• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:32
Ja precies, maar ook dan ga je er snel moeten bij zijn. Laatste dag dat je kan boeken is op dit moment 25 augustus. Dus even in de gaten houden als hier dagen extra bijkomen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:33
Iemand enig idee hoe ik kan zien of HMV een bepaalde film op voorraad heeft in (een van) hun Nederlandse vestigingen? Mij lukt het vooralsnog niet op de site. Om nou te bellen en een lijstje af te gaan vind ik ook weer zo wat. Idem dit doen aan de balie met een medewerker. Nog los van het feit dat Den Haag of Amsterdam niet voor mij om de hoek is en ik dus niet voor niks (of een enkele film) die kant op wil.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• daffie82
Holy shit, mijn fan factory bestelling is verzonden. Uiterlijk dinsdag hadden ze beloofd, dus netjes!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

RazorMaron schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:37:
Iemand enig idee hoe ik kan zien of HMV een bepaalde film op voorraad heeft in (een van) hun Nederlandse vestigingen? Mij lukt het vooralsnog niet op de site. Om nou te bellen en een lijstje af te gaan vind ik ook weer zo wat. Idem dit doen aan de balie met een medewerker. Nog los van het feit dat Den Haag of Amsterdam niet voor mij om de hoek is en ik dus niet voor niks (of een enkele film) die kant op wil.
Verspilling van tijd, moeite en energie :r

[ Voor 13% gewijzigd door MasterCypher25 op 21-07-2026 22:39 ]

Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:38:
Holy shit, mijn fan factory bestelling is verzonden. Uiterlijk dinsdag hadden ze beloofd, dus netjes!
Hier (nog) niets, maar wie weet komt het mailtje zo binnen....

Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:34
RazorMaron schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:37:
Iemand in de winkel heeft me dat moeten vertellen: hun site toont enkel de winkels waar het op voorraad is als je online zoekt. Ik dacht dat die winkel gewoon niet in hun systeem zat als die niet verscheen, heel verwarrend dus

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Toen ik (ergens in de beginweken) aan de kassa vroeg of ze iets op konden zoeken qua voorraad was het antwoord dat ze dat niet eens konden :+ . Maar boven in die in Amsterdam zit volgens mij nog een klantenservice (?; weet ik niet zeker, zag in de verte iets wat het had kunnen zijn)

• RazorMaron
McRagefit schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:50:
[...]

Iemand in de winkel heeft me dat moeten vertellen: hun site toont enkel de winkels waar het op voorraad is als je online zoekt. Ik dacht dat die winkel gewoon niet in hun systeem zat als die niet verscheen, heel verwarrend dus
Hoe werkt dat dan? Want als ik bij een item mijn (of een willekeurige Nederlandse) postcode probeer in te vullen om de voorraad bij de dichtstbijzijnde stores te zien krijg ik alleen maar Britse postcodes.

Als ik de storefinder op de homepage wil gebruiken dan werkt mijn postcode ook niet. Ik krijg dan postcodes uit Limburg en dat is nog wel een aardig einde vanaf hier. Bij het invoeren van een Utrechtse postcode komt Amsterdam bovenaan met ‘coming soon’. HMV heeft zo te zien nog wat werk te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door RazorMaron op 20-07-2026 22:26 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• McRagefit
RazorMaron schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:24:
[...]

Hoe werkt dat dan? Want als ik bij een item mijn (of een willekeurige Nederlandse) postcode probeer in te vullen om de voorraad bij de dichtstbijzijnde stores te zien krijg ik alleen maar Britse postcodes.

Als ik de storefinder op de homepage wil gebruiken dan werkt mijn postcode ook niet. Ik krijg dan postcodes uit Limburg en dat is nog wel een aardig einde vanaf hier. Bij het invoeren van een Utrechtse postcode komt Amsterdam bovenaan met ‘coming soon’. HMV heeft zo te zien nog wat werk te doen.
Ik had het specifiek over die in Dublin waar ik onlangs was. Heb gewoon op naam gezocht toen. Dat hun site niet zo goed werkt, ben ik het volledig mee eens ;)

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

Net mijn bestelde Intouchables Deluxe Edition Box binnen gekregen. Bleek "iets" groter te zijn dan ik dacht! Zeker 6cm dik! Met de blu-ray, dubbel dvd, audio cd, boek en allerlei andere extra's!

Had iets verwacht in de grootte van een 4-5-6 dvdbox, maar is toch forser van formaat, van de week maar eens gaan kijken! (als ik de tijd heb :$ ....)
Oooowww, en ook nog eens 3 dagen eerder bezorgd dan aangegeven!

[ Voor 8% gewijzigd door MasterCypher25 op 21-07-2026 17:46 ]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:20
Ik heb die box bij een kringloop meegenomen voor een tientje...

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Mijn U.C. Gundam Blu-ray Libraries verzameling uitgebreid met Mobile Suit ZZ Gundam en Mobile Suit Victory Gundam via Amazon Japan. Engels ondertiteld. Vrij prijzig (~€380 incl. shipping en btw), maar bij de Prime sale van 2 weken terug was het goedkoper dan de meestal verkleurde tweedehands exemplaren.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WWgW7Qqx/20260721-133418.jpg

Alle series en miniseries uit de U.C. Gundam Blu-ray Libraries, behalve MS IGLOO (nieuwere CGI miniserie van 2004-2009). Denk niet dat ik de films ga aanschaffen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RkwgWGS3/20260721-135547.jpg

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

Marcel Br schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:02:
Ik heb die box bij een kringloop meegenomen voor een tientje...
Goed voor jou! >:)

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:43
Zojuist de laatste film uit de Wes Anderson Archive box bekeken.

Mijn persoonlijke top 3 in willekeurige volgorde;
  • Fantastic Mr. Fox (2009)
  • Moonrise Kingdom (2012)
  • Isle of Dogs (2018)
Daarnaast heb ik ook enorm genoten van:
  • Rushmore (1998)
  • The Royal Tenenbaums (2001)
  • The Grand Budapest Hotel (2014)
De overige films vond ik zeker niet slecht, maar daar kwam ik niet altijd even makkelijk in. Bij een paar films merkte ik dat mijn aandacht soms wat afdwaalde. Misschien zijn dat titels die ik over een tijdje nog eens een kans moet geven.

Qua 4K upgrades springen voor mij Fantastic Mr. Fox en Isle of Dogs er echt uit. Vooral deze stopmotion animatie films profiteren enorm van de hogere resolutie en HDR. Alle kleine details in de decors, de stoffen, de vacht van de personages en de miniaturen zijn veel beter zichtbaar. Als je het mij vraagt zou Criterion deze als eerste los in 4K moeten uitbrengen.

Kortom heel veel lol gehad van deze set.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:59:
Zojuist de laatste film uit de Wes Anderson Archive box bekeken.

Mijn persoonlijke top 3 in willekeurige volgorde;
  • Fantastic Mr. Fox (2009)
  • Moonrise Kingdom (2012)
  • Isle of Dogs (2018)
Daarnaast heb ik ook enorm genoten van:
  • Rushmore (1998)
  • The Royal Tenenbaums (2001)
  • The Grand Budapest Hotel (2014)
De overige films vond ik zeker niet slecht, maar daar kwam ik niet altijd even makkelijk in. Bij een paar films merkte ik dat mijn aandacht soms wat afdwaalde. Misschien zijn dat titels die ik over een tijdje nog eens een kans moet geven.

Qua 4K upgrades springen voor mij Fantastic Mr. Fox en Isle of Dogs er echt uit. Vooral deze stopmotion animatie films profiteren enorm van de hogere resolutie en HDR. Alle kleine details in de decors, de stoffen, de vacht van de personages en de miniaturen zijn veel beter zichtbaar. Als je het mij vraagt zou Criterion deze als eerste los in 4K moeten uitbrengen.

Kortom heel veel lol gehad van deze set.
Goede keuzes, mijn favorieten zijn, Grand Budapest Hotel, Moonrise Kingdom en Fantastic Mr Fox.

Overigens zijn Isle of Dogs en The French Dispatch beide al een tijdje los verkrijgbaar op 4K van Criterion.

hoi

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heeft iemand hier tips voor de Marvel phase 1-3 UHD box sets?
Die dingen zijn lastig te vinden; meestal zijn het ' gewone' blu-rays.

Ik wil ze allemaal weer eens gaan kijken, en het zijn leuke films om te hebben :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• ZesBarkiePK
@Nyarlathotep Boxsets van Marvel zijn lastig. Ik zou de losse 4K uitgaven overwegen. Ze zijn veel makkelijker te vinden, vaak goedkoper in aanbiedingen en bovendien staan alle standaard Disney/Marvel 4K hoesjes mooi uniform in de kast. Ik heb ze tijdens een aanbieding rond de 10,- euro per stuk bij Amazon.fr gekocht. Anders moet je de Infinity Saga 4K Collector’s Edition hebben, maar die is OOP en daardoor behoorlijk prijzig en lastig te vinden. Dus ik zou gewoon even op een aanbieding wachten bij Amazon.fr.

Ik hoop eerlijk gezegd dat Sony, nu zij de fysieke releases van Disney verzorgen, ooit een nieuwe Infinity Saga 4K box uitbrengt. Daar is veel vraag naar, maar tot nu toe is er niets officieel aangekondigd.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:06

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:38:
Dat duurt inderdaad erg lang :+ Ach gelukkig krijgen we hem wel gewoon voor die fantastische prijs.

Volgens mij ligt FanFactory eruit...ik wilde net nog even kijken maar ik kreeg eerst een maintenance pagina en nu kan hij de url uberhaupt niet vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 22-07-2026 12:06 ]

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:31:
[...]

Dat duurt inderdaad erg lang :+ Ach gelukkig krijgen we hem wel gewoon voor die fantastische prijs.

Volgens mij ligt FanFactory eruit...ik wilde net nog even kijken maar ik kreeg eerst een maintenance pagina en nu kan hij de url uberhaupt niet vinden.
De site is weer online. Ik kon althans weer verschillende blu-ray's bekijken.

Nou, lekker dan. Krijg net een mailtje van Fan Factory dat mijn order gecanceld is, omdat de Picard box niet meer geleverd kan worden (1 of ander "technisch" probleem). Maar het vreemde is, is dat mensen die hem later dan mij besteld hebben, hem wel ontvangen hebben of dat die onderweg is! Wat mij betreft kan deze tent 6 meter de stront inzakken.....

[ Voor 28% gewijzigd door MasterCypher25 op 22-07-2026 16:20 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:
[...]

Nou, lekker dan. Krijg net een mailtje van Fan Factory dat mijn order gecanceld is, omdat de Picard box niet meer geleverd kan worden (1 of ander "technisch" probleem). Maar het vreemde is, is dat mensen die hem later dan mij besteld hebben, hem wel ontvangen hebben of dat die onderweg is! Wat mij betreft kan deze tent 6 meter de stront inzakken.....
Ja, ik kan later ook idd weer films bestellen en vervolgens mijn mandje afrekenen :-)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• ZesBarkiePK
MasterCypher25 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:
[...]

Jeetje, wat een pech. Dat is echt balen.

• ZesBarkiePK
@TheVMaster Is bij jou de Fast and Furious boxset al onderweg? Bij mij lijkt de verzenddatum telkens op te schuiven.

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:29
Helemaal kak. Mijn Fan Factory bestelling wordt nu geleverd. Alleen ben ik op vakantie. DHL doet helemaal niks voor me. Als ik het pakket niet binnen 5 dagen ophaal, dan gaat het retour. Echt belabberde service.

[ Voor 3% gewijzigd door ferrywijn op 22-07-2026 17:56 ]

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

ferrywijn schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:53:
Helemaal kak. Mijn Fan Factory bestelling wordt nu geleverd. Alleen ben ik op vakantie. DHL doet helemaal niks voor me. Als ik het pakket niet binnen 5 dagen ophaal, dan gaat het retour. Echt belabberde service.
Kan je het niet door laten sturen naar familie, vriend of kennis? Dat is over het algemeen wel een optie die je hebt en kan je het later ophalen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:45

franssie

Save the albatross

ferrywijn schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:53:
Blijkbaar een afhaalpunt? Kan je ze niet bellen en vragen het uit te scannen zodat je het later kan ophalen voor een kleine vergoeding?
Bij een pakketpunt wordt dat lastig. Wel de reden dat ik voor mijn vakantie een bestelstop aanhou van een aantal weken afhankelijk van de verzender.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• RazorMaron
Andere suggestie: het pakket laten ophalen door een vriend/vriendin/familielid.

Bij elk afhaalpunt waar ik ben geweest had ik alleen de qr-code nodig. Bij een enkele zelfs alleen de naam, postcode en huisnummer (ivm het niet hebben van een qr-code door storingen).

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:29
MasterCypher25 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:06:
[...]

Kan je het niet door laten sturen naar familie, vriend of kennis? Dat is over het algemeen wel een optie die je hebt en kan je het later ophalen.
Nee dat kon dus niet. Heel raar. Ik denk dat ik maar een buurman ga vragen. Maar wel raar dat DHL niks voor me wil doen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZesBarkiePK schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:29:
@TheVMaster Is bij jou de Fast and Furious boxset al onderweg? Bij mij lijkt de verzenddatum telkens op te schuiven.
Ja die is volgens mij gisteren verstuurd (vanuit de VS he).

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 22-07-2026 22:25 ]

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

@TheVMaster ,

Uuuuuhhh, ik wil niet bijdehand doen, maar volgens mij is bovenstaande reactie van @ZesBarkiePK aan mij gericht :Y ....

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:57:
@TheVMaster ,

Uuuuuhhh, ik wil niet bijdehand doen, maar volgens mij is bovenstaande reactie van @ZesBarkiePK aan mij gericht :Y ....
Doe je toch bijdehand :P

Shit...ik reageerde op het verkeerde stukje. Had jij m'n app trouwens al bekeken? O-)

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:25:
[...]

Shit...ik reageerde op het verkeerde stukje. Had jij m'n app trouwens al bekeken? O-)
Tja....bijdehand is beter dan bijdevoeten, dan moet je iedere keer bukken! :P

Duidelijk ja! :) App? app? Welluke app? :D

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:25:
[...]

Was niet aan mij gericht, maar ik heb de iOS app ook maar even op mijn iPad gezet. Maar die api key van TMDB… waarom hebben ze al die informatie nodig (naam, adres, telefoonnummer)? Dat is mij iets te veel gevraagd voor zoiets. En zonder de api key zijn de gegevens die getoond worden nogal basic. Eerste indruk van de app is verder wel positief.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:53:
[...]

Tja....bijdehand is beter dan bijdevoeten, dan moet je iedere keer bukken! :P

Duidelijk ja! :) App? app? Welluke app? :D
Check mijn signature ff :-)

iOS en Android (en ook de self-hosted) zijn nog zwaar aan updates/fixes/veranderingen onderhevig. Maar ze werken al aardig, al zeg ik het zelf. Feature requests zijn welkom

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 00:11:
[...]

Was niet aan mij gericht, maar ik heb de iOS app ook maar even op mijn iPad gezet. Maar die api key van TMDB… waarom hebben ze al die informatie nodig (naam, adres, telefoonnummer)? Dat is mij iets te veel gevraagd voor zoiets. En zonder de api key zijn de gegevens die getoond worden nogal basic. Eerste indruk van de app is verder wel positief.
Eh....ik ga helaas niet over de API van TMDB. Je kunt ook gewoon '06-12345678' invullen volgens mij. Ik kan helaas de API niet in de app inbakken, dan gaat het me ineens geld kosten. :X

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:16
TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 02:09:
[...]

Check mijn signature ff :-)

iOS en Android (en ook de self-hosted) zijn nog zwaar aan updates/fixes/veranderingen onderhevig. Maar ze werken al aardig, al zeg ik het zelf. Feature requests zijn welkom
Backup-mogelijkheid in de iOS-app? :9

Of zie ik die over het hoofd? Device stuk = database weg lijkt me niet een heel prettig vooruitzicht.

• PatrickC
  • Nu online
TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 02:10:
[...]

Eh....ik ga helaas niet over de API van TMDB. Je kunt ook gewoon '06-12345678' invullen volgens mij. Ik kan helaas de API niet in de app inbakken, dan gaat het me ineens geld kosten. :X
Dat snap ik en het was ook niet als kritiek naar jou bedoeld. Ik vond het alleen bijzonder. Ik gebruik wel meer api keys en heb nog nooit gezien dat ze zoveel data van je willen weten. Ik zal eens wat fictieve data invullen. :+

Edit: Key aangemaakt en toegepast. Ik zie alleen geen extra data verschijnen. Ook niet na een rescan. Had Jaws 4K en Minority Report 4K gebruikt als test, wat me toch wel films lijken, waarvoor die extra info er zou moeten zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 23-07-2026 09:12 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
  • Nu online
Teddieke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 07:31:
[...]

Of zie ik die over het hoofd? Device stuk = database weg lijkt me niet een heel prettig vooruitzicht.
Volgens mij wordt iCloud standaard als backup gebruikt? Ik had de app gisteren even geïnstalleerd, een film toegevoeg en daarna de app weer verwijderd. Ik installeer ‘m net weer en de film die ik gisteren had toegevoegd staat er nog gewoon in.

• Albert16
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:46
Geen idee of het hier al genoemd was, maar amazon frankrijk heeft op een handjevol 4k's 2 voor 25 euro. Zit wel wat leuks tussen: Amazon.fr: 2 for €24.99 promotion

• daffie82
Mijn fun factory bestelling is aangekomen zonet, straks eens uitpakken als ik thuis ben :-)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Teddieke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 07:31:
[...]

Nee iCloud sync. 😎

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:57:
[...]

Volgens mij wordt iCloud standaard als backup gebruikt? Ik had de app gisteren even geïnstalleerd, een film toegevoeg en daarna de app weer verwijderd. Ik installeer ‘m net weer en de film die ik gisteren had toegevoegd staat er nog gewoon in.
Er dat moet je wel aan je app toevoegen. Maar mijn app heeft dat.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:53:
[...]

Dat snap ik en het was ook niet als kritiek naar jou bedoeld. Ik vond het alleen bijzonder. Ik gebruik wel meer api keys en heb nog nooit gezien dat ze zoveel data van je willen weten. Ik zal eens wat fictieve data invullen. :+

Edit: Key aangemaakt en toegepast. Ik zie alleen geen extra data verschijnen. Ook niet na een rescan. Had Jaws 4K en Minority Report 4K gebruikt als test, wat me toch wel films lijken, waarvoor die extra info er zou moeten zijn?
Stuur ff een DM met de barcodes…dan ga ik ff kijken waar dat mis gaat. Ben bezig om het zoekmechanisme wat te verbeteren.

Doe ff een Edit van de film en pas de titel ff aan naar Jaws en Minority Report. Release titel onthoudt hij sowieso verderop ook. Dan vindt hij wel wat.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 23-07-2026 14:31 ]

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:06:
Mijn fun factory bestelling is aangekomen zonet, straks eens uitpakken als ik thuis ben :-)
Zitten daar ook engelse subs bij, bij de info op de site staat bij bijna alles alleen italiaans, maar vermoed dat er wel meerdere tracks zijn toch? Heeft mij er nog van weerhouden om er dingen te bestellen.

• McRagefit
sigio schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Zitten daar ook engelse subs bij, bij de info op de site staat bij bijna alles alleen italiaans, maar vermoed dat er wel meerdere tracks zijn toch? Heeft mij er nog van weerhouden om er dingen te bestellen.
Blu-ray.com blijft de beste bron daarvoor. Als je geen barcodes ofzo vindt, kan je ook nog steeds het land op Italië zetten en de release zo zoeken. Maar inderdaad, meeste uitgaven hebben Engelse subs, al zijn er altijd uitgevers puur voor de lokale markt dus best controleren 🙂

• daffie82
sigio schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Heb het niet expliciet gecheckt maar ben 99% zeker dat er op zijn minst Engelse subs bij zitten.

Zoek even de release op blu-ray.com op. Dan ben je 100% zeker.

• PatrickC
  • Nu online
TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Stuur ff een DM met de barcodes…dan ga ik ff kijken waar dat mis gaat. Ben bezig om het zoekmechanisme wat te verbeteren.

Doe ff een Edit van de film en pas de titel ff aan naar Jaws en Minority Report. Release titel onthoudt hij sowieso verderop ook. Dan vindt hij wel wat.
Als ik de titel (naam) aanpas zoals je aangeeft dan krijg ik inderdaad wel de extra info.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:43:
[...]

Als ik de titel (naam) aanpas zoals je aangeeft dan krijg ik inderdaad wel de extra info.
Moet dat nog ff fixen…😬

• ZesBarkiePK
Zojuist The Odyssey gezien, en ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik er erg positief over ben. Verder ga ik er bewust niets inhoudelijks over zeggen, want ik verwacht dat de meesten de film nog moeten zien en ik gun iedereen die eerste kijkervaring.

Eén ding weet ik nu wel zeker: ik moet toch echt nog kaartjes regelen voor Kinepolis Brussel. Mijn vakantie is dan wel voorbij, maar ik wil deze film heel graag ook nog een keer in 70mm zien. Dat lijkt me echt de moeite waard.

• daffie82
ZesBarkiePK schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:59:
Zojuist The Odyssey gezien, en ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik er erg positief over ben. Verder ga ik er bewust niets inhoudelijks over zeggen, want ik verwacht dat de meesten de film nog moeten zien en ik gun iedereen die eerste kijkervaring.

Eén ding weet ik nu wel zeker: ik moet toch echt nog kaartjes regelen voor Kinepolis Brussel. Mijn vakantie is dan wel voorbij, maar ik wil deze film heel graag ook nog een keer in 70mm zien. Dat lijkt me echt de moeite waard.
Blijven proberen zou ik zeggen. Het is mij uiteindelijk ook gelukt. Maar kijk even goed naar de rijen. Je moet echt niet lager gaan zitten dan rij 7.

Nog steeds 25 augustus de laatste mogelijkheid?

• ZesBarkiePK
daffie82 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:21:
[...]

Blijven proberen zou ik zeggen. Het is mij uiteindelijk ook gelukt. Maar kijk even goed naar de rijen. Je moet echt niet lager gaan zitten dan rij 7.

Nog steeds 25 augustus de laatste mogelijkheid?
Ja en het is ook gewoon helemaal uitverkocht tot 25 augustus. Je kunt alleen nog plekken op de eerste of tweede rij krijgen, maar dat lijkt me met zo’n enorm scherm echt niets.

Ik houd de website de komende tijd goed in de gaten. Zodra je kaartjes voor na 25 augustus kunt reserveren, sla ik meteen toe.

• daffie82
ZesBarkiePK schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:35:
[...]

Ja en het is ook gewoon helemaal uitverkocht tot 25 augustus. Je kunt alleen nog plekken op de eerste of tweede rij krijgen, maar dat lijkt me met zo’n enorm scherm echt niets.

Ik houd de website de komende tijd goed in de gaten. Zodra je kaartjes voor na 25 augustus kunt reserveren, sla ik meteen toe.
Rij 7 tem 11. Dat zijn de goede rijen. Succes!

• ZesBarkiePK
@daffie82 Bedankt voor de tip! Ik zal daar meteen op mikken.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZesBarkiePK schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:59:

Heb hem hier vanmiddag ook gezien in de IMAX. Maar idd, ben er best positief over. Vond hem wel wat traag op gang komen, maar 2e deel was zeker de moeite waard.

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

Net met veel plezier Project Hail Mary zitten kijken. Goeie film die ik anderen graag aanraad om ook te kijken, als je van science-fiction houd althans. De film is te zien via Amazon Prime en duurt 2,5 uur, lange zit, ik weet (daarom heb ik ook liggend gekeken...), maar de moeite waard!

• daffie82
MasterCypher25 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 02:42:
Net met veel plezier Project Hail Mary zitten kijken. Goeie film die ik anderen graag aanraad om ook te kijken, als je van science-fiction houd althans. De film is te zien via Amazon Prime en duurt 2,5 uur, lange zit, ik weet (daarom heb ik ook liggend gekeken...), maar de moeite waard!
Ja, vond ik ook een topper. Heb deze in de Vue Eindhoven gekeken in Dolby Cinema. Was een top ervaring. Zwart is echt zwart in een bioscoop met Dolby Cinema... een verademing. Wil niks anders meer kijken.

Behalve de echte IMAX in Brussel, maar dat is een uitzondering voor de Odyssey omdat die volledig in IMAX geschoten is.

• nlscavenger
  • Nu online
Duitse 4K UHD releases van Kill Bill TWBA

Collector's Edition steelbook met slipcase (Plaion Pictures shop exclusive)
https://shop.plaionpictur...2-4k-uhds-2-blu-rays-shop

Steelbook (Plaion Pictures shop exclusive)

Deze zullen als het goed is ook in Frankrijk worden uitgebracht.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
nlscavenger schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:33:
Duitse 4K UHD releases van Kill Bill TWBA

Collector's Edition steelbook met slipcase (Plaion Pictures shop exclusive)

Steelbook (Plaion Pictures shop exclusive)

Deze zullen als het goed is ook in Frankrijk worden uitgebracht.
Enige idee welke audio en ondertiteling deze krijgen? Staat niet op de website en de release is ook nog niet te vinden op bluray.com

edit: nevermind volgens hun website enkel Duits en Franse ondertiteling, dan houd het voor mij op helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 24-07-2026 11:57 ]

hoi

• daffie82
Begin juli heb ik deze bij Fnac besteld:

https://www.fr.fnac.be/a23157926/Kill-Bill-The-Whole-Bloody-Affair-Blu-ray-4K-Ultra-HD-Uma-Thurman-Blu-ray-4K

Toen stond er levering einde juli, nu staat er levering 8 november?!? Wat?

Die Plaion is ook uitgesteld naar november zie ik... Lekker dan :-(

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 24-07-2026 13:18 ]

• PatrickC
  • Nu online
daffie82 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:10:
Begin juli heb ik deze bij Fnac besteld:

https://www.fr.fnac.be/a23157926/Kill-Bill-The-Whole-Bloody-Affair-Blu-ray-4K-Ultra-HD-Uma-Thurman-Blu-ray-4K

Toen stond er levering einde juli, nu staat er levering 8 november?!? Wat?
Volgens amazon.com is de planning 28 juli, dus dat is dan wel vreemd. Misschien vertraging bij de internationale versies tov de US release?

• daffie82
Nolan blijft toch rommelen met het geluid, haha. Blij dat Kinepolis het reeds zachter gezet heeft, dat scheelt weer als ik in augustus ga. Al pak ik sowieso wel oordopjes mee voor het geval het nodig zou zijn.

Bioscopen zetten volume 'The Odyssey' wat stiller: "Filmervaring blijft hetzelfde" | VRT NWS Nieuws

• ZesBarkiePK
Ik heb geen bijzonder grote collectie, maar het dressoir waarin ik mijn Blu-rays bewaarde begon aardig vol te raken. Ik verlangde al een tijd naar een boekenkast waarin ik alles overzichtelijk kwijt kon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xr7r-SbDQgPPir_z_o39NeuYAw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXbNKU3tMcnpgHMVEi8QAO7s.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ik huisdieren heb, vind ik een afgesloten kast ook wel zo prettig. Zo hoef ik me geen zorgen te maken dat de honden of katten bij de films kunnen komen.

Deze kleine ruimte is precies groot genoeg voor een IKEA Billy. De deur kan dicht, waardoor de kast netjes afgesloten is en de boel veilig staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4imfwcK_lt2whpRp3DkpP5V9fI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWXyrgfamHAUcuHw0LgPU7pW.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom een Billy van IKEA? Er zijn natuurlijk genoeg alternatieven, maar volgend jaar ga ik verhuizen naar een nieuw appartement. Dan weet ik zeker dat ik er eenvoudig nog een Billy bij kan kopen. Bovendien steekt er in deze ruimte een stuk waterleiding uit de vloer, waardoor een combinatie van een brede en een smalle Billy de ideale oplossing was. Zo houd ik ook nog genoeg ruimte over om zelf in de kast te kunnen staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kECwzH2abZN-zhhAej6BRRfFPqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70jDVfrSMZmbquKJqMXrKDGx.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels heb ik al mijn films overgezet. Dan besef je ineens dat de collectie eigenlijk nog helemaal niet zo groot is; ik krijg een hele Billy nog niet eens vol. Maar dat is juist fijn, want er is voorlopig nog genoeg ruimte om de verzameling uit te breiden. En het dressoir kan nu mooi voor iets anders gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYtIX7DIMokqy_F9IvpLyH2D_nM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0TLYuvic9k1vkeNN3PUAMRW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Wat vinden jullie van de opstelling, en hoe bewaren jullie zelf jullie filmcollectie?

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:41
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 23:42:
Ik heb geen bijzonder grote collectie, maar het dressoir waarin ik mijn Blu-rays bewaarde begon aardig vol te raken. Ik verlangde al een tijd naar een boekenkast waarin ik alles overzichtelijk kwijt kon.

[Afbeelding]

Omdat ik huisdieren heb, vind ik een afgesloten kast ook wel zo prettig. Zo hoef ik me geen zorgen te maken dat de honden of katten bij de films kunnen komen.

Deze kleine ruimte is precies groot genoeg voor een IKEA Billy. De deur kan dicht, waardoor de kast netjes afgesloten is en de boel veilig staat.

[Afbeelding]

Waarom een Billy van IKEA? Er zijn natuurlijk genoeg alternatieven, maar volgend jaar ga ik verhuizen naar een nieuw appartement. Dan weet ik zeker dat ik er eenvoudig nog een Billy bij kan kopen. Bovendien steekt er in deze ruimte een stuk waterleiding uit de vloer, waardoor een combinatie van een brede en een smalle Billy de ideale oplossing was. Zo houd ik ook nog genoeg ruimte over om zelf in de kast te kunnen staan.

[Afbeelding]

Inmiddels heb ik al mijn films overgezet. Dan besef je ineens dat de collectie eigenlijk nog helemaal niet zo groot is; ik krijg een hele Billy nog niet eens vol. Maar dat is juist fijn, want er is voorlopig nog genoeg ruimte om de verzameling uit te breiden. En het dressoir kan nu mooi voor iets anders gebruikt worden.

[Afbeelding]

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Wat vinden jullie van de opstelling, en hoe bewaren jullie zelf jullie filmcollectie?
Zozo, ziet er goed uit! Mooie opstelling zo alles in een dedicated in loopkast! Ook nice dat die Wes Anderson set er precies in past

Wat gaat er met de vorige kast gebeuren? 👀

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:41
Net the Odyssey gezien, donders wat heeft Nolan weer wat moois neergezet! Ik wil er nog wel een keer voor naar de bios, ik zag dat The Eye in Amsterdam hem ook op 70mm draait, al weet ik niet in hoeverre dat vergelijkbaar is met volledig IMAX in Brussel.

Maarja, t is wel een stuk dichterbij haha

• ZesBarkiePK
Pimmetjuuh schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 23:47:
[...]

Zozo, ziet er goed uit! Mooie opstelling zo alles in een dedicated in loopkast! Ook nice dat die Wes Anderson set er precies in past

Wat gaat er met de vorige kast gebeuren? 👀
Dank je wel! Nog geen idee eigenlijk. Ik ben de laatste tijd flink aan het opruimen en heb er nu nog geen doel voor. Voorlopig blijft hij gewoon even staan, en wie weet kan ik hem na mijn verhuizing weer ergens voor gebruiken.

• daffie82
@ZesBarkiePK ik heb 3 plaatsen, methoden om mijn collectie te bewaren. Er zit heel wat in een gesloten kast, de mooiste edities komen op een rekje tegen een muur (heb ik al eens gepost hier) en de rest bewaar ik zonder doosjes in plastic hoesjes met een vilten bescherming voor de disks (ook dat heb ik hier al eens gepost).

Mooie kast is dat voor je collectie! Als ik de plaats had, deed ik ook zoiets.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 25-07-2026 00:53 ]

• PatrickC
  • Nu online
Dit ziet er wel interessant uit… blij dat ik in de jaren ‘80 ben opgegroeid met niet alleen geweldige muziek, maar ook iconische TV series, waar Knight Rider er maar eentje van was.

• RazorMaron
Erg mooie opstelling @ZesBarkiePK! Ik moet wel zeggen dat je ‘oude’ opstelling er ook wel heel vet uit zag. Ik blijf een zwak hebben voor zulke houten meubels. Je huidige opstelling is misschien wat praktischer nu je alle kaften kan lezen. Waarschijnlijk is het niet diep genoeg, maar kun je er niet voor zorgen dat die LoTR boxsets niet uitsteken?

Ik heb vandaag de LE’s binnengekregen van The Dollar Trilogy. Dit is toch echt wel mijn grail naast The Godfather 50th Anniversary (US) (niet op de foto). Heb wel vies veel (ruim boven MSRP) ervoor neergelegd en dat gaat eigenlijk tegen mijn principes in, maar ik kon het gewoon niet laten. Vooral met de wetenschap dat dit er hoogstwaarschijnlijk geen uitgave zal komen die hieraan kan tippen. The Dollars Trilogy boxset baalde ik gewoonweg van dat het niet alle inhoud uit de boekjes had maar een selectie. Tja, dat was me blijkbaar het veelvoudige wel waard.

Ik hoor nog een blu-ray van The Book of Eli binnen te krijgen. Echter is het vanaf nu de bedoeling dat ik niks meer ga kopen/bestellen. Ik heb nog zat dat ik moet bekijken en daar ben ik wel even zoet mee. Idem voor de spellen en boeken die jullie op de planken zien.

Dit is allemaal in anderhalf jaar verzameld. Als student zijnde moet ik vrij creatief omgaan met mijn geld en het voornamelijk hebben van buitenkansjes. De boekenkast is van mijn ouders en al een aantal decennia oud. Het kastje erboven had ik hier in de straat gevonden wat weg werd gegooid wegens een verbouwing. Volgens mij was het oorspronkelijk een deel van een grotere kast, maar het is exact dezelfde kleur dus vond ik het een handige (en creatieve) ‘expansion’ :P

Zoals jullie zien hebben de dvd/blu-ray/4k uhd-plank en de boekenplank een deel van de game-plank overgenomen. Zodoende is mijn boekenkast een vrij vol geraakt. De onderste drie planken, niet op beeld, staan al vol met andere boeken (die ik ook nog moet lezen). Verder heb ik op een ander kastje nog wat boeken voor op de salontafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpgnbk_RI5MmWbNW9oNjn230f4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYY7GZmV5ufKAXl7PxgKQ4ez.jpg?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
@RazorMaron Bedankt! Ik vond de vorige kast ook zeker wat hebben, maar dit is inderdaad een stuk praktischer. De nieuwe kast is 28 cm diep, dus eigenlijk past alles er prima in. Ik had alleen een paar dingen iets te ver naar voren gezet. Inmiddels heb ik ze een stukje naar achter geschoven en dat oogt meteen een stuk netter.

Die Dollar Trilogy is trouwens echt een fantastische aanwinst. En ach, wat maakt het uit dat je er een keer wat meer voor hebt betaald. Soms kom je gewoon iets tegen wat je écht wilt hebben. Veel (kijk)plezier ermee!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 21:10
RazorMaron schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:47:

Ik hoor nog een blu-ray van The Book of Eli binnen te krijgen.
Toevallig nieuw via Bol besteld deze week en hij deed het niet, wat ik ook probeerde. En dat is voor het eerst, na ruim 130 Blu-Rays, dat ik een nieuwe titel heb gekocht en dat die het niet deed.
Heeft maar €10 gekost ofzo, maar toch ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 25-07-2026 23:12 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:36
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:11:
[...]

Toevallig nieuw via Bol besteld deze week en hij deed het niet, wat ik ook probeerde. En dat is voor het eerst, na ruim 130 Blu-Rays, dat ik een nieuwe titel heb gekocht en dat die het niet deed.
Heeft maar €10 gekost ofzo, maar toch ;(
Als je contact met Bol opneemt sturen ze gewoon een nieuwe. :)

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 21:10
IceFox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:13:
[...]

Als je contact met Bol opneemt sturen ze gewoon een nieuwe. :)
Had al een vraag ingediend bij de tussenpartij die de blu-ray verkocht op Bol.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Bol niks doet met geopende seals van verpakkingen, maar goed, we gaan het zien :)

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• nlscavenger
  • Nu online
Gelet op de release date zal het een oude out-of-print Blu-ray zijn, uitgebracht in een periode toen bepaalde met name Franse Blu-ray replicators problemen hadden met vervuilde hars. Een replacement zal waarschijnlijk ook aangetast zijn.

• RazorMaron
@Jeroenvde89 Ik heb zelf de Engelse Book of Eli blu ray tweedehands gekocht. Ik houd je up to date of deze wel werkt!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:59:
Dit ziet er wel interessant uit… blij dat ik in de jaren ‘80 ben opgegroeid met niet alleen geweldige muziek, maar ook iconische TV series, waar Knight Rider er maar eentje van was.
[YouTube: Knight Rider: Declassified | Official Trailer (4K)]
Ik heb hem besteld. Knight Rider was toch wel een van de top series uit m'n jeugd.

• McRagefit
RazorMaron schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:47:

Echter is het vanaf nu de bedoeling dat ik niks meer ga kopen/bestellen.
Succes daarmee :+

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik heb voor mijzelf een lijstje opgezet van wat ik nog perse wil hebben, mits het uberhaupt op 4K bluray uitkomt (Vampire Hunter D Bloodlust bijvoorbeeld) of een betere versie krijgt dan nu (Terminator 2). Terminator 2 bijvoorbeeld heb ik weinig hoop voor dus die koop ik wel een keer als die heel goedkoop is. Verder is de lijst erg kort nu.
  • Terminator 2: "bagger" op 4K, misschien, ooit misschien een goede rerelease daarvan
  • Lion King: heb ik al op bluray en de 4K heb ik nooit goedkoop te pakken kunnen krijgen
  • Goldeneye: nog niet op 4K
  • Vampire Hunter D Bloodlust: nog niet op 4K
  • Spirited Away: nog niet op 4K
  • Big Trouble in Little China: nog niet op 4K
De rest heb ik al (4K of op een goede bluray release) of hebben geen prioriteit. Ik heb nu liever een wat strakker gecureerde 4K collectie dan alles los en vast kopen. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• RazorMaron
Haha dat gaat wel lukken denk ik. Eerst al hetgeen consumeren dat ik nu op de plank heb liggen. (Al maak ik graag een uitzondering for the Transformers The Movie 40th anniversary :+ )

• ZesBarkiePK
Vandaag Killers of the Flower Moon ontvangen. Die ga ik vanavond meteen kijken. Ik ben heel erg benieuwd, vooral omdat de film bekendstaat om het sterke waargebeurde verhaal en de regie van Martin Scorsese.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/450qU7NEeKlrrPof3rpTjaf7Fho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JYuex0Qd21Ueu6EorHt9dTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQTfP_jLGlP69cKTOCdRgDi0RJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udwSGCrqJkuwBKM3TyFjZg7W.jpg?f=fotoalbum_large

En ik zag in dit topic ook de foto’s van de The Godfather 50th Anniversary Edition voorbij komen. Die heb ik zelf ook nog opgepikt voor slechts €30, de set was een feestje om uit te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC9ojuuUbgn7ijgMnOVw87guiV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkqrlMfo9qq8JNQNhwMSG34c.jpg?f=fotoalbum_large

@daffie82 Het is me trouwens gelukt om kaartjes te bemachtigen voor The Odyssey in Kinepolis Brussel, in september. We zitten op rij 8, dus dat zijn mooie plekken. Ik heb er nu al ontzettend veel zin in!

[ Voor 6% gewijzigd door ZesBarkiePK op 27-07-2026 14:09 ]

• daffie82
Ah top man! Rij 8 is super inderdaad! Ik meld mij nog in augustus als ik hem gezien heb.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 14:20
Weer een aantal leuke 4K’s binnen gekregen met slipcovers. Vooral heel blij met The Prestige, hele Nolan collectie compleet! 🙌

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPZP-LOQnx3cNffE4jzv66dEGTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHW2D4bE308hOjtx45CjAOb3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53evDC8LHfaWe2TX7CTxMetUslA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNwAYxUkvlkIpUDnyGXs61sr.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• ZesBarkiePK
@Kimberly Misschien een tip gezien je recente aankopen: Jumanji (1995). Als je hem niet al hebt (gezien). Ik heb vorig jaar dit setje gekocht Jumanji 1-3 Al is dat niet zo’n mooie uitgave met slipcover.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 14:20
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:08:
@Kimberly Misschien een tip gezien je recente aankopen: Jumanji (1995). Als je hem niet al hebt (gezien). Ik heb vorig jaar dit setje gekocht Jumanji 1-3 Al is dat niet zo’n mooie uitgave met slipcover.
Dank voor de tip, ik verzamel echter alleen 4k’s met slipcover en steelbooks. 😊

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNtbAB8-_W0PeetoFKa_9jtrPO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMFdYl26SRQxvfCQMqlXbV8j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDP8xZneKc3AYAOrNJBd2kUSugY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eahSHhRbwXU1pAUYzO7Au1f7.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik kreeg vandaag deze set binnen, mooi in een keer de hele Fast saga compleet, al mis je Hobbs & Shaw wel in de set.

• daffie82
Ik had nog altijd geen mooie uitgave van mijn favoriete film allertijden; Interstellar.

Dus ik was tijdje terug aan het struinen op Vinted. Mijn oog viel op de limited edities van WeET. Ik kon niet kiezen uit de A2 en de Quarter slip. Dus heb ik ze maar beide gekocht bij dezelfde verkoper. Nog sealed en in mint conditie. 216 all in betaald met koperbescherming en verzending. Happy! (protectors ga ik er ook nog voor kopen trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQVsSfTumm3w7BVh641Nhtn_t4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ztb0wfQbdhWQcl8pSxZekSFF.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3FXzgL3npFNhHKk8OWKuEqjhEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvrVeMhfrOfatNo0C8Y0HLY7.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHZogFM3V2vzvUbw9tY1pEiOlfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afjm3KlWuiroM88BGdh3jyIW.jpg?f=fotoalbum_large

• PatrickC
  • Nu online
daffie82 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:53:
Ik had nog altijd geen mooie uitgave van mijn favoriete film allertijden; Interstellar.

Dus ik was tijdje terug aan het struinen op Vinted. Mijn oog viel op de limited edities van WeET. Ik kon niet kiezen uit de A2 en de Quarter slip. Dus heb ik ze maar beide gekocht bij dezelfde verkoper. Nog sealed en in mint conditie. 216 all in betaald met koperbescherming en verzending. Happy! (protectors ga ik er ook nog voor kopen trouwens)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
€216… dan hoop je eigenlijk dat dat nog Belgische frankjes waren! :+ Ik kende deze edities van Interstellar niet. Ik baal er nog altijd van dat ik destijds de 10th Anniversary Limited Special Edition gekocht heb toen die nog betaalbaar was. Gelukkig wel nog gezien in de IMAX bij het 10-jarige jubileum.

• ZesBarkiePK
Voor 3 tientjes mag ik eigenlijk niet klagen maar mijn Panasonic speler heeft de grootste moeite om de eerste 4K disc uit The Godfather 50th Anniversary af te spelen. Na de schijf goed te hebben schoongemaakt ging het al een stuk beter, maar halverwege de film liep hij alsnog vast. Daarbij maakte mijn Panasonic ook aanzienlijk meer geluid dan normaal. Om de speler een beetje te ontzien heb ik de rest van de film uiteindelijk op mijn PlayStation afgekeken.

Ik vermoed dat de schijfjes, doordat ze los in een kartonnen houder zitten, tijdens transport wat zijn geschuurd. Hier en daar zie ik namelijk ook een paar minuscule krasjes zitten.

Ook een beetje jammer dat deel 1 wel Nederlandse ondertiteling heeft, terwijl die bij deel 2 weer ontbreekt. Gelukkig red ik me prima met de Engelse ondertiteling die er wel op staat.

Ik hoop dat Criterion dit bij de Stanley Kubrick set beter heeft aangepakt. Voor zover ik weet worden de schijfjes daar op dezelfde manier verpakt, dus ik houd mijn hart een beetje vast. Hopelijk valt het mee.

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:29
Ben nu momenteel in Duitsland, en heb gisteren de stad Kassel bezocht, had even tijd om de Mediamarkt daar te bezoeken, maar hoe kan het toch dat ze daar dus nog wel vollop DVD's, Blu-rays en 4k Blu-rays hebben liggen, en ook nog een beste selectie en behoorlijk wat steelbooks. Maar hier in Nederland, niet. Het was echt leuk om weer eens in een winkel door een leuke selectie te kunnen kijken. De prijzen waren normaal. Helaas zat er niks tussen wat ik gelijk wilde mee nemen.

Don't make me use myself on ya baby!

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 23:57:
[...]

Dank je wel! Nog geen idee eigenlijk. Ik ben de laatste tijd flink aan het opruimen en heb er nu nog geen doel voor. Voorlopig blijft hij gewoon even staan, en wie weet kan ik hem na mijn verhuizing weer ergens voor gebruiken.
Waarom gebruik je hem niet om je laatste aanwinsten te laten zien of je mooiste aankopen in te showen? Na verloop van tijd of als die te vol wordt, verhuis je een deel naar "het archief" en zet je wat andere hoesjes neer om te showen (soort van doorlopende showcase). ;)

• ZesBarkiePK
@MasterCypher25 Ja dat is eigenlijk een heel goed idee. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Waarschijnlijk zal ik die kast vooral gaan gebruiken voor mijn Criterion en Arrow films, omdat ik daar toch de meeste waarde aan hecht.

Ik heb tijdens de 2 voor 25 actie van Amazon.fr een stapeltje Star Wars films opgepikt, samen met een paar Marvel titels. Alleen de Benelux versie van Thor (2011) lijkt nergens meer te vinden. Als ik die ooit nog ergens kan scoren, heb ik Marvel Phase 1 t/m 5 compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTAn09_s15IrM79k5pp_hTXHT6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqh8haTRyP5AvAAQ9Nj0Xna3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcpU1jtBo1F6gAMWEp5jZfFsycs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ip2pLB3HxvvASA9viQ6Vj9tc.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond heb ik de Godfather trilogie afgekeken en vanavond ga ik met Star Wars beginnen. Het wordt de eerste keer dat ik ze op 4K Blu-ray zie, dus ik ben erg benieuwd. Vooral de eerste zes films heb ik al ontzettend lang niet meer gezien.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zal later ook weer eens een foto plaatsen van mijn latere aanwinsten. De hand is een beetje op de knip gegaan (iets met een nieuwe badkamer), maar koopjes of films die ik erg graag wil hebben komen er gewoon in.
Straks na werk ook weer even langs de HMV in de Kalverstraat, waar ik ongetwijfeld niet met lege handen weg zal gaan...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:11
Bij amazon.fr is een 2 voor 25 actie op 4ks: https://www.amazon.fr/-/en/promotion/psp/A6YFQYUOOG4F9?ref=psp_pc_cart_collapse&redirectAsin=B0CNWLKK8P&redirectMerchantId=A1X6FK5RDHNB96

Bij toevoegen items gaat de prijs naar 30. ik dacht dat die extra 5 euro verzendkosten zouden zijn, maar zie geen extra kosten voor het afrekenen. Ook geen promotiecode oid wat ik in moet vullen. Doe ik iets fout of ondervinden jullie hetzelfde?

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

Veertien14 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:48:
Bij amazon.fr is een 2 voor 25 actie op 4ks: https://www.amazon.fr/-/en/promotion/psp/A6YFQYUOOG4F9?ref=psp_pc_cart_collapse&redirectAsin=B0CNWLKK8P&redirectMerchantId=A1X6FK5RDHNB96

Bij toevoegen items gaat de prijs naar 30. ik dacht dat die extra 5 euro verzendkosten zouden zijn, maar zie geen extra kosten voor het afrekenen. Ook geen promotiecode oid wat ik in moet vullen. Doe ik iets fout of ondervinden jullie hetzelfde?
Er komen inderdaad verzendkosten bij, zie onderstaan screenshot, daar staat de prijsopbouw :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GD9mcv6h4LxSBN3Ll8Hi8neZ5w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJ2WXL5DPE6NcDr2X4ZI8oUZ.jpg?f=fotoalbum_large Je krijgt dus korting, maar er worden wel verzendkosten toegepast.

[ Voor 20% gewijzigd door MasterCypher25 op 30-07-2026 14:22 ]

• nlscavenger
  • Nu online
Een waarschuwing m.b.t. pre-orders bij iMusic; bij pre-orders die niet gemarkeerd zijn als "Limited Edition" plaatst iMusic pas een bestelling bij de leverancier 7 dagen voor release. Hierdoor loop ik waarschijnlijk de eerste oplage van Story of Ricky 4K UHD met slipcover en poster mis, omdat de leveranciers toen door hun voorraad heen waren.

Mijn voorbestelling van A Better Tomorrow Trilogy 4K UHD die als Limited Edition is gemarkeerd hebben zij wel vrijwel meteen besteld bij de leverancier.

• nlscavenger
  • Nu online
MasterCypher25 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:02:
[...]

Er komen inderdaad verzendkosten bij, zie onderstaan screenshot, daar staat de prijsopbouw :

Je krijgt dus korting, maar er worden wel verzendkosten toegepast.
Je NAW gegevens staan in de screenshot....

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

@nlscavenger

Dank je! En aangepast!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:18
Ik volg dit topic wel met enige interesse. Maar wellicht off-topic:

Zelf heb ik jarenlang fysieke schijfjes gekocht, maar ik ben ermee gestopt.

Heb je eenmaal een uitgave gekocht, dan wordt je geconfronteerd met nog meer uitgaven en kun je de portemonnee weer trekken. Ik pas ervoor. Bijvoorbeeld:

DVD: reguliere uitgave
DVD: director's cut
DVD: special edition
DVD: gerestaureerde versie
BLU-RAY: reguliere uitgave
BLU-RAY: director's cut
BLU-RAY: special edition
BLU-RAY: gerestaureerde versie

En dan nu weer hetzelfde verhaal met 4K UHD. Nee, dat gaan we niet meer doen. Ik ga wel naar de bios, huur de film of download hem wel voor die enkele keer dat ik een film wil zien. Kwaliteit maak ik me niet meer druk over.

Zo dat moest ik even kwijt.

• nlscavenger
  • Nu online
De tekst is niet volledig afgedekt waardoor het nog steeds leesbaar is. Als je er zeker van wilt zijn dat de tekst gewist is, kan je beter rechthoekige selectie + delete gebruiken.

• PatrickC
  • Nu online
Glamdring schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:58:

Heb je eenmaal een uitgave gekocht, dan wordt je geconfronteerd met nog meer uitgaven en kun je de portemonnee weer trekken. Ik pas ervoor. Bijvoorbeeld:

En dan nu weer hetzelfde verhaal met 4K UHD. Nee, dat gaan we niet meer doen. Ik ga wel naar de bios, huur de film of download hem wel voor die enkele keer dat ik een film wil zien. Kwaliteit maak ik me niet meer druk over.

Overdrijven is ook een kunst! ;) Er zijn wereldwijd zo’n 300.000 films op DVD en blu-ray. Noem er eens 10 die je in je collectie hebt/had waar bovenstaande voor geldt (b.v. waar er 3 of meer versies zijn, die je allemaal zou willen bezitten)?

Als ik naar mijn eigen collectie van zo’n 1500 titels kijk, ja, dan schat ik dat ik zo’n 150 titels waarschijnlijk dubbel (DVD+Blu-ray of Blu-ray+4K blu-ray) heb. Enkele heb ik 3 x of zelfs meer zoals b.v. de LOTR trilogy, maar dat zijn dan echt de uitzonderlijke films en edities.

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:18
PatrickC schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:21:
[...]

Overdrijven is ook een kunst! ;) Er zijn wereldwijd zo’n 300.000 films op DVD en blu-ray. Noem er eens 10 die je in je collectie hebt/had waar bovenstaande voor geldt (b.v. waar er 3 of meer versies zijn, die je allemaal zou willen bezitten)?

Als ik naar mijn eigen collectie van zo’n 1500 titels kijk, ja, dan schat ik dat ik zo’n 150 titels waarschijnlijk dubbel (DVD+Blu-ray of Blu-ray+4K blu-ray) heb. Enkele heb ik 3 x of zelfs meer zoals b.v. de LOTR trilogy, maar dat zijn dan echt de uitzonderlijke films en edities.
Misschien heb je gelijk en overdrijf ik; maar voor mij voelt het wel zo.

• daffie82
Glamdring schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:58:

Dat is een keuze. En hoe jij het nu doet is het in ieder geval veel gemakkelijker en goedkoper.

Ik vind de kwaliteit van streaming echter (vrij vaak) niet om aan te zien en wil gewoon films in de beste kwaliteit in mijn bezit hebben. Dus ja, voor mij is de keuze dan ook snel gemaakt.

Pagina: 1 ... 62 ... 68 Laatste