Barryvdh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:43:
[...]
Mja ik vind het allemaal maar verwarrend, dat Profile 7 enzo. Ik heb wel AMB6+ met CPM build, maar mijn TV (s95B) ondersteunt geen DV. Dus wel Player-Led met de CPM build, maar als ik film goed begrijp is de HDR10 layer meestal 600 of 1000 nits max. Nu is mijn TV sowieso niet veel brighter volgens mij (2 en 10% peaks zitten net boven de 900), dus heb mijn CPM settings ook ingesteld op een peak van 936. Weet niet of het dus echt nog veel verschil maakt.
Desondanks zien 4k blurays (en ook sommige streams) er nog steeds prachtig en erg bright uit

Moet wel iets te upgraden blijven ook over paar jaar natuurlijk

Deze video ging vooral over het feit dat ook erg bright TV's die hoge pieken tot 2500 nits kunnen weergeven, hun voordeel halen met Dolby Vision. Het is niet zo dat je er dan niks meer aan hebt. In tegendeel.
Het is ook gewoon heel verwarrend hoor. Heb je helemaal gelijk in. Ben er al een hele tijd mee bezig, heb ook al ongelooflijk veel vragen aan RESET gesteld. Maar het boeit mij wel enorm.
Zeker met zijn Dovi_tools pakket waarmee je zijn DoVi RPU's ook kan injecten in een HDR10 release. Dat is echt een meerwaarde op een LG TV die Dolby Vision TV LED ondersteunt. Je HDR10 film wordt dan omgezet naar DV. Dat is veel beter en accurater dan het te laten omzetten via de VS10 engine.
Maar we gaan nu wel aardig offtopic trouwens. Als je wat meer info wil, stuur maar een bericht.
[
Voor 3% gewijzigd door
daffie82 op 08-05-2025 10:46
]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)