• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:54
MasterCypher25 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:22:
[...]

Ik zou je eerder aanraden om voor een 7.1 setup te gaan, de surround back kan dan al dienen als Rear Back Height. In mijn huidige setup ben ik er nog niet zeker van of de Height speakers echt een verrijking zouden zijn, aangezien mijn speakers al vrij hoog staan. Als ik mijn fronts, surrounds en surround backs lager zou plaatsen, dan zou het, denk ik, wel verschil maken. Voor voorlopig ga ik eerst mijn huidige setup "upgraden" en dan kijk ik wel verder of ik er nog iets aan verander, maar dat zijn mijn 2 cents...
Ja alleen qua plaatsen van die 2 surrounds, gaat momenteel lastig. Ik zit met de zijkant tegen de muur, dan zou ik de bank moeten verzetten, maar ook natuurlijk een raam aan die kant. Ik denk op lange termijn de bank meer verzetten en dan als surround speaker 1 die op de muur kan. Aan de andere kant, dan alleen nog de kast verzetten, vandaar ook eerst de keuze om 5.1.4, die kan ik zonder gedoe plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvFHqf1ONFRZOFqnMvfVG4Nnbes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhFTSHJKhtdDJioBKu23u7Ed.jpg?f=fotoalbum_large
McRagefit schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:19:
[...]

Ik heb hier ook nog naar gekeken. Ik heb een Marantz SR6012, niet de nieuwste maar kan wel Atmos en heb de kanalen nog over. Heb me een beetje laten afschrikken door al het slechte dat je daar over leest, dus ben wel geïnteresseerd door jouw opmerking. Zeker gezien de prijs valt het wel eens uit te proberen... Ik zou ze in mijn geval op de surrounds of fronts kunnen plaatsen. Nog iemand ervaring mee?
Daarom zelf voor de Dali Alteco gekozen. Deze kunnen upfiring, maar ook gewoon tegen de muur op hoogte(downfiring), waarbij je dan ook of van voor naar achter of van links naar rechts. Als je de mlp als vierkant beschouwd. Upfiring doe jk zelf niet, Dolby zegt van plaats ze op de front, maar daar staan bij mij de dvd kasten boven tegen de muur. Nu het idee om ze boven de dvd kasten te plaatsen en dan downfiring.

Ook weer 2 mooie steelbooks binnen.

Big Fish is erg mooi met hoe het licht er op valt, alleen helaas geen 4k uitgave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lYfuiPfeqQE_rV7LRfQ5hS5MKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDaLPYCzcdBXRxspLi1HqOlL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVPcq86tsaYzdrI5VP66dU_cZ4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WU3PDeabwpO3k086V8mzT6bW.jpg?f=fotoalbum_large

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:42

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Big Fish is thans een mooie transfer in 4k.
https://www.blu-ray.com/movies/Big-Fish-4K-Blu-ray/286751/

Was blij om hem na al die jaren nog eens te herbekijken in volle 4k glorie.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:00
[...]
Heb me een beetje laten afschrikken door al het slechte dat je daar over leest, dus ben wel geïnteresseerd door jouw opmerking. Zeker gezien de prijs valt het wel eens uit te proberen...
Ja, mijn setup is ook redelijk onorthodox. Upfirings zet je normaal inderdaad bovenop je front speakers. In mijn geval staan ze dus boven op de DVD kasten en dus veel dichter bij het plafond. Voordeel daarvan is volgens mij dat je veel sneller de reflectie hebt, en dat het direct geluid sowieso ook al van bovenaf komt en niet van de bovenkant van je fronts. Nadeel is dat ze dan veel verder uiteen staan dan normaal de bedoeling is, aangezien ze dus links en rechts tegen de muur staan. Doordat ze echter nog altijd upfiren en niet rechtstreeks naar listening position, wordt dat wel een beetje verholpen waardoor het virtueel toch ergens vanaf het plafond lijkt te komen.

• Dagarkin
Twixie schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:06:
[...]

Ja, mijn setup is ook redelijk onorthodox. Upfirings zet je normaal inderdaad bovenop je front speakers. In mijn geval staan ze dus boven op de DVD kasten en dus veel dichter bij het plafond. Voordeel daarvan is volgens mij dat je veel sneller de reflectie hebt, en dat het direct geluid sowieso ook al van bovenaf komt en niet van de bovenkant van je fronts. Nadeel is dat ze dan veel verder uiteen staan dan normaal de bedoeling is, aangezien ze dus links en rechts tegen de muur staan. Doordat ze echter nog altijd upfiren en niet rechtstreeks naar listening position, wordt dat wel een beetje verholpen waardoor het virtueel toch ergens vanaf het plafond lijkt te komen.
Ben benieuwd. Hoe heb je ze trouwens gekalibreerd ivm upfiring. In theorie als ze bijna boven of idd op de speakers zoals Dolby adviseert. Ik kan ze dan ook alleen op de dvd kasten zetten, maar volgens mij in de receiver kan je de afstand instellen dus van speaker tot plafond tot mlp en dan zou dit denk ik vergelijkbaar moeten zijn met als ze rechtstreeks op de speaker staan. Denk ook dat het advies zo is samengesteld, omdat iedereen die Atmos gaat doen altjjd ook front speakers heeft en past dan makkelijk(in de meeste gevallen :P ). Ik ga misschien beiden testen en upfiring scheelt wel veel werk ipv direct aan de wand monteren.

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:54

MasterCypher25

Miss Patriotic

Voor wie het interesseert, Master and Commander op SBS9!

@Dagarkin

Ik zal later nog even reageren op jouw post van 18:04.

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:20
HMV opent dit jaar een winkel aan de Kalverstraat 8 in Amsterdam.

https://www.theretailbull...e-netherlands-22-12-2025/
HMV said store will offer a deeper range of vinyl LPs and CDs than The Hague shop and will include a dedicated K-Pop area. There will also be a larger selection of films and collectors’ box sets on 4K and Blu-Ray, and double the range of t-shirts, collectables and books.

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:03
nlscavenger schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:23:
HMV opent dit jaar een winkel aan de Kalverstraat 8 in Amsterdam.

https://www.theretailbull...e-netherlands-22-12-2025/

[...]
Nét niet de oude locatie van de Fame. Maar toch erg leuk!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 15:50

freshy98

Atari

ferrywijn schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:37:
[...]

Nét niet de oude locatie van de Fame. Maar toch erg leuk!
Bestaat Fame nog, eigenlijk? Ben daar eind jaren 90 een of twee keer geweest, toen ik een OV kaart had.
Woonde in Enschede dus was een flinke reis.

• nlscavenger
freshy98 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:40:
[...]

Bestaat Fame nog, eigenlijk? Ben daar eind jaren 90 een of twee keer geweest, toen ik een OV kaart had.
Ze waren in 2015 verhuisd naar de kelder van de Media Markt vlakbij Amsterdam Centraal. Ben daar lange tijd niet meer geweest, dus weet niet of ze daar nog zitten.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TheVMaster schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:06:
[...]

Dat denk ik ook. Maar het gekke is, de set bestaat uit 3 disks. Twee daarvan zijn de ‘gewone’ blu-ray versie en de ander de Special Features. Beide disks hebben dezelfde melding.
Deze melding toevallig?
https://www.avsforum.com/posts/64443853/

je bent dus niet alleen met deze exacte problemen op een UB820. Niet dat het daarmee opgelost is...
Kan je de disk op een andere speler eens proberen? Desnoods bij iemand anders thuis?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Looks like we'll see a 4K of Magnolia in 2026 according to a Korean retailer's tease for next year! They also list Ben-Hur (1959), Eraser (1996), Gravity (2013), Mars Attacks! (1996), Interview With the Vampire (1994), and Gone With the Wind (1939)!

Deze titels zijn ondertussen blijkbaar ''confirmed''.
Kijk het meeste uit naar Magnolia en Gravity. Magnolia heb ik 20 jaar geleden of zo gezien en ik was toen ERG onder de indruk. Wil hem zeker dus opnieuw kijken in 4k glorie. En Gravity is visueel en qua audio top, sowieso een aankoop.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:56:
[...]

Deze melding toevallig?
https://www.avsforum.com/posts/64443853/

je bent dus niet alleen met deze exacte problemen op een UB820. Niet dat het daarmee opgelost is...
Kan je de disk op een andere speler eens proberen? Desnoods bij iemand anders thuis?
Ik heb verschillende andere spelers (Xbox Series X, blu-ray speler in een pc) geprobeerd en overal hetzelfde issue. De PC kan de disk wel lezen, want ik kan hem browseren maar afspelen doet hij niet.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als hij overal hetzelfde issue geeft dan ligt het echt aan de disk en niet aan de speler. Disk retour melden.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:52:
Als hij overal hetzelfde issue geeft dan ligt het echt aan de disk en niet aan de speler. Disk retour melden.
Ja heb ik gedaan. Moet hem nog ff afgeven bij het pakketpunt. Wel jammer, want ik had hem voor een goeie prijs gekocht.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
TheVMaster schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:26:
[...]

Ja heb ik gedaan. Moet hem nog ff afgeven bij het pakketpunt. Wel jammer, want ik had hem voor een goeie prijs gekocht.
Het was Interstellar toch? Die zit altijd in de 2 voor €30 actie van Bol. Gewoon even geduld hebben. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Dagarkin
MasterCypher25 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:54:
Voor wie het interesseert, Master and Commander op SBS9!

@Dagarkin

Ik zal later nog even reageren op jouw post van 18:04.
Ik had nog een topic ivm atmos, maar kunnen in dat topic ook verder. Nu weer veel twijfels ivm inregelen.Dolby atmos 5.1.2 vraag om atmos via boekenkast

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Het was Interstellar toch? Die zit altijd in de 2 voor €30 actie van Bol. Gewoon even geduld hebben. :)
Dat is een goeie, dan pik ik hem daar nog wel eens op.

• nlscavenger
Infernal Affairs Trilogy UHD en The Tox Box UHD (Toxic Avenger 1-4 en 2023 remake) ontvangen
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Hf0D8jg7/20260130-104715.jpg

Helaas heeft Infernal Affairs kartonnen sleeves. De schijfjes hebben krassen. Ik heb nieuwe cases bij Walvis Products besteld. Mijn dump files van Infernal Affairs zijn nog niet verwerkt in MakeMKV of KeyDB, dus kan die nog niet rippen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JjZKbX5W/20260130-105933.jpg

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:38

Gundogan

Rip and tear, until it is done

nlscavenger schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:56:
Infernal Affairs Trilogy UHD en The Tox Box UHD (Toxic Avenger 1-4 en 2023 remake) ontvangen
[Afbeelding]

Helaas heeft Infernal Affairs kartonnen sleeves. De schijfjes hebben krassen. Ik heb nieuwe cases bij Walvis Products besteld. Mijn dump files van Infernal Affairs zijn nog niet verwerkt in MakeMKV of KeyDB, dus kan die nog niet rippen.
[Afbeelding]
Die Infernal Affairs trilogy is wel gaaf (en duur). :9~ Dit is tot nu toe de enige manier om die op 4K te krijgen? Ik hoef eigenlijk alleen het eerste deel.

The Killer 4K van Arrow komt er ook aan in april:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHscqY-s4OF-MJ9yPcBU76NUYTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UOuNyAiqJAa6AS8Req0vQTql.avif?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• nlscavenger
Gundogan schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:21:
[...]

Die Infernal Affairs trilogy is wel gaaf (en duur). :9~ Dit is tot nu toe de enige manier om die op 4K te krijgen? Ik hoef eigenlijk alleen het eerste deel.
De 4K is alleen als trilogie te krijgen in verschillende landen.

• -AzErTy-
  • Laatst online: 06-03 19:49
[...]

Ik heb hier ook nog naar gekeken. Ik heb een Marantz SR6012, niet de nieuwste maar kan wel Atmos en heb de kanalen nog over. Heb me een beetje laten afschrikken door al het slechte dat je daar over leest, dus ben wel geïnteresseerd door jouw opmerking. Zeker gezien de prijs valt het wel eens uit te proberen... Ik zou ze in mijn geval op de surrounds of fronts kunnen plaatsen. Nog iemand ervaring mee?
Hier nu een 5.1.4 setup waarbij ik eerst 5.1.2 met upfiring had en na verhuis de stap naar dedicated speakers op hoogte/quasi tegen plafond.

Als front atmos ook de Dali Alteco C1 maar dus nu aan het plafond down-firing naar de main listener ipv upward vroeger. Ik vind het een merkbaar verschil, ondanks dat het plafond ideaal was voor upward-firing is de beleving in ruimtelijkheid nu merkelijk toegenomen. Met upfiring had ik altijd het gevoel de speaker te kunnen "lokaliseren".
De stap naar 4 atmos speakers is ook duidelijk merkbaar, initieel met 2 atmos speakers ervaarde je vooral een vergroting van de front wall of sound beleving en de 2 achterste voegen echt het "dynamische" aspect toe.
Helikopters, raket, kogels die nu echt doorheen de ruimte lijken de bewegen. Wat met slechts 2 atmos speakers niet correct lukt.

Heel belangrijk in mijn set-up was ook de stap van een budget 5.1 receiver toen het het nog 5.1 was naar een high-end Marrantz Cinema 40. Met dezelfde speakers kwamen opeens de rear's "tot leven" volgens mij omdat de budget receiver rated@ 60W per kanaal 2 channels driven het gewoon niet trok om deftig vermogen bij volledige belasting te geven.

Ook wat je als rear channel speaker gebruikt maakt echt enorm uit heb ik gemerkt. Initeel als rear Dali Oberon 1 (kleine bookshelf speaker) , dewelke verplaats zijn naar rear atmos en vervangen als rear door Klipsch RP260f.
De klipsch RP 260f waren de originele fronts en die zijn ge-upgrade naar Q-Acoustics Concept 500. Ooit de center nog eens upgraden en dan is het "af".

God does not play dice

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Finally! Heb hem samen met Hard Boiled en nog wat andere films in de pre-order gezet bij Zavvi :)

hoi

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:09
Gundogan schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:21:
[...]

The Killer 4K van Arrow komt er ook aan in april:

[Afbeelding]
The Arrow doet het goed met hun 4K-releases! (y)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

nlscavenger schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kak... Ik heb die Infernal Affairs set ook besteld. Dat worden dan heel snel aparte hoesjes voor de discs :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

• nlscavenger
Nyarlathotep schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:08:
[...]

Kak... Ik heb die Infernal Affairs set ook besteld. Dat worden dan heel snel aparte hoesjes voor de discs :(
Ik heb de schijfjes net in 2 UHD Amarays gestopt. De mediabook met kartonnen sleeves is echt belachelijk, al helemaal vanwege de hoge prijs. Ze hadden makkelijk en voor minder geld de discs in twee gewone Amarays kunnen doen net als hun Toxic Avenger set.

Gelukkig kon ik ondanks de krasjes gisteravond 1 en 2 zonder problemen op mijn UB824 kijken. Alle schijfjes heb ik geript en de BDInfo heb ik hier gepost voor de geïnteresseerden.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:31:
Verder is de verlichte afstandsbediening echt ontzettend fijn. Je kunt op Amazon.nl een replica kopen voor een tientje en als je, net als ik, vaak in het donker kijkt, kun je je lol niet op. Deze afstandsbediening werkt dus ook gewoon op de UB420/UB820. De knopjes hebben bovendien een prettige klik. Wat mij betreft echt een aanrader.
Gisteren de AB binnengekregen van Amazon en gisteravond gelijk maar even uitgetest. Man, man, man wat een goede AB is het! Kan bijna de krant lezen bij het licht wat dat ding geeft! Zeer zeker heel handig in een donkere kamer! Geen spijt van dat ik hem aangeschaft heb, hij zal in de toekomst zeker zijn ding doen! :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MasterCypher25 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:45:
[...]

Gisteren de AB binnengekregen van Amazon en gisteravond gelijk maar even uitgetest. Man, man, man wat een goede AB is het! Kan bijna de krant lezen bij het licht wat dat ding geeft! Zeer zeker heel handig in een donkere kamer! Geen spijt van dat ik hem aangeschaft heb, hij zal in de toekomst zeker zijn ding doen! :)
Had hem vrijdag al. Super fijne afstandsbediening. De knopjes zijn geen hoge kwaliteit maar het licht knopje maakt alles goed.

Verdere voordelen tov de originele 820 remote:
* heeft een - 10 sec knop en een +60 sec knop.
* heeft een knop "subtitle" waardoor je meteen in het subtitle menu kompt ipv altijd eerst via opties te moeten gaan.

Heel tevreden! @ZesBarkiePK nog eens bedankt!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:19
MasterCypher25 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:45:
[...]

Super leuk! En was het plug en play of moest je nog wel iets doen om de afstandsbediening te koppelen?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• ZesBarkiePK
@daffie82 Wat goed! En die extra functies zijn inderdaad erg handig om bij de hand te hebben.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:42:
[...]

Had hem vrijdag al. Super fijne afstandsbediening. De knopjes zijn geen hoge kwaliteit maar het licht knopje maakt alles goed.

Verdere voordelen tov de originele 820 remote:
* heeft een - 10 sec knop en een +60 sec knop.
* heeft een knop "subtitle" waardoor je meteen in het subtitle menu kompt ipv altijd eerst via opties te moeten gaan.

Heel tevreden! @ZesBarkiePK nog eens bedankt!
Hij stond bij mij voor morgen op de levering, dus 2 dagen eerder is geen slecht resultaat! De voordelen die jij opnoemt zijn zeker handig! Al heb ik er (nog) geen gebruik van gemaakt 8)
ZesBarkiePK schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:44:
[...]

Super leuk! En was het plug en play of moest je nog wel iets doen om de afstandsbediening te koppelen?
Nope, uitpakken, batterijtjes erin, richten en klaar! Werkte gelijk! Nog bedankt voor de tip! :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jup werkte meteen.

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
freshy98 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:40:
[...]

FAME Megastore Amsterdam - zo was de naam bij de Mediamarkt Amsterdam Centrum - bestaat niet meer. Iets van drie jaar geleden zijn ze echt helemaal gestopt. Geen idee wat er nu in de kelder van de Mediamarkt aan de Oosterdokskade zit. Vanaf 2015 waren er nog wel goede deals te scoren en was het assortiment veeel beter dan de HMV in België en Nederland nu. Het domein Fame.nl staat te koop. :)

edit: Ik kan geen faillissement vinden. Maar volgens een aantal reviews is er nog wel beperkt aanbod bij de Mediamarkt, maar niet zoals FAME. Is er iemand die meer weet? Echt zonde.

[ Voor 12% gewijzigd door Odeklontje op 01-02-2026 23:17 ]

• freshy98

freshy98

Atari

Odeklontje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:55:
[...]

FAME Megastore Amsterdam - zo was de naam bij de Mediamarkt Amsterdam Centrum - bestaat niet meer. Iets van drie jaar geleden zijn ze echt helemaal gestopt. Geen idee wat er nu in de kelder van de Mediamarkt aan de Oosterdokskade zit. Vanaf 2015 waren er nog wel goede deals te scoren en was het assortiment veeel beter dan de HMV in België en Nederland nu. Het domein Fame.nl staat te koop. :)
Hier in Den Haag ben ik al jaren niet meer bij de MediaMarkt gewest.
Er was steeds minder, en de nieuwe locatie is er sinds 2 of 3 jaar.
Nog nooit geweest.

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
freshy98 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:10:
[...]

Hier in Den Haag ben ik al jaren niet meer bij de MediaMarkt gewest.
Er was steeds minder, en de nieuwe locatie is er sinds 2 of 3 jaar.
Nog nooit geweest.
HMV Oxfordstreet blijft nog wel de moeder van alle winkels. HMV Vault in Birmingham ben ik nog nooit geweest.

• freshy98

freshy98

Atari

Odeklontje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:33:
[...]

HMV Oxfordstreet blijft nog wel de moeder van alle winkels. HMV Vault in Birmingham ben ik nog nooit geweest.
HMV in Oxfordstreet ben ik in 2006 geweest. Dat was wel indrukwekkend groot :-)

• PatrickC
Vandaag is het 2 februari, dus, Groundhog Day! Hoog tijd om die film weer eens in mijn blu-ray speler te stoppen. Voor mij toch wel één van de betere comedy’s uit begin jaren ‘90, met een glansrol van Bill Murray.
Ik heb alleen de reguliere blu-ray. De 4K schijnt maar een minimale upgrade te zijn.

Naast deze film, vind ik Lost In Translation, met Bill Murray en Scarlett Johansson ook een meesterwerkje. Daar is het nog steeds wachten op een 4K release volgens mij.

En als laatste, ben ik nog aan het wachten op een 4K release van ‘The Friend’, wederom met Bill Murray en met Naomi Watts. Deze film heeft wel een speciale betekenis voor mij, want iets vergelijkbaars is gebeurd in mijn leven een paar jaar terug, waar we de zorg kregen over een Sint Bernard hond, omdat zijn baasje helaas op jonge leeftijd overleed. In de film is het een Great Dane, ook een van de ‘gentle giants’. De film is al beschikbaar in 4K op Apple TV, maar mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar een 4K blu-ray.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 02-02-2026 08:58 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:56:
Vandaag is het 2 februari, dus, Groundhog Day! Hoog tijd om die film weer eens in mijn blu-ray speler te stoppen. Voor mij toch wel één van de betere comedy’s uit begin jaren ‘90, met een glansrol van Bill Murray.
Ik heb alleen de reguliere blu-ray. De 4K schijnt maar een minimale upgrade te zijn.
HA! Ik heb de 4K versie toevallig vanochtend klaar gelegd om vanvond te kijken ivm Groundhog Day :*)
Lost in Translation wil ik ook echt heel graag op 4K hebben, maar ook Sofia's Marie Antoinette met Kirsten Dunst wil ik in 4K hebben. Helaas lijkt er voor beide geen vaart in te zitten, maar ik kan altijd dromen :9~

hoi

• freshy98

freshy98

Atari

Movieguy365 melde afgelopen vrijdag dat er eindelijk een 4K komt van Enemy at the Gates.
Ik weet dat het niet een historisch heel accurate film is (van wat ik er over gelezen heb) maar blijf het een heel toffe en indrukwekkende film vinden.
Destijds nog in de bioscoop gezien. Erg blij dat ie er eindelijk op 4K komt.

Ik weet ook dat er in Japan een aantal jaren geleden als een uitgave was.
Beetje vaag verhaal, geloof ik.

• ZesBarkiePK
De 2 voor 30 bij Bol.com is weer begonnen. Helaas is het niet heel erg spannend.

Maar wel zijn nieuw in de actie; Ballerina (4K Ultra HD Blu-ray) en Ferrari (4K Ultra HD Blu-ray)

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:01
ZesBarkiePK schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:26:
De 2 voor 30 bij Bol.com is weer begonnen. Helaas is het niet heel erg spannend.

Maar wel zijn nieuw in de actie; Ballerina (4K Ultra HD Blu-ray) en Ferrari (4K Ultra HD Blu-ray)
Das mooi!
The Final Reckoning maakt mijn MI-collectie rond en heb Signs er nog bijgedaan als upgrade voor mijn bluray.

Mijn eerste 4Kaas dit jaar……
MI 1-8
Signs
Black Hawk Down

• PatrickC

Ferrari zit er al niet meer tussen. Wel MI Final Reckoning en Ballerina opgepikt. Mijn eerste 2 4K aankopen voor dit jaar.

• PatrickC
TheVMaster schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:36:
[...]

Dat is een goeie, dan pik ik hem daar nog wel eens op.
Hij zit niet in de 2 voor €30 actie deze keer helaas. Zul je net zien…

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

Oew, ik zoek de laatste Mission Impossible nog en die staat er ook tussen :+

• ZesBarkiePK
PatrickC schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:46:
[...]

Ferrari zit er al niet meer tussen. Wel MI Final Reckoning en Ballerina opgepikt. Mijn eerste 2 4K aankopen voor dit jaar.
Ik heb het idee dat Bol.com niet zoveel 4K titels meer op voorraad heeft. Dit is meestal een lang lopende actie, dus misschien komt er de komende weken nog iets bij. Ik wil zelf graag nog 2001: A Space Odyssey oppikken samen met Alien, dus zal ook nog even geduld moeten hebben.

• ZesBarkiePK
TheVMaster schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:58:
[...]

Oew, ik zoek de laatste Mission Impossible nog en die staat er ook tussen :+
Top! Ik wil trouwens die 6 movie collection nog eens in huis halen, had jij die op Amazon.com gekocht?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZesBarkiePK schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:00:
[...]

Top! Ik wil trouwens die 6 movie collection nog eens in huis halen, had jij die op Amazon.com gekocht?
Yes, ik heb de Amerikaanse versie hier liggen met 10 of 11 discs. UHD+Blu Ray en de blu-ray versie heeft van de laatste films zelfs 2 discs (1 met alleen maar extra's).

Had Dead Reckoning al liggen moet alleen the Final Reckoning nog.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
We zitten op het final medium. Mijn inschatting over digitale 8K content valt ook door de mand zo te zien.

nieuws: 'Na Sony en TCL stopt LG met 8k-televisies'

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:41:
We zitten op het final medium. Mijn inschatting over digitale 8K content valt ook door de mand zo te zien.

Redelijk begrijpenlijk en wat mij betreft ook helemaal prima. Ik was zelf toch niet van plan om te upgraden naar 8K hardware of ook allemaal 8K films te gaan kopen (als die uberhaupt ooit al zouden komen). Het lijkt mij beter als er geld wordt geinvesteerd in betere beeldtechniek voor 4K TV's en betere uitgaves van 4K UHD's want daar zit wat mij betreft meer dan genoeg ruimte voor verbetering.

hoi

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:08
Farabi schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:41:

Als ik lees hoeveel bandbreedte en serveropslag 4k video op bijvoorbeeld youtube en netflix al vereist, zelfs compressed, ben ik blij dat 8k niet mainstream lijkt te worden. Bovendien gaat door het compressen van de 4k steam al veel kwaliteit verloren, dus ik vraag me af in hoeverre 8k daar onder zou gaan lijden.

Ik zag laatst deze video waarin 35mm met de 4k disk van Spider-Man wordt vergeleken. Donders wat is die 35mm toch gedetailleerd, zou mooi zijn (zoals @ReVision. zei) als ze de techniek om film naar digitaal te transferren verbeteren. Maarja, ander verhaal, daar gaan TV-fabrikanten niet over.

• freshy98

freshy98

Atari

Pimmetjuuh schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:35:
[...]

Als ik lees hoeveel bandbreedte en serveropslag 4k video op bijvoorbeeld youtube en netflix al vereist, zelfs compressed, ben ik blij dat 8k niet mainstream lijkt te worden. Bovendien gaat door het compressen van de 4k steam al veel kwaliteit verloren, dus ik vraag me af in hoeverre 8k daar onder zou gaan lijden.

Ik zag laatst deze video waarin 35mm met de 4k disk van Spider-Man wordt vergeleken. Donders wat is die 35mm toch gedetailleerd, zou mooi zijn (zoals @ReVision. zei) als ze de techniek om film naar digitaal te transferren verbeteren. Maarja, ander verhaal, daar gaan TV-fabrikanten niet over.
Was dat de Blu-ray of the UHD Blu-ray?
BT.2020(vergeet altijd de exacte benaming) voegt al veel meer toe boven de 709 versie natuurlijk.
Of dat dan in de buurt komt van 35mm weet ik echt niet.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pimmetjuuh schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:35:
[...]

Als je al iets zoals Kaleidescape zou hebben in de EU kan je al massa's verbetering creëren tov UHD Bluray.
Zie : YouTube: HDR DV WCG ATMOS ANALYSIS ( Spider-Man 2002 ) 4K UHD Blu Ray REVIEW ...

• ReVision.
  • Niet online
Zal voor veel mensen anders zijn natuurlijk maar voor mij persoonlijk zou dat niet uitmaken. Ook al zou een film op streaming 100% gelijk zijn in kwaliteit als een 4K UHD dan zou ik een film als nog enkel fysiek kopen en niet gaan streamen.

Ik geef geen geld uit aan media als ik het niet daadwerkelijk bezit, want van een fysieke disc kan je er een backup maken, blijft het altijd beschikbaar en kan je het zo nodig ook weer doorverkopen.

Om dezelfde reden heb ook nooit digitale games gekocht en zijn al mijn games een fysieke release. Daarnaast heb ik ook een flinke CD en LP collectie waar ik heel blij mee ben :)

[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 02-02-2026 13:58 ]

hoi

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:53:
Zal voor veel mensen anders zijn natuurlijk maar voor mij persoonlijk zou dat niet uitmaken. Ook al zou een film op streaming 100% gelijk zijn in kwaliteit als een 4K UHD dan zou ik een film als nog enkel kopen en niet gaan streamen.

Ik geef geen geld uit aan media als ik het niet daadwerkelijk bezit, want van een fysieke disc kan je er een backup maken, blijft het altijd beschikbaar en kan je het zo nodig ook weer doorverkopen.

Om dezelfde reden heb ook nooit digitale games gekocht en zijn al mijn games een fysieke release. Daarnaast heb ik ook een flinke CD en LP collectie waar ik heel blij mee ben :)
Begrijp ik helemaal. Zo denk ik er in principe ook over. Wil een film ook gewoon in mijn bezit hebben.
Op Kaleidescape kan je ook kopen maar als zij hem uit hun catalogus halen kan je hem volgens mij niet meer afspelen.

Nu hebben we die keuze gelukkig nog (streamen of de UHD Blu-ray kopen). Ik vrees echter binnen 5 tot 10 jaar misschien niet meer die keuze te hebben :-(

• freshy98

freshy98

Atari

daffie82 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:57:
[...]

Begrijp ik helemaal. Zo denk ik er in principe ook over. Wil een film ook gewoon in mijn bezit hebben.
Op Kaleidescape kan je ook kopen maar als zij hem uit hun catalogus halen kan je hem volgens mij niet meer afspelen.

Nu hebben we die keuze gelukkig nog (streamen of kopen). Ik vrees echter binnen 5 tot 10 jaar misschien niet meer.
Exact hetzelfde als streamen dus. Je koopt niks, je hebt een abonnement op een item voor zo lang zij het aanbieden.
En of je dat abonnement nou in één keer afkoopt of per maand betaald, dat staat er los van.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@freshy98 je begrijpt me verkeerd. Dat weet ik ook wel. Dat zeg ik ook letterlijk.

Wat ik bedoel met : ''nu hebben we de keuze nog (streamen of kopen)'', bedoel ik dus streamen of een UHD Bluray kopen.
Dat laatste heb ik mijn twijfels over of dit gaat blijven bestaan. Al doen we hier wel allemaal ons best om het levend te houden :-)

Zal mijn originele post aanpassen zodat het duidelijker is.

• Farabi
  • Niet online
dat 'hebben, hebben' gevoel ben ik een jaar of 10 geleden al kwijtgeraakt. had een grote collectie die ik flink heb uitgedund. ik heb liever het gemak van de streamingdiensten waar meerdere gezinsleden mobiel kunnen kijken. niet verbonden aan een bluraytje of spelertje. Ik dacht, waarom moet ik nu een film of game tot het einde der tijd hebben? is dat nu echt zo belangrijk?

ik merk steeds meer dat ik niet het beste van de beste hoef. ben tegenwoordig al blij met een goede 4K streamingktje. alsnog mooi om te zien wat mensen hier voor spul binnenhalen. blijf nieuwsgierig meekijken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 02-02-2026 16:06 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:24:
@freshy98 je begrijpt me verkeerd. Dat weet ik ook wel. Dat zeg ik ook letterlijk.

Wat ik bedoel met : ''nu hebben we de keuze nog (streamen of kopen)'', bedoel ik dus streamen of een UHD Bluray kopen.
Dat laatste heb ik mijn twijfels over of dit gaat blijven bestaan. Al doen we hier wel allemaal ons best om het levend te houden :-)

Zal mijn originele post aanpassen zodat het duidelijker is.
Vraag me af of dat ooit gaat verdwijnen. Er zijn natuurlijk altijd plekken in de wereld waar je slechte verbindingen hebt en mensen wel graag in 4K (in hoge kwaliteit) hun media willen consumeren. Kan me niet voorstellen dat producenten dat stuk van de taart laten liggen. Al valt of staat alles met vraag/aanbod en natuurlijk de prijs van de productie van 4K UHD schijfjes. Snap trouwens nooit zo heel goed waarom ze niet gewoon wereldwijd 1 UHD disk uitbrengen. Extra ondertitels toevoegen zorgt niet voor enorm veel extra overhead op een disk. De audio streams natuurlijk wel, maar goed ze brengen films volgens mij nu ook al niet meer uit met alle lokale audiosporen.

• ZesBarkiePK
Ik heb het lang genoeg gedaan hoor, maar ik merk nu dat ik eigenlijk niet meer echt van films op streamingdiensten kan genieten. Inmiddels heb ik dan ook al mijn streaming abonnementen opgezegd. Ik heb niet een mooie OLED aan een zwart geverfde muur hangen om vervolgens naar een 10 Mbps stream van Netflix te gaan kijken.

Dat betekent overigens niet dat ik geen films of series meer kijk die niet op 4K Blu-ray uitkomen. In die gevallen kies ik voor een 2160p WEB-DL met Dolby Vision (Profile 5), zodat je als kijker alsnog het maximale haalt uit wat een streamingdienst te bieden heeft.

Los van de beeld en geluidskwaliteit ben ik ook steeds meer fysiek gaan verzamelen, omdat sommige series en films in Nederland maar lastig te streamen zijn, of omdat er sprake is van censuur. South Park, met de vele geschrapte afleveringen, is daar een goed voorbeeld van.

• freshy98

freshy98

Atari

Als je kijkt naar al die boutique labels zie ik fysieke media nog lang niet verdwijnen.
Wellicht als Netflix WB overkoopt dat het mind word, maar natuurlijk geen idee. Dat kan je alleen maar aannames over doen op dit moment, hoe logisch ook natuurlijk.

Series vind ik OK via streaming, alhoewel ik daar van bepaalde series ook de fysieke versie koop.
Films, een enkele uitzondering hier en daar per jaar daargelaten, wil ik gewoon max kwaliteit.
Dat zelfde heb ik met muziek. Daarom koop ik CD's, LP's of download in lossless formaat.

En het belangrijkste, ik wil bezitten wat ik wil kijken. Niet alleen maar een abonnement op hebben voor zolang de aanbieder het in zijn catalogus heeft staan.

Ik snap zeker dat niet iedereen zo denkt, en dat is helemaal prima.
Alleen het gedoe mbt "fysieke media is dood' ben ik echt wel klaar mee, want dat hoor ik nu al jaren en nog altijd wordt praktisch iedere nieuwe film en serie op fysieke media uitgebracht.
Behalve Netflix exclusives, want Netflix.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ZesBarkiePK schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:11:
Dat betekent overigens niet dat ik geen films of series meer kijk die niet op 4K Blu-ray uitkomen. In die gevallen kies ik voor een 2160p WEB-DL met Dolby Vision (Profile 5), zodat je als kijker alsnog het maximale haalt uit wat een streamingdienst te bieden heeft.
Al zijn ook die hopeloos gecomprimeerd tegenwoordig.
The Pitt had bijvoorbeeld in seizoen 1 nog lekkere afleveringen die rond de 8 GB hingen in 2160p WEB-DL met Dolby Vision.
Nu in seizoen 2 hangen ze rond de 2,5 GB per aflevering. |:(

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben nu met Foundation bezig, van Apple TV. Die zijn per aflevering rond de 10 gieg en je merkt toch echt wel kwaliteitsverschil t.o.v. een Netflix aflevering van b.v. Stranger Things. Toch een wat hogere bitrate denk ik.

Het is jammer dat de kwaliteit op mijn toch best nieuwe Google TV Streamer zo beroerd is. Netflix is de énige app die écht 24p ondersteund en actief schakelt. Disney+ is een ramp. HBO en Amazon zijn ook mager met steeds stotteringen waar ik echt niet op zit te wachten.

Dus: Meer fysieke media kopen, met af en toe een pot pindakaas.

• Gundogan

Gundogan

freshy98 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:18:
#freeDARK :+

Een ander nadeel is dat content helemaal kan verdwijnen als de rechten vervallen of doorverkocht worden naar een partij die het niks boeit.

Of dan zoals hierboven al gezegd het origineel niet meer bestaat door censuur of creatieve herziening (#releasethecinematiccut #starwars :+).

Daarom vind ik releases als de Blade Runner box zo mooi. Die bevatten gewoon alle versies, tot aan de early screening met placeholder muziek.

• ReVision.
  • Niet online
Nou laat ik dan nog even snel een kleine greep uit mijn aankopen van de afgelopen twee maanden showen, het was inmiddels alweer even geleden namelijk. Dit is slechts 1/3 van wat er ongeveer binnen is gekomen, heb ook nog een hele stapel Warner Archives blu-ray's gekocht tijdens een december sale en nog een boel andere steelbooks en Criterions maar die staan nog niet op de fotos

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YBD1LDRc/IMG-20260202-131751.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k69qqVF7/IMG-20260202-130939.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x17r74Tw/IMG-20260202-131604.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YFKwVpD4/IMG-20260202-132456.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 02-02-2026 17:54 ]

hoi

• ZesBarkiePK
freshy98 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:18:
Ik snap zeker dat niet iedereen zo denkt, en dat is helemaal prima.
Alleen het gedoe mbt "fysieke media is dood' ben ik echt wel klaar mee, want dat hoor ik nu al jaren en nog altijd wordt praktisch iedere nieuwe film en serie op fysieke media uitgebracht.
En gelukkig maar, want er komen ook weer nieuwe liefhebbers en verzamelaars bij. Ik ben er zelf eigenlijk nog maar een jaar mee bezig, maar merk nu ook dat ik op mijn beurt weer vrienden aansteek die zien hoeveel meer je uit je tv en geluidsapparatuur haalt met blu-ray. Dus hopelijk kunnen we nog lang van deze hobby blijven genieten, maar ja een beetje een bedreigde diersoort is fysieke media ook wel weer.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nyarlathotep schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:26:
Ik ben nu met Foundation bezig, van Apple TV. Die zijn per aflevering rond de 10 gieg en je merkt toch echt wel kwaliteitsverschil t.o.v. een Netflix aflevering van b.v. Stranger Things. Toch een wat hogere bitrate denk ik.
Qua bitrate is het vergelijkbaar volgens mij. Apple misschien iets hoger. Maar het nadeel van Apple is dat DV niet correct is qua kleur.
Dus ik prefereer Netflix, of profile 8 webrips van Apple TV waar de kleuren wel correct zijn :-)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmm, het is voor mij in ieder geval niet storend. Geen idee ook hoe het er met profile 8 uit zou zien, dus ik laat het lekker zo. Purisme ligt alweer jaren achter mij...

Overigens heb ik ontdekt dat ik zowel op mijn 4K speler (net nieuwe Panasonic UB820 als Google streamer nog steeds heel af en toe een paar seconden zwart beeld heb tijdens een film of serie. Geluid loopt gewoon door.
Met mijn PS5 heb ik dit issue niet. De kabels zijn getest en goed. Ik verdenk toch de Denon receiver, die ik onlangs nog compleet heb gereset omdat ie in een firmware update loop zat. Dit heeft dus blijkbaar niet geholpen.
Ergens dit jaar maar eens kijken voor een opvolger, en dan wordt het gewoon een goede middelklasser met een goed (liefst niet Chinees) HDMI board.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Ferrari 4K is weer verkrijgbaar in de Bol 2 voor € 30,- actie!

https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.1.ProductImage

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

QuattroNL

It is I.

Kak, net 4 andere besteld 8)7

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Bestel je er nu 2 meer en volgende maand 2 minder! ;)

• freshy98

freshy98

Atari

Gundogan schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:46:
[...]

#freeDARK :+

Een ander nadeel is dat content helemaal kan verdwijnen als de rechten vervallen of doorverkocht worden naar een partij die het niks boeit.

Of dan zoals hierboven al gezegd het origineel niet meer bestaat door censuur of creatieve herziening (#releasethecinematiccut #starwars :+).

Daarom vind ik releases als de Blade Runner box zo mooi. Die bevatten gewoon alle versies, tot aan de early screening met placeholder muziek.
Dat had ik een tijdje geleden. Was begonnen aan Absentia op Amazon Prima.
Bleken ze geen licentie te hebben voor aflevering 8 van seizoen 1...

Maand later was de hele serie was, en opeens was het de nieuwe hit op Netflix :-)
Voor een serie van 3 seizoenen die al afgelopen is.

• freshy98

freshy98

Atari

ZesBarkiePK schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:55:
[...]

En gelukkig maar, want er komen ook weer nieuwe liefhebbers en verzamelaars bij. Ik ben er zelf eigenlijk nog maar een jaar mee bezig, maar merk nu ook dat ik op mijn beurt weer vrienden aansteek die zien hoeveel meer je uit je tv en geluidsapparatuur haalt met blu-ray. Dus hopelijk kunnen we nog lang van deze hobby blijven genieten, maar ja een beetje een bedreigde diersoort is fysieke media ook wel weer.
Ik ben al 28 jaar ofzo bezig. Sinds de begin tijd van de DVD, nog met een Creative DXR3 oid in mijn PC.
En de dubbelzijdige, single layer DVD's.

Deels om de kwaliteit maar in het begin vooral om het verzamelen.

• PatrickC
Voor de liefhebbers… Tron en Tron Legacy 4K zijn nu op te pikken op amazon.fr voor €14,99 per stuk. Het zijn niet de steelbooks trouwens.

• ZesBarkiePK
PatrickC schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:53:
Voor de liefhebbers… Tron en Tron Legacy 4K zijn nu op te pikken op amazon.fr voor €14,99 per stuk. Het zijn niet de steelbooks trouwens.
Goede tip! Ik heb ze aangeschaft. Beide films nog nooit gezien, terwijl er destijds best wat hype rondom zat, dus ik ben benieuwd hoe ze zijn. Tron: Ares schaf ik later nog wel een keer aan zodra die in de 2 voor 30 actie van Bol verschijnt.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Ik heb TRON ooit op vhs gekeken en vond het een hele aparte film, althans, qua techniek. Het was de eerste film in zijn soort. Computer graphics in zijn meest basale vorm eigenlijk, maar wel zeer onderhoudend en liet mij dus niet los! Staan bij mij ook nog op de verlanglijst, gewoon omdat TRON een hele aparte film is!

• PatrickC
Ik heb Tron Legacy destijds in 3D in de bioscoop gezien en later thuis in 3D blu-ray op een Panasonic 3D Plasma TV. Het is echt een film waar 3D iets toevoegt vind ik, doordat ze van 2D in de real world naar 3D in the grid switchen, wat the grid een extra effect geeft.

Ik heb de film een tijdje terug opnieuw gekeken in 3D op mijn Quest 3. Nadeel is dan wel dat het geluid achterblijft. Als je een Apple Vision Pro hebt, dan is Tron Legacy zelfs te kijken in 4K, Dolby Vision HDR, 48fps HFR (High Frame Rate) en spatial audio (including Dolby Atmos). Tron Ares is ook beschikbaar in dat formaat.
Erg jammer dat het beperkt is tot alleen de Apple Vision Pro.

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:53
Die schiet snel weer uit de actie ook helaas... Minimale voorraad van Bol ?

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

limefresh2011 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:00:
[...]

Die schiet snel weer uit de actie ook helaas... Minimale voorraad van Bol ?
Ik heb net het linkje wat ik gepost had gevolgd, maar hij is nog gewoon leverbaar, of bedoel je dat niet?
Als je op de verzamelpagina kijkt, staat er op=op, wat inderdaad suggereert dat er een limited oplage is... :|

• ReVision.
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:29:

Ik heb net het linkje wat ik gepost had gevolgd, maar hij is nog gewoon leverbaar, of bedoel je dat niet?
Als je op de verzamelpagina kijkt, staat er op=op, wat inderdaad suggereert dat er een limited oplage is... :|
Verkoop van een derde partij voor 28,28 EUR en niet die van bol.com in de 2 voor 30 actie, die van bol.com is nu 29,95 EUR en zit niet meer in de actie lijkt het.

[ Voor 14% gewijzigd door ReVision. op 03-02-2026 09:35 ]

hoi

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ReVision. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:34:
[...]

Verkoop van een derde partij voor 28,28 EUR en niet die van bol.com in de 2 voor 30 actie, die van bol.com is nu 29,95 EUR en zit niet meer in de actie lijkt het.
Verdorrie!, je hebt gelijk! Weet niet waar Bol mee bezig is, zo geeft de verzamelpagina 75 resultaten, maar als ik ze tel, kom ik niet verder dan 63.... 8)7

Edit :
En nu weer 68....

[ Voor 3% gewijzigd door MasterCypher25 op 03-02-2026 09:43 ]

• Farabi
  • Niet online
Tron (1982) is echt een aanrader qua PQ.

''De transfer is afkomstig van een native 4K-scan van de originele filmelementen, inclusief 8K-scans van 35mm live-action segmenten en 6K-scans van 65mm VFX-platen''

Tron (2010): ondanks het geschoten is in 1080P, is de 4K disc een absolute upgrade (HDR show).

De derde Tron niet gezien op UHD. Maar dat is toch een schijtfilm. Ik doe alsof deze nooit is gemaakt. (jared leto = verschrikkelijke acteur)

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 03-02-2026 10:42 ]

• Teddieke
Zie ik nou spoken of worden nieuwe 4K-uitgaven steeds duurder?
Ik heb Minority Report op mijn lijstje staan maar die komt straks uit voor 28 euro. Voor een standaard uitgave. Vorig jaar heb ik meerdere nieuwe uitgaven gezien die rond de 21-23 euro lagen.
Nou is altijd de kans dat ze in de 2 voor 30 komen uiteindelijk maar dat blijft een gokje uiteraard.

• ReVision.
  • Niet online
Teddieke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:44:
Ik heb Minority Report op mijn lijstje staan maar die komt straks uit voor 28 euro. Voor een standaard uitgave. Vorig jaar heb ik meerdere nieuwe uitgaven gezien die rond de 21-23 euro lagen.
Nou is altijd de kans dat ze in de 2 voor 30 komen uiteindelijk maar dat blijft een gokje uiteraard.
Gewoon wachten, het is een standaard NL uitgave die toch de komende jaren beschikbaar blijft. Hij komt sowieso nog wel in de aanbieding een keer en mogelijk ook in de 2 voor 30 actie. Zolang je hem niet direct wil hebben en geen probleem hebt om desnoods 6 maanden te wachten dan komt er vast nog een scherpe aanbieding voorbij.

Ik heb zelf al een tijd de UK steelbook in de pre-order staan voor 34 euro.

hoi

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:48:
[...]

Gewoon wachten, het is een standaard NL uitgave die toch de komende jaren beschikbaar blijft. Hij komt sowieso nog wel in de aanbieding een keer en mogelijk ook in de 2 voor 30 actie. Zolang je hem niet direct wil hebben en geen probleem hebt om desnoods 6 maanden te wachten dan komt er vast nog een scherpe aanbieding voorbij.

Ik heb zelf al een tijd de UK steelbook in de pre-order staan voor 34 euro.
Hier al een tijdje de (Franse) steelbook via Amazon.fr in bestelling staan, daar was hij 'maar' 29,95

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:44:
Op 22 januari heb ik de dubbelbox van The Meg gekocht voor € 18,89 en Sinners voor € 16,99. Gisteravond was ik even het aanbod aan het doorbladeren en zag ik dat de dubbelbox van The Meg nu € 40,41 kostte en Sinners € 17,99. Stond toch wel even te kijken dat de dubbelbox van The Meg ruim verdubbeld was qua prijs, een paar euro meer had ik nog wel geaccepteerd, maar ruim een verdubbeling..... Steek hem dan maar daar waar het zonnetje niet schijnt...... :P Gelukkig had ik hem al :D

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
Odeklontje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:55:
[...]

edit: Ik kan geen faillissement vinden. Maar volgens een aantal reviews is er nog wel beperkt aanbod bij de Mediamarkt, maar niet zoals FAME. Is er iemand die meer weet? Echt zonde.
Daar zit de Fame idd niet meer. Ik weet niet hoe jammer ik dat vind trouwens, het voelde als het bezoeken van je lieve oma in het meest treurige bejaardentehuis op een grauwe grijze dag. De bovenste verdieping in Magna Plaza was nog tot daar aan toe. De Mediamarkt exploiteert de bovenste verdieping en kelder daar trouwens helemaal niet meer. Dat geeft ook wel wat aan. Het laatste restje films/cds lag in een kleine bak liggen, waar ik The Stranger heb mogen bemachtigen. Score!

You look like I need a drink.

• Teddieke
En efkes mijn nieuwe aanwinsten nog op de foto. Vooral heel blij met Black Hawk Down.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkhY4bP24ljs1G5ur06PXVBdhYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZZX7abyguVCXW7wqWWkqFpj.jpg?f=fotoalbum_large

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:43:
Tron (1982) is echt een aanrader qua PQ.

''De transfer is afkomstig van een native 4K-scan van de originele filmelementen, inclusief 8K-scans van 35mm live-action segmenten en 6K-scans van 65mm VFX-platen''

Tron (2010): ondanks het geschoten is in 1080P, is de 4K disc een absolute upgrade (HDR show).

De derde Tron niet gezien op UHD. Maar dat is toch een schijtfilm. Ik doe alsof deze nooit is gemaakt. (jared leto = verschrikkelijke acteur)
Is die Tron uit 1982 een goede film? Krijgt vrij matige reviews overal.

• freshy98

freshy98

Atari

daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Ja, het is een goede film. Maar houdt rekening met dat het een oude film is.
Maar als je je verdiept in hoe het gemaakt is, de gedachte er achter dan is het heel interessant.

• Farabi
  • Niet online
[...]

Ik vind het een revolutionaire film voor de filmindustrie. Ook op het gebied van verhaal. Heb er zeker van genoten. Maar het moet wel je ding zijn uiteraard.

Voor mij is het lastig om te bepalen voor iemand anders omdat ik je filmsmaak niet weet.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 03-02-2026 14:42 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

[...]

Ja, ben van mening van wel. Tot die tijd keek ik alleen maar Star Trek en Battlestar Galactica, toen ik echter TRON keek, ging er een wereld voor mij open als het gaat om computer graphics en wat men op het scherm toverde. De computer graphics waren stunning en nooit eerder vertoond! Dan de scene's met de "racemotoren", ik wist niet wat ik zag!, zeker voor die tijd en ja, de film mag dan misschien "oud" zijn, maar als je hem voor de eerste keer ziet, dan staat je wel wat te wachten!..... Verder hou ik mijn mond :X Wil zeker niet van alles vertellen, je kijkt zelf maar! :D ....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Die uit 2010 heb ik wel gezien. Die vond ik wel ok. Vooral visueel geweldig.
Zal de originele ook eens kijken. Dank voor de reacties.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:06:
Zal de originele ook eens kijken. Dank voor de reacties.
Dan zal het kunnen zijn, dat je het een beetje "verziekt" hebt om de 1982 versie te kijken. Ik heb dan de 2010 versie niet gezien, maar die zal ongetwijfeld met betere technieken gemaakt zijn, daarom tracht ik altijd om een serie van af deel 1 te kijken, in plaats met het enerlaatste of laatste deel te beginnen....

• Twixie
  • Laatst online: 15:00
daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:06:
Ik kan toch echt niet de enige zijn die vooral de OST van Daft Punk het beste vindt aan de hele film ? :)

• freshy98

freshy98

Atari

Twixie schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:40:
[...]

Ik kan toch echt niet de enige zijn die vooral de OST van Daft Punk het beste vindt aan de hele film ? :)
Ik heb de film destijds in in Amersfoort in een bioscoop gezien met DBox stoelen.
Dat was heel tof.
De film vond ik ook heel tof (OST is super).

Ik ben niet zo'n mierenneuker die op alle kleine details gaat lopen zeiken in films (dat doe ik met andere dingen wel) en kan gewoon genieten van een film voor wat het is.

• Gundogan

Gundogan

MasterCypher25 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:01:
[...]

Ja, ben van mening van wel. Tot die tijd keek ik alleen maar Star Trek en Battlestar Galactica, toen ik echter TRON keek, ging er een wereld voor mij open als het gaat om computer graphics en wat men op het scherm toverde. De computer graphics waren stunning en nooit eerder vertoond! Dan de scene's met de "racemotoren", ik wist niet wat ik zag!, zeker voor die tijd en ja, de film mag dan misschien "oud" zijn, maar als je hem voor de eerste keer ziet, dan staat je wel wat te wachten!..... Verder hou ik mijn mond :X Wil zeker niet van alles vertellen, je kijkt zelf maar! :D ....
De oude Battlestar Galactica film kan je tegenwoordig ook op 4k kopen. :)

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:28:
[...]

Die was er al een paar jaartjes maar volgens mij enkel als steelbook, die heb ik hier liggen namelijk :)

https://www.blu-ray.com/m...actica-4K-Blu-ray/339578/
Ah ja is deze versie:

https://www.blu-ray.com/m...actica-4K-Blu-ray/337958/

Had het zelf nog niet eerder gespot.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De reboot van BSG van Ronald D. Moore is geweldig. Schreef ook veel star trek.

• PatrickC
daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:14:
De reboot van BSG van Donald D. Moore is geweldig. Schreef ook veel star trek.
So Say We All!

En het is Ronald D. Moore. ;) Één van zijn meer recentere creaties… For All Mankind… ook erg sterk.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 03-02-2026 18:49 ]

• nlscavenger
Ik heb vandaag een 2de handse Japanse John Wick 3 UHD ontvangen. Het heeft dezelfde encode als de Metropolitan, Belga, eOne UHD, maar zonder de corrupted frames van de Metropolitan UHD. Geen idee of Belga/eOne UHDs die ook hebben.

Franse Metropolitan UHD
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vCCc1mSd/snapshot-00-01-16-859.jpg

Japanse Pony Canyon UHD
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nN2cw267/00005-m2ts-snapshot-00-01-16-076.jpg

De 1080p BD heeft een andere encode met 12-bit MGVC enhancement layer die alleen ondersteund wordt door Japanse Panasonic spelers.
Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste