• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:44
Jeroenvde89 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:12:
The Place Beyond the Pines is net uit op 4K Blu-ray! :o

Die gaan we toch eens even met een bloedgang importeren. Wat een film is dat _/-\o_
Nou, hij is besteld. Daarnaast mij laten verleiden om er nog een bult bij te (laten) bestellen, geld moet immers rollen 8) :
  • The Place Beyond The Pines
  • The Gentlemen
  • Scarface
  • I Am Legend
  • Black Hawk Down
  • Requiem for a Dream
  • War of the Worlds
  • A Beautiful Mind (normale blu-ray)
Kleine sidenote:
Aangezien mijn collectie inmiddels behoorlijk groot is en ik mezelf toch wel onder de liefhebbers en audio-/videofielen mag scharen, heb ik me ook eens verdiept in een dedicated Blu-ray-speler. Op dit moment kijk ik nog via mijn Xbox Series X (en mis dus Dolby Vision).

Iemand goede tips? Mijn oog viel al op de Panasonic UB820, maar ik schrok wel een beetje van de prijs. Misschien is het de investering waard?

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenvde89 op 05-11-2025 14:40 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14:30

MasterCypher25

Miss Patriotic

Jeroenvde89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:18:
[...]

Kleine sidenote:
Aangezien mijn collectie inmiddels behoorlijk groot is en ik mezelf toch wel onder de liefhebbers en audio-/videofielen mag scharen, heb ik me ook eens verdiept in een dedicated Blu-ray-speler. Op dit moment kijk ik nog via mijn Xbox Series X (en mis dus Dolby Vision).

Iemand goede tips? Mijn oog viel al op de Panasonic B820, maar ik schrok wel een beetje van de prijs. Misschien is het de investering waard?
Ik heb de Panasonic UB-820 en het is een hele goede 4K speler en zeker zijn geld waard! Schakelt automagisch tussen Dolby Atmos en DTS: X en doet dat ook met Dolby Vision en HDR.

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:39

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Iemand goede tips? Mijn oog viel al op de Panasonic UB820, maar ik schrok wel een beetje van de prijs. Misschien is het de investering waard?
MasterCypher25 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:31:
[...]

Ik heb de Panasonic UB-820 en het is een hele goede 4K speler en zeker zijn geld waard! Schakelt automagisch tussen Dolby Atmos en DTS: X en doet dat ook met Dolby Vision en HDR.
Zijn kleine broertje UB450 is ook erg goed, maar mist wat features van de 820 zoals dynamische tonemapping. Heeft wel DV/HDR10+/Atmos/DTSX ondersteuning met automagische switching.

De UB450 is al een enorme stap vooruit ten opzichte van een console die zoals gezegd missende ondersteuning hebben, maar ook meer geluid produceren en meer verbruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Gundogan op 05-11-2025 14:44 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Gundogan schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:43:
[...]

[...]

Zijn kleine broertje UB450 is ook erg goed, maar mist wat features van de 820 zoals dynamische tonemapping. Heeft wel DV/HDR10+/Atmos/DTSX ondersteuning met automagische switching.

De UB450 is al een enorme stap vooruit ten opzichte van een console die zoals gezegd missende ondersteuning hebben, maar ook meer geluid produceren en meer verbruiken.
Klopt, die wilde ik eerst ook hebben, maar heb hier een UB820 gekocht voor € 350,- en was maar 6 weken oud! Ben er zeer tevreden mee moet ik zeggen en blij dat ik niet de UB450 heb gekocht. Net ook mijn LG UBK90 verkocht, dus daar maak ik een medeTweakert blij mee! :)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:45
[...]
UB820 is €337 bij de Franse Homecine Solutions ;) https://nl.homecinesoluti...nasonic-dp-ub820efk-zwart

Ik heb mijne bij een Nederlandse shop gehaald. Duurder, maar de wettelijke garantie in Frankrijk is beperkter.

• Jeroenvde89
nlscavenger schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:05:
[...]

UB820 is €337 bij de Franse Homecine Solutions ;) https://nl.homecinesoluti...nasonic-dp-ub820efk-zwart

Ik heb mijne bij een Nederlandse shop gehaald. Duurder, maar de wettelijke garantie in Frankrijk is beperkter.
Ik zie 'm inderdaad voor ~€385 op Nederlandse webshops. Relatief klein verschil. Ik ga er eens over nadenken.

@rest van reacties: Bedankt heren!

Ik moet ook nog even uitzoeken hoe het allemaal gaat werken qua beeld/audio/kabels met mijn gehele opstelling (LG CX + Sonos Arc etc.).

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenvde89 op 05-11-2025 16:25 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

TheVMaster

Moderator WOS
Jeroenvde89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:23:
[...]

Ik zie 'm inderdaad voor ~€385 op Nederlandse webshops. Relatief klein verschil. Ik ga er eens over nadenken.

Ik moet ook nog even uitzoeken hoe het allemaal gaat werken qua beeld/audio/kabels met mijn gehele opstelling (LG CX + Sonos Arc etc.).
Volgens mij goede HDMI kabel van de Blu-Ray speler nar je LG Cx en dan zou je goed moeten zijn? Dolby Atmos gaat via de eArc terug naar de Sonos Arc (ik heb dezelfde opstelling). Dolby Atmos van zowel mijn Apple TV als m'n Xbox Series X loopt hier via de Arc.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat ik die op mijn verlanglijstje ga zetten....ben over half jaartje jarig en dan is dat wel een mooi kado :+

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Nou, hij is besteld. Daarnaast mij laten verleiden om er nog een bult bij te (laten) bestellen, geld moet immers rollen 8) :
  • The Place Beyond The Pines
  • The Gentlemen
  • Scarface
  • I Am Legend
  • Black Hawk Down
  • Requiem for a Dream
  • War of the Worlds
  • A Beautiful Mind (normale blu-ray)
Kleine sidenote:

Mooie titels trouwens, waar heb je ze vandaan?

Wat is behoorlijk groot? Ik heb er pas 10 nu en denk dat ik al bijna aan een goeie Blu-Ray speler toe ben, heb nu ook een Series X. Al wil ik ook wel eerst weer de rear speakers op z'n plaat hebben, zodat we ook een 5.1 setup hebben.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Jeroenvde89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:23:
[...]

Heren? HEREN?!!? Ik heb GEEN wormvormig aanhangsel tussen mijn benen! -O- :( -O-

• Jeroenvde89
MasterCypher25 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:52:
[...]

Heren? HEREN?!!? Ik heb GEEN wormvormig aanhangsel tussen mijn benen! -O- :( -O-
Mijn excuses, assumption is the mother of all f*** ups :F

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Jeroenvde89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:33:
[...]

Mijn excuses, assumption is the mother of all f*** ups :F
Excuses aanvaard! 8) Al zou Miss Patriotic boven mijn avatar duidelijk moeten zijn... ;)

• Jeroenvde89
TheVMaster schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:15:
[...]

Volgens mij goede HDMI kabel van de Blu-Ray speler nar je LG Cx en dan zou je goed moeten zijn? Dolby Atmos gaat via de eArc terug naar de Sonos Arc (ik heb dezelfde opstelling). Dolby Atmos van zowel mijn Apple TV als m'n Xbox Series X loopt hier via de Arc.
Je hebt dezelfde opstelling, maar dus ook nog geen UB-820 ;). Ik ben dus bang dat de combi; LG CX, Sonos Arc en UB820 problemen gaat geven met DTS-audio / passthrough (zoals o.a. hier en hier beschreven).
TheVMaster schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:17:
[...]

Mooie titels trouwens, waar heb je ze vandaan?

Wat is behoorlijk groot? Ik heb er pas 10 nu en denk dat ik al bijna aan een goeie Blu-Ray speler toe ben, heb nu ook een Series X. Al wil ik ook wel eerst weer de rear speakers op z'n plaat hebben, zodat we ook een 5.1 setup hebben.
Ik heb ze niet geteld. Maar ik schat zo rond de 100/110.

Twee komen van Bol, van de 1+1 = €30 actie. De overige via een handelaar op Marktplaats waar ik al enige tijd 'zaken' mee doe. Hij importeert ze uit de VS of UK. Voor mij hebben Engelse subs de voorkeur boven Nederlandse, dus dit is perfect in de meeste gevallen :*).

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Jeroenvde89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:44:
[...]

Twee komen van Bol, van de 1+1 = €30 actie. De overige via een handelaar op Marktplaats waar ik al enige tijd 'zaken' mee doe. Hij importeert ze uit de VS of UK. Voor mij hebben Engelse subs de voorkeur boven Nederlandse, dus dit is perfect in de meeste gevallen :*).
Ik zit ongeveer op hetzelfde aantal and it keeps growing steadily... :) De meeste komen bij mij uit de 2 voor € 30,- acties van Bol en sommige bij Amazon. Heb ze enkele weken geleden allemaal geript naar MKV, zodat ik niet iedere keer de disc hoef te wisselen (ja, klinkt lui en dat is het ook.... :P ).
Voor mij is Engels gesproken genoeg, maar voor vrienden laat ik de NL subs er wel inzitten en als ze er niet in zitten, zoek ik op opensubtitles.org er een subje bij, zodat zij ook de film kunnen volgen ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jeroenvde89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:44:
[...]

Je hebt dezelfde opstelling, maar dus ook nog geen UB-820 ;). Ik ben dus bang dat de combi; LG CX, Sonos Arc en UB820 problemen gaat geven met DTS-audio / passthrough (zoals o.a. hier en hier beschreven).

Sorry, ik heb een C4 (ik dacht dat je met de Cx alle C modellen bedoelde, met x als variabele). De C4 ondersteund wel DTS passthrough, ik zal dat nog eens ff testen want de xbox ondersteund dat ook.

[...]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:54:
[...]

Ik zit ongeveer op hetzelfde aantal and it keeps growing steadily... :) De meeste komen bij mij uit de 2 voor € 30,- acties van Bol en sommige bij Amazon. Heb ze enkele weken geleden allemaal geript naar MKV, zodat ik niet iedere keer de disc hoef te wisselen (ja, klinkt lui en dat is het ook.... :P ).
Voor mij is Engels gesproken genoeg, maar voor vrienden laat ik de NL subs er wel inzitten en als ze er niet in zitten, zoek ik op opensubtitles.org er een subje bij, zodat zij ook de film kunnen volgen ;)
Ja, dat rippen naar MKV doe ik ook. Kijk ze dan alleen wel terug via Plex op de Apple TV (maar dan mis ik dus wel Dolby Atmos TrueHD, want die doet nog steeds geen passthrough van Audio).

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:01:
[...]

Ja, dat rippen naar MKV doe ik ook. Kijk ze dan alleen wel terug via Plex op de Apple TV (maar dan mis ik dus wel Dolby Atmos TrueHD, want die doet nog steeds geen passthrough van Audio).
Ik heb via mijn receiver (Onkyo 676E) zowel mijn UB-820 alsook een pc (met Atmos module) aangesloten. Op de primaire HDMI uitgang heb ik mijn Anker Nebula 4K beamer met DoVi aangesloten, mijn receiver regelt het geluid verder. Ik heb geen tv en waarom zou ik als ik een 120" scherm heb waarop mijn beamers (jaha, heb ook nog een 4K beamer zonder DoVi... :X ) het beeld projecteren? Via de Microsoft Store kan je gratis de Atmos module (Dolby Access) installeren (DTS: X module schijnt er ook te zijn btw..). Via MPC-HC kan je een vorm van HDR aanzetten (verwacht geen DoVi kwaliteit en moet ik nog uittesten). Misschien ook een optie voor jou? Natuurlijk blijft een dedicated Blu-rayspeler superieur aan een pc.... ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:19:
[...]

Ik heb via mijn receiver (Onkyo 676E) zowel mijn UB-820 alsook een pc (met Atmos module) aangesloten. Op de primaire HDMI uitgang heb ik mijn Anker Nebula 4K beamer met DoVi aangesloten, mijn receiver regelt het geluid verder. Ik heb geen tv en waarom zou ik als ik een 120" scherm heb waarop mijn beamers (jaha, heb ook nog een 4K beamer zonder DoVi... :X ) het beeld projecteren? Via de Microsoft Store kan je gratis de Atmos module (Dolby Access) installeren (DTS: X module schijnt er ook te zijn btw..). Via MPC-HC kan je een vorm van HDR aanzetten (verwacht geen DoVi kwaliteit en moet ik nog uittesten). Misschien ook een optie voor jou? Natuurlijk blijft een dedicated Blu-rayspeler superieur aan een pc.... ;)
Ik heb zowel de Atmos als DTS-X app (en licenties), dus ik kan ze beide op m'n Xbox gebruiken (als ook op de PC als ik dat zou willen). Ohw, ik gebruik voor nu m'n Xbox. Denk niet dat m'n vrouw het kan waarderen als ik ineens weer een PC in de woonkamer zou gaan zetten om films te kijken :+

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:26:
[...]

Ik heb zowel de Atmos als DTS-X app (en licenties), dus ik kan ze beide op m'n Xbox gebruiken (als ook op de PC als ik dat zou willen). Ohw, ik gebruik voor nu m'n Xbox. Denk niet dat m'n vrouw het kan waarderen als ik ineens weer een PC in de woonkamer zou gaan zetten om films te kijken :+
Tja, een mediaspeler zoals de Ugoos AMB6+ kan je er ook tussen zetten, die speelt alle mogelijk denkbare formaten af als het gaat om beeld en geluid. Kastje is ongeveer 10 x 10 x 2 cm en heeft RJ-45 enUSB ingangen en een 4K HDMI uitgang, sluit daar een HDD dock op aan via USB en je kan met alle pracht en praal je 4K UHD films bekijken met DoVi en DoAt, DTS: X of DTS HDMA of welk geluidspoor dan ook ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:35:
[...]

Tja, een mediaspeler zoals de Ugoos AMB6+ kan je er ook tussen zetten, die speelt alle mogelijk denkbare formaten af als het gaat om beeld en geluid. Kastje is ongeveer 10 x 10 x 2 cm en heeft RJ-45 enUSB ingangen en een 4K HDMI uitgang, sluit daar een HDD dock op aan via USB en je kan met alle pracht en praal je 4K UHD films bekijken met DoVi en DoAt, DTS: X of DTS HDMA of welk geluidspoor dan ook ;)
Tuurlijk, maar ik wil geen Android kastje :+ Mijn Apple TV speelt ook alles af, enige wat hij dan weer niet doet is TrueHD passthrough, vind ik niet heel erg. Voor de 4K Blu-rays komt er daarom een Blu-ray speler voor Dolby Vision, dat is namelijk het enige wat ik (voor nu) mis als ik via de Xbox een Blu-Ray afspeel.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 06-11-2025 10:44 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:43:
[...]

Tuurlijk, maar ik wil geen Android kastje :+ Mijn Apple TV speelt ook alles af, enige wat hij dan weer niet doet is TrueHD passthrough, vind ik niet heel erg. Voor de 4K Blu-rays komt er daarom een Blu-ray speler voor Dolby Vision, dat is namelijk het enige wat ik (voor nu) mis als ik via de Xbox een Blu-Ray afspeel.
Het was maar een tip ;) Ik zou er CoreElec op zetten, maar dat ben ik en heb niets tegen een Androidkastje.
Ik denk dat Daffie je meer info kan geven hierover, maar dat is aan jou 8)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:57

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:43:
[...]

Dat is geen android kastje.... Want dan zou hij ook niet alles kunnen afspelen zoals het hoort. Dat doet namelijk geen enkel Android kastje...
YouTube: 10 REASONS Why You Should Get The Ugoos AM6B Plus For 4K Dolby Visio...
YouTube: How To Install And Configure CoreELEC For Media Player Like The Ugoo...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:10:
[...]

Dat is geen android kastje.... Want dan zou hij ook niet alles kunnen afspelen zoals het hoort. Dat doet namelijk geen enkel Android kastje...
YouTube: 10 REASONS Why You Should Get The Ugoos AM6B Plus For 4K Dolby Visio...
YouTube: How To Install And Configure CoreELEC For Media Player Like The Ugoo...
Oke, maar ik wil dus niet nog meer kastjes en ook geen andere kastjes en mijn media zit in Plex. Volgens mij is het enige wat ik mis (via Plex) is TrueHD audio, wat acceptabel is (aangezien ik alleen een Sonos Arc heb). Maar als dat acceptabel is, dan is volgens mij een Apple TV ook goed. Hij ondersteund Dolby Vision, HDR en heeft goede integratie met Plex.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 06-11-2025 11:22 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:19:
[...]

Oke, maar ik wil dus niet nog meer kastjes en ook geen andere kastjes.
Tja, dan houdt het op wat dat betreft. Wij proberen je advies te geven, maar als elke keer gereageerd wordt met "wil ik niet", dan houden we ons advies wel voor ons... :X

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:21:
[...]

Tja, dan houdt het op wat dat betreft. Wij proberen je advies te geven, maar als elke keer gereageerd wordt met "wil ik niet", dan houden we ons advies wel voor ons... :X
Ohw, ik neem het advies ter harte. Maar het gaat mij wat ver om alleen voor het missen van TrueHD nu mijn Apple TV 4K in te ruilen voor een device waarbij ik alleen mijn Plex library kan kijken. Dat had ik misschien duidelijker moeten aangeven, dat ik dus mijn geripte blu-rays al wel gewoon kan kijken met eigenlijk alle pracht en praak (behalve dan TrueHD en DTS-X audio sporen). Maar ik zou dan liever voor een fysieke Blu-Ray speler gaan om dit probleem op te lossen. Maar goed, toch thanks voor het advies. Ik had de media speler al wel eens voorbij zien komen en had er wel naar gekeken. Maar ik ga denk ik dan toch liever (op termijn) voor een echte full blown blu-ray speler.

[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 06-11-2025 11:39 ]

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:24:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat als ik op zoek was naar een media speler de voorgestelde optie idd wel de beste zou zijn.
Ik zou eerder gaan voor het rippen van de BR's als je toch al een Plex server hebt dan de aanschaf van een BR player..... en Infuse op een ATV is ook wel erg gebruiksvriendelijk, meer dan Plex in mijn optiek.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakGP op 06-11-2025 11:38 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TweakGP schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:37:
[...]

Ik zou eerder gaan voor het rippen van de BR's als je toch al een Plex server hebt dan de aanschaf van een BR player..... en Infuse op een ATV is ook wel erg gebruiksvriendelijk, meer dan Plex in mijn optiek.
Ja, klopt. Ik heb ook Infuse ooit gekocht (geen idee of het nu nog betaald is). Werkt ook erg goed, al gebruik ik Plex ook al 10+ jaar dus ik hobbel beetje tussen beide apps heen en weer. Nu heb ik via Infuse de SMB share waar m'n Blu-ray rips staan gekoppeld buiten de Plex koppeling om. De rest kijk (blu-ray en tv series) ik nog via Plex. Al weet ik niet of Infuse ook 'extra's ondersteund. Plex heeft hier wel ingebakken features voor...zoals de making off, deleted scenes etc.

Moet zeggen dat het wisselen van schijfjes, net zoals eht afspelen van LP's ook wel weer wat heeft. Maar die Blu-ray speler staat toch pas voor 2026 op het programma, dus voor nu blijft het toch m'n NAS combinatie met Plex/Infuse.

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 06-11-2025 11:43 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:24:
[...]

Ohw, ik neem het advies ter harte. Maar het gaat mij wat ver om alleen voor het missen van TrueHD nu mijn Apple TV 4K in te ruilen voor een device waarbij ik alleen mijn Plex library kan kijken. Als dat je doel is, dan is dat natuurlijk best. Maar ik zou dan liever voor een fysieke Blu-Ray speler gaan en als ik niet van de bank wil komen, dan kan ik natuurlijk mijn content gewoon via Plex en de Apple TV afspelen. Ik had natuurlijk niet aangegeven dat ik dus al een oplossing heb om media te kijken die hier op m'n NAS staat.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat als ik op zoek was naar een media speler de voorgestelde optie idd wel de beste zou zijn.
Ok, dat is mooi, want daar zitten wij allemaal hier voor, elkaar helpen en advies geven, althans, dat heb ik begrepen :Y Tja, ik doe voordat ik een apparaat aanschaf altijd mijn "huiswerk", dat voorkomt dat ik met onnodige apparaten kom te zitten of iedere keer mijn setup moet aanpassen als ik iets wil wat mijn huidige spullen niet kan. Met de Ugoos kan je alle kanten op, afspelen wat er op je nas staat, wat je op een harddisk hebt staan of desgewenst een usbstick. De aansluitingen zijn er en met CoreELEC kan je alles aansturen wat je je maar kan bedenken.
Ik heb zelf ook een 4K blu-rayspeler, maar als ik met een joint (Foei !! :$ ) lekker lui op mijn bank lig, dan wil ik niet iedere keer opstaan om de disc te wisselen en daarom is er nu ook een Ugoos onderweg. Heb zelf ook UHD's op mijn nas staan en daarnaast heb ik een 4 voudige hdd-dock met een losse harddisk op de pc aangesloten zodat ik zonder op te staan een film kan aanzetten, de Ugoos gaat dat alleen nog maar makkelijker maken (lees : kan nog luier worden!) :P

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
TheVMaster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:41:
[...]
Moet zeggen dat het wisselen van schijfjes, net zoals eht afspelen van LP's ook wel weer wat heeft.
Behalve dat je dan eerst naar die zinloze copyright meldingen moet gaan zitten kijken en vaak ook nog wat trailers.... dat maakt voor mij het gebruik van fysieke media toch net wat minder prettig.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TweakGP schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:47:
[...]

Behalve dat je dan eerst naar die zinloze copyright meldingen moet gaan zitten kijken en vaak ook nog wat trailers.... dat maakt voor mij het gebruik van fysieke media toch net wat minder prettig.
Ja, ik moet zeggen dat ik daar wel weer mee geconfronteerd werd toen ik de afgelopen weken dus (voor het eerst in lange tijd) weer een aantal Blu-rays bestelde en die afspeelde. Maar goed, ik kijk dan ook weer niet elke avond 2-3 films dus dat is ook weer niet heel erg. Althans, dat zeg ik nu...misschien denk ik over een paar weken wel anders over.

Ga in ieder geval mijn recente aankopen ook maar ff rippen naar MKV en dan kunnen de schijfjes voor nu ook weer opgeruimd worden :+
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste