• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14:19

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:19:
[...]

Hmm..ik heb liever gewoon nieuw, ik ga hem cancellen en bestel hem wel in de VS. Levering duurt wel stuk langer maar dat maakt me niet zoveel uit.
Ach, het duurt even...... Maar dan heb je ook wat! :P

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MasterCypher25 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:17:
Maar dat doet niets aan het feit af dat ik geen "zijn" ben, dus eigenlijk kan ik alleen maar concluderen dat je dit bewust doet om mij te beledigen.
Was gewoon een typo/uitdrukking. Helemaal niet bewust om te beledigen.
Laten we er maar over ophouden en het terug over discs hebben inderdaad.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:38
Ik heb trouwens 50 steelbook protectors gekocht op Aliexpress. Ik krijg ze zaterdag binnen, de kwaliteit zal misschien niet zo goed zijn als de dure merken uit het UK. Maar ik moet ergens beginnen. De reviews zijn in ieder geval erg goed, en misschien is het nog voor iemand anders interessant. Als ze binnen zijn zal ik nog even mijn mening er over delen.

[ Voor 6% gewijzigd door ZesBarkiePK op 11-12-2025 22:27 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:21:
[...]

Ach, het duurt even...... Maar dan heb je ook wat! :P
Daarom, ik blijf een Nederlander he. Als ik voor 15 eu meer 6 extra schijfjes krijg dan wacht ik wel en paar weken.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:25:
[...]

Was gewoon een typo/uitdrukking. Helemaal niet bewust om te beledigen.
Laten we er maar over ophouden en het terug over discs hebben inderdaad.
Mee eens, laat ons de strijdbijl begraven en een peacepipe roken! :)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:25:
[...]

Daarom, ik blijf een Nederlander he. Als ik voor 15 eu meer 6 extra schijfjes krijg dan wacht ik wel en paar weken.
Correctie, een Hollander, dat is de correcte uitspraak :Y Voor de rest, je hebt gelijk, zo werk ik ook als het nodig is! ;)

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:48
TheVMaster schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:19:
[...]

Hmm..ik heb liever gewoon nieuw, ik ga hem cancellen en bestel hem wel in de VS. Levering duurt wel stuk langer maar dat maakt me niet zoveel uit.
Vergeet niet de giftbag optie van $4 te selecteren bij check out, want dan is de kans veel groter dat Amazon het in een doos inpakt in plaats van een papieren zak.

Ik schrok me toen vorig week een replacement van Night of the Living Dead UHD in zo'n zak aankwam. Gelukkig geen problemen met de replacement.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Fk1HLc1V/20251205-222656.jpg

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

nlscavenger schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:31:
[...]

Vergeet niet de giftbag optie van $4 te selecteren bij check out, want dan is de kans veel groter dat Amazon het in een doos inpakt in plaats van een papieren zak.

Ik schrok me toen vorig week een replacement van Night of the Living Dead UHD in zo'n zak aankwam. Gelukkig geen problemen met de replacement.
[Afbeelding]
Vreemd, ik krijg het altijd in een kartonnen envelop, maar dat is dan wel Amazon.nl. Heb wel eens een bestelling gedaan bij Amazon.fr, maar ook daar kwam het in een kartonnen doosje / envelop.
Vanuit Amerika kan het te maken hebben met verzendkosten, als het via het vliegtuig komt (en dat doet het..), dan telt iedere gram aan gewicht :Y

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nlscavenger schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:31:
[...]

[Afbeelding]
Te laat, ach we zien het wel.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:47
Mooi om te zien dat 4K schijfjes zulke vurige passie bij sommigen naar boven haalt.

Eergisteren een Xbox One X op de kop getikt voor €115 incl verzending met doos en al. Er wordt ook FC26 bij geleverd die ik weer kan verkopen voor drie tientjes oid, €85 is dan wel een mooie prijs. Zo kan ik mijn X360 titles spelen en eindelijk ook de 4K films kijken. Ik kan mijn PS4 Pro dan omzetten naar een andere regio zodat ik indien nodig de blu-rays uit de VS kan kijken. Kan niet wachten om de Moustapha Akkad films, Godfather Trilogy, Transformers: The Movie en Inception te kijken op 4K.

Morgen is het al bijna twee weken sinds ik bij Rarewaves heb besteld. De status staat nog steeds op ‘zending wordt voorbereid’.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• ZesBarkiePK
Doe je goed. Een console naast een Blu-ray speler is inderdaad superhandig. Ik gebruik mijn PlayStation voor het kijken van series, die schijfjes kunnen daar dan ook even in blijven zitten want die wissel ik niet zo snel en de Panasonic voor de films.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

RazorMaron schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:04:
Mooi om te zien dat 4K schijfjes zulke vurige passie bij sommigen naar boven haalt.

Eergisteren een Xbox One X op de kop getikt voor €115 incl verzending met doos en al. Er wordt ook FC26 bij geleverd die ik weer kan verkopen voor drie tientjes oid, €85 is dan wel een mooie prijs. Zo kan ik mijn X360 titles spelen en eindelijk ook de 4K films kijken. Ik kan mijn PS4 Pro dan omzetten naar een andere regio zodat ik indien nodig de blu-rays uit de VS kan kijken. Kan niet wachten om de Moustapha Akkad films, Godfather Trilogy, Transformers: The Movie en Inception te kijken op 4K.

Morgen is het al bijna twee weken sinds ik bij Rarewaves heb besteld. De status staat nog steeds op ‘zending wordt voorbereid’.
Dat doe je inderdaad goed! ;) Zelf heb ik al jaaaaaren geen console aangeschaft of in bezit gehad. Zover ik weet is dat een Coleco Vision met Atari 2600 module geweest en dan praat je over het eind van de jaren 80, begin jaren 90, daarna kwamen de "echte" computers, Commodore 64, diverse Amiga's, MSX I en II, Atari ST en de ZX Spectrum, maar daar kon je geen films mee afspelen! :N
The Godfather Trilogy is een lange zit als je ze allemaal achter elkaar wil kijken, maar wel een fantastische ervaring! Die zou je eigenlijk op een dedicated 4K blu-rayspeler af moeten spelen met DoVi en DoAt :Y en het liefst nog op een 4K beamer! oOo

Ik hoop dat je je bestelling nog dit jaar binnen krijgt, maar daar heb ik een hard hoofd in helaas.... ;(

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:54:
Ik vind de DVD-doosjes nog steeds de mooiste uitstraling hebben. Groot en opvallend, heerlijk. Dat is echt een stap teruggegaan met de blu-ray wereld in mijn optiek.
Nadat ik dvd's had afgezworen ben ik het laatste jaar juist weer dvd's gaan oppikken om de film op elk mogelijk fysiek formaat te hebben (VHS en Laserdisc en andere exoten daargelaten O-) ).

Kwam puur toevallig deze nog tegen net voordat er een 4K aankondiging kwam (en ik niet lang daarvoor nog een video over moeilijk verkrijgbare films had gezien waarin deze werd genoemd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8MMxpFrK9R92pX-ugE3Vx1mWkc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/obUuL8xyUrYAGumCEd32qQqN.png?f=fotoalbum_large

En daarnaast, als je het zou willen, zijn ze in veel meer kleuren beschikbaar waarmee je zulk soort dingen uit zou kunnen halen (in Amerika hebben ze blijkbaar veel meer gekleurde bluray cases gehad maar hier moeten we het met dvd doosjes doen; wat ook weer het effect verminderd juist doordat die bovenste balk ontbreekt. Zelf tot nu toe niet verder gekomen dan m'n Last of the Mohicans in een witte bluray case van Intouchables te doen te doen en de blauwe case staat op zn beurt weer mooier bij de cover van Intouchables; moet er ergens een foto van hebben):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tunKu0fnneSJ2pI5zGXJPlxnbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvcWbkwHobka586bPdYh11u9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 12-12-2025 00:36 ]

• apis29
  • Niet online
Oja, deze wel al binnen, zag Kingdom of Heaven niet bij Rarewaves in de 2 voor 30 pond (inmiddels wel) dus toen maar meebesteld bij de amzn bestelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blBbvtpU1a82kZCnQU-kVOVCmRQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b8eiDKiio8hlyIgfa3li0Ex6.jpg?f=user_large

• apis29
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:25:
Ik heb trouwens 50 steelbook protectors gekocht op Aliexpress. Ik krijg ze zaterdag binnen, de kwaliteit zal misschien niet zo goed zijn als de dure merken uit het UK. Maar ik moet ergens beginnen. De reviews zijn in ieder geval erg goed, en misschien is het nog voor iemand anders interessant. Als ze binnen zijn zal ik nog even mijn mening er over delen.
Dat scheelt toch ook weer niet zoveel met die eBay link uit Duitsland van ReVision? Daar 50 stuks 0.5mm dikte voor €39,9x (wel + bijna 18 verzendkosten; 0,3mm voor €34,99) en op Ali 50 stuks 0.3mm voor €51,69 (-€4,00 coupon en gratis verzending)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:41
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 00:08:
...
Zover ik weet is dat een Coleco Vision met Atari 2600 module geweest en dan praat je over het eind van de jaren 80, begin jaren 90, daarna kwamen de "echte" computers, Commodore 64, diverse Amiga's, MSX I en II, Atari ST en de ZX Spectrum...
Het is allemaal wat ouder dan je schrijft.

Deze homecomputers kwamen vooral vanaf 1982 t/m eind jaren 80 op de markt.
ColecoVision en de Atari 2600 Expansion Module #1 verschenen rond 1982–1983
ZX Spectrum werd geïntroduceerd in 1982. Commodore 64 ook ongeveer
MSX vanaf 1983, Amiga's waren vanaf 1985, Atari ST vanaf 1985.

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:06
Elke keer als ik MSX of Commodore lees krijg ik weke beentjes en verlang ik terug naar de jaren 80. 😛
Mooie tijd man!

Een update van mijn rip-project….. Ben halverwege mijn verzameling en poeh, wat een tijdrovend werkje. Maar het ziet er wel erg mooi uit met die collectie op de Ugoos. Op het werk verklaren ze me voor gek dat ik er zoveel effort in stop maar het houdt mij van de straat. Ik hou wel van dit soort ‘gehobby’.

• ZesBarkiePK
apis29 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 01:12:
[...]

Dat scheelt toch ook weer niet zoveel met die eBay link uit Duitsland van ReVision? Daar 50 stuks 0.5mm dikte voor €39,9x (wel + bijna 18 verzendkosten; 0,3mm voor €34,99) en op Ali 50 stuks 0.3mm voor €51,69 (-€4,00 coupon en gratis verzending)
Ah dat is mijn fout, die tip is waarschijnlijk langs me heen gegaan, anders had ik ze daar inderdaad besteld. In mijn herinnering waren ze altijd vrij prijzig en kwamen ze uit de UK met hoge verzendkosten en lange levertijden, dus ik dacht nu eindelijk eens een goede deal te hebben gevonden. Hoe dan ook als de hoesjes goed bevallen zal ik er in de toekomst nog wel meer nodig hebben dus ik sla deze nu even op. Bedankt.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 00:32:
[...]

Nadat ik dvd's had afgezworen ben ik het laatste jaar juist weer dvd's gaan oppikken om de film op elk mogelijk fysiek formaat te hebben (VHS en Laserdisc en andere exoten daargelaten O-) ).

Kwam puur toevallig deze nog tegen net voordat er een 4K aankondiging kwam (en ik niet lang daarvoor nog een video over moeilijk verkrijgbare films had gezien waarin deze werd genoemd)

En daarnaast, als je het zou willen, zijn ze in veel meer kleuren beschikbaar waarmee je zulk soort dingen uit zou kunnen halen (in Amerika hebben ze blijkbaar veel meer gekleurde bluray cases gehad maar hier moeten we het met dvd doosjes doen; wat ook weer het effect verminderd juist doordat die bovenste balk ontbreekt. Zelf tot nu toe niet verder gekomen dan m'n Last of the Mohicans in een witte bluray case van Intouchables te doen te doen en de blauwe case staat op zn beurt weer mooier bij de cover van Intouchables; moet er ergens een foto van hebben):

[Afbeelding]

[YouTube: What if your ENTIRE Blu-ray collection was custom?]
De filmkaften en hoezen mogen wat groter en schreeuweriger zijn. zoals een grote filmposter op je muur of een grote kartonnen maquette die we in de bios zien. dat is gewoon vet. Die vibe krijg ik nog steeds met DVD-doosjes.

sinds het bluray-tijdperk is het allemaal wat te netjes, klein, smal en weggekropen. hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gamewereld.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Toevallig zelf ook gisteren weer 100 steelbook sleeves bestald want de vorige 100 was ik al even doorheen. Er komen ook best wat steelbooks nog deze kant op want ik was flink los gegaan in de Black Friday week :D

Wel inmiddels de twee nieuwe Arrow releases ontvangen die al een tijdje geleden besteld waren.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WpHPxncj/IMG-20251212-105932.jpg

hoi

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:26:
[...]

Het is allemaal wat ouder dan je schrijft.

Deze homecomputers kwamen vooral vanaf 1982 t/m eind jaren 80 op de markt.
ColecoVision en de Atari 2600 Expansion Module #1 verschenen rond 1982–1983
ZX Spectrum werd geïntroduceerd in 1982. Commodore 64 ook ongeveer
MSX vanaf 1983, Amiga's waren vanaf 1985, Atari ST vanaf 1985.
Dat iets op een bepaalde datum / jaar uit komt, wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook gelijk aangeschaft heb ;)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:02:
Elke keer als ik MSX of Commodore lees krijg ik weke beentjes en verlang ik terug naar de jaren 80. 😛
Mooie tijd man!

Een update van mijn rip-project….. Ben halverwege mijn verzameling en poeh, wat een tijdrovend werkje. Maar het ziet er wel erg mooi uit met die collectie op de Ugoos. Op het werk verklaren ze me voor gek dat ik er zoveel effort in stop maar het houdt mij van de straat. Ik hou wel van dit soort ‘gehobby’.
Dat het tijdrovend is, dat klopt wel! Gemiddeld is het 1 a 1,2GB per minuut, dus een 70GB mkv duurt ongeveer 65 tot 70 minuten om te rippen. Maar ach, je kan het ook positief bekijken.... Het houdt je van de straat en uit de kroeg! :P

• W1ck1e
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:27:
[...]

Dat iets op een bepaalde datum / jaar uit komt, wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook gelijk aangeschaft heb ;)
Touche, maar heb je die dan allemaal zelf in bezit gehad of gebruikt ? En Amiga EN Atari ST, is dat niet een beetje als fan van de Rolling Stones en van de Beatles ?
Ik kwam niet verder dan Philips P2000T (met die aparte microcassettes), van & op middelbare school (1982-85) En later de Schneider cpc 6128, 3.0 inch diskettes (1985) voordat ik in mijn eerste pc kloon in 1987 kocht.

Even over die cpc: grafisch 160x200 , 320x200, 640x200 (als ik mij niet vergis), met gelijktijdig 27 (3x3x3) kleuren, of 4 of 2. En die lage resolutie met 27 groentinten (want monitor) waren toch mooie foto's (vond ik toen)

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 12-12-2025 11:46 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:36:
[...]

Touche, maar heb je die dan allemaal zelf in bezit gehad of gebruikt ? En Amiga EN Atari ST, is dat niet een beetje als fan van de Rolling Stones en van de Beatles ?
Ik kwam niet verder dan Philips P2000T (met die aparte microcassettes), van & op middelbare school (1982-85) En later de Schneider cpc 6128, 3.0 inch diskettes (1985) voordat ik in mijn eerste pc kloon in 1987 kocht.
Ik heb het zelf in bezit gehad en ik kan je ook vertellen dat een deel 2e hands was :Y Alles bij elkaar was een klein fortuin! Heb ook nog een Philips G7000 gehad en die heb ik toen de tijd wel nieuw gekocht en dan praten we over 1982 - 1983.
Laat nou het toeval zijn dat ik inderdaad zowel van de Rolling Stones alsook de Beatles (gedeeltelijk) fan ben! Paint it black schalt met regelmaat de speakers uit, net zoals When I saw her standing there, wat gewoon een klassieker is ( in mijn ogen dan...) ;)

• W1ck1e
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:53:
[...]
... When I saw her standing there, wat gewoon een klassieker is ( in mijn ogen dan...) ;)
Dat nummer kende ik als eerste van de cover (no pun intended) door "The Tubes".
luistertip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXW2kk_70XcscanrgZX4y0MReSY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZVT509PmWpLTWql4wwU5sPCb.png?f=user_large

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:57:
[...]

Dat nummer kende ik als eerste van de cover (no pun intended) door "The Tubes".
luistertip

[Afbeelding]
Helaas not my cup of tea.... :N

• W1ck1e
I made you listen. ;)
Dat is het mooie van muziek, Voor elk wat wils.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:04:
[...]

I made you listen. ;)
Dat is het mooie van muziek, Voor elk wat wils.
Yes, you did (for about 10 seconds!) :P
Iemand heeft ooit tegen mij gezegd "Alle muziek is mooi.... Mits je er van houdt!" :)

• W1ck1e
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:06:

Yes, you did (for about 10 seconds!) :P
Iemand heeft ooit tegen mij gezegd "Alle muziek is mooi.... Mits je er van houdt!" :)
Goedmakertje: kijktip
geen rick-roll, er start geen muziekje of filmpje.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

W1ck1e schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:39:
[...]

Goedmakertje: kijktip
geen rick-roll, er start geen muziekje of filmpje.
Helaas heb ik Disney+ er begin dit jaar uitgegooid, dus kan het niet kijken.

Nu een "goedmakertje" van mijn kant! :

YouTube: I Saw Her Standing There (Remastered 2009)

• W1ck1e
MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:43:

Helaas heb ik Disney+ er begin dit jaar uitgegooid, dus kan het niet kijken.

...
Och, daar weet jij vast wel een mouw aan te passen ;)
Ooglapje maar staat ook tussen de linux iso's (sinds 13 dagen)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Klein onderhoud zojuist uitgevoerd, hou het aub vriendelijk naar elkaar.

Tweakers Discord

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:02:
Toevallig zelf ook gisteren weer 100 steelbook sleeves bestald want de vorige 100 was ik al even doorheen. Er komen ook best wat steelbooks nog deze kant op want ik was flink los gegaan in de Black Friday week :D

Wel inmiddels de twee nieuwe Arrow releases ontvangen die al een tijdje geleden besteld waren.

[Afbeelding]
Awesome! The Mask zou ik ook wel willen toevoegen, waar had je hem vandaan...Arrow?

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:13:

Awesome! The Mask zou ik ook wel willen toevoegen, waar had je hem vandaan...Arrow?
Rarewaves.com :)

hoi

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste