Heel veel sterkte!!Mooody schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:18:
[...]
Het is een rollercoaster de laatste 2 weken, mijn vader ligt al een tijd in kritieke toestand op de IC. Hij heeft geen euthansieverklaring, kom er nu achter hoe fucking belangrijk dat is. Heel kut allemaal.
Waarschijnlijk oud nieuws maar zie opeens in tussen mijn junkmail dat de Ledger Nano Plus beschikbaar is (al 10 dagen zie ik)
.
Iedereen die op de gelekte lijst stond krijgt er eentje gratis.Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:21:
Waarschijnlijk oud nieuws maar zie opeens in tussen mijn junkmail dat de Ledger Nano Plus beschikbaar is (al 10 dagen zie ik).
Daar begin ik niet aan:)PlanR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:00:
[...]
Heerlijk weekje. Maakte niet uit of je short of long had. Paar procentjes eronder of erboven als stoploss, en je had groene cijfers.
Gewoon van marktplaats halen joh, veel snellerXqlus1ve schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:21:
Waarschijnlijk oud nieuws maar zie opeens in tussen mijn junkmail dat de Ledger Nano Plus beschikbaar is (al 10 dagen zie ik).
Zeker, heb er al een paar gezien, ze hebben ook alvast de seed phrase erbij gefotografeerd, handig joh!PureLOOD schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:35:
[...]
Gewoon van marktplaats halen joh, veel sneller
Veel sterkte komende tijd.Mooody schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:18:
[...]
Jij wel, maar iemand die ze niet laag ingekocht heeft, gaat flink nat op die 30 of 90 dagen lockups. De markt ziet er niet best uit.
Tevens excuus voor mijn nukkigheid. Het is een rollercoaster de laatste 2 weken, mijn vader ligt al een tijd in kritieke toestand op de IC. Hij heeft geen euthansieverklaring, kom er nu achter hoe fucking belangrijk dat is. Heel kut allemaal.
edit: weet ook niet precies waarom ik dat hier vertel. Maar fuck it. Sorry.
Een schrale troost mijn vader had wel die verklaring maar zo makkelijk gaat het dan nog niet.
Dat verhaal van ondraaglijk lijden is erg ruim....
Uiteindelijk palliatieve sedatie geworden...
Nogmaals veel sterkte en kracht komende tijd...
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
@Mooody heel veel sterkte!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Crypto is leuk maar 4 weken gratis videoland is ook geinig (beetje voorsprong voor crypto buddies hier)
Die 1 cent is over 30 jaar 1000 euro waard als je nu in Bitcoin stapt! Zonde!Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:12:
Crypto is leuk maar 4 weken gratis videoland is ook geinig (beetje voorsprong voor crypto buddies hier)
TyXqlus1ve schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:12:
Geen idee wat ik moet kijken op videoland, maar alles is beter dan hele dagen naar de koers te staren
Zero.
Temptation islandPelox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:01:
[...]
Ty![]()
Geen idee wat ik moet kijken op videoland, maar alles is beter dan hele dagen naar de koers te staren
Het enige wat ik daar gekeken heb is Babylon Berlin.Pelox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:01:
[...]
Ty![]()
Crypto docu die onlangs is toegevoegd en crypto koorts
[ Voor 28% gewijzigd door sjorremans op 15-04-2022 20:16 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
129k here we come!
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Maarja, wanneer is B klaar he?
Een echte golver is nooit uitgeput
Wat heb jij gerookt..
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
De kwaliteit van de hopium is niet meer wat het geweest is. Vast versneden met wat paddo's
Een IPA.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Eindelijk eens een fatsoenlijke TA.
UberLurker Departement #GG.
2014 is keurig op mijn bitcoin node opgeslagen. Ik heb even gekeken. Niet interessant.
Taro met een IPA'tje achter de kiezen = grab yourself some popcorn
Cheers!
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
D_Jeff schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:31:
[...]
Taro met een IPA'tje achter de kiezen = grab yourself some popcorn
Cheers!
Dat doe ik ook met Trust no one: The hunt for the crypto king op Netflix.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Nee hier heeft iedereen genoeg aan de slowchat en wekelijkse update van TaroD_Jeff schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:50:
***members only***
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ken wel iemand in de buurt van Den Haag die geld teveel én paarden heeft. Zal morgen eens informeren of ie wil verhuizenD_Jeff schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:50:
***members only***
Bij FTX kon je vroeger via SEPA Direct vanaf de Rabobank euro's overboeken.
Niet meer mogelijk.

Nu maar via Revolut gedaan, via ING. Grappig dat de omschrijving daar revolutie is. Gelukkig is het bessef er bij de banken
Niet meer mogelijk.

Nu maar via Revolut gedaan, via ING. Grappig dat de omschrijving daar revolutie is. Gelukkig is het bessef er bij de banken
[ Voor 26% gewijzigd door Coldcat op 15-04-2022 23:34 ]
Fijne bank, de RaboColdcat schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:11:
Niet meer mogelijk.
[Afbeelding]

Ik ben de vrijdagavond wat nuttig aan het maken door eens te kijken hoe ik mijn transacties in kaart ga brengen. Met al die strengere eisen ga je dat in de toekomst nodig hebben. Dan zul je net zien dat de transactiehistorie niet ver genoeg teruggaat.
Hoe doen jullie dit?
Als je de export van Binance pakt heb je per dag al 1 transactie van een coin die in staking staat. Als je dan een programma als CoinTracking gebruikt ben je dan best wat kosten kwijt. Die steek ik liever in Crypto
Hoe doen jullie dit?
Als je de export van Binance pakt heb je per dag al 1 transactie van een coin die in staking staat. Als je dan een programma als CoinTracking gebruikt ben je dan best wat kosten kwijt. Die steek ik liever in Crypto
[ Voor 28% gewijzigd door Coldcat op 15-04-2022 23:57 ]
Mijn TA oog ziet een bearflag op de daily. Bah.
Ze wijzen op de werking van een blockchain en dat de bewijslast bij hen ligt.Coldcat schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:54:
Ik ben de vrijdagavond wat nuttig aan het maken door eens te kijken hoe ik mijn transacties in kaart ga brengen. Met al die strengere eisen ga je dat in de toekomst nodig hebben. Dan zul je net zien dat de transactiehistorie niet ver genoeg teruggaat.
Hoe doen jullie dit?
Dat zal echt een gedoe zijn, vooral waar je daily compounding hebt of bv bij Cake op PCS krijg je per x aantal minuten zelfs compounding 🥲
voor aandelen zit ik bij DEGIRO, die regelen het voor jou dus dat scheelt 😌
voor aandelen zit ik bij DEGIRO, die regelen het voor jou dus dat scheelt 😌
nothing stops this train
Dat werkt met een ledger neme ik aan omdat je daar alle transacties kan zien. Maar niet met een exchange of service als Nexo?Taro schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:59:
[...]
Ze wijzen op de werking van een blockchain en dat de bewijslast bij hen ligt.
Ik ga maar van de HODL pot wat bijhouden. Het wisselgeld in troep gaat dan wel via de Binance kaart de deur uit.
Gewoon zorgen dat je geld maakt, hoef je alleen nog maar terug te boekenColdcat schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:11:
Niet meer mogelijk.
[Afbeelding]
Ik boek terug naar bitvavo, ripple->bitvavo. Daarna euro’s & storten. Gaat zeer snel. Andersom kan het ook uiteraard.
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Of gewoon alles in Uber shitcoins gooien en zien verdampen!
Van een kale kip kunnen ze niet plukken

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Prima dat ze een (papieren) crypto rendement willen belasten.Khaelos schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:30:
Of gewoon alles in Uber shitcoins gooien en zien verdampen!
Maar liefde moet van twee kanten komen. Stel dat je compleet REKT gaat op gure memecoins, gaat de Belastingdienst je dan ook compenseren?
Ik vraag dit voor een vriend
Dat zou echt geweldig zijn. Dat je je fiat door het putje ziet gaan, dat je netjes je transactie overzicht uploadt op Belastingdienst.nl, en dat je een week later zo’n blauwe enveloppe krijgt:
“Beste MrMrq,
We hebben kennis genomen van uw transacties. Het is duidelijk dat u de dip heeft verkocht.
We staan op het punt om uw compensatie ter waarde van XXX over te maken. Kunt u ons uitleggen hoe wij Euro’s naar Binance kunnen overmaken? Het ziet er naar uit dat SEPA disabled is.
Met hartelijke groet,
XXX
Plaatsvervangend adjunct directeur Belastingen”
[ Voor 3% gewijzigd door MrMrq op 16-04-2022 09:05 ]
Maktub
Als die box 3 op basis van werkelijk rendement wordt bepaald ga ik verhuizen naar Portugal. Niet omdat ik geen belasting wil betalen, maar ik krijg er anders een full-time job bij met al die liquidity pools.Coldcat schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:54:
Hoe doen jullie dit?
Welkom in België, waar je Elke transactie of staking reward (in theorie) moet opslaan, in een excelleke, en berekenen om te zien of er winst uitkwam...knakworst schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:55:
[...]
Als die box 3 op basis van werkelijk rendement wordt bepaald ga ik verhuizen naar Portugal. Niet omdat ik geen belasting wil betalen, maar ik krijg er anders een full-time job bij met al die liquidity pools.
Ook bij bvb Nexo, waar je interest dagelijks uitgefloept wordt bij flexible savings

(Voor alle duidelijkheid, ik doe hier niks van, want dit is onbegonnen werk. Ik betaal wel de boete binnen een 8-10jaar, die wss 10-50% van de werkelijke winstheffing zal bedragen

Ik doe helemaal niksColdcat schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:54:
Hoe doen jullie dit?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dan gaat de staat gokken faciliteren.... Dat lijkt me niet de bedoeling.MrMrq schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:54:
[...]
Prima dat ze een (papieren) crypto rendement willen belasten.
Maar liefde moet van twee kanten komen. Stel dat je compleet REKT gaat op gure memecoins, gaat de Belastingdienst je dan ook compenseren?
Ik vraag dit voor een vriend![]()
Dat zou echt geweldig zijn. Dat je je fiat door het putje ziet gaan, dat je netjes je transactie overzicht uploadt op Belastingdienst.nl, en dat je een week later zo’n blauwe enveloppe krijgt:
[...]
Oh wacht

Maar daar word je verlies ook niet vergoed.
En dat lijkt me ook een slecht plan. Gewoon belasting betalen over het geld dat je verdient. Of dat nu noeste arbeid is of geld maken met geld...

Dat ligt ook momenteel ter discussie omdat er jarenlangs in box3 onrechtmatig belasting betaald moest worden over ‘theoretische’ winst. Ben ook van mening dat met beleggingen (crypto is daar 1 van) je pas winsttax moet afleggen op het moment dat je uit cashed naar een bankrekening.Waah schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:17:
[...]
Dan gaat de staat gokken faciliteren.... Dat lijkt me niet de bedoeling.
Oh wacht![]()
[Afbeelding]
Maar daar word je verlies ook niet vergoed.![]()
En dat lijkt me ook een slecht plan. Gewoon belasting betalen over het geld dat je verdient. Of dat nu noeste arbeid is of geld maken met geld...
Maar diegene die 10 huizen bezit en verhuurt hoeft niks te betalen

Zeker wel. Dat wordt ook geregeld in die nieuwe wet.Xqlus1ve schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:22:
[...]
Maar diegene die 10 huizen bezit en verhuurt hoeft niks te betalenDe belastingdienst haha, wat een geitenponzi is het toch ook!
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Beide moet gewoon belast. Zowel de huisjes als elke vorm van verrijking.Xqlus1ve schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:22:
[...]
Dat ligt ook momenteel ter discussie omdat er jarenlangs in box3 onrechtmatig belasting betaald moest worden over ‘theoretische’ winst. Ben ook van mening dat met beleggingen (crypto is daar 1 van) je pas winsttax moet afleggen op het moment dat je uit cashed naar een bankrekening.
Maar diegene die 10 huizen bezit en verhuurt hoeft niks te betalenDe belastingdienst haha, wat een geitenponzi is het toch ook!
Maar zolang dat niet zo is, misbruik ik heel hypocriet wel dat systeem
** Knip ivm topicwaarschuwing. **
[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 16-04-2022 09:42 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Here's @elonmusk describing that he has a plan B if Twitter rejects his buyout offer. pic.twitter.com/WygtITru8j
— Dave Lee (@heydave7) 14 april 2022
plan B van Elon Musk, een eigen decentralised Twitter opzetten? zoiets zou goed zijn voor adoptie voor blockchain 🥲
nothing stops this train
Er bestaan al decentralized twitter klonen. Mastodon bijv.
Wat zijn jullie gedachten over de nieuwe box-3 plannen (vermogensaanwas), zal een stuk meer belastingdruk zijn in goede jaren. Dat wordt op 1 januari 30% van je winsten verkopen..
https://www.rijksoverheid...-voor-rechtsherstel-box-3
Dat is allemaal afhankelijk van het tarief. Voor 2 a 3 % mag je je afvragen of het verkopen wel waard is.Bastiaan1994 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:32:
Wat zijn jullie gedachten over de nieuwe box-3 plannen (vermogensaanwas), zal een stuk meer belastingdruk zijn in goede jaren. Dat wordt op 1 januari 30% van je winsten verkopen..
Aangezien het nog steeds om ongeraliseerde vermogen gaat en het stelsel an sich niet wijzigt (Vanwege ICT problemen) verwacht ik geen 10-30% capital gains tarief. Maar dat het meer wordt dan huidig tarief is wel aannemelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door lighting_ op 16-04-2022 10:58 ]
Dat is waar, in het voorbeeld spreken ze over een vlak tarief van 31%, maar dat is enkel voor het voorbeeld. Er liggen blijkbaar een aantal opties op tafel (progressief / vlak tarief) maar nog niet gedeeld in de brief. Laat echter wel zien welke kant ze op willenlighting_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:39:
[...]
Dat is allemaal afhankelijk van het tarief. Voor 2 a 3 % mag je je afvragen of het verkopen wel waard is.
Aangezien het nog steeds om ongeraliseerde vermogen gaat en het stelsel an sich niet wijzigt (Vanwege ICT problemen) verwacht ik geen 10-30% capital gains tarief. Maar dat het meer wordt van huidig tarief is wel aannemelijk.
ik hoop wel dat de roverheid de belasting in box 1 gaan verlagen. maar waarschijnlijk is het de bedoeling om zoveel mogelijk overal geld te stelen....Bastiaan1994 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:32:
maar helemaal snappen doe ik het niet, want je betaald al toch gewoon divident belasting?
bij crypto is het anders dat wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 16-04-2022 11:05 ]
nothing stops this train
31% op ongerealiseerde winst zou wel bizar zijn. Dan zou betekenen dat voor sommige je asset moet liquideren om de belasting te kunnen betalen.Bastiaan1994 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:49:
[...]
Dat is waar, in het voorbeeld spreken ze over een vlak tarief van 31%, maar dat is enkel voor het voorbeeld. Er liggen blijkbaar een aantal opties op tafel (progressief / vlak tarief) maar nog niet gedeeld in de brief. Laat echter wel zien welke kant ze op willen
Sterker nog, het zou betekenen dat je het geld dat je erin hebt gestopt meermalen moet betalen aan belasting als je het er lang in hebt zitten.lighting_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:10:
[...]
31% op ongerealiseerde winst zou wel bizar zijn. Dan zou betekenen dat voor sommige je asset moet liquideren om de belasting te kunnen betalen.
2025: 100$ in aandeel
2026: aandeel (ongerealiseerd) is 200$ => 62$ belasting
2027: aandeel (ongerealiseerd) is 200$ => 62$ belasting
2028: ...
Dat gaat imo niet gebeuren.
Dan verhuis ik (mijn crypto) wel naar Portugal of zo.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik neem aan op basis van jaar op jaar stijging/dalingMicroWhale schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:48:
[...]
Sterker nog, het zou betekenen dat je het geld dat je erin hebt gestopt meermalen moet betalen aan belasting als je het er lang in hebt zitten.
![]()
Maar goed. We moeten het allemaal nog zien.
Je zou maar een shitcoin/shitaandeel bezitten wat piekt in januari en vervolgens met 90% valt in februari. In maart, een jaar later, mag je dan belasting betalen over die ene piek...lighting_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:10:
[...]
31% op ongerealiseerde winst zou wel bizar zijn. Dan zou betekenen dat voor sommige je asset moet liquideren om de belasting te kunnen betalen.
Dat is nu niet veel anders. Je risico afdekken door het belasting gedeelte van je coin rond de jaarwisseling te liquiderenQunix schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:52:
[...]
Je zou maar een shitcoin/shitaandeel bezitten wat piekt in januari en vervolgens met 90% valt in februari. In maart, een jaar later, mag je dan belasting betalen over die ene piek...
dan vind ik wel dat je dan moet betalen in die specifieke crypto-munt.Qunix schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:52:
[...]
Je zou maar een shitcoin/shitaandeel bezitten wat piekt in januari en vervolgens met 90% valt in februari. In maart, een jaar later, mag je dan belasting betalen over die ene piek...
dan is het probleem stuk minder
nothing stops this train
2027 is dan 0 hé als het blijft steken op 200MicroWhale schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:48:
[...]
Sterker nog, het zou betekenen dat je het geld dat je erin hebt gestopt meermalen moet betalen aan belasting als je het er lang in hebt zitten.
![]()
Edit: oh die 200 is winst, dus 500 gemaakt van 100.
[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 16-04-2022 12:16 ]
Kan hoger; kijk eens vlug naar het Wetboek van de Inkomstenbelastingen (artikel 444) en het Koninklijk Besluit tot uitvoering van het WiB (artikels 225-228) - verhogingen gaande van 10 pct. tot 200 pct. van de op het niet aangegeven inkomstengedeelte of laattijdig aangegeven verschuldigde belastingen. Hou ook rekening dat het wetgevend kader binnen die tijd ook aanzienlijk anders kan/zal zijn; de ontwikkelingen (EU, OESO, Belgische rulings, ...) geven reeds voldoende de richting aan. Ik hou alles zo goed mogelijk bij en geef alles jaarlijks aan; begin later maar eens mee alles uitgebreid te documenteren...Tiepfoud schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:03:
[...]
Welkom in België, waar je Elke transactie of staking reward (in theorie) moet opslaan, in een excelleke, en berekenen om te zien of er winst uitkwam...
Ook bij bvb Nexo, waar je interest dagelijks uitgefloept wordt bij flexible savings![]()
(Voor alle duidelijkheid, ik doe hier niks van, want dit is onbegonnen werk. Ik betaal wel de boete binnen een 8-10jaar, die wss 10-50% van de werkelijke winstheffing zal bedragen)
De Nederlandse overheid kennende en hoe lang alles duurt, zou ik me er op dit moment nog niet zoveel zorgen over maken. Zodra het officieel wordt aangekondigd en in een wet is gegoten, heb je waarschijnlijk nog voldoende tijd om te evalueren wat het voor je persoonlijke financiële betekend en of je actie wilt/moet ondernemen. Voor hetzelfde geldt gaat BTC naar 0,00 en lost het probleem zich vanzelf al op
.
Mocht je inderdaad een flink vermogen hebben opgebouwd op dat moment, dan kun je altijd overwegen om een creatieve constructie op te zetten waardoor je fiscaal inwoner wordt van een land met gunstigere belastingregels. Bijvoorbeeld Portugal of Dubai (UAE).
Edit: ligt potentieel wel een interessante markt voor fiscalisten en internationale belastingwetgeving. Als je een platform kunt opzetten, die deze wirwar aan wetgeving rondom vermogensheffing en crypto uiteenzet en aangeeft wat voor jouw situatie het meest gunstige is. Kan dat wel een leuk projectje zijn.
Mocht je inderdaad een flink vermogen hebben opgebouwd op dat moment, dan kun je altijd overwegen om een creatieve constructie op te zetten waardoor je fiscaal inwoner wordt van een land met gunstigere belastingregels. Bijvoorbeeld Portugal of Dubai (UAE).
Edit: ligt potentieel wel een interessante markt voor fiscalisten en internationale belastingwetgeving. Als je een platform kunt opzetten, die deze wirwar aan wetgeving rondom vermogensheffing en crypto uiteenzet en aangeeft wat voor jouw situatie het meest gunstige is. Kan dat wel een leuk projectje zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door jvel92 op 16-04-2022 12:46 ]
2025 is nog ver weg en het zal vast niet teveel belast worden aangezien ze anders dan hun vermogen ook flink moeten inleveren. maar aan andere kant ze zijn goed in het laten verdwijnen van miljarden €€jvel92 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:39:
De Nederlandse overheid kennende en hoe lang alles duurt, zou ik me er op dit moment nog niet zoveel zorgen over maken. Zodra het officieel wordt aangekondigd en in een wet is gegoten, heb je waarschijnlijk nog voldoende tijd om te evalueren wat het voor je persoonlijke financiële betekend en of je actie wilt/moet ondernemen. Voor hetzelfde geldt gaat BTC naar 0,00 en lost het probleem zich vanzelf al op.
Denk dat de meeste pijn toch in box 1 blijft, zodat het grotendeelse volk steeds armer wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 16-04-2022 12:50 ]
nothing stops this train
Tenzij het hen veel geld kost. Dan gaat iedereen ineens mee...jvel92 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:39:
De Nederlandse overheid kennende en hoe lang alles duurt, zou ik me er op dit moment nog niet zoveel zorgen over maken.
Of je betaalt gewoon netjes belasting over je vermogensaanwas, en bent blij dat je in een land woont waar de overgrote meerderheid gezond en zorgeloos kan leven en we voor de minder gelukkigen goed zorgen.
Als je denkt dat het eerlijk is om onbelast geld te “verdienen” door “coins” te kopen met een gaaf logo en een website met bestand dat “whitepaper.pdf” heet, en met dikke tieten posten op een internetforum als er een nieuwe ATH is…: dan is een maatschappelijke stage of een weekje meelopen/-leven met een docent of een verpleger geen gek idee.
😘
Als je denkt dat het eerlijk is om onbelast geld te “verdienen” door “coins” te kopen met een gaaf logo en een website met bestand dat “whitepaper.pdf” heet, en met dikke tieten posten op een internetforum als er een nieuwe ATH is…: dan is een maatschappelijke stage of een weekje meelopen/-leven met een docent of een verpleger geen gek idee.
😘
Wen dikke tieten postMrAcid schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:48:
Of je betaalt gewoon netjes belasting over je vermogensaanwas, en bent blij dat je in een land woont waar de overgrote meerderheid gezond en zorgeloos kan leven en we voor de minder gelukkigen goed zorgen.
😘
UberLurker Departement #GG.
Wie is "ze"?Kol Nedra schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:44:
[...]
2025 is nog ver weg en het zal vast niet teveel belast worden aangezien ze anders dan hun vermogen ook flink moeten inleveren.
In Nederland is de vermogensongelijkheid enorm, omdat vermogen relatief laag wordt belast t.o.v. inkomen uit arbeid. Heb er daarom geen problemen mee als vermogen zwaarder belast wordt. Echter moeten de administratieve handelingen om dit in kaart te brengen geen fulltime baan worden.maar aan andere kant ze zijn goed in het laten verdwijnen van miljarden €€![]()
Denk dat de meeste pijn toch in box 1 blijft, zodat het grotendeelse volk steeds armer wordt.
Zodra je echt vermogend bent openen zich vanzelf voldoende deuren, de echte vermogenden raak je niet zo zeer met een hogere vermogensheffing.
Overigens is dit ook allemaal nog puur speculeren, want a) we weten niet hoe de wetgeving er precies uit gaat zien. En b) we weten helemaal nog niet of we allemaal binnen gaan lopen met onze crypto investeringen.
betaal al een godsvermogen aan belasting, zodat meneer "het is de schuld van de rabobank" de hele dag bier kan drinken, naar de hoeren kan en alles jatten wat lost en vast zit. Aan alle belasting die ik per jaar betaal kan den haag 3 van die bloedzuigers van sponsoren. Vind ik al meer dan genoeg dacht ik zoMrAcid schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:48:
😘
Als ze in den haag nog meer gaan belasten ben ik iig pleite (iig mijn vermogen).
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dat is nu vaak wel anders.lighting_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:54:
[...]
Dat is nu niet veel anders. Je risico afdekken door het belasting gedeelte van je coin rond de jaarwisseling te liquideren
Met een fiscaal partner mag je €100k belastingvrij geld hebben.
Als ik 20k euro spaargeld heb en op 1 januari 2022 30k euro in btc..hoef ik hier geen belasting over te betalen.
Pleurt op 3 januari 2023 de hele btc bende in elkaar.. Maakt dat niet uit, want heb r geen belasting over hoeven te betalen.
Maar straks moet je dus wel betalen over je niet gerealiseerd vermogen.
Ik ben het zeker met je eens dat box 3 zwaarder belast moet worden. Maar ik vind ook dat box 1 minder zwaar belast moet worden. maar dit zal waarschijnlijk niet gebeuren.jvel92 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:59:
[...]
Wie is "ze"?
[...]
In Nederland is de vermogensongelijkheid enorm, omdat vermogen relatief laag wordt belast t.o.v. inkomen uit arbeid. Heb er daarom geen problemen mee als vermogen zwaarder belast wordt. Echter moeten de administratieve handelingen om dit in kaart te brengen geen fulltime baan worden.
Zodra je echt vermogend bent openen zich vanzelf voldoende deuren, de echte vermogenden raak je niet zo zeer met een hogere vermogensheffing.
Overigens is dit ook allemaal nog puur speculeren, want a) we weten niet hoe de wetgeving er precies uit gaat zien. En b) we weten helemaal nog niet of we allemaal binnen gaan lopen met onze crypto investeringen.
Als je box 1 lichter maakt en box 3 zwaarder dan maak je de kloof tussen arm en rijk iets minder. ik zeg iets want rijke mensen worden rijker en arme mensen blijven worstelen met inflatie.
nothing stops this train
anti elppa schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:01:
[...]
betaal al een godsvermogen aan belasting, zodat meneer "het is de schuld van de rabobank" de hele dag bier kan drinken, naar de hoeren kan en alles jatten wat lost en vast zit. Aan alle belasting die ik per jaar betaal kan den haag 3 van die bloedzuigers van sponsoren. Vind ik al meer dan genoeg dacht ik zo
Als ze in den haag nog meer gaan belasten ben ik iig pleite (iig mijn vermogen).

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Lieve dames ik zit al in de Oost. Op verzoek stel ik jullie kapitaal graag veilig. Tevens kunnen we hier nog 6% vangen op vieze USD fiat depositos.
PS we hebben hier geen Bruna. Ik kan inmiddels al skippyballend naar het werk. Een groot klein percentage van jullie inleg zal mis gebruikt worden om een lokale Bruna te openen met een helpende hand m/v/t/geit naar keuze
PS we hebben hier geen Bruna. Ik kan inmiddels al skippyballend naar het werk. Een groot klein percentage van jullie inleg zal mis gebruikt worden om een lokale Bruna te openen met een helpende hand m/v/t/geit naar keuze
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Wanneer komt de optie nou om -1 te geven.MrAcid schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:48:
😘
Voor de mindere gelukkig goed zorgen?MrAcid schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:48:
😘
Volgens mij is het aantal mensen wat op dit moment in de problemen zit juist ongekend hoog, mede dankzij de huidige politieke leiders..
Inflatie, toeslagen schandaal, jeugdzorg schandaal wat betreft de uit huis geplaatste kinderen.. nee in dit land wordt er echt goed voor je gezorgd 😉
Je moet er toch echt voor zorgen dat je goed voor jezelf kan zorgen..
Maar goed dat is een hele andere discussie, crypto moet er nog steeds voor zorgen dat ik straks financieel onafhankelijk ben en tegen die tijd ook lekker emigreer naar een warm oord
Verwijderd
Zolang de roverheid het niet voor elkaar krijgt om de belasting op fruit en groenten naar beneden te draaien, want ICT problemen, ga ik me geen zorgen maken. (doe ik sowieso niet want Appel en Ei portfolio) Stel clowns.
Regulering en belasten: helemaal prima, maar dan wel eerlijk en netjes. Pak die "influencers" maar eens flink flink aan. Of ik noem maar wat, grote tech giganten/ internationals fatsoenlijk gaan belasten i.p.v. de burgerlul met de kosten op te schepen. Die marktwerking in de zorg gaat ook echt fantastisch, niet dan? Wauw wat vechten die zorg cowboys elkaar de pan uit om ons allemaal fantastische zorg te bieden voor de allerbeste prijs. Zullen we corruptie in de banken eerst eens aanpakken jongens? Oh nee wacht, dan krijgt de CEO z'n bonus van 14 miljoen niet meer, nee dat kan echt niet.
Maar wel VVD blijven stemmen he jongens, die Mark is echt een man van het volk. Kijk dan! hij gaat gewoon op de fiets naar het werk. Wauw. Of CDA, die betrouwbare en totaal geen hielenlikkers van voorgenoemde partij, met echt hun eigen christelijke (patent pending) waarden waar ze zeker voor vechten.
En de rest van die fucking pino's in DH.
/rant
Regulering en belasten: helemaal prima, maar dan wel eerlijk en netjes. Pak die "influencers" maar eens flink flink aan. Of ik noem maar wat, grote tech giganten/ internationals fatsoenlijk gaan belasten i.p.v. de burgerlul met de kosten op te schepen. Die marktwerking in de zorg gaat ook echt fantastisch, niet dan? Wauw wat vechten die zorg cowboys elkaar de pan uit om ons allemaal fantastische zorg te bieden voor de allerbeste prijs. Zullen we corruptie in de banken eerst eens aanpakken jongens? Oh nee wacht, dan krijgt de CEO z'n bonus van 14 miljoen niet meer, nee dat kan echt niet.
Maar wel VVD blijven stemmen he jongens, die Mark is echt een man van het volk. Kijk dan! hij gaat gewoon op de fiets naar het werk. Wauw. Of CDA, die betrouwbare en totaal geen hielenlikkers van voorgenoemde partij, met echt hun eigen christelijke (patent pending) waarden waar ze zeker voor vechten.
/rant
Zat te denken aan Italia of Portugal.sjorremans schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:51:
[...]
Maar goed dat is een hele andere discussie, crypto moet er nog steeds voor zorgen dat ik straks financieel onafhankelijk ben en tegen die tijd ook lekker emigreer naar een warm oord
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2022 14:09 ]
Als ik vrijgezel was geweest en geen kinderen had dan wist ik het wel.sjorremans schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:51:
[...]
Voor de mindere gelukkig goed zorgen?
Volgens mij is het aantal mensen wat op dit moment in de problemen zit juist ongekend hoog, mede dankzij de huidige politieke leiders..
Inflatie, toeslagen schandaal, jeugdzorg schandaal wat betreft de uit huis geplaatste kinderen.. nee in dit land wordt er echt goed voor je gezorgd 😉
Je moet er toch echt voor zorgen dat je goed voor jezelf kan zorgen..
idd naar een warm oord, waar het leven veel minder kost dan hier in Nederland.
FIRE is zeker mogelijk voor je 40-45ste als je maar vroeg genoeg mee begint.
Hoe ik het wil doen met mijn vermogen/voor kinderen weet ik niet precies, maar ik leer mijn kinderen optijd hoe je met geld moet omgaan, wellicht een bedrag per maand naar hun private wallet waar ze zelf mogen proberen te investeren in crypto
nothing stops this train
Nee. Stel dat het aandeel stijgt naar 300$. Ongerealiseerde winst is in 2027 dan nog steeds 200$. Die verspringt niet opeens.TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:15:
[...]
2027 is dan 0 hé als het blijft steken op 200
Edit: oh die 200 is winst, dus 500 gemaakt van 100.
Leuk dat je in 2026 ook 200$ ongerealiseerde winst had, maar dat je daar belasting over hebt betaald zegt niks over de ongerealiseerde winst van 2027. Die blijft imo hetzelfde.
Of krijg je dan in 2027 je betaalde belasting terug als de koers weer daalt naar 100$?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik zal nog een laatste rant neertypenVerwijderd schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:07:
Zolang de roverheid het niet voor elkaar krijgt om de belasting op fruit en groenten naar beneden te draaien, want ICT problemen, ga ik me geen zorgen maken. (doe ik sowieso niet want Appel en Ei portfolio) Stel clowns.
/rant
[...]
Zat te denken aan Italia of Portugal.
Doe eens wat aan de brievenbus firmas. Een pot met goud die al 20 jaar niet belast wordt
Nederland kent dan ook nog steeds een groot aantal van deze doorstroomvennootschappen. In 2019 waren het er circa 12.400, goed voor een bedrag van ongeveer 4500 miljard euro, oftewel 5,5 keer de omvang van de Nederlandse economie. Over dit bedrag wordt geen belasting geheven - dat gebeurt alleen over de inkomende en uitgaande betalingen.
Ook op de werkgelegenheid hebben deze bedrijven weinig positief effect, omdat het hierbij om naar schatting 3000 tot 4000 banen gaat. De schatkist ontving in 2019 naar schatting 650 miljoen euro van doorstroomvennootschappen, oftewel 0,2 procent van de totale belastinginkomsten.
Wat zou 1% van 4500 mld opleveren.
Dat onbelast geld "verdienen" gebeurt al jaren door TradFi middels aandelen, opties, turbo's, etc... en omdat er nu "coins" zijn zou het anders moeten?MrAcid schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:48:
😘
Ik ben het helemaal met je eens dat box-3 een grondige revisie nodig heeft hoor, maar niet met crypto als reden. Ik betaal met plezier belasting over mijn vermogen (haha, als je het zo mag noemen

Daarnaast is er wel meer mis met box-3, wat nog veel ontwrichtender is voor de samenleving dan een beetje belasting op vermogen (zie o.a. het filmpje van de avondshow over pandjes). Er zit helaas een lobby + een idioot kabinet. Dat zorgt er voor dat alle geldplukkerij richting de plebs geschoven wordt. Ik vrees dat 2025 nog wat te kortdag is.
Bovendien: tegen 2025 hoop ik dat de grootste stijgingen van mijn investeringen voorbij zijn!
Opvallend dat degenen die vinden dat het hier zo slecht gaat als eerste hun biezen zeggen te pakken zodra ze zelf genoeg bij elkaar geharkt hebben, in plaats van er iets aan proberen te doen. Of je nou veel geld bezit door crypto gains, oud geld, hard werken, goed sparen of hoe dan ook, je hebt het kennelijk beter dan al die mensen waarvoor je nu zogenaamd verontwaardigd bent en die je straks gewoon ook in de steek laat als je hier geen belasting meer betaalt en met je kont in het warme zand ligt van een land waar waarschijnlijk de echt arme mensen gewoon dood gaan van honger of ziekte.
Laten we de discussie alsjeblieft zakelijk en constructief houden en richt je persoonlijke mening op hoe je denkt dat het anders kan in plaats van hakken op hoe het niet moet.
Laten we de discussie alsjeblieft zakelijk en constructief houden en richt je persoonlijke mening op hoe je denkt dat het anders kan in plaats van hakken op hoe het niet moet.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ik ga uit van iets dat eventueel kan, jij gaat uit van iets dat min of meer onmogelijk is. Ja de ongerealiseerde winst is in 2027 nog altijd 200, maar daar is dan al belasting over afgedragen, het gaat niet meer om een fictief jaarlijks iets maar over daadwerkelijke winsten (gerealiseerde en ongerealiseerde winsten) en niet over je jaarlijkse ongerealiseerde winsten lijkt me. De echte vraag is, wat nou als het in 2028 weer 100 dollar is inderdaad.MicroWhale schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:13:
[...]
Nee. Stel dat het aandeel stijgt naar 300$. Ongerealiseerde winst is in 2027 dan nog steeds 200$. Die verspringt niet opeens.
Leuk dat je in 2026 ook 200$ ongerealiseerde winst had, maar dat je daar belasting over hebt betaald zegt niks over de ongerealiseerde winst van 2027. Die blijft imo hetzelfde.
Of krijg je dan in 2027 je betaalde belasting terug als de koers weer daalt naar 100$?
Kom op jongens, als je een intelligent gesprek wil voeren over Het Kapitaal van Piketty ga je maar naar het Viva Forum! Hou het enigszins crypto gerelateerd.
Ik probeer het goede voorbeeld geven:
- “Geld moet terecht komen bij mensen die Proof of Work leveren. Niet bij mensen die Staken.”
- “Geloven jullie ook in TAX? Een coin die de verdeling van welvaart probeert aan te pakken. Ik denk dat die moon gaat!”
- “Ik koop een stuk Decentraland in de Metaverse waar de belasting op NFTs veel lager is!”
- …
Ik probeer het goede voorbeeld geven:
- “Geld moet terecht komen bij mensen die Proof of Work leveren. Niet bij mensen die Staken.”
- “Geloven jullie ook in TAX? Een coin die de verdeling van welvaart probeert aan te pakken. Ik denk dat die moon gaat!”
- “Ik koop een stuk Decentraland in de Metaverse waar de belasting op NFTs veel lager is!”
- …
Maktub
Zo, is er weer voldoende stoom afgeblazen?
Yes, when 129k?
Ja, iets dat eventueel kan... daar zit ik dus mee. Juridisch gezien, maar ook qua aantoonbaarheid en traceerbaarheid.TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:25:
[...]
Ik ga uit van iets dat eventueel kan, jij gaat uit van iets dat min of meer onmogelijk is. Ja de ongerealiseerde winst is in 2027 nog altijd 200, maar daar is dan al belasting over afgedragen, het gaat niet meer om een fictief jaarlijks iets maar over daadwerkelijke winsten (gerealiseerde en ongerealiseerde winsten) en niet over je jaarlijkse ongerealiseerde winsten lijkt me. De echte vraag is, wat nou als het in 2028 weer 100 dollar is inderdaad.
Als de Belasting hierop daadwerkelijk doorgevoerd zou worden, denk dat dus er serieuze gevolgen zouden zijn voor de manier waarop (openstaande!) trades (niet alleen in cryptoland, maar ook in TradFi) gedaan worden en gedocumenteerd moeten worden. OTC moet dus ook opeens veel beter gedocumenteerd en aangetoond kunnen worden. Dat is nu nog helemaal niet zo in TradFi-land.
Ook met zogenaamde "swap-agreements" moet er dan serieus iets veranderen omdat ik bijvoorbeeld een trade kan doen met het geld van bank X, terwijl bank X als eigenaar van de trade ingeschreven staat. En ik denk niet dat bank X de belasting op mijn overleveraged potentiële winst wil gaan betalen.
Het zou dus eventueel wel kunnen, maar 2025? Denk het niet.
Eenvoudiger zou zijn om belasting te heffen op gesloten trades. Dat is eenvoudig traceerbaar (want wordt netjes in ieders kasboek/financiële verantwoording weggeschreven en is controleerbaar via de exchange waar de transactie is gedaan) en daar kun je gewoon een % op zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 16-04-2022 14:44 ]
Ik wil wat Link kopen maar SEPA is weekend aan het vieren.
Gisteravond overgemaakt maar nog niets. Verdammt
Gisteravond overgemaakt maar nog niets. Verdammt
In de toekomst kan alles anders natuurlijk. Maar als je naar precedenten kijkt, dan is de trend, indien je zelf vraagt om regularisatie: 10 tot 60% van de werkelijk verschuldigde som. Als ze er zelf achterkomen, hangt veel af van de bedragen, maar dit komt bijna nooit boven de 75% v.d. verschuldigde som uit.wootler schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:20:
[...]
Kan hoger; kijk eens vlug naar het Wetboek van de Inkomstenbelastingen (artikel 444) en het Koninklijk Besluit tot uitvoering van het WiB (artikels 225-228) - verhogingen gaande van 10 pct. tot 200 pct. van de op het niet aangegeven inkomstengedeelte of laattijdig aangegeven verschuldigde belastingen. Hou ook rekening dat het wetgevend kader binnen die tijd ook aanzienlijk anders kan/zal zijn; de ontwikkelingen (EU, OESO, Belgische rulings, ...) geven reeds voldoende de richting aan. Ik hou alles zo goed mogelijk bij en geef alles jaarlijks aan; begin later maar eens mee alles uitgebreid te documenteren...
Voor de volledigheid: advocaat adviseerde om op dit moment, exchange accounts etc. Niet aan te geven. Omdat de wetgeving volgens hen niet sluitend is. Dit zal niet blijven duren natuurlijk(alhoewel, in België weet je nooit).
Wel nieuwsgierig: sla je alle intrest berekeningen e.d. dan op? Of reken je gewoon met maandelijkse tussenperiodes etc?
Glimmer heeft er zin in!
Double digit in 24 uur. En dat op zo'n saaie dag.sjorremans schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:31:
Glimmer heeft er zin in!
Denk dat het een lastig verhaal wordt met crypto of ander beleggers die meerdere transacties per maand/week doen. De belastingen indienen moet wel behapbaar blijven en als voor elke transactie bijgehouden moet worden hoeveel winst (en verlies) er gemaakt wordt, dan ben je al ff bezig en is het doen van belastingen een crime. Zie liever dat ze duidelijke vormen van inkomsten (denk aan verhuur panden, aan staken, dividend en andere vormen van rente krijgen) naar box 1 trekken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!