Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18:47
En mocht de belabberde interface van Amazon je in de weg zitten...... Op gamespot staan een paar pagina's met titels van de 4K's die afgeprijsd zijn.

https://www.gamespot.com/...spring-sale/1100-6530319/

met onderaan dan ook nog een link naar de titles in de B3G2 actie.

[ Voor 41% gewijzigd door TweakGP op 26-03-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:22

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Triest dit. De Dolby Vision en HDR10 van de UHD bluray release trekt op niks en je moet naar streaming uitwijken om een correct dolby vision profiel te hebben...

YouTube: Annihilation 2018 HDR ANALYSIS 4K UHD Blu Ray REVIEW vs 1080p BD SDR...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.gruv.com/category/4k_uhd_multi_buy_offers

Iemand die deze site kent?
Ook wel goede deals. Maar is US natuurlijk. Zag dit op reddit voorbijkomen...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:00:

Dat is wel een bekende site ja, had er ook een keer bijna iets besteld maar het scheelde eigenlijk niets tov amzn dus maar daar besteld toen (of de actie was al afgelopen bij gruv).

Die 3 voor 2 bij amzn zag ik gister ookal idd, alleen zijn het ook veel titels die de vorige keer/een voorgaande keer in de 3 voor $33 zaten dus dan is het ook weer niet zon goede deal ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 26-03-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:00:

Ik krijg via verschillende browsers zowel via mijn werk VPN als via mijn eigen verbinding een cloudfare melding dat ik geblokkeerd ben, dat terwijl ik nooit eerder op die site ben geweest :o

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bizar @ReVision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ReVision. schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Ik krijg via verschillende browsers zowel via mijn werk VPN als via mijn eigen verbinding een cloudfare melding dat ik geblokkeerd ben, dat terwijl ik nooit eerder op die site ben geweest :o
Dat krijg ik nu ook idd, volgens mij komt het voor op Amerikaanse sites die niet aan de EU dataverwerking regels willen voldoen (al verklaart dat niet waarom het bij daffie wel werkt). Maar dat zal dan wel iets van de laatste maanden zijn of misschien hebben ze ook een eBay winkel waar ik toen op keek

Met VPN op Amerika werkt het wel bij mij

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 26-03-2025 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 13:24
Ik koop tegenwoordig vaak via wowhd.co.uk. Op de een of andere manier altijd goedkoper dan Amazon/Zavvi etc. Soms scheelt het 1 euro en soms een stuk meer.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

apis29 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Dat krijg ik nu ook idd, volgens mij komt het voor op Amerikaanse sites die niet aan de EU dataverwerking regels willen voldoen (al verklaart dat niet waarom het bij daffie wel werkt). Maar dat zal dan wel iets van de laatste maanden zijn of misschien hebben ze ook een eBay winkel waar ik toen op keek

Met VPN op Amerika werkt het wel bij mij
Ik gebruik wel "personal dns filter" om adds te blokken. Hiervoor wordt eigenlijk ook een soort vpn opgezet. Waarschijnlijk dat het daarom bij mij wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:09

MasterCypher25

Miss Patriotic

CryptoNL schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:25:
Ik koop tegenwoordig vaak via wowhd.co.uk. Op de een of andere manier altijd goedkoper dan Amazon/Zavvi etc. Soms scheelt het 1 euro en soms een stuk meer.
Alleen zijn de discs wel regiocode A en heb je er weinig aan als je die niet kan afspelen ;)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:21:

Alleen zijn de discs wel regiocode A en heb je er weinig aan als je die niet kan afspelen ;)
4K UHD's zijn in principe altijd regiovrij. Wat betreft blu-ray's heb je inderdaad gelijk. Ondanks dat het Wowhd.CO.UK is komt vrijwel alles uit de USA

Ook is WowHD niet aangesloten bij de ISS customs service en heb je kans (hoeft niet altijd) dat je btw en import heffing moet betalen. Dit is niet het geval via Zavvi of Amazon
All orders ship from our warehouse in Shepherdsville, KY, United States. Please be prepared to pay the CUSTOMS DUTY, TAXES / VAT that your country charges. Those fees are strictly the responsibility of the buyer. We are NOT and CANNOT be responsible for what your country charges. We do not declare packages at less than paid value, and we do not make special accommodations such as opening your package and only shipping discs.

[ Voor 45% gewijzigd door ReVision. op 26-03-2025 14:35 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 11:39

freshy98

Atari

(jarig!)
Dacht dat het een IP blocking was voor gruv.com.
Was er ook al eens tegen aangelopen.
En ik ga geen moeite doen voor een VPN oplossing als Gruv niet wil dat ik op hun site terecht kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ReVision. schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:29:
[...]

4K UHD's zijn in principe altijd regiovrij. Wat betreft blu-ray's heb je inderdaad gelijk. Ondanks dat het Wowhd.CO.UK is komt vrijwel alles uit de USA

Ook is WowHD niet aangesloten bij de ISS customs service en heb je kans (hoeft niet altijd, dat je btw en import heffing moet betalen) dit is niet het geval via Zavvi of Amazon

[...]
Dat had ik ook begrepen inderdaad. Maar het stond wel vermeld bij diverse 4K Blu-Ray's waar ik interesse in had en het lijkt mij niet voor niets dat het er specifiek bijstaat. Dat ik de 1080p Blu-Ray's niet kan kijken, interesseert mij niet zoveel. Daarnaast rip ik eigenlijk alles naar MKV, vind ik een stuk handiger eerlijk gezegd :)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:43:
[...]

Dat had ik ook begrepen inderdaad. Maar het stond wel vermeld bij diverse 4K Blu-Ray's waar ik interesse in had en het lijkt mij niet voor niets dat het er specifiek bijstaat. Dat ik de 1080p Blu-Ray's niet kan kijken, interesseert mij niet zoveel. Daarnaast rip ik eigenlijk alles naar MKV, vind ik een stuk handiger eerlijk gezegd :)
Je kan er vanuit gaan dat alle 4K UHD's gewoon regiovrij zijn en als je er echt bang voor bent kan je de EAN kopieren en in blu-ray.com plakken dan zie je daar dat hij inderdaad regiovrij is. Ik heb zelf sowieso een regiovrij speler dus voor mij maakt het uberhaubt niet uit, ik heb dan ook enorm veel regio A blu-rays in huis.

Wat betreft films rippen, aan de ene kant zou ik ook wel graag willen doen al is het maar als backup. Maar als ik dat wil doen dan moet ik echt een flinke storage server gaan aanschaffen en dat geld steek ik dan weer liever in meer 4K discs ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:34

Twazerty

AVCHDCoder developer

Overigens hier een lijstje van Region Locked 4K discs:
https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=334606

Op de betreffende pagina's staat dat 4K Region Free is, maar volgens users klopt dat dus niet altijd. Ik denk dat ze er vanuit zijn gegaan dat 4K geen region locks ging toepassen. Volgens mij werd dat ook beloofd vanuit de studio's, maar in praktijk zijn ze hier en daar toch locks gaan toepassen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Twazerty schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:56:
Overigens hier een lijstje van Region Locked 4K discs:
https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=334606

Op de betreffende pagina's staat dat 4K Region Free is, maar volgens users klopt dat dus niet altijd. Ik denk dat ze er vanuit zijn gegaan dat 4K geen region locks ging toepassen. Volgens mij werd dat ook beloofd vanuit de studio's, maar in praktijk zijn ze hier en daar toch locks gaan toepassen.
Er staan 30 films ofzo op dat lijstje waarvan de helft locked is op Regio B.
En dat van de velen duizenden films die op 4K UHD zijn uitgekomen, dus je kan er gewoon vanuit gaan dat je 4K disc regiovrij is want dat is ook de bedoeling.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ReVision. schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Je kan er vanuit gaan dat alle 4K UHD's gewoon regiovrij zijn en als je er echt bang voor bent kan je de EAN kopieren en in blu-ray.com plakken dan zie je daar dat hij inderdaad regiovrij is. Ik heb zelf sowieso een regiovrij speler dus voor mij maakt het uberhaubt niet uit, ik heb dan ook enorm veel regio A blu-rays in huis.

Wat betreft films rippen, aan de ene kant zou ik ook wel graag willen doen al is het maar als backup. Maar als ik dat wil doen dan moet ik echt een flinke storage server gaan aanschaffen en dat geld steek ik dan weer liever in meer 4K discs ;)
Dat doe ik normaal gesproken ook en nog nooit fout gegaan. Blu-ray.com gebruik ik eigenlijk altijd als ik 4K's aanschaf, om te checken of er NL ondertitels opzitten en welk geluid ze gebruiken, ik prefereer Atmos en DTS X als geluidspoor namelijk. Als het echt moet, kan ik ook nog een 2e ripper op de pc aansluiten en die specifiek voor regio A gebruiken, dus dat is het probleem niet.

Ik heb hier een paar nassen staan die ik gebruik voor de opslag van MKV's en tot nu toe red ik het wel, maar je hebt gelijk, zeker met de prijzen van schijven nu, zou dat een dure hobby zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
MasterCypher25 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Nee. Wowhd verkoopt ook regio B.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
ReVision. schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Zavvi is prima alleen ze zijn heel traag met verzenden. Wanneer je een mail krijgt dat een item is verzonden dan kan het nog tot twee weksn duren voor dat FedEx het pakket uberhaupt ontvangen heeft en het echt onderweg is. Houd dus rekening met een langere levertijd.
Inderdaad… gaat heel langzaam… lijkt uit de UK te moeten komen, is 2 dagen terug afgehandeld door Customs in NL en nu zweeft het ergens tussen Fedex en PostNL…
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Ik heb nog nooit zoveel emailtjes gekregen over de verzending van één enkele blu-ray! :+ En dan moeten er nog 2 verzonden worden van die ene bestelling!

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 26-03-2025 16:47 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@MasterCypher25 die prijzen van schijven valt ook nog wel mee.
Onlangs een 24TB externe schijf gekocht voor 316 euro. Daar krijg je veel 4k discs op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Ik ben gestopt met het remuxen van 4K discs.
Mijn fileserver is 6*12TB in een RAIDZ2, dus 42TB bruikbaar, waar ook Blu-ray remuxes opstaan plus wat ander spul.

Met 4K remuxes ging dat zo snel dat ik die er allemaal afgegooid heb, op de series na.
Heb sinds kort een Ugoos AM6B+ die ook DV aankan, en series via Kodi (CoreELEC) kijkt toch een stuk handiger dan via de fysieke speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:48:
@MasterCypher25 die prijzen van schijven valt ook nog wel mee.
Onlangs een 24TB externe schijf gekocht voor 316 euro. Daar krijg je veel 4k discs op :)
Ik vind het veel geld voor iets simpels als opslag, zeker aangezien het voor films is die ik toch al in mijn bezit heb en enkel als backup dient (in mijn geval dan)

Maargoed misschien moet ik er ooit aan geloven, misschien zodra ik geen ruimte meer heb voor nieuwe films in de kasten dat ik dan geld over houd om een Nas met veel opslag te kopen ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:34

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb al behoorlijk wat discs gehad die niet meer af te spelen zijn. En dat zijn geen WB titels waar recentelijk over is geschreven. Eigenlijk zou ik ook het een en ander moeten backuppen op HDD's. Maarja dure grap als ik alles zou willen backuppen. Waarschijnlijk richting de 100TB-120TB nodig dan.

Indien interesse kan ik wel een overzicht maken van de problemen die ik heb ervaren. Uitval op dit moment is bij mij denk ik +- 0,4%. Sample van ~3300 discs. Ik weet bijna zeker dat er meer niet meer werken, maar ik weet niet welke.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:15:
Maargoed misschien moet ik er ooit aan geloven, misschien zodra ik geen ruimte meer heb voor nieuwe films in de kasten dat ik dan geld over houd om een Nas met veel opslag te kopen ;)
Of dan doe je het zo:
https://www.reddit.com/r/4kbluray/s/jZ7WaeEfkq

Scheelt je heel veel plaats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
Nieuwe aanwinst.

Tremors opgepikt bij de plaatselijke Marktplaats aanbieder en The Goonies bij de MM. €15 voor The Goonies Steelbook is wel een prijsje waarvoor ik hem niet kon laten liggen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrnDT3VD9FgPAhkRP7t9uYeiYSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgqWQortSB8y4fq9AGppS5yL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:45:
[...]

Inderdaad… gaat heel langzaam… lijkt uit de UK te moeten komen, is 2 dagen terug afgehandeld door Customs in NL en nu zweeft het ergens tussen Fedex en PostNL…
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Ik heb nog nooit zoveel emailtjes gekregen over de verzending van één enkele blu-ray! :+ En dan moeten er nog 2 verzonden worden van die ene bestelling!
En binnen! 11 dagen na bestelling. Helemaal prima! Van mij hoeft dat besteld vandaag, morgen geleverd, helemaal niet. Zorgt alleen maar voor nog meer ‘blokkendozen’ in de regio… en dat zijn er helaas al veel te veel hier.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:53:

En binnen! 11 dagen na bestelling. Helemaal prima! Van mij hoeft dat besteld vandaag, morgen geleverd, helemaal niet. Zorgt alleen maar voor nog meer ‘blokkendozen’ in de regio… en dat zijn er helaas al veel te veel hier.
11 dagen valt nog mee, dat is zeker te doen.
Mijn laatste Zavvi bestelling was een stuk minder snel

24 februari - bestelling geplaatst (artikel was op voorraad)
03 Maart - Bestelling verzonden (volgens Zavvi)
19 Maart - Pakketje pas daadwerkelijk ontvangen door FedEx
22 Maart - Pakketje afgeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XfBGqSpc/Zavvi.png

Van mij hoeft het ook zeker niet binnen een dag of een week. Maar mijn bestellingen uit de US en Australie waren nog sneller dan dit hahaha. Bij Rarewaves zijn aan de andere kant zelf nog trager en die hebben ook niet eens een trackingcode.

Maar goed, zoals ik zei zavvi is zeker prima ondanks dat je soms wat lang moet wachten.

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Weer een nieuwe webshop ontdekt, imusic.nl. Is hier wel eens voorbij gekomen zag ik.
Meteen maar 5 4K schijfjes besteld, zodat ik net boven de €100 uit kwam en dan geen verzendkosten heb:
- Silence of the Lambs
- Robocop : Directors Cut
- The Last Emporer
- Furiosa : A Mad Max Saga
- Chinatown
Alleen Silence of the Lambs had ik al, maar dan alleen maar op DVD. Anders titels zijn nieuw in mijn collectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Een Deense webshop als ik het goed heb ja, eerder deze week volgens mij ook nog op gekeken :)

Zelf niet zoveel binnen gehad de laatste tijd, enkel:
(waarvan Heat voor het eerst in jaren een beschadigde. Bol heeft blijkbaar tegenwoordig een bot die de vragen afhandelt. Verder dan zelf retour sturen en zelf opnieuw bestellen komt die niet en nu het verwerkt is blijkt de korting ook naar rato toegepast geweest te zijn en staat er nu nog een bedrag hoger dan €15 open :+ . Ik zou dus nog goedkoper uit zijn door de andere film ook retour te sturen op hun kosten en ze alletwee opnieuw te bestellen }:O . Er rammelde iets teveel van binnen om hem maar te houden en gewoon een ander doosje te gebruiken ...; [en een vorige keer waren ze gewoon vergeten een van de twee films in de zending te stoppen maar toen wel degelijk nog door een echt persoon geholpen])

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nm8UOsykQa2ngQZLg3FaEGLjN-4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rjW8AqACQ8qnnjK95owP5Aay.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NofBRi3ykEbepzf94snnrzPnhRg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BqsUVZT4YeOZ2fqb3Z9A2nin.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 29-03-2025 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

*knip* Dit is niet de plek voor shopreviews (over ongerelateerde producten)

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2025 15:45 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/chz7Fb0b/IMG-20250330-133426.jpg

<3

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geweldig met die lego erbij. Zit dat standaard in die set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:20
daffie82 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:33:
Los bij lego te krijgen
https://www.lego.com/nl-nl/product/eve--walle-40619.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Één van de betere animatiefilms. Waar heb je die gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:33:
Nee de Lego zat niet bij de film, dat Lego setje had ik een aantal maanden geleden gekocht samen met een andere Lego set zodat ik geen verzendkosten hoeften te betalen. Setje lag al een tijdje te wachten in de kast en vanochtend maar eens in elkaar gezet. Komt nu mooi op de plank naast de Criterion 4K van de film :)
PatrickC schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:36:

Één van de betere animatiefilms. Waar heb je die gekocht?
Amazon.com samen met nog wat andere films maar dat zijn pre-orders en die komen pas eind volgende maand ongeveer.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ReVision. schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:06:
[...]

Nee de Lego zat niet bij de film, dat Lego setje had ik een aantal maanden geleden gekocht samen met een andere Lego set zodat ik geen verzendkosten hoeften te betalen. Setje lag al een tijdje te wachten in de kast en vanochtend maar eens in elkaar gezet. Komt nu mooi op de plank naast de Criterion 4K van de film :)

[...]

Amazon.com samen met nog wat andere films maar dat zijn pre-orders en die komen pas eind volgende maand ongeveer.
Criterion is echt verschrikkelijk overpriced. 40€ voor 1 release die niet heel veel extra biedt dan een standaard release tja

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

CryptoNL schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:38:
[...]

Criterion is echt verschrikkelijk overpriced. 40€ voor 1 release die niet heel veel extra biedt dan een standaard release tja
En de HDR (Dolby Vision) is ook vrij donker. Jammer bij zo een film.
Grootste uitschieters zijn maar 400 nits. Zeer vreemd.
YouTube: Wall-E 2008 HDR ANALYSIS 4K UHD Blu Ray REVIEW vs 1080p BD SDR 100ni...

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 30-03-2025 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:25:
de film Megalopolis is alleen in SDR uitgekomen op UHD. Dit zijn geen leuke grappen voor in de toekomst. Ik begrijp dat ze sommige oude films geen HDR outlook kunnen geven, maar aub niet bij moderne films.

Ze mogen met die 'director's choice' onzin meteen kappen. (bagger film, kon het maar 30 minuten uitstaan overigens).

Ik pak wel een 1080P bluraytje als ik iets in SDR wil zien.
Voeg de volgende maar toe. The Brutalist. Geen HDR.
Beschamend.
https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/379717/#Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:38:

32 euro in de sale en dat kost de gewone versie 4K UHD ook dus dan heb ik liever de Criterion versie zeker aangezien ik sowieso Criterion releases verzamel :)

Maar ik snap dat dat niet voor iedereen weggelegd of de moeite waard is.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
ReVision. schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:48:
[...]

32 euro in de sale en dat kost de gewone versie 4K UHD ook dus dan heb ik liever de Criterion versie zeker aangezien ik sowieso Criterion releases verzamel :)

Maar ik snap dat dat niet voor iedereen weggelegd of de moeite waard is.
I know, maar nog steeds te duur. Dan koop ik liever een boutique label bijv Arrow, Indicator etc. Voor 32 a 40 euro verwacht ik een bak extra's bijvoorbeeld.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

List of UHDs with a disc replacement program :

https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=312691

Zeer handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En voor degene die allergisch zijn aan DNR :

https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=305669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
welke spelers hebben problemen met BD100 en andere ziektes? bij welke wegblijven? kon snel niets vinden over dit. maar weet nog wel dat het in topics werd besproken.

[ Voor 44% gewijzigd door Farabi op 01-04-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:26:
welke spelers hebben problemen met BD100 en andere ziektes? bij welke wegblijven? kon snel niets vinden over dit. maar weet nog wel dat het in topics werd besproken.
Ik durf het kwa stand-alone spelers niet te zeggen volgens mij enkel de echt oudere eerdere modelen?
Wel had ik bij mijn Xbox Series X heel veel problemen met BD100 voordat ik naar de UBP-X800M2 was overgestapt.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:03

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ReVision. schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:08:
[...]

Ik durf het kwa stand-alone spelers niet te zeggen volgens mij enkel de echt oudere eerdere modelen?
Wel had ik bij mijn Xbox Series X heel veel problemen met BD100 voordat ik naar de UBP-X800M2 was overgestapt.
Ik had dan weer geen problemen op mijn One X. Ook geen problemen met de Panasonic UB450, behalve met Aliens. Maar die film geeft bij het rippen ook A/V sync errors, dus ik denk dat de disc slecht is (hoewel de rip wel goed afspeelt).

Komt trouwens ook een 6 film Sean Connery Bond collectie op 4K 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Gundogan op 02-04-2025 12:42 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:41:
[...]

Ik had dan weer geen problemen op mijn One X. Ook geen problemen met de Panasonic UB450, behalve met Aliens. Maar die film geeft bij het rippen ook A/V sync errors, dus ik denk dat de disc slecht is (hoewel de rip wel goed afspeelt).

Komt trouwens ook een 6 film Sean Connery Bond collectie op 4K 8)
Klopt ja, er komt ook een standaard versie voor de mensen die geen steelbooks willen

https://www.zavvi.nl/4k/j...4k-ultra-hd/16483448.html

Tevens komt eindelijk Dark City op 4K uit van Arrow _/-\o_

https://www.blu-ray.com/movies/Dark-City-4K-Blu-ray/385160/

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 02-04-2025 12:54 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-10 12:18
Farabi schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:26:
Ik had regelmatig problemen met Sony X700, met Panasonic UB424 nog nooit problemen gehad. Ik ben wel fan van de extra instellingen die deze biedt tov de UB450 (HDR config, ondertitels aanpassen, betere upscaler, ...), maar je mist dan wel DV. Wil je alles, dan heb je een UB820/824 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
McRagefit schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:19:
[...]

Ik had regelmatig problemen met Sony X700, met Panasonic UB424 nog nooit problemen gehad. Ik ben wel fan van de extra instellingen die deze biedt tov de UB450 (HDR config, ondertitels aanpassen, betere upscaler, ...), maar je mist dan wel DV. Wil je alles, dan heb je een UB820/824 nodig.
wat voor problemen heb je bij de X700 gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-10 12:18
Farabi schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:21:
[...]

wat voor problemen heb je bij de X700 gehad?
Hij haperde bijna altijd bij overgang naar derde laag op 100gb discs. Was bij meerdere discs (ook na afkuisen en overige dingen die je online leest), terwijl ik dat bij de Panasonic nog nooit gehad heb.

Is mijn persoonlijke ervaring natuurlijk, er zijn nog veel mensen die online klagen over de x700 en evenveel die reageren dat zij nog nooit een probleem gehad hebben.. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Voor 109.- incl verzending van eBay opgepikt uit de UK. Had verwacht nog douane en BTW te moeten betalen maar dat is niet gebeurt, heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cht12440/IMG-20250402-185547.jpg

Voor die prijs echt top, zeker aangezien er bij deze specifieke vol. 5 nog een aantal bonus films bij zitten vanwege het 100 jarige bestaan van Columbia. Naast de zes 4K UHD's die op de doos staan zitten onderstaande films uit de 1920's er dus ook bij waarvan 3 in 4K SDR.

The Price She Paid 4K
Ladies of Leisure 4K,
The Scarlet Lady 4K,
The Belle of Broadway BD
The Desert Bride BD

https://www.blu-ray.com/m...lume-5-4K-Blu-ray/367152/

Happy days _/-\o_

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:24
ReVision. schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:57:
Voor 109.- incl verzending van eBay opgepikt uit de UK. Had verwacht nog douane en BTW te moeten betalen maar dat is niet gebeurt, heerlijk!

[Afbeelding]

Voor die prijs echt top, zeker aangezien er bij deze specifieke vol. 5 nog een aantal bonus films bij zitten vanwege het 100 jarige bestaan van Columbia. Naast de zes 4K UHD's die op de doos staan zitten onderstaande films uit de 1920's er dus ook bij waarvan 3 in 4K SDR.
Hier ook net binnen, van amazon.it voor 122 incl. verzenden. Nu nog ergens deel 4 gunstig aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Geen 4k, maar als iemand mij kan vertellen waar ik de UK release van Batman Yakuza in de pre-order kan zetten dan ben ik blij. Op de een of andere manier wordt deze release niet verscheept vanuit Amazon ( normaliter altijd wel ).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:14:
Geen 4k, maar als iemand mij kan vertellen waar ik de UK release van Batman Yakuza in de pre-order kan zetten dan ben ik blij. Op de een of andere manier wordt deze release niet verscheept vanuit Amazon ( normaliter altijd wel ).
De Blu-ray zie ik inderdaad zo snel niet waar je die kan bestellen maar de 4K versie is te pre-orderen op Zavvi.nl

https://www.zavvi.nl/blu-...4k-ultra-hd/16175885.html

Overigens komt dit wel vaker voor bij Amazon bij pre-orders, en dan een paar dagen later of rond release tijd dan zijn ze wel te bestellen daar.

[ Voor 11% gewijzigd door ReVision. op 03-04-2025 12:20 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:24
CryptoNL schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:14:
https://www.rarewaves.com...ninja-vs-yakuza-league-bd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:38:
[...]

Dat is de US barcode volgens mij.
Nee het is de UK versie, zie je ook aan het logo. De barcode verwijst tevens naar de UK versie

https://www.blu-ray.com/m...za-League-Blu-ray/382414/

hoi

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 12:48
Ik heb ‘m ook gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZAYsYLmvLggKp-IVaYqM21MtIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0CBqerLaoPTUl9gX322vmOI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoKcGR-fXPgaWEvDU5vbZWHCBnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYskevcTJYv29cYHWV4Nfpmo.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Gisteren een mail ontvangen van Arrow dat mijn reservering van Fistful of dollars LE 4K langer op zich laat wachten. Opgeschoven naar 12 mei. Als troost vanmorgen maar bij Arrow 4 andere titels gekocht. 12 monkeys, True Romance, Cinema Paradiso en Time Bandits.
Langzaam aan begint de 4K collectie groter te worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Mail van Arrow Films (UK versie) dat er veel korting was op films.
Donnie Darko en The Long Good Friday nog niet gezien, word dus een keer tijd.
En The Wolf of Wallstreet, om de Blu-ray mee te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Misery is een heerlijke 4k UHD transfer. Ziet er voor een film van 35 jaar oud geweldig uit.
En de film is ook erg goed. Aanrader.

Dune 2 ook nog eens herbekeken. Had hem tot nu toe enkel in cinema gezien (imax).
Blijf bij mijn eerste standpunt. Visueel en audiovisueel verbluffend. Als film blijf ik op mijn honger zitten. En hadden ze nu echt die final boss fight niet wat duidelijker kunnen in beeld brengen... Gaat zo snel dat je er kop noch staart aan krijgt wat ze met hun messen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:05:
Misery is een heerlijke 4k UHD transfer. Ziet er voor een film van 35 jaar oud geweldig uit.
En de film is ook erg goed. Aanrader.
Welke release heb je? Is dat de US Kino Lorber of de Duitse Capelight versie, Ik twijfel namelijk nog een beetje. Vooral omdat die Capelight release weer zo'n achterlijke mediabook is waar ik echt een hekel aan heb. Maar die kan ik dan weer wel eens stuk goedkoper krijgen dan de Kino als ik hem moet importeren.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb de Kino Lorber gezien.

Let wel : ze vinden blijkbaar de Capelight beter : https://forum.blu-ray.com...read.php?t=341509&page=17

[ Voor 65% gewijzigd door daffie82 op 07-04-2025 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb er hier een tijdje terug al naar gehint in een reactie naar @ReVision. met een reddit draadje.
Ik heb dit ook gedaan voor een deel van mijn collectie. Ben er heel blij mee. Voelt alsof je in vinyl of cd bakken aan het kijken bent. En de plaats die je wint, is fenomenaal.
Ik had sowieso niet de plaats om alles mooi zichtbaar in kasten te zetten, dit is een prachtig alternatief imo.
De discs zelf zitten nog in een extra hoesje met vilt waar je er 2 in kunt steken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lpr0sQduQ_fWE0x0MxYEiLmlhhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpQs2jgQlcb52II9nD4ZQ8bp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 07-04-2025 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:56:
Ik heb er hier een tijdje terug al naar gehint in een reactie naar @ReVision. met een reddit draadje.
Ik heb dit ook gedaan voor een deel van mijn collectie. Ben er heel blij mee. Voelt alsof je in vinyl of cd bakken aan het kijken bent. En de plaats die je wint, is fenomenaal.
Ik had sowieso niet de plaats om alles mooi zichtbaar in kasten te zetten, dit is een prachtig alternatief imo.
De discs zelf zitten nog in een extra hoesje met vilt waar je er 2 in kunt steken.
[Afbeelding]
De charme van een blu-ray collectie vind ik nou juist dat je ze ook kunt uitstallen, met ook een mooi plekje voor alle special/collectors editions en boxsets. Maar ja, op een gegeven moment wordt die collectie zo groot, dat je wel bijna moet. En ik heb daarnaast ook nog een flinke verzameling CD’s en LP’s! :+

En… er waren in jouw geval in ieder geval 2 4K blu-ray schijfjes waarbij je geen box had. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 07-04-2025 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt. Zie je ook stukje van aan de rechterkant op de foto ;)

Alle boxen en speciale edities heb ik trouwens niet zo opgeborgen.

[ Voor 36% gewijzigd door daffie82 op 07-04-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:09:
De charme van een blu-ray collectie vind ik nou juist dat je ze ook kunt uitstallen, met ook een mooi plekje voor alle special/collectors editions en boxsets. Maar ja, op een gegeven moment wordt die collectie zo groot, dat je wel bijna moet. En ik heb daarnaast ook nog een flinke verzameling CD’s en LP’s! :+

En… er waren in jouw geval in ieder geval 2 4K blu-ray schijfjes waarbij je geen box had. ;)
Precies hoe ik er ook in sta, ik vind het juist fijn om mijn hele collectie uit te stallen, heb ik ook bij mijn LP's gedaan dat zijn er ook ruim 500 in een kast :)

Ik vind die bakken en sleeves wel een handige oplossing zodra ik ruimte te kort heb om dan de minder boeiende en goedkopere standaard blu-rays die ik toch niet zo vaak kijk in op te bergen. Al denk ik persoonlijk dan eerder dat ik gewoon de collectie wat uit dun en wat films verkoop. Als ik ze toch niet boeiend genoeg vind of vaak genoeg kijk dan kan ik ze net zo goed weg doen. Naast ruimte levert dat ook weer een beetje geld op ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn doos met regular blurays is ook voller. Daar heb ik alleen geen foto van gemaakt.

Snap je punt wel. Maar ik heb echt de plaats niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik heb het laatst nog met mijn vrouw over gehad om toch eens een slaapkamer te voorzien van kasten om de films uit te stallen. Alles ligt nu in transparante bakken achter de knieschotten op zolder. Nadeel is dat het te licht op de slaapkamers is waardoor je altijd het gordijn dicht moet houden ivm verkleuring door het zonlicht. Dat houdt mij nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50
Waarschijnlijk niet helemaal het topic, maar ik wil eigenlijk mijn blu-ray collectie gaan digitaliseren. Zodat ik deze gewoon via Plex kan afspelen. Meer mensen die dit hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
tiswat schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:22:
Waarschijnlijk niet helemaal het topic, maar ik wil eigenlijk mijn blu-ray collectie gaan digitaliseren. Zodat ik deze gewoon via Plex kan afspelen. Meer mensen die dit hebben gedaan?
Niet voor gebruik met Plex, maar verder ja. Mijn UHD films niet meer, maar series nog wel.
Blu-ray en soms DVD nog allemaal.

Ik gebruik er MKVToolnix voor, voor het remuxen en DVDFab Passkey voor het descrypten. van Blu-ray en UHD Blu-ray.
DVD doe ik met MakeMKV? Ben de naam even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Als je ze wilt verkopen geef maar een gil :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:52:
[...]

Als je ze wilt verkopen geef maar een gil :)
Mwah, weet niet of je heel blij word van een hoop Disney films. :P
Doe het voornamelijk voor mijn dochter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
tiswat schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:06:
[...]

Mwah, weet niet of je heel blij word van een hoop Disney films. :P
Doe het voornamelijk voor mijn dochter.
Ja hoor. Verzamel van alles ( teller staat op 3500+ ) _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ik rip alles met MakeMKV en speel het af met MPV (meest complete speler qua tonemapping, soort van Dobly Vision ondersteuning en upscaling). De HTPC staat in het tv meubel dus geen server.

Meeste speel ik nog wel af op een UHD speler.

Zavvi heeft een 2 voor 35 euro actie met films die normaal los al richting die prijs gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Gundogan op 09-04-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Thanks voor de reacties! Had inderdaad ook al het een en ander gezien over makemkv. Heb ook een Blu-Ray lezer gekocht die een specifieke firmware heeft ivm de beveiliging op de discs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Campo di Casa
Vandaag binnen gekregen van Arrow. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzOQgT5PGnk1oQNEFcH6Y3yCiTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5Q3tDkMZCRtgmzLTp2TI5GH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

betalen jullie extra import en/of douane kosten op zavvi.nl ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:45:
Nee nog nooit, zou ook niet moeten als ik hun FAQ goed heb gelezen.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:29

De Nelis

en anders maar niet...

Nog nooit dergelijke kosten hoeven betalen bij Zavvi

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb nog maar één order bij hun geplaatst van 3 blu-rays waarvan er nog maar eentje is geleverd. Niets van import en/of douane kosten.

N.a.v, de Brexit staat er dit.
Voor klanten binnen de Europese Unie, zal het merendeel van onze producten vanuit ons distributiecentrum binnen de EU verzonden worden en hierdoor zullen bestellingen bij ons zoals gewoonlijk doorgaan.

Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u.
Maar er staat ook nog..
Als uw afleveradres zich binnen het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, worden geen extra belastingen aan u doorberekend. Als uw afleveradres zich buiten het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, kan het zijn dat u onderworpen wordt aan invoerrechten en heffingen (inclusief BTW), die worden geheven nadat een levering het land van bestemming bereikt. Dergelijke extra kosten dienen door u gedragen te worden (als uw leveringsadres binnen de Europese Unie ('EU') ligt, zie 'Inklaringsverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen'). U dient er rekening mee te houden dat het douanebeleid sterk per land kan verschillen. Wij raden u aan contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor verdere informatie.
Dat lijkt mij in tegenspraak?

Maar even verderop staat dit…
Douaneverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen
Voor leveringen aan adressen binnen de EU bent u de importeur van de goederen en bent u aansprakelijk voor alle rechten, tarieven of belastingen die door een douane-instantie in rekening worden gebracht. Door akkoord te gaan met deze voorwaarden machtigt u ons hierbij om onze aangewezen vervoerder(s) aan te wijzen om namens u de douaneformaliteiten te vervullen, met inbegrip van de betaling van eventuele rechten, tarieven of belastingen aan de bevoegde douaneautoriteit. Wij hebben deze bedragen bij u geïncasseerd als onderdeel van uw aankoop, maar voor alle duidelijkheid: wij verstrekken deze goederen niet op basis van 'Delivered Duty Paid', omdat u als importeur aansprakelijk blijft voor deze bedragen aan de juiste douaneautoriteit.
Aangezien ze geen DDP hanteren als incoterm, kun je dus pech hebben. Wel bijzonder dat ze deze bedragen wel al hebben geïncasseerd als onderdeel van uw aankoop maar geen DDP hanteren. Ik werk al bijna 30 jaar met douane systemen. 8)

[ Voor 59% gewijzigd door PatrickC op 10-04-2025 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://collider.com/david-fincher-se7en-4k-ai/

I'm working on Fight Club right now, but it's a costly process. It takes a lot longer than I thought it was gonna take, in both cases, both Se7en and Panic Room. It's really a question of who wants to endure because it's hundreds of thousands of dollars.

Nog even geduld voor Fight Club.

[ Voor 76% gewijzigd door daffie82 op 11-04-2025 10:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Over Zavvi gesproken, bezorger is net half uurtje geleden langs geweest met twee pakjes van Zavvi.
Wederom geen enkel issue met douane of extra kosten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Kv0Bhrs/IMG-20250411-111559.jpg

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ik heb ook nooit extra kosten bij Zavvi gehad. Gaat met Fedex (VK) -> PostNL (NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 15:54
Ik heb meerdere keren gehad dat ik douane kosten moest betalen bij Zavvi. Na contact met klantenservice overigens wel teruggekregen hoor, maar iets om rekening mee te houden dat het wat meer moeite kan kosten. Maar dat was alweer een tijd terug, misschien hebben ze ondertussen hun processen verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Goudstalen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:37:
Ik heb meerdere keren gehad dat ik douane kosten moest betalen bij Zavvi. Na contact met klantenservice overigens wel teruggekregen hoor, maar iets om rekening mee te houden dat het wat meer moeite kan kosten. Maar dat was alweer een tijd terug, misschien hebben ze ondertussen hun processen verbeterd.
Was dat wel bij Zavvi.nl want vroeger was had je ook Zavvi.co.uk en dat is nu zavvi.com geworden. In de tijd van zavvi.co.uk heb ik ook wel eens een keer douane heffing gehad en terug gekregen maar dat is echt al meer 6 jaar geleden en nog voor Covid.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 15:54
ReVision. schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:54:
[...]

Was dat wel bij Zavvi.nl want vroeger was had je ook Zavvi.co.uk en dat is nu zavvi.com geworden. In de tijd van zavvi.co.uk heb ik ook wel eens een keer douane heffing gehad en terug gekregen maar dat is echt al meer 6 jaar geleden en nog voor Covid.
Volgens mij wel Zavvi.nl, maar goed dat was volgens mij net na brexit dus daar zal het ook mee te maken gehad hebben. Goed om te horen dat mensen nu geen last meer hebben van douane kosten, dat was toen de reden voor mij om daar niet meer te bestellen, maar dan kan ik daar nu wel weer eens rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik ben wel Belg, hopelijk maakt dat geen verschil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Er heeft mij iemand hier recent geïnspireerd... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZjDFYh7B94Id9AlkVeITmDpvkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNNFOugiRVdIuSmNPL412hML.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85Gsb0Eww92KVmXp1ATJ2Ii1UlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddHdawGqU2kR3DARLIsRnToS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyhqqYU7kyZvj89iBZfSJhOmKa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sg6mZspPBiPGO32kyARrVjy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Civil war is visueel en audiovisueel echt verbluffend. Blijkbaar ook met 8k cameras gefilmd als ik de review op bluray.com mag geloven. Dat zie je ook wel. Enorm veel detail. Lijkt wel of je de hele tijd zelf door een venster kijkt. Wel vrij donker omdat de color grading op een 1000 nits master display is gedaan (als ze op 4000 nits master display gedaan worden, is de film altijd helderder). Zeker dus in een heel donkere kamer kijken als je een OLED hebt.

Jammer dat de film an sich wat door de mand valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Hoe een film is, is voor iedereen altijd persoonlijk, natuurlijk.
Ik vond het een interessante film.
Maar zeker niet voor iedereen.

[ Voor 13% gewijzigd door freshy98 op 13-04-2025 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

"Neverending story" is ook een aanrader. Ze hebben dat verbluffend gerestaureerd. Voor een film van 1984 ziet het er echt geweldig uit.

Jammer dat de audio matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is er al een 4k announced voor gravity uit 2013?

Eentje die echt wel knap zou zijn in 4k Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:59:

Die kijk ik toch liever in 3D op mijn Quest 3. 8) Maar een mooie 4K DV release zou zeker gewenst zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
daffie82 schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:59:

Je bedoel "aangekondigd"? ;-)
Maar eens, deze wil ik ook wel op 4K met Dolby Vision, en Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
freshy98 schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:35:

Je bedoel "aangekondigd"? ;-)
Maar eens, deze wil ik ook wel op 4K met Dolby Vision, en Atmos.
Ik snap dat iedereen graag het nieuwste van het nieuwste wil met o.a. Atmos. Maar dit is nu precies een film waarbij dat niets toevoegd. Het geluid van de film bestaat voornamelijk uit veel stilte, 1 op 1 dialogen en een soundtrack.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:45:
[...]

Ik snap dat iedereen graag het nieuwste van het nieuwste wil met o.a. Atmos. Maar dit is nu precies een film waarbij dat niets toevoegd. Het geluid van de film bestaat voornamelijk uit veel stilte, 1 op 1 dialogen en een soundtrack.
Ik zeg ook niet dat Atmos iets toevoegd aan de dialogen, maar de scenes er buiten zou dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:45:
[...]

Ik heb meer voor de grap twee oude logitech speakers gekanteld gezet op de fronts. Puur alleen om de Atmos indicatie te krijgen op mijn reciever. 8) Meestal komt er geen geluid uit.

In een goede setup kan Atmos en DTS:X wel wat toevoegen maar dan ga je denk ik meer naar een aparte film ruimte toe waar je meerdere speakers in het plafon kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zelfs op mijn Samsung soundbar set Q990D heeft een Atmos track een duidelijk hoorbare meerwaarde. Als er veel gebruik gemaakt wordt van de height channels natuurlijk. Zoals Civil War bijvoorbeeld.

[ Voor 38% gewijzigd door daffie82 op 14-04-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:26:
[...]

Die kijk ik toch liever in 3D op mijn Quest 3. 8) Maar een mooie 4K DV release zou zeker gewenst zijn. :P
Ik heb de 3D van Gravity hier liggen. Maar mijn huidige tv ondersteunt dat niet.

Hoe werkt dat met zo een Quest als je een brildrager bent? Want met 2 brillen over elkaar vond ik altijd vreselijk irritant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:01:
[...]

Ik heb de 3D van Gravity hier liggen. Maar mijn huidige tv ondersteunt dat niet.

Hoe werkt dat met zo een Quest als je een brildrager bent? Want met 2 brillen over elkaar vond ik altijd vreselijk irritant :+
Mijn oude 50” Panasonic Plasma had 3D ondersteuning , maar helaas door blikseminslag ‘overleden’. Mijn huidige LG C2 heeft helaas geen 3D ondersteuning meer… ik baal er nog steeds van dat 3D support verdwenen is op TV’s.. ik heb een flinke verzameling 3D blu-rays namelijk.

Maar… de Quest 3 maakt 3D kijken weer een feestje… en dat met een schermgrootte van een bioscoop! 8)
Ik heb contactlenzen, dus geen last van 2 brillen. Maar je kunt ook lenzen kopen die je dan in de Quest 3 monteert. Dan kun je je bril afzetten. Bijvoorbeeld: https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/meta-quest3

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste