[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.032.839 views

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:59
PHPResource schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:40:
Tranquilo jongens. Even uitzoomen. Als we op dit punt blijven dit weekend, en vanaf hier weer omhoog. Dan hebben we op de daily een mooie 3e higher low te pakken! #HopiumLivesMatter
Dan is de spanning toch weg? Rood zorgt voor sentiment 8)7

Stack Sats

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:36:
[...]

ik kijk er niet naar mbt crypto. Dat we nu in het onderste blokje zitten is duidelijk
Ik kijk er ook niet naar mtb crypto want we hebben altijd in een mix van die 4 blokjes gezeten, op 1 grote hoop door elkaar gegooid.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Stovirpi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Dan is de spanning toch weg? Rood zorgt voor sentiment 8)7
De enige spanning die er nu is, is wanneer weer in te kopen :). De fiat is weer aanwezig op de verschillende exchanges, kom maar op met die rode candles als het dan toch moet.

Verwijderd

Op naar de 37K! :F

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Wat dacht je van 34,2? ;)

Ik krijg plots het woord "inkoopordertjes" in gedachten..... |:(

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 02:36
Vitalik Buterin, co-founder of the Ethereum blockchain, says the digital-asset universe may actually benefit from the current retreat in coin prices that’s cast a chill on investors and is being referred to as another crypto winter.

“The people who are deep into crypto, and especially building things, a lot of them welcome a bear market,” Buterin said during an interview with Bloomberg. “They welcome the bear market because when there are these long periods of prices moving up by huge amounts like it does -- it does obviously make a lot of people happy -- but it does also tend to invite a lot of very short-term speculative attention.”

Vitalik heeft er nog vertrouwen is boys! :7

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Ik heb een bug in mijn cdc app. Ik krijg sinds vannacht ineens allemaal rekt notificaties.

Meer mensen last van?

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Khaelos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:49:
Vitalik Buterin, co-founder of the Ethereum blockchain, says the digital-asset universe may actually benefit from the current retreat in coin prices that’s cast a chill on investors and is being referred to as another crypto winter.

“The people who are deep into crypto, and especially building things, a lot of them welcome a bear market,” Buterin said during an interview with Bloomberg. “They welcome the bear market because when there are these long periods of prices moving up by huge amounts like it does -- it does obviously make a lot of people happy -- but it does also tend to invite a lot of very short-term speculative attention.”

Vitalik heeft er nog vertrouwen is boys! :7
Haha, iets met wij van wc eend :P

Verwijderd

Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Wat dacht je van 34,2? ;)

Ik krijg plots het woord "inkoopordertjes" in gedachten..... |:(
34.2? volgende resistance level zou 37K moeten zijn toch of zeg ik iets verkeerds ? :+

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:02
Darrell schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:51:
Ik heb een bug in mijn cdc app. Ik krijg sinds vannacht ineens allemaal rekt notificaties.

Meer mensen last van?
Ik heb ook een bug. Er stond ongeveer 10-15% meer fiat value een dag of 10 geleden. Echt, het blijft aantobben in deze markt zo.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:51:
[...]

34.2? volgende resistance level zou 37K moeten zijn toch of zeg ik iets verkeerds ? :+
Nee je zegt niets verkeerds.

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:51:
[...]

34.2? volgende resistance support level zou 37K moeten zijn toch of zeg ik iets verkeerds ? :+
Ja.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01 14:58
LarryD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:38:
[...]

Maar alle blokjes slaan nergens op? Alsof je de geschiedenis zo in kunt delen :')

En iedereen er ten tijde van 'het eerste blokje' zo uit zag en keihard was.
ik vind ze niet nergens op slaan. Zit absoluut een stuk waarheid in. Maar dat is mijn mening

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:54:
[...]

ik vind ze niet nergens op slaan. Zit absoluut een stuk waarheid in. Maar dat is mijn mening
Niet zo brommen. In jouw ogen is iedereen die in loondienst werkt, kinderen heeft, celery eet of investeert in een muntje dat niet geel is met een B als logo "weak". >:)

• anti elppa
Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Niet zo brommen. In jouw ogen is iedereen die in loondienst werkt, kinderen heeft, celery eet of investeert in een muntje dat niet geel is met een B als logo "weak". >:)
hahahahhahahah heerlijk. toch nog wat humor zo op deze donkere dag

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-01 14:30
[...]

Maar alle blokjes slaan nergens op? Alsof je de geschiedenis zo in kunt delen :')

Het gaat niet om de wereld in zijn geheel he, dit is op het niveau van landen, gemeenschappen, bedrijven, organisaties, gezinnen.

Wanneer het ergens heel goed gaat, gaat het ergens anders heel slecht. Die mensen zullen er alles aan doen om aan de goede kant te komen, veel meer dan wat de "goede" kant zal doen om het niveau vast te houden.

Zo zie ik het een beetje. Terug naar deze tijd, de halve 2/3 van de wereld zou enorm genieten van het "vallen" van het westen, dat moet je niet onderschatten.

Zero.

• Khaelos
Hmm maandelijks DCA nu maar doen?
Of wachten tot exact de 25e waarop ik het normaal doe? :X

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• anti elppa
Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Het gaat niet om de wereld in zijn geheel he, dit is op het niveau van landen, gemeenschappen, bedrijven, organisaties, gezinnen.

Wanneer het ergens heel goed gaat, gaat het ergens anders heel slecht. Die mensen zullen er alles aan doen om aan de goede kant te komen, veel meer dan wat de "goede" kant zal doen om het niveau vast te houden.

Zo zie ik het een beetje. Terug naar deze tijd, de halve 2/3 van de wereld zou enorm genieten van het "vallen" van het westen, dat moet je niet onderschatten.
precies dit, ik was alleen te lui om het uit te tikken. Thanks

• Pelox
anti elppa schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:06:
[...]

precies dit, ik was alleen te lui om het uit te tikken. Thanks
En dit is ook maar een hele korte samenvatting ;)

Zero.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Poah ik hoor dat je vanaf augustus 9 weken ouderschapsverlof krijgt, hoef je nog maar 3 dagen per week te gaan werken (y)

Heb je nog meer tijd om in dit geweldige topic te zitten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Xqlus1ve op 20-02-2022 10:11 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xqlus1ve schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Poah ik hoor dat je vanaf augustus 9 weken ouderschapsverlof krijgt, hoef je nog maar 3 dagen per week te gaan werken (y)

Heb je nog meer tijd om in dit geweldige topic te zitten :P
Om dit topic te volgen hoef ik gelukkig niet zwanger te worden. Een 2e monitor is voldoende :).

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-01 15:00

knakworst

Get more sats!

Vandaag komt die eerste tranche GLMR vesting van de ICO vrij. Lekkere timing.

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Maar we hebben vlak voor de val nog wel even eigenhandig het klimaat gered en genders afgeschaft.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
[...]
Ik eet nooit meer celr’y.
Ben genezen.

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-12-2025
Darrell schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Maar we hebben vlak voor de val nog wel even eigenhandig het klimaat gered en genders afgeschaft.
Was het maar zo, wat klimaat betreft zijn we sowieso nog steeds fucked.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-01 14:31
Khaelos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:04:
Hmm maandelijks DCA nu maar doen?
Of wachten tot exact de 25e waarop ik het normaal doe? :X
Het kan lager.

maar het kan ook omhoog gaan :D

timen is niet te doen, ik wacht nog 4 dagen (moet wel dan is het salaris er pas weer lol)

maar wat een rektheid, mijn CRO is nu -€586 al waard en dat sinds afgelopen dinsdag :+
helaas.....toch is dca op langer termijn een betere keuze dus ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 20-02-2022 10:31 ]

nothing stops this train

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Verwijderd

Laat maar lekker helemaal in elkaar klappen die complete programmeerbare gecentraliseerde speculatieve geitenponzi.

Uiteindelijk is er maar 1 ding wat er toe doet; Bitcoin.

De rest is speelgoed.

• Kol Nedra
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:31:
[...]

Laat maar lekker helemaal in elkaar klappen die complete programmeerbare gecentraliseerde speculatieve geitenponzi.

De rest is speelgoed.
nietes! kijk eens naar deze Joetuuber over Cardano!

nothing stops this train

Verwijderd

XRP houdt zich redelijk sterk.

• Pelox
[...]

Ik durfde het niet te zeggen, maar precies. ;(

Putin zijn tanks zijn trouwens ook helemaal klimaatneutraal he. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Pelox op 20-02-2022 10:41 ]

Zero.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:31:
[...]

De rest is speelgoed.
Good luck with that! :X

https://www.crypto-inside...e-verliezen-aan-altcoins/

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Kol Nedra
uiteindelijk gaat Bitcoin het wel verliezen, simpele reden: cbdc (altcoins)
maar daar ga je niet blij van worden ;w

nothing stops this train

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 11:56
Hahah opensea is compleet leeg getrokken van wat ik lees.

Lullig voor die mensen die als kunst handelaar daar zaten maar ergens moest ik wel grinniken dat die geitenzooi compleet naar rekkestein gaat
[Twitter: https://mobile.twitter.com/Jon_HQ/status/1495194178355011586]

[ Voor 11% gewijzigd door mannowlahn op 20-02-2022 10:48 ]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Zat te kijken om deze unlock chaos wat GLMR te kopen. Nu is er vanalles in de aanbieding.
Kan niet kiezen nu. GLMR inkopen of toch meer MOVR of toch wat CEL om weer silver status te krijgen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:51

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Weten we ook welke alts die shiller heeft :P

Ik kijk bij Ethv2 wel weer eens. Die fork van Bitcoin vond ik ook veel te spannend. Moet je nagaan als er iets fout gaat wanneer Eth naar Eth2 gaat :D :X

We kunnen met Bitcoin ook gewoon fysiek goud kopen. Zag daar een paar posts terug wat over. Heb er ook wel eens aan gedacht maar ja, waar laat je het spul? En in tijden van oorlog neemt men het af aan de grens of je buurman komt langs met zijn samourai zwaard (en echt niet om het zout te schillen....)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-01 17:34
[...]

En daarna de boel opgeblazen met hypersonische raketten...

• Pelox
Tiepfoud schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:49:
[...]

En daarna de boel opgeblazen met hypersonische co2 neutrale raketten...
Ftfy

Zero.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Khaelos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:49:
is being referred to as another crypto winter.
Nou, als dit een cryptowinter is ben ik vol vertrouwen. Best milde winter dan eigenlijk. Was 29k dan onze 3k van 2020? Gaan we binnenkort alles weer tussen de 10x en 100x zien doen? Zou toch leuk zijn.

Verwijderd

** ada ingekocht op 83cent maar gaat maar om laag :(

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:56:
** ada ingekocht op 83cent maar gaat maar om laag :(
Zoveel munten die laag staan en dan ADA inkopen. Choices, choices.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Zoveel munten die laag staan en dan ADA inkopen. Choices, choices.
Het lijkt er soms op dat men zichzelf zoveel mogelijk wil pijnigen en dat nog een grotere kick vindt dan tijdig winst nemen. Zo ontstaan bagholders.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De toevoeging van de Twitter feed op CMC is echt geen slimme keuze geweest. Iedere keer als ik er kijk dan zie ik alleen maar giveaways & enorme shills. Ze bieden zo een platform voor scams, ze zouden er alleen het bijbehorende Twitter account moeten tonen, of liever nog helemaal niets.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M9erV3rrmCbVgM1_B0KVjpqo40=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ud4zBaBkz369ubeTqk5k0BsK.jpg?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Het is eigenlijk een theorette van Ibn Chaldun, die een van de grondleggers is van geschiedenis als academische discipline, die op zich ook gaat over stad vs platteland. (Mensen in de stad decaderen, waarbij de geharde arme bevolking de rijkdom van de stad ziet en wil overnemen, wat lukt, waarna die plattelanders weer decadente stedelingen worden.) zie Wikipedia: Ibn Khaldun

Het wordt vaak uit z'n verband gerukt - en het is sowieso vrij kort door de bocht om een theorie als blauwdruk te zien, maar op zich zie ik geen kwaad in het beschrijven van dit soort grote lijnen, zolang het niet meer wordt dan dat.

En dan vraag ik me af wat mensen nu met dit plaatje willen zeggen. Wanneer hadden we dan hard times, wanneer hadden we dan good times? En ik zie hier bijvoorbeeld veel fans van het concept democratie, maar de invoering daarvan zou ik in dit model toch bij weak men create hard times zetten.
En waar zit crypto dan?

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
DJ-Promo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:45:
Zat te kijken om deze unlock chaos wat GLMR te kopen. Nu is er vanalles in de aanbieding.
Kan niet kiezen nu. GLMR inkopen of toch meer MOVR of toch wat CEL om weer silver status te krijgen.
Los van het feit dat het nu misschien onverstandig is om ALT coins te kopen in zijn algemeenheid zou ik eerder kiezen voor een GLMR dan MOVR. Maar nogmaals het is tricky om überhaupt alt coins te kopen nu. Aan de andere kant hou ik GLMR in de gaten. Ik heb geen limiet orders gezet omdat ik echt geen idee heb hoe diep het vandaag gaat. Dan blijf ik liever zelf achter de knoppen zitten. Rond de 2 dollar schiet ik mijn order in. Daarboven vind ik het wel best en doe ik niets.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

LarryD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Was het maar zo, wat klimaat betreft zijn we sowieso nog steeds fucked.
Wat betreft genders ook. Of eigenlijk de combinatie. We wonen in een wereld waarin je microplastics inademt en Nederland langzaam wegzakt/onder water loopt, maar ondertussen proberen hele volksstammen je te dwingen geïnteresseerd te zijn en ook nog 'respect' te hebben voor de problematische zieleroerselen van elke willekeurige medemens. Vast nog goed bedoeld ook, maar daar ik heb ik toch geen tijd voor.

Maar beloofd, als crypto hard genoeg moont koop ik het klimaat!

Nou, 38k houdt vooralsnog. Hopelijk heeft Taro in elk geval deels gelijk en zien we vandaag een gekke kaars naar de 42k.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
zwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:12:
[...]

Los van het feit dat het nu misschien onverstandig is om ALT coins te kopen in zijn algemeenheid zou ik eerder kiezen voor een GLMR dan MOVR. Maar nogmaals het is tricky om überhaupt alt coins te kopen nu. Aan de andere kant hou ik GLMR in de gaten. Ik heb geen limiet orders gezet omdat ik echt geen idee heb hoe diep het vandaag gaat. Dan blijf ik liever zelf achter de knoppen zitten. Rond de 2 dollar schiet ik mijn order in. Daarboven vind ik het wel best en doe ik niets.
Ik heb ook nog geen orders staan, vandaag thuis dus kan rustig tussendoor telkens even kijken hoe het er voor staat.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

De BIFI is trouwens ook behoorlijk in de aanbieding vandaag, voor de liefhebber. Al kruipt hij rap weer omhoog nu lijkt het.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:16:
De BIFI is trouwens ook behoorlijk in de aanbieding vandaag, voor de liefhebber. Al kruipt hij rap weer omhoog nu lijkt het.
Na iedere grote daling volgt een (tijdelijke) opleving. De vraag is of de daling daarna weer opnieuw inzet met nóg lagere koersen tot gevolg of dat dit de bodem was. Persoonlijk vermoed ik dat het nog wel wat lager kan. Als je nu instapt zou ik ook direct naar een uitstappunt kijken dat binnen bijv. 5-6 uurtjes kan worden gehaald, zodat je daarna het vervolg van de daling weer comfortabel kunt uitzitten.

• BTFD
True, al was de bounce op 38K niet echt overtuigend..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11-2025
Alles gaat toch deze week samenkomen, of rusland een inval in oekraine doet. Wij kunnen TA'en wat wij willen, maar imo het wereldtoneel bepaalt de komende tijd de waarde van crypto.
Longterm ben ik in ieder geval bullish :)

[ Voor 10% gewijzigd door keanu_ op 20-02-2022 11:23 ]

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-01 10:33
Wie dacht dat vrouwen en crypto niet samengingen, here it goes:

Gisteren had ik een match op Tinder met een goed uitziende Chinese dame. Ze werkte sinds kort voor een bedrijf in Europa en was daarom hier. Gewoon even een praatje gemaakt en toen vroeg ze om mijn telefoonnummer. Vrij snel, maar OK.

Eerst een tijd gewacht en kreeg maar geen bericht van haar. Ik nog even op Tinder gechecked; match weg. Opeens stuurt ze een voice bericht en zei ze dat ze wat voor werk moest doen. Direct daarna kreeg ik een heel verhaal dat ze in vastgoed zit en inside info over crypto's heeft want haar vader is CEO van een bedrijf. Daarnaast doet ze zelf ook BTC en ETH investeren en vroeg ik er bekend mee was. Weird flex, but ok.

Ik antwoorde daar positief op, maar zonder in details te treden. Waarop ze vroeg hoeveel en welk platform ik gebruikte. Erg subtiel gaan ze dus niet te werk. Gelijk daarna stuurde ze een heel overzicht dat ze 825k winst had gemaakt met 1 of andere vage coin.

Ook allerlei dingen die in haar verhaal niet kloppen.
- Ze gebruikt op Tinder een andere naam dan op whatsapp.
- Ze houd geen rekening met tijdszones.
- Foto's niet altijd dezelfde persoon.

Moraal van het verhaal: let goed op dat je niet gescammed word, zelfs op datingapps. Ik ga er komende week aangifte van doen in ieder geval.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11-2025
Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Het lijkt er soms op dat men zichzelf zoveel mogelijk wil pijnigen en dat nog een grotere kick vindt dan tijdig winst nemen. Zo ontstaan bagholders.
Ligt eraan wat je doel is toch? Wanneer je bent ingestapt en wat je einddoel is?
Spelen met grote bedragen om short-term winst te maken of DCA richting long-term hold. Ik zie wel kansen afhankelijk van je visie :)

• BTFD
keanu_ schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Ligt eraan wat je doel is toch? Wanneer je bent ingestapt en wat je einddoel is?
Uiteindelijk is iedereen hier aanwezig voor de dikke tech! En denk dat maar weinig mensen Crypto bezitten om die snelle winsten te pakken..

Als je dan ADA op 0,83ct hebt aangekocht, heb je inmiddels al 2x een leuke winst zien verdampen en moet je jezelf afvragen of dit niet anders kan..

My two cents..

• Kol Nedra
ADA is een stablecoin! en wellicht stabieler dan de dollar :7
of zou ADA vanaf dit punt ieder jaar met 3-7% dalen?

nothing stops this train

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:24:
[Afbeelding]

Als je ziet wat de laatste jaren in het westen de main topics zijn zegt dat genoeg over waar wij zitten.

Zegt nog niks over crypto, en heel misschien is de huidige situatie wel de trigger om crypto echt mainstream te maken.
Stukje monetaire geschiedenis als hopium shot:

Tussen 1815 en 1914 was er een goudstandaard waarbij briefjes in omloop 100% gedekt was door goud. Ook waren er echte zilveren munten in omloop. De Britse pond (pound sterling) weerspiegelde iets minder dan een kwart van een troy ounce goud (zo’n 31 gram); een Amerikaanse dollar was goed voor ongeveer 1/20 van een ounce goud. De pond was ook het wereldreserve munt in die tijd.
Waarom faalde dit? Omdat vele landen van de goudstandaard af wilde komen om met fictief geld de oorlog te kunnen financieren.

De landen die meededen met de Eerste Wereldoorlog gingen ook snel van de goudstandaard af om het te kunnen bekostigen. Na de oorlog heeft Groot Brittannië getracht om terug te gaan naar de goudstandaard, maar slaagde daar niet in. In deze periode, 1918 tot 1939 was er veel inflatie en veel instabiliteit. Als gevolg hiervan was in Weimar Duitsland hyperinflatie en landjepik door de Fransen. Deze periode noemt men ook wel "monetair interbellum" en werd afgesloten met de Grote Depressie in 1929-1939.
Waarom faalde dit? Omdat fiat.

Na de Tweede Wereldoorlog hebben we tussen 1944 en 1971 het Bretton Woods systeem gehad. Een goudwisselstandaard met een ankermunt, de Dollar. Amerika wilde een oorlog beginnen met Vietnam en daarvoor moest ook "tijdelijk" het niet meer mogelijk zijn om Dollars in te leveren voor goud. Dat resulteerde in de "Nixon Shock" met hoge inflatie in de jaren 70, waarbij Volcker de rente verhoogde naar 20% om het systeem in stand te houden. Dit kan je lezen in Keerpunt 1971.
Waarom faalde dit? Omdat Amerika oorlog wilde voeren en van de goudstandaard af wilde.

Sinds 1971 tot vandaag de dag hebben we het fiatsysteem. Een betaalmiddel zonder intrinsieke waarde én niet gekoppeld aan iets wat ook waarde vertegenwoordigd. Daartussenin zijn er veel andere systemen uit het niets gecreëerd wat veel leverage vertegenwoordigd en wilt men naar een schulden monetair systeem gaan. Dat lees ik als "wees een slaaf om te overleven en geef alles zo snel mogelijk uit". Maar er is ook Bitcoin.
Waarom faalt dit? Omdat fiat.

Ieder periode kent zijn eigen monetaire systeem. Een systeem met 100% gekoppelde waarde overleeft het langst, totdat een machthebber er vanaf wilt om iets duurs te bekostigen. Daarom heeft goud een lange historie en is het meest betrouwbaar. Bitcoin is zelfs nog schaarser dan goud, compleet open en transparant en zal daarom de perfecte monetaire systeem kunnen zijn. Echter moet er nog wel geklust worden om het te laten voldoen aan de eisen van een geldsysteem. Maar ik denk dat het nog zeker 10 jaar duurt voordat het écht bruikbaar is. En nogmaals, een echt schaars systeem blijft vele malen langer bestaan. Dus hodl.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:20:
[...]

Na iedere grote daling volgt een (tijdelijke) opleving. De vraag is of de daling daarna weer opnieuw inzet met nóg lagere koersen tot gevolg of dat dit de bodem was. Persoonlijk vermoed ik dat het nog wel wat lager kan. Als je nu instapt zou ik ook direct naar een uitstappunt kijken dat binnen bijv. 5-6 uurtjes kan worden gehaald, zodat je daarna het vervolg van de daling weer comfortabel kunt uitzitten.
Specifiek voor BIFI? Het is op veel vlakken wel een rare munt, zowel met moves omhoog als omlaag. Er was ook een behoorlijk dump te zien voordat BTC zo omlaag ging. Die lage liquiditeit is waarschijnlijk wat het ingewikkeld maakt, samen met het feit dat er mensen BIFI als onderpand gebruiken om geld te lenen om meer BIFI te kopen.

Wat algeheel marktsentiment ben ik bang dat je wel eens gelijk kan hebben, te meer daar het zondag is.

EDIT: inmiddels ben ik er achter wat die prijsdump bij BIFI triggerde: een kleine liquidatielawine.

[ Voor 5% gewijzigd door Glenn Hoddle op 20-02-2022 11:42 ]

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

PWSteal schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:24:

Moraal van het verhaal: let goed op dat je niet gescammed word, zelfs op datingapps. Ik ga er komende week aangifte van doen in ieder geval.
waarvan precies?

• PWSteal
  • Laatst online: 01-01 10:33
Je hoeft niet perse al slachtoffer te zijn voordat je aangifte kan doen. Bij een vermoeden ben je al vrij om aangifte te doen. Hoe meer mensen dit doen hoe sneller dit op de radar komt bij de politie.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

MicroWhale

The problem is choice

Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/KyS5Ilk5RR5ygeipqi/giphy.gif

Hoe lang deze uitverkoop duurt of wanneer de laagste prijzen zich gaan voordoen weet niemand... maar de sale is begonnen!

Nu is het tijd om te gaan flirten met die mooie projectjes die je in de vorige bull hebt zien staan, maar te duur waren!
Liggen ze nog in de markt? Wordt er nog op gedeveloped? Denk je dat ze nog wat waard zijn als de sale over is (dat kan goed 1-2 jaar duren)?

Kopen Kopen Kopen (insert kermis echo hier)!

[ Voor 5% gewijzigd door MicroWhale op 20-02-2022 11:48 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Voor de mensen die interesse hebben in Helium (HNT).

Ik heb gister iemand gesproken die bezig is met het opzetten van een Things netwerk binnen onze provincie en zo kwam het gesprek op Helium vs. Things, aangezien dat de twee "grote spelers" zijn/worden binnen het hele Internet of Things (4G uitgezonderd).

Eerder in dit topic was ik vrij negatief over Helium, eigenlijk zonder dat ik er echt kennis van had. Nogsteeds weet ik er niet veel vanaf en alles wat ik hieronder vertel is mijn opvatting gebaseerd op de ervaring van 1 persoon en een korte zoektocht op internet.

Het Things netwerk wordt opgezet en beheerd door hobbyisten zonder daar iets voor terug te krijgen. Daarnaast zijn er commerciele partijen (o.a. KPN Things) die een eigen netwerk opzetten met eigen hardware, niet gekoppeld aan het open Things netwerk zover ik begreep. En dan is er het Helium netwerk dat ook door particulieren wordt gedaan maar waar deze geld mee kunnen verdienen dankzij de crypto.

Kosten
De hardware van Helium is (op dit moment) duurder dan de hardware voor Things, ik dacht ongeveer dubbel. Daarnaast betaal je op het Helium netwerk geld (middels de coin) voor het verzenden van data vanaf je IoT device. Hoewel die kosten meevallen, zal het duurder worden als de crypto in waarde stijgt. Bij een commerciele partij betaal je uiteraard maandelijkse kosten / een abonnement.

Dekking
De dekking van Helium valt nu nog erg tegen (vergeleken met dekking van Things) maar groeit harder. Dekking is uiteraard het belangrijkste van zoiets als dit. Wel schijnt het zo te zijn dat Helium 1 standaard (frequentie) gebruikt over de hele wereld, terwijl Things verschilt tussen USA, EU en Azie.

Hardware
Op dit moment moet op elke plek waar je data wil versturen een volledige Helium node staan (erg duur), hoewel er gewerkt wordt aan een oplossing waarbij er alleen een antenne nodig is, wat de kosten voor uitrollen erg zal laten dalen.
Wil je een IoT device op zowel het Helium als Things netwerk zetten, dan is daar op dit moment dubbele hardware voor nodig. Het schijnt dat er gewerkt wordt aan hardware waarbij je op beide netwerken kan, zodat een keuze maken minder noodzakelijk is.

Verdienen met Helium
Via de officiele Helium explorer/map kunnen de nodes bekeken en hoeveel zo'n node oplevert. Er lijkt af en toe valsgespeeld te worden* dus de kosten en dekking zullen lager uitvallen. Bijvoorbeeld een node in Den Haag verdiende $25 in 30 dagen en de hardware kost ongeveer $600. Met het Things netwerk valt uiteraard geen geld te verdienen.
*) Valsspelen gebeurd waarschijnlijk door meerdere nodes naast elkaar te zetten maar deze op verschillende lokaties/coordinaten aan te melden op de kaart/website. Dit lijkt namelijk allemaal "op goed vertrouwen".

Usecase
Dit is waar het allemaal om draait.

1. Lokaal / kleinschalig, bijvoorbeeld een boerderij of een stad. Dit is zo'n klein oppervlak, daarbij ben je goedkoper af om zelf een netwerk op te zetten met eigen hardware. Hier heeft dus Helium geen toegevoegde waarde.

2. Binnen heel Nederland, bijv. volgen van vrachtwagens van distributie naar winkel. Zelf opzetten op zo'n grote schaal is niet te doen kwa kosten. Het Things netwerk heeft in NL vrij goede dekking dus ook al zijn het hobbyisten, de kans dat er opeens gaten vallen waardoor het niet meer werkt is relatief klein. Is het heel belangrijk dan kan je een commerciele partij gebruiken (hoewel ik niet weet wat de kosten daarvan zijn). Hier kan het Helium netwerk een alternatief zijn, afhankelijk van de kosten, maar een clear winner is het absoluut niet.

3. Internationaal, bijv. containers op vrachtschepen. Zelf opzetten is onmogelijk. De dekking van het Things netwerk is hier op moment niet genoeg voor, waardoor er plekken zijn zonder ontvangst. Commerciele partijen zijn (in verhouding) heel duur. In veel gevallen wordt tracking nu alleen gedaan op vaste plekken; bijv. een kraan in een haven scant de container, dan in de volgende haven wordt pas weer gescannt. Of er wordt een 4G verbinding gebruikt. Hier kan Helium een goedkoper alternatief zijn, als de dekking verder door groeit en de kosten van data verzenden niet te hoog worden (als de crypto hard stijgt).

Toekomst
Zolang er geld te verdienen valt, zullen mensen gemotiveerd zijn om zich aan te sluiten bij Helium. Maar door de kosten van hardware zal dit denk ik voorlopig alleen binnen westerse landen worden opgepakt. Investeren in Helium is daarmee gokken dat de dekking flink verbeterd terwijl de kosten van gebruik (=verzenden data) niet te hoog worden. En dat daarna grote internationale bedrijven het gaan gebruiken (is het belangrijk genoeg om zo precies te tracken? kost het veel minder dan huidige opties?).

Ik vind het een grote gok, maar misschien hebben anderen in dit topic iets aan bovenstaande. :)

Links
- https://explorer.helium.com/ - Officiele map met dekking van Helium
- https://coveragemap.net/heatmap/ - Community map met dekking Helium
- https://ttnmapper.org/heatmap/ - Community map met dekking Things
- https://coinmarketcap.com/currencies/helium/ - Helium crypto op CoinMarketCap

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

PWSteal schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Je hoeft niet perse al slachtoffer te zijn voordat je aangifte kan doen. Bij een vermoeden ben je al vrij om aangifte te doen. Hoe meer mensen dit doen hoe sneller dit op de radar komt bij de politie.
ja, maar dan moet er wel een (poging tot) strafbaar feit zijn, en dat zie ik even niet in je verhaal.

• Kol Nedra
Mijn focus DCA/DVA:
-Bitcoin (80%-85%)

de rest fluctueert van hoeveel ik erin stop, ligt aan de huidige prijs, is het harder gedaald dan de maand ervoor dan gaat er meer fiat in:
-BIT
-MINA
-ETH
-DOT
-KAVA

-BOO doe ik alleen als het rond de $15 of lager ligt

tja en dan hebben we GLMR, wil ik toch ook eigenlijk beetje mee beginnen....
te weinig fiat voor alles :+

het is niet dat ik elke maand een bedrag in bepaalde muntjes gooi, ligt helemaal aan de prijs, dus altcoin is meer DVA als dca dus. Bitcoin daarentegen is wel dan gewoon doorgaat

[ Voor 35% gewijzigd door Kol Nedra op 20-02-2022 12:05 ]

nothing stops this train

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:51:
[...]

ja, maar dan moet er wel een (poging tot) strafbaar feit zijn, en dat zie ik even niet in je verhaal.
Die aangifte wordt niks mee gedaan, compleet nutteloos dus.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

OkkE schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:50:
Voor de mensen die interesse hebben in Helium (HNT).

Ik heb gister iemand gesproken die bezig is met het opzetten van een Things netwerk binnen onze provincie en zo kwam het gesprek op Helium vs. Things, aangezien dat de twee "grote spelers" zijn/worden binnen het hele Internet of Things (4G uitgezonderd).

Eerder in dit topic was ik vrij negatief over Helium, eigenlijk zonder dat ik er echt kennis van had. Nogsteeds weet ik er niet veel vanaf en alles wat ik hieronder vertel is mijn opvatting gebaseerd op de ervaring van 1 persoon en een korte zoektocht op internet.

Het Things netwerk wordt opgezet en beheerd door hobbyisten zonder daar iets voor terug te krijgen. Daarnaast zijn er commerciele partijen (o.a. KPN Things) die een eigen netwerk opzetten met eigen hardware, niet gekoppeld aan het open Things netwerk zover ik begreep. En dan is er het Helium netwerk dat ook door particulieren wordt gedaan maar waar deze geld mee kunnen verdienen dankzij de crypto.

Kosten
De hardware van Helium is (op dit moment) duurder dan de hardware voor Things, ik dacht ongeveer dubbel. Daarnaast betaal je op het Helium netwerk geld (middels de coin) voor het verzenden van data vanaf je IoT device. Hoewel die kosten meevallen, zal het duurder worden als de crypto in waarde stijgt. Bij een commerciele partij betaal je uiteraard maandelijkse kosten / een abonnement.

Dekking
De dekking van Helium valt nu nog erg tegen (vergeleken met dekking van Things) maar groeit harder. Dekking is uiteraard het belangrijkste van zoiets als dit. Wel schijnt het zo te zijn dat Helium 1 standaard (frequentie) gebruikt over de hele wereld, terwijl Things verschilt tussen USA, EU en Azie.

Hardware
Op dit moment moet op elke plek waar je data wil versturen een volledige Helium node staan (erg duur), hoewel er gewerkt wordt aan een oplossing waarbij er alleen een antenne nodig is, wat de kosten voor uitrollen erg zal laten dalen.
Wil je een IoT device op zowel het Helium als Things netwerk zetten, dan is daar op dit moment dubbele hardware voor nodig. Het schijnt dat er gewerkt wordt aan hardware waarbij je op beide netwerken kan, zodat een keuze maken minder noodzakelijk is.

Verdienen met Helium
Via de officiele Helium explorer/map kunnen de nodes bekeken en hoeveel zo'n node oplevert. Er lijkt af en toe valsgespeeld te worden* dus de kosten en dekking zullen lager uitvallen. Bijvoorbeeld een node in Den Haag verdiende $25 in 30 dagen en de hardware kost ongeveer $600. Met het Things netwerk valt uiteraard geen geld te verdienen.
*) Valsspelen gebeurd waarschijnlijk door meerdere nodes naast elkaar te zetten maar deze op verschillende lokaties/coordinaten aan te melden op de kaart/website. Dit lijkt namelijk allemaal "op goed vertrouwen".

Usecase
Dit is waar het allemaal om draait.

1. Lokaal / kleinschalig, bijvoorbeeld een boerderij of een stad. Dit is zo'n klein oppervlak, daarbij ben je goedkoper af om zelf een netwerk op te zetten met eigen hardware. Hier heeft dus Helium geen toegevoegde waarde.

2. Binnen heel Nederland, bijv. volgen van vrachtwagens van distributie naar winkel. Zelf opzetten op zo'n grote schaal is niet te doen kwa kosten. Het Things netwerk heeft in NL vrij goede dekking dus ook al zijn het hobbyisten, de kans dat er opeens gaten vallen waardoor het niet meer werkt is relatief klein. Is het heel belangrijk dan kan je een commerciele partij gebruiken (hoewel ik niet weet wat de kosten daarvan zijn). Hier kan het Helium netwerk een alternatief zijn, afhankelijk van de kosten, maar een clear winner is het absoluut niet.

3. Internationaal, bijv. containers op vrachtschepen. Zelf opzetten is onmogelijk. De dekking van het Things netwerk is hier op moment niet genoeg voor, waardoor er plekken zijn zonder ontvangst. Commerciele partijen zijn (in verhouding) heel duur. In veel gevallen wordt tracking nu alleen gedaan op vaste plekken; bijv. een kraan in een haven scant de container, dan in de volgende haven wordt pas weer gescannt. Of er wordt een 4G verbinding gebruikt. Hier kan Helium een goedkoper alternatief zijn, als de dekking verder door groeit en de kosten van data verzenden niet te hoog worden (als de crypto hard stijgt).

Toekomst
Zolang er geld te verdienen valt, zullen mensen gemotiveerd zijn om zich aan te sluiten bij Helium. Maar door de kosten van hardware zal dit denk ik voorlopig alleen binnen westerse landen worden opgepakt. Investeren in Helium is daarmee gokken dat de dekking flink verbeterd terwijl de kosten van gebruik (=verzenden data) niet te hoog worden. En dat daarna grote internationale bedrijven het gaan gebruiken (is het belangrijk genoeg om zo precies te tracken? kost het veel minder dan huidige opties?).

Ik vind het een grote gok, maar misschien hebben anderen in dit topic iets aan bovenstaande. :)

Links
- https://explorer.helium.com/ - Officiele map met dekking van Helium
- https://coveragemap.net/heatmap/ - Community map met dekking Helium
- https://ttnmapper.org/heatmap/ - Community map met dekking Things
- https://coinmarketcap.com/currencies/helium/ - Helium crypto op CoinMarketCap
Erg leuk verhaal en mooie uiteenzetting, geen muntje voor mij echter, al ben ik werkzaam in de logistiek en heb ik in mijn tijd bij KPN zakelijke markt verschillende zeer bruikbare en toegepaste usecases voor IoT gezien. Ik verwacht echter niet dat Crypto en de blockchain dit nodig zal hebben en andersom.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@OkkE Er is een speciaal topic voor HNT. Ik kan je uit ervaring meegeven dat commerciële partijen liever niet afhankelijk zijn van dergelijke netwerken. Wij hebben bijv. zowel Sigfox als LoRa geprobeerd, maar zijn nu uiteindelijk teruggevallen op LTE-M voor IoT-oplossingen. In het verleden ook tests gedaan met The Things Network en anderen. Maar je kunt gewoon niet 100% vertrouwen op de dekking en als je een product levert waarvan de klant dat wel verwacht dan stap je al snel over op iets anders. Voor de hobby en proof of concept achtige zaken is het erg leuk, maar professioneel/commercieel zou ik mijn bedrijfsresultaten er niet aan op willen hangen. HNT biedt echt wel kansen, is in ieder geval iets anders dan een doorsnee cryptocurrency, maar ik zie er zelf weinig toekomst in voor de langere termijn en echt grootschalig gebruik.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Specifiek voor BIFI? Het is op veel vlakken wel een rare munt, zowel met moves omhoog als omlaag. Er was ook een behoorlijk dump te zien voordat BTC zo omlaag ging. Die lage liquiditeit is waarschijnlijk wat het ingewikkeld maakt, samen met het feit dat er mensen BIFI als onderpand gebruiken om geld te lenen om meer BIFI te kopen.

Wat algeheel marktsentiment ben ik bang dat je wel eens gelijk kan hebben, te meer daar het zondag is.

EDIT: inmiddels ben ik er achter wat die prijsdump bij BIFI triggerde: een kleine liquidatielawine.
Ik heb gisteren alle BIFI de deur uitgedaan, niet om BIFI zelf, maar ivm de Bitcoin koers. BIFI volgt die op dit moment ook grotendeels. Bitcoin heeft nu een sideways moment, BIFI stijgt dan, maar als Bitcoin verder daalt dan volgt BIFI denk ik net zo goed weer.

• BTFD
Hier ligt de focus rondom de Polkadot omgeving, met DOT, ACA, ASTAR, KAR, GLMR/MOVR enz.

Dit naast een percentage BTC & ETH of course..

EDIT:

Ook heb ik nog MATIC & FTM in het vizier maar zoals al aangegeven:

[ Voor 29% gewijzigd door BTFD op 20-02-2022 12:19 ]

• Khaelos
Kol Nedra schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Het kan lager.

maar het kan ook omhoog gaan :D

timen is niet te doen, ik wacht nog 4 dagen (moet wel dan is het salaris er pas weer lol)

maar wat een rektheid, mijn CRO is nu -€586 al waard en dat sinds afgelopen dinsdag :+
helaas.....toch is dca op langer termijn een betere keuze dus ;)
Ik heb een poosje terug onder andere 400€ aan CELR gekocht en dat is nu ook nog maar 220€ waard.. :|

Ach HODL! Roepen we dan toch? :+

• zwembroek
BTFD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Hier ligt de focus rondom de Polkadot omgeving, met DOT, ACA, ASTAR, KAR, GLMR/MOVR enz.

Dit naast een percentage BTC & ETH of course..
Ik wacht op Polkadot < $10.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
MicroWhale schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:47:
[Afbeelding]

Hoe lang deze uitverkoop duurt of wanneer de laagste prijzen zich gaan voordoen weet niemand... maar de sale is begonnen!

Nu is het tijd om te gaan flirten met die mooie projectjes die je in de vorige bull hebt zien staan, maar te duur waren!
Liggen ze nog in de markt? Wordt er nog op gedeveloped? Denk je dat ze nog wat waard zijn als de sale over is (dat kan goed 1-2 jaar duren)?

Kopen Kopen Kopen (insert kermis echo hier)!
Ik wacht zelf nog eventjes. Gelukkig had ik het vorige week bij het rechte eind met de bulltrap maar ik denk persoonlijk dat BTC eerst nog richting de 23k regionen gaat voor we weer omhoog kunnen kijken.

• BTFD
zwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Redelijk optimistisch, maar goed, het zou zomaar kunnen..
Ik zit er nog net boven, want als hij de $10 verliest, is het volgende punt $6+ volgens de week chart..

Moet wel zeggen dat bovenstaande order met potlood geschreven is! :X

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG8lTI3n8FiFs49NXUVkzSIg6FY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sx7LvyTchR5LxOJqYe3VsNKA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuF2HdCzaA-Qfkyy56LXpE-xiKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5eEFZCV1o68wRrYeXeq9ZS6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen tijd voor candles gluren. Fijne carnaval allen!

En oh wie uit Brabant is hier nu in Venetië om lekker te hossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31DT4KEBIvwE5qbUUECQ0_yxM90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIiUxriIRybLMmUdxl4I7Nza.jpg?f=fotoalbum_large

Wenn 69k weekly close? Ciao!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTFD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Ik zit er nog net boven, want als hij de $10 verliest, is het volgende punt $6+ volgens de week chart..

En mocht die zover vallen, duik je dan vol in DOT, of verdeel je en ga je voor meerdere projecten daaromheen ;). Choices :Y

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:12
Qunix schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Stukje monetaire geschiedenis als hopium shot:

Tussen 1815 en 1914 was er een goudstandaard waarbij briefjes in omloop 100% gedekt was door goud. Ook waren er echte zilveren munten in omloop. De Britse pond (pound sterling) weerspiegelde iets minder dan een kwart van een troy ounce goud (zo’n 31 gram); een Amerikaanse dollar was goed voor ongeveer 1/20 van een ounce goud. De pond was ook het wereldreserve munt in die tijd.
Waarom faalde dit? Omdat vele landen van de goudstandaard af wilde komen om met fictief geld de oorlog te kunnen financieren.

De landen die meededen met de Eerste Wereldoorlog gingen ook snel van de goudstandaard af om het te kunnen bekostigen. Na de oorlog heeft Groot Brittannië getracht om terug te gaan naar de goudstandaard, maar slaagde daar niet in. In deze periode, 1918 tot 1939 was er veel inflatie en veel instabiliteit. Als gevolg hiervan was in Weimar Duitsland hyperinflatie en landjepik door de Fransen. Deze periode noemt men ook wel "monetair interbellum" en werd afgesloten met de Grote Depressie in 1929-1939.
Waarom faalde dit? Omdat fiat.

Na de Tweede Wereldoorlog hebben we tussen 1944 en 1971 het Bretton Woods systeem gehad. Een goudwisselstandaard met een ankermunt, de Dollar. Amerika wilde een oorlog beginnen met Vietnam en daarvoor moest ook "tijdelijk" het niet meer mogelijk zijn om Dollars in te leveren voor goud. Dat resulteerde in de "Nixon Shock" met hoge inflatie in de jaren 70, waarbij Volcker de rente verhoogde naar 20% om het systeem in stand te houden. Dit kan je lezen in Keerpunt 1971.
Waarom faalde dit? Omdat Amerika oorlog wilde voeren en van de goudstandaard af wilde.

Sinds 1971 tot vandaag de dag hebben we het fiatsysteem. Een betaalmiddel zonder intrinsieke waarde én niet gekoppeld aan iets wat ook waarde vertegenwoordigd. Daartussenin zijn er veel andere systemen uit het niets gecreëerd wat veel leverage vertegenwoordigd en wilt men naar een schulden monetair systeem gaan. Dat lees ik als "wees een slaaf om te overleven en geef alles zo snel mogelijk uit". Maar er is ook Bitcoin.
Waarom faalt dit? Omdat fiat.

Ieder periode kent zijn eigen monetaire systeem. Een systeem met 100% gekoppelde waarde overleeft het langst, totdat een machthebber er vanaf wilt om iets duurs te bekostigen. Daarom heeft goud een lange historie en is het meest betrouwbaar. Bitcoin is zelfs nog schaarser dan goud, compleet open en transparant en zal daarom de perfecte monetaire systeem kunnen zijn. Echter moet er nog wel geklust worden om het te laten voldoen aan de eisen van een geldsysteem. Maar ik denk dat het nog zeker 10 jaar duurt voordat het écht bruikbaar is. En nogmaals, een echt schaars systeem blijft vele malen langer bestaan. Dus hodl.
Ik neem je betoog even voor waarheid aan, te lui om research te doen. Maar erg leuk en interessant, thanks!
Kan ook weer in de Hopiumpijp.

• zwembroek
BTFD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Het hangt van Bitcoin af. Als we een wick krijgen naar 28k zie ik het zomaar gebeuren. Gaan we nog lager dan kan je op die $6 wachten. Voor dergelijke scenarios kan je maar beter genoeg geld achter de hand hebben.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De koers en 3m MA99 raken elkaar zo. Dat is vaak het punt dat Bitcoin stopt met sideways gaan en weer richting kiest. Mocht Bitcoin stijgen dan is dat waarschijnlijk tot maximaal +-38.750 USD om daarna verder te dalen. Of hij daalt direct verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAwsuXkkXqh803D6Py3Ge2T2XbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6W5sndJFEl7vy7Mfq2Cif3U.jpg?f=fotoalbum_large

• zwembroek
Ik kan er niets aan doen maar ik vind koersen kijken steeds leuker worden in een dalende markt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
zwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:47:
Ik kan er niets aan doen maar ik vind koersen kijken steeds leuker worden in een dalende markt.
Same here.

Voor mij voelt in stablecoins zitten met dalende prijzen hetzelfde als een bullrun en all-in zitten :) Even goed opladen, extra coins meepakken en daar tijdens de volgende stijging weer je voordeel mee doen.

• Tiepfoud
zwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:19:
[...]

Zat daar deze zomer ook op te wachten, was mislukt bij mij, dan maar aan 10 Euries gekocht in de plaats :P

• Tiepfoud
Fantom netwerk heeft het precies wel lastig .. Wacht al 10 mins op transactie, en al extra gas betaald

Edit: nvm. Vergeten te bevestigen op Ledger...

[ Voor 30% gewijzigd door Tiepfoud op 20-02-2022 12:58 ]

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:44:
De koers en 3m MA99 raken elkaar zo. Dat is vaak het punt dat Bitcoin stopt met sideways gaan en weer richting kiest. Mocht Bitcoin stijgen dan is dat waarschijnlijk tot maximaal +-38.750 USD om daarna verder te dalen. Of hij daalt direct verder.
[Afbeelding]
Misschien een domme vraag, maar waarom denk je dit op de tijdslijn van 3 minuten gebeurd? Als je hem op het uur pakt ziet het er heel anders uit? hoe weet jij welke waar is? :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Erg leuk verhaal en mooie uiteenzetting, geen muntje voor mij echter, al ben ik werkzaam in de logistiek en heb ik in mijn tijd bij KPN zakelijke markt verschillende zeer bruikbare en toegepaste usecases voor IoT gezien. Ik verwacht echter niet dat Crypto en de blockchain dit nodig zal hebben en andersom.
Thanks. :) Ik kwam inderdaad ook tot dezelfde conclusie: waarschijnlijk geen munt voor mij en denk ook niet dat crypto/blockcain genoeg toevoegt voor IoT.
Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:04:
@OkkE Er is een speciaal topic voor HNT.
Dat was een betere plek geweest voor mijn reactie ja.
Taro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:04:
Ik kan je uit ervaring meegeven dat commerciële partijen liever niet afhankelijk zijn van dergelijke netwerken. Wij hebben bijv. zowel Sigfox als LoRa geprobeerd, maar zijn nu uiteindelijk teruggevallen op LTE-M voor IoT-oplossingen. In het verleden ook tests gedaan met The Things Network en anderen. Maar je kunt gewoon niet 100% vertrouwen op de dekking en als je een product levert waarvan de klant dat wel verwacht dan stap je al snel over op iets anders. Voor de hobby en proof of concept achtige zaken is het erg leuk, maar professioneel/commercieel zou ik mijn bedrijfsresultaten er niet aan op willen hangen. HNT biedt echt wel kansen, is in ieder geval iets anders dan een doorsnee cryptocurrency, maar ik zie er zelf weinig toekomst in voor de langere termijn en echt grootschalig gebruik.
Tot die conclusie ben ik ook min of meer gekomen. Er moet nog een hoop gebeuren qua dekking voor het uberhaupt zakelijk gebruikt zou kunnen worden en zelfs dan denk ik dat je gelijkt hebt; zulke belangrijke zaken doe je als commercieel bedrijf in eigen beheer.

De hobby "markt" alleen is denk ik niet voldoende om Helium tot een echt groot succes te maken in de zin dat het je veel gaat opleveren als je investeert in de cryptocurrency.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BTFD
zenith schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Als je hem op het uur pakt ziet het er heel anders uit?
Ook daar loopt een MA(7) die uitkomt op 38,4K..

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-12-2025
Ben even benieuwd heren..

https://www.strawpoll.me/45969113

Alvast bedankt :+

[ Voor 3% gewijzigd door dylan_ op 20-02-2022 13:17 ]

• BTFD
Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:28:
[...]
En mocht die zover vallen, duik je dan vol in DOT, of verdeel je en ga je voor meerdere projecten daaromheen ;). Choices :Y
Het eeuwige dilemma als die munten zo ‘goedkoop’ zijn, in de bull dacht ik een plan klaar te hebben en nu ben ik mijn orders aan het verschuiven van het ene project naar de ander.. 7(8)7

Maar denk dat er nog wel wat tijd over is om dit nogmaals goed te bekijken en anders gewoon blind all-in op VET & ADA! :7

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zwembroek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:47:
Ja hè... UAE Tour vandaag, maar óók Andalusië, Alpes-Maritimes en de Algarve.

Genieten

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
OkkE schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:59:
[...]
Dat was een betere plek geweest voor mijn reactie ja.
Kan hier ook prima hoor, was meer om het even te benoemen voor andere geïnteresseerden.
Tot die conclusie ben ik ook min of meer gekomen. Er moet nog een hoop gebeuren qua dekking voor het uberhaupt zakelijk gebruikt zou kunnen worden en zelfs dan denk ik dat je gelijkt hebt; zulke belangrijke zaken doe je als commercieel bedrijf in eigen beheer.
Grote providers zoals KPN, Vodafone en T-Mobile bieden als je een beetje volume hebt veel opties en mogelijkheden. Je eigen netwerk opzetten is dan echt geen optie, maar meevaren op de bestaande providers wel. Daarom denk ik dat HNT altijd een beetje in de hobbysferen zal blijven vertoeven. En dat is natuurlijk prima, het is ook leuk om te pionieren. IOTA zou volgens mij ook op bijv. antennes van grote providers worden gaan gebruikt als IoT gateway node/hub, maar komt daar ook niet echt van de grond.

Het idee om crypto in ruil voor dataverkeer, stroom en een stuk hardware te verstrekken is an sich erg goed, maar dan moet men ook echt wel de gaten in het netwerk gaan vullen en dan kom je al snel in de vergunningen- en contractuele sfeer terecht omdat je daken en voorzieningen van anderen moet gaan gebruiken. En dan is crypto waarschijnlijk een té volatiele en dunne inkomstenbron om dusdanig te werk te gaan. Maar misschien heb ik het mis :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
zenith schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waarom denk je dit op de tijdslijn van 3 minuten gebeurd? Als je hem op het uur pakt ziet het er heel anders uit? hoe weet jij welke waar is? :)
Dat hoeft niet alleen op de 3 minute te gebeuren, maar ik trade daar zelf wel vaak bewust op. In dit geval zie je overigens op de 15m en 1H dat dit met elkaar samenvalt, verschillende timeframes en MA's hebben invloed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9f44hZ-qh50Tzoda1o4Ym-ZXIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqtvwwQUOTV3kpD8wQq21nTX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtwDX9bZCqTBbDj6ei0j7yFguqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvvL7dNgvm9PCO5oJiP95G1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VejcuNjFofwIAWecHUXr3lM2hrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YS98IVSqqAJ7pr5u3qlFnTTk.jpg?f=fotoalbum_large

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Er vliegen een paar kraaltjes de deur uit, zoals verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIYi31G4WXNo02iHR7dwYMLKyOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2y3fbPj3cJQ1PKre9ewKnJrw.png?f=fotoalbum_large

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:10:

[Afbeelding]
Niet te zuinig :+
Moet je nagaan wanneer BTC nog even in elkaar flikkert straks

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

sjorremans schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Hopelijk gaan die miljoenen BTC in, al zet dat ook geen zoden aan de dijk ;).

• Pelox
sjorremans schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Heb je ook een tijdstip?

Zero.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ngangatar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:10:

[Afbeelding]
Die gaat ineens wel hard zeg. Zit zelf al sinds gisteren in fiat, en nu wachten op de bodem. Heb zelf Nuls en Ant in het vizier. Daar denk ik te weten waar de bodem ligt. Een redelijk nieuwe coin als Glrm is echt koffiedik kijken, die kan nog veel lager denk ik.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Pelox
Daacuso schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Die gaat ineens wel hard zeg. Zit zelf al sinds gisteren in fiat, en nu wachten op de bodem. Heb zelf Nuls en Ant in het vizier. Daar denk ik te weten waar de bodem ligt. Een redelijk nieuwe coin als Glrm is echt koffiedik kijken, die kan nog veel lager denk ik.
Dat kan zeker, is pas 95% gedaald de afgelopen weken :+

Zero.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
Zal glimmer onder de 2 dollar duiken?😂

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

sjorremans schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:17:
Zal glimmer onder de 2 dollar duiken?😂
Confirmed.

Ik weet niet meer wie het was (Kol?) maar ik las iemand hier met inkooporders tussen de 2.50 en 2.00 dollar. Hopelijk weggehaald en met vingers achter de knoppen inmiddels.

[ Voor 34% gewijzigd door Ngangatar op 20-02-2022 14:20 ]

• Chaes
  • Laatst online: 01:05

Chaes

#HODL

Zo maar even wat GLMR inslaan dan.
Pagina: 1 ... 111 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!