Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Misschien wel, maar mensen roepen zoveel. Zo moet bifi dit jaar ook 18K aantikken en gaat btc gemiddeld op 1ton uitkomen deze halving. (PlanB).zwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:17:
[...]
Zeker niet nee. Als ik dat had verwacht was ik all in gegaan met elke euro die ik had.
De potentie op de lange termijn is echt duidelijk. Alles onder de $10 is echt een steal voor dit project. Laat staan onder de 5$. Maar dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht. Ook niet met die unlocks. Ik vind het wel lekker voor al die mensen die riepen van ik wacht wel tot GLMR onder de $1 komt. Met enige kennis van het project wist je dat dit bijna onmogelijk was tenzij Bitcoin de 20k ging opzoeken.
Uniswap V3 komt naar Moonbeam. Dat is mede de oorzaak van de stijging. Toen Uniswap naar Polygon kwam zorgde dat ook voor een enorme groei. Uniswap brengt heel veel TVL naar het Moonbeam netwerk.
Maar goed, lekker van profiteren.
Eind van het jaar maar eens de grote sc voorspelling evaluatie houden, ben benieuwd.
Overigens kwam mijn voorspelling wel uit:
Na de invasie knallen de koersen omhoog:
als de fear hoog is lekker kopen.Don Guacamole schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:36:
[...]
Misschien wel, maar mensen roepen zoveel. Zo moet bifi dit jaar ook 18K aantikken en gaat btc gemiddeld op 1ton uitkomen deze halving. (PlanB).
Maar goed, lekker van profiteren.
Eind van het jaar maar eens de grote sc voorspelling evaluatie houden, ben benieuwd.
Overigens kwam mijn voorspelling wel uit:
Na de invasie knallen de koersen omhoog:
[Afbeelding]
straks met de nieuwe covid die ze rond September bekend maken zal de koersen ook weer ff zakken.
maar dan denk je toch even: misschien gaat ie nog lager en koop je dus toch weer iets hoger in
nothing stops this train
Ik was covid alweer vergeten. Begin jij erover:(Kol Nedra schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:39:
[...]
als de fear hoog is lekker kopen.
straks met de nieuwe covid die ze rond September bekend maken zal de koersen ook weer ff zakken.
maar dan denk je toch even: misschien gaat ie nog lager en koop je dus toch weer iets hoger in
Nou dat was idd ook een giga black swan.Kol Nedra schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:39:
[...]
als de fear hoog is lekker kopen.
Met de kennis van nu zou je daar vol op induiken.
Overigens is het nog niet vanzelfsprekend dat de bear is vertrokken voor mij. Voor nu lekker profiteren maar hou nog iets voorzichtigheid aan..
:fill(white):strip_exif()/f/image/QGQIowIiVPCf92Ch9pyH9wpa.png?f=user_large)
Zo nu eerst een biertje drinken op de groene kaarsen en de virtuele winst!
Al kon ik met de virtuele winst van de eerste token listing met pensioen lol.
Lang leve Vesting schedules.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Nou idd, de openingskoers was wel ff paar leveltjes up..zwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:45:
[Afbeelding]
Overigens, al bekend of er nieuwe crowdloans komen? Of was daar een ander topic voor?
https://medium.com/acalan...chain-bridge-134a9036d0e6
Thanks heb een flyf gekochtzwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:07:
Het is dat ik geen groene candles najaag maar Acala gaat straks ook knallen. Acala gaat net als de andere parachains enorm profiteren van de XCM v3 Polkadot update. En daarnaast komen ze zelf ook met een enorme aankondiging. Ik zou Acala graag naast GLMR willen hodlen. Maar voor nu laat ik hem gaan. Mocht er een koop kans rond de $1 komen dan overweeg ik om deze mee te nemen.
https://medium.com/acalan...chain-bridge-134a9036d0e6
Helaas iets te bescheiden geweest met de dot moonbeam parachain. 10 Dot zit er in hier wat zo'n 44 glmr gaat opleveren uiteindelijk. We laten het lekker staan en zien wel wat het gaat opleveren. Waarschijnlijk wel meer dan de inlegwaarde van dotzwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:17:
[...]
Zeker niet nee. Als ik dat had verwacht was ik all in gegaan met elke euro die ik had.
De potentie op de lange termijn is echt duidelijk. Alles onder de $10 is echt een steal voor dit project. Laat staan onder de 5$. Maar dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht. Ook niet met die unlocks. Ik vind het wel lekker voor al die mensen die riepen van ik wacht wel tot GLMR onder de $1 komt. Met enige kennis van het project wist je dat dit bijna onmogelijk was tenzij Bitcoin de 20k ging opzoeken.
Uniswap V3 komt naar Moonbeam. Dat is mede de oorzaak van de stijging. Toen Uniswap naar Polygon kwam zorgde dat ook voor een enorme groei. Uniswap brengt heel veel TVL naar het Moonbeam netwerk.
En dit is nog maar het begin. XCM V3 soon...
Zero.
Zo heb ik 10 DOT verdeeld over ACA, ASTR en GMLR. Van alles een heel klein beetje.Pelox schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:42:
[...]
Helaas iets te bescheiden geweest met de dot moonbeam parachain. 10 Dot zit er in hier wat zo'n 44 glmr gaat opleveren uiteindelijk. We laten het lekker staan en zien wel wat het gaat opleveren. Waarschijnlijk wel meer dan de inlegwaarde van dot
Misschien mis ik iets (ik loop nog niet zo lang mee en ik investeer wat flufjes links en rechts), maar hoe kan je DOT verdelen over die munten? Of bedoel je dat je ACA, ASTR en GMLR hebt gekocht en omdat ze bij het DOT-netwerk horen heb je zo 10 DOT verdeeld?Xqlus1ve schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:45:
[...]
Zo heb ik 10 DOT verdeeld over ACA, ASTR en GMLR. Van alles een heel klein beetje.
==
hoi
10 DOT zijn verdeeld 3 crowdloans in staking voor een periode van 2 jaar, 2 crowdloans via Binance en 1 via de Polkawallet zelf.Eusebius schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:49:
[...]
Misschien mis ik iets (ik loop nog niet zo lang mee en ik investeer wat flufjes links en rechts), maar hoe kan je DOT verdelen over die munten? Of bedoel je dat je ACA, ASTR en GMLR hebt gekocht en omdat ze bij het DOT-netwerk horen heb je zo 10 DOT verdeeld?
Je bent goed geinformeerd wat betreft GLMR, probs. Ik denk dat elk Polkadot atm een dikke vette hodl is. Ik dca in moonbeam en astr en die ga ik niet verkopen bij een 3 of 4xzwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:17:
[...]
En dit is nog maar het begin. XCM V3 soon...
Check hier eens: Polkadot & Kusama crowdloansEusebius schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:49:
[...]
Misschien mis ik iets (ik loop nog niet zo lang mee en ik investeer wat flufjes links en rechts), maar hoe kan je DOT verdelen over die munten? Of bedoel je dat je ACA, ASTR en GMLR hebt gekocht en omdat ze bij het DOT-netwerk horen heb je zo 10 DOT verdeeld?
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Kijk zo ver was ik nog niet. Had Staking al wel ontdekt, term crowdloans kende ik nog niet.Xqlus1ve schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:51:
[...]
10 DOT zijn verdeeld 3 crowdloans in staking voor een periode van 2 jaar, 2 crowdloans via Binance en 1 via de Polkawallet zelf.
Discussie op Reddit voor de n00bs zoals mij >> https://www.reddit.com/r/...0v/crowdloans_vs_staking/
==
hoi
Ik ben zelf niet zo'n fan van die parachain rewards. Of je moet echt een een shitload aan Dots hebben gekocht tijdens de early days. Nu vind ik de risk / reward ratio te laag. Die 44 glmr heb ik binnen een week verdiend aan staking rewards.Pelox schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:42:
[...]
Helaas iets te bescheiden geweest met de dot moonbeam parachain. 10 Dot zit er in hier wat zo'n 44 glmr gaat opleveren uiteindelijk. We laten het lekker staan en zien wel wat het gaat opleveren. Waarschijnlijk wel meer dan de inlegwaarde van dot
Tja wat is een shitload.. maar zoiets iddzwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:54:
[...]
Of je moet echt een een shitload aan Dots hebben gekocht tijdens de early days.
Zero.
Ik heb er ook maar een beperkte set DOT ingevrot. Het geld is een keer op huhPelox schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:42:
[...]
Daarom heb ik er zoveel mogelijk bijgekocht toen GLMR eens op $2 stond. We zien wel waar het schip strandt.
In de beer weer eens kijken hoeveel euri ik heb liggen
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Maar inmiddels al 50% verkocht hoor, wat ik heb laat ik lekker staat nu. 50% zit in parachains en 50% in staking. De staking opbrengsten verkoop ik telkens om de boel af te ronden.
Zero.
Mede door het vele (onderbouwd) enthousiasme hier, een aantal maanden geleden ook in diverse muntjes in dit protocol aan boord gestapt. De volledige DCA in GLMR knallen deze week was tot nu de kers op de taart. Naast het plezier hier, iedereen bedankt voor de waardevolle bijdragen hier!
Mag ook wel eens gezegd...
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Blij dat ik het aangedurfd heb om hier een shitload van aan te schaffen, niet wetende waar deze, relatief kort geliste munten, op Binance zouden uitkomen. Normaal zou ik ze laten gaan (zo ook GMT enz gemist) maar omdat ik erin geloof, de stap gemaakt en oh boi!BTFD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:08:
[...]
Hier ligt de focus rondom de Polkadot omgeving, met DOT, ACA, ASTAR, KAR, GLMR/MOVR enz.
[...]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Wow nostradamus hoor!BTFD schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:24:
Hier nog een echt Polkadot believer!![]()
[...]
Blij dat ik het aangedurfd heb om hier een shitload van aan te schaffen, niet wetende waar deze, relatief kort geliste munten, op Binance zouden uitkomen. Normaal zou ik ze laten gaan (zo ook GMT enz gemist) maar omdat ik erin geloof, de stap gemaakt en oh boi!
UberLurker Departement #GG.
Wow, is het momenteel zeker!
nothing stops this train
Maar je kan toch ook met een klein gedeelte traden?zwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:08:
Ik zou niet durven traden met al mijn GLMR maar op dagen zoals deze zou je heel snel je aantallen kunnen vermeerderen. Ik begin er niet aan, been there done that met andere coins. Op een dag vertrekt de trein en komt die niet meer terug op dat niveau. Maar het is wel verleidelijk.
Ja ongeveer. Maar wel wat problemen om het bij Bitcoin aan te sturen aangezien er geen centraal management is. Ook stond de vraag open wat men dan met ongebruikte wallets doet, zoals die van Satoshi. Alleen al de dreiging dat zoveel coins gehackt kunnen worden zal al funest zijn voor het vertrouwen in Crypto.Gelukszoekr schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:04:
[...]
Niet geluisterd, maar is wel een bekend verhaal. Zover ik weet gaat het nog wel even duren voor er deze techniek er is. En er wordt al wel gesproken over het "quantum-bestendig" maken van de Bitcoin blockchain.
Is dat de uitzending in een notendop? Dan hoef ik deze niet meer terug te luisteren namelijk
zwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:45:
[Afbeelding]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Hier lukt het aardig door niet te gretig te zijn en blij te zijn met elke 0,1% erbij..zwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:08:
Ik zou niet durven traden met al mijn GLMR maar op dagen zoals deze zou je heel snel je aantallen kunnen vermeerderen. Ik begin er niet aan, been there done that met andere coins. Op een dag vertrekt de trein en komt die niet meer terug op dat niveau. Maar het is wel verleidelijk.
Zodoende Sell-orders op de Glimmers gezet oplopend van $4,99 tot $5,99 en inmiddels begint de buy ladder weer te lopen vanaf $4,44..
Hebben!
Edit: (Oei, die wel wel erg duur incl. verzending)
Zojuist deze maar besteld, niet zo mooi als die andere, maar wel van toepassing:
[ Voor 22% gewijzigd door BTFD op 02-04-2022 17:32 ]
Daar heb ik een ander potje voor.roflexx schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:17:
[...]
Maar je kan toch ook met een klein gedeelte traden?
Zit nu in EWT met de volledige trade pot. Zal zo een sell order inschieten. Prachtig muntje maar voor mijn aankoop prijs van 5,98 wil ik ze niet long term hodlen. En ik wil wat geld reserveren voor Acala. Daarnaast staan er nog wat ICO's voor de deur waar ik aan mee mag doen.
Komt Will Smith ook?Kol Nedra schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:39:
hoop bekende mensen die erheen gaan [Afbeelding]
Zero.
Dikke lijst, zie zelfs jaapio, taro en a87 erop staan!Kol Nedra schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:39:
Ik ken er precies 0Kol Nedra schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:39:
Onderste gedeelte:Wackmack schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:44:
[...]
Misschien leuk om het verhaal nog eens te posten? Luna is vorig jaar, keer 20 gegaan! Als. Dat bij near ook gebeurd, heb ik geen hypotheek meer, hahaha 😂. Zo hard zal het wel niet gaan.
Nu mooie 20%, dat is al top.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70657554
Ja, 20% is zeker goed en ik zou ook wat winst nemen. Maar altijd wat laten staan voor de kans op een parabolische eindsprint
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ja tot vervelens toeknakworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:54:
Die glimmer toont veerkracht.
Haha ja, ik vond m alweer wat dof worden maar er gaat toch weer een doekje overheen..knakworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:54:
Die glimmer toont veerkracht.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
YES schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:48:
Iemand al dikke ATOM geroepen?
GLMR krijg ik netjes wekelijks gestort en gaat direct in KSM, welke 18% trekt. Lekker compact houden die PF en focussen op de grote ecosystemen.
ATOM zelfde verhaal. Goed project, trekt 16% op CRO defi. Geen noodzaak om dieper te gaan investeren.
Kan me ook heel goed voorstellen dat mensen er moe van worden dat ik al tijden hetzelfde roep, maar ik weet ff geen andere projecten die de moeite waard zijn om te shillen
[ Voor 41% gewijzigd door Mooody op 02-04-2022 22:09 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Huh, moet je je daar iets van aan trekken dan?Mooody schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:04:
Kan me ook heel goed voorstellen dat mensen er moe van worden dat ik al tijden hetzelfde roep. Lijkt een beetje op shillen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
En ik hoef niet meer uit te leggen waarom je Bitcoin zou moeten kopen.
Klinkt een beetje als mijn pfMooody schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:04:
Polkadot/Kusama sowieso long time hodl in huize Moody uiteraard![]()
GLMR krijg ik netjes wekelijks gestort en gaat direct in KSM, welke 18% trekt. Lekker compact houden die PF en focussen op de grote ecosystemen.
ATOM zelfde verhaal. Goed project, trekt 16% op CRO defi. Geen noodzaak om dieper te gaan investeren.
Kan me ook heel goed voorstellen dat mensen er moe van worden dat ik al tijden hetzelfde roep, maar ik weet ff geen andere projecten die de moeite waard zijn om te shillen
Onlangs nog wat gereshuffled en zit nu (nog) dieper in btc, eth, atom en het Polkadot ecosysteem. Alles trekt uiteraard rente, aardig tevreden over de samenstelling op dit moment. Blijf ook DCAen, hoofdzakelijk btc.
Bitcoin is tegenwoordig voor boomers toch?Richh schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:10:
Lees dit artikel: https://opiniez.com/2022/...terbij/johannes-vervloed/
En ik hoef niet meer uit te leggen waarom je Bitcoin zou moeten kopen.
Ben kritsch op mezelf en heb ook periodes gehad waarin ik oogkleppen op had. Je probeert in relatief rustige tijden dat te evalueren, want uiteindelijk is het doel om er zoveel mogelijk uit te halenRichh schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:09:
[...]
Huh, moet je je daar iets van aan trekken dan?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
TP van een deel zou natuurlijk kunnen en dat weer investeren. Buy low en sell high idee maar dat is eigenlijk nog nooit gelukt.
Stel bitcoin daalt vanaf nu naar 30k, heb je dan nu DOT of KSM al deels verkocht nu bitcoin op 46k staat of blijf je hodlen en maakt het je niet uit dat bitcoin daalt?Mooody schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:04:
Polkadot/Kusama sowieso long time hodl in huize Moody uiteraard![]()
Mwah, dat zeiden ze 4 jaar geleden al.
Ondertussen betalen we ons nog steeds blauw aan het vangnet van de boomers, als ze toen gewoon Bitcoin hadden gekocht was dat niet nodig geweest. Dus denk het niet
Is dat het doel, dan?Mooody schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:32:
[...]
Ben kritsch op mezelf en heb ook periodes gehad waarin ik oogkleppen op had. Je probeert in relatief rustige tijden dat te evalueren, want uiteindelijk is het doel om er zoveel mogelijk uit te halen
Tevreden zijn met wat je hebt is nog veel moeilijker, maar des te waardevoller.
In retrospect zal je altijd concluderen dat investeren in [insert random altcoin] een betere investering was geweest dan je huidige investering. Dat heeft niks te maken met het inzicht wat je destijds had op je initiële investering en/of oogkleppen ofzoiets.
Er is hoe dan ook altijd sprake van een risk/reward.
De juiste investering is altijd degene waarbij vertrouwen/nachtrust, tijdsinvestering, risico en natuurlijk de daadwerkelijke opbrengst in een evenwicht valt, wat bij jou persoonlijk past.
Dat laatste. Ik geloof dat Bitcoin wiskundig als fundament en macro-economisch als sentiment niet kan falen de komende tijd. Ondanks dat ik geen Bitcoin meer heb, omdat ik Ethereum zie als Bitcoin 2.0. Als Bitcoin gaat, gaat Ethereum dubbel zo hard, daar gok ik op.Dave23 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:01:
[...]
Stel bitcoin daalt vanaf nu naar 30k, heb je dan nu DOT of KSM al deels verkocht nu bitcoin op 46k staat of blijf je hodlen en maakt het je niet uit dat bitcoin daalt?
De rest van PF ("shitcoins" als DOT e.d.) moet nu renderen om er uberhaupt in de toekomst een boterham uit te kunnen slaan. Je moet dus nu je keuzes maken en bij voorkeur niet te diep investeren en de tijd haar werk laten doen. Dat coinhoppen dat velen hier doen, kost ontiegelijk veel tijd en geld.
100% eens met de rationele view. Mensen zijn geen (ro)bots.Richh schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:11:
[...]
Is dat het doel, dan?
Tevreden zijn met wat je hebt is nog veel moeilijker, maar des te waardevoller.
In retrospect zal je altijd concluderen dat investeren in [insert random altcoin] een betere investering was geweest dan je huidige investering. Dat heeft niks te maken met het inzicht wat je destijds had op je initiële investering en/of oogkleppen ofzoiets.
Er is hoe dan ook altijd sprake van een risk/reward.
De juiste investering is altijd degene waarbij vertrouwen/nachtrust, tijdsinvestering, risico en natuurlijk de daadwerkelijke opbrengst in een evenwicht valt, wat bij jou persoonlijk past.
Ik bekijk het graag vanuit mijn eigen perspectief. Ik heb +/- 50% van de pf verkocht en ga met de rest verder. Ik wil het de komende 4 jaar nog beter doen dan de afgelopen 4 jaar. Ik heb bijvoorbeeld veel laten liggen op gebied van NFT en Metaverse de afgelopen 12 maanden. Dat neem ik mezelf wel een beetje kwalijk. Niet perse qua gains, maar qua overzicht in de markt. De markt verschuift soms overduidelijk en ik wil dat graag snel herkennen, maar dat lukt helaas niet altijd. Soms moet je ook gewoon toegeven aan de "hypes", daar ben ik minder goed in, de oogkleppen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 02-04-2022 23:37 ]
Interessant. Fundamenteel zijn ze enorm verschillend. Gaat het voor jou alleen om de waarde? Of vind je dat de techniek ook beter is dan bitcoin?
Ik zie bitcoin momenteel als de enige echte oplossing, wat naast andere zal bestaan, maar ik sluit niet uit dat er meer andere ook komen met hun eigen bestaansrecht. Ethereum is een kandidaat en heeft nog wat op te lossen. Ik wil eerst de migratie naar PoS afwachten. Verder is er niets noemenswaardig voorlopig. Ja behalve Paxos stable coins, maar dat is alleen handig om een betaling snel te doen en niet om het aan te houden.
Dat snap ik heel goed, maar als je jezelf dat kwalijk gaat nemen, gaat dit wereldje écht aan je vreten. Daar zou ik toch goed mee oppassenMooody schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:20:
Ik wil het de komende 4 jaar nog beter doen dan de afgelopen 4 jaar. Ik heb bijvoorbeeld veel laten liggen op gebied van NFT en Metaverse de afgelopen 12 maanden. Dat neem ik mezelf wel een beetje kwalijk.
Nogmaals, soms moet je tevreden zijn met je gains. Het is bekend dat je een goeie fluf goed besteed hebt
Natuurlijk lukt dat niet altijd, als dat een gave was dan werd je stinkend rijkDe markt verschuift soms overduidelijk en ik wil dat graag snel herkennen, maar dat lukt helaas niet altijd. Soms moet je ook gewoon toegeven aan de "hypes", daar ben ik minder goed in, de oogkleppen.
Uiteindelijk is crypto inderdaad gewoon toegeven aan de hypes, en daar zo vroeg mogelijk bij zijn. Uiteindelijk is het toch het geld van de hype fase wat de prijs pumpt, als je er daarvoor al in zit, kan je goed verkopen. Het maakt in de basis geen reet uit of die hype ergens op gestald is of niet.
Wat jij hier 'oogkleppen' noemt, noem ik eerder 'rationeel verstand'. Ja, je kán je oogkleppen afdoen / je verstand volledig uitzetten, en kneiterhard je knaken in een coin drukken die totaal geen sense maakt. En vervolgens de mazzel hebben dat anderen dat na jou ook doen, dan kan je dat vermogen toe-eigenen door jouw share te verkopen.
Ik vraag me af of je daar per se gelukkig van zou worden. Gains zijn niet gegarandeerd als je een dergelijk pad bewandeld, het risico neemt ook toe. Zelf houd ik doelbewust mijn oogkleppen op, en accepteer dat ik niet het maximale eruit zal halen, omdat ik niet lekker ga als ik een vermogen in een investering stop waarvan ik weet dat het BS is met dito risico.
Alternatief zijn wellicht de juiste twitteraccounts volgen die ook vroeg bij de NFT's en metaverse waren?"
Dit dus.Dat coinhoppen dat velen hier doen, kost ontiegelijk veel tijd en geld.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 03-04-2022 00:09 ]
coinhoppenMooody schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:15:
[...]
Dat laatste. Ik geloof dat Bitcoin wiskundig als fundament en macro-economisch als sentiment niet kan falen de komende tijd. Ondanks dat ik geen Bitcoin meer heb, omdat ik Ethereum zie als Bitcoin 2.0. Als Bitcoin gaat, gaat Ethereum dubbel zo hard, daar gok ik op.
De rest van PF ("shitcoins" als DOT e.d.) moet nu renderen om er uberhaupt in de toekomst een boterham uit te kunnen slaan. Je moet dus nu je keuzes maken en bij voorkeur niet te diep investeren en de tijd haar werk laten doen. Dat coinhoppen dat velen hier doen, kost ontiegelijk veel tijd en geld.
maar idd, just buy en HODL, ik neem wel winst als het echt hard gaat, maar dan trade ik het tegen BTC
stablecoins is niet mijn ding.
ik begin pas met stablecoins als we boven de 60k komen
ik hou deze chart een beetje bij, wanneer het in het oranje komt dan dca naar stablecoin:
https://www.blockchaincenter.net/en/bitcoin-rainbow-chart/
[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 03-04-2022 00:03 ]
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:59:
[...]
coinhoppen
maar idd, just buy en HODL, ik neem wel winst als het echt hard gaat, maar dan trade ik het tegen BTC
stablecoins is niet mijn ding.
ik begin pas met stablecoins als we boven de 60k komen
ik hou deze chart een beetje bij, wanneer het in het oranje komt dan dca naar stablecoin:
https://www.blockchaincenter.net/en/bitcoin-rainbow-chart/
Can't update a paper walletAlpina schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:43:
Vanmorgen lekker wakker worden met een ‘Trezor’ mailtje:
Nog net genoeg wakker om niet door te klikken maar eerst even Twitter nalezen. Phishing dus…
* sh4d0wman moet zich nog steeds moed in drinken om die eens te swipen
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
niet gehad, terwijl ik meerdere trezors heb.Alpina schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:43:
[Afbeelding]
Nog net genoeg wakker om niet door te klikken maar eerst even Twitter nalezen. Phishing dus…
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Mede vanwege dit soort meuk heb ik een eigen domeinnaam met e-mail hosting en catch-all ingesteld zodat alle mail aan alle recipients bij mij terechtkomt. Voor iedere registratie gebruik ik een specifiek mailadres (b.v. trezor@domeinnaam). Als ik dan mail krijg (in dit voorbeeld van Trezor) check ik of het to-adres wel klopt. Zo niet dan weet ik sowieso al dat het phishing of spam is.Alpina schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:43:
[Afbeelding]
Bij mij is regel #1 gewoon zelf de website of contact opzoeken met het bedrijf / service, nooit links uit emails gebruiken.Bananeman schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:22:
[...]
Mede vanwege dit soort meuk heb ik een eigen domeinnaam met e-mail hosting en catch-all ingesteld zodat alle mail aan alle recipients bij mij terechtkomt. Voor iedere registratie gebruik ik een specifiek mailadres (b.v. trezor@domeinnaam). Als ik dan mail krijg (in dit voorbeeld van Trezor) check ik of het to-adres wel klopt. Zo niet dan weet ik sowieso al dat het phishing of spam is.
Ja het gevaar schuilt een beetje in het automatisme van de updates denk ik. Ik krijg regelmatig mailtjes van Trezor / Trezor Suite. Ben even in mijn mail geschiedenis gaan kijken. Alle mails komen altijd van noreply@trezor.io die vannacht kwam van noreply@trezor.usBananeman schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:22:
[...]
Mede vanwege dit soort meuk heb ik een eigen domeinnaam met e-mail hosting en catch-all ingesteld zodat alle mail aan alle recipients bij mij terechtkomt. Voor iedere registratie gebruik ik een specifiek mailadres (b.v. trezor@domeinnaam). Als ik dan mail krijg (in dit voorbeeld van Trezor) check ik of het to-adres wel klopt. Zo niet dan weet ik sowieso al dat het phishing of spam is.
Dus daar had ik het eigenlijk al kunnen zien.
Precies, een echte hack mocht het ooit voorvallen zou toch minstens op de website moeten staan dan.Xqlus1ve schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:25:
[...]
Bij mij is regel #1 gewoon zelf de website of contact opzoeken met het bedrijf / service, nooit links uit emails gebruiken.
Wordt wakker en near weer in een rechte lijn omhoog, dikke raket 🚀!Wackmack schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:41:
Nog HODL'ers hier? Vandaag op papier mooie winst met NEAR maar niks uitgehaald. Geld niet nodig, lange termijn is het idee. Laten staan geeft wel meer rust.
TP van een deel zou natuurlijk kunnen en dat weer investeren. Buy low en sell high idee maar dat is eigenlijk nog nooit gelukt.
Alles in staking hier, geeft een heerlijk relaxed gevoel. Mijn gemiddelde inkoop was $2.20 en daar blijft ie absoluut boven dus zit altijd goed. Handelen doe ik vooral met BTC en met RNDR.zwembroek schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:08:
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Idd. Dus hoef je niet eens meer na te denken verder of het bedrijf te contacten, je weet sowieso al dat het niet klopt. Als alle gegevens wel kloppen, dan nog steeds voorzichtig zijn natuurlijk en b.v. het bedrijf contacten.Alpina schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:28:
[...]
Ja het gevaar schuilt een beetje in het automatisme van de updates denk ik. Ik krijg regelmatig mailtjes van Trezor / Trezor Suite. Ben even in mijn mail geschiedenis gaan kijken. Alle mails komen altijd van noreply@trezor.io die vannacht kwam van noreply@trezor.us
Dus daar had ik het eigenlijk al kunnen zien.
PotverWackmack schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:29:
[...]
Wordt wakker en near weer in een rechte lijn omhoog, dikke raket 🚀!
Gelukkig wel een paar andere (vooralsnog) leuke hits, dus benieuwd waar BTC vanavond staat met de W close! Who is in for a game?!
Doe een voorspelling en win 5min of fame!
$47331
[ Voor 3% gewijzigd door Bananeman op 03-04-2022 09:59 ]
Zit hier ook bovenop, zelfde met ACA. Gewoon meerdere malen per dag even checken, zo had ik Vrijdag ineens een plekje op ASTR gevonden, was wel weer binnen no-time gevuld..Bananeman schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:59:
Vannacht maar weer een poging wagen om een locked staking plekje te bemachtigen op Binance voor ASTR. Volgens mij komen staking plekken nu telkens om 2:00 vrij, toch?
Komen plekjes ook gedurende de dag vrij? Heb ik zelf nog nooit gezien, alleen 's nachts namelijk.BTFD schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:02:
[...]
Zit hier ook bovenop, zelfde met ACA. Gewoon meerdere malen per dag even checken, zo had ik Vrijdag ineens een plekje op ASTR gevonden, was wel weer binnen no-time gevuld..
Yep...super relaxed inderdaad. Short term prijs actie is leuk maar ik hou mijn doel voor ogen. Naast mijn ICO tokens heb ik ook veel fiat er tegenaan gegooid. Begonnen met eerste deel in de $5 range. Daarna gekocht in de $4 range. Toen gewacht en flink ingekocht op $2,46 , $2,44, $2,24 , $2,21. Ik heb geen idee wat mijn gemiddelde inkoop is maar de ICO tokens waren $0,25. Mijn duurste tokens +ICO tokens kon ik staken tegen +100% APR. Dus dat drukte de aankoopprijs enorm. Met alle (Gratis) verdiende rewards (en dat zijn er inmiddels heel wat) is mijn gemiddelde nog veel verder gedaald. Nu koop ik niks meer bij tenzij we weer rond de 1,88 - 2,20 komen.Ngangatar schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:46:
[...]
Alles in staking hier, geeft een heerlijk relaxed gevoel. Mijn gemiddelde inkoop was $2.20 en daar blijft ie absoluut boven dus zit altijd goed. Handelen doe ik vooral met BTC en met RNDR.
Heb mijn post even opgezocht en dit was afgelopen Vrijdag om 08:00u, dus grote kans dat die plek dan nog vrij was van die nacht zoals je aangeeft..Bananeman schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:15:
[...]
Komen plekjes ook gedurende de dag vrij? Heb ik zelf nog nooit gezien, alleen 's nachts namelijk.
Maar kijk eens waar we vandaan komen. En plaats dat perspectief waar we mogelijk over 9 jaar staan. Meer uitzoom helpt...
Zie bijvoorbeeld:
Avalaxy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 03:09:
Net toch nog maar voor €150 een halve bitcoin bijgekochtHet is een hoop geld, maarja... Mocht het een miljoen per coin waard worden dan sla ik mezelf voor m'n kop dat ik het niet heb gedaan voor dat beetje wisselgeld
Misschien gebruik ik die halve bitcoin wel om uit te cashen wanneer de waarde rond de $1000 zit zodat ik al m'n eigen investeringen er uit heb. Dan kan het veilig $0 waard worden zonder dat ik iets verlies.
Wouter schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:40:
Ik wil een paar bitcoins kopen, maar ze zijn nergens meer te krijgen lijkt hetGeen een Nederlandse site verkoopt ze nog en voor de Amerikaanse moet je eerst je paspoort laten controleren en daarna een bankoverschrijving doen, wat bij elkaar een aantal weken kan duren.
Is er geen andere manier om snel aan die dingen te komen?
Everyone gets Bitcoin at the price they deserve.MaStar schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:03:
Net nog even in de topics van 2013 gelezen, zo'n 9 jaar geleden. Mooi hoe we eigenlijk ieder jaar en iedere fase weer op een zelfde manier kijken en weer binnen het kader. Als Bitcoin nu van 45.000 naar 30.000 daalt spreken we van een 'crash' en durft niemand meer te kopen.
Maar kijk eens waar we vandaan komen. En plaats dat perspectief waar we mogelijk over 9 jaar staan. Meer uitzoom helpt...
Zie bijvoorbeeld:
[...]
[...]
Alpina schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:06:
[...]
Everyone gets Bitcoin at the price they deserve.
nothing stops this train
Wat mij zou benieuwen is hoeveel mensen er daadwerkelijk die aantallen hebben vastgehouden, of bijv een deel.MaStar schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:03:
Net nog even in de topics van 2013 gelezen, zo'n 9 jaar geleden. Mooi hoe we eigenlijk ieder jaar en iedere fase weer op een zelfde manier kijken en weer binnen het kader. Als Bitcoin nu van 45.000 naar 30.000 daalt spreken we van een 'crash' en durft niemand meer te kopen.
Zie bijvoorbeeld:
[...]
[...]
Ik zie aardig wat mensen traden die eigenlijk door 3 jaar te hodlen onder aan de streep veel meer hadden verdiend.
Als we denken dat de komende 5 jaar zo gaan zijn als nu, is een vaste hodl pot geen gek idee.
Tuurlijk kan je lekker sats pakken met traden op de hypes, sommige moet je ook echt gewoon verkopen (denk aan bijv de piek die mana, sand gala etc deden) maar ik denk dat je bepaalde coins niet helemaal van de hand moet doen. (Eth/btc/sol/bnb). Die hebben naar mijn mening nog steeds bestaansrecht in 2025, in tegenstelling tot de hype coins waarmee je een setje schoenen kan ontwerpen..
Waarom zou je kiezen? Je kan tegelijkertijd HODL-en, traden, wat dan ook. Ik vind dat er vaak gesproken wordt over het een of het ander, maar het kan prachtig naast elkaar tegelijkertijd.Don Guacamole schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:28:
[...]
Wat mij zou benieuwen is hoeveel mensen er daadwerkelijk die aantallen hebben vastgehouden, of bijv een deel.
Ik zie aardig wat mensen traden die eigenlijk door 3 jaar te hodlen onder aan de streep veel meer hadden verdiend.
Als we denken dat de komende 5 jaar zo gaan zijn als nu, is een vaste hodl pot geen gek idee.
Tuurlijk kan je lekker sats pakken met traden op de hypes, sommige moet je ook echt gewoon verkopen (denk aan bijv de piek die mana, sand gala etc deden) maar ik denk dat je bepaalde coins niet helemaal van de hand moet doen. (Eth/btc/sol/bnb). Die hebben naar mijn mening nog steeds bestaansrecht in 2025, in tegenstelling tot de hype coins waarmee je een setje schoenen kan ontwerpen..
Precies, dat doe ik ook, ik denk dat alleen traden , wellicht je niet gaat opbrengen wat je anders had gehad met een goede hodl pot ernaast. In ieder geval voor de lange termijn.Ngangatar schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:32:
[...]
Waarom zou je kiezen? Je kan tegelijkertijd HODL-en, traden, wat dan ook. Ik vind dat er vaak gesproken wordt over het een of het ander, maar het kan prachtig naast elkaar tegelijkertijd.
69K soon again.
Door te traden maak ik meer geld waarmee ik andere munten kan vasthouden over langere tijd. Mijn complete Kraken staking pot met DOT, KSM, ATOM, SCRT is funded door geld dat ik verdiend heb op Binance door trading. Ik hoop er nog veel meer naartoe te mogen sturenDon Guacamole schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:33:
[...]
Precies, dat doe ik ook, ik denk dat alleen traden , wellicht je niet gaat opbrengen wat je anders had gehad met een goede hodl pot ernaast. In ieder geval voor de lange termijn.
69K soon again.
Ook prima strategie. Ach iedereen doet wat voor hem natuurlijk werkt.Ngangatar schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:38:
[...]
Door te traden maak ik meer geld waarmee ik andere munten kan vasthouden over langere tijd. Mijn complete Kraken staking pot met DOT, KSM, ATOM, SCRT is funded door geld dat ik verdiend heb op Binance door trading. Ik hoop er nog veel meer naartoe te mogen sturen.
[ Voor 10% gewijzigd door zwembroek op 03-04-2022 11:51 ]
Whats the reason behind this? Zijn er negatieve signalen in omloop?zwembroek schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:49:
Ik zit weer volledig in USDT.
Yes, daar issie!Alpina schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:30:
[...]
Heerlijk he. Nu we toch bezig zijn:
[Afbeelding]
Mooi om die oude posts te zien idd, met name het echte pionieren om aan BTC te komen. Wat lijkt me dat cool als je er zo vroeg bij was.
Ik heb overigens weer alle tijd om snachts de boel in de gaten te houden voor jullie. Vannacht weer vader geworden
[ Voor 9% gewijzigd door NeoflexNL op 03-04-2022 11:57 ]
Paar posts terug het antwoord, vooral niks mee doen!Qunix schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:53:
Is de database van Trezor gelekt of zo?
De tokens waar ik interesse in heb staan op dit moment veel te hoog. Zowel voor een trade als voor een hodl. Het voelt nu even goed om met winst langs de zijlijn te wachten. Daarnaast moet ik wat funds beschikbaar houden voor ICO deelname komende donderdag. Verder geen signalen dan alleen van mijn onderbuik. Maar dat kan ook van de Rendang komen.BTFD schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:54:
[...]
Whats the reason behind this? Zijn er negatieve signalen in omloop?
Maar serieus er is weer heel wat afgepompt de laatste weken en dagen dat ik nu eerder een daling dan een stijging verwacht.
Proficiat man!! Geniet ervan.NeoflexNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:55:
[...]
Yes, daar issie!![]()
Mooi om die oude posts te zien idd, met name het echte pionieren om aan BTC te komen. Wat lijkt me dat cool als je er zo vroeg bij was.
Ik heb overigens weer alle tijd om snachts de boel in de gaten te houden voor jullie. Vannacht weer vader geworden
Ik mag er in Juli weer aan geloven
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/Dz0QdzBbG7uy8sSkZJRXJpZq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HNBpfIZMB8SU8bXvWt4ALH6C.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sf2fxOFm1iKeuZqZx1jkh7i6.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nWrdFw1DeZSvqJFFBZqssnLY.jpg?f=fotoalbum_large)