Nee, wil nog paar maanden voordelig DCAen omdat ik mijn qoutum nog niet gehaald heb, staat overig los van van vandaagD_Jeff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:47:
[...]
Is dat kort voor: F***, ik heb de dipper-de-dip gemist?
The prohecy has spoken.BurnerT schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:37:
De zondag dip incoming :-)
@knakworst Ja hij moest toch komen. Kon m al ruiken.
Maar in the end is er nauwelijks wat gebeurt. We stonden voor de pump naar 42168 ook al rond dit level van 41400. Gerommel in de marge.
Ondanks de niet heel mooie C&H is hij wel zo uitgespeeld. Blijft ook in deze dip erg sterk! Denk dus dat hij nog wel wat hoger gaat, dus hodl is het advies voorlopig.Tominatie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:37:
Morgen dikke pampa naar 40K. Bifi dikke mewn naar nieuw ATH. Heb ook nog wat extra Mana ingeslagen, ik zie toch wel iets in de chart. C&H achtig patroon mogelijk uitbraak. Letsgo.
Dikke moon MORGEN! WAKKER WORDENNNNN.
Slaaplekker.

Iedereen die roept dat TA niet betrouwbaar is of nergens op slaat, zou deze chart moeten zien, pure kwaliteit.Tominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:14:
[...]
Ondanks de niet heel mooie C&H is hij wel zo uitgespeeld. Blijft ook in deze dip erg sterk! Denk dus dat hij nog wel wat hoger gaat, dus hodl is het advies voorlopig.
[Afbeelding]
In dat stadium zeg ik ook meestal dat ze moet hodlen maar meestal gaat het direct daarna door het putje... xDTominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:14:
[...]
Ondanks de niet heel mooie C&H is hij wel zo uitgespeeld. Blijft ook in deze dip erg sterk! Denk dus dat hij nog wel wat hoger gaat, dus hodl is het advies voorlopig.
[Afbeelding]
Maar idd het is nog vrij rustig geen gekke movements nu
Wat heb je daar getekend? Een raket of een ejaculatie....Tominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:14:
[...]
[Afbeelding]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ik laat het over aan de verbeelding. Het kan beide.Ronald.42 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:36:
[...]
Wat heb je daar getekend? Een raket of een ejaculatie....
JaRonald.42 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:36:
[...]
Kleurenblind? Patricia Paaij zegt nee.Ronald.42 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:36:
[...]
Mjah de speeltuin van de wederhelft staat in de rode menie dus laten we mijn verbeelding maar niet gebruiken.Tominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:38:
[...]
Ik laat het over aan de verbeelding. Het kan beide.
BIFI lijkt inderdaad wat van zijn opwaartse kracht in te leveren.
Nu wat aan het klooien met alts die wat leuk mee swingen met BTC
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Dat is vast een Bitcoin maxi die eindelijk op moon mission is en spontaan zijn kwakje verliest van alle opgebouwde spanningTominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:38:
[...]
Ik laat het over aan de verbeelding. Het kan beide.
* sh4d0wman zoekt de Bruna stempelkaart weer eens op
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Werkelijk in iedere opmerking zit ‘iets serieus’ met TA enzo… afgewisseld met rooie vlaggetjesweken, raketjes die vanuit de losse pols getekend, prompt op liefdes nectar producerende brandweer spuitjes lijken…
Als je effe niet op het forum kijkt, er effe doorheen zit. En je leest weer effe mee, rollen de tranen weer over je wangen van het lachen.
Ga zo door boys! Alleen om dit alles al hodl ik dit forum!
Als je effe niet op het forum kijkt, er effe doorheen zit. En je leest weer effe mee, rollen de tranen weer over je wangen van het lachen.
UberLurker Departement #GG.
Skrunsies schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:58:
Werkelijk in iedere opmerking zit ‘iets serieus’ met TA enzo… afgewisseld met rooie vlaggetjesweken, raketjes die vanuit de losse pols getekend, prompt op liefdes nectar producerende brandweer spuitjes lijken…
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PDi7FtYc0cSHocMAMmrORjJC.jpg?f=user_large)
Bitcoin houdt het wel lang vol zeg. Ik ben altijd zo klaar als ik in zo een smalle range terecht kom.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ja ik zag hem ook

Kutmunten

M'n limit orders waren afgegaan onderweg naar beneden. Feels good
Hier onderweg naar boven op 2228 USD, 50% in totaal, hopelijk zakt die weer even wat terug, kan ik rond 2140 weer inkopen.Valandin schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:37:
[...]
M'n limit orders waren afgegaan onderweg naar beneden. Feels good
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Zoals het nu lijkt, wordt Spotify de nieuwe main sponsor van FC Barcelona en zal dat volgende week bekend gemaakt worden…
Om het on topic te maken ( en een beetje crypt(o)isch ), ben ik nieuwsgierig wat FC Barcelona zich op ‘de mouw laat spelden…
’
Mocht het inderdaad PolkaDot worden, vraag ik me serieus af wat dit met de koers zou gaan doen.
Om het on topic te maken ( en een beetje crypt(o)isch ), ben ik nieuwsgierig wat FC Barcelona zich op ‘de mouw laat spelden…
Mocht het inderdaad PolkaDot worden, vraag ik me serieus af wat dit met de koers zou gaan doen.
Hopelijk hun eigen BAR token zodat ik van dat zakje afkom...Skrunsies schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:00:
Zoals het nu lijkt, wordt Spotify de nieuwe main sponsor van FC Barcelona en zal dat volgende week bekend gemaakt worden…
Om het on topic te maken ( en een beetje crypt(o)isch ), ben ik nieuwsgierig wat FC Barcelona zich op ‘de mouw laat spelden…’
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ik ben via de Acala crowdloan verwarde eigenaar geworden van deze twee NFT's:
https://bafybeiayt2c2qvs5...r.gif?imageView/2/2/w/720
https://bafybeigu7xixzegg....jpeg?imageView/2/2/w/720
Eigenlijk vind ik het maar rare NFT's. Ziet eruit als Illuminati troep met dat derde oog en al die andere symboliek: de dubbele slang bijvoorbeeld. Stinkend zaakje. En waarom staat het Bitcoin logo er 4x op? Weird shit. Anyway, als je een screenshot neemt ben je trotse-mede-eigenaar. Als die ooit 10 miljoen waard is ga ik je natuurlijk wel aanklagen wanneer je deze op je harde schijf hebt staan.
Eigenlijk vind ik het maar rare NFT's. Ziet eruit als Illuminati troep met dat derde oog en al die andere symboliek: de dubbele slang bijvoorbeeld. Stinkend zaakje. En waarom staat het Bitcoin logo er 4x op? Weird shit. Anyway, als je een screenshot neemt ben je trotse-mede-eigenaar. Als die ooit 10 miljoen waard is ga ik je natuurlijk wel aanklagen wanneer je deze op je harde schijf hebt staan.
https://opensea.io/seaart
enomiss schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:05:
Ik ben via de Acala crowdloan verwarde eigenaar geworden van deze twee NFT's:
:strip_exif()/f/image/5pt5mmhw3CLPmlslrKkNs0N3.png?f=user_large)
Polkadot is er ook in verwerkt zie ik… Dat moet wel iets betekenen…

ICT docent van mijn zoon (brugklas) had het over NFT's. Hij heeft gezegd dat je geen Rembrandt hebt als je een foto van zijn schilderijen maakt.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Maar als Rembrandt destijds een digitaal (ja ja, was wat lastig destijds, weet ik...) "schilderij" had gemaakt en dat aan je had verkocht, dan ligt dat weer net even anders. Door dergelijke voorbeelden te geven heb je natuurlijk altijd gelijk, alleen slaat hij hiermee wel de plank mis.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:25:
ICT docent van mijn zoon (brugklas) had het over NFT's. Hij heeft gezegd dat je geen Rembrandt hebt als je een foto van zijn schilderijen maakt.
Ach ja, barca is geen schim meer. Begint een beetje de bum fights van voetbal te worden. Vroeger schone lie en tegenwoordig de ene na de andere rare sponsor.Skrunsies schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:00:
Om het on topic te maken ( en een beetje crypt(o)isch ), ben ik nieuwsgierig wat FC Barcelona zich op ‘de mouw laat spelden…’
Spotify is een grote en die kunnen denk ik nu bij het armlastige barca wel goedkoop er op komen. Polkadot snap ik werkelijk waar niet? Tezos naar man united ook zo’n rare. Ik snap echt niet waarom men op voetbal shirts wil staan, maar ik zal dan wel een noob zijn. Kijk een doge of andere shitcoin hebben toch geen toegevoegde waarde dus die pakken wat ze pakken kunnen. Maar polkadot? Als dit hun markt is met hun potentiële klanten, dan heb ik polladot denk ik verkeerd begrepen? Ik bedoel ik zou ook geen azure of aws op voetbal shirts verwachten?
Ik ga hier iets zeggen, ik hoop dat ik niemand hiermee voor de koop stoot.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:25:
Maar van alle ict beroepen en kansen en salarissen, als je dan docent ict voor een brugklas bent, dan verwacht ik niet de meest gekwalificeerde icter.
Tuurlijk je hebt ze ook, wellicht binnen gelopen met shiba en willen nu een maatschappelijke rol vervullen. Maar ik heb persoonlijk zo mijn vooroordelen. Meer vanwege de arbeids omsstandigheden, salaris en moeten dealen met pubers.
Ergens denk ik dat we de rol van docent ict flink omhoog moeten schroeven op middelbaar onderwijs. Gewoon allemaal laten devven. Mobiele apps laten maken. Zou een hoop positieve dingen kunnen bewerkstelligen.
THE BEST OF TIMES
Styx
Tonight's the night we'll make history. Honey you and I.
And I'll take any risk to tie back the hands of time,
And stay with you here tonight (with you tonight, with you tonight)
Go BTC
Styx
Tonight's the night we'll make history. Honey you and I.
And I'll take any risk to tie back the hands of time,
And stay with you here tonight (with you tonight, with you tonight)
Go BTC
@mannowlahn Eens, ICT docenten lopen helaas vaak hopeloos achter, niet alleen op de middelbare scholen maar ook op hogescholen/universiteiten.
Ik heb vanuit mijn werk nu toevallig een blockchain project lopen met een hogeschool, daar tref ik gelukkig kundige mensen, maar dat is echt wel een uitzondering.
Ik heb vanuit mijn werk nu toevallig een blockchain project lopen met een hogeschool, daar tref ik gelukkig kundige mensen, maar dat is echt wel een uitzondering.
En zelfs in de materialistische realiteit gaat hetzelfde op als voor NFT's. Als je hypothetisch gezien op de nanometer een replica van een Rembrandt kan maken, dan mag je deze ook niet onder valse beloftes verkopen als zijnde het originele exemplaar. Er zijn al hele goede replica's in omloop, waar een menselijk oog nauwelijks verschil in ziet. Het hele NFT verhaal heeft echt wel een backbone in de digitale wereld, echter moeten de usecases nog volwassenen worden. Echter, of de wereld er beter van wordt is een goede vraag. NFT's kunnen in theorie van een vrij, toegankelijk, en goedkoop internet iets heel anders maken...Taro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Maar als Rembrandt destijds een digitaal (ja ja, was wat lastig destijds, weet ik...) "schilderij" had gemaakt en dat aan je had verkocht, dan ligt dat weer net even anders. Door dergelijke voorbeelden te geven heb je natuurlijk altijd gelijk, alleen slaat hij hiermee wel de plank mis.
Dat was best gevaarlijk wat je net deed. Maar het origineel is een gifje, dus dat is 'm niet.mannowlahn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:23:
[...]
[Afbeelding] en tweakers voor het doorklinken!
Waar je met muziek kan wegkomen met samples van minder dan zoveel seconden, opteer ik nu dat als een nft een gif is, een still image fair game isenomiss schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:57:
[...]
Dat was best gevaarlijk wat je net deed. Maar het origineel is een gifje, dus dat is 'm niet.
Maar ga je dan nooit je NFT kunnen laten zien omdat men een schermafdruk kan maken, je net gecomponeerd muziek niet publiceren of op Spotify/YT zetten omdat men een kopie van kan gaan maken en naar luisteren? Of je boek/gedicht niet publiceren omdat de tekst gekopieerd kan worden?
Jij hebt het bewijs dat jij de eigenaar bent. Als een museum jou NFT wilt tentoonstellen, dan moeten ze jou betalen en niet mij omdat ik een kopie heb, want ik kan niet laten zien dat ik de echte versie heb.
Jij hebt het bewijs dat jij de eigenaar bent. Als een museum jou NFT wilt tentoonstellen, dan moeten ze jou betalen en niet mij omdat ik een kopie heb, want ik kan niet laten zien dat ik de echte versie heb.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
ik snap helemaal niks van die nft gebeuren en ik laat dit ook voorbij gaan. ik hou het wel bij DeFi en Bitcoin.....
nothing stops this train
Ja nou dit is dus ook mijn mening. Ik was wel nieuwsgierig hoe jullie dat zagen.mannowlahn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:29:
[...]
Ach ja, barca is geen schim meer. Begint een beetje de bum fights van voetbal te worden. Vroeger schone lie en tegenwoordig de ene na de andere rare sponsor.
Spotify is een grote en die kunnen denk ik nu bij het armlastige barca wel goedkoop er op komen. Polkadot snap ik werkelijk waar niet? Tezos naar man united ook zo’n rare. Ik snap echt niet waarom men op voetbal shirts wil staan, maar ik zal dan wel een noob zijn. Kijk een doge of andere shitcoin hebben toch geen toegevoegde waarde dus die pakken wat ze pakken kunnen. Maar polkadot? Als dit hun markt is met hun potentiële klanten, dan heb ik polladot denk ik verkeerd begrepen? Ik bedoel ik zou ook geen azure of aws op voetbal shirts verwachten?
Ik denk niet dat Polkadot dit moet doen, marketing technisch denk ik dat Polkadot sowieso niet ‘hip’ is. Meneer Wood is beter op zijn zolderkamertje met programmeren ( waar het in mijn beleving natuurlijk ook om gaat ).
Hoe langer ik er over nadenk hoe jammerder ik het vind. Je leest je in. En je hoopt dat de projecten ‘met een goed verhaal’ boven komen drijven. Op de grote jongens na ( BTC/ETH) moeten andere projecten zich gewoon bewijzen door het goed functioneren van hun product.
En niet op deze manier, maar helaas als ik kijk naar het afgelopen jaar, zie ik over het algemeen veel hype met niks werkends (honden muntjes, safemoon etc).
Daarom heb ik een paar weken terug puur uit irritatie maar wat zakgeld in muntjes gegooid die op plek 4000 staan. We gaan het zien
[ Voor 19% gewijzigd door Skrunsies op 06-02-2022 19:41 ]
Via de blockchain kan je verifiëren dat jij de eigenaar bent van de NFT, bijv. omdat je hem direct van de auteur hebt gekocht. Daarna kan iemand er een foto of kopie van maken, net als dat je een foto van een Rembrandt kunt maken of een muziekstuk kunt naspelen. Maar niemand zou iemand met een kopie van het origineel moeten betalen voor het tentoonstellen of gebruiken ervan, alleen diegene die de rechten van het origineel heeft gekocht.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:23:
Maar ga je dan nooit je NFT kunnen laten zien omdat men een schermafdruk kan maken, je net gecomponeerd muziek niet publiceren of op Spotify/YT zetten omdat men een kopie van kan gaan maken en naar luisteren? Of je boek/gedicht niet publiceren omdat de tekst gekopieerd kan worden?
Ja, en volgens mij is dat het punt van dat docent, ja kan wel een foto maken van Rembrandt, maar die is niets waard vergeleken met de originele, en dat vind hij ook zo voor NFT, ik ben het met hem eens.Taro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:30:
[...]
Via de blockchain kan je verifiëren dat jij de eigenaar bent van de NFT, bijv. omdat je hem direct van de auteur hebt gekocht. Daarna kan iemand er een foto of kopie van maken, net als dat je een foto van een Rembrandt kunt maken of een muziekstuk kunt naspelen. Maar niemand zou iemand met een kopie van het origineel moeten betalen voor het tentoonstellen of gebruiken ervan, alleen diegene die de rechten van het origineel heeft gekocht.
In elke kamer kan een geprinte Nachtwacht staan maar dat is niet hetzelfde heeft niet hetzelfde waarde als de Nachtwacht.
Een foto van iets is niet direct een nft( tenzij je foto kunst maakt). Nft is kunst, daar kan je alles van vinden maar iemand heeft dat gemaakt. Bijv die crypto punks. Achterlijk veel waard overigens. Mensen willen die hebben, soort van status. Wat heb je feitelijk? Een aantal pixels, maar ze zijn wel van jou. Net als geschilderde kunst, smaken verschillen maar als jij een schilderij hebt, is t van jou, en daar heb je voor betaald. Net zoals met nfts kunnen ook schilderijen ineens waardeloos worden, als niemand ze meer wilt gaat dat vanzelf.
Nft is nu hype, en veel mensen kopen het vanwege status of om er geld mee te verdienen denk ik, maar das mijn mening.
Nft is nu hype, en veel mensen kopen het vanwege status of om er geld mee te verdienen denk ik, maar das mijn mening.
Tot ETH3.0 al blijkt te bestaan in de vorm van CSPRTominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Dat ligt voor mij echt helemaal aan de implementatie van ETH 2.0. ETH zijn toekomst is voor mij echt zo onzeker als wat, maar daarom ook wel interessant. Voor mij nu zeker geen long-term hold maar kijk nu puur naar de korte termijn inderdaad.
Dat zagen we toentertijd al met Paypal en WikiLeaks.
Overigens is een decentrale gofundme wel te realiseren. Duur campaign, Goal reached, beneficiary wallet address en klaar.
Ik ben benieuwd hoe een overheid Bitcoin uit de bevolking kan halen zoals ze dat met het goud gedaan hebben. Als ze cryptowinsten kunnen belasten, dan vinden ze je wel.

Gouden munten kan je niet van op afstand detecteren.
https://thenftbay.org/Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:25:
Lees de description van de torrent 😀
Dit is natuurlijk wel zo, maar waar ik mij ontzettend aan "stoor" bij NFT's zijn de mensen die een standaard plaatje gebruiken (de "apes" bijvoorbeeld) en dat elke keer en kleine nuance in hebben. Ander kleurtje of bijna 100% hetzelfde plaatje, maar dan de ene met een sigaret in de mond. En daar dan grof geld voor krijgen, want cool.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:33:
[...]
Ja, en volgens mij is dat het punt van dat docent, ja kan wel een foto maken van Rembrandt, maar die is niets waard vergeleken met de originele, en dat vind hij ook zo voor NFT, ik ben het met hem eens.
In elke kamer kan een geprinte Nachtwacht staan maar dat is niet hetzelfde heeft niet hetzelfde waarde als de Nachtwacht.
Alsof 1000x de Nachtwacht in het Rijks hangt, maar dan de ene keer hebben ze Star Wars kledij aan en de andere keer is de nuance dat de vlag niet goud-groen-goud is, maar goud-wit-goud. Etc.
Ik snap op zich de gedachte achter NFT's wel, maar het lijkt op dit moment wel een soort tulpenmanie.
Ik zag recent op Openseas iemand die alleen maar paint-wiebellijntjes met verschillende kleurtjes aanbood. En er aan verdiende
Een vriend van me is een zeer getalenteerd kunstenaar en verkoopt echt veel schilderijen....
Zou het voor hem ook interessant zijn om van diezelfde werken ook één of meerdere NFT's te verkopen?
Of is dat over het algemeen 'not done' tegenover degene die het 'analoge' werk gekocht heeft?..
Zou het voor hem ook interessant zijn om van diezelfde werken ook één of meerdere NFT's te verkopen?
Of is dat over het algemeen 'not done' tegenover degene die het 'analoge' werk gekocht heeft?..
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Dat is volgens mij aan de kunstenaar zelf om te bepalen, volgens mij zijn er kunstenaar die meerdere werken verkopen die behoorlijk op elkaar lijken maar toch subtiele verschillen hebben (bijvoorbeeld ook beelden). De vraag is alleen is hij bekend genoeg of heeft hij een dikke marketing team achter zich staan om de NFT's te kunnen slijten aan Henk & Ingrid?iVibes schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:38:
Een vriend van me is een zeer getalenteerd kunstenaar en verkoopt echt veel schilderijen....
Digitaal lijkt me makkelijker te traceren dan goud bullion. In theorie dan. Als store of value is goud dan wat meer old school.rapture schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Ik ben benieuwd hoe een overheid Bitcoin uit de bevolking kan halen zoals ze dat met het goud gedaan hebben. Als ze cryptowinsten kunnen belasten, dan vinden ze je wel.
[Afbeelding]
Gouden munten kan je niet van op afstand detecteren.
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Ik snap dat dat aan de kunstenaar zelf is.Xqlus1ve schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:41:
[...]
Dat is volgens mij aan de kunstenaar zelf om te bepalen, volgens mij zijn er kunstenaar die meerdere werken verkopen die behoorlijk op elkaar lijken maar toch subtiele verschillen hebben (bijvoorbeeld ook beelden). De vraag is alleen is hij bekend genoeg of heeft hij een dikke marketing team achter zich staan om de NFT's te kunnen slijten aan Henk & Ingrid?
Elk werk dat hij maakt is uniek, en er is er dus maar 1 van. De vraag is meer of hij datzelfde werk dan ook kan aanbieden als NFT? En zijn er kunstenaars die dat al doen bijvoorbeeld?
Of maken ze dan specifiek een werk om alleen als NFT aan te bieden..
Ben echt een leek op het gebied van NFT's...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Er zijn (digitale) kunstenaars die een NFT er bij doen om niet alleen het originele werk maar ook het digitale eigendomsbewijs aan te kunnen bieden. Ik weet haast zeker dat er binnenkort niet alleen taxateurs voor fysieke kunst zijn maar ook voor digitale kunst. Zelfs binnen in de NFT kan er van alles vast gelegd worden over copyright, naar wie de gegenereerde inkomsten uit uitlenen gaan (denk aan pacht) en nog veel meer.iVibes schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:38:
Ik heb een keer een VR app van een echt museum gebruikt waarin bepaalde pronkstukken tot in hele hoge resolutie in VR waren te bekijken. Toch het gevoel dat je er even uit bent, midden in een pandemie. Ik voorzie een digital only metaverse museum voor me waar alleen authentieke NFTs te zien zijn. Met een regelmatig wisselende expositie in bepaalde thematiek of omvattend van een bepaald decennia.
Zou ik daar naartoe gaan en dik wat ETH in een digitaal kunstwerk steken? Nee. Zou ik daar een 'kaartje' voor kopen om in een vet vormgegeven digitaal museum op 8K resolutie naar kunst te kijken? Ja.

Als je gaat zoeken met zelfs een regulier zoekmachine vind je veel afbeeldingen van beroemde en peper dure schilderijen of zelfs hele films en boeken, wat betekent dit volgens jou voor de waarde van de originele stukken?Get!em schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:28:
[...]
https://thenftbay.org/
Lees de description van de torrent 😀
Tja dan zal de kopie hetzelfde waarde hebben als de originele (uiteindelijk), niets.Prosac schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:31:
[...]
Dit is natuurlijk wel zo, maar waar ik mij ontzettend aan "stoor" bij NFT's zijn de mensen die een standaard plaatje gebruiken (de "apes" bijvoorbeeld) en dat elke keer en kleine nuance in hebben. Ander kleurtje of bijna 100% hetzelfde plaatje, maar dan de ene met een sigaret in de mond. En daar dan grof geld voor krijgen, want cool.
Alsof 1000x de Nachtwacht in het Rijks hangt, maar dan de ene keer hebben ze Star Wars kledij aan en de andere keer is de nuance dat de vlag niet goud-groen-goud is, maar goud-wit-goud. Etc.
Ik snap op zich de gedachte achter NFT's wel, maar het lijkt op dit moment wel een soort tulpenmanie.
Ik zag recent op Openseas iemand die alleen maar paint-wiebellijntjes met verschillende kleurtjes aanbood. En er aan verdiende
Het is nu een hype, en iedereen wil rijk worden, hetzelfde als al die nieuwe coins/token tijdens de bull.
Betere zullen overleven, of ze dan alsnog veel waard zullen worden weten we niet.
Waar het om gaat in dit 'discussie' is, in mijn ogen tenminste (en die van dat docent), of je NFT minder waard is als iemand een schermafdruk van maakt. En ik vind van niet, maar je kunt het erg vinden en niet willen, dat is dan aan de eigenaar.
Is dit een still uit een bekende porn film? Kan hem anders niet plaatsen. Of zijn dit die gasten van Metallica?
Dat is The Undertaker:mannowlahn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Is dit een still uit een bekende porn film? Kan hem anders niet plaatsen. Of zijn dit die gasten van Metallica?
[ Voor 26% gewijzigd door Kol Nedra op 06-02-2022 21:08 ]
nothing stops this train
Lol ken alleen stone cold Steve Austin en die gluiperd met die kale bats en gele broek.Kol Nedra schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Dat is The Undertaker:
[YouTube: The Undertaker's 20 greatest moments - WWE Top 10 Special Edition]
“Insert girl who sold farts in jars, then also start selling nft farts, en then ended up in the hospital because she over farted herself”iVibes schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Ik snap dat dat aan de kunstenaar zelf is.
Elk werk dat hij maakt is uniek, en er is er dus maar 1 van. De vraag is meer of hij datzelfde werk dan ook kan aanbieden als NFT? En zijn er kunstenaars die dat al doen bijvoorbeeld?
Of maken ze dan specifiek een werk om alleen als NFT aan te bieden..
Ben echt een leek op het gebied van NFT's...
Dit slaat natuurlijk nergens op. Een foto van een schilderij is totaal iets anders dan een 1 op 1 digitale kopie van een jpeg.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:33:
[...]
Ja, en volgens mij is dat het punt van dat docent, ja kan wel een foto maken van Rembrandt, maar die is niets waard vergeleken met de originele, en dat vind hij ook zo voor NFT, ik ben het met hem eens.
Het zegt niks over het origineel.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Als je gaat zoeken met zelfs een regulier zoekmachine vind je veel afbeeldingen van beroemde en peper dure schilderijen of zelfs hele films en boeken, wat betekent dit volgens jou voor de waarde van de originele stukken?
[...]
Tja dan zal de kopie hetzelfde waarde hebben als de originele (uiteindelijk), niets.
De nft is echter niks anders dan een link naar 1 van de kopieën. Net zoals je met gewone zoekmachines vindt. Terwijl je als nft eigenaar niet eens auteursrecht, uniek gebruiksrecht of licentie ervan koopt.
Daarmee is de nft waardeloos en de kopie waar hij naar linkt ook.
En gek genoeg moet de auteur zijn digitale asset waar de nft naar verwijst nog online houden (tegen kosten) ook. Dus de waarde van de nft gaat ook al daarom op termijn onderuit als de auteur, die er geen extra inkomsten meer aan heeft na verkoop nft, die hosted versie verwijderd heeft. Tenzij we ook de digitale asset in de chain zetten, maar ik heb wel POC’s gezien, maar nog geen chains die dit langdurig volhouden.
Ja en nee. Als een copy exact hetzelfde is maar later op een block chain verschenen is, dan kan je wel stellen dat die eerste het origineel is. Echter zijn minimale verschillen niet met het blote oog te detecteren, dus daar zit de uitdaging.Get!em schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:22:
[...]
Het zegt niks over het origineel.
De nft is echter niks anders dan een link naar 1 van de kopieën. Net zoals je met gewone zoekmachines vindt. Terwijl je als nft eigenaar niet eens auteursrecht, uniek gebruiksrecht of licentie ervan koopt.
En gek genoeg moet de auteur zijn digitale asset waar de nft naar verwijst nog online houden (tegen kosten) ook. Dus de waarde van de nft gaat ook al daarom op termijn onderuit als de auteur, die er geen extra inkomsten meer aan heeft na verkoop nft, die hosted versie verwijderd heeft. Tenzij we ook de digitale asset in de chain zetten, maar ik heb wel POC’s gezien, maar nog geen chains die dit langdurig volhouden.

Braaf hondje
Edit: Voor wie zich afvraagt waarom mijn avatar een "rocket launcher" heeft: Raketten lanceren zich niet vanzelf
[ Voor 32% gewijzigd door D_Jeff op 06-02-2022 21:29 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
NFT's gaan compleet nergens over. Iedereen kan de afbeelding/tweet/whatever waar de NFT over gaat zien en er een kopie van maken. Iedereen kan het uitprinten of er mee doen wat ze willen. Het enige dat het zegt is dat jij eigenaar bent van het origineel, wie boeit dat ? Ergens op een blockchain staat dan iets en dat is het dan ook. Het blijven gewoon 0'en en 1'en waar iedereen mee kan doen wat ze willen. Dat jij via een NFT eigenaar bent van het origineel is nutteloos als je er geen rechten op hebt, iedereen kan er legaal een kopie van maken.
Het is alsof iedereen een kopie van een lambo kan maken en er in kan rijden. Er rijden 1000'en van die dingen rond en iedereen kan een kopie maken. Dan kom jij langs en zegt dat je eigenaar bent van het origineel, who cares ? Genoeg shitcoins gaan nergens over, maar NFT's gaan al helemaal nergens over. Veel geld betalen voor niets als je zo dom bent om daadwerkelijk iets te kopen. Voor witwassen en fraude zijn ze dan wel weer handig. Er zijn een hoop domme dingen uitgekomen in de 21ste eeuw, maar dommer dan dit wordt lastig.
Het is alsof iedereen een kopie van een lambo kan maken en er in kan rijden. Er rijden 1000'en van die dingen rond en iedereen kan een kopie maken. Dan kom jij langs en zegt dat je eigenaar bent van het origineel, who cares ? Genoeg shitcoins gaan nergens over, maar NFT's gaan al helemaal nergens over. Veel geld betalen voor niets als je zo dom bent om daadwerkelijk iets te kopen. Voor witwassen en fraude zijn ze dan wel weer handig. Er zijn een hoop domme dingen uitgekomen in de 21ste eeuw, maar dommer dan dit wordt lastig.
Vertel, hoe maak je een 1 op 1 kopie van de blockchain entry waar dat NFT geregistreerd staat?Raaafie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Dit slaat natuurlijk nergens op. Een foto van een schilderij is totaal iets anders dan een 1 op 1 digitale kopie van een jpeg.
NFTs vergelijken met tulpen is niet echt hoe ik het zie. Sommige NFTs als punks en apes zijn zo bizar gewaardeerd, simpelweg omdat het vroege projecten zijn. Ditzelfde geldt voor de ether rocks. Mensen verwachten dat de waarde in de toekomst alleen maar zal toenemen, hence de waarderingen. Zelfde geldt voor Pokemon kaarten. Een ongeopend pakje first gen Pokemon kaarten gaat voor, wat, 200 euro? Slaat ook nergens op maar het werkt wel zo.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Stilte voor de storm. Flatlinen voor de echte weerstand op en nabij 42.5k tot 43.6k getest gaan worden.enomiss schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:37:
Hier kun je de waterpas langs leggen. Wat is dit voor fake koers? Hup dadelijk weer een trapje omhoog.
[Afbeelding]
Totaal iets anders. Als iedereen die Pokemon kaarten kan printen waarbij ze volledig gelijk zijn aan het origineel, dan zijn ze ook geen 200 euro meer waard. Iedereen kan een exacte kopie van het origineel van een NFT in bezit hebben en een kopie maken of het uitprinten. De NFT is niets meer dan bewijs dat jij eigenaar bent zonder dat je enige rechten in de echte wereld hebt. Er zijn zelfs torrents waar je iedere NFT kan downloaden zodat je iedere punk of ape hebt, daar doet een NFT niets tegen. Alles wat digitaal is kan iedereen een kopie van maken. Auteursrecht is nog in ieder geval iets waarmee je naar de rechtbank kan, met een NFT kan je dat niet.Jedi_Pimp schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:38:
Zelfde geldt voor Pokemon kaarten. Een ongeopend pakje first gen Pokemon kaarten gaat voor, wat, 200 euro? Slaat ook nergens op maar het werkt wel zo.
Ik vind ehet ook overdreven op dit moment hoor maar wat wij ook van vinden, of het wel/niet waard is, en of het waardevast is of niet (moet nog blijken inderdaad) heeft geen effect op wie de rechtmatige eigenaar/koper is van dat stukje, ook als er duizenden 1 op 1 kopieën rond lopen.Get!em schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:22:
[...]
Het zegt niks over het origineel.
Ik herinner me wel vaag een token.chain waar documenten in opgeslagen kunnen worden, notaris stukken dacht ik, ik denk dat het zelfs een NL based startup was, geen idee wat de status nu is en/of dit iets is wat hiervoor gebruikt kan worden.
Cardano hikt ook echt tegen een uitbraak aan. Gewoon een klein mogelijk ritje tot ~$1.20 (volgende weerstand). Net al een fake-outje kleintje, maar blijft nu een beetje onder de weerstand bungelen. (eigenlijk zoals bitcoin). Alleen heeft ADA niet heel bullish FA nu met het Sundaeswap debacle(?), weet er het fijne niet van want zoveel kan het mij ook niet interesseren. Sowieso een bizar overgewaardeerd project maarja voor een klein ritje wil ik er best een aantal aanschaffen.

Ik denk dat je pas de 'originele' koper met de blockchain entry toegang achter je aan krijgt als je (veel) geld met de kopie begint te maken.PilatuS schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Totaal iets anders. Als iedereen die Pokemon kaarten kan printen waarbij ze volledig gelijk zijn aan het origineel, dan zijn ze ook geen 200 euro meer waard. Iedereen kan een exacte kopie van het origineel van een NFT in bezit hebben en een kopie maken of het uitprinten. De NFT is niets meer dan bewijs dat jij eigenaar bent zonder dat je enige rechten in de echte wereld hebt. Er zijn zelfs torrents waar je iedere NFT kan downloaden zodat je iedere punk of ape hebt, daar doet een NFT niets tegen. Alles wat digitaal is kan iedereen een kopie van maken. Auteursrecht is nog in ieder geval iets waarmee je naar de rechtbank kan, met een NFT kan je dat niet.
+10% op de huidige koers? Ik teken ervoor, daarna gelijk overboordTominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:54:
Cardano hikt ook echt tegen een uitbraak aan. Gewoon een klein mogelijk ritje tot ~$1.20 (volgende weerstand). Net al een fake-outje kleintje, maar blijft nu een beetje onder de weerstand bungelen. (eigenlijk zoals bitcoin). Alleen heeft ADA niet heel bullish FA nu met het Sundaeswap debacle(?), weet er het fijne niet van want zoveel kan het mij ook niet interesseren. Sowieso een bizar overgewaardeerd project maarja voor een klein ritje wil ik er best een aantal aanschaffen.
[Afbeelding]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
HahaD_Jeff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:58:
[...]
+10% op de huidige koers? Ik teken ervoor, daarna gelijk overboord
Ik hoop het wel. Maarja alles hangt samen met bitcoin natuurlijk.
Volgens mij snap je mijn comment niet.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:37:
[...]
Vertel, hoe maak je een 1 op 1 kopie van de blockchain entry waar dat NFT geregistreerd staat?
En dat is dus voldoende. Dit is precies waar blockchain om draait, namelijk eigenaarschap vastleggen, en in dit geval gaat het om een .jpeg. Men ontleent blijkbaar waarde aan het eigendomselement en niet direct uit de asset in kwestie zelf. Dat kan toch? Dat geldt in zekere mate ook voor een Shadowless Shiny Charizard, als ik die zou hebben, zou ik er ook niet dagelijks mee buiten de deur gaan maar wel proberen chicks te regelen in de kroeg door te vertellen dat ik de eigenaar ben van de originele kaart.PilatuS schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Totaal iets anders. Als iedereen die Pokemon kaarten kan printen waarbij ze volledig gelijk zijn aan het origineel, dan zijn ze ook geen 200 euro meer waard. Iedereen kan een exacte kopie van het origineel van een NFT in bezit hebben en een kopie maken of het uitprinten. De NFT is niets meer dan bewijs dat jij eigenaar bent zonder dat je enige rechten in de echte wereld hebt. Er zijn zelfs torrents waar je iedere NFT kan downloaden zodat je iedere punk of ape hebt, daar doet een NFT niets tegen. Alles wat digitaal is kan iedereen een kopie van maken. Auteursrecht is nog in ieder geval iets waarmee je naar de rechtbank kan, met een NFT kan je dat niet.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Het is 2035. Je zit in de metaverse aan een bar een meid te versieren die eruit ziet als een halve eend. Het OS runt in de cloud en alle data wordt real time gescand en tegen het licht van eigendom gehouden. Dikke NFT tech. Realtime betaal je met microstransacties voor alles wat je digitaal consumeert. Terwijl je die halve eend zit te versieren springt sad monkey op de bar en doet een dansje. En hup je saldo loopt half leeg. Een crazy robot komt naast je zitten en spreekt een wijze spreuk, hup weer microstransacties. Wat een corrupt café denk je, mij ongevraagd met betaalde content opzadelen. Je vertrekt en loopt doelloos over straat. Opeens zie je een witte waas. Je weet niet wat het is. Het is 100m verwijderd. Het is 50m verwijderd. Er hangt een banner boven waarop staat "het kost 10 Ethereum om mij te zien". Je denkt, ach het zal wel. De witte waas komt op je af en bam, dood ben je. Het bleek een dikke BNB NFT te zijn.PilatuS schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Dit wil ik wel eens in de rechtbank zien, ik geef het weinig kans. Er is geen wet die zegt dat jij met een NFT daadwerkelijk iets hebt of ergens recht op hebt. Leuk dat ergens staat dat jij ergens de eigenaar van bent, maar ik erken persoonlijk dat recht niet, dus jammer voor je. Zolang de rechtbank dat recht ook niet erkent, en dat doen ze niet want er is geen wet die je rechten geeft, heb je dus gewoon pech. Het geeft juist aan hoe belachelijk een NFT is, je betaald voor niets en je krijgt ook niets.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat je pas de 'originele' koper met de blockchain entry toegang achter je aan krijgt als je (veel) geld met de kopie begint te maken.
Eigenaarschap van iets dat nergens in de wet herkent wordt. Je bent dan zogenaamd ergens eigenaar van zonder enige rechten. Je betaald voor iets puur om te kunnen zeggen dat jij de eigenaar bent en ondertussen kan iedereen doen wat ze willen met jouw eigendom.Jedi_Pimp schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:01:
[...]
En dat is dus voldoende. Dit is precies waar blockchain om draait, namelijk eigenaarschap vastleggen, en in dit geval gaat het om een .jpeg. Men ontleent blijkbaar waarde aan het eigendomselement en niet direct uit de asset in kwestie zelf. Dat kan toch? Dat geldt in zekere mate ook voor een Shadowless Shiny Charizard, als ik die zou hebben, zou ik er ook niet dagelijks mee buiten de deur gaan maar wel proberen chicks te regelen in de kroeg door te vertellen dat ik de eigenaar ben van de originele kaart.
Hoe het wettelijk precies zit weet ik niet, maar dat niet alle situaties en uitzonderingen niet beschreven zijn en dat er interpretatie van de advocaten en rechter belangrijk is kan ik me van de middelbareschooltijd wel herinneren. Ik vermoed dat als jij kan bewijzen dat jij het hebt gekocht etc je wel gelijk kan krijgen.PilatuS schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:07:
[...]
Dit wil ik wel eens in de rechtbank zien, ik geef het weinig kans. Er is geen wet die zegt dat jij met een NFT daadwerkelijk iets hebt of ergens recht op hebt. Leuk dat ergens staat dat jij ergens de eigenaar van bent, maar ik erken persoonlijk dat recht niet, dus jammer voor je. Zolang de rechtbank dat recht ook niet erkent, en dat doen ze niet want er is geen wet die je rechten geeft, heb je dus gewoon pech. Het geeft juist aan hoe belachelijk een NFT is, je betaald voor niets en je krijgt ook niets.
[...]
Eigenaarschap van iets dat nergens in de wet herkent wordt. Je bent dan zogenaamd ergens eigenaar van zonder enige rechten. Je betaald voor iets puur om te kunnen zeggen dat jij de eigenaar bent en ondertussen kan iedereen doen wat ze willen met jouw eigendom.
Ik kan me ook herinneren dat ik 20 jaar geleden heb gehoord dat een akkoord via email niet wettelijk geldig was, aanvechtbaar of iets dergelijks. En volgens mij worden nu via email heel veel gedaan inclusief akkoord geven voor opdrachten.
@PilatuS Je gaf een tijd geleden aan het hier tijdens de bullrun minder gezellig te vinden. Nu je weer "terug" bent, betekent dat dat de bearmarket definitief is begonnen?
Er zijn wel opties, als je kunt bewijzen wie de auteur is en deze auteur heeft een document getekend waarbij hij/zij aangeeft de auteursrechten over te dragen. Als je bijv. een fotograaf betaalt voor het maken van foto's van jezelf, dan nog heeft hij/zij de rechten, tenzij er een document wordt getekend waarbij de rechten naar jou worden overgedragen.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:20:
[...]
Hoe het wettelijk precies zit weet ik niet, maar dat niet alle situaties en uitzonderingen niet beschreven zijn en dat er interpretatie van de advocaten en rechter belangrijk is kan ik me van de middelbareschooltijd wel herinneren. Ik vermoed dat als jij kan bewijzen dat jij het hebt gekocht etc je wel gelijk kan krijgen.
Ik kan me ook herinneren dat ik 20 jaar geleden heb gehoord dat een akkoord via email niet wettelijk geldig was, aanvechtbaar of iets dergelijks. En volgens mij worden nu via email heel veel gedaan inclusief akkoord geven voor opdrachten.
Je zou kunnen redeneren, of misschien staat het in de kleine lettertjes van een smartcontract of het betreffende NFT platform, dat er door de aanschaf een eigendom verschuift.
Voor een e-mail gelden ook weer bepaalde voorwaarden. Zo wordt verwijzen naar algemene voorwaarden vaak niet als voldoende geacht, je moet ze eigenlijk bij iedere e-mail met bijv. een offerte erbij meezenden. Een lastig wereldje, ik denk dat de kleine lettertjes van het NFT platform een doorslag zouden kunnen geven.
Dat kan je alleen zelf beoordelen, wij weten niet wat je wel/niet en waar hebt gezien en waar je op doelt.D_Jeff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:23:
Heit k wa gemist?
Ik zou het graag in de rechtzaal zien, misschien als de persoon met NFT dan gelijk krijgt dat je kan zeggen dat NFT's iets van waarde hebben. Tot die tijd gaat het sowieso nergens over.Gondor schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:20:
[...]
Hoe het wettelijk precies zit weet ik niet, maar dat niet alle situaties en uitzonderingen niet beschreven zijn en dat er interpretatie van de advocaten en rechter belangrijk is kan ik me van de middelbareschooltijd wel herinneren. Ik vermoed dat als jij kan bewijzen dat jij het hebt gekocht etc je wel gelijk kan krijgen.
Het email verhaal is iets anders. Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig, met een email heb je bewijs. Niet zo vreemd dat dit dan ook als bewijs kan worden gebruikt. Wat beteft NFT's moeten die erkent worden als eigendom, maar zolang ze dat niet zijn is het 0,0 waard los van kunnen zeggen dat je zogenaamd ergens eigenaar van bent.
Het zou zomaar kunnenTaro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:22:
@PilatuS Je gaf een tijd geleden aan het hier tijdens de bullrun minder gezellig te vinden. Nu je weer "terug" bent, betekent dat dat de bearmarket definitief is begonnen?
Verder eens zien wat de beurs de komende tijd doet. BTC is nogal gevoelig geworden voor hoe het daar gaat. In een nieuwe ATH geloof ik pas boven de 52k.
Denk niet perse bearmarket maar het is in ieder geval weer een stukje rustiger op het forum, met een weer wat minder aantal leden waardoor het weer wat persoonlijker is zoals vroeger. Bijkomend voordeel is ook dat het weer wat makkelijker te volgen is. Ik vind het topic nu ook weer een stuk leuker.Taro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:22:
Man wat een emoties hé. Mooi vind ik dat altijd aan voetbal. Mané schoot hem ook erg overtuigend binnen moet ik zeggen.YES schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:45:
Binance aardig aanwezig op de Africa Cup
[Afbeelding]
Ja, dat snap ik natuurlijk. Ik ben iets jonger, geen kinderen en die gaan er ook niet komen. Dat scheelt natuurlijk enorm.Taro schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:21:
@Glenn Hoddle & @Mooody Hebben jullie een gezin met kinderen zoals ik, of kan je net als bijv. @anti elppa puur voor je eigen toekomst (samen met partner) gaan?
Dit maakt voor mij persoonlijk een groot verschil. Ik ben nu 41 en kan als ik wil een mooie jarenlange sabbatical nemen en verder prima doorleven zoals ik nu doe. Maar een aantal pubers in huis hebben maakt toch dat je andere keuzes maakt. Al vind ik het wel heel belangrijk om meer tijd met ze door te brengen dan mijn ouders bijv. met mij deden.
Ik heb het zo druk met dit forum dat ik niet eens in gaten had dat we al in de bearmarket zatenTominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:31:
[...]
Denk niet perse bearmarket maar het is in ieder geval weer een stukje rustiger op het forum, met een weer wat minder aantal leden waardoor het weer wat persoonlijker is zoals vroeger. Bijkomend voordeel is ook dat het weer wat makkelijker te volgen is. Ik vind het topic nu ook weer een stuk leuker.
Neemt niet weg dat ik geen oud gediende ben en dus zeker geen recht van spreken heb.
Maar zelfs ik deel de mening, dat het hier prettiger lezen is op deze manier
Ik ben er nog steedsTominatie schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:31:
[...]
Denk niet perse bearmarket maar het is in ieder geval weer een stukje rustiger op het forum, met een weer wat minder aantal leden waardoor het weer wat persoonlijker is zoals vroeger. Bijkomend voordeel is ook dat het weer wat makkelijker te volgen is. Ik vind het topic nu ook weer een stuk leuker.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Huh watte? Bear??Skrunsies schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:10:
[...]
Ik heb het zo druk met dit forum dat ik niet eens in gaten had dat we al in de bearmarket zaten
Nieuw jaar nieuwe Bull toch....
100k Soon
Als we nou in de bull of bear zitten. We zijn mooi met zijn allen in ‘the monkey slept’Ronald.42 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:36:
[...]
Huh watte? Bear??
Nieuw jaar nieuwe Bull toch....
100k Soon
Dikke geitenbende is het. Maar het is in ieder geval gezellig, een echte beestenboel
Nog even naar de weekly close kijken. En hups achter de gebreide onderbroek

Stiekem is 60% van de tweakers hier doge/shib-owner. Die vieren al een paar uur feest.Skrunsies schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:10:
[...]
Ik heb het zo druk met dit forum dat ik niet eens in gaten had dat we al in de bearmarket zaten![]()
Neemt niet weg dat ik geen oud gediende ben en dus zeker geen recht van spreken heb.
Maar zelfs ik deel de mening, dat het hier prettiger lezen is op deze manier
ben benieuwd of btc het niveau gaat houden
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!