al gezien wat Koeman van plan is.

Of verwacht jij wat anders?

• D-e-n
  • Nu online
@bazzemans
Als Frimpong rechts voorin speelt zou ik altijd Geertruida opstellen. Die heeft perfect gevoel wanneer hij centraal of juist aan de zijkant moet komen. Dumfries als back achter Frimpong zie ik echt niet zitten want Frimpong loopt in de ruimte die Dumfries nodig heeft

Aké, van Dijk en Dumfries zullen wel de kans krijgen maandag. Aké en van Dijk zijn natuurlijk 100% basis. Lijkt me dan dat je eerder De Ligt of Geertruida eens naast van Dijk wilt zien dan De Vrij. Of misschien allebei een helft.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 06-06-2024 23:22 ]

• bazzemans
@D-e-n ah ja er zit een verschil tussen wat wij denken dat goed werkt of hoe Koeman dat ziet. Jij noemt het dat ze "de kans krijgen". Ik denk dat de verdediging eigenlijk wel vast staat voor Koeman. Daar zit Geertruida niet als rechtsback bij. Mogelijk als een van de drie centrale verdedigers in een systeem met wingbacks. Ik denk dat het voor Koeman tussen Geertruida en De Ligt zal gaan. Voor Van Dijk, Ake en Dumfries verwacht ik dat Koeman zeker is van hun basisplek in beide systemen.

Wat dan wel een puzzel wordt is de rechtsvoor positie. Het is de vraag in hoeverre Dumfries en Frimpong complimentair aan elkaar gaan zijn. Wat dat betreft begrijp ik je keus voor Geertruida. Ik denk alleen dat Koeman het anders ziet en dan zal kiezen voor Xavi, die meer naar binnen speelt.

[ Voor 23% gewijzigd door bazzemans op 06-06-2024 23:27 ]

• D-e-n
  • Nu online
bazzemans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:26:

Wat dan wel een puzzel wordt is de rechtsvoor positie. Het is de vraag in hoeverre Dumfries en Frimpong complimentair aan elkaar gaan zijn. Wat dat betreft begrijp ik je keus voor Geertruida. Ik denk alleen dat Koeman het anders ziet en dan zal kiezen voor Xavi, die meer naar binnen speelt.
Ik zou altijd een plek voor Xavi inruimen want dat is net als Frimpong een speler die uitblinkt in een betere competitie en die hebben we niet zoveel. Maar Xavi kan natuurlijk ook nog ergens anders. Het is ook een luxeprobleem want dan moet bijvoorbeeld Koopmeiners of Gakpo weer banken. Ik zou het maar per wedstrijd bekijken.

Met Xavi op rechts is Dumfries dan wel weer logisch. Uiteindelijk zoek je naar spelers die elkaar aanvullen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
bazzemans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:45:
Dat gezeik om Wijnaldum. Koeman mag 26 spelers meenemen. Hij heeft duidelijk een band met Wijnaldum en het is een speler met de nodige ervaring op topniveau, voordat hij naar de zandbak ging. Vooral bij Liverpool natuurlijk. Is het dan zo ondenkbaar dat hij een goede rol kan hebben in een team? Maar goed. Ik steek mijn hand niet voor Koeman in het vuur dat hij hem ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Dat hoeft voor mij niet. Prima als 26ste man.
Als hij een belangrijke rol heeft in de kleedkamer ofzo dan neem je hem mee als assistent.

Je mag 26 spelers meenemen omdat er 11 posities zijn en je hebt altijd kans op blessures en schorsingen.

Mochten er dus op het middenveld problemen ontstaan door schorsingen, blessures of conditionele problemen dan schiet je jezelf gewoon in de voet als je een speler meeneemt die op het veld gewoon te kort komt.

• bazzemans
@D-e-n Wat het lastig maakt is dat jij praat over wat jij zou doen en ik probeer te bedenken wat Koeman voor ogen heeft ;).

Ik zie ook wel mogelijkheden voor een andere plek voor Xavi. En dan zou ik ook spelen met Geertruida en Frimpong aan de rechterkant. Verwacht alleen niet dat Koeman dat doet.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:21:
@bazzemans
Als Frimpong rechts voorin speelt zou ik altijd Geertruida opstellen. Die heeft perfect gevoel wanneer hij centraal of juist aan de zijkant moet komen. Dumfries als back achter Frimpong zie ik echt niet zitten want Frimpong loopt in de ruimte die Dumfries nodig heeft

Aké, van Dijk en Dumfries zullen wel de kans krijgen maandag. Aké en van Dijk zijn natuurlijk 100% basis. Lijkt me dan dat je eerder De Ligt of Geertruida eens naast van Dijk wilt zien dan De Vrij. Of misschien allebei een helft.
Ik weet niet of Aké wel zo per se basis moet zijn. Vd Ven speelde prima en is verreweg de snelste CV die we hebben wat erg handig kan zijn als we met ruimte in de rug gaanspelen tegen bv Polen en Oostenrijk.

• Dr. Strangelove
Vanmorgen mijn zoontje nog even blij gemaakt met de samenvatting.

Al met al was gisteren best een positieve wedstrijd denk ik. Tuurlijk, niet tegen een topploeg maar wel een WK-ganger en je loopt er toch redelijk makkelijk overheen met zeker niet je sterkste 11. En vier verschillende mensen die het net weten te vinden. Offensief toch niet zo heel dramatisch.

Heb wel een goed gevoel over die groepsfase, ze moeten zich alleen niet gek laten maken als ze verliezen van Frankrijk.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:26:
Al met al was gisteren best een positieve wedstrijd denk ik. Tuurlijk, niet tegen een topploeg maar wel een WK-ganger en je loopt er toch redelijk makkelijk overheen met zeker niet je sterkste 11. En vier verschillende mensen die het net weten te vinden. Offensief toch niet zo heel dramatisch.
De uistlag was prima. Maar de enige reden dat je hier wint is dat Canada ook geen denderend middenveld heeft. Ik heb me kapot geergerd aan zowel Gravenberg als Wijnaldum (heeft hij 1 bal naar voren gespeeld op de helft van de tegenstander?). Laten we hopen dat Koeman er ook zijn lessen uit trekt.

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:39:
[...]

De uistlag was prima. Maar de enige reden dat je hier wint is dat Canada ook geen denderend middenveld heeft. Ik heb me kapot geergerd aan zowel Gravenberg als Wijnaldum (heeft hij 1 bal naar voren gespeeld op de helft van de tegenstander?). Laten we hopen dat Koeman er ook zijn lessen uit trekt.
aan Gravenberch, hoezo dat dan? Die keek echt steeds eerst naar voren of er mogelijkheden waren en als dat niet ging speelde ie terug/opzij

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:57:
[...]

aan Gravenberch, hoezo dat dan? Die keek echt steeds eerst naar voren of er mogelijkheden waren en als dat niet ging speelde ie terug/opzij
Als je niet 4 keer zou scoren noemde iedereen dit een groot probleem. Je wil op het middenveld mensen hebben die kansen kunnen creëren (of in ieder geval de opzet daarnaartoe). Dat gaat vaak niet met een balletje terug of opzij!

• Dr. Strangelove
T-MOB schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Volgens mij is de reden dat je wint dat je vier keer meer scoort dan Canada. Je kan soms ook gewoon positief zijn over wat er wel goed ging en gisteravond ging er best veel goed. En voor wat er niet goed ging zitten er voldoende opties op de bank. Ben benieuwd naar wat voor team er maandag staat.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28

Spotmatic

Ken sent me

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:00:
[...]
Volgens mij is de reden dat je wint dat je vier keer meer scoort dan Canada. Je kan soms ook gewoon positief zijn over wat er wel goed ging en gisteravond ging er best veel goed. En voor wat er niet goed ging zitten er voldoende opties op de bank. Ben benieuwd naar wat voor team er maandag staat.
Ik ben maar een fokking amateur met een mening, en zeker geen fervent voetballiefhebber (als in: ik volg alles intensief, hou statistieken bij, weet ik het). Maar gisteravond had ik zeker (in het begin van de 2e helft) het idee dat het "liep". Aan dat oeverloze rondtikken van de bal heb ik een ontiegelijke hekel. Die acties in de 2e helft waren echter zowaar het aanzien waard. En van Frimpong wil ik zeker wel eens wat meer zien.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• bazzemans
Deadsy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:48:
[...]

Als hij een belangrijke rol heeft in de kleedkamer ofzo dan neem je hem mee als assistent.

Je mag 26 spelers meenemen omdat er 11 posities zijn en je hebt altijd kans op blessures en schorsingen.

Mochten er dus op het middenveld problemen ontstaan door schorsingen, blessures of conditionele problemen dan schiet je jezelf gewoon in de voet als je een speler meeneemt die op het veld gewoon te kort komt.
In de afgelopen decennia is het aantal spelers dat mee genomen mogen worden telkens gegroeid. In '88 selecteerde Michels 20 spelers. Daarvan kregen er 15 speelminuten. In de jaren erna groeide het naar 23 spelers naar onlangs dus 26 spelers. Een aantal daarvan speelde geen enkele minuut. Nog een groter deel kreeg 1 wedstrijdje achter zijn naam, omdat de winst in de poulefase al bereikt was en/of omdat er een troostfinale gespeeld werd.

We moeten niet overdrijven dat Koeman zich hard in de voet gaat schieten door Wijnaldum mee te nemen. Dat is wat mij betreft gewoon quatsch. De drie extra spelers (t.o.v. van de 23 die regulier waren) die Koeman meeneemt zou je kunnen zien als Wijnaldum, Depay (moet nog ritme opdoen) en De Jong (nog niet zeker dat hij de eerste wedstrijd haalt).

• bazzemans
Spotmatic schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Ik ben maar een fokking amateur met een mening, en zeker geen fervent voetballiefhebber (als in: ik volg alles intensief, hou statistieken bij, weet ik het). Maar gisteravond had ik zeker (in het begin van de 2e helft) het idee dat het "liep". Aan dat oeverloze rondtikken van de bal heb ik een ontiegelijke hekel. Die acties in de 2e helft waren echter zowaar het aanzien waard. En van Frimpong wil ik zeker wel eens wat meer zien.
Dit gevoel had ik ook, met de slag om de arm dat het moeilijk is om Canada op waarde te schatten.
Opvallend vond ik ook dat toen De Vrij en Van Dijk in het veld kwamen, ik het gevoel had dat het spel vertraagde en het tikkie breed en rondtikken weer meer werden. Maar goed, daar heeft de stand op dat moment wellicht ook invloed op.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:19:
[...]

Dit gevoel had ik ook, met de slag om de arm dat het moeilijk is om Canada op waarde te schatten.
Opvallend vond ik ook dat toen De Vrij en Van Dijk in het veld kwamen, ik het gevoel had dat het spel vertraagde en het tikkie breed en rondtikken weer meer werden. Maar goed, daar heeft de stand op dat moment wellicht ook invloed op.
En wellicht het feit dat de spelers die erin komen gearriveerde gasten zijn ipv jinge honden die nog wat te bewijzen hebben.
Ik vond het gisteren niet top, maar ook echt niet slecht (Wijnaldum daargelaten).

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik heb het niet kunnen zien, maar ik merk dat het bij Wijnaldum nog hetzelfde is...

Snap Koeman echt niet, zal je dalijk nog zien dat Frimpong moet banken omdat het met Dumfries samen niet werkt en vriendjes gaan voor natuurlijk...

• bazzemans
@Terranova Je doet het voorkomen of Dumfries een koekebakker is die er in Oranje niks van gebakken heeft en dat hij er puur en alleen in staat omdat hij vriendjes is met Koeman. Dat lijkt mij wat overtrokken.

• Terranova
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:09:
@Terranova Je doet het voorkomen of Dumfries een koekebakker is die er in Oranje niks van gebakken heeft en dat hij er puur en alleen in staat omdat hij vriendjes is met Koeman. Dat lijkt mij wat overtrokken.
Dat doe ik niet? Maar je kan toch moeilijk om Frimpong heen tegenwoordig? Ik ben gewoon bang dat Frimpong mag banken omdat Koeman liever vriendjes opstelt

• D-e-n
  • Nu online
Terranova schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:27:

Snap Koeman echt niet, zal je dalijk nog zien dat Frimpong moet banken omdat het met Dumfries samen niet werkt en vriendjes gaan voor natuurlijk...
Hangt ook af van wat er tegen IJsland gebeurt natuurlijk. Wellicht speelt een tandem op rechts van Xavi en Dumfries ook wel de pannen van het dak.

• bazzemans
Terranova schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Dat doe ik niet? Maar je kan toch moeilijk om Frimpong heen tegenwoordig? Ik ben gewoon bang dat Frimpong mag banken omdat Koeman liever vriendjes opstelt
Je kan toch net zo goed moeilijk om Dumfries heen?

Koeman moet keuzes maken, daar zit hij ervoor. Hier wordt het telkens negatief "vriendjespolitiek" genoemd maar m.i. is het niet onlogisch dat een bondscoach ook kijkt naar de dynamiek binnen een team. Spelers die bijgedragen hebben aan kwalificatie en in het verleden belangrijk zijn geweest, hiërarchie in de groep en ervaring zijn ook geen onbelangrijke factoren. Dat je het daar wel/niet mee eens bent, is wat anders.

Dumfries passeer je wat mij betreft ook niet zomaar en het is qua synergie in het team. Het is de vraag of Frimpong en Dumfries in één team werkt en ik begrijp best dat Koeman dan voor Dumfries kiest, gezien zijn eerdere rol in Oranje o.a. tijdens de kwalificatie.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Ach, als Dumfries komende wedstrijd(en) er niks van bakt dan kan je hem toch heel makkelijk banken. Zijn vervanger staat klaar, dat is wel lekker toch.

• Terranova
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Koeman moet keuzes maken, daar zit hij ervoor. Hier wordt het telkens negatief "vriendjespolitiek" genoemd maar m.i. is het niet onlogisch dat een bondscoach ook kijkt naar de dynamiek binnen een team. Spelers die bijgedragen hebben aan kwalificatie en in het verleden belangrijk zijn geweest, hiërarchie in de groep en ervaring zijn ook geen onbelangrijke factoren. Dat je het daar wel/niet mee eens bent, is wat anders.

Dumfries passeer je wat mij betreft ook niet zomaar en het is qua synergie in het team. Het is de vraag of Frimpong en Dumfries in één team werkt en ik begrijp best dat Koeman dan voor Dumfries kiest, gezien zijn eerdere rol in Oranje o.a. tijdens de kwalificatie.
Makkelijker dan om Frimpong, je moet kijken naar vorm en niet naar verleden. Sowieso vind ik dat Dumfries verdedigend te weinig brengt, dus dan heb ik liever een verdedigende rechtsback en Frimpong ervoor dan Dumfries met nog een aanvaller.

Maar je gaat toch niet zeggen dat Koeman niet aan vriendjespolitiek doet? Dat is toch ongelofelijk duidelijk.

• JanOverweg
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Terranova schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Makkelijker dan om Frimpong, je moet kijken naar vorm en niet naar verleden. Sowieso vind ik dat Dumfries verdedigend te weinig brengt, dus dan heb ik liever een verdedigende rechtsback en Frimpong ervoor dan Dumfries met nog een aanvaller.

Maar je gaat toch niet zeggen dat Koeman niet aan vriendjespolitiek doet? Dat is toch ongelofelijk duidelijk.
Doe niet zo sneu. Dat heeft niks met 'vriendjespolitiek' te maken maar met keuzes en vertrouwen in bepaalde spelers. Daar is hij bondscoach voor.

• JanOverweg
[...]

Ik ben echt zo klaar met die negatieve 'supporters'. Kijk dan niet of hou je mond. Ik wil lekker genieten van een groot toernooi. Hup Holland!

• JanOverweg
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:09:
'wat overtrokken' 😂 understatement of the century.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat Dumfries niet in de basis staat tegen Polen en Frankrijk. Met Geertruida sta je verdedigend veel sterker en met Frimpong als rechtsbuiten heb je echt een wapen. Hoewel het slechts Canada is, stond hij wel tegenover een echte topspeler. Ook tegen Frankrijk is dit win win, Geertruida op Mbappe, die niet mee terug hoeft waardoor daarachter veel ruimte is, zonder het risico dat je hem vrijlaat (want daar Geertruida nog).

Ik vond de keus voor deze asymmetrische oplossing erg goed gevonden door Koeman.

Verdedigend hebben we wellicht teveel toppers, waar dat voorin wat minder is.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 07-06-2024 12:11 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09
[...]

telkens negatief "vriendjespolitiek"
Dat werkt Koeman dan ook zelf in de hand met het selecteren en opstellen van de Wijnaldums, Bergwijns en Blinds van deze wereld. Enig nepotisme is Koeman niet vreemd.

XXXVI

• Terranova
JanOverweg schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Doe niet zo sneu. Dat heeft niks met 'vriendjespolitiek' te maken maar met keuzes en vertrouwen in bepaalde spelers. Daar is hij bondscoach voor.
Sneu? natuurlijk heeft dat wel met vriendjespolitiek te maken. Nationale teams zouden moeten gaan op kwaliteit/vorm en niet uit prestaties uit het verleden. Natuurlijk moet je als trainer kunnen vertrouwen op spelers en dan zou het niet gek zijn dat je bij een miniem kwaliteitsverschil kiest voor een speler die je kent. Maar kijk naar Wijnaldum, het kwaliteitsverschil met de andere spelers is behoorlijk groot.

Dan heb je ook nog een Depay die bij elkaar nog geen 10 volle wedstrijden heeft gespeeld(qua minuten) dit jaar en amper presteerde in die minuten. Daarnaast is hij de laatste jaren over het algemeen afwezig in de grote/belangrijke wedstrijd van het Nederlands elftal en heeft hij maar 4 goals gemaakt in de afgelopen 2 jaar, waaronder tegen Gibraltar, Wales en Canada. Ook hier zit meer vriendjespolitiek in dan "kwaliteit". Want een speler die 4 goals en 2 assists heeft in de afgelopen 2 jaar, waarin Nederland in totaal 47 goals heeft gemaakt, is gewoon totaal niet belangrijk meer.

Overigens heb ik niets tegen Dumfries, meer dan prima rechtsback voor Nederland. Maar als je daardoor een in bloedvorm verkerende Frimpong op de bank zet dan riekt 't toch weer naar vriendjespolitiek of volledige onkunde van de trainer

[ Voor 14% gewijzigd door Terranova op 07-06-2024 14:09 ]

• toolkist
  • Niet online
JanOverweg schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Vertrouwen gebaseerd op? En keuze op Wijnaldum waarom?
Ik kan echt geen reden verzinnen waarom je hem mee zou nemen ipv Timber.

• toolkist
  • Niet online
JanOverweg schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Ik ben echt zo klaar met die negatieve 'supporters'. Kijk dan niet of hou je mond. Ik wil lekker genieten van een groot toernooi. Hup Holland!
Of lees gewoon geen forum/social media/whatever waar ook "negatieve" (ik zie ze als kritische) supporters zijn als je daar niet tegen kan?

• bazzemans
toolkist schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Vertrouwen gebaseerd op? En keuze op Wijnaldum waarom?
Ik kan echt geen reden verzinnen waarom je hem mee zou nemen ipv Timber.
Bij Wijnaldum gebaseerd op zijn verdienste in het verleden, zijn ervaring en zijn rol binnen de groep. Is dat echt zo moeilijk te verkroppen? Ik kan daar als 1 van de 26 prima mee leven.

Timber? De een is herstellende van een zware knieblessure en van de ander heeft de medische staf van Feyenoord aangegeven dat hij niet op tijd fit zou zijn voor (de voorbereiding op) het EK. Koeman is vrij duidelijk dat hij voor twee spelers een uitzondering heeft gemaakt; De Jong en Depay. Voor alle andere spelers geldt dat Oranje geen revalidatiecentrum is. Dat is ook het argument om Zirkzee niet te selecteren (ondanks dat Van Hooijdonk gisteren beweerde dat die al op tijd fit was; maar dat kan op moment van bekend maken van de selectie net zo goed niet de prognose zijn geweest).

Ik vind het prima dat mensen commentaar hebben op de wijze van selecteren van Koeman, maar hier wordt zo hard overdreven t.a.v. vriendjespolitiek (in negatieve zin). Ja, er is sprake van het selecteren van spelers waar Koeman een binding mee heeft. Daar kan je alles van vinden (en niet per definitie onterecht) maar het hoort er ook bij. Als het goed is kijkt Koeman naar de som der delen. Velen hier kijken vooral naar het individu en diens prestatie. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld niet zo vanzelfsprekend dat een speler gaat debuteren op een eindtoernooi, tenzij je behoort tot de categorie spelers van wereldklasse zoals Messi, Ronaldo, Mbappé, Cruijff, Van Basten, Robben et cetera. Die kwaliteit aan spelers hebben we echter op dit moment niet en volgens mij moeten we niet gaan doen alsof Maatsen, Zirzkee en Frimpong ineens wonderkinderen zijn :O .

@ephymerous Blind die een ontzettend goed seizoen gedraaid heeft bij zijn club en mede daardoor hebben ze plaatsing CL behaald. Ik weet dat het populair is om op Blind te bashen, maar vaker is dat niet dan wel terecht.
Van het selecteren van Bergwijn begrijp ik ook niks. Die zou ik ook niet geselecteerd hebben. Koeman heeft daar een gevoel en idee bij, op basis van het verleden. Dat recht heeft hij toch?

[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 07-06-2024 14:43 ]

• Terranova
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:41:
[...]

Bij Wijnaldum gebaseerd op zijn verdienste in het verleden, zijn ervaring en zijn rol binnen de groep. Is dat echt zo moeilijk te verkroppen? Ik kan daar als 1 van de 26 prima mee leven.
Welke verdienste? Die van langer dan 3 jaar geleden? Want zo lang is het geleden dat hij een vaste waarde was. Dat is veeeeeeeeeeeeeeel te lang voor een speler van zijn leeftijd. Dit is een belangrijk toernooi he, niet een competitie van 34 wedstrijden waar je af en toe nog een belangrijke speler kan brengen tegen een zwakkere tegenstander
Koeman is vrij duidelijk dat hij voor twee spelers een uitzondering heeft gemaakt; De Jong en Depay.
Dit is dan toch ook vriendjespolitiek tov Depay. De Jong heeft tenminste nog het niveau gehaald wat je verwacht van een topspeler. Depay is dus de afgelopen 2 jaar absoluut niet belangrijk geweest voor Nederland en het "belangrijk" zijn was het enige wat Depay nog bracht, want goed spelen voor Nederland doet hij al 5 jaar niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Terranova op 07-06-2024 14:48 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:23
Gisteren toch weer de enorme beperkingen gezien van Brobbey. Steek van de week van Memphis en dan alleen op de keeper met nog Frimpong naast hem en nog als een blind paard op die keeper afrennen en die bal tegen hem aan schieten. Ziet er echt niet uit op dat niveau. Hoeveel van dat soort momenten hebben we bij Ajax wel niet gezien? Die jongen zal nooit beter worden en is totaal ongeschikt voor Ajax. Beetje Utrecht, Heerenveen dat soort clubs zijn wel zijn plafond, vind ik.

Heb niks persoonlijks tegen die jongen, maar je moet toch echt wel wat meer in huis hebben als Ajax spits zijnde als je kijkt naar de Kane's Benzema's Haaland's of Lewandowski's van deze wereld. Begrijp niet dat Ajax dat niet inziet. Echt raar..

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
De vergelijking met spitsen van wereldklasse zoals Kane, Benzema of Haaland is wel erg krom. Dat kaliber zal sowieso niet bij Ajax komen voetballen.

Brobbey is gewoon een prima spits, die dit jaar in een slecht draaiend elftal niet alleen een hoog rendement heeft gehad. Hij heeft ook aangetoond dat hij beter is geworden t.o.v. een jaar geleden. Dat is wat je wilt, een speler die zich ontwikkeld. Dat hij nog voldoende heeft om aan te werken weet hij volgens mij zelf ook wel. Feit dat hij daaraan werkt en ook daadwerkelijk stappen daarin zet is een enorme pré. In 30 wedstrijden 18 goals en 8 assists is gewoon uitstekend. In een slecht draaiend elftal bovendien.

• bazzemans
Terranova schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Welke verdienste? Die van langer dan 3 jaar geleden? Want zo lang is het geleden dat hij een vaste waarde was. Dat is veeeeeeeeeeeeeeel te lang voor een speler van zijn leeftijd. Dit is een belangrijk toernooi he, niet een competitie van 34 wedstrijden waar je af en toe nog een belangrijke speler kan brengen tegen een zwakkere tegenstander
Toch vindt Koeman dat belangrijk genoeg. Ik vind dat niet gek. Het is een belangrijk toernooi en dan wil je ook graag spelers in je groep hebben die daarmee ervaring hebben. Dat heeft Wijnaldum, zowel bij Oranje als bij Liverpool. Daarnaast doet groepsdynamiek iets en kennelijk heeft hij daarin (volgens Koeman) waarde. Iedereen loopt hier ook altijd te bashen op de kwaliteiten van De Roon, terwijl ik toch echt medespelers in Oranje hem hoor roemen om zijn rol in de groep. Dat kun je wegwuiven, maar groepsdynamiek is een factor.

Los daarvan, heb ik ook al meermaals aangegeven, mag je nu 3 spelers meer selecteren dan gebruikelijk was. Laten we nu niet net doen alsof het selecteren van Wijnaldum dan ineens voor grote problemen gaat zorgen. Overdrijven is wat dat betreft echt een kunst.

Ik heb geen moeite met het selecteren van Wijnaldum of de keuzes van Koeman. Zou ik het anders gedaan hebben? Wellicht, maar ik heb ook niet de relatie met spelers en inzicht in de dynamiek zoals Koeman. Het zou mij wel verbazen als Wijnaldum een grote rol gaat spelen dit EK. Daar acht ik hem ook niet goed genoeg voor.
[...]

Dit is dan toch ook vriendjespolitiek tov Depay. De Jong heeft tenminste nog het niveau gehaald wat je verwacht van een topspeler. Depay is dus de afgelopen 2 jaar absoluut niet belangrijk geweest voor Nederland en het "belangrijk" zijn was het enige wat Depay nog bracht, want goed spelen voor Nederland doet hij al 5 jaar niet meer.
Toch is menigeen het niet met je eens en zien in een fitte Depay nog altijd een speler die het verschil kan maken. Die mening is ook Koeman toegedaan. Ik beweer ook niet dat er geen sprake is van vriendjespolitiek, ik ageer er alleen tegen dat iedereen daar zo ontzettend moeilijk over doet. Dat is helemaal niet ongebruikelijk bij het samenstellen van een selectie en ook niet per se slecht. Sommige spelers renderen ook gewoon beter onder bepaalde trainers en speelwijzen. Zou heel gek zijn als een trainer daar zelf niet in geloofd.

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 07-06-2024 15:09 ]

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:13
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Toch vindt Koeman dat belangrijk genoeg. Ik vind dat niet gek. Het is een belangrijk toernooi en dan wil je ook graag spelers in je groep hebben die daarmee ervaring hebben. Dat heeft Wijnaldum, zowel bij Oranje als bij Liverpool. Daarnaast doet groepsdynamiek iets en kennelijk heeft hij daarin (volgens Koeman) waarde. Iedereen loopt hier ook altijd te bashen op de kwaliteiten van De Roon, terwijl ik toch echt medespelers in Oranje hem hoor roemen om zijn rol in de groep. Dat kun je wegwuiven, maar groepsdynamiek is een factor.

Los daarvan, heb ik ook al meermaals aangegeven, mag je nu 3 spelers meer selecteren dan gebruikelijk was. Laten we nu niet net doen alsof het selecteren van Wijnaldum dan ineens voor grote problemen gaat zorgen. Overdrijven is wat dat betreft echt een kunst.

Ik heb geen moeite met het selecteren van Wijnaldum of de keuzes van Koeman. Zou ik het anders gedaan hebben? Wellicht, maar ik heb ook niet de relatie met spelers en inzicht in de dynamiek zoals Koeman. Het zou mij wel verbazen als Wijnaldum een grote rol gaat spelen dit EK. Daar acht ik hem ook niet goed genoeg voor.

[...]

Toch is menigeen het niet met je eens en zien in een fitte Depay nog altijd een speler die het verschil kan maken. Die mening is ook Koeman toegedaan. Ik beweer ook niet dat er geen sprake is van vriendjespolitiek, ik ageer er alleen tegen dat iedereen daar zo ontzettend moeilijk over doet. Dat is helemaal niet ongebruikelijk bij het samenstellen van een selectie en ook niet per se slecht. Sommige spelers renderen ook gewoon beter onder bepaalde trainers en speelwijzen. Zou heel gek zijn als een trainer daar zelf niet in geloofd.
Ik kan me hier grotendeels in vinden. Alleen snap ik niet als een Wijnaldum in de basis zou staan. Een Reijnders, Koopmeiners, verdienen dat veel meer op basis van hun prestaties.

• Terranova
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:07:

Toch is menigeen het niet met je eens en zien in een fitte Depay nog altijd een speler die het verschil kan maken.
De statistieken liegen niet.
https://www.transfermarkt...mannschaft/spieler/167850

De laatste keer dat Depay belangrijk was, dat was in 2021 tijdens de WK kwalificatie, met goals tegen Gibraltar, Turkije, Noorwegen en Montenegro. Niet tegen teams van niveau dus.

Dus ik vraag mij af, zou er iemand met een objectieve blik zeggen dat Depay het verschil kan maken?

Op club niveau kan een speler absoluut niet jaren teren op 't verleden, waarom dan bij een nationaal elftal wel.

Verwijderd

- Gisteren de 1-0.
- Tegen Duitsland de assist op de 0-1.
- Tegen de VS de 1-0.
- Tegen Wales de 3-2.
- Tegen Belgie de 0-2 en 0-4.
- Tegen Wales de assist op de 2-2.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2024 15:51 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:23
SterqVerhael schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:54:
De vergelijking met spitsen van wereldklasse zoals Kane, Benzema of Haaland is wel erg krom. Dat kaliber zal sowieso niet bij Ajax komen voetballen.
Nee snap ik, bedoel meer qua techniek, mentaliteit, inzicht etc. gewoon het totaalplaatje. Zijn spel is met zijn kont erin en dan proberen die bal aannamen. Zo speelde mijn vader 30 jaar geleden toen ie nog voetbalde. Is echt niet meer van deze tijd.
In 30 wedstrijden 18 goals en 8 assists is gewoon uitstekend.
En al die gemiste kansen? Moeten we de samenvattingen erbij pakken? Hoeveel (100%) kansen had ie wel niet tegen PSV? Nee, is helemaal niet uitstekend. Verre van zelfs. Een Ajax spits hoort minimaal 30 goals te maken.

Nogmaals, nu lijkt he alsof ik een hetze tegen Brobbey voer. Dat is niet zo, maar snap Ajax gewoon niet dat ze zulke beperkte spelers halen.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Er kan hier wel over Brobbey gesproken worden maar ik zie een veel groter probleem dat is dat Nederland geen echte topspitsen meer kan brengen.

Dat is bij Ajax, PSV en Feyenoord of andere clubs met een eventueel talent allemaal hetzelfde

• Terranova
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:49:
[...]

- Tegen de VS de 1-0.

- Tegen Belgie de 0-2 en 0-4.
- Gisteren de 1-0.
- Tegen Duitsland de assist op de 0-1.
- Tegen Wales de 3-2.
- Tegen Wales de assist op de 2-2.

Zo die 4 eruit gehaald, want tegen tegenstanders van niets en/of oefenwedstrijd.

Wat hou je dan over? 2 wedstrijden in 2 jaar tijd, terwijl Nederland er 25 heeft gespeeld en 51 goals heeft gemaakt(in mijn eerdere aantal zat de België wedstrijd niet want net langer dan 2 jaar). Dat kan je niet belangrijk noemen.

Ja tegen de VS was belangrijk, maar dat was 1x dat toernooi.
Waar was Depay in die poulefase?
Waar was Depay tegen Argentinië?

Je kan moeilijk zeggen dat Depay belangrijk is als hij in zoveel wedstrijd gewoon niets brengt, zeker niet aangezien hij niet wedstrijdfit is zoals nu. Je zag hoe dat ging op het WK, begon ook niet fit en bracht daardoor ook heel weinig.

We zijn nu weer 2 jaar verder en de situatie is gewoon weer hetzelfde, alleen nu heb je een oudere Depay die in totaal 1722 minuten heeft gespeeld voor z'n clubs in de afgelopen 2 jaar.

Ik ben misschien een Depay hater, maar zelfs als fan zou je moeten kunnen inzien dat Depay gewoon niet meer is wat hij vroeger was.

[ Voor 27% gewijzigd door Terranova op 07-06-2024 16:32 ]

• bazzemans
Terranova schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:25:
[...]
Ik ben misschien een Depay hater
Dit zegt denk ik alles.
maar zelfs als fan zou je moeten kunnen inzien dat Depay gewoon niet meer is wat hij vroeger was.
Zoals ik al zei, menigeen vindt nog altijd dat Depay een speler is die het verschil kan maken. Dat is ook de tendens onder veel voetbalverslaggevers en -analisten. Dat jij, als Depay hater, het daar overduidelijk niet mee eens bent is helder. Koeman behoort echter tot de groep die Depay die rol nog wel toedicht. Jammer voor jou(w gevoelens daarbij).

• Terranova
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Dit zegt denk ik alles.

[...]

Zoals ik al zei, menigeen vindt nog altijd dat Depay een speler is die het verschil kan maken. Dat is ook de tendens onder veel voetbalverslaggevers en -analisten. Dat jij, als Depay hater, het daar overduidelijk niet mee eens bent is helder. Koeman behoort echter tot de groep die Depay die rol nog wel toedicht. Jammer voor jou(w gevoelens daarbij).
Oh wacht even, omdat ik aangeef dat ik een Depay hater bent zorgt er voor dat alle informatie en statistieken die ik gegeven heb nutteloos zijn? Mensen zoals jij zijn echt verschrikkelijk zeg. Hele berg aan accurate informatie negeren omdat het je niet aanstaat.

Het is simpel, Depay zit amper nog op voetbal. De afgelopen 2 jaar heeft hij amper gespeeld en als hij speelt dan bakt hij er weinig van. Dat kan je zelf zien op die transfermarkt pagina. Dat er mensen zijn zoals jij die in het verleden leven maakt het nog niet de waarheid.

Dat is juist waar deze hele discussie over gaat, Koeman die blijft geloven in vriendjes ondanks dat die vriendjes er niets meer van bakken. Oftewel vriendjespolitiek.

• bazzemans
@Terranova Ik ben inderdaad echt een verschrikkelijk mens, laten we het daar inderdaad maar op houden.

• ephymerous
[...]

Dat recht heeft hij toch?
Zeker, helaas is hij de bondscoach. Maar zo heb ik ook het “recht” om zijn keuzes te bekritiseren ;)

XXXVI

• bazzemans
ephymerous schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:12:
[...]

Zeker, helaas is hij de bondscoach. Maar zo heb ik ook het “recht” om zijn keuzes te bekritiseren ;)
True. Ik erger mij vooral op de aard van de kritiek. Dat is vooral bashen. Koeman kan per definitie al niks goed doen. De keuzes van Koeman zijn best uit te leggen, ook al ben ik het er niet altijd mee eens en zou ik ook andere keuzes maken.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:58
Mja, Depay had gister een mooie assist kunnen hebben als Brobbey die kans gewoon had afgemaakt. Kan Depay ook niks aan doen dat die faalt.

Verder meng ik me niet in deze discussie, we moeten het nou eenmaal doen met de mannen die we hebben.

WoT stats

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijktip zo vlak voor het EK

Koeman & Koeman
https://npo.nl/start/seri...-tijden-sport_35/afspelen

• toolkist
  • Niet online
[...]

ik kan er ook wel mee leven, zo zwaar til ik er nou ook weer niet aan, maar je kunt ook denken 'hey laat ik dat talent vast eens aan een toernooi laten ruiken'.
Timber? De een is herstellende van een zware knieblessure en van de ander heeft de medische staf van Feyenoord aangegeven dat hij niet op tijd fit zou zijn voor (de voorbereiding op) het EK. Koeman is vrij duidelijk dat hij voor twee spelers een uitzondering heeft gemaakt; De Jong en Depay. Voor alle andere spelers geldt dat Oranje geen revalidatiecentrum is. Dat is ook het argument om Zirkzee niet te selecteren (ondanks dat Van Hooijdonk gisteren beweerde dat die al op tijd fit was; maar dat kan op moment van bekend maken van de selectie net zo goed niet de prognose zijn geweest).
Die van Feyenoord bedoelde ik, en die kon prima mee. tis niet dat ie er maanden uitlag, hij trainde alleen een paar dagen apart.
Ik vind het prima dat mensen commentaar hebben op de wijze van selecteren van Koeman, maar hier wordt zo hard overdreven t.a.v. vriendjespolitiek (in negatieve zin). Ja, er is sprake van het selecteren van spelers waar Koeman een binding mee heeft. Daar kan je alles van vinden (en niet per definitie onterecht) maar het hoort er ook bij. Als het goed is kijkt Koeman naar de som der delen. Velen hier kijken vooral naar het individu en diens prestatie. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld niet zo vanzelfsprekend dat een speler gaat debuteren op een eindtoernooi, tenzij je behoort tot de categorie spelers van wereldklasse zoals Messi, Ronaldo, Mbappé, Cruijff, Van Basten, Robben et cetera. Die kwaliteit aan spelers hebben we echter op dit moment niet en volgens mij moeten we niet gaan doen alsof Maatsen, Zirzkee en Frimpong ineens wonderkinderen zijn :O .
Ook dat ligt toch echt aan Koeman. Kansen genoeg om die spelers al eerder op te roepen.. Maar dan moet je deels vooruit plannen en dat kan/wil Koeman niet.

• Dr. Strangelove
Engeland verliest in Wembley 0-1 van IJsland _O-

Altijd hetzelfde daar. Een pers die ze wil doen geloven dat ze om de prijs spelen maar het valt altijd tegen. Vorige EK door thuisvoordeel naar de finale gekomen, maar het zou me verbazen als ze de semis halen dit keer.

• toolkist
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:46:

Altijd hetzelfde daar. Een pers die ze wil doen geloven dat ze om de prijs spelen maar het valt altijd tegen. Vorige EK door thuisvoordeel naar de finale gekomen, maar het zou me verbazen als ze de semis halen dit keer.
En Duitsland had enorm veel moeite met Griekenland, spel was ook niet om aan te gluren

• bazzemans
En wij klagen in Nederland nog behoorlijk als we met ruime cijfers van een (zwak) Canada winnen, met grotendeels de B-garnituur. Tja.

Maar goed. Maandag speelt Oranje tegen IJsland. Kijken hoe dat uitpakt.

Uit het Poolse kamp slecht nieuws voor Milik, die is met een knieblessure afgehaakt. Gaan we dus niet in actie zien tegen Oranje.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:41
Het beste team hoeft toch niet per se de individueel beste spelers te hebben opgesteld (of mee te nemen).
Je moet ook nog zoiets als groepsgevoel proberen te kweken.
Wie weet waarom Memphis, Gini en Blind er nog bij zijn.
Koeman zal toch wel een beetje weten hoe zoiets werkt, in een team en in het NL Elftal.

Haters everywhere but I don’t really care

• Dr. Strangelove
Net de uitgebreide samenvatting van Engeland IJsland gezien en het was zeker niet geflatteerd, IJsland had er meer kunnen maken. Nederland krijgt daar meer moeite mee dan tegen Canada.

Verwijderd

Zou het?

Met een dag minder herstel?
Pal voor hun vakantie?
Tegen een Oranje wat op papier sterker zou moeten zijn dan donderdag?

De Canadezen zitten in hun voorbereiding op de Copa América.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:19
matthijst schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 06:45:
Het beste team hoeft toch niet per se de individueel beste spelers te hebben opgesteld (of mee te nemen).
Je moet ook nog zoiets als groepsgevoel proberen te kweken.
Wie weet waarom Memphis, Gini en Blind er nog bij zijn.
Koeman zal toch wel een beetje weten hoe zoiets werkt, in een team en in het NL Elftal.
Blind heeft een iets "ander" seizoen gehad dan Memphis en Wijnaldum. Bovendien, Blind heeft in tegenstelling tot Wijnaldum wel unieke kwaliteiten. Met andere woorden, Blind is ook op basis van prestaties geselecteerd.

Koeman is gewoon wat conservatief in zijn keuzes. Hij weet wat heeft gewerkt en gaat daarmee door.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIWb8hr524W2bxxs7cb0IJEyCqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDHMoTfiU9zYX5S3tGZlqbYl.jpg?f=fotoalbum_large

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:51
Wat een toffe docu. Mooi om te zien hoe Ronald geëmotioneerd raakt bij het terugzien van zijn vader op beeld. Een historisch oranje toernooi 88 en hoe vet zou het zijn als we dat daar nog eens overdoen. Aan de gebroeders Koeman zal het in ieder geval niet liggen. Mooie kerels zijn dat.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
964C2 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:19:
Laten we niet euforisch worden want echte sportmensen in Canada gaan gewoon ijshockeyen en niet op voetbal.
Dat is voor de watjes in Canada
En ben jij een kerel? ;)

Mannen van staal is iets van de jaren 50-80....tenminste dat lees je weleens.

Heb net de goals gezien van Oranje, tja ik put hier wel hoop uit.
peacelord schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:48:
[...]

Wat een toffe docu. Mooi om te zien hoe Ronald geëmotioneerd raakt bij het terugzien van zijn vader op beeld. Een historisch oranje toernooi 88 en hoe vet zou het zijn als we dat daar nog eens overdoen. Aan de gebroeders Koeman zal het in ieder geval niet liggen. Mooie kerels zijn dat.
Naja docu ook gezien, en aardig ja. Vind weleens dat 88 te vaak wordt herhaald, mag van mij onsje minder. Wat dat betreft is een nieuwe nr 1 plek meer dan welkom, kunnen we daar weer komende 30 jaar over zeveren.

Over Ronald gesproken, zo in 2008 vond ik dat nog een arrogante vent, serieus, maar moet toegeven dat die kant van hem hem wel een winner heeft gemaakt mede te danken aan het goeie praatje dat hij bezit. Inmiddels vind ik hem geen stomme ego meer, maar een senor die milder is. Erwin vind ik erg aardige vent, met zachte kant, daar heb je het weer, daardoor zal die misschien menig topclub mis zijn gelopen.

[ Voor 54% gewijzigd door Sjah op 09-06-2024 01:20 ]

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:46
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:46:

Ja dat is toch een bizar (voetbal)gek land. Ik zat gisteren op netflix Road to Wembley oid te kijken, een documentaire over de vorige EK finale, Engeland tegen Italië. Dan zie je hoe dat hele land wordt meegesleept in de voetbalgekte, en de jonge spelers moeten hun hoofd maar koel houden.

Ik ben wel benieuwd naar deze lichting. Mooi dat de coach doorselecteert en veel nieuwe gezichten dit eindtoernooi een kans geeft. Engeland lijkt wel achterin hetzelfde probleem te hebben als Nederland voorin.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:36
Bao_mi1 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:38:
[...]

Ja dat is toch een bizar (voetbal)gek land. Ik zat gisteren op netflix Road to Wembley oid te kijken, een documentaire over de vorige EK finale, Engeland tegen Italië. Dan zie je hoe dat hele land wordt meegesleept in de voetbalgekte, en de jonge spelers moeten hun hoofd maar koel houden.
Hier toch precies hetzelfde, als we dadelijk het eerste potje hebben gewonnen worden we meteen wereldkampioen.

Ik heb het gevoel dat als we niet bij Frankrijk in de poule hadden gezeten dat de oranjekoorts al volledig was uitgebroken (niet perse op straat, maar dat alle media alwel de hype kraan volledig hadden open gezet).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Dr. Strangelove
Wacht maar als ze straks onverwacht van Frankrijk winnen.

• D-e-n
  • Nu online
We vinden het hier in Nederland altijd erg moeilijk een middenweg te vinden. Of we worden kampioen of het wordt helemaal niks. Dat we een groep hebben die misschien voor een verrassing kan zorgen maar absoluut niet tot de favorieten behoort (zoals Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland of zelfs Portugal of Italië) wil er nooit in bij ons. De meeste landen gaan niet naar zo'n toernooi om te winnen maar in die situatie een houding aannemen vinden we nu al een aantal toernooien heel erg ingewikkeld.

• Bao_mi1
D-e-n schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:28:
We vinden het hier in Nederland altijd erg moeilijk een middenweg te vinden. Of we worden kampioen of het wordt helemaal niks. Dat we een groep hebben die misschien voor een verrassing kan zorgen maar absoluut niet tot de favorieten behoort (zoals Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland of zelfs Portugal of Italië) wil er nooit in bij ons. De meeste landen gaan niet naar zo'n toernooi om te winnen maar in die situatie een houding aannemen vinden we nu al een aantal toernooien heel erg ingewikkeld.
Afgelopen WK was toch een goed voorbeeld van de middenweg? Iedereen voorspelde wel dat de group doorkomen geen probleem was, maar dat we tegen het eerste redelijke land kansloos zouden zijn. Dat we er uit vlogen was voor niemand een verrassing, de manier was hooguit wat ongelukkig.

Naast Van Gaal heb ik niemand horen roepen dat we wereldkampioen zouden worden.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik vind Brobbey best een goede speler die zijn nut kan hebben alleen het is niet iemand van de verfijnde techniek en overzicht nee. Ik heb het idee dat hij druk is met de bal en de tegenstander en ziet dan de rest dan niet.

Maar ja we hebben natuurlijk gewoon geen echte top spitsen.

Combinatie Geertruida/Frimpong klinkt goed.
Frimpong heeft een groot wapen: zijn snelheid, waarmee hij de achterlijn kan halen. Dat is voor veel teams een dreiging.

Hoewel ik Dumfries ook waardeer. We zullen zien wat Koeman kiest.

Rechterkant staat wel denk ik, de linkerkant, daar gebeurt mij nog te vaak te weinig

• Sjah
Nou links hebben we Blind, die toch heeft gepresteerd bij Ajax, etc. En hij is ervaren.

Brobbey vind ik iets hebben, zeg maar een mannetjesputter, ik mag dat wel.

• D-e-n
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:19:
Nou links hebben we Blind, die toch heeft gepresteerd bij Ajax, etc. En hij is ervaren.
Als verdediger mist hij toch wat snelheid. In die vrijere rol op links in een 352 kon hij zijn opbouwende kwaliteiten goed kwijt toen hij daar een aantal keren stond maar als we 4231 blijven spelen dan verwacht ik toch gewoon Aké of vd Ven, afhankelijk van de tegenstander

• ephymerous
bazzemans schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:15:
[...]

True. Ik erger mij vooral op de aard van de kritiek. Dat is vooral bashen. Koeman kan per definitie al niks goed doen. De keuzes van Koeman zijn best uit te leggen, ook al ben ik het er niet altijd mee eens en zou ik ook andere keuzes maken.
Ehm de conclusie is toch dat niet alle keuzes zijn uit te leggen?

Dat Koeman niets goed kan doen komt ook doordat hij weinig loyaliteit heeft naar zijn werkgever. Het is wachten op de volgende trein waarop hij gaat springen.

XXXVI

• Harribo
Sjah schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:19:
Ja dat klopt, ik vind Blind nog altijd een goede speler maar we hebben op links geen vleugel die zijn man voorbij kan rennen of daar gevaarlijk wordt.

En Gakpo en Bergwijn trekken altijd naar binnen. Zo voorspelbaar.
Blind is dan niet iemand die erover heen rent

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
D-e-n schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:28:
Huh? Ieder land dat goed genoeg is om op het EK te spelen zal iedereen wedstrijd spelen voor de winst, en ook denken dat ze kunnen winnen, of ze nu favoriet zijn of niet. Als je elke wedstrijd wint, ben je Europees kampioen. Dus als je iedere wedstrijd denkt te kunnen winnen, denk je ook Europees Kampioen te kunnen worden. Sowieso, als Griekenland het in 2004 kon, kan iedereen het.

Het jaar dat het Nederland Elftal volmondig uitsprak dat het de beker mee naar huis zou nemen, en het land daar achter ging staan is ook het jaar dat we het dichts bij zijn geweest, 2010.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Frankrijk heeft tegen Canada teleurgesteld met een 0-0 uitslag.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Harribo
Quad schreef op maandag 10 juni 2024 @ 00:07:
Frankrijk heeft tegen Canada teleurgesteld met een 0-0 uitslag.
Tja eigenlijk zie je maar weer dat dit soort uitslagen van oefenwedstrijden niet meteen heel veel zegt.

Het lijkt ook gewoon volgens mij een kwestie van echt ervoor willen gaan, niet alleen maar goed voetballen. En een beetje geluk.
Ik vergeet nooit meer dat Griekenland lang geleden een EK won met een matig verdedigend team maar tomeloze inzet en discipline.

Als Nederland dat stukje extra, naast goed voetbal, op kan brengen, dan is iedereen te verslaan, zelfs een Frankrijk. Zo slecht zijn wij ook niet. Geloof. Mentaliteit.
Heb soms het idee dat dat soms ons manco kan zijn. Niet bewust, sluipt erin.

Echt zin in dit EK. :)F
Wat leuks ter compensatie van het matige zomerweer

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 10-06-2024 05:27 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Harribo ik heb Frankrijk niet gezien, maar ik kan mij voorstellen dat maximaal voor zo'n pot gaan beetje afwezig is. Niemand wil geblesseerd raken zo kort voor het toernooi. We verwachten vanavond tegen IJsland ook veel, maar ik denk dat het belangrijkste is dat de tactiek klopt.

Ik ga er vanuit dat het vanavond niet heel denderend is, puur om bovenstaande.

nggyu nglyd

• Dr. Strangelove
Spanje - Kroatië is wel meteen een kraker zeg. Kan een mooie pot worden. Met Italië dat vrijwel zeker drie punten pakt tegen Albanië moeten ze ook echt wel aan de bak want met een gelijkspel speel je meteen voor P2 dan.

Ik heb ook zin in dit toernooi, m.u.v. Frankrijk zie ik geen uitgesproken favorieten. Zeker 5 of 6 teams die kunnen winnen en daar tel ik Nederland nog niet eens bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-06-2024 14:59 ]

• bazzemans
@Harribo Moeilijk in te schatten inderdaad wat de waarde is van de oefenwedstrijden. Anderzijds heeft Frankrijk volgens velen (en ik chargeer misschien een beetje) genoeg kwaliteit aan spelers voor 6 elftallen die kanshebber zijn voor de titel op het EK. Daarvan mag je dan toch wel verwachten dat ze relatief makkelijk winnen van een Canada, dat volgens de goegemeente totaal niks voorstelt.

@Quad Anderzijds is de concurrentie in de selectie van Frankrijk gigantisch. Zoveel spelers met kwaliteit. Je zou dus ook kunnen redeneren dat deze oefenwedstrijden vlak voor het EK het moment zijn om je plek af te dwingen.

Het blijft inderdaad moeilijk inschatten wat de oefenduels zeggen. Toch denk ik dat de winst van Oranje op Canada met (grotendeels) de tweede keus nog niet zo gek is.

• bazzemans
ephymerous schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Ehm de conclusie is toch dat niet alle keuzes zijn uit te leggen?
Volgens mij verwar je nu of Koeman iets uit kan leggen met of je het ook eens bent met die uitleg. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik heb uitleg gehoord waar ik het niet mee eens ben, maar ik volg wel hoe Koeman zijn afwegingen maakt. We weten dat Koeman behouden is en prestaties/relaties uit het verleden belangrijk vindt. Dat menigeen het niet eens is met die keuze/uitleg, is wat anders.
Dat Koeman niets goed kan doen komt ook doordat hij weinig loyaliteit heeft naar zijn werkgever. Het is wachten op de volgende trein waarop hij gaat springen.
Tja. Dat is een benadering vanuit rancune. Ik heb nog niet meegemaakt dat rancune een goede raadgever was.

• Vlassie1980
Verwachting is bij mij ook niet al te hoog en misschien is dat ook maar goed ook. Laat ons maar lekker langzaam in het toernooi groeien. Frankrijk, Duitsland en Engeland zijn wat mij betreft wel de favorieten. Frankrijk had wel heel veel moeite met hun oefeningswedstrijd tegen Canada terwijl wij er met 4-0 van wonnen. Dat zegt overigens ook niet veel.

We kijken inmiddels wel heel vaak terug op het EK '88 maar dat is natuurlijk een compleet ander verhaal. Toen deden er maar 8 teams mee en nu zijn het er al 24. Dat betekent netto dat je 1 wedstrijd meer moet spelen maar ook dat er meer teams met hetzelfde of een hoger niveau kunnen zijn.

Verder heb ik weinig geloof in wedstrijden tegen Portugal of Italie, op de een of andere manier weet je al dat dat zeer vervelende wedstrijden gaan worden waarbij Oranje vaak zijn kop verliest.

• Dr. Strangelove
Vlassie1980 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:46:
Verwachting is bij mij ook niet al te hoog en misschien is dat ook maar goed ook. Laat ons maar lekker langzaam in het toernooi groeien. Frankrijk, Duitsland en Engeland zijn wat mij betreft wel de favorieten. Frankrijk had wel heel veel moeite met hun oefeningswedstrijd tegen Canada terwijl wij er met 4-0 van wonnen. Dat zegt overigens ook niet veel.

We kijken inmiddels wel heel vaak terug op het EK '88 maar dat is natuurlijk een compleet ander verhaal. Toen deden er maar 8 teams mee en nu zijn het er al 24. Dat betekent netto dat je 1 wedstrijd meer moet spelen maar ook dat er meer teams met hetzelfde of een hoger niveau kunnen zijn.

Verder heb ik weinig geloof in wedstrijden tegen Portugal of Italie, op de een of andere manier weet je al dat dat zeer vervelende wedstrijden gaan worden waarbij Oranje vaak zijn kop verliest.
Twee wedstrijden meer ;)

Italië ben ik niet bang voor. Is niet de ploeg van drie jaar terug, gaat daar allemaal erg moeizaam. Portugal staan we al 2-0 achter voor we het veld opkomen door de recente geschiedenis, dat zie ik minder zitten.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:41
Dr. Strangelove schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:53:
Italië ben ik niet bang voor. Is niet de ploeg van drie jaar terug, gaat daar allemaal erg moeizaam. Portugal staan we al 2-0 achter voor we het veld opkomen door de recente geschiedenis, dat zie ik minder zitten.
Pff, Portugal is inderdaad zo'n land dat je eigenlijk altijd verliest. En als je het speelschema bekijkt is de kans helaas nog aanwezig ook...

Als de nummer 2 van poule D (wij wellicht wel) en de nummer 1 van poule F (Portugal, Georgië, Tsjechië en Turkije) de achtste finales doorkomen dan komen die elkaar tegen in de kwartfinale :X

Maar we gaan het zien, zover is het nog lang niet natuurlijk ;) Vooraf weinig vertrouwen, niet alle selectie keuzes zouden mijn keuzes zijn (maar ik ben dan ook geen voetbalcoach...) en Koeman straalt deze keer ook niet de onverwinnelijkheid uit die hij in z'n eerste periode wel had, maar...

Ik heb er gewoon zin! Eindelijk weer een "normaal" toernooi (Oranje erbij, geen covid, niet in de winter)! En het vertrouwen groeit, hopelijk ook na vanavond weer :)

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 14:52
Als Frimpong vanavond niet in de basis staat dan staat hij dat tegen Polen ook niet, tegen Frankrijk ook niet en tegen Oostenrijk alleen maar afhankelijk van het resultaat de eerste twee wedstrijden. Koeman durft nooit risico's te nemen. Kleurloos. Daarnaast is hij verknocht aan Depay die alles en iedereen om hem heen vleugellam maakt door alle ballen op te eisen.

Tegen Canada kon je zien wat voor een verbetering van de Ven is ten opzichte van Blind. Fysiek, technisch en ongekend snel met een voorzet.

Verbruggen
Frimpong | de Ligt | van Dijk | Ake | vd Ven
Koopmeiners | Reijnders | de Jong/Schouten
Memphis | Xavi/Gakpo/Malen

Ik zie liever Gakpo maar Koeman kennende stelt hij Memphis hoe dan ook op. Net als Dumfries.

• bazzemans
De opstelling van vanavond.
Zoals ik n.a.v. de opstelling in de wedstrijd tegen Canada wel verwachtte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_44_Njy7J17PyhBzrnyeWR2Yufg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0cw0cpVwbeBH2vFFh3RnNvZg.png?f=fotoalbum_large

Dit gaat meer richting de basis die Koeman voor ogen heeft. Ik hoop dat iig Koopmeiners het heel goed doet, zodat de bondscoach niet in de verleiding komt om toch voor Wijnaldum te kiezen. Hoop ook dat Simons een keer los komt. Als dat gebeurt, hebben we daar een goede voor de toekomst aan i.c.m. Frimpong. Nu verwacht ik dat Koeman nog niet zover is om Dumfries te passeren.

• bazzemans
Na vandaag is het misschien wel leuk om twee opstellingen te delen.

1. Wat jouw favoriete opstelling is met de geselecteerde spelers.
2. Hoe je denkt dat Koeman daadwekelijk gaat spelen.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 23:13

Shabbaman

Got love?

Koeman heeft eerder al aangegeven dat hij Frimpong niet ziet als rechtsachter in een viermansverdediging. Je gaat een back zien die het veld breed houdt (zoals Dumfries) met een buitenspeler die naar binnen beweegt (zoals Simons...), en dan op de andere vleugel andersom. Tegen Canada zag je Wijnaldum die graag naar het middenveld trekt en dan kan Frimpong het veld breed houden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

De box met twee zessen en twee tienen...?

Dat is wel heel modern... :7

Overigens heeft Nederland de laatste twee wedstrijden tegen IJsland gewoon verloren... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 23:13

Shabbaman

Got love?

Fiber schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:21:
De box met twee zessen en twee tienen...?

Dat is wel heel modern... :7
Ha ja... en Memphis is ook geen spits, dus misschien wordt het wel De Zerbiball

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:59
Schouten i.p.v. Koopmeiners door een lies/bovenbeen blessure

Twente komt eraan!

• D-e-n
  • Nu online
JoteW schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:31:
Schouten i.p.v. Koopmeiners door een lies/bovenbeen blessure
Dat is balen. Als het al geen einde EK is dan kost hem het wel zijn kans op een basisplek.

• Sjah
Harribo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 05:23:
[...]

Echt zin in dit EK. :)F
Wat leuks ter compensatie van het matige zomerweer
Ja ik ook wel, en liever dit zomerweer dan in Cyprus zitten met 40 graden.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

D-e-n schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:32:
[...]

Dat is balen. Als het al geen einde EK is dan kost hem het wel zijn kans op een basisplek.
Echt zonde. Helaas niks aan te doen. Hopelijk valt het mee.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bao_mi1
Vlassie1980 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:46:
Verwachting is bij mij ook niet al te hoog en misschien is dat ook maar goed ook. Laat ons maar lekker langzaam in het toernooi groeien. Frankrijk, Duitsland en Engeland zijn wat mij betreft wel de favorieten.
Op basis waarvan zie je Duitsland als een favoriet? De vorm is verschrikkelijk de laatste tijd en er zit totaal geen vastigheid in.

Frankrijk en Engeland ben ik het uiteraard mee eens, met daar achter Portugal. Daarna kan Italië, Spanje of Nederland het ook zo maar eens goed doen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Allemaal een fijne wedstrijd gewenst. :)

nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 114 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!