Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Geen enkele lijst is compleet tenzij de Synapse 4K uitgave van Suspiria (1977) er ook op staat.
Dit is veruit de mooiste 4K UHD film die ik in mijn bezit heb en dit zijn er inmiddels 440+

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 11:39

freshy98

Atari

(jarig!)
"Awaken" is niet een echte film, maar prachtige beelden en muziek.
Voorgelezen door Liv Tyler.
Dolby Vision en Dolby Atmos

https://gunpowdersky.com/portfolios/awaken

https://www.amazon.nl/Awa...a-Liv-Tyler/dp/B098CX7TKW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
stevosmax schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Reservoir dogs en the thing zijn wel echte aanraders.
Topfilms en beide zijn echt wel goede 4k transfers.
Die heb ik al op blu-ray en ondanks dat het erg goede films zijn, vind ik het niet interessant genoeg om die ook nog eens op 4K blu-ray aan te schaffen, of… het moet voor een laag prijsje zijn. Ik heb laatst wel even gekeken naar Reservoir Dogs, maar vindt de goedkoopste optie nog te duur.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:26
ReVision. schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:26:
Geen enkele lijst is compleet tenzij de Synapse 4K uitgave van Suspiria (1977) er ook op staat.
Dit is veruit de mooiste 4K UHD film die ik in mijn bezit heb en dit zijn er inmiddels 440+
Ik lees inderdaad wel vaak dat die visueel een dikke 4K UHD zou zijn maar de film spreekt mij niet echt aan.
Misschien toch maar eens een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
stevosmax schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:03:
Ik lees inderdaad wel vaak dat die visueel een dikke 4K UHD zou zijn maar de film spreekt mij niet echt aan.
Misschien toch maar eens een kans geven.
Het is zeker geen film voor iedereen, maar ik ben een fan van Dario Argento's werk en Gaillo in het algmeen.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:22

daffie82

Minisforum UM773 Lite

freshy98 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:02:
"Awaken" is niet een echte film, maar prachtige beelden en muziek.
Voorgelezen door Liv Tyler.
Dolby Vision en Dolby Atmos

https://gunpowdersky.com/portfolios/awaken

https://www.amazon.nl/Awa...a-Liv-Tyler/dp/B098CX7TKW
Klinkt als een flauw aftreksel van Samsara / Baraka

Die zijn enkel op bluray maar dat zijn echt pareltjes. Heel erg de moeite. Ook als film. Grote impact op mij gehad.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
daffie82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:29:
[...]

Klinkt als een flauw aftreksel van Samsara / Baraka

Die zijn enkel op bluray maar dat zijn echt pareltjes. Heel erg de moeite. Ook als film. Grote impact op mij gehad.
Samsara of Baraka ken ik niet. Dus voor mij is het erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Baraka ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12

QuattroNL

It is I.

daffie82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:29:
[...]
... Samsara / Baraka

Deze 2 zijn echt een must see!
'Gewoon' op BR maar zowel qua audio als beeld zéér goed.
En ja, de onderliggende boodschap is ook erg duidelijk :')

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevosmax
Net aliens 4k uhd gezien en ik snap deels dat er mensen zijn die klagen dat de film niet meer aanvoelt als een 40 jaar oude film.
Ik vond het alleszins een goeie 4k transfer.

[ Voor 57% gewijzigd door stevosmax op 13-03-2025 23:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Weer een heleboel films van Criterion binnen gekomen de afgelopen weken, voornamelijk blu-ray's maar ook nog een paar 4K's

Eindelijk Thief op 4K wat een geweldige film is dat! en Shaft is ook super tof als je van 70's blaxploitation houd

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gKYG9TV/IMG-20250314-125214.jpg

Nu is het nog even wachten op de Criterion 4K's van Drugstore Cowboy, Ugetsu, Chungking Express en Anora 8)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 12:21
stevosmax schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:12:
[...]

Dit zijn volgens veel sites must have 4k uhds.
Ik heb ze allemaal op 4K Blu-ray en het zijn één voor één inderdaad toppers.

2001 a space Odyssey
1917
Alien
Apocalypse now
Blade runner
blade runner 2049
Casablanca
Dune part 1 + 2
Dunkirk
Indiana Jones
Interstellar
Jaws
Joker
Lotr
The hobbit
The Martian
Mad Max Road fury
The matrix
Oppenheimer
Pulp fiction
Reservoir dogs
Lawrence of Arabia
The revenant
Saving private ryan
Spiderman spiderverse tekenfilms
The Shining
Tenet
Top gun Maverick
The thing
The dark knight
The Godfather
Ik mis Jackie Brown in dit lijstje. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 17:02
Vandaag binnengekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2J95g_2Qw-PlXu7dOnpwN5itvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFCkKHwKCTRmhOvQmok3YhEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook vandaag een preorder gedaan voor A Fistful of Dollars Limited Edition van Arrow. For a Few Dollars more LE en The Good, The Bad, The Ugly moet ik nog reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Campo di Casa schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:16:
Vandaag binnengekregen.

[Afbeelding]

Ook vandaag een preorder gedaan voor A Fistful of Dollars Limited Edition van Arrow. For a Few Dollars more LE en The Good, The Bad, The Ugly moet ik nog reserveren.
Ik heb zelf de oudere 4K transfers en ben benieuwd naar de reviews/vergelijkingen.

Zelf vandaag Big Hero 6 binnengekregen en ook al gekeken.
Ziet er heel goed uit. Dolby Vision komt goed tot zijn recht in deze kleurrijke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
@freshy98 Ik ben pas in december vorig jaar begonnen met het verzamelen van 4K films. En als ik de prijzen zie van bepaalde titels die ik graag wou hebben, ontkom je er bijna niet aan om gewilde titels te preorderen. En ik verwacht niet dat Arrow deze 3 luik verkloot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Campo di Casa schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:14:
@freshy98 Ik ben pas in december vorig jaar begonnen met het verzamelen van 4K films. En als ik de prijzen zie van bepaalde titels die ik graag wou hebben, ontkom je er bijna niet aan om gewilde titels te preorderen. En ik verwacht niet dat Arrow deze 3 luik verkloot ;)
Ik al heel wat jaren, los van sinds het begin van DVD :)

Arrow over het algemeen doet het erg goed, maar houd er wel rekening mee dat zij niet iedere remaster zelf uitvoeren. Dus staar je daar niet al te blind op.

Ik persoonlijk wacht bijna altijd wel een review af. Tegenwoordig voornamelijk bij Movieguy365.
Hij doet korte, technische reviews mbt kwaliteit.

En sommige films weet ik ook van dat ik ze op 4K wil om wat van reden dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Mijn eerste bestelling van 4K blu-ray’s bij Zavvi gedaan, ben benieuwd:
- Demolitian Man
- Watership Down
- Dirty Harry
Ben met name benieuwd naar Watership Down. Stukje jeugdsentiment -en trauma. :)
https://blueprintreview.co.uk/2024/11/watership-down-bfi/

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 16-03-2025 08:20 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:36
PatrickC schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:11:

Ben met name benieuwd naar Watership Down. Stukje jeugdsentiment -en trauma. :)
Wel een klassieker hoor verveeld nooit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
freshy98 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 06:33:
[...]

Ik al heel wat jaren, los van sinds het begin van DVD :)

Arrow over het algemeen doet het erg goed, maar houd er wel rekening mee dat zij niet iedere remaster zelf uitvoeren. Dus staar je daar niet al te blind op.

Ik persoonlijk wacht bijna altijd wel een review af. Tegenwoordig voornamelijk bij Movieguy365.

En sommige films weet ik ook van dat ik ze op 4K wil om wat van reden dan ook.
Het is niet dat ik pas net ben begonnen met het verzamelen. Ooit begonnen met VHS-tapes en toen alles vervangen voor DVD. Normaal gesproken boeit het mij niet zo in hoeverre een transfer wel of niet is gelukt. Ik verzamel wat voor mij een mooie film of leuke film is. En aangezien ik de Dollars trilogy wel op DVD heb lijkt het mij wel een mooie upgrade naar 4K. Het zijn voor mij ook films die ik keer op keer kan kijken.

Reviews voor 4K transfers check ik wel ff vluchtig. Voornamelijk om te kunnen beoordelen of het een bepaald bedrag rechtvaardigt. Maar al zou het de meeste geweldige 4K transfer zijn ooit, als ik de titel al op blu-ray heb liggen, schaf ik het niet nog eens aan. Ik heb de ruimte niet om mijn hele collectie uit te stallen en daardoor zitten alle DVD's en blurays in grote transparante bakken achter de knieschotten op zolder. Met uitzondering van een aantal special editions die wel in zicht staan op zolder en de recent aangeschafte 4K titels die beneden liggen.

Bijkomende reden dat ik het niet uitstal in kasten is dat ik dit ooit heb gedaan met de DVD's en er niet bij stil had gestaan dat het vrij licht was op de kamer waardoor een groot deel van de collectie qua hoesjes (rug) verkleurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:11:
Mijn eerste bestelling van 4K blu-ray’s bij Zavvi gedaan, ben benieuwd:
- Demolitian Man
- Watership Down
- Dirty Harry
Zavvi is prima alleen ze zijn heel traag met verzenden. Wanneer je een mail krijgt dat een item is verzonden dan kan het nog tot twee weksn duren voor dat FedEx het pakket uberhaupt ontvangen heeft en het echt onderweg is. Houd dus rekening met een langere levertijd.

Voor de rest komt alles netjes en goed aan en hebben ze some best aardige prijzen . Alleen jammer van de verzendkosten, daarom bestel.ik er meestal enkel als ik 3 of meer films bestel.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

freshy98 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 06:33:

Die zijn reviews zijn enkel via YouTube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
ReVision. schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Zavvi is prima alleen ze zijn heel traag met verzenden. Wanneer je een mail krijgt dat een item is verzonden dan kan het nog tot twee weksn duren voor dat FedEx het pakket uberhaupt ontvangen heeft en het echt onderweg is. Houd dus rekening met een langere levertijd.

Voor de rest komt alles netjes en goed aan en hebben ze some best aardige prijzen . Alleen jammer van de verzendkosten, daarom bestel.ik er meestal enkel als ik 3 of meer films bestel.
Verzendkosten zijn in ieder geval een heel stuk lager dan bij amazon UK. Daar snap ik nog steeds niets van. De meeste spullen komen gewoon uit magazijnen in de EU volgens mij. Ik vind de prijzen bij Zavvi wel wat aan de hoge kant… dik boven de €20 voor een standaard 4k blu-ray, dus niet een special/collectors//steelbook edition, vind ik eigenlijk te veel. Maar ik verwacht niet dat de 3 die ik nu besteld heb ergens voordeliger te krijgen zijn, met zelfs het risico dat ze helemaal niet meer verkijgbaar zijn (kuch… Lawrence of Arabia).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
@PatrickC Lawrence of Arabia, staat hoog op mijn must have lijstje, maar de prijzen slaan nergens op.
Gisteravond nog een ronde gedaan langs verschillende sites gedaan voor een aantal titels die ik graag wil hebben. Prijzen lopen steeds hoger op voor Lawrence of Arabia. Zit er over na te denken om dan maar mijn DVD versie te upgraden naar de Bluray versie. Eventueel download ik wel de 103Gb 2160p remux versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Campo di Casa op 16-03-2025 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Campo di Casa schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:26:
@PatrickC Lawrence of Arabia, staat hoog op mijn must have lijstje, maar de prijzen slaan nergens op.
Gisteravond nog een ronde gedaan langs verschillende sites gedaan voor een aantal titels die ik graag wil hebben. Prijzen lopen steeds hoger op voor Lawrence of Arabia. Zit er over na te denken om dan maar mijn DVD versie te upgraden naar de Bluray versie. Eventueel download ik wel de 103Gb 2160p remux versie.
Er is ook nog een 4K Dolby Vision versie op Apple TV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yi4bkA_Lt1v3N9KmTBTneF2azw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hloD91SlYuNVC7r8gf1Dfp2o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Campo di Casa
@PatrickC Ja ik zag het. Maar ik pak nu de remux en kunnen we dat wel kijken via Infuse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Lawrence of Arabia zit ook in de Columbia 100 bundel zie ik… dat is €1 per film.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X39x19yr_21Hqj4EsHpoEeJPTzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kFCKV8oO9nN2faibKZm1URG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
daffie82 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Die zijn reviews zijn enkel via YouTube?
Voor zover mij bekend wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:57:

Verzendkosten zijn in ieder geval een heel stuk lager dan bij amazon UK. Daar snap ik nog steeds niets van. De meeste spullen komen gewoon uit magazijnen in de EU volgens mij. Ik vind de prijzen bij Zavvi wel wat aan de hoge kant… dik boven de €20 voor een standaard 4k blu-ray, dus niet een special/collectors//steelbook edition, vind ik eigenlijk te veel. Maar ik verwacht niet dat de 3 die ik nu besteld heb ergens voordeliger te krijgen zijn, met zelfs het risico dat ze helemaal niet meer verkijgbaar zijn (kuch… Lawrence of Arabia).
Niet met alles inderdaad, maar juist met bijvoorbeeld de Steelbooks en Criterion 4K's etc zijn ze weer wel regelmatig goedkoper dan andere sites.

Verder met al die praat over Lawrence of Arabia ga ik die binnekort ook maar weer eens bekijken.
Blijft voor mij voor altijd een favoriet en top 10 film aller tijden
Ben nog steeds blij dat ik er op tijd bij was en de 4K steelbook voor 32,95 heb kunnen oppikken.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Campo di Casa schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:26:
Eventueel download ik wel de 103Gb 2160p remux versie.
97,4 GB om precies te zijn ;)

Triest dat je tot dit soort dingen min of meer gedwongen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:27:

Triest dat je tot dit soort dingen min of meer gedwongen wordt.
Beetje flauw om dat te zeggen, ik zie wel meer mensen dat soort excuses gebruiken terwij dat helemaal niet waar is. Het is niet alsof dit een film is die nergens meer te krijgen is. Je kan als je niet zoveel geld uit wil geven aan de 4K UHD ook gewoon de blu-ray kopen voor zeer weinig of je kijkt de 4K stream via Apple TV.

Er zijn voldoende opties en je wordt nergens min of meer naar gedwongen.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:53:
[...]

Beetje flauw om dat te zeggen, ik zie wel meer mensen dat soort excuses gebruiken terwij dat helemaal niet waar is. Het is niet alsof dit een film is die nergens meer te krijgen is. Je kan als je niet zoveel geld uit wil geven aan de 4K UHD ook gewoon de blu-ray kopen voor zeer weinig of je kijkt de 4K stream via Apple TV.

Er zijn voldoende opties en je wordt nergens min of meer naar gedwongen.
Ik heb meer dan 250 films legaal en meer dan 10 volledige serie boxen legaal.
I have done my part.

Voor een UHD die ik dan per se wil ga ik geen 100 euro of meer uitgeven. Dat is absurd.
En streaming is geen optie. Dan bezit je de film nog steeds niet. Geld weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik zit op 700+ titels en allemaal netjes gekocht of gekregen.
Ben het wel eens met ReVision. Niemand dwingt je om te downloaden. Neemt niet weg dat ik ook met regelmaat titels download, vooral oudere films die ik niet ken of heb. En vaak belanden de betere titels op een shortlist om alsnog fysiek aan te schaffen.
Neemt niet weg dat ik ook best baal dat bepaalde titels flink aan de prijs zijn voor 4K. Maar dan is de keuze nog altijd aan jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Campo di Casa schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:18:
Ik zit op 700+ titels en allemaal netjes gekocht of gekregen.
Ben het wel eens met ReVision. Niemand dwingt je om te downloaden. Neemt niet weg dat ik ook met regelmaat titels download, vooral oudere films die ik niet ken of heb. En vaak belanden de betere titels op een shortlist om alsnog fysiek aan te schaffen.
Neemt niet weg dat ik ook best baal dat bepaalde titels flink aan de prijs zijn voor 4K. Maar dan is de keuze nog altijd aan jezelf.
Uiteraard is de keuze aan mijzelf. Maar als deze titel voor 15 of 20 euro ergens te koop was, zou ik niet eens denken aan een download.
Vandaar ook de "min of meer".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Uiteraard is de keuze aan mijzelf. Maar als deze titel voor 15 of 20 euro ergens te koop was, zou ik niet eens denken aan een download.
Vandaar ook de "min of meer".
Sterker nog… 30-40 euro zou ik misschien best nog wel willen uitgeven aan bepaalde exclusieve films… zoals Lawrence of Arabia. En dan heb ik die zelfs al op een 1080p blu-ray!

Ik download al meer dan 10 jaar niets meer. Heb inmiddels een verzameling van meer dan 1000 blu-ray’s waarvan bijna 150 op 4K (en dan zijn boxen één titel, dus aantal films ligt nog veel hoger). Verder als sinds 2013 Netflix en daarlangs al jaren Prime Video, HBO Max en Sky Showtime. Dus ik heb flink geld uitgegeven aan fysieke en streaming media in de laatste 10-15 jaar. Maar.. nu lonkt toch weer die download optie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Criterion heeft weer nieuwe aankondigingen gedaan, nu voor de maand Juni.

https://www.criterion.com/shop/browse?popular=coming-soon

Brazil en Sorcerer haal ik sowieso en ga ik binnenkort pre-orderen.
Mishima komt op de wishlist en zal ik zeer waarschijnlijk ook kopen later dit jaar.

[ Voor 31% gewijzigd door ReVision. op 17-03-2025 09:09 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Brazil heb ik op Blu-ray sinds een jaar of twee, toen Adam Savage er over begon.
Ben wel benieuwd naar de 4K transfer en Dolby Vision toevoeging.
2.0 stereo soundtrack word leuk over mijn high-end hifi set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brazil nog altijd niet gezien. Ooit aan begonnen maar afgezet na 20 minuten ...

Gisteren wel Thief (1981) en Suspiria (1977) gezien, dus ben mijn klassiekers wel stilletjes aan het bijwerken.

[ Voor 42% gewijzigd door daffie82 op 17-03-2025 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Terry Gilliam films moet je wel liggen, denk ik. Het zijn vaak aparte films.
Time Bandits is er ook zo een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

freshy98 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:47:
12 Monkeys vond ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
freshy98 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:47:
Klopt inderdaad zijn films zijn vaak echt een "acquired taste" om het zo maar even te zeggen,
The Adventures of Baron Munchausen is ook heel apart maar ook echt een pareltje van Gilliam.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
12 Monkeys was ik vergeten dat ie ook van hem is.
Dat is bijna een normale film voor zijn doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
daffie82 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:41:
Brazil nog altijd niet gezien. Ooit aan begonnen maar afgezet na 20 minuten ...

Gisteren wel Thief (1981) en Suspiria (1977) gezien, dus ben mijn klassiekers wel stilletjes aan het bijwerken.
Waar heb je suspiria gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

stevosmax schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:46:
[...]

Via de piratenboot laten komen. Ik vond hem nergens voor een schappelijk bedrag.

nu blijkbaar voor 33 euro op bol.com
https://www.bol.com/be/nl/p/suspiria/9300000225937486/

Al moet ik zeggen dat ik de film niet zo heel bijzonder vind. Wel knap gemaakt en knappe sfeer.

[ Voor 30% gewijzigd door daffie82 op 17-03-2025 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
stevosmax schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:46:
[...]

daffie82 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:22:

nu blijkbaar voor 33 euro op bol.com
https://www.bol.com/be/nl/p/suspiria/9300000225937486/

Al moet ik zeggen dat ik de film niet zo heel bijzonder vind. Wel knap gemaakt en knappe sfeer.
Houd er wel rekening mee dat die Suspiria in de link hierboven van bol.com van een andere restoratie komt uit duitsland en enkel SDR is. Voor de HDR versie moet je echt de Synapse release hebben.

Ik heb hem zelf vanuit Amazon.com laten overkomen met een stapeltje andere films een tijd geleden.

https://www.amazon.com/Su...ria&qid=1742220913&sr=8-1

[ Voor 21% gewijzigd door ReVision. op 17-03-2025 15:15 ]

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 12:48
Nieuwe steelbook binnen! Zijn er ook nog drie onderweg.. Enter the Dragon, The Goonies en American Sniper!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESzFztrGIZTpWHBYFm7ecyEooJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aya8KIDUylofv8QgorsS0ow.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Kimberly Coole steelbook.

ruim wel eens op aub, dat speeltje ligt daar heel gevaarlijk op de vloer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
daffie82 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:10:
@Kimberly Coole steelbook.

ruim wel eens op aub, dat speeltje ligt daar heel gevaarlijk op de vloer :+
Haha! Dat opruimen is onmogelijk met twee honden.. 🐶

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 13:17
Kimberly schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:07:
Nieuwe steelbook binnen! Zijn er ook nog drie onderweg.. Enter the Dragon, The Goonies en American Sniper!

[Afbeelding]
Deze lag gisteren voor 15eu bij MM Tilburg. Heb hem laten liggen omdat de online reviews voor de film zelf niet bijster goed zijn. Wat heeft jou deze doen kopen?

Heb wel voor 15eu de steelbox van Nightmare on Elm Street meegepakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.moviemeter.nl...ch-uit-naar-blu-ray-17030

Zelfs BD50 bluray releases ontkomen dus niet aan de problemen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
limefresh2011 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:56:
[...]

Deze lag gisteren voor 15eu bij MM Tilburg. Heb hem laten liggen omdat de online reviews voor de film zelf niet bijster goed zijn. Wat heeft jou deze doen kopen?

Heb wel voor 15eu de steelbox van Nightmare on Elm Street meegepakt :)
Ik heb verder nog niks van de film gezien, behalve de trailer en die sprak mij wel aan. Dit weekend maar eens kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-10 12:18
https://fwd.nl/beeld/sony...we-4k-blu-ray-speler-uit/

Echt blij word ik hier niet van, haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Opzich prima dat een blu-ray speler gewoon blurays kan afspelen, zonder allemaal apps e.d. die je toch niet gebruikt? Spotify Connect is meer wat voor je beamer en je streaming apps gebruik je meestal toch beter een los device dat meer up-to-date is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
andersom zou het wel als warme broodjes gaan als het automatisch op dolby vision sprong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je mag blij zijn dat Sony überhaupt nog bluray spelers uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heeft iemand hier ooit de chinoppo gebruikt? (oppo-203 clone) was echt een perfecte player voor full bluray bdmv/iso playback. had er destijds 2 gehad. ondersteund FEL dolby vision. (alleen met full bluray)

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 20-03-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 13:24
Farabi schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:52:
heeft iemand hier ooit de chinoppo gebruikt? (oppo-203 clone) was echt een perfecte player voor full bluray bdmv/iso playback. had er destijds 2 gehad.
Nope. Hier staat een ps5 en een Panasonic 4k speler

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Farabi enkel de oppo 103 gehad. Die is al lang verkocht.

Zo perfect is die 203 trouwens ook niet:

* TS/M2TS rip: Can't play two DT-DL movies in a row without locking up https://github.com/justdan96/tsMuxer/releases
* TS/M2TS rip: Cant FF/RW long movies (please someone confirm, not sure) https://github.com/justdan96/tsMuxer/releases
* MKV rip: no TrueHD support (workaround: add a core and use M2TS/TS)
* Grey letterbox with cropped DV content https://drive.google.com/...mv5pt/view?usp=drive_link
* Crushed black in DV https://drive.google.com/...HNCZPvIVTgvdPX7UUdojtql8w

TV-LED:
* Clipping if content is brighter than MDL https://drive.google.com/...yEuJTvC3HoKnYOmURFcibN6X-
* Less dynamic than other devices: alter and limit the RPU Level 1 to the RPU source_pq(MDL), causing clipping and less metadata effect.
* L2 Positive lift offset ignored https://drive.google.com/...r5CiYJ9KKj?usp=drive_link
* C2/C4 + x800m2/x700 TV-LED = L2 Chroma Weight does not work, even in TV-LED. Same bug as the LLDV bug described in HDTVtest youtube video.
YouTube: (L2 DV rpu test) C8 vs C2 vs X800m2 vs Shield vs Chromecast vs FireTV

LLDV:
* LLDV broken if your TV edid is higher than the RPU mastering display https://docs.google.com/s...1050868554#gid=1050868554
- LLDV L2 Chroma Weight doesnt work. https://drive.google.com/...cfOdonChbX?usp=drive_link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
Farabi schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:52:
heeft iemand hier ooit de chinoppo gebruikt? (oppo-203 clone) was echt een perfecte player voor full bluray bdmv/iso playback. had er destijds 2 gehad. ondersteund FEL dolby vision. (alleen met full bluray)
Ik heb nu een Ugoos AMB6+ met CoreElec (CPM build), die lijkt ook alle rips goed af te spelen met FEL, al heb ik zelf geen DV..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Barryvdh dat weet Farabi ook. Hij heeft dat apparaat ook :)

Tijd voor een nieuwe tv met Dovi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Barryvdh schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Ik heb nu een Ugoos AMB6+ met CoreElec (CPM build), die lijkt ook alle rips goed af te spelen met FEL, al heb ik zelf geen DV..)
Dus je hebt een ferrari zonder stuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Farabi schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Dus je hebt een ferrari zonder stuur :P
Haha ja eigenlijk werkt Infuse lekkerder op AppleTV maar dan ook geen DTS of überhaupt Atmos. Dus alle streaming op AppleTV en de rest die Ugoos.

Geluid is top en beeld ook. Weet niet precies of mijn instellingen kloppen maar hij lijkt met die VS10 engine wel DolbyVision netjes om te zetten naar player-led HDR. I.i.g. met Dune 2 niks te klagen op mijn Samsung S95B ook al is het geen echte DV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vraag maar eens aan @demon326 die is onlangs geswitcht van player Led naar TV led (LG G4).
Dus hij kan perfect zeggen wat je mist. Hij heeft ook een AM6B+ uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 20-03-2025 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
daffie82 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:00:
Vraag maar eens aan @demon326 die is onlangs geswitcht van player Led naar TV led (LG G4).
Dus hij kan perfect zeggen wat je mist. Hij heeft ook een AM6B+ uiteraard.
Ligt ook aan wat voor TV je vandaan komt toch? Vrees dat ik hier nog even mee moet doen tenzij die een ‘ongelukje’ krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ongelukje is snel gebeurd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:09

MasterCypher25

Miss Patriotic

Zeker met een rolschaats op een strategische plek voor de tv..... :P

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 17:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zppf7wwGG2t_Cqm-CWS5hjzXqk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/onZlbI21GDQYmFmeBHAIacTf.gif?f=fotoalbum_large

Ik ben langzaam begonnen met het aanschaffen van fysieke media. Dit zijn mijn eerste drie aanwinsten. De drie films zijn simpelweg nostalgie. De twee films met Anthony Quinn in de cast en geregisseerd door Moustapha Akkad. Dit zijn de enige twee films die hij had geregisseerd en ze zijn in mijn ogen meesterwerken. Helaas hebben ze niet de aandacht gekregen die ze verdienden door censuur, zowel in het Westen als in het Midden-Oosten. Ondanks dit heeft The Messsage wel een nominatie gekregen voor de Oscars.

Akkad was verder executive producer en presenter in de eerste 8 Halloween films. Helaas is Akkad samen met zijn dochter in 2005 om het leven gekomen tijdens de Amman bombings.

Transformers: The Movie was ook erg uniek. Dit was de eerste echte keer dat transformers on-screen overleden (geen natuurlijke dood). De film (en specifiek de dood van sommige transformers) bracht menig kind dan ook aan het huilen tijdens en na de film (ik was daar een van). Dit is natuurlijk ook niet raar nu dit een film is die in dezelfde continuïteit afspeelt als de onschuldige Transformers G1-serie. De reden dat er zoveel transformers omkwamen en nieuwe transformers werden geïntroduceerd was simpelweg om nieuwe transformers toys uit te brengen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RazorMaron schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:58:
[Afbeelding]

Ik ben langzaam begonnen met het aanschaffen van fysieke media. Dit zijn mijn eerste drie aanwinsten. De drie films zijn simpelweg nostalgie. De twee films met Anthony Quinn in de cast en geregisseerd door Moustapha Akkad. Dit zijn de enige twee films die hij had geregisseerd en ze zijn in mijn ogen meesterwerken. Helaas hebben ze niet de aandacht gekregen die ze verdienden door censuur, zowel in het Westen als in het Midden-Oosten. Ondanks dit heeft The Messsage wel een nominatie gekregen voor de Oscars.

Akkad was verder executive producer en presenter in de eerste 8 Halloween films. Helaas is Akkad samen met zijn dochter in 2005 om het leven gekomen tijdens de Amman bombings.

Transformers: The Movie was ook erg uniek. Dit was de eerste echte keer dat transformers on-screen overleden (geen natuurlijke dood). De film (en specifiek de dood van sommige transformers) bracht menig kind dan ook aan het huilen tijdens en na de film (ik was daar een van). Dit is natuurlijk ook niet raar nu dit een film is die in dezelfde continuïteit afspeelt als de onschuldige Transformers G1-serie. De reden dat er zoveel transformers omkwamen en nieuwe transformers werden geïntroduceerd was simpelweg om nieuwe transformers toys uit te brengen.
waar heb je de films van quinn gekocht en voor welke prijs als ik vragen mag? zijn import denk ik?

dat zijn hele mooie restauraties overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Lion of the Desert is echt een top film, die wil ik ook nog steeds een keer aanschaffen. The Message heb ik zelf volgens mij nog niet gezien, ga ik eens induiken :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
Farabi schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:34:
[...]

waar heb je de films van quinn gekocht en voor welke prijs als ik vragen mag? zijn import denk ik?
Ik verblijf op dit moment in de US, dus dat zit gelukkig mee.

Lion of the Desert: Shout Factory 36$ uit m’n hoofd free shipping samen met Transformers

The Message: eBay 23$ free shipping

Alle drie de films komen tevens uit de koker van Shout Factory.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
ReVision. schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 06:55:
Lion of the Desert is echt een top film, die wil ik ook nog steeds een keer aanschaffen. The Message heb ik zelf volgens mij nog niet gezien, ga ik eens induiken :)
Op YouTube kan je vrij gemakkelijk The Message (Engelse cast) kijken in redelijke kwaliteit, waarschijnlijk een rip van de restauratie in kwestie. Je krijgt daar wel Turkse subtitles bij. Als je zoekt op ‘al-risalah’ krijg je de Arabische versie van de film, deze heeft Nederlandse subtitles.

Persoonlijk vind ik de Arabische versie met de Arabische cast een stuk beter, dit geldt zelfs voor de personages die worden gespeeld door Quinn en Papas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RazorMaron schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:26:
[...]

Ik verblijf op dit moment in de US, dus dat zit gelukkig mee.

Lion of the Desert: Shout Factory 36$ uit m’n hoofd free shipping samen met Transformers

The Message: eBay 23$ free shipping

Alle drie de films komen tevens uit de koker van Shout Factory.
dat is nogal flink aan de prijs voor Amerikaanse termen. maar dat is meestal met Shout. Ik ben al blij dat ze deze 2 vergeten titels een nieuwe leven hebben gegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 21-03-2025 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-10 12:18
daffie82 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:51:
Je mag blij zijn dat Sony überhaupt nog bluray spelers uitbrengt.
Ik bedoelde eerder gewoon dat het nogal triest is dat na jaren geen nieuwe spelers, er een afgezwakte versie van een bestaande op de markt komt aan een hogere prijs..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Vandaag dan eindelijk een langverwachte release binnen die ik echt al jaren wil hebben.
Sinds de originele aankondiging en release wil ik deze boxset al hebben. Ik vond hem echter altijd te duur en op een gegeven moment raakte hij overal uitverkocht en was hij out of print.

Recent heeft die in de US en UK weer een re-release gehad en ging hij weer op de verlanglijst.
Uiteindelijk de boxset via eBay voor een fatsoenlijke prijs en gratis verzending gevonden en nu kan ik hem dan eindelijk aan mijn collectie toevoegen.
Daar is die dan, The Lord of the Rings Trilogy steelbook boxset *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KxkF3w4N/IMG-20250321-140136.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j9khBksL/IMG-20250321-140207.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9mD5zd1Q/IMG-20250321-140307.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6c1dW1Pf/IMG-20250321-140318.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50
Barryvdh schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:43:
[...]

Opzich prima dat een blu-ray speler gewoon blurays kan afspelen, zonder allemaal apps e.d. die je toch niet gebruikt? Spotify Connect is meer wat voor je beamer en je streaming apps gebruik je meestal toch beter een los device dat meer up-to-date is..
Dat is juist hetgeen dat ik zou willen, dedicated voor alleen blu-ray. Ipv alle poespas eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zou een geniale zet zijn geweest als die nieuwe x700 automatisch naar dolby vision sprong. zet deze op de markt voor €149 en je roeit alle andere spelers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:59
@ReVision. Prachtige box! Geniet ervan :D Ben benieuwd of de beeldkwaliteit ook anders is dan de voorgaande 4k uhd release. K heb zelf getwijfeld om hem ook te halen, maar voor nu maakt de case me niet echt uit, het licht toch allemaal achter gesloten kastdeur, dus betaalde ik liever 1/3e van de prijs voor degene met duitse kaft.

Ga je ook die box van De Hobbit Halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Pimmetjuuh schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:17:
@ReVision. Prachtige box! Geniet ervan :D Ben benieuwd of de beeldkwaliteit ook anders is dan de voorgaande 4k uhd release. K heb zelf getwijfeld om hem ook te halen, maar voor nu maakt de case me niet echt uit, het licht toch allemaal achter gesloten kastdeur, dus betaalde ik liever 1/3e van de prijs voor degene met duitse kaft.

Ga je ook die box van De Hobbit Halen?
Het is een re-release dus het zijn dezelfde restauraties met dezelfde beeldkwaliteit. Dit zijn drie van mijn meest favoriete films ooit en ik heb ze al super vaak gezien dus ik vind het geen probleem om er wat meer geld tegen aan te gooien voor deze mooie uitgave. Ik verzamel sowieso ook andere steelbooks dus het past mooi in de collectie :)

Persoonlijk heb ik The Hobbit films nooit echt super boeiend gevonden en heb ik heb ze dan ook niet in de collectie. Als ze er ooit komen dan koop ik een goedkopere release en niet de steelbooks.

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kimberly
Nieuwe spulletjes! 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iFQC4sj8t4uVKrlVaova9ZhwoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6jR6eLSqkoUIyThpg5OoGRI.jpg?f=fotoalbum_large

@ReVision. Mooie set! Ik zit ook sterk te twijfelen of ik deze set wil halen..

[ Voor 9% gewijzigd door Kimberly op 21-03-2025 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Kimberly schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:29:
Nieuwe spulletjes! 😁

@ReVision. Mooie set! Ik zit ook sterk te twijfelen of ik deze set wil halen..
Cool! Die steelbooks van The Goonies en The Lost Boys heb ik ook. North by Northwest heb ik al in een andere deluxe edition uit de US (geen steelbook)

Heel blij met de LOTR boxset, als het je waard is zou ik hem gewoon kopen ;)
Ik zal nog even wat foto's posten van de steelbooks los zodra ik ze ga kijken.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb nog even een overzichtje gemaakt van alle 100 titels in de Columbia 100 welke voor €99,99 te koop is op Apple TV. Toch wel verrassend veel titels in 4K (36), waarvan 26 met Dolby Vision. Het zijn dan wel geen 4K blu-rays, maar vond het toch wel het vermelden waard in dit topic. De totale verkoopprijs op Apple TV is trouwens €719.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCL1F1SmXkU1knO_cqImRC2QI9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EskxauvtLjv83QUAPPptuHbU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJFUq8uGzskG6E9n82UIT1y6Zos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXkPQmL1sshQjespvhi2hc4a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjIk1SdBvt6evWctUnyKucxr-4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVQ5kids39431zKU18pGbtSn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Alleen heb je ze dan nog steeds niet in je bezit.

Edit: van "Starman" zou toch echt een 4k versie van moeten zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door daffie82 op 23-03-2025 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:40:
Alleen heb je ze dan nog steeds niet in je bezit.

Edit: van "Starman" zou toch echt een 4k versie van moeten zijn?
Ja, dat is inderdaad een nadeel, maar een risico bij Apple TV?

Starman is streaming nergens in 4K te zien en is als 4K blu-ray alleen released in de Columbia Classics box. Er schijnt dit jaar (mei 2025) wel een standalone 4K blu-ray uit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:12:
[...]

Ja, dat is inderdaad een nadeel, maar een risico bij Apple TV?

Starman is streaming nergens in 4K te zien en is als 4K blu-ray alleen released in de Columbia Classics box. Er schijnt dit jaar (mei 2025) wel een standalone 4K blu-ray uit te komen
Je hebt gelijk. Justwatch gaf bij mij aan dat het in 4k beschikbaar was op Apple. Maar is inderdaad niet zo.

Een risico bij Apple? Ja, is digitaal overal een risico. Ik zou het niet doen voor 100 films. Aan de andere kant is 1€ per film natuurlijk niet veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Voor de mensen die ook Flow op 4K UHD willen hebben, komt Curzon ook met een eigen release.
https://www.blu-ray.com/movies/Flow-4K-Blu-ray/384662/

Komt eind juni uit en kan worden ge-preorderd via Zavvi voor 30 euro (excl verzending)
https://www.zavvi.nl/4k/f...des-blu-ray/16394569.html

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
ReVision. schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:37:
Voor de mensen die ook Flow op 4K UHD willen hebben, komt Curzon ook met een eigen release.
https://www.blu-ray.com/movies/Flow-4K-Blu-ray/384662/

Komt eind juni uit en kan worden ge-preorderd via Zavvi voor 30 euro (excl verzending)
https://www.zavvi.nl/4k/f...des-blu-ray/16394569.html
Wat is er speciaal aan een Curzon release? Ik heb er nog nooit van gehoord, dus ben nieuwsgierig.
Zag wel dat Criterion Collection ook een uitvoering zal hebben.
https://www.amazon.com/Flow-Criterion-Collection-4K-UHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
freshy98 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:31:

Wat is er speciaal aan een Curzon release? Ik heb er nog nooit van gehoord, dus ben nieuwsgierig.
Zag wel dat Criterion Collection ook een uitvoering zal hebben.
https://www.amazon.com/Flow-Criterion-Collection-4K-UHD
Niets specifiek, behalve dat hij sowieso Regio B is (voor de bonus disc met extra features) en dat hij waarschijnlijk goedkoper is dan de Criterion release

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
ReVision. schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:54:
[...]

Niets specifiek, behalve dat hij sowieso Regio B is (voor de bonus disc met extra features) en dat hij waarschijnlijk goedkoper is dan de Criterion release
6 Euro verschil, maar pre-order dus kan nog anders worden.
Regio boeit mij niet, daar heb ik andere manieren voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
freshy98 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:28:
[...]

6 Euro verschil, maar pre-order dus kan nog anders worden.
Regio boeit mij niet, daar heb ik andere manieren voor.
Je vergeet alleen dat er bij amazon.com nog verzending en btw bij komen. Als je hem bij amazon los koop kost hij 52,95 en als je de Curzon versie bij Zavvi koopt kost hij 36 euro

En ik heb ook een regio-vrij speler, maar er zijn genoeg mensen in dit topic die dat niet hebben. Vandaar dat ik het vermeld.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
ReVision. schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Je vergeet alleen dat er bij amazon.com nog verzending en btw bij komen. Als je hem bij amazon los koop kost hij 52,95 en als je de Curzon versie bij Zavvi koopt kost hij 36 euro

En ik heb ook een regio-vrij speler, maar er zijn genoeg mensen in dit topic die dat niet hebben. Vandaar dat ik het vermeld.
Amazon.com komen idd extra kosten bij. Daar valt weinig aan te doen.

En zal zeker kloppen van mensen die het niet hebben. Aan de andere kant is dat niet mijn probleem :-)
Maar snap wat je zegt.
Mijn speler is niet regio vrij, maar heb wel de code om dat te doen. Maar is dan per disc, dus gebruik het eigenlijk niet.

Ik gebruik DVDFab Passkey om te decrypten en MKVToolnix om Blu-ray's te remuxen.
Bonus materiaal rip ik dan niet, dus dat wisselt of ik het kijk of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-10 18:47
Bij Amazon.de ook wel een aardige, geen spectaculaire, deal met 4 voor 50,-. En de selectie is deze keer eens fatsoenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 25-03-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TweakGP schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:51:
Bij Amazon.de ook wel een aardige, geen spectaculaire, deal met 4 voor 50,-. En de selectie is deze keer eens fatsoenlijk.
Ik kijk er overheen denk ik. Heb je een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik had een bestelling geplaatst maar die heb ik weer geannuleerd.

heel veel Duitse versies van releases. En die zijn regelmatig van mindere kwaliteit dan de US releases.

Voorbeeld :
https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/311055/#Review
Deze Duitse release heeft geen Dolby Atmos geluid, is ook maar een BD66 (als die info klopt).
heel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
John Carpenters: Die Klapperschlange

Hahah dat klikt ook nergens naar, alleen daarom zou ik hem al niet kopen (ja ik ben een simp voor orginele titels op doosjes) ;)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb die Klapperschlange :) release nu vervangen door een andere - de andere 3 lijken mij wel conform de US releases volgens blu-ray.com

Die laatste had ik reeds op Bluray 3D dus dat is een upgrade. Die 3D bluray gaat in de verkoop, heb al lang geen 3D TV meer :+

50 euro voor 4 titels is best een leuke deal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiEw-1d9K71XSORUtwBJM6Dp4e8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PCoGr4Kqy2lmHQwiZclTN4r5.png?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door daffie82 op 25-03-2025 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevosmax
daffie82 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Ik had een bestelling geplaatst maar die heb ik weer geannuleerd.

heel veel Duitse versies van releases. En die zijn regelmatig van mindere kwaliteit dan de US releases.

Voorbeeld :
https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/311055/#Review
Deze Duitse release heeft geen Dolby Atmos geluid, is ook maar een BD66 (als die info klopt).
heel jammer.
Ik heb veel films op Amazon Duitsland gekocht maar je moet inderdaad goed opletten.

Ik had dat niet door tot ik Hacksaw Bridge gekocht had. Duitse versie heeft geen Atmos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nieuwste aanwinst net binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsTGJeaOhpql7mIuIOq30skqFU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5PMWmgsGk1xm03wtbI5Eg96.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Trouwens ook nog een 3 voor 2 actie bij Amazon.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Die zag ik net ook bij een film die ik in mijn lijst had staan.
Maar als ik naar de film ga, iig in de mobile app, dan zie ik niks over de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
TweakGP schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:05:
Trouwens ook nog een 3 voor 2 actie bij Amazon.com.
Heb je wederom een linkje?

Gevonden:

https://www.amazon.com/pr...tMerchantId=ATVPDKIKX0DER

Zitten echt veel goede films en uitgaves tussen. Ondanks de BTW en verzendkosten die er nog bij komen voor mij wel de moeite waard. Ik ga er een aantal bestellen :)

[ Voor 47% gewijzigd door ReVision. op 26-03-2025 08:32 ]

hoi

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste