In het geval van de gestolen NFT's, ja dat was phishing. In het geval van de tweet link, geen idee, die link is dood.mannowlahn schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:29:
[...]
Oh ja joh, is dit phising?
https://mobile.twitter.com/Jon_HQ/status/1495194178355011586
Dat was een oude link van mij hier in dit topic. Zie idd dat dit dood is. Nieuwe link geeft idd aan dat het phising is. Eerste link van mij niet , dus wellicht nieuwe bevinden mbt wat er gebeurt is.PilatuS schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:31:
[...]
In het geval van de gestolen NFT's, ja dat was phishing. In het geval van de tweet link, geen idee, die link is dood.
Misschien is het toch meer dan alleen phishing, blijkbaar is de onderste steen nog niet bovenmannowlahn schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Dat was een oude link van mij hier in dit topic. Zie idd dat dit dood is. Nieuwe link geeft idd aan dat het phising is. Eerste link van mij niet , dus wellicht nieuwe bevinden mbt wat er gebeurt is.
Ik kan moeilijk beoordelen hoe erg dit isPilatuS schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:36:
[...]
Misschien is het toch meer dan alleen phishing, blijkbaar is de onderste steen nog niet boven
“ This is how today's hacker stole 10 Azukis, 8 mfers, and 3 mutant apes in a single transaction, with a single sig.”
Maar 8 motherfuckers klinkt niet best in ieder geval.
Hoe dan ook, niets van waarde is verloren gegaanmannowlahn schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Ik kan moeilijk beoordelen hoe erg dit is![]()
“ This is how today's hacker stole 10 Azukis, 8 mfers, and 3 mutant apes in a single transaction, with a single sig.”
Maar 8 motherfuckers klinkt niet best in ieder geval.
ik vraag me toch af hoeveel miljoen je nou moet hebben om zoiets lelijks te kopen.resusaapje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:52:
En stel hè, STEL dat je zoveel GMLR hebt dat je het aan de straatstenen niet kwijt kan:
https://raregems.io/moonbeam/glimmer_apes/225
Koopje!
[Afbeelding]
Rechtermuisknop, download bestandresusaapje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:52:
En stel hè, STEL dat je zoveel GMLR hebt dat je het aan de straatstenen niet kwijt kan:
https://raregems.io/moonbeam/glimmer_apes/225
Koopje!
[Afbeelding]
Vraagje, ik probeer middels de Moonbeam app en Metamask wat GLMR in staking te zetten bij Cosmoon.
So far so good, heb Ledger inmiddels aan mijn Metmask gekoppeld, maar zodra ik probeer op delgate te drukken. Dan komt Metamask met het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/On6jgeFGGJtjP5UIPUemT9ru.png?f=user_large)
Daar zie ik dan dus 0 GLMR staan, wat ik al erg bijzonder vind, maar goed. Vervolgens zie ik binnen de Metamask omgeving het knopje bewerken en daar kan ik dan handmatig een aantal GLMR in zetten.. Lijkt me niet de bedoeling, want zie dat nergens terug
:fill(white):strip_exif()/f/image/K6RotdgTjC0mLMiKEFgFAX4p.png?f=user_large)
Verder heb ik in de ETH app op de Ledger " Blind signing" en "Debug data" aan gezet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/138FcRzigrHLfROUo05EHRwO.png?f=user_large)
Heeft 1 van jullie enig idee wat ik niet goed doe ( binnen crypto wel te verstaan
UberLurker Departement #GG.
@Skrunsies
Je moet van te voren wel een aantal GLMR ingeven ja, handmatig. En dan niet 0, wat je nu gedaan lijkt te hebben.
Je moet van te voren wel een aantal GLMR ingeven ja, handmatig. En dan niet 0, wat je nu gedaan lijkt te hebben.
Maar wanneer ik kijk op filmpjes lijkt het bij iedereen gewoon doorgezet te worden zodra je op delegate drukt.. Zou toch ook vreemd zijn? Minimum is 50 GLMR, vervolgens zou je dan 25 GLMR versturen wanneer je dit in Metamask zou zetten, vind het gewoon een beetje vreemdGlenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:51:
@Skrunsies
Heb jij dit ook zo moeten doen @zwembroek ?
Zoiets: YouTube: Inside Bel Air's NEWEST MEGA MANSION with a Secret DJ Booth ft. Aaro...Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:46:
[...]
ik vraag me toch af hoeveel miljoen je nou moet hebben om zoiets lelijks te kopen.
Een garage met NFT displays...
wow, en dat is dan nog wel het minst smaakloze.PilatuS schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:56:
[...]
Zoiets: YouTube: Inside Bel Air's NEWEST MEGA MANSION with a Secret DJ Booth ft. Aaro...
Een garage met NFT displays...
Da's vaak het probleem met te veel geld hebben. Dan wordt alles wat duur is automatisch ook zogenaamd mooi.Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:02:
[...]
wow, en dat is dan nog wel het minst smaakloze.
Hoe rijker je wordt, hoe nuttelozer je je geld uit moet geven lijkt het devies.PilatuS schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:08:
[...]
Da's vaak het probleem met te veel geld hebben. Dan wordt alles wat duur is automatisch ook zogenaamd mooi.
Je kunt een bordje van de beste kaviaar bestellen dat overal ter wereld bezorgd wordt. Dat bordje is dan belegd met goud en diamanten. De prijs kun je natuurlijk wel raden, maar het ontstijgt elk nut. Het moet zo futiel zijn dat het leuk wordt of zo... geen idee hoe dat werkt in het hoofd van iemand die te veel geld heeft.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Het meeste hebben, de grootste hebben, de langste hebben, als enige iets hebben, iets speciaals hebben. Iemand die een BMW koopt zodat de buren kunnen zien dat ie een BMW heeft, alleen dan voor miljardairs. Iedere nieuwe yacht moet langer zijn dan de vorige zodat jij de langste hebt. Of je nou 100k waard bent of 100m, er veranderd niet zo heel veel voor een hoop mensen.MicroWhale schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:57:
[...]
Hoe rijker je wordt, hoe nuttelozer je je geld uit moet geven lijkt het devies.
Je kunt een bordje van de beste kaviaar bestellen dat overal ter wereld bezorgd wordt. Dat bordje is dan belegd met goud en diamanten. De prijs kun je natuurlijk wel raden, maar het ontstijgt elk nut. Het moet zo futiel zijn dat het leuk wordt of zo... geen idee hoe dat werkt in het hoofd van iemand die te veel geld heeft.
Niet zo generaliseren heGlenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:59:
Ik weet dat jullie hier niet van NFTs houden, dus ik ga er niet al te veel woorden aan vuil maken, maar kijk nou eens, geen stomme apen, maar een project met daadwerkelijk echte kunst van een kunstenaar - en een plan en een treasury die als een soort investeringsfonds wordt gebruikt.
https://syngenix.medium.c...rossover-art-69233be76746
https://twitter.com/syngenix
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ik vraag me nog af of ik alles verkoop of alleen mijn inleg en de rest als "gratis" muntjes in PF laat zitten.BTFD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:30:
Heb mijn GLMR ook maar weer de deur uit gedaan..
Hele straat oplopend van 1.97 tot 2,55 gehit, maar kan ze niet weghalen bij Binance en gelezen dat dit al een tijdje zo is..
Leuke winst gepakt, dat wel, maar nu ergens (terug) halen waar ik ze wel kan claimen en zodoende kan staken..
Ja, goed, jou zie ik hier natuurlijk wel eentje van kopen.
Je bent al heel ver. Vergeet wat ik je net stuurde via pm. Ik wist niet dat je al zo ver was. Moest het topic nog bijlezen. Het enige wat je nog moet doen is de transactie bevestigen op je Ledger. Dat van van 0,- klopt gewoon.Skrunsies schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:48:
![]()
Vraagje, ik probeer middels de Moonbeam app en Metamask wat GLMR in staking te zetten bij Cosmoon.
So far so good, heb Ledger inmiddels aan mijn Metmask gekoppeld, maar zodra ik probeer op delgate te drukken. Dan komt Metamask met het volgende:
[Afbeelding]
Daar zie ik dan dus 0 GLMR staan, wat ik al erg bijzonder vind, maar goed. Vervolgens zie ik binnen de Metamask omgeving het knopje bewerken en daar kan ik dan handmatig een aantal GLMR in zetten.. Lijkt me niet de bedoeling, want zie dat nergens terug
[Afbeelding]
Verder heb ik in de ETH app op de Ledger " Blind signing" en "Debug data" aan gezet.
[Afbeelding]
Heeft 1 van jullie enig idee wat ik niet goed doe ( binnen crypto wel te verstaan)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
No freaking wayGlenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:18:
[...]
Ja, goed, jou zie ik hier natuurlijk wel eentje van kopen.
Ben blij dat we nu weer naar plekjes zoals het Stedelijk of het Rijks kunnen gaan.
Sorry maar daar klopt niks van haha.Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:45:
@dylan_ Aanname van mijn kant: Hoge staking rewards, dus veel inflatie, een koers die door die inflatie niet heel veel zal stijgen, dus uiteindelijk kan je net zo goed in een andere coin gaan zitten. En dan pak je nog een keer -10 of -20% mee ivm een schandaaltje en dan had je dus beter niet mee kunnen doen.
Bedwing je fomo, pak over enige tijd alle coins met flinke korting op, daar heb je meer aan.
De Tokenomics zijn hetzelfde als bij Polkadot.
GLMR Tokenomics
Operating on the Polkadot network, the Glimmer token (GLMR) aims for an annual inflation rate of 5%. The 5% inflation rate pays for a parachain slot on Polkadot on an ongoing basis and rewards network participants. Of the 5% inflation rate, 1.5% goes towards funding the parachain bond reserve. Additionally, 1% is to incentivize collator nodes, while the remaining 2.5% goes back to GLMR token stakers who help power the block production process.
Maar dan het volgende:
On the other hand, Moonbean also incorporates deflationary aspects of the Glimmer token (GLMR). When users or developers execute smart contracts to fulfill a transaction, they must pay a fee to cover the computational gas the nodes need to complete the request, alongside a small platform fee. This fee is then split between two protocols. Firstly, 80% of the GLMR tokens received as fees are burned. This acts as a deflationary force, increasing scarcity as the GLMR token has no capped supply. If the number of GLMR tokens burned from transactions and fees on Moonbeam exceed the 5% annual inflation rate, GLMR will become a deflationary asset.
Gaan we de 38K ook verliezen? 😬
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
@zwembroek Helder, maar dan klopt dit dus niet? Volgens CMC is pas 9% beschikbaar en daarmee 91% nog niet. Of is de vrijgave van vandaag hier nog niet in verwerkt?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Dit dus ja... dit weerhoudt mij er enorm van om te kopen. (Afgezien van dat het nu nog niet het juiste moment is).Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:36:
@zwembroek Helder, maar dan klopt dit dus niet? Volgens CMC is pas 9% beschikbaar en daarmee 91% nog niet. Of is de vrijgave van vandaag hier nog niet in verwerkt?
[Afbeelding]
Maar ~10% van het hele freaking muntjesleger is pas over de buhne. Dat betekent nog dat de eigenlijke prijs van het muntje een factor 10 lager ligt! En leuk dat streven naar inflatie van 5%, maar een investeerder wil een beetje gains zien op zijn investering. Geen wisselgeld. Zeker niet in crypto.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Die vraag stelde ik eerder dus ook, verbaasde mij daar zeer over.Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:36:
[Afbeelding]
ohja! morgen launchpad op Binance
en de dag erna launchpad op Bybit
ditkeer vergeet ik het niet op Binance, de laatste 2x was ik telaat ermee
en de dag erna launchpad op Bybit
ditkeer vergeet ik het niet op Binance, de laatste 2x was ik telaat ermee
nothing stops this train
Ja, kan ik me ook wel weer voorstellen. Maar dit zijn leuke plaatjes - die trouwens ook nog een handmatige remaster van 4x de huidige resolutie gaan krijgen - dus eens kijken waar het heen gaat. Ik vind het een geinig project en ik verwacht er veel van, los van waar ze hun treasury in gaan gooien.Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:23:
[...]
No freaking way. Maar heb wel interesse in NFT's en vind wat jij hier nu plaatst al een heel eind de goede richting in gaan itt de Ape's.
Ben blij dat we nu weer naar plekjes zoals het Stedelijk of het Rijks kunnen gaan.
Nog niet alle NFTs zijn gemint, maar je kan de hele collectie hier vinden: https://paintswap.finance...ddd178d18b68301841acf76c5
dit project heeft trouwens een link met dit topic zowaar...
En het stedelijk wordt ik meestal heel boos van eigenlijk. Het grootste verschil tussen zo'n aap en who's afraid of red yellow and blue is dat zo'n aap niet van mijn belastinggeld betaald is. Maar goed, ik ben ook wel blij dat ik weer naar een museum kan. (Is er een verschil tussen NFTs en videokunst?)
GLMR is talk of the day, terwijl Bitcoin omlaag wil naar de 30k. Klinkt als een bullmarket 
Ik zou ik ff lekker een tijdje op je portemonee gaan zitten. Als Rusland besluit grappig te gaan doet, gaat Bitcoin gegarandeerd door het putje. Spannende tijden.
Ik zou ik ff lekker een tijdje op je portemonee gaan zitten. Als Rusland besluit grappig te gaan doet, gaat Bitcoin gegarandeerd door het putje. Spannende tijden.
[ Voor 47% gewijzigd door Mooody op 20-02-2022 22:54 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Kwam trouwens een tweet tegen dat op dit moment 9% van de totale marketcap van crypto in de 4 grootste stablecoins zit.
Dit percentage loopt rap op en is op dit moment ook al hoger dan de dip die we in mei hebben gezien.
Niet echt iets positiefs voor Bitcoin denk ik zo..
Dit percentage loopt rap op en is op dit moment ook al hoger dan de dip die we in mei hebben gezien.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
juist wel. dat geld vloeit sneller terug dan fiatsjorremans schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:54:
Kwam trouwens een tweet tegen dat op dit moment 9% van de totale marketcap van crypto op dit moment in de 4 grootste stablecoins zit.
Wel eens gekeken wat een oorlogje hier of daar voor effect heeft op de financiële markten?Mooody schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:52:
GLMR is talk of the day, terwijl Bitcoin omlaag wil naar de 30k. Klinkt als een bullmarket
De vrijgave is nog niet verwerkt in dat overzicht. Er zijn vandaag bijna 100.000.000 bijgekomen.Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:36:
[Afbeelding]
“Take Flight” Community Event 98,211,164 9.8% Take Flight completed in September 2021. Subject to a 40-day lock with no vesting schedule. Unused tokens have been reallocated to Long-term Protocol & Ecosystem Development.”
En die hoge APY zal steeds lager worden naarmate er meer GLMR in staking worden gezet.
Ik heb geen idee hoe snel dit gaat maar volgens de community collators zal de APR de komende tijd boven de 30% liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door zwembroek op 20-02-2022 23:01 ]
Maar dan is nu toch pas grofweg 20% in omloop? De rest moet nog op de markt komen. Ik ga ze in ieder geval niet opkopenzwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:57:
[...]
De vrijgave is nog niet verwerkt in dat overzicht. Er zijn vandaag bijna 100.000.000 bijgekomen.
“Take Flight” Community Event 98,211,164 9.8% Take Flight completed in September 2021. Subject to a 40-day lock with no vesting schedule. Unused tokens have been reallocated to Long-term Protocol & Ecosystem Development.”
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
zou kunnen maar ik durf echt niet in een stablecoin te zitten met de huidige koers...sjorremans schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:54:
Kwam trouwens een tweet tegen dat op dit moment 9% van de totale marketcap van crypto in de 4 grootste stablecoins zit.
nothing stops this train
Weet niet precies waar je op doelt, maar deze dreiging is iets dat we sinds de Koude Oorlog niet meer gevoeld hebben.Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:57:
[...]
Wel eens gekeken wat een oorlogje hier of daar voor effect heeft op de financiële markten?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
https://moonbeam.foundation/glimmer-token/Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:59:
[...]
Maar dan is nu toch pas grofweg 20% in omloop? De rest moet nog op de markt komen. Ik ga ze in ieder geval niet opkopen
Token release schema: https://moonbeam.foundation/glimmer-token/transparency/
[ Voor 16% gewijzigd door zwembroek op 20-02-2022 23:08 ]
Moonshot van glimmer
[ Voor 10% gewijzigd door sjorremans op 20-02-2022 23:05 ]
Mooody schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:01:
[...]
Weet niet precies waar je op doelt, maar deze dreiging is iets dat we sinds de Koude Oorlog niet meer gevoeld hebben.
:strip_exif()/f/image/OoKQSXLpzEIKcKluPzRo2rCU.jpg?f=fotoalbum_large)
misschien heb je hier wat aan?
stel dat de crash van nu (net voordat er een oorlog start) het nu is, zou het misschien iets in deze trend gaan lopen..
nothing stops this train
haha, wtf is dat nou weer!Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:02:
@Glenn Hoddle Ik denk dat ik voor de Social Distance Dino ga:
[Afbeelding]
daaamn hahah had ik maar mijn orders laten staan tussen 2 en 2.5
nothing stops this train
I know, maar dat is wel erg uitgezoomd natuurlijkKol Nedra schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:05:
[...]
[Afbeelding]
stel dat de crash van nu (net voordat er een oorlog start) het nu is, zou het misschien iets in deze trend gaan lopen..
1 zo'n "kleine pullback" op dat kaartje gaat Bitcoin (en crypto) echt wel doen testen. Fun fact: Bitcoin heeft nog geen economische crisis meegemaakt.
lijkt wel op een paar collega's van mijTaro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:02:
@Glenn Hoddle Ik denk dat ik voor de Social Distance Dino ga:
[Afbeelding]
nothing stops this train
Die jij sindsdien niet meer gevoeld hebt. Maar waar ik op doelde is dat oorlog eigenlijk heel weinig impact op de financiële markten heeft, los van wat kortstondinge paniek.Mooody schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:01:
[...]
Weet niet precies waar je op doelt, maar deze dreiging is iets dat we sinds de Koude Oorlog niet meer gevoeld hebben.
Het stedelijk is leuk om te kijken waar mensen zich mee bezig houden en soms zie je een project waarvan je een smile krijgt. En daarna genieten van een lekker bakkie espresso in het Vondel.Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:52:
[...]
Ja, kan ik me ook wel weer voorstellen. Maar dit zijn leuke plaatjes - die trouwens ook nog een handmatige remaster van 4x de huidige resolutie gaan krijgen - dus een skijken waar het heen gaat. Ik vind het een geinig project en ik verwacht er veel van, los van waar ze hun treasury in gaan gooien.
Nog niet alle NFTs zijn gemint, maar je kan de hele collectie hier vinden: https://paintswap.finance...ddd178d18b68301841acf76c5
dit project heeft trouwens een link met dit topic zowaar...
En het stedelijk wordt ik meestal heel boos van eigenlijk. Het grootste verschil tussen zo'n aap en who's afraid of red yellow and blue is dat zo'n aap niet van mijn belastinggeld betaald is. Maar goed, ik ben ook wel blij dat ik weer naar een museum kan. (Is er een verschil tussen NFTs en videokunst?)
Ik vraag me af of een gast als visothkakvei nog iets met NFT's gaat doen. Is feitelijk een doodle artist, waar nogal op neergekeken wordt, maar voor mij is elke artiest waar je vrij snel ziet dat het van diegene is, een kunstenaar. En bij hem is dat altijd snel duidelijk.
:strip_exif()/f/image/zZRpjNoUIdM902dGnKj4YkyH.png?f=user_large)
Kol heeft een punt. Of er een conflict komt is eigenlijk geen vraag meer. De vraag is hoe ver Rusland zal gaan, en met tanks c.q. troepen richting Kiev is het slechtste maar ook het meest unlikely scenario. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik durf te wedden dat dat niet gaat gebeuren. Geopolitiek is een hobby en ik volg deze kwestie al vrij lang. Poetin gaat niet naar Kiev en daarmee is ook geen sprake van een Derde Wereldoorlog. Denk aan een Georgië/Krim situatie met wat meer consequenties voor financiële markten (paar rode dagen, wellicht een klein aantal weken maar meer ook niet).Mooody schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:01:
[...]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ja en daar zit dus voor mij het probleem, zodra ik hem bevestig blijft hij binnen Metamask heel erg lang op Pending staan. Zonet al meer dan een uur, snap er niks van. Juist omdat ik zo ver ben.. Was al verdomd trots op mezelfzwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:19:
[...]
Je bent al heel ver. Vergeet wat ik je net stuurde via pm. Ik wist niet dat je al zo ver was. Moest het topic nog bijlezen. Het enige wat je nog moet doen is de transactie bevestigen op je Ledger. Dat van van 0,- klopt gewoon.
ergens in maart/april gaan we omhoog of omlaag, nu alleen maar sideways
nothing stops this train
35-plussers die snapbacks dragen vertrouw ik graag met m'n life savings. YOLO all in op deze gast z'n advies.Kol Nedra schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:18:
ergens in maart/april gaan we omhoog of omlaag, nu alleen maar sideways![]()
[YouTube: NO!!! BITCOIN THIS WAY NOW ASAP!!! CHECK THIS CHART !!]
Misschien is het te druk? Ik zou niet weten wat je anders nog moet doen.Skrunsies schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:18:
[...]
Ja en daar zit dus voor mij het probleem, zodra ik hem bevestig blijft hij binnen Metamask heel erg lang op Pending staan. Zonet al meer dan een uur, snap er niks van. Juist omdat ik zo ver ben.. Was al verdomd trots op mezelf
Worstje heeft daar een danig andere mening over.D_Jeff schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:54:
hehe.. dat duurde even, maar zo te zien is het worstje eindelijk op vakantie gestuurd
#NEXT
Ik moest ook lachen toen ik het las. Leek meer een wens dan een waarheid.Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:26:
[...]
Worstje heeft daar een danig andere mening over.
[Afbeelding]
Ja nou ja, probeer ik het morgen nog maar eszwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:23:
[...]
Misschien is het te druk? Ik zou niet weten wat je anders nog moet doen.
Als je genoeg uitzoomt valt alles te baggetaliseren. Maar hoe ver wil je uitzoomen?Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:09:
[...]
Die jij sindsdien niet meer gevoeld hebt. Maar waar ik op doelde is dat oorlog eigenlijk heel weinig impact op de financiële markten heeft, los van wat kortstondinge paniek.
De vraag op de korte termijn is of jij wilt vasthouden als er de komende jaren een flinke dip komt?
Als het morgen niet lukt dan moet je het maar even aangeven. Dan ben ik wel beschikbaar als telefonische helpdesk.Skrunsies schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:31:
[...]
Ja nou ja, probeer ik het morgen nog maar es
Leuk deze grafiek, maar dan moet je wel de focus op de lange termijn hebben.Kol Nedra schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:05:
[...]
[Afbeelding]
En dan hebben we het over 10-15-20 jaar vanaf nu. Niet over slechts 1 jaar in de toekomst, wat wellicht veel relevanter is als we het hebben over crypto.
Zoveel variabelen, zoveel onzekerheden. Als Rusland ff moeilijk gaat doen, gaat Bitcoin onder de 20k duiken en gaan veel mensen (ook in dit topic) veel geld verliezen. Geld dat ze hard nodig hebben om te kunnen overbieden op die rijtjeswoning in de Randstad. We hebben vrij weinig aan een langetermijnvisie.
*zet koopsignaal op $19000*Mooody schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:37:
[...]
Leuk deze grafiek, maar dan moet je wel de focus op de lange termijn hebben.
En dan hebben we het over 10-15-20 jaar vanaf nu. Niet over slechts 1 jaar in de toekomst, wat wellicht veel relevanter is als we het hebben over crypto.
Zoveel variabelen, zoveel onzekerheden. Als Rusland ff moeilijk gaat doen, gaat Bitcoin onder de 20k duiken en gaan veel mensen (ook in dit topic) veel geld verliezen. Geld dat ze hard nodig hebben om te kunnen overbieden op die rijtjeswoning in de Randstad. Die (wij?) hebben vrij weinig aan een langetermijnvisie.
Nergens last van!
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Topper! Ik klooi straks nog even verder en anders morgen weer een dag!zwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:35:
[...]
Als het morgen niet lukt dan moet je het maar even aangeven. Dan ben ik wel beschikbaar als telefonische helpdesk.
Trusten alvast aan 1 ieder!
Nee nee, kortstondige paniek. Meestal een paar weken. Zelfs na pearl harbour was het nog geen 6 maanden later terug op het oude niveau, ondanks dat het echt nog neit duidelijk was wie die oorlog ging winnen.Mooody schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:32:
[...]
Als je genoeg uitzoomt valt alles te baggetaliseren. Maar hoe ver wil je uitzoomen?
De vraag op de korte termijn is of jij wilt vasthouden als er de komende jaren een flinke dip komt?
Ver uitzoomen is absoluut niet nodig. Een dip van jaren gaat sowiso niet gebeuren nav iets met Rusland en de Oekraïne.
CryptoFace start zojuist een 2M Bitcoin long, heel benieuwd hoe dat gaat aflopen:
Wow, wel mooi getimed
Voorkennis haha.Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:49:
CryptoFace start zojuist een 2M Bitcoin long, heel benieuwd hoe dat gaat aflopen:
[YouTube: LIVE ON THE HUNT? Bitcoin DUMP 40k Monday? Million Dollar Trades]
Bullseason confirmedTaro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:49:
[YouTube: LIVE ON THE HUNT? Bitcoin DUMP 40k Monday? Million Dollar Trades]
https://opensea.io/seaart
Weinig volume... is hij het gewoon zelf?
Je kan van CF zeggen wat je wil, maar heeft soms wel lekker muziekje op.
https://opensea.io/seaart
Toch wel fijn deze zekerheidjesGlenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Nee nee, kortstondige paniek. Meestal een paar weken. Zelfs na pearl harbour was het nog geen 6 maanden later terug op het oude niveau, ondanks dat het echt nog neit duidelijk was wie die oorlog ging winnen.
Ver uitzoomen is absoluut niet nodig. Een dip van jaren gaat sowiso niet gebeuren nav iets met Rusland en de Oekraïne.
Die muziek doet me vooral hier aan denken:enomiss schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:58:
Je kan van CF zeggen wat je wil, maar heeft soms wel lekker muziekje op.
/f/image/C0xLg36kCP3h3HTfqa6J3x2c.png?f=fotoalbum_large)
En hij trade op 5m Heikin Ashi kaarsjes, dan doe ik het toch al die tijd verkeerd met m'n saaie geHODL.Skalders schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:27:
Jeetje, CF mag dan goed zijn in traden (?) maar alles wat hij uitkraamt doet hem niet echt als het scherpste mes uit de schuif klinken
[ Voor 23% gewijzigd door Blaim op 21-02-2022 00:29 ]
Jeetje, CF mag dan goed zijn in traden (?) maar alles wat hij uitkraamt doet hem niet echt als het scherpste mes uit de schuif klinken
Als vervolg deel 2 van mij, betreffende de loskoppeling van de goudprijs en dus vlak erna het onstaan van de petrodollar om de dollar overeind te houden als wereldmunt.Qunix schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:37:
[...]
Stukje monetaire geschiedenis als hopium shot:
Tussen 1815 en 1914 was er een goudstandaard waarbij briefjes in omloop 100% gedekt was door goud. Ook waren er echte zilveren munten in omloop. De Britse pond (pound sterling) weerspiegelde iets minder dan een kwart van een troy ounce goud (zo’n 31 gram); een Amerikaanse dollar was goed voor ongeveer 1/20 van een ounce goud. De pond was ook het wereldreserve munt in die tijd.
Waarom faalde dit? Omdat vele landen van de goudstandaard af wilde komen om met fictief geld de oorlog te kunnen financieren.
De landen die meededen met de Eerste Wereldoorlog gingen ook snel van de goudstandaard af om het te kunnen bekostigen. Na de oorlog heeft Groot Brittannië getracht om terug te gaan naar de goudstandaard, maar slaagde daar niet in. In deze periode, 1918 tot 1939 was er veel inflatie en veel instabiliteit. Als gevolg hiervan was in Weimar Duitsland hyperinflatie en landjepik door de Fransen. Deze periode noemt men ook wel "monetair interbellum" en werd afgesloten met de Grote Depressie in 1929-1939.
Waarom faalde dit? Omdat fiat.
Na de Tweede Wereldoorlog hebben we tussen 1944 en 1971 het Bretton Woods systeem gehad. Een goudwisselstandaard met een ankermunt, de Dollar. Amerika wilde een oorlog beginnen met Vietnam en daarvoor moest ook "tijdelijk" het niet meer mogelijk zijn om Dollars in te leveren voor goud. Dat resulteerde in de "Nixon Shock" met hoge inflatie in de jaren 70, waarbij Volcker de rente verhoogde naar 20% om het systeem in stand te houden. Dit kan je lezen in Keerpunt 1971.
Waarom faalde dit? Omdat Amerika oorlog wilde voeren en van de goudstandaard af wilde.
Sinds 1971 tot vandaag de dag hebben we het fiatsysteem. Een betaalmiddel zonder intrinsieke waarde én niet gekoppeld aan iets wat ook waarde vertegenwoordigd. Daartussenin zijn er veel andere systemen uit het niets gecreëerd wat veel leverage vertegenwoordigd en wilt men naar een schulden monetair systeem gaan. Dat lees ik als "wees een slaaf om te overleven en geef alles zo snel mogelijk uit". Maar er is ook Bitcoin.
Waarom faalt dit? Omdat fiat.
Ieder periode kent zijn eigen monetaire systeem. Een systeem met 100% gekoppelde waarde overleeft het langst, totdat een machthebber er vanaf wilt om iets duurs te bekostigen. Daarom heeft goud een lange historie en is het meest betrouwbaar. Bitcoin is zelfs nog schaarser dan goud, compleet open en transparant en zal daarom de perfecte monetaire systeem kunnen zijn. Echter moet er nog wel geklust worden om het te laten voldoen aan de eisen van een geldsysteem. Maar ik denk dat het nog zeker 10 jaar duurt voordat het écht bruikbaar is. En nogmaals, een echt schaars systeem blijft vele malen langer bestaan. Dus hodl.
Oja, het is gedoemd te mislukken maar het geeft wel aan waar de yanks hun belang bij hebben.
De petrodollar is een geopolitiek machtsinstrument van de Amerikaanse regering. Wat is de petrodollar? Kort en super vereenvoudigd gezegd: alle olie moet wereldwijd in US Dollars worden verhandeld. Heb je olie nodig, moet je eerst US Dollars verkrijgen of als een reserve handhaven op een rekening. De afwikkeling van deze transacties verloopt bijna altijd door het Amerikaanse bankwezen en het eurodollar systeem.
Een land met olie die niet zijn olie verkoopt in Amerikaanse Dollars krijgt eerst te maken met waarschuwingen, sancties en uiteindelijk meestal oorlog met de Verenigde Staten. De Verenigde Staten handhaaft de dollar als de wereldreservemunt en kan dankzij deze formule fungeren zonder dat het nodig is om een goudstandaard te handhaven.
Hele artikel met meer info: https://www.bestebank.org/petrodollar/
En ja, Bitcoin kan dat fixen
Rusland / Oekraïne conflict escaleert, premarkets reageren al (stocks)
Ach, die toenmalig te licht bevonden minister van defensie in Duitsland heeft ook weer babbels.
Die Ursula toch, ga koken mens.
Of dit al ingeprijsd is bij de crypto's zien we morgen wel.
Edit, om over na te denken, stel dat Rusland uit het Swift systeem gegooid wordt, hoe moeten de landen
dan hun gascontracten/afname betalen?
Maarja, its all about the money, dus de gasprijs kan denk ik ook nog wel een stukkie omhoog.EU-voorzitter: Rusland verliest toegang tot financiële markten als het Oekraïne binnenvalt
Of dit al ingeprijsd is bij de crypto's zien we morgen wel.
Edit, om over na te denken, stel dat Rusland uit het Swift systeem gegooid wordt, hoe moeten de landen
[ Voor 20% gewijzigd door RaptorXS op 21-02-2022 01:49 ]
Niks fijners dan geschiedenis gestudeerd hebben, daar kan je gewoon mee in de toekomst kijken. Geopolitiek en macro-economisch dan, een TA-geweldenaar wordt je er niet van.
Tenzij je er slecht in was natuurlijk, zoals enkele mensen in politiek Den Haag, dan snap je weinig en heb je geen actieve herinneringen meer.
Maar de geschiedenis herhaalt zich toch vaak?Glenn Hoddle schreef op maandag 21 februari 2022 @ 01:59:
[...]
Niks fijners dan geschiedenis gestudeerd hebben, daar kan je gewoon mee in de toekomst kijken. Geopolitiek en macro-economisch dan, een TA-geweldenaar wordt je er niet van.
Tenzij je er slecht in was natuurlijk, zoals enkele mensen in politiek Den Haag, dan snap je weinig en heb je geen actieve herinneringen meer.
Nu weet ik niet waar de huidige situatie een herhaling van is maar ik blijf me verbazen dat we hier in 2012 gewoon nog een EK voetbal hebben gehad (ook in de oostelijke steden).
En nog geen 10 jaar later is het er nu toch niet echt beter op geworden.
We gaan het zien, ik denk ook dat het vooral bij spierballentaal van Rusland blijft al vind ik het gedrag van Biden en Johnson ook zorgelijk.
Wat ik van de geschiedenis weet is dat een kleine gebeurtenis vaak al genoeg kan zijn voor iets groters.
Anyway
when moon?
NietRaptorXS schreef op maandag 21 februari 2022 @ 01:19:
Tja je kunt natuurlijk wel mooi met Bitcoin betalen of je stuurt een stapel goudstaven en een zeecontainer met dollar / euro biljetten. China zal waarschijnlijk misbruik van de situatie maken en goedkoop, veel, inkopen.
Die kijken trouwens ook met veel interesse naar het conflict want ze hebben ook nog een eilandje in de eigen regio waar ze graag willen zitten....
En de gele rakkers zijn natuurlijk ook nog steeds lekker bezig:
"ASML Warns Chinese Rival May Be Infringing its Trade Secrets"
"Australia accuses China of 'act of intimidation' after laser aimed at aircraft"
"China halts Lithuania beef, dairy and beer imports amid Taiwan row"
Bij die laatste actie kwam Europa ook lekker snel in actie.... Not!
edit: hey, crimineel geld bij banken? Dat kwam toch alleen bij crypto voor? Doen die banken geen KYC? Snel, verbied ze!
https://www.nu.nl/economi...et-criminele-klanten.html
[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 21-02-2022 03:28 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Nou we hebben de 38k vooralsnog gehouden zie ik. Nu eens zien of we weer een paar boodschappen karretjes kunnen vullen met de BNB launchpad van vandaag, en belangrijker nog, BNB daarna ook stabiel blijft:)
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Glmr nu te staken op binance, 10dagen 239,98%.
Over 10 dagen vang je ongeveer 6,5%. Beter als niets, helaas een max van 8 GLMR.roflexx schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:44:
Dat wordt weer scoren! 4.000.000 ALPINE te verdelen over nu al 4.500.000 BNBtwit schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:59:
Nou we hebben de 38k vooralsnog gehouden zie ik. Nu eens zien of we weer een paar boodschappen karretjes kunnen vullen met de BNB launchpad van vandaag, en belangrijker nog, BNB daarna ook stabiel blijft:)
Halfuurtje later: 6.000.000 BNB
En we hebben nog 2u te gaan... Maar goed, gegeven paard enzo...
[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 21-02-2022 08:33 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Kun je die Alpine vandaag al traden? Kan er niets van vinden.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Met de correctie van gisteren zijn we ook weer in de ‘Extreme Fear’ beland volgens de bekende Index..
Anders dan mijn avatar en onderschrift doen vermoeden ga ik toch maar in winterslaap en houd ik het even bij slap ouwehoeren hier! Wellicht een dead cat meepakken en anders de zakken vullen als de bodem bereikt is..
Anders dan mijn avatar en onderschrift doen vermoeden ga ik toch maar in winterslaap en houd ik het even bij slap ouwehoeren hier! Wellicht een dead cat meepakken en anders de zakken vullen als de bodem bereikt is..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Super!roflexx schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:44:
Is dat toevallig de 20e om 14u onze tijd begonnen? Want die megadump inspireert nu niet echt om te gaan kopen...
Verwijderd
Ik ben deze kutdag uiterst productief begonnen.
8 hele glimmende glimmers gekocht en deze in de locked staking gedrukt, kijken wat er na 10 dagen nog over is van deze risicovolle investering.
En meteen maar al mijn dikke BNB in de launchpad gedrukt.
Moet wel erg raar lopen als de lambo's me soon niet om de oren vliegen dus.
8 hele glimmende glimmers gekocht en deze in de locked staking gedrukt, kijken wat er na 10 dagen nog over is van deze risicovolle investering.
ik zag de apy%roflexx schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:44:
dikke inflatie, ik koop pas rond de $1.25 glimmer
[ Voor 25% gewijzigd door Kol Nedra op 21-02-2022 08:28 ]
nothing stops this train
https://launchpad.binance.com/en/subscription/ALPINE_BNBColdcat schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:58:
Kun je die Alpine vandaag al traden? Kan er niets van vinden.
Stoeâh!Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:22:
Ik ben deze kutdag uiterst productief begonnen.
En ga vooral één stap verder: koop 20 GLMR en stake 90 dagen tegen 101%
Als nu 75% verkoop van mijn gekochte GLMR van gisteren heb ik ze voor $0,0Kol Nedra schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:27:
[...]
ik zag de apy%
dikke inflatie, ik koop pas rond de $1.25 glimmer
oke ik heb het gedaan hoor:
ik heb precies 28 GLMR gekocht 😂
kan ik toch meepraten en samen met heel tweakers keihard rekt gaan 👍
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:53:
Ik heb mijn 8 "gratis" glmr voor 90 dagen weggezet. Heb ik er over 3 maanden 10!
Zero.
Nou mijn BNB's zijn ook gecommit. Ben benieuwd!
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ik reken op het Lazio Roma effect: 2200% op de eerste dagHekkeySE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:01:
Nou mijn BNB's zijn ook gecommit. Ben benieuwd!
Haha laten we het hopen!!resusaapje schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:11:
[...]
Ik reken op het Lazio Roma effect: 2200% op de eerste dag
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
LOL, laten we het vanaf nu dan maar tweakerscoin noemenKol Nedra schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:53:
Rekt gaan we zeker, maar over twee jaar zijn je 28 GLMR van nu er 46 geworden en x100 gegaan en dan heb je ehm ehm $12.000
Als als... maar toch niet doen hè?Xqlus1ve schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:40:
[...]
Als nu 75% verkoop van mijn gekochte GLMR van gisteren heb ik ze voor $0,0
Raar...ondanks de dreiging in Oekraïne kruipt BTC langzaam richting de $40K ? 🤔
Join uuuuuuuusssssss! Koop 28 GLMR bij Nance, duw ze in de 10dgn 238% earn en de 3mndn 101% earn en voel je deel van de exclusieve tweakerscoin rekt-clubBTFD schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:07:
Met de correctie van gisteren zijn we ook weer in de ‘Extreme Fear’ beland volgens de bekende Index..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/hd5EbowPXLeiQhry4PvGYHqT.jpg?f=fotoalbum_large)