Ja alleen qua plaatsen van die 2 surrounds, gaat momenteel lastig. Ik zit met de zijkant tegen de muur, dan zou ik de bank moeten verzetten, maar ook natuurlijk een raam aan die kant. Ik denk op lange termijn de bank meer verzetten en dan als surround speaker 1 die op de muur kan. Aan de andere kant, dan alleen nog de kast verzetten, vandaar ook eerst de keuze om 5.1.4, die kan ik zonder gedoe plaatsen.MasterCypher25 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:22:
[...]
Ik zou je eerder aanraden om voor een 7.1 setup te gaan, de surround back kan dan al dienen als Rear Back Height. In mijn huidige setup ben ik er nog niet zeker van of de Height speakers echt een verrijking zouden zijn, aangezien mijn speakers al vrij hoog staan. Als ik mijn fronts, surrounds en surround backs lager zou plaatsen, dan zou het, denk ik, wel verschil maken. Voor voorlopig ga ik eerst mijn huidige setup "upgraden" en dan kijk ik wel verder of ik er nog iets aan verander, maar dat zijn mijn 2 cents...
:strip_exif()/f/image/qhFTSHJKhtdDJioBKu23u7Ed.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarom zelf voor de Dali Alteco gekozen. Deze kunnen upfiring, maar ook gewoon tegen de muur op hoogte(downfiring), waarbij je dan ook of van voor naar achter of van links naar rechts. Als je de mlp als vierkant beschouwd. Upfiring doe jk zelf niet, Dolby zegt van plaats ze op de front, maar daar staan bij mij de dvd kasten boven tegen de muur. Nu het idee om ze boven de dvd kasten te plaatsen en dan downfiring.McRagefit schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:19:
[...]
Ik heb hier ook nog naar gekeken. Ik heb een Marantz SR6012, niet de nieuwste maar kan wel Atmos en heb de kanalen nog over. Heb me een beetje laten afschrikken door al het slechte dat je daar over leest, dus ben wel geïnteresseerd door jouw opmerking. Zeker gezien de prijs valt het wel eens uit te proberen... Ik zou ze in mijn geval op de surrounds of fronts kunnen plaatsen. Nog iemand ervaring mee?
Ook weer 2 mooie steelbooks binnen.
Big Fish is erg mooi met hoe het licht er op valt, alleen helaas geen 4k uitgave.
:strip_exif()/f/image/FDaLPYCzcdBXRxspLi1HqOlL.jpg?f=fotoalbum_large)