Dat is ook leuk!apis29 schreef op zondag 23 november 2025 @ 00:26:
[...]
Dit is ook wel een interessante manier om het te doen: https://www.reddit.com/r/...covers_for_my_collection/
En vroeger printte ik ze uit bij de plaatselijke bibliotheek op de kleurenlaserprinter (uiteraard niet op fotopapier dan)
Edit: ik zie dat die Photoshop gebruikt om de cover door te trekken naar de achterzijde. Ipv daarvan kun je dan misschien de achterkant van Bluray.com halen ...
apis29 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:24:
[Afbeelding][/center]
Deze is ook weer verkrijgbaar in die eBay winkel die hier laatst voorbij kwam (op zich met 15% korting een aardige prijs maar volgens mij was die nog flink goedkoper toen Best Buy alles in de uitverkoop deed. En ik kan me niks herinneren mbt versies voor deel 4 en 5, en evt. 6. Edit: de $79.99 waar die er nu voor op staat was blijkbaar ook de oorspronkelijke adviesprijs):
:strip_exif()/f/image/Ts9DMEyU7c0H5ZXqeuFwP9wf.jpg?f=fotoalbum_large)
De DVD booklets zijn voor nog steeds een van de mooiste uitgaves. Ik heb ook nog twee van de drie beeldjes.
(Helaas heeft de zon ook z'n werk gedaan)
Ik vind de kleuren en DNR van de DVDs ook nog steeds het beste, alleen jammer dat ik onder deze uitgaves geen Atmos track kan plakken vanwege 25fps vs 23.976fps.
[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 23-11-2025 13:06 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Je kan de video fps in MKVToolNix aanpassen, maar dan kan je de DVD audio tracks er niet bij doen.Gundogan schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:02:
[...]
Ik vind de kleuren en DNR van de DVDs ook nog steeds het beste, alleen jammer dat ik onder deze uitgaves geen Atmos track kan plakken vanwege 25fps vs 23.976fps.
Dat werkt helaas alleen met gelijke framerates. Nu gaan audio en beeld uit elkaar lopen als ik het samenvoeg.nlscavenger schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:26:
[...]
Je kan de video fps in MKVToolNix aanpassen, maar dan kan je de DVD audio tracks er niet bij doen.
En als je gaat rommelen met de framerates, dan krijg je of frameskips in het beeld of vervormde audio.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Van LOTR had ik verwacht dat het een progressive 25fps encode heeft, maar jammer dat het dus niet zo is. Je zal dan maar de NTSC DVD moeten opzoeken.Gundogan schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:30:
[...]
Dat werkt helaas alleen met gelijke framerates. Nu gaan audio en beeld uit elkaar lopen als ik het samenvoeg.
En als je gaat rommelen met de framerates, dan krijg je of frameskips in het beeld of vervormde audio.
Toch geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om LOTR ooit nog eens op dvd te kijken. Alle kleuren en DNR ten spijt.Gundogan schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:02:
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Die covers die ik zelf vanaf nul maakte met goede kwaliteit plaatjes en graphics (logo's etc., teksten) kwamen toen ook veel scherper uit de print dan een scan van een cover maar wellicht is de kwaliteit van de scans tegenwoordig wel beter geworden. Jammer dat niet alle Duitse versies een 'Wendecover' hebben, zou eigenlijk verplicht moeten worden
Tsja, ik snap de afkeer die je soms leest tov de 4Ks ook niet zo goed. Het is geen referentiemateriaal, maar zijn toch zeker niet de slechtste transfers?daffie82 schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:13:
[...]
Toch geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om LOTR ooit nog eens op dvd te kijken. Alle kleuren en DNR ten spijt.
Tenzij je het hebt over gedrochten als Terminator 2 en nog een paar andere titels, zijn er geen 4ks inferieur aan de DVDs. We moeten ook een beetje serieus blijven en elke nostalgie kent zijn grenzen.McRagefit schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:41:
[...]
Tsja, ik snap de afkeer die je soms leest tov de 4Ks ook niet zo goed. Het is geen referentiemateriaal, maar zijn toch zeker niet de slechtste transfers?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
:strip_exif()/f/image/VyeTIMuqMLHrkLUsmNbTY21v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gpwv7U0h1gtuScATCFQuo0ab.jpg?f=fotoalbum_large)