ZesBarkiePK schreef op zondag 7 december 2025 @ 14:40:
De films die uploaders aanbieden worden er kwalitatief gezien alleen maar beter op. Veel nieuwe films komen online met Dolby Atmos en Dolby Vision Profile 5 in MP4 formaat, kant en klaar en perfect voor mijn LG tv die alleen Dolby Vision kan weergeven als het een MP4 bestand is. Toch blijft de kwaliteit van een film op 4K Blu-ray duidelijk beter, tenzij ik een remux met Dolby Vision Profile 7 download. Dan zie ik praktisch geen verschil meer. Maar dat is volgens mij dan ook gewoon een Blu-ray rip. Nee, ik ben niet bang dat we heel veel zullen missen als fysieke media weggaat, maar ik vind het gewoon leuk om films op blu-ray te verzamelen.
De bitrate is beduidend lager bij web rips. Zowel qua video als audio. Zelfs op mijn soundbar hoor ik het verschil in audio.
En qua video zie ik ook het verschil. Hoewel huidige compressie technieken behoorlijk goed zijn, blijft er dus wel degelijk verschil.
Het is niet omdat jij het niet ziet, dat het er niet is
De enige uitzonderingen qua bitrate zijn Kaleidescape, maar dat is niet te rippen en ook daar is het niet allemaal rozengeur en maneschijn

Lees deze 32 pagina's maar eens door...
https://www.kscapeowners....ital-sources.7426/page-32
En Movies Anywhere is qua bitrate ook wel vaker heel goed en amper te onderscheiden van de bluray. Maar dat is hier in Europa niet te verkrijgen, net zoals Kaleidescape trouwens.
[
Voor 19% gewijzigd door
daffie82 op 07-12-2025 16:00
]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)