• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 17:58
Ik ben 34 en mijn vrouw 31. We hebben 2 kindjes van 4 en 6 jaar.
Vaccinatie in België is nu mogelijk voor 5-11 jarigen, met alle gevolgen vandien. De uitnodiging voor onze oudste zoon hebben we reeds ontvangen.

Zelf hebben mijn vrouw en ik 3 prikken (incl. booster) gehad.

We zijn 2 uiterst rationele mensen en begrijpen dat een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad gehaald zou moeten worden (en dit voornamelijk bij 18+).

We zijn goed ingelicht en filteren enkel (voor zover we weten) betrouwbare info en statistieken.
Denk aan zaken zoals;
- De efficiëntie van het vaccin en de dalende betrouwbaarheid op termijn (ook rekeninghoudend met T cellen en B cellen second line of defense)
- Lage ziekmakendheid bij jonge kinderen
- Lagere besmettelijkheid bij deze groep (wegens minder symptomen - onze jongste dochter heeft het vorig jaar reeds opgelopen, en zonder iets te wijzigen aan ons gezinsleven, heeft ze dit aan niemand doorgegeven)
- Vaccinreacties en uiterst uitzonderlijke bijwerkingen bij deze groep
- Het herhaaldelijk boosteren dat er zit aan te komen
- Een vaccin dat nog heel maar heel recent is en enkel goedgekeurd is onder 'emergency use'
- Geen vaccinatieplicht bij 18+

Gezien de feiten en veronderstellingen (die redelijk te staven zijn), zien we maar weinig sluitende argumenten om op dit moment onze oudste zoon van 6 jaar te laten vaccineren. Als we er toch wat zouden kunnen bedenken;
- Het vertragen van het virus binnen de schoolmuren met enkele procenten.
- Verplichte PCR test / vaccinatie bij reizen - m.a.w. het in hokken steken van jonge kindjes. Hier worden we trouwens erg boos van.

Hoe denken jullie hierover?

[Voor 5% gewijzigd door Waarez op 11-01-2022 09:56]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:45
Het gaat er naar mijn inzien vooral om dat de kinderen de besmetting "niet mee naar huis nemen" om hem daar te verspreiden. Dus eigenlijk jammer dat ze dit niet juist voor de kerstvakantie deden, voordat ze bij opa / oma op schoot kropen...

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
99ruud99 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:22:
Het gaat er naar mijn inzien vooral om dat de kinderen de besmetting "niet mee naar huis nemen" om hem daar te verspreiden. Dus eigenlijk jammer dat ze dit niet juist voor de kerstvakantie deden, voordat ze bij opa / oma op schoot kropen...
Je hoort alle experts ondertussen zeggen dat als je gevaccineerd bent, je nog steeds het virus kunt verspreiden...

[Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 11-01-2022 14:12]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De crux zit hem in je kwalitatieve lage ziekmakendheid bij jonge kinderen. De Nederlandse gezondheidsraad oordeelt dat er een kleine maar zeker niet insignificante kans is op een ernstig verloop, terwijl het vaccin erg veilig is. Dat is de basis van het advies in Nederland.

• Waarez
99ruud99 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:22:
Begrijpen we ook, maar is dit het waard? De grootouders zijn allemaal volledig gevaccineerd (incl. booster). Als onze kindjes zouden ziek worden, zien we ook niemand.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:29
Ik sta voor dezelfde keuze (8 en 5,5). Wij doen het wel.
- Verlagen kans op uitbraken op scholen. En daarmee meer kinderen thuis -> meer mensen minder kunnen werken -> spanningen in de economie / zzp wereld / ziekenhuizen etc.
- Het minder snel mee naar huis kunnen nemen van het virus (aangezien ze dat vrij makelijk zonder klachten te hebben kunnen)
- Het anticiperen op vakanties. In landen om ons heen (o.a. Duitsland, volgens mij ook Frankrijk) moeten kinderen tot 6 al mondkapjes en PCR testen overleggen. Dit kan maar zo een vaccinatieplicht worden. Ik wil voorkomen dat dat mij in de zomer tegen gaat houden met een eventuele vakantie.

[Voor 3% gewijzigd door caspervc op 11-01-2022 09:26]

• Waarez
eamelink schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:25:
De crux zit hem in je kwalitatieve lage ziekmakendheid bij jonge kinderen. De Nederlandse gezondheidsraad oordeelt dat er een kleine maar zeker niet insignificante kans is op een ernstig verloop, terwijl het vaccin erg veilig is. Dat is de basis van het advies in Nederland.
Goed en wel. Maar over de veiligheid op lange termijn kan dit advies gewoon niet stand houden ter onze inziens.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
eamelink schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:25:
Dit.

Ook kinderen gaan antistoffen opbouwen. Door vaccin of door Covid. Ook voor kleinere kindern wegen de lage risico's van het vaccin op tegen de (eveneens relatief lage) risico's van het krijgen van Corona. Dat is de basis van het goedkeuren van een vaccin.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Waarez
caspervc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:25:
- Verlagen kans op uitbraken op scholen. En daarmee meer kinderen thuis -> meer mensen minder kunnen werken -> spanningen in de economie / zzp wereld / ziekenhuizen etc.
- Het minder snel mee naar huis kunnen nemen van het virus (aangezien ze dat vrij makelijk zonder klachten te hebben kunnen)
- Het anticiperen op vakanties. In landen om ons heen (o.a. Duitsland, volgens mij ook Frankrijk) moeten kinderen tot 6 al mondkapjes en PCR testen overleggen. Dit kan maar zo een vaccinatieplicht worden. Ik wil voorkomen dat dat mij in de zomer tegen gaat houden met een eventuele vakantie.
Vooral dat laatste baart ons net heel veel zorgen. Deze jonge kinderen reeds in hokjes steken vinden we schandalig.

• Waarez
P_de_B schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Dit.

Ook kinderen gaan antistoffen opbouwen. Door vaccin of door Covid. Ook voor kleinere kindern wegen de lage risico's van het vaccin op tegen de (eveneens relatief lage) risico's van het krijgen van Corona. Dat is de basis van het goedkeuren van een vaccin.
Hier zijn we het wel mee eens. Klopt.

• caspervc
Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Vooral dat laatste baart ons net heel veel zorgen. Deze jonge kinderen reeds in hokjes steken vinden we schandalig.
Dat snap ik. Voelt hier ook niet goed.
Alleen gezien de veiligheid van de vaccins en de toch aanwezige risico's op een ernstig ziekteverloop kiezen wij wel voor vaccineren. Ik heb ook een zorgplicht naar mijn kinderen als ouder, en ik weeg in dit geval de risico's op allerlei vlakken af tegen de voordelen. De voordelen hebben daarin de overhand.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:45
@Waarez in belgie vaccineren ze ook tegen waterpokken- en dat terwijl juist waterpokken de ideale ziekte is om als kind te krijgen.
In Nederland is het omgekeerd: als 1 kind waterpokken krijgt, nodigen alle ouders dat kind uit om te komen spelen, zodat ze er maar zo snel mogelijk vanaf zijn en hun kind ook besmet is.
Het is jammer dat dit niet met corona kan :(

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:26:
Goed en wel. Maar over de veiligheid op lange termijn kan dit advies gewoon niet stand houden ter onze inziens.
Dat is wel heel stellig. Op basis van alle kennis die er is, maar ook op basis van gezond verstand, is de kans op langetermijnproblematiek van een vaccin veel kleiner dan de kans op langetermijnproblematiek van een virus.

Echt élk argument dat gaat over de veiligheid van een vaccin op de lange termijn is direct ook toepasbaar op het virus. Met het verschil dat dat virus zichzelf probeert te laten repliceren.

• Waarez
eamelink schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Dat is wel heel stellig. Op basis van alle kennis die er is, maar ook op basis van gezond verstand, is de kans op langetermijnproblematiek van een vaccin veel kleiner dan de kans op langetermijnproblematiek van een virus.

Echt élk argument dat gaat over de veiligheid van een vaccin op de lange termijn is direct ook toepasbaar op het virus. Met het verschil dat dat virus zichzelf probeert te laten repliceren.
We hebben op zich niets tegen vaccins. Onze kinderen hebben dan ook alle verplichte vaccins gekregen.
Maar, wat jij stelt is ter onze inziens (nog) niet van toepassing op het COVID-19 vaccin. Moest het een eenmalige prik zijn, tot daar en toe, maar herhaaldelijke vaccinatie (die er ook voor kinderen zit aan te komen) houdt ons toch tegen op dit moment.

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:31

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Valt 1 van je kinderen in de risco groep? Zo ja vaccineren!

Zo nee. dan gaat het belang van het kind voor onder de 12. De vaccinatie helpt nauwelijks tegen het verspreiden van corona met deze variant. Dan zou ik eerder zeggen nee. Maar het blijft een lastige keuze.

Usenet handleidingen

• Waarez
TheDudez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:39:
Valt 1 van je kinderen in de risco groep? Zo ja vaccineren!

Zo nee. dan gaat het belang van het kind voor onder de 12. De vaccinatie helpt nauwelijks tegen het verspreiden van corona met deze variant. Dan zou ik eerder zeggen nee. Maar het blijft een lastige keuze.
Onze kindjes gewoon gezond zonder onderliggende aandoeningen.

Volledig mee eens met wat je stelt; Het gaat rond, zelfs bij vaccinatie. Het verlaagt de kans op besmetting, dat wel, en je wordt er minder ziek door, maar dat is relatief bij iemand van 6.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 14:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Alle stoffen die je ingespoten krijgt zijn op zeer korte termijn (enkele weken) al weer uit je lichaam verdwenen danwel door je lichaam afgebroken. Het enige lange termijn effect van het vaccin is dat het je immuun systeem getraind heeft. Dat is eigenlijk hetzelfde wat het virus ook doet. Uiteindelijk betekent dat dus dat de lange termijn effecten van het vaccin niet erger kunnen zijn dan de lange termijn effecten van de daadwerkelijke ziekte.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
99ruud99 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:30:
@Waarez in belgie vaccineren ze ook tegen waterpokken- en dat terwijl juist waterpokken de ideale ziekte is om als kind te krijgen.
In Nederland is het omgekeerd: als 1 kind waterpokken krijgt, nodigen alle ouders dat kind uit om te komen spelen, zodat ze er maar zo snel mogelijk vanaf zijn en hun kind ook besmet is.
Het is jammer dat dit niet met corona kan :(
Zelf herinner ik mij dat uit de jaren 90 maar hebben dat zelf met onze kinderen (8,5,3) nooit zien gebeuren. Ze krijgen de waterpokken ook wel zonder die bestemmingsfeestjes hoor, die overigens ook voor Covid hebben plaatsgevonden.

Voor onze kinderen wachten wij even af wat de beperking worden bij gebrek aan vaccinatie. Zo heb ik mijzelf ook pas in oktober laten vaccineren toen het voor de horeca nodig werd om een QR code te tonen. Als ze op tijd voor de zomervakantie hadden kunnen prikken had ik het destijds al gedaan.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:32
P_de_B schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Dit.

Het vaccin is enkel goedgekeurd onder emergency use.

Web Enrichment

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 14:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit gezegde hebbende moet ik toch toegeven dat ik mijn jongste zoon nog niet laat vaccineren. De reden daarvoor is alleen wat anders. Hij is nu 11 en wordt in augustus 12. Ik heb liever dat hij een volledige dosis krijgt ipv een kleine kinder dosis. en laat hem dan ook pas in augustus vaccineren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:07
Bijzonder hoe de bereidwilligheid is tot vaccineren van kinderen tegen Corona!

:{

Hoi :)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-02 10:58
Ik ook 2 kinderen in die leeftijdscategorie. Ik heb ze het gevraagd of ze het wel of niet wouden zonder zelf te zeggen wat ik vind.
Ik heb ze als argument meegegeven dat je na een prik niet meer ziek word. Ik probeer de argumentatie in eerste makkelijk te houden voor ze, hele verhalen ophangen over vermindere transmissie en minder sympotomen en misschien toch besmettelijk zijn etc, kan ik later nog beter te proberen nuanceren.

Ik heb het idee dat ze toch wel vanuit stukje angst redeneren. Ze willen niet ziek worden, dus willen ze wel een prik. Maar voor een prik zijn ze ook wel weer bang dus willen ze het eigenlijk niet.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-02 16:38
caspervc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:25:
Hoe verlaagt het vaccin de kans op uitbraken?

• Harmvdw
  • Laatst online: 04-02 14:34
Hier een tweeling van 8, voor ons dus ook de keuze.
Maar zoals al gezegd, ze blijven het kunnen verspreiden en ze worden er "niet" ziek van, ik vind het dus niet nodig. Zelf wel prikken en booster gehad.

• Tux3.14
  • Laatst online: 21:59
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Precies wat ik mij ook afvraag. Je hoort alle experts ondertussen zeggen dat als je gevaccineerd bent, je nog steeds het virus kunt verspreiden.

• Loei123
Gezien kinderen al minder ziek worden, zoals een volwassene met vaccinatie, en de kans op verspreiding niet minder wordt met een vaccinatie, zie ik geen reden om kinderen te gaan vaccineren.

• Shadow_Agent
Keiichi schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:51:
Ik ook 2 kinderen in die leeftijdscategorie. Ik heb ze het gevraagd of ze het wel of niet wouden zonder zelf te zeggen wat ik vind.
Ik heb ze als argument meegegeven dat je na een prik niet meer ziek word. Ik probeer de argumentatie in eerste makkelijk te houden voor ze, hele verhalen ophangen over vermindere transmissie en minder sympotomen en misschien toch besmettelijk zijn etc, kan ik later nog beter te proberen nuanceren.

Ik heb het idee dat ze toch wel vanuit stukje angst redeneren. Ze willen niet ziek worden, dus willen ze wel een prik. Maar voor een prik zijn ze ook wel weer bang dus willen ze het eigenlijk niet.
Goh, verrassend... op deze manier de vraag stellen is het antwoord krijgen wat je graag wilt horen

Als je als argument meegeeft dat ze "niet ziek meer worden" dan snap ik wel dat ze vanuit een angstgedachte kiezen voor de prik. Wie wil er immers ziek worden, geldt ook voor een ouderwetse snotneus en niet specifiek corona.

• caspervc
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Je bent pas besmettelijk als het virus zich goed in je lichaam kan vermenigvuldigen. Als je gevaccineerd bent, wordt het virus veel eerder opgemerkt, en door je lichaam aangevallen. Hierdoor is de kans dat je als gevaccineerde erg besmettelijk wordt kleiner. Ook bij kinderen. De kans is er natuurlijk nog steeds, maar significant kleiner.
Hoe meer kinderen in de klas gevaccineerd, hoe minder kans dus op uitbraken in klassen, en klassen thuis...

[Voor 5% gewijzigd door caspervc op 11-01-2022 09:58]

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:56:
Gezien kinderen al minder ziek worden, zoals een volwassene met vaccinatie, en de kans op verspreiding niet minder wordt met een vaccinatie, zie ik geen reden om kinderen te gaan vaccineren.
Dat zou inderdaad ook mijn beweegreden zijn als ouder. KinderCovid komt nu eenmaal voor en hier hebben de kids zelf gelukkig weinig tot geen last van. Covid gaat nu eenmaal rond op school, en dat is vooral voor de lerares/leraar lastig maar niet voor de kinderen zelf. Dat ze het kunnen verspreiden is ook lastig, maar daar gaat een prik ook niets aan doen. Een prik gaat dus ook helemaal niets doen in verband met het wel of niet sluiten van scholen straks. :z

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 19:39

azteke

King

Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:49:
Bijzonder hoe de bereidwilligheid is tot vaccineren van kinderen tegen Corona!

:{
Wat bedoel je, en kan je het onderbouwen?
  1. Bijzonder dat ouders zo makkelijk het vaccinatieprogramma voor kinderen accepteren en hun kinderen volspuiten met die troep
  2. Bijzonder te zien dat ouders zich wel zelf laten vaccineren maar zodra het om hun kinderen gaat ineens gaan twijfelen of het wel zinvol is
Hier ook 1 kind, 5,5 jaar, en wij neigen naar niet vaccineren. We zijn er nog niet over uit dus ik ben erg benieuwd naar de argumenten van anderen. Belangrijkste motivatie voor ons is dat kinderen er zo goed als geen last van ondervinden mochten ze COVID-19 oplopen. ~30+ers en alle risicogroepen zouden zich daarentegen wel moeten laten vaccineren om de druk op de zorg laag te houden.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• Shadow_Agent
caspervc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Je bent pas besmettelijk als het virus zich goed in je lichaam kan vermenigvuldigen. Als je gevaccineerd bent, wordt het virus veel eerder opgemerkt, en door je lichaam aangevallen. Hierdoor is de kans dat je als gevaccineerde erg besmettelijk wordt kleiner. Ook bij kinderen. De kans is er natuurlijk nog steeds, maar significant kleiner.
Hoe meer kinderen in de klas gevaccineerd, hoe minder kans dus op uitbraken in klassen, en klassen thuis...
hoe meer kinderen besmet raken, hoe minder kans op herhaalde prikken jaar na jaar. Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Ik maak mij echt enorme zorgen over het landschap waarin we nu beland zijn. Eerst was het alleen kwetsbaren prikken maar inmiddels worden de kinderen ook geprikt. Lopen ze met mondkapjes op en mogen ze straks nergens naar binnen zonder QR code. Echt heel erg zorgelijk! En nog zorgelijker is de mate waarin de ouders hierin meegaan en hun kinderen laten vaccineren voor een groen vinkje :N

Waar zijn we met z'n allen in godesnaam in beland 8)7 :/

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Covid kan wel leiden tot een ontstekingsreactie in organen (MIS-C):
Bij de meeste kinderen verloopt een coronabesmetting mild. Slechts een heel kleine groep krijgt last van ernstige covid of een ernstige ontstekingsreactie in organen (MIS-C), een levensbedreigende complicatie waarvoor soms een ic-opname in het ziekenhuis nodig is. Sinds het begin van de pandemie zijn 103 kinderen en jongeren onder de 19 jaar met MIS-C in het ziekenhuis opgenomen. De Gezondheidsraad schat in dat zonder vaccinatie nog eens 60 tot 150 kinderen onder de 11 jaar MIS-C zullen oplopen. Kinderen kunnen ook last krijgen van long covid, langdurige klachten na een corona-infectie. Hoeveel kinderen dat treft, is nog onduidelijk.
Uit https://www.volkskrant.nl...avaccin-krijgen~b73a81c0/

Hier dezelfde vraag. Voornaamste argument vind ik misschien nog het risico op schoolsluiting.

• Loei123
caspervc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Is dat de reden dat de cijfers zo aflopen nu veel mensen gevaccineerd zijn?

De huidige stand van zaken spreken je opmerking tegen.

• Shadow_Agent
azteke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:00:
[...]

1. Bijzonder dat ouders zo makkelijk het vaccinatieprogramma voor kinderen accepteren en hun kinderen volspuiten met die troep
  2. Bijzonder te zien dat ouders zich wel zelf laten vaccineren maar zodra het om hun kinderen gaat ineens gaan twijfelen of het wel zinvol is
Hier ook 1 kind, 5,5 jaar, en wij neigen naar niet vaccineren. We zijn er nog niet over uit dus ik ben erg benieuwd naar de argumenten van anderen. Belangrijkste motivatie voor ons is dat kinderen er zo goed als geen last van ondervinden mochten ze COVID-19 oplopen. ~30+ers en alle risicogroepen zouden zich daarentegen wel moeten laten vaccineren om de druk op de zorg laag te houden.
Het eerste :) Mijn dochter is 2 maar no way dat ik laat vaccineren! ben trouwens blij dat ze niet in de betrokken leeftijdscategorie valt zodat ik niet mee hoef te doen of na te denken aan/over deze *vraag*

en nogmaals: zelf netjes gevaccineerd + booster

[Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 11-01-2022 10:13. Reden: normaal taalgebruik aub]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:10
Kennelijk heb ik er een heel andere insteek bij dan praktisch iedereen in dit topic. Even getwijfeld maar gooi het toch in de groep.

Zelf heb ik een dochter < 5 jaar. Een familielid vroeg mij laatst "Wat nou als zij straks gevaccineerd moet worden?" Tsja, dan krijg zij een vaccinatie. Ik heb er zelf inmiddels drie gehad, mijn vriendin gaat binnenkort voor de derde. Waarom zou ik mijn kind niet dezelfde zorg geven als ik neem? Ik heb alle vertrouwen in vaccinaties en zie dan ook echt geen probleem om mijn kind van dezelfde vaccinaties te voorzien als ik heb gehad.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• worldfastest
  • Laatst online: 03-02 17:29
De risco's op bijwerkingen is groter bij kinderen dan ernstige complicaties bij Corona. Snap niet dat men dit door blijft zetten om kinderen te vaccineren. Vooraanstaande kinderartsen blijven ook zeggen dat kinderen niet zomaar zouden moeten worden gevacineerd. Bij een zwakke gezondheid is het een ander verhaal en dan kan het zeker bijdragen in een kleinere risico op compliaties bij een infectie.

Zorg eerst maar dat de vaccinatie weigeraars worden gevacineerd....

You only live once, so enjoy the ride.

• Loei123
Seroczynski schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:04:
Kennelijk heb ik er een heel andere insteek bij dan praktisch iedereen in dit topic. Even getwijfeld maar gooi het toch in de groep.

Zelf heb ik een dochter < 5 jaar. Een familielid vroeg mij laatst "Wat nou als zij straks gevaccineerd moet worden?" Tsja, dan krijg zij een vaccinatie. Ik heb er zelf inmiddels drie gehad, mijn vriendin gaat binnenkort voor de derde. Waarom zou ik mijn kind niet dezelfde zorg geven als ik neem? Ik heb alle vertrouwen in vaccinaties en zie dan ook echt geen probleem om mijn kind van dezelfde vaccinaties te voorzien als ik heb gehad.
Op zich eens, ware het niet dat kinderen milde klachten krijgen, iets wat een vaccinatie voor de volwassenen doet.

En wat als ze voor kinderen hetzelfde gaan doen als volwassenen, dus elke 3/4 maand een prik?

• Keiichi
Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Goh, verrassend... op deze manier de vraag stellen is het antwoord krijgen wat je graag wilt horen

Als je als argument meegeeft dat ze "niet ziek meer worden" dan snap ik wel dat ze vanuit een angstgedachte kiezen voor de prik. Wie wil er immers ziek worden, geldt ook voor een ouderwetse snotneus en niet specifiek corona.
Van een deel van de andere prikken die ze krijgen worden ze ook echt niet meer ziek.

Ik vraag me af hoe de meeste het voor zich zien een 6 en 9 jarige een compleet verhaal te vertellen hoe het nu exact zit met een vrij nieuw vaccin. Zelfs volwassen mensen kunnen er al bijna geen wijs uit

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Shadow_Agent
worldfastest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:05:
De risco's op bijwerkingen is groter bij kinderen dan ernstige complicaties bij Corona. Snap niet dat men dit door blijft zetten om kinderen te vaccineren. Vooraanstaande kinderartsen blijven ook zeggen dat kinderen niet zomaar zouden moeten worden gevacineerd. Bij een zwakke gezondheid is het een ander verhaal en dan kan het zeker bijdragen in een kleinere risico op compliaties bij een infectie.

Zorg eerst maar dat de vaccinatie weigeraars worden gevacineerd....
Eens!

Maar kinderen weigeren niet (behalve van ouders die weigeren uiteraard) en ouders die wel vaccineren zijn over het algemeen (getuige ook dit topic) bereid hun kinderen ook te vaccineren.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
De risco's op bijwerkingen is groter bij kinderen dan ernstige complicaties bij Corona.
Citation needed.

Blijkens het advies van de gezondheidsraad komt deze tot een andere conclusie.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02 20:43
azteke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Ik vind het nog wel een verschil met de vaccinaties uit het RijksVaccinatieProgramma of de COVID-19 vaccinatie. Voor de vaccinatie tegen COVID-19 zijn de effecten op lange termijn nog onbekend, hoe kan het ook anders aangezien we nu +/- 2 jaar COVID-19 hebben.
De andere vaccinaties worden al jaren (50+ ondertussen?) gegeven, dus hier zijn de lange termijn effecten ondertussen wel bekend.
Iedereen kan zeggen dat het wel mee valt, maar dat kan niemand aangezien het er pas 2 jaar is, en de vaccinatie nog minder.

Wij hebben 2 kinderen, 1 van 3 jaar en 1 van +/- 12 weken.
Gelukkig vallen ze beide (nog) buiten de groep 5+ jarigen dus er word niet gevaccineerd, maar ik denk ook niet dat we het anders wel zouden doen.
Kinderen hebben er weinig tot geen last van, voor de rest zijn de opa's, oma's en ik zelf gevaccineerd.

Mijn vrouw nog niet, in het begin van haar zwangerschap moest je je absoluut niet laten vaccineren tegen COVID-19, toen weer wel, toen weer niet en toen was het toch weer niet zo schadelijk na haar bevalling.
Ze heeft nu besloten om te wachten tot na de borstvoeding voor ze zich laat vaccineren, dit omdat er gewoon nog (naar ons idee) te weinig bekend is om nu te laten vaccineren.

We zijn absoluut niet tegen vaccineren, laat dat voorop staan, maar door de wisselende berichten wachten we liever nog even.
Of het slim is om te wachten?
Geen idee, ik weet het waarschijnlijk over een 6 tot 9 maanden te vertellen...

PV Output

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:10
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Op zich eens, ware het niet dat kinderen milde klachten krijgen, iets wat een vaccinatie voor de volwassenen doet.

En wat als ze voor kinderen hetzelfde gaan doen als volwassenen, dus elke 3/4 maand een prik?
Als het zo gaat zijn dat kinderen straks ook elke paar maanden een boosterprik moeten halen, dan zal ik dat net zo beoordelen als ik dat voor mijzelf doe.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Het eerste :) Mijn dochter is 2 maar no way dat ik laat vaccineren! ben trouwens blij dat ze niet in de betrokken leeftijdscategorie valt zodat ik niet mee hoef te doen of na te denken aan/over deze waanzin

Doe je dit ook voor alle andere vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma?

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• azteke

azteke

King

Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Het eerste :) Mijn dochter is 2 maar no way dat ik laat vaccineren! ben trouwens blij dat ze niet in de betrokken leeftijdscategorie valt zodat ik niet mee hoef te doen of na te denken aan/over deze waanzin

Herkenbaar. Ik was blij dat ik voor mijn kind nog geen keuze hoefde te maken, maar nu dus wel. Voor mij is het enige echte argument voor vaccinatie het voorkomen van schoolsluiting. Alle volwassenen in mijn omgeving (familie / vrienden) zijn gevaccineerd + geboosterd dus die zouden bij een besmetting via ons zoontje niet ernstig ziek moeten worden.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12
Onze oudste is net 5 en komt dus in aanmerking voor de vaccinatie. Als we haar laten vaccineren, doen we dat voor haar eigen gezondheid.

Het is dus risico's vaccinatie vs risico's COVID.

Wij neigen nu naar vaccineren. Ze heeft ook alle vaccinaties van het rijksvaccinatieprogramma overleefd.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Waarez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:21:
- Lage ziekmakendheid bij jonge kinderen
- Lagere besmettelijkheid bij deze groep (wegens minder symptomen - onze jongste dochter heeft het vorig jaar reeds opgelopen, en zonder iets te wijzigen aan ons gezinsleven, heeft ze dit aan niemand doorgegeven)
Deze twee zijn gewoon simpelweg niet waar.
Onze 7-jarige heeft op school ook corona gekregen, nog voor de klas in quarantaine moest waren er 15 besmet, inclusief twee leerkrachten. Gevolg was dat uiteindelijk een aantal gezinnen allemaal corona hadden en het van daaruit verder verspreid is.

En dat was nog niet eens omikron, want die was er toen nog niet, maar de vorige (delta?). Omikron is nog veel besmettelijker, helemaal in de jongere groepen waar maatregelen niet af te dwingen zijn en die sowieso al snel een beetje verkouden zijn en lekker rondkuchen in de klas.

Basisscholen zijn brandhaarden, als een vaccinatie daar ook maar een klein beetje de piek vanaf kan halen dan is het de moeite al waard. Risico's zijn er bijna niet voor jongeren, er is geen enkele wetenschappelijke reden om geen vaccinatie te willen, en het kan veel leed schelen.

• Oon
  • Niet online
azteke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:10:
[...]
Alle volwassenen in mijn omgeving (familie / vrienden) zijn gevaccineerd + geboosterd dus die zouden bij een besmetting via ons zoontje niet ernstig ziek moeten worden.
Tot je zoontje ineens op de IC ligt aan een ventilator en je maar moet hopen dat hij er weer bovenop komt, terwijl een vaccinatie met een zeer laag risico het had kunnen voorkomen.

Gaat niet alleen over anderen beschermen, maar ook je kind zelf.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

ZieMaar!

Moderator General Chat
De risco's op bijwerkingen is groter bij kinderen dan ernstige complicaties bij Corona. [..]
Juist niet toch? Zeker niet als je de ernst van bijwerkingen meeneemt. Maar wellicht heb je een bron waar dit terug te lezen valt?

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Tot je zoontje ineens op de IC ligt aan een ventilator en je maar moet hopen dat hij er weer bovenop komt, terwijl een vaccinatie met een zeer laag risico het had kunnen voorkomen.
Ik hou niet van dat soort emotionele chantage. Zelfs bij de ziekmakender deltavariant was de kans dat een kind op de IC kwam ... wat zou het zijn... 0,01 procent? en met omicron zal dat nog lager zijn.

• Miki
Rensjuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik vind het nog wel een verschil met de vaccinaties uit het RijksVaccinatieProgramma of de COVID-19 vaccinatie. Voor de vaccinatie tegen COVID-19 zijn de effecten op lange termijn nog onbekend, hoe kan het ook anders aangezien we nu +/- 2 jaar COVID-19 hebben.
De andere vaccinaties worden al jaren (50+ ondertussen?) gegeven, dus hier zijn de lange termijn effecten ondertussen wel bekend.
Iedereen kan zeggen dat het wel mee valt, maar dat kan niemand aangezien het er pas 2 jaar is, en de vaccinatie nog minder.

Wij hebben 2 kinderen, 1 van 3 jaar en 1 van +/- 12 weken.
Gelukkig vallen ze beide (nog) buiten de groep 5+ jarigen dus er word niet gevaccineerd, maar ik denk ook niet dat we het anders wel zouden doen.
Kinderen hebben er weinig tot geen last van, voor de rest zijn de opa's, oma's en ik zelf gevaccineerd.

Mijn vrouw nog niet, in het begin van haar zwangerschap moest je je absoluut niet laten vaccineren tegen COVID-19, toen weer wel, toen weer niet en toen was het toch weer niet zo schadelijk na haar bevalling.
Ze heeft nu besloten om te wachten tot na de borstvoeding voor ze zich laat vaccineren, dit omdat er gewoon nog (naar ons idee) te weinig bekend is om nu te laten vaccineren.

We zijn absoluut niet tegen vaccineren, laat dat voorop staan, maar door de wisselende berichten wachten we liever nog even.
Of het slim is om te wachten?
Geen idee, ik weet het waarschijnlijk over een 6 tot 9 maanden te vertellen...
Je doet nu net of MRNA vaccins maar 2 jaar bestaan maar de techniek bestaat al meer dan 20 jaar. Daarnaast weten ze heel goed wat deze vaccins doen vanuit de klinische studies en zijn er geen lange termijn effecten verwachten omdat de werkzame stof binnen een week wordt afgebroken door je eigen lichaam.

Zie deze post van iemand die daadwerkelijk er verstand van heeft: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

[Voor 3% gewijzigd door Miki op 11-01-2022 10:17]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• worldfastest
Rukapul schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:08:
[...]

Citation needed.

Blijkens het advies van de gezondheidsraad komt deze tot een andere conclusie.
Is in meerdere nieuws programma's geweest. Maar hier het standpunt van de NVK.

https://www.nvk.nl/nieuws/nieuwsbericht?newsitemid=157614086

Van iemand van het OMT zelfs;

,,Wij zijn geen voorstander”, zegt OMT-lid en kinderarts Károly Illy namens de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde. ,,Kinderen van 5 tot 12 jaar lopen heel weinig kans op ernstige Covid-19, MIS-C (een ernstige ontstekingsreactie die optreedt na corona-infectie, red.) of long covid. Vaccineren doe je enkel omdat volwassenen hun verantwoordelijkheid niet namen, door niet voldoende afstand te houden of zich niet te laten vaccineren.”

[Voor 35% gewijzigd door worldfastest op 11-01-2022 10:20]

• Rensjuh
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Je doet nu net of MRNA vaccins maar 2 jaar bestaan maar de techniek bestaat al meer dan 20 jaar. Daarnaast weten ze heel goed wat deze vaccins doen vanuit de klinische studies en zijn er geen lange termijn effecten verwachten omdat de werkzame stof binnen een week wordt afgebroken door je eigen lichaam.
Ik doel specifiek op de COVID-19 vaccinatie.
Het is toch anders dan de andere vaccinaties die al jaren gegeven worden.
En te verwachten is niet gelijk aan zeker weten...

Zoals gezegd, ik ben absoluut niet tegen hoor, zelf ook 2 x gevaccineerd en overmorgen de booster.
Enkel voorzichtig m.b.t. vaccinaties voor mijn kinderen en vrouw.

PV Output

• Oon
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Ik hou niet van dat soort emotionele chantage. Zelfs bij de ziekmakender deltavariant was de kans dat een kind op de IC kwam ... wat zou het zijn... 0,01 procent? en met omicron zal dat nog lager zijn.
Niks emotionele chantage. Er wordt geroepen van volwassenen lopen minder risico want gevaccineerd, waarom niet bij kinderen?

Zelfs die 0,01 procent is het wat mij betreft waard, want een vaccinatie kost je niks en de kans dat een kind daar bijwerkingen van krijgt is nog vele malen lager dan de kans dat ze ziek worden van corona, zeker een kind dat naar de basisschool gaat.

• Miki
Rensjuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Ik doel specifiek op de COVID-19 vaccinatie.
Het is toch anders dan de andere vaccinaties die al jaren gegeven worden.
En te verwachten is niet gelijk aan zeker weten...

Zoals gezegd, ik ben absoluut niet tegen hoor, zelf ook 2 x gevaccineerd en overmorgen de booster.
Enkel voorzichtig m.b.t. vaccinaties voor mijn kinderen en vrouw.
Zie mijn edit waar ik deze bron heb toegevoegd: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

• Loei123
Oon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Niks emotionele chantage. Er wordt geroepen van volwassenen lopen minder risico want gevaccineerd, waarom niet bij kinderen?
Omdat zij van zichzelf al minder risico lopen.

• Oon
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Omdat zij van zichzelf al minder risico lopen.
Maar dat is niet hetzelfde als geen risico. Waarom zou je dat risico niet nog meer willen verkleinen? Ook met omikron zijn genoeg kinderen een week flink ziek, terwijl ze van een vaccinatie een dag of twee last hebben. Als je je kind die week ziek zijn kan besparen is het het toch al waard of niet?

• DVX73
  • Laatst online: 02:08
Ik vind het vooral kwalijk hoe ze in Den Haag geswitcht zijn van niet vaccineren naar wel vaccineren.

Dat trekt de geloofwaardigheid in twijfel.

Daarnaast zijn er nog uitingen van artsen(verenigingen) die nu adviseren niet te vaccineren.

• Loei123
Oon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Maar dat is niet hetzelfde als geen risico. Waarom zou je dat risico niet nog meer willen verkleinen? Ook met omikron zijn genoeg kinderen een week flink ziek, terwijl ze van een vaccinatie een dag of twee last hebben. Als je je kind die week ziek zijn kan besparen is het het toch al waard of niet?
Omdat ze van een griep ook een week goed ziek worden, daar gaan we kinderen toch ook niet voor vaccineren?
Waarom zou dat met corona wel moeten?

• Oon
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Omdat ze van een griep ook een week goed ziek worden, daar gaan we kinderen toch ook niet voor vaccineren?
Dat is echt een non-argument. Omikron is nog steeds vele malen erger dan een gemiddeld griepje, anders waren we allang voorbij de hele pandemie.

• DVX73
Oon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Dat is echt een non-argument. Omikron is nog steeds vele malen erger dan een gemiddeld griepje, anders waren we allang voorbij de hele pandemie.
juist griep virussen zijn gevaarlijker dan Covid-19 voor deze leeftijdsgroep

bron: https://www.umcutrecht.nl...of-infant-death-worldwide

• Miki
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Omdat Corona geen onschuldig griepje is misschien :?

• worldfastest
Ik heb voornamelijk een probleem dat men straks ook een vaccinatie bewijs moet hebben voor kinderen vanaf 6 jaar. Dat je straks niet ergens heen kan zonder dat je kinderen ook niet gevacineerd zijn. Voor minder jarigen zouden ze dit niet verplicht moeten mogen stellen.

Mijn dochter heeft al Corona gehad.. is er niet ziek van geworden. Dus waarom vaccineren...

Ik ben niet tegen vaccineren, ben het zelf ook en mijn tiener dochter ook.

• Loei123
[...]

Voor volwassen wellicht, voor kinderen is dit compleet anders.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:53

-tom-562

Oliesjeik

Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Omdat Corona geen onschuldig griepje is misschien :?
Voor kinderen wel

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

De ervaringen die ik om me heen hoor is dat het voor kinderen (en in mindere mate volwassenen) niet meer zal zijn dan een goede verkoudheid. Genoeg om misschien weggestuurd te worden van school maar een ziekenhuis zullen ze (bijna) niet zien.

• Shadow_Agent
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Doe je dit ook voor alle andere vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma?
Nee, mijn dochter heeft alle vaccinaties gehad. Uiteraard! Maar de reden dat ik sceptisch ben t.a.v. COVID heeft @Rensjuh perfect verwoord :)

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:24
[...]

Is het probleem met corona niet juist dat we er nu allemaal tegelijk ziek van worden omdat niemand er immuniteit voor heeft. De griep is al zo lang onder ons dat iedereen op een random moment wel een keer immuniteit heeft opgebouwd. Dat is volgens mij de reden dat we er nog niet vanaf zijn.

• azteke

azteke

King

Oon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Gaat niet alleen over anderen beschermen, maar ook je kind zelf.
Ten eerste, waarom probeer je angst te verspreiden?

Als je zo bang bent dat je dit overkomt dan kan je je kind het beste in bubbeltjesplastic inpakken als hij/zij naar buiten gaat gewoon laten vaccineren.

Ik ben er niet bang voor want dat scenario is zeer onwaarschijnlijk. Ik heb nog nergens gelezen dat er veel kinderen onder de 8 jaar zonder onderliggende ziektes op de IC terecht zijn gekomen. Deze cijfers zijn voor zover ik weet ook niet bekend, het enige wat er gepubliceerd is ging over kinderen onder de 18 jaar.

Overigens, de kans is redelijk groot dat mijn zoontje al COVID heeft gehad zonder dat we het door hebben gehad.

Zou jij je kind ook de griepprik geven, mocht dit geadviseerd worden? (Nee, dit is geen vergelijking dat COVID-19 corona niet veel meer is dan een griepje. Het is veel besmettelijker dan de griep, waardoor corona makkelijker verspreid en veel meer mensen ziek worden, en dus ook veel meer mensen in het ziekenhuis belanden)

[Voor 4% gewijzigd door azteke op 11-01-2022 10:28]

• Miki
Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Nee, mijn dochter heeft alle vaccinaties gehad. Uiteraard! Maar de reden dat ik sceptisch ben t.a.v. COVID heeft @Rensjuh perfect verwoord :)
Ik zou de link die ik naderhand heb toegevoegd nog eens doorlezen :)
Omdat ze zo op het eerste oog er weinig last van hebben maar daar weten we zeker de lange termijn effecten niet van en zie je dus nu ook ondanks geringe situaties dus maanden later MIS-C oplopen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19

Matis

Rubber Rocket

Wij gaan onze kinderen (5 en 7) wel laten vaccineren. Mijn vrouw en ik zijn momenteel ook 3 keer gevaccineerd (2 keer regulier met Pfizer en vorige week de booster met Pfizer).
De reden dat wij het wel gaan doen is drieledig:
  • Bescherming voor het kind
  • Bescherming voor hun omgeving, direct en indirect
  • Voorsorteren op aanstaande vakanties en/of toegang in de toekomst

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:55
DVX73 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:21:
Ik vind het vooral kwalijk hoe ze in Den Haag geswitcht zijn van niet vaccineren naar wel vaccineren.

Dat trekt de geloofwaardigheid in twijfel.

Daarnaast zijn er nog uitingen van artsen(verenigingen) die nu adviseren niet te vaccineren.
Heb je hier ook bronnen van?
Ik vraag het uit oprechte interesse omdat ik dus wel echt twijfel om mijn dochter van 5 te laten inenten.
Maar dat is vooral angst voor het onbekende.. dus ik lees dergelijke topics en bronnen om voor mezelf een goed onderbouwde keuze te kunnen maken. Dus alle mogelijk bronnen zijn welkom.

Mijn vrouw en ik zijn beiden wel al 3x gevaccineerd

[Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 11-01-2022 10:32]

• DVX73
Ik vind het kwalijk dat kinderen nu gebruikt worden om volwassenen te beschermen terwijl het vele malen efficeienter is om de volwassenen te vaccineren,

• Keiichi
Ik hoor wel heel vaak de rede 'om op vakantie te kunnen' om te vaccineren.

Dacht dat het vaccin zou moeten beschermen tegen ziekte en niet tegen thuisblijven :p

• Shadow_Agent
Matis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:29:
Wij gaan onze kinderen (5 en 7) wel laten vaccineren. Mijn vrouw en ik zijn momenteel ook 3 keer gevaccineerd (2 keer regulier met Pfizer en vorige week de booster met Pfizer).
De reden dat wij het wel gaan doen is drieledig:
  • Bescherming voor het kind
  • Bescherming voor hun omgeving
  • Voorsorteren op aanstaande vakanties en/of toegang in de toekomst
Dat laatste punt, dus om maar op vakantie te kunnen, moeten we kinderen maar *knip*? |:( En ja, ik weet dat je ook twee andere punten noemt maar dat je het uberhaupt durft te typen. Wel eerlijk natuurlijk.

Kan er met mijn verstand niet bij! :N

[Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 10:47. Reden: Hou je een beetje in aub.]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

Rannasha

aka "Species5618"

Wietsee. schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Het vaccin is enkel goedgekeurd onder emergency use.
Dit is niet waar.

In de EU hebben de covid-19 vaccins een "conditional marketing authorization" (CMA) en geen "emergency use authorization" (EUA).

Er zijn significante verschillen tussen de twee. Een CMA is een opstapje naar een volledige market authorization, terwijl een EUA, zoals de naam al aangeeft, enkel bedoeld is voor noodsituaties. Een CMA verplicht de fabrikant tot het blijven leveren van aanvullende data (van o.a. post-market trials). En, ook erg belangrijk, bij een CMA ligt de aansprakelijkheid bij de fabrikant, terwijl bij een EUA de overheid alle aansprakelijkheid van de fabrikant overneemt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• DVX73
DonJunior schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Heb je hier ook bronnen van?
Ik vraag het uit oprechte interesse omdat ik dus wel echt twijfel om mijn dochter van 5 te laten inenten.
Maar dat is vooral angst voor het onbekende.. dus ik lees dergelijke topics en bronnen om voor mezelf een goed onderbouwde keuze te kunnen maken. Dus alle mogelijk bronnen zijn welkom.

Mijn vrouw en ik zijn beiden wel al 3x gevaccineerd
@worldfastest verwees naar https://www.nvk.nl/nieuws/nieuwsbericht?newsitemid=157614086

• Lapa
  • Laatst online: 19:59
Loei123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:56:
[...] de kans op verspreiding niet minder wordt met een vaccinatie [...]
Dit zie ik zo vaak terug dat ik bijna ga denken dat mensen zelfs hier op Tweakers niet kunnen rekenen?

Ja, een volledig gevaccineerd persoon kan 1) besmet raken en kan dan 2) ook het virus doorgeven. Maar de kans op zowel 1) als 2) is stevig gereduceerd ten opzichte van een niet gevaccineerd persoon, met minimaal tientallen procenten. Dat gaat op voor kinderen en volwassenen.

Dus ja, de vaccinaties verminderen de verspreiding. En een kleine reductie hierin heeft een groot effect, gezien de exponentiële vermenigvuldiging. Stel dat het maar 20% reductie zou zijn in totaal (het is veel meer), dan kan dat het verschil uitmaken tussen R-getal van 0,9 versus 1,1, oftewel het verschil tussen uitdoven en opvlammen.

En je ziet dit ook duidelijk terug in de cijfers, in landen met een lagere vaccinatiegraad is de Omicron curve nog veel steiler dan hier.

• Rensjuh
Zal ook vast wel waar zijn wat er word gezegd, echter neemt dit onze twijfels m.b.t. het wel / niet vaccineren van mijn vrouw en onze kinderen niet weg.

Vaccineren voor vakantie doen we niet, als we weggaan blijven we in Nederland.
Als we nergens heen mogen (ook niet op een camping in Nederland) omdat we niet gevaccineerd zijn, nou, dan blijven we toch thuis...
Ik ga me sowieso niet laten vaccineren om op vakantie te kunnen.
Ik vind het leuk om op vakantie te kunnen maar ik hoef niet per sé...
Vermaak me thuis ook prima met de kinderen in een zwembadje en/of de speeltuin.

PV Output

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Dat laatste punt, dus om maar op vakantie te kunnen, moeten we kinderen maar volspuiten? |:( En ja, ik weet dat je ook twee andere punten noemt maar dat je het uberhaupt durft te typen. Wel eerlijk natuurlijk.

Kan er met mijn verstand niet bij! :N
"volspuiten". Je begint al goed.

Wil ik een vakantie in Azie met de familie, dan zal ik mijn kinderen ook "volspuiten" met verschillende vaccins. Al zijn ze natuurlijk al deels "volgespoten" in hun eerste levensjaar.

Appeltaart is lekker!

• Loei123
Lapa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Dit zie ik zo vaak terug dat ik bijna ga denken dat mensen zelfs hier op Tweakers niet kunnen rekenen?

Ja, een volledig gevaccineerd persoon kan 1) besmet raken en kan dan 2) ook het virus doorgeven. Maar de kans op zowel 1) als 2) is stevig gereduceerd ten opzichte van een niet gevaccineerd persoon, met minimaal tientallen procenten. Dat gaat op voor kinderen en volwassenen.

Dus ja, de vaccinaties verminderen de verspreiding. En een kleine reductie hierin heeft een groot effect, gezien de exponentiële vermenigvuldiging. Stel dat het maar 20% reductie zou zijn in totaal (het is veel meer), dan kan dat het verschil uitmaken tussen R-getal van 0,9 versus 1,1, oftewel het verschil tussen uitdoven en opvlammen.

En je ziet dit ook duidelijk terug in de cijfers, in landen met een lagere vaccinatiegraad is de Omicron curve nog veel steiler dan hier.
Ik lees inderdaad dat het volgens "onderzoek van het RIVM" de kans op besmetting vermindert.

Maar voor hoe lang?
Het is nu al een feit dat we regelmatig een vaccin moeten nemen om deze effecten in stand te houden.

Hoe haalbaar is het volgens jou om de gehele Nederlandse bevolking elke 4 maand te prikken?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:57
Mijn kinderen hebben nog nooit door griep 3 weken op bed gelegen met een longontsteking. En dat zijn dingen die met corona veel meer voor komen dan bij de griep. Dus ook al is het risico veel kleiner voor kinderen, is het risico er zeker wel. Daarnaast zorgt een vaccinatie ook in andere gevallen voor een milder verloop.

Ik vraag me alleen wel af hoe groot de kans straks nog is dat ze niet te maken hebben gehad met Omicron. Want als ze het al gehad hebben kan ik me voorstellen dat een vaccin nog maar weinig toevoegt.

[removed]

• Miki
Rensjuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Zal ook vast wel waar zijn wat er word gezegd, echter neemt dit onze twijfels m.b.t. het wel / niet vaccineren van mijn vrouw en onze kinderen niet weg.

Vaccineren voor vakantie doen we niet, als we weggaan blijven we in Nederland.
Als we nergens heen mogen (ook niet op een camping in Nederland) omdat we niet gevaccineerd zijn, nou, dan blijven we toch thuis...
Ik ga me sowieso niet laten vaccineren om op vakantie te kunnen.
Ik vind het leuk om op vakantie te kunnen maar ik hoef niet per sé...
Vermaak me thuis ook prima met de kinderen in een zwembadje en/of de speeltuin.
Het is uiteindelijk een persoonlijke keuze maar laten we wel de wetenschappers respecteren als zij ons van informatie voorzien over de werking van zo'n vaccin.

• Shadow_Agent
LED-Maniak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:35:
[...]

"volspuiten". Je begint al goed.

Wil ik een vakantie in Azie met de familie, dan zal ik mijn kinderen ook "volspuiten" met verschillende vaccins. Al zijn ze natuurlijk al deels "volgespoten" in hun eerste levensjaar.
Nogmaals: ik heb niets tegen vaccinaties an sich. Vanuit het RVP heeft mijn dochter ook alle vaccinaties gehad en die z enog moet hebben, krijgt ze uiteraard ook. Helemaal geen ENKEL probleem. Maar met een vaccin voor een relatief onschuldig virus voor kinderen heb ik grote moeite ja.

En ja ik zeg volspuiten, wellicht wat overtrokken maar ik merk dat ik emotioneel hier erg boos over wordt. Het gemak waarmee "we" blijven vaccineren. Booster na booster om het groene vinkje te houden om bij gratie naar de dierentuin te mogen straks met onze kinderen... wel met medisch mondkapje uiteraard.

Schiet mij maar lek!

• Wietsee.
Rannasha schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Dit is niet waar.

In de EU hebben de covid-19 vaccins een "conditional marketing authorization" (CMA) en geen "emergency use authorization" (EUA).

Er zijn significante verschillen tussen de twee. Een CMA is een opstapje naar een volledige market authorization, terwijl een EUA, zoals de naam al aangeeft, enkel bedoeld is voor noodsituaties. Een CMA verplicht de fabrikant tot het blijven leveren van aanvullende data (van o.a. post-market trials). En, ook erg belangrijk, bij een CMA ligt de aansprakelijkheid bij de fabrikant, terwijl bij een EUA de overheid alle aansprakelijkheid van de fabrikant overneemt.
In ieder geval geen normale en volledige goedkeuring.

[Voor 90% gewijzigd door Wietsee. op 11-01-2022 10:39]

Web Enrichment

• Rensjuh
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Het is uiteindelijk een persoonlijke keuze maar laten we wel de wetenschappers respecteren als zij ons van informatie voorzien over de werking van zo'n vaccin.
Dat doe ik ook, echter neemt het mijn twijfels niet weg.
Over een paar maanden, als mijn vrouw klaar is met de borstvoeding, zal ze zich ongetwijfeld laten vaccineren.

Voor nu nog niet i.v.m. deze onzekerheid.
Laten we dat net zo goed respecteren...

PV Output

• Shadow_Agent
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Laten we dan ook respecteren dat mensen geen vaccin willen voor hun kinderen maar dit doen omdat ze anders niet op vakantie kunnen? :)

• redwing
Rensjuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Je moet je vooral afvragen waarom je de medische experts niet wil geloven en vooral waarom je denkt dat je het zelf beter weet. Want we kunnen je heel veel medische rapporten geven waaruit duidelijk blijkt dat vaccineren goed is, maar daarmee gaan we je niet overtuigen. En zolang we de onderliggende reden niet weten waarom je de experts niet gelooft, zullen we je nooit kunnen overtuigen :)

[removed]

• Miki
Rensjuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Dat doe ik ook, echter neemt het mijn twijfels niet weg.
Over een paar maanden, als mijn vrouw klaar is met de borstvoeding, zal ze zich ongetwijfeld laten vaccineren.

Laten we dat net zo goed respecteren...
Nee het is geen onzekerheid en dat respecteer ik dus niet. Dat jij samen met je vrouw een persoonlijke afweging maakt om je denkt dat dat beter is voor het kind, soit die keuze kan ik wel respecteren.

Ik ben trouwens wel benieuwd als je pech hebt en je vrouw Covid oploopt of zij dan nog wel borstvoeding gaat geven?

• Wietsee.
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Nee het is geen onzekerheid en dat respecteer ik dus niet. Dat jij samen met je vrouw een persoonlijke afweging maakt om je denkt dat dat beter is voor het kind, soit die keuze kan ik wel respecteren.

Ik ben trouwens wel benieuwd als je pech hebt en je vrouw Covid oploopt of zij dan nog wel borstvoeding gaat geven?
U verheft wetenschappers bijna op hetzelfde niveau als de schepper. Lijkt mij misplaats en zeer arrogant.

Web Enrichment

• Rensjuh
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Moet natuurlijk zijn "onze onzekerheid".

En of we de goeie keuze maken?
Geen idee, zoals eerder gezegd, dat weet ik over 6 tot 9 maanden te vertellen waarschijnlijk.

PV Output

• Miki
Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Laten we dan ook respecteren dat mensen geen vaccin willen voor hun kinderen maar dit doen omdat ze anders niet op vakantie kunnen? :)
Op vakantie kunnen is geen primaire levensbehoefte dus gewoon een kul argument. Als je een persoonlijke mening hebt dat het beter is om je kind niet te laten vaccineren prima maar haal er geen bullshit bij die wetenschappelijk eenvoudig weerlegd kan worden.
Wietsee. schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:43:
[...]

U verheft wetenschappers bijna op hetzelfde niveau als de schepper. Lijkt mij misplaats en zeer arrogant.
Sorry, maar volgens dezelfde wetenschap is er geen schepper :)

[Voor 22% gewijzigd door Miki op 11-01-2022 10:46]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:53

-tom-562

Oliesjeik

redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Mijn kinderen hebben nog nooit door griep 3 weken op bed gelegen met een longontsteking. En dat zijn dingen die met corona veel meer voor komen dan bij de griep. Dus ook al is het risico veel kleiner voor kinderen, is het risico er zeker wel. Daarnaast zorgt een vaccinatie ook in andere gevallen voor een milder verloop.

Ik vraag me alleen wel af hoe groot de kans straks nog is dat ze niet te maken hebben gehad met Omicron. Want als ze het al gehad hebben kan ik me voorstellen dat een vaccin nog maar weinig toevoegt.
En zijn er kinderen met corona die 3 weken op bed hebben gelegen met een longontsteking?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

Rannasha

aka "Species5618"

Wietsee. schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:38:
[...]

In ieder geval geen normale en volledige goedkeuring.
Nee, een goedkeuring met strengere voorwaarden (blijven leveren van data) dan een gewone goedkeuring en een verplichte jaarlijkse vernieuwing in plaats van een goedkeuring voor onbepaalde tijd.

Kun je mij aangeven op welk punt dat voor dit vaccin relevant is een CMA daadwerkelijk zwakker is dan een onvoorwaardelijke toelating?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Rensjuh
Miki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Op vakantie kunnen is geen primaire levensbehoefte dus gewoon een kul argument. Als je een persoonlijke mening hebt dat het beter is om je kind niet te laten vaccineren prima maar haal er geen bullshit bij die wetenschappelijk eenvoudig weerlegd kan worden.
Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die hier anders over denken...

Ik ben het met je eens hoor, maar ik denk dat er meer zijn die het wel een primaire levensbehoefte vinden dan je denkt.

PV Output

• caspervc
DVX73 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Ik vind het kwalijk dat kinderen nu gebruikt worden om volwassenen te beschermen terwijl het vele malen efficeienter is om de volwassenen te vaccineren,
Daarom zijn we daar toch mee begonnen? Iedereen heeft al 3 prikken kunnen hebben gehad.

• redwing
Rensjuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:43:
[...]

[...]

Moet natuurlijk zijn "onze onzekerheid".

En of we de goeie keuze maken?
Geen idee, zoals eerder gezegd, dat weet ik over 6 tot 9 maanden te vertellen waarschijnlijk.
Nee, dat kunnen we je nu al vertellen, je maakt de verkeerde keuze omdat je veel meer risico loopt dan nodig.

Maar wat al eerder gezegd, het is volledig je vrije keuze en je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Maar als je vraagt of het een rationele en goede keuze is, is het antwoord duidelijk nee.

[removed]

• Rensjuh
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Nee, dat kunnen we je nu al vertellen, je maakt de verkeerde keuze omdat je veel meer risico loopt dan nodig.

Maar wat al eerder gezegd, het is volledig je vrije keuze en je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Maar als je vraagt of het een rationele en goede keuze is, is het antwoord duidelijk nee.
Jij hebt een glazen bol?
Wil je me dan ook de winnende cijfers van de staatsloterij geven?
Of vertellen welke crypto coin mij miljonair maakt?

PV Output

• redwing
DVX73 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Dit blijft ook hardnekkig terug komen. De enige reden waarom de vaccins zijn goedgekeurd voor kinderen is omdat het aangetoond is dat het voor de kinderen zelf beter is. Het zorgt ervoor dat ze minder ziek worden en nog minder kans hebben om in het ziekenhuis te komen.

De bescherming voor de mensen om ze heen is een leuke bijvangst, maar niet de reden van de goedkeuring.

[removed]

• redwing
-tom-562 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:46:
[...]

En zijn er kinderen met corona die 3 weken op bed hebben gelegen met een longontsteking?
Beide hier ja. (11 en 13)

[removed]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:55
Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:38:
[...]
[..]

SchietSpuit mij maar lek!
Gemiste kans natuurlijk :+ ;)
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Let op:
Ook hier: onderbouw je standpunten. Zie ook de topicstart van het algemene topic over een aantal uitgangspunten rondom het vaccin.

Hou je emoties aub in de hand omtrent dit onderwerp.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee