Nooit meer. Wel $8000 ergens dit jaar.Kol Nedra schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:23:
when BIFI $800? 😢
Glenn Hoddle schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:38:
[...]
crypto is er wat nieuw voor, maar kijk eens wat voor impact een oorlogje hier en daar heeft op stonks...
volgens het verleden echt helemaal niks.
/f/image/vAJVihfFmYXGlvJvJoHFLTBF.png?f=fotoalbum_large)
Mooi overzicht, over 10-20 jaar ook met crypto te maken
Sorry hoor maar hahahahaenomiss schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:22:
[...]
Bij Acala zijn er ook een paar NFT's te scoren als je er vroeg bij was, momenteel nog eentje. Ik heb ze bijna allemaal.
Het gerucht gaat dat de NFT's in dat platform een extra nut krijgen. Toegang tot bepaalde pools of whatever. Wellicht als een soort gold card, een beloning voor de eerste enthousiastelingen. Als NFT's op deze manier gebruikt gaan worden dan kunnen ze best heel veel waard worden. Iemand die met veel geld namelijk iets wil doen, en dat alleen kan doen met een 'goldcard'/'joker' (zo noem ik het maar even) heeft daar vast veel geld voor over. Iemand met weinig geld, waardoor percentages niet renderen verkoopt zo'n NFT wel aan zo'n gast.
Okay edit, even inhoudelijk.
Het gerucht gaat dat een nutteloze toepassing straks toegang geeft tot nog meer nutteloze toepassingen waardoor wellicht andere mensen die wel veel geld hebben maar waarschijnlijk in nutteloze toepassingen geld gaan stoppen want dat is namelijk vrij plausibel.
Na al dat negatieve nieuws mbt de Russen had ik dit even nodig. Thanks!
[ Voor 18% gewijzigd door mannowlahn op 14-02-2022 21:49 ]
Ja, wel een beetje een gek lijstje qua wat er op staat, maar goed, na de meeste incidenten hebben ze dus een complete 'recovery' binnen een maand. Dat staat gelijk aan geen impact, dan wel je kan je afvragen of het niet gewoon willekeurig is en niks met die incidenten te maken heeft. Zelfs dat de VS WWII in ging had een impact die binnen een jaar ongedaan was gemaakt, terwijl de uitkomst van die oorlog nog echt niet duidelijk was toen. Paniek kunnen ze daar goed hoor op de beurs, maar stonks geven echt alleen om zichzelf uiteindelijk.Alpina schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:44:
[...]
[Afbeelding]
Mooi overzicht, over 10-20 jaar ook met crypto te maken
Ja, dat lijkt me volslagen plausibel eigenlijk.mannowlahn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:45:
[...]
Het gerucht gaat dat een nutteloze toepassing straks toegang geeft tot nog meer nutteloze toepassingen waardoor wellicht andere mensen die wel veel geld hebben maar waarschijnlijk in nutteloze toepassingen geld gaan stoppen want dat is namelijk vrij plausibel.
Niet vervelend bedoeld hoor, maarre, als je alle crypto toepassingen en technieken bestempelt als nutteloos, waarom zit je hier dan? Ik vind het frappant om te zien dat af en toe ook inhoudelijke posts met wat leuke inside information weg worden gelachen of afgedaan worden als onzin want geEn biTcoiN..mannowlahn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:45:
[...]
Sorry hoor maar hahahaha
Okay edit, even inhoudelijk.
Na al dat negatieve nieuws mbt de Russen had ik dit even nodig. Thanks!
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Omdat ik vind dat huidige toepassing van nft echt complete bullshit is en trek die wereld die iets anders pretendeert gewoon slecht. Kleding van de keizer achtige bullshit. Witwas zooi, beeny babies. Als er dan nog een vaag verhaal over gold tickets met geruchten wordt gebracht, ja sorry dan ben ik ook niet meer van subtiliteit. Met dat soort onzin moet je dan lekker in een meme topic gaan zitten.Jedi_Pimp schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Niet vervelend bedoeld hoor, maarre, als je alle crypto toepassingen en technieken bestempelt als nutteloos, waarom zit je hier dan? Ik vind het frappant om te zien dat af en toe ook inhoudelijke posts met wat leuke inside information weg worden gelachen of afgedaan worden als onzin want geEn biTcoiN..
Ik bestempel niet alles nutteloos? Alleen die pixel jpg nft meuk bestempel ik wel als infantiele onzin. Er is een hoop wat wel een toepassing heeft maar dat is op twee handen te tellen. Speculeren is prima hoor, betekend niet dat iets niet terecht geridiculiseerd mag worden. Als iemand hier komt die zegt, yo gasten je raad het nooit, 4 pixels verkocht voor 5 eth, wat een waanzinnige leipe wereld leven we toch. Dan zeg ik, gefeliciteerd ouwe pikken pijp, dat je dat gelukt is.
Maar laten we die nft pixels nou niet zodanig bestempelen als een normale gang van zaken. We hebben hier mensen die om minder opzichtige zaken compleet rekt zien gaan.
Ps btc vind ik ook onzin
Sowieso, stuur mij 2 eth, krijg je drie terug. Maar nu ook met plaatje erbij, dan staat het wat beter in de boeken.Glenn Hoddle schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Ja, dat lijkt me volslagen plausibel eigenlijk.
mannowlahn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Omdat ik vind dat huidige toepassing van nft echt complete bullshit is
Niemand zegt dat je er geen geld mee kan verdienen. Mensen zeggen dat het nogal belachelijk is en daar ben ik het mee eens.Glenn Hoddle schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:28:
Hmmm, gezien hoe skeptisch mensen hier zijn over NFTs overweeg ik er grif geld mee te gaan verdienen.
Het enige dat een NFT is, is zeggen dat je ergens eigenaar van bent, meer niet. Neem bijvoorbeeld de eerste tweet NFT. Iedereen kan het zien, retweeten, er een screenshot van maken of wat dan ook. Dan betaald iemand een enorm bedrag voor een NFT om te zeggen dat die persoon de eigenaar is. Dat is alles wat het is, kunnen zeggen dat jij de eigenaar bent. Het heel concept is achterlijk. Dan miljoenen neer leggen voor een lelijke punk puur om te kunnen zeggen dat jij de eigenaar bent
Maar goed, de shitcoins die ik trade zijn voor een groot deel ook achterlijk. Ik geef alleen wel toe dat het achterlijk is en ze geen echte waarde hebben en waarschijnlijk naar 0 gaan. Ik doe niet alsof shitcoin X de wereld gaat veranderen.
Ondanks dat er een N in NFT zit is dat niet het enige waar het voor gebruikt kan worden. Maar goed, die apen zijn natuurlijk nogal onnozel en die punks ook - dat zijn lelijke plaatjes. En toch, jij kan er wel een screenshot van maken, maar daarmee krijg je geen toegang tot clubjes van dat soort NFT-houders - en in die zin hebben ze een functie.PilatuS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:40:
[...]
Niemand zegt dat je er geen geld mee kan verdienen. Mensen zeggen dat het nogal belachelijk is en daar ben ik het mee eens.
Het enige dat een NFT is, is zeggen dat je ergens eigenaar van bent, meer niet. Neem bijvoorbeeld de eerste tweet NFT. Iedereen kan het zien, retweeten, er een screenshot van maken of wat dan ook. Dan betaald iemand een enorm bedrag voor een NFT om te zeggen dat die persoon de eigenaar is. Dat is alles wat het is, kunnen zeggen dat jij de eigenaar bent. Het heel concept is achterlijk. Dan miljoenen neer leggen voor een lelijke punk puur om te kunnen zeggen dat jij de eigenaar bent![]()
Maar goed, de shitcoins die ik trade zijn voor een groot deel ook achterlijk. Ik geef alleen wel toe dat het achterlijk is en ze geen echte waarde hebben en waarschijnlijk naar 0 gaan. Ik doe niet alsof shitcoin X de wereld gaat veranderen.
En iets - ook hier veel besproken - als GET-ticketing project https://www.get-protocol.io/ is natuurlijk met iets heel anders bezig.
En dan zijn er ook nog projecten die wel vooral om de plaatjes gaan, maar wel mooi zijn: https://syngenix.art/
Afijn, het ging mij eigenlijk vooral om je laatste observatie. Shitcoins of lelijke NFT's, wat maakt het uit. Maar als dit topic zich ergens vrij collectief tegen afzet, weet ik gewoon dat er voor die assets gouden tijden aankomen.
Maakt niets uit natuurlijk als je er geld mee kan verdienen, maar het blijft beide toch echt shitGlenn Hoddle schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:00:
[...]
Afijn, het ging mij eigenlijk vooral om je laatste observatie. Shitcoins of lelijke NFT's, wat maakt het uit.
Maanden ja ? En nu pas ?dannelini schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:37:
Hilarisch hoe het nu pas over NFT's gaat hier. Maanden geleden al geopperd maar toen 0 reacties. Geeft wel aan waar de markt heen beweegt. Leuk mannen!
Stokstaart in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12"
September 2020 en ik ben te lui om verder terug te zoeken
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 14-02-2022 23:50 ]
nothing stops this train
Je beoordeelt NFT's op hun uiterlijk vertoon, en niet op de achterliggende techniek met bijkomende potentie.mannowlahn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Omdat ik vind dat huidige toepassing van nft echt complete bullshit is en trek die wereld die iets anders pretendeert gewoon slecht. Kleding van de keizer achtige bullshit. Witwas zooi, beeny babies. Als er dan nog een vaag verhaal over gold tickets met geruchten wordt gebracht, ja sorry dan ben ik ook niet meer van subtiliteit. Met dat soort onzin moet je dan lekker in een meme topic gaan zitten.
Ik bestempel niet alles nutteloos? Alleen die pixel jpg nft meuk bestempel ik wel als infantiele onzin. Er is een hoop wat wel een toepassing heeft maar dat is op twee handen te tellen. Speculeren is prima hoor, betekend niet dat iets niet terecht geridiculiseerd mag worden. Als iemand hier komt die zegt, yo gasten je raad het nooit, 4 pixels verkocht voor 5 eth, wat een waanzinnige leipe wereld leven we toch. Dan zeg ik, gefeliciteerd ouwe pikken pijp, dat je dat gelukt is.
Maar laten we die nft pixels nou niet zodanig bestempelen als een normale gang van zaken. We hebben hier mensen die om minder opzichtige zaken compleet rekt zien gaan.
Ps btc vind ik ook onzin
Wat er momenteel gebeurt met NFT's is op vele vlakken het wilde westen. Ik brand m'n vingers er niet aan, maar NFT's van potentieel veelbelovende projecten die ik gratis kan binnenslepen laat ik niet aan mij voorbij gaan.
Ik sluit niet uit dat in een van de mogelijke toekomst scenario's alle decentrale cryptomuntjes volledig uitsterven (dus met uitzondering van CBDC's), en dat het juist technieken zijn zoals NFT's die het wel overleven. NFT's vormen namelijk in mindere mate een bedreiging voor het huidige systeem. Soms zijn het de toepassingen met de minste weerstand die de grootste kans hebben op overleving. Kijk naar het lot van de wolf in een dichtbevolkte omgeving. Een succesvol dier waar veel op gejaagd wordt kan ondergaan aan z'n eigen kracht.
Het op een veilige manier kunnen vastleggen in de blockchain van digitaal eigendom is een goudmijn die nog opengegraven moet worden.
https://opensea.io/seaart
Ik weet pas sinds een dag of twee dat het een meiske bleek te zijn
Daar heb je ook gelijk in. Ik val ook meer over de visuele representatie van een NFT. De achterliggende techniek is gewoon blockchain. Deze onnodige abstractie en de toepassing ervan vind ik een beetje nutteloos. Zodra we paspoorten, eigenaarschap van huizen en andere zaken op de chain hebben dan hoor je mij niet zo ageren hoor.enomiss schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:28:
[...]
Je beoordeelt NFT's op hun uiterlijk vertoon, en niet op de achterliggende techniek met bijkomende potentie.
Wat er momenteel gebeurt met NFT's is op vele vlakken het wilde westen. Ik brand m'n vingers er niet aan, maar NFT's van potentieel veelbelovende projecten die ik gratis kan binnenslepen laat ik niet aan mij voorbij gaan.
Ik sluit niet uit dat in een van de mogelijke toekomst scenario's alle decentrale cryptomuntjes volledig uitsterven (dus met uitzondering van CBDC's), en dat het juist technieken zijn zoals NFT's die het wel overleven. NFT's vormen namelijk in mindere mate een bedreiging voor het huidige systeem. Soms zijn het de toepassingen met de minste weerstand die de grootste kans hebben op overleving. Kijk naar het lot van de wolf in een dichtbevolkte omgeving. Een succesvol dier waar veel op gejaagd wordt kan ondergaan aan z'n eigen kracht.
Het op een veilige manier kunnen vastleggen in de blockchain van digitaal eigendom is een goudmijn die nog opengegraven moet worden.
Maanden geleden was het verhaal precies hetzelfde als nu: Overrated hype. Zie die girlfriend-tweet, die kwam toen ook voorbij. Dat mensen er voor willen betalen en dan ook nog op social media gaan showen dat ze er een hebben baart me grote zorgen over het voortbestaan van de mensheid als geheel.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Maak hier maar een NFT van:enomiss schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:28:
[...]
Je beoordeelt NFT's op hun uiterlijk vertoon, en niet op de achterliggende techniek met bijkomende potentie.

Leg eens uit hoe je dat ziet? Welke bijdrage levert NFT hieraan dan?
Een NFT is namelijk niet meer dan een Smart Contract binnen een blockchain (die daadwerkelijk iets doet in plaats van enkel wat informatie vasthouden over een 'eigenaar' en een 'uniek object'). Het enige dat een NFT-website toevoegt (en dat vind ik geen voordeel) is een fabriek om miljoenen van die Smart Contracts per uur uit te kunnen poepen. Shitstorm 2.0 (na de fabriek die miljoenen shitcoins kan uitspugen) zeg maar.
Dat we notariële akten kunnen/willen vastleggen op een blockchain was allang bedacht voordat iemand met die NFT-shit kwam.... Dat heeft echter niks met het begrip NFT te maken, maar met het begrip "smart contract"... en ja, dát zie ik nog wel groot worden. Ook zonder NFT-poep-machines. Die apenplaatjes die ze NFT noemen is dus geen techniek die de wereld gaat veroveren. Smart Contracts wel.
[ Voor 4% gewijzigd door MicroWhale op 15-02-2022 07:37 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
aaah het voortbestaan van de mensheid..... heb er alle vertrouwen in 🤣MicroWhale schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:26:
[...]
Maanden geleden was het verhaal precies hetzelfde als nu: Overrated hype. Zie die girlfriend-tweet, die kwam toen ook voorbij. Dat mensen er voor willen betalen en dan ook nog op social media gaan showen dat ze er een hebben baart me grote zorgen over het voortbestaan van de mensheid als geheel.
nothing stops this train
Bij die bored apes, koop je jezelf in bij een select clubje rijkelui (een soort van ‘billionaire club’), met bijbehorende exclusieve toegang tot online en real life samenkomsten.
Hier heeft een NFT dus een meerwaarde, waar mensen met teveel geld graag voor betalen.
Een NFT dat alleen een plaatje is, zonder verdere voordelen is vrij kansloos.
Lijkt me verder duidelijk dat 99% van de NFT’s waardeloos zijn of worden, alleen daarom zou ik mijn vingers er al niet aan branden.
Centralisatie is daar geen issue omdat de service die eraan hangt meestal wel centraal is (hosted plaatjes, een lijst met wie er toegang heeft tot een feestje, een digitale schoen in een Ubisoft game).
Als die bekende mensen krijgen eerst anderhalf keer de eth waarde van die club voordat ze een aankoop doen.Zazabez1 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:59:
Een NFT gaat niet om het plaatje, maar om de priviliges die je koopt.
Bij die bored apes, koop je jezelf in bij een select clubje rijkelui (een soort van ‘billionaire club’), met bijbehorende exclusieve toegang tot online en real life samenkomsten.
Hier heeft een NFT dus een meerwaarde, waar mensen met teveel geld graag voor betalen.
Lijkt me verder duidelijk dat 99% van de NFT’s waardeloos zijn of worden, alleen daarom zou ik mijn vingers er al niet aan branden.
De pretentie dat je dan bij een select gezelschap hoort die samenkomen is lachwekkend en droevig tegelijk.
Beetje hetzelfde als iemand zegt, ik ben deze maand topverkoper van herballife. Hoe je een winnaar en loser tegelijk kan zijn is schrijnend.
[ Voor 7% gewijzigd door mannowlahn op 15-02-2022 08:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dus met andere woorden, het is een ticket, die je ergens toegang tot geeft, soort van.. god, hoe zullen we het noemen, smart contract? Waarbij het plaatje waardeloos is, want daar gaat het niet om, het gaat om het smart contract...?Zazabez1 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:59:
Fijn dat we elkaar begrijpen.
Leuk, zo'n launchpoolmuntje
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Je trapt volgens mij in het marketing trucje. Die mensen krijgen geld om te laten zien dat ze die NFT kopen en laten zien hoe tof dat is. Zodat ze vervolgens mensen als jij hun geld kunnen aftroggelen.Zazabez1 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:59:
Je bent gewoon jaaploers dat je er zelf geen hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:11:
Sorry maar $23,7M voor een plaatje van een blokhoofd... Dikke tech misschien, maar gaat compleet nergens meer over. Of je nu digitaal eigendom noemt of niet. Tis gewoon patserij van ETH whales onderling.
Dacuuu schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:14:
[...]
Je bent gewoon jaaploers dat je er zelf geen hebt.
UberLurker Departement #GG.
Wat een kwaliteit! Sorry als ik er een keer iets denigrerends over gezegd heb, was nooit mijn bedoeling!
Geeft niks maatYES schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:20:
[...]
Wat een kwaliteit! Sorry als ik er een keer iets denigrerends over gezegd heb, was nooit mijn bedoeling!
Ik ken je toch
UberLurker Departement #GG.
Ach eerst had je crypto kitties die de blockchain van ethereum deed verstoppen nu apen en andere meuk. Het is voor velen die niks snappen van blockchain leuk om mee te pochen (zie alle bekende lui met verveelde aapjes)MicroWhale schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:26:
[...]
Ik ben het wel eens dat de idee van digitaal registreren van eigendomsbewijzen nut kan hebben. Maar dan niet voor een te screenshotten jpgs, maar voor de koppeling aan een fysiek uniek object als een Banksey, woning of fancy schip.
Alleen heeft dat tijd nodig om juridisch ook als rechtsgeldig te bestempelen. De wet loopt achter op de techniek.
Vandaag is groen maar het volume blijft anders dan de eerste flash crash naar 41.8 en 33k aardig achter.
ja alleen de spike naar boven had er wat kracht achter. geef mij nog geen vertrouwen dat we het nu wel houdenJoosie200 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:24:
[...]
Vandaag is groen maar het volume blijft anders dan de eerste flash crash naar 41.8 en 33k aardig achter.
Ik trap nergens in en ik geef echt geen drol om NFT’s.PWSteal schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:14:
[...]
Je trapt volgens mij in het marketing trucje. Die mensen krijgen geld om te laten zien dat ze die NFT kopen en laten zien hoe tof dat is. Zodat ze vervolgens mensen als jij hun geld kunnen aftroggelen.
Ik zeg alleen dat er genoeg ‘rijke’ personen zijn die bereid zijn hier wel veel geld voor te betalen.
Dit zegt volgens mij meer over die personen dan over NFT’s.
Zoals ik het zie zijn NFT’s niks meer dan een slimme manier om geld te verdienen aan deze behoefte.
Nogmaals, ik zou er nooit een cent insteken.
Klopt, maar voor het grote publiek is smart contract:MicroWhale schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:36:
[...]
Dat we notariële akten kunnen/willen vastleggen op een blockchain was allang bedacht voordat iemand met die NFT-shit kwam.... Dat heeft echter niks met het begrip NFT te maken, maar met het begrip "smart contract"... en ja, dát zie ik nog wel groot worden. Ook zonder NFT-poep-machines. Die apenplaatjes die ze NFT noemen is dus geen techniek die de wereld gaat veroveren. Smart Contracts wel.

Zodra ze pixelated meuk zien is het net als met cryptokitties: much wow, many pixels me wants it.
En dus krijg je een hausse. Dat het een nuttigere use case kan hebben is allang bekend en beschreven. Alleen de consensus (pun intended) binnen de juridische wereld is dat ze nog teveel mitsen en maren zien. Want wat is een NFT nu juridisch gezien? Kun je het vast pakken als een schilderij of woning? Dacht het niet. Heb je zoals die nulletjes en eentjes die jouw banksaldo tonen op je bankrekening een X bedrag te eisen van de bank? Nope. Is het gelijk te stellen als een aandeel aan toonder zoals een aandeelbewijs? Zou kunnen.
Was voor mij de reden om de boel uit te zoeken voor mijn eigen scriptie. Ik had eigenlijk gewoon een bored ape op de omslag moeten knallen.
Ach, NFTs, kunnen niets meer dan normale contracten, zijn op dit moment niet veiliger (ik lees geregeld dat NFTs door opensea of rarible worden verwijderd/geburned dus zo decentraal is het niet) en ook niet rechtsgeldig bij een rechtbank. En digitaal registreren... alles wordt tegenwoordig al digitaal geregistreerdJoosie200 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:24:
[...]
Ach eerst had je crypto kitties die de blockchain van ethereum deed verstoppen nu apen en andere meuk. Het is voor velen die niks snappen van blockchain leuk om mee te pochen (zie alle bekende lui met verveelde aapjes)
Ik ben het wel eens dat de idee van digitaal registreren van eigendomsbewijzen nut kan hebben. Maar dan niet voor een te screenshotten jpgs, maar voor de koppeling aan een fysiek uniek object als een Banksey, woning of fancy schip.
Alleen heeft dat tijd nodig om juridisch ook als rechtsgeldig te bestempelen. De wet loopt achter op de techniek.
Dus, of het is echt decentraal en dan kan iedereen dus alles uploaden, dupliceren, jatten en is alles weinig waard. Of alles wordt gecontroleerd en geverifieerd en dan is het niet decentraal.
Someone made $170k selling my artworks as N F T. I do not sell art on crypto places, in fact, I do not sell art anywhere, not even prints.
— D. or Davison Carvalho 🕷 (@colorblindmess) 19 oktober 2021
It's strange to see someone loving my art and paying big to own it, making a thief rich, while my hospital bills piles up.
Nice.
Natuurlijk hebben ze binnen de juridische en notariële wereld bezwaren. Het verdienmodel om éénmalig één smart contract goed te keuren (die de overdracht van eigendommen juridisch en procesmatig afdekt) is veel minder groot dan om elk individueel contract goed te keuren die datzelfde doet.Joosie200 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:37:
[...]
Klopt, maar voor het grote publiek is smart contract:
[Afbeelding]
Zodra ze pixelated meuk zien is het net als met cryptokitties: much wow, many pixels me wants it.
En dus krijg je een hausse. Dat het een nuttigere use case kan hebben is allang bekend en beschreven. Alleen de consensus (pun intended) binnen de juridische wereld is dat ze nog teveel mitsen en maren zien. Want wat is een NFT nu juridisch gezien? Kun je het vast pakken als een schilderij of woning? Dacht het niet. Heb je zoals die nulletjes en eentjes die jouw banksaldo tonen op je bankrekening een X bedrag te eisen van de bank? Nope. Is het gelijk te stellen als een aandeel aan toonder zoals een aandeelbewijs? Zou kunnen.
Was voor mij de reden om de boel uit te zoeken voor mijn eigen scriptie. Ik had eigenlijk gewoon een bored ape op de omslag moeten knallen.
It's all about money.
NB Ik vertrouw de nulletjes en eentjes die me vertellen wat mijn Bitcoin-saldo is meer dan de nulletjes een eentjes die een bank me voorschotelt.
En Acala/Polkadot zijn dan ook onzin?mannowlahn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Omdat ik vind dat huidige toepassing van nft echt complete bullshit is en trek die wereld die iets anders pretendeert gewoon slecht. Kleding van de keizer achtige bullshit. Witwas zooi, beeny babies. Als er dan nog een vaag verhaal over gold tickets met geruchten wordt gebracht, ja sorry dan ben ik ook niet meer van subtiliteit. Met dat soort onzin moet je dan lekker in een meme topic gaan zitten.
Ps btc vind ik ook onzin
Over cryptopunks en bored apes die voor miljoenen verkocht worden; volgens mij is iedereen het wel eens dat dat totale onzin is. Was laatst nog een discussie over in dit topic. Het las een beetje weg alsof je vervolgens NFT (zijnde één geheel) en Acala als belachelijk wegzette.
Overigens: het is niet zo dat de originele maker van die NFTs de miljoenen int. Je moet zo'n cryptopunk zien als een zeldzame Pokemon kaart die meerdere keren van eigenaar wisselt. Elke keer dat een transactie plaatsvindt, wordt er (als het goed is) marge verdiend.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Natuurlijk is het ook te doen om dat. Als blijkt dat de kernfunctie van een notaris (ook wel aktefabriek genoemd), kadaster (bewaarder van het openbaar register) op het spel staat zijn ze er op tegen. Gevalletje wij van wc eend. Hetzelfde qua verdienmodel van banken als je met DeFi leeninstrumenten hebt.MicroWhale schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:48:
[...]
Natuurlijk hebben ze binnen de juridische en notariële wereld bezwaren. Het verdienmodel om éénmalig één smart contract goed te keuren (die de overdracht van eigendommen juridisch en procesmatig afdekt) is veel minder groot dan om elk individueel contract goed te keuren die datzelfde doet.![]()
It's all about money.
NB Ik vertrouw de nulletjes en eentjes die me vertellen wat mijn Bitcoin-saldo is meer dan de nulletjes een eentjes die een bank me voorschotelt.
Maar het is ook door de wet nog niet toegelaten. 3x raden wie een grotere lobby heeft om de boel te houden zoals het nu is. Een DNB, KNB of lui uit de cryptoscene? Natuurlijk zien die in de opgeblazen handel in pixels juist hun bevestiging waarom je het vooral niet moet doen. Je kunt smart contracts zien als bedreiging van je eigen bestaan of kijken naar de mogelijkheden en kansen benutten.
Nu ben ik geen bankier of notaris maar ik denk dat als je een van de eerste bent die er serieus werk van maakt je nog wel eens kunt profiteren. Het is te simpel om af te doen als te veel risico's dus skip.
If so, iets met ballen, broek en lachen.Glenn Hoddle schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:42:
[...]
Nooit meer. Wel $8000 ergens dit jaar.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Misschien wel, maar gezien de extreme stijging brand ik mijn handen er niet aan. Ook een LP met BIFI lijkt me zeer risicovol op dit momentNgangatar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:11:
[...]
If so, iets met ballen, broek en lachen.
Er komen inderdaad gouden tijden aan voor NFT's, alleen zou het voor de beeldvorming een stuk prettiger zijn wanneer de nadruk meer zou komen te liggen op toepasbare NFT's dan de Ape series.Glenn Hoddle schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:00:
[...]
Ondanks dat er een N in NFT zit is dat niet het enige waar het voor gebruikt kan worden. Maar goed, die apen zijn natuurlijk nogal onnozel en die punks ook - dat zijn lelijke plaatjes. En toch, jij kan er wel een screenshot van maken, maar daarmee krijg je geen toegang tot clubjes van dat soort NFT-houders - en in die zin hebben ze een functie.
En iets - ook hier veel besproken - als GET-ticketing project https://www.get-protocol.io/ is natuurlijk met iets heel anders bezig.
En dan zijn er ook nog projecten die wel vooral om de plaatjes gaan, maar wel mooi zijn: https://syngenix.art/
Afijn, het ging mij eigenlijk vooral om je laatste observatie. Shitcoins of lelijke NFT's, wat maakt het uit. Maar als dit topic zich ergens vrij collectief tegen afzet, weet ik gewoon dat er voor die assets gouden tijden aankomen.
Maar zoals altijd zoekt men in berichtgeving eerst de extremen om daarna langzaam de acceptatie binnen te rollen.
Gelukkig een tijdje geleden mijn handen hier al aan gebrand op wat ik ook zag als een risicovolle investering. Maar ik kocht het met winsten dus was bereid iets meer risico te nemen.LostboyArno schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:13:
[...]
Misschien wel, maar gezien de extreme stijging brand ik mijn handen er niet aan. Ook een LP met BIFI lijkt me zeer risicovol op dit moment
Inmiddels verdubbeld en going strong.
https://www.boredflokiyachtclub.com/
Vooral hier zitten de liefhebbers!Get!em schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:27:
Er waren hier toch fans van Floki? Dan kun je naar je eigen Yacht club gaan....
https://www.boredflokiyachtclub.com/
De GET die @Glenn Hoddle onder NFT scharen vind ik met het huidige begrip/gebruik een belediging voor GET. Voor niet-techneuten is een NFT namelijk een eigendomsdocument voor een lelijk pixelplaatje zonder toepassing.Ngangatar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:20:
[...]
Er komen inderdaad gouden tijden aan voor NFT's, alleen zou het voor de beeldvorming een stuk prettiger zijn wanneer de nadruk meer zou komen te liggen op toepasbare NFT's dan de Ape series.
Maar zoals altijd zoekt men in berichtgeving eerst de extremen om daarna langzaam de acceptatie binnen te rollen.
GET beidt smart contract-tickets waarbij de artiest zeker weet de tickets niet voor absurde prijzen over de toonbank gaan. Dát is een nuttige toepassing van blockchain en smart contracts (die ook op een niet-blockchain manier gedaan had kunnen worden, maar soit... niemand van de managers in dat wereldje had daar blijkbaar belang bij.)
Tijden veranderen. De oogjes zijn afgeplakt.Qunix schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:43:
'k Vind Elon posten hier niet meer done.
Qunix schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:43:
'k Vind Elon posten hier niet meer done.
Dat is een begin idd.knakworst schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Tijden veranderen. De oogjes zijn afgeplakt.
Wanneer hij weer bijkoopt, mag 'ie weer, toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Qunix op 15-02-2022 09:47 ]
Zodra Tesla weet btc accepteert, wat hij beloofd heeft zodra btc voornamelijk met hernieuwbare energie wordt opgewekt.Qunix schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:46:
[...]
Dat is een begin idd.
Wanneer hij weer bijkoopt, mag 'ie weer, toch?
onlangs een Travala Tiger NFT gekocht. Deze bied naast allerlei perks, additionele korting op het platform ook een "winstdeling" aan. 10% van de nettowinst word verdeeld onder de 1000 NFT holders. dat zou met de Q4 cijfers al 700USD per jaar zijn. dat is wel een mooie ROINgangatar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:20:
[...]
Er komen inderdaad gouden tijden aan voor NFT's, alleen zou het voor de beeldvorming een stuk prettiger zijn wanneer de nadruk meer zou komen te liggen op toepasbare NFT's dan de Ape series.
Nou ben ik een niet-techneut, maar ik herken het toch duidelijk als NFT. Waarbij NFT een wat onhandige naam is, want non-fungible geeft de indruk dat het echt helemaal niks kan, terwijl het aleen iets zegt over dat het beperkt is in interactie op de blockchain,MicroWhale schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:34:
[...]
De GET die @Glenn Hoddle onder NFT scharen vind ik met het huidige begrip/gebruik een belediging voor GET. Voor niet-techneuten is een NFT namelijk een eigendomsdocument voor een lelijk pixelplaatje zonder toepassing.
GET beidt smart contract-tickets waarbij de artiest zeker weet de tickets niet voor absurde prijzen over de toonbank gaan. Dát is een nuttige toepassing van blockchain en smart contracts (die ook op een niet-blockchain manier gedaan had kunnen worden, maar soit... niemand van de managers in dat wereldje had daar blijkbaar belang bij.)
Als techniek alleen gebruikt mag worden voor zaken die noodzakelijk en nuttig zijn, dan gaan we een hele saaie wereld tegemoet. Er worden letterlijk bluetooth dildo's verkocht, die je kunt verbinden met een app, zodat iemand anders op een andere locatie dat ding kan later vibreren. Lijkt me ook niet het meest nuttige gebruiksdoel dat de ontwikkelaar van bluetooth in gedachten had. Maar er is een markt voor dus prima.
De hele discussie of een pixel plaatje lelijk is, daarom afdoen als onzin en zou dan ook niet zoveel waard moeten zijn, is evengoed niet relevant. Het is subjectief, wat jij lelijk/grappig/mooi vindt kan een ander heel anders over denken. Hetzelfde geldt voor reguliere kunst, maar ook andere luxe goederen of luxe activiteiten.
Daarnaast zijn veel mensen gevoelig voor status. In de offline wereld ontleent met status aan; kleding, huis, auto, horloges, gadgets, baan etc. In de online wereld waar men veelal anoniem is, kan men status ontlenen aan NFT's. Voordat je gaat roepen wat een onzin; ook op Tweakers genoeg mensen die geen gelegenheid onbenut laten om aan te geven welke gadgets, auto of tools ze in hun huis hebben staan.
Nou, en tussen mijn post en de jouwe was het al weer eens plus 10%.Ngangatar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:11:
[...]
If so, iets met ballen, broek en lachen.
En natuurlijk is het geen rechte lijn omhoog, maar ik zou er van uit gaan dat die ballen ergens lekker vrij gaan hangen dit jaar.
Je noemt allemaal fysieke dingen terwijl de usecase van NFT's nog steeds heel onzeker is.jvel92 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:59:
Waarom is men zo geobsedeerd met de noodzaak dat iets een nuttige toepassing moet hebben en met iets subjectiefs als het is onzinnig/lelijk?
Als techniek alleen gebruikt mag worden voor zaken die noodzakelijk en nuttig zijn, dan gaan we een hele saaie wereld tegemoet. Er worden letterlijk bluetooth dildo's verkocht, die je kunt verbinden met een app, zodat iemand anders op een andere locatie dat ding kan later vibreren. Lijkt me ook niet het meest nuttige gebruiksdoel dat de ontwikkelaar van bluetooth in gedachten had. Maar er is een markt voor dus prima.
De hele discussie of een pixel plaatje lelijk is, daarom afdoen als onzin en zou dan ook niet zoveel waard moeten zijn, is evengoed niet relevant. Het is subjectief, wat jij lelijk/grappig/mooi vindt kan een ander heel anders over denken. Hetzelfde geldt voor reguliere kunst, maar ook andere luxe goederen of luxe activiteiten.
Daarnaast zijn veel mensen gevoelig voor status. In de offline wereld ontleent met status aan; kleding, huis, auto, horloges, gadgets, baan etc. In de online wereld waar men veelal anoniem is, kan men status ontlenen aan NFT's. Voordat je gaat roepen wat een onzin; ook op Tweakers genoeg mensen die geen gelegenheid onbenut laten om aan te geven welke gadgets, auto of tools ze in hun huis hebben staan.
Wat is de usecase van De Nachtwacht?StevenzeN schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:04:
[...]
Je noemt allemaal fysieke dingen terwijl de usecase van NFT's nog steeds heel onzeker is.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Geloof dat de usecase van NFT's zoals cryptopunks en bored apes vrij duidelijk is, mensen ontlenen er status aan. Of je dat nu nuttig vind of niet is niet relevant.StevenzeN schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:04:
[...]
Je noemt allemaal fysieke dingen terwijl de usecase van NFT's nog steeds heel onzeker is.
Net zo nuttig als deze app was:jvel92 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:08:
[...]
Geloof dat de usecase van NFT's zoals cryptopunks en bored apes vrij duidelijk is, mensen ontlenen er status aan. Of je dat nu nuttig vind of niet is niet relevant.
De Nachtwacht heeft waarde, want het is de Nachtwacht.
Het contract waarin staat dat het de nachtwacht is, heeft direct geen waarde.
een NFT is het contract, niet het daadwerkelijke item
En zolang het contract verwijst naar een linkje dat op elk moment te wijzigen is, en de digitale asset (een JPG bijvoorbeeld) niet daadwerkelijk ín de blockchain is opgenomen... Zit er nog wel een verschil tussen een NFT en De Nachtwacht
het direct opnemen van de data in de blockchain wordt naar mijn weten (bijna) nooit gedaan, want dat is veel data en dus duur.
[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 15-02-2022 10:17 ]
@Pelox relief scenario coming in.
Alle software wat we hedendaags gebruiken is ook niet tasbaar. Maar kunnen wel een functie hebben, als is het enkel voor plezier.StevenzeN schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:04:
[...]
Acala who?Jedi_Pimp schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:49:
[...]
En Acala/Polkadot zijn dan ook onzin?![]()
Over cryptopunks en bored apes die voor miljoenen verkocht worden; volgens mij is iedereen het wel eens dat dat totale onzin is. Was laatst nog een discussie over in dit topic. Het las een beetje weg alsof je vervolgens NFT (zijnde één geheel) en Acala als belachelijk wegzette.
Overigens: het is niet zo dat de originele maker van die NFTs de miljoenen int. Je moet zo'n cryptopunk zien als een zeldzame Pokemon kaart die meerdere keren van eigenaar wisselt. Elke keer dat een transactie plaatsvindt, wordt er (als het goed is) marge verdiend.
Ah lees nu wat acala is, nooit van gehoord, dat ligt overigens aan mij hoor.
of doel je op sundaeswap, dat vind ik idd echt onzin ja
Geen idee, misschien heb ik het ook niet juist verwoord met usecase. De Nachtwacht is kunst en het is inderdaad volledig subjectief of het mooi is of niet, desondanks zal de Nachtwacht over 100 jaar alleen maar meer geld waard zijn.
Die hele NFT hype qua bored apes vallen voor mij onder dezelfde hype's als afslankende energiedrankjes, mangostenen die kanker voorkomen en de biostabil. Gebakken lucht waar een selecte groep mensen alleen maar rijker van worden.
Verschil is dat een NFT het bonnetje is van aankoopXqlus1ve schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:18:
[...]
Alle software wat we hedendaags gebruiken is ook niet tasbaar. Maar kunnen wel een functie hebben, als is het enkel voor plezier.
Zie het als een code voor Windows 11, waarbij opeens zonder dat je het kan voorkomen men er Windows 12 van maakt, waarbij je enkel nog maar een rekenmachine en Notepad kan openen
en daarom ben ik geen fan van Adobe Creative Cloud, en andere Cloud-based software...
Voor mij, en dat komt door persoonlijke interesse welke van ver voor crypto zijn, zijn leuke en nuttige toepassingen van NFT's.MicroWhale schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:34:
[...]
De GET die @Glenn Hoddle onder NFT scharen vind ik met het huidige begrip/gebruik een belediging voor GET. Voor niet-techneuten is een NFT namelijk een eigendomsdocument voor een lelijk pixelplaatje zonder toepassing.
Bijvoorbeeld:
- het gebruik van verhandelbaar eigendomsrecht in games (plots of land, cosmetic gear, standbeelden op een townsquare waar jouw plaquette op staat, maar waarvan je de tekst kan veranderen na aankoop etc etc.)
- kunst welke digitaal iets doet, zoals burning. Zoals het kunstwerk Terra0, ik heb een linkje naar een youtube hieronder gezet, stilgezet op het juiste moment.
/f/image/pEb9H345xXpAzzDKbWEDtqGT.png?f=fotoalbum_large)
Ik betwist ook nergens dat NFT's in hun huidige vorm niet een mooie vorm van geld verdienen kunnen zijn, maar voor wat jij nu noemt, daar zijn ook tig andere oplossingen voor. Ik heb alleen het gevoel dat men NFT's vanwege de populaire term, nu voor elk karretje aan het spannen is terwijl het ook op andere en slimmere manier kan, zoals @MicroWhale al aangaf, bijvoorbeeld smart contracts.jasper7878 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]
onlangs een Travala Tiger NFT gekocht. Deze bied naast allerlei perks, additionele korting op het platform ook een "winstdeling" aan. 10% van de nettowinst word verdeeld onder de 1000 NFT holders. dat zou met de Q4 cijfers al 700USD per jaar zijn. dat is wel een mooie ROI
Maar ik vind het helemaal prima, ieder zijn ding en ieder zijn passie. Op den duur zal alles gebruikt worden waarvoor het bedoeld was of waarvoor de meeste toepassing/vraag was. Degene die ooit het wiel uitvond, zal dat ook niet hebben gedaan om dat wiel ooit in een peperduur Rolex horloge terecht te zien komen.
Ik gebruik meerdere exchanges, en heb geen overzicht.
Excel het beste?
10% maar?Glenn Hoddle schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:01:
[...]
Nou, en tussen mijn post en de jouwe was het al weer eens plus 10%.
En natuurlijk is het geen rechte lijn omhoog, maar ik zou er van uit gaan dat die ballen ergens lekker vrij gaan hangen dit jaar.
Geitenmunt!
Delta of FTX app (voorheen Blockfolio)MaStar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:44:
Welke app of tool gebruiken jullie om de crypto aan- en verkopen bij te houden?
Excel het beste?
@Taro deze vraag komt nog vaker voorbij dan de discussie over het nut van NFT's. Misschien topicstart-waardig icm. de toevoeging niet klakkeloos exchange API's met write permissions te gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Ray_ op 15-02-2022 10:47 ]
Deze vraag komt vaker voorbij. Geloof dat sommigen gebaat zijn bij de app van Delta. Zelf gebruik ik https://medium.com/coinmo...oogle-sheets-d76f80f20b16 (is wel wat nerdy).MaStar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:44:
Excel het beste?
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
DeltaMaStar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:44:
Excel het beste?
Hem reproduceren en daar een geweldig tv programma van maken.
Dan nog lastig. Denk dat ik zelf maar iets bouw aangezien wat ik wil:MaStar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:44:
Excel het beste?
- Hoeveel per exchange
- Hoeveel cash nog
- Hoeveel per coin. Bv XLM heb ik op meerdere exchanges staan
- Staking rewards toevoegen zonder dat daar een bedrag tegenover moet staan
- Daarnaast zou ik bv ook zaken als Mintos en EstateGuru willen toevoegen
Project Rembrandt is tof hé!Ngangatar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:46:
[...]
Hem reproduceren en daar een geweldig tv programma van maken.
Op het laatste punt na kan Delta dit allemaal.LostboyArno schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:46:
[...]
Dan nog lastig. Denk dat ik zelf maar iets bouw aangezien wat ik wil:
- Hoeveel per exchange
- Hoeveel cash nog
- Hoeveel per coin. Bv XLM heb ik op meerdere exchanges staan
- Staking rewards toevoegen zonder dat daar een bedrag tegenover moet staan
- Daarnaast zou ik bv ook zaken als Mintos en EstateGuru willen toevoegen
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Volgens mij doelt ie op 'Het geheim van de meester', geweldig programma..
On topic: iemand de reden voor klein beetje m00n vandaag?
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Haha vroeger ooit veel geld verloren door geen diversiteit aan te brengen. Zit nu op 6 sites en minimaal 20 coinsroflexx schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:49:
Dat jullie daar apps voor nodig hebben, ik onthoudt alles in mn hoofd🤡
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/UsFHfUP4joApLrvnHBfxXMd8.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tYH5w9d96dJ7zhcY58RX0QOs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qKZozWOc5GpH1mAee3Z3VACp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tRlE2gnZyYs908q67tzpAWRG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9PVIOCHZoY8yy4Y4Eu5cHLie.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kYauflomboH6QjcQVOhGrpIK.jpg?f=fotoalbum_large)