• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:38

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:37:
[...]

Die Rome serie heb ik trouwens van marktplaats opgepikt en blijkbaar heeft de vorige eigenaar de discs als bierviltje gebruikt af en toe 8)7
Op bepaalde stukken skipt de disc en slaat die een kleine minuut over. Ligt echt aan de disc, want het moment van skippen op de Sony en de UB820 was EXACT hetzelfde.

heeft er nog iemand tips om een BD disc GRONDIG te cleanen zonder te beschadigen?
Heb even een korte search op het internet gedaan met de volgende resultaten :

https://www.bing.com/sear...r+set&form=OPRTSD&pc=OPER

De link hieronder is zeker het lezen waard, op basis van wat je daar leest moet je zelf maar even kijken of het de moeite waard is :

https://www.avsforum.com/threads/bluray-disc-repair.3307923/

Als ik het lees, kan je een blu ray niet zomaar repareren :N

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• HorrorArchivist
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10:02
westers schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Zelfde hier. Ik koop geen Limited Editions, Steelbooks, etc. Gewoon reguliere uitgaves. Gaat mij om de film. Heb inmiddels zo'n 300 4K's. Gemiddeld 15 eu per stuk voor betaald, inclusief verzendkosten, importkosten, etc.
Speciale uitgaves vind ik juist wel leuk, maar ik ben er wel selectief in. Ik koop ze eigenlijk alleen van mijn favoriete films voornamelijk horror of echt goede oudere films en dan bij voorkeur in 4K. Het moet voor mij iets extra’s hebben. Zo’n The Conjuring Collector’s Edition was voor mij bijvoorbeeld een instant buy. Voor de rest pak ik ook gewoon de reguliere uitgaves.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:18
Vanmiddag weer het e.e.a. mogen ontvangen, waaronder ‘Seinfeld’ in 4K. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBbCyqXNxW6vuyyFQlUCV8ypbHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taxUTfhDcm7pJZVadJJXX04X.jpg?f=fotoalbum_large

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:09
Yonix schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:08:

[Afbeelding]
Top zelf ook nog interesse in Seinfeld.

Zelf de losse collector editions nog van Seinfeld, waarbij je bv een mini puffy shirt erbij krijgt en andere bekende voorwerpen.

Ik las wel gelukkig, dat de 4k afleveringen de originele resolutie hebben van 4:3 en ook wel benieuwd hoe groot het verschil gaat zijn.

Heb je deze voor een mooie prijs?

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:23

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:18
Dagarkin schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:30:
[...]

Heb je deze voor een mooie prijs?
Amazon.com voor € 190, inclusief verzendkosten. :)

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:56
Heb meerdere malen overwogen om Seinfeld te kopen, maar dat zijn gelijk 24 schijfjes (23x BD100, 1x BD66) die ik moet rippen om te checken of ze werken. Sony biedt geen replacement discs aan omdat het een limited edition is.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:09
Top goed om te horen,

Zal eerst eens een test run maken via Ugoos, ik heb deze serie meerdere malen gezien, vandaar mijn vraag.
Yonix schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:50:
[...]

Amazon.com voor € 190, inclusief verzendkosten. :)
Voor wat je krijgt is dit erg netjes. Destijds velen malen meer betaald op dvd per los seizoen.

Ook bijzonder ooit gelezen, qua licentie rechten, dat Seinfeld de allerduurste serie ooit was om te streamen. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.
nlscavenger schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:51:
Heb meerdere malen overwogen om Seinfeld te kopen, maar dat zijn gelijk 24 schijfjes (23x BD100, 1x BD66) die ik moet rippen om te checken of ze werken. Sony biedt geen replacement discs aan omdat het een limited edition is.
Ik kwam onderstaande op reddit tegen, maar wat je zegt op gebied van beschadiging, dat zou dan wel mega slecht zijn als ze je disc dan niet willen vervangen.
It's not really a "limited" release in the typical sense, it's pressed MOD. It just means they didn't do a huge run to start, and will continue to press more as demand allows, generally in those same smaller batches. It means they will likely continue to exist for as long as they continue to sell.

[ Voor 4% gewijzigd door Dagarkin op 24-01-2026 17:03 ]

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:54
Vraagje aan degene die de Mission Impossible 6-film box hebben….. Is deze het waard tegenover de bluray? Prijs is om en nabij dubbel.
De laatste 2 zal ik in 4K gaan kopen maar de eerste 6 hoor ik verschillende verhalen over. Dus dan maar eens hier droppen 😁

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:09
daffie82 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:37:
[...]

Gisteren de UB820 ontvangen van homecinesolutions.fr
Link : https://www.homecinesolut...808-panasonic-dp-ub820efk

Deze shop kan ik alleen maar aanbevelen. Zeer snelle verzending en echt UITSTEKEND verpakt. Ik denk als ik de doos van 10 meter hoog zou laten vallen dat er nog niets stuk zou zijn. Echt top.

Gisterenavond voor het eerst opgezet en de instellingen overgenomen van de YT link die ik reeds gepost had.
Ondertussen nog wat extra dingen gelezen over die HDR Optimizer en ik heb besloten hem standaard UIT te zetten, enkel handmatig aan te zetten voor HDR10 titels met meer dan 1.000 nits. Dat kan je snel met 1 druk op de knop zien, dus is gewoon kwestie van even aan te denken bij een HDR10 titel.
Bij DV speelt het sowieso niet en bij titels onder de 1000 nits heeft de Optimizer geen zin. Echter las ik berichten dat die Optimizer soms rare dingen doet, dus ik zet hem liever ENKEL aan wanneer het ook effectief nut heeft.
LET OP : dit is voor MIJ zo met MIJN oled tv. Het wel of niet aanzetten van die optimizer hangt echt af van je TV. Op een C/G4 of C/G5 sowieso altijd uitzetten.

Een 4k heb ik er nog niet mee getest, maar ik heb er wel een 1080p Bluray mee getest.
Ik was de afgelopen dagen namelijk Rome (serie) aan het herbekijken op BluRay op mijn Sony X800m2. Dus ik wist echt wel goed hoe dit eruit zag.
Ik moet zeggen dat ik meteen een betere kwaliteit merkte op de UB820. Dat is geen placebo, het viel mij echt meteen op.
Het is geen 100% faire vergelijking want bij de Sony x800m2 liet ik mijn TV (LG G1 OLED uit 2021) de upscaling doen, nu laat ik de UB820 de volledige upscaling doen.

Ik ben dus sowieso al erg tevreden.

Nadelen tov de Sony : hij is iets luider. Is dat storend? Voor een halve autist als mijzelf soms wel, maar dat is echt bij zeer stille momenten in de film/serie. Ik heb hem ook iets dieper in de open TV kast geduwd gisteren, hopelijk helpt dat nog een beetje.

Neen, al bij al zeer tevreden tot nu toe. Binnenkort ook eens een 4k disc erop testen, maar daar gaat DENK IK het verschil minder groot zijn omdat daar geen upscaling aan te pas komt.

Die Rome serie heb ik trouwens van marktplaats opgepikt en blijkbaar heeft de vorige eigenaar de discs als bierviltje gebruikt af en toe 8)7
Op bepaalde stukken skipt de disc en slaat die een kleine minuut over. Ligt echt aan de disc, want het moment van skippen op de Sony en de UB820 was EXACT hetzelfde.

heeft er nog iemand tips om een BD disc GRONDIG te cleanen zonder te beschadigen?
Allereerst gefeliciteerd met je mooie nieuwe speler!

Ten tweede: hoe controleer je eigenlijk hoeveel nits een Blu-ray heeft? Kan dat via de speler zelf, of gebruik je daar iets anders voor? Ik denk dat ik die optie gewoon niet heb op mijn UB450, ik heb alleen een status knop op de afstandsbediening. Misschien kan ik ergens op een andere manier de MaxCLL checken, maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik vond deze video die je eerder deelde trouwens erg interessant. Vooral zijn uitleg over het handmatig instellen van bepaalde opties voor een stabielere HDMI-handshake, en het uitschakelen van de content type flag omdat dit mogelijk invloed kan hebben op de weergave.

Maar daarover nog een vraag: aangezien jij ook een LG-tv hebt, heb jij HDR10+ op de speler aan of uit staan? Voor zover ik weet ondersteunt LG geen HDR10+, maar ik twijfel of je door het uitschakelen daarvan niet ook de normale HDR-weergave beïnvloedt?

Nogmaals: veel kijkplezier en bedankt!

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:09
Yonix schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:08:

[Afbeelding]
Super mooi die boxsets! Seinfeld ga ik zelf ook nog een keer in huis halen. Al heb ik er geen haast mee. Voorlopig heb je weer genoeg te kijken in ieder geval, enjoy!

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:23

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:55:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met je mooie nieuwe speler!

Ten tweede: hoe controleer je eigenlijk hoeveel nits een Blu-ray heeft? Kan dat via de speler zelf, of gebruik je daar iets anders voor? Ik denk dat ik die optie gewoon niet heb op mijn UB450, ik heb alleen een status knop op de afstandsbediening. Misschien kan ik ergens op een andere manier de MaxCLL checken, maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik vond deze video die je eerder deelde trouwens erg interessant. Vooral zijn uitleg over het handmatig instellen van bepaalde opties voor een stabielere HDMI-handshake, en het uitschakelen van de content type flag omdat dit mogelijk invloed kan hebben op de weergave.

Maar daarover nog een vraag: aangezien jij ook een LG-tv hebt, heb jij HDR10+ op de speler aan of uit staan? Voor zover ik weet ondersteunt LG geen HDR10+, maar ik twijfel of je door het uitschakelen daarvan niet ook de normale HDR-weergave beïnvloedt?

Nogmaals: veel kijkplezier en bedankt!
Thanks! Naar ik begrepen heb op Avsforum kan ik dat gewoon zien via de info knop op de afstandbediening. De MDL moet je dan checken. Als die hoger is dan 1000 nits, zet ik hem dus aan. Zal dat binnenkort eens testen, dan weet ik zeker of ik het via die info knop op de remote kan zien. Laat het je weten.

Ik heb HDR10+ UIT. Dat wordt ook echt aangeraden als je tv het niet ondersteunt om andere problemen te vermijden. Dus als je G5 het niet ondersteunt, zeker uitzetten!

Edit: hier wat ik tegenkwam op een ander forum:
CAVEAT: The HDR Optimizer might introduce visible banding, so perhaps limit its use to high nits HDR10 movies (>1000 nits). You can check how a HDR10 movie is mastered by pressing the "Playback Info" button twice when playing a HDR10 movie. This is based on forum posts from 2022, I can't say (yet) if the algorithm has been improved since then.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 24-01-2026 22:03 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste