Waar heb je deze mooie editie gekocht ? Heel nice!ZesBarkiePK schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:58:
Chernobyl moest ik helaas omruilen vanwege een flinke deuk [...]
37 euro BolOdeklontje schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:28:
[...]
Waar heb je deze mooie editie gekocht ? Heel nice!
HMV verzendt sinds een aantal maanden weer naar Nederland en België, maar niet alle producten kunnen naar NL/BE adres verzonden worden.Odeklontje schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:26:
[...]
In Brussel en Wijnegem viel het toch heel erg tegen. Meer pluche beesten en merchandise dan goeie titels voor een goede prijs. Daar viel het aanbod zeker tegen als je het vergelijk met HMV in de UK. Zou je ook online op HMV kunnen bestellen en hier laten bezorgen? Of gewoon op een NL adres?
Gisteren lord steelbook editie eerste film bekeken en zoals het lijkt ontbreken de extra’s
Pers erg jammer en ik heb deze gelukkig nog op de dvd, maar van te voren had ik deze ook verwacht wel erg summier. Destijds in dvd tijd stond de lotr films wel bekend om steeds unieke uitgaves met extra’s blijkbaar zijn ze deze gave niet verleerd. De 4k versie zelf niks te klagen, maar als liefhebber van de film, dan zou je juist ook die extra’s willen.
Onderstaande ontbreekt tov de collectors edition van de dvd erg jammer
Pers erg jammer en ik heb deze gelukkig nog op de dvd, maar van te voren had ik deze ook verwacht wel erg summier. Destijds in dvd tijd stond de lotr films wel bekend om steeds unieke uitgaves met extra’s blijkbaar zijn ze deze gave niet verleerd. De 4k versie zelf niks te klagen, maar als liefhebber van de film, dan zou je juist ook die extra’s willen.
Onderstaande ontbreekt tov de collectors edition van de dvd erg jammer
Extended Edition bonusmateriaal
• The Appendices Parts 1-6
• Theatrical-Release Special Features
• Costa Botes Behind-the-Scenes Documentaries of The Lord of the Rings Trilogy
• Commentary
[ Voor 12% gewijzigd door Dagarkin op 26-12-2025 09:35 ]
Er zijn volgens mij maar 2 complete edities: een dvd extended edition uitgave (maar niet allemaal, ik meen alleen die uit 2006 uit mijn hoofd) en de (eerste?) Blu-ray extended edition uitgave. De andere edities hebben of geen extras of de Costa botes documentaires ontbreken.
[ Voor 13% gewijzigd door Orian op 26-12-2025 10:07 ]
Ik heb LOTR op DVD, blu-ray en 4K blu-ray. De blu-ray editie bevat in ieder geval de Costa Botes documentaires. Ik heb ze nog nooit gekeken, maar was pas net begonnen aan de 4K extended versies te kijken. Wellicht is het nu dan het moment om al die extra’s eens te bekijken.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik vond de 4K versies echt geweldig om te kijken. Een hele nieuwe kijkervaring.PatrickC schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:51:
Ik heb LOTR op DVD, blu-ray en 4K blu-ray. De blu-ray editie bevat in ieder geval de Costa Botes documentaires. Ik heb ze nog nooit gekeken, maar was pas net begonnen aan de 4K extended versies te kijken. Wellicht is het nu dan het moment om al die extra’s eens te bekijken.
[Afbeelding]
Iemand al ervaring met de 4K versies van Sean Connery James Bond films?
De Bluray vond ik eigenlijk al prachtig, vraag me af of het de upgrade waard is. (lees vaak dat ze te donker zijn)
Zijn goede transfers op een BD100 met Dolby Vision+Atmos. Ook zit de mono audiotrack erbij als DTS-HD 2.0. Ze hebben ook Engelse ondertiteling zonder extra's voor slechthorenden wat ik ook erg fijn vind.Roman_Craig schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:55:
Iemand al ervaring met de 4K versies van Sean Connery James Bond films?
De Bluray vond ik eigenlijk al prachtig, vraag me af of het de upgrade waard is. (lees vaak dat ze te donker zijn)
Ik denk niet dat ze het beter kunnen doen met deze films.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Nice! Die Nightmare set is wel aan de prijs, maar hij ziet er nice uit.HorrorArchivist schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:41:
Dit jaar heb ik behoorlijk wat films aangeschaft waar ik erg blij mee ben. Hieronder staan de meest recente titels die ik heb toegevoegd aan mijn collectie, zie foto.
[Afbeelding]
Thanks! Ik had echt mazzel: van €240 was hij één dag afgeprijsd naar €179, en ik heb er meteen van geprofiteerd!TheVMaster schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:30:
[...]
Nice! Die Nightmare set is wel aan de prijs, maar hij ziet er nice uit.
Dat snap ik. Ik zag prijzen tussen de €350 en €450 voorbij komen 😱 €179 is nog netjes dan…HorrorArchivist schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:53:
[...]
Thanks! Ik had echt mazzel: van €240 was hij één dag afgeprijsd naar €179, en ik heb er meteen van geprofiteerd!
Veel geld voor wat B-films maar wel mooie setTheVMaster schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:43:
[...]
Dat snap ik. Ik zag prijzen tussen de €350 en €450 voorbij komen 😱 €179 is nog netjes dan…
Zeker, voor €60 zou ik de set wel willen hebben maar het hoeft ook weer niet in Steelbook vorm. Toch vorm van jeugdsentiment.CryptoNL schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:49:
[...]
Veel geld voor wat B-films maar wel mooie set
Zag bij Coolshop voor 85 euro. Volgens mij klopt de beschrijving niet, aangezien ze steelbook en collectors edition noemen, terwijl dit volgens mij de normale 7 film editie moet zijn. Op marktplaats vragen ze ook rond de 110 euro voor de normale versie en via ebay uit Amerika ook rond de 90 euro. Dan is dit nog opsich een koopje.TheVMaster schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:23:
[...]
Zeker, voor €60 zou ik de set wel willen hebben maar het hoeft ook weer niet in Steelbook vorm. Toch vorm van jeugdsentiment.
Edit foutje lijkt toch 1 film te zijn. Stom gekeken
Op die site kan je ook nog super mario steelbook vinden. De gele editie voor 22 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Dagarkin op 28-12-2025 17:49 ]
De 4 matrix films voor €35 op bol: https://www.bol.com/be/nl...lection/9300000078855688/
Heb afgelopen week nadat ik de film voor het eerst had gezien deze steelbook besteld bij Fnac(.com):
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kxVcNloRIX0IeUOZDyEmUofD.jpg?f=user_large)
Geen NL-ondertiteling maar ik kan prima zonder. Zou vandaag in de bus moeten liggen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kxVcNloRIX0IeUOZDyEmUofD.jpg?f=user_large)
Geen NL-ondertiteling maar ik kan prima zonder. Zou vandaag in de bus moeten liggen
Je link is de normale editie en als ik de steelbook opzoek is die 27 euro valt reuze mee.JdJtA schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:53:
Heb afgelopen week nadat ik de film voor het eerst had gezien deze steelbook besteld bij Fnac(.com):
[Afbeelding]
Zonet nog blade runner titans of steel editie is nu onder de 40 euro
fnac
Met verzenden 42, maar volgens mij niet duur als je elders de prijzen bekijkt.
fnac
Met verzenden 42, maar volgens mij niet duur als je elders de prijzen bekijkt.
Oeps, ik heb inderdaad de Steelbook besteld, inclusief verzenden voor €30,15. Voor mij wel een van de duurdere die ik gekocht hebt tot nu toe maar was erg onder de indruk van de acteerprestaties van Brad Pitt & Bruce Willis en vond het een erg vermakelijke film.Dagarkin schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:21:
[...]
Je link is de normale editie en als ik de steelbook opzoek is die 27 euro valt reuze mee.
:strip_exif()/f/image/k9tT2mXhbBXql0H8SbbbgkrO.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was een mooi jaar. In de VS ben ik begonnen met het aanschaffen van fysieke media en sindsdien heb ik rustig maar gestaag mijn collectie opgebouwd. Als je Het Huis Anubis wegdenkt dan valt het heel erg mee. Het gros is in de VS gekocht maar gelukkig werkt het allemaal.
Ik ben van plan dit rustige tempo aan te houden wegens financiële redenen en ik ook geen fysieke media koop puur om te verzamelen of ter display te gebruiken. In dat opzicht is de verzameling vrij functioneel. Drie van de 4K titels heb ik al bekeken en Het Huis Anubis wordt ook op een rustig tempo bekeken. Tegelijkertijd vind ik het wel leuk om van de titels die ik dan vaker ga kijken een leukere versie aan te schaffen.
Er is nog een blu-ray onderweg, maar die zal februari volgend jaar aankomen.
PS: Mijn bestelling van Rarewaves is binnengekomen. De 4K steelbook van ‘Bullet Train’. Ik was in de veronderstelling dat ik een UK-variant zou krijgen omdat het Rarewaves is, maar dat is dus niet het geval. Oh de ironie.
[ Voor 4% gewijzigd door RazorMaron op 29-12-2025 16:27 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Ja wel bijzonder, dat je nu de steelbook goedkoper krijgt tov de normale editie.JdJtA schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:08:
[...]
Oeps, ik heb inderdaad de Steelbook besteld, inclusief verzenden voor €30,15. Voor mij wel een van de duurdere die ik gekocht hebt tot nu toe maar was erg onder de indruk van de acteerprestaties van Brad Pitt & Bruce Willis en vond het een erg vermakelijke film.
Als je de films goed vindt, dan is er ook een serie van gemaakt. Ook prima mee vermaakt.
imdb
Houden jullie ook statistieken bij? Dit jaar ga ik niets meer bestellen, dus kan ik de schade weer opmaken voor 2025:
- Iets over budget heen gegaan met 120 euro. Heb mij dit jaar redelijk in kunnen houden.
- Totaal aangekocht voor +- €2520 aan film. (dus exclusief muziek, documentaire etc.)
-- 334 film titels bijgeschreven (waarvan +- 130 Tom en Jerry en Laurel en Hardy)
-- waarvan 179 losse films, de rest verdeeld over 10 box sets.
-- waarvan 62 op 4K
-- waarvan 2 op DVD, de rest is Blu-ray
-- waarvan 90 in gebruikte staat (niet nieuw in verpakking).
-- 29 verschillende winkels (verschillende filialen tellen als verschillende winkels)
-- waarvan 131 in fysieke winkels. Populairste shop: Boekenvoordeel in Oss
-- Grootste koop in 1x: 190 euro bij hmv in London (moest goed gekeurd worden door supervisor).
Vooral als ik op vakantie ben kan ik nog wel eens veel kopen. Rugzak vol lukt vaak wel. Voor mijn gevoel koop ik best veel op 4K, maar in praktijk gaat dat toch niet heel snel. Eerste 4K titels halverwege 2016 gekocht. Inmiddels staat de teller op 547 stuks.
Ik mis alleen nog films in de jaren 1920, 1922 en 1923, daarna heb ik sinds 1914 van ieder jaar minimaal 1 titel
- Iets over budget heen gegaan met 120 euro. Heb mij dit jaar redelijk in kunnen houden.
- Totaal aangekocht voor +- €2520 aan film. (dus exclusief muziek, documentaire etc.)
-- 334 film titels bijgeschreven (waarvan +- 130 Tom en Jerry en Laurel en Hardy)
-- waarvan 62 op 4K
-- 29 verschillende winkels (verschillende filialen tellen als verschillende winkels)
-- Grootste koop in 1x: 190 euro bij hmv in London (moest goed gekeurd worden door supervisor).
Vooral als ik op vakantie ben kan ik nog wel eens veel kopen. Rugzak vol lukt vaak wel. Voor mijn gevoel koop ik best veel op 4K, maar in praktijk gaat dat toch niet heel snel. Eerste 4K titels halverwege 2016 gekocht. Inmiddels staat de teller op 547 stuks.
Ik mis alleen nog films in de jaren 1920, 1922 en 1923, daarna heb ik sinds 1914 van ieder jaar minimaal 1 titel
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Dankjewel! Enige wat ik hierin mis is de Animatrix, ik ga er nog even over nadenken. Bedankt voor het delen 😁McRagefit schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:49:
De 4 matrix films voor €35 op bol: https://www.bol.com/be/nl...lection/9300000078855688/
Misschien is dit interessant voor je. Geen 4K, maar de prijs is goed.TheVMaster schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:23:
[...]
Zeker, voor €60 zou ik de set wel willen hebben maar het hoeft ook weer niet in Steelbook vorm. Toch vorm van jeugdsentiment.
Nightmare On Elm Street Collection (Blu-ray)
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Boven de €60, maar de Spaanse standaard 4K+BD set is €81 ex. verzendkosten bij Amazon Spanje. https://www.amazon.es/A-N...-4K-Blu-ray/dp/B0FY374KS2TheVMaster schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:23:
[...]
Komt in een simpele dikke case zonder slipcase https://www.mundodvd.com/...as-158479/35/#post4954902
Lord of the Rings is ook in de aanbieding voor €41,16.McRagefit schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:49:
Er is nog veel meer. Bol.com heeft momenteel een boxset actie.ferrywijn schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:07:
[...]
Lord of the Rings is ook in de aanbieding voor €41,16.
Aanbod 4K
Aanbod Blu-Ray
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Chernobyl 4k steelbook is momenteel goedkoper dan de “normale”:
https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Edit: volgens bluray.com met NL ondertitels
[ Voor 13% gewijzigd door Pimmetjuuh op 30-12-2025 07:36 ]
Is de Franse release van studio ''The Jokers'' van de film ''Memories of Murder'' UHD evengoed als de Curzon UK release?
FR : https://www.blu-ray.com/m...Murder-4K-Blu-ray/321198/
UK : https://www.blu-ray.com/m...Murder-4K-Blu-ray/399689/
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
De Curzon release heeft een betere encode https://slow.pics/c/4RxGJOBQdaffie82 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:39:
Is de Franse release van studio ''The Jokers'' van de film ''Memories of Murder'' UHD evengoed als de Curzon UK release?
De Dark Knight Trilogy Limited Steelbook is nu 118 euro Zavi
Zelf wel twijfel, maar heb nu al genoeg uitgegeven, dat ik deze wel oversla. Lager dan deze prijs gaat hem denk ik ook niet worden.
Zelf wel twijfel, maar heb nu al genoeg uitgegeven, dat ik deze wel oversla. Lager dan deze prijs gaat hem denk ik ook niet worden.
117,5 op marktplaats NIEUW.Dagarkin schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:51:
excl. verzending maar dan wel vanuit NL verzonden.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
Haha ja ik zie het. Daar laatst van hem nog the neverending story gekocht. Die is dan megaduur als je het met deze box vergelijkt. 3 films in mooie uitgave, dan is 117,5 euro goed te doen.daffie82 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:20:
[...]
117,5 op marktplaats NIEUW.
excl. verzending maar dan wel vanuit NL verzonden.
Wel benieuwd hoe hij deze box dan zo goedkoop kan aanbieden.
[ Voor 6% gewijzigd door Dagarkin op 30-12-2025 11:26 ]
De blu-ray was al prachtige kwaliteit.Pimmetjuuh schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 07:22:
Chernobyl 4k steelbook is momenteel goedkoper dan de “normale”:
Absolute topserie. Wel in mijn top 5 van series.
Wel een afzichtelijke cover zeg. Mismatch met de inhoud.
Ik heb niet genoeg films om statistiek van te makenTwazerty schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:18:
Houden jullie ook statistieken bij? Dit jaar ga ik niets meer bestellen, dus kan ik de schade weer opmaken voor 2025:
-- waarvan 62 op 4K
Verzamel je gewoon alles dan?
Zelf heb ik een paar favorieten die ik in 4K wil of misschien in een mooie uitgave, de rest in Blu-ray.
Daaaamn gastTwazerty schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:18:
-- waarvan 62 op 4K
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Deze staat ook nog bij mij op het lijstje, net zoals de library cases voor Hobbit/LoTR, maar dan blijf je aan de gang gaan qua geld spenderen. Wellicht voor volgend jaar!Dagarkin schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:51:
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Heeft iemand de Scream 2 4K steelbook uitgave? Dit is het enige exemplaar dat ik nog mis in mijn Scream verzameling.
Hier misschien wat aan? :HorrorArchivist schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:18:
Heeft iemand de Scream 2 4K steelbook uitgave? Dit is het enige exemplaar dat ik nog mis in mijn Scream verzameling.
https://www.zavvi.com/4k/...des-blu-ray/13937544.html
En heeft NL subs (if needed...)
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Hallo, ben nieuw op het forum. Bedankt voor de HMV store tip! Gisteren naar Den Haag geweest en inderdaad heel leuk om weer een fysieke winkel te hebben met een mooi blu ray aanbod 🙂westers schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:07:
Vandaag in de HMV store in Den Haag geweest. Best een groot en recent aanbod. Veel Arrow uitgaves (Wolf of Wall Street, Waterworld, Carlito's Way, The Good, the Bad and the Ugly, The Apartment, Donnie Darko, Long Good Friday, Nuovo Cinema Paradiso), maar ook wel een stapel Nederlandse uitgaves, aantal recent (Edward Scissorhands), andere wat meer standaard (Mad Max, Titanic, Green Mile). Wat collectors items ook wel, o.a. Mad Max 4K saga.
Prijzen waren redelijk. African Queen (€ 33), Holdovers (€ 29,99). Arrows tussen € 30 - € 35. Nederlandse uitgaves waren ook 2 voor € 30, maar stonden overal door elkaar dus niet gemakkelijk bij elkaar te vinden.
Al met al leuke ervaring om sinds hele lange tijd weer eens fysiek toe te kunnen slaan.
Welkom Typhan! May the 4K Blu-Ray be with you!Typhan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:50:
[...]
Hallo, ben nieuw op het forum. Bedankt voor de HMV store tip! Gisteren naar Den Haag geweest en inderdaad heel leuk om weer een fysieke winkel te hebben met een mooi blu ray aanbod 🙂
Als ik voor dat bedrag alles kon verzamelen dan zou ik dat nog doen ook, maar helaas is dat niet haalbaar. Er wordt gewoon te veel uitgebrachtRoman_Craig schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:08:
[...]
Ik heb niet genoeg films om statistiek van te maken![]()
Verzamel je gewoon alles dan?
Zelf heb ik een paar favorieten die ik in 4K wil of misschien in een mooie uitgave, de rest in Blu-ray.
Ik koop/verzamel/kijk niet alleen goede titels die ik echt wil hebben, maar ook gewoon mediocre en zelfs regelrechte crap. Ik selecteer veel meer op genre. Zolang ik er denk kijkplezier uit te kunnen halen dan vind ik het prima
En datzelfde gevoel heb ik als ik weer naar anderen kijkJeroenvde89 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:32:
[...]
Daaaamn gasthaha! Ik dacht dat ik ‘erg’ was, baas boven baas, respect
Ik zal eens kijken in hoeverre ik inzage kan geven in mijn verzameling, zodat jullie een kijkje kunnen nemen.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Ah ja, mooi was die tijd dat ik nog bakken met geld uitgaf aan echte collectibles (en ik had toen al niet zo veel te besteden).
Uit Japan die mooie Kill Bill boxen laten komen, en nog veel ander spul. En ja, het vreet ruimte.
Jaren geleden ben ik gestopt met fanatiek verzamelen (en doe eigenlijk niets meer fanatiek, iets met meer energie/geld er in pompen dan het opleverd).
Dus nu koop ik alleen nog films die ik nog eens graag wil zien. En dan als het kan een steelbook, digibook of andere mooie maar bescheiden verpakking. Op jaarbasis zit ik nog wel dik onder de 1000 euro.
Uit Japan die mooie Kill Bill boxen laten komen, en nog veel ander spul. En ja, het vreet ruimte.
Jaren geleden ben ik gestopt met fanatiek verzamelen (en doe eigenlijk niets meer fanatiek, iets met meer energie/geld er in pompen dan het opleverd).
Dus nu koop ik alleen nog films die ik nog eens graag wil zien. En dan als het kan een steelbook, digibook of andere mooie maar bescheiden verpakking. Op jaarbasis zit ik nog wel dik onder de 1000 euro.
Ik heb net naar mijn uitgaven gekeken. Ik verwacht dit jaar 121 releases in totaal te hebben ontvangen, waarvan er 2 morgen binnen zouden moeten komen. 56 UHD, 7 DVD, 3 LD, 1 VHS, rest BD. Heb daar ongeveer €4400 aan uitgegeven (Ongeveer helft van dat bedrag is anime). Een deel daarvan is vorig jaar betaald.Twazerty schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:18:
-- waarvan 62 op 4K
Ik geef meestal minder uit, maar heb voor dit jaar een uitzondering gemaakt.
Ah chips, net te laat volgens mij (sold out) 😩 toch bedankt word zeer gewaardeerd 🙏MasterCypher25 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:48:
[...]
Hier misschien wat aan? :
https://www.zavvi.com/4k/...des-blu-ray/13937544.html
En heeft NL subs (if needed...)
[ Voor 5% gewijzigd door HorrorArchivist op 30-12-2025 17:09 ]
Gewoon even wachten, ze zullen best wel weer op voorraad komen, dus opslaan die pagina!HorrorArchivist schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:08:
[...]
Ah chips, net te laat volgens mij (sold out) 😩 toch bedankt word zeer gewaardeerd 🙏
Ja klopt, soms een afweging in de zin dat het niet meer te krijgen is of dat sommige extra’s ontbreken. Op het moment dat het niet meer te krijgen is, dan vragen ze vaak helaas de hoofdprijs.RazorMaron schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:01:
[...]
Deze staat ook nog bij mij op het lijstje, net zoals de library cases voor Hobbit/LoTR, maar dan blijf je aan de gang gaan qua geld spenderen. Wellicht voor volgend jaar!
Bij lord of the rings 4k box ontbreken de making offs. Deze documentaire is super mooi en staat wel op dvd en een blu ray uitgave.
The hobbits misschien als ik ze voor 80 euro kan krijgen. Ik vind de kwaliteit tussen lord of the rings en the hobbits te groot, maar gezien de boxen horen ze gewoon bij elkaar.
Ik zelf ben ooit met dvd’s begonnen, toen kwamen er steelboxen en zelfs metal cases, die laatste zie je niet meer terug. Toen kwamen verschillende landen met diverse versies en eigen artwork. Uiteindelijk moet je altijd keuzes maken. Ik zelf koop slechts 1 versie van een film, maar maak uitzondering van het formaat, langzaam de dvds upgraden, maar gezien sommige extra’s zal ik deze niet wegdoen.
Hier nog 30 inc verzenden fnacHorrorArchivist schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:18:
Omschrijving wel steelbook, maar de normale editie is wel duurder, blijft bijzonder.
Word zeer gewaardeerd dankjewel! Wellicht ga ik voor deze versie.Dagarkin schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:05:
[...]
Hier nog 30 inc verzenden fnac
Omschrijving wel steelbook, maar de normale editie is wel duurder, blijft bijzonder.
Hou er wel rekening mee, dat er alleen Engelse en Franse subs onder staan. Mocht je geen NL subs nodig hebben, dan is dat natuurlijk geen probleem!HorrorArchivist schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 22:11:
[...]
Word zeer gewaardeerd dankjewel! Wellicht ga ik voor deze versie.
Thanks. Heb hem op Amazon uk gekocht voor net geen 33 euro inclusief verzending.nlscavenger schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:10:
[...]
De Curzon release heeft een betere encode https://slow.pics/c/4RxGJOBQ
Goedkoper vond ik hem niet.
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 30-12-2025 23:15 ]
Zo, de laatste twee aanwinsten van het jaar zijn ook binnen. Robin Hood is een Arrow uitgave met wat het schijnt een nieuwe scan van de originele film.
:strip_exif()/f/image/xcYkIVo0goF4Z4ObFReYXSXv.jpg?f=fotoalbum_large)
oké, ik dacht dat deze pas begin januari zou komen. Maar de Amazon US is blijkbaar soms snel en levered vandaag deze al af (terwijl mijn Mission Impossible set nog steeds niet verstuurd is)…
:strip_exif()/f/image/xcYkIVo0goF4Z4ObFReYXSXv.jpg?f=fotoalbum_large)
oké, ik dacht dat deze pas begin januari zou komen. Maar de Amazon US is blijkbaar soms snel en levered vandaag deze al af (terwijl mijn Mission Impossible set nog steeds niet verstuurd is)…
[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 31-12-2025 12:27 ]
Dit is mijn laatste aankoop van het jaar, gescoord via de boxset-actie van Bol.com.
:strip_exif()/f/image/ojySWhc42HwnXr4WvJc8K2yB.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me leuk om meteen een kleine collectie-update te delen, dus bij deze ook wat foto’s van mijn Blu-Ray verzameling. Vooral de afgelopen paar maanden is het hard gegaan, mede dankzij flink wat mooie aanbiedingen. Daarnaast heb ik ook een aantal titels geïmporteerd die hier in Nederland lastig te krijgen zijn.
In deze kast zie je rechtsboven mijn DC-collectie, linksonder alles van Marvel en rechtsonder staan de tv-series. In de deur is nog plek voor een aantal mooie steelbooks, en in de lades bewaar ik accessoires zoals reservehoesjes en steelbook protectors.
:strip_exif()/f/image/48MnzlI8MkF7QdPcgil9SOgx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3sSQ7Wye8bSZtXvDM400qZaF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i1PQRoPODH44Tth1la3mWaIc.jpg?f=fotoalbum_large)
Er staat inmiddels al een tweede kast klaar, nu alleen nog even bepalen hoe ik de boel ga verdelen.
:strip_exif()/f/image/ojySWhc42HwnXr4WvJc8K2yB.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me leuk om meteen een kleine collectie-update te delen, dus bij deze ook wat foto’s van mijn Blu-Ray verzameling. Vooral de afgelopen paar maanden is het hard gegaan, mede dankzij flink wat mooie aanbiedingen. Daarnaast heb ik ook een aantal titels geïmporteerd die hier in Nederland lastig te krijgen zijn.
In deze kast zie je rechtsboven mijn DC-collectie, linksonder alles van Marvel en rechtsonder staan de tv-series. In de deur is nog plek voor een aantal mooie steelbooks, en in de lades bewaar ik accessoires zoals reservehoesjes en steelbook protectors.
:strip_exif()/f/image/48MnzlI8MkF7QdPcgil9SOgx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3sSQ7Wye8bSZtXvDM400qZaF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i1PQRoPODH44Tth1la3mWaIc.jpg?f=fotoalbum_large)
Er staat inmiddels al een tweede kast klaar, nu alleen nog even bepalen hoe ik de boel ga verdelen.
Top mooie collectie.ZesBarkiePK schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:38:
Dit is mijn laatste aankoop van het jaar, gescoord via de boxset-actie van Bol.com.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als tip gebruik zelf bordhouders ooit gekocht weet niet exact de naam, maar zijn ook erg handig om mooie edities te displayen. Bol
Zal die van mij binnenkort weer eens update met 4k versies en weer helemaal goed uitlijnen
Hele mooie collecties hier!
Goed om te zien dat nog veel mensen hun films en series veiligstellen voordat streaming alles heeft overgenomen. Mensen realiseren zich niet dat ze straks alleen nog maar uitgeklede en inferieure producten van de rijken kunnen lenen. Doomsdag-modus
Fijne jaarwisseling alvast. Straks mijn nieuw binnengekomen 4K kijken van Once Upon A TIme In The West
Goed om te zien dat nog veel mensen hun films en series veiligstellen voordat streaming alles heeft overgenomen. Mensen realiseren zich niet dat ze straks alleen nog maar uitgeklede en inferieure producten van de rijken kunnen lenen. Doomsdag-modus
Fijne jaarwisseling alvast. Straks mijn nieuw binnengekomen 4K kijken van Once Upon A TIme In The West
En zelfs als ze het wel zouden realiseren : 95% doesnt care.Roman_Craig schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:26:
Goed om te zien dat nog veel mensen hun films en series veiligstellen voordat streaming alles heeft overgenomen. Mensen realiseren zich niet dat ze straks alleen nog maar uitgeklede en inferieure producten van de rijken kunnen lenen. Doomsdag-modus![]()
Fijne jaarwisseling!
Laatste twee voor dit jaar:

JW4 is Lionsgate UK release met lenticular slipcover en bonus disc met The World of Wick featurette. Dit is mijn derde JW4 UHD; heb ook de Belga release met slechte encode en de Metropolitan release met ingebrande Franse subs. De Lionsgate UHD is helaas minder scherp dan de Metropolitan UHD vanwege lowpass filtering. Misschien dat ik ooit nog de Japanse versie probeer als ik die tweedehands voor een leuke prijs kan vinden.
Verwachtte vandaag nog een grote anime box set van Amazon Japan; die is vanmorgen aangekomen bij lokale DHL sorteercentrum, maar de afleverdatum is verzet naar vrijdag.
Alvast een fijne jaarwisseling!

JW4 is Lionsgate UK release met lenticular slipcover en bonus disc met The World of Wick featurette. Dit is mijn derde JW4 UHD; heb ook de Belga release met slechte encode en de Metropolitan release met ingebrande Franse subs. De Lionsgate UHD is helaas minder scherp dan de Metropolitan UHD vanwege lowpass filtering. Misschien dat ik ooit nog de Japanse versie probeer als ik die tweedehands voor een leuke prijs kan vinden.
Verwachtte vandaag nog een grote anime box set van Amazon Japan; die is vanmorgen aangekomen bij lokale DHL sorteercentrum, maar de afleverdatum is verzet naar vrijdag.
Alvast een fijne jaarwisseling!
vele zeldzame disney-blurays zijn destijds voor dumpprijzen aangeboden op marktplaats toen de streamingsdienst van disney kwam aanzetten. misschien komt er straks een dienst die onze verzamelingen flink degradeert. het werkt 2 kanten op.Roman_Craig schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:26:
Goed om te zien dat nog veel mensen hun films en series veiligstellen voordat streaming alles heeft overgenomen. Mensen realiseren zich niet dat ze straks alleen nog maar uitgeklede en inferieure producten van de rijken kunnen lenen. Doomsdag-modus![]()
dalijk kunnen we onze films in de toekomst in 8K of 16K met nieuwe hdr-formaten en allerlei andere functies alleen op systemen als kaleidescape zien. nou, dan zal ik mij niet meer hechten aan mijn fysieke media.
[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 31-12-2025 18:07 ]
Klopt, dat zag je met dvd, toen blu ray en nu 4k. Bij 4k is misschien de max. Weet niet of film van het huidige materiaal kan worden overgezet naar nog hoger. Er is ook genoeg materiaal wat nooit is overgezet. Stargate sg 1 meende in july 2027 een 30 jarig bestaan misschien dat er dan als verassing een release komt. Denk dat de kosten velen malen hoger zijn, dat ze dit simpelweg niet doen.Farabi schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:30:
[...]
vele zeldzame disney-blurays zijn destijds voor dumpprijzen aangeboden via marktplaats toen de streamingsdienst van disney kwam aanzetten. misschien komt er straks een dienst die onze verzamelingen flink degradeert. het werkt 2 kanten op.
misschien kunnen we onze films in de toekomst alleen in 8K of 16K met nieuwe hdr-formaten en allerlei andere functies alleen op systemen als kaleidescape zien. nou, dan zal ik mij niet meer hechten aan mijn fysieke media.
Ook een ander punt zie je met die Lion King uitgave die ik deelde. Deze bevat ook de 3d film en helaas zijn ze gestopt met deze technologie in televies. Oled icm 3d zou volgens mij prachtig zijn. Doel dan op 3d goed toegepast zoals bv in Avatar.
Wat ooit de toekomst brengt het opslaan van informatie blijft een uitdaging, maar ook de apparatuur die nodig is om het te lezen en te kijken.
Dan zal kaleidescape wel wat hogere interne kwaliteiteisen moeten stellen. Anders houd ik het lekker bij mijn eigen collectie.Farabi schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:30:
[...]
vele zeldzame disney-blurays zijn destijds voor dumpprijzen aangeboden op marktplaats toen de streamingsdienst van disney kwam aanzetten. misschien komt er straks een dienst die onze verzamelingen flink degradeert. het werkt 2 kanten op.
dalijk kunnen we onze films in de toekomst in 8K of 16K met nieuwe hdr-formaten en allerlei andere functies alleen op systemen als kaleidescape zien. nou, dan zal ik mij niet meer hechten aan mijn fysieke media.
Dames, heren,
Alvast een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar toegewenst!
Eet niet teveel oliebollen, want voordat je het weet ben je zelf een oliebol
(of als een oliebol...
). Geniet en drink met je maten en zoals jullie weten, je bent een rund als je met vuurwerk stunt
, dus steek dat veilig af, voor jezelf en je medemens om je heen!
-MasterCypher25-
Edit 1: Zit nu mee te galmen met Toppers in Concert 2025!!
Edit 2: Om 21.24 op RTL7 vanavond Freddy Mercury : The Great Pretender!
Alvast een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar toegewenst!
-MasterCypher25-
Edit 1: Zit nu mee te galmen met Toppers in Concert 2025!!
Edit 2: Om 21.24 op RTL7 vanavond Freddy Mercury : The Great Pretender!
[ Voor 15% gewijzigd door MasterCypher25 op 31-12-2025 21:12 ]
Happy jaarwisseling iedereen! Veel geluk gewenst (en natuurlijk mooie bluray momenten)
Ook iedereen fijne feestdagen.
Ik kijk nu nog op amazon.com en it, er wordt weer korting gegeven op diverse steelbooks.
Zonet toch nog the hobbit trilogy steelbook gekocht voor 94 inc verzenden.
Ik kijk nu nog op amazon.com en it, er wordt weer korting gegeven op diverse steelbooks.
Zonet toch nog the hobbit trilogy steelbook gekocht voor 94 inc verzenden.
Goeie tip van de Box sets. Ik had de LotR nog niet, vond nog ergens een paar Bol.com kadobonnen. Die kan ik zo moooi nog ff inzetten voor de 9 disk set van LotRZesBarkiePK schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zit trouwens Avengers Endgame te kijken en het valt me op dat ongeveer 1u29m in de film er ineens allerhande artifacts optreden
:strip_exif()/f/image/d5NvVbzPK1IGgwicpCFSDiQO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit duurt overigens minuten lang en de film hapert en stottert ook als een malle.
[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 01-01-2026 13:16 ]
Als je het keer op keer kan reproduceren op hetzelfde tijdstip, dan ligt het aan de disk. Gebeurt het de ene keer wel op een bepaald tijdstip en daarna weer niet, dan ligt het aan de speler.....TheVMaster schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:07:
[...]
Goeie tip van de Box sets. Ik had de LotR nog niet, vond nog ergens een paar Bol.com kadobonnen. Die kan ik zo moooi nog ff inzetten voor de 9 disk set van LotR
Ik zit trouwens Avengers Endgame te kijken en het valt me op dat ongeveer 1u29m in de film er ineens allerhande artifacts optredenPfff….kan dat aan de speler (Xbox Series X) liggen, of is er dan iets met de disk?
[Afbeelding]
Dit duurt overigens minuten lang en de film hapert en stottert ook als een malle.![]()
![]()
Wat zijn voor jullie nu de beste (web)winkels voor 4k blu-rays? Ik kom eerlijk gezegd niet verder dan onderstaand lijstje:
- Bol
- Zavvi
- Amazon (alle mogelijke landen)
- Vinted (2e hands)
- Marktplaats (2e hands)
Hebben jullie nog goede sites/winkels die ik mis?
- Bol
- Zavvi
- Vinted (2e hands)
- Marktplaats (2e hands)
Op het lijstje voor komend jaar: Salem's Lot in 4K, de miniserie uit 1979. Ik zie de release staan voor 31 maart 2026 en ben wel erg benieuwd. Mijn DVD versie ziet toch wel slecht uit. Hopelijk een mooie restauratie.
Met bestellen uit het VK is het wel wat risico of dat goed gaat met pakketjes en douane etc. Laatst met Zavvi inklaringsrechten moeten betalen bij een bestelling met kinderwinterruien (mooi spul, trouwens), waarschijnlijk dat de douane heeft zitten slapen of iets want nooit eerder problemen mee gehad. Dat was een laat pakket apart met maar 1 artikel dus niets mee gedaan verder.
FnacOrian schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:29:
Wat zijn voor jullie nu de beste (web)winkels voor 4k blu-rays? Ik kom eerlijk gezegd niet verder dan onderstaand lijstje:
- Bol
- Zavvi
- Vinted (2e hands)
- Marktplaats (2e hands)
Hmv
Rarewaves
Tweedehands is ebay ook een optie.
Eergisteren nog die blade runner titan cult editie voor 37 euro, die stond dag later ook weer op 69 euro bij Fnac.
Het gebeurt dus iedere keer op hetzelfde tijdstip. Heb geen andere speler om het uit te proberen btw op het moment.MasterCypher25 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:33:
[...]
Als je het keer op keer kan reproduceren op hetzelfde tijdstip, dan ligt het aan de disk. Gebeurt het de ene keer wel op een bepaald tijdstip en daarna weer niet, dan ligt het aan de speler.....
Dan ligt het al zeker voor 90% aan de disc en niet de speler. Je kan eens de disc goed schoonmaken en dan opnieuw proberen en kijk ook eens of er een beschadiging of verkleuring op de disc aanwezig is.TheVMaster schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:13:
[...]
Het gebeurt dus iedere keer op hetzelfde tijdstip. Heb geen andere speler om het uit te proberen btw op het moment.
Bedankt! eBay helemaal vergeten. De rest nog niet bekend mee, ga eens kijken.Dagarkin schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:58:
[...]
Fnac
Hmv
Rarewaves
Tweedehands is ebay ook een optie.
Eergisteren nog die blade runner titan cult editie voor 37 euro, die stond dag later ook weer op 69 euro bij Fnac.
Happy Newyear allemaal! Benieuwd wat het nieuwe jaar gaat brengen.
Ik wens jullie vooral een gezond en relax jaar toe.
Disc kwam nieuw uit het doosje en heb het kunnen herstellen door voorzichtig schoon te maken met een hele zachte doek. Leek alsof er een nauwelijks zichtbaar filter op zat. Misschien toch iets van het fabricage of verpakkingsproces.
Daarna ging het afspelen prima.
Ik wens jullie vooral een gezond en relax jaar toe.
Nasty. Ik heb dit gelukkig pas 1x meegemaakt. Een 4K Bond-film. Weet zo niet meer welke want ik hou zoveel van Bond dat ik ze inmiddels allemaal verkocht heb.TheVMaster schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:13:
[...]
Het gebeurt dus iedere keer op hetzelfde tijdstip. Heb geen andere speler om het uit te proberen btw op het moment.
Disc kwam nieuw uit het doosje en heb het kunnen herstellen door voorzichtig schoon te maken met een hele zachte doek. Leek alsof er een nauwelijks zichtbaar filter op zat. Misschien toch iets van het fabricage of verpakkingsproces.
Daarna ging het afspelen prima.
De disk is nieuw en er zaten twee kleine vlekjes op, die heb ik voorzichtig weggepoetst.MasterCypher25 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:26:
[...]
Dan ligt het al zeker voor 90% aan de disc en niet de speler. Je kan eens de disc goed schoonmaken en dan opnieuw proberen en kijk ook eens of er een beschadiging of verkleuring op de disc aanwezig is.
Ik had altijd het idee dat er nog maar weinig Nederlanders waren die fysieke media echt waarderen, maar het is leuk om te zien dat meerdere mensen diezelfde hobby delen!
Ik ben benieuwd: gebruiken jullie ook een app of tool om je filmcollectie bij te houden zo ja welke?
Ik ben benieuwd: gebruiken jullie ook een app of tool om je filmcollectie bij te houden zo ja welke?
Zat te zoeken naar de steelbook van Who Framed Roger Robbit.
Kwam deze winkel tegen die ook speciale edities uitgeeft Cinemuseum
Prachtige film uitgaves. Alleen Who Framed Roger Rabbit kan je via ebay nog vinden vanaf 260 euro. Zie ook prijzen van over de 600 euro. Vorig jaar nog wel de normale editie gehaald kan dus de film wel mooi bekijken.
Prachtige film uitgaves. Alleen Who Framed Roger Rabbit kan je via ebay nog vinden vanaf 260 euro. Zie ook prijzen van over de 600 euro. Vorig jaar nog wel de normale editie gehaald kan dus de film wel mooi bekijken.
De steelbook van Who Framed Roger Rabbit valt nog mee qua prijs eerlijk gezegd :Dagarkin schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:20:
Zat te zoeken naar de steelbook van Who Framed Roger Robbit.
[Afbeelding]
https://cinemuseum.myshop...hd-blu-ray-disc-steelbook
Klopt, maar helaas hier niet te bestellen. Vond een aantal andere sites met redelijke prijzen, maar helaas allemaal oplichters. Totaal andere url tov logo. Het was te mooi om waar te zijn.MasterCypher25 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:27:
[...]
De steelbook van Who Framed Roger Rabbit valt nog mee qua prijs eerlijk gezegd :
https://cinemuseum.myshop...hd-blu-ray-disc-steelbook
De goedkoopste via ebay zit op 160 dollar.
Er is een oplichter op Marktplaats die namaak Blu-ray's verkoopt. In sommige foto's zie je de zwarte onderzijde van een BD-R schijf:
Ik zie het ja, wel jammer, had hem zo besteld, maar helaas pindakaas....Dagarkin schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:35:
[...]
Klopt, maar helaas hier niet te bestellen. Vond een aantal andere sites met redelijke prijzen, maar helaas allemaal oplichters. Totaal andere url tov logo. Het was te mooi om waar te zijn.
De goedkoopste via ebay zit op 160 dollar.
Dat is ook de redenen dat ik niet op Marktplaats zal kopen, teveel risico en tot nu toe red ik het met de overige kanalennlscavenger schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:37:
Er is een oplichter op Marktplaats die namaak Blu-ray's verkoopt. In sommige foto's zie je de zwarte onderzijde van een BD-R schijf:
[Afbeelding]
Ik gebruik (al decennia) MyMoviesHorrorArchivist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:59:
Ik had altijd het idee dat er nog maar weinig Nederlanders waren die fysieke media echt waarderen, maar het is leuk om te zien dat meerdere mensen diezelfde hobby delen!
Inderdaad. Bij deze (https://link.marktplaats.nl/m2323897067) staat bv bij dat het import is, maar ik zie op een van de schijfjes een Dutch Film Works logo staan, dus dat suggereert dat het een NL uitgave is, of dat het fake is. 😬 en bij alle ‘imports’ staan maar een subtitel: Nederlands. Jaja…pffff dikke illegaal filmhandel.nlscavenger schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:37:
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2026 00:44 ]
Ik doe af en toe een poging om EMDB te gebruiken, maar bijhouden is kansloos :-)HorrorArchivist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:59:
Ik heb meestal wat moeite met het volhouden om zoiets in een app te zettenHorrorArchivist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:59:
Maar op dit moment werk ik al een half jaar met CLZ en dat gaat prima. Maar ook dat is weer een abo waar ik er zo min mogelijk van wil hebben. Beetje een principekwestie.
Ik bezit ook maar zo’n 170 films dus tot nu toe weet ik ook nog wel wat ik in de kast heb staan.
TheVMaster: Ik gebruik (al decennia) MyMovies
freshy98: I doe af en toe een poging om EMDB te gebruiken, maar bijhouden is kansloos :-)
Teddieke: Ik heb meestal wat moeite met het volhouden om zoiets in een app te zetten
Maar op dit moment werk ik al een half jaar met CLZ en dat gaat prima. Maar ook dat is weer een abo waar ik er zo min mogelijk van wil hebben. Beetje een principekwestie.
Ik bezit ook maar zo’n 170 films dus tot nu toe weet ik ook nog wel wat ik in de kast heb staan.
——————————————————————-
Leuk leuk! Ik merk dat ik hier zelf ook vaak tegenaan loop. Ik gebruik My Movies van Blu-Ray.com voor mijn collectie, maar vergeet soms een film toe te voegen nadat ik die heb gekocht. Momenteel heb ik 171 films geregistreerd.
freshy98: I doe af en toe een poging om EMDB te gebruiken, maar bijhouden is kansloos :-)
Teddieke: Ik heb meestal wat moeite met het volhouden om zoiets in een app te zetten
——————————————————————-
Leuk leuk! Ik merk dat ik hier zelf ook vaak tegenaan loop. Ik gebruik My Movies van Blu-Ray.com voor mijn collectie, maar vergeet soms een film toe te voegen nadat ik die heb gekocht. Momenteel heb ik 171 films geregistreerd.
Ik gebruik nog classic ExcelHorrorArchivist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:59:
Nooit in apps verdiept.
Alle dvds heb ik overigens in een grote flightcase zitten genummerd. De Blurays mooi in de doosjes.
Als je kijkt naar de reviews dan zal je zelden opgelicht worden. Daar dient het ook voor....MasterCypher25 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:49:
Dat is ook de redenen dat ik niet op Marktplaats zal kopen, teveel risico en tot nu toe red ik het met de overige kanalen
Deze oplichter heeft ook geen reviews bijvoorbeeld... Zegt dus genoeg. Ik ben tweedehands nog nooit slecht gevallen.
Excel, is ook een slimme keuze zonder extra’s. Maar ik denk dat ik het via de app prettiger vind omdat je de barcode, van de film kan scannen. Voor mij is het pure gemakzucht. Daarnaast maakt de app zelf een lijst in een excel formaat voor je aan. Wel erg compact, als je dat in een flightcase, opslaat. Ik vind het leuk om mijn films (collectie) te zien dus ik heb ze liever in een kast.Roman_Craig schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:56:
[...]
Ik gebruik nog classic Excel![]()
Nooit in apps verdiept.
Alle dvds heb ik overigens in een grote flightcase zitten genummerd. De Blurays mooi in de doosjes.
Zal ik zeker eens naar kijken. De excel lijst stamt nog van 20 jaar geleden toen ik begon met de collectie. Toen zocht ik ook nog voor iedere dvd de imdb url op en plakte die erachterHorrorArchivist schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:15:
[...]
Excel, is ook een slimme keuze zonder extra’s. Maar ik denk dat ik het via de app prettiger vind omdat je de barcode, van de film kan scannen. Voor mij is het pure gemakzucht. Daarnaast maakt de app zelf een lijst in een excel formaat voor je aan. Wel erg compact, als je dat in een flightcase, opslaat. Ik vind het leuk om mijn films (collectie) te zien dus ik heb ze liever in een kast.
DIe flightcase was een gevolg van kleiner wonen en ook wat minimaliseren. Nu ruimte genoeg en geef ik de blurays mooi de ruimte.
Dat moet je ook doen, accounts die veel aanbieden en pas twee maanden bestaan zou ik nooit serieus nemen.daffie82 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:08:
[...]
Als je kijkt naar de reviews dan zal je zelden opgelicht worden. Daar dient het ook voor....
Deze oplichter heeft ook geen reviews bijvoorbeeld... Zegt dus genoeg. Ik ben tweedehands nog nooit slecht gevallen.
Yes vandaag Blade Runner binnen.
Voor 42.45 euro een koopje.
Wel een hele reis. Pakje niet thuis bezorgd, maar de winkel onder mij. Vervolgens neemt een klant met dezelfde achternaam het pakje mee. Gelukkig wel goed gekomen, maar goed die controles worden niet altijd nageleefd. Ironisch was het ook nog de klant voor mij, maar blijkbaar is het daar gewoonte om zelf je pakje te pakken.
Binnenkort eens de knoop doorhakken om die speciale uitgaves uit te pakken. Onderstaan steelbook ziet er prachtig uit.
Voor 42.45 euro een koopje.
Wel een hele reis. Pakje niet thuis bezorgd, maar de winkel onder mij. Vervolgens neemt een klant met dezelfde achternaam het pakje mee. Gelukkig wel goed gekomen, maar goed die controles worden niet altijd nageleefd. Ironisch was het ook nog de klant voor mij, maar blijkbaar is het daar gewoonte om zelf je pakje te pakken.
Binnenkort eens de knoop doorhakken om die speciale uitgaves uit te pakken. Onderstaan steelbook ziet er prachtig uit.
Er zijn wel goede verkopers. Voor sommige editie ben je altijd afhankelijk van de tweedehands markt. Als ik soms op Bol kijk wordt er door verkopers de hoofdprijs gevraagd. Marktplaats is dan een goed alternatief.MasterCypher25 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:49:
[...]
Dat is ook de redenen dat ik niet op Marktplaats zal kopen, teveel risico en tot nu toe red ik het met de overige kanalen
Is er een website of zo waar je vrij snel de verschillende encodes van een UHD kan vergelijken?nlscavenger schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:10:
[...]
De Curzon release heeft een betere encode https://slow.pics/c/4RxGJOBQ
Als ik een UHD disc koop, wil ik ook de beste encode die er op dat moment is. Maar blijkt altijd lastig om uit te zoeken.
Barcode dacht ik met EMDB ook handig te vinden, dus zelfs een USB/draadloze goedkope handscanner gekocht. Want ik heb heel veel meer dan 170 films/series :-)HorrorArchivist schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:15:
[...]
Excel, is ook een slimme keuze zonder extra’s. Maar ik denk dat ik het via de app prettiger vind omdat je de barcode, van de film kan scannen. Voor mij is het pure gemakzucht. Daarnaast maakt de app zelf een lijst in een excel formaat voor je aan. Wel erg compact, als je dat in een flightcase, opslaat. Ik vind het leuk om mijn films (collectie) te zien dus ik heb ze liever in een kast.
Echter, het lijkt er op dat EMDB alleen Amerikaanse barcodes herkend. Met Nederlandse uitgave gaat het mis en kan ik het alsnog handmatig opzoeken.
En ik haal tegenwoordig het meeste via Amazon.com.
Slow.pics heeft TMDB support, dus je kan daar op titel zoeken. Ik kijk ook naar remux release notes op torrent trackers en Blu-ray.com forum; dat is waar de Memories of Murder gepost is.daffie82 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:36:
[...]
Is er een website of zo waar je vrij snel de verschillende encodes van een UHD kan vergelijken?
Als ik een UHD disc koop, wil ik ook de beste encode die er op dat moment is. Maar blijkt altijd lastig om uit te zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door nlscavenger op 02-01-2026 13:56 ]
wist niet dat slow.pics TMDB support heeft en je dus op titel kan zoeken. Handig!
Kan dat niet met je smartphone, of is EMDB alleen op Windows beschikbaar?freshy98 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:44:
[...]
Barcode dacht ik met EMDB ook handig te vinden, dus zelfs een USB/draadloze goedkope handscanner gekocht. Want ik heb heel veel meer dan 170 films/series :-)
Echter, het lijkt er op dat EMDB alleen Amerikaanse barcodes herkend. Met Nederlandse uitgave gaat het mis en kan ik het alsnog handmatig opzoeken.
En ik haal tegenwoordig het meeste via Amazon.com.
:strip_exif()/f/image/gnxr3YqmtQEQtVkiKpFRvhLt.jpg?f=fotoalbum_large)