LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)
Ik had het onlangs met de Franse versie van Ballerina, niet te rippen en dus teruggestuurd. Daarna de NL versie van Ballerina gekocht bij Bol en die was wel te rippen, het kan dus voor komen, al zal het zelden zijndaffie82 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:30:
[...]
Vreemd. Hier 1917 (UK versie) recent zonder problemen geript.
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
ferrywijn schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:22:
[...]
Haha, geen probleem! Toch bedankt voor de poging!
[...]
Graag gedaan!Alternatief is rippen en er een NL sub onder zetten, maar of je dat wil, is helemaal jouw keuze!
![]()
Reuzejammer... bedankt voor de bevestiging!
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 27-11-2025 14:28 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Eigenlijk zou je daar een filmweekendje van moeten maken! Zaterdag de Jurassic Park Trilogy en zondag dan de Jurassic World Trilogy er achteraan! Bij mij staat dat op 5 en 6 december geplanned samen met wat vrienden. Heb de 2 trilogy's gisteravond en vannacht geript en vanmiddag even een stukje gekeken en ik moet zeggen "Predicaatje OK!" voor beeld en geluidQuattroNL schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:42:
Mijn Bol aanbiedingen zijn ook binnen![]()
[Afbeelding]
Mijn zoon had al gelijk zin om (samen) de Jurassic World box te gaan bekijken. Dat vond ik, natuurlijk, een goed plan!
[ Voor 16% gewijzigd door Veertien14 op 27-11-2025 21:28 ]
Mooi aantal! Heeft the Green Mile set ook beide NL subs…?QuattroNL schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:42:
Mijn Bol aanbiedingen zijn ook binnen![]()
[Afbeelding]
Mijn zoon had al gelijk zin om (samen) de Jurassic World box te gaan bekijken. Dat vond ik, natuurlijk, een goed plan!
Yups, heb de box zelf ook en NL subs zijn aanwezigTheVMaster schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:34:
[...]
Mooi aantal! Heeft the Green Mile set ook beide NL subs…?
Oef….ik dacht de zien dat de geen NL subs hadden.MasterCypher25 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:37:
[...]
Yups, heb de box zelf ook en NL subs zijn aanwezig
Heb het nog even nagekeken en er staan NL subs op. Ik heb hem toen de tijd bij Bol gekocht in een 2 voor € 30,- actieTheVMaster schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:45:
[...]
Oef….ik dacht de zien dat de geen NL subs hadden.
Ja, ik las op blu-ray.com dat the Green Mile geen nl-subs zou hebben. Goed om te weten, maar ik denk dat ik hem ff later keer ga scoren, heb afgelopen 2 weken al teveel films gekochtMasterCypher25 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:48:
[...]
Heb het nog even nagekeken en er staan NL subs op. Ik heb hem toen de tijd bij Bol gekocht in een 2 voor € 30,- actie
Al die films hebben NL-subs. Is wel een vereiste voor mij eerlijk gezegd.TheVMaster schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:34:
[...]
Mooi aantal! Heeft the Green Mile set ook beide NL subs…?
De meesten (of allemaal, even vergeten) hebben ook DV
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
https://www.blu-ray.com/m...n-Mile-4K-Blu-ray/321075/TheVMaster schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:51:
[...]
Ja, ik las op blu-ray.com dat the Green Mile geen nl-subs zou hebben. Goed om te weten, maar ik denk dat ik hem ff later keer ga scoren, heb afgelopen 2 weken al teveel films gekocht
Ik dacht dit weekend met de AM6B+ te kunnen gaan spelen maar die ligt al 2 dagen bij PostNL met bezorgmoment 1 december 😏
PostNL en ik zijn niet zo’n goede maatjes de laatste tijd.
Volgens mij staat er wel veel meer in dan alleen Franse sub :
:strip_exif()/f/image/cyBi78fUxB9ZeTqyZuQHD4br.jpg?f=fotoalbum_large)
Duidelijk dat blu-ray.com het fout heeft, die meld alleen Franse sub....
[ Voor 5% gewijzigd door MasterCypher25 op 28-11-2025 08:06 ]
Dat heb ik vaker gezien met die Franse uitgaven. Dat staat er enkel FR en EN op de hoes en blijken ze tjokvol subtitels te staan. Ik heb het er al vaker op gegokt (Alien, Braveheart)MasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:03:
[...]
Volgens mij staat er wel veel meer in dan alleen Franse sub :
Duidelijk dat blu-ray.com het fout heeft, die meld alleen Franse sub....
Op de hoes staan ook alle subs vermeld, in dit geval zit blu-ray.com er hartstikke naast...Teddieke schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:10:
[...]
Dat heb ik vaker gezien met die Franse uitgaven. Dat staat er enkel FR en EN op de hoes en blijken ze tjokvol subtitels te staan. Ik heb het er al vaker op gegokt (Alien, Braveheart)
Als je mij kan vertellen welke audio talen er ook op staan (naast de subtitles) dan kan ik het aanpassen op bluray.comMasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:11:
Op de hoes staan ook alle subs vermeld, in dit geval zit blu-ray.com er hartstikke naast...
hoi
Ok, komt er zo aan!ReVision. schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:05:
[...]
Als je mij kan vertellen welke audio talen er ook op staan (naast de subtitles) dan kan ik het aanpassen op bluray.com
Hier de audio :
:strip_exif()/f/image/6G2wpBPx6eEgY7Bk2LneYuAE.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank je voor het aanpassen!
[ Voor 43% gewijzigd door MasterCypher25 op 28-11-2025 09:13 ]
Apes, together, strong! 💪🏻😝ReVision. schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:05:
[...]
Als je mij kan vertellen welke audio talen er ook op staan (naast de subtitles) dan kan ik het aanpassen op bluray.com
Ik heb de subtitles erbij gezet (dit kan een paar dagen tot een paar weken duren)MasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:06:
[...]
Ok, komt er zo aan!
Hier de audio :
[Afbeelding]
Dank je voor het aanpassen!
De audio tracks kon ik er niet bijzetten aangezien iemand dat recent blijkbaar al had gedaan en deze staat nog op 'pending approval'
[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 28-11-2025 09:21 ]
hoi
Ik weet niet of je ook de achterkant van de hoes kan plaatsen op blu-ray.com, maar zo ja, zie hieronder!:ReVision. schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:18:
[...]
Ik heb de subtitles erbij gezet (dit kan een paar dagen tot een paar weken duren)
De audio tracks kon ik er niet bijzetten aangezien iemand dat recent blijkbaar al had gedaan en deze staat nog op 'pending approval'
[Afbeelding]
Bedankt, maar dan zal je hem of moeten inscannen of een hoge kwaliteit foto moeten maken in een zeer goed verlichten ruimte. Deze foto is blurry, niet recht en slecht verlicht en als ik deze toevoeg wordt hij sowieso niet goedgekeurd.MasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:40:
[...]
Ik weet niet of je ook de achterkant van de hoes kan plaatsen op blu-ray.com, maar zo ja, zie hieronder!:
[Afbeelding]
Ik heb al gezocht naar een stock release foto van de achterkant maar die kan ik niet vinden helaas.
hoi
Scannen, dat kan ik wel doen. Is 300DPI genoeg? Voor de rest, telefooncam, leuk voor snel werk...ReVision. schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:53:
[...]
Bedankt, maar dan zal je hem of moeten inscannen of een hoge kwaliteit foto moeten maken in een zeer goed verlichten ruimte. Deze foto is blurry, niet recht en slecht verlicht en als ik deze toevoeg wordt hij sowieso niet goedgekeurd.
Ik heb al gezocht naar een stock release foto van de achterkant maar die kan ik niet vinden helaas.
Geen idee, maar we kunnen het altijd proberen als je tijd en zin hebt om hem te scannen. Stuur de afbeelding maar via PB dan hoeven we het topic hier niet verder te vervuilenMasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:55:
Scannen, dat kan ik wel doen. Is 300DPI genoeg? Voor de rest, telefooncam, leuk voor snel werk...
hoi
Tijd en zin heb ik altijd wel, binnen een uur heb je de scan via PBReVision. schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:58:
[...]
Geen idee, maar we kunnen het altijd proberen als je tijd en zin hebt om hem te scannen. Stuur de afbeelding maar via PB dan hoeven we het topic hier niet verder te vervuilen
Ik probeer altijd - wanneer dat kan - Engelse of Nederlandse releases te vinden. Ik stoor me enorm aan Duitse of Franse titels op de voorkant.TheVMaster schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:23:
Printen jullie trouwens ook NL covers voor de Franse/Duitse varianten? Of laten jullie het zo?
Deze is van de The Green Mile, maar we hebben het over die van de 2-film boxset met Shawshank Redemption erbijwesters schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:20:
Is bijna altijd wel online al te vinden: https://covers.mymovies.d...06f-8155-476703f6a181.jpg
Nee, ik koop in princiepe nooit Duitse of Franse releases. Heb geloof ik 1 Duitse release en dat is omdat dat de enige 4K UHD met HDR is die bestaat wereldwijd. En het is ook een Mediabook dus een andere cover printen gaat sowieso nietTheVMaster schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:23:
Printen jullie trouwens ook NL covers voor de Franse/Duitse varianten? Of laten jullie het zo?
[ Voor 40% gewijzigd door ReVision. op 28-11-2025 10:31 ]
hoi
Deze is nu maar €38,71!BartvanOranje schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:52:
The Lord Of The Rings 85,9 -> 47,34
https://www.bol.com/nl/nl...-trilogy/9300000190355275
Meteen besteld!
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ok, duidelijk.Farabi schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:37:
Hoe goed is de 1080P blu-ray weergave op onze UHD-spelers eigenlijk? ik zie dat Sony nog steeds 1080P bluray-spelers uitbrengt zoals de BDPS1700K voor een stevig bedrag. Zou deze speler een stuk beter omgaan tov een UHD-speler met 1080P materiaal?
[ Voor 8% gewijzigd door MasterCypher25 op 28-11-2025 10:55 ]
Ik ga ervan uit dat alle moderne 4K spelers en TVs goede scalers hebben waardoor een speciale bluray speler onnodig is.Farabi schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:37:
Hoe goed is de 1080P blu-ray weergave op onze UHD-spelers eigenlijk? ik zie dat Sony nog steeds 1080P bluray-spelers uitbrengt zoals de BDPS1700K voor een stevig bedrag. Zou deze speler een stuk beter omgaan tov een UHD-speler met 1080P materiaal?
En zo'n BDPS1700K is nog steeds minder dan de helft van de prijs van een Panasonic 450 bijvoorbeeld.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik heb dan wel geen scanner maar ik wil best een poging wagen van mijn versie.ReVision. schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:29:
[...]
Deze is van de The Green Mile, maar we hebben het over die van de 2-film boxset met Shawshank Redemption erbij
(kan 'm met m'n dslr in raw schieten als je daar wat mee kan?)
Als je wil graag, scannen lukt blijkbaar niet vanwege het reflecterende materiaal dus dan is een foto misschien toch het beste. Als je een .png file van die raw kan maken en kan sturen dan moet het wel goedkomen denk ik. Bedankt!QuattroNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:47:
[...]
Ik heb dan wel geen scanner maar ik wil best een poging wagen van mijn versie.
hoi
ik zit nog een beetje te oriënteren voor de beste 1080P/DVD bluray-speler die ooit gemaakt is naast mijn UHD-spelers. Je leest dat sommige UHD-spelers gekke dingen doen met dit soort materiaal zoals onnodig geforceerd upscalen etc.Gundogan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:44:
[...]
Ik ga ervan uit dat alle moderne 4K spelers en TVs goede scalers hebben waardoor een speciale bluray speler onnodig is.
En zo'n BDPS1700K is nog steeds minder dan de helft van de prijs van een Panasonic 450 bijvoorbeeld.
ik zoek een player die dit soort materiaal het meest waarheidsgetrouw kan laten zien zonder toeters en bellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 28-11-2025 10:57 ]
Je zou dan wellicht nog een pc/mediaspeler kunnen overwegen. Dan heb je een hele hoop mogelijkheden qua upscaling en instellingen. Wel duurder, zeker als je nog niks gedigitaliseerd hebt.Farabi schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:52:
[...]
ik zit nog een beetje te oriënteren voor de beste 1080P/DVD bluray-speler die ooit gemaakt is naast mijn UHD-spelers. Je leest dat sommige UHD-spelers gekke dingen doen met dit soort materiaal zoals onnodig geforceerd upscalen etc.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Doe dat dan wel zonder flits, je kan er beter een laag vermogen lampje op richten en dan niet met wit licht, maar in het gele spectrum (off white).QuattroNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:47:
[...]
Ik heb dan wel geen scanner maar ik wil best een poging wagen van mijn versie.
Zeker zonder flits!MasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:59:
[...]
Doe dat dan wel zonder flits, je kan er beter een laag vermogen lampje op richten en dan niet met wit licht, maar in het gele spectrum (off white).
Ik leg 'm plat op een lichte achtergrond en zet er een lamp met diffuus licht op/boven. De camera er, wellicht met statief, recht boven en dan gaan.
Komt wel goed denk ik
Heel goed! De flits zou een grote, witte vlek veroorzaken, zoals met een scanner dus zoals ik geprobeerd heb te doenQuattroNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:02:
[...]
Zeker zonder flits!
Ik leg 'm plat op een lichte achtergrond en zet er een lamp met diffuus licht op/boven. De camera er, wellicht met statief, recht boven en dan gaan.
Komt wel goed denk ik
Ik zou eens naar de Panasonic DP-UB420 kijken als het voornamelijk om het afspelen van 1080p blu-ray’s gaat. Volgens mij is dat vanwege de HCX processor een van de beste opties.Farabi schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:52:
[...]
ik zit nog een beetje te oriënteren voor de beste 1080P/DVD bluray-speler die ooit gemaakt is naast mijn UHD-spelers. Je leest dat sommige UHD-spelers gekke dingen doen met dit soort materiaal zoals onnodig geforceerd upscalen etc.
ik zoek een player die dit soort materiaal het meest waarheidsgetrouw kan laten zien zonder toeters en bellen.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Had ik ook al gezegd, maar daar werd niet op gereageerd, wel op een ander, dus dat is een duidelijke zaak, nunca mas!ZesBarkiePK schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:08:
[...]
Ik zou eens naar de Panasonic DP-UB420 kijken als het voornamelijk om het afspelen van 1080p blu-ray’s gaat. Volgens mij is dat vanwege de HCX processor een van de beste opties.
ik zal eens lezen wat die processor allemaal doet met 1080P/480P. Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat de oppo en ps3 (heel gek) de beste bluray-players zijn voor dit soort materiaal.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:08:
[...]
Ik zou eens naar de Panasonic DP-UB420 kijken als het voornamelijk om het afspelen van 1080p blu-ray’s gaat. Volgens mij is dat vanwege de HCX processor een van de beste opties.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Blink Twice
Red One
Minecraft Movie
Trainspotting
Onderweg
Die 4K-versie van €42? Ik vond dat toch nét nog niets te duur eigenlijk
Alle Planet of the Apes (sorry, la planete des singes), Titanic en The Revenant. Blij mee. Achterop en op blu-ray.com staat niet dat er ook Nederlandse ondertiteling bij zit, maar dat hebben ze allemaal wel gewoon. Al vaker gemerkt met de Franse versies; daar zit Nederlands eigenlijk altijd wel gewoon bij.
Nee gewoon blurayJeroenvde89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:50:
[...]
Die 4K-versie van €42? Ik vond dat toch nét nog niets te duur eigenlijk
Goed dat je het doorgeeft, ik had Lord of The Rings, Hobbit en Ocean's Collectie gekocht. Heb net contact gehad met klantenservice en krijg het verschil (€26,71) terug als cadeaubonnen 🥳Jeroenvde89 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:31:
[...]
Deze is nu maar €38,71!![]()
Meteen besteld!
Update: €28,- aan cadeaubonnen, zelfs iets meer dan prijsverschil
[ Voor 8% gewijzigd door BartvanOranje op 28-11-2025 16:15 ]
“Do. Or do not. There is no try.”
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Amazon.nl neeft de prijs intussen gematched. Dus als je zoals ik de ENJOY10 code nog niet had gebruikt in de app heb je de box voor €33.
https://www.amazon.nl/dp/B092P6X3Q7
Daar kon ik hem niet voor laten liggen. De 4k versie is voor mij het geld niet waard.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)
En ja, 2x op top menu drukken en region-lock wordt gepasseerd. Weet nu dat ik meer Criterion kan halen als ze weer 50% off zijn
:strip_exif()/f/image/2C0F4kjeujRUTLnrtNmtA679.jpg?f=fotoalbum_large)

Seven Samurai UHD disc heeft krasjes, maar ripte gelukkig zonder problemen.
[ Voor 11% gewijzigd door nlscavenger op 28-11-2025 20:32 ]
Seven Samurai en Wages of Fear zijn top films, heb zelf echter de BFI releases gekocht ivm HDR/DV die helaas bij de Criterions ontbreken. Nog een speciale reden dat jij wel voor Criterion en niet BFI bent gegaan?nlscavenger schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:31:
Vandaag ook wat Criterion binnengekregen (Giant Gorg en Kamen Rider V3 van Discotek Media):
[Afbeelding]
Seven Samurai UHD disc heeft krasjes, maar ripte gelukkig zonder problemen.
hoi
Criterion release van Seven Samurai heeft een betere vertaling en een Stereo Surround track die beter klinkt dan de Mono track met teveel noise reduction op de UHDs. Helaas is de Mono track van BFI Player stream nog steeds het beste.ReVision. schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:43:
[...]
Seven Samurai en Wages of Fear zijn top films, heb zelf echter de BFI releases gekocht ivm HDR/DV die helaas bij de Criterions ontbreken. Nog een speciale reden dat jij wel voor Criterion en niet BFI bent gegaan?
BFI release van Wages of Fear is lowpass filtered: https://slow.pics/c/DDbCzYEj Neem aan dat dat gedaan is vanwege de HDR/DV regrade, maar ben daar geen fan van.
The Last Starfighter 4k limited edition ook maar besteldCryptoNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:41:
Gelimiteerd tot 200 stuks pre-orderShipping doet wel pijn. Order is 23€ en met shipping erbij €50 koekoek.
[Afbeelding]
88 uur en 40 minuten. 😳daffie82 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:59:
Friends volledige reeks op bluray voor €43 op bol.com
Amazon.nl neeft de prijs intussen gematched. Dus als je zoals ik de ENJOY10 code nog niet had gebruikt in de app heb je de box voor €33.
Daar kon ik hem niet voor laten liggen. De 4k versie is voor mij het geld niet waard.
Ik vind het wel knap dat mensen series kunnen kijken. Ik hou het wel bij films met een uitzondering daargelaten. Een Band of Brothers red ik nog wel.
Meerdere keren geprobeerd maar ik haak meestal na 1 of 2 seizoenen af.
Mijn spanningsboogje is hooguit 4 uur. 🤣
Ontopic…..Goedkoop. Dat zeker!
The Big Bang Theory > rest _0_Teddieke schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:15:
[...]
88 uur en 40 minuten. 😳
Ik vind het wel knap dat mensen series kunnen kijken. Ik hou het wel bij films met een uitzondering daargelaten. Een Band of Brothers red ik nog wel.
Friends al volledig gezien. Meerdere keren. Wil hem gewoon hebben zodat ik zelf kan beslissen wanneer ik eens een episode wil herbekijken om nog eens goed te lachen.Teddieke schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:15:
[...]
88 uur en 40 minuten. 😳
Pure nostalgie voor mij.
Oh, dat heb ik ook allemaal gezien en in bezit. Ben een dikke Star Trek fan.MasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:00:
Friends nog nooit gezien, net zoals The Big Bang Theory. Ik ben meer een "Trekkie" en heb jaren achter elkaar de verschillende "takken" gekeken. Ik begon dan met The Next Generation, dan Deep Space Nine, vervolgens Voyager en als laatste Enterprise, daar deed ik ongeveer een jaar over en dan begon ik in januari weer opnieuw. Later kwam daar Discovery, The Orville en Strange New Worlds bij en ook de films werden niet vergeten. De "moderne" series interesseren mij niet zo...
Dacht check ff seinfeld, dat is voor mij persoonlijk 1 van de grootste comedy series.daffie82 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:59:
Ik heb deze collector editions nog op dvd, maar blu ray is helaas nog boven de 200 euro.
Deze deal wel erg goed mbt Friends.
Ik heb het wel in bezit, maar nog op dvd. Ook de boxsets zoals The Borg Box, Captain's Log enz. Nu kijken of ik het allemaal op 4K blu-ray kan krijgendaffie82 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:12:
[...]
Oh, dat heb ik ook allemaal gezien en in bezit. Ben een dikke Star Trek fan.
Iemand enig idee waar die verkrijgbaar is? Zie op dit moment eigenlijk alleen maar import uit de VS en daar heb ik weinig zin in, maar hier in Nederland kan ik alleen maar de DVD versies vinden (en bij Amazon.de helaas ook).apis29 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:48:
Van Friends en Seinfeld is dit jaar wel een 4K box uitgebracht
Friends wel op bol en seinfeld bij imusic.Wildfire schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:23:
[...]
Iemand enig idee waar die verkrijgbaar is? Zie op dit moment eigenlijk alleen maar import uit de VS en daar heb ik weinig zin in, maar hier in Nederland kan ik alleen maar de DVD versies vinden (en bij Amazon.de helaas ook).
"The next generation" toen dat op bluray released werd na al die jaren was ik zo in de wolken dat ik elk seizoen gewoon meteen full price gekocht heb. Na 7 seizoenen dan de volledige box in sale gekocht en de losse seizoenen op marktplaats verkocht.MasterCypher25 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:17:
[...]
Ik heb het wel in bezit, maar nog op dvd. Ook de boxsets zoals The Borg Box, Captain's Log enz. Nu kijken of ik het allemaal op 4K blu-ray kan krijgen
Helaas vielen de sales tegen en is dat de hoofdoorzaak waarom we van DS9 nooit zo een mooie remaster krijgen op bluray.
Aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen
Bij Wow-HD €194 maar dat wordt als het goed is ook uit Amerika verzonden en kan zijn dat dat niet het totaalbedrag wordt
[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 28-11-2025 23:52 ]
Hier net zo, geremasterd naar 1080p toen de tijd, wil het al jaren vervangen, maar is er niet van gekomen, waar ik nu wel van baal, maar zoals gezegd, heb het gelukkig allemaal nog op dvd.... De films zijn wel als 4K te verkrijgen, zelfs The Original Series en die staan voor volgend jaar op het verlanglijstjedaffie82 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:39:
[...]
"The next generation" toen dat op bluray released werd na al die jaren was ik zo in de wolken dat ik elk seizoen gewoon meteen full price gekocht heb. Na 7 seizoenen dan de volledige box in sale gekocht en de losse seizoenen op marktplaats verkocht.
Helaas vielen de sales tegen en is dat de hoofdoorzaak waarom we van DS9 nooit zo een mooie remaster krijgen op bluray.
Ik heb in het verleden wel series gekeken maar zoals ik al zei korte series. Daarvan heb ik er een aantal op BR gekocht.
Band of Brothers
The Pacific
Narcos (S1 en S2)
Chernobyl
Eén van de originele VFX artists heeft een stukje DS9 opnieuw in HD gerenderd:Maar ik snap wel dat we VOY en DS9 niet geremastered zullen krijgen. TNG Was zeer populair en destijds konden de kosten verantwoord worden, maar tegenwoordig niet meer. Plus nog wat technische redenen. Zie https://treknews.net/2017...oyager-not-on-blu-ray-hd/ voor meer info.daffie82 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:39:
[...]
"The next generation" toen dat op bluray released werd na al die jaren was ik zo in de wolken dat ik elk seizoen gewoon meteen full price gekocht heb. Na 7 seizoenen dan de volledige box in sale gekocht en de losse seizoenen op marktplaats verkocht.
Wat betreft Seinfeld 4K... is overal de import versie zo te zien. Dan kan ik het net zo goed zelf importeren. Ik wacht maar even tot mijn verjaardag denk ik, ondertussen kijk ik het wel op een 'andere' manier.
[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 29-11-2025 10:33 ]
Mja.... Wanneer...
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 29-11-2025 10:45 ]
Goede deal, ook besteld. Bedankt voor de tip!daffie82 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:59:
Tussen Sinterklaasdaffie82 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:43:
@Wildfire what we left behind bluray heb ik hier ook al een hele tijd liggen. Nog altijd niet gekeken omdat ik eerst een rewatch wil doen van DS9.
Mja.... Wanneer...
Zoals eerder gemeld gaan ik en wat vrienden een Jurassic Park / World mini-marathon houden op 5 en 6 december. Voor kerst zijn we er nog niet uit, maar we hebben wel kandidaten! Te weten A Nightmare On Elmstreet, Final Destination, Friday the 13Th of Halloween.... We hebben de marathon zelfs al een naampje gegeven! "De rampspoed en ellende marathon!"
[ Voor 33% gewijzigd door MasterCypher25 op 29-11-2025 14:17 ]
De 4K boxset van Friends was het voor mij meer dan waard, vooral omdat deze editie de volledige afleveringen bevat, dus zonder de knipmomenten die vroeger voor tv reclames werden gebruikt. Soms scheelt dat een paar minuten per aflevering.
Er is maar liefst drie jaar aan gewerkt om alles vanaf het originele filmmateriaal opnieuw te remasteren naar 4K. Het is bijna bizar om een sitcom als Friends in Dolby Vision te kijken, alleen het bonusmateriaal staat op een gewone blu-ray.
Verder nog twee leuke blu-ray deals:
True Detective Seizoen 1 t/m 4 is bij Bol.com € 32,99. Daar kon ik ’m eerlijk gezegd niet voor laten liggen.
Pierce Brosnan – James Bond Collection is op Amazon.fr € 14,99, heeft gewoon Nederlandse ondertiteling en is met kortingscode beschikbaar.
Ik ga de 007 films ooit nog eens in 4K aanschaffen, maar ik heb alvast GoldenEye gekeken, pure nostalgie, en echt een feestje om terug te zien.
Ik ben straks ruim 3 weken vrij, dus dan heb ik ook mooi de tijd om alles te kijken. Het is er dan ook het perfecte seizoen voor.
:strip_exif()/f/image/XgIZtbSwT423MjFRlwqEqMa7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door ZesBarkiePK op 29-11-2025 14:50 ]
Not gonna happen met een kleine (best wel groot eigenlijk) van 7 jaar.MasterCypher25 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:06:
Tussen Sinterklaasen Kerst?
Gewoon een DS9 marathon?
Ok, met die factor had ik geen rekening gehouden! Misschien ook maar een Trekkie van maken en een paar Mr. Spockoortjes aan laten meten?daffie82 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:25:
[...]
Not gonna happen met een kleine (best wel groot eigenlijk) van 7 jaar.
Is het nog gelukt? Ben daar wel benieuwd naar!QuattroNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:02:
[...]
Zeker zonder flits!
Komt wel goed denk ik
Op dit moment laat ik het nog zo, maar ga volgend jaar weer project "maak je eigen hoesjes" oppakken, net zoals ik in de cd / dvd tijd deedTheVMaster schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:23:
Zeker, hij stast zelfs al onlineMasterCypher25 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:48:
Is het nog gelukt? Ben daar wel benieuwd naar!
https://www.blu-ray.com/m...n-Mile-4K-Blu-ray/321075/
hoi
Ik hou er niet van wat ze met de kleuren gedaan hebben.ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:34:
De 4K boxset van Friends was het voor mij meer dan waard, vooral omdat deze editie de volledige afleveringen bevat, dus zonder de knipmomenten die vroeger voor tv reclames werden gebruikt. Soms scheelt dat een paar minuten per aflevering.
Er is maar liefst drie jaar aan gewerkt om alles vanaf het originele filmmateriaal opnieuw te remasteren naar 4K. Het is bijna bizar om een sitcom als Friends in Dolby Vision te kijken, alleen het bonusmateriaal staat op een gewone blu-ray.
Ze hoeven de kleuren echt niet naar "vivid mode" te tunen. Daar zit ik niet op te wachten.
Vandaar dus de reguliere bluray.
To each his own uiteraard. Geef gewoon even mee waarom ik de 4k geskipt heb.
Top aankopen trouwens. Enjoy!
Volgens mij klopt dat niet helemaal en zijn die Friends afleveringen niet de langere uncut versies van de oude dvd boxen. Toen de 4K box uit kwam heb ik eens een paar afleveringen gedownload en daar was in de eerste paar afleveringen gelijk duidelijk dat er een wat korte stukken misten.
Online staat ook overal dat het om de kortere broadcast afleveringen gaat en niet de volledige afleveringen.
Misschien handig om te weten voor je de box open maakt.
hoi
Dank! Ik snap wat je bedoeld, ik heb nu de eerste zes afleveringen van het eerste seizoen gekeken en de kleuren zijn inderdaad wel heel erg fel. Ik heb de boxset voor 90,- op Amazon.fr (exclusief verzendkosten) gekocht, ik zou dit niet voor de volle prijs gekocht hebben.daffie82 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:49:
[...]
Ik hou er niet van wat ze met de kleuren gedaan hebben.
Ze hoeven de kleuren echt niet naar "vivid mode" te tunen. Daar zit ik niet op te wachten.
Vandaar dus de reguliere bluray.
To each his own uiteraard. Geef gewoon even mee waarom ik de 4k geskipt heb.
Top aankopen trouwens. Enjoy!
Ik weet het nu niet zeker meer, ik heb m’n informatie uit deze YouTube video vandaan, ik hoop eigenlijk wel dat het klopt, anders is het wel een beetje jammer.ReVision. schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:55:
@ZesBarkiePK
Volgens mij klopt dat niet helemaal en zijn die Friends afleveringen niet de langere uncut versies van de oude dvd boxen. Toen de 4K box uit kwam heb ik eens een paar afleveringen gedownload en daar was in de eerste paar afleveringen gelijk duidelijk dat er een wat korte stukken misten.
Online staat ook overal dat het om de kortere broadcast afleveringen gaat en niet de volledige afleveringen.
Misschien handig om te weten voor je de box open maakt.
Volgens mij heeft hij het in die video over de volledige originele broadcast episodes, dat kan best kloppen maar het zijn niet de extended episodes zoals ze van de dvd box zijn.ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:24:
Ik weet het nu niet zeker meer, ik heb m’n informatie uit deze YouTube video vandaan, ik hoop eigenlijk wel dat het klopt, anders is het wel een beetje jammer.
Dat is precies de reden dat ik zelf nooit de bluray en 4k box heb gekocht. Ik ben zo gewend aan die extended episodes waar zoveel.grappige dingen uit zijn geknipt in de latere releases dat ik ze heb overgeslagen.
Op reddit en bluray forum zijn er meerdere topics over te vinden.
edit:
https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=374318&page=9
Hier vind je meer terug, onder andere de Warner Bros press statement waarin wordt aangegeven dat het de broadcast episodes zijn. Dus niet de extended episodes helaas
[ Voor 12% gewijzigd door ReVision. op 29-11-2025 17:49 ]
hoi
[ Voor 35% gewijzigd door PatrickC op 29-11-2025 17:55 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dank! Ik dacht even dat dit al de extended episodes waren, maar blijkbaar is er nog veel meer uitgeknipt. De manier waarop hij het in die video uitlegde, klonk het juist alsof het iets positiefs was.ReVision. schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:34:
[...]
Volgens mij heeft hij het in die video over de volledige originele broadcast episodes, dat kan best kloppen maar het zijn niet de extended episodes zoals ze van de dvd box zijn.
Dat is precies de reden dat ik zelf nooit de bluray en 4k box heb gekocht. Ik ben zo gewend aan die extended episodes waar zoveel.grappige dingen uit zijn geknipt in de latere releases dat ik ze heb overgeslagen.
Op reddit en bluray forum zijn er meerdere topics over te vinden.
edit:
https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=374318&page=9
Hier vind je meer terug, onder andere de Warner Bros press statement waarin wordt aangegeven dat het de broadcast episodes zijn. Dus niet de extended episodes helaas
Weet niet xeker of elke dvd release extended episodes heeft maar wel veel en vooral de eerdwre dvd released dat ik weetPatrickC schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:53:
Nooit geweten van die verschillen tussen de DVD en blu-ray versie van Friends. Ik heb de hele serie zowel op DVD als standaard blu-ray. Geldt dat voor alle DVD releases? Ik zie op de covers van de DVD boxen namelijk niets staan over extended versies. Ik zal er bij een re-watch eens op letten.
De extended episodes zijn gemiddeld 24 tot 27 minuten en de broadcast episodes gemiddeld 19 tot 22 minuten
hoi
En is dit iedere aflevering of enkel sommige?ReVision. schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:12:
[...]
Weet niet xeker of elke dvd release extended episodes heeft maar wel veel en vooral de eerdwre dvd released dat ik weet
De extended episodes zijn gemiddeld 24 tot 27 minuten en de broadcast episodes gemiddeld 19 tot 22 minuten
Vrijwel alle afleveringen van die dvd box hadden een extended versie ja, sommige misschien maar 30 seconden extra, andere episodes meerdere minutenMcRagefit schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:17:
En is dit iedere aflevering of enkel sommige?
hoi
Ik heb alle seizoenen op DVD uit deze reeks, dus één box per seizoen. Op de hoes staat dat elke episode ca. 22 minuten duurt. Dat lijken mij dan toch de broadcast episodes…ReVision. schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:12:
[...]
Weet niet xeker of elke dvd release extended episodes heeft maar wel veel en vooral de eerdwre dvd released dat ik weet
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit lijken de broadcast episodes te zijn ja, volgens mij hebben alle US dvd boxen de extended episodes en de anniversary boxen uit de UK en andere europese landen.PatrickC schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:46:
[...]
Ik heb alle seizoenen op DVD uit deze reeks, dus één box per seizoen. Op de hoes staat dat elke episode ca. 22 minuten duurt. Dat lijken mij dan toch de broadcast episodes…
[Afbeelding]
Bijvoorbeeld deze dvd box heeft de extended episodes
https://www.bol.com/nl/nl...-series/1002004009712913/
En volgens mij deze NL box ook, die had ik vroeger als ik me het goed herriner
https://www.bol.com/nl/nl...e-serie/9300000189100057/
[ Voor 17% gewijzigd door ReVision. op 29-11-2025 18:58 ]
hoi
Inderdaad… jammer maar helaas.ReVision. schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:51:
[...]
Dit lijken de broadcast episodes te zijn ja, volgens mij hebben alle US dvd boxen de extended episodes en de anniversary boxen uit de UK en andere europese landen.
Bijvoorbeeld deze dvd box heeft de extended episodes
https://www.bol.com/nl/nl...-series/1002004009712913/
Ik zag zojuist trouwens dat op HBO Max ook de 4K UHD DV versies staan. Zo te zien aan de lengte van de episodes zijn dat dan ook de broadcast versies.
Ik had ooit ergens gelezen dat er problemen waren met de originele bronnen van de extended scenes waardoor ze nooit geremastered zijn. Ik kan dat alleen nergens terug vinden dus pin me er niet op vast.
hoi
[ Voor 46% gewijzigd door ZesBarkiePK op 29-11-2025 20:02 ]
Excalibur

Peking Opera Blues

Westworld

Excalibur en Westworld ga ik sowieso pre-orderen, Peking Opera Blues gaat op het verlanglijstje voor een andere keer.
hoi
:strip_exif()/f/image/3ZQ2NRtR66PXuiOGxq8RoZLs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ny0tNG6hyniXTqM1CBNjKBEb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4ZdUxblAFgUEqSyT2QiFcyqE.jpg?f=fotoalbum_large)