Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik wacht zelf op de dead cat bounce om de hele zooi maar te verkopen trouwens.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/L4agbsb96Z6gIChXWcPMYlX0.gif?f=user_large)
Dead cat bounce? Of volgende week nog steeds groene kaarsen?
[ Voor 14% gewijzigd door Moiety op 13-01-2022 00:10 ]
Zolang alts 2x zo hard stijgen dan Bitcoin is het volledig onmogelijk om überhaupt de 69k ooit nog aan te tikken, laat staan dat het verder gaat. Er is te weinig vermogen om die pump van beide kanten tegelijkertijd te financieren, plus de (nieuwe) bagholders die uit angst op de verkoop knop drukken als hun shitcoin eindelijk de stakingperiode heeft uitgezeten zullen de prijs uiteindelijk drukken.MaStar schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:42:
[...]
Veel signalen staan op groen voor verdere groei....
Misschien dat die BTC spot ETF nog wat vermogen in het systeem kan drukken, als die ooit komt. Misschien zijn er meer bedrijven of landen die openlijk vertrouwen gaan uitspreken en investeren. Het moet imo echt die kant op wil je de gehele crypto markt (inclusief alts) omhoog krijgen.
Echter gaat dat natuurlijk niet gebeuren zolang de koers blijft kwakkelen (eigenlijk heel stom, maarja) en de US langzamerhand toch inflatie serieus begint te nemen en de FED daarop het bijdrukken afremt.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 13-01-2022 00:21 ]
Jij hebt de focus op BTC.Richh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:12:
[...]
Zolang alts 2x zo hard stijgen dan Bitcoin is het volledig onmogelijk om überhaupt de 69k ooit nog aan te tikken, laat staan dat het verder gaat. Er is te weinig vermogen om die pump van beide kanten tegelijkertijd te financieren, plus de (nieuwe) bagholders die uit angst op de verkoop knop drukken als hun shitcoin eindelijk de stakingperiode heeft uitgezeten zullen de prijs uiteindelijk drukken.
Misschien dat die BTC spot ETF nog wat vermogen in het systeem kan drukken, als die ooit komt. Misschien zijn er meer bedrijven of landen die openlijk vertrouwen gaan uitspreken en investeren. Het moet imo echt die kant op wil je de gehele crypto markt (inclusief alts) omhoog krijgen.
Echter gaat dat natuurlijk niet gebeuren zolang de koers blijft kwakkelen (eigenlijk heel stom, maarja) en de US langzamerhand toch inflatie serieus begint te nemen en de FED daarop het bijdrukken afremt.
ETH is slechts half zo groot en vertegenwoordigd de rest van de markt. Ik denk dat er de komende tijd meer vertrouwen komt in Ethereum en alts dan in Bitcoin. Een proces dat in feite al 2 jaar lang gaande is en dankzij huidige ontwikkelingen niet zal stagneren.
BTC zal er wel blijven de komende tijd, maar "zij projectjes van BTC" zouden betere investeringen kunnen blijken, zeker als je bereid bent om 1 of 2x per jaar wilt traden. Stug in BTC blijven is jammer van je geld. zo wijst de afgelopen 24 maanden uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 13-01-2022 00:31 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Alts stijgen de laatste paar dagen inderdaad twee keer zo snel als BTC, maar zijn de afgelopen maand (paar uitzonderingen) ook vier keer zo snel gedaald. Denk dat het echt wel weer goed komt met een nieuwe ATH voor het eind van het jaar. Dat, of ETH geeft ineens flink gas en flipped BTC, maar dat zie ik niet gebeuren haha.Richh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:12:
[...]
Zolang alts 2x zo hard stijgen dan Bitcoin is het volledig onmogelijk om überhaupt de 69k ooit nog aan te tikken, laat staan dat het verder gaat. Er is te weinig vermogen om die pump van beide kanten tegelijkertijd te financieren, plus de (nieuwe) bagholders die uit angst op de verkoop knop drukken als hun shitcoin eindelijk de stakingperiode heeft uitgezeten zullen de prijs uiteindelijk drukken.
Ik zou zeggen, kijk eens naar de fase waarin de adoptie van dergelijke coins echt daadwerkelijk de zolderkamer onttrekt en hoeveel geld er nou echt in om gaat. Dergelijke 'projecten' kennen vooral veel (stiekem helemaal niet verhandelbaar) volume en een 'goedkope' coin, met als gevolg een bizarre market cap. Het daadwerkelijke on-chain volume staat in schril contrast tot de gigantische waardering die er nu al aan wordt gegeven. Talloze alts steunen daarmee volledig op durfkapitaal. Dat is erg risicovol als het niet wordt waargemaakt. De geschiedenis heeft dit meermaals bewezen.Mooody schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:29:
[...]
Jij hebt de focus op BTC.
ETH is slechts half zo groot en vertegenwoordigd de rest van de markt. Ik denk dat er de komende tijd meer vertrouwen komt in Ethereum en alts dan in Bitcoin. Een proces dat in feite al 2 jaar lang gaande is en dankzij huidige ontwikkelingen niet zal stagneren.
Dit heeft niks met mijn focus op BTC te maken, wel met mijn focus op de geopolitieke en economische ontwikkelingen en algemeen logisch inzicht.
Flippenings worden al 2 halvings voorspeld. Boze tongen zullen beweren dat dit 'proces' al 7 jaar speelt. De vorige keer was er een fork van BTC en een ETH run en werd het bijna close, nu zijn we nog steeds mijlenver verwijderd van een dergelijke situatie eigenlijk.
Ongetwijfeld. Alts zijn al 3 halvings een betere investering - mits je op tijd verzilverd en actief trade.BTC zal er wel blijven de komende tijd, maar "zij projectjes van BTC" zouden betere investeringen kunnen blijken, zeker als je bereid bent om 1 of 2x per jaar wilt traden. Stug in BTC blijven is jammer van je geld. zo wijst de afgelopen 24 maanden uit.
Niet iedereen heeft daar de tijd en/of energie voor en maakt dus bewust andere keuzes. Deze stelling is dan eigenlijk ook het probleem van de huidige situatie. Bovenal zit er een vorm van idealisme in mijn investeringen, die ik nooit 'jammer van mijn geld' zou vinden, zelfs niet als het compleet zou falen overigens.
Het probleem is dat een verdeelde groep particuliere investeerders die zich vooral druk maakt over de sterkste marketing onmogelijk deze miljarden market cap terug kan oppompen. Dat zal de toekomst ook dit maal opnieuw uitwijzen.
En dat is gewoon echt zonde. Als men in deze fase nog in de BTC pump fase had gezeten en het altseizoen nog niet echt actief was, had het plaatje er nu heel anders uitgezien. Ook dan hadden alts btc outperformed - met als gevolg nog veel, veel hogere winsten voor de moonboys. Helaas heeft onbegrip, egoïsme en eigenbelang / 'get rich quick' de visie van Satoshi de nek omgedraaid, en zijn we gewoon nog steeds afhankelijk van de grillen van de FED. Dat is pas echt jammer van je geld, en ook al langer dan 2 jaar gaande...
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 13-01-2022 01:10 ]
Dan kom je met eenzelfde investeringsvolume weer uit bij dezelfde top. Ergo, triple top als het allemaal goed gaat.Valandin schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:45:
[...]
Alts stijgen de laatste paar dagen inderdaad twee keer zo snel als BTC, maar zijn de afgelopen maand (paar uitzonderingen) ook vier keer zo snel gedaald. Denk dat het echt wel weer goed komt met een nieuwe ATH voor het eind van het jaar. Dat, of ETH geeft ineens flink gas en flipped BTC, maar dat zie ik niet gebeuren haha.
Alternatief scenario is dat BTC nu weer langzaam naar ATH groeit, en de BTC pairs neutraal blijven. Daarmee stijgen alle alts in dollarwaarde en stijgt de market cap zonder dat er een dollar in verhandeld hoeft te worden. Bijkomend voordeel: bitcoin speelt zichzelf in the picture van echt vermogenden (bedrijven, landen) wat de groei kan aansterken.
Als daarna pas de eindrun / altseason wordt ingezet, gaan die alts nog steeds meermaals over de kop, maar dan vanaf een veel hogere startpositie. Zonder dat het de investeerders extra geld kost om de pump te bereiken. Dat is imho echt de enige weg om crypto nog noemenswaardig te laten groeien.
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 13-01-2022 01:12 ]
God morks in wysterious ways.
Je hebt gelijk. In jouw "narrow focus" zal je ook altijd gelijk hebben. Laat natuurlijk wel onverlet dat er de komende 10 jaar nog van alles kan gebeuren, rondom jouw gelijk.....Richh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:58:
[...]
Ik zou zeggen, kijk eens naar de fase waarin de adoptie van dergelijke coins echt daadwerkelijk de zolderkamer onttrekt en hoeveel geld er nou echt in om gaat. Dergelijke 'projecten' kennen vooral veel (stiekem helemaal niet verhandelbaar) volume en een 'goedkope' coin, met als gevolg een bizarre market cap. Het daadwerkelijke on-chain volume staat in schril contrast tot de gigantische waardering die er nu al aan wordt gegeven. Talloze alts steunen daarmee volledig op durfkapitaal. Dat is erg risicovol als het niet wordt waargemaakt. De geschiedenis heeft dit meermaals bewezen.
Dit heeft niks met mijn focus op BTC te maken, wel met mijn focus op de geopolitieke en economische ontwikkelingen en algemeen logisch inzicht.
Flippenings worden al 2 halvings voorspeld. Boze tongen zullen beweren dat dit 'proces' al 7 jaar speelt. De vorige keer was er een fork van BTC en een ETH run en werd het bijna close, nu zijn we nog steeds mijlenver verwijderd van een dergelijke situatie eigenlijk.
[...]
Ongetwijfeld. Alts zijn al 3 halvings een betere investering - mits je op tijd verzilverd en actief trade.
Niet iedereen heeft daar de tijd en/of energie voor en maakt dus bewust andere keuzes. Deze stelling is dan eigenlijk ook het probleem van de huidige situatie. Bovenal zit er een vorm van idealisme in mijn investeringen, die ik nooit 'jammer van mijn geld' zou vinden, zelfs niet als het compleet zou falen overigens.
Het probleem is dat een verdeelde groep particuliere investeerders die zich vooral druk maakt over de sterkste marketing onmogelijk deze miljarden market cap terug kan oppompen. Dat zal de toekomst ook dit maal opnieuw uitwijzen.
En dat is gewoon echt zonde. Als men in deze fase nog in de BTC pump fase had gezeten en het altseizoen nog niet echt actief was, had het plaatje er nu heel anders uitgezien. Ook dan hadden alts btc outperformed - met als gevolg nog veel, veel hogere winsten voor de moonboys. Helaas heeft onbegrip, egoïsme en eigenbelang / 'get rich quick' de visie van Satoshi de nek omgedraaid, en zijn we gewoon nog steeds afhankelijk van de grillen van de FED. Dat is pas echt jammer van je geld, en ook al langer dan 2 jaar gaande...
En, heel eerlijk; Ik vind jou bijna net zo eng als de FED
Omdat: Je stelling is verworden tot een geloof : "Bovenal zit er een vorm van idealisme in mijn investeringen, die ik nooit 'jammer van mijn geld' zou vinden, zelfs niet als het compleet zou falen overigens."
Sorry maar echt, dit gaat om geld, macht en alles. Idealisme is voor jou kennelijk een luxe die jij je kan permiteren en daardoor meent te denken, dat wat jij denkt, de juiste weg is. Volgens mij is juist de keuze en de vrijheid, ongereguleerd. Maar ik ken Satoshi natuurlijk niet zo goed want ik heb bijna geen BTC.... Je enorme afkeer van alles wat ALT is en je regelmatig laat horen hier, is meer dan je mening verkondigen. Het is een kruistocht.....
[ Voor 12% gewijzigd door Urbanus op 13-01-2022 03:12 ]
Toch denk ik niet dat we nu een bear krijgen. Ja de rente zou omhoog kunnen, maar ik denk dat dat zo'n heftig effect gaat hebben op de economie dat ze heel snel die printers weer aan gaan gooien. En op die manier komen we vanzelf een keer bij een meltdown terecht. Ze gaan hier niet meer uitkomen met de middelen die ze tot hun beschikking hebben. Die trein is 3 jaar terug al vertrokken (en eigenlijk zelfs in 2010)
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Anoniem: 1032405
In 2008 werden banken uit faillissement gekocht met geld van de belastingbetaler. Moreel natuurlijk ongewenst, aangezien ze zelf de hele puinzooi hadden veroorzaakt.Urbanus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 02:41:
[...]
Je hebt gelijk. In jouw "narrow focus" zal je ook altijd gelijk hebben. Laat natuurlijk wel onverlet dat er de komende 10 jaar nog van alles kan gebeuren, rondom jouw gelijk.....![]()
Omdat: Je stelling is verworden tot een geloof : "Bovenal zit er een vorm van idealisme in mijn investeringen, die ik nooit 'jammer van mijn geld' zou vinden, zelfs niet als het compleet zou falen overigens."
Sorry maar echt, dit gaat om geld, macht en alles. Idealisme is voor jou kennelijk een luxe die jij je kan permiteren en daardoor meent te denken, dat wat jij denkt, de juiste weg is. Volgens mij is juist de keuze en de vrijheid, ongereguleerd. Maar ik ken Satoshi natuurlijk niet zo goed want ik heb bijna geen BTC.... Je enorme afkeer van alles wat ALT is en je regelmatig laat horen hier, is meer dan je mening verkondigen. Het is een kruistocht.....
Satoshi heeft ons erop gewezen dat het concept valuta subjectief is en uit handen van overheden en beleidmakers kan verkeren zolang het plebs zich daar maar unaniem achter zet. Of deze originele visie nog van toepassing is op Bitcoin is discutabel op zijn minst.
Want wat het plebs blijkbaar heeft gekozen is speculatie. Een rat race om zo snel mogelijk fiat te flippen. Een visie die overduidelijk terugkeert binnen de kaders van dit topic. Winst op fiat is wat er gehaald moet worden. Als Bitcoin dat niet kan leveren binnen een overzichtelijke termijn, dan maar een alternatief muntje.
En ja, dat moet je zelf weten.
Persoonlijk kan ik de posts van @Richh altijd waarderen. Schop ze maar tegen de schenen.
Als deze weekly zo doorgaat verwacht ik volgende week een bounce richting 50k.Moiety schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:38:
[Afbeelding]
Nog steeds bijkopen vandaag. Schijnbaar.
(geen fin. advies)
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
ik ook.MicroWhale schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:42:
[...]
Als deze weekly zo doorgaat verwacht ik volgende week een bounce richting 50k.
Ik hoop dat de mensen die met de drop naar 39k al wakker lagen dan hun greed overwinnen en deze gelegenheid aangrijpen om hun posities te verzilveren.MicroWhale schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:42:
[...]
Als deze weekly zo doorgaat verwacht ik volgende week een bounce richting 50k.
mensen en greed overwinnen????? die hebben dan allang weer fomo johAnoniem: 1032405 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:49:
[...]
Ik hoop dat de mensen die met de drop naar 39k al wakker lagen dan hun greed overwinnen en deze gelegenheid aangrijpen om hun posities te verzilveren.

https://www.nu.nl/economi...dt-tot-meer-uitstoot.html
De financiële sector Dat is euh... Bitcoin! De rest van die sector is insignificant, hoeft niet benoemd te worden.DNB onderzocht de uitstoot om de klimaatimpact van de financiële sector inzichtelijker te maken.
Morgen in het nieuws: lokale bakker vindt broodjes van de supermarkt niet zo lekker.
Ik heb geen Helium, jouw post is de eerste keer dat ik er iets over hoor.Mooody schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:20:
Helium holders die me kunnen overhalen? Als ik een positie pak zal het voor minimaal 2 jaar zijn en (hopelijk) langer. De halving in 2023 zal uiteraard ook gunstig uitpakken met deze groeicurve verwacht ik. Onzekerheid zit voornamelijk in de beschikbaarheid van nodes en hotspots, niet zozeer in de potentie van het project.
Net de intro van de whitepaper gelezen en ik heb wat vragen.
Is dat een beetje het idee in simpele vorm?
If so, denk ik niet dat dit een usecase is die heel populiar gaat worden. Er zijn al Open Source technieken die dit mogelijk maken, dus de hobbyisten bouwen zulke netwerken al en bieden dit gratis aan. Dat zal blijven denk ik; de hobbyisten vinden het leuk om te doen dus hoeven er niks aan te verdienen. De gemiddelde consument heeft er geen behoefte aan; standaard consumenten apparatuur werkt al prima via normale wifi en bluetooth.
En voor commercieel gebruik zie ik het ook niet gebeuren. Bedrijven geven, in mijn ogen, liever een beetje geld uit aan een oplossing/techniek die centraal is (via een ander bedrijf) waarbij je een gebruikersovereenkomst hebt en dus afspraken kan maken over wat er gebeurd bij uitval of problemen.
Ik denk dus niet dat het ooit op noemenswaardige schaal gebruikt gaat worden. Als er genoeg mensen denken dat het wel een succes wordt, zal de waarde uiteraard alsnog stijgen. Maar ik denk dat je beter in BTC of ETH kan zitten.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wat ik mij vooral afvraag in dit Helium netwerk, zijn er al concrete toepassingen en zoja, op welke schaal wordt dit al toegepast?OkkE schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:18:
[...]
Ik heb geen Helium, jouw post is de eerste keer dat ik er iets over hoor.
Net de intro van de whitepaper gelezen en ik heb wat vragen.Als ik het goed begrijp, zetten mensen nodes (access points) thuis neer, die samen een netwerk vormen waar IoT apparaten mee kunnen connecten. Deze IoT apparaten kunnen onderling met elkaar communiceren (via het Helium netwerk) of kunnen via de internetverbinding van de mensen met een node het "echte" internet op, om zo te verbinden met andere servers. Je verdient Helium (coins) wanneer jouw node verbind met andere nodes.
Is dat een beetje het idee in simpele vorm?
If so, denk ik niet dat dit een usecase is die heel populiar gaat worden. Er zijn al Open Source technieken die dit mogelijk maken, dus de hobbyisten bouwen zulke netwerken al en bieden dit gratis aan. Dat zal blijven denk ik; de hobbyisten vinden het leuk om te doen dus hoeven er niks aan te verdienen. De gemiddelde consument heeft er geen behoefte aan; standaard consumenten apparatuur werkt al prima via normale wifi en bluetooth.
En voor commercieel gebruik zie ik het ook niet gebeuren. Bedrijven geven, in mijn ogen, liever een beetje geld uit aan een oplossing/techniek die centraal is (via een ander bedrijf) waarbij je een gebruikersovereenkomst hebt en dus afspraken kan maken over wat er gebeurd bij uitval of problemen.
Ik denk dus niet dat het ooit op noemenswaardige schaal gebruikt gaat worden. Als er genoeg mensen denken dat het wel een succes wordt, zal de waarde uiteraard alsnog stijgen. Maar ik denk dat je beter in BTC of ETH kan zitten.
De IoT markt is denk ik een stuk groter dan je zou verwachten. Maar het zijn vooral grote commerciele bedrijven (vaak niet op consumenten gericht) en hoddyisten.Masstje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:20:
[...]
Wat ik mij vooral afvraag in dit Helium netwerk, zijn er al concrete toepassingen en zoja, op welke schaal wordt dit al toegepast?
Edit: Een vriend van mij houdt zich veel bezig met IoT netwerken, zowel prive als zakelijk. Nu heb ik er niet veel verstand van, ik praat af en toe met hem over dit onderwerp.
[ Voor 24% gewijzigd door OkkE op 13-01-2022 08:27 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
De hamvraag is eerder: Is er nu of op middellange termijn een afzetmarkt voor?Mooody schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:20:
Zit al tijden naar Helium (HNT) te kijken, maar heb nog niet het juiste instapmoment kunnen bepalen. Voor dit soort usecases is blockchain natuurlijk ideaal (decentraliseerde wireless data). Het netwerk groeit exponentieel en voor alsnog is Helium de enige aanbieder in dit segment. Hoe langer dit zo blijft, hoe gunstiger het wordt voor het project.
Helium holders die me kunnen overhalen? Als ik een positie pak zal het voor minimaal 2 jaar zijn en (hopelijk) langer. De halving in 2023 zal uiteraard ook gunstig uitpakken met deze groeicurve verwacht ik. Onzekerheid zit voornamelijk in de beschikbaarheid van nodes en hotspots, niet zozeer in de potentie van het project.
Ben er stiekem wel uit, maar hoop dat hier nog wat pro's en con's kunnen worden gekwakt, ter behoeve van de inhoud van dit topic
Er zijn volgens de kaart al wel veel mensen die het aanbieden, maar weinig tot geen mensen die het daadwerkelijk gebruiken. En van dat laatste zal het toch moeten komen. Leuk dat iedereen een draadloos 'gratis' netwerk aanbiedt om er geld mee te kunnen verdienen, maar met ~0 afnemers op dat netwerk zie ik het niet zo lang bestaan.
Zie ook kort draadje:
https://www.reddit.com/r/...e_helium_network_current/
Ik denk overigens ook dat het nog iets te vroeg is om conclusies te trekken, want in mijn ogen is helium er (zoals ook ICP) heel vroeg bij. Er dient één goede use case te komen waardoor het gebruik (niet het aanbod) explodeert en het is gedaan. Die gaat er vast nog wel komen, maar niet dit of volgend jaar vrees ik. Zie dit als een testfase. Zodra hier een bedrijf een product op gaat bouwen kan het snel gaan. (zo ook met ICP, waar ik over een paar jaar ook wel iets van verwacht)
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Werkte toen niet vanwege technische beperkingen van het netwerk, zal nu niet anders zijn lijkt mij,
Is gewoon stabiel toch? https://coinmarketcap.com/currencies/usd-coin/PHPResource schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:58:
Hoe stable is USDC nu eigenlijk. Het laat afgelopen weken een opgaande trend zien, echter komt nu de klad erin (waarschijnlijk door het inflatie nieuws). Had liever gezien dat hij gewoon steady op 1$ zou blijven staan tbh. Meer mensen die USDC gebruiken voor hodl ivm hoge staking?
Waar zie jij een stijging voor USDC?PHPResource schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:58:
Hoe stable is USDC nu eigenlijk. Het laat afgelopen weken een opgaande trend zien, echter komt nu de klad erin (waarschijnlijk door het inflatie nieuws). Had liever gezien dat hij gewoon steady op 1$ zou blijven staan tbh. Meer mensen die USDC gebruiken voor hodl ivm hoge staking?
Een stable schommelt altijd wat rond zijn vaste prijs vanwege vraag/aanbod. Als die schommeling meer dan +-0.1% is en dat gebeurt meerdere keren of blijft zo zou ik me pas zorgen gaan maken.
Voorbeeldje: je hebt een lege Tesla, gaat naar de oplaadpaal en binnen koffie drinken. Zodra je gewenste capaciteit is opgeladen (of bepaald bedrag is bereikt) krijg je een push bericht dat je auto betaald heeft en klaar staat. Nadeel: de Staat kan dit ook direct in zijn cameras integreren. Kun je live je boete afgeschreven zien worden op de snelweg. Is je wallet leeg laten ze je auto gecontroleerd stoppen op de eerst veilige locatie
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik was net aan het kijken of deze hier al gepost was. Ik had het net gelezen..Ray_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:07:
DNB lijkt mij nou niet de beste partij om een dergelijk onderzoek uit te laten voeren:
https://www.nu.nl/economi...dt-tot-meer-uitstoot.html
[...]
De financiële sector Dat is euh... Bitcoin! De rest van die sector is insignificant, hoeft niet benoemd te worden.
Morgen in het nieuws: lokale bakker vindt broodjes van de supermarkt niet zo lekker.
Wat een hoop onzin in een artikel. Een groot gedeelte van het klapvee in de comments doet gewoon lekker mee.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
De rente (Federal Funds Rate) gaat omhoog, in een paar stapjes in 2022. Dat zal de inleiding zijn van een periode van minder gains op equity markten en misschien wel een (tijdelijke) bear market. Voordat dit gebeurt, is er geen sprake van monetair verkrappend beleid, tapering is immers het 'minder veel' doen van quantitative easing. Met een stijgende yield op obligaties tenslotte, zijn de macro omstandigheden de komende maanden voor risk-on assets uiterst geschikt. Dit is natuurlijk geen garantie, maar ik neem het wel mee in mijn plan voor 2022anti elppa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:20:
Toch denk ik niet dat we nu een bear krijgen. Ja de rente zou omhoog kunnen, maar ik denk dat dat zo'n heftig effect gaat hebben op de economie dat ze heel snel die printers weer aan gaan gooien. En op die manier komen we vanzelf een keer bij een meltdown terecht. Ze gaan hier niet meer uitkomen met de middelen die ze tot hun beschikking hebben. Die trein is 3 jaar terug al vertrokken (en eigenlijk zelfs in 2010)
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Netwerk is te traag, zat ook geen terug koppeling in geloof ik of er was iets anders mee waardoor het niet op grote schaal gebruikt kan worden, en trouwens er draait al jaren een gratis netwerk in Amsterdam maar geen idee of het nog bestaat.sh4d0wman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:06:
Wat betreft IoT / IIoT is crypto natuurlijk ideaal voor microbetalingen en M2M.
Voorbeeldje: je hebt een lege Tesla, gaat naar de oplaadpaal en binnen koffie drinken. Zodra je gewenste capaciteit is opgeladen (of bepaald bedrag is bereikt) krijg je een push bericht dat je auto betaald heeft en klaar staat. Nadeel: de Staat kan dit ook direct in zijn cameras integreren. Kun je live je boete afgeschreven zien worden op de snelweg. Is je wallet leeg laten ze je auto gecontroleerd stoppen op de eerst veilige locatie
ik heb zelf eens trackers gehad over het netwerk die werkte voor geen meter.
Nu kunnen we weer geld erin pompen!
Speciaal adviseur, econoom, bijzonder hoogleraar en doet überhaupt niks met beleggen.Slux schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:19:
Interessant verhaaltje over BTC.
[YouTube: RTL Z Crypto Uitzending Week 4 (10 januari)]
Dat vind ik al een interessant iets op zich.
De 'goede landelijke dekking' snap ik ook niet zo goed, want wat voor zin heeft het om een node te runnen waar geen kat op verbindt? Dat verdien je toch nooit terug?
[ Voor 3% gewijzigd door Slonzo op 13-01-2022 09:32 ]
Ik denk dat hij weinig keus heeft, gezien z'n werkgever (Rabobank). Gelet op crypto dan iig.Valandin schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Speciaal adviseur, econoom, bijzonder hoogleraar en doet überhaupt niks met beleggen.
Edit: ik kan die tulpenmanie vergelijking écht niet meer horen nu
[ Voor 8% gewijzigd door NeoflexNL op 13-01-2022 09:33 ]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Die vergelijking is op zijn plaats volgend jaar met btc boven een miljoenNeoflexNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Iemand al naar de koers van FTM gekeken?
[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 13-01-2022 09:37 ]
Beste manier om er niet met oogkleppen op er naar te kijkenValandin schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Speciaal adviseur, econoom, bijzonder hoogleraar en doet überhaupt niks met beleggen.
Maar ik zie het al dat gaat moeilijk worden voor de meeste hier
Piramide achtig gedoe is het imo, niemand gaat het gebruiken, hoorde laatst iemand zeggen dat ie zelfs verdiende als die zijn domotica schakeldeSlonzo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:31:
Ik begrijp Helium niet zo goed. Voor zover ik zie is het gewoon een LoRa network met een blockchain saus erover, gerund door amateur thuis'miners'. Buiten de monetization zie ik het verschil niet goed met een sinds 2015 bestaand gratis LoRa initiatief als bvb. The Things Network?
De 'goede landelijke dekking' snap ik ook niet zo goed, want wat voor zin heeft het om een node te runnen waar geen kat op verbindt? Dat verdien je toch nooit terug?

Of nog erger:sh4d0wman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:06:
Wat betreft IoT / IIoT is crypto natuurlijk ideaal voor microbetalingen en M2M.
https://www.wired.com/2010/03/hacker-bricks-cars/
Is ook iets van op darknet diaries.
Hacken ze je wallet en sta je daar met je nieuwe tesla
Edit: treffelijk artikeltje in de plaats
[ Voor 12% gewijzigd door Tiepfoud op 13-01-2022 09:54 ]
Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!
Ik heb het niet gezien maar ga het ook niet kijken als BTC met tulpen wordt vergeleken. Het lachwekkende aan dit soort vergelijkingen is dat het een staaltje selectief blindstaren van het hoogste niveau is.NeoflexNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Ik denk dat hij weinig keus heeft, gezien z'n werkgever (Rabobank). Gelet op crypto dan iig.
cRypTo iS eeN bUbBeL en sySteEmriSiCo
/f/image/mQNLeHPIRBRcvouC1tSXtxKq.png?f=fotoalbum_large)
De totale marktkapitalisatie van de bedrijven in de S&P500 is in nog geen 9 jaar tijd *3 gegaan, maar Bitcoin is met haar nietszeggende totale waarde een bubbel. Juist. Als je dit soort uitspraken doet, moet je ook kijken naar de absolute cijfers en die vertellen een nét iets genuanceerder verhaal.
En dit zijn dan ook de huiseconomen die jonge mensen adviseren niet te beleggen in riskante activa als crypto en individuele aandelen. Laatst stelde een andere Rabobank econoom nog dat je gewoon moet elke maand iets opzij moet zetten

Thanks voor de tip! Met een stringent spaarplan gaat de jonge generatie zeker weten een huis kunnen kopen, omdat je immers tegen de waarde-inflatie van vastgoed op kan sparen en je loon ook nog eens meegroeit met de inflatie op primaire goederen. Bovendien mogen we nu <100% van de waarde van het huis lenen, waar dit vroeger boven de 130% was, dat helpt natuurlijk ook mee.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xppIChbN7gC3FFNm4QiuRoSV.jpg?f=user_large)
De discussie van vanochtend deed me hier aan denken.
[ Voor 11% gewijzigd door Darrell op 13-01-2022 10:13 ]
Nog grappiger is dat alle mechanieken achter die S&P (dollar, bedrijven, instellingen, IMF, etc...) het systeem zelf van binnen kapot maken en dat Bitcoin gewoon lekker wiskundig schaars en overeind blijft, ongeacht wat. Stel je voor als die opgepompte waarde bij een instorting zijn weg probeert te vinden naar iets wat zijn die waarde in de toekomst écht kan behouden of laten vermeerderen.Jedi_Pimp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Ik heb het niet gezien maar ga het ook niet kijken als BTC met tulpen wordt vergeleken. Het lachwekkende aan dit soort vergelijkingen is dat het een staaltje selectief blindstaren van het hoogste niveau is.
cRypTo iS eeN bUbBeL en sySteEmriSiCo
[Afbeelding]
De totale marktkapitalisatie van de bedrijven in de S&P500 is in nog geen 9 jaar tijd *3 gegaan, maar Bitcoin is met haar nietszeggende totale waarde een bubbel. Juist. Als je dit soort uitspraken doet, moet je ook kijken naar de absolute cijfers en die vertellen een nét iets genuanceerder verhaal.
En dit zijn dan ook de huiseconomen die jonge mensen adviseren niet te beleggen in riskante activa als crypto en individuele aandelen. Laatst stelde een andere Rabobank econoom nog dat je gewoon moet elke maand iets opzij moet zetten![]()
Thanks voor de tip! Met een stringent spaarplan gaat de jonge generatie zeker weten een huis kunnen kopen, omdat je immers tegen de waarde-inflatie van vastgoed op kan sparen en je loon ook nog eens meegroeit met de inflatie op primaire goederen. Bovendien mogen we nu <100% van de waarde van het huis lenen, waar dit vroeger boven de 130% was, dat helpt natuurlijk ook mee.

het is natuurlijk wel gewoon een systeemrisico voor het huidige systeem, maar bij lange na niet het grootste risico van het huidige systeem.
[ Voor 4% gewijzigd door MicroWhale op 13-01-2022 10:26 ]
'Bitcoins ken je nie eten, tulpebolle wel as het moet, heb op faceboek gestaan.'LarryD schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:17:
Als je de techniek achter Bitcoin niet snapt, snap ik wel dat je het vergelijkt met tulpenbollen. 'Er is geen intrinsieke waarde!!' klopt alleen als je het niet snapt

Wat er gepusht moet worden is de visie waarbij banken een belangrijke rol blijven spelen, het oude systeem dus. En dat is dan ook wat er driftig gepusht wordt. Immers, als mensen het vertrouwen in fiat verliezen, implodeert het systeem.
Dusja. In plaats van een grondige uitleg over het monetaire beleid wordt er maar gewoon een heftig 'speculatie gone wrong' voorbeeld gebruikt die inmiddels bijna 4 eeuwen oud is.
Angst zaaien is immers makkelijker dan voorlichten, natuurlijk helemaal wanneer die voorlichting vrij snel duidelijk maakt dat het fiat systeem gewoon 1 grote ponzi is.
Klassieke discussietactiek, als je het niet op argumenten kan winnen, maak je het persoonlijkUrbanus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 02:41:
[...]
Je hebt gelijk. In jouw "narrow focus" zal je ook altijd gelijk hebben. Laat natuurlijk wel onverlet dat er de komende 10 jaar nog van alles kan gebeuren, rondom jouw gelijk.....![]()
Dan heb je het niet helemaal begrepen op de manier hoe ik het bedoel.Omdat: Je stelling is verworden tot een geloof : "Bovenal zit er een vorm van idealisme in mijn investeringen, die ik nooit 'jammer van mijn geld' zou vinden, zelfs niet als het compleet zou falen overigens."
Sorry maar echt, dit gaat om geld, macht en alles. Idealisme is voor jou kennelijk een luxe die jij je kan permiteren en daardoor meent te denken, dat wat jij denkt, de juiste weg is.
Het gaat om het punt dat gemaakt werd, dat je 'via andere wegen' meer rendement kan behalen. En: dat klopt, als je er heel kortzichtig naar kijkt. Dat heb ik volgens mij zelfs onderschreven in mijn eigen strategie die ik ergens in 2019 hier nog heb gedeeld.
Dat betekent niet dat andere mensen andere risk/reward keuzes kunnen of mogen maken. Want dat aan die hogere rendementen, ook hogere risk gekoppeld is? Dat lijken vele altcoin investors te negeren. Verderop heb je het over keuze en vrijheid, nou precies dat
Echter, als men gaat stellen dat het 'dom' is om in BTC te zitten, dan heb je simpelweg niet begrepen hoe de prijs van altcoin op dit moment bepaald wordt. Zolang alts zo afhankelijk zijn van de grillen van BTC, zouden altcoin investors eigenlijk de BTC holdlers dankbaar moeten zijn dat zij voorkomen dat de prijs van BTC (en dús ook de alts) nog verder in elkaar dondert.
Maar ironisch genoeg willen ze juist duidelijk maken aan die BTC hodlers dat ze eigenlijk gewoon moeten verkopen en ook altcoin bags moeten aanleggen

Nogmaals, het collectief van altcoin investors heeft niet door dat wanneer je een market cycle simpelweg anders doorloopt, je met dezelfde investering meer geld kan verdienen. Helaas behandelt men crypto als een slotmachine en draait het om maximale short-term winst, en dus juist helemaal niet om wat 'geld, macht en alles' eigenlijk is.
Wat betreft idealisme draait het vooral om langetermijngevolgen. Als jouw altcoin 3x over de kop gaat, maar we zitten straks met een inflatie van 7% op maandbasis ipv op jaarbasis, dan is over anderhalf jaar je volledige 'winst' gewoon verdampt. Echter mocht BTC een voet aan de grond krijgt en daarbij de nodige schaarste in de wereldeconomie terug brengt, dan kunnen we dat voorkomen. Ofwel omdat je BTC bezit, ofwel omdat centrale banken hun beleid aanpassen uit angst van het verliezen van hun status. Dat laatste bedoel ik met 'falen' in de quote - al is het voor onze aardkloot wellicht het beste.
Oh, en als je met je 'investering' geen idealisme kan permitteren, heb je er gewoon te veel geld in zitten.
Ik heb niks tegen alts he, dan lees je niet wat ik daadwerkelijk schrijf. Als mensen miljonair willen worden met memes of nikszeggende whitepapers, be my guestVolgens mij is juist de keuze en de vrijheid, ongereguleerd. Maar ik ken Satoshi natuurlijk niet zo goed want ik heb bijna geen BTC.... Je enorme afkeer van alles wat ALT is en je regelmatig laat horen hier, is meer dan je mening verkondigen. Het is een kruistocht.....
Maar laat investeerders asjeblieft eventjes begrijpen hoe dit spelletje nou echt werkt voordat ze hun euro's overmaken.
Wellicht door hun nieuwe inter-chain messaging optie in testnet. Beetje bij beetje komt er meer waarde voor celr token naar boven. Wachten is op SGN v2Darrell schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:30:
@Tartarus Tuft tot nu toe vrolijk verder...
[Afbeelding]
/f/image/kkcFfpVji6U4yiUJISOrVvHL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/H8uSdtWAY0yS2wme9SIM650D.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/RoQaMetaP9aNMSIXQEjGhRfB.gif?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door mannowlahn op 13-01-2022 11:01 ]
Het is alleen geen goud meer, het is vertrouwen. En dat wordt veilig gesteld met toezichthouders, regels, regulering en een monetair beleid. Wat je daar ook van vindt, wat de keerzijde er ook van is - het zorgt doorgaans voor enorme waardevastheid, stabiliteit en voorspelbaarheid. Dat is extreem belangrijk als je wilt dat mensen jouw valuta gebruiken.
Dus in mijn beleving gaat het niet om de technologie onder een valuta - maar om het bouwwerk van vertrouwen. Als je die twee dingen loskoppelt van elkaar is de dicussie in ene anders: Bitcoin heeft geen intrinsiek vertrouwen, sterker nog, het is een enorme paniek-bubbel. Pas als het gespeculeer stopt, wij niet meer in dit topic 'moon' en 'rekt' roepen, zal het werken als degelijke valuta - of beter: transactie technologie.
Want ja: de techniek onder de huidige stabiele munt is inderdaad krakkemikkig
Veel partners erbij gekregen, zie iedere dag wel meerdere samenwerkingen en toepassingen van CELR. Lekker bezig Mo Dong 🔥Darrell schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:30:
@Tartarus Tuft tot nu toe vrolijk verder...
[Afbeelding]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
We gebruiken dit zelf ook zakelijk, maar zeer beperkt en eigenlijk meer als hobbymatig projectje van de hoofd-ITer.OkkE schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:22:
[...]
De IoT markt is denk ik een stuk groter dan je zou verwachten. Maar het zijn vooral grote commerciele bedrijven (vaak niet op consumenten gericht) en hoddyisten.
Edit: Een vriend van mij houdt zich veel bezig met IoT netwerken, zowel prive als zakelijk. Nu heb ik er niet veel verstand van, ik praat af en toe met hem over dit onderwerp.
Momenteel zijn er nog teveel alternatieve mogelijkheden die zelfde toepassing kunnen uitvoeren. Eenmaal de usecase meer en meer mobiel zijn, lijkt me een total-covering van lora netwerk wel handig. Maar dat is zoals hiervoor reeds gezegd nog (even) wachten op een grote toepassing hiervan.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, en dat is in dit geval bij centrale banken nog een understatement.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:44:
Het is alleen geen goud meer, het is vertrouwen. En dat wordt veilig gesteld met toezichthouders, regels, regulering en een monetair beleid. Wat je daar ook van vindt, wat de keerzijde er ook van is - het zorgt doorgaans voor enorme waardevastheid, stabiliteit en voorspelbaarheid. Dat is extreem belangrijk als je wilt dat mensen jouw valuta gebruiken.
IOTA had inderdaad hetzelfde idee, maar probeerde het te lanceren zonder de hardware die ze bij Helium wel hebben (=IOT antennes met speciale firmware op de routers) (scalpwaar).Slux schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:54:
IOTA oid deed toch al jaren terug hetzelfde wat Helium nu doet ?
Werkte toen niet vanwege technische beperkingen van het netwerk, zal nu niet anders zijn lijkt mij,
Verder is natuurlijk vooral het succes van het product in de basis ook de ondergang. Als het Helium netwerk een groot succes wordt, zal de coin duur worden en daardoor het gebruik van het netwerk weer dalen.
Vooral in Nederland is het een beetje overbodig. Met TheThingsNetwork hebben we een gratis te gebruiken LORA netwerk.
Sowieso is 'dekking' vaak de meest belangrijke factor als je een IoT netwerk zou moeten kiezen, afhankelijk van de toepassing kom je toch uit op Lora of NB-IoT welke beide ook zakelijk eigenlijk geen drol kosten.
NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:44:
@Anoniem: 1032405 Ik beland altijd in een discussie over andere vormen van betalingsmiddelen dat de euro ook geen intrinsieke waarde heeft en dat is nou precies het punt: dat is er wel.
Even macro-economisch bekeken is het vervelende aan huidig systeem dus dat aan de schuldenkant oneindig veel geld (of zoals jij het zegt: vertrouwen) bijgedrukt/-maakt/-verzonnen kan worden zonder dat daar in de balans direct iets tegenover staat.Intrinsieke waarde is in de bedrijfseconomie de actuele waarde van alle bezittingen van de onderneming, verminderd met de schulden die er zijn.
Dat maakt dat we een oneindig inflatoire omgeving hebben gecreëerd die we in stand moeten houden. Dat gaat op den duur zeker mis. Zie het boek "The Origin of Wealth".
[ Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 13-01-2022 11:06 ]
Tja dat valt op zich wel mee, soms 'partnerships'met tokens die nog geen 50k aan dagelijks volume hebben. Ze adverteren alles ter exposure, maar hetgeen waar iedereen op zit te wachten, sol, terra, cronos is er nog niet. Wel laats harmony. Maar neem een hoop met een korreltje zout van CelrVis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:46:
[...]
Veel partners erbij gekregen, zie iedere dag wel meerdere samenwerkingen en toepassingen van CELR. Lekker bezig Mo Dong 🔥
Ik ben inmiddels ook zover dat celr gewon zijn momentum gemist heeft en de markt dermate laag is dat ik niet verwacht dat het hoger dan 20 a cent zal komen, en dat is al echt en hoop. Dat is niet erg, want dat is gewoon meer een eerlijke waarde, maar de kans op matic achtige token prijs acht ik eigenlijk niet meer mogelijk. Zo gaat het met crypto, je hebt een momentum nodig en al die boot gemist wordt dan ga je die niet meer pakken. Multichain is op dit moment ook gewoon echt een grote concurrent.
Ik denk zelf dat alle crypto door het speculatieve karakter onmogelijk als valuta bruikbaar is. Inderdaad, pas als de koers 'stabiel' wordt, kan het daarvoor gebruikt worden. Ik betwijfel echter of dat zal gebeuren.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:44:
@Anoniem: 1032405 Ik beland altijd in een discussie over andere vormen van betalingsmiddelen dat de euro ook geen intrinsieke waarde heeft en dat is nou precies het punt: dat is er wel.
Dus in mijn beleving gaat het niet om de technologie onder een valuta - maar om het bouwwerk van vertrouwen. Als je die twee dingen loskoppelt van elkaar is de dicussie in ene anders: Bitcoin heeft geen intrinsiek vertrouwen, sterker nog, het is een enorme paniek-bubbel. Pas als het gespeculeer stopt, wij niet meer in dit topic 'moon' en 'rekt' roepen, zal het werken als degelijke valuta - of beter: transactie technologie.
Want ja: de techniek onder de huidige stabiele munt is inderdaad krakkemikkigTis nog erger dan je wellicht denkt
Ben het wel volledig met je eens dat de waarde van een asset bepaald wordt door het vertrouwen erin. Overigens denk ik dat het vertrouwen in Bitcoin wel groeiende is, waar het vertrouwen in de Euro en dollar dalende is. Of er ooit een moment komt waarop het vertrouwen in beide bij elkaar in de buurt komt, dát is de gok die je maakt als je nu al Bitcoin koopt.
Ik beweer ook niet dat het huidige systeem perfect is. Een systeem zonder inflatie waarbij de waarde van je valuta oneindig lang gelijk blijft kan dingen ook complex maken, maar oneindige groei bestaat niet. Vandaar dat je 'verrast' wordt door een hoge energierekening, terwijl ook dat al decennia bekend is te gaan gebeuren.MicroWhale schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:59:
[...]
Even macro-economisch bekeken is het vervelende aan huidig systeem dus dat aan de schuldenkant oneindig veel geld (of zoals jij het zegt: vertrouwen) bijgedrukt/-maakt/-verzonnen kan worden zonder dat daar in de balans direct iets tegenover staat.
Dat maakt dat we een oneindig inflatoire omgeving hebben gecreëerd die we in stand moeten houden. Dat gaat op den duur zeker mis. Zie het boek "The Origin of Wealth".
Mijn punt is: welk alternatief je kiest, als je vertrouwen niet zo ongeveer afdwingt kun je verwachten dat wat nu met je energierekening gebeurt ook met je hypotheek, inkomen en alles gebeurt. Daar kan een samenleving slecht tegen.
Dit klinkt populistischNeoflexNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:52:
[...]
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, en dat is in dit geval bij centrale banken nog een understatement.
Het vertrouwen in de euro en dollar ligt maar beperkt bij wat wij er van vinden. Kans is dat de euro via een blockchain verhandeld kan worden bestaat gewoon - dan wordt de tech geadopteerd, maar de alternatieve valuta niet.Richh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:08:
[...]
Ik denk zelf dat alle crypto door het speculatieve karakter onmogelijk als valuta bruikbaar is. Inderdaad, pas als de koers 'stabiel' wordt, kan het daarvoor gebruikt worden. Ik betwijfel echter of dat zal gebeuren.
Ben het wel volledig met je eens dat de waarde van een asset bepaald wordt door het vertrouwen erin. Overigens denk ik dat het vertrouwen in Bitcoin wel groeiende is, waar het vertrouwen in de Euro en dollar dalende is. Of er ooit een moment komt waarop het vertrouwen in beide bij elkaar in de buurt komt, dát is de gok die je maakt als je nu al Bitcoin koopt.
Waar ik wel benieuwd naar ben of we als wereld ooit voldoende vrije toegang tot technologie blijven houden om een tokenized transactiemodel te kunnen implementeren. Als Meta z'n eigen valuta heeft, landen toegang tot crypto die ze niet aan staan blokkeren en er zo dus alsnog helemaal geen open financiele markt ontstaat is het ongeacht de technische mogelijkheden kansloos.
[ Voor 32% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-01-2022 11:12 ]
De medaille heeft twee kanten. Af en toe lezen sommige posts hier een beetje weg alsof mensen die hoofdzakelijk in altcoins zitten, een brevet van onvermogen c.q. schuldgevoel aangepraat krijgen omdat ze debet zijn aan de tegenvallende koers van BitcoinRichh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:40:
Echter, als men gaat stellen dat het 'dom' is om in BTC te zitten, dan heb je simpelweg niet begrepen hoe de prijs van altcoin op dit moment bepaald wordt. Zolang alts zo afhankelijk zijn van de grillen van BTC, zouden altcoin investors eigenlijk de BTC holdlers dankbaar moeten zijn dat zij voorkomen dat de prijs van BTC (en dús ook de alts) nog verder in elkaar dondert.
Maar ironisch genoeg willen ze juist duidelijk maken aan die BTC hodlers dat ze eigenlijk gewoon moeten verkopen en ook altcoin bags moeten aanleggen
/f/image/a5lGOAgHTKFminKGFcIbDXZw.png?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk kijk ik altijd naar de fully diluted market cap (indien niet ok, laat me zeker weten).
Op basis van de fully diluted MC vs. TVL metric staan BOO, Sushi & MDEX bij elkaar in de buurt qua waardering. Echter als we kijken naar de transaction fees (avg. last 7 days) per DEX en deze vergelijken met de diluted MC dan staat BOO ver bovenaan. Mij lijkt deze laatste een belangrijke waardemeter, aangezien een DEX overleeft op deze fees?
/f/image/Cb6lru4YqQll2lfqNFGKANvF.png?f=fotoalbum_large)
Daarnaast is de TVL evolutie ook belangrijk en daar lijkt het fantom ecosysteem vandaag in een positieve trend te zitten als ook de evolutie van Spooky zelf.
Zijn hier andere BOO investeerders die hetzelfde erover denken of het anders zien? Mis ik iets in mijn analyse dat ik nog kan toevoegen om DEX'en met elkaar te vergelijken?
Merci!
EDIT: als ik een prijs zou moeten plakken op BOO dan zou ik dit inschatten tussen 49,65 - 65$ op basis van de huidige metrics (dus zonder verdere positieve evolutie)
[ Voor 11% gewijzigd door forzaracing op 13-01-2022 11:39 ]
Zo bedoel ik het niet.Jedi_Pimp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:16:
[...]
De medaille heeft twee kanten. Af en toe lezen sommige posts hier een beetje weg alsof mensen die hoofdzakelijk in altcoins zitten, een brevet van onvermogen c.q. schuldgevoel aangepraat krijgen omdat ze debet zijn aan de tegenvallende koers van Bitcoin
Het voornamelijk dat sommigen 'het gevecht' tegen Bitcoin aan willen gaan 'omdat deze crypto beter is want meer transacties / meer ROI / meer partnerships (doorhalen wat niet van toepassing is)'.
Wie dat gevecht aangaat, begrijpt simpelweg niet hoe de markt in elkaar zit, laat staan waar crypto (of eigenlijk waardebepaling van assets) om draait. Daarmee graaft men indirect zijn eigen graf, en dat is gewoon zonde.
Het gros van de altcoin investors snapt in de basis niet wat hij/zij aan het doen is en volgt simpelweg wat TA op Twitter en/of heeft net z'n eerste resistance lijntjes getekend. Dat is niet erg, zo zijn talloze investors in deze wereld gerold
Het ergste is dat een aantal mensen dit wél heel goed beseffen maar puur voor persoonlijk gewin maar het halve verhaal vertellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 13-01-2022 11:34 ]
BOO? nooit van gehoordforzaracing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:23:
Even een vraagje - zit vandaag diep in SpookySwap omdat ik persoonlijk vind dat deze enorm ondergewaardeerd staat t.o.v. andere DEX projecten.
[Afbeelding]
Persoonlijk kijk ik altijd naar de fully diluted market cap (indien niet ok, laat me zeker weten).
Als we kijken naar de fully diluted MC vs. TVL dan staan BOO, Sushi & MDEX bij elkaar in de buurt.
Daarnaast als we kijken naar de transaction fees (avg. last 7 days) per Dex en deze vergelijken met de diluted MC dan staat BOO bovenaan.
[Afbeelding]
Daarnaast is de TVL evolutie ook belangrijk en daar lijkt het fantom ecosysteem vandaag in een positieve trend te zitten als ook de evolutie van Spooky zelf.
Zijn hier andere BOO investeerders die hetzelfde erover denken of het anders zien? Mis ik iets in mijn analyse dat ik nog kan toevoegen om DEX'en met elkaar te vergelijken?
Merci!
EDIT: als ik een prijs zou moeten plakken op BOO dan zou ik dit inschatten tussen 49,65 - 65$ op basis van de huidige metrics (dus zonder verdere positieve evolutie)
Nee geintje, ik bezit BOO nu ongeveer 2 of 3 maanden en ik stake nu voor WOO op SpookySwap.
WOO verwacht ik ook veel van. Dus naast BOO staking krijg ik ook WOO:
:strip_exif()/f/image/oc11RVLDIILNSTwyiDshjGjs.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas wel inderdaad. Gelukkig zijn er wel een groeiend aantal bedrijven die er over na beginnen te denken.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:08:
Het vertrouwen in de euro en dollar ligt maar beperkt bij wat wij er van vinden. Kans is dat de euro via een blockchain verhandeld kan worden bestaat gewoon - dan wordt de tech geadopteerd, maar de alternatieve valuta niet.
Ik denk dat blockchain in verschillende sectoren gaat worden opgenomen, waaronder ook als achterliggend systeem van idd oa de Euro.
Het is daarom des te belangrijker dat mensen beseffen dat Bitcoin eigenlijk helemaal niet draait om die blockchain, dat is puur een utility om het mogelijk te maken. Dat is ook wat blockchain in de basis is: een tool, geen 'groeimarkt waar je in moet investeren' (dat kan simpelweg niet).
Het draait in de basis om schaarste, wat teruggebracht moet worden in het financiële systeem, om het vertrouwen (en dus de waarde) te behouden.
Yup, dat is 1 van de grootste risico's.Waar ik wel benieuwd naar ben of we als wereld ooit voldoende vrije toegang tot technologie blijven houden om een tokenized transactiemodel te kunnen implementeren. Als Meta z'n eigen valuta heeft, landen toegang tot crypto die ze niet aan staan blokkeren en er zo dus alsnog helemaal geen open financiele markt ontstaat is het ongeacht de technische mogelijkheden kansloos.
Al moet ik daarbij toch altijd weer naar deze refereren:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U393T40lErHNE6NLKGTk1J0L.jpg?f=user_large)
Als mensen écht willen, is er altijd een weg om crypto te kopen en te verhandelen
Euhm ... het wordt juist niet als tulpen vergelekenJedi_Pimp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Ik heb het niet gezien maar ga het ook niet kijken als BTC met tulpen wordt vergeleken. Het lachwekkende aan dit soort vergelijkingen is dat het een staaltje selectief blindstaren van het hoogste niveau is.
Dat impliceert dat 'iedereen' internet heeft, maar bizar genoeg heeft 1 op de 3 mensen op aarde nog in het geheel geen internet toegang. Dus juist die groep kan profiteren van bankloze financiele mogelijkheden, maar heeft dan wel internet nodig. 14% van de mensen kan niet lezen, nog zoiets.
Maargoed, geen blockchain probleem op zich, maar soms in de discussie wel interessant om ons te realiseren hoe bevoorrecht we hier zijn en dat onze vrijheid en mogelijkheden niet 1-2-3 transponeren naar ieder ander op deze planeet.
Edit:
frontpage:
nieuws: DNB: energieconsumptie bitcoin steeg flink terwijl transacties daalden
/i/2004874304.png?f=imagenormal)
Oeps.
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-01-2022 11:55 ]
Staking is ook effectief noodzakelijk aangezien inflatie van BOO +/-56% naar volgende jaar toe.Kol Nedra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:43:
[...]
BOO? nooit van gehoord![]()
Nee geintje, ik bezit BOO nu ongeveer 2 of 3 maanden en ik stake nu voor WOO op SpookySwap.
[Afbeelding]
Ik vraag me werkelijk of in hoeverre dat klopt, het zal misschien aan de dekkingsgraad liggen maar in arme landen is internet spot goedkoop, onbeperkt internet is een ander verhaal maar ook in arme landen is internet te betalen, desnoods via de 'internet' shops die daar nog wel veel gebruikt worden.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:52:
@Richh tegelijk vind ik dat een beetje dubieus: ik krijg ook regelmatig om m'n oren 'jamaar zoveel mensen hebben geen toegang tot een bankrekening en kunnen zo toch financien regelen'.
Dat impliceert dat 'iedereen' internet heeft, maar bizar genoeg heeft 1 op de 3 mensen op aarde nog in het geheel geen internet toegang. Dus juist die groep kan profiteren van bankloze financiele mogelijkheden, maar heeft dan wel internet nodig. 14% van de mensen kan niet lezen, nog zoiets.
Maargoed, geen blockchain probleem op zich, maar soms in de discussie wel interessant om ons te realiseren hoe bevoorrecht we hier zijn en dat onze vrijheid en mogelijkheden niet 1-2-3 transponeren naar ieder ander op deze planeet.
Edit:
frontpage:
[Afbeelding]
Oeps.
Het mooie is bij een hack kun je gewoon bellen. Probeer dat maar bij pancake.Kol Nedra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:43:
[...]
BOO? nooit van gehoord![]()
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xKfzVcceuQzN9ugJkiWFVhJM.jpg?f=user_large)
Haha, ja dat is ook zoietsNiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:52:
@Richh tegelijk vind ik dat een beetje dubieus: ik krijg ook regelmatig om m'n oren 'jamaar zoveel mensen hebben geen toegang tot een bankrekening en kunnen zo toch financien regelen'.
Probleem is dat mensen ooit hebben berekend wat een transactie 'kost' aan energie. Dat is in alle opzichten fout: het energieverbruik van Bitcoin is gerelateerd aan de prijs, en werkt zo om de beveiliging van het systeem op orde te houden (51% attack voorkomen).Edit:
frontpage:
[Afbeelding]
Oeps.
Of je nou veel of weinig transacties hebt, het energieverbruik zal gelijk blijven, grofweg afhankelijk van de koers en energieprijzen. Zo gek is het dan ook niet.
Meest gekke vind ik dat DNB zich hierin bemoeit trouwens.
[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 13-01-2022 12:04 ]
Ben je wel eens in die arme landen geweest? Tis niet ingewikkeld om te zien dat het ondanks alle ellende evengoed zo wijd verspreid is, maar dat veel mensen gewoon helemaal niets hebben om op te internetten of niets op internet te zoeken hebben.Xqlus1ve schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Ik vraag me werkelijk of in hoeverre dat klopt, het zal misschien aan de dekkingsgraad liggen maar in arme landen is internet spot goedkoop, onbeperkt internet is een ander verhaal maar ook in arme landen is internet te betalen, desnoods via de 'internet' shops die daar nog wel veel gebruikt worden.
We vergeten soms dat we al bij de top 5% van de planeetbewoners zitten en dat een goed deel van de rest van de 95% nog dagelijks moeite heeft om schoon water of eten te verkrijgen.
https://ourworldindata.org/water-access
25% van de mensen op aarde heeft geen toegang tot schoon drinkwater. 6% heeft geen toegang tot 'drinkwater' in het geheel.
De intrensieke waarde van FIAT valuta is idd vertrouwen. Bij bijvoorbeeld de Dollar werkt dat behoorlijk goed. De Dollar is naast wereldmunt gewoon behoorlijk slinks gepositioneerd. Met dreigend geweld bijvoorbeeld. 'Oh, lust je geen dollars? Prima, dan verkrachten we je land.'NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:44:
Want ja: de techniek onder de huidige stabiele munt is inderdaad krakkemikkigTis nog erger dan je wellicht denkt
In Venezuela of Zimbabwe werkte dat vertrouwen als intrensieke waarde iets minder goed.
Als mensen liever een blikje tonijn hebben dan 100k FIAT eenheden, dan gaat het vrij rap down the drain met die intrensieke waarde.
Gevolg: mooie straatbeelden.
:strip_exif()/f/image/vftQJoOfB1g37OAna6EPGeee.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij van wc eend.Slux schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:19:
Interessant verhaaltje over BTC.
[YouTube: RTL Z Crypto Uitzending Week 4 (10 januari)]
Die Axel had kunnen wijzen op de creditcards. Dat het volgens Wim nooit een goed alternatief zal zijn in Nederland met het voorbeeld: nieuws: Aantal iDEAL-betalingen in week voor kerst lag 20 procent hoger dan v...
Dat wij in NL een ideal system hebben maakt het lastiger dat crypto die taak snel over gaat nemen. Maar het kan wel degelijk. Alleen dan telt de weddenschap opeens niet meer. Want dat mensen zonder zo'n systeem sneller met een wallet geholpen zijn dan met een bankrekening in the middle of nowhere ergens in Verweggistan wuift ie dan weg.
Maargoed heel verrassend is het niet. Een econoom van de Rabo gaat natuurlijk niet pro cryptocurrency zijn of dit quoten:
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/4VtPpJVtz5NY21dytURSUPfF.gif?f=user_large)
Ondertussen is de 44k horde nog niet beslecht. Nog genoeg weerstand op 44.3k.
Nu kan ik het op Binance wederom locked staken, maar inmiddels natuurlijk tegen brakke boomer percentages.
Ik voel me bijna gedwongen om het toch maar rechtstreeks op een chain te donderen.
Hoe lijkt het met dat DeFi topic @Glenn Hoddle?
Zo te zien heb het filmpje wel gezien maar de helft geskipt wat ie verteld, waar haal jij vandaan dat ie tegen crypto is ?Joosie200 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:15:
[...]
Wij van wc eend.
Die Axel had kunnen wijzen op de creditcards. Dat het volgens Wim nooit een goed alternatief zal zijn in Nederland met het voorbeeld: nieuws: Aantal iDEAL-betalingen in week voor kerst lag 20 procent hoger dan v...
Dat wij in NL een ideal system hebben maakt het lastiger dat crypto die taak snel over gaat nemen. Maar het kan wel degelijk. Alleen dan telt de weddenschap opeens niet meer. Want dat mensen zonder zo'n systeem sneller met een wallet geholpen zijn dan met een bankrekening in the middle of nowhere ergens in Verweggistan wuift ie dan weg.
Maargoed heel verrassend is het niet. Een econoom van de Rabo gaat natuurlijk niet pro cryptocurrency zijn of dit quoten:
[Afbeelding]
Ondertussen is de 44k horde nog niet beslecht. Nog genoeg weerstand op 44.3k.
ik heb nog niemand hier met goede tegen argumenten zien komen, alleen maar termen tulpen en wij van wc eend.
not sure if troll..... 👀Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:19:
Mijn BIFI is zojuist uit locked staking geflikkerd op Binance. Daar kreeg ik eerder een vrij leuk percentage, vermoedelijk via Fantom?
Nu kan ik het op Binance wederom locked staken, maar inmiddels natuurlijk tegen brakke boomer percentages.
Ik voel me bijna gedwongen om het toch maar rechtstreeks op een chain te donderen.
Zeker doen, check gewoon is de Bifi app site en kijk wat je allemaal kan krijgen met BIFI stake.Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:19:
Mijn BIFI is zojuist uit locked staking geflikkerd op Binance. Daar kreeg ik eerder een vrij leuk percentage, vermoedelijk via Fantom?
Tja als je van de klimaatgekkies een gratis stok krijgt om cryptocurrency/Bitcoin mee te slaan dan zal de DNB dat niet nalaten...Richh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Meest gekke vind ik dat DNB zich hierin bemoeit trouwens.
Alsof al die banken (en alle regelneukers er omheen) klimaatneutraal werken. Die hebben serverparken vol computers, kantoren, woon/werkverkeer, fysieke beveiliging en ga zo maar door. Onder de streep zal beiden niet zo groen zijn als men graag zou willen.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Hoezo? In de Beefy maxi vault op BSC pak ik slechts 14%, via Fantom 33% APY.
Maar ik heb eigenlijk weinig zin om alles uit te zoeken.
iemand die mij hier wat over kan vertellen? Ik wil graag staken en kon het niet duidelijk in de FAQ van Crypto.com vinden.LBV_038 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:
Vraag over Supercharger van Crypto.com. Werkt de supercharger hetzelfde als een Launchpool van Binance? Je staked een X aantal CRO en je krijgt er LUNA voor terug. Behoudt je alle CRO of is het meer zoals de launchpad dat je wat CRO inlevert en LUNA voor terug krijgt?
Boonstra zegt dat:Slux schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:25:
[...]
Zo te zien heb het filmpje wel gezien maar de helft geskipt wat ie verteld, waar haal jij vandaan dat ie tegen crypto is ?
ik heb nog niemand hier met goede tegen argumenten zien komen, alleen maar termen tulpen en wij van wc eend.
- Crypto is een zero-sum game
- Bitcoin werkt totdat the next best thing oppopt, hier maakt hij wel degelijk de vergelijking met tulpenbollen
- Er zit geen intrinsiek verdienmodel onder cryptovaluta, terwijl 'normale' valuta hun bestaansrecht verkrijgen doordat er een economie mee draaiende wordt gehouden
- De hoge prijs van Bitcoin ís een uiting van inflatie omdat er dus geen intrinsiek verdien- c.q. waarderingsmodel onder hangt
2: Klopt, alleen denk ik niet dat Boonstra inziet dat het 'geloof' in Bitcoin mede is ontstaan door netwerkeffecten. Net als bij Facebook. De kracht van een dergelijk model is juist het collectieve gebruik c.q. geloof. Het collectieve geloof zal alleen maar sterker worden naarmate macroeconomische en monetaire omstandigheden volatieler en onzekerder worden.
3: Hier vergeet hij twee zaken: 1) blockchaintechnologie en wat dit nu al betekent voor concrete use cases in de DeFi space, maar wellicht ook later 'in het echte leven'. En 2) wat ik hierboven schets, de waarde van Bitcoin is één-op-één gecorreleerd aan de mate waarin 'demense' crypto als hedge beschouwen tegen fiat, het huidige financiële systeem zoals we het kennen en de fratsen van centrale bankiers.
4: Interessante stelling. Álles wordt 'duurder' als er inflatie is, dus ook Bitcoin. Daarnaast: wat is het intrinsieke verdienmodel van goud, behalve sieraden? Als inflatie stijgt, vluchten mensen uit cash en in (het liefst waardevaste) activa. Ik vind dit dus een beetje een kip-ei verhaal.
Wim ziet kansen voor de achterliggende blockchaintechnologie maar geeft aan dat Bitcoin op zich geen waarde heeft als nieuw geldsysteem. En als je het al ergens mee kunt vergelijken met handel in wisselkoersen. Immers je zet bitcoin/ethereum af in pairs tegen de dollar/euro. Menigeen zit in crypto om een quick win te halen in fiat. Maar hij gaat er aan voorbij dat blockchaintechnologie als netwerk enkel in stand gehouden kan worden door miners (pow) of validators (pos) en die wel degelijk graag een beloning ontvangen in een daar aan gekoppelde crypto munt.Slux schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:25:
[...]
Zo te zien heb het filmpje wel gezien maar de helft geskipt wat ie verteld, waar haal jij vandaan dat ie tegen crypto is ?
Dus je kunt niet blockchaintechnologie toepassen zonder dat je een munteenheid hebt waarin miners of validators worden uitbetaald. Het is dus of blockchain met coin naar keuze of geen blockchain.
Wat maakt het nu interessant? Je eigen bank zijn, niet afhankelijk van derde personen. Vertrouwen door consensus ipv dat een centrale partij dat geeft.
En ja door de beperkte hoeveelheid aan bitcoin zal het eerder deflatie in de hand werken dan inflatie. Maar sinds wanneer is inflatie heilig en deflatie doem en hel? Beide hebben zo hun voor en nadelen. Met inflatie ga je achteruit qua koopkracht, krijg je loon/prijsspiralen wat niet gewenst is. En als een centrale bank totaal niet stopt met QE of weigert in te grijpen ligt hyperinflatie of stagflatie op de loer.
Met deflatie zou de economie tot stil stand komen want geen consument gaat zijn bitcoin uitgeven als hij morgen 10% meer waard is. Toch weerhoudt dat gegeven mensen niet om crypto wel uit te geven aan van alles.
Dus onderbouw dan eens waarom crypto nul nut heeft en niks brengt en verder gaat dan deflatie is slecht m'kay. Maargoed misschien meer voer voor het andere topic.
Ja je behoudt je CRO en je kan er op ieder moment uit, je 'ruilt je CRO niet om' als het ware.LBV_038 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:35:
[...]
iemand die mij hier wat over kan vertellen? Ik wil graag staken en kon het niet duidelijk in de FAQ van Crypto.com vinden.
Bedenk je wel dat de rewards niet die 30%+ zijn... Je moet er nogal wat CRO ingooien, om een 0,00001 Luna te krijgen
In mijn beleving kan je het beter in de EARN zetten of in je DeFi wallet, dat levert rond de 12,5% op
UberLurker Departement #GG.
Het huidige systeem is inderdaad verre van perfect, maar wel het enige wat we op dit moment hebben.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:08:
[...]
Ik beweer ook niet dat het huidige systeem perfect is. Een systeem zonder inflatie waarbij de waarde van je valuta oneindig lang gelijk blijft kan dingen ook complex maken, maar oneindige groei bestaat niet. Vandaar dat je 'verrast' wordt door een hoge energierekening, terwijl ook dat al decennia bekend is te gaan gebeuren.
Mijn punt is: welk alternatief je kiest, als je vertrouwen niet zo ongeveer afdwingt kun je verwachten dat wat nu met je energierekening gebeurt ook met je hypotheek, inkomen en alles gebeurt. Daar kan een samenleving slecht tegen.
Bitcoin is nog niet eens een flard van een alternatief voor het huidige economische systeem, dus ik kies daar geen alternatief. Misschien is het een vervanging voor wat ze nu doen met goud (hedge/waarde vasthouden van je assets), maar dan houdt het wel op.
Crypto wordt pas een alternatief als de huidige financiële wereld compleet instort (vertrouwen weg en terug naar spiegels en kralen ... of crypto dus) óf dat het zo ver ontwikkeld is dat het een 'viable alternative' is tov huidige producten. En dat hoeft dus niet noodzakelijk een financieel product te zijn.
📈 De totale #CO2-voetafdruk van #bitcoin steeg in 2020 met 25%, terwijl het aantal transacties daalde met 6%.
— De Nederlandsche Bank (@DNB_NL) 13 januari 2022
Dat blijkt uit een nieuwe methode die wij hebben ontwikkeld om #klimaatimpact bitcoin te meten.
Lees hier meer 👉 https://t.co/d0bLQEu7eB pic.twitter.com/TyhGTlTPr8
PSN: McMillan0984
heb schoonouders die boeren zijn in een arm land. ondertussen heb ik half azie afgereisd. Voor Afrika en Zuid amerika kan ik niet spreken. Dus de vraag op jou antwoord, jaNiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Ben je wel eens in die arme landen geweest? Tis niet ingewikkeld om te zien dat het ondanks alle ellende evengoed zo wijd verspreid is, maar dat veel mensen gewoon helemaal niets hebben om op te internetten of niets op internet te zoeken hebben.
We vergeten soms dat we al bij de top 5% van de planeetbewoners zitten en dat een goed deel van de rest van de 95% nog dagelijks moeite heeft om schoon water of eten te verkrijgen.
25% van de mensen op aarde heeft geen toegang tot schoon drinkwater. 6% heeft geen toegang tot 'drinkwater' in het geheel.
Je moet het nog wel in de earn zetten. Je kan ook CRO staken in de CDC app zelf, flexible, 1 maand of 3 maanden vast. rentes lopen op tot 6% APY.Clavat schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:00:
Dus als ik begrijp is het verstandiger om mijn CRO tokens naar de defi wallet te zetten ipv te laten staan op crypto.com omdat ik er dan nog rente over krijg
DeFi staking in earn levert gemiddeld 12,5% APY op. Fee is te verwaarlozen. 21 of 28 dagen unstake tijd (sta je te wachten tot je CRO vrij komt en vang je geen rente meer).
Even de zoekmachine gebruiken in de slowchat #20, is al veel over gesproken
DeFi-topic kan je maandag verwachten. Toch wat meer werk dan ik dacht om dat goed bruikbaar te krijgen, en ik moet zelf ook weer even wat kennis opvijzelen.Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Hoezo? In de Beefy maxi vault op BSC pak ik slechts 14%, via Fantom 33% APY.
Maar ik heb eigenlijk weinig zin om alles uit te zoeken.
Even praktisch hiervoor, 3 mogelijkheden
- als Binance FTM withdrawals naar de Fantom chain open heeft staan (was laatst suspended) is het heel makkelijk: verkoop BIFI op Binance voor FTM (via busd), withdraw FTM naar de Fantom-chain, swap Fantom op spookyswap of beets.fi voor BIFI (wel FTM overhouden voor gas fees). Steek BIFI in de maxi vault op: https://app.beefy.finance/#/fantom
- als Binance geen mogelijkheden tot withdrawal FTM heeft, is er een andere route:
Verkoop BIFI op Binance voor USDC, breng USDC naar je wallet op de Binance Smart Chain, breng de USDC via multichain.org naar de Fantom chain - en ruil dan de USDC om voor BIFI zoals hierboven
- derde optie is: neem BIFI op van Binance naar de Binance Smart Chain, en zet de BIFI om naar Fantom op multichain.org
Welke van de drie de goedkoopste is hangt er ook een beetje van af hoeveel BIFI je hebt.
Die derde optie is het eenvoudigst, maar kost minimaal 0,0035 BIFI ($4,70) voor de BIFI multichain-omzetting. USDC overbrengen via multichain gaat via een vaste prijs van $0,9; maar er zit wel weer een extra swap met kosten aan vast.
Ik snap je argumenten (ook uit je vorige post) en ben het ook niet geheel oneens met je, maar wil het toch proberen te nuanceren.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Ben je wel eens in die arme landen geweest? Tis niet ingewikkeld om te zien dat het ondanks alle ellende evengoed zo wijd verspreid is, maar dat veel mensen gewoon helemaal niets hebben om op te internetten of niets op internet te zoeken hebben.
Het argument dat crypto voor de unbanked is, heeft wel een kern van waarheid. De grote vraag is; hoe groot is die groep mensen? Dat is vooral waar de meningen over verschillen.
Er is een groep mensen, bijv. in Afrika en delen van Azie, waar mensen wel een telefoon hebben met zelf internet of via winkels tijdelijk internet kunnen krijgen. Dat is de groep die wel wil, en tot op zekere hoogte kan/wil, meedoen aan de economie buiten hun land/regio.
Daarnaast is er inderdaad een groep mensen die geen beschikking hebben tot een telefoon (met internet) en ook geen bankrekening. Van wat ik gezien heb is het voor deze mensen sowieso erg lastig om mee te doen met de economie, zelfs in hun eigen land. Daar gaat crypto niks aan veranderen.
Toch staat dit enigszins los van telefoon en internet. Ik heb de studie zelf niet gelezen, dus ik weet niet hoe “toegang” en “schoon” precies gedefinieerd wordt. Maar ik heb mensen gezien/ontmoet die wel een telefoon hadden met op z'n minst af en toe internet toegang, die water uit een vieze rivier dronken of stukken moesten lopen voor een waterput.25% van de mensen op aarde heeft geen toegang tot schoon drinkwater. 6% heeft geen toegang tot 'drinkwater' in het geheel.
Kijk das een mooie uitlegJedi_Pimp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:38:
[...]
Boonstra zegt dat:1: Klopt, geldt ook voor de beurs. Weet niet zo goed wat hij hier probeert te zeggen.
- Crypto is een zero-sum game
- Bitcoin werkt totdat the next best thing oppopt, hier maakt hij wel degelijk de vergelijking met tulpenbollen
- Er zit geen intrinsiek verdienmodel onder cryptovaluta, terwijl 'normale' valuta hun bestaansrecht verkrijgen doordat er een economie mee draaiende wordt gehouden
- De hoge prijs van Bitcoin ís een uiting van inflatie omdat er dus geen intrinsiek verdien- c.q. waarderingsmodel onder hangt
2: Klopt, alleen denk ik niet dat Boonstra inziet dat het 'geloof' in Bitcoin mede is ontstaan door netwerkeffecten. Net als bij Facebook. De kracht van een dergelijk model is juist het collectieve gebruik c.q. geloof. Het collectieve geloof zal alleen maar sterker worden naarmate macroeconomische en monetaire omstandigheden volatieler en onzekerder worden.
3: Hier vergeet hij twee zaken: 1) blockchaintechnologie en wat dit nu al betekent voor concrete use cases in de DeFi space, maar wellicht ook later 'in het echte leven'. En 2) wat ik hierboven schets, de waarde van Bitcoin is één-op-één gecorreleerd aan de mate waarin 'demense' crypto als hedge beschouwen tegen fiat, het huidige financiële systeem zoals we het kennen en de fratsen van centrale bankiers.
4: Interessante stelling. Álles wordt 'duurder' als er inflatie is, dus ook Bitcoin. Daarnaast: wat is het intrinsieke verdienmodel van goud, behalve sieraden? Als inflatie stijgt, vluchten mensen uit cash en in (het liefst waardevaste) activa. Ik vind dit dus een beetje een kip-ei verhaal.
Wat zeg jij over het stukje van dat bitcoin deflator is ?
je eerste punt bedoelt hij volgens mij dat je met bedrijven wel de waarde kan bepalen, soort van FA met bitcoin kan je dat niet
ik ben het wel met hem eens in grote lijnen en bitcoin met die hardcap gaat het niet worden en zal worden ingehaald door de next best thing.
Het levert meer op.Clavat schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:00:
Dus als ik begrijp is het verstandiger om mijn CRO tokens naar de defi wallet te zetten ipv te laten staan op crypto.com omdat ik er dan nog rente over krijg
Of het 'verstandiger' is, is een ander verhaal. Daar zou op z'n minst een afweging over risico's in horen.
Nog een optie is om een CC aan te vragen, dan moet je wel minimaal 3,5k EUR aan CRO hebben, dan krijg je cashback en ook nog eens 10% wekelijks aan rente.Richh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:26:
[...]
Het levert meer op.
Of het 'verstandiger' is, is een ander verhaal. Daar zou op z'n minst een afweging over risico's in horen.
Wat zijn de extra risico's eigenlijk als je staked via de defi app?
De vervolgvraag zou ook kunnen zijn: welk scenario is aannemelijker? Gaat deze groep mensen eerder toegang krijgen tot internet, of toegang tot een bankeninfrastructuur? Aan het eerste wordt in ieder geval wel gewerkt.OkkE schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:21:
[...]
Daarnaast is er inderdaad een groep mensen die geen beschikking hebben tot een telefoon (met internet) en ook geen bankrekening. Van wat ik gezien heb is het voor deze mensen sowieso erg lastig om mee te doen met de economie, zelfs in hun eigen land. Daar gaat crypto niks aan veranderen.
Dat is dan ook een onderdeel van de revolutie die gaande is/komen gaat.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Het rijke westen heeft een monopolie op welvaart, maar wel over de rug van de rest.
Een herverdeling van de globale welvaart zou betekenen dat het westen absoluut zou moeten gaan inleveren.
Met een kleine 8 miljard mensen en counting is het denken in grenzen en landen wel achterhaald en zeker niet houdbaar op de lange termijn.
Er zijn wat dat betreft 2 opties:
- mensheid gaat als collectief efficiënter leven (iets wat nog nooit eerder voorgekomen is.)
- de aantallen worden teruggedrongen om schaalbaar te blijven. (De zoveelste oorlog, al dan niet globaal)
Als we eens terugkijken in de geschiedenis en de aard van de mens meenemen, zet ik mijn geld op optie 2
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!