• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:16
De 4K transfer van Criterion is waanzinnig goed. Het beeld ziet er fantastisch uit, maar wat me vooral raakte: zodra de muziek in het Blu-ray menu begon, was ik meteen weer terug in die eerste kijkervaring. Deze film heeft vroeger echt indruk op me gemaakt, en dat gevoel kwam direct weer boven.

Nu maar hopen dat South Central ook ooit zo’n liefdevolle 4K transfer krijgt. Die verdient het absoluut.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• ZesBarkiePK
De 25th Anniversary Edition van How the Grinch Stole Christmas is binnen, dit is een nieuwe transfer met Dolby Vision en Dolby Atmos. https://www.blu-ray.com/news/?id=37138

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUDDAV3lZjsfvYibaqoP47pjPos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLABVsABuHZXjGDQdwoHNJsE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB-rnwE3SU9mrh0LgaZMdRFga2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Txenydr63DGQxv4CeUqYE9yS.jpg?f=fotoalbum_large

Ook veel zin om Ace Ventura: Pet Detective weer eens te kijken. Jammer dat er geen double feature was, want Ace Ventura: When Nature Calls had ik er graag bij gehad. Misschien dat die nog eens los wordt uitgebracht door Shout Factory of in een set verschijnt. Dan pik ik hem zeker op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI1gkPSarol6BaZncsptsCrriWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmG8BETxeKkeXODb1bkmQUDf.jpg?f=fotoalbum_large

En Teenage Mutant Ninja Turtles 2014 en Out of the Shadows 2016 met Megan Fox. Kreeg er weer zin in na het zien van de TMNT trilogie van Arrow Video.

Alien heb ik gekocht omdat het een van de beste 4K transfers is die ik sowieso nog moest zien.
Master and Commander: The Far Side of the World op aanraden van @MasterCypher25 en was zeker een goede tip!

Leuke films om even relaxed te kijken.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-03 06:49
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 15:51:
[...]

De 4K transfer van Criterion is waanzinnig goed. Het beeld ziet er fantastisch uit, maar wat me vooral raakte: zodra de muziek in het Blu-ray menu begon, was ik meteen weer terug in die eerste kijkervaring. Deze film heeft vroeger echt indruk op me gemaakt, en dat gevoel kwam direct weer boven.

Nu maar hopen dat South Central ook ooit zo’n liefdevolle 4K transfer krijgt. Die verdient het absoluut.
Dat is het met die films. De sfeer en gevoel zijn extreem goed neergezet. Klassiekers. 👌
Jammer dat Criterion, maar ook Arrow, er niet voor kiezen om er een berg subs in te bakken.
Ik weet het, ik kan rippen en subs toevoegen, maar dan neig ik toch nog even naar de seven seas. Misschien krijgt M2S nog ooit een EU-uitgave.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
De 4K van Ben Hur wordt wel erg enthousiast ontvangen. Maar wat een prijzen…€31,99 voor de normale release, €44,99 voor de steelbook en €70,49 voor de Collectors Edition bij Zavvi.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:31:
De 4K van Ben Hur wordt wel erg enthousiast ontvangen. Maar wat een prijzen…€31,99 voor de normale release, €44,99 voor de steelbook en €70,49 voor de Collectors Edition bij Zavvi.
Als je gewoon zo goedkoop mogelijk wil en geen haast hebt dan gewoon wachten tot hij een keer ergens in de aanbieding komt. Ik heb zelf de dure Collectors Edition besteld want het is een van mij favo films en ik houd van historische epics. Plus een gevalletje JOLO :P

hoi

• PatrickC
ReVision. schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:40:
[...]

Als je gewoon zo goedkoop mogelijk wil en geen haast hebt dan gewoon wachten tot hij een keer ergens in de aanbieding komt. Ik heb zelf de dure Collectors Edition besteld want het is een van mij favo films en ik houd van historische epics. Plus een gevalletje JOLO :P
Bij Zavvi?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ReVision.
  • Niet online
Bij Zavvi, of Rarewaves of misschien komt hij nog een keer bij bol.com
Bij Zavvi kan hij bijvoorbeeld de reguliere versie een keer in de 2 voor 35 actie komen, daar zijn wel meerdere nieuwere films in gekomen na een aantal maantjes (master and commander en kingdom of heaven zitten daar bijvoorbeeld nu in)

Je kan als je meerdere films gaat kopen nu ook nog gebruik maken van de kortingsactie bij WOWHD-co.uk.
Krijg je wel de US versie

[ Voor 22% gewijzigd door ReVision. op 16-02-2026 12:16 ]

hoi

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:44

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Hoe zeker is dat? Voor series heb ik liever de US versie dan de UK versie. Bij de UK versie willen ze de schijfjes nog wel eens stapelen wat gegarandeerde krassen oplevert. De US versie is meestal naast elkaar of alles apart.

Aangezien wow Arcane s2 en Last of Us s2 steelbooks heeft. :9

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:18:
[...]

Hoe zeker is dat? Voor series heb ik liever de US versie dan de UK versie. Bij de UK versie willen ze de schijfjes nog wel eens stapelen wat gegarandeerde krassen oplevert. De US versie dan meestal naast elkaar of alles apatrt.

Aangezien wow Arcane s2 en Last of Us s2 steelbooks heeft. :9
Alles wat ik ooit bij WowHD.co.uk besteld heb zijn Americaanse uitgaves, maar ze verkopen ook wat UK imports maar dan een stuk duurder. Je kan uiteraard gewoon de barcode van de pagina kopieeren en plakken bij bluray.com

hoi

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:41

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Het was lang wachten maar dan heb je ook iets tof. De mutant exclusive zat vandaag in de bus. Boekje wat van binnen is vastgemaakt is meer dan 40 pagina's met extra backstory over de film en de cultstatus die hij daarna bereikt heeft. Mooie foto's ook in het boekje.
Ik heb trouwens editie 0604 van 2000 :)
Zie je ook op die foto naast Fear - - - - - - -Love.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WE15o1isudKsI8L7kbKx6W_0frk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ao3oqxZqCttkIUtOnaFksddj.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpyTd3drl3PExXz20phkRHKne_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLNkbNhgVrSVI7urUiHrCEkc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-gci2cVGMATYlKD3Xb2GH8DpAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQ9KyvTAPJKvzTQkXdahQK8o.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQsz81aIRaslvqYUnXPQmBISuXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8S6cE2GmkP0ffzFnmhUaXRb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnzLEoPZuLWEAWNpdEPrpq5rHvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MPU3t6ZQwB6yX3kITnQx75j.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIQJJ7g54mxXfeO1PpnLtZXRYMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqHyFnwPZYhz9gTqHVnh6TzX.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• ZesBarkiePK
@daffie82 Ik had nog nooit van Mutant gehoord, maar na even in hun webshop te hebben gekeken, lijkt het erop dat ze vooral (of zelfs alleen) limited editions van films uitbrengen, klopt dat? Dat is er wel eentje om zuinig op te zijn, veel plezier ermee!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@ZesBarkiePK ja, die zijn nieuw. Pas sinds 2024 actief. Dit is hun eerste film die ze uitbrengen. Doen ook veel soundtracks en muziek. Vooral CD en Vinyl.
Ga er zeker zuinig op zijn!

Hun gedachte/slogan vond ik sowieso wel mooi :
Mutant creates records, posters, toys, and more in collaboration with artists and creators around the globe as a reminder that physical media is not dead.

EDIT : blijkbaar zijn het de vroegere Mondo oprichters die nu met Mutant gestart zijn.
Wikipedia: Mondo (American company)

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 17-02-2026 12:25 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• ZesBarkiePK
Ik moet even delen hoe ongelooflijk goed de 4K transfer van Swordfish eruitziet. De restauratie van Arrow ziet er namelijk echt heel erg goed uit en het voelde bijna alsof ik naar een gloednieuwe film keek in plaats van een 24 jaar oude film.

De beeldkwaliteit is schoon en scherp, met diepe contrasten en een frisse look die de details echt tot leven brengt. Ik kan er alleen maar positief over zijn, misschien hadden ze deze film al digitaal opgenomen, dat weet ik niet. Ik heb hem voor 25 euro opgepikt inclusief verzendkosten, zeker het geld waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofySIXTDCfFvEGxVxZHjg8uPky4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRcmvW8GwDBSeJyJGWyba838.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8cyfKAuSZVS-c_kiGXKkAvJQpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqUJikxXhQHaysmCtT2yA6QZ.jpg?f=fotoalbum_large

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:02
Vrijdag besteld bij Arrow, vandaag binnen. Erg snel.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hRjnM3Ld/20260217-155954.jpg

• PatrickC
nlscavenger schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:41:
[Afbeelding]
Waar bestel je deze dan bij Arrow? Heb wel wat Arrow sites gevonden, maar shipping country laat zich niet instellen op Netherlands op een of andere manier.

• rgeerolf
  • Laatst online: 22:42
Ik heb dit weekend m’n eerste bestelling gedaan bij Arrow op https://www.arrowfilms.com/. Leuk om te horen dat het snel gaat. Hopelijk ook deze week binnen.

• nlscavenger
PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:49:
[...]

Waar bestel je deze dan bij Arrow? Heb wel wat Arrow sites gevonden, maar shipping country laat zich niet instellen op Netherlands op een of andere manier.
https://www.arrowfilms.com/ Je kan een Nederlandse adres invoeren tijdens de checkout. Als je de shipping country op United States zet, kom je op de USA site terecht waar je Amerikaanse releases kan bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door nlscavenger op 17-02-2026 20:01 ]

• ReVision.
  • Niet online
nlscavenger schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:41:
[Afbeelding]
Die boxset van Battles of Honour an Humanity is top, erg goede films allemaal. Sowieso ben ik wel een fan van Fukasaku die ook The Threat, The Fall of Ako Castle en natuurlijk Battle Royale heeft geregiseerd.

hoi

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:48

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81XKjDUkqhAcD0n9jeCu8zY0tbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YggUGqJ3046B9mfjOln5QiB0.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag een aantal Disney films (het gaat om de nieuwere live-action versies van de films) binnen gekregen. De 4K versies hebben geen NL audio en subs, maar de bijgevoegde blu-ray versie wel. Vooral handig dit voor de jonge familieleden, maar zelf zet ik toch de 4K versies aan. 😇

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 18-02-2026 11:02 ]

• ZesBarkiePK
TheVMaster schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:23:
[Afbeelding]
Vandaag een aantal Disney films binnen gekregen. De 4K versies hebben geen NL audio en subs, maar de bijgevoegde blu-ray versie wel. Vooral handig dit voor de jonge familieleden, maar zelf zernik toch de 4K versies aan. 😇
Leuk! Ik wil zelf ook nog graag een paar Disney klassiekers hebben, waaronder ook The Lion King. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar 4K versies met Nederlandse audio, puur voor de liedjes en de nostalgie, maar volgens mij bestaan die niet eens. Gelukkig zit bij deze uitgaven inderdaad de Blu-ray met NL audio erbij; dan zou ik waarschijnlijk toch eerder die versie opzetten haha.

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-03 20:48
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:44:
[...]

Leuk! Ik wil zelf ook nog graag een paar Disney klassiekers hebben, waaronder ook The Lion King. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar 4K versies met Nederlandse audio, puur voor de liedjes en de nostalgie, maar volgens mij bestaan die niet eens. Gelukkig zit bij deze uitgaven inderdaad de Blu-ray met NL audio erbij; dan zou ik waarschijnlijk toch eerder die versie opzetten haha.
Let op, TVMaster hierboven heeft de live-action remakes aangeschaft. Niet de klassiekers :-)
Van de klassiekers hebben - voor zover ik weet - de 4K's geen NL audio en ondertiteling.

Wel hebben een aantal een blu-ray versie erbij met NL-audio/ondertiteling. Dit is met name de UK-versies. Bijvoorbeeld van Aladdin, Snow White, Mulan en Toy Story. Bij films als Lion King, Beauty and the Beast en Little Mermaid weet ik het niet, staat in ieder geval niet op de hoes. Maar daarbij gaat het dus om de reguliere blu-ray die erbij zit. Net als de NL-varianten van de blu ray.

Ik weet dat de US-versie van The Prince Of Egypt NL audio/subs heeft op de reguliere blu-ray.

Van de live-action remakes hoef ik zelf echt niets te hebben, in mijn ogen is dat echt bagger. I.v.m. de kids houd ik het wat betreft de klassiekers bij de reguliere NL blu rays.

Edit: twee andere 4K's die ik heb zijn Nightmare Before Christmas (geen NL audio, wel NL subs), maar dit was bij de reguliere NL blu-ray ook zo. The Polar Express 4K heeft wél NL audio en subs.

[ Voor 4% gewijzigd door westers op 18-02-2026 11:05 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
westers schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:45:
[...]

Let op, TVMaster hierboven heeft de live-action remakes aangeschaft. Niet de klassiekers :-)
Van de klassiekers hebben - voor zover ik weet - de 4K's geen NL audio en ondertiteling.

Wel hebben een aantal een blu-ray versie erbij met NL-audio/ondertiteling. Dit is met name de UK-versies. Bijvoorbeeld van Aladdin, Snow White, Mulan en Toy Story. Bij films als Lion King, Beauty and the Beast en Little Mermaid weet ik het niet, staat in ieder geval niet op de hoes. Maar daarbij gaat het dus om de reguliere blu-ray die erbij zit. Net als de NL-varianten van de blu ray.

Ik weet dat de US-versie van The Prince Of Egypt NL audio/subs heeft op de reguliere blu-ray.

Van de live-action remakes hoef ik zelf echt niets te hebben, in mijn ogen is dat echt bagger. I.v.m. de kids houd ik het wat betreft de klassiekers bij de reguliere NL blu rays.
De live-action versies hebben overigens ook geen 4K audio/subs. Ben het met je eens dat de oude cartoons ook leuk zijn, maar ik vind de remakes niet perse slechter :-) De blu-ray versies (die erbij zitten) hebben trouwens wel gewoon NL audio/subs.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 14:33

freshy98

Atari

PatrickC schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:49:
[...]

Waarschijnlijk omdat je op Arrow Movies zat? Dat is de USA kant.
Arrow Films is de UK kant, en die verzenden wel naar Nederland.

• ZesBarkiePK
westers schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:45:
[...]

Edit: twee andere 4K's die ik heb zijn Nightmare Before Christmas (geen NL audio, wel NL subs), maar dit was bij de reguliere NL blu-ray ook zo. The Polar Express 4K heeft wél NL audio en subs.
Dank je wel! Ik wilde ze eigenlijk al een tijdje in huis halen en heb nu een aantal titels opgepikt via Amazon UK. Daar had ik eerlijk gezegd nog niet eerder gekeken voor Disney 4K’s, maar hun aanbod van klassieke Disney titels is verrassend goed.

Helaas hadden ze Jungle Book niet op voorraad, maar die komt vast nog wel een keer voorbij. :)

• nlscavenger
freshy98 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:29:
[...]

Waarschijnlijk omdat je op Arrow Movies zat? Dat is de USA kant.
Arrow Films is de UK kant, en die verzenden wel naar Nederland.
De Amerikaanse kant doet ook aan internationale verzending.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ZesBarkiePK schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:15:
Helaas hadden ze Jungle Book niet op voorraad, maar die komt vast nog wel een keer voorbij. :)
Jungle book bluray heb ik tijdje terug tweedehands gekocht op marktplaats.
Moet hem nog altijd keertje kijken :+

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:06:
[...]

Jungle book bluray heb ik tijdje terug tweedehands gekocht op marktplaats.
Moet hem nog altijd keertje kijken :+
Ik zie dat de Blu-rays ook wel heel erg goedkoop zijn bij Amazon UK, echt 4-5 gbp per stuk ofzo. Maar verwacht ook niet dat 4K upscale voor die films veel gaat toevoegen...tenzij ze opnieuw gescanned zijn natuurlijk.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TheVMaster schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:10:
[...]

Ik zie dat de Blu-rays ook wel heel erg goedkoop zijn bij Amazon UK, echt 4-5 gbp per stuk ofzo. Maar verwacht ook niet dat 4K upscale voor die films veel gaat toevoegen...tenzij ze opnieuw gescanned zijn natuurlijk.
Ik spreek over de originele jungle book, die is niet in 4k beschikbaar.
Die remakes vind ik niets toevoegen. De remake van "The lion king" vind ik zelfs ronduit slecht. Terwijl het origineel (in het Engels uiteraard) 1 van mijn favoriete films is.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:33:
[...]

Ik spreek over de originele jungle book, die is niet in 4k beschikbaar.
Die remakes vind ik niets toevoegen. De remake van "The lion king" vind ik zelfs ronduit slecht. Terwijl het origineel (in het Engels uiteraard) 1 van mijn favoriete films is.
Live Action is natuurlijk iets anders dan de geweldige originele animatiefilms. Je kunt dat niet vergelijken vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 18-02-2026 20:15 ]

• ZesBarkiePK
Als ik het even op een rijtje zet kom ik op 6 échte Disney klassiekers uit die tot nu toe op 4K Blu-ray zijn uitgebracht:

1. Snow White and the Seven Dwarfs (Sneeuwwitje en de zeven dwergen) – 1937
2. Cinderella (Assepoester) – 1950
3. The Little Mermaid (De kleine zeemeermin) – 1989
4. Beauty and the Beast (Belle en het Beest) – 1991
5. Aladdin – 1992
6. The Lion King (De Leeuwenkoning) – 1994

Op dit moment zitten ze trouwens allemaal in een 2 voor £30 actie bij Amazon UK. Ik kon het niet laten en heb ze alle 6 besteld.

Op mijn verlanglijstje staan in ieder geval nog:
• The Jungle Book
• The Sword in the Stone (Merlijn de Tovenaar)
• Robin Hood

• PatrickC
ZesBarkiePK schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:30:
Als ik het even op een rijtje zet kom ik op 6 échte Disney klassiekers uit die tot nu toe op 4K Blu-ray zijn uitgebracht:

1. Snow White and the Seven Dwarfs (Sneeuwwitje en de zeven dwergen) – 1937
2. Cinderella (Assepoester) – 1950
3. The Little Mermaid (De kleine zeemeermin) – 1989
4. Beauty and the Beast (Belle en het Beest) – 1991
5. Aladdin – 1992
6. The Lion King (De Leeuwenkoning) – 1994

Op dit moment zitten ze trouwens allemaal in een 2 voor £30 actie bij Amazon UK. Ik kon het niet laten en heb ze alle 6 besteld.

Op mijn verlanglijstje staan in ieder geval nog:
• The Jungle Book
• The Sword in the Stone (Merlijn de Tovenaar)
• Robin Hood
Actie werkt niet goed? Als ik er 6 in mijn mandje leg, krijg ik maar 1 keer de korting. €142,11 incl. verzendkosten…

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:11:
[...]

Actie werkt niet goed? Als ik er 6 in mijn mandje leg, krijg ik maar 1 keer de korting. €142,11 incl. verzendkosten…
Ik heb er 4 in m’n mandje en ik krijg wel 4x de korting. Worden ze wel allemaal op dezelfde dag bezorgd? Dat is volgens mij een van de voorwaarden…en ze moeten door Amazon zelf verkocht worden. Van sommige van die films zijn ook 3rd party exemplaren zag ik.

• PatrickC
TheVMaster schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:31:
[...]

Ik heb er 4 in m’n mandje en ik krijg wel 4x de korting. Worden ze wel allemaal op dezelfde dag bezorgd? Dat is volgens mij een van de voorwaarden…en ze moeten door Amazon zelf verkocht worden. Van sommige van die films zijn ook 3rd party exemplaren zag ik.
Allemaal geleverd op 24 februari en allemaal door Amazon. Als ik er steeds maar 2 uitkies, werkt de korting steeds wel, maar ik ga niet 3 orders plaatsen, want 3 x die extreem hoge verzendkosten. Geen idee waarom het niet werkt…

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 18-02-2026 22:04 ]

• PatrickC
Even een chat geopend op amazon UK… ongelofelijk… wat een bedrijf…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHvb2P5AJk9jn36Z9Oj4O0fwqfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuhLytRb2rw5jWWeOALDirqH.jpg?f=fotoalbum_large

• PatrickC
Ik heb het ook nog even geprobeerd met die 6 Disney films… of ik er nu 2, 4 of 6 in mijn mandje leg, ik krijg maar 1 x de korting.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Naar dit soort "support" evolueert letterlijk elk bedrijf. Fantastisch hé die "evolutie" van de mensheid.

• PatrickC
daffie82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:46:
[...]

Naar dit soort "support" evolueert letterlijk elk bedrijf. Fantastisch hé die "evolutie" van de mensheid.
En het was niet eens een AI bot… denk ik… hij heette Charles… zou toch niet King Charles geweest zijn? :+

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nope, hier ook no joy. Bizar wel.

• PatrickC
Amazon UK is gewoon een vreemde webshop. Heb jij nog steeds zo’n lage verzendkosten daar @daffie82 ? £2,80 per delivery in België, terwijl het voor Nederland £10,49 is. Duitsland is net als Nederland , terwijl Luxemburg net als België is.

[ Voor 41% gewijzigd door PatrickC op 18-02-2026 23:11 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Yep nog steeds zo laag hier. Gewoon verhuizen makker. Van mij mag je komen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:43:
[...]

Allemaal geleverd op 24 februari en allemaal door Amazon. Als ik er steeds maar 2 uitkies, werkt de korting steeds wel, maar ik ga niet 3 orders plaatsen, want 3 x die extreem hoge verzendkosten. Geen idee waarom het niet werkt…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4XsIELbtVvYNhF2l6DIVrLlX0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLCdhLTGvZJOMpPg6tJoOjNn.jpg?f=fotoalbum_large
Het lijkt er idd op dat de korting gewoon verdeeld wordt over het aantal films, ik heb nu 4 films en krijg ‘maar’ GBP 2,58 korting per film. Wat overigens wel weer GBP 15,00 per film zou betekenen, maar het totaal komt dan niet op 70 GBP uit, maar 81 (dus toch 10 GBP meer).

Als ik twee films in m’n mandje doe, dan zie ik wel dat ik 5 GBP per film kortingt krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 18-02-2026 23:29 ]

• PatrickC
daffie82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:19:
Yep nog steeds zo laag hier. Gewoon verhuizen makker. Van mij mag je komen.
Ik woon als Noord-Limburger al kortbij België… wellicht kan België gewoon een stukje Zuid-Nederland annexeren? Is ook beter voor het betalen van belastingen (onze befaamde Box 3) volgens mij. :+

• PatrickC
TheVMaster schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:26:
[...]

[Afbeelding]
Het lijkt er idd op dat de korting gewoon verdeeld wordt over het aantal films, ik heb nu 4 films en krijg ‘maar’ GBP 2,58 korting per film. Wat overigens wel weer GBP 15,00 per film zou betekenen, maar het totaal komt dan niet op 70 GBP uit, maar 81 (dus toch 10 GBP meer).

Als ik twee films in m’n mandje doe, dan zie ik wel dat ik 5 GBP per film kortingt krijg.
Die £2,58 is er al vanaf gehaald per film, dus die £17,58 is al minus dat bedrag. En met verzendkosten erbij is het dan £81.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:32:
[...]

Die £2,58 is er al vanaf gehaald per film, dus die £17,58 is al minus dat bedrag. En met verzendkosten erbij is het dan £81.
Ja, als ik er 2 films uitgooi, dan krijg ik wel 5 GBP discount. Hang nu ook met support in een chat.

• PatrickC
TheVMaster schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:39:
[...]

Ja, als ik er 2 films uitgooi, dan krijg ik wel 5 GBP discount. Hang nu ook met support in een chat.
Charles heeft het druk vanavond!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:07:
[...]

Charles heeft het druk vanavond!
Ik chat met Kelly, maar Kelly snapt niet heo het werkt dus ik leg haar ff uit hoe hun discounts werken en wat de voorwaarden zijn.

Heb de voorwaarden even tegen een ChatGPT aangehouden en volgens GPT zou je gewoon 60 of 90 GBP moeten betalen, aangezien er nergens gesproken wordt over een maximaal aantal films waarvoor de discount van toepassing is.

Na lang aandringen wordt ik nu doorgeschakeld naar het ‘Amazon Escalations Team’. :P

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 19-02-2026 00:31 ]

• PatrickC
Haha.., ik heb ChatGPT ook gevraagd eerder vanavond waarom we in NL zo’n hoge verzendkosten hebben. Die kwam met een heel lang verhaal… klein stukje daarvan…
Belgium isn’t exempt from customs, but because Amazon defines shipping zones differently for each EU market member, they can price Belgium services more cheaply than for the Netherlands — likely due to historical volume, carrier rates, and negotiated contracts.
..
Amazon charges significantly more to ship the same DVDs/Blu-rays to the Netherlands than to Belgium because of how they’ve structured international shipping zones and the underlying logistics and customs costs — not because the actual physical distance is dramatically different.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheVMaster schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:12:
[...]

Ik chat met Kelly, maar Kelly snapt niet heo het werkt dus ik leg haar ff uit hoe hun discounts werken en wat de voorwaarden zijn.

Heb de voorwaarden even tegen een ChatGPT aangehouden en volgens GPT zou je gewoon 60 of 90 GBP moeten betalen, aangezien er nergens gesproken wordt over een maximaal aantal films waarvoor de discount van toepassing is.

Na lang aandringen wordt ik nu doorgeschakeld naar het ‘Amazon Escalations Team’. :P
…en we worden weer doorverbonden (iets van kastje naar d emuur)..

Thank you for waiting.Please stay connected, I'm a Digital Escalation Supervisor and this promotion can be better handled by the relevant team, I will transfer you now.

We zijn onderhand ook wel een uur verder….en dat voor 10 GBP

Maar het is gelukt, gewoon bestellen en ik kan dan via de chat een refund krijgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owxFpRgdlQPecGrbHVwI2K4XGYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDLizfmykukyqVuBABSzTsLn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 19-02-2026 00:53 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:37:
Haha.., ik heb ChatGPT ook gevraagd eerder vanavond waarom we in NL zo’n hoge verzendkosten hebben. Die kwam met een heel lang verhaal… klein stukje daarvan…

[...]
Wel gek ook, want in NL zit volgens mij een groot distributiecentrum van Amazon, toch?

• PatrickC
TheVMaster schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:39:
[...]

Wel gek ook, want in NL zit volgens mij een groot distributiecentrum van Amazon, toch?
Mijn hele gemeente staat inmiddels vol met logistieke dozen… daar zit zeker ook wel een Amazon magazijn tussen. Maar ik verwacht niet dat Amazon UK releases van 4K blu-rays in NL magazijnen opslaat. Hier liggen denk ik de Duitse en Frans/Nederlanse versies.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Arrow Film is ook snel met leveren btw…vandaag deze ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjaR-wiqjEUBaqYfWSUF9Pw2sw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhDE4RwBEIt9z4QiOl2xcspF.jpg?f=fotoalbum_large

• ReVision.
  • Niet online
Zei daar iemand Arrow 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fYX7hPn0/IMG-20260219-103721.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 19-02-2026 10:46 ]

hoi

• PatrickC
Laatste aanwinst… was €36,80 inclusief verzendkosten, dus net iets meer dan €6 per film. Het is een Franse boxset, maar alles met NL ondertiteling. Daarmee heb ik nu alle MI films in 4K blu-ray.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxU5QfxhtQiU2RdZcMMDgOKqW90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoOiGjelRAcJOoGRAXsK996h.jpg?f=fotoalbum_large

• rgeerolf
  • Laatst online: 22:42
Order van zondag van arrowfilms.com vandaag binnengekomen. Wat een verschil in snelheid met Rarewaves!

Trouwens:
https://4k-ultra-hd.fr/film/fight-club-4k-steelbook
Hier kijk ik wel naar uit.

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-03 15:16
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:40:
Laatste aanwinst… was €36,80 inclusief verzendkosten, dus net iets meer dan €6 per film. Het is een Franse boxset, maar alles met NL ondertiteling. Daarmee heb ik nu alle MI films in 4K blu-ray.
[Afbeelding]
Heb je mogelijk een linkje?

• PatrickC
Gekocht bij amazon.fr, “ Mission: Impossible - Collection 6 film 4K”.
Die van mij kwam van ‘momox fr’, maar nu is die door Amazon zelf geleverd de goedkoopste voor €41,99 excl. verzendkosten. Nog steeds best een mooie prijs voor die box,maar dus wel bijna €10 duurder.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Als je trouwens de uitgebreidere set wilt, die met de blu-Rays erbij (waar de extra’s opstaan). Dan is de US versie een betere optie, daar zitten ook overal gewoon NL subs bij.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 20-02-2026 10:00 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53

Vrijdag

De Zwarte

Hier hebben we het niet over }:|

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 20-02-2026 10:09 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PatrickC
TheVMaster schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:58:
[...]

Als je trouwens de uitgebreidere set wilt, die met de blu-Rays erbij (waar de extra’s opstaan). Dan is de US versie een betere optie, daar zitten ook overal gewoon NL subs bij.
Werken die standaard blu-rays ook in Regio B? Ik had de blu-ray box al met de eerste 5 films, dus een box met alleen de 4K blu-rays, zonder de blu-ray extra’s, vond ik niet zo’n probleem.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:14:
[...]

Werken die standaard blu-rays ook in Regio B? Ik had de blu-ray box al met de eerste 5 films, dus een box met alleen de 4K blu-rays, zonder de blu-ray extra’s, vond ik niet zo’n probleem.
Dat is onze regio toch? Ik heb er geen moeite mee om ze af te spelen. Het gaat om deze set.

• ReVision.
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:15:
[...]

Dat is onze regio toch? Ik heb er geen moeite mee om ze af te spelen. Het gaat om deze set.
Amerika is Regio A en geen regio B. Nu zijn deze blurays toevallig regiovrij maar dat is in 9 van de 10 gevallen niet zo bij Amerikaanse releases

hoi

• PatrickC
TheVMaster schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:15:
[...]

Ja, B is onze regio. Op blu-ray.com staan 2 boxen op dezelfde barcode. Bij de 2e staat region B als untested. Bij jouw link staat wel dat ze op region B werken.

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-03 15:16
Het zou mij ook alleen om de 4k edities gaan. Ik vind extra's kijken voor een keertje wel leuk, maar uiteindelijk wil ik de film gewoon zien uiteraard. Het zal dus deze 6-box worden en wat losse films.

• Teddieke
Recente aankopen.
FF-serie is een beetje voor de heb. Uiteraard heel popcorn-waardig en kon de set niet laten liggen.
Fury is een upgrade en BB is nu compleet.
Ongeveer 100 euro voor betaald. Blij mee!

Nu Fast X nog zoeken. 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMcPbCY0tNfUiB8uAX3abL5x8lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Dk38fqe8Y6HlzskyD3zsbP3.jpg?f=fotoalbum_large

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:46

MasterCypher25

Miss Patriotic

Bij Bol gewoon te verkrijgen, al kan het dat de prijs je tegenstaat.....

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:17:
[...]

Amerika is Regio A en geen regio B. Nu zijn deze blurays toevallig regiovrij maar dat is in 9 van de 10 gevallen niet zo bij Amerikaanse releases
I know, maar bij de set die ik heb werkt het dus. Dat was volgens mij ook de vraag.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Teddieke schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:05:
Recente aankopen.
FF-serie is een beetje voor de heb. Uiteraard heel popcorn-waardig en kon de set niet laten liggen.
Fury is een upgrade en BB is nu compleet.
Ongeveer 100 euro voor betaald. Blij mee!

Nu Fast X nog zoeken. 😬

[Afbeelding]
Waar heb je die vandaan, die FF serie? 😎

• Teddieke
TheVMaster schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:25:
[...]

Waar heb je die vandaan, die FF serie? 😎
Marktplaats. Ik zag ‘m voorbij komen en heb eigenlijk meteen gehapt. Ik heb ze allemaal al eens op BR gehad maar die zijn er in een verkoopronde uitgegaan. Voor mij horen ze nu wel in de verzameling, zo in 4K.

@MasterCypher25 Klopt. De Hollander in mij zegt me toch even verder te zoeken. 😝

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 10:36
Met veel mazzel deze prachtige steelbook kunnen kopen voor €11,83. Waarschijnlijk een prijsfout want staat nu bij Bol voor €49,95 via een andere externe partij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv18Zwuc0iI5sxa2YFTc-v50BXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r16S5ZvcobD0i3dDO9ehPx4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TASLPWyBPYqc200PqKsrOIaQqGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGVBqLYQ0dsXkl28drsHlqvY.jpg?f=fotoalbum_large

• PatrickC
ReVision. schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:40:
[...]

Ik heb de verleiding toch niet kunnen weerstaan. Bij Bol verkopen ze nu ook de Collectors Edition voor €64,99. Het is een prachtige film en een fantastische transfer het schijnt en deze Collectors Edition is toch wel speciaal en wellicht maar beperkt verkrijgbaar. Tot nu was Lawrence of Arabia Steelbook 4K mijn duurste aankoop voor één film, maar dat record is nu gebroken. Nu was Lawrence of Arabia alleen maar een steelbook natuurlijk en dit is toch wel heel anders. Dus…ook een JOLO voor mij! :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ini8OOXFitHo7FlhVhwiH3oNoCw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IJpk0rdLYC1zJyw2QbJrLvgr.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 20-02-2026 12:43 ]

• ZesBarkiePK
MasterCypher25 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:19:
[...]

Bij Bol gewoon te verkrijgen, al kan het dat de prijs je tegenstaat.....
Zit die film niet meer in de 2 voor 30 actie? Het is echt karig bij Bol.com de laatste tijd.

• ZesBarkiePK
JdJtA schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:52:
Met veel mazzel deze prachtige steelbook kunnen kopen voor €11,83. Waarschijnlijk een prijsfout want staat nu bij Bol voor €49,95 via een andere externe partij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit vind ik de mooiste steelbook van Wonka. Al moet ik eerlijk zeggen dat je foto het nog niet echt recht aan doet. Er zijn volgens mij 3 verschillende steelbooks van Wonka in omloop. Maar van deze krijg je toch spontaan trek in chocola.

[ Voor 5% gewijzigd door ZesBarkiePK op 20-02-2026 13:33 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Zit die film niet meer in de 2 voor 30 actie? Het is echt karig bij Bol.com de laatste tijd.
Nope, zitten er niet meer in, geen enkel deel meer..... :N

• Teddieke
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Het is een soort basis aan films die in die actie staan en soms staat er ineens even een andere in.
Heb het binnen 1 dag al eens zien gebeuren dat er een film bijkwam en ook weer weg was.

Geen idee waarop ze die actie baseren. Geen pijl op te trekken. Vooral vaak kijken. 😁

Ik heb ook een zooitje films op mijn verlanglijstje staan maar daar krijg ik nauwelijks notificaties van, terwijl ze soms wel een paar euro goedkoper zijn geworden.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:22
MasterCypher25 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:44:
[...]

Nope, zitten er niet meer in, geen enkel deel meer..... :N
Bol is al jaren kut met peren. Ze hadden altijd 10 blurays voor €50. Al jaren niet meer.

SiberischeHusky Shepsky

• ReVision.
  • Niet online
Vroeger kon je een volledig brood kopen voor 0.10 cent, tegenwoordig ook niet meer. Belachelijk!

hoi

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:22
ReVision. schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:13:
Vroeger kon je een volledig brood kopen voor 0.10 cent, tegenwoordig ook niet meer. Belachelijk!
Is geen argument. Er zijn nog zat blurays te vinden voor 5-10€. Enkel is daar geen actie meer op. De films zijn niet duurder geworden ofzo. De actie is gewoon gestopt vanuit de distributeur. Geen idee waarom

SiberischeHusky Shepsky

• ZesBarkiePK
Nieuwe aankopen uit de The Criterion Collection! Natuurlijk wil ik ze allemaal graag zien, maar naar de Fantastic Mr. Fox ben ik extra benieuwd. Als kind heb ik het gelijknamige boek van Roald Dahl meerdere keren gelezen, maar de film heb ik tot nu toe nog niet gezien.

Dazed and Confused is zo’n film die eigenlijk nergens écht over gaat, maar die ik vroeger een paar keer bij een vriend heb gekeken. Ik hoop dat hij nog net zo leuk is als toen.

Kortom: ik hoef me dit weekend in ieder geval niet te vervelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWyOgNfy7pmAzhdIQwZ9lm2Ejj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rZFfHMRHO6Q1ntxSrhoGX2y.jpg?f=fotoalbum_large

• ReVision.
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:41:
Nieuwe aankopen uit de The Criterion Collection! Natuurlijk wil ik ze allemaal graag zien, maar naar de Fantastic Mr. Fox ben ik extra benieuwd. Als kind heb ik het gelijknamige boek van Roald Dahl meerdere keren gelezen, maar de film heb ik tot nu toe nog niet gezien.

Dazed and Confused is zo’n film die eigenlijk nergens écht over gaat, maar die ik vroeger een paar keer bij een vriend heb gekeken. Ik hoop dat hij nog net zo leuk is als toen.

Kortom: ik hoef me dit weekend in ieder geval niet te vervelen.

[Afbeelding]
Zeer goede aankoop, ik heb ze letterlijk ook allemaal van Criterion behalve The Irishman wat ik zelf niet zo'n geweldige film vond.

hoi

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 10:36
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:31:
[...]

Dit vind ik de mooiste steelbook van Wonka. Al moet ik eerlijk zeggen dat je foto het nog niet echt recht aan doet. Er zijn volgens mij 3 verschillende steelbooks van Wonka in omloop. Maar van deze krijg je toch spontaan trek in chocola.
Eens, in het echt (en/of met beter licht) zijn de kleuren nog veel mooier. Vanavond onder het genot van een stuk(je) chocola de film nog maar eens bekijken want die vond ik ook zeker niet slecht.

• PatrickC
Je moet die 2 voor €30 dagelijks in de gaten houden. Gisteren stond Ferrari 4K er ineens weer bij. Die had ik nog gemist, toen deze al eerder in de actie zat. Vandaag zit ie er al weer niet meer in. Het blijft ook lastig als je al een flinke verzameling hebt… je moet geluk hebben dat er 2 in de actie zitten die je nog wou hebben.

• Bundin
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:34:
[...]

Ik heb de verleiding toch niet kunnen weerstaan. Bij Bol verkopen ze nu ook de Collectors Edition voor €64,99. Het is een prachtige film en een fantastische transfer het schijnt en deze Collectors Edition is toch wel speciaal en wellicht maar beperkt verkrijgbaar. Tot nu was Lawrence of Arabia Steelbook 4K mijn duurste aankoop voor één film, maar dat record is nu gebroken. Nu was Lawrence of Arabia alleen maar een steelbook natuurlijk en dit is toch wel heel anders. Dus…ook een JOLO voor mij! :P
[Afbeelding]
Hou eens op daarmee! Nu heb ik 44 euro uitgegeven aan een steelbook waarvan ik tot nu gewoon prima niet wist dat ie bestond... Deze mag naast Lawrence. De extra loot hoef ik niet, die bekijk ik een keer en gaat dan een la in, maar het is wel een mooie set.

• PatrickC
Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:41:
[...]

Hou eens op daarmee! Nu heb ik 44 euro uitgegeven aan een steelbook waarvan ik tot nu gewoon prima niet wist dat ie bestond... Deze mag naast Lawrence. De extra loot hoef ik niet, die bekijk ik een keer en gaat dan een la in, maar het is wel een mooie set.
Nou.. Ben Hur 4K is hier toch wel al eerder besproken, ook de steelbook en collectors edition. 8)
Hij zal heel mooi staan langs de steelbook van Lawrence of Arabia! :P

Het mooie van het verzamelen van deze films is dat je ze ook kunt uitstallen. En de Collector Editions krijgen dan een speciaal plekje in de kasten. Ik zou dan ook nooit al die doosjes weg kunnen doen en dan de schijfjes in een plastic hoesje in een box stoppen. Zonde! 8)

• Bundin
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:48:
[...]

Nou.. Ben Hur 4K is hier toch wel al eerder besproken, ook de steelbook en collectors edition. 8)
Selectief lezen/onthouden scheelt een hoop geld! Maar ik ben een sucker voor de classics, zeker die uit het epische 65mm tijdperk. Zijn er nog meer behalve deze 2 die ik ga willen?

• PatrickC
Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:53:
[...]

Selectief lezen/onthouden scheelt een hoop geld! Maar ik ben een sucker voor de classics, zeker die uit het epische 65mm tijdperk. Zijn er nog meer behalve deze 2 die ik ga willen?
In het rijtje Lawrence of Arabia en Ben Hur, past ook wel Spartacus.

4K is erg geschikt voor oude films als deze een nieuwe goede 4K transfer krijgen. Zo heb ik ook een Alfred Hitchcock box en Humprey Bogart box. Maar dan moet je wel houden van dit soort oudere films.
The Ten Commandments is ook een erg goede transfer. Verder mag de Godfather Trilogy natuurlijk niet ontbreken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 20-02-2026 16:17 ]

• ZesBarkiePK
PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:35:
Je moet die 2 voor €30 dagelijks in de gaten houden. Gisteren stond Ferrari 4K er ineens weer bij. Die had ik nog gemist, toen deze al eerder in de actie zat. Vandaag zit ie er al weer niet meer in. Het blijft ook lastig als je al een flinke verzameling hebt… je moet geluk hebben dat er 2 in de actie zitten die je nog wou hebben.
Bol.com zou pas echt ideaal zijn als ze een wat breder aanbod hadden. De acties lopen vaak flink achter op wat ze in de Verenigde Staten of het Verenigd Koninkrijk aanbieden.

Gelukkig werkt DHL hier altijd probleemloos, dus ik kijk tegenwoordig vooral bij Amazon.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:09:
[...]

Bol is al jaren kut met peren. Ze hadden altijd 10 blurays voor €50. Al jaren niet meer.
Weet ik niet, kom er nog geen 1,5 jaar, dus kan het niet bevestigen, noch ontkennen....

Ennuh, gooi eens met je eigen vleeswaren! :P

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:53:
[...]

Gone with the wind misschien? ;) Cat on a hot, tin roof?

• ZesBarkiePK
Ik zou ook zeggen; Lawrence of Arabia en 2001 A Space Odyssey niet te vergeten. Maar dat zijn ook wel bekende films dus misschien heb je die al gezien?

[ Voor 33% gewijzigd door ZesBarkiePK op 20-02-2026 18:15 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:07

franssie

Save the albatross

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:14:
Ik zou ook zeggen; Lawrence of Arabia en 2001 A Space Odyssey niet te vergeten. Maar dat zijn ook wel bekende films dus misschien heb je die al gezien?
Nooit geweten dat Space Oddity op 70mm was geschoten, nice. Toch eens kijken of ik die nu wel of niet op 4K UHD heb liggen.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ReVision.
  • Niet online
Als je echt het maxinale van 70mm wil genieten dan moet je het natuurlijk ook in 70mm kijken. Dan heeft een een resolutie van 12-14K ipv "slechts" 4K.

Helaas zijn er maar twee bioscopen in NL die 70mm hebben (maar ook 65 en 35mm) en af en toe in film in dat formaat laten zien. Want dat is wel echt een hele andere beleving dan thuis op 4K ;)

hoi

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:48:
[...]

Hij zal heel mooi staan langs de steelbook van Lawrence of Arabia! :P

Het mooie van het verzamelen van deze films is dat je ze ook kunt uitstallen. En de Collector Editions krijgen dan een speciaal plekje in de kasten. Ik zou dan ook nooit al die doosjes weg kunnen doen en dan de schijfjes in een plastic hoesje in een box stoppen. Zonde! 8)
Klopt. Daarom doe ik ook beide. Op een rekje regelmatig de eye catchers zetten (hier al gepost), al de rest in een plastic hoesje met een viltje met de cover erbij (hier ook al gepost).
Best of both worlds, zeker als je plaatsgebrek hebt.
ReVision. schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:42:
Als je echt het maxinale van 70mm wil genieten dan moet je het natuurlijk ook in 70mm kijken. Dan heeft een een resolutie van 12-14K ipv "slechts" 4K.

Helaas zijn er maar twee bioscopen in NL die 70mm hebben (maar ook 65 en 35mm) en af en toe in film in dat formaat laten zien. Want dat is wel echt een hele andere beleving dan thuis op 4K ;)
Welke 2 bioscopen zijn dat?

[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 20-02-2026 19:46 ]

• PatrickC
franssie schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:29:
[...]

Nooit geweten dat Space Oddity op 70mm was geschoten, nice. Toch eens kijken of ik die nu wel of niet op 4K UHD heb liggen.
Space Oddity? “Ground control to Major Tom…” ;)

• PatrickC
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:14:
2001 A Space Odyssey is inderdaad ook een geweldige transfer. Als film wellicht niet voor iedereen…
Als we het dan toch over sci-fi klassiekers hebben… Blade Runner… ook een top 4K transfer.

• nlscavenger
Eye Filmmuseum in Amsterdam, KINO in Rotterdam.

Ben heel lang niet meer in Eye geweest, maar heb daar Dunkirk en Hateful Eight op 70mm gezien. Ook Aliens gezien, maar dat is een blowup van 35mm.

EDIT: Er is een site die 70mm releases in Nederland bijhoudt https://www.70mm.nl/

[ Voor 13% gewijzigd door nlscavenger op 20-02-2026 20:02 ]

• PatrickC
Deze staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje. Ik heb de standaard 4K al, maar Interstellar is nou eenmaal één van mijn favoriete films. Maar €165 bij Bol is ‘iets’ te duur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G09ZzHXOBp69cVyeD8B0JfOLUg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLM8RxGY0yo9ceJvSgQXogRi.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:17:
Deze staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje. Ik heb de standaard 4K al, maar Interstellar is nou eenmaal één van mijn favoriete films. Maar €165 bij Bol is ‘iets’ te duur.
[Afbeelding]
Deze stond ook in mijn lijst. In Duitsland, heb ik deze box gezien voor 57€ maar niet gekocht stom eigenlijk.
Maar goed ik heb de steelbook, versie gekocht deze was 25€ geloof ik.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:17:
[Afbeelding]
€ 120,51 wel een optie dan? Bij Amazon.de inclusief verzendkosten :

https://www.amazon.de/-/e...r+4k+%2Caps%2C112&sr=8-12

• PatrickC
MasterCypher25 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:43:
[...]

€ 120,51 wel een optie dan? Bij Amazon.de inclusief verzendkosten :

https://www.amazon.de/-/e...r+4k+%2Caps%2C112&sr=8-12
Nee, dat is nog veel te veel. Hij was eerst veel goedkoper bij Amazon Italië… spijt dat ik ‘m toen niet gekocht heb.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:46:
[...]

Nee, dat is nog veel te veel. Hij was eerst veel goedkoper bij Amazon Italië… spijt dat ik ‘m toen niet gekocht heb.
Dat heb ik ook wel eens, dan zie je een film staan waarvan je denkt "die wil ik, maar eigenlijk een beetje te prijzig", naderhand zie je de prijs alleen maar omhoog gaan en kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je de film niet hebt aangeschaft.... :F

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste