Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

PatrickC schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:28:
[...]

Mijn oude 50” Panasonic Plasma had 3D ondersteuning , maar helaas door blikseminslag ‘overleden’. Mijn huidige LG C2 heeft helaas geen 3D ondersteuning meer… ik baal er nog steeds van dat 3D support verdwenen is op TV’s.. ik heb een flinke verzameling 3D blu-rays namelijk.

Maar… de Quest 3 maakt 3D kijken weer een feestje… en dat met een schermgrootte van een bioscoop! 8)
Ik heb contactlenzen, dus geen last van 2 brillen. Maar je kunt ook lenzen kopen die je dan in de Quest 3 monteert. Dan kun je je bril afzetten. Bijvoorbeeld: https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/meta-quest3
Dat moet ik ook maar eens proberen... Mijn Quest3 ligt een beetje stof te happen.
Is er ergens een guide hoe dit aan de praat te krijgen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:33:
[...]

Dat moet ik ook maar eens proberen... Mijn Quest3 ligt een beetje stof te happen.
Is er ergens een guide hoe dit aan de praat te krijgen?
Je moet met MakeMKV de blu-ray rippen en dan ervoor zorgen dat je de 3D video stream (MVC) selecteert.
Hierna de mkv kijken met de 4XVR Premium app op de Quest 3. Die app ondersteunt namelijk 3D MVC decoding, dus dan hoef je niet eerst te decoden naar bijvoorbeeld 3D SBS.
https://forum.makemkv.com...iewtopic.php?f=22&t=23562

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 15-04-2025 18:14 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Criterion komt eindelijk met de Barry Lyndon 4K UHD met Dolby Vision *O*
https://www.blu-ray.com/m...Lyndon-4K-Blu-ray/386341/

Kan ik mijn huidige Criterion blu-ray mooi in de verkoop gooien straks.

edit:
The Big Heat en de François Truffaut boxset gaan ook op de wishlist en komen hier zeker in de collectie :)
https://www.criterion.com/shop/browse?popular=coming-soon

edit2:
Kindom of Heaven komt dan ook finally naar 4K UHD (op dit moment enkel US release in Steelbook)
https://www.blu-ray.com/m...Heaven-4K-Blu-ray/386028/

[ Voor 48% gewijzigd door ReVision. op 16-04-2025 09:15 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:16

freshy98

Atari

Kingdom of Heaven ben ik erg benieuwd naar.
US release vind ik prima. Koop daar toch bijna alles tegenwoordig :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:53

Gundogan

Rip and tear, until it is done

En de (veel betere) extended cut. *O*

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Dat ook, idd. Erg blij mee.
En in 4K UHD, ipv alleen Blu-ray.
Echt een hekel aan als dat gebeurt, zoals met Zodiac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46

daffie82

Minisforum UM773 Lite

freshy98 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:13:
Dat ook, idd. Erg blij mee.
En in 4K UHD, ipv alleen Blu-ray.
Echt een hekel aan als dat gebeurt, zoals met Zodiac.
Zodiac heeft toch een 4k UHD release?
https://www.blu-ray.com/movies/Zodiac-4K-Blu-ray/367613/

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
De extended edition van de film staat enkel op de blu-ray en The Theatrical Cut op de 4K UHD

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:42:
[...]

De extended edition van de film staat enkel op de blu-ray en The Theatrical Cut op de 4K UHD
Ah op die fiets.
sorry, had hem even niet ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

En het is juist de Extended Cut die je wilt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 14:19
ReVision. schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:23:
edit2:
Kindom of Heaven komt dan ook finally naar 4K UHD (op dit moment enkel US release in Steelbook)
Ja!! Er is teveel leuks als je net bent begonnen met verzamelen haha!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Net wat films binnen gekregen via Bol.com.
Onder andere Nosferatu. Wat een Blu-ray blijkt te zijn ipv de 4K versie, die Bol.com helemaal niet verkoopt.

Mijn fout natuurlijk, want niet goed genoeg gekeken.
Maar de hoes lijkt opt de 4K versie, met als tweede foto die van de blauwe Blu-ray versie.
Maar dat had ik natuurlijk pas door nadat ik het plastic er al afgehaald had.

Zoiets had ik met Death Becomes Her ook al weer (niet via Bol.com).
Zit in een zwart blu-ray doosje ipv een blauwe. En uiteraard kwam de 4K versie een paar maanden later uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyD84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-04 23:09
Oppassen bij Boekenvoordeel.nl op het moment met de 2 voor 30 euro-actie. Gisteravond twee steelbooks gekocht, maar ze hebben gewoon de normale versies opgestuurd. Covers op de website kloppen dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
TommyD84 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:57:
Oppassen bij Boekenvoordeel.nl op het moment met de 2 voor 30 euro-actie. Gisteravond twee steelbooks gekocht, maar ze hebben gewoon de normale versies opgestuurd. Covers op de website kloppen dus niet.
Ik weet niet wat je hebt gekocht maar ik zie bij vrijwel elke film gewoon een EAN staan dus je had het gemakkelijk kunnen controleren. Nergens in de titel of tekst van de films staat dat het om een Steelbook gaat ook.

Je moet sowieso nooit van plaatjes van covers uitgaan, dat is een beginners fout ;)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyD84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-04 23:09
ReVision. schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:09:
[...]

Ik weet niet wat je hebt gekocht maar ik zie bij vrijwel elke film gewoon een EAN staan dus je had het gemakkelijk kunnen controleren. Nergens in de titel of tekst van de films staat dat het om een Steelbook gaat ook.

Je moet sowieso nooit van plaatjes van covers uitgaan, dat is een beginners fout ;)
Precies. Je weet niet wat ik gekocht heb. Daar staan nou net geen EAN-codes bij. Anders had ik dat uiteraard gecheckt op de bij ons allen bekende website. Ach, het was een gokje waard. Ik had de films ook al, maar niet in de steelbook-variant. Toch bedankt voor het toevoegen van je waardevolle hersenspinsels.

Voor de overige mensen in dit topic: ik behoed jullie graag voor eventuele teleurstellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyD84 op 18-04-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:02
ReVision. schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:23:
Deze heb ik zelf nog niet gezien. Ik heb wel gehoord dat het een erg goede film is. Gelukkig ben ik tegen die tijd nog in de VS. Zou mooi staan naast mijn exemplaren van The Message en Lion of the Desert.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@TommyD84 geen reden om zo geïrriteerd te reageren. Als er 1 iemand hier een toegevoegde waarde is, is het wel @ReVision.

Bedankt voor de waarschuwing. Dat is inderdaad goed dat je het meldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sneakers heeft een hele goede PQ. en een erg vermakelijke film.

[ Voor 188% gewijzigd door Farabi op 23-04-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waar blijven terrence malick uhd's overigens? het materiaal van deze man is juist bedoeld voor dit wereldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:49:
waar blijven terrence malick uhd's overigens? het materiaal van deze man is juist bedoeld voor dit wereldje.
Ik heb Days of Heaven 4K van Criterion maar volgens mij is dat de enige op het moment. Ik zou ook heel graag The Thin Red Line, Badlands en The Tree of Life in 4K UHD willen hebben inderdaad.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ReVision. schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:02:
[...]

Ik heb Days of Heaven 4K van Criterion maar volgens mij is dat de enige op het moment. Ik zou ook heel graag The Thin Red Line, Badlands en The Tree of Life in 4K UHD willen hebben inderdaad.
zijn nieuwste way of the wind is nergens te verkrijgen? terwijl het al een jaar oud is. waar moeten we deze zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:06:
[...]

zijn nieuwste way of the wind is nergens te verkrijgen? terwijl het al een jaar oud is. waar moeten we deze zien?
Although filming was completed in 2019, the movie is still being edited by director Terrence Malick as of 2023. Update: As of January 2025, Malick has still not finished the editing of The Way Of The Wind, though there are reports it might premiere at the Cannes Film Festival in May, 2025.
https://www.imdb.com/title/tt10937004/

De film is nog niet uit, maar misschien dus in Cannes. Als er eventueel een fysieke release komt zal dat verwacht ik pas eind van het jaar / volgend jaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 25-04-2025 11:09 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://shop.umbrellaent.com.au/

iemand hier al eens iets besteld?
Moest je dan nog tax + douane kosten betalen?
Op hun website staat
''International customers will be responsible for any import duties, taxes or any other import related costs.''

maar ik vraag even na hier of dit ook effectief gebeurt bij leveringen naar Europa (NL / BE) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ga er maar vanuit van wel ja, ik bestel daarom mijn Umbrella releases via een andere weg zodat ik daar geen last van heb. :)

Eind Mei komt als het goed is ook The Fall 4K UHD binnen :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:50:
Ga er maar vanuit van wel ja, ik bestel daarom mijn Umbrella releases via een andere weg zodat ik daar geen last van heb. :)

Eind Mei komt als het goed is ook The Fall 4K UHD binnen :)
Daar was ik voor aan het kijken ja... ;)
Ga hem toch maar via Umbrella site bestellen. De regular editie.

Van waar heb jij besteld? Amazon.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:00:
[...]

Daar was ik voor aan het kijken ja... ;)
Ga hem toch maar via Umbrella site bestellen. De regular editie.

Van waar heb jij besteld? Amazon.com?
Nee, via Marktplaat een inkoper die zakelijk films importeert en dus geen BTW kosten hoeft te betalen. Via hem koop ik bijna elke maand wel wat import films uit verschillende landen. Bij amazon.com betaal je ook gewoon BTW en verzendkosten enzo.

Heb via hem al drie verschillende Umbrella releases gekocht en ook veel uit de US en wat releases uit Japan

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 25-04-2025 12:05 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
Ik heb al meerdere malen bij Rarewaves besteld en daar nog nooit additionele kosten gehad. Wel een keer een beschadigde zending maar die werd netjes omgeruild en retourkosten richting VK werden vergoed.

Duurt gemiddeld wel twee weken voordat je een bestelling binnen hebt, dus iets meer geduld dan de welbekende Amazon en Bol levertijden.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Schizo007nl schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:10:
Ik heb al meerdere malen bij Rarewaves besteld en daar nog nooit additionele kosten gehad. Wel een keer een beschadigde zending maar die werd netjes omgeruild en retourkosten richting VK werden vergoed.

Duurt gemiddeld wel twee weken voordat je een bestelling binnen hebt, dus iets meer geduld dan de welbekende Amazon en Bol levertijden.
Helaas verkoopt Rarewaves geen releases van Umbrella uit Australie, anders was dat natuurlijk een mooie optie. Ik heb zelf wel paar keer een issue gehad gehad dat een bestelling van Rarewaves niet aankwam en een ander die onvolledig was. Kreeg uiteraard wel mijn geld terug, maar was wel frustrerend allemaal.

Maar gelukkig ook andere keren alles gewoon netjes binnengekomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 25-04-2025 12:15 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geen HDR voor Flow 4k ... :(

I also contacted Curzon by e-mail, and they told to me that Flow will be encoded by VDMS, the same thing that they told you! This really will be the UHD to get for best picture quality!

I also asked them about HDR. They told me that the production company and international licensors only produced an SDR version of the film, which is approved by Gints Zilbalodis.
Source : https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=384166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:34:
Geen HDR voor Flow 4k ... :(

I also contacted Curzon by e-mail, and they told to me that Flow will be encoded by VDMS, the same thing that they told you! This really will be the UHD to get for best picture quality!

I also asked them about HDR. They told me that the production company and international licensors only produced an SDR version of the film, which is approved by Gints Zilbalodis.
Source : https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=384166
dit begint echt een trend te worden. heel kwalijk. even off-topic maar ik merk dat ze zelfs bij nieuwere games HDR eruit laten.

even in de gaten houden of deze films eventueel wel een HDR versie krijgen op streamingsplatformen in de toekomst. misschien begint dit een soort exclusieve deal te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 25-04-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:51:
even in de gaten houden of deze films eventueel wel een HDR versie krijgen op streamingsplatformen in de toekomst.
Voor ''Flow'' in ieder geval niet. Die tekst lijkt mij duidelijk daaromtrent...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kimberly
Gaat lekker met verzamelen hier, er is veel moois te krijgen!

Deze kwam zojuist binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzOSiQr6eBi6pD_ndxtz1jRTTdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAUNMIj6JA7079Jd4Ctjd9cS.jpg?f=fotoalbum_large

En nu is dit het totaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26qRSxHqzeVBy3p1DICQZbDkTfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKdSUvd33pMHFYV0kf2msbxV.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCI1ugYSG-VfCwIVEymKzPgJtJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAnAdIPcN1GfbGvd8srg1eCp.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een jaren '90 pareltje binnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 12:23
Kimberly schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:17:
Gaat lekker met verzamelen hier, er is veel moois te krijgen!

Deze kwam zojuist binnen:

[Afbeelding]

En nu is dit het totaal!

[Afbeelding]
Zeer mooi! Waar heb je die gehaald? Ik ga in mei naar Londen, maar denk dat ie in fysieke stores moeilijk te vinden is voor een goede prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
Matey schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:37:
[...]

Zeer mooi! Waar heb je die gehaald? Ik ga in mei naar Londen, maar denk dat ie in fysieke stores moeilijk te vinden is voor een goede prijs.
Deze is op dit moment voor 136,- euro verkrijgbaar op Bol.com :)

https://www.bol.com/nl/nl...JAhQ.4_14.17.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kimberly schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:53:
[...]

Deze is op dit moment voor 136,- euro verkrijgbaar op Bol.com :)

https://www.bol.com/nl/nl...JAhQ.4_14.17.ProductTitle
Waarom zou je dat doen als hij op amazon.nl voor de helft staat. Of mis ik wat?

https://www.amazon.nl/dp/B08KJDCBNV

Heb ze zelf trouwens voor 40 euro gekocht in een promotie tijdje terug.

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 28-04-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
daffie82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:57:
[...]

Waarom zou je dat doen als hij op amazon.nl voor de helft staat. Of mis ik wat?

https://www.amazon.nl/dp/B08KJDCBNV

Heb ze zelf trouwens voor 40 euro gekocht in een promotie tijdje terug.
Beetje domme opmerking.

Je vergelijkt twee verschillende producten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kimberly schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:02:
[...]

Beetje domme opmerking.

Je vergelijkt twee verschillende producten..
Hoezo? Het is hetzelfde product, alleen de verpakking is anders.

Maar goed, moet iedereen zelf weten hoeveel ze voor verpakking willen betalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
daffie82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:03:
[...]

Hoezo? Het is hetzelfde product, alleen de verpakking is anders.

Maar goed, moet iedereen zelf weten hoeveel ze voor verpakking willen betalen ;)
Hoe kan iets met een andere verpakking hetzelfde zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Kimberly
je luistert niet. Het PRODUCT is hetzelfde. De discs, met de inhoud (de films dus), zijn exact hetzelfde volgens mij.
Alleen heb je bij het ene een metalen doosje in plaats van een plastieken.
Dus ja, alleen de verpakking is anders.

Edit : maakt verder ook niet uit he, geen waardeoordeel of zo. Ik zou het er zelf NOOIT voor geven. Maar dat moet iedereen zelf weten.

[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 28-04-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
daffie82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:07:
@Kimberly
je luistert niet. Het PRODUCT is hetzelfde. De discs, met de inhoud (de films dus), zijn exact hetzelfde volgens mij.
Alleen heb je bij het ene een metalen doosje in plaats van een plastieken.
Dus ja, alleen de verpakking is anders.
Het product is het geheel, dus ook de verpakking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:30
Kimberly schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:14:
[...]

Klopt, als het voor jou iets uitmaakt is het onderdeel van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:54
Kimberly schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:14:
[...]

Je vergeet alleen dat er verschillende versies zijn, bv. de Amerikaanse, de Italiaanse, de Franse, de Duitse etc etc etc (it's a long list.....) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tip: er is een 3 voor $33 actie op amazon.com.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PatrickC
Daar is ie dan toch eindelijk… stond al heel lang op mijn verlanglijstje!
Het is de Italiaanse steelbook versie:
https://www.blu-ray.com/m...Arabia-4K-Blu-ray/316015/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCx_z1WiGxejZbJ4hVdxqaVoao8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkC2GHvLW0fuptYgQtBAB76b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Voor mij persoonlijk top 10 film aller tijden! Veel plezier ermee, ik ga hem binnekort ook weer opzetten :)

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:15
Kwam deze tegen op Reddit, wellicht interessant om te vergelijken of je een film perse moet kopen op Bluray of mee weg kan komen om een keer te streamen ;) https://4kfilmdb.com/4kbluray/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Meg gezien. Op zich prima, beeld mij momenten aardig en geluid ook prima.

De film zelf... tja ik vond hem wel aardig. Je weet van tevoren wat je kan verachten.

Alleen meer gore was welkom geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Barryvdh schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:03:
Kwam deze tegen op Reddit, wellicht interessant om te vergelijken of je een film perse moet kopen op Bluray of mee weg kan komen om een keer te streamen ;) https://4kfilmdb.com/4kbluray/
Staat wel nog in zijn kinderschoenen.
Slechts 256 films en ook niet alle info is bij elke film te zien.

Maar zeker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ReVision. schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:12:
[...]

11 dagen valt nog mee, dat is zeker te doen.
Mijn laatste Zavvi bestelling was een stuk minder snel

24 februari - bestelling geplaatst (artikel was op voorraad)
03 Maart - Bestelling verzonden (volgens Zavvi)
19 Maart - Pakketje pas daadwerkelijk ontvangen door FedEx
22 Maart - Pakketje afgeleverd.

[Afbeelding]

Van mij hoeft het ook zeker niet binnen een dag of een week. Maar mijn bestellingen uit de US en Australie waren nog sneller dan dit hahaha. Bij Rarewaves zijn aan de andere kant zelf nog trager en die hebben ook niet eens een trackingcode.

Maar goed, zoals ik zei zavvi is zeker prima ondanks dat je soms wat lang moet wachten.
De andere 2 4K blu-rays uit mijn 1e bestelling zijn helaas wat langer onderweg. De eerste staat als sinds 22 april op “EXPECTED FROM Zavvi Nederland” en de 2e sinds 25 april. Volgens de e-mail die ik heb ontvangen bij verzending staat een verwachte levering tussen 2 en 5 mei voor de 1e en tussen 6 en 7 mei voor de 2e. Dat gaan ze zo zeker niet halen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
Even een vraagje tussendoor, ik speel mn UHD’s momenteel af op mn ps5. Gaat prima, al trilt ie soms net op n frequentie dat die resoneert en er een hard tril geluid uit komt, en vind ik een controller nou niet de fijnste remote. Nu is t ter spraken gekomen dat ik mn ps5 bij mn vriendin neerzet omdat het gamen op haar ps4 slim toch echt wel wat te wensen over laat.

Hierdoor zat ik al even te kijken naar n nieuwe speler, en kwam al snel uit op de gouden standaard namelijk de panasonic ub820, oa vanwege de auto DV. Alleen vind ik de prijs (€400 - €440) toch echt wel aan de hoge kant, zeker aangezien de ub450 voor ongeveer de helft van de prijs gaat (€200 - €220).

Wat maakt de ub820 zo veel beter dat ie het dubbele waard is? En in hoeverre is dat te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:07
Je mist dan Dolby Vision en multichannel analoge output.
Als dat niet het isue is dan kan je gewoon voor ub450 gaan.

https://www.reddit.com/r/...is_it_worth_buying/?tl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Pimmetjuuh
gewoon de Sony UBP-X800M2 ergens oppikken voor maximaal 200 euro. Kan niks tegen op qua bang for bucks IMO. Enige nadeel is dat je zelf Dolby Vision moet aanzetten, maar dat is voor mij geen issue.
Panasonic speelt je Bluray echt niet beter of mooier af.

[ Voor 50% gewijzigd door daffie82 op 05-05-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

De UB450 heeft gewoon autoswitch DV. Je mist een betere upscaler, HDR optimizer en meer subtitle opties ten opzichte van de UB820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
Gundogan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:24:
De UB450 heeft gewoon autoswitch DV. Je mist een betere upscaler, HDR optimizer en meer subtitle opties ten opzichte van de UB820.
Weet je misschien wat voor subtitle opties? Ik heb daar online niets over gevonden nog. Is het verschil in upscaling groot? En maakt een HDR optimizer erg uit? Ik heb momenteel een lcd tv maar ik wil binnen 2 jaar een oled kopen, c5-c6 of g5-g6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Pimmetjuuh schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Weet je misschien wat voor subtitle opties? Ik heb daar online niets over gevonden nog. Is het verschil in upscaling groot? En maakt een HDR optimizer erg uit? Ik heb momenteel een lcd tv maar ik wil binnen 2 jaar een oled kopen, c5-c6 of g5-g6.
Zelf geen ervaring, maar de UB820 is wel beter in upscalen dan de UB450 voor zover ik gelezen heb.
Alleen is de UB820 ook alweer uit 2018 dus als je straks een goede kwaliteit OLED koopt, lijkt het me logischer om je TV de upscaling en HDR optimalisatie te laten doen. Geen idee of dat een optie is om gewoon je output zonder upscaling naar TV te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Pimmetjuuh schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:23:
Even een vraagje tussendoor, ik speel mn UHD’s momenteel af op mn ps5. Gaat prima, al trilt ie soms net op n frequentie dat die resoneert en er een hard tril geluid uit komt, en vind ik een controller nou niet de fijnste remote. Nu is t ter spraken gekomen dat ik mn ps5 bij mn vriendin neerzet omdat het gamen op haar ps4 slim toch echt wel wat te wensen over laat.
[..]
Andere optie is natuurlijk digitaliseren van je collectie, opslaan op je NAS, JellyFin (/Emby/Plex) draaien en kastje dat ze afspeelt (Ugoos AM6B+/Shield/AppleTV). Wel iets meer werk maar houdt je van de straat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:24:
Upscalen doet mijn TV prima.
En what the hell is een HDR optimizer. De omschrijving alleen al krijg ik de kriebels van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:11:
[...]

Upscalen doet mijn TV prima.
En what the hell is een HDR optimizer. De omschrijving alleen al krijg ik de kriebels van 8)7
Geen idee. :D Ik gok dat het tonemapping is.
Barryvdh schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:56:
[...]

Zelf geen ervaring, maar de UB820 is wel beter in upscalen dan de UB450 voor zover ik gelezen heb.
Alleen is de UB820 ook alweer uit 2018 dus als je straks een goede kwaliteit OLED koopt, lijkt het me logischer om je TV de upscaling en HDR optimalisatie te laten doen. Geen idee of dat een optie is om gewoon je output zonder upscaling naar TV te sturen.
Dat idee heb ik ook. Nieuwe TV's zijn best goed in upscaling en tonemapping. Anders heb ik mijn HTPC nog waar ik volledige controle heb.

De UB450 is wel nice voor erbij vanwege DV en disc erin -> spelen zonder te klooien met instellingen en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

daffie82 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:01:
@Pimmetjuuh
gewoon de Sony UBP-X800M2 ergens oppikken voor maximaal 200 euro. Kan niks tegen op qua bang for bucks IMO. Enige nadeel is dat je zelf Dolby Vision moet aanzetten, maar dat is voor mij geen issue.
Panasonic speelt je Bluray echt niet beter of mooier af.
X800m2 heb ik ook
Enige is even checken of DV aan moet of niet
En wel jammer dat je niks met subtitels kan. Zijn soms van die koeienletters helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 21:15
@Barryvdh
Ik heb onlangs mijn sony x800 weggedaan (deze doet geen DV) en de Panasonic ub820 gekocht via HomecinemaSolutions voor een scherpe prijs. Ik moet zeggen dat de de films toch echt wel van het scherm (LG65c4) af spatten in vergelijking met de sony. Ook de dvd's zien er goed uit. Zeker de investering waard.
Ook kun je vrij veel zaken instellen/aanpassen o.a de ondertiteling.
Betreft geluid zijn beide spelers goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Sithlord76 op 05-05-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Sithlord76 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:44:
@Barryvdh
Ik heb onlangs mijn sony x800 weggedaan (deze doet geen DV) en de Panasonic ub820 gekocht via HomecinemaSolutions voor een scherpe prijs. Ik moet zeggen dat de de films toch echt wel van het scherm (LG65c4) af spatten in vergelijking met de sony. Ook de dvd's zien er goed uit. Zeker de investering waard.
Zit er veel verschil tussen je TV of de speler laten upscalen dan? Of kan je de resolutie niet van de bron doorsturen zodat TV dat upscaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sithlord76 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:44:
@Barryvdh
Heeft geen bal met die speler te maken. Zolang de speler Dovi kan doorsturen, is er geen verschil. Je C4 doet de upscaling vele malen beter. Zelfde met tone mapping trouwens.
Dat je een speler weg doet omdat hij geen Dovi kan, is meer dan terecht. Dan mis je het beste wat HDR te bieden heeft. Maar het enige verschil met die Sony is dus DV. De rest laat je beter lekker door je C4 doen. Dus gewoon source laten doorsturen "as is". Meer moet een speler niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
daffie82 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:04:
[...]

Heeft geen bal met die speler te maken. Zolang de speler Dovi kan, is er geen verschil. Je C4 doet de upscaling vele malen beter. Zelfde met tone mapping trouwens.
Dat je een speler weg doet omdat hij geen Dovi kan, is meer dan terecht. Dan mis je het beste wat HDR te bieden heeft. Maar het enige verschil met die Sony is dus DV. De rest laat je beter lekker door je C4 doen. Dus gewoon source laten doorsturen as is. Meer moet een speler niet doen.
Zover ik zie hebben ze geen ‘source resolution’ optie, alleen optie dat je de output van je speler handmatig aanpast elke keer maar dat is beetje omslachtig wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:22:
[...]

Geen idee. :D Ik gok dat het tonemapping is.
Dat is idd dynamische tonemapping en had echt wel meerwaarde in de begindagen mbt HDR10. Tegenwoordig misschien nog handig voor de meer budget toestellen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:18:
[...]

De andere 2 4K blu-rays uit mijn 1e bestelling zijn helaas wat langer onderweg. De eerste staat als sinds 22 april op “EXPECTED FROM Zavvi Nederland” en de 2e sinds 25 april. Volgens de e-mail die ik heb ontvangen bij verzending staat een verwachte levering tussen 2 en 5 mei voor de 1e en tussen 6 en 7 mei voor de 2e. Dat gaan ze zo zeker niet halen! :+
Rookie numbers :P
Shipment History
18th Apr 2025 11:35:14 EXPECTED FROM Zavvi Nederland 218
Ik wacht ook al drie weken op Rarewaves, daar heb ik tien films besteld, maar ze zijn schijnbaar allemaal los verstuurd (en op hetzelfde moment) en dus ook allemaal zonder trackingcode. Lekker handig joh dat past ook niet in mijn brievenbus 8)7

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

YouTube: Do you need Dolby Vision on a bright TV - 12 bit Full Enhancement DV...

Hulde voor RESET. Echt fantastisch wat die allemaal kent en kan. En altijd behulpzaam als je vragen hebt.

Hou er rekening mee dat dit opgenomen is met zijn camera en dat deze video in een SDR 100 nits container zit.
Dus de verschillen in het echt zijn nog veel groter. Ook een heel goede uitleg over Dolby Vision de eerste minuten. Jammer van de AI stem maar blijkbaar is zijn Engelse spraak niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Hey allemaal. Ik ben zelf net begonnen met het verzamelen van 4k UHD's van films die ik graag nog een keer zou willen zien. Nu ben ik zelf in de VS en is het volgens mij makkelijker en goedkoper om aan 4k UHD's te geraken, vooral als het gaat limited/collector's editions of standaard exemplaren met box art/achterkant volledig in het engels. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen?

Het feit dat de box art/achterkant voor mij engels moet zijn is een harde eis. Ik vind dat Nederlands, en erger nog, zowel Nederlands als Frans samen, maar niks.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
RazorMaron schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:45:
Hey allemaal. Ik ben zelf net begonnen met het verzamelen van 4k UHD's van films die ik graag nog een keer zou willen zien. Nu ben ik zelf in de VS en is het volgens mij makkelijker en goedkoper om aan 4k UHD's te geraken, vooral als het gaat limited/collector's editions of standaard exemplaren met box art/achterkant volledig in het engels. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen?

Het feit dat de box art/achterkant voor mij engels moet zijn is een harde eis. Ik vind dat Nederlands, en erger nog, zowel Nederlands als Frans samen, maar niks.
De taal van de box maakt me niet zo veel uit. Houdt er bij discs uit de VS wel rekening mee dat de standaard blu-rays die er vaak bij zitten (met de film en/of extra features) nog wel eens regio gebonden kan zijn. De 4K discs zelf zijn wel regio vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
daffie82 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:11:
YouTube: Do you need Dolby Vision on a bright TV - 12 bit Full Enhancement DV...

Hulde voor RESET. Echt fantastisch wat die allemaal kent en kan. En altijd behulpzaam als je vragen hebt.

Hou er rekening mee dat dit opgenomen is met zijn camera en dat deze video in een SDR 100 nits container zit.
Dus de verschillen in het echt zijn nog veel groter. Ook een heel goede uitleg over Dolby Vision de eerste minuten. Jammer van de AI stem maar blijkbaar is zijn Engelse spraak niet goed genoeg.
Mja ik vind het allemaal maar verwarrend, dat Profile 7 enzo. Ik heb wel AMB6+ met CPM build, maar mijn TV (s95B) ondersteunt geen DV. Dus wel Player-Led met de CPM build, maar als ik film goed begrijp is de HDR10 layer meestal 600 of 1000 nits max. Nu is mijn TV sowieso niet veel brighter volgens mij (2 en 10% peaks zitten net boven de 900), dus heb mijn CPM settings ook ingesteld op een peak van 936. Weet niet of het dus echt nog veel verschil maakt.

Desondanks zien 4k blurays (en ook sommige streams) er nog steeds prachtig en erg bright uit _/-\o_ Moet wel iets te upgraden blijven ook over paar jaar natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
De review was overigens met G5, terwijl rtings aangeeft dat de reguliere HDR10 weergave niet goed is. https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g5-oled#test_28339
Dus wellicht is het meer een G5 ding als Dolby Vision? Zou zonde van de tests zijn wel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RazorMaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1eU3tJWpriUfnx9hwtwjTsa1q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlxEfmZxJTaQzMXAr18Fllal.jpg?f=fotoalbum_large

De collectie na een maandje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Barryvdh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Mja ik vind het allemaal maar verwarrend, dat Profile 7 enzo. Ik heb wel AMB6+ met CPM build, maar mijn TV (s95B) ondersteunt geen DV. Dus wel Player-Led met de CPM build, maar als ik film goed begrijp is de HDR10 layer meestal 600 of 1000 nits max. Nu is mijn TV sowieso niet veel brighter volgens mij (2 en 10% peaks zitten net boven de 900), dus heb mijn CPM settings ook ingesteld op een peak van 936. Weet niet of het dus echt nog veel verschil maakt.

Desondanks zien 4k blurays (en ook sommige streams) er nog steeds prachtig en erg bright uit _/-\o_ Moet wel iets te upgraden blijven ook over paar jaar natuurlijk ;)
Deze video ging vooral over het feit dat ook erg bright TV's die hoge pieken tot 2500 nits kunnen weergeven, hun voordeel halen met Dolby Vision. Het is niet zo dat je er dan niks meer aan hebt. In tegendeel.

Het is ook gewoon heel verwarrend hoor. Heb je helemaal gelijk in. Ben er al een hele tijd mee bezig, heb ook al ongelooflijk veel vragen aan RESET gesteld. Maar het boeit mij wel enorm.
Zeker met zijn Dovi_tools pakket waarmee je zijn DoVi RPU's ook kan injecten in een HDR10 release. Dat is echt een meerwaarde op een LG TV die Dolby Vision TV LED ondersteunt. Je HDR10 film wordt dan omgezet naar DV. Dat is veel beter en accurater dan het te laten omzetten via de VS10 engine.
Maar we gaan nu wel aardig offtopic trouwens. Als je wat meer info wil, stuur maar een bericht.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 08-05-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
die anthony quinn collection :9~ hele vette covers ook d:)b

maar ga je alles in seal laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Farabi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:32:
[...]

die anthony quinn collection :9~ hele vette covers ook d:)b

Haal jij de seals er altijd meteen af dan? Ik laat ze er altijd omheen zitten totdat ik ze ga kijken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:35:
[...]

Haal jij de seals er altijd meteen af dan? Ik laat ze er altijd omheen zitten totdat ik ze ga kijken. 8)
ik koop nooit nieuwe blurays. alleen 2e hands.

[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 09-05-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Farabi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:32:
[...]

De Akkad + TF films wel totdat ik in Nederland ben. Deze hebben nog hun Shout folie dus dat geloof ik wel. De rest komt vanuit Amazon en die zijn weleens resealed met missende discs, dus die zal ik controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RazorMaron schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:35:
[...]

De Akkad + TF films wel totdat ik in Nederland ben. Deze hebben nog hun Shout folie dus dat geloof ik wel. De rest komt vanuit Amazon en die zijn weleens resealed met missende discs, dus die zal ik controleren.
precies, vandaar dat ik het vroeg. altijd slim om even te controleren en af te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Farabi schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:48:
[...]

dat is nogal flink aan de prijs voor Amerikaanse termen. maar dat is meestal met Shout. Ik ben al blij dat ze deze 2 vergeten titels een nieuwe leven hebben gegeven.
Ze zijn nu allebei 20$ op Shout!

Verder heeft Shout een flinke actie op overige 4k UHD titles. Ik heb geen idee in hoeverre het te doen is ze naar Nederland verzonden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:51
Iemand enig idee waarom het Allesoverfilm.nl forum *poef* verdwenen is, zonder aankondiging (of ik heb ‘m gemist).

Buiten het forum lijkt de website mij niet echt bestaansrecht te hebben….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:29
Farabi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:40:
[...]

ik koop nooit nieuwe blurays. alleen 2e hands.
Heb je daar goeie ervaringen mee dus?

Ik koop bijna alles nieuw, maar die keren dat ik 2e hands had gekocht, was de blu-ray altijd bekrast. :(

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ook al paar keer tweedehands series gekocht. Nooit zwaar bekrast. Moet je gewoon vragen hé. Desnoods foto van elke kant vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:41
GreatKingRat666 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:12:
Iemand enig idee waarom het Allesoverfilm.nl forum *poef* verdwenen is, zonder aankondiging (of ik heb ‘m gemist).

Buiten het forum lijkt de website mij niet echt bestaansrecht te hebben….
Ik was hier zelf ook door verrast. Het forum was ook niet zo actief meer als in het verleden (onder dvd.nl), maar zonder dat forum stelt de site helemaal niks meer voor. Ook niets bekend zo te zien over wanneer het weer online komt behalve wellicht in de toekomst... :-(

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste