MaZo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:57:
[...]
Ik heb deze maand in 3 betalingen voor totaal EUR 15K van ABN AMRO naar Coinbase overgemaakt. Staat binnen een minuut op rekening van Coinbase en heb vooralsnog geen vragen of formulier ontvangen.
Even wat aannames:
Ik vermoed dat als je enkel euro's naar exchanges stuurt dat je weinig vragen krijgt.
Ik vermoed dat je pas vragen krijgt als je of hele grote bedragen opeens terugstort, of als je aan arbitrage doet en de hele tijd heen en weer gaat met geld tussen exchanges en reguliere banken.
Ik vermoed dus dat zolang je alles op exchanges hebt staan en het saldo op je reguliere bankrekening enkel minder is geworden, dat er niet snel belletjes afgaan.
Wanneer je winsten wilt gaan nemen zou ik hier gewoon even goed onderzoek naar doen, en een pro crypto bank ergens op de wereld nemen. En spreiden over verschillende reguliere banken. Bijvoorbeeld bij elke bank max 100k.
In relatie tot een hypotheek kan het wel verstandig zijn om geen crypto schijn op te wekken bij dezelfde partij waar je een hypotheek wil afnemen.
[
Voor 3% gewijzigd door
enomiss op 25-01-2022 21:23
]