• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:06
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:50:
[...]

Mooie aankopen! Van Arrow heb ik zelf ook de Teenage Mutant Ninja Turtles 4K uitgave gekocht.

Ik ben toch wel benieuwd hoe je daar precies aan hebt bijgedragen, als je daar iets over wilt vertellen?

Mocht je er ergens anders al uitgebreid over hebben geschreven, stuur dan gerust een linkje door. Dan heb ik meteen weer wat interessant leesvoer.
Ik heb op verzoek van de producer mijn capture van de Japanse LaserDisc van de eerste film aangeleverd. De Japanse LD bevat de alternatieve Hero Turtles versie waarin verwijzingen naar Japan zijn vervangen; bijvoorbeeld Japanse namen zijn vervangen met Koreaanse namen. Gek genoeg is deze versie niet in Korea uitgebracht.

De captures zijn gebruikt voor:
• Alternate "Warrior" mix
• Alternate Korean footage

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:56
nlscavenger schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:22:
[...]

Ik heb op verzoek van de producer mijn capture van de Japanse LaserDisc van de eerste film aangeleverd. De Japanse LD bevat de alternatieve Hero Turtles versie waarin verwijzingen naar Japan zijn vervangen; bijvoorbeeld Japanse namen zijn vervangen met Koreaanse namen. Gek genoeg is deze versie niet in Korea uitgebracht.

De captures zijn gebruikt voor:
• Alternate "Warrior" mix
• Alternate Korean footage
Dat is wel erg gaaf. Je hebt dus best een zeldzame LaserDisc in bezit? Anders had Arrow dat beeldmateriaal mogelijk niet kunnen gebruiken. Moet toch leuk zijn als je dat dan zit terug te kijken op een release van Arrow.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• nlscavenger
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:42:
[...]

Dat is wel erg gaaf. Je hebt dus best een zeldzame LaserDisc in bezit? Anders had Arrow dat beeldmateriaal mogelijk niet kunnen gebruiken. Moet toch leuk zijn als je dat dan zit terug te kijken op een release van Arrow.
Het is opzicht niet heel zeldzaam, maar ik heb toevallig wel de hardware in huis om een redelijke S-video capture te maken en om een bit-perfect capture van de PCM track te maken. Zeker leuk om het allemaal terug te zien.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:44
peptalk schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:34:
[...]

Ik moet je toch even corrigeren. Alle subs die ik via opensubtitles.org heb gedownload en gebruikt zijn in sync. Zowel met meerdere UHD's en BD's gedaan. Je moet uiteraard wel de juiste subs downloaden want er zijn er meestal meerdere beschikbaar, die voor een DVD bijvoorbeeld zullen niet in sync zijn.
Gebruik het ook heel vaak via kodi. Maar heb toch ook al een aantal keren gehad dat ze niet in sync waren hoewel de. SRT ook een uhd/bd sub release was. Maar zelfs als ze in sync zijn moet je het eerst op die usb manueel zetten.

De addon van kodi doet dat automatisch terwijl je kijkt. Ook sync aanpassen is on the fly mogelijk.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 04:00

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:26:
[...]

Gebruik het ook heel vaak via kodi. Maar heb toch ook al een aantal keren gehad dat ze niet in sync waren hoewel de. SRT ook een uhd/bd sub release was. Maar zelfs als ze in sync zijn moet je het eerst op die usb manueel zetten.

De addon van kodi doet dat automatisch terwijl je kijkt. Ook sync aanpassen is on the fly mogelijk.
Mee eens, van Uncut Gems is er geen goede SRT te vinden. Allemaal lopen ze gigantisch out of sync, heb ze allemaal geprobeerd, maar nada. Binnenkort maar eens door Subtitle Edit heen halen..

Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
En de Arrow Video Stranger Things box is binnen, wat een pareltje <3

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:04
Je kunt toch altijd andere verpakkking halen?

Sommige 4k releases hebben in mijn ogen slechtere uitgaves. Zelf koop ik nu alleen steelbooks.

Voor Wall-e heb ik deze blu ray gehaald. De 4k uitgaves(verpakking/steelbook j zien in er in mijn ogen lelijk uit.

Ook voor Big Fish nog special de blu ray icm steelbook gehaald. Zoveel mooier.

Zijn volgens mij veel die het doen op deze manier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPJn9W1-8rhlde3xWSRQt4cqOZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/We66VTJJM0nRIyxvUlddxmP4.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH3QLZ0yxzldQLPLjySf0bI_rIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMDVMxdrHaRquDLvf7biw0W2.jpg?f=fotoalbum_large

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 14:17
Met wat vertraging vandaag eindelijk de Wes Anderson boxset binnen gekregen van Amazon US. Zo goed als een blind buy, heb uit de box alleen Moonrise Kingdom en daarnaast The Phoenician Scheme van Anderson gezien. Dus ik heb weer heel wat uren kijkplezier in huis gehaald.

Daarnaast nog een hele stapel andere films gekocht met de Criterion Sale, voornamelijk films die hier slecht of voor hoge import prijzen verkrijgbaar zijn. Met de sale werd het nog enigszins betaalbaar, ondanks de importkosten.

Verder heel tevreden over Amazon, goed verpakt en als je erover nadenkt is het toch best bizar dat een pakketje uit het midden van de Verenigde Staten bijna net zo snel hier is als een pakketje uit Nederland. Maandagmiddag verzonden, woensdag begin van de middag bezorger aan de deur.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:46
Dagarkin schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:15:
[...]

Je kunt toch altijd andere verpakkking halen?
Zeker, maar een 4K Blu-ray met slipcase is vaak meer waard dan dezelfde uitgave zonder slipcase omdat de slipcase voor verzamelaars een belangrijk onderdeel is.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Kimberly schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

Zeker, maar een 4K Blu-ray met slipcase is vaak meer waard dan dezelfde uitgave zonder slipcase omdat de slipcase voor verzamelaars een belangrijk onderdeel is.
Ik dacht dat steelbooks juist waardevoller waren, omdat ze toch over het algemeen wat luxer zijn.

Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!

• Dagarkin
Kimberly schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

Ja zelf voorkeur toch steelbooks, maar ironisch heb ik nu ook steelbooks in slipcases. Zo ja heb je ook de speciale manta labs edities, maar goed daar de keuze uit 2 verschillende slip cases of de volledige doos, waarbij je vervolgens deze 2 edities hebt. Zelf zoek ik de mooiste steelbook.

Zo ook laatste onderstaande gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQp_vZ_pec_1aWEoblZNSCjZ5ZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uNszg29hUtPuiDR4hEkj8DC3.webp?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
Na het zien van Christopher Nolan in de Criterion Closet kwam ik de The Qatsi Trilogy tegen. Eerlijk gezegd had ik hier nog niet van gehoord, maar nadat ik er wat over had gelezen was mijn interesse meteen gewekt. De muziek van Philip Glass is waar ik de set met name voor heb gekocht. Ik heb gigantisch veel van zijn werk op CD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK9vRUFURSNE0eqxE_NS6npNVFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVRDuAD25pJHuJpunivZGSAc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yX63nMnP_6eo3kgeYOeNpJWeIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1E5i4of1Cq92UlGNc7xiBvhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-b8_dhRMTFyeMyuaZswTzHb2dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l270w88oWc5FRBVIZvSnXCqA.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Kimberly
MasterCypher25 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:02:
[...]

Ik dacht dat steelbooks juist waardevoller waren, omdat ze toch over het algemeen wat luxer zijn.
Niet per se. Er zijn hele goedkope 4K steelbooks, en hele dure 4K's met slipcover - en vice versa. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Kimberly schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

Niet per se. Er zijn hele goedkope 4K steelbooks, en hele dure 4K's met slipcover - en vice versa. :)
Ok, daar kan ik in meegaan en uiteraard geldt dat dan ook voor slipcases.

• ZesBarkiePK
Gewoon kopen wat je graag wilt kijken, dat werkt voor mij in ieder geval het beste.

Tegenwoordig steek ik mijn geld liever in de boutique labels. Daar ontdek ik vaak veel interessantere films dan wanneer ik alleen op verpakkingen let.

Bovendien geef ik de voorkeur aan een gewone uitgave boven een steelbook. Steelbooks zien er mooi uit, maar er is altijd een kans dat er weer een deuk in zit voordat hij überhaupt uit de brievenbus is gehaald.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:03:
Gewoon kopen wat je graag wilt kijken, dat werkt voor mij in ieder geval het beste.

Tegenwoordig steek ik mijn geld liever in de boutique labels. Daar ontdek ik vaak veel interessantere films dan wanneer ik alleen op verpakkingen let.

Bovendien geef ik de voorkeur aan een gewone uitgave boven een steelbook. Steelbooks zien er mooi uit, maar er is altijd een kans dat er weer een deuk in zit voordat hij überhaupt uit de brievenbus is gehaald.
Owww, maar dat doe ik ook wel en het maakt mij bitter weinig uit waarin het komt. Hier staan slimline doosjes (7mm), amaray's (14mm), steelbooks, boxen en wat je verder kan bedenken gewoon door elkaar heen. Ik vind het belangrijker dat het op alfabetische volgorde staat.

Eigenlijk nog nooit gehad dat er een deukje in een steelbook zat en ik heb toch een redelijk aantal. Wel heb ik meegemaakt dat een amaraydoosje een hoekje miste, maar die vervang ik voor het eind van dit jaar.

• ZesBarkiePK
Over doosjes gesproken; het valt me op hoe ontzettend goed de cases van Arrow zijn. Ze voelen erg stevig aan, de discs blijven perfect op hun plek blijven zitten. Bij de Stranger Things set zitten de discs echt muurvast, maar met een beetje druk zijn ze toch eenvoudig uit de case te halen zonder bang te hoeven zijn dat je iets beschadigt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFlAcRElweytNXsGzLlPnYC35A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clqvqXuP3UHCvKVDXoAUV78i.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat mij betreft één van de beste standaard keep cases die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik zou deze eigenlijk graag los willen kunnen kopen, maar ik heb nog geen idee of dat überhaupt mogelijk is.

• Kimberly
Vandaag kwam er weer iets leuks binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yxm62M37qgOBjyFuOKvE38t3Sc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7DpjocFWnsgcnL0sRraCqJc.jpg?f=fotoalbum_large

• daffie82
ZesBarkiePK schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:49:
Na het zien van Christopher Nolan in de Criterion Closet kwam ik de The Qatsi Trilogy tegen. Eerlijk gezegd had ik hier nog niet van gehoord, maar nadat ik er wat over had gelezen was mijn interesse meteen gewekt. De muziek van Philip Glass is waar ik de set met name voor heb gekocht. Ik heb gigantisch veel van zijn werk op CD.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Samsara / Baraka al gezien? Zeker doen!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• ZesBarkiePK
daffie82 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:39:
[...]

Samsara / Baraka al gezien? Zeker doen!
Bedankt voor de aanrader! Die films waren me ook nog niet bekend, maar ze staan nu op mijn lijstje. Ik ga ze hierna zeker kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door ZesBarkiePK op 05-08-2026 20:55 ]

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:18
Ik zou me toch storen aan die niet-Engelse (sub)titels op de cover :) Zoals @RazorMaron al aangaf hier RazorMaron in "4K UHD blu-rays kopen" zou ik ook niet zo snel niet-Engelse uitvoeringen kopen (al maakt dat het vinden van bepaalde films, tegen schappelijke prijzen, misschien wat complexer).

Niet meer mensen die graag English-only covers zien?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Bart schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:25:
[...]

Ik zou me toch storen aan die niet-Engelse (sub)titels op de cover :) Zoals @RazorMaron al aangaf hier RazorMaron in "4K UHD blu-rays kopen" zou ik ook niet zo snel niet-Engelse uitvoeringen kopen (al maakt dat het vinden van bepaalde films, tegen schappelijke prijzen, misschien wat complexer).

Neuh, niet echt. Als ik 4K UHD's binnen krijg, rip ik ze en zet ze op een harddisk en nas. Het doosje gaat daarna in de kast en kijk ik nog zelden aan. Dus al is de tekst op het doosje in het Turks-Swahili, I don't care :N Zolang er maar een Engelse sub beschikbaar is...

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[...]

Ik koop enkel Engelse covers tenzij het natuurlijk om een Franse, Duitse, Japanse etc film gaat dan vind ik een titel in die originele taal ook prima.

Ik heb een paar uitzonderingen omdat ik bijvoorbeeld een hele specifieke release wil die beter is dan andere maar wel een andere taal cover.heeft.

hoi

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:42

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Ik zou het liefst English-only covers hebben, maar goed de prijzen zijn te verleidelijk om niet-English covers te negeren. Zolang de schijf zelf maar in het Engels (of met NL subs is) heb ik er geen moeite mee. Ik rip ze overigens niet en kijk de discs echt fysiek. Dat voegt net weer wat extra toe aan de ervaring.

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:37:
[...]

Ik rip ze overigens niet en kijk de discs echt fysiek. Dat voegt net weer wat extra toe aan de ervaring.
Owja? Wat dan? Een MKV is niets anders dan de disc in een container, Dolby Atmos en Vision blijven gewoon intact, maar je kan er wel NL subs bijzetten indien die niet op de disc staan of integreren met MKVToolnix ;)

• ReVision.
  • Niet online
Ik kijk ook al mijn films die ik heb vanaf disc, gaat mij ook meer om het gevoel en de interactie, om dezelfde reden draai ik nog oudewets LP's en CD's en stream ik enkel muziek als ik onderweg ben.

hoi

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ReVision. schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:46:
Ik kijk ook al mijn films die ik heb vanaf disc, gaat mij ook meer om het gevoel en de interactie, om dezelfde reden draai ik nog oudewets LP's en CD's en stream ik enkel muziek als ik onderweg ben.
Tja, ieder zijn meug toch? De ene doet het op de ene manier, de ander op een andere manier. Als ik ze rip, heb ik meerdere films op de harddisk staan en via een nas nog veel meer en kan ik kijken zonder van de bank of bed af te komen. Ja, ik geef het toe, soms ben ik ook liever lui dan moe :P Daarnaast merk ik als er wat fout is met de disc tijdens het rippen, dan begint MakeMKV te bokken, controle zonder kijken dus.

• daffie82
Begrijp ik. Zelf heb ik ook nog CD's en die kan ik ook afspelen. Maar de meeste daarvan zijn wel allemaal geript en speel ik onderweg via de cloud af.

Voor (4k) Blurays vind ik dat een ander verhaal. Daar heeft de digitale manier tegenwoordig zoveel zichtbare voordelen t.o.v. de disk dat ik ze echt allemaal rip. Met de huidige CE forks kan je zo ontzettend veel dingen doen die je met een reguliere (4k) bluray speler nooit kan. De cmv4.0 Append functie is hierbij IMO de belangrijkste en de subtitle support de tweede.

• Kimberly
[...]

Ik stoor mij daar helemaal niet aan. Zolang de Audio in het Engels is, en er Nederlandse ondertiteling op staat.

• Bart
Mooi om te zien dat iedereen zijn/haar eigen insteek heeft. Naast Engelse audio, zie ik het liefst non-SDH Engelse ondertiteling (of anders de SDH variant). Nederlandse ondertiteling maakt me dan weer een stuk minder uit.

• nlscavenger
[...]

Een cover in het Engels of in de originele taal is voor mij geen must have. Als de kwaliteit en content beter is of de prijs veel lager is ga ik voor de release met een cover in een andere taal.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:42:
[...]

Owja? Wat dan? Een MKV is niets anders dan de disc in een container, Dolby Atmos en Vision blijven gewoon intact, maar je kan er wel NL subs bijzetten indien die niet op de disc staan of integreren met MKVToolnix ;)
Nou, als ik een digitale film aanzet dan voelt het net als Netflix/Disney+ en de handeling bij een fysiek ding (net als muziek trouwens) voelt gewoon lekker. Schijfje uit het doosje halen, speler aan...schijfje erin.
En daarbij als ik alle 100+ schijven moet rippen dan ben ik en enorm lang bezig en zal ik eerst nog wat extra schijven in m'n NAS moeten stoppen. Teveel gedoe :+

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:51:
[...]

Tja, ieder zijn meug toch? De ene doet het op de ene manier, de ander op een andere manier. Als ik ze rip, heb ik meerdere films op de harddisk staan en via een nas nog veel meer en kan ik kijken zonder van de bank of bed af te komen. Ja, ik geef het toe, soms ben ik ook liever lui dan moe :P Daarnaast merk ik als er wat fout is met de disc tijdens het rippen, dan begint MakeMKV te bokken, controle zonder kijken dus.
Het valt mij idd wel op dat er veel schijven zijn met 'glitches'. Hoe gaan jullie daar mee om? Vragen om een vervangende disk? Vraag me af of dat het issue oplost btw...geen idee?

Maar sluit jij dan een HDD aan op je TV/media speler? Of staat alles gewoon op een NAS en stream je het via je netwerk naar je tv/player

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Bart schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:16:
Mooi om te zien dat iedereen zijn/haar eigen insteek heeft. Naast Engelse audio, zie ik het liefst non-SDH Engelse ondertiteling (of anders de SDH variant). Nederlandse ondertiteling maakt me dan weer een stuk minder uit.
Ik heb het liefst ook wel non-SDH Engels, maar goed helaas is dat niet bij alle releases het geval.

• nlscavenger
TheVMaster schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Het valt mij idd wel op dat er veel schijven zijn met 'glitches'. Hoe gaan jullie daar mee om? Vragen om een vervangende disk? Vraag me af of dat het issue oplost btw...geen idee?
Ik vraag om een vervangende schijf. Je hebt recht op een goed werkend product.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:38:
[...]

Nou, als ik een digitale film aanzet dan voelt het net als Netflix/Disney+ en de handeling bij een fysiek ding (net als muziek trouwens) voelt gewoon lekker. Schijfje uit het doosje halen, speler aan...schijfje erin.
En daarbij als ik alle 100+ schijven moet rippen dan ben ik en enorm lang bezig en zal ik eerst nog wat extra schijven in m'n NAS moeten stoppen. Teveel gedoe :+
Dat is dan toch echt een gevoel en niets meer dan dat, maar zoals ik al eerder zei, iedereen doet het op haar/zijn manier :)
Toen ik mijn collectie ging rippen, waren dat ook meer dan 100 titels en hadden sommige titels meerdere discs, gewoon lekker op je gemakkie doen, je hoeft er niet bij te blijven...

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Maar sluit jij dan een HDD aan op je TV/media speler? Of staat alles gewoon op een NAS en stream je het via je netwerk naar je tv/player
Tot nu toe heb ik 1 disc met kuren gehad, contact opgenomen met Bol en de disc teruggestuurd. Kreeg mijn geld terug en heb hem later alsnog besteld.

Dual discnasje met 2x 14TB aangesloten op de mediaspeler, die weer aangesloten op de receiver waarop weer mijn 4K beamer staat aangesloten, werkt als een konijn! ;) Nassen staan via het netwerk en werkt ook als een konijn! :)

[ Voor 4% gewijzigd door MasterCypher25 op 06-08-2026 12:58 ]

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21:52
Altijd prettig om eerst een paar minuten naar van die shit trailers te moeten kijken en dan naar de copyright waarschuwing.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Minimalist1 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:00:
[...]

Altijd prettig om eerst een paar minuten naar van die shit trailers te moeten kijken en dan naar de copyright waarschuwing.
Sommige mensen geilen nu eenmaal op zelfkastijding! :P

• ReVision.
  • Niet online
[...]

Ik heb bijna 1000 films in mijn collectie en ik heb echt nog nooit een trailer gezien bij een fysieke film. Misschien dat dit in het DVD tijdperk zo was maar bij bluray en 4K zeker niet. En die waarschuwing is maximaal 10 seconden en daar merk ik niets van terwijl ik even wat drinken pak voor de film start.

Ik vind het ook gewoon fijn, disc erin doen, even door het menu heen kijken en juiste audio opties en ondertiteling aan of uitzetten. Dan na de film nog even wat extra's kijken als er iets interessants bij zit Ik vind het prettig om met fysieke media bezig te zijn, veel fijner dan door een Kodi, netflix achtig iets te navigeren (wat ik overigens als nog doe voor de films en series die ik niet fysiek heb). Maar goed zoals iemand anders ook zie, iedereen heeft een eigen smaak en voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 06-08-2026 13:16 ]

hoi

• daffie82

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

• daffie82
Schandalig dat soort praktijken. Maar had ik wel verwacht en gevreesd eerlijk gezegd.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:17:
Schandalig dat soort praktijken. Maar had ik wel verwacht en gevreesd eerlijk gezegd.
Zoals ik al eens eerder heb gemeld, de mens op z'n best! :|

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Leuk om al deze 'beelden' naast elkaar te zien ;)

Persoonlijk koop ik schijfjes omdat ik de film wil 'hebben'. Als ik geld uitgeef wil ik eigenaar worden en niet de conditie erachter hebben zitten dat een streamer morgen besluit dat ik mijn favoriete film opeens niet meer in de library zie zitten. Dat gevoel had ik al toen ik voor het eerst films ging kijken op TV. Ik weet het exacte moment nog: Ik zag Willow bij de AVRO en vond het een fantastische film. Maar ik was te laat met opnemen. Dus toen de film een jaar later nog eens langskwam zat ik klaar met mijn vinger op de record knop. Sindsdien wil ik films 'zelf hebben' :P

Dus vanaf die tijd verzamel ik fysieke media. Eerst VHS / zelf opnemen, toen DVD, BD en nu ook UHD. De enige eisen daaraan zijn dat ik de originele taal heb (dat betekent in 99% van de gevallen Engels) en dat er Engelse subs aanwezig zijn. Verpakking en land van herkomst vind ik allemaal totaal oninteressant.

De trade off tussen gemak en fysiek herken ik wel; het voelt echter met meer dan duizend films als een onbeklimbare berg om de boel te rippen. En de 20-25 TB aan ruimte die alleen mijn huidige collectie dan inneemt is ook een factor.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:21:
Leuk om al deze 'beelden' naast elkaar te zien ;)

Persoonlijk koop ik schijfjes omdat ik de film wil 'hebben'. Als ik geld uitgeef wil ik eigenaar worden en niet de conditie erachter hebben zitten dat een streamer morgen besluit dat ik mijn favoriete film opeens niet meer in de library zie zitten. Dat gevoel had ik al toen ik voor het eerst films ging kijken op TV. Ik weet het exacte moment nog: Ik zag Willow bij de AVRO en vond het een fantastische film. Maar ik was te laat met opnemen. Dus toen de film een jaar later nog eens langskwam zat ik klaar met mijn vinger op de record knop. Sindsdien wil ik films 'zelf hebben' :P

Dus vanaf die tijd verzamel ik fysieke media. Eerst VHS / zelf opnemen, toen DVD, BD en nu ook UHD. De enige eisen daaraan zijn dat ik de originele taal heb (dat betekent in 99% van de gevallen Engels) en dat er Engelse subs aanwezig zijn. Verpakking en land van herkomst vind ik allemaal totaal oninteressant.

De trade off tussen gemak en fysiek herken ik wel; het voelt echter met meer dan duizend films als een onbeklimbare berg om de boel te rippen. En de 20-25 TB aan ruimte die alleen mijn huidige collectie dan inneemt is ook een factor.
Zo ook hier, alleen films die ik echt wil hebben, die schaf ik aan. "Koop" dus niets bij welke streamingsdienst dan ook, want je koopt het niet echt. Vroeger nam ik ook veel van tv op, Tour of Duty bv. bij Veronica. Nam ze op vhs op en kopieërde ze dan naar vcc (8 uur banden), dus ja, dat herken ik wel. Ook van de Belgische BRT nam ik films op, werden van begin tot eind getoond zonder reklame en waren ook nog eens in Nicam stereo, die gingen dus gelijk op vcc, die recorder was namelijk stereo. Daarmee begon bij mij de verzamelwoede!

Mijn 4K UHD's komen overal vandaan, zolang het maar de versie is die ik wil. Engelse geluidstrack is wel een must, net zoals Engelse subs en eventuele NL subs. Verpakking doet mij niet zoveel inderdaad.

Blu-ray's die binnenkomen rip ik zo goed als gelijk en gaan dan de nas op. Daarnaast heb ik nog de downloads van The Pirate Bay en zit bij elkaar op zo'n 100TB.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Dat is een forse hoeveelheid opslag; ik heb slechts 12TB ter beschikking, en die NAS heb ik in 2013 aangeschaft. Met de huidige prijzen is een 24TB NAS alleen aan schijven al over de duizend euro, en dat nog zonder redundancy.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• daffie82
Ik ben old school en werk met portable hard disks van 5TB (USB 3 powered dus geen voeding nodig). De meeste heb ik allemaal rond de 100 euro per stuk betaald.

De backups hiervan zet ik op grote Seagate hard disks van 24 TB en 26 TB. Die hebben wel een voeding en gebruik ik dus puur als backup. Works for me.

• nlscavenger
Ik heb enkele 5TB externe HDDs, maar een aantal daarvan hebben inmiddels beschadigde sectoren. Een daarvan een jaar geleden gekocht, dus die kan ik nog terugsturen.

Wil wel aan een NAS setup beginnen, maar daar heb ik minstens 200TB incl. redundancies voor nodig. Misschien daar volgende jaar aan beginnen.

• ZesBarkiePK
Nee hoor, ik heb er niets mee te maken. Mocht je toch tickets zoeken: vanavond om 23:00 uur, niveau 3 van de parkeergarage. Zwarte Audi. Wachtwoord is “Odysseus”. Contant betalen graag.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nlscavenger schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:46:
[...]

Ik vraag om een vervangende schijf. Je hebt recht op een goed werkend product.
heb je gelijk in, maar waar vraag je dat? Bij de shop of bij de fabrikant? Dan sturen je ze je gewoon een nieuwe, die waarschijnlijk hetzelfde issue heeft....of niet?

Ik heb m.b.t. mijn Queen 4K blu-ray ooit een mail naar Mercury gestuurd, nooit meer wat op gehoord :-( Gelukkig doet die versie het in m'n Panasonic wel, in de xbox werd de schijf niet herkend.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:53:
[...]

Dat is dan toch echt een gevoel en niets meer dan dat, maar zoals ik al eerder zei, iedereen doet het op haar/zijn manier :)
Toen ik mijn collectie ging rippen, waren dat ook meer dan 100 titels en hadden sommige titels meerdere discs, gewoon lekker op je gemakkie doen, je hoeft er niet bij te blijven...
Ik snap dat ik er niet bij hoef te blijven, maar 100 x 60-70 GB is toch al gauw 6/7 TB en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel weer een beetje zonde van de ruimte vindt. Mijn NAS heeft 80 TB opslag en die zit stampvol :-)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:07:
[...]

Ik heb bijna 1000 films in mijn collectie en ik heb echt nog nooit een trailer gezien bij een fysieke film. Misschien dat dit in het DVD tijdperk zo was maar bij bluray en 4K zeker niet. En die waarschuwing is maximaal 10 seconden en daar merk ik niets van terwijl ik even wat drinken pak voor de film start.

Ik vind het ook gewoon fijn, disc erin doen, even door het menu heen kijken en juiste audio opties en ondertiteling aan of uitzetten. Dan na de film nog even wat extra's kijken als er iets interessants bij zit Ik vind het prettig om met fysieke media bezig te zijn, veel fijner dan door een Kodi, netflix achtig iets te navigeren (wat ik overigens als nog doe voor de films en series die ik niet fysiek heb). Maar goed zoals iemand anders ook zie, iedereen heeft een eigen smaak en voorkeur.
Ik heb er nog niet zoveel, maar mijn collectie is in een jaar tijd met 100+ stuks gegroeid. Dus het kan maar zo zijn dat ik over een paar jaar ook zo'n collectie heb.

Maar eh....wat ik mij met zo'n collectie afvraag (en misschien moet ik dat via DM doen). Heb je dat ook allemaal in een 'systeem' zitten....leen je ze ook uit? En verzekering..? Etc?

Dit vraag ik omdat ik mijn app aan het voorzien ben van nieuwe features en ik vroeg me af of er mensen zijn die dat soort features handig vinden.

• nlscavenger
TheVMaster schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:29:
[...]

heb je gelijk in, maar waar vraag je dat? Bij de shop of bij de fabrikant? Dan sturen je ze je gewoon een nieuwe, die waarschijnlijk hetzelfde issue heeft....of niet?
Bij de shop. Problemen zijn meestal met specifieke schijfjes, niet de hele oplage.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Daar moest ik wel weer enorm aan wennen toen ik voor het eerst weer fysieke schijven ging afspelen. Maar moet zeggen dat ik er nu wel aangewend ben. En ik vind persoonlijk ook de extra features altijd het leukst....

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nlscavenger schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:34:
[...]

Bij de shop. Problemen zijn meestal met specifieke schijfjes, niet de hele oplage.
Dan ga ik toch eens ff aan de bel trekken bij een paar shops.

• daffie82
Er zijn nooit trailers of copyright waarschuwingen op een Bluray. Of bijna nooit. Waar komt dat idee ineens vandaan? Dat stamt uit vervlogen DVD tijden of zo.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:36:
Er zijn nooit trailers of copyright waarschuwingen op een Bluray. Of bijna nooit. Waar komt dat idee ineens vandaan? Dat stamt uit vervlogen DVD tijden of zo.
Ik snap het ook niet. Want mensen die legaal kopen hoeven die waarschuwingen niet te zien. En als ik ze RIP, dan zijn de waarschuwingen toch weg :-)

• ReVision.
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:33:
[...]

Ik heb er nog niet zoveel, maar mijn collectie is in een jaar tijd met 100+ stuks gegroeid. Dus het kan maar zo zijn dat ik over een paar jaar ook zo'n collectie heb.

Maar eh....wat ik mij met zo'n collectie afvraag (en misschien moet ik dat via DM doen). Heb je dat ook allemaal in een 'systeem' zitten....leen je ze ook uit? En verzekering..? Etc?

Dit vraag ik omdat ik mijn app aan het voorzien ben van nieuwe features en ik vroeg me af of er mensen zijn die dat soort features handig vinden.
Ik heb mijn gehele collectie met de exacte release allemaal bij bluray.com staan, tevens heb ik alle films als list in mijn letterboxd account.

Verder heb ik een aanvullende inboedelverzekering voor al mijn Lego, LP's en films welke ik elk jaar laat updaten bij de verzekeraar.

hoi

• daffie82
ReVision. schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:42:
[...]

Ik heb mijn gehele collectie met de exacte release allemaal bij bluray.com staan, tevens heb ik alle films als list in mijn letterboxd account.
Zo doe ik het EXACT hetzelfde.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:06:
Dat is een forse hoeveelheid opslag; ik heb slechts 12TB ter beschikking, en die NAS heb ik in 2013 aangeschaft. Met de huidige prijzen is een 24TB NAS alleen aan schijven al over de duizend euro, en dat nog zonder redundancy.
Dat is alleen nog maar het aantal TB's welke de films innemen. In 1 nas zit alzo meer dan 100TB aan schijfruimte en ik heb 4 nassen in gebruik. 1 primaire nas met back-upnas, 1 secundaire nas met back-upnas (allen in Raid0), schijven zijn 14, 12 en 10TB's, we spreken dus over 100den TB's aan opslagruimte. Wel gekocht in de tijd dat je een 12TB enterprise schijf kocht voor zeg € 130,- ;) Op dit moment een nas vullen is inderdaad niet verstandig qua prijs :N

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:04
daffie82 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:36:
Op oude blu-rays was dat wel echt zo. Zeker Disney/Pixar had er een handje van. Op nieuwe blu-rays en 4K's kom ik het echter niet meer tegen.

• Mechanic17
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 23:44
ferrywijn schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:03:
[...]

Op oude blu-rays was dat wel echt zo. Zeker Disney/Pixar had er een handje van. Op nieuwe blu-rays en 4K's kom ik het echter niet meer tegen.
Grootste redenen daarvoor zijn veranderingen in marketing en lokalisering. Als je een disc voor zoveel landen produceert met mogelijke verschillende release-datums, beschikbaarheid van films en andere problemen dan is het logischer om je marketing elders uit te voeren (trailers zie je tegenwoordig toch veel eerder via social media, YouTube etc, dus het heeft op disc vrij weinig zin).

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:11
Bij mijn laatste 4K blu-ray bestellingen bij Bol.com, zijn nu dus mijn gegevens gelekt door hun logistieke partner CEVA logistics. Waarschijnlijk zijn er hier wel mee slachtoffer?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 06-08-2026 16:08 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Verder heb ik een aanvullende inboedelverzekering voor al mijn Lego, LP's en films welke ik elk jaar laat updaten bij de verzekeraar.
Interessant. Ik heb dat ook geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik de App van blu-ray.com (en ook hun website) enorm gedateerd aan vind voelen. :+ Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik m'n eigen app ben gaan bouwen O-)

Maar goed, ik ga eens kijken of ik een blu-ray.com import feature kan toevoegen hehe Heb er namelijk wel een 30 tal in staan zie ik net.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:06:
Bij mijn laatste 4K blu-ray bestellingen bij Bol.com, zijn nu dus mijn gegevens gelekt door hun logistieke partner CEVA logistics. Waarschijnlijk zijn er hier wel mee slachtoffer?
Wij bestellen wel vaker bij Bol.com, maar wij hadden inderdaad ook een mail dat onze info (wederom) gelekt is.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:14

Vrijdag

De Goede

Ik heb ook een mailtje van Bol gekregen. Maar dat ging om een bestelling van een PS5 spel.

Ontopic: op dvd's had je in het menu nog wel eens Easter eggs, bijvoorbeeld in Gladiator. Met 4k schijven heb ik dat nog niet gezien, zal wel niet belangrijk gevonden worden. Vond het wel geinig altijd.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PatrickC
[...]

En wat keert zo’n inboedelverzekering dan uit? Ik heb de afgelopen 5 jaar 2 keer blikseminslag schade gehad waar meerdere apparaten stuk waren (o.a. 2 x AV Receiver, 1 x TV en 2 x blu-ray speler). De eerste keer was b.v. mijn meer dan 10 jaar oude Panasonic 3D Plasma TV en Sony PS3 (welke ik met name voor blu-rays gebruikte) stuk. Daar kreeg ik bijna niets meer voor vanwege de leeftijd. Wat krijg je dan terug voor je blu-rays mocht daar wat mee gebeuren? Een groot deel is waarschijnlijk niet eens meer te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 06-08-2026 16:14 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ZesBarkiePK
PatrickC schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:06:
M’n twee meest recente bestellingen stonden onderaan de mail van Bol.com. Beide Blu-Ray aanbiedingen. De gestolen gegevens staan inmiddels ook al te koop; nieuws: 'Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan te koop op darkweb' Dus goed letten op de mailtjes die je de komende tijd kan krijgen.

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:29
ZesBarkiePK schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:16:
[...]

M’n twee meest recente bestellingen stonden onderaan de mail van Bol.com. Beide Blu-Ray aanbiedingen. De gestolen gegevens staan inmiddels ook al te koop; nieuws: 'Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan te koop op darkweb' Dus goed letten op de mailtjes die je de komende tijd kan krijgen.
Heb de mail ook gehad van Bol. Ook van mijn laatste bestelling.

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:29
PatrickC schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:13:
[...]

En wat keert zo’n inboedelverzekering dan uit? Ik heb de afgelopen 5 jaar 2 keer blikseminslag schade gehad waar meerdere apparaten stuk waren (o.a. 2 x AV Receiver, 1 x TV en 2 x blu-ray speler). De eerste keer was b.v. mijn meer dan 10 jaar oude Panasonic 3D Plasma TV en Sony PS3 (welke ik met name voor blu-rays gebruikte) stuk. Daar kreeg ik bijna niets meer voor vanwege de leeftijd. Wat krijg je dan terug voor je blu-rays mocht daar wat mee gebeuren? Een groot deel is waarschijnlijk niet eens meer te koop.
Als iemand die recentelijk schade heeft moeten claimen (waterschade). Ik kreeg het aankoopbedrag terug zolang ik aankoopfacturen kon overleggen. Best netjes.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:13:
[...]

Ik heb vroeger een "nieuwwaarde" verzekering afgesloten. 5 jaar lang wordt dan alles volle pond uitgekeerd, je moet dan wel facturen kunnen overleggen die maximaal 5 jaar oud zijn.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:12:
Ik ben old school en werk met portable hard disks van 5TB (USB 3 powered dus geen voeding nodig). De meeste heb ik allemaal rond de 100 euro per stuk betaald.

De backups hiervan zet ik op grote Seagate hard disks van 24 TB en 26 TB. Die hebben wel een voeding en gebruik ik dus puur als backup. Works for me.
Ik heb in het afgelopen half jaar een flink aantal sas schijven aangeschaft. 12x 4TB en 12x 6TB voor € 1150,- en 2x 8TB voor € 160,-, ook 2 sas hdd docks aangeschaft en daarnaast nog een dual disknasje met 2x 14TB, die gebruik ik hoofdzakelijk om mkv's af te spelen. De primaire en secundaire nassen met hun back-upnassen puur voor de opslag en back-up (3,2,1 regel, al voldoe ik daar niet helemaal aan, geen externe locatie).

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Nog geen mailtje hier, maar die verwacht ik wel...

• ZesBarkiePK
Volgens mij kun je bij een serieuze verzameling het beste een taxateur inschakelen. Die stelt een taxatierapport op waarin de waarde van de collectie wordt vastgelegd. Dat rapport kun laten opnemen in je inboedelverzekering.

Zeker bij zeldzame of uitverkochte items is de vervangingswaarde belangrijk en die waarde wil je uitgekeerd hebben in geval van brand of diefstal.

• PatrickC
westers schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:19:
[...]

Als iemand die recentelijk schade heeft moeten claimen (waterschade). Ik kreeg het aankoopbedrag terug zolang ik aankoopfacturen kon overleggen. Best netjes.
Bij de laatste keer bliksemschade (een paar weken geleden) kreeg ik de nieuwwaarde van mij AV Receiver terug (goedkoopste aanbieder op dit moment van dezelfde receiver), maar die receiver was dus inderdaad nog maar een paar jaar oud. Voor mijn LG 4K blu-ray speler kreeg ik nog maar 10% van de aanschaf van een vergelijkbare nieuwe (LG maakt ‘m namelijk niet meer). Die 4 K blu-ray speler was 6 jaar oud. Van alles had ik nog de originele faktuur.

Maar ik vraag me dus af wat je nog voor de blu-ray’s krijgt? Van een groot deel van mijn collectie heb ik geen fakturen meer en ze zijn ook voor een groot deel niet meer te koop.

Volgens Google AI:
De dagwaarderegeling: Blu-ray's schrijven snel af. Als de schijfjes al een aantal jaar oud zijn, is de dagwaarde vaak gezakt tot onder de 40% van de nieuwwaarde. Verzekeraars keren dan vaak nog maar een restwaarde uit van bijvoorbeeld € 2 tot € 5 per blu-ray. Voor 1000 stuks komt dat neer op een totale uitkering van € 2.000 tot € 5.000.

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 06-08-2026 16:44 ]

• ZesBarkiePK
PatrickC schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:38:
[...]

Maar ik vraag me dus af wat je nog voor de blu-ray’s krijgt? Van een groot deel van mijn collectie heb ik geen fakturen meer en ze zijn ook voor een groot deel niet meer te koop.
Stel je hebt 1000 films en ze zijn gemiddeld €20,- per stuk waard dan zit je al op €20.000,- Ik zit daar nog lang niet aan, maar anders zou ik het zeker laten taxeren en apart opnemen in m’n inboedel verzekering.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZesBarkiePK schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:45:
[...]

Stel je hebt 1000 films en ze zijn gemiddeld €20,- per stuk waard dan zit je al op €20.000,- Ik zit daar nog lang niet aan, maar anders zou ik het zeker laten taxeren en apart opnemen in m’n inboedel verzekering.
Ja inderdaad. Hier ook, als ik boven de 200 stuks kom dan ga ik het ook eens vastleggen. Hou nu wel bij wat de waarde van mijn hele catalogus is, maar goed. Het valt nu nog wel mee :+

• Bart
Hebben meer mensen hier het probleem dat je op de site van Arrow het 'shipping country' niet aan kan passen naar Nederland (gewoon op de website zelf, niet bij een checkout ofzo)? Er verschijnt dan alleen een icoon met een kruisje en de browser console geeft een error dat de 'supportedCurrencies' niet opgehaald kunnen worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
SessionSettingsModal.COAaFXOb.js:1 Uncaught TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'supportedCurrencies')
    at xe (SessionSettingsModal.COAaFXOb.js:1:974)
    at jf (client.C3CGs8Zm.js:24:47860)
    at nc (client.C3CGs8Zm.js:24:70545)
    at Nv (client.C3CGs8Zm.js:24:80869)
    at n1 (client.C3CGs8Zm.js:24:116424)
    at Jm (client.C3CGs8Zm.js:24:115504)
    at _c (client.C3CGs8Zm.js:24:115341)
    at Pv (client.C3CGs8Zm.js:24:112177)
    at A1 (client.C3CGs8Zm.js:24:123949)
    at te (client.C3CGs8Zm.js:24:122503)
xe @ SessionSettingsModal.COAaFXOb.js:1
jf @ client.C3CGs8Zm.js:24
nc @ client.C3CGs8Zm.js:24
Nv @ client.C3CGs8Zm.js:24
n1 @ client.C3CGs8Zm.js:24
Jm @ client.C3CGs8Zm.js:24
_c @ client.C3CGs8Zm.js:24
Pv @ client.C3CGs8Zm.js:24
A1 @ client.C3CGs8Zm.js:24
te @ client.C3CGs8Zm.js:24
dn @ client.C3CGs8Zm.js:24
Hi @ client.C3CGs8Zm.js:24
Cc @ client.C3CGs8Zm.js:24
rc @ client.C3CGs8Zm.js:25
Bh @ client.C3CGs8Zm.js:25

[ Voor 3% gewijzigd door Bart op 07-08-2026 09:22 ]

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 14:24

freshy98

Atari

Bart schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:34:
Hebben meer mensen hier het probleem dat je op de site van Arrow het 'shipping country' niet aan kan passen naar Nederland (gewoon op de website zelf, niet bij een checkout ofzo)? Er verschijnt dan alleen een icoon met een kruisje en de browser console geeft een error dat de 'supportedCurrencies' niet opgehaald kunnen worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
SessionSettingsModal.COAaFXOb.js:1 Uncaught TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'supportedCurrencies')
    at xe (SessionSettingsModal.COAaFXOb.js:1:974)
    at jf (client.C3CGs8Zm.js:24:47860)
    at nc (client.C3CGs8Zm.js:24:70545)
    at Nv (client.C3CGs8Zm.js:24:80869)
    at n1 (client.C3CGs8Zm.js:24:116424)
    at Jm (client.C3CGs8Zm.js:24:115504)
    at _c (client.C3CGs8Zm.js:24:115341)
    at Pv (client.C3CGs8Zm.js:24:112177)
    at A1 (client.C3CGs8Zm.js:24:123949)
    at te (client.C3CGs8Zm.js:24:122503)
xe @ SessionSettingsModal.COAaFXOb.js:1
jf @ client.C3CGs8Zm.js:24
nc @ client.C3CGs8Zm.js:24
Nv @ client.C3CGs8Zm.js:24
n1 @ client.C3CGs8Zm.js:24
Jm @ client.C3CGs8Zm.js:24
_c @ client.C3CGs8Zm.js:24
Pv @ client.C3CGs8Zm.js:24
A1 @ client.C3CGs8Zm.js:24
te @ client.C3CGs8Zm.js:24
dn @ client.C3CGs8Zm.js:24
Hi @ client.C3CGs8Zm.js:24
Cc @ client.C3CGs8Zm.js:24
rc @ client.C3CGs8Zm.js:25
Bh @ client.C3CGs8Zm.js:25
Op Arrow Films (UK) kan ik initiëel wel het venster openen, maar na kiezen van land verdwijnt het en zie ik in het midden alleen rondje met kruisje. Waar ik weer meerdere keren overheen keek.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

• Bart
freshy98 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:24:
[...]

Op Arrow Films (UK) kan ik initiëel wel het venster openen, maar na kiezen van land verdwijnt het en zie ik in het midden alleen rondje met kruisje. Waar ik weer meerdere keren overheen keek.
Dat is precies hetzelfde dan in ieder geval. Heb een support case aangemaakt, maar even kijken of die gaan begrijpen wat ik bedoel.

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:04
Bart schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:34:
Ja, ik heb dat probleem ook. Op verschillende apparaten met verschillende browsers.

• Dagarkin
Níeuwe harry potter collectie. https://www.zavvi.nl/p/4k...k-ultra-hd/17975741/]Zavi

Bijzonder 300 euro, op reddit via Amazon.com 180 dollar.
On the other hand, you should be aware that, as far as information we’ve seen from retailers go, these are not new 4K transfers, and do not come with any extended versions, Dolby Vision upgrades, or fresh film-specific bonus material.

If you already physically own the Harry Potter films in 4K, keep in mind that all you’ll be buying that’s new is the uniquely designed steelbooks, special casing, and included extras.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RA2xaQJYCPRtTHkPO9RyUTrHu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RggK8gZ17U1hJ6KK5HBA04Ou.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dagarkin op 07-08-2026 13:17 ]

• daffie82
Joker Manta lab is binnen. Erg gaaf. Ziet er prachtig uit. Heel moeilijk goed te fotograferen zonder reflecties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6bwJI94Yed1Hv3klqjhusT7NS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99dsPbtAVyKSFdzR2vo05Bic.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWKSiXlHYX6KDCJLwWyVSmENI0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Emf75lbGi0Ph33JAzdh3PhC.jpg?f=fotoalbum_large

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03:07
Dagarkin schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:14:
Níeuwe harry potter collectie.
Bijzonder 300 euro, op reddit via Amazon.com 180 dollar.
Ik dacht er nog aan om de set aan te schaffen. Toen zag ik echter het design van de steelbooks en was al niet heel enthousiast. Lijkt wel alsof je een tweedeklasser in GIMP laat spelen.

En dan nu de prijs, gewoon een beetje The Mandalorian en Grogu vibes.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Dagarkin
RazorMaron schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:17:
[...]

Ik dacht er nog aan om de set aan te schaffen. Toen zag ik echter het design van de steelbooks en was al niet heel enthousiast. Lijkt wel alsof je een tweedeklasser in GIMP laat spelen.

En dan nu de prijs, gewoon een beetje The Mandalorian en Grogu vibes.
Ja laatste tijd zelf niet meer veel gekocht. Veel designs niet mooi sommige uitgaves die dan wel weer mooi zijn, dan vaak super gelimiteerd en anders direct de hoofdprijs. Mocht deze nu hier ook voor de 180 zijn, dan had ik nog wel in de collectie willen hebben. Denk in de toekomst, dat fysiek steeds minder wordt. Zeker nu Sony met de ps 6 die kant opgaat en waarom zouden ze dit ook uiteindelijk niet doen met films?

Zag zonet die Star wars prijs ook heftig idd.

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
Afgelopen week heb ik een deel van mijn bestelling vanuit de VS ontvangen, WALL-E van Criterion. Ik was blij verrast door de uitgave, drie discs (film 4K, film BD en een BD met extra's) plus een 'schriftje' (boekje) over de film met onder andere concept tekeningen. De discs vind ik ook mooi in stijl gedrukt. Heb 'm heel even aangehad, ik vind de 4K er goed uitzien en de HDR/DV wel echt wat toevoegen in de details. Misschien is de 4K resolutie bij deze film niet per se nodig, maar als totaalpakket leuk om in de collectie te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-naK7DXFf2F1SPjUkPZE0uPXLc8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJxy98RLMC2A8WVvKbwm1k8D.jpg?f=fotoalbum_medium
De binnenkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_01ZqUt6ISMz0uEwIynOnDNg-yI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQ3II5Kiu4yVPSyh4IcRZeTE.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVxGZ2vQFjFer3V7ro_sQHT_J0Q=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kN5T1Q1oW0yvHfiWidIw3pem.jpg?f=fotoalbum_small

De andere twee films uit mijn bestelling zijn helaas kwijtgeraakt bij de (last mile) bezorgdienst. Ze zijn verzonden in aparte pakketjes (vind ik bijzonder maar daar zal een reden voor zijn). Ik heb m'n geld teruggekregen maar ik had liever de films gehad. Ze zijn in de tussentijd in prijs flink gestegen (was onderdeel van de Criterion actie), dus ik wacht maar even met opnieuw bestellen.

• ZesBarkiePK
daffie82 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:37:
Joker Manta lab is binnen. Erg gaaf. Ziet er prachtig uit. Heel moeilijk goed te fotograferen zonder reflecties.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Zeer mooie uitgave. Ik kende Manta Lab nog niet, maar een blik op hun website leert me dat ze volgens mij bijzonder exclusieve steelbooks uitbrengen, met oplages die soms maar rond de 500 stuks liggen. Wereldwijd gezien is dat natuurlijk ontzettend weinig.

Ik heb op Man of Steel en Batman v Superman na, alle DC films als steelbook weten te bemachtigen. Het lijkt me dan ook leuk om ooit eens een Manta Lab uitgave aan de collectie toe te voegen.

• ZesBarkiePK
ericje627 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:45:
Afgelopen week heb ik een deel van mijn bestelling vanuit de VS ontvangen, WALL-E van Criterion. Ik was blij verrast door de uitgave, drie discs (film 4K, film BD en een BD met extra's) plus een 'schriftje' (boekje) over de film met onder andere concept tekeningen. De discs vind ik ook mooi in stijl gedrukt. Heb 'm heel even aangehad, ik vind de 4K er goed uitzien en de HDR/DV wel echt wat toevoegen in de details. Misschien is de 4K resolutie bij deze film niet per se nodig, maar als totaalpakket leuk om in de collectie te hebben.
Mooie aankoop! En niet voor niets één van de populairste Criterion uitgaven. De stap van 1080p naar 4K resolutie is bij een animatiefilm als WALL E misschien minder indrukwekkend dan bij sommige live action films, maar de zorg waarmee deze uitgave is samengesteld maakt hem absoluut de moeite waard voor iedere verzameling.

• daffie82
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:37:
[...]

Zeer mooie uitgave. Ik kende Manta Lab nog niet, maar een blik op hun website leert me dat ze volgens mij bijzonder exclusieve steelbooks uitbrengen, met oplages die soms maar rond de 500 stuks liggen. Wereldwijd gezien is dat natuurlijk ontzettend weinig.

Ik heb op Man of Steel en Batman v Superman na, alle DC films als steelbook weten te bemachtigen. Het lijkt me dan ook leuk om ooit eens een Manta Lab uitgave aan de collectie toe te voegen.
Thanks! Ja, Manta Lab maakt regelmatig vrij zeldzame en mooie uitgaves. Is ook mijn eerste deze. Ik zoek nu de Manta Lab release van The Matrix uit 1999. De "full slip" of de "lenticular full slip". Uiteraard nergens meer voor normale prijs op te pikken. Probeer op mijn rekje van 9 tegen de muur echt wel speciale edities te zetten van mijn 5 sterren films.

Full slip: https://collectong.com/products/me-45-the-matrix-steelbook-full-slip?_pos=7&_sid=e9ece7727&_ss=r

Lenticular Full Slip: https://collectong.com/products/me-45-the-matrix-steelbook-lenticular-full-slip?_pos=12&_sid=e9ece7727&_ss=r

• nlscavenger
Franse 4K UHD van Shaun of the Dead (StudioCanal) en Vampires (ESC Editions)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yc2Qqvv5/20260808-163345.jpg

Shaun of the Dead heeft de 20th anniversary remaster met een betere encode dan die van de Universal Pictures release, maar de Franse ondertiteling kan niet uitgeschakeld worden bij de Engelse track zonder een gemodde speler of door te rippen. Gelukkig dat mijn UB824 nu gesoftmod is.

• ZesBarkiePK
Vandaag bij HMV in Amsterdam geweest. Dit is de selectie Arrow Video films waarmee ik uiteindelijk thuis ben gekomen. Ik heb bewust niet voor de meest bekende titels, zoals RoboCop en Donnie Darko gekozen; die bestel ik ooit nog wel online. Mijn Arrow verzameling heeft hiermee in ieder geval een flinke boost gekregen! Al had ik stiekem ook nog wel Waterworld willen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyN3FweVXogCSsLcme0yHrdK5bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INgoI75MtFbn9oVvbVsIUcpm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Zra4GxH1zqv9-Fv2x-wlqxq4lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIPnGXECnCfHYSGbapyhwSc9.jpg?f=fotoalbum_large

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Falling Down heeft me in m'n jongere jaren wel geraakt en me ook op een ietwat andere manier de wereld in laten kijken. Ik zat echt helemaal in de film.

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

WeirdScience schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:10:
Falling Down heeft me in m'n jongere jaren wel geraakt en me ook op een ietwat andere manier de wereld in laten kijken. Ik zat echt helemaal in de film.
Falling Down is gewoon een film die realistisch is, maar dan wel met een flinke sarcastische blik. Het liet zien waar de wereld naartoe gaat, het "dit is mijn recht" druipt er gewoon van af, net als de hoge "ikkuh, ikkuh, ikkuh" mentaliteit waarvan we vandaag de dag zo uitbundig van mogen genieten. Deze film geeft gewoon de tijdsbeeld goed weer, misschien met een flinke vleug sarcasme, maar dan nog...

• daffie82
MasterCypher25 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:17:
[...]

Falling Down is gewoon een film die realistisch is, maar dan wel met een flinke sarcastische blik. Het liet zien waar de wereld naartoe gaat, het "dit is mijn recht" druipt er gewoon van af, net als de hoge "ikkuh, ikkuh, ikkuh" mentaliteit waarvan we vandaag de dag zo uitbundig van mogen genieten. Deze film geeft gewoon de tijdsbeeld goed weer, misschien met een flinke vleug sarcasme, maar dan nog...
Die film zal elk nieuw jaar realistischer worden. Helaas.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Die film zal elk nieuw jaar realistischer worden. Helaas.
Jups, dat merken we al jaren hier en wordt alleen maar erger. En het ergste is, de gemiddelde NL'er schijnt er vrede mee te hebben, want de pleuris is nog steeds niet uitgebroken :N ...

• ZesBarkiePK
Mijn bestelling bij Rarewaves is inmiddels verzonden, maar volgens mij zit er geen tracking bij. Weet iemand met welke bezorgdienst Rarewaves normaal gesproken in Nederland bezorgt? Of moet ik gewoon de brievenbus af en toe in de gaten houden?

Daarnaast heb ik bij het Duitse label Turbine Medien de films Renfield en Abigail besteld. Turbine lijkt zichzelf te onderscheiden van andere labels met het uitgeven van o.a. mediabooks met een sterke focus op horror en cultfilms.

Ik ben dol op vampierfilms, dus deze twee titels trokken binnen hun catalogus meteen mijn aandacht. Ik ben erg benieuwd naar de steelbooks! Natuurlijk meld ik me weer met de nodige foto’s zodra ze binnen zijn.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

@ZesBarkiePK ,

Abigail is een goeie film! Tot op het eind was het onduidelijk hoe en wat het in elkaar zat. Tot op het randje gevuld met horror en een goed verhaal.

• PatrickC
ZesBarkiePK schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:54:
Mijn bestelling bij Rarewaves is inmiddels verzonden, maar volgens mij zit er geen tracking bij. Weet iemand met welke bezorgdienst Rarewaves normaal gesproken in Nederland bezorgt? Of moet ik gewoon de brievenbus af en toe in de gaten houden?
Geen tracking is normaal. Voor het NL deel gaan ze bij mij altijd via PostNL. Verschijnt in de PostNL app op een gegeven moment onder de naam ‘Rob Evans’ vanuit Den Haag.

• nlscavenger
ZesBarkiePK schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:54:

Daarnaast heb ik bij het Duitse label Turbine Medien de films Renfield en Abigail besteld. Turbine lijkt zichzelf te onderscheiden van andere labels met het uitgeven van o.a. mediabooks met een sterke focus op horror en cultfilms.

Ik ben dol op vampierfilms, dus deze twee titels trokken binnen hun catalogus meteen mijn aandacht. Ik ben erg benieuwd naar de steelbooks! Natuurlijk meld ik me weer met de nodige foto’s zodra ze binnen zijn.
Rarewaves verzendt via PostNord en nog een andere service. Last mile delivery door PostNL. Binnen een week of twee zou de zending in je PostNL account moeten opduiken en dan nog kan het een week of twee duren voordat je het ontvangt.

Kijk heel erg uit naar The A-Team Blu-ray box van Turbine die begin 2023 was aangekondigd. Hopelijk duurt het niet lang meer.
Pagina: 1 ... 64 ... 68 Laatste