• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:04

TheVMaster

Moderator WOS
Het lijkt wel kerst, de laatste aankoop van de Black Friday periode (uit de VS) is eindelijk binnen…de 13 disk versie (6x UHD en 7x Blu-Ray). Naast de standaard shipping en BTW (beide rond de 10 euro) kwamen er geen extra kosten meer bij. Eigenlijk best een goeie deal dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou6IypSBlZHVen3P0uILhi27OI8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvQ4XD0MC1kdIULsdAebEmai.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-M-iY1G25PqKmDHjlg_ZAu20Sg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPsp1LgJzqhASCGjW0rovJQR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 15-01-2026 13:11 ]

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 15:35
Roman_Craig schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:39:
@RazorMaron Dank voor het delen. Ik wacht nog op een bestelling van Rarewaves (UK). Zou 2 januari verzonden zijn, dus ik denk dat die ook ergens bij de douane hangt. De btw is al afgedragen.
De verzending van mijn Rarewaves bestelling duurde een maand (product was in stock bij aanschaf). Hier kwamen geen additionele kosten bij. Op de een of andere manier gaat het soms snel en soms traag.

Mijn eBay pakketje komt morgen binnen, wellicht dat ik dus dit weekeinde meer nieuws heb.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:32

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TheVMaster schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:09:
Het lijkt wel kerst, de laatste aankoop van de Black Friday periode (uit de VS) is eindelijk binnen…de 13 disk versie (6x UHD en 7x Blu-Ray). Naast de standaard shipping en BTW (beide rond de 10 euro) kwamen er geen extra kosten meer bij. Eigenlijk best een goeie deal dus.
[Afbeelding][Afbeelding]
Uit de VS zeg je. Amazon.com dan?
Indien ja, komen daar nooit extra kosten bij. Wat je afrekent is wat je uiteindelijk ook betaalt.
Tenzij het meer dan 150 euro is misschien. Maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ZesBarkiePK schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:59:
[...]

Doe je goed. Als je nu een witte muur hebt zoals ik dan kan het een hoop voordelen opleveren. Met diep-marineblauw bereik je waarschijnlijk precies hetzelfde, terwijl het er overdag nog iets beter uitziet.

Ik heb het laatst bij een collega gezien en was behoorlijk onder de indruk.

– De zwarte balken bij 21:9 content vallen praktisch weg.
– De tv oogt een stuk groter doordat het beeld visueel beter doorloopt.
– Geen storende reflecties bij scènes waar HDR echt hard knalt (we keken Harry Potter 😄).

Dus ik hoop dat het bij mij thuis net zo goed wordt, ik kan dit weekeind eventueel nog wel even een voor en na foto plaatsen als dit niet teveel offtopic gaat.
Kan mij daar zeker iets bij voorstellen dat zwart ideaal is. Helaas krijg ik dat er niet door hier thuis.
Mijn tv hangt tegen een limoengroene muur :+
Ik moet zeggen dat dat nog goed meevalt in een donkere kamer.
Klinkt erger dan het is :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:31:
[...]

Indien ja, komen daar nooit extra kosten bij. Wat je afrekent is wat je uiteindelijk ook betaalt.
Tenzij het meer dan 150 euro is misschien. Maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
Yes, Amazon.com

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:42
daffie82 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:31:
[...]

Op Blu-ray's zijn de invoerrechten 0%. Heb net even gecheckt: op speelgoed waar 4,7% invoerrechten op geldt, past Amazon die wel toe, maar om een of ander reden niet op alle speelgoed. Ze passen het toe op Lego, maar niet op Transformers action figures.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:41
Bijna nu alles binnen :)

Krijg nog 1 erg speciale uitgave binnen, hopelijk deze week.

Onderstaande Jurassic Park meldt wel dolby vision op de verpakking, wel bijzonder.

Ook de site gevonden Media Psychos

Hier kan je group buys doen met speciale uitgaves. Momenteel staat bv Back To The Future van CineMuseum open. Daarnaast ook Manta labs en volgens mij ook alle andere uitgaves.

Let op bij Cinemuseum kan het aanmelden tot het daadwerkelijk ontvangen wel jaren duren.

Wel dubbel door een group buy maak je meer kans op een item, dan als je er zelf achter aan gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HgY0o5ZQz_iTIq5-jz2ogy-9qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/liH7HSzLT49WQKDPGce7Xrj7.png?f=fotoalbum_large

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Interessant, voor mensen die de Panasonic 820 nog willen hebben, hij staat nu voor €369 in de Pricewatch.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:38:
[...]

Kan mij daar zeker iets bij voorstellen dat zwart ideaal is. Helaas krijg ik dat er niet door hier thuis.
Mijn tv hangt tegen een limoengroene muur :+
Ik moet zeggen dat dat nog goed meevalt in een donkere kamer.
Klinkt erger dan het is :)
Zwart is zeker niet ideaal, een bepaalde kleur grijs wordt aangeraden (dit onderwerp hebben we al jaren geleden behandeld in het televisies topic) https://www.reddit.com/r/...or_for_bias_lighting_and/ (@ZesBarkiePK O-) )
Dagarkin schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:43:
Gisteren nog Jurassic Park 30th Year Anniversary Editie gekocht voor 45. Amazon nl

Qua prijs valt dit reuze mee en de extra’s lijken mij ook de moeite waard. Ook mooi om te zien dat er een stukje 35mm film bij zit.

[Afbeelding]
Deze heb ik echt al een paar jaar in m'n mandje en kwam er zelf pas afgelopen week achter dat het zo'n uigebreide deluxe versie is ipv 'gewoon een steelbook' :D . 'Vroeger' was die rond de €30 en dat vond ik toen te duur voor een steelbook maar als ik geweten had dat het zo'n uitgebreide set was had ik die toen wel gehaald :X . Inmiddels staat de prijs volgens mij wel al minstens een jaar op boven de €40 (maar heb ik dat er met deze nieuwe kennis ook nog steeds niet voor over, vooral omdat ik weet hoe laag de prijs geweest is ... Is toch elke keer weer een teleurstelling als je op de winkelmand pagina aankomt en de berichten over prijswijzigingen ziet maar er aan deze 'wéér' niets veranderd is O-) )

Edit: misschien was het meer een opfrissing van het geheugen dat het zo'n uitgebreide versie is dan dat ik er daadwerkelijk nu pas achter kom (aangezien alle plaatjes er gewoon bij zitten op de productpagina)
(die Fugitive steelbook had ik voor €18 bij amzn.it btw)

Over het algemeen vink ik Ambilight overigens ook vrij storend maar bij games zie ik er nog wel het aardige van in of bij blockbuster actiefilms. Er zijn overigens zeer uitgebreide instellingen mogelijk dus out of the box Ambilight afdoen als je net een nieuwe Philips OLED hebt is misschien een goede reden om RTFM.
Statisch instellen op 6500K als bias lighting is idd ook een van de mogelijkheden ... (maar als je enkel dat er mee van plan bent kun je net zo goed/beter een ander merk tv kopen).
Heb er zelf geen (wel bij anderen meegemaakt) maar wilde er een paar jaar terug zelf ook eentje kopen in 48" voor op de slaapkamer (dat model met die soundbar er aan) maar dacht beter te wachten op 'het nieuwe model met hdmi 2.1' ; uiteindelijk nooit van gekomen aangezien het design een achteruitgang was en ze er inmiddels al helemaal geen vergelijkbare versie van hebben en daarnaast ondersteunen ze geen Hue Sync meer iirc ...

[ Voor 74% gewijzigd door apis29 op 15-01-2026 23:28 ]

• Dagarkin
apis29 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:01:
[...]

Deze heb ik echt al een paar jaar in m'n mandje en kwam er zelf pas afgelopen week achter dat het zo'n uigebreide deluxe versie is ipv 'gewoon een steelbook' :D . 'Vroeger' was die rond de €30 en dat vond ik toen te duur voor een steelbook maar als ik geweten had dat het zo'n uitgebreide set was had ik die toen wel gehaald :X . Inmiddels staat de prijs volgens mij wel al minstens een jaar op boven de €40 (maar heb ik dat er met deze nieuwe kennis ook nog steeds niet voor over, vooral omdat ik weet hoe laag de prijs geweest is ... Is toch elke keer weer een teleurstelling als je op de winkelmand pagina aankomt en de berichten over prijswijzigingen ziet maar er aan deze 'wéér' niets veranderd is O-) )

Edit: misschien was het meer een opfrissing van het geheugen dat het zo'n uitgebreide versie is dan dat ik er daadwerkelijk nu pas achter kom (aangezien alle plaatjes er gewoon bij zitten op de productpagina)
(die Fugitive steelbook had ik voor €18 bij amzn.it btw)
Ja die 15 euro is toch te overbruggen, als het goed is zijn er 5000 uitgaves van deze film, dan is 45 euro een redelijke prijs. Als je op ebay en andere sites kijkt zijn er genoeg die boven de 100 euro vragen.

Ik was zelf redelijk verbaasd, dat deze op Amazon nl stond en regelmatig altijd zocht steelbook, maar deze film kreeg ik nooit in de zoek resultaten.

Ironisch vanwege leveringsproblemen, zou er morgen weer 1 worden opgestuurd, maar goed deze kwam vandaag toch binnen en heb die andere weer kunnen annuleren. Amazon nl heeft nu nog 5 op voorraad, daarna ga ik je deze editie denk ik niet meer goedkoper kunnen krijgen.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:59
apis29 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:01:
[...]
Zwart is zeker niet ideaal, een bepaalde kleur grijs wordt aangeraden (dit onderwerp hebben we al jaren geleden behandeld in het televisies topic) https://www.reddit.com/r/...or_for_bias_lighting_and/ (@ZesBarkiePK O-) )
[...]
In combinatie met bias lighting werkt zwart misschien minder goed, omdat je door de verlichting juist weer de randen van de tv gaat zien. En dat wil je dan niet meer. Maar bias lightning is eigenlijk ook niet voor OLED’s bedoeld maar voor LCD.

Zonder die verlichting zorgt zwarte verf echter nog steeds voor aanzienlijk minder reflectie, wat resulteert in beter contrast en een hogere mate van immersie.

Hoe dan ook vond ik het heel erg indrukwekkend om te zien hoe een OLED volledig kan opgaan tegen een zwarte muur aan. Dat was voor mij een oprecht wow moment, en precies dat effect wil ik nu ook thuis bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door ZesBarkiePK op 16-01-2026 00:42 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:30
Farabi schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:45:
wat off-topic, maar zijn hier mensen die een OLED ambilight hebben? ik vind die tv's echt verschrikkelijk qua kijkervaring met die achterverlichting. Het leidt je helemaal af.

nu vroeg ik me af of de echte kwaliteitsliefhebbers hier deze verlichting gebruiken of uberhaupt deze tv hebben gekozen puur vanwege ambilight? of lopen jullie er ook met een boog omheen?

gevoelsmatig lijkt deze tv interessant te zijn tussen het streamingsvolk die minder eisend zijn. of is dit een vooroordeel?
Ik ben er heel blij mee.
We hebben de 55OLED805, onze eerste ambilight en wij vinden het beide een toevoeging van de kijkervaring. Zitten we bij anderen TV te kijken dan missen we het.
De volgende zal zeker weer een ambilight zijn. Of Philips/TP moet er mee stoppen.
Hiervoor 2 Sony’s gehad. Beesten van TV’s maar deze keer puur gekozen voor ambilight. Geen spijt van dus.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 15:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8THMhTKgaFFmIpl2L-f_LJq-Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQdoRNT0K6a1CYL5QS5U9gxR.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eerste aanwinst van 2026 is een feit. Alhoewel het officieel de laatste is van 2025 nu ik deze eind november had besteld.

Kan me herinneren dat ik de film op Letterboxd 3/3,5 sterren heb gegeven. Ik heb mezelf voorgenomen om films met zulke ratings (onder 4 sterren) geen fysieke variant van aan te schaffen. Toch wilde ik deze graag hebben nu de film best wel veel indruk heeft gemaakt op mij. Moet er ook nog relatief vaak aan denken, vaker dan de meeste films met hogere ratings. Wellicht omdat ik me redelijk met de film kan identificeren.

Naast de Blu-ray film zitten er zat special features bij.

Dit betreft tevens het pakketje waarbij ik btw dubbel heb betaald. Zojuist weer een nieuw verzoek ingediend met alle benodigde gegevens.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• apis29
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:15:
Denk dat er weinig film/beeldpuristen zijn die de voordelen van OLED teniet gaan doen door Ambilight te gebruiken.
Zoals al gezegd door @ZesBarkiePK , meebewegende kleuren en effecten zorgt voor een beeld dat niet correct is.

Als je dat leuk vindt, prima. Veel mensen vinden het ook leuk om in Vivid modus of Cinema Home hun films te kijken. Ook dat heeft niets met een accurate beeldweergave te maken.

Ik wens films te kijken zoals ze bedoeld zijn door de filmmaker.
90% van de bevolking wenst films te kijken zoals ZIJZELF het willen zien. Dat moeten zijzelf uiteraard lekker zelf weten. Accuraat is het echter niet.
daffie82 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:38:
[...]Mijn tv hangt tegen een limoengroene muur :+
O-) :P (wat de kleurpreceptie beïnvloed en de voornaamste reden voor dat KodaK of 18% Grijs als muurkleur)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 16-01-2026 14:41 ]

• apis29
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 00:34:
[...]

In combinatie met bias lighting werkt zwart misschien minder goed, omdat je door de verlichting juist weer de randen van de tv gaat zien. En dat wil je dan niet meer. Maar bias lightning is eigenlijk ook niet voor OLED’s bedoeld maar voor LCD.

Zonder die verlichting zorgt zwarte verf echter nog steeds voor aanzienlijk minder reflectie, wat resulteert in beter contrast en een hogere mate van immersie.

Hoe dan ook vond ik het heel erg indrukwekkend om te zien hoe een OLED volledig kan opgaan tegen een zwarte muur aan. Dat was voor mij een oprecht wow moment, en precies dat effect wil ik nu ook thuis bereiken.
Een G serie hang je met een zwarte muur dan toch juist plat aan de muur ipv nog met bias lighting te gaan spelen 8) (al zou je het wel moeten willen wanneer je in het donker gaat kijken met alle verlichting uit)

Bias lighting is overigens ook niet voor lcd's bedoeld of gemaakt puur om optisch meer contrast in het beeld te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUrrooFP2IyBzu85T4IbYNSd92E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGyDHaJ75FMxg01cGviqvhKM.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.biaslighting....lack-the-eigengrau-effect

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 16-01-2026 15:31 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn muur is citroengeel, en achter mijn oled zit ook een mooie witte 'bias light' led strip. Ik doe dit voornamelijk omdat het rustiger is aan de ogen.
Ook ik heb he-le-maal niets met ambilight en wil gewoon geen storende elementen tijdens het kijken van een film, of spelen van een spel.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

apis29 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:39:

O-) :P (wat de kleurpreceptie beïnvloed en de voornaamste reden voor dat KodaK of 18% Grijs als muurkleur)
Dat weet ik ook wel dat het niet ideaal is. Ik kijk in een woonkamer waar nog andere mensen wonen.
Als ik een loner was zonder gezin zou ik alles doen wat ideaal was.
Ik kan leven met het limoengroen. Nogmaals, het klinkt erger dan het in werkelijkheid is als je in het donker kijkt.

De TV zelf en wat je kijkt en hoe je het kijkt hebben een veel grotere invloed dan de keuze tussen limoengroen of 18% grijs. Ik focus mij op de dingen die ik wel kan veranderen in mijn gezin ;)

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 16-01-2026 16:23 ]

• ZesBarkiePK
Ik vind het een interessant onderwerp! Ik vind het op het moment ook leuk om te experimenteren met verlichting en muurkleuren om de kijkervaring te verbeteren. En omdat ik alleen woon heb ik nu nog alle vrijheid om dingen uit te proberen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Dagarkin
apis29 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:43:
[...]

Een G serie hang je met een zwarte muur dan toch juist plat aan de muur ipv nog met bias lighting te gaan spelen 8) (al zou je het wel moeten willen wanneer je in het donker gaat kijken met alle verlichting uit)

Bias lighting is overigens ook niet voor lcd's bedoeld of gemaakt puur om optisch meer contrast in het beeld te krijgen:

[YouTube: What is bias lighting?]

[Afbeelding]

https://www.biaslighting....lack-the-eigengrau-effect
Nu ook aan het testen.

Kwam onderstaande site tegen site
What are the recommended elements of properly implemented bias lighting?

1. The color of light should be as close as possible to the video white point of 'CIE D65' (loosely referred to as 6500 Kelvins) for color video viewing ['D50,' the 'E' point, or ~5400K in other specific applications].
2. The color rendering index (CRI) is often published for a given lamp. A minimum CRI of 90 out of 100 is recommended for color reference applications.
3. The illumination should originate from behind the frontal plane of the screen to avoid reflections, haze, and glare (which interfere with, contaminate, and obscure the image).
4. The lamp itself should not be directly visible to the viewer, but rather the illumination should be reflected by surrounding surfaces, such as the wall behind the monitor.
5. The brightness of the reflected illumination should be 10% or less of the brightest white the monitor is adjusted to (calibrated for a dark environment).
6. Surrounding surfaces within the observer's field of view of the monitor screen should be neutral in color (gray to white), see: Munsell Color Order System's neutral value scale.
7. Completely surrounding the monitor screen with illumination is not necessary to realize the principle benefits of the technique.
8. It usually works best for the lamp to be mounted on the back of the monitor or TV cabinet (rather than on the wall), in order for the illumination to spread out over some distance.
9. Test patterns for adjusting bias lighting relative to the monitor screen are available in many optical disc programs for setting up home entertainment systems (see: 'Avia II- Guide to Home Theater,' 'Digital Video Essentials' series, etc.).

What are the proven benefits of correctly implemented bias lighting?

1. Reduces or eliminates eye strain and viewing fatigue in dark viewing conditions.
2. Eliminates image contamination due to reflections, haze and glare on the screen from conventional room lighting.
3. Enhances perceived black levels, contrast ratio, and picture detail by enabling dark adapted viewing.
4. Preserves correct color perception of the video image by the viewer.
5. Prolongs monitor phosphor life by enabling dark room viewing and lowering of screen brightness requirements (phosphors are used in CRTs, plasmas, and LCDs with CCF or white LED back lighting).
6. Provides a low level of illumination in the room for movement and peripheral activities.

• Dagarkin
Ook weer een nieuwe uitgave van The Wild Robot.

Ik heb zelf nog de vorige uit UK, beiden vind ik erg mooi.

Volgens mij kan je vanuit Gruv niet bestellen naar Amerika. Eens kijken of deze uitgave via andere kanalen te bemachtigen is. Komt uit in begin maart.

Uk versie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NQ4GRtvPF0ayI4zp8Nm_36Ma9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aEkQpvYrlJAXK3fdKlzuoaC9.webp?f=fotoalbum_large

Gruv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igo66quidSOQypO0zfe0bWKD7tk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UriEMt0cSP7Hov9SnZjk38fu.webp?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
De muur achter de tv is inmiddels zwart. Het is even wennen nog, maar ik ben eigenlijk al behoorlijk tevreden met het resultaat. Ook is vandaag de 3 voor $33 van Amazon.com binnengekomen. Dus ik ga er vanavond eens goed voor zitten en begin met Nosferatu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q55tv0j5W6TxHvpRWoLeJhQwtIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlD1hNcmpuuLddLg2VN3im71.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLvJxgr9vkCMYiIL2l7Y5TEKGoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CCcx0uhwkXc4ztsIGIW1780.jpg?f=fotoalbum_large

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Goede test Nosferatu. Want die is heel donker met erg lage nits (160 nits).
Geweldige film wel.
YouTube: Nosferatu 2024 HDR ANALYSIS 4K Blu Ray REVIEW vs 1080p BD SDR 100nit...

[ Voor 59% gewijzigd door daffie82 op 17-01-2026 19:19 ]

• ZesBarkiePK
Het is wel een beetje waar ik op had gehoopt. Ik zie geen zwarte balken en ook de randen van de tv vallen zo goed als weg. Daardoor voelt het beeld een stuk meeslepender en heb ik meer het gevoel dat ik er echt in zit.

Reflecties op de andere muren vallen nu wel iets meer op, maar ik ben natuurlijk niet van plan om meteen het hele huis zwart te schilderen. Dit is ook een lastige woonkamer met veel ramen en deuren, beter dan dit ga ik het niet krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JXTEaOTDt3zpKN-Ehm7ETrr2YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfrU7RQ1I7h1hfWWNoPlKrWA.jpg?f=fotoalbum_large

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:32:
Interessant, voor mensen die de Panasonic 820 nog willen hebben, hij staat nu voor €369 in de Pricewatch.
Mooie upgrade tov mijn PS5 :) Bedankt (en besteld)

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net een 450 van marktplaats geplukt. Mijn tv is nieuw genoeg dat ik wel vertrouwen heb in de upscale kwaliteit van de tv bij niet 4k discs. De 450 doet ook DV en daar ging het me vooral om. Ook ik vervang een ps5 :)

• Dagarkin
Bij proshop is de 450 nu 195,10 Proshop

Zelf twijfel ik binnenkort eens goed in verdiepen. Verschil in 4k tussen beiden (820 en deze) is er volgens mij niet. Alleen de hdr optimizing, maar denk pers met een oled, dat je tv dit beter kan afhandelen en andere punt is upscaling van oude content dvd en blu rays. Hier zou dan de meerwaarde inzitten, maar als je ook weer een recente tv hebt, zou die volgens mij ook prima de upscaling kunnen doen.

• Bundin
  • Niet online
Dagarkin schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:20:
Bij proshop is de 450 nu 195,10 Proshop

Zelf twijfel ik binnenkort eens goed in verdiepen. Verschil in 4k tussen beiden (820 en deze) is er volgens mij niet. Alleen de hdr optimizing, maar denk pers met een oled, dat je tv dit beter kan afhandelen en andere punt is upscaling van oude content dvd en blu rays. Hier zou dan de meerwaarde inzitten, maar als je ook weer een recente tv hebt, zou die volgens mij ook prima de upscaling kunnen doen.
Verschillende posts/reviews geven inderdaad aan dat het grote verschil de betere upscaling is van de 820. Verder zouden er wat extra instellingen voor kwaliteit zijn, geen idee welke.

Het grote en onbegrijpelijke nadeel van pana spelers is echter dat er geen optie in de instellingen is die altijd de native resolutie van de disc output. Zodra je er een 4K tv aanhangt, zal het ding 1080 content zelf upscalen, ook wanneer de output op "Auto" staat. Doffe ellende, want mijn bravia upscalet een bak beter dan dit ding. Maar na jaren hebben ze nog niet begrepen dat een optie "Native" voor veel mensen zeer welkom zou zijn. En dat kan in principe prima in een firmware update :/

Dus ik zal het Video menu vaker zien, want met de hand switchen tussen 'Auto' voor 4K discs en '1080' voor reguliere BD / DVDs.

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 18-01-2026 22:35 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bundin schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:32:
[...]

Verschillende posts/reviews geven inderdaad aan dat het grote verschil de betere upscaling is van de 820. Verder zouden er wat extra instellingen voor kwaliteit zijn, geen idee welke.

Het grote en onbegrijpelijke nadeel van pana spelers is echter dat er geen optie in de instellingen is die altijd de native resolutie van de disc output. Zodra je er een 4K tv aanhangt, zal het ding 1080 content zelf upscalen, ook wanneer de output op "Auto" staat. Doffe ellende, want mijn bravia upscalet een bak beter dan dit ding. Maar na jaren hebben ze nog niet begrepen dat een optie "Native" voor veel mensen zeer welkom zou zijn. En dat kan in principe prima in een firmware update :/

Dus ik zal het Video menu vaker zien, want met de hand switchen tussen 'Auto' voor 4K discs en '1080' voor reguliere BD / DVDs.
Ah, je kan de Panasonic dan wel handmatig op 1080p zetten zodat je tv het upscalen doet?
Toch niet zo erg dan?

• Bundin
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:42:
[...]

Ah, je kan de Panasonic dan wel handmatig op 1080p zetten zodat je tv het upscalen doet?
Toch niet zo erg dan?
Nee, maar het zijn extra handelingen omdat een logische setting niet bestaat.

Nog een verschil dat ik net lees tussen 450 en 820: de laatste heeft "subtitle dimming", wat op een hdr oled tv nog wel eens heel prettig kan zijn. Maargoed, merendeel van wat ik kijk is Engels, dus dan kan ik zonder subs.

• ZesBarkiePK
Bundin schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:45:
[...]

Nee, maar het zijn extra handelingen omdat een logische setting niet bestaat.

Nog een verschil dat ik net lees tussen 450 en 820: de laatste heeft "subtitle dimming", wat op een hdr oled tv nog wel eens heel prettig kan zijn. Maargoed, merendeel van wat ik kijk is Engels, dus dan kan ik zonder subs.
Die functie zit ook op de 450, maar daar kun je het alleen niet handmatig instellen. Uit ervaring kan ik echter zeggen dat de automatische instelling prima werkt; ik heb nooit de behoefte gehad om er iets aan te veranderen.

Ik mis het bij bijvoorbeeld streamingdiensten ook direct, vaak is het dan inderdaad noodzakelijk om de ondertiteling uit te schakelen of de kleur te veranderen naar donker grijs.

• Dagarkin
Nog een ander punt nu toevallig door de speler, ook aan het verdiepen voor een nieuwere tv en toevallig kwam dit jaar het nieuws dat iedergeval Philips Dolby Vision 2, gaat ondersteunen.

Ben benieuwd of ik nu kan wachten met upgraden, dit wordt straks weer een nieuwe tv, blu ray speler, versterker en natuurlijk niet te vergeten dat ze films opnieuw gaan uitbrengen met Dolby Vision 2.

Ik ben oprecht wel benieuwd om het verschil tussen dv en dv 2 te zien.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dagarkin schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:44:
Nog een ander punt nu toevallig door de speler, ook aan het verdiepen voor een nieuwere tv en toevallig kwam dit jaar het nieuws dat iedergeval Philips Dolby Vision 2, gaat ondersteunen.

Ben benieuwd of ik nu kan wachten met upgraden, dit wordt straks weer een nieuwe tv, blu ray speler, versterker en natuurlijk niet te vergeten dat ze films opnieuw gaan uitbrengen met Dolby Vision 2.

Laat je niks wijsmaken. Dolby vision 2 is vooral veel marketing bullshit. Voor de rest bitter weinig wat het beeld echt gaat verbeteren.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Dagarkin schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:44:

Dolby Vision IQ. Een aantal jaar geleden geïntroduceerd, weet u nog? Zou bijna hetzelfde doen zogenaamd. Ooit iets van gehoord?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Dolby Vision IQ. Een aantal jaar geleden geïntroduceerd, weet u nog? Zou bijna hetzelfde doen zogenaamd. Ooit iets van gehoord?
Ja. Dat zit in de inaccurate "home cinema" preset op LG televisies. Past o.a. je beeld automatisch aan aan de helderheid. Vooral vermijden als je accuraat beeld wil hebben.
ZesBarkiePK schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:24:
[...]

Die functie zit ook op de 450, maar daar kun je het alleen niet handmatig instellen. Uit ervaring kan ik echter zeggen dat de automatische instelling prima werkt; ik heb nooit de behoefte gehad om er iets aan te veranderen.

Ik mis het bij bijvoorbeeld streamingdiensten ook direct, vaak is het dan inderdaad noodzakelijk om de ondertiteling uit te schakelen of de kleur te veranderen naar donker grijs.
Ben je wel tevreden van de 450?
Ik zoek een backup voor als mijn Sony x800m2 de geest zou geven.

[ Voor 42% gewijzigd door daffie82 op 19-01-2026 09:42 ]

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:43
Ik heb op mijn UB450 4K output uitgezet zodat mijn TV de upscaling overneemt. Als ik een 1080p blu-ray afspeel dan geeft mijn TV 4K output terug dus dat werkt voor mij prima. Indrukwekkend te noemen zelfs maar ik heb een vrij recente TV (Bravia 8 2024).

Alle optimizers en upscalers die in spelers zitten zijn vrij outdated op dit moment aangezien de meeste spelers in kwestie rond 2018 op de markt zijn gekomen. TV's zijn hierna nog aardig doorontwikkeld, 4k spelers niet echt.

• ZesBarkiePK
@daffie82 Ja, het is een fijne, compacte speler. Ik gebruik ’m inmiddels al ruim een jaar intensief en kijk vrijwel uitsluitend 4K content. Alles speelt probleemloos af; zelfs na een Game of Thrones marathon van 8 seizoenen geen issues. Ik heb wel één keer een freeze gehad, die na een korte power cycle direct verholpen was. Het grootste minpunt van de UB450 vind ik de externe voeding en de kleine knopjes op de afstandsbediening.

Misschien nog interessant om ook deze reviews even door te nemen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Mandera ah, als je dat zo instelt, dan hoef je niet telkens te switchen van 4k naar 1080p zoals @Bundin aangeeft?

Zie zijn quote van hierboven:
"Zodra je er een 4K tv aanhangt, zal het ding 1080 content zelf upscalen, ook wanneer de output op "Auto" staat."

Hier nog iemand die zegt dat je zelf moet switchen :
https://www.reddit.com/r/...ling_on_ub_450/?rdt=39020

[ Voor 30% gewijzigd door daffie82 op 19-01-2026 10:44 ]

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:37:
[...]

Ja. Dat zit in de inaccurate "home cinema" preset op LG televisies. Past o.a. je beeld automatisch aan aan de helderheid. Vooral vermijden als je accuraat beeld wil hebben.

[...]

Ben je wel tevreden van de 450?
Ik zoek een backup voor als mijn Sony x800m2 de geest zou geven.
gebruik jij je speler nog voor UHD films? hier gaan alleen nog DVD's of blurays erin. Het UHD-content gaat voornamelijk via ugoos. ik ga zelfs langzamerhand kappen met players. gewoon een bluray-brandertje+ugoos is zat.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 19-01-2026 10:53 ]

• Bundin
  • Niet online
@daffie82 pans spelers hebben 3 opties:
Auto: speler checkt of de tv 4k aankan. Ja? Altijd 4k output. Nee? Altijd 1080 output.

Dat betekent dus dat, wanneer je een 4k tv hebt, gewone BDs worden upscaled door de speler, niet door de tv. Dat is onwenselijk als je een tv hebt die het beter kan. Wanneer je geen 4k tv hebt, worden 4k discs downscaled naar 1080.

De output kan ook op 4k of 1080 worden vastgezet. 1080 is top voor BD discs icm een recente 4k tv , want de tv zal dan upscalen. Echter worden 4k discs dan eerst door de speler downscaled, daarna door de tv upscaled. Dat wil je natuurlijk niet.

Handmatig wisselen is dus nodig, totdat Panasonic een Native/Source Direct optie toevoegt. Maar dat hebben ze al jaren niet gedaan, dus die kans is nul.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:37:
[...]

gebruik jij je speler nog voor UHD films? hier gaan alleen nog DVD's of blurays erin. Het UHD-content gaat voornamelijk via ugoos. ik ga zelfs langzamerhand kappen met players. gewoon een bluray-brandertje+ugoos is zat.
UHD is meestal via am6b+ inderdaad.
Enkel als ik hem niet geript heb.

BD speler gebruik ik dus inderdaad vooral voor 1080p bluray. En die ga ik niet allemaal rippen. Dus een speler ga ik blijven nodig hebben.

Heeft de 450 trouwens 2 hdmi inputs om video en audio te splitsen?
Net zoals de x800m2 dat heeft.
Edit: blijkbaar dus wel.

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 19-01-2026 15:09 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En dan lees je over de UB820 bijvoorbeeld dergelijke zaken:
With FW 1.76, if you have a DV-capable display that advertises a DV peak brightness of 1200 nits or higher in its EDID (such as the Sony A95L), the UB820 will output player-led DV instead of TV-led. If you want to avoid that, stay on 1.70.

Misschien moet ik maar lekker wegblijven van Panasonic... Schandalig dit soort dingen.

• ZesBarkiePK
daffie82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:06:
Heeft de 450 trouwens 2 hdmi inputs om video en audio te splitsen?
Net zoals de x800m2 dat heeft.
Edit: blijkbaar dus wel.
Ja dat kan ik bevestigen.
daffie82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:14:
En dan lees je over de UB820 bijvoorbeeld dergelijke zaken:
With FW 1.76, if you have a DV-capable display that advertises a DV peak brightness of 1200 nits or higher in its EDID (such as the Sony A95L), the UB820 will output player-led DV instead of TV-led. If you want to avoid that, stay on 1.70.

Misschien moet ik maar lekker wegblijven van Panasonic... Schandalig dit soort dingen.
Dat klinkt niet zo best. Helaas zijn er weinig alternatieven meer als je een nieuwe speler wilt kopen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dit zijn ook geweldige vergelijkingen. Zeer technisch, maar hier heb je wel iets aan. Gaat in dit geval specifiek over een vergelijking tussen de x800m2 en de UB820 en hun upsampling kwaliteiten van 4:2:0 naar 4:4:4

https://www.avsforum.com/posts/64070136/

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:32
Volgens mij kun je bij de Panasonic UB820/824 instellen of de speler óf tv Dolby Vision moet behandelen. Bij de settings, Dolby Vision en dan heb je keuze uit Mode 1 of Mode 2. Tijd geleden eens gedaan en was toen up-to-date met de software. Is vast wel te vinden op internet. Heb nu even geen tijd om na te kijken.

• Farabi
  • Niet online
UHD-spelers zijn helaas niet meer van deze tijd. Ze hebben zich gediskwalificeerd.

• Dagarkin
Goed om te weten. Laat eerst de blu ray speler dan ook los.
Vorig jaar waren er wel weer nieuwe 4k spelers, maar qua prijsklasse veels te hoog.

Ik heb zelf ook een Ugoos AM6B+ en hiermee erg tevreden.

Nu lekker focus op een nieuwe oled en receiver(versterker), qua geluid dan de overstap maken naar Atmos.

Laat ook eerst hdmi 2.2 voorbij gaan, sowieso met films heb je aan 2.1 meer dan genoeg.

• Bundin
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:34:
UHD-spelers zijn helaas niet meer van deze tijd. Ze hebben zich gediskwalificeerd.
Ik denk dat je voorbij gaat aan de niet-gemiddelde kijker die tussen "bluray is bluray" en "ik koop een apparaat, flash er een custom OS op, rip mijn discs en kijk ze dan vanaf mijn mediaserver, want anders geen DV profile 7" in zitten.

Voor die groep (waaronder ik) is een 4K speler een essentieel onderdeel van de setup. Hetzelfde voor de "geld zat, weinig tijd, dus ik gooi er gewoon een bedrag tegenaan en dan moet het werken" groep. Die kopen die dure Magnetars.

[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 19-01-2026 19:39 ]

• Farabi
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:36:
[...]

Ik denk dat je voorbij gaat aan de niet-gemiddelde kijker die tussen "bluray is bluray" en "ik koop een apparaat, flash er een custom OS op, rip mijn discs en kijk ze dan vanaf mijn mediaserver, want anders geen DV profile 7" in zitten.
Mijn reactie was ook niet vanaf dat oogpunt bedoeld, maar voor de purist.

• ZesBarkiePK
Weet iemand nog dat je vroeger voor zo’n 50 piek dvd-spelers van vage merken kon kopen? Die goedkope dingen waren vaak regio-vrij en speelden zonder moeite al je zelfgebrande dvd’s af.
Jammer dat dat met 4K-spelers niet meer zo is. Het zou ideaal zijn als er weer betaalbare spelers waren die gewoon zo’n beetje alles doen wat je nodig hebt.

Voor mij was de overstap van streamingdiensten naar Blu-ray al een mooie stap, waarmee ik naar mij idee veel meer uit m’n OLED tv haal. Misschien dat ik me ooit nog eens in de wereld van het rippen verdiep, want het is natuurlijk altijd leuk als het nóg beter kan. Maar voor nu wil ik eigenlijk gewoon simpelweg mijn Blu-rays kopen en kijken.

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:26

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:28:
Weet iemand nog dat je vroeger voor zo’n 50 piek dvd-spelers van vage merken kon kopen? Die goedkope dingen waren vaak regio-vrij en speelden zonder moeite al je zelfgebrande dvd’s af.
Jammer dat dat met 4K-spelers niet meer zo is. Het zou ideaal zijn als er weer betaalbare spelers waren die gewoon zo’n beetje alles doen wat je nodig hebt.

Voor mij was de overstap van streamingdiensten naar Blu-ray al een mooie stap, waarmee ik naar mij idee veel meer uit m’n OLED tv haal. Misschien dat ik me ooit nog eens in de wereld van het rippen verdiep, want het is natuurlijk altijd leuk als het nóg beter kan. Maar voor nu wil ik eigenlijk gewoon simpelweg mijn Blu-rays kopen en kijken.
Ja, die ken ik nog wel, allerlei fantasienamen, maar werkte zeer goed! Kocht ze vaak bij de MM, soms zo laag als 25 gulden! Heb ze toen gebruikt voor de verhuur, toen ik nog mijn "dvd-handel" had. Bij de Dirk (supermarkt) kan je ze nog weleens kopen (€ 25,- tot € 30,-). Het zijn dan geen fantasienamen meer, maar echte Philips spelers. Soms zit ik weleens te denken om de "handel" weer op te pakken, maar dan met bd/dvd spelers... ;)

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De Panasonic UB820 heeft een zeer goede chroma upsampling. Beter dan de Ub450.
Bij het afspelen van 1080p discs (mijn primair gebruik), laat je dan best de upscaling doen door de UB820 (uit 2018) of is de upscaling van 1080p discs naar 4k van mijn LG G1 (uit 2021) beter?

@nlscavenger ik weet dat jij de UB820 hebt. Welke tv gebruik jij hierbij? En door wie (tv of UB820) laat je de upscaling doen van 1080p discs?
En waarom heb jij voor de UB820 gekozen?

• nlscavenger
daffie82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:07:
@nlscavenger ik weet dat jij de UB820 hebt. Welke tv gebruik jij hierbij? En door wie (tv of UB820) laat je de upscaling doen van 1080p discs?
En waarom heb jij voor de UB820 gekozen?
Eerlijk gezegd gebruik ik de UB820 vrijwel alleen maar voor UHD om slijtage van de laser te beperken. Blu-ray's speel ik af op een PS3 met custom firmware en hierbij laat ik mijn Panasonic Z95A de upscaling doen ("pure direct" optie uitgeschakeld).

UB820 gekozen vanwege de opties om de felheid en positie van ondertiteling aan te passen en de optie om softmod te installeren, maar heb dat nog niet gedaan.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik denk dat ik er uit ben... Ik ga voor UB820 als main player, de Sony X800m2 wordt dan de backup.

De UB820 heeft een betere chroma upsampling dan de UB450 en ook beter dan de Sony.
Ik laat de UB820 alle upsampling doen van DVD/Bluray Discs op mijn OLED LG G1 TV uit 2021. Ik denk dat het niet veel uitmaakt qua upscaling en dan kan ik tenminste de setting gewoon altijd laten staan. Voor DVD is het sowieso beter om de upscaling door de player te laten doen.

De HDR optimizer heb ik hier al eerder eens goed mee gelachen maar na een video van Vincent te zien op YouTube moet ik bekennen dat het wel degelijk nut kan hebben bij oudere TV's zoals de mijne.
Voor Dolby Vision maakt het niet uit, maar wel voor HDR10.
De HDR optimizer veranderd de MDL van 4000 nits naar 1000 nits zodat highlights minder clippen en doet dit zonder de rest van het beeld donkerder te maken. Niet dat ik nog veel HDR10 disks heb, maar toch nice to have.

Ik heb wel op het AVS forum eens nagevraagd of deze stelling nog steeds geldig is:

Als dat zo is, dan ben ik fucked als ik nieuwe TV koop. Want die gaat sowieso een DV peak brightness hebben die hoger is dan 1200 nits. Dus tot ik hier antwoord op heb, ga ik nog even wachten met de aankoop.

EDIT : ondertussen antwoord gevonden na wat zoeken :
If you have an LG CX, you're getting TV-led DV. The absence of Mode 1&2 options in the UB820 menu does NOT mean you're getting player-led; it means you're always getting TV-led unless your display doesn't support TV-led.
Also just FYI there are two ("hidden") options for Dolby Vision when you enable it - the preferred Mode 1 (TV Led) and Mode 2 (Player-led).

Die optie komt dus enkel beschikbaar als je TV meer dan 1200 nits DV kan doen, en dan heb je dus de optie om ''MODE 1'' te kiezen.

Denk dat ik hem maar ga kopen...

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 20-01-2026 14:51 ]

• Bundin
  • Niet online
Ik heb de marktplaats aankoop (UB450) zojuist ontvangen en mijn eerste Dolby Vision ervaring staat nu te draaien (Gladiator, want een van mijn favo films). En ik ben opnieuw blown away door wat de Bravia 8 II op het scherm weet te toveren. En als bonus: zonder het geluid dat een ps5 weet te presteren bij afspelen van disc.

Straks even een niet-4k disc met 1080 output van de speler om te zien wat de televisie aan upscaling weet te presteren, maar als ik de reviews mag geloven dan moet dat wel goedkomen met dit toestel. Ik ben in ieder geval voor 150 euro heel tevreden met dit tweedehands spelertje :)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:06

Twazerty

AVCHDCoder developer

Heeft iemand de Franse uitgave van "The Fantastic Four: First Steps 4K". Niet de Steelboek versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeDHt3c7HHV6WhxH9FrRIm0K1us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/am8yvIbbbhkHhK1AM3aeexGm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd welke blu-ray case er in de slipcase zit. Is dat een franse versie, of de NL/FR versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ux0emAMo3pKR1ZA9KvgQ0Ko5dRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UndfEFfKBT8GTKigfAwu2Ad9.jpg?f=fotoalbum_large

Disney wil nog wel eens de NL/FR (België/Nederland of België/Nederland/Frankrijk) in een slipcover stoppen die specifiek voor de Franse markt is.

Ik kan het helaas nergens vinden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:30
daffie82 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:01:

Ik heb wel op het AVS forum eens nagevraagd of deze stelling nog steeds geldig is:

Als dat zo is, dan ben ik fucked als ik nieuwe TV koop. Want die gaat sowieso een DV peak brightness hebben die hoger is dan 1200 nits. Dus tot ik hier antwoord op heb, ga ik nog even wachten met de aankoop.
1.82 heeft een fix hiervoor en anders is er een workaround in 1.76:
Feedback on Firmware 1.82:
The Blu-ray Region bypass trick still worked on my UB420 with firmware 1.82.
(I'll be adding feedback on v1.82 firmware here from other owner reports when spotted.)

Firmare v1.82 has a fix for the v1.76 Dolby Vision bug with high luminance TVs, but requires a DV Mode switch.
UB820/Sony A95L/LG G3 owners said after the v18.2 update, they still got Player Led Dolby Vision. Should be TV Led.
("TV Led" & "Player Led" are terms originally coined by Oppo and often used since then, but more correctly known as
"Standard Dolby Vision" (processed by TV) & "Low Latency Dolby Vision" (LLDV), processed by the source/player.)

New Dolby Vision MODE Options
Affected users posted about new Dolby Vision Mode options - Mode 1 for TV Led, Mode 2 for Player Led.
(The Dolby Vision Mode options appear when selecting the Dolby Vision settings in Player's HDMI menu.
One post said to turn Dolby Vision off, exit the menu, and then turn it back on to show the Mode settings.)
I updated a UB820 connected to a (2022) LG C2, and there's no Mode options for Dolby Vision. (Only "On" & "Off".)
I verified player shows firmware 1.82, turned DV Off/On, restarted player/TV, but no Dolby Vision Mode options shown.
Apparently Dolby Vision mode options only appear when connected to a high luminance TV (LG G3/G4, Sony A95L, etc.).
(According to a post at AVS, TV's EDID must have max luminance value of 1200 NITs or more for DV Options to show.)

Black Subtitles
Saw reports from LG G3 owners (perhaps others) that they saw black subtitles when using DV Mode 1 (TV Led)
and had to switch to Mode 2 (Player Led) to correct it. (A Sony A95L owner said he's not seen this problem.)
(One G3 owner said he used the v1.76 workaround below - changing the TVs Dolby VSVDB to V1.)

A couple owner comments about Dolby Vision flickering problems with some Kino Lorber 4K discs saying no change.
(Wish details included like titles/timestamps & TV model used. Some mixed (OK/not OK) reports on firmware 1.76.)
One example noted was Monster Squad, but a reply said he didn't notice any flickering in the scene mentioned.

I will also watch for any comments about 1.82 in the thread on region-free firmware patch at UK's avforums.com.
I wish Panasonic would fix the kernel high CPU usage detailed in this post that was fixed in the unofficial firmware.
(A June 19, 2024 post in that thread notes that firmware 1.82 did not fix that. It may never get addressed.)
Bron: https://web.archive.org/w...tml#v1.76_DV_mode-change*

Verwijderd

Twazerty schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:48:
Heeft iemand de Franse uitgave van "The Fantastic Four: First Steps 4K". Niet de Steelboek versie.

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd welke blu-ray case er in de slipcase zit. Is dat een franse versie, of de NL/FR versie:
[Afbeelding]

Disney wil nog wel eens de NL/FR (België/Nederland of België/Nederland/Frankrijk) in een slipcover stoppen die specifiek voor de Franse markt is.

Ik kan het helaas nergens vinden.
Dit is de Franse/Nederlandse versie.

https://www.bol.com/nl/nl...socialshare_pdp_iphoneapp

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ-jkYBxWdOCcraXDLKoEHBeBuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWJGE1hc6zdCHUCA4LZHT83o.jpg?f=fotoalbum_large Mijn verjaardagskado is alvast binnen! 🥳😇

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@TheVMaster
nice, heb zonet dezelfde besteld haha.
vergeet niet om de firmware te checken en zeker deze settings aan te passen :

YouTube: Panasonic 4K Bluray Players UB420 UB 424 UB820 UB824 UB9000 UB9004 S...

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:17:
@TheVMaster

YouTube: Panasonic 4K Bluray Players UB420 UB 424 UB820 UB824 UB9000 UB9004 S...
Enneh qua firmware, gewoon de laatste installeren denk ik?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TheVMaster schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:23:
[...]

Enneh qua firmware, gewoon de laatste installeren denk ik?
even checken of de laatste FW er al opstaat (Ver 1.82).
Als die er al op zou staan, is de upgrade uiteraard niet nodig.

• Dagarkin
Toch Who Framed Roger Rabbit steelbook Cinemuseum versie gekocht

Dit is de lenticular slip versie. Super mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxsN2zAjtTlNWx_Dp9oWcRurW9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhmHj9wNnYRsf390IbgcxokQ.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:34:
[...]

even checken of de laatste FW er al opstaat (Ver 1.82).
Als die er al op zou staan, is de upgrade uiteraard niet nodig.
Die stond er al op.

• ZesBarkiePK
daffie82 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:17:
@TheVMaster

Ik zit iets minder diep in de techniek, maar deze instellingen zijn dan zeg maar de basis instellingen die je moet doen bij zo’n speler en dan heb je aanvullend nog de HDR Optimizer: uit je eerdere reactie begrijp ik dat die beter uit kan bij Dolby Vision content, maar juist wél aan te raden is voor reguliere HDR. Klopt dat? Stel ik ga de Dark Knight trilogie kijken, dan zou het dus beter zijn om deze aan te zetten?

Ook die verborgen menu optie klinkt interessant. Al met al leuk en leerzaam om dit terug te lezen, ik hoop dat je dit nog iets verder wilt toelichten. Ik ben ook op zoek naar wat uiteindelijk het beste zou werken voor mijn LG G5.

• ZesBarkiePK
Panasonic lijkt dit goed bij te houden, mijn 450 was ook uit de doos voorzien van de laatste firmware. Of ze verkopen er zoveel dat je eigenlijk altijd een recent geproduceerd exemplaar krijgt.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:06

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dat weet ik, maar dat was de vraag niet ;)
De Franse versie staat regelmatig tweedehands te koop, maar nooit foto's van het doosje zelf. Zit daar in de slipcover een FR doosje in, of een NL/FR doosje?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:23:
[...]

Ik zit iets minder diep in de techniek, maar deze instellingen zijn dan zeg maar de basis instellingen die je moet doen bij zo’n speler en dan heb je aanvullend nog de HDR Optimizer: uit je eerdere reactie begrijp ik dat die beter uit kan bij Dolby Vision content, maar juist wél aan te raden is voor reguliere HDR. Klopt dat? Stel ik ga de Dark Knight trilogie kijken, dan zou het dus beter zijn om deze aan te zetten?

Ook die verborgen menu optie klinkt interessant. Al met al leuk en leerzaam om dit terug te lezen, ik hoop dat je dit nog iets verder wilt toelichten. Ik ben ook op zoek naar wat uiteindelijk het beste zou werken voor mijn LG G5.
Jij hebt een G5. Dat is een totaal ander verhaal. Jij moet die hdr optimizer 100% uitzetten!
Bij DV content werkt die sowieso niet, maar als jij die opzet op je G5 ga je hdr10 limiteren tot 1500 nits. Beetje dom op een G5 die veel hoger kan :)

Edit: en ook de resolutie upscaling door je G5 laten doen. Dus als je 1080p of lager afspeelt telkens in je instellingen van de UB820 de resolutie aanpassen naar 1080p of lager voor dvd.

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 21-01-2026 10:28 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:10:
[...]

Goede tip van die bordhouders. Ga ik ook proberen. Heb ook een display gootje in de Ikea gekocht voor tegen de muur. Om toch een paar mooie uitgaves (max 10) te showen.
3 X 60 cm tegen de muur mooi zigzag onder elkaar. Zal een foto posten als het af is binnen paar weken.

Wat doen jullie met die slips die vaak bij de steelbooks zitten? Die zijn niet zo handig om te displayen op die bordhouders :+
En het stoefhoekje is klaar. Sorry is Belgisch. Zoek dat woord maar op :+
Blij met het resultaat!
Binnenkort komt mijn mutant exclusive van Donnie Darko nog in de plaats van twin peaks of zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DNXcFz2hUWRmdP1i-CsXayfgyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYeALNNzWyp8NyT3npAIgSjA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2SbdZUBR-GIW9YYkLyxSOqcZAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T28nYySO1Y8qc3AkjsTOVpPQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat ik er uit ben... Ik ga voor UB820 als main player, de Sony X800m2 wordt dan de backup.

De UB820 heeft een betere chroma upsampling dan de UB450 en ook beter dan de Sony.
Ik laat de UB820 alle upsampling doen van DVD/Bluray Discs op mijn OLED LG G1 TV uit 2021. Ik denk dat het niet veel uitmaakt qua upscaling en dan kan ik tenminste de setting gewoon altijd laten staan. Voor DVD is het sowieso beter om de upscaling door de player te laten doen.

De HDR optimizer heb ik hier al eerder eens goed mee gelachen maar na een video van Vincent te zien op YouTube moet ik bekennen dat het wel degelijk nut kan hebben bij oudere TV's zoals de mijne.
De HDR optimizer veranderd de MDL van 4000 nits naar 1000 nits zodat highlights minder clippen en doet dit zonder de rest van het beeld donkerder te maken. Niet dat ik nog veel HDR10 disks heb, maar toch nice to have.

If you have an LG CX, you're getting TV-led DV. The absence of Mode 1&2 options in the UB820 menu does NOT mean you're getting player-led; it means you're always getting TV-led unless your display doesn't support TV-led.
Also just FYI there are two ("hidden") options for Dolby Vision when you enable it - the preferred Mode 1 (TV Led) and Mode 2 (Player-led).

Die optie komt dus enkel beschikbaar als je TV meer dan 1200 nits DV kan doen, en dan heb je dus de optie om ''MODE 1'' te kiezen.

Ga je hier echt iets van merken? Tenzij je beide situaties naast elkaar kan vergelijken lijkt mij dat je dit niet gaat zien. Het klinkt net iets te puristisch en overdreven. Maar prove me wrong zou ik zeggen...

Overigens heeft de Panasonic speler een trucje om de regiocodering van veel discs te omzeilen.
Daar kun je hier meer over lezen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nyarlathotep schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Ga je hier echt iets van merken? Tenzij je beide situaties naast elkaar kan vergelijken lijkt mij dat je dit niet gaat zien. Het klinkt net iets te puristisch en overdreven. Maar prove me wrong zou ik zeggen...

Overigens heeft de Panasonic speler een trucje om de regiocodering van veel discs te omzeilen.
Daar kun je hier meer over lezen :)
Ga je zeker zien.
Zie hier ivm hdr optimizer :
YouTube: Why Panasonic UB9000's HDR Optimiser is Such A Killer Feature

Als iemand een zeer goede en uitgebreide uitleg wil over de settings van de ub820:
YouTube: Panasonic UB9000 4K Ultra HD Blu-ray Player - Best Settings (In-Dept...
Kijk ook zeker het einde van de video vanaf 01u27 ongeveer. Daar legt hij uit waarom deze speler zo goed is in SDR 4k content. En ook in gewone SDR uiteraard.
@Nyarlathotep ook voor jou dus, prove me wrong en zo... ;)

• ZesBarkiePK
Dit is de eerste Arrow uitgave die ik heb gekocht en meteen een leuke: de limited edition van The Mask kon natuurlijk niet ontbreken in de collectie.

Daarnaast heb ik tijdens de Bol.com actie een paar Monsterverse films aangeschaft. The Meg heb ik inmiddels gekeken en hoewel ik haaienfilms doorgaans erg vermakelijk vind, viel deze mij tegen. Ik verwachtte zoiets als Jaws (en dus een hoop bloed), maar dat bleef uit. Uiteindelijk voelt het daardoor meer als een film die veilig is voor het hele gezin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJzPs4NjHNFXrR3bp45UbRE5H0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVoauMdAvFR99sHCYdgZIxhs.jpg?f=fotoalbum_large

• Dagarkin
Weer een mooie aanwinst.

Met Robocop is er ook nog een Arrow steelbook, maar de onderstaande is embossed en ziet er in mijn ogen erg goed uit en vergeleken met de arrow versie stukken goedkoper en nog goed te krijgen.

Aladdin is ook embossed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfazE8GiPzvo3qtUmFE837Krqo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xkhtwca68EE5c60YrxtF6L41.png?f=fotoalbum_large

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dagarkin schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:00:
Weer een mooie aanwinst.

Met Robocop is er ook nog een Arrow steelbook, maar de onderstaande is embossed en ziet er in mijn ogen erg goed uit en vergeleken met de arrow versie stukken goedkoper en nog goed te krijgen.

Aladdin is ook embossed.

[Afbeelding]
Waar heb je ze vandaan?

• Dagarkin
Robocop Amazon Amazon nl

Aladdin ook amazon nl, maar niet beschikbaar, wel via vintend met een mooie prijs en kopersgarantie vintend
Met verzenden rond de 36

Zelf erg goede ervaring met vintend.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dagarkin schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Robocop Amazon Amazon nl

Aladdin ook amazon nl, maar niet beschikbaar, wel via vintend met een mooie prijs en kopersgarantie vintend
Met verzenden rond de 36

Zelf erg goede ervaring met vintend.
…en die Vinted, als er bij staat ‘nieuw zonder prijskaartje’? Zijn ze dan ook nieuw…? Enneh, die RoboCop heeft die ook NL subs? Volgens blu-ray.com niet namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2026 23:02 ]

• Dagarkin
TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:01:
[...]

…en die Vinted, als er bij staat ‘nieuw zonder prijskaartje’? Zijn ze dan ook nieuw…?
Mijn ervaring wel. Vaak als je zelf een film koopt zit er ook geen prijskaart je op. Zelf check ik ook altijd de omschrijving en ook de sterren van de persoon.

Daarnaast door de kopersgarantie heb je ook 2 dagen na ontvangst om evt bezwaar te maken als het niet zo is als beschreven.

Daarnaast gaan ze in mijn ervaring nu stuk of 6 aankopen goed om met de verpakking.

[ Voor 7% gewijzigd door Dagarkin op 21-01-2026 23:13 ]

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:04
Films heb ik nog niet gekocht via Vinted, wel al enkele (retro) games en accessoires. Enkel goede ervaringen.

• Dagarkin
Lilo and Stitch steelbook live action Amazon it rond 24 inc verzenden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRPDhKzERfS6PC_RzGzggKxc0AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QrJP2XCVVwliPDcaGlx9OQ7.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een mooie aanbieding.

[ Voor 56% gewijzigd door Dagarkin op 21-01-2026 23:51 ]

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-03 13:47
TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:01:
[...]

…en die Vinted, als er bij staat ‘nieuw zonder prijskaartje’? Zijn ze dan ook nieuw…? Enneh, die RoboCop heeft die ook NL subs? Volgens blu-ray.com niet namelijk.
Volgens mij heeft geen enkele 4K van Robocop NL-ondertitels. Heb zelf die van Arrow (UK). Alleen Engels.

• Dagarkin
westers schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:10:
[...]

Volgens mij heeft geen enkele 4K van Robocop NL-ondertitels. Heb zelf die van Arrow (UK). Alleen Engels.
Klopt de Duitse versie is trouwens van Capeligth Is trouwens ook een media book versie te krijgen iets goedkoper.

Als je trouwens een ub820 hebt kan je met custom firmware via usb externe subtitles inladen. Ik kwam dit laatst tegen toen ik om custom firmware zacht voor de 820. Ik heb momenteel deze speler zelf niet.

• McRagefit
Toch eens de aankopen van afgelopen periode delen. Geen speciale items, maar ben er toch blij mee :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7ww_rXThls1bXDw38BqMTYzgyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pWRXFuszcQlI7E09i3B5nax.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dagarkin schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:34:
[...]

Klopt de Duitse versie is trouwens van Capeligth Is trouwens ook een media book versie te krijgen iets goedkoper.

Als je trouwens een ub820 hebt kan je met custom firmware via usb externe subtitles inladen. Ik kwam dit laatst tegen toen ik om custom firmware zacht voor de 820. Ik heb momenteel deze speler zelf niet.
Ohw, ik kan zelf wel leven met EN subtitles. Maar vroeg het me ff af.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dagarkin schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:34:
Waarschuwing : hier zitten risico's in om je player te bricken.
Je hebt 2 manieren om die custom firmware erop te zetten, ''basic'' of via een ''overlay patcher'' maar bij beide is er een gevaar dat je de player brickt.
Mijn player is nog onderweg, maar dat is mij het risico in ieder geval NIET waard.

Meer info :
https://www.avforums.com/...dom.2441584/post-33295093

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:03:
[...]

Waarschuwing : hier zitten risico's in om je player te bricken.
Je hebt 2 manieren om die custom firmware erop te zetten, ''basic'' of via een ''overlay patcher'' maar bij beide is er een gevaar dat je de player brickt.
Mijn player is nog onderweg, maar dat is mij het risico in ieder geval NIET waard.

Meer info :
https://www.avforums.com/...dom.2441584/post-33295093
Inderdaad. Als ik echt NL Subs wil, dan rip ik hem wel en bekijk ik hem wel via m'n Plex of Jellyfin.

• Bundin
  • Niet online
Coraline steelbook (nog niet gezien :X) en een box met The Matrix, Blade Runner en 2001 vandaag binnengekregen, ik heb weer wat te kijken :)

BR2049 moet de volgende dan maar worden, als ie ergens in een aanbieding verschijnt. Meer Matrix vind ik niet zo nodig, na de eerste was ik wel een beetje afgehaakt.

• McRagefit
Bundin schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:58:
Meer Matrix vind ik niet zo nodig, na de eerste was ik wel een beetje afgehaakt.
Snap ik perfect, heb de dvd's en had de eerste al op 4K. Maar ja, dan lees je dat ze audiovisueel echt wel goed zijn en met de nodige nostalgie erbij heb ik ze dan toch maar allemaal gekocht :*)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Audiovisueel zijn ze alle drie inderdaad geweldig. Puur qua film is de eerste natuurlijk het beste.
De 4de is met stip de minste IMO.

• McRagefit
daffie82 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:41:
Puur qua film is de eerste natuurlijk het beste.
Blijkbaar was er weinig vertrouwen in het script, waardoor ze veel in de eerste film gestopt hebben dat eigenlijk later in de trilogie moest gebeuren (zoals the one worden). Dan was het een succes en moest er toch een trilogie komen :+

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

McRagefit schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:39:
[...]

Blijkbaar was er weinig vertrouwen in het script, waardoor ze veel in de eerste film gestopt hebben dat eigenlijk later in de trilogie moest gebeuren (zoals the one worden). Dan was het een succes en moest er toch een trilogie komen :+
Ah dat wist ik niet. Verklaart wel een hoop.

• Dagarkin
Weer tevreden. Paprika lijkt erg bijzonder op het eerste gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZrAGfpScjgnj0wOv3sqxDr5vuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/flcqlxNIVxsVno1WKUbdiyHM.png?f=fotoalbum_large

Onderstaande net besteld. Is geen 4k, maar in mijn ogen de mooiste Wall-e uitgave.

Is de blufans uitgave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_vs_Rh7Q7Z5vYo0weIL4Tlq1Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sknBcyMMEyGjjEAGE7btZ1xz.jpg?f=fotoalbum_large

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:20
Dagarkin schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:40:
Weer tevreden. Paprika lijkt erg bijzonder op het eerste gezicht.

[Afbeelding]

Onderstaande net besteld. Is geen 4k, maar in mijn ogen de mooiste Wall-e uitgave.

Is de blufans uitgave.

[Afbeelding]
Waar heb je Paprika en Wall-E besteld?

• Dagarkin
Pimmetjuuh schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:12:
[...]

Waar heb je Paprika en Wall-E besteld?
Paprika bij Amazon it

Wall-e bij Cinemuseum

Wall-e is volgens mij elders dan alleen via ebay te vinden.

Bij bovenstaande shop staan er nog wel meer hele mooi uitgaves.

Edit Paprika is inmiddels uitverkocht

[ Voor 4% gewijzigd door Dagarkin op 23-01-2026 11:59 ]

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:50

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik zie dat de Speedracer 4k release er ook aankomt. Geen hoogstaande film, maar wel bijzonder op visueel vlak.

https://www.zavvi.nl/4k/s...d-steelbook/17705759.html

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-03 15:19
Gundogan schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:13:
Ik zie dat de Speedracer 4k release er ook aankomt. Geen hoogstaande film, maar wel bijzonder op visueel vlak.

https://www.zavvi.nl/4k/s...d-steelbook/17705759.html
41eu.. Ben ik een van de weinige mensen die max 20eu voor een film over heeft? steelbox ofzo kan paar euro meer zijn, maar dit soort bedragen voor 1 film vind ik ver gaan..

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31

QuattroNL

It is I.

limefresh2011 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:14:
[...]
41eu.. Ben ik een van de weinige mensen die max 20eu voor een film over heeft? steelbox ofzo kan paar euro meer zijn, maar dit soort bedragen voor 1 film vind ik ver gaan..
Idem hier hoor.
Meer dan 30,- zou ik alleen aan een topfilm met zeer goed beeld en geluid uitgeven, en e n mooie hoes e.d.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• nlscavenger
limefresh2011 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:14:
[...]

Bij mij ligt het aan de film. Voor een collector's release van een niche film wil ik meer betalen dan een gemiddelde Hollywood film (heb daar meestal €20-€30 voor over). Heb denk ik voor SDF Macross: Do You Remember Love? UHD en The Red Spectacles UHD (crowdfunding exclusive) ongeveer €100 per stuk incl. verzendkosten betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door nlscavenger op 23-01-2026 13:53 ]

• Dagarkin
Zo nu bijna alles binnen.

Alleen nog die Wall-e, bugonia en Big Fish(geen 4K).

Big Fish heeft een normale 4k editie.

Ik zie ook genoeg die dan de normale 4k halen en dan de blu ray steelbook versie vervangen.

Sommige releases hebben mooiere steelbooks bij de blu ray versies.

Onderstaande ooit voor 20 euro gekocht, maar ook embossed alles en de nieuwe 4k versies, heb ik pers minder mee. Wel eerlijk bekennen dat onderstaande wel de remake is, maar goed als je de 4k versie van the originele erin doet, niemand die het opvalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5AnBSnrgsu5kMaFgtsEdC3W4TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKgaohMoc5aOz3OHEPsDRPv1.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ook weer rustig aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvYLOTNoOMt1KEuXRjAspm0YMRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1j2jNP4eZEEBIAdKQ7pCdN9P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH3QLZ0yxzldQLPLjySf0bI_rIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMDVMxdrHaRquDLvf7biw0W2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j0yPAJ0TBWOfPErUT8kNcWL7y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qscGb2JKr6WUpZTPSBsRfsny.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Dagarkin op 23-01-2026 15:02 ]

• Bundin
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Idem hier hoor.
Meer dan 30,- zou ik alleen aan een topfilm met zeer goed beeld en geluid uitgeven, en e n mooie hoes e.d.
Dit. Ik heb meer betaald voor de Lawrence of Arabia steelbook want a. epische topfilm en b. supermooie remaster in een mooie verpakking. Verder probeer ik het toch te beperken tot max 20 als het een gewone release is. En ik koop alleen films die ik graag wil zien / herkijken, niet enkel omdat het mooi beeld/geluid is.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gisteren de UB820 ontvangen van homecinesolutions.fr
Link : https://www.homecinesolut...808-panasonic-dp-ub820efk

Deze shop kan ik alleen maar aanbevelen. Zeer snelle verzending en echt UITSTEKEND verpakt. Ik denk als ik de doos van 10 meter hoog zou laten vallen dat er nog niets stuk zou zijn. Echt top.

Gisterenavond voor het eerst opgezet en de instellingen overgenomen van de YT link die ik reeds gepost had.
Ondertussen nog wat extra dingen gelezen over die HDR Optimizer en ik heb besloten hem standaard UIT te zetten, enkel handmatig aan te zetten voor HDR10 titels met meer dan 1.000 nits. Dat kan je snel met 1 druk op de knop zien, dus is gewoon kwestie van even aan te denken bij een HDR10 titel.
Bij DV speelt het sowieso niet en bij titels onder de 1000 nits heeft de Optimizer geen zin. Echter las ik berichten dat die Optimizer soms rare dingen doet, dus ik zet hem liever ENKEL aan wanneer het ook effectief nut heeft.
LET OP : dit is voor MIJ zo met MIJN oled tv. Het wel of niet aanzetten van die optimizer hangt echt af van je TV. Op een C/G4 of C/G5 sowieso altijd uitzetten.

Een 4k heb ik er nog niet mee getest, maar ik heb er wel een 1080p Bluray mee getest.
Ik was de afgelopen dagen namelijk Rome (serie) aan het herbekijken op BluRay op mijn Sony X800m2. Dus ik wist echt wel goed hoe dit eruit zag.
Ik moet zeggen dat ik meteen een betere kwaliteit merkte op de UB820. Dat is geen placebo, het viel mij echt meteen op.
Het is geen 100% faire vergelijking want bij de Sony x800m2 liet ik mijn TV (LG G1 OLED uit 2021) de upscaling doen, nu laat ik de UB820 de volledige upscaling doen.

Ik ben dus sowieso al erg tevreden.

Nadelen tov de Sony : hij is iets luider. Is dat storend? Voor een halve autist als mijzelf soms wel, maar dat is echt bij zeer stille momenten in de film/serie. Ik heb hem ook iets dieper in de open TV kast geduwd gisteren, hopelijk helpt dat nog een beetje.

Neen, al bij al zeer tevreden tot nu toe. Binnenkort ook eens een 4k disc erop testen, maar daar gaat DENK IK het verschil minder groot zijn omdat daar geen upscaling aan te pas komt.

Die Rome serie heb ik trouwens van marktplaats opgepikt en blijkbaar heeft de vorige eigenaar de discs als bierviltje gebruikt af en toe 8)7
Op bepaalde stukken skipt de disc en slaat die een kleine minuut over. Ligt echt aan de disc, want het moment van skippen op de Sony en de UB820 was EXACT hetzelfde.

heeft er nog iemand tips om een BD disc GRONDIG te cleanen zonder te beschadigen?

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-03 13:47
QuattroNL schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Idem hier hoor.
Zelfde hier. Ik koop geen Limited Editions, Steelbooks, etc. Gewoon reguliere uitgaves. Gaat mij om de film. Heb inmiddels zo'n 300 4K's. Gemiddeld 15 eu per stuk voor betaald, inclusief verzendkosten, importkosten, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door westers op 24-01-2026 13:48 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste