Daar is n ander topic voor
Het zal mij een zorg zijn hoe je het noemt, als het maar aardappel is dat op de juiste manier gefrituurd is met een goeie klets mayo

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Daar is n ander topic voor
idd, team Friet hier 👍
nothing stops this train
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ah ja, dat klinkt als lekkere friet! Hier Chinees nieuw jaar dus lekker een dagje bieren + eten en de Yanks ongezien de tyfus wensen met hun rode kaarsen.ybos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Het zal mij een zorg zijn hoe je het noemt, als het maar aardappel is dat op de juiste manier gefrituurd is met een goeie klets mayo
[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 31-01-2022 12:57 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Feitelijk juist, inderdaad.rangatang schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:54:
Voordat we volledig offtopic gaan: een patat is een aardappel.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als ik een wortel in de frituur gooi blijft het gewoon een wortel.Als je hem frituurt wordt het friet.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Daar boven de rivieren misschien, waar de Nederlandse taal sowieso niet meer al te puur is. Als jij een patat wil, moet je hier eens in de buurt langs komen, dan kom je met een blauw oog thuis.Richh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Feitelijk juist, inderdaad.
[...]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als ik een wortel in de frituur gooi blijft het gewoon een wortel.
Daarom noemen we gefrituurde aardappels in de volksmond gewoon patat.
Heb je bericht serieus 2 x gelezen, zodat ik zeker wist dat er geen $16,9 stondKol Nedra schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:22:
DOT $169 staat nog steeds bij me genoteerd 👍
UberLurker Departement #GG.
Tja, onder de rivieren baseren ze hun woord voor Patat op hoe de belgen een Aardappel noemen... want dat is een patat dús moet onze patat maar anders heten.rangatang schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Daar boven de rivieren misschien, waar de Nederlandse taal sowieso niet meer al te puur is. Als jij een patat wil, moet je hier eens in de buurt langs komen, dan kom je met een blauw oog thuis.
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 31-01-2022 13:15 ]
Ik heb het niet over accenten maar over de taal zelf.Waah schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:12:
[...]
Tja, onder de rivieren baseren ze hun woord voor Patat op hoe de belgen een Aardappel noemen... want dat is een patat dús moet onze patat maar anders heten.
Over niet-pure taal gesproken![]()
Sowieso: Noem één provincie onder de rivieren waar ze wél normaal ABN spreken
En wij gaan liever naar België voor friet uiteraard.rangatang schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Daar boven de rivieren misschien, waar de Nederlandse taal sowieso niet meer al te puur is. Als jij een patat wil, moet je hier eens in de buurt langs komen, dan kom je met een blauw oog thuis.
Hier in Overijssel zijn we in ieder geval een stuk meer gastvrijrangatang schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Kan niet ontkennen dat ik laatst in Assen erg vriendelijk werd behandeldRichh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Hier in Overijssel zijn we in ieder geval een stuk meer gastvrij
En stel je nou dat ze in Limburg 'puur' Nederlands spreken?
Het is eigenlijk Patates Frites. Boven de rivieren kozen ze voor het eerste deel, namelijk de patat (aardappel). Onder de rivieren kiezen ze voor het laatste deel, namelijk friet (frituur). En aangezien het een verwijzing is naar de manier (frites) van het bereiden van de aardappel (patat) is friet feitelijk juist. Want met 'patat' geef je niet aan wat er met die 'patat' gebeurd moet zijn.Richh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Feitelijk juist, inderdaad.
[...]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als ik een wortel in de frituur gooi blijft het gewoon een wortel.
Daarom noemen we gefrituurde aardappels in de volksmond gewoon patat.
Dus jij noemt gebakken aardappeltjes, gebak?Leviathius schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:35:
[...]
Het is eigenlijk Patates Frites. Boven de rivieren kozen ze voor het eerste deel, namelijk de patat (aardappel). Onder de rivieren kiezen ze voor het laatste deel, namelijk friet (frituur). En aangezien het een verwijzing is naar de manier (frites) van het bereiden van de aardappel (patat) is friet feitelijk juist. Want met 'patat' geef je niet aan wat er met die 'patat' gebeurd moet zijn.
OT: Laten we het nu weer hebben over de groene en rode kaarsen ipv die vette gele kaarsjes
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 31-01-2022 13:38 ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ik kom oorspronkelijk uit Drenthe, en ik vrees dat ik toch moet toegeven dat je hier gelijk in hebtrangatang schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:28:
En ja, ik durf te beweren dat het taalgebruik van zuiderlingen dichter bij het 'echte' Nederlands ligt (nogmaals: accenten daargelaten).
Noemen jullie gekookte rijst dan ook 'gekookt'?Leviathius schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:35:
Het is eigenlijk Patates Frites. Boven de rivieren kozen ze voor het eerste deel, namelijk de patat (aardappel). Onder de rivieren kiezen ze voor het laatste deel, namelijk friet (frituur). En aangezien het een verwijzing is naar de manier (frites) van het bereiden van de aardappel (patat) is friet feitelijk juist.
Als er iets gebeurde was dat een prima invulling van dit topic geweest, helaas gebeurt er weer eens geen reetOT: Laten we het nu weer hebben over de groene en rode kaarsen ipv die vette gele kaarsjes
[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 31-01-2022 13:42 ]
Die flikkeren hun Tweakers account nu zonder pardon de frituurpan in denk ik.Ngangatar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:39:
Blij dat er soms mensen zijn die al balen van het CELR, DOT, BIFI gehalte posts hier, terwijl die nog over crypto gaan.
Hoe zullen die zich na de laatste pagina in dit topic wel niet voelen?
Binance heeft me daar trouwens een partijtje mooners staan in de top 10....
[Afbeelding]
Ja, maar dat maakt het dan automatisch friet. De enige juiste manier is namelijk in zuiver ossewit, en ik ken geen plek boven de rivieren waar ze dat doen. Als iemand er wel eentje kent, hoor ik graag waar.ybos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Bij mij thuis, 1 keer per jaar, voor familie. Lekker ouderwets frites maken met handgemaakte mayonaise en zeeuwse mosselen.Glenn Hoddle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:42:
[...]
Ja, maar dat maakt het dan automatisch friet. De enige juiste manier is namelijk in zuiver ossewit, en ik ken geen plek boven de rivieren waar ze dat doen. Als iemand er wel eentje kent, hoor ik graag waar.
[ Voor 107% gewijzigd door Taro op 01-02-2022 21:48 ]
Ja, hier thuis zelfs meermaals per jaar, maar ik zou het graag eens kunnen afhalen.Ngangatar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:43:
[...]
Bij mij thuis, 1 keer per jaar, voor familie. Lekker ouderwets frites maken met handgemaakte mayonaise en zeeuwse mosselen.
Hattrick: Thorgal Eagles
Ach, soms moet men ook een gokje durven wagen toch? Dus standing next to you with my bag..Kol Nedra schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:29:
wat een ramp die RAMP..... ben ik bagholder geworden? 👀
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Dat zou dan slaan op de soort rijst. zilvervlies/pandan/etc. Of die gekookt moet zijn of niet; ergo de bereidingswijze, zoiets doet er toch niet toe?Leviathius schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Als er een winkel zou zijn waar ze alleen maar rijst zouden aanbieden en je daar binnen loopt en je bestelling door zou geven. Zeg je dan 'Doe mij maar 2 rijst'? Ik denk dat ze je dan scheef aankijken en vragen 'en wat voor rijst mag dat wezen meneertje?'
Ik snap echt niet wat je hier logisch aan vindBij de bakker zeg je toch ook niet 'doe mij maar brood'. Dan zeg je 'volkoren brood' of 'volkoren' om het kort te houden. En daarom friet en niet patat
Sell at $17!! Nog even wachten dus...Kol Nedra schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:29:
wat een ramp die RAMP..... ben ik bagholder geworden? 👀
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik vraag altijd om wat er uit moet komen. FrietRichh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:49:
[...]
Als je bij een winkel staat waar ze 90% van het verkochte voedsel in de frituur pleuren, dan ga je toch niet vragen om 'frituur' maar om wát er in die frituur moet?
[ Voor 19% gewijzigd door rangatang op 31-01-2022 14:01 ]
[ Voor 31% gewijzigd door sh4d0wman op 31-01-2022 14:14 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
had hem te snel +1 gegeven, geef het een -1!
nothing stops this train
PolloxPelox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:38:
Poll: Friet, patat, moon of rekt?
• Friet
• Patat
• Moon
• Rekt
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Pelox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:38:
stomme poll
[ Voor 16% gewijzigd door sh4d0wman op 31-01-2022 15:05 ]
zeg je dan ook altijd döner kebap tegen döner? Want zegt op zich ook niks.Richh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:49:
[...]
Dat zou dan slaan op de soort rijst. zilvervlies/pandan/etc. Of die gekookt moet zijn of niet; ergo de bereidingswijze, zoiets doet er toch niet toe?
[...]
Ik snap echt niet wat je hier logisch aan vindsowieso is deze vergelijking relevant als je het wil hebben over raspatat, zoete aardappel - de soort patat, dus. Dat 'ie uiteindelijk in de frituur beland (ergo, bij de bakker 'gebakken' worden) is niet meer dan logisch.
Als je bij een winkel staat waar ze 90% van het verkochte voedsel in de frituur pleuren, dan ga je toch niet vragen om 'frituur' maar om wát er in die frituur moet?
Ho, niet zo snel.
[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 31-01-2022 15:06 ]
Zero.
ToucheGlenn Hoddle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:04:
[...]
zeg je dan ook altijd döner kebap tegen döner? Want zegt op zich ook niks.
Zuiderlingen zijn allemaal hard aan het werk dus kunnen niet stemmen (en halen tussen de middag een frietje sate). De noorderlingen zijn aan het 'werk' maar zitten de hele dag te lurken en kunnen dus stemmen (en eten een caloriearme hipstersandwich).Pelox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:38:
Poll: Friet, patat, moon of rekt?
• Friet
• Patat
• Moon
• Rekt
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik zeg altijd kapsalon en dan krijg ik beideGlenn Hoddle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:04:
[...]
zeg je dan ook altijd döner kebap tegen döner? Want zegt op zich ook niks.
De vorige minister van Financiën van Griekenland, Yanis Varoufakis, was sowieso een rare snuiter zonder enige realiteitszin. Geen idee wat er na die tijd van de beste man geworden is, ik hou mijzelf ver van de Griekse politiek na het debacle in 2015 waar hij mede debet aan was.veertje schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:04:
Jongens ik wil dit even delen:
https://the-crypto-syllabus.com/yanis-varoufakis-on-techno-feudalism/
Interview over o.a crypto, met de voormalig Minister van Financiën van Griekenland (dus zal hier wel gehaat worden). Maar ondanks dat hij erg negatief is over crypto vond ik het toch best boeiend.
Ohhh so sad for youPelox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:04:
[...]
Ho, niet zo snel.
Er komen nog stemmen binnen dus even afwachten..
Verder is het juiste antwoord: Friet
Om het on-topic te houden worden moon en rekt ook goed gerekend en dus is de stand op dit moment 24 voor patat en 24 voor Friet.
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 31-01-2022 15:11 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 31-01-2022 15:17 ]
Deze #teampatat prutser, in zijn eerste cryptojaar, ziet niet in hoe we weer (ver) omhoog zouden moeten gaan.Waah schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:13:
Ik ben wel benieuwd eigenlijk, wie er nog bullish is en een opleving verwacht, en wie bearish is en denkt dat deze bullrun nu wel voorbij is.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Die kaart is toch iets vreemds mee aan de hand, want ik kom diep uit groen gebied, maar ik heb nooit de rare term 'patat' gebezigd waar het om friet ging. En ik was natuurlijk niet de enige ook, dus het is op z'n minst wat gecompliceerder dan dat. Die boeren uit de polder zeiden dan voor m'n gevoel wel weer allemaal patat.
Net als bij politieke verkiezingen zie je dat de pro-Friet'en wel het luidst zijn, maar normaliteit uiteindelijk wel gewoon boven komt drijven.Pelox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:04:
[...]
Ho, niet zo snel.
Er komen nog stemmen binnen dus even afwachten..
Verder is het juiste antwoord: Friet
Vooruit, dan solliciteer ik vlak voor de modbreak ook voor blauw, als het dan toch al pagina's lang zo is:
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ophouden nu straks komt TaroAlterMann schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:27:
[...]
En dan de bron van de kapsalon niet onder kapsalon-gebied zetten? Oei
Ik verwacht een bear maar het zou mij niets verbazen als we deze keer niet zo diep gaan zoals in de vorige bears. Maar aan de andere kant verbaasd het mij ook niet dat we wel weer richting zero zouden gaan qua alts. Wat dat betreft hou ik gewoon mijn buy targets aan en wil mezelf niet verleiden om eerder in te stappen. Ik laat de trade naar mij toe komen in plaats van dat ik de trade opzoek. Worden die targets niet gehaald is het ook prima. Dan blijf ik Moonbeam staken vanaf de Ledger.Waah schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:13:
Ik ben wel benieuwd eigenlijk, wie er nog bullish is en een opleving verwacht, en wie bearish is en denkt dat deze bullrun nu wel voorbij is.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Nee maar staken is het plan ongeacht de koers.Skrunsies schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:35:
Het land van Mac Donalds is wakker let's go
@zwembroek, had je die Moonbeams al gehad?
Ja dat snap ik, maar was even nieuwsgierig als jij ze al gehad had... ( man, baal nog steeds dat ik er toen niet tussen zat...)zwembroek schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:40:
[...]
Nee maar staken is het plan ongeacht de koers.Ik heb een langetermijnvisie wat betreft Moonbeam.
Er komen meer van dit soort kansen! Maar ik dicht Moonbeam een grote toekomst toe als Multichain. Polkadot heeft Moonbeam ook echt nodig om projecten gebaseerd op ETH binnen te halen. Maar ik zie het meedoen aan een ICO als Moonbeam als een lot uit de loterij. Ook qua kans dat je wordt uitgeloot. Ik zou in ieder geval wat fiat achter de hand houden mocht de koers 20 februari helemaal naar de tyfus gaan. Onder de 1$ koop ik behoorlijk bij. Maar de meeste TakeFlight deelnemers gaan staken denk ik.Skrunsies schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Ja dat snap ik, maar was even nieuwsgierig als jij ze al gehad had... ( man, baal nog steeds dat ik er toen niet tussen zat...)
Ja dat denk ik ook, valt en staat natuurlijk ook met BTC rond die tijd, maar was ook zeker van doel te kopen rondom die bedragen.. Heb namelijk dezelfde theorie als jou bij Moonbeamzwembroek schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:48:
[...]
Er komen meer van dit soort kansen! Maar ik dicht Moonbeam een grote toekomst toe als Multichain. Polkadot heeft Moonbeam ook echt nodig om projecten gebaseerd op ETH binnen te halen. Maar ik zie het meedoen aan een ICO als Moonbeam als een lot uit de loterij. Ook qua kans dat je wordt uitgeloot. Ik zou in ieder geval wat fiat achter de hand houden mocht de koers 20 februari helemaal naar de tyfus gaan. Onder de 1$ koop ik behoorlijk bij. Maar de meeste TakeFlight deelnemers gaan staken denk ik.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Alle 3 niet.Ronald.42 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:41:
[...]
Waneer is iemand een rijke tata in jou ogen?
5k 10k 30+k
In mijn ogen is sowieso niemand een "tata".elektriekert schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:12:
[...]
Alle 3 niet.
Dat is mijn inziens als je genoeg geld hebt dat je er “rente” van kan trekken of investeren zodat je niet meer hoeft te werken
[ Voor 11% gewijzigd door Ngangatar op 31-01-2022 16:16 ]
De Duitsers hebben hun eigen gevalletje "Fritten oder Pommes"sh4d0wman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:24:
@Waah & @Richh![]()
[Afbeelding]
Is onze huismod in slaap gevallen? Dat gaat een nachtdienstje worden....
#Teambullish & friet hier
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ngangatar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:14:
[...]
In mijn ogen is sowieso niemand een "tata".
(Straattaal) Blanke, Hollander. Afkorting van ptata, Sranan voor aardappel, de essentie van de Hollandse maaltijd. patat.
Inderdaad, dat bedoel ik dus. Niemand.
Tsja, als je met een halfbakken script direct met het contract gaat communiceren ipv via een simpele GUI zoals Uniswap dan is dat vragen om problemen. Althans, uit de comments op Reddit lijk ik op te maken dat het zo gegaan kan zijn.Tominatie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:21:
[...]
Ik vind het vooral bijzonder dat zoiets mogelijk is. Waarom krijg je geen error/warning als zoiets staat te gebeuren.
Uiteindelijk 1 op:Qunix schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:19:
Onze planeet heeft 1 maan, Jupiter (zo ver wij weten) 80, maar hoeveel heeft Bitcoin er?
Zero.
TEAMGEENBIFI????????????????????????????????????????????????/
De vraag is, vanaf hoeveel doe je zelf een proeftransactie?paul-s83 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:21:
[...]
Tsja, als je met een halfbakken script direct met het contract gaat communiceren ipv via een simpele GUI zoals Uniswap dan is dat vragen om problemen. Althans, uit de comments op Reddit lijk ik op te maken dat het zo gegaan kan zijn.
Daarnaast moet je natuurlijk altijd eerst een proeftransactie doen natuurlijk.
Misschien 'moet' je met zoiets eerst op je bek gaan.. Ik heb al eens uit volautomatisme een 120 INJ van Binance naar crypto.com gestuurd, alleen over het verkeerde netwerk ( BEP20 werd toen niet geaccepteerd door crypto.com ). Terwijl er her en der ook echt wel uitroeptekentjes stonden, gewoon door geenterd..Ngangatar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:28:
[...]
De vraag is, vanaf hoeveel doe je zelf een proeftransactie?En zo zijn er denk ik hier nog wel een aantal die nog in veel grotere bedragen of stappen denken. Het hangt er ook vanaf of je een route al eens hebt gebruikt en opgeslagen of dat je voor het eerst een transactie uitvoert?
- Net een weekje in crypto, ik durfde geen transactie te doen.
- Een maand in crypto, ik deed het bij 50 euro al eerst met een minimale hoeveelheid.
- Ongeveer 3 maanden in crypto bij ongeveer 250 euro.
- Nu? Bij transacties van 3 nullen ga ik een proef doen.
Maar bij een transactie van 500K (daar kom ik never nooooooit niet aan overigens) zou ik het in heel veel stapjes doen inderdaad.
@Tominatie bedoelde natuurlijk #TeamGreenBifiTominatie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:28:
[...]
TEAMGEENBIFI????????????????????????????????????????????????/
Patat of friet het boeit me geen moer
maar GEEN BIFI???? Op je muil gauw
Ik heb altijd geleerd zolang iemand anders het betaald maakt mijn de naam niet uit
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Had ik maar wat zwakkere handen. Heb die magische troep al 2x naar de top gehodeld en weer terug
Zatte Rene uit jambers is ook van de partij...sh4d0wman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:44:
@Verwijderd
Maar het reaguren wordt wel lastiger nuNog een paar en dan gaan we slapen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq