• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:06
De afgelopen week de Bol stapelkorting actie toch wat in de gaten gehouden en kon het toch niet laten om een 8-tal (2 x 4) 4K blu-ray’s aan mijn collectie toe te voegen. Gemiddeld voor zo’n €11 per film:
- Minority Report
- Jurassic World - Rebirth
- Companion
- The Creator
- East of Eden
- The Amateur
- Creed (is nog steeds voor €7,93 op de kop te tikken)
- Creed 2

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
Mijn Stranger Things pakketje ligt nu al meer dan een dag bij Customs in Breda (“ CUSTOMS IMPORT SCAN COMPLETED”). Geen idee waarom deze nu niet gewoon uitgeleverd wordt.

Edit: net na dit gemeld te hebben veranderd het natuurlijk naar “ INTERNATIONAL TRANSPORT” en “ DEPARTURE”. Wel bijzonder dat ze dit weer international transport noemen van Breda naar mijn woonplaats.

En even iets anders… heeft iemand misschien tips voor als een blu-ray niet meer uitgelezen kan worden? Ik dacht laat ik mijn U2 - 360 Live At The Rose Bowl concert nog eens kijken (heb dat concert destijds ook live in de Amsterdam Arena gezien), maar mijn Panasonic 820 weigert hem af te spelen. Ook de Pioneer drive waarmee ik rip zegt ‘no disc’ in MakeMKV. De schijf ziet er nog ‘spotless’ uit verder.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 13-07-2026 15:24 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:06:
Mijn Stranger Things pakketje ligt nu al meer dan een dag bij Customs in Breda (“ CUSTOMS IMPORT SCAN COMPLETED”). Geen idee waarom deze nu niet gewoon uitgeleverd wordt.

Edit: net na dit gemeld te hebben veranderd het natuurlijk naar “ INTERNATIONAL TRANSPORT” en “ DEPARTURE”. Wel bijzonder dat ze dit weer international transport noemen van Breda naar mijn woonplaats.

En even iets anders… heeft iemand misschien tips voor als een blu-ray niet meer uitgelezen kan worden? Ik dacht laat ik mijn U2 - 360 Live At The Rose Bowl concert nog eens kijken (heb dat concert destijds ook live in de Amsterdam Arena gezien), maar mijn Panasonic 820 weigert hem af te spelen. Ook de Pioneer drive waarmee ik rip zegt ‘no disc’ in MakeMKV. De schijf ziet er nog ‘spotless’ uit verder.
Aan je schijf zal waarschijnlijk weinig tot niets te doen zijn. Bij een DVD kan je de schijf nog "opschuren", maar bij een Blu-ray is dat onmogelijk vanwege de superharde toplaag. Eigenlijk is het vervangen nog de enige optie, tenzij je hem van iemand kan lenen en mag/kan rippen of dat ze hem willen rippen voor je. Kwaliteit blijft hetzelfde, het wordt alleen in een container verpakt.

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• PatrickC
MasterCypher25 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:19:
[...]

Aan je schijf zal waarschijnlijk weinig tot niets te doen zijn. Bij een DVD kan je de schijf nog "opschuren", maar bij een Blu-ray is dat onmogelijk vanwege de superharde toplaag. Eigenlijk is het vervangen nog de enige optie, tenzij je hem van iemand kan lenen en mag/kan rippen of dat ze hem willen rippen voor je. Kwaliteit blijft hetzelfde, het wordt alleen in een container verpakt.
Lijkt inderdaad een gevalletje disc rot. Ik lees er meer over online voor deze blu-ray. Nieuw kopen heeft dan ook een groot risico, aangezien het kwalitatief waarschijnlijk slechte blu-rays zijn geweest 16 jaar geleden. Toch ook wel een groot nadeel van fysieke media. Alles meteen rippen is dan de enige optie, maar bij dermate grote collecties (ik ga richting 2000-3000 discs schat ik zo in), heb je dan enorm veel disk capaciteit nodig, zeker omdat je alles minimaal 2 keer wilt opslaan. Risico van de hobby zullen we maar zeggen.

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:33:
[...]

Lijkt inderdaad een gevalletje disc rot. Ik lees er meer over online voor deze blu-ray. Nieuw kopen heeft dan ook een groot risico, aangezien het kwalitatief waarschijnlijk slechte blu-rays zijn geweest 16 jaar geleden. Toch ook wel een groot nadeel van fysieke media. Alles meteen rippen is dan de enige optie, maar bij dermate grote collecties (ik ga richting 2000-3000 discs schat ik zo in, heb je dan enorm veel disk capaciteit nodig, zeker omdat je alles minimaal 2 keer wilt opslaan. Risico van de hobby zullen we maar zeggen.
Dat lijkt mij ook, zeker omdat de disc er nog goed uitziet. Helaas heb ik de disc niet in mijn collectie zitten, want ik zou zo een MKV'tje voor je maken.

Ik rip ook alles, misschien niet gelijk, maar hooguit binnen 3 maanden (en dat komt zelden voor). Het liefst direct, vanwege de 14 dagen voor terugsturen. Mijn collectie is (nog) niet zo groot, maar ik heb hier inderdaad meerdere nassen staan, waarbij de ene nas de back-up is van de andere nas en ja, dat is een zeer dure hobby en ben ik blij dat ik nog genoeg ruimte heb, zodat ik geen nieuwe schijven hoef te kopen.
Onlangs heb ik onderstaand apparaat gekocht, eigenlijk voor de downloads, maar ook handig om via een goede mediaplayer weer te geven :

CENMATE Aluminium Dual Bay Harde Schijf RAID-behuizing met koelventilator voor 2,5"/3,5" SATA HDD/SSD met USB A/C 3.0, gereedschapsvrije HDD-behuizing, 4 RAID-modus : Amazon.nl: Elektronica

Apparaat is niet duur, er kunnen 2 schijven in van 22TB maximaal en kan je instellen als Normal (2 losse schijven), Raid 0 (2 schijven worden 1 via Striping), Raid 1 (2 losse schijven, waar schijf 2 de back-up is van schijf 1) en JBOD (schijven worden aaneen "gelast"). Verder makkelijk te configureren door middel van dip switches, in 5 minuten kan het werkend zijn.

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:12
Ik zat zojuist te kijken bij Amazon (.com) vanwege de aanbieding op Criterion titels. Als ik daarbij verder ga naar het afrekenen dan lijkt mij dat er te veel importheffing wordt berekend.

Voor vier films (in Euro):
- Artikelprijs: 80,42
- Shipping/handling: 16,46
- Estimated tax: 20,37 (klopt, 21% van artikelprijzen+verzendkosten)
- Import charges: 14,50
Totaal: 131,74 (~ 32,94 per film). Over die import charges twijfel ik. Dat zou volgens de informatie van de douane €3,00 (plus BTW, €3,63) per productcategorie moeten zijn. Het lijkt erop dat Amazon die heffing per product berekent, want 14,50/4 is 3,62. Zie ik iets over het hoofd?

De films die ik zocht zijn trouwens Fantastic Mr. Fox BR, Wall-E 4K, Flow 4K (alle drie Criterion) en The Wild Robot 4K Steelbook. Ik kon de Criterion films zo snel niet lokaal vinden. Als jullie tips hebben waar die films in de buurt voor een redelijke prijs te koop zijn dan houd ik me aanbevolen :)

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ericje627 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:39:
Ik zat zojuist te kijken bij Amazon (.com) vanwege de aanbieding op Criterion titels. Als ik daarbij verder ga naar het afrekenen dan lijkt mij dat er te veel importheffing wordt berekend.

Voor vier films (in Euro):
- Artikelprijs: 80,42
- Shipping/handling: 16,46
- Estimated tax: 20,37 (klopt, 21% van artikelprijzen+verzendkosten)
- Import charges: 14,50
Totaal: 131,74 (~ 32,94 per film). Over die import charges twijfel ik. Dat zou volgens de informatie van de douane €3,00 (plus BTW, €3,63) per productcategorie moeten zijn. Het lijkt erop dat Amazon die heffing per product berekent, want 14,50/4 is 3,62. Zie ik iets over het hoofd?

De films die ik zocht zijn trouwens Fantastic Mr. Fox BR, Wall-E 4K, Flow 4K (alle drie Criterion) en The Wild Robot 4K Steelbook. Ik kon de Criterion films zo snel niet lokaal vinden. Als jullie tips hebben waar die films in de buurt voor een redelijke prijs te koop zijn dan houd ik me aanbevolen :)
Het is 3,62 per catagorie als je het aan de douane moet betalen. maar helaas berekenen sommige retailers zoals Amazon en Rarewaves de prijs vooraf door en dan verzinnen ze een eigen prijs en is het niet per catagorie maar per film.Bij Rarewaves betaal je nu zelfs per film gemiddeld 5 euro extra

De reden dat ze dat waarschijnlijk ook doen is omdat artikelen vaak niet samen verzonden worden en uit verschillende warenhuizen kunnen komen.

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 13-07-2026 18:56 ]

hoi

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Italië deel 1 (best verpakte filmzending tot nu toe :D ; nou ja, op deze na O-) ): had geen plannen om Gladiator II te kopen maar voor 5 euro kan het nooit kwaad (Super Mario steelbook had ik zelfs al maar kan er nu mooi eentje cadeau doen; Top Gun had ik ook al maar deze cover is/ 'vind ik' mooier)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyrGEoOTuGsWaUJyqOj1S0bFac0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QKoTzsWP3ZO0vNKs9f5I5pnr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd4a2g0EAz1-x69KA4yP8HlLtH0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/A5aZDWCfEcBpziu8a6syz5I2.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 14-07-2026 12:12 ]

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:33
@apis29 Echt een topdeal. Achteraf baal ik bijna dat ik niet wat meer heb meegenomen, want voor deze prijs zie je ze niet snel weer voorbij komen. Maar ik mag zeker niet klagen: straks heb ik mooi een complete Mission Impossible steelbook set.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• PatrickC
Ook hier de Stranger Things 4K (standard edition) binnen. Plaatjes lijken me overbodig, want hierboven al 2 x gepost. Het is dus wachten op de eerste plaatjes van de Deluxe Edition.

• ZesBarkiePK
@PatrickC Ik heb de deluxe edition besteld via Amazon.com, maar dat gaat nog wel even duren. Een paar foto’s van de inhoud zou ik wel waarderen. Ik zag dat seizoen 4 en 5 wat dikkere hoesjes hebben. Volgens mij zijn die afleveringen ook wat langer, dus klopt het dat er daarom meer discs in zitten?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• PatrickC
@ZesBarkiePK Seizoen 1 t/m 3 zijn 4 discs. Seizoen 4 zijn 7 discs en seizoen 5 6 discs.
Verder zit er een dun boekje bij en een poster met 2 zijdes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isWyQtlSBbr3A3Qs3oNyZCqctcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeajlXTLGRnoRh8og9XApKGd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfcG_9CXg5EboiXzf8_f-r6gYm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpBtw8Soo7QLdXaYCGNl6i2r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d0do8uZiRk-y7g-rp2TB0fLCHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpKCozbTNXJ3GnfJ055tNWFO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5EwAHGubjHwk6OQGHtlRwPPa2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xRXkipx0zQpeTglbHTW8TeS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Unl3tnE4uAlVmv0c-kyWtbBoD1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9b6odOIDSjLnlHDeQr3lzV1.jpg?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
@PatrickC Super cool! Dank je wel. De extra foto’s worden zeker gewaardeerd.

• PatrickC
De verdeling per seizoen en chapters zijn:
Seizoen 1:
Disc 1: Chapters 1-3
Disc 2: Chapters 4-6
Disc 3: Chapter 7-8
Disc 4: Bonus features
Seizoen 2:
Disc 5: Chapters 1-3
Disc 6: Chapters 4-6
Disc 7: Chapter 7-9
Disc 8: Bonus features
Seizoen 3:
Disc 9: Chapters 1-3
Disc 10: Chapters 4-6
Disc 11: Chapter 7-8
Disc 12: Bonus features
Seizoen 4:
Disc 13: Chapters 1-2
Disc 14: Chapters 3-4
Disc 15: Chapter 5-6
Disc 16: Chapter 7
Disc 17: Chapter 8
Disc 18: Chapter 9
Disc 19: Bonus features
Seizoen 5:
Disc 20: Chapters 1
Disc 21: Chapters 2-3
Disc 22: Chapter 4-5
Disc 23: Chapter 6-7
Disc 24: Chapter 8
Disc 25: Bonus features
Chapter discs zijn natuurlijk 4K, bonus disc standaard blu-ray.

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3utaCrLC-FPBk2yJ3bB30M3Xiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R95K77cDrdEN3bx53Rex9DH.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij is de zending uit Italië ook binnen gekomen, erg blij mee.

Blaat het niet dan schaapt het niet

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
:D
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Ld9ZvCwS/20260714-153143.jpg

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:39
Mooi die Stranger Things! Ik heb vandaag ook weer een leuke box binnen gekregen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ces6CT8ZPu32KQBkwN99u56Kpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJiIYDBqBrVsUEGQsUYl34gq.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• MasterCypher25
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

En ik zit nog te wachten op het mailtje :( .....

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste