Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:51
Vegetto schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Kan je je niet beter afvragen waarom je het WEL zou doen, 5 jaar, immuunsysteem nog volop in ontwikkeling, kinderen worden amper ziek
Hierom:
https://inews.co.uk/news/...bers-older-groups-1389365

Afbeeldingslocatie: https://i.inews.co.uk/content/uploads/2022/01/jy-760x522.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:21:
[...]
Ah zo, dat ben ik dan met je eens.

Als de overheid dan eens ophoudt met hun strategie baseren op besmettingen en dit op ziekenhuisopnames gaat doen dan kan de samenleving verder en zullen meer mensen ook wel geneigd zijn zich te vaccineren.
Op zich doen ze dat ook, alleen gaan ze ook uit van de pessimistische scenario's. En daarbij kunnen we alsnog het ziekenhuis over een aantal weken vol hebben liggen door Omicron. Kijk je echter naar de meest relalistische voorspellingen zal het echter wel meevallen.
Uiteindelijk houd je dan maatregelen terwijl alles er op wijst dat het toch wel goed komt. Als regering zul je echter toch die marge moeten houden omdat het altijd toch nog tegen kan vallen.

Maar ga er maar van uit dat als over een paar weken blijkt dat het inderdaad meevalt, dat de maatregelen weer verdwijnen ongeacht de hoeveelheid besmettingen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
*knip* graag constructief bijdragen, of anders niet bijdragen.

[ Voor 78% gewijzigd door ZieMaar! op 11-01-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 16-09 15:42
Vegetto schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Kan je je niet beter afvragen waarom je het WEL zou doen, 5 jaar, immuunsysteem nog volop in ontwikkeling, kinderen worden amper ziek
Dat vind ik een verkeerde wijze van redeneren. En die van ons is met het kinderdagverblijf bijna constant ziek juist omdat het immuunsysteem nog volop in ontwikkeling is. Die wat extra steun geven lijkt me alleen maar een goed iets?

Er is hoe je het wendt of keert geen concreet bewijs dat het vaccin schadelijk is.
Er is bewijs dat het vaccin bescherming biedt, zo niet tegen omicron, dan tegen delta, en potentieel andere varianten.

Dan is de som eenvoudig - het voegt wel wat toe, het schaadt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Ah zo, dat ben ik dan met je eens.

Als de overheid dan eens ophoudt met hun strategie baseren op besmettingen en dit op ziekenhuisopnames gaat doen dan kan de samenleving verder en zullen meer mensen ook wel geneigd zijn zich te vaccineren.
Mwah, dat laatste wisselt ook nog wel regelmatig bij de overheid. De ene keer zeggen ze dat ze sturen op besmetting cijfers, de andere keren op ziekenhuis / IC cijfers. Echt duidelijk vind ik het ook niet meer.
In beide gevallen zullen ze de samenleving niet verder open gooien, aangezien de druk in de zorg nog steeds enorm hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Tja, er zijn er genoeg die dat al vanaf het begin roepen en toch ligt het ziekenhuis iedere keer weer vol en hebben we gezien dat het ook echt uit de hand kan lopen als je niets doet. Hopelijk valt Omicron mee en doet Spanje inderdaad het goede, maar ik vind het wel een grote gok die ze zo nemen. Laten we eerst maar eens zien dat Omicron inderdaad zo snel gaat aftoppen als we verwachten. Liever een maandje teveel maatregelen dan een maandje een ziekenhuis dat overloopt.

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 11-01-2022 14:32 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
Dit gaat hem voornamelijk om de borelingen. Niet om de 5 jarigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Zebby schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Dat vind ik een verkeerde wijze van redeneren. En die van ons is met het kinderdagverblijf bijna constant ziek juist omdat het immuunsysteem nog volop in ontwikkeling is. Die wat extra steun geven lijkt me alleen maar een goed iets?

Er is hoe je het wendt of keert geen concreet bewijs dat het vaccin schadelijk is.
Er is bewijs dat het vaccin bescherming biedt, zo niet tegen omicron, dan tegen delta, en potentieel andere varianten.

Dan is de som eenvoudig - het voegt wel wat toe, het schaadt niet.
Kinderen zijn altijd veel ziek, dat was al zo voor corona, soms zijn ze ziek kotsen ze alles onder, paar uur later zijn ze weer het mannetje, zo zijn kinderen. Dit hoort bij hun groei, waarom zou je buiten de al zoveel vaccins hiervoor ook een prikkie halen, geef je je kind ook de griepprik nee toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:34
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Op zich doen ze dat ook, alleen gaan ze ook uit van de pessimistische scenario's. En daarbij kunnen we alsnog het ziekenhuis over een aantal weken vol hebben liggen door Omicron. Kijk je echter naar de meest relalistische voorspellingen zal het echter wel meevallen.
Uiteindelijk houd je dan maatregelen terwijl alles er op wijst dat het toch wel goed komt. Als regering zul je echter toch die marge moeten houden omdat het altijd toch nog tegen kan vallen.

Maar ga er maar van uit dat als over een paar weken blijkt dat het inderdaad meevalt, dat de maatregelen weer verdwijnen ongeacht de hoeveelheid besmettingen.
Dat is leuk, maar wat zijn ondertussen op dit moment de gevolgen op de samenleving?

Daar wordt totaal geen marge in gehouden, tevens hoor je er ook niemand over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:52
Nee, omdat griep niet in staat is om de hele zorg plat te leggen ondanks maatregelen. Natuurlijk is het ideale geval dat we geen vaccinaties nodig hebben buiten de risicogroepen, maar voorlopig doen we zoveel mogelijk en gaat het maar net goed. Dan is een extra groep vaccineren een relatief weinig ingrijpende maatregel met hopelijk toch wat winst (waar het wel op lijkt, gezien het advies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Vegetto schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:31:
[...]
Kinderen zijn altijd veel ziek, dat was al zo voor corona, soms zijn ze ziek kotsen ze alles onder, paar uur later zijn ze weer het mannetje, zo zijn kinderen. Dit hoort bij hun groei, waarom zou je buiten de al zoveel vaccins hiervoor ook een prikkie halen, geef je je kind ook de griepprik nee toch..
Tja, van de griep worden ze niet langdurig ziek, van corona zijn er genoeg die er toch meer en langer last van hebben. Corona vergelijken met de griep is wel heel kort door de bocht.
Je geeft de vaccins uit het vaccinatieprogramma toch ook, terwijl dat ook ziektes zijn waarvan je tegen de 99% kans hebt dat je kind het wel overleefd. Zoals je het nu beschrijft zou dat nl. ook onzin zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 16-09 15:42
Vegetto schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Ik lees dat je zelf geen kinderen hebt :D Je zei net dat kinderen nooit ziek werden maar nu zijn ze altijd ziek? Je schrijft gewoon wat past binnen je verhaal, lekker makkelijk zo.

Mijn kind valt niet in een risico groep, dus nee, die komt niet in aanmerking voor een griepprik. Had dit wel zo geweest, zoals ik vroeger, had ze net als ik vroeger wel degelijk een griepprik gehaald. Ik heb te veel van mijn jeugd in het jeugdziekenhuis gelegen met een longaandoening, dat wens ik geen kind toe.

En wat je steeds negeert - de kans op een negatief effect t.o.v. een positief effect is zo belachelijk dat het niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Maar na een vaccinatie heb je nog een aanzienlijke kans om corona te krijgen en loop je dus dubbel risico op bijwerkingen, zowel van het vaccin als van corona.

1 op 1 vergelijken is dan ook niet helemaal juist, zelfs als de kans op bijwerkingen van corona hoger zou zijn dan van het vaccin voor kinderen.
Zoals vaker benoemd, zo binair is het niet. Het advies dat gegeven is neemt dit mee in overweging en komt alsnog positief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:33:
[...]
Dat is leuk, maar wat zijn ondertussen op dit moment de gevolgen op de samenleving?

Daar wordt totaal geen marge in gehouden, tevens hoor je er ook niemand over...
Hoezo hoor je daar niemand over? Dat is juist de reden dat we geen volledige lockdown hebben, maar juist eentje waarbij zoveel mogelijk open is. Daar gaat het juist continue over. Het probleem is alleen dat je het virus wel onder controle moet houden omdat als de ziekenhuizen echt over zouden lopen, de hele boel ook op slot gaat.

Was het maar een keuze tussen een paar extra doden en de maatschappij open houden. Maar dat is het niet, als het uit de hand loopt gaat de maatschappij alsnog op slot.

Maar dit topic is voor de 5-11 jarigen, deze discussie kun je beter in het algemene corona topic houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Maar na een vaccinatie heb je nog een aanzienlijke kans om corona te krijgen en loop je dus dubbel risico op bijwerkingen, zowel van het vaccin als van corona.

1 op 1 vergelijken is dan ook niet helemaal juist, zelfs als de kans op bijwerkingen van corona hoger zou zijn dan van het vaccin voor kinderen.
Het hele idee van het vaccin is juist dat je bij een besmetting met corona nog maar amper risico loopt. Dat is niet dubbel risico, je pakt juist een heel klein risico om een veel groter risico te minimaliseren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Nee, maar statistisch gezien verlaag je het risico wel. En verder, als het kind alsnog corona mocht oplopen, zijn de effecten ervan kleiner (over de groep gezien).

Uit het advies blijkt gewoon dat ook voor de groep 5 tot 12-jarigen het effect netto positief is. Dat dat voor individuele gevallen anders zal zijn, doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:34
@Waarez Is er ook al sprake van vervolgprikken/ boosters voor kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:51
Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Dit gaat hem voornamelijk om de borelingen. Niet om de 5 jarigen.
Hij sprak over 5 jaar. En je ziet over de gehele lijn dat kinderen veel vaker geraakt worden door Omikron en dus in het ziekenhuis terecht komen. Het is dat mijn oudste (6 jaar) onlangs een besmetting heeft gehad en de GGD aangeeft dat hij, doordat hij wel ziek geworden is van de besmetting, 12 weken moet wachten voordat hij zijn vaccin moet nemen, dat ik nog even wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Dat verlaagd risico kun je vervolgens optellen bij het risico op bijwerkingen van het vaccin. Dat is wat ik even wou aanvullen.
En wat ik dus zeg is dat dat in het advies is meegenomen. Dat hoef je er niet nog eens bij op te tellen, daar is al rekening mee gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:44:
[...]
Minder risico, maar nog steeds dubbel risico. Namelijk risico op bijwerkingen van het vaccin en (verminderd) risico op bijwerkingen van een besmetting. Dat is wel iets om rekening mee te houden, je kunt niet stellen dat na het nemen van een vaccin je geen risico meer loopt op een besmetting of bijwerkingen daarvan, want dat is namelijk onjuist.
Klopt, maar het dubbel risico noemen laat het lijken alsof het uiteindelijk risico groter is dan de losse risico's. Terwijl je door het vaccin nog maar 3% kans hebt op ernstige bijwerkingen. De kans dat je van het vaccin bijwerkingen krijgt ligt ruim onder de procent, dus uiteindelijk gaat de kans op ernstige bijwerkingen met een factor van ruim 30 omlaag. En dat klinkt toch heel anders dan zeggen dat je een dubbel risico hebt ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:28
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Toch wordt er elke keer weer gezegd dat ook de kans op besmetting fors afneemt met een vaccinatie.
Helaas laten de besmettingscijfers dit totaal niet zien.

Je slaat de spijker op z'n kop, jezelf vaccineren voor een ander is behoorlijk naïef.
De andere kant op redenerend, hoe hoog zouden de aantallen geweest zijn zonder de vaccinaties.

Maar natuurlijk is er een groot stuk eigen belang bij het halen van mijn drie stempeltjes. Aldus de statistieken is het risico dat ik in het ziekenhuis zou belanden relatief laag. Dat is nu nog een stukje lager geworden, met als side effect dat ik daarmee denk mijn steentje heb bijgedragen aan het minder verspreiden en het niet extra belasten van de ziekenhuizen.
Yucon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:38:
Hoewel ik niet denk dat het vaccin echt kwaad kan is de verhouding persoonlijk belang vs algemeen belang bij kinderen wel erg scheef. Dat zou op zich geen reden zijn om het niet te doen. Ware het niet dat ik het principieel onjuist vind dat kinderen de kolen uit het vuur mogen halen voor ongevaccineerde volwassen bij wie die verhouding ook nog eens veel meer richting eigenbelang gaat.
Uit eigen ervaring zou ik hieraan willen toevoegen dat ik van mening ben dat een hoop kinderen al een besmetting hebben doorgemaakt. De jongste (4) was ook positief met een snotneusje die normaal gesproken niet eens als verkoudheid aangemerkt zou worden. Wij zijn puur voor de zekerheid gaan testen omdat schoonmoeders een nieuwe heup kreeg en dat wij zouden de "mantelzorg" gaan doen.
De rest van het gezin was negatief net als de kleine na de quarantaine periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:45:
@Waarez Is er ook al sprake van vervolgprikken/ boosters voor kinderen?
In de VS voor 12-17 jarigen wel. Kwestie van tijd voordat het hier ook van dat is.
Logisch ook, de vaccin bescherming neemt af na enkele maanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Tja, van de griep worden ze niet langdurig ziek, van corona zijn er genoeg die er toch meer en langer last van hebben. Corona vergelijken met de griep is wel heel kort door de bocht.
Je geeft de vaccins uit het vaccinatieprogramma toch ook, terwijl dat ook ziektes zijn waarvan je tegen de 99% kans hebt dat je kind het wel overleefd. Zoals je het nu beschrijft zou dat nl. ook onzin zijn.
De corona vaccinatie vergelijken met de rest van het vaccinatieprogramma vind ik toch steeds een beetje een dooddoener. De ziektes waar tegen gevaccineerd wordt in het rijksvaccinatieprogramma zijn wel iets ziekmakender en gevaarlijker voor de meeste kinderen. Vrijwel iedereen doet moeilijk als je het corona-vaccin vergelijkt met de griepprik maar andersom is het prima als je corona vergelijkt met polio.

Het rijksvaccinatieprogramma is gewoon heel degelijk opgezet en enorm goed getest. Ik snap wel dat mensen dat nog niet zien in de corona vaccinaties. En ja, dat is meestal een onderbuik gevoel maar dat is ongeveer bij alles waar we mee argumenteren tijdens deze crisis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22
zzzzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Dat zou inderdaad ook mijn beweegreden zijn als ouder. KinderCovid komt nu eenmaal voor en hier hebben de kids zelf gelukkig weinig tot geen last van. Covid gaat nu eenmaal rond op school, en dat is vooral voor de lerares/leraar lastig maar niet voor de kinderen zelf. Dat ze het kunnen verspreiden is ook lastig, maar daar gaat een prik ook niets aan doen. Een prik gaat dus ook helemaal niets doen in verband met het wel of niet sluiten van scholen straks. :z
Idd, dat is ook mijn overweging om onze kinderen (beiden onder 12) op dit moment niet te laten vaccineren: het echte probleem zit em in de ca. 2M bewust ongevaccineerden die er WEL goed ziek van kunnen worden en daarmee onze ziekenhuis en IC bedden bewust langdurig claimen. Daar gaan mijn kinderen niet voor opdraaien.

Ik heb hetzelfde ooit gehad op de creche van onze jongste, pre-corona, werden we ineens gebeld door de creche dat er een besmettelijk kind met een serieuze ziekte was op de groep. Een ziekte die je niet kan krijgen als de ouders het kind in het gewone vaccinatie-programma hadden mee laten draaien. Dat hadden ze dus vertikt, en daarmee hebben ze de rest van de creche groep in serieus gevaar gebracht, en ook nog eens de groepsimmuniteit in gevaar gebracht. Ik trek dat zeer slecht. Vanwege privacy wetgeving mag de creche niet vragen en ook niet doorgeven wie er wel of niet welke vaccinaties heeft gehad, dus uiteindelijk komt de verantwoordelijkheid bij de ouders terecht. Ja dus ook bij mij als ouder in dit Corona geval.

Zolang de grote groep antivaxxers vertikt om maatschappelijke en sociale verantwoordelijkheid te nemen, en mijn kind met hoge waarschijnlijkheid niet heel ziek en dus ook niet heel besmettelijk wordt van Corona, ga ik ze niet laten vaccineren, tenzij ze dat zelf graag willen.

Ik vind het belangrijk om te blijven herhalen en erop te wijzen dat alle lockdowns en schoolsluitingen niet komen door aantallen besmettingen, maar door de druk op de gezondheidszorg, die voor het grootste gedeelte door deze groep antivaxxers wordt gecreeerd. Het zou ze sieren om allemaal een verklaring te tekenen en te deponeren bij hun arts dat ze niet opgenomen willen worden in het geval van ernstige Corona klachten, om daarmee de druk op de zorg te ontlasten. Dan kunnen mijn kinderen weer naar hun voetbaltraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:04
[...]

Juist na een vaccinatie is de kans om ziek te worden van Covid-19 al kleiner, en de kans om ernstig ziek te worden is nog veel kleiner geworden.

En daarbij, die kans op myocarditis na vaccinatie. Die is echt heel klein: voor de kinderen tussen de 5 en 12 zou dat betekenen 3 jongens en 1 meisje .... Dus voor 4 Nederlandse kinderen is er een dubbel risico!
Zie deze link:
https://www.linkedin.com/...-6885890990993940480-2mk2

Dit is sowieso een goede inhoudelijke kijk op wel of niet vaccineren van je kinderen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Oon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Deze twee zijn gewoon simpelweg niet waar.
Onze 7-jarige heeft op school ook corona gekregen, nog voor de klas in quarantaine moest waren er 15 besmet, inclusief twee leerkrachten. Gevolg was dat uiteindelijk een aantal gezinnen allemaal corona hadden en het van daaruit verder verspreid is.

En dat was nog niet eens omikron, want die was er toen nog niet, maar de vorige (delta?). Omikron is nog veel besmettelijker, helemaal in de jongere groepen waar maatregelen niet af te dwingen zijn en die sowieso al snel een beetje verkouden zijn en lekker rondkuchen in de klas.

Basisscholen zijn brandhaarden, als een vaccinatie daar ook maar een klein beetje de piek vanaf kan halen dan is het de moeite al waard. Risico's zijn er bijna niet voor jongeren, er is geen enkele wetenschappelijke reden om geen vaccinatie te willen, en het kan veel leed schelen.
Zie mijn persoonlijke mening hierboven. Daarop aansluitend: van al deze kinderen en gezinnen, hoeveel daarvan zijn er uiteindelijk in het ziekenhuis of op de IC beland? En hoeveel daarvan waren er dan wel of niet gevaccineerd? Want daar gaat het uiteindelijk om, niet om de besmettingen, maar om de druk op ziekenhuis en IC beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:50:
[...]
Dubbel betekent gewoon 2x risico lopen niet letterlijk 'keer 2'. En ik mag hopen dat het risico op bijwerkingen na het vaccin niet 3% is, aangezien dat zonder vaccin vele malen kleiner is.
Die 3% is natuurlijk vergeleken met zonder vaccin. Dus na vaccinatie houd je nog 3% van de bijwerkingen over die je zou hebben zonder vaccin.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Zie mijn persoonlijke mening hierboven. Daarop aansluitend: van al deze kinderen en gezinnen, hoeveel daarvan zijn er uiteindelijk in het ziekenhuis of op de IC beland? En hoeveel daarvan waren er dan wel of niet gevaccineerd? Want daar gaat het uiteindelijk om, niet om de besmettingen, maar om de druk op ziekenhuis en IC beschikbaarheid.
Het gaat in dit geval niet eens om de druk op de ziekenhuizen. Voor kinderen gaat het puur om het risico dat ze zelf lopen. Er komt ten slotte maar een heel klein percentage van de kinderen in het ziekenhuis/IC, dus voor die druk zal het weinig uit maken. Voor de kinderen zelf is er duidelijk een positief voordeel.
De kans dat ze bijwerkingen van corona krijgen is heel laag, maar met vaccinatie wordt dat nog veel lager. En dan heb je het dus niet alleen over ziekenhuisbezoek, maar dan gaat het er vooral over dat ze simpelweg minder ziek worden.

Maar ik merk dit heel vaak in deze discussies. Schijnbaar is het bij heel veel mensen niet duidelijk dat de vaccinatie duidelijk positieve voordelen heeft voor het kind zelf. Het gaat dus niet primair over de bescherming van anderen, het gaat om de bescherming van het kind.

[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 11-01-2022 16:40 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Het gaat in dit geval niet eens om de druk op de ziekenhuizen. Voor kinderen gaat het puur om het risico dat ze zelf lopen. Er komt ten slotte maar een heel klein percentage van de kinderen in het ziekenhuis/IC, dus voor die druk zal het weinig uit maken. Voor de kinderen zelf is er duidelijk een positief voordeel.
De kans dat ze bijwerkingen van corona krijgen is heel laag, maar met vaccinatie wordt dat nog veel lager. En dan heb je het dus niet alleen over ziekenhuisbezoek, maar dan gaat het er vooral over dat ze simpelweg minder ziek worden.
Dat is precies mijn punt, de druk wordt veroorzaakt door de bewust ongevaccineerden in de "risico categorie" aka niet onze kinderen. Mijn kinderen krijgen ook geen vaccin tegen griep of het RS virus. Als ze er niet ziek van worden, dan geef ik het niet. Het grote probleem is uiteindelijk steeds weer hetzelfde: de druk op de zorg die veroorzaakt wordt door de bewust ongevaccineerde groep volwassenen die er wel (veel) zieker van kunnen worden.

A propos RS virus: daar heeft mijn oudste ooit mee in het ziekenhuis gelegen, schijnt veel voor te komen en is ook niet risico vrij, maar wordt heel laconiek over gedaan en zeker niet voor gevaccineerd.

[ Voor 24% gewijzigd door olafmol op 11-01-2022 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Maar de kans op bijwerkingen van het vaccin juist weer groter. De kans is überhaupt extreem klein voor kinderen om iets van corona te krijgen. Als je je daar druk om maakt is het nogal gek om dat tegelijkertijd voor iets anders af te doen.
De kansen zijn ongeveer wat ik net al gaf. Door vaccinatie is de kans zo'n 30 keer kleiner dat ze enige bijwerkingen krijgen. Nu zijn de kansen wel al laag, maar zeker niet verwaarloosbaar laag (zoals b.v. wel bij een griepvirus)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Dat is precies mijn punt, de druk wordt veroorzaakt door de bewust ongevaccineerden in de "risico categorie" aka niet onze kinderen.
Die druk staat dan ook volledig los van het vaccineren van kinderen. Die kinderen wil je vaccineren zodat ze zelf (nog) minder risico lopen. En dus niet vanwege de zorgdruk.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Die druk staat dan ook volledig los van het vaccineren van kinderen. Die kinderen wil je vaccineren zodat ze zelf (nog) minder risico lopen. En dus niet vanwege de zorgdruk.
Zie mijn punt hierboven over griep en RS virus. NB ik ben zelf volledig gevaccineerd en geboosterd, dus het is geen principieel "tegen zijn", maar een afweging. Ik laat mijn kinderen die er zelf weinig tot geen last van krijgen niet opdraaien voor een groep die bewust weigert "mee te doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Overigens, uiteindelijk gaat het hele vaccineren over zorgdruk en kosten. Als er vrijwel niemand in het ziekenhuis zou komen met Corona zou er ook niet gevaccineerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
3raser schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:06:
[...]
De corona vaccinatie vergelijken met de rest van het vaccinatieprogramma vind ik toch steeds een beetje een dooddoener. De ziektes waar tegen gevaccineerd wordt in het rijksvaccinatieprogramma zijn wel iets ziekmakender en gevaarlijker voor de meeste kinderen. Vrijwel iedereen doet moeilijk als je het corona-vaccin vergelijkt met de griepprik maar andersom is het prima als je corona vergelijkt met polio.
Op zich heb je daar natuurlijk gelijk in. Maar het is gewoon een handig voorbeeld om aan te geven dat daar ook ziektes bij zitten met maar weinig risico, maar dat we daarvan de vaccins wel accepteren. Terwijl die vaccins ook nog regelmatig worden aangepast en daarmee 'nieuw' zijn.
Het rijksvaccinatieprogramma is gewoon heel degelijk opgezet en enorm goed getest. Ik snap wel dat mensen dat nog niet zien in de corona vaccinaties. En ja, dat is meestal een onderbuik gevoel maar dat is ongeveer bij alles waar we mee argumenteren tijdens deze crisis.
Juist niet omdat hier wel gedegen onderzoeken van zijn. Bij vaccineren is het dus onderbuik tegenover de wetenschap, terwijl met de meeste maatregelen het vaak onderbuik vs. best guess is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Zie mijn punt hierboven over griep en RS virus. NB ik ben zelf volledig gevaccineerd en geboosterd, dus het is geen principieel "tegen zijn", maar een afweging. Ik laat mijn kinderen die er zelf weinig tot geen last van krijgen niet opdraaien voor een groep die bewust weigert "mee te doen".
Maar hier zeg je weer dat je je kinderen niet laat vaccineren omdat er een groep is die bewust niet mee wil doen. De vaccinatie heeft echter als primair doel het kind zelf te beschermen. Dat staat volledig los van de ziekenhuisdruk of die groep waar je het over hebt.
Uiteindelijk kies je er nu dus bewust voor om je kinderen extra risico te laten lopen omdat je het niet eens bent met een groep is die bewust ook dat extra risico willen lopen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Dat weet ik niet, ik zie daar geen onderbouwing voor. Maar voor de populatie als geheel lijkt dat in ieder geval niet overeen te komen met de cijfers die we zien in de ziekenhuizen.
Dat komt rechtstreeks uit de onderzoeken van de vaccinaties. Daar komen getallen uit die soortgelijk zijn aan die van ouderen en komen overeen met zo'n 97% effectiviteit. Het enige verschil is dat bij kinderen het 97% bescherming is tegen een kans die al heel klein is. Maar de kans is er, en vaccineren voorkomt dus meestal ook een paar weken goed ziek thuis zitten. En dat is wat mij betreft net zo goed al een grote winst.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Maar hier zeg je weer dat je je kinderen niet laat vaccineren omdat er een groep is die bewust niet mee wil doen. De vaccinatie heeft echter als primair doel het kind zelf te beschermen. Dat staat volledig los van de ziekenhuisdruk of die groep waar je het over hebt.
Uiteindelijk kies je er nu dus bewust voor om je kinderen extra risico te laten lopen omdat je het niet eens bent met een groep is die bewust ook dat extra risico willen lopen.
We agree to disagree :) Adhv de data die ik kan vinden, en de ervaringen die ik bij onszelf en om me heen zie, zie ik geen harde reden om mijn kinderen nu te vaccineren. Ik zie geen kinderen in het ziekenhuis komen, ik zie geen kinderen heel erg ziek worden, ik zie geen kinderen de hele familie besmetten.

Vergelijk het eens met het RS virus: erg besmettelijk, je kunt ervan in het ziekenhuis komen, en het kan serieus verkeerd aflopen. Toch wordt er niet gevaccineerd (er is niet eens een vaccin voor ontwikkeld). Waarom niet? Omdat het uiteindelijk geen grote impact heeft op de zorg. Alles komt daar uiteindelijk weer terecht: door de druk op de zorg is er een vaccin ontwikkeld en worden we gevraagd om ons te vaccineren, niet door het ziektebeeld zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door olafmol op 11-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:55:
[...]
We agree to disagree :) Adhv de data die ik kan vinden, en de ervaringen die ik bij onszelf en om me heen zie, zie ik geen harde reden om mijn kinderen nu te vaccineren. Ik zie geen kinderen in het ziekenhuis komen, ik zie geen kinderen heel erg ziek worden, ik zie geen kinderen de hele familie besmetten.
Zoals al vaker gezegd ga ik niet over jouw beslissing en is dat dus puur een eigen keuze en sta ik daar gewoon achter. Ik reageer alleen op de reden die gegeven wordt om het niet te doen en geef daarbij aan dat de reden niet klopt. Want je kunt gewoon uit de onderzoeken halen dat er toch redelijk wat kinderen zijn die heel ziek worden (niet ziekenhuis) en dat kun je voorkomen door vaccineren (alhoewel ze toch wel de hele familie besmetten, dat doen kinderen nu eenmaal altijd ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Zoals al vaker gezegd ga ik niet over jouw beslissing en is dat dus puur een eigen keuze en sta ik daar gewoon achter. Ik reageer alleen op de reden die gegeven wordt om het niet te doen en geef daarbij aan dat de reden niet klopt. Want je kunt gewoon uit de onderzoeken halen dat er toch redelijk wat kinderen zijn die heel ziek worden (niet ziekenhuis) en dat kun je voorkomen door vaccineren (alhoewel ze toch wel de hele familie besmetten, dat doen kinderen nu eenmaal altijd ;) )
Bovenstaande herken ik dus niet. Vandaar mijn keuze. Als je doorvraagt bij mensen is het altijd die ene persoon via via via die er erg ziek van geworden is, maar in mijn directe en indirecte omgeving ken ik geen gevallen van kinderen die met Corona in het ziekenhuis zijn opgenomen. Wel genoeg met andere ziektes, helaas.

NB ik wil hier ook niemand overtuigen, het is een persoonlijke afweging, die ik nav de vraagstelling van de TS hier wil delen. Het is goed en fijn dat we hier een normale discussie met elkaar kunnen voeren, het is jammer dat in de "public space" de hele discussie al heel ver gepolariseerd is, dat helpt zeker niet mee in wederzijds begrip en uitwisselen van standpunten.

[ Voor 16% gewijzigd door olafmol op 11-01-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Dat is precies mijn punt, de druk wordt veroorzaakt door de bewust ongevaccineerden in de "risico categorie" aka niet onze kinderen. Mijn kinderen krijgen ook geen vaccin tegen griep of het RS virus. Als ze er niet ziek van worden, dan geef ik het niet. Het grote probleem is uiteindelijk steeds weer hetzelfde: de druk op de zorg die veroorzaakt wordt door de bewust ongevaccineerde groep volwassenen die er wel (veel) zieker van kunnen worden.

A propos RS virus: daar heeft mijn oudste ooit mee in het ziekenhuis gelegen, schijnt veel voor te komen en is ook niet risico vrij, maar wordt heel laconiek over gedaan en zeker niet voor gevaccineerd.
RSV kan bij kleine kinderen wel ernstig verlopen en er zijn elk jaar wel behoorlijk wat ziekenhuisopnames door. Onze jongste heeft zelfs een ritje in de mobiele IC truck mogen rijden daardoor.

Er bestaat echter geen vaccin tegen bij mijn weten, anders hadden mijn kinderen het wel gekregen indien de dokter dat zou aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Admiral Freebee schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:01:
[...]

RSV kan bij kleine kinderen wel ernstig verlopen en er zijn elk jaar wel behoorlijk wat ziekenhuisopnames door. Onze jongste heeft zelfs een ritje in de mobiele IC truck mogen rijden daardoor.

Er bestaat echter geen vaccin tegen bij mijn weten, anders hadden mijn kinderen het wel gekregen indien de dokter dat zou aanraden.
Dat zeg ik hierboven ook. Mijn oudste heeft ook met RS virus in het ziekenhuis gelegen. Werd erg laconiek over gedaan toen. Is idd geen vaccin voor. Komt bij mijn weten omdat de "overall" impact op de zorg door het RS Virus meevalt, gelukkig. Persoonlijke impact is idd een ander verhaal.

Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: het hele vaccinatie programma komt echt door de impact op de zorg, niet door de besmettingen of de ernst van de besmetting an sich. It's a numbers game

[ Voor 5% gewijzigd door olafmol op 11-01-2022 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Bovenstaande herken ik dus niet. Vandaar mijn keuze. Als je doorvraagt bij mensen is het altijd die ene persoon via via via die er erg ziek van geworden is, maar in mijn directe en indirecte omgeving ken ik geen gevallen van kinderen die met Corona in het ziekenhuis zijn opgenomen. Wel genoeg met andere ziektes, helaas.
Daarom moet je het ook niet aan die ene persoon vragen maar de onderzoeken opzoeken ;)

Zoals het voorbeeld dat ik in het andere topic al gaf, mijn vrouw dacht dat op locatie A alleen maar met Pfizer werd geprikt en op een locatie B alleen met Moderna. Achteraf bleek dat de mensen op het werk grotendeels boven de 45 zijn en aangezien die naar locatie B gingen, in de buurt van het werk, kregen die Moderna. De vriendenkring is veelal net wat jonger en kreeg dus Pfizer op de locatie A die hier vlakbij zit.

Oftewel de groepen om je heen zijn niet echt representatief voor de kansen dat jij of je kinderen ziek worden. Daarvoor moet je naar de grotere getallen kijken en dus bij de onderzoeken/resultaten kijken.

Maar nogmaals, de kans blijft ook zonder vaccinatie natuurlijk heel klein, dus ik snap de keuze best. Maar besef dan wel dat je dat risico nog een stuk kleiner had kunnen maken. Alhoewel we over Omikron natuurlijk nog niet zo heel veel weten, en ik schat dat de winst daarbij nog een stuk kleiner is, omdat het virus milder is geworden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Dat zeg ik hierboven ook. Mijn oudste heeft ook met RS virus in het ziekenhuis gelegen. Werd erg laconiek over gedaan toen. Is idd geen vaccin voor. Komt bij mijn weten omdat de "overall" impact op de zorg door het RS Virus meevalt, gelukkig. Persoonlijke impact is idd een ander verhaal.

Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: het hele vaccinatie programma komt echt door de impact op de zorg, niet door de besmettingen of de ernst van de besmetting an sich. It's a numbers game
RSV vaccins zijn weldegelijk in ontwikkeling maar de globale impact van RSV is helemaal niet te vergelijken met corona waardoor ik mij kan voorstellen dat er veel minder middelen naartoe gaan. Bovendien is het wellicht ook zo dat vaccins voor bepaalde soorten virussen eenvoudiger te ontwikkelen zijn dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Admiral Freebee schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:08:
[...]

RSV vaccins zijn weldegelijk in ontwikkeling maar de globale impact van RSV is helemaal niet te vergelijken met corona waardoor ik mij kan voorstellen dat er veel minder middelen naartoe gaan. Bovendien is het wellicht ook zo dat vaccins voor bepaalde soorten virussen eenvoudiger te ontwikkelen zijn dan andere.
Ah dat wist ik niet, tnx. Ik kwam wel dit tegen, en hieruit lees ik dat er idd RSV vaccins in ontwikkeling zijn, maar dat ze hier meer de tijd nemen dan bij Corona vaccins. Dat zal idd komen door de lagere impact van RSV

https://www.nu.nl/binnenl...aren-op-zich-wachten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
olafmol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Tja, met vaccinaties is het heel simpel, als er genoeg mensen last van hebben is een vaccinatie een goed middel. Zoals met RS zijn er gewoon te weinig kinderen die er echt last van hebben, meestal gaat het vanzelf binnen een paar dagen over. Daarnaast is het schijnbaar ook lastig om een vaccin voor RS te ontwikkelen, er wordt nl. wel aan gewerkt en als dat vaccin er is verwacht ik ook wel dat het wordt ingezet. Maar dat is een andere discussie die we over een paar jaar kunnen voeren ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:04
Ik zie dat er veel voor- en tegenstanders zijn van het vaccineren van kinderen. Voor beide partijen heb ik de volgende vraag: Hoever wil je gaan in het (niet) vaccineren, m.a.w. op welk moment (ziektebeeld) zeg je, ik ga nu wel, of juist niet meer vaccineren? Hoever willen we ons als mensen beschermen tegen ziekte, of juist vertrouwen op ons immuunsysteem?

Misschien is mijn vraag ook wel ontstaan uit de vraag hoeveel willen we ons bemoeien met "de natuur", wat zijn de grenzen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

azteke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:28:
Als je zo bang bent dat je dit overkomt dan kan je je kind het beste in bubbeltjesplastic inpakken als hij/zij naar buiten gaat gewoon laten vaccineren.
Is ook het plan, ik probeer me juist in te beelden waarom iemand in godsnaam niet z'n kind zou willen beschermen
Zou jij je kind ook de griepprik geven, mocht dit geadviseerd worden?
Heel zeker wel ja

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:23
Op forums/TV en vooral de politiek lijkt het steeds vaker dat men focussed om bevolkingsgroepen tegen mekaar op te hitsen.
Terwijl democratie, voorkeuren en levenswijze van personen steeds verder naar de achtergrond verdwijnen.
Zelf denk ik maar zo inenten is prima maar ook niet inenten vind ik prima.
Ieder gewoon in zijn eigen(waarde) laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Luuk84 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:13:
Ik zie dat er veel voor- en tegenstanders zijn van het vaccineren van kinderen. Voor beide partijen heb ik de volgende vraag: Hoever wil je gaan in het (niet) vaccineren, m.a.w. op welk moment (ziektebeeld) zeg je, ik ga nu wel, of juist niet meer vaccineren? Hoever willen we ons als mensen beschermen tegen ziekte, of juist vertrouwen op ons immuunsysteem?

Misschien is mijn vraag ook wel ontstaan uit de vraag hoeveel willen we ons bemoeien met "de natuur", wat zijn de grenzen? :)
Ik kijk wat dit betreft vooral naar de experts. Als die aangeven dat er voldoende voordelen zitten aan vaccineren zie ik niet in waarom ik dat niet zou doen. Als je zelf of de kinderen ziek worden ga je toch ook naar de dokter en blijf je ook niet vertrouwen op je immuunsysteem? En dan gaat mijn voorkeur naar voorkomen dat er iemand ziek wordt ipv naar de dokter te moeten gaan.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Luuk84 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:13:

Het zijn altijd overwegingen, divers van aard - waarbij je zoekt naar dingen die belangrijk voor je zijn en waarin je een afweging tracht te maken.

Bijvoorbeeld: stel dat er over x-aantal jaar toch iets met een vaccin blijkt, dan is dat voor mij als dan wellicht 50-jarige vervelend, maar voor een kind wat dan in de puberteit zijn van een andere orde. Ook is er geen sprake van risico voor kinderen (ik zie ziekenhuisopname van 2-3 per 100.000 waarbij er 100% van de tijd een andere medische reden lijkt te zijn), anders dan voor een ander virus waarvoor we niet inenten. Het remmen van verspreiding is op dit moment ook na vaccinatie redelijk zinloos - tegen de tijd dat de kinderen gevaccineerd kunnen worden hebben we het allemaal al gehad, aldus de WHO vandaag (want het gaat ZO snel momenteel).

Dus: gezondheidsrisico's zijn er nauwelijks tot niet, de verspreiding gaat ook in een lockdown retesnel en hangt niet aan de kinderen vast en als we deze discussie nog een paar weken voeren zijn we allemaal al besmet :+

Kortom: zelfs als het nut zou hebben, dan zijn we blijkbaar al te laat?

Deze bron over oplopende ziekenhuisopnames onder kinderen werd net al gedeeld. Een quote:
Among all children, the rate of hospitalisations per 100,000 head of population remains very small, at around three per 100,000 in the first week of this year for nought to fives and less than two per 100,000 for six to 17-year-olds.
WHO: binnen weken half europa besmet.

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-01-2022 17:32 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Yucon

*broem*

Von Henkel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:23:
..Zelf denk ik maar zo inenten is prima maar ook niet inenten vind ik prima.
Ieder gewoon in zijn eigen(waarde) laten...
Mooi gesproken, maar de consequentie is nu wel dat we kinderen aan het inenten zijn omdat een deel van de volwassenen het vertikt. ik realiseer me dat dat wat stellig is, maar heel ver zit het ook weer niet van de waarheid af

Leven en laten leven is leuk zolang er geen consequenties aan vast zitten. In dit geval gaat die vlieger niet geheel op.

[ Voor 9% gewijzigd door Yucon op 11-01-2022 17:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik toch (te) vaak zie langskomen is het argument of de vraag: "Wetenschappers zeggen dat je het virus nog steeds kan verspreiden ook als je de vaccinatie/booster hebt gehad."

Ja, dat klopt.

En als je een autogordel draagt kan je nog steeds doodgaan tijdens een ongeluk.

Het is geen zwart/wit verhaal. Er zitten heel erg veel tinten grijs tussen. Mensen die gevaccineerd zijn zullen minder ziek worden (ja, ze kunnen nog altijd ziek worden) maar zullen minder ernstig ziek worden. Doordat je minder ernstig ziek wordt heb je dus ook verminderde symptomen.

De virale lading mag dan hetzelfde zijn (kwantiteit per gram speeksel), maar er is natuurlijk een gruwelijk groot verschil tussen iemand die 5x per minuut moet hoesten met veel speekselproductie, en iemand die 1x per 5 minuten moet hoesten met matige speekselproductie.

En daar ligt ook de reden voor het vaccineren en boosteren van kinderen. Je brengt de kans op verspreiding ver naar beneden. Ze zullen moeiteloos happy blijven rondrennen en spelen met het virus onder de leden, maar daardoor juist ook met andere kinderen in aanraking komen, het virus makkelijker verspreiden, en de 30+ kinderen met wie ze in aanraking komen kunnen besmet raken en dit thuis (of op de sportclub) ook weer verspreiden onder andere kinderen.

En die nemen dat mee naar huis. Naar papa's en mama's die niet geloven in vaccinaties, die juist houden van knuffelen. En die geloven in essentiële oliën, die geloven in bidden, die geloven in andere soorten complete onzin.

Als we een Black Mirror-achtige technologie hadden waarmee we konden zien hoeveel mensen je hebt besmet en hoeveel mensen jouw besmetting heeft gedood en hoeveel je had kunnen voorkomen door een vaccinatie en/of booster, dan zou je nog kunnen schrikken. Dat is natuurlijk niet mogelijk, en ignorance is bliss zeggen ze dan.

Ik neem de booster zelf wel volgende week. Ik vind dat het voor iedereen een gemeenschappelijke plicht is. Zelfbescherming is mijn eerste overweging, maar die rotzooi de wereld uitkrijgen is de 2e prioriteit, en de mensen die dat tegenhouden irriteren mij echt mateloos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik weet dat het vaccin als volkomen veilig wordt beschouwd. Maar op een of andere reden blijft knagen: “wat nou als er over 15 jaar iets uitkomt over bijwerkingen op lange termijn”.

Ik weet het, die kan wordt beschouwd als nihil. Maar “wat als”, weegt toch voor onze kinderen erg zwaar mee.

Voor mijzelf maakt het minder uit. Met een beetje ongeluk ben ik halverwege mijn leven. Mijn kinderen staan daarentegen aan het begin.

Het heeft al aardig rond gewoed in de schoolklassen waar werkelijk niemand er echt ziek van is geworden. Ten meeste wat hoesten en een dagje koorts. Niet eens een stevige griep.

Dan de knik toch eens terug aan asbest. De overheid die jarenlang, neem aan ook aan de hand van onderzoek, volhield dat asbest helemaal geen kwaad kon. Totdat er tóch wel lange termijn effecten bleken te zijn.

Even voor de duidelijkheid, ik geloof niet direct dat dit bij vaccins ook zo is, maar de “wat als het wel zo is” gedachte, gecombineerd met echt werkelijk ieder kind in de omgeving met zeer milde klachten, maakt voor ons dat de kinderen vaccineren een no-go is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Maar de kans op bijwerkingen van het vaccin juist weer groter. De kans is überhaupt extreem klein voor kinderen om iets van corona te krijgen. Als je je daar druk om maakt is het nogal gek om dat tegelijkertijd voor iets anders af te doen.
Volgens mij heb je de link niet gelezen. Daar staat niet vaccineren tegenover wel vaccineren.
Je kunt dus niet bij wel vaccineren, de bijwerkingen van niet vaccineren optellen.

Dan snap je het effect van vaccineren niet.

Dus nogmaals, hierbij de cijfers van kinderen niet vaccineren t.o.v. wel vaccineren, met dan alleen de effecten voor henzelf. Terwijl er ook effecten voor de rest van hun directe omgeving zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door nocalimero op 11-01-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
nocalimero schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Volgens mij heb je de link niet gelezen. Daar staat niet vaccineren tegenover wel vaccineren.
Je kunt dus niet bij wel vaccineren, de bijwerkingen van niet vaccineren optellen.

Dan snap je het effect van vaccineren niet.

Dus nogmaals, hierbij de cijfers van kinderen niet vaccineren t.o.v. wel vaccineren, met dan alleen de effecten voor henzelf. Terwijl er ook effecten voor de rest van hun directe omgeving zijn.
Heel erg goed doorgelezen. Geeft weinig details (m.b.t aandeel kinderen met onderliggende kwalen). Benoemd eveneens ook niet alle voordelen bij niet-vaccinatie (denk aan een veel betere immuniteit dan bij een vaccin). Voor mij erg duidelijk dat hij vrijwel geen enkel argument aanhaalt om gezonde kinderen (zonder onderliggende aandoeningen) te vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 02:48
Volgens mij was het risico voor kinderen op longcovid/langdurige klachten zoals mindere longfunctie, langdurige vermoeidheid en andere wellicht blijvende ziekteverschijnselen waar je je leven lang last van kunt hebben klein, maar wel aanwezig. Dit lijkt bij omicron echter niet aan de orde voor kinderen denk ik omdat zelfs ouderen nu veel minder risico lopen op bovenstaande zaken, en de oudere gevaarlijkere varianten gaan we niet meer terug zien waarschijnlijk. Mijn mening is dus dat het sinds omicron/vanaf nu niet nodig is om kinderen te vaccineren, maar dat eerst wel het geval was.

Zelf ga ik als twintiger wel volgens afspraak mijn booster halen ondanks het feit dat we sinds enkele weken zeker weten dat omicron erg meevalt, maar dan is het ook wel klaar voor mij denk ik, en moeten we vooral in de gaten houden of de regering (en OMT) wel proportioneel beleid/afbouwen wil bewerkstelligen en hun extra bevoegdheden en toch ook wel macht weer willen inleveren, maar dat is offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:28
caspervc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:25:
Ik sta voor dezelfde keuze (8 en 5,5). Wij doen het wel.
- Verlagen kans op uitbraken op scholen. En daarmee meer kinderen thuis -> meer mensen minder kunnen werken -> spanningen in de economie / zzp wereld / ziekenhuizen etc.
- Het minder snel mee naar huis kunnen nemen van het virus (aangezien ze dat vrij makelijk zonder klachten te hebben kunnen)
- Het anticiperen op vakanties. In landen om ons heen (o.a. Duitsland, volgens mij ook Frankrijk) moeten kinderen tot 6 al mondkapjes en PCR testen overleggen. Dit kan maar zo een vaccinatieplicht worden. Ik wil voorkomen dat dat mij in de zomer tegen gaat houden met een eventuele vakantie.
Op vakantie willen gaan mag in mijn ogen nooit een reden zijn om je kinderen te vaccineren met een *knip*

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2022 08:58 . Reden: Weerlegd in latere posts en is desinformatie. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Heel erg goed doorgelezen. Geeft weinig details (m.b.t aandeel kinderen met onderliggende kwalen). Benoemd eveneens ook niet alle voordelen bij niet-vaccinatie (denk aan een veel betere immuniteit dan bij een vaccin). Voor mij erg duidelijk dat hij vrijwel geen enkel argument aanhaalt om gezonde kinderen (zonder onderliggende aandoeningen) te vaccineren.
Ik zou graag horen waarom de immuniteit zonder vaccin beter zou zijn.
Dat blijkt niet uit onderzoeken die ik ken, maar ik hoor graag een bron van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
Keiichi schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:51:
Ik ook 2 kinderen in die leeftijdscategorie. Ik heb ze het gevraagd of ze het wel of niet wouden zonder zelf te zeggen wat ik vind.
Ik heb ze als argument meegegeven dat je na een prik niet meer ziek word. Ik probeer de argumentatie in eerste makkelijk te houden voor ze, hele verhalen ophangen over vermindere transmissie en minder sympotomen en misschien toch besmettelijk zijn etc, kan ik later nog beter te proberen nuanceren.

Ik heb het idee dat ze toch wel vanuit stukje angst redeneren. Ze willen niet ziek worden, dus willen ze wel een prik. Maar voor een prik zijn ze ook wel weer bang dus willen ze het eigenlijk niet.
Waarom ben je niet gewoon eerlijk tegen ze? Ik ben absoluut voor vaccinatie maar niet dit vaccin. Het is voorlopig goed gekeurd en je weet niet wat er op lange termijn gebeurd. Daarnaast kunnen ze nog steeds ziek worden al is de kans kleiner omdat kinderen niet echt vatbaar zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
nocalimero schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:33:
[...]

Ik zou graag horen waarom de immuniteit zonder vaccin beter zou zijn.
Dat blijkt niet uit onderzoeken die ik ken, maar ik hoor graag een bron van jou.
Mijn vrouw met medisch diploma. Ze heeft steeds aangeleerd gekregen dat de immuniteit opgewekt door doorgemaakte infectie groter of breder is dan diegene die door een vaccin mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik ben ook wel benieuwd. Een andekdote is geen wetenschappelijk bewijs natuurlijk. Er zijn zoveel mensen met medisch diploma, maar slechts een handjevol heeft daadwerkelijk verstand van immunologie. Wat wordt er hierover gezegd in de recente wetenschappelijke literatuur?

[ Voor 27% gewijzigd door boe.i op 11-01-2022 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nocalimero
Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Mijn vrouw met medisch diploma. Ze heeft steeds aangeleerd gekregen dat de immuniteit opgewekt door doorgemaakte infectie groter of breder is dan diegene die door een vaccin mogelijk is.
Mijn vrouw heeft ook een medisch diploma...
Het spijt mij, maar dat is geen bron. Volgens mij spreekt hier een onderbuikgevoel...

Uit onderzoeken die ik ken blijkt dat voor Covid (voor Alpha en Delta) een vaccin een betere bescherming tegen ziekte geeft dan besmetting. Voor Omricon ken ik de cijfers niet, maar ook daar lijken de vaccins nog steeds erg goed te werken tegen ernstige ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
RocketKoen schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:19:
[...]

De lange termijn effecten zijn irrelevant. Het is namelijk al uitgesloten dat je lange termijn effecten hebt van het vaccin, die je niet (veel erger) zou krijgen bij besmetting. En de kans dat je zonder vaccin ook niet besmet wordt is verwaarloosbaar.
De lange termijn effecten zijn zeker WEL relevant. Als je niet weet wat het vaccin kan teweeg brengen op de lange termijn dan kun je geen goede keuze maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Robthebest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Waarom ben je niet gewoon eerlijk tegen ze? Ik ben absoluut voor vaccinatie maar niet dit vaccin. Het is voorlopig goed gekeurd en je weet niet wat er op lange termijn gebeurd. Daarnaast kunnen ze nog steeds ziek worden al is de kans kleiner omdat kinderen niet echt vatbaar zijn
Sorry maar nu verspreid je lariekoek.
Alle onderzoeksfasen zijn doorlopen en de vaccins zijn veilig bevonden*. Wat verder onderzocht wordt, is dus niet de veiligheid maar de werkzaamheid: hoe lang de (aangetoonde) werking aanhoudt. Waardoor we nu dus weten dat de effectiviteit na verloop van tijd helaas wat afneemt.
*Linkje naar EMA advies 5-11 jarigen: https://www.ema.europa.eu...proval-children-aged-5-11

En ja, kinderen lijken vooralsnog er weinig last van te hebben maar de lange termijn effecten van de besmetting zijn nog onbekend en wat er wel bekend is, is verre van onschuldig zoals MIS-C. Daartegenover staat dat we wel heel goed weten wat het vaccin doet in het menselijk lichaam.
Robthebest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:05:
[...]

De lange termijn effecten zijn zeker WEL relevant. Als je niet weet wat het vaccin kan teweeg brengen op de lange termijn dan kun je geen goede keuze maken.
En ook jij mag kappen met lariekoek verspreiden.
Nogmaals voor jou: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 11-01-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:05:
[...]

Dat is helaas allang achterhaald, met zulke cijfers zou ongeveer de helft of net onder dat van de ziekenhuizen natuurlijk niet bezet zijn met gevaccineerden. Of je interpreteert de percentages verkeerd.

De werkelijke effectiviteit van het vaccin ligt eerder rond de 30-40% of zo, i.i.g. niet boven of in de buurt van 90%.

Van de opgenomen patiënten in het ziekenhuis tussen 1 en 23 november was 66% 70+ volledig gevaccineerd en 12-69 33% gevaccineerd volgens het RIVM waar je ongeveer 80%, of wat minder bij 12-69 zou verwachten. Dat was dan nog wel de delta variant, voor omikron zal de effectiviteit nog wel wat lager liggen.
Je haalt hier de dalende werking van de vaccins en het vaccineren zelf door elkaar. Na vaccinatie tot zo'n 9 maanden (voor gezonde mensen) zit de bescherming ruim boven de 90%. Bij mensen met een slechter immuunsysteem (vooral ouderen), neemt dat echter veel sneller af. Daardoor zag je tot oktober/november dat de getallen in het ziekenhuis overeen kwamen met een effectivitiet van die 95%+, waarna die snel afnam tot waar we nu zijn. Wat jij dus ziet komt door het afnemende effect van de vaccins/eerdere besmetting. Dus doordat de boosters te laat zijn ingezet, is de werking aan het dalen. Na die booster zit dat net als eerst weer boven de 90%.

Dus nee, de cijfers zijn niet achterhaald. Je moet alleen wel kijken gedurende welke periode de vaccins (of een besmetting) zorgt voor de bescherming.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
[...]

Wat er wordt gezegd is dat ze niet relevant zijn omdat er, door de werking van het vaccin en de interactie met het lichaam, het aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo is dat er geen lange termijneffecten zijn. Dus we kunnen het niet 100% zeker zeggen, maar wel 99,999% dat er geen effecten zullen zijn. Ergo, het is niet realistisch om dat mee te nemen in de overweging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nocalimero
[...]

Volgens mij heb je nog geen kijkje genomen in het vaccin ontwikkeling topic. Daar staat haarfijn uitgelegd dat wat je zegt over lange termijn effecten van het vaccin zeer onwaarschijnlijk is. Ik raad je aan daar eens te kijken.
Zie o.a. deze post van iemand die er echt verstand van heeft:

RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Sorry maar nu verspreid je lariekoek.

[...]

*Linkje naar EMA advies 5-11 jarigen: https://www.ema.europa.eu...proval-children-aged-5-11

En ja, kinderen lijken vooralsnog er weinig last van te hebben maar de lange termijn effecten van de besmetting zijn nog onbekend en wat er wel bekend is, is verre van onschuldig zoals MIS-C. Daartegenover staat dat we wel heel goed weten wat het vaccin doet in het menselijk lichaam.

[...]

En ook jij mag kappen met lariekoek verspreiden.
Nogmaals voor jou: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"
Mooie referenties maar nog steeds is niet bekend wat het op lange termijn doet. Alleen de praktijk zal dit uitwijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:50:
Ik weet dat het vaccin als volkomen veilig wordt beschouwd. Maar op een of andere reden blijft knagen: “wat nou als er over 15 jaar iets uitkomt over bijwerkingen op lange termijn”.

Ik weet het, die kan wordt beschouwd als nihil. Maar “wat als”, weegt toch voor onze kinderen erg zwaar mee.
Maar wat als corona nu deze lange termijn effecten heeft? Want die kans is veel groter dan dat je ze van het vaccin krijgt.
Voor mijzelf maakt het minder uit. Met een beetje ongeluk ben ik halverwege mijn leven. Mijn kinderen staan daarentegen aan het begin.

Het heeft al aardig rond gewoed in de schoolklassen waar werkelijk niemand er echt ziek van is geworden. Ten meeste wat hoesten en een dagje koorts. Niet eens een stevige griep.

Dan de knik toch eens terug aan asbest. De overheid die jarenlang, neem aan ook aan de hand van onderzoek, volhield dat asbest helemaal geen kwaad kon. Totdat er tóch wel lange termijn effecten bleken te zijn.

Even voor de duidelijkheid, ik geloof niet direct dat dit bij vaccins ook zo is, maar de “wat als het wel zo is” gedachte, gecombineerd met echt werkelijk ieder kind in de omgeving met zeer milde klachten, maakt voor ons dat de kinderen vaccineren een no-go is.
En daarom moet je juist naar de onderzoeken kijken. Dat jij het in je omgeving niet ziet wil niet zeggen dat het niet gebeurt. En dat kun je juist uit de onderzoeken halen die veel grootschaliger zijn dan wat jij in je omgeving ziet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:38:
[...]
Alleen spreekt elk goed uitgevoerd onderzoek dat tegen. Een diploma zegt nu eenmaal niet dat je van alles ook gelijk alles af weet. In dit geval (en dat geldt voor veel vaacins), zorgt de werking van het vaccin voor een veel beter gegarandeerde bescherming dan een besmetting.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
nocalimero schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Volgens mij heb je nog geen kijkje genomen in het vaccin ontwikkeling topic. Daar staat haarfijn uitgelegd dat wat je zegt over lange termijn effecten van het vaccin zeer onwaarschijnlijk is. Ik raad je aan daar eens te kijken.
Zie o.a. deze post van iemand die er echt verstand van heeft:

RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"
Ik heb inderdaad niet gekeken in dit topic. Hij zal er best verstand van hebben maar de praktijk zal het uitwijzen en dat kost tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:49:
Bijzonder hoe de bereidwilligheid is tot vaccineren van kinderen tegen Corona!

:{
Ik schrik hier ook enorm van!
mensen beseffen niet wat ze hun kinderen aan kunnen doen!
denk hier eens over na:
-hoeveel kinderen onder de 12 jaar zijn overleden aan covid?
-hoeveel kinderen onder de 12 jaar zijn op de IC beland?

Met deze gegevens weet je al of het nut heeft of niet...

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:45
*knip* aub dit soort standpunten onderbouwen met wetenschappelijk onderbouwde kennis. Op basis van onderbuik medische informatie verspreiden is niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 11-01-2022 21:36 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kol Nedra schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:21:
[...]

denk hier eens over na:

In NL zijn er al 2000+ kinderen onder de 18 in het ziekenhuis opgenomen door Covid.

Verder is je gemaakte verontwaardiging aardig lachwekkend :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-01-2022 21:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
Robthebest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Ik heb inderdaad niet gekeken in dit topic. Hij zal er best verstand van hebben maar de praktijk zal het uitwijzen en dat kost tijd.
Jammer, zo blijf je reageren vanuit je eigen gevoel, in plaats van je echt te informeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
nocalimero schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Jammer, zo blijf je reageren vanuit je eigen gevoel, in plaats van je echt te informeren...
Klopt inderdaad. Als je denkt dat het vaccin je beschermd dan moet je je laten vaccineren. Als je er een slecht gevoel over hebt moet je het niet doen. Dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
YakuzA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:22:
[...]

In NL zijn er al 2000+ kinderen onder de 18 in het ziekenhuis opgenomen door Covid.

Verder is je gemaakte verontwaardiging aardig lachwekkend :)
mijn beide kinderen hebben al covid gehad (3 en 5 jaar) stelde voor hun niet veel voor.
ik en mijn vrouw waren veel langer ziek erdoor.
de 2e keer alleen mijn vrouw weer covid gehad, ikzelf en mijn 2 kinderen bleven negatief

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
*knip* dit soort oneliners hebben weinig zin. Kijk aub even wat hier al in het topic voorbij is gekomen zodat we niet steeds het wiel opnieuw uitvinden.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 11-01-2022 21:32 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
*knip* ivm hierboven.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 11-01-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
*knip*

En dit is typerend!
Dit is een OMT lid, een expert, welke het blijkbaar niet eens is met onderzoeken en andere experts.

Zo wordt voor MIS-C vaak verwezen naar een Amerikaans onderzoek wat uitwijst dat 1:3000 kinderen MIS-C krijgt. Het lastige is dat hetzelfde onderzoek uitwijst dat het voor zwarte Amerikanen 9 keer grotere kans is dan voor blanke Amerikanen.

Allemaal leuk en aardig die onderzoeken, maar soms is het gebaseerd op andere landen en situaties en soms denk ik ook echt, hoe dan?

In Nederland verwacht men dat 2/3 van de kinderen al COVID heeft doorgemaakt.

Juist die MIS-C gevallen, wat 200 keer is voorgekomen tot nu toe, komen na milde COVID besmettingen. Hoe bepaal je dat dit na vaccinatie niet meer gebeurt, als er nog zo weinig kinderen zijn gevaccineerd en daarbij iets is wat zo weinig voorkomt.

In Nederland wordt dit goed gemonitord, maar ik vertrouw die buitenlandse onderzoeken niet per definitie.

Cijfers en statistiek is de basis en dat ik vaak interpretabel.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 11-01-2022 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
Er wordt hier veel uit emotie gereageerd (wat op zich begrijpelijk is). De feiten zijn echter dat ook voor de groep 5- tot 12-jarigen het netto effect positief is met de nu bekende data en dat de kans op lange termijneffecten nihil is. Het is dus niet 'geloven' dat het zin heeft, het is statistisch waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Valandil schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:30:
[mbr]*knip* dit soort oneliners hebben weinig zin. Kijk aub even wat hier al in het topic voorbij is gekomen zodat we niet steeds het wiel opnieuw uitvinden.[/]
Maar ook voor kinderen is de risico afweging positief voor vaccinatie voor henzelf.

Kijk gewoon naar de risico's van wel vaccineren tov niet vaccineren.

Er wordt veel gewezen naar de zgn. risico's van het vaccin, maar die van een Covid besmetting zijn vele malen groter. Juist bij deze Omicron variant is de kans dat kinderen besmet worden erg groot. En met het vaccin verminder je de kleine kansen op bijwerkingen van Covid enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Robthebest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Mooie referenties maar nog steeds is niet bekend wat het op lange termijn doet. Alleen de praktijk zal dit uitwijzen
Als je niet eens de moeite neemt om je te verdiepen in wat ik je aandraag dan is het wijselijk om gewoon te stoppen met lariekoek te verspreiden. Ze weten heel goed wat het vaccin doet en als jij denkt beter te weten dan hoor je die stelling te kunnen onderbouwen ipv te schuilen achter een dooddoener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Kol Nedra schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:21:
[...]

denk hier eens over na:

1 kind onder de 12 met onderliggend lijden.
1 kind onder de 18.

Beide in 2020.

IC weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ParaDroid2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:39:
Er wordt hier veel uit emotie gereageerd (wat op zich begrijpelijk is). De feiten zijn echter dat ook voor de groep 5- tot 12-jarigen het netto effect positief is met de nu bekende data en dat de kans op lange termijneffecten nihil is. Het is dus niet 'geloven' dat het zin heeft, het is statistisch waarschijnlijk.
Ik zal mijn eerdere post omtrent langetermijnseffecten niet nog een keer aanhalen, maar het virus blijft gewoon een groter risico. En naarmate we meer te weten komen over de effecten van het virus, des te meer reden om een infectie te voorkomen, als je daadwerkelijk bang bent voor langetermijnseffecten. Het virus heeft vat op je hersenen, hart, longen, nieren, zenuwen, etc en hier zijn allerlei langetermijneffecten van te verwachten.

Het langetermijnargument is nu nog minder een argument dan, pak em beet, een half jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
RoD schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:41:
[...]

Ik zal mijn eerdere post omtrent langetermijnseffecten niet nog een keer aanhalen, maar het virus blijft gewoon een groter risico. En naarmate we meer te weten komen over de effecten van het virus, des te meer reden om een infectie te voorkomen, als je daadwerkelijk bang bent voor langetermijnseffecten. Het virus heeft vat op je hersenen, hart, longen, nieren, zenuwen, etc en hier zijn allerlei langetermijneffecten van te verwachten.

Het langetermijnargument is nu nog minder een argument dan, pak em beet, een half jaar geleden.
Maar het virus is er toch al langer dan het vaccin?
Hoe kun je dan voor het ene stellen dat de lange termijn effecten nog onduidelijk zijn en voor het andere stellen dat het allemaal geen probleem is?

Puur een vraag uit interesse, niet omdat ik vaccinatie van mijn kinderen overweeg. Ik ben echt fel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Brazos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Volgens mij heb je zowel de link als de reacties niet gelezen. Je vergelijkt vaccineren met het doorgaan van een coronabesmetting terwijl het in realiteit geen binaire vergelijking is aangezien je na vaccinatie nog steeds besmet kunt raken en (ernstige) bijwerking kunt krijgen.
Waar zeg ik dat het binair is?
Het is natuurlijk wel zo dat de kans op besmetting, ziekte en ernstige ziekte kleiner worden door vaccinatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Maar het virus is er toch al langer dan het vaccin?
Hoe kun je dan voor het ene stellen dat de lange termijn effecten nog onduidelijk zijn en voor het andere stellen dat het allemaal geen probleem is?

Puur een vraag uit interesse, niet omdat ik vaccinatie van mijn kinderen overweeg. Ik ben echt fel tegen.
Dan zal ik hem toch maar eens aanhalen, zie: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

Je hoeft niet mensen jaren te volgen om te weten dat er niet na, pak em beet, drie jaar nog spontaan een ernstige bijwerking zich openbaart, dat is een enorme misvatting. Dat is nooit zo geweest in de medische/farmaceutische wetenschap, en ook nu niet.

Het is niet een kwestie van tijd, het is een kwestie van, in samenvatting, weten wat het virus danwel vaccin doet in het lichaam, en vice versa hoe het lichaam erop reageert.

Edit: en daar wil ik nog aan toevoegen dat het opbouwen van kennis niet begint op het moment dat je het vaccin begint te ontwikkelen. Dat begint al veel eerder door het opdoen van fundamentele kennis. In het geval van mRNA-vaccins zit er decennia aan opgebouwde kennis over wat mRNA precies doet, hoe je het kan verpakken in een vetbolletje, hoe het in een cel terechtkomt, wat er vervolgens wordt geproduceerd, etc. Dit soort celbiologische kennis tot op het kleinste detail, daar wordt letterlijk al decennia onderzoek naar gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 11-01-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:47 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Ook hier: onderbouw je standpunten. Zie ook de topicstart van het algemene topic over een aantal uitgangspunten rondom het vaccin.

Hou je emoties aub in de hand omtrent dit onderwerp.