• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-01 20:08

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:19:
[...]

Hmm..ik heb liever gewoon nieuw, ik ga hem cancellen en bestel hem wel in de VS. Levering duurt wel stuk langer maar dat maakt me niet zoveel uit.
Ach, het duurt even...... Maar dan heb je ook wat! :P

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:00

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MasterCypher25 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:17:
Maar dat doet niets aan het feit af dat ik geen "zijn" ben, dus eigenlijk kan ik alleen maar concluderen dat je dit bewust doet om mij te beledigen.
Was gewoon een typo/uitdrukking. Helemaal niet bewust om te beledigen.
Laten we er maar over ophouden en het terug over discs hebben inderdaad.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:47
Ik heb trouwens 50 steelbook protectors gekocht op Aliexpress. Ik krijg ze zaterdag binnen, de kwaliteit zal misschien niet zo goed zijn als de dure merken uit het UK. Maar ik moet ergens beginnen. De reviews zijn in ieder geval erg goed, en misschien is het nog voor iemand anders interessant. Als ze binnen zijn zal ik nog even mijn mening er over delen.

[ Voor 6% gewijzigd door ZesBarkiePK op 11-12-2025 22:27 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:51

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:21:
[...]

Ach, het duurt even...... Maar dan heb je ook wat! :P
Daarom, ik blijf een Nederlander he. Als ik voor 15 eu meer 6 extra schijfjes krijg dan wacht ik wel en paar weken.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:25:
[...]

Was gewoon een typo/uitdrukking. Helemaal niet bewust om te beledigen.
Laten we er maar over ophouden en het terug over discs hebben inderdaad.
Mee eens, laat ons de strijdbijl begraven en een peacepipe roken! :)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:25:
[...]

Daarom, ik blijf een Nederlander he. Als ik voor 15 eu meer 6 extra schijfjes krijg dan wacht ik wel en paar weken.
Correctie, een Hollander, dat is de correcte uitspraak :Y Voor de rest, je hebt gelijk, zo werk ik ook als het nodig is! ;)

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-01 22:21
TheVMaster schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:19:
[...]

Hmm..ik heb liever gewoon nieuw, ik ga hem cancellen en bestel hem wel in de VS. Levering duurt wel stuk langer maar dat maakt me niet zoveel uit.
Vergeet niet de giftbag optie van $4 te selecteren bij check out, want dan is de kans veel groter dat Amazon het in een doos inpakt in plaats van een papieren zak.

Ik schrok me toen vorig week een replacement van Night of the Living Dead UHD in zo'n zak aankwam. Gelukkig geen problemen met de replacement.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Fk1HLc1V/20251205-222656.jpg

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

nlscavenger schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:31:
[...]

Vergeet niet de giftbag optie van $4 te selecteren bij check out, want dan is de kans veel groter dat Amazon het in een doos inpakt in plaats van een papieren zak.

Ik schrok me toen vorig week een replacement van Night of the Living Dead UHD in zo'n zak aankwam. Gelukkig geen problemen met de replacement.
[Afbeelding]
Vreemd, ik krijg het altijd in een kartonnen envelop, maar dat is dan wel Amazon.nl. Heb wel eens een bestelling gedaan bij Amazon.fr, maar ook daar kwam het in een kartonnen doosje / envelop.
Vanuit Amerika kan het te maken hebben met verzendkosten, als het via het vliegtuig komt (en dat doet het..), dan telt iedere gram aan gewicht :Y

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nlscavenger schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:31:
[...]

[Afbeelding]
Te laat, ach we zien het wel.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-01 22:44
Mooi om te zien dat 4K schijfjes zulke vurige passie bij sommigen naar boven haalt.

Eergisteren een Xbox One X op de kop getikt voor €115 incl verzending met doos en al. Er wordt ook FC26 bij geleverd die ik weer kan verkopen voor drie tientjes oid, €85 is dan wel een mooie prijs. Zo kan ik mijn X360 titles spelen en eindelijk ook de 4K films kijken. Ik kan mijn PS4 Pro dan omzetten naar een andere regio zodat ik indien nodig de blu-rays uit de VS kan kijken. Kan niet wachten om de Moustapha Akkad films, Godfather Trilogy, Transformers: The Movie en Inception te kijken op 4K.

Morgen is het al bijna twee weken sinds ik bij Rarewaves heb besteld. De status staat nog steeds op ‘zending wordt voorbereid’.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• ZesBarkiePK
Doe je goed. Een console naast een Blu-ray speler is inderdaad superhandig. Ik gebruik mijn PlayStation voor het kijken van series, die schijfjes kunnen daar dan ook even in blijven zitten want die wissel ik niet zo snel en de Panasonic voor de films.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

RazorMaron schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:04:
Mooi om te zien dat 4K schijfjes zulke vurige passie bij sommigen naar boven haalt.

Eergisteren een Xbox One X op de kop getikt voor €115 incl verzending met doos en al. Er wordt ook FC26 bij geleverd die ik weer kan verkopen voor drie tientjes oid, €85 is dan wel een mooie prijs. Zo kan ik mijn X360 titles spelen en eindelijk ook de 4K films kijken. Ik kan mijn PS4 Pro dan omzetten naar een andere regio zodat ik indien nodig de blu-rays uit de VS kan kijken. Kan niet wachten om de Moustapha Akkad films, Godfather Trilogy, Transformers: The Movie en Inception te kijken op 4K.

Morgen is het al bijna twee weken sinds ik bij Rarewaves heb besteld. De status staat nog steeds op ‘zending wordt voorbereid’.
Dat doe je inderdaad goed! ;) Zelf heb ik al jaaaaaren geen console aangeschaft of in bezit gehad. Zover ik weet is dat een Coleco Vision met Atari 2600 module geweest en dan praat je over het eind van de jaren 80, begin jaren 90, daarna kwamen de "echte" computers, Commodore 64, diverse Amiga's, MSX I en II, Atari ST en de ZX Spectrum, maar daar kon je geen films mee afspelen! :N
The Godfather Trilogy is een lange zit als je ze allemaal achter elkaar wil kijken, maar wel een fantastische ervaring! Die zou je eigenlijk op een dedicated 4K blu-rayspeler af moeten spelen met DoVi en DoAt :Y en het liefst nog op een 4K beamer! oOo

Ik hoop dat je je bestelling nog dit jaar binnen krijgt, maar daar heb ik een hard hoofd in helaas.... ;(

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:54:
Ik vind de DVD-doosjes nog steeds de mooiste uitstraling hebben. Groot en opvallend, heerlijk. Dat is echt een stap teruggegaan met de blu-ray wereld in mijn optiek.
Nadat ik dvd's had afgezworen ben ik het laatste jaar juist weer dvd's gaan oppikken om de film op elk mogelijk fysiek formaat te hebben (VHS en Laserdisc en andere exoten daargelaten O-) ).

Kwam puur toevallig deze nog tegen net voordat er een 4K aankondiging kwam (en ik niet lang daarvoor nog een video over moeilijk verkrijgbare films had gezien waarin deze werd genoemd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8MMxpFrK9R92pX-ugE3Vx1mWkc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/obUuL8xyUrYAGumCEd32qQqN.png?f=fotoalbum_large

En daarnaast, als je het zou willen, zijn ze in veel meer kleuren beschikbaar waarmee je zulk soort dingen uit zou kunnen halen (in Amerika hebben ze blijkbaar veel meer gekleurde bluray cases gehad maar hier moeten we het met dvd doosjes doen; wat ook weer het effect verminderd juist doordat die bovenste balk ontbreekt. Zelf tot nu toe niet verder gekomen dan m'n Last of the Mohicans in een witte bluray case van Intouchables te doen te doen en de blauwe case staat op zn beurt weer mooier bij de cover van Intouchables; moet er ergens een foto van hebben):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tunKu0fnneSJ2pI5zGXJPlxnbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvcWbkwHobka586bPdYh11u9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 12-12-2025 00:36 ]

• apis29
  • Niet online
Oja, deze wel al binnen, zag Kingdom of Heaven niet bij Rarewaves in de 2 voor 30 pond (inmiddels wel) dus toen maar meebesteld bij de amzn bestelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blBbvtpU1a82kZCnQU-kVOVCmRQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b8eiDKiio8hlyIgfa3li0Ex6.jpg?f=user_large

• apis29
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:25:
Ik heb trouwens 50 steelbook protectors gekocht op Aliexpress. Ik krijg ze zaterdag binnen, de kwaliteit zal misschien niet zo goed zijn als de dure merken uit het UK. Maar ik moet ergens beginnen. De reviews zijn in ieder geval erg goed, en misschien is het nog voor iemand anders interessant. Als ze binnen zijn zal ik nog even mijn mening er over delen.
Dat scheelt toch ook weer niet zoveel met die eBay link uit Duitsland van ReVision? Daar 50 stuks 0.5mm dikte voor €39,9x (wel + bijna 18 verzendkosten; 0,3mm voor €34,99) en op Ali 50 stuks 0.3mm voor €51,69 (-€4,00 coupon en gratis verzending)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 00:08:
...
Zover ik weet is dat een Coleco Vision met Atari 2600 module geweest en dan praat je over het eind van de jaren 80, begin jaren 90, daarna kwamen de "echte" computers, Commodore 64, diverse Amiga's, MSX I en II, Atari ST en de ZX Spectrum...
Het is allemaal wat ouder dan je schrijft.

Deze homecomputers kwamen vooral vanaf 1982 t/m eind jaren 80 op de markt.
ColecoVision en de Atari 2600 Expansion Module #1 verschenen rond 1982–1983
ZX Spectrum werd geïntroduceerd in 1982. Commodore 64 ook ongeveer
MSX vanaf 1983, Amiga's waren vanaf 1985, Atari ST vanaf 1985.

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-01 19:51
Elke keer als ik MSX of Commodore lees krijg ik weke beentjes en verlang ik terug naar de jaren 80. 😛
Mooie tijd man!

Een update van mijn rip-project….. Ben halverwege mijn verzameling en poeh, wat een tijdrovend werkje. Maar het ziet er wel erg mooi uit met die collectie op de Ugoos. Op het werk verklaren ze me voor gek dat ik er zoveel effort in stop maar het houdt mij van de straat. Ik hou wel van dit soort ‘gehobby’.

• ZesBarkiePK
apis29 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 01:12:
[...]

Dat scheelt toch ook weer niet zoveel met die eBay link uit Duitsland van ReVision? Daar 50 stuks 0.5mm dikte voor €39,9x (wel + bijna 18 verzendkosten; 0,3mm voor €34,99) en op Ali 50 stuks 0.3mm voor €51,69 (-€4,00 coupon en gratis verzending)
Ah dat is mijn fout, die tip is waarschijnlijk langs me heen gegaan, anders had ik ze daar inderdaad besteld. In mijn herinnering waren ze altijd vrij prijzig en kwamen ze uit de UK met hoge verzendkosten en lange levertijden, dus ik dacht nu eindelijk eens een goede deal te hebben gevonden. Hoe dan ook als de hoesjes goed bevallen zal ik er in de toekomst nog wel meer nodig hebben dus ik sla deze nu even op. Bedankt.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 00:32:
[...]

Nadat ik dvd's had afgezworen ben ik het laatste jaar juist weer dvd's gaan oppikken om de film op elk mogelijk fysiek formaat te hebben (VHS en Laserdisc en andere exoten daargelaten O-) ).

Kwam puur toevallig deze nog tegen net voordat er een 4K aankondiging kwam (en ik niet lang daarvoor nog een video over moeilijk verkrijgbare films had gezien waarin deze werd genoemd)

En daarnaast, als je het zou willen, zijn ze in veel meer kleuren beschikbaar waarmee je zulk soort dingen uit zou kunnen halen (in Amerika hebben ze blijkbaar veel meer gekleurde bluray cases gehad maar hier moeten we het met dvd doosjes doen; wat ook weer het effect verminderd juist doordat die bovenste balk ontbreekt. Zelf tot nu toe niet verder gekomen dan m'n Last of the Mohicans in een witte bluray case van Intouchables te doen te doen en de blauwe case staat op zn beurt weer mooier bij de cover van Intouchables; moet er ergens een foto van hebben):

[Afbeelding]

[YouTube: What if your ENTIRE Blu-ray collection was custom?]
De filmkaften en hoezen mogen wat groter en schreeuweriger zijn. zoals een grote filmposter op je muur of een grote kartonnen maquette die we in de bios zien. dat is gewoon vet. Die vibe krijg ik nog steeds met DVD-doosjes.

sinds het bluray-tijdperk is het allemaal wat te netjes, klein, smal en weggekropen. hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gamewereld.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Toevallig zelf ook gisteren weer 100 steelbook sleeves bestald want de vorige 100 was ik al even doorheen. Er komen ook best wat steelbooks nog deze kant op want ik was flink los gegaan in de Black Friday week :D

Wel inmiddels de twee nieuwe Arrow releases ontvangen die al een tijdje geleden besteld waren.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WpHPxncj/IMG-20251212-105932.jpg

hoi

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:26:
[...]

Het is allemaal wat ouder dan je schrijft.

Deze homecomputers kwamen vooral vanaf 1982 t/m eind jaren 80 op de markt.
ColecoVision en de Atari 2600 Expansion Module #1 verschenen rond 1982–1983
ZX Spectrum werd geïntroduceerd in 1982. Commodore 64 ook ongeveer
MSX vanaf 1983, Amiga's waren vanaf 1985, Atari ST vanaf 1985.
Dat iets op een bepaalde datum / jaar uit komt, wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook gelijk aangeschaft heb ;)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:02:
Elke keer als ik MSX of Commodore lees krijg ik weke beentjes en verlang ik terug naar de jaren 80. 😛
Mooie tijd man!

Een update van mijn rip-project….. Ben halverwege mijn verzameling en poeh, wat een tijdrovend werkje. Maar het ziet er wel erg mooi uit met die collectie op de Ugoos. Op het werk verklaren ze me voor gek dat ik er zoveel effort in stop maar het houdt mij van de straat. Ik hou wel van dit soort ‘gehobby’.
Dat het tijdrovend is, dat klopt wel! Gemiddeld is het 1 a 1,2GB per minuut, dus een 70GB mkv duurt ongeveer 65 tot 70 minuten om te rippen. Maar ach, je kan het ook positief bekijken.... Het houdt je van de straat en uit de kroeg! :P

• W1ck1e
  • Nu online
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:27:
[...]

Dat iets op een bepaalde datum / jaar uit komt, wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook gelijk aangeschaft heb ;)
Touche, maar heb je die dan allemaal zelf in bezit gehad of gebruikt ? En Amiga EN Atari ST, is dat niet een beetje als fan van de Rolling Stones en van de Beatles ?
Ik kwam niet verder dan Philips P2000T (met die aparte microcassettes), van & op middelbare school (1982-85) En later de Schneider cpc 6128, 3.0 inch diskettes (1985) voordat ik in mijn eerste pc kloon in 1987 kocht.

Even over die cpc: grafisch 160x200 , 320x200, 640x200 (als ik mij niet vergis), met gelijktijdig 27 (3x3x3) kleuren, of 4 of 2. En die lage resolutie met 27 groentinten (want monitor) waren toch mooie foto's (vond ik toen)

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 12-12-2025 11:46 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:36:
[...]

Touche, maar heb je die dan allemaal zelf in bezit gehad of gebruikt ? En Amiga EN Atari ST, is dat niet een beetje als fan van de Rolling Stones en van de Beatles ?
Ik kwam niet verder dan Philips P2000T (met die aparte microcassettes), van & op middelbare school (1982-85) En later de Schneider cpc 6128, 3.0 inch diskettes (1985) voordat ik in mijn eerste pc kloon in 1987 kocht.
Ik heb het zelf in bezit gehad en ik kan je ook vertellen dat een deel 2e hands was :Y Alles bij elkaar was een klein fortuin! Heb ook nog een Philips G7000 gehad en die heb ik toen de tijd wel nieuw gekocht en dan praten we over 1982 - 1983.
Laat nou het toeval zijn dat ik inderdaad zowel van de Rolling Stones alsook de Beatles (gedeeltelijk) fan ben! Paint it black schalt met regelmaat de speakers uit, net zoals When I saw her standing there, wat gewoon een klassieker is ( in mijn ogen dan...) ;)

• W1ck1e
  • Nu online
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:53:
[...]
... When I saw her standing there, wat gewoon een klassieker is ( in mijn ogen dan...) ;)
Dat nummer kende ik als eerste van de cover (no pun intended) door "The Tubes".
luistertip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXW2kk_70XcscanrgZX4y0MReSY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZVT509PmWpLTWql4wwU5sPCb.png?f=user_large

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:57:
[...]

Dat nummer kende ik als eerste van de cover (no pun intended) door "The Tubes".
luistertip

[Afbeelding]
Helaas not my cup of tea.... :N

• W1ck1e
  • Nu online
I made you listen. ;)
Dat is het mooie van muziek, Voor elk wat wils.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:04:
[...]

I made you listen. ;)
Dat is het mooie van muziek, Voor elk wat wils.
Yes, you did (for about 10 seconds!) :P
Iemand heeft ooit tegen mij gezegd "Alle muziek is mooi.... Mits je er van houdt!" :)

• W1ck1e
  • Nu online
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:06:

Yes, you did (for about 10 seconds!) :P
Iemand heeft ooit tegen mij gezegd "Alle muziek is mooi.... Mits je er van houdt!" :)
Goedmakertje: kijktip
geen rick-roll, er start geen muziekje of filmpje.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:39:
[...]

Goedmakertje: kijktip
geen rick-roll, er start geen muziekje of filmpje.
Helaas heb ik Disney+ er begin dit jaar uitgegooid, dus kan het niet kijken.

Nu een "goedmakertje" van mijn kant! :

YouTube: I Saw Her Standing There (Remastered 2009)

• W1ck1e
  • Nu online
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:43:

Helaas heb ik Disney+ er begin dit jaar uitgegooid, dus kan het niet kijken.

...
Och, daar weet jij vast wel een mouw aan te passen ;)
Ooglapje maar staat ook tussen de linux iso's (sinds 13 dagen)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Klein onderhoud zojuist uitgevoerd, hou het aub vriendelijk naar elkaar.

Tweakers Discord

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:02:
Toevallig zelf ook gisteren weer 100 steelbook sleeves bestald want de vorige 100 was ik al even doorheen. Er komen ook best wat steelbooks nog deze kant op want ik was flink los gegaan in de Black Friday week :D

Wel inmiddels de twee nieuwe Arrow releases ontvangen die al een tijdje geleden besteld waren.

[Afbeelding]
Awesome! The Mask zou ik ook wel willen toevoegen, waar had je hem vandaan...Arrow?

• ReVision.
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:13:

Awesome! The Mask zou ik ook wel willen toevoegen, waar had je hem vandaan...Arrow?
Rarewaves.com :)

hoi

• Teddieke
Heeft iemand de 4K van One Flew Over The Cuckoo’s Nest al in bezit of gezien?
Ik zit aan een upgrade te denken maar het moet de 30 euri wel waard zijn.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:31:
Ik heb hem (nog) niet in bezit, maar heb hem wel gezien bij Bol. Zowel de normale alsook de steelbook versie.
Hij staat op mijn lijstje om aan te schaffen, maar dat zal nog wel even duren. De normale versie kost € 30,99 en de steelbook kost € 37,99

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Alleen Engelse subs denk ik?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• ZesBarkiePK
Jammer dat het meestal alleen de Engelse ondertiteling voor slechthorenden is, dan krijg je meteen álles erbij, tot aan elke zucht en voetstap.

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-01 11:03
Teddieke schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:31:
Tijdens Black Friday voor zo'n 15 euro gekocht op Amazon.com. Uiteraard exclusief verzendkosten, maar ik had een hele stapel. Het is een goede transfer.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:41:
Jammer dat het meestal alleen de Engelse ondertiteling voor slechthorenden is, dan krijg je meteen álles erbij, tot aan elke zucht en voetstap.
Ja, dat is idd erg jammer. Hij staat iig wel op m'n lijstje.

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 15:09
Elke film van arrow heeft alleen Sdh/hoh subs, tenzij het een niet engelstalige film is die ze uitbrengen, zoals bijv oldboy, dan normale engelse subs. Zelfde geldt voor oa criterion en second sight films voor zover ik weet.

Bij de 'niet' regio b uitgevers moet je ook daarnaast nog goed opletten, als je interesse hebt in extras op een bluray die er vaak bij zitten, of deze wel regio b is en niet regio a, tenzij je een regiovrije speler hebt. Soms een hele zoektocht voor een paar schijfjes, want een goede transfer is ook wel fijn.

Daarnaast lijkt het alsof er in vergelijk tot blu-rays en helemaal tot dvds, veel minder 4ks voor de nederlandse markt worden uitgegeven. Wil je bepaalde films op 4k hebben ontkom je bijna niet aan import en de hard of hearing subs helaas.

[ Voor 55% gewijzigd door Veertien14 op 12-12-2025 17:15 ]

• apis29
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:42:
[...]

Ja, dat is idd erg jammer. Hij staat iig wel op m'n lijstje.
Bij mij ook maar ik wacht wel weer op de normale versie (zit niet echt te wachten op al die frutsels die erbij zitten, dan liever een versie op normale bluray erbij). Dat gezegd hebbende heb ik wel net die Turtles box besteld O-) (/ meebesteld wat een flink stuk in de verzendkosten scheelt; kreeg laatst een 15% kortingscode die vandaag zou verlopen. Kreeg hem eerst niet werkend op de dingen die in de sale zitten maar dat was waarschijnlijk omdat het minimumbedrag van de bestelling 40 pond moet zijn en die Turtles box daarvoor niet meetelt [en daar gaat ook niks vanaf])

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 12-12-2025 23:00 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Krystman schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:33:
Iemand al ergens de 4k versie van Dogma gevonden in de preorder? De Umbrella is alleen voor Australië, maar de Lionsgate zou hier toch wel ergens uit moeten komen?
Ik heb inmiddels een gesigneerde editie van Dogma ge pre-ordered via JayAndSilentBob.com, maar schrik niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEEoEORIwOTy0Tt-d1db0yTe6W0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OFQqHhuKl1zeqQ6iMd4ecnwu.png?f=user_large

Pas in januari beginnen verzendingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 12-12-2025 22:58 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:58
Ik ben opnieuw begonnen en heb eerst snel een dvd collectie opgebouwd voor weinig maar koop geen dvd's meer (films).
Ik heb overigens helemaal niets met steelbooks, extra verpakkingen etc. Een kartonnen hoesje met de titel is wat mij betreft genoeg.

• ZesBarkiePK
Een kartonnen verpakking vind ik eerlijk gezegd wel erg karig. Ik had aanvankelijk ook niks met steelbooks, maar op een gegeven moment begon ik het toch leuk te vinden om er een aantal te verzamelen. Als het me alleen maar om de film zou gaan dan zou ik aan een digitale collectie beginnen.

• RazorMaron
Ik kijk zelf puur naar het design. Als ik de standaard editie (met of zonder slipcase) mooier vind, dan prefereer ik dat boven de steelbook variant. Weliswaar moet het ook een film zijn waarvan ik weet dat ik deze meerdere keren zal kijken zodat het een fysiek exemplaar rechtvaardigt, anders blijft het bij een enkeltje zeven zeeën varen. Op Letterboxd zijn dit meestal de films die ik vier sterren of meer heb gegeven, met een enkele drie (en een half).

Een collector's edition schaf ik zelf pas aan als ik weet dat er geen nieuwe uitgaves meer zullen komen van de franchise. Dit is bijvoorbeeld zo met The Hobbit, The Lord of The Rings, de Infinity Saga of Nolan's Batman Trilogy, maar (waarschijnlijk) niet het geval met Transformers en Pirates of the Caribbean. Het zou jammer zijn als ik daar een collectie van koop en dan binnenkort een losse film ernaast moet hebben die bij de franchise hoort.

Wat betreft Transformers is dit wel een lastige. Buiten kijf staat natuurlijk dat Transformers: The Movie, Transformers Prime: Predacons Rising, en Transformers One een eigen continuity bevatten. Die zou ik allemaal prima los kunnen aanschaffen.

De live-action franchise bestaat uit zeven films, waarbij de laatste twee prequels zijn, maar tegelijkertijd ook kunnen functioneren als een reboot van de live-action franchise. Dit hing af van het succes van de films (vandaar de vele plot holes). Het feit dat er toch weer hevige geruchten zijn dat Michael Bay weer terugkeert als director en het feit dat voortborduren op de eerste vijf films toch financieel verstandiger lijkt dan een vervolg op Rise of The Beasts of Transformers One, geeft mij in ieder geval de indruk dat het aanschaffen van de huidige (en imo tevens uitermate lelijke) 7-movie collection niet de laatste collectie zal zijn die men zal uitbrengen. Maargoed, tegelijkertijd wilt Hasbro niet meer investeren in de Transformers films, dus of er een nieuw deel komt is ook niet duidelijk. 8)7

Kortom, het is maar hoe lastig je het voor jezelf maakt als collector. Al zou het wel heel fijn zijn als Paramount gewoon bereid zou zijn om een continuity te eindigen i.p.v. drie continuities open te houden.

Dan heb ik het nog niet gehad over het aanschaffen van een bepaalde anniversary set *kuch* Back to The Future 35th anniversary *kuch* om een half jaar later de 40th anniversary beschikbaar te zien met extra features. |:(

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Teddieke
Voor mij is het een beetje van alles wat. Uiteindelijk gaat het me om de film maar een beetje fatsoenlijke verpakking is wel gewenst. Ik heb in principe mijn hele wensenlijstje wel gekocht op bluray of 4K en ga nu alleen nog voor nieuwe uitgaven. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook een hele verzameling uit zee gehaald. Voornamelijk cheesy actie uit de 80’s en 90’s. Films die ik ‘nog wel een keertje’ wil zien.

Mijn eerste kartonnen verpakking komt dinsdag binnen. Pink Floyd Live at Pompeii….. Helaas karton, maar niks aan te doen!

• westers
RazorMaron schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:00:
Een collector's edition schaf ik zelf pas aan als ik weet dat er geen nieuwe uitgaves meer zullen komen van de franchise. Dit is bijvoorbeeld zo met The Hobbit, The Lord of The Rings, de Infinity Saga of Nolan's Batman Trilogy, maar (waarschijnlijk) niet het geval met Transformers en Pirates of the Caribbean. Het zou jammer zijn als ik daar een collectie van koop en dan binnenkort een losse film ernaast moet hebben die bij de franchise hoort.
Mijn oplossing is simpel: sowieso altijd alle films los kopen, dan heb je dit probleem ook niet :-)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

westers schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 14:05:
[...]

Mijn oplossing is simpel: sowieso altijd alle films los kopen, dan heb je dit probleem ook niet :-)
De mijne is nog simpeler.... Gewoon niet druk over maken, het gaat tenslotte om de film.... :)

• nlscavenger
Ik heb niks met de meeste collector's editions voor live action films. Heb wel een zwak voor anime collector's editions. Ben vooral een fan van de edities met rigid slipboxes voorzien van mooie artwork.

Wat aankopen van de afgelopen weken.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pvfntkqR/20251213-142255.jpg
Darkman ($8!), Shocker ($7!) en EEAAO zondag besteld bij Amazon, razendsnel bezorgd op woensdag (UPS) en vrijdag (ECMS via DHL). Lupin The Third Part II DVDs zijn van de MediaOCD store Black Friday uitverkoop. Cyberpunk Edgerunners Deluxe Edition via Anime-Planet (anime winkel van Plaion Pictures Duitsland), Perfect Blue UHD via Anime-On-Line.

Cyberpunk: Edgerunners heeft dezelfde discs als de Engelse en Franse release. De kwaliteit van de discs valt mij tegen. Zie mijn opmerkingen hier.

Zie iemand Transformers noemen. Toevallig gisteren een grote pakket met Transformers ontvangen van Gerrutcamaro :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Tx1r2GmW/20251212-130852.jpg

• ZesBarkiePK
De steelbook protectors zijn binnen, dus moesten alle steelbooks even de kast uit. Ik ben nu alles netjes aan het inpakken. Dit is mijn DC steelbook collectie en vooral alles wat ik van Batman heb maakt me erg blij. Straks plaats ik misschien ook nog even een foto van de Marvel steelbooks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3Gwu1lISurHvtLkimbf9aQA9KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ox4LfHLaASt3FjpBEx5neNCd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmNeW4MWoC3j4YfGOKX7xLd_DG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTfoKmGFSvONBFhr7CsIxsg4.jpg?f=fotoalbum_large

• RazorMaron
Wat een foto's heren, top!

@nlscavenger Hoe is Lupin The Third? Heb je er een zwak voor uit nostalgie? Ik heb zelf de eerste film geprobeerd te kijken maar ik vond het niet zo heel erg vermakelijk.

Off-topic: Tevens mooie Transformers haul! Ik wil zelf ook beginnen om deze te verzamelen, maar ook hier maak ik het mezelf lastiger dan menig collector. Zelf zou ik van elke personage in elke continuity de meest accurate en gedetailleerde versie willen, maar dat vergt ook best wat uitzoekwerk. Meestal ben je dan aangewezen op de Masterpiece/Studio Series lijn of 3rd Party. Helaas heb ik daar nog niet het kapitaal voor.

• nlscavenger
RazorMaron schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:39:
Wat een foto's heren, top!

@nlscavenger Hoe is Lupin The Third? Heb je er een zwak voor uit nostalgie? Ik heb zelf de eerste film geprobeerd te kijken maar ik vond het niet zo heel erg vermakelijk.

Off-topic: Tevens mooie Transformers haul! Ik wil zelf ook beginnen om deze te verzamelen, maar ook hier maak ik het mezelf lastiger dan menig collector. Zelf zou ik van elke personage in elke continuity de meest accurate en gedetailleerde versie willen, maar dat vergt ook best wat uitzoekwerk. Meestal ben je dan aangewezen op de Masterpiece/Studio Series lijn of 3rd Party. Helaas heb ik daar nog niet het kapitaal voor.
Tot nu toe vermaak ik me wel. Net als veel tekenfilms van vroeger is het heel erg formulaic, maar het kijkt lekker makkelijk en ik verveel me niet. Heb nog zo'n 100 afleveringen en een Blu-ray set van de derde serie te gaan.

Ik heb Lupin al lange tijd leuk gevonden, maar heb er niet zoveel van gezien. Ben het meest bekend met de eerste serie, de eeste film The Mystery of Mamo en de tweede film The Castle of Cagliostro. Qua toon is de tweede serie wat anders dan de eerste serie en film die wat serieuzer zijn.

Transformers verzamelen is een leuk hobby, maar je hebt er inderdaad kapitaal voor nodig, maar ook belangrijk is dat je de ruimte ervoor hebt. Veel figures die ik vroeger heb gekocht zitten nu in plastic containers vanwege ruimte gebrek. Heb een lange pauze genomen van Transformers en figures verzamelen, maar heb het weer opgepakt toen Missing Link uitkwam. Ik beperk me tot Generations/Studio Series 86 en Missing Link.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:45
Onderstaande laatste restjes media markt. Wist totaal niet dat ze hiermee stoppen.

15 euro per stuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9BGGWaBTfcqum6az3497RKO370=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5pWwlZYiPbqIFEE0XC9Na9P.jpg?f=fotoalbum_large

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-01 09:27
Dagarkin schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:24:
Onderstaande laatste restjes media markt. Wist totaal niet dat ze hiermee stoppen.

15 euro per stuk.

[Afbeelding]
Ik heb twee weken geleden Full Metal Jacket en Casablanca opgepikt voor elk €15 bij Mediamarkt. Toen ik er vorige week voor totaal iets anders was zag ik ineens dat het filmschap vrijwel leeg was gemaakt en alle restpartijen bij elkaar waren gekwakt in een enkele stellage. Lijkt er inderdaad op dat Mediamarkt gaat stoppen met fysieke films. :-(

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mandera schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:05:
[...]

Ik heb twee weken geleden Full Metal Jacket en Casablanca opgepikt voor elk €15 bij Mediamarkt. Toen ik er vorige week voor totaal iets anders was zag ik ineens dat het filmschap vrijwel leeg was gemaakt en alle restpartijen bij elkaar waren gekwakt in een enkele stellage. Lijkt er inderdaad op dat Mediamarkt gaat stoppen met fysieke films. :-(
Misschien toch nog eens even bij de lokale MM kijken of er nog wat leuks tussenligt voor een nette prijs.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:45
Mandera schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:05:
[...]

Ja dat had ik ook, ik ben net weer begonnen en dacht eens kijken bij de media markt. Nergens geen films meer te zien, tot ik een bak zag met de laatste resten.

Ook een medewerker gevraagd en die bevestigde het, dat ze idd stoppen.

Erg jammer en dat verklaarde die prijzen ook wel van 15 euro, helaas was dat niet met alle steelbooks zo. Inception collectors edition nog iets van 48 euro, maar voor 15 euro had ik deze zeker meegenomen.

Nu aan het kijken of er überhaupt nog winkels zijn die het fysiek verkopen. Op deze manier wordt het steeds meer een niche markt.

• ReVision.
  • Niet online
Ik heb volgens mij nog nooit van mijn leven een bluray of 4K UHD fysiek in een winkel gekocht, daarnaast ben ik sowieso geen fan van de Mediamarkt dus persoonlijk zal er niet wakker om liggen. Maar dat fysieke media steeds verder in het nauw komt dat lijkt me wel duidelijk ja.

Je ziet nu al soms die lelijke kartonnen doosjes ipv de Amaray case en ik weet zeker dat we binnen 5 jaar een kartonnetje krijgen zonder disc maar met enkel een downloadcode zoals ook bij veel games het geval is.

Misschien moet ik toch maar nog meer films gaan kopen nu het nog kan en ik koop al zo damn veel :P

hoi

• Veertien14
Is het niet alleen in Nederland dat de verkopen niet zo geweldig gaan? Degene die er interesse in hebben kennen hun kanalen, meestal toch het buitenland. En volgens mij doet een bedrijf als Panasonic erg goede zaken met de verkoop van hun spelers, vorig jaar had ik zelfs wat moeite om de ub820 te kopen, was overal uitverkocht of een preorder wachtrij van 15/20 stuks kreeg ik als reactie bij een verkoper en zie nog geregeld berichten dat er flink vraag naar is.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Veertien14 schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:05:
Is het niet alleen in Nederland dat de verkopen niet zo geweldig gaan? Degene die er interesse in hebben kennen hun kanalen, meestal toch het buitenland. En volgens mij doet een bedrijf als Panasonic erg goede zaken met de verkoop van hun spelers, vorig jaar had ik zelfs wat moeite om de ub820 te kopen, was overal uitverkocht of een preorder wachtrij van 15/20 stuks kreeg ik als reactie bij een verkoper en zie nog geregeld berichten dat er flink vraag naar is.
Ik ben daar ook wel in geinteresseerd. Dat is volgens mij ook wel beetje de beste speler die je nu kunt kopen, of niet?

• Mandera
Als je een beetje recente TV hebt is de UB450 net zo goed voor de helft van de prijs. Want dan heb je de HDR optimizer van de UB820 helemaal niet nodig. Verder zijn het identieke spelers.

• ReVision.
  • Niet online
Mandera schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:04:
Als je een beetje recente TV hebt is de UB450 net zo goed voor de helft van de prijs. Want dan heb je de HDR optimizer van de UB820 helemaal niet nodig. Verder zijn het identieke spelers.
Volgens mij ondersteund de UB450 echter geen DV Profile 7 (FEL) als ik het me goed herriner. Dus er zit wel degelijk een verschil in.

hoi

• Veertien14
ReVision. schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:07:
[...]

Volgens mij ondersteund de UB450 echter geen DV Profile 7 (FEL) als ik het me goed herriner. Dus er zit wel degelijk een verschil in.
Jup, geen dv. Beide hebben overigens ook geen SACD mocht je daar in geinteresseerd zijn. Tegenwoordig moet je daarvoor sowieso een stuk dieper in de buidel tasten, met ik geloof minimaal spelers van €1500,00. Overigens is er ook nog de meer premium speler van panasonic: ub9000, met een betere dac en tone mapping.

• ReVision.
  • Niet online
Veertien14 schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:40:

Jup, geen dv. Beide hebben overigens ook geen SACD mocht je daar in geinteresseerd zijn. Tegenwoordig moet je daarvoor sowieso een stuk dieper in de buidel tasten, met ik geloof minimaal spelers van €1500,00. Overigens is er ook nog de meer premium speler van panasonic: ub9000, met een betere dac en tone mapping.
Hij heeft wel Dolby Vision echter profile 8 (MEL) en niet Profile 7 (FEL)
Een SACD speler kan je voor weinig geld op marktplaats wel kopen heb ik zelf ook onlangs gedaan. Maar dat is verder offtopic ;)

hoi

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:55:
[...]

Hij heeft wel Dolby Vision echter profile 8 (MEL) en niet Profile 7 (FEL)
Een SACD speler kan je voor weinig geld op marktplaats wel kopen heb ik zelf ook onlangs gedaan. Maar dat is verder offtopic ;)
Ze hebben beiden MEL, of heeft alleen de 820 dat? En heeft de 820 ook geen FEL, of heeft die juist wel weer FEL?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 15-12-2025 13:59 ]

• ReVision.
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:59:

Ze hebben beiden MEL, of heeft alleen de 820 dat? En heeft de 820 ook geen FEL, of heeft die juist wel weer FEL?
Nu twijfel ik, sommige pagina's zeggen dat de UB-820 wel FEL ondersteund vanaf disc maar andere pagina's weer niet :?

[ Voor 35% gewijzigd door ReVision. op 15-12-2025 14:09 ]

hoi

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bluray spelers die geen FEL ondersteunen. Daar kan ik met mijn verstand niet bij. Zal aan mij liggen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:50:
Bluray spelers die geen FEL ondersteunen. Daar kan ik met mijn verstand niet bij. Zal aan mij liggen.
Als ik het zo zie zou hij standaard FEL ondersteunen, want dat zou het profiel zijn at op UHD disks wordt gebruikt?

• ReVision.
  • Niet online
De informatie is heel tegenstrijdig online, blijkbaar staan er veel fouten online betreft FEL support.
Op andere plekken lees ik bijvoorbeeld weer dat alle 4K UHD disc players FEL ondersteunen als het van disc wordt afgespeeld (en deze disc het uiteraard heeft) maar dat de meeste het niet ondersteunen als je files via de 4K UHD speler afspeelt.

Dus als dat klopt dan zou de UB450 wel weer een goede optie zijn als je enkel discs afspeelt.

hoi

• westers
De Panasonic 820 en 9000 zouden FEL moeten ondersteunen vanaf de disc. Alleen met 4K rips wordt het lastiger op het gebied van media players, maar ook daar zijn manieren voor die hier ook al eerder zijn besproken (CPM, CoreELEC, Ugoos, etc.)

• ZesBarkiePK
Het is nog best een klusje om die steelbooks in de hoesjes te krijgen. Eerst de folie eraf, daarna het hoesje even in vorm knijpen en vervolgens de steelbook er netjes in schuiven. Ik doe er meestal zo’n tien achter elkaar en ben dan al gauw een half uurtje bezig, maar wel lekker op m’n gemak. Het eindresultaat ziet er in ieder geval goed uit. Dit zijn mijn eerste steelbook protectors, dus ik heb nog geen vergelijking, maar tot nu toe ben ik tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DDzNB95UC5ZNASRijbyXBz0DA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMI1CjeEpOkxSEPcE8XTju6M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4jicXyzYHsy074hRjO4Gq7tKa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nArQG48nfamaEifiWJrkCrEd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ie07iNfCD0zPFuCvAPx66pMGEDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnNYhdqw0WiAQi5wzvxC2DFp.jpg?f=fotoalbum_large

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-01 00:29
Ik heb een mooie 'hack' gevonden bij bol.com. In de 2 voor 30 actie had ik Oppenheimer en Shawshank Redemption besteld met Achteraf Betalen.
Oppenheimer kwam gewoon binnen. Shawshank Redemption duurde te lang, dus die heb ik geannuleerd. Toen hoefde ik nog maar 13,33 voor Oppenheimer te betalen.

• Farabi
  • Niet online
UHD-DV discs die geschoten zijn met een analoge camera in 1:78/1:85. Het valhalla voor beeldmatieraal. gisteren eyes wide shut gezien. prachtig. Digitale geschoten films zien er altijd synthetisch uit. Ik ga eens filteren naar films met deze eigenschappen.

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-01 23:12
Mandera schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:04:
Niet volledig, de 420 bv is meer gelijkaardig aan de 820 dan de 450. De 450 heeft goedkopere build (luider), geen instellingen voor ondertiteling (bv helderheid en positie) en ondersteunt ook niet dezelfde afstandsbediening (zoals een knock-off van de ub9000 remote wat zeer populair is). Ook had de 450 een vervelend iets dat hij na pauzeren terug ging beginnen spelen, maar dan haperde die even als de buffer leeg was en de disc nog niet op toeren was. Zijn allemaal kleine dingen, maar stoorde mij genoeg om die terug te sturen.

• nlscavenger
Arrow Video Teenage Mutant Ninja Turtles UHD en de Arrow store exclusive Blu-ray sets ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Q32KBQ54/20251215-145826.jpg

Dit is een release met een persoonlijke tintje, omdat ik de alternate "warrior" mix en alternate Korean footage van de eerste film heb aangeleverd, beide gecaptured van mijn Japanse LaserDisc. Ik heb de sets als bedankje gekregen. :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:19:
De informatie is heel tegenstrijdig online, blijkbaar staan er veel fouten online betreft FEL support.
Op andere plekken lees ik bijvoorbeeld weer dat alle 4K UHD disc players FEL ondersteunen als het van disc wordt afgespeeld (en deze disc het uiteraard heeft) maar dat de meeste het niet ondersteunen als je files via de 4K UHD speler afspeelt.

Dus als dat klopt dan zou de UB450 wel weer een goede optie zijn als je enkel discs afspeelt.
Ik speel enkel disks af. Voor alle andere media heb ik een Apple TV 4K

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
westers schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:28:
De Panasonic 820 en 9000 zouden FEL moeten ondersteunen vanaf de disc. Alleen met 4K rips wordt het lastiger op het gebied van media players, maar ook daar zijn manieren voor die hier ook al eerder zijn besproken (CPM, CoreELEC, Ugoos, etc.)
True, ik heb een Apple TV voor alle streamingplatformen. Dus de Blu-ray speler wil ik alleen om 4K UHD met Dolby Vision te kunnen afspelen…maar dan zou de ‘goedkopere’ variante dat ook moeten kunnen dus….?

• westers
TheVMaster schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:41:
[...]

True, ik heb een Apple TV voor alle streamingplatformen. Dus de Blu-ray speler wil ik alleen om 4K UHD met Dolby Vision te kunnen afspelen…maar dan zou de ‘goedkopere’ variante dat ook moeten kunnen dus….?
Hier staat het mooi opgesomd (top comment): https://www.reddit.com/r/...panasonic_ub450_vs_ub820/

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-01 23:43
UB420, UB820 and UB9000 zijn regiovrij te maken en er is nog wat meer mogelijk qua firmware(Denk o.a. aan ondertitels en FW optimalisatie):

https://www.avforums.com/...in-regionfreedom.2441584/

• apis29
  • Niet online
Een UB420/424 speelt geen Dolby Vision (op schijfjes) af ... punt.

De 824 is/ was overigens de laatste dagen €349 (zo te zien is de voorraad op) https://www.idealo.de/pre..._-dp-ub824-panasonic.html

(de X800M2 van Sony speelt ook SACD af overigens maar die lijkt inmiddels uit productie te zijn. Benieuwd of er een nieuwe aan zit te komen)

[ Voor 88% gewijzigd door apis29 op 15-12-2025 18:12 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Physical Media Is Not Dead: Five tips for using Letterboxd to level up your physical media habits
https://letterboxd.com/jo...cal-media-tips-explainer/

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 18:48
Ik heb wel een beetje ruzie met de release van The war of the Rohirrim.
Dat is een anime, en een volle Japanse productie.
Wat haal je dan weg, de volledige japanse stemmen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• westers
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:02:
Ik heb wel een beetje ruzie met de release van The war of the Rohirrim.
Dat is een anime, en een volle Japanse productie.
Wat haal je dan weg, de volledige japanse stemmen.
Volle Japanse productie? Schrijvers, producenten, stem-acteuren etc. waren allemaal niet Japans.

• RazorMaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EQgASdQw7M7RAGEb-CBB8GUCfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIahDv1djVPlXcU1oKUpGM2q.jpg?f=fotoalbum_large

Ja hoor! Ik hoor nu officieel bij de 4K community!

Vandaag is de Xbox One X binnengekomen en hij loopt als een zonnetje. Ik moet hem nog aansluiten op de TV, maar na testen op mijn computerscherm werkt alles. Ik las online dat triple layers nog wel eens moeilijk deden, maar Saving Private Ryan speelt ook vlekkeloos af.

Ik heb de kerstvakantie dan genoeg tijd om mijn bescheiden 4K collectie te bekijken.

• Dj Neo Ziggy
westers schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:39:
[...]

Volle Japanse productie? Schrijvers, producenten, stem-acteuren etc. waren allemaal niet Japans.
Ik zou de wiki er nog eens bij pakken:
The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim is a 2024 anime fantasy film directed by Kenji Kamiyama from a screenplay by Jeffrey Addiss & Will Matthews and Phoebe Gittins & Arty Papageorgiou, based on characters created by J. R. R. Tolkien.

• nlscavenger
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:40:
[...]

[...]
De originele versie is in het Engels, vandaar ook dat de Japanse vertaler Keiko Kishida ge-credit is op de Japanse home video verpakking voor de ondertiteling en Japanse dub vertaling. Vertalers credit geven op de verpakking zie je regelmatig bij niet-Japanse producties. De Engelse stemacteurs zijn ook als eerst ge-credit op de verpakking.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9ktH30bt/1000854045-j2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door nlscavenger op 16-12-2025 01:16 ]

• Mandera
McRagefit schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:59:
[...]

Niet volledig, de 420 bv is meer gelijkaardig aan de 820 dan de 450. De 450 heeft goedkopere build (luider), geen instellingen voor ondertiteling (bv helderheid en positie) en ondersteunt ook niet dezelfde afstandsbediening (zoals een knock-off van de ub9000 remote wat zeer populair is). Ook had de 450 een vervelend iets dat hij na pauzeren terug ging beginnen spelen, maar dan haperde die even als de buffer leeg was en de disc nog niet op toeren was. Zijn allemaal kleine dingen, maar stoorde mij genoeg om die terug te sturen.
Je legt de lat wel erg hoog qua eisen als je een speler retourneert voor 1.5 seconden opspinnen nadat je hem van pauze afhaalt. Als dat je €200 waard is, tsja.....

• westers
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:40:
[...]

[...]
Ja, dus een Japanse regisseur, maar de anderen uit de wiki quote zijn niet Japans. Plus de stemmen zijn allemaal origineel Engels ingesproken. Het Japans is een nasynchronisatie.

• McRagefit
Mandera schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:30:
[...]

Je legt de lat wel erg hoog qua eisen als je een speler retourneert voor 1.5 seconden opspinnen nadat je hem van pauze afhaalt. Als dat je €200 waard is, tsja.....
Het was de combinatie van alles. Waar we nu wonen kunnen we ook niet volledig verduisteren, dus als we eens een film kijken als het nog klaar is, is die hdr optimiser wel handig om bv de gemiddelde helderheid een klein beetje te verhogen (ik weet dat dit in dit forum misschien vloeken in de kerk is, maar toch riskeer ik het me haha)

Ik bedoelde mijn post ook niet als kritiek, ik wou gewoon duiden dat er best wel wat verschillen zijn tussen bv de 420 en de 450, wat verklaart waarom de ene DV biedt en de andere niet voor quasi dezelfde prijs

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

''als het nog klaar is'' - daar bedoelt hij mee als er nog lichtinval binnenkomt gedurende de dag.

Even als mede Belg vertalen voor de Nederlanders hier ;)

• McRagefit
daffie82 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:09:
''als het nog klaar is'' - daar bedoelt hij mee als er nog lichtinval binnenkomt gedurende de dag.

Even als mede Belg vertalen voor de Nederlanders hier ;)
Haha, bedankt!

• ferrywijn
Ik heb deze versie van Titanic besteld bij Rarewaves omdat er volgens blu-ray.com Nederlandse ondertiteling op zit. Maar het staat niet op de verpakking. Is het een fout op de verpakking of van blu-ray.com?
Ik wil de seal niet verbreken omdat ik hem dan nog terug kan sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyOXloyWI8rKict0WxYivzmiQKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aga4v1YAtMYYuYff0zlGqwCf.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand dit?

• ReVision.
  • Niet online
ferrywijn schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:03:
Ik heb deze versie van Titanic besteld bij Rarewaves omdat er volgens blu-ray.com Nederlandse ondertiteling op zit. Maar het staat niet op de verpakking. Is het een fout op de verpakking of van blu-ray.com?

[Afbeelding]

Weet iemand dit?
Het gebeurt regelmatig dat niet alle ondertiteling op de verpakking staan, ik zou zeggen gewoon openmaken en kijken. Verwacht wel dat hij wel NL ondertiteling heeft maar zo niet kan je ook met Engelse of geen ondertiteling kijken. Zo'n ingewikkelde of moeilijk te volgen film is het niet ;)

En anders even in het forum vragen van deze release

https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=302519

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 16-12-2025 13:55 ]

hoi

• ferrywijn
ReVision. schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:53:
[...]

Het gebeurt regelmatig dat niet alle ondertiteling op de verpakking staan, ik zou zeggen gewoon openmaken en kijken. Verwacht wel dat hij wel NL ondertiteling heeft maar zo niet kan je ook met Engelse of geen ondertiteling kijken. Zo'n ingewikkelde of moeilijk te volgen film is het niet ;)

Bedankt! Gemini gaf ook dat antwoord. Maar ik hoopte dat iemand op het forum toevallig deze versie had. Ik ga hem vanavond openen, dus dan weet ik het zeker.

• Farabi
  • Niet online
ferrywijn schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:03:

[Afbeelding]

Weet iemand dit?
ik zou me eerder zorgen maken over de ijsberg die op het hoofd is getekend :9

• ferrywijn
Farabi schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:20:
[...]

ik zou me eerder zorgen maken over de ijsberg die op het hoofd is getekend :9
Hahaha, gelukkig geef ik niet zo veel om de verpakking.

• ferrywijn
ReVision. schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb het gecontroleerd en het is met Nederlandse ondertiteling!

• Teddieke
Het is wel echt de meest minimalistisch verpakking die ik tot nu toe heb gezien.
Moet wel gezegd, er zit een magneetje in om het hoesje dicht te houden 😬

Maar goed. Dat concert gaat veel goedmaken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHcX8HrVC5rLapiJ686oyqG_m3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7D2wVmiMJyFxsWWP96Ogm2W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8had73fpiNEM33yGeMhQf_x7_HM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPM9lwPOcvUhFBsjjJFmqHsm.jpg?f=fotoalbum_large

• Dj Neo Ziggy
westers schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:44:
[...]

Ja, dus een Japanse regisseur, maar de anderen uit de wiki quote zijn niet Japans. Plus de stemmen zijn allemaal origineel Engels ingesproken. Het Japans is een nasynchronisatie.
En toch zou ik een moord doen voor die versie. Ik kijk volgend jaar wel in Japan.

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste