je kan mu beter direct fiat erin gooien ipv minen
nothing stops this train
dat zou echt nice zijn!Joosie200 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:51:
Tijd om alvast vakantiegeld richting de exchange te knallen voor orders tussen 28-30k als dit zo doorgaat worden die ook nog gehit.
dromen mag altijd
nothing stops this train
Dat zijn bedragen die we vorig jaar juli ook zagen. Vind ik waarschijnlijker dan echt die ath uit 2017 opzoeken rond 20k want sinds 2009 heeft bitcoin nooit meer de voorgaande ath opgezocht in welke bear dan ook.
Je krijgt in dergelijke gevallen dat we of niet zo diep gaan als de 28k of hij gaat er genadig hard doorheen. 20k is ook een level waar veel mensen naar kijken. Het zou mij niet verbazen dat we daar ook doorheen zakken met een beste wick. Maar goed Saylor zou de 21k beschermen.Vis schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:55:
[...]
28k is de zone waar iedereen op aan het wachten is als floor om dan flink in te slaan. Dat gaan we natuurlijk niet halen als iedereen dat denkt.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
wie weet, ikzelf zit er pas feb 2021 in crypto dus de bear feeling nog niet meegemaakt.Joosie200 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:52:
[...]
Dat zijn bedragen die we vorig jaar juli ook zagen. Vind ik waarschijnlijker dan echt die ath uit 2017 opzoeken rond 20k want sinds 2009 heeft bitcoin nooit meer de voorgaande ath opgezocht in welke bear dan ook.
ik ga het uitzitten en dca iedere maand in BTC.
gaat het rekt, jammer dan
als je niks doet ga je ook rekt 🥲
nothing stops this train
We kunnen idd nog een flink stuk lager, als we deze scenario volgen
in bullmarket hebben we blow-off tops toch, in een bear kunnen we een blow-off bottom krijgen
[ Voor 23% gewijzigd door Kol Nedra op 08-05-2022 09:22 ]
nothing stops this train
Je kan toch minen om zo extra eth/btc te verzamelen?Kol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:36:
minen geeft nu bijna geen winst meer op (thx Nederland met die prijzen)
Mensen die nu instappen/dca doen weten ook dat het volgende week een stuk lager kan staan. Maar doen het voor de lange termijn. Dat kun je dus ook met minen doen. Op dit moment niet erg winstgevend, maar: 1btc=1btc
De ervaring was super, maar is hier offtopic. Als ik er meer over deel, dan zal dat waarschijnlijk in het Tesla Model 3 topic zijn, of misschien zwerft er ergens een beter topic rond waar het past. Heb daar overigens al wel een ervaring over de heenreis en foto van de "parkeerplaats" van de eerste locatie gedeeld: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"elektriekert schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:40:
[...]
Ga je nog een topic over je ervaring posten?
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
De percentages gaan omhoog en omlaag, van verschillende munten. Onlangs CELR nog mooi omhoog bijvoorbeeld.D_Jeff schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:27:
Wie schreef er pas dat ie bang was dat de staking rentepercentages naar beneden zouden gaan bij Binance?
Ik merk zojuist dat BNB 120 dagen ( aka long term) weer ietsjes verhoogd is ( naar 12,99%)
Maar positivo's zien vooral de percentages die omhoog gaan, pessimisten zullen alleen de andere kant zien
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Inderdaad, kijk op moonmath naar de blauwe banden. Heel af en toe duikelen we helemaal terug naar donker blauw. Daarbij zie je op Binance op de 1W ook de bekende Elliott Wave ontstaan dus kun je een beetje gokken waar de bodem ligt. Ik denk dat we nog een trede naar beneden nemen en afhankelijk van de Russen morgen daarna weer een stijging. Denken ze dat een tactische nuke een goed idee is dan gaan we hard omlaagzwembroek schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:00:
[...]
Je krijgt in dergelijke gevallen dat we of niet zo diep gaan als de 28k of hij gaat er genadig hard doorheen. 20k is ook een level waar veel mensen naar kijken. Het zou mij niet verbazen dat we daar ook doorheen zakken met een beste wick. Maar goed Saylor zou de 21k beschermen.
Maar aangezien we niet de klassieke ATH in rood gehaald hebben gaan we wellicht iets minder laag dan de gebruikelijke >85%
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
En als dat volgt is er helemaal geen lenthening cycleKol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:20:
[YouTube: Bitcoin Cliff Dwellers Live]
We kunnen idd nog een flink stuk lager, als we deze scenario volgen
in bullmarket hebben we blow-off tops toch, in een bear kunnen we een blow-off bottom krijgen
YouTube: Bitcoin: Market Cycle Theory (No Lengthening Cycles)
Gewoon een bear en begin van een nieuwe cycle bij een bodem. Met de fed die wel renteverhoging na verhoging doet en een DXY die nog even door knalt is het niet alleen voor crypto niet je van het maar bij stocks niet veel anders.
Inmiddels 3 dagen verder en heul weinig slaap.Ngangatar schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:44:
[...]
De percentages gaan omhoog en omlaag, van verschillende munten. Onlangs CELR nog mooi omhoog bijvoorbeeld.
Maar positivo's zien vooral de percentages die omhoog gaan, pessimisten zullen alleen de andere kant zien.
En een refresh duim syndroom verder, maar heb mijn glimmende muntjes nog niet in een slotje van Binance kunnen gooien
UberLurker Departement #GG.
Die kan beter op z'n eigen toko letten, aardig gekelderd.
XRP = trash
Dat zuigt...Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:49:
[...]
Inmiddels 3 dagen verder en heul weinig slaap.
En een refresh duim syndroom verder, maar heb mijn glimmende muntjes nog niet in een slotje van Binance kunnen gooien
Geef mij anders je keys en je coins, doe ik het voor je.
[ Voor 10% gewijzigd door Ngangatar op 08-05-2022 10:00 ]
Durfde het je niet te vragen. Maar zou je dat echt voor mij willen doen ?Ngangatar schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:59:
[...]
Dat zuigt...
Geef mij anders je keys en je coins, doe ik het voor je.![]()
Waarom niet? Ik heb het ook voor Pingo, Cryptosletje, A87 en Jaapio gedaan.Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:03:
[...]
Durfde het je niet te vragen. Maar zou je dat echt voor mij willen doen ?
Ik kan beamen dat minen momenteel niet rendabel is. Ik heb mijn rig ondergebracht in een datacenter, dus ik betaal flink voor stroom. Toch laat ik het spul mooi draaien, want inderdaad.. het is nu een kwestie van zoveel mogelijk ETH harken en wachten tot de prijs weer omhoog gaat.Waah schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:25:
[...]
Je kan toch minen om zo extra eth/btc te verzamelen?
Mensen die nu instappen/dca doen weten ook dat het volgende week een stuk lager kan staan. Maar doen het voor de lange termijn. Dat kun je dus ook met minen doen. Op dit moment niet erg winstgevend, maar: 1btc=1btc
in de avond na 21:00 dan staat ie wel aan, maar overdag draai ik +/- kiet
zonnepanelen komen eraan, maar dat laat nog even op zich wachten. gelukkig worden onze kozijnen in augustus gedaan, daarna de zonnepanelen erop.
maar dan is ETH2.0 onderhand er wel toch
wat ik daarna ga minen weet ik nog niet, wellicht Doge/LTC
nothing stops this train
Ik weet ook nog niet wat ik ga minen na ETH. Om eerlijk te zijn is mijn miner een 'probeersel'. Gewoon eens zien hoe het werkt.Kol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:24:
Bij mij staat het ook wel aan maar niet 24/7
in de avond na 21:00 dan staat ie wel aan, maar overdag draai ik +/- kiet
zonnepanelen komen eraan, maar dat laat nog even op zich wachten. gelukkig worden onze kozijnen in augustus gedaan, daarna de zonnepanelen erop.
maar dan is ETH2.0 onderhand er wel toch![]()
wat ik daarna ga minen weet ik nog niet, wellicht Doge/LTC
Zonnepanelen op de kozijnenKol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:24:
gelukkig worden onze kozijnen in augustus gedaan, daarna de zonnepanelen erop.
yes
meer in trend van: als ze bezig zijn daar dat zie niet de zonnepanelen beschadigen
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:40:
[...]
als ze bezig zijn daar dat zie niet de zonnepanelen beschadigen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNxJVOVw1r4siFClIl7LVdRs.jpg?f=user_large)
Laat die Glimmertjes in de earn bij Binance maar zitten. Ik lees dingen die er waarschijnlijk niet zijn. Ik moet om mijn slaap denken.
Mwa, met een 3070 is het nog steeds netto $0,60/dag, dus ik stop nog effe niet. Moet zeggen, de videokaart is al afbetaald, dus het is puur minen tegenover stroomKol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:36:
minen geeft nu bijna geen winst meer op (thx Nederland met die prijzen)
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Dit. Vanaf 30,2K (28,8K in 2021) en lager ga ik pas kopen. Daarboven vind ik het te duur.Vis schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:55:
[...]
28k is de zone waar iedereen op aan het wachten is als floor om dan flink in te slaan. Dat gaan we natuurlijk niet halen als iedereen dat denkt.
Denk eerder 30k dat daar de bodem zich gaat vormen. Ben benieuwd hoelang het duurt voor we daar gaan aankomen.
My fiat is waiting...
Heb laatst wel mijn buy order aangepast, stond op 28,8K, maar heb het aangepast aan de inflatie.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
anandus schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:06:
[...]
Dit. Vanaf 30,2K (28,8K in 2021) en lager ga ik pas kopen. Daarboven vind ik het te duur.
Heb laatst wel mijn buy order aangepast, stond op 28,8K, maar heb het aangepast aan de inflatie.
:strip_exif()/f/image/h6H3FvDG53QVncGtzCbOhQl7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6q8VPJxJlWoGx6iNHLxPyWuy.jpg?f=fotoalbum_large)
Noem het toeval of niet, maar rond die zone ligt ook de trend omslag van 21 juli 2021 toen Elon, Woods en Dorsey over de toekomst van BTC praatte in The B Word.
Kleine voorspelling: zodra Elon aangeeft dat voor 50% sustainable btc mining plaatsvind is de bodem bereikt en gaan we weer up. Onderbuikgevoel? Ja. Maar dat is crypto vaak. Buy the dips.
Tenzij Putin nog verder escaleert.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Pfff man ben ik effe blij dat ik geen KSM heb…Ray_ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:35:
Ik heb mijn voorraad KSM en DOT niet meer aangeraakt om het maar lekker te laten staken, maar ik durf ze inmiddels niet meer in mijn pf aan te tikken. Man, die staan even zwaar in het rood hier
Oh kak, ik heb DOT
Geloof niet dat dit dé bodem was nee haha..Vis schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:22:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Noem het toeval of niet, maar rond die zone ligt ook de trend omslag van 21 juli 2021 toen Elon, Woods en Dorsey over de toekomst van BTC praatte in The B Word.
Kleine voorspelling: zodra Elon aangeeft dat voor 50% sustainable btc mining plaatsvind is de bodem bereikt en gaan we weer up. Onderbuikgevoel? Ja. Maar dat is crypto vaak. Buy the dips.
Tenzij Putin nog verder escaleert.
Man wat een bloedbad keer op keer.
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Ik zit stiekem te wachten tot het een beetje in de MSM komt "Bitcoin laagste peil van het jaar!" en meer van dat soort FUD. Die prijs kan nog wel ietsje lager, denk ik.PlanR schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:46:
[...]
Geloof niet dat dit dé bodem was nee haha..
Man wat een bloedbad keer op keer.
Ben jij alweer begonnen met DCA?Pelox schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:54:
Gewoon rustig afwachten hodl, eventueel dca en zorgen dat je niet doodgaat.
Ben wel nieuwsgierig hoe de ‘oude rotten’ er nu mee omgaan
Al wat KSM ingeslagen gisteren, rond de 115.5. Als die nog ooit eens z'n ATH haalt, zou dat een mooie X5 zijnRay_ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:35:
Ik heb mijn voorraad KSM en DOT niet meer aangeraakt om het maar lekker te laten staken, maar ik durf ze inmiddels niet meer in mijn pf aan te tikken. Man, die staan even zwaar in het rood hier
Ben toch meer een knakworst fan.Pelox schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:00:
Onze bifi is een hele dunne worst inmiddels..
Wen knakworst?
De oude rotten zijn er relaxed onder, die zijn bij een prijs van $400 ingestaptSkrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:57:
[...]
Ben jij alweer begonnen met DCA?
$500, het kan dus nog wat dalenanandus schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:07:
[...]
De oude rotten zijn er relaxed onder, die zijn bij een prijs van $400 ingestapt
@Ngangatar daar wacht iedereen op. De beurzen deden het ook al zo lekker dus daar zit men ook met samengeknepen billetjes te kijken. Petertje moet oppassen dat meneer Putler zijn goud stash niet op de markt dumpt
[ Voor 21% gewijzigd door sh4d0wman op 08-05-2022 12:12 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Zou persoonlijk nog even wachten met inkopen tenzij je standvastig bent en elke week/maand wil bijkopen (you do you). Wat mij betreft staan er op dit moment teveel macroeconomische indicatoren op rood om een risk-on asset als crypto te blijven kopen. We hebben het lang niet meegemaakt, maar een bear market van een jaar of 5-10 valt niet uit te sluiten. Wat mij betreft zijn veel ingrediënten voor zo'n scenario aanwezig.Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:57:
[...]
Zelf zie ik het voor nu gewoon aan en wacht ik op een duidelijke verandering in sentiment, maar daar reken ik op de korte termijn niet op.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaes op 08-05-2022 12:10 ]
Dot hier ook onder water met een gemiddelde inkoopprijs van $15 ongeveer. Gelukkig maakt staking over een periode van bijna een jaar het verlies goed. Ik ga weer wat inkopen na morgen, eerst maar eens afwachten wat Vladimir gaat doen op de dag van de overwinning, dat is namelijk een van de grootste Russische feestdagen met parades etc etc, indrukwekkend om dat live mee te maken. Hij moet morgen wel ergens mee komen, of dat nu actie of meer leugens zijn, dat is nog ff afwachten.Ray_ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:35:
Ik ben meer van de hodl. Heb nog een winst bedrag in xeuro op nexo wat de komende weken vrijkomt, hiervan zet ik telkens 50% weer in btc of eth en de andere 50% gaan weer in staking. Winst komt uit verkoop van een deel eth trouwens. Ik heb destijds 50% uitgekeerd naar mijn rekening en 50% in euro op nexo gezet.Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:57:
[...]
Als ik ga dca-en met nieuw geld gaat mijn aankoopprijs met 100% omhoog want ik heb nu enkel winst.
Wat ik vaak doe is ouwe verzamel "troep" verkopen en dat weer investeren in btc. Zo heb ik van 2018 tot 2020 een hoop comics, transformers g1, GI Joe, oude consoles, magic kaarten verkocht en in crypto geïnvesteerd. Wellicht ga ik nadat mijn nexo potje leeg is weer een deel van mijn verzameling verkopen.
Op deze manier raak ik mijn normale geld niet aan en voel ik er dus weinig van.
Man.. in 2018 verkocht ik alles wat ik kon vinden zowat haha dus ik zou zeggen ruim je zolder, garage op en verkoop alles wat je toch niet gebruikt dan heb je weer een leuk bedragje wat je eventueel zou kunnen investeren of waarmee je je betaalrekening weer wat kan opwaarderen
[ Voor 17% gewijzigd door Pelox op 08-05-2022 12:20 ]
Zero.
Same.. ik heb nog dot gekocht op 53$ ofzo..Ray_ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:35:
Ze staan lekker in staking tot ze weer 100$ per stuk zijn
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik heb 50% van mijn dot in staking staan en de andere 50% zit in parachains, mijn ksm zit 100% in parachains. Aankoopprijs dot is ongeveer 9 usd.Khaelos schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:20:
[...]
Same.. ik heb nog dot gekocht op 53$ ofzo..![]()
Ze staan lekker in staking tot ze weer 100$ per stuk zijn
Mijn beste aankoop van vorig jaar zijn trouwens mijn zonnepanelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Pelox op 08-05-2022 12:27 ]
Zero.
koop nu eigenlijk alleen BTC, ETH en BIT.
waar ik op focus: FTM, DOT
nothing stops this train
25% ingelegd op 36.5.Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:57:
[...]
Op 51+ 100% in fiat gegaan.
Op de 30 weer 25% erin.
Met traden meer verdient als met hodlen.
Maar wil ze op een gegeven moment ook gewoon hebben.. en dan kap ik ermee. (Btc’s & eth’s)
Traden is flink volgen,, longen & shorten.
Werken..
[ Voor 11% gewijzigd door PlanR op 08-05-2022 12:39 ]
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Helaas geen $400,- per BTC hier. Ben er inderdaad relaxter onder dan eind 2018, toen stond ik al fors onder water en ging er nog meer dan 50% af. Toen echt met bibberende handjes de random-reader gebruikt om toch bij te kopen, bij de coronadip nogmaals gedaan.anandus schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:07:
[...]
Nu elke bij 5k down bijkopen met een klein %. Daarnaast voldoende fiat langs de zijlijn staan mocht die echte capitulation-candle komen richting 20k. Bij de eerste verdere escalatie in Oekraine kan die wel eens getriggerd worden. Maar hij kan ook uitblijven natuurlijk, net als dat de echte blow-off top uitbleef.
Nu even wachten tot een +10% dagje om wat te reshuffelen in de PF, verder hodl en voorzichtig bijkopen als het lager gaat.
KNC nu al gehalveerd naar z'n top eind april, dat blijft niet hard omlaag gaan, eens kijken voor een gokje daar.
De tijd leert of het tij keert
Ja niet alle dot is zo hoog gekocht hoor.. ik ben begonnen rond de 10-12$Pelox schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:22:
[...]
Ik heb 50% van mijn dot in staking staan en de andere 50% zit in parachains, mijn ksm zit 100% in parachains. Aankoopprijs dot is ongeveer 9 usd.
Mijn beste aankoop van vorig jaar zijn trouwens mijn zonnepanelen.
Vooral bij Ada was ik relatief vroeg bij met 0.23$ per stuk, en ja sommigen van jullie zullen Ada gekocht hebben op 0.0025
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Voor de rest: different week, same sh*t => HODL
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Darrell schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:40:
In tijden als deze zoom ik gewoon wat verder in voor wat hopiumshotjes op de 1m chart.
Onze @knakworst is een beschermd diersoort en hem verwerken tot wat anders kent een direct opeisbare boeteclausule van 21 miljoen BTCNopheros schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:02:
[...]
Ben toch meer een knakworst fan.
Wen knakworst?
Je bent bij deze gewaarschuwd
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Eens!Chaes schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:09:
[...]
We hebben het lang niet meegemaakt, maar een bear market van een jaar of 5-10 valt niet uit te sluiten. Wat mij betreft zijn veel ingrediënten voor zo'n scenario aanwezig.
Daarbij ben ik wel benieuwd: als beleggen in aandelen de komende jaren niet zou lonen… gaat dan meer geld richting crypto verhuizen?
Het narratief is toch een beetje dat je ‘gegarandeerd’ wint, als je maar rond een halving instapt.
Aanvulling: of overschat ik ons, en zijn we dat allemaal weer vergeten als de tijd om te kopen daar is…?
[ Voor 9% gewijzigd door MrMrq op 08-05-2022 13:39 ]
Maktub
Dat is nog geen eens zo’n slecht idee. Maar brengt dat GI Joe nog wat op dan ? Heb nog de wereld van dat spul.Pelox schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:11:
[...]
Ik ben meer van de hodl. Heb nog een winst bedrag in xeuro op nexo wat de komende weken vrijkomt, hiervan zet ik telkens 50% weer in btc of eth en de andere 50% gaan weer in staking. Winst komt uit verkoop van een deel eth trouwens. Ik heb destijds 50% uitgekeerd naar mijn rekening en 50% in euro op nexo gezet.
Als ik ga dca-en met nieuw geld gaat mijn aankoopprijs met 100% omhoog want ik heb nu enkel winst.
Wat ik vaak doe is ouwe verzamel "troep" verkopen en dat weer investeren in btc. Zo heb ik van 2018 tot 2020 een hoop comics, transformers g1, GI Joe, oude consoles, magic kaarten verkocht en in crypto geïnvesteerd. Wellicht ga ik nadat mijn nexo potje leeg is weer een deel van mijn verzameling verkopen.
Op deze manier raak ik mijn normale geld niet aan en voel ik er dus weinig van.
Man.. in 2018 verkocht ik alles wat ik kon vinden zowat haha dus ik zou zeggen ruim je zolder, garage op en verkoop alles wat je toch niet gebruikt dan heb je weer een leuk bedragje wat je eventueel zou kunnen investeren of waarmee je je betaalrekening weer wat kan opwaarderenen een opgeruimd huis!
Ja jij zit er dan natuurlijk wat anders bij. Maar ben gewoon nieuwsgierig naar de mensen wanneer ze weer starten met DCA. Ik snap dat het voor iedereen anders is. Maar probeer nu voor het eerst in mijn leven ook eens met een gedegen plan te komen
Wat zou de logica zijn om dan naar een assetclass te gaan die in de basis sowieso geen rendement heeft? Sterker nog, een negatieve verwachtingswaarde heeft?MrMrq schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:09:
Daarbij ben ik wel benieuwd: als beleggen de komende jaren niet zou lonen… gaat dan meer geld richting crypto verhuizen?
Met het einde van het tijdperk "gratis geld" zou ik eerder verwachten (hopen) dat er een einde komt aan de door FOMO gedreven cryptogekte.
[ Voor 15% gewijzigd door assje op 08-05-2022 13:30 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik ben in december 2020 ingestapt. Door een combi van slimme en domme trades was mijn PF op het hoogtepunt ongeveer drie keer de inleg waard - nu ongeveer twee keer.Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Maar ben gewoon nieuwsgierig naar de mensen wanneer ze weer starten met DCA.
Ongeveer een derde van mijn PF staat als fiat aan de zijlijn. Vanochtend heb ik daar een ladder van gemaakt, waarbij op bepaalde koersen weer een deel fiat wordt omgezet in BTC. Hoe lager de koers, hoe groter het aankoopbedrag.
Niet echt DCA, dus, maar het maakt dat ik er komende jaren ook niet echt naar om hoef te kijken.
Hopend en verwachtend dat de koers op de lange termijn ook weer omhoog gaat.
Maktub
GI Joe zeer waardevol! En zeker de moeite om het eens uit te zoeken. Ik heb destijds de helft in crypto geïnvesteerd en de rest naar de spaarrekening.Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Dat is nog geen eens zo’n slecht idee. Maar brengt dat GI Joe nog wat op dan ? Heb nog de wereld van dat spul.
Ja jij zit er dan natuurlijk wat anders bij. Maar ben gewoon nieuwsgierig naar de mensen wanneer ze weer starten met DCA. Ik snap dat het voor iedereen anders is. Maar probeer nu voor het eerst in mijn leven ook eens met een gedegen plan te komen
Zero.
Bedoel je crypto?assje schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:29:
[...]
Wat zou de logica zijn om dan naar een assetclass te gaan die in de basis sowieso geen rendement heeft? Sterker nog, een negatieve verwachtingswaarde heeft?
Die logica is er niet. Maar markten zijn ook niet rationeel.
Maktub
[ Voor 16% gewijzigd door keanu_ op 08-05-2022 13:35 ]
Zeker 365 uur Tweakers gevolgd en koersen gekeken. Dikke value.
Maar toch bijkopen hè
:strip_exif()/f/image/fRJewxGU90Z1zdBs7bd9qtjy.jpg?f=fotoalbum_large)
Order op de bovenste groene lijn gehit. Zo rot EURO limited Bitvavo orders bijhouden anders vergeet ik waar ze ongeveer staan. De tweede ($33217) wil ik denk gaan schuiven want als we verder dalen verwacht ik een grotere rode kaars
Wel op ingestapt ja. Allang niet meer in bezit though.anandus schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:07:
[...]
Dus wenn 420.69
Als bitcoin door de macro economische recessie, dooretteren Rusland/Oekraïne meegesleurd wordt naar ath 2017 regionen ga ik wel een garage sale doen. Meuk eruit, fiat in BTC.
Zou ook voor het eerst zijn. En zoals 100k aan de bovenkant een brug tever was, denk ik dat 20k aan de onderkant ook een brug te ver is. Naar boven cashen mensen sneller uit, naar beneden slaan mensen sneller in. Je kunt toch niet de bodem en top timen immers.
Eerst maar milfs spotten bij Dubrovnik op het strand
En dan:Joosie200 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:41:
[...]
Eerst maar milfs spotten bij Dubrovnik op het strand/Pelox approves
Zero.
[ Voor 224% gewijzigd door Raf1994 op 08-05-2022 14:39 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Skrunsies op 08-05-2022 14:48 ]
Maar holden, voor het zelfste geld had ik 4000 euro winst mocht et anders uitgedraaid hebben.
Het grappigste is dat ik op korte termijn wel op winst stond.
Ik ben zelf een belegger voor de lange termijn, maar het is gewoon grappig dat ik soms op korte termijn meer op winst stond dan op lange termijn.
Maar ik hold voor een paar jaar, in België als men koopt en verkoopt op korte termijn zal dit aangezien worden als speculeren, er kan dan 30% belasting afgenomen worden op je meerwaarde bij verkoop.
Bij beleggen op lange termijn, gewoon kopen en houden voor X aantal jaar, is er geen enkele belasting op meerwaarde.
Zo duur? Heb 30 naar 2 meegemaakt 220 naar 40 1000 naar 200 20k naar 3k hoop nu toch wel 69k naar 20k nooit te hoeven meemakenanandus schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:07:
[...]
Zo lang je niet verkoopt heb je geen verliesRaf1994 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:39:
Een mooie 4000 euro verlies
Maar holden, voor het zelfste geld had ik 4000 euro winst mocht et anders uitgedraaid hebben.
(...)
longterm hodlen is ook mijn weg, voor aandelen hodl ik 20+ jaar en mooi divident erop krijgen.Raf1994 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:39:
Een mooie 4000 euro verlies
Het grappigste is dat ik op korte termijn wel op winst stond.
Ik ben zelf een belegger voor de lange termijn, maar het is gewoon grappig dat ik soms op korte termijn meer op winst stond dan op lange termijn.
Maar ik hold voor een paar jaar, in België als men koopt en verkoopt op korte termijn zal dit aangezien worden als speculeren, er kan dan 30% belasting afgenomen worden op je meerwaarde bij verkoop.
Bij beleggen op lange termijn, gewoon kopen en houden voor X aantal jaar, is er geen enkele belasting op meerwaarde.
en met BTC/Crypto is blijven doorkopen en pas bij 54k en hoger dca naar stablecoin.
nothing stops this train
Praat jij even met de fiscus dan? Die zeggen tegen mij dat winst of verlies vanaf 2025 niet afhangt van verkopen.
Als afwisseling op spaghetti rekteroni kan ik dit toch wel aanradenD_Jeff schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:45:
[...]
Onze @knakworst is een beschermd diersoort en hem verwerken tot wat anders kent een direct opeisbare boeteclausule van 21 miljoen BTC
Je bent bij deze gewaarschuwd
Kol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:58:
Hebben ze ook iets met BIFI als gerecht?
en als toetje Cake?
[ Voor 28% gewijzigd door Coldcat op 08-05-2022 15:04 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Als aandelen omlaag gaan en crypto, ga je in beide niet beleggen.MrMrq schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:09:
[...]
Eens!
Daarbij ben ik wel benieuwd: als beleggen in aandelen de komende jaren niet zou lonen… gaat dan meer geld richting crypto verhuizen?
Het narratief is toch een beetje dat je ‘gegarandeerd’ wint, als je maar rond een halving instapt.
Aanvulling: of overschat ik ons, en zijn we dat allemaal weer vergeten als de tijd om te kopen daar is…?
Voor aandelen geld ook: hoogconjunctuur, dan laag conjunctuur. Je weet alleen nooit hoe lang en wanneer.
BTC is jog een factor erger. Want je weet ook niet óf het blijft bestaan. Daar zijn wij wel van overtuigd. Maar veel beleggers zien het toch nog als vrij nieuw en veel weghebben van een vieze geitenponzi.
Dus zie het geld eerder naar andere plekken stromen.
Alleen met mini's vandaagKol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:58:
Hebben ze ook iets met BIFI als gerecht?
en als toetje Cake?
mini moon hier 👀Skrunsies schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:39:
Hey psssst jongens… kiek dan, wat ik gespot heb in Fryslan… een voorzichtige moon![]()
[Afbeelding]
nothing stops this train
Is wel zo.Waah schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:04:
[...]
Maar veel beleggers zien het toch nog als vrij nieuw en veel weghebben van een vieze geitenponzi.
Mr. Goxx, De Crypto trading hamster
En ook toen is alles weer goedgekomen
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
ze hebben het niet voor niets over great reset enzo....
alleen nu hopen dat de oorlog niet zo erg zou verlopen
nothing stops this train
Tja… een ongemakkelijke waarheid.Kol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:54:
[...]
ze hebben het niet voor niets over great reset enzo....
alleen nu hopen dat de oorlog niet zo erg zou verlopen
Offtopic:
Voor nu denk ik dat we heel blij mogen zijn dat een ander land voor ons de shit mag/wil oplossen:
:strip_exif()/f/image/Pn8KJp7jHGl4xrhd9xVTGGGp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ontopic:
Verder erg benieuwd hoe Bitcoin zich dan gaat verhouden. Bitcoin is uiteindelijk pas na (of door) 2008 ontstaan.
Een pandemie kunnen we in ieder geval al afstrepen voor Bitcoin.
We gaan het zien!
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ik denk dat we naar een standaard gaan met overheidsgeld (CBDC en/of stable coins onder regulering), open-source geld (Bitcoin en de andere), en commercieel geld (tokens, zoals Libra/Diem, etc).
Waarom zo deterministisch?anandus schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:06:
[...]
Dit. Vanaf 30,2K (28,8K in 2021) en lager ga ik pas kopen. Daarboven vind ik het te duur.
Als iedereen een bepaald level verwacht, gebeurt dat doorgaans niet. Geldt voor zowel omlaag als omhoog.
Fractals blijven fractals, maar deze zag ik eergister en die doet wel een beetje pijn. Tja, ik probeer me maar vast te houden aan het idee dat ik letterlijk aan het begin sta van m'n beleggingsjourney. Als de S&P een dergelijke move gaat maken weerhoudt niets mij ervan om m'n linker nier in stonks en crypto te stoppen.
[ Voor 41% gewijzigd door Jedi_Pimp op 08-05-2022 17:01 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Uiteraard iedereen zijn eigen keuze, short-of long term, maar ik ben enorm blij met de inzichten die ik hier krijg. Had het nooit zelf allemaal kunnen uitzoeken!
alternatief naast crypto zijn dan aandelen, ik zal zeker mijn vermogen niet meer in fiat laten zitten.Qunix schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:31:
Het grootste gevecht moet nog beginnen... De concurrentie vanuit de overheden, waar makke schapen (onwetende bevolking) de CBDC "gratis" zal ontvangen en dus ook consumeren, zonder te weten wat de consequenties gaan zijn (op de lange duur). Bitcoin is dé alternatief en moet daarom bestaan. Andere crypto is een antwoord op de beweging en zal mij niet verbazen als ook grote bedrijven ook een "coin" lanceren. Facebook is het niet gelukt, maar heeft wel gezorgd voor een resoluut antwoord vanuit de ECB en vooral de FED.
Ik denk dat we naar een standaard gaan met overheidsgeld (CBDC en/of stable coins onder regulering), open-source geld (Bitcoin en de andere), en commercieel geld (tokens, zoals Libra/Diem, etc).
aandelen zullen vast niet weg gaan uit het leven
(crypto ook niet, maar wellicht wel moeilijk om nieuwe crypto te kunnen kopen met fiat)
CBDC zal ik hopelijk nooit gebruiken, evenals de europese ID die uitgerold wordt....
[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 08-05-2022 17:32 ]
nothing stops this train
nieuws: NiceHash omzeilt Lite Hash Rate-beperking van vrijwel alle RTX 30-vid...
Pak je popcorn erbij....
nothing stops this train
Over "vermogen niet in fiat laten zitten": Je weet wel dat een bezit uitgedrukt in een fiat ook problematisch kan zijn?Kol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:30:
[...]
alternatief naast crypto zijn dan aandelen, ik zal zeker mijn vermogen niet meer in fiat laten zitten.
aandelen zullen vast niet weg gaan uit het leven
(crypto ook niet, maar wellicht wel moeilijk om nieuwe crypto te kunnen kopen met fiat)
CBDC zal ik hopelijk nooit gebruiken, evenals de europese ID die uitgerold wordt....
Vandaar dat er valuta hedges zijn. Het is beter, maar niet het antwoord, zeg maar...
Wat weet jij trouwens over eIDAS? Ik ben net begonnen met deze rabbithole. Ook de wereld van DID's en de W3C standaard hiervoor.
Wikipedia: Decentralized identifier
https://www.w3.org/TR/did-core/
Beginners info praatje van 50min: YouTube: Decentralized Identifiers (DIDs) - The Fundamental Building Block of...
[ Voor 20% gewijzigd door Qunix op 08-05-2022 17:52 ]
Jedi_Pimp schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:54:
[...]
Fractals blijven fractals, maar deze zag ik eergister en die doet wel een beetje pijn. Tja, ik probeer me maar vast te houden aan het idee dat ik letterlijk aan het begin sta van m'n beleggingsjourney. Als de S&P een dergelijke move gaat maken weerhoudt niets mij ervan om m'n linker nier in stonks en crypto te stoppen.
Ja dat is ook wel zo, het blijft in fiat waarde uitgedrukt...Qunix schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:49:
[...]
Over "vermogen niet in fiat laten zitten": Je weet wel dat een bezit uitgedrukt in een fiat ook problematisch kan zijn?
Vandaar dat er valuta hedges zijn. Het is beter, maar niet het antwoord, zeg maar...
Wat weet jij trouwens over eIDAS? Ik ben net begonnen met deze rabbithole. Ook de wereld van DID's en de W3C standaard hiervoor.
weet niet heel veel over eIDAS, maar vanaf juli 2022 gaat deze uitgerold worden voor reizen.
hierbij komt ook je medische gegevens aangekoppeld (je ziekte verloop wel of niet gevaccineerd tegen ziektes, of covid/ wel of geen booster etc), wellicht daarna ook je bankrekening; daarmee ze kunnen zien wat je koopt etc....
dit zal niet in 1x gaan, zal enige tijd, ~10 jaar denk ik
nothing stops this train
Choose your battlesKol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:34:
frontpage forum nieuws over NiceHash
nieuws: NiceHash omzeilt Lite Hash Rate-beperking van vrijwel alle RTX 30-vid...
Pak je popcorn erbij....
Ik heb mij tijdens mijn vakantie voorgenomen om geen energie (
Alle assets worden toch uitgedrukt in fiat waarde? Je kan ook zeggen dat je voor x goud aan BTC hebt, of een huis dat x zoveel vaten olie kost? Geld is niet alleen een betaalmiddel, maar ook een rekenmiddel om assets te waarderenQunix schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:49:
[...]
Over "vermogen niet in fiat laten zitten": Je weet wel dat een bezit uitgedrukt in een fiat ook problematisch kan zijn?
Wikipedia: Decentralized identifier
https://www.w3.org/TR/did-core/
Beginners info praatje van 50min: YouTube: Decentralized Identifiers (DIDs) - The Fundamental Building Block of...
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Gaat niet gebeuren.Kol Nedra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:55:
[...]
Ja dat is ook wel zo, het blijft in fiat waarde uitgedrukt...
weet niet heel veel over eIDAS, maar vanaf juli 2022 gaat deze uitgerold worden voor reizen.
hierbij komt ook je medische gegevens aangekoppeld (je ziekte verloop wel of niet gevaccineerd tegen ziektes, of covid/ wel of geen booster etc), wellicht daarna ook je bankrekening; daarmee ze kunnen zien wat je koopt etc....
dit zal niet in 1x gaan, zal enige tijd, ~10 jaar denk ik
Medische dossiers digitaal is nu al een enorm lastig punt. Gaan ze echt niet daaraan hangen. Enkel vaccinaties (logisch, het gele boekje is wel érg achterhaald). Maar verder dan dat zal het niet gaan. Hoe graag men dat wil geloven om een punt te maken.
En zo'n eIDAS is nu net zoiets waar de block chain perfect voor zou zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/On31L7vadgPXTMv77sfPPT1M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gnrlj5Jq5Xy4qEuBQnbk6lCm.jpg?f=fotoalbum_large)