Met de blu-ray die bij Upgrade zit, lukte het bij mij in ieder geval niet. Heb wel een 420 ipv 820ZesBarkiePK schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:19:
[...]
Als het een dure Blu-ray is, zou ik de gok misschien niet zomaar nemen. Al begin ik inmiddels bijna te geloven dat Panasonic zijn spelers ongemerkt regiovrij heeft gemaakt. Of ik heb gewoon absurd veel mazzel gehad met alle schijfjes die ik tot nu toe geprobeerd heb.
De UB42x, UB82x en UB900x zijn qua software en platform grotendeels hetzelfde, dus als een disc streng op de regiocode controleert, maakt het denk ik weinig verschil welk model je gebruikt. Ik lees net op Reddit trouwens dat bij Criterion uitgaven van na 2010 de top menu truc altijd werkt. Dus dat verklaart waarschijnlijk waarom ik er zoveel mazzel mee heb gehad.McRagefit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:23:
[...]
Met de blu-ray die bij Upgrade zit, lukte het bij mij in ieder geval niet. Heb wel een 420 ipv 820
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Top menu truc?ZesBarkiePK schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:06:
[...]
De UB42x, UB82x en UB900x zijn qua software en platform namelijk grotendeels hetzelfde, dus als een disc streng op de regiocode controleert, maakt het denk ik weinig verschil welk model je gebruikt. Ik lees net op Reddit trouwens dat bij de meeste Criterion uitgaven van na 2010 de top menu truc altijd werkt. Dus dat verklaart waarschijnlijk waarom ik er zoveel mazzel mee heb gehad.
Jah, de top menu truc. Werkt heel simpel (heb het even stiekum gechecked...).
Stop de disc in je Panasonic.
Wacht op het region lock scherm.
Druk op de stop toets.
Druk 1 of 2 maal op de "Top menu" toets.
Wacht op het menu.
Speel de disc af.
https://www.bing.com/search?q=top+menu+trick+panasonic&form=OPRTSD&pc=OPER
[ Voor 17% gewijzigd door MasterCypher25 op 21-06-2026 09:56 ]
Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!
Eindelijk weer eens in de buurt van Amsterdam dus ook maar de HMV store bezocht. Helaas had ik alle interessante films/series al, behalve Cyperpunk Edgerunners dus die maar meegenomen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Dit ziet er wel interessant (en duur) uit. “ The Complete Kubrick” van Criterion. Een THIRTY-DISC 4K UHD + BLU-RAY SPECIAL EDITION COLLECTOR’S SET.
https://www.criterion.com/boxsets/9000-the-complete-kubrick
https://www.criterion.com/boxsets/9000-the-complete-kubrick
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Is die Cyperpunk Edgerunners 4K of 1080p?Gundogan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:50:
Eindelijk weer eens in de buurt van Amsterdam dus ook maar de HMV store bezocht. Helaas had ik alle interessante films/series al, behalve Cyperpunk Edgerunners dus die maar meegenomen.
[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998
Normale 1080p bluray. Er is geen 4k bluray hiervan.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Dat meende ik mij al te herinneren.Gundogan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:53:
[...]
Normale 1080p bluray. Er is geen 4k bluray hiervan.
Erg toffe serie.
[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998
Afgelopen weekend kwam het concert op Pinkpop van The Cure voorbij op de NPO en wat is die band nog extreem goed na al die jaren… de stem van Robert Smith is ook nog gewoon zoals in de jaren ‘80. Dus… hoog tijd dat ik iets van The Cure ging toevoegen aan mijn muziek dvd -en blu-ray collectie. Helaas geen 4K, maar beeldkwaliteit is toch erg goed en ook een mooie Dolby Atmos geluidsmix.
:strip_exif()/f/image/98vxNKPItybnHLilC7QfVNWA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/98vxNKPItybnHLilC7QfVNWA.jpg?f=fotoalbum_large)
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Net een berichtje gekregen van Bol..... Morgen wordt de steelbook van Avatar 3 geleverd!
Nu wachten tot 2029 voor Avatar 4 en 2031 voor Avatar 5...
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zouden er 6 delen van Avatar gemaakt worden. Van de week kwam ik er echter achter dat het "maar" 5 delen worden...
Nu wachten tot 2029 voor Avatar 4 en 2031 voor Avatar 5...
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zouden er 6 delen van Avatar gemaakt worden. Van de week kwam ik er echter achter dat het "maar" 5 delen worden...
Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!
Er is een 3?! Zo leer je nog es wat. Ik heb 2 op een of andere streamingdienst gezien, was best aardig. En visueel zou een 4k boxset best mogen, maar uiteindelijk is het verhaal vrij dun. Zal ze wel toevoegen aan de 'ff checken bij aanbiedingen' lijstMasterCypher25 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:00:
Net een berichtje gekregen van Bol..... Morgen wordt de steelbook van Avatar 3 geleverd!![]()
Nu wachten tot 2029 voor Avatar 4 en 2031 voor Avatar 5...![]()
Jawel! Er is een deel 3 (en er zitten er nog 2 in de pijplijn!). Bij Bol kan je zowel het Amaraydoosje (€ 32,99) vinden alsook de steelbook (€ 36,39).Bundin schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:17:
[...]
Er is een 3?! Zo leer je nog es wat. Ik heb 2 op een of andere streamingdienst gezien, was best aardig. En visueel zou een 4k boxset best mogen, maar uiteindelijk is het verhaal vrij dun. Zal ze wel toevoegen aan de 'ff checken bij aanbiedingen' lijst
Ik wist niet eens dat er nog een Avatar 4 en 5 aan zaten te komen. Ik krijg vandaag of morgen de standaardversie van Avatar 3 binnen. Ik heb de film niet in de bioscoop gezien en ook bewust gewacht met het kijken van de WEB-DL. Avatar 1 en 2 vond ik visueel echt prachtig, dus met deze wil ik er weer eens goed voor gaan zitten. Ben erg benieuwd!MasterCypher25 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:34:
[...]
Jawel! Er is een deel 3 (en er zitten er nog 2 in de pijplijn!). Bij Bol kan je zowel het Amaraydoosje (€ 32,99) vinden alsook de steelbook (€ 36,39).
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Dan weet je dat bij deze!ZesBarkiePK schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:04:
[...]
Ik wist niet eens dat er nog een Avatar 4 en 5 aan zaten te komen. Ik krijg vandaag of morgen de standaardversie van Avatar 3 binnen. Ik heb de film niet in de bioscoop gezien en ook bewust gewacht met het kijken van de WEB-DL. Avatar 1 en 2 vond ik visueel echt prachtig, dus met deze wil ik er weer eens goed voor gaan zitten. Ben erg benieuwd!
Ik heb al een 4K kopie van deel 3 liggen, compleet met subs, maar dat is duidelijk met AI gedaan, want soms krijg je een heeeeeeeeeeeele vreemde vertaling
Onlangs heb ik de eerste 2 delen aangeschaft, dus ik ben morgen helemaal up to date! Als je gaat kijken, zorg dat je dan een fles cola naast je hebt staan en de bak popcorn op schoot!
Mijn steelbook van Avatar 3 kwam vanochtend al binnen van bol.com 
[ Voor 44% gewijzigd door ReVision. op 24-06-2026 14:30 ]
hoi
Das nie eerluk! Ik ga een klacht indienen!ReVision. schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:28:
Mijn steelbook van Avatar 3 kwam vanochtend al binnen van bol.com
Ik had hem exact een week geleden besteld, in de pre-order dus. PostNL kwam met het excuus dat het aan de warmte zou liggen, welke ik wel geloofwaardig vind.ReVision. schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:31:
En ik had hem ook pas gisteren besteld en niet eens in de pre-order gezet
Klein weekje verder en nu een pakketje met 2 films. Nog eentje te gaan! Dat worden dus 3 pakketjes voor 4 films. Schijnbaar kost verzenden vanuit de UK voor rarewaves niet zo veel (leest u mee Amazon UK?ReVision. schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:23:
[...]
Ja dat is typisch Rarewaves, onlangs ook nog gehad. Had vier films besteld en die waren allemaal tegelijk verzonden, kwamen er twee binnen na 2 weken en een bon waar alle 4 op staan. Anderhalve week later kwamen de andere twee pas aan en daar zat dan weer geen bon bij.
Dus gewoon even afwachten en als je over twee weken de rest niet hebt dan contact opnemen. Maar verwacht dat ze ook gewoon nog komen.
Hier hetzelfde.MasterCypher25 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:34:
[...]
Ik had hem exact een week geleden besteld, in de pre-order dus. PostNL kwam met het excuus dat het aan de warmte zou liggen, welke ik wel geloofwaardig vind.
Nou komt zaterdag ook mijn nieuwe LG G6 binnen (GX begon wel veel dode/slechte pixels te krijgen) dus meteen een goed moment om te kijken :-)
Volgens de T&T komt die vandaag binnen, maar als het volgende week zou zijn, heb ik er ook vrede mee. Van mij hoeven ze niet door dat hete weer heen om een blu-raytje te bezorgen.freshy98 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:57:
[...]
Hier hetzelfde.
Nou komt zaterdag ook mijn nieuwe LG G6 binnen (GX begon wel veel dode/slechte pixels te krijgen) dus meteen een goed moment om te kijken :-)
Dan kan je gelijk de film kijken op je nieuwe tv!, en eventueel instellen als dat nodig is! Zelf zal ik hem via de beamer kijken!
De 4K box van Mad Max met de 5 films is nu in de aanbieding bij Bol.com. 60 euro. Volgens mij best een goede prijs. Ik zie hem in ieder geval op andere plekken niet zo goedkoop.
Mad Max 5 Film Collection - 4K Ultra HD Blu-ray Limited Edition | bol
Zeker geen slechte deal, € 12,- per disc. Hier springen we al op de 2 voor € 30,- actie als die er is en deze is goedkoper. Ik heb ze in het verleden los gekocht, weet niet meer waarom, maar grote kans dat het de prijs was....ferrywijn schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:52:
De 4K box van Mad Max met de 5 films is nu in de aanbieding bij Bol.com. 60 euro. Volgens mij best een goede prijs. Ik zie hem in ieder geval op andere plekken niet zo goedkoop.
Bij Amazon.com zitten er momenteel best een paar leuke boxsets in de Prime Deals.
Bijvoorbeeld;
The Bourne Complete Collection - 4K
Back to the Future Trilogy - 40th Anniversary Edition 4K
The Mummy Trilogy - 4K
The Purge: 5-Movie Collection - 4K
Ik heb zelf o.a. de Fast & Furious 10-Movie Collection besteld voor 50,- USD. Stiekem altijd al willen hebben.
Zoals altijd komen er nog verzendkosten en BTW bovenop, maar dan ben ik alsnog goedkoper uit dan bij Bol.com, als ik ze daar al kan vinden.
Bijvoorbeeld;
The Mummy Trilogy - 4K
Ik heb zelf o.a. de Fast & Furious 10-Movie Collection besteld voor 50,- USD. Stiekem altijd al willen hebben.
Zoals altijd komen er nog verzendkosten en BTW bovenop, maar dan ben ik alsnog goedkoper uit dan bij Bol.com, als ik ze daar al kan vinden.
Cool, ik heb mij zonet 2xBlu-ray The Cure: 40 Live (Curætion-25 + Anniversary) besteld. Wou altijd al eens een concert van The Cure zien, en dit staat wel erg hoog aangeschreven met ook een heel goede DTS-HD 5.1 surround mix.PatrickC schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:40:
Afgelopen weekend kwam het concert op Pinkpop van The Cure voorbij op de NPO en wat is die band nog extreem goed na al die jaren… de stem van Robert Smith is ook nog gewoon zoals in de jaren ‘80. Dus… hoog tijd dat ik iets van The Cure ging toevoegen aan mijn muziek dvd -en blu-ray collectie. Helaas geen 4K, maar beeldkwaliteit is toch erg goed en ook een mooie Dolby Atmos geluidsmix.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)
Zo reken ik niet, in 1 verpakking kan (moet) de prijs per disc lager zijn dan bij losse BluraysMasterCypher25 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:02:
[...]
Zeker geen slechte deal, € 12,- per disc. Hier springen we al op de 2 voor € 30,- actie als die er is en deze is goedkoper. Ik heb ze in het verleden los gekocht, weet niet meer waarom, maar grote kans dat het de prijs was....
Jij hebt jouw werkwijze en ik heb de mijne, it's as simple as that....Marcel Br schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:48:
[...]
Zo reken ik niet, in 1 verpakking kan (moet) de prijs per disc lager zijn dan bij losse Blurays
Die laatste is jammer genoeg niet meer leverbaarZesBarkiePK schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:19:
Bij Amazon.com zitten er momenteel best een paar leuke boxsets in de Prime Deals.
Bijvoorbeeld;
The Mummy Trilogy - 4K
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
- ODDTAXI Premium Box BD tweedehands via Mandarake (Japanese release met Engelse subs; audio drama is ook ondertiteld)
- Bullet in the Head 4K UHD via Arrow
- Heavy Metal L-Gaim BD via WowHD

Arrow had Bullet in the Head helaas in een slappe envelop verzonden in plaats van een doos. Er is wat lichte schade, maar het is gelukkig aan de achterkant van de slipcover. Ik hoop dat dit maar een eenmalige actie is.

Jackie Chan Arrow Video box is gisterochtend vrijgegeven door de douane. Deze heeft Arrow via Evri+DHL verzonden i.p.v. Spring GDS+PostNL. Hopelijk komt die morgen.
- Bullet in the Head 4K UHD via Arrow
- Heavy Metal L-Gaim BD via WowHD

Arrow had Bullet in the Head helaas in een slappe envelop verzonden in plaats van een doos. Er is wat lichte schade, maar het is gelukkig aan de achterkant van de slipcover. Ik hoop dat dit maar een eenmalige actie is.

Jackie Chan Arrow Video box is gisterochtend vrijgegeven door de douane. Deze heeft Arrow via Evri+DHL verzonden i.p.v. Spring GDS+PostNL. Hopelijk komt die morgen.
Heeft Europa (of een Europees land) eigenlijk een eigen boutique label (Arrow/Criterion/Shout/Imprint)?
Er is zat Europees filmmateriaal wat imo een blu-ray of uberhaupt een fysiek medium verdient. Ben al een tijdje met de gedachte aan het spelen of er voor zoiets een markt zou zijn.
De nieuwe releases zijn wel makkelijk te verkrijgen, maar voor het aanschaffen van films die een beurt hebben gehad van een boutique label is men meestal aangewezen op import en dat lijkt ook niet soepeler te worden. Lijkt imo een mooie zaak als we ook in Europa zoiets hebben.
Er is zat Europees filmmateriaal wat imo een blu-ray of uberhaupt een fysiek medium verdient. Ben al een tijdje met de gedachte aan het spelen of er voor zoiets een markt zou zijn.
De nieuwe releases zijn wel makkelijk te verkrijgen, maar voor het aanschaffen van films die een beurt hebben gehad van een boutique label is men meestal aangewezen op import en dat lijkt ook niet soepeler te worden. Lijkt imo een mooie zaak als we ook in Europa zoiets hebben.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Turbine Shop is er één. Heb daar een tijdje terug The Frighteners gekocht.RazorMaron schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:28:
Heeft Europa (of een Europees land) eigenlijk een eigen boutique label (Arrow/Criterion/Shout/Imprint)?
Turbine Shop
Er zijn wel boutique labels in Europa, maar vooral in Frankrijk en Duitsland.RazorMaron schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:28:
88 Films, Eureka, Fabulous, 101 Films, StudioCanal, zijn volgens mij ook Europese labels
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Een paar aankopen van de afgelopen tijd. Met de Matrix en Ocean’s box heb ik heel lang gewacht, maar toen ik ze allebei voor €55 inclusief verzending bij Bol kon kopen ben ik toegeslagen.
Wuthering Heights moest ik direct hebben, en eigenlijk geldt hetzelfde voor Avatar. Avatar heb ik destijds niet in de bioscoop gezien, dus dan is hem voor het eerst thuis op 4K Blu-ray bekijken wat mij betreft het op één na beste.
Wuthering Heights moest ik direct hebben, en eigenlijk geldt hetzelfde voor Avatar. Avatar heb ik destijds niet in de bioscoop gezien, dus dan is hem voor het eerst thuis op 4K Blu-ray bekijken wat mij betreft het op één na beste.
Arrow is Europees (met een Amerikaanse tak)RazorMaron schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:28:
50% korting op Criterion release bij Amazon.com. Zou geldig moeten zijn tot en met 26 juli omdat het een price match is met de Barnes & Noble sale.
Dat is een hele mooie actie. Dan hebben we dus nog bijna een maand om te kijken wat we willen hebben. Criterion op 50% korting is altijd weer verleidelijk.nlscavenger schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:21:
50% korting op Criterion release bij Amazon.com. Zou geldig moeten zijn tot en met 26 juli omdat het een price match is met de Barnes & Noble sale.
50% korting… ja ja… ik heb er een aantal in een wish list staan en de normale prijzen (dus zonder korting) zijn meestal ergens tussen de 30-40 dollar. Nu staan ze er allemaal met 50% korting voor 25 dollar. Daar komen dan nog BTW en verzendkosten bij, dus dat zijn nog steeds flinke prijzen voor een enkele schijf. Nu zijn de Criterion transfers altijd wel erg goed, maar ik vind het nog steeds erg duur.
Ook maar aangeschaft… voor iets meer dab €20 met 2 verschillende concerten kon ik ‘m niet laten liggen. Geen spijt van mijn eerdere aankoop, want het nieuwe album uit 2024 is erg goed en ook mooi die nummers in een live uitvoering te hebben (na deze ook bij het Pinkpop concert te hebben gezien).daffie82 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:44:
[...]
Cool, ik heb mij zonet 2xBlu-ray The Cure: 40 Live (Curætion-25 + Anniversary) besteld. Wou altijd al eens een concert van The Cure zien, en dit staat wel erg hoog aangeschreven met ook een heel goede DTS-HD 5.1 surround mix.
CultEpics is Amerikaans maar de eigenaar een Nederlander. Die overigens al jaaaaaren in Amerika woont.
Niet vergeten! Vanaf 1 juli betalen we invoerkosten, ook bij webshops zoals Rarewaves en HMV uit de UK. Geen vrijstelling meer 😥
Tekst van Rijksoverheid: Vanaf 1 juli 2026 betaalt u voor zendingen van €150 of minder een vast bedrag van €3 invoerrechten per productcategorie. Bestelt u bijvoorbeeld 1 broek en 1 telefoonhoesje, dan zijn de invoerrechten 2x €3 = €6.
En je gaat ook nog afhandelingskosten betalen bij je pakketdienst. Lees meer via de Doune
Tekst van Rijksoverheid: Vanaf 1 juli 2026 betaalt u voor zendingen van €150 of minder een vast bedrag van €3 invoerrechten per productcategorie. Bestelt u bijvoorbeeld 1 broek en 1 telefoonhoesje, dan zijn de invoerrechten 2x €3 = €6.
En je gaat ook nog afhandelingskosten betalen bij je pakketdienst. Lees meer via de Doune
“Do. Or do not. There is no try.”
Bij IOSS en DDP zendingen is de verkoper of diens indirecte vertegenwoordiger verantwoordelijk voor het betalen van die kosten (lees dit Europese Commissie document v.a. pagina 17) Het is aan een verkoper zelf of ze kiezen om de kosten door te berekenen aan de klant of dat ze de kosten absorberen.BartvanOranje schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:01:
Niet vergeten! Vanaf 1 juli betalen we invoerkosten, ook bij webshops zoals Rarewaves en HMV uit de UK. Geen vrijstelling meer 😥
En de afhandelingskosten bij PostNL gaan er dan voor zorgen dat je niet meer buiten de EU gaat bestellen. Geloof dat PostNL daar zomaar 10-13 eu voor rekent. Dan worden het wel heel dure schijfjes.BartvanOranje schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:01:
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Toch region locked 4KsTheVMaster schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:38:
[...]
En de afhandelingskosten bij PostNL gaan er dan voor zorgen dat je niet meer buiten de EU gaat bestellen. Geloof dat PostNL daar zomaar 10-13 eu voor rekent. Dan worden het wel heel dure schijfjes.
Deze met een flinke deuk ontvangen. Ik heb contact genomen met de klantenservice, maar ik verwacht er niet veel van. De boxsets ga ik denk ik voortaan via iMusic bestellen.nlscavenger schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:27:

Nice! Ik had hem op groovespin gekocht voor 28€ inclusief verzending.PatrickC schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:19:
[...]
Ook maar aangeschaft… voor iets meer dab €20 met 2 verschillende concerten kon ik ‘m niet laten liggen. Geen spijt van mijn eerdere aankoop, want het nieuwe album uit 2024 is erg goed en ook mooi die nummers in een live uitvoering te hebben (na deze ook bij het Pinkpop concert te hebben gezien).
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)
Ik bij Bol (DVDOutlet.nl) voor €20,97 (geen verzendkosten)Die andere Cure blu-ray was via dezelfde verkoper.daffie82 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Nice! Ik had hem op groovespin gekocht voor 28€ inclusief verzending.
@PatrickC die verzenden volgens mij niet naar BE. Zie hem voor die prijs toch niet staan. Maakt ook niet uit, mijn is al onderweg. Ga hem niet retour sturen voor 7 euro verschil.
Past bij de filmsnlscavenger schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:54:
[...]
Deze met een flinke deuk ontvangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah dat is wel zuur. Ik vond Rarewaves echt top. Ik wil niks bij Amazon kopen, dus ik moet wel even een leuk alternatief gaan zoeken, naast Bol.com.TheVMaster schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:38:
[...]
En de afhandelingskosten bij PostNL gaan er dan voor zorgen dat je niet meer buiten de EU gaat bestellen. Geloof dat PostNL daar zomaar 10-13 eu voor rekent. Dan worden het wel heel dure schijfjes.
Ik heb ooit deze blu-ray voor twee euro gekocht, als gokje. Het is niet mijn muzieksmaak, maar wat is de kwaliteit van beeld en geluid toch subliem. Het wordt zo goed weergegeven, alsof je er zelf bij bent. Voor de liefhebber echt een aanrader.
Owja, dat is waar ook 😬
Ik zit Flow te kijken (de 4K van Criterion) en mijn kat heeft nog nooit zo aandachtig meegekeken. Ik hoorde hetzelfde van een vriend met een hond. Mooie film, en op de een of andere manier lijkt hij huisdieren echt aan te trekken.
BartvanOranje schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:01:
WIlde zojuist wat films bestellen bij Rarewaves, maar zie dat daar de meeste films tussen de tussen de 3-5 euro zijn verhoogd nu. Dus helaas niets 3 euro per product catagorie maar gewoon 3 tot 5 euro per filmnlscavenger schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:25:
[...]
Bij IOSS en DDP zendingen is de verkoper of diens indirecte vertegenwoordiger verantwoordelijk voor het betalen van die kosten (lees dit Europese Commissie document v.a. pagina 17) Het is aan een verkoper zelf of ze kiezen om de kosten door te berekenen aan de klant of dat ze de kosten absorberen.
edit
Ik wil 4 dingen bestellen, bij Rarewaves kom ik dan uit op 146 euro na de 10% kortingscode. Als ik dezelfde films bij Zavvi bestel kom ik uit op 139 euro. Zavvi heeft de prijzen niet verhoogd voor als nog maar heeft geen korting en wel hogere verzendkosten.
Denk dat ik het toch bij Rarewaves bestel ondanks de 7 euro duurder omdat ik dan in ieder geval nog punten spaar.
[ Voor 13% gewijzigd door ReVision. op 28-06-2026 13:22 ]
hoi
Viel me ook al op in de 2 voor 30 pond actie, bijna 20 euro per film wordt er gerekend, wel 10% korting momenteel. Wordt weer ouderwets inslaan als ik bij familie in UK ben of als ze met de auto hier naartoe komen.ReVision. schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:14:
[...]
[...]
WIlde zojuist wat films bestellen bij Rarewaves, maar zie dat daar de meeste films tussen de tussen de 3-5 euro zijn verhoogd nu. Dus helaas niets 3 euro per product catagorie maar gewoon 3 tot 5 euro per film
Heb je op iMusic gekeken? Ze zijn een interessante optie omdat ze vanuit Denemarken verzenden. A Better Tomorrow Trilogy 4K heb ik bij iMusic voorbesteld voor €57,48 inclusief verzendkosten. Gratis verzending vanaf €100.ReVision. schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:14:
[...]
[...]
WIlde zojuist wat films bestellen bij Rarewaves, maar zie dat daar de meeste films tussen de tussen de 3-5 euro zijn verhoogd nu. Dus helaas niets 3 euro per product catagorie maar gewoon 3 tot 5 euro per film
edit
Ik wil 4 dingen bestellen, bij Rarewaves kom ik dan uit op 146 euro na de 10% kortingscode. Als ik dezelfde films bij Zavvi bestel kom ik uit op 139 euro. Zavvi heeft de prijzen niet verhoogd voor als nog maar heeft geen korting en wel hogere verzendkosten.
Denk dat ik het toch bij Rarewaves bestel ondanks de 7 euro duurder omdat ik dan in ieder geval nog punten spaar.
Zojuist gekeken, helaas kom ik met de andere films die ik er bij wil hebben uit op € 146,47 slechts 40 cent goedkoper dan rarewaves door de 10% korting daarnlscavenger schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:37:
[...]
Heb je op iMusic gekeken? Ze zijn een interessante optie omdat ze vanuit Denemarken verzenden. A Better Tomorrow Trilogy 4K heb ik bij iMusic voorbesteld voor €57,48 inclusief verzendkosten. Gratis verzending vanaf €100.
hoi
:strip_exif()/f/image/hJy13wvsFLvj8Y27Bb6mG5Hk.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag langs de hmv te Amsterdam geweest. Als een kind in een snoepwinkel stond ik daar. Helaas was ik met iemand anders waardoor ik een lichte druk voelde, maar anders was ik met veel meer naar huis gegaan. Dit laatste was ook het geval geweest als de blu-ray/4k wanden een stuk overzichtelijker waren.
Prijzen zijn volgens mij ook wel oké. Sommige dingen zijn echt overpriced, maar deze twee items waren prima marktwaarde of misschien net wat goedkoper. Dan gun je het een winkel wat meer dan een particuliere verkoper.
Ze hebben helaas niet zoveel limited of collector’s editions.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Nog even terugkomend op de nieuwe importtarieven die gaan gelden per 1 juli. Die gaan ook gelden voor pakketjes besteld voor die datum, maar pas vanaf 1 juli geleverd gaan worden. Ik ben wel benieuwd… er is nog één blu-ray onderweg van rarewaves die die 1 juli waarschijnlijk niet gaat halen en we zitten hier met een behoorlijk aantal anderen nog op de 4K blu-ray boxen van Stranger Things te wachten, die pas ergens in augustus geleverd gaat worden was de planning.
Misschien moeten we inderdaad bij aflevering nog wat bijbetalen. Hopelijk wordt het proces een beetje soepel geregeld en blijven de extra kosten beperkt. Ik baal er eerlijk gezegd wel een beetje van, want het maakt importeren toch weer net wat minder aantrekkelijk. Zeker als bestellingen worden opgesplitst in meerdere pakketjes kan het op termijn toch aardig aantikken.
Mocht je nog interesse hebben, hij is weer beschikbaar voor 50,- USD.TheVMaster schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:46:
[...]
Die laatste is jammer genoeg niet meer leverbaar
Fast & Furious 10-Movie Collection - 4K
Het zal mij worst wezen dat ik op de stranger things box nog 3 euro extra moet betalen.PatrickC schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:02:
Nog even terugkomend op de nieuwe importtarieven die gaan gelden per 1 juli. Die gaan ook gelden voor pakketjes besteld voor die datum, maar pas vanaf 1 juli geleverd gaan worden. Ik ben wel benieuwd… er is nog één blu-ray onderweg van rarewaves die die 1 juli waarschijnlijk niet gaat halen en we zitten hier met een behoorlijk aantal anderen nog op de 4K blu-ray boxen van Stranger Things te wachten, die pas ergens in augustus geleverd gaat worden was de planning.
Dit had al veel langer doorgevoerd moeten worden en hebben we te danken aan de miljoenen Chinese troep pakjes die dagelijks de luchthavens binnenstromen. Absolute waanzin. Dat ik daar dan zelf ook af en toe "slachtoffer" van ben? So be it.
1 miljard pakjes per jaar in de luchthaven van Luik trouwens... 1 MILJARD.
Meer info: Waarom we zo afhankelijk zijn van producten uit China: "Betalen allemaal de prijs met onze data, jobs en gezondheid"
https://vrtnws.be/p.6KwQl8PMd
[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 28-06-2026 20:02 ]
Het is echt een zeer slecht doordachte tax die nergens op slaat. Als Chinese pakketjes het probleem zijn dan moet je het enkel op Chinese pakketjes toepassen en niet op alles buiten de EU.daffie82 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:56:
[...]
Het zal mij worst wezen dat ik op de stranger things box nog 3 euro extra moet betalen.
Dit had al veel langer doorgevoerd moeten worden en hebben we te danken aan de miljoenen Chinese troep pakjes die dagelijks de luchthavens binnenstromen. Absolute waanzin. Dat ik daar dan zelf ook af en toe "slachtoffer" van ben? So be it.
1 miljard pakjes per jaar in de luchthaven van Luik trouwens... 1 MILJARD.
Meer info: Waarom we zo afhankelijk zijn van producten uit China: "Betalen allemaal de prijs met onze data, jobs en gezondheid"
https://vrtnws.be/p.6KwQl8PMd
Maar nog veel erger al die grote Chinese bedrijven als Alibaba, Aliexpress, Temu etc die hebben allemaal gewoon meerdere enorme magazijnen binnen de EU en die ontlopen die kosten dus volledig. Nu is dus enkel de consument die niet eens uit China besteld de lul en niet het bedrijf uit china of de mensen die chineze troep bestellen.
[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 28-06-2026 20:12 ]
hoi
Ik vraag me alleen af of het bij €3 blijft. Als de Nederlandse pakketdienst €3 in rekening brengt dan hebben ze dus het pakket moeten aanmelden etc. Komt er dan niet automatisch €10 aan afhandelingskosten bij? Oftewel: is het niet standaard €13 wat je extra zal moeten betalen?
Net zoals bij het betalen van btw. Omdat PostNL heeft moeten kijken of je btw moet afdragen brengen ze ook afhandelingskosten a la €10 in rekening.
Net zoals bij het betalen van btw. Omdat PostNL heeft moeten kijken of je btw moet afdragen brengen ze ook afhandelingskosten a la €10 in rekening.
Hoezo ontlopen ze die kosten? Ook om die enorme magazijnen binnen de EU te bereiken zal je ergens een douane moeten passeren...ReVision. schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:09:
[...]
Het is echt een zeer slecht doordachte tax die nergens op slaat. Als Chinese pakketjes het probleem zijn dan moet je het enkel op Chinese pakketjes toepassen en niet op alles buiten de EU.
Maar nog veel erger al die grote Chinese bedrijven als Alibaba, Aliexpress, Temu etc die hebben allemaal gewoon meerdere enorme magazijnen binnen de EU en die ontlopen die kosten dus volledig. Wederom is dus de consument de lul en niet het bedrijf die je zogenaamt wil laten betalen.
En uiteraard is de consument de lul. Die consument bestelt die troep ook. Het wordt hoog tijd dat er veel meer belast wordt op ons gatertelijk consumptiegedrag. Gaat nergens meer over.
En besteld....volgens mij zijn de nieuwe importkosten al meegenomen. Hij komt overigens pas in augustus. Totaal komt hij (incl. verzenden en tax/import) wel op 71 euro.ZesBarkiePK schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:55:
[...]
Mocht je nog interesse hebben, hij is weer beschikbaar voor 50,- USD.
Fast & Furious 10-Movie Collection - 4K
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 28-06-2026 20:19 ]
Volgens mij rekent PostNL 13 euro aan afhandelingskosten volgens mij.RazorMaron schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:14:
Ik vraag me alleen af of het bij €3 blijft. Als de Nederlandse pakketdienst €3 in rekening brengt dan hebben ze dus het pakket moeten aanmelden etc. Komt er dan niet automatisch €10 aan afhandelingskosten bij? Oftewel: is het niet standaard €13 wat je extra zal moeten betalen?
Deze kosten gaan over het importeren voor constumenten en geld niet voor een bedrijf wat zijn voorraad van een locatie in China naar hun eigen magazijn in Polen verscheept.daffie82 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:15:
[...]
Hoezo ontlopen ze die kosten? Ook om die enorme magazijnen binnen de EU te bereiken zal je ergens een douane moeten passeren...
Oftwel precies de bedrijven en cosumenten die je zegt te willen taxeren ontlopen het dus gewoon. De rest van de consumenten betalen daar nu dus flink voor en het zal er dus ook niet voor zorgen dat er minder troep uit China word gekocht en verzonden.The widely discussed new flat-rate customs duty (sometimes referred to as the €3 tax) applies exclusively to small, low-value direct-to-consumer e-commerce shipments (under €150) entering the EU from outside the bloc
[ Voor 38% gewijzigd door ReVision. op 28-06-2026 20:31 ]
hoi
Het gaat mij niet eens alleen om die paar euro, maar meer het ‘gedoe’ eromheen. Stranger Things heeft een verwachte release date van 27 juli. Geen idee hoe lang dat pakket dan onderweg gaat zijn van Arrow, maar als dat dan ergens in de eerste 2 weken van augustus is, zit ik net in het buitenland op vakantie. Geen idee hoe het dan werkt als je nog achteraf moet bijbetalen terwijl je niet thuis bent? Iemand daar ervaring mee?
Als er met IOSS wordt verzonden dan is de verkoper verantwoordelijk om de kosten vooraf te berekenen of zelf te absorberen. Deze worden dus niet achteraf door een PostNL berekend.PatrickC schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:21:
Het gaat mij niet eens alleen om die paar euro, maar meer het ‘gedoe’ eromheen. Stranger Things heeft een verwachte release date van 27 juli. Geen idee hoe lang dat pakket dan onderweg gaat zijn van Arrow, maar als dat dan ergens in de eerste 2 weken van augustus is, zit ik net in het buitenland op vakantie. Geen idee hoe het dan werkt als je nog achteraf moet bijbetalen terwijl je niet thuis bent? Iemand daar ervaring mee?
Als er zonder IOSS verzonden ism dan is dat wel het geval, voor zover ik weet verzend Arrow met IOSS dus zij moeten zelf die kosten vooraf aanrekenen. Dat is dus ook de reden dat Rarewaves alle prijzen nu heeft verhoogd omdat ze zelf verantwoordelijk zijn voor die kosten.
[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 28-06-2026 20:29 ]
hoi
Helemaal niet. Elke idioot die het nodig vindt om voor 3 euro een broek te laten afkomen vanuit China, betaalt hier nu 3 euro extra voor. Precies waar het voor bedoeld is. Ja, daar zijn ook andere consumenten de dupe van met deze regels. So be it. Beter dit dan geen maatregel.ReVision. schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:21:
Oftwel precies de bedrijven en cosumenten die je zegt te willen taxeren ontlopen het dus gewoon.
Als het zo moet geregeld worden omdat het anders praktisch niet haalbaar is, dan is het maar zo. Ik ben blij dat dit er eindelijk is. Die 3 euro is trouwens nog veel te weinig.
Zoals ik al aangaf hebben al die grote chineze bedrijven waar 90% van die goedkope troep vandaan komt gewoon een magazijn binnen de EU vanuit waar het naar de consument wordt gestuurd, dus die betalen die 3 euro helemaal niet.daffie82 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Helemaal niet. Elke idioot die het nodig vindt om voor 3 euro een broek te laten afkomen vanuit China, betaalt hier nu 3 euro extra voor. Precies waar het voor bedoeld is. Ja, daar zijn ook andere consumenten de dupe van met deze regels. So be it. Beter dit dan geen maatregel.
Als het zo moet geregeld worden omdat het anders praktisch niet haalbaar is, dan is het maar zo. Ik ben blij dat dit er eindelijk is. Die 3 euro is trouwens nog veel te weinig.
hoi
Een 10% refund gekregen van Arrow. Uiteindelijk maar €135 betaald voor de set dankzij de voucher truc. Misschien dat ik deze toch opnieuw bestel bij iMusic en de beschadigde exemplaar in de verkoop doe.nlscavenger schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:54:
[...]
Deze met een flinke deuk ontvangen. Ik heb contact genomen met de klantenservice, maar ik verwacht er niet veel van. De boxsets ga ik denk ik voortaan via iMusic bestellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van wat ik gelezen heb komen die importheffingen bovenop de afhandelingskosten, die er al waren. Maar ben niet zeker daarvan.
Bij eerdere bestellingen bij de Zavvi stonden ze garant voor eventuele afhandelingskosten, dus dat is wel netjes.
Bij eerdere bestellingen bij de Zavvi stonden ze garant voor eventuele afhandelingskosten, dus dat is wel netjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Merik op 29-06-2026 08:48 ]
Ignorance is bliss
Tussendoor lekker de prijzen verhoogd.... Veel blurays die €10 waren zijn nu €18ferrywijn schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:10:
Er is weer stapelkorting bij Bol!
Vond het een indrukwekkende film.ZesBarkiePK schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:37:
Ik zit Flow te kijken (de 4K van Criterion) en mijn kat heeft nog nooit zo aandachtig meegekeken. Ik hoorde hetzelfde van een vriend met een hond. Mooie film, en op de een of andere manier lijkt hij huisdieren echt aan te trekken.
[Afbeelding]
Gave animatie stijl ook.
Bol.com heeft de stapelkorting weer aangezet, en dit keer doet One Battle After Another mee. Die staat nog wel op mijn lijstje. Alleen zijn een paar andere titels die ik nog wilde hebben, zoals Pacific Rim, nu ineens behoorlijk aan de prijs. €39,68 vind ik toch wel erg stevig.
Ik wacht het daarom nog even af. Die acties lopen vaak best lang, dus misschien zakt er nog wat of verandert het aanbod nog.
Ik wacht het daarom nog even af. Die acties lopen vaak best lang, dus misschien zakt er nog wat of verandert het aanbod nog.
Actie is niet interessant. Prijzen zijn verhoogd voor al het aanbod.ZesBarkiePK schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:04:
Bol.com heeft de stapelkorting weer aangezet, en dit keer doet One Battle After Another mee. Die staat nog wel op mijn lijstje. Alleen zijn een paar andere titels die ik nog wilde hebben, zoals Pacific Rim, nu ineens behoorlijk aan de prijs. €39,68 vind ik toch wel erg stevig.
Ja precies, ik wil de goede oude 2 voor €30 actie gewoon weer terug.CryptoNL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:25:
[...]
Actie is niet interessant. Prijzen zijn verhoogd voor al het aanbod.
Ik de 10 voor €50ZesBarkiePK schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Ja precies, ik wil de goede oude 2 voor €30 actie gewoon weer terug.
Dat mag toch helemaal niet wettelijk...?CryptoNL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:25:
[...]
Actie is niet interessant. Prijzen zijn verhoogd voor al het aanbod.
Tsja… net als die 50% Criterion actie op amazon.com… dan kosten ze normaal zonder korting ineens allemaal $50… Nu is die stapelkorting bij Bol nog erger, want gedurende de actie verhogen ze de blu-ray’s vaak nog verder.
Ik heb ook de stranger things bij Arrow besteld, zie dat Zavvi die nu ook verkoopt. Is het veilig om aan te nemen dat ik hiervoor niet bovenstaande extra kosten moet betalen? Dan ga ik hem lekker cancellen bij Arrow en bij Zavvi bestellenBartvanOranje schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:01:
In Amerika mag dat helaas, daar mag je bijvoorbeeld zeggen 50% korting maar dan over de advies prijs en niet de normale verkoopprijs. Dat is iets wat in de EU of in ieder geval NL bijvoorbeeld niet mag.PatrickC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:11:
Tsja… net als die 50% Criterion actie op amazon.com… dan kosten ze normaal zonder korting ineens allemaal $50… Nu is die stapelkorting bij Bol nog erger, want gedurende de actie verhogen ze de blu-ray’s vaak nog verder.
hoi
Misschien ff melden bij de ACM? Ik weet dat ze daar rondom Black Friday altijd streng op controleren, aangezien je niet prijzen mag verhogen vlak voor je iets in de 'aanbieding' gooit.
Toch even nieuwsgierig n.a.v. mijn eerdere reactie. Waar het eerst niet zo was, lijkt dat je nu wel die heffingen betaalt helaas. Er staat ook iets over een aangewezen vervoerder (Hermes) die dat afhandelt.Pimmetjuuh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:15:
[...]
Ik heb ook de stranger things bij Arrow besteld, zie dat Zavvi die nu ook verkoopt. Is het veilig om aan te nemen dat ik hiervoor niet bovenstaande extra kosten moet betalen? Dan ga ik hem lekker cancellen bij Arrow en bij Zavvi bestellen
Uit de Zavvi algemene voorwaarden:
Voor leveringen aan adressen binnen de EU bent u de importeur van de goederen en bent u aansprakelijk voor alle rechten, tarieven of belastingen die door een douane-instantie in rekening worden gebracht.
Ignorance is bliss
Dank! Dan hou ik het lekker zo.Merik schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:02:
[...]
Toch even nieuwsgierig n.a.v. mijn eerdere reactie. Waar het eerst niet zo was, lijkt dat je nu wel die heffingen betaalt helaas. Er staat ook iets over een aangewezen vervoerder (Hermes) die dat afhandelt.
Uit de Zavvi algemene voorwaarden:
[...]
Ik zag ook de 4k van Project Hail Mary, vond m nog wel prijzig helaas, net als obsession.
Hier overigens de (super gave) amazon exclusive van PHM: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0GPRMC49P
Die Amazon versie heb ik besteld.Pimmetjuuh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:05:
[...]
Dank! Dan hou ik het lekker zo.
Ik zag ook de 4k van Project Hail Mary, vond m nog wel prijzig helaas, net als obsession.
Hier overigens de (super gave) amazon exclusive van PHM: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0GPRMC49P
Mocht het tegen die tijd nog goedkoper worden dan regelt Amazon dat zelf.
Was met de Fallout Season 2 set ook. Ging uiteindelijk een paar Euro vanaf.
Heeft iemand ervaring met Metaluna Store? Denk dat ik daar de Jackie Chan box ga bestellen omdat iMusic vandaag de prijs met €25 heeft verhoogd.
EDIT: Goedkoper bij Spaanse shop Universe of Entertainment.
Arrow is verantwoordelijk voor het betalen van de €3 omdat zij gebruik maken van de IOSS regeling.Pimmetjuuh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:15:
[...]
Ik heb ook de stranger things bij Arrow besteld, zie dat Zavvi die nu ook verkoopt. Is het veilig om aan te nemen dat ik hiervoor niet bovenstaande extra kosten moet betalen? Dan ga ik hem lekker cancellen bij Arrow en bij Zavvi bestellen
[ Voor 5% gewijzigd door nlscavenger op 29-06-2026 14:12 ]
Ja dat klopt, stel je koopt meerdere films:Merik schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:06:
Van wat ik gelezen heb komen die importheffingen bovenop de afhandelingskosten, die er al waren. Maar ben niet zeker daarvan.
- Je betaald per productcategorie €3,- per pakket
- Daarna betaal je afhandelingskosten per pakket
- En bij sommige producten ook invoerrechten, films waren/blijven 0%
Bij PostNL zijn de afhandelingskosten:
- Tot €150,- = €10,- per pakket
- Boven €150,- = €16,- per pakket
“Do. Or do not. There is no try.”
Maar soms heb je totaal geen inzicht hoe je bestelling verstuurd gaat worden. Mijn laatste bestelling bij rarewaves was 4 films en die waren allemaal op voorraad en konden meteen geleverd worden. Uiteindelijk wordt deze geleverd in 3 verschillende pakketjes. Bij amazon (UK, VS) heb ik dit ook al vaker meegemaakt.BartvanOranje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:14:
[...]
Ja dat klopt, stel je koopt meerdere films:Dus hopelijk ontvang je bestelling altijd in één keer in één pakket. 😅
- Je betaald per productcategorie €3,- per pakket
- Daarna betaal je afhandelingskosten per pakket
- En bij sommige producten ook invoerrechten, films waren/blijven 0%
Bij PostNL zijn de afhandelingskosten:
- Tot €150,- = €10,- per pakket
- Boven €150,- = €16,- per pakket
Verschillende warehouses in verschillende landen. Dus verschillende pakketten.PatrickC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:25:
[...]
Maar soms heb je totaal geen inzicht hoe je bestelling verstuurd gaat worden. Mijn laatste bestelling bij rarewaves was 4 films en die waren allemaal op voorraad en konden meteen geleverd worden. Uiteindelijk wordt deze geleverd in 3 verschillende pakketjes. Bij amazon (UK, VS) heb ik dit ook al vaker meegemaakt.
Ook Zavvi gebruikt IOSS dus is Zavvi zelf verantwoordlijk om die kosten vooraf te berekenen. Je krijgt dus niet achteraf die 3 euro + 10 euro afhendelingskosten bij bezorging met PostNL.
Dat is wat @nlscavenger nu ook al een paar keer heeft aangegeven.
Dat is wat @nlscavenger nu ook al een paar keer heeft aangegeven.
hoi
Jullie mogen nog niet klagen met die Post NL afhandelingskosten...
Bpost rekent 21,50 euro in België. Boven de 150 euro wordt dat zelfs 40 euro.
Bron : Wat betaal je nu precies voor pakjes vanuit de EU? 6 vragen beantwoord | VRT NWS Nieuws
Bron : Wat betaal je nu precies voor pakjes vanuit de EU? 6 vragen beantwoord | VRT NWS Nieuws
[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 30-06-2026 11:38 ]
Ieder nadeel hep zijn voordeel!daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:38:
Jullie mogen nog niet klagen met die Post NL afhandelingskosten...
Heb hem bij Universe of Entertainment besteld. Vandaag verzonden samen met To Live and Die in L.A.nlscavenger schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:58:
Heeft iemand ervaring met Metaluna Store? Denk dat ik daar de Jackie Chan box ga bestellen omdat iMusic vandaag de prijs met €25 heeft verhoogd.
Ik ben van plan de beschadigde exemplaar op de V&A zetten, maar moet eerst alle discs testen.
Daarom kopen wij dus films...
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/quote-of-the-day-by-gabe-newell-piracy-is-not-a-pricing-issue-its-a-service-issue-sony-just-proved-why-digital-storefronts-are-broken
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/quote-of-the-day-by-gabe-newell-piracy-is-not-a-pricing-issue-its-a-service-issue-sony-just-proved-why-digital-storefronts-are-broken