| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Alternatief kun je ook boutique labels zoals Criterion of Arrow gaan verzamelen. Koop je daar meteen de 4K versie van een film, dan heb je meestal al één van de beste en meest complete uitgaven die verkrijgbaar zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een 4K boxset zoals Stranger Things: daarmee haal je in feite de definitieve fysieke versie in huis. Mocht 8K ooit doorbreken, dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat dat nog op een fysieke schijf zal gebeuren, dus veel hoger dan 4K zullen we op fysiek gebied waarschijnlijk niet meer gaan. (Al hoop ik daar ongelijk in te krijgen).Glamdring schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:58:
Ik volg dit topic wel met enige interesse. Maar wellicht off-topic:
Zelf heb ik jarenlang fysieke schijfjes gekocht, maar ik ben ermee gestopt.
Heb je eenmaal een uitgave gekocht, dan wordt je geconfronteerd met nog meer uitgaven en kun je de portemonnee weer trekken. Ik pas ervoor. Bijvoorbeeld:
DVD: reguliere uitgave
DVD: director's cut
DVD: special edition
DVD: gerestaureerde versie
BLU-RAY: reguliere uitgave
BLU-RAY: director's cut
BLU-RAY: special edition
BLU-RAY: gerestaureerde versie
En dan nu weer hetzelfde verhaal met 4K UHD. Nee, dat gaan we niet meer doen. Ik ga wel naar de bios, huur de film of download hem wel voor die enkele keer dat ik een film wil zien. Kwaliteit maak ik me niet meer druk over.
Zo dat moest ik even kwijt.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Dat gaat toch prima hand in hand bij deze hobby? Als de kwaliteit je niet meer uitmaakt is er toch ook geen behoefte om up te graden en dus altijd het hoogste kwaliteit format te hebben? Lijkt me juist heel fijn als physical media collector. Je koopt de dvd voor een paar euro's en je bent klaar. Wellicht een blu-ray her en der. Waarom zou je dan helemaal stoppen met de hobby puur en alleen omdat er elke keer een betere versie (wat jou dus niks uitmaakt) uitkomt?Glamdring schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:58:
En dan nu weer hetzelfde verhaal met 4K UHD. Nee, dat gaan we niet meer doen. Ik ga wel naar de bios, huur de film of download hem wel voor die enkele keer dat ik een film wil zien. Kwaliteit maak ik me niet meer druk over.
Nu ben ik recentelijk begonnen met het kopen van fysieke media, dus ik heb de dvd en blu-ray tijdperken overgeslagen en ben gelijk begonnen met 4K UHD. Wellicht is het voor mij dan dus makkelijker praten.
Upgraden is niet verplicht. Als dat het je niet waard is, is dat ook helemaal goed. Genoeg mensen die bv. alleen blu-ray aanschaffen en alleen 4K UHD kopen als de prijs erg goed is.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Bij diverse MM in de buurt van NL (bv Nordhorn) wordt het ook al steeds minder...e6r6i6c schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:28:
Ben nu momenteel in Duitsland, en heb gisteren de stad Kassel bezocht, had even tijd om de Mediamarkt daar te bezoeken, maar hoe kan het toch dat ze daar dus nog wel vollop DVD's, Blu-rays en 4k Blu-rays hebben liggen, en ook nog een beste selectie en behoorlijk wat steelbooks. Maar hier in Nederland, niet. Het was echt leuk om weer eens in een winkel door een leuke selectie te kunnen kijken. De prijzen waren normaal. Helaas zat er niks tussen wat ik gelijk wilde mee nemen.