Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:40

Gundogan

Rip and tear, until it is done

apis29 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:33:
[De bestelling met de €5 coupon code op amzn.fr, naar NL] Verstuurd in de welbekende zeer beschermende amzn enveloppe O-) , maar wederom niks aan de hand. Bij de steelbook ook geen enkel deukje te bekennen:

[Afbeelding]
Hoe is die 4k versie van Twister? Lees er gemixte reviews over, maar wel een film die geweldig kan zijn op 4k met een goede audio mix. :9~

[ Voor 66% gewijzigd door Gundogan op 02-11-2024 17:41 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gundogan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:41:
[...]

Hoe is die 4k versie van Twister? Lees er gemixte reviews over, maar wel een film die geweldig kan zijn op 4k met een goede audio mix. :9~
Ik ga hem vanavond kijken (na het voetbal). Hopelijk beter dan The Fugutive O-) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 19:28
Weten jullie wat er aan de hand is met de release van Civil War? Heeft deze een officiele release gekregen in NL? Ik zie alleen maar importversies die vaak uitverkocht zijn. Ook in Apple TV ontbreekt hij zonder enige vermelding wanneer hii wel komt. Bij Amazon US staat hij voor $19,67 dus overweeg om daar te kopen maar incl verzendkosten $9,50 +BTW en inklaringskosten gaat dat toch over de 40 euro heen vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Baltar schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:33:
Weten jullie wat er aan de hand is met de release van Civil War? Heeft deze een officiele release gekregen in NL? Ik zie alleen maar importversies die vaak uitverkocht zijn. Ook in Apple TV ontbreekt hij zonder enige vermelding wanneer hii wel komt. Bij Amazon US staat hij voor $19,67 dus overweeg om daar te kopen maar incl verzendkosten $9,50 +BTW en inklaringskosten gaat dat toch over de 40 euro heen vermoed ik.
Bij de buitenlandse Amazons van de VS en Japan krijg je het totaalbedrag vermeldt bij het afrekenen inclusief alles. Civil War zou dan 33 euro worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETesiGt2LFikN7Mpk8ejteaI8ew=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k4t2TsJEXfYDz0hzD3Q1gcjX.png?f=user_large

Je zou dan als het goed is geen extra kosten meer erbij moeten krijgen.

Onder andere imusic heeft hem ook, maar geen NL release: https://imusic.nl/movies/...ZAHy4ja4mHM4CVjtLHhM635QO

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 03-11-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:42

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Early 2025 *O*

https://www.blu-ray.com/movies/The-Fall-4K-Blu-ray/372876/

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 03-11-2024 18:57 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYirrqeONk-Ca12vVkhCnE5oamk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fx5NINyRVbpVOiXSh9gaqC8m.jpg?f=fotoalbum_large

*O*

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Thing en Le Mans 66 uhd allebei voor net onder de 15 besteld via Amazon Fr. Beide nog nooit gezien, ben benieuwd!

Wat denken jullie trouwens, krijgt de markt weer een opleving nu alle grote streamingdiensten versnipperen, duurder worden en strenger zijn met accounts delen? Lijkt me voor de UHD liefhebbers niet per se een ongunstige ontwikkeling.

Of zal er nog eens een dienst komen die een gelijkwaardige bitrate biedt als een UHD? Of gaat dit te veel dataverkeer kosten?

• Gundogan

Gundogan

Deruxian schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:17:
The Thing en Le Mans 66 uhd allebei voor net onder de 15 besteld via Amazon Fr. Beide nog nooit gezien, ben benieuwd!

Wat denken jullie trouwens, krijgt de markt weer een opleving nu alle grote streamingdiensten versnipperen, duurder worden en strenger zijn met accounts delen? Lijkt me voor de UHD liefhebbers niet per se een ongunstige ontwikkeling.

Of zal er nog eens een dienst komen die een gelijkwaardige bitrate biedt als een UHD? Of gaat dit te veel dataverkeer kosten?
In de toekomst zal er vast wel iets komen met een even hoge bitrate als de huidige 4K BD100 films naarmate snelle internetverbindingen en dataopslag meer beschikbaar komen en alles efficiënter wordt. Maar voor het behoud van media zal een fysieke kopie altijd wel "nodig" zijn. Dan is het echt van jou en ben je niet afhankelijk van een dienst die het wel of niet aanbiedt.

The Thing (de John Carpenter versie) is wel een aanrader, zowel qua film als qua 4K transfer. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 09:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zolang ze er aan kunnen verdienen zal het tzt wel verbeteren qua streaming. Maar voorlopig leven we nog in een wereld waar streaming een veel lagere kwaliteit zal hebben.

Dit heeft uiteraard met een aantal zaken te maken, kosten voor het data verkeer, kosten voor de internet verbinding (zowel de dienst als de klant), het feit dat veel mensen het verschil niet zien of niet horen of het niks kan schelen.

Persoonlijk erger ik me dood aan het tijdelijke karakter van streaming dus ik hoop wel op een opleving van de fysieke media, maar het zal wel niet zo snel gebeuren vrees ik. Er is zeker vraag, maar gewoon niet genoeg kennelijk.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:01
Die is er toch al met Kaleidescape?
https://www.kaleidescape.com/
Maar niet hier in Europa verkrijgbaar volgens.mij.

[ Voor 43% gewijzigd door PatrickC op 14-11-2024 18:20 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt. Dat is er inderdaad al met Kaleidescape.
Maar uiteraard hier niet beschikbaar.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

De versie uit 1982 vind ik een topfilm, die van John Carpenter. De remake/prequel uit 2011 zou ik nog geen stuiver voor geven en zal ik ook nooit aanschaffen. Zelfde geldt voor Nightmare on Elm Street, het origineel uit 1984 heb ik onlangs gekeken, net zoals de remake uit 2010, die heb ik ook gekeken, maar kan er niet warm of koud van worden. Sterker nog, ik zou het ruimteverspilling op de harddisk vinden en zo denk ik ook over de remakes van Robocop, Judge Dredd of Carrie. Allemaal halen ze niet de hoogte van hun originelen....

Ik hoop dat de UHD een boost krijgt, maar denk dat het toch iets voor de filmliefhebber zal blijven, voor de meeste is een 1080p versie goed genoeg.

Een streamingsdienst met hoge bitrate? Denk het niet in de komende 10 jaar, vooral vanwege de kosten. Ook zouden er meer "MultiGig" aansluitingen nodig zijn en daar zijn we nu net mee begonnen. Dus ja, grote kans dat het er komt, alleen nog niet nu...

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-05 18:04
Ik koop momenteel nog alleen blu-rays, de ondertitels bij, ik geloof voornamelijk dolby vision content, weerhouden mij om een 4k speler aan te schaffen. Vind ze te fel en kijkt daardoor vooral bij donkere scenes niet fijn. Bij het zoeken naar een speler kwam ik wel de panasonic ub420 tegen, die dit zou kunnen aanpassen(helderheid subs) maar ook verplaatsen als ik reddit mag geloven, zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met deze speler danwel met andere 4k spelers die dit zouden kunnen, liefst ook grootte van ondertitels aan kan passen maar snap dat ik dan teveel vraag misschien van een speler?

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
@MeesKees21

In vrijwel alle gevallen prefereer ik ook altijd het origineel over een remake of reboot, echter niet bij Judge Dredd (1995) vs. Dredd (2012) Het origineel is echt een verschrikkelijke film maar de reboot (geschreven en geregiseerd door Alex Garland) is heerlijke campy gory actie ala The Raid en gewoon erg vermakelijk om te kijken.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

ReVision. schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:23:
@MeesKees21

In vrijwel alle gevallen prefereer ik ook altijd het origineel over een remake of reboot, echter niet bij Judge Dredd (1995) vs. Dredd (2012) Het origineel is echt een verschrikkelijke film maar de reboot (geschreven en geregiseerd door Alex Garland) is heerlijke campy gory actie ala The Raid en gewoon erg vermakelijk om te kijken.
@ReVision.

Voor mij ligt dat toch anders, misschien omdat ik een fan ben van Sylvester Stallone, misschien omdat ik het een betere film vindt, maar ieder zijn/haar mening. Ten eerste vind ik dat er meer humor zit in het origineel dan in de remake. Ook vind ik (persoonlijk) het verhaal beter, men zegt wel eens "beter goed gejat dan slecht bedacht", maar in de remake vind ik beide slecht, ik noem het dan ook een slap aftreksel. De film is in mijn ogen een slechte kopie van het origineel, maar nogmaals, dat is mijn mening. Zo heb ik het origineel wel op de harddisk staan, maar de remake niet. De remake was leuk genoeg om 1x te kijken, het origineel heb ik al tig keer bekeken en dat zegt, voor mij dan, genoeg. So let's agree to disagree... 8)

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-05 22:36
Pharminepulse schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:19:
Ik koop momenteel nog alleen blu-rays, de ondertitels bij, ik geloof voornamelijk dolby vision content, weerhouden mij om een 4k speler aan te schaffen. Vind ze te fel en kijkt daardoor vooral bij donkere scenes niet fijn. Bij het zoeken naar een speler kwam ik wel de panasonic ub420 tegen, die dit zou kunnen aanpassen(helderheid subs) maar ook verplaatsen als ik reddit mag geloven, zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met deze speler danwel met andere 4k spelers die dit zouden kunnen, liefst ook grootte van ondertitels aan kan passen maar snap dat ik dan teveel vraag misschien van een speler?
Ik heb die, helderheid en positie subs (hoogte) zijn inderdaad aan te passen. Ik zou eens moeten kijken of grootte ook kan. Let wel op dat deze geen DV kan spelen, enkel HDR (en hdr10+). Als je dat wilt, heb je de ub820 nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

McRagefit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:34:
[...]

Ik heb die, helderheid en positie subs (hoogte) zijn inderdaad aan te passen. Ik zou eens moeten kijken of grootte ook kan. Let wel op dat deze geen DV kan spelen, enkel HDR (en hdr10+). Als je dat wilt, heb je de ub820 nodig.
De UB450 heeft dan wel Dolby Vision, HDR10+ en HLG, maar ik weet niet of de helderheid en positie van de subs aan te passen zijn, het lijkt mij logisch van wel, maar met 100% zekerheid kan ik het niet zeggen. De prijs van de UB450 valt nog wel mee, die is € 219,-

uitvoering: Panasonic DP-UB450

[ Voor 8% gewijzigd door MeesKees21 op 15-11-2024 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-05 16:24
MeesKees21 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:24:
[...]

De UB450 heeft dan wel Dolby Vision, HDR10+ en HLG, maar ik weet niet of de helderheid en positie van de subs aan te passen zijn, het lijkt mij logisch van wel, maar met 100% zekerheid kan ik het niet zeggen. De prijs van de UB450 valt nog wel mee, die is € 219,-

zou adviseren om niet teveel met bol plaza en alternatieven verkopers te werken. Dingen zoals retours maar ook garanties zijn echt vaak om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

dfbt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:34:
[...]

zou adviseren om niet teveel met bol plaza en alternatieven verkopers te werken. Dingen zoals retours maar ook garanties zijn echt vaak om te huilen.
Ik heb hem dan ook nergens aangeraden om de speler bij Amazon of Bol te kopen. De speler is voor € 10,- meer bij HiFi Klubben te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MeesKees21 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:39:
[...]

Ik heb hem dan ook nergens aangeraden om de speler bij Amazon of Bol te kopen. De speler is voor € 10,- meer bij HiFi Klubben te koop....
Weinig mis met Amazon hun retour en garantie beleid.

Bij minisforum bijvoorbeeld is het beleid van Amazon beter dan van minisforum zelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

daffie82 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:54:
[...]

Weinig mis met Amazon hun retour en garantie beleid.

Bij minisforum bijvoorbeeld is het beleid van Amazon beter dan van minisforum zelf...
Ik heb ook nog nooit gekke dingen meegemaakt bij Amazon of Bol als het om terugsturen of garantie gaat, heb onlangs zelfs een "4K beamer" bij Amazon gekocht, dus met het vertrouwen zit het wel goed. Binnenkort ga ik nog een 4K mediaspeler kopen bij Amazon, een televisie koop ik wel ergens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor een 4k mediaspeler voor afspelen van lokale bestanden: kijk even in mijn handtekening en kijk ook even hier: [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

Mijn tv komt van Coolblue trouwens :+

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 15-11-2024 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

daffie82 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:50:
Voor een 4k mediaspeler voor afspelen van lokale bestanden: kijk even in mijn handtekening en kijk ook even hier: [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

Mijn tv komt van Coolblue trouwens :+
Ik heb onlangs al gemeld welke 4K mediaspeler ik wil aanschaffen en daar heb je ook enkele tips over gegeven ;) Waaronder het installeren van Core Elec.

Beiden zijn nu even duur, dus de keuze is nu "iets" moeilijker :

https://www.amazon.nl/Dun...co2-nl-21#customerReviews

Of de enigzins uitgekleede versie :

https://www.amazon.nl/Dun...=operapc-def-sp-co2-nl-21

Waar mijn toekomstige tv vandaan komt, dat weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat het een TCL van 55 of 65 inch wordt, uiteraard 4K met Dolby Vision en Dolby Atmos ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MeesKees21 op 15-11-2024 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
MeesKees21 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:35:

@ReVision.

Voor mij ligt dat toch anders, misschien omdat ik een fan ben van Sylvester Stallone, misschien omdat ik het een betere film vindt, maar ieder zijn/haar mening. Ten eerste vind ik dat er meer humor zit in het origineel dan in de remake. Ook vind ik (persoonlijk) het verhaal beter, men zegt wel eens "beter goed gejat dan slecht bedacht", maar in de remake vind ik beide slecht, ik noem het dan ook een slap aftreksel. De film is in mijn ogen een slechte kopie van het origineel, maar nogmaals, dat is mijn mening. Zo heb ik het origineel wel op de harddisk staan, maar de remake niet. De remake was leuk genoeg om 1x te kijken, het origineel heb ik al tig keer bekeken en dat zegt, voor mij dan, genoeg. So let's agree to disagree... 8)
Het is wel heel lang geleden dat ik Judge Dredd heb gezien dus het kan zo maar zijn dat ik er nu anders over denk. Ik ga ze dit weekend anders allebei nog eens bekijken denk ik :)

Dan iets anders, ik kwam er gisteren achter dat mijn film kast toch een stuk sneller is volgeraakt dan ik had verwacht en nu toch echt een twee kast moet gaan bestellen :X

[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 15-11-2024 13:07 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-05 16:24
MeesKees21 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook nog nooit gekke dingen meegemaakt bij Amazon of Bol als het om terugsturen of garantie gaat, heb onlangs zelfs een "4K beamer" bij Amazon gekocht, dus met het vertrouwen zit het wel goed. Binnenkort ga ik nog een 4K mediaspeler kopen bij Amazon, een televisie koop ik wel ergens anders.
bol zelf heeft een prima klantenservice. als je bij derde partijen via bol komt wordt t vaak lastig. vaak bestaan zulke partijen (dropshippers, of inkopers) niet eens meer na 2 jaar. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

ReVision. schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:05:
[...]

Het is wel heel lang geleden dat ik Judge Dredd heb gezien dus het kan zo maar zijn dat ik er nu anders over denk. Ik ga ze dit weekend anders allebei nog eens bekijken denk ik :)

Dan iets anders, ik kwam er gisteren achter dat mijn film kast toch een stuk sneller is volgeraakt dan ik had verwacht en nu toch echt een twee kast moet gaan bestellen :X
Doe dat! Houdt je van de straat en uit de kroeg! :P Het zijn ook de woordspelletjes die er vaak inzitten, iemand ergens aan vast spiezen en dan zeggen "Keep hanging.." De films van Schwarzenegger zaten er ook vol mee.

Tja, dat heb je als je iets verzamelt, dan loop je op een gegeven moment tegen ruimtegebrek op. Ik bouw over het algemeen mijn eigen kasten, zodoende kan ik ze precies op maat maken en modulair, op die manier kan ik altijd uitbreiden als het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

MeesKees21 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:44:
[...]

Doe dat! Houdt je van de straat en uit de kroeg! :P Het zijn ook de woordspelletjes die er vaak inzitten, iemand ergens aan vast spiezen en dan zeggen "Keep hanging.." De films van Schwarzenegger zaten er ook vol mee.

Tja, dat heb je als je iets verzamelt, dan loop je op een gegeven moment tegen ruimtegebrek op. Ik bouw over het algemeen mijn eigen kasten, zodoende kan ik ze precies op maat maken en modulair, op die manier kan ik altijd uitbreiden als het nodig is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a422GsOVAbiWoSj22EGsxeWi6BE=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/cstZM6kZ0TgSgupKVwzy7967.gif?f=fotoalbum_large

_O-

Mooi die jaren 80 en 90 actiefilms. Die wil ik eigenlijk allemaal wel op 4K bluray uiteindelijk. Predator op 4k is in ieder geval de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Gundogan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:54:
[...]

[Afbeelding]

_O-

Mooi die jaren 80 en 90 actiefilms. Die wil ik eigenlijk allemaal wel op 4K bluray uiteindelijk. Predator op 4k is in ieder geval de moeite waard.
Dat bedoel ik dus! Vroeger waren de films een stuk "luchtiger" en dat is precies wat ik met de remakes mis, gewoon te droog... Als je in de bioscoop zat en zo'n stukje kwam voorbij, zat iedereen te lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
MeesKees21 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:24:
[...]

Deze had al die functies niet. Ook geen HDR optimizer, minder goede upscaler, ... Ik heb deze dan retour gestuurd voor een 420 omdat ik liever al die features had ipv DV (persoonlijk natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

McRagefit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:19:
[...]

Deze had al die functies niet. Ook geen HDR optimizer, minder goede upscaler, ... Ik heb deze dan retour gestuurd voor een 420 omdat ik liever al die features had ipv DV (persoonlijk natuurlijk).
Dan houdt het inderdaad op, als die functies er niet zijn. Upscaler zal ik niet snel gebruik van maken, aangezien ik nu 4K schijfjes koop.
Ben nu aan het kijken of ik voor de Sony UBP-X800M2 ga of voor een Panasonic DP-UB824. Bij de Sony moet je iedere keer DV aanzetten als een schijf dat heeft, weet alleen niet of dat bij de Panasonic ook zo is, dat moet ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
MeesKees21 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:38:
[...]

Dan houdt het inderdaad op, als die functies er niet zijn. Upscaler zal ik niet snel gebruik van maken, aangezien ik nu 4K schijfjes koop.
Ben nu aan het kijken of ik voor de Sony UBP-X800M2 ga of voor een Panasonic DP-UB824. Bij de Sony moet je iedere keer DV aanzetten als een schijf dat heeft, weet alleen niet of dat bij de Panasonic ook zo is, dat moet ik nog even uitzoeken.
Die schakelt automatisch, dat deed de 450 ook al 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
Bedankt voor de reacties, denk dat ik voor de ub824 ga. Momenteel een nog een goedwerkende Marantz UD5005, heeft ook mogelijkheid tot afspelen van SACD, maar zie dat bij 4k spelers ik, zover ik kan vinden, een high-end spelers moet aanschaffen boven de €1500(magnetar oa) als ik het goed heb, aangezien ik er maar een paar heb, laat ik dat wel zitten, hierin vind ik helderheid subs toch wat belangrijker.

Vervangen jullie ook bijna al jullie blu-ray's voor 4k films zover dat kan? Kan mij voorstellen dat sommige flinke collecties hebben, nog een 4e keer the matrix oa aanschaffen weet ik zo net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pharminepulse schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:26:
Bedankt voor de reacties, denk dat ik voor de ub824 ga. Momenteel een nog een goedwerkende Marantz UD5005, heeft ook mogelijkheid tot afspelen van SACD, maar zie dat bij 4k spelers ik, zover ik kan vinden, een high-end spelers moet aanschaffen boven de €1500(magnetar oa) als ik het goed heb, aangezien ik er maar een paar heb, laat ik dat wel zitten, hierin vind ik helderheid subs toch wat belangrijker.

Vervangen jullie ook bijna al jullie blu-ray's voor 4k films zover dat kan? Kan mij voorstellen dat sommige flinke collecties hebben, nog een 4e keer the matrix oa aanschaffen weet ik zo net nog niet.
Huh?
Boven de 1500 euro slaat nergens op.
Sony UBP-X800M2 speelt SACD en kost amper 250€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharminepulse
daffie82 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:44:
[...]

Huh?
Boven de 1500 euro slaat nergens op.
Sony UBP-X800M2 speelt SACD en kost amper 250€.
Je hebt helemaal gelijk, niet goed gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Tussenweggetje? :

Je hebt een Marantz die (ook) SACD kan afspelen. Dan hou je die toch voor dat doel? Daarnaast heb je dan de Panasonic die je 4K schijfjes afspeelt, lijkt mij een goede oplossing, je hoeft niets op te geven.

De stap van (1080p) blu-ray's heb ik overgeslagen, heb eigenlijk nog nooit een 1080p blu-ray gekocht en waarom zou ik? Bij een hoop 4K schijfjes zit ook een 1080p blu-ray, dus die krijg ik er zowiezo bij.
Als je een goede upscaler hebt, zou je je dvd's kunnen upscalen naar 1080p, anders gewoon de 4K blu-ray kopen, dan krijg je in het algemeen de 1080p blu-ray bij. Je dvd's kan je dan verkopen, al krijg je daar niet veel meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is jammer dat er geen nieuwe 4K UHD spelers op de markt komen.
Ik heb zelf de Sony UBP-X800M2 speler, en ik word soms best moe van dat schakelen naar DV.
Bijkomend voordeel van deze speler is dat ie best wel wat blu-ray images kan afspelen vanaf het netwerk (maar niet altijd).

Onderweg van Amazon US: Kickboxer 4K steelbook (35 dollar) en Seven Samurai van de Criterion Collection. Deze legandarische film kost daar momenteel maar 30 dollar :9
Om een of andere vage reden zijn Bad Lieutenant en Drive weer retour gestuurd...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
Wat zouden nieuwe spelers moeten toevoegen dan? De Panasonic 820 doet al automatisch overschakelen tussen HDR en DV. Denk niet dat er veel meerwaarde is aan nieuwe spelers uitbrengen tenzij er nieuwe audio en video formaten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Ik doe dat alleen voor de top films en series. Ik heb inmiddels een collectie van zo’n dikke 800 blu-ray titels en 150 4K blu-ray titels. Verder, als ik een 4K koop van iets waar ik de blu-ray ook al van had, check ik eerst de reviews van de 4K versie, want sommige zijn nauwelijks beter dan de reguliere blu-ray.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:55:

Onderweg van Amazon US: Kickboxer 4K steelbook (35 dollar) en Seven Samurai van de Criterion Collection. Deze legandarische film kost daar momenteel maar 30 dollar :9
Om een of andere vage reden zijn Bad Lieutenant en Drive weer retour gestuurd...
Had de Criterion Seven Samurai 4K ook een tijd in de pre-order staan maar uiteindelijk geannuleerd en voor de BFI versie gegaan vanwege de Fidelity in Motion restauratie en Dolby Vision.

Zelfde geld voor de onlangs aangekondigde 4K van Yojimbo/Sanjuro, daarvan heb ik toch ook besloten om voor de BFI ipv de Criterion te gaan (ondanks dat ik eigenlijk een Criterion verzamelaar ben)

In ander nieuws, de Gladiator 4K steelbook zojuist ontvangen. Mooi op tijd om binnekort te kijken voordat ik deel twee in de bios ga zien volgend weekend :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sj3rVsT/IMG-20241115-141508.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Waar kopen jullie je 4k films? Ik zoek nog een aantal films voor de collectie, maar de prijzen van Amazon.com zijn soms zo belachelijk dat ik maar blijf wachten op aanbiedingen. De 4k markt lijkt echter niet zo groot te zijn qua aanbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Anoniem: 1456976 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:22:
Waar kopen jullie je 4k films? Ik zoek nog een aantal films voor de collectie, maar de prijzen van Amazon.com zijn soms zo belachelijk dat ik maar blijf wachten op aanbiedingen. De 4k markt lijkt echter niet zo groot te zijn qua aanbod.
amazon.de
amazon.fr
amazon.co.uk
amazon.com
amazon.it
amazon.es
amazon.com.be

amazon.nl bijna nooit - die prijzen slaan nergens op

hagglezon is je vriend...

mediamarkt en bol.com soms ook wel eens bij aanbiedingen.

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 18-11-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Anoniem: 1456976 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:22:
Bol.com en boekenvoordeel.

https://www.bol.com/nl/nl...blu-ray/53447/?rating=all

https://www.boekenvoordee...es-en-muziek?Categorie=60

Kijk wel bij Amazon.nl maar daar nog niet besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door MeesKees21 op 18-11-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tsja… dan koop je weer eens 4 4K blu-rays bij amazon UK en neemt de dikke €12 verzendkosten voor lief, zijn ze vandaag volgens PostNL afgeleverd in de brievenbus…. dacht het niet! Gemeld bij PostNL via de chat en krijg een bericht dat de bezorger heeft aangegeven toch echt het pakketje afgeleverd te hebben. Ik was de hele middag thuis, op het moment van afleveren in mijn huiskamer op zo’n 2 meter van mijn voordeur/brievenbus… de hele middag geen PostNL bestelbus gezien… leuk zo’n bezorging voor meer dan €12 … Nu eerst maar weer 2 dagen wachten en dan kan ik waarschijnlijk weer bij Amazon UK gaan aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:00

OmeJoyo

This is me

PatrickC schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:08:
Tsja… dan koop je weer eens 4 4K blu-rays bij amazon UK en neemt de dikke €12 verzendkosten voor lief, zijn ze vandaag volgens PostNL afgeleverd in de brievenbus…. dacht het niet! Gemeld bij PostNL via de chat en krijg een bericht dat de bezorger heeft aangegeven toch echt het pakketje afgeleverd te hebben. Ik was de hele middag thuis, op het moment van afleveren in mijn huiskamer op zo’n 2 meter van mijn voordeur/brievenbus… de hele middag geen PostNL bestelbus gezien… leuk zo’n bezorging voor meer dan €12 … Nu eerst maar weer 2 dagen wachten en dan kan ik waarschijnlijk weer bij Amazon UK gaan aankloppen.
PostNL is dan ook weer een enorme bende de laatste weken, wordt leuk met de feestdagen en Black Friday voor de deur. Maarja, dat is een ander topic.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Amazon.fr ook paar keer besteld. Veelal NLsubs vanwege benelux ook al is het niet aangegeven (zoals Jurassic Park). Veel film per stuk onder de 15 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
OmeJoyo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:41:
[...]

PostNL is dan ook weer een enorme bende de laatste weken, wordt leuk met de feestdagen en Black Friday voor de deur. Maarja, dat is een ander topic.
Het pakketje is inmiddels binnen… het was in een andere straat in mijn buurt afgeleverd op hetzelfde huisnummer als mijn huis. En die bewoner kwam het pakketje zojuist brengen.

Vorige week was het omgekeerd. Ik kreeg een pakketje, ook via PostNL, bestemd voor een paar huizen verder. Ik snap dat niet… op het pakketje staat een ander nummer dan het huisnummer aan mijn voordeur.. dat is toch niet moeilijk? Of… kunnen ze misschien niet lezen?

De komende dagen krijg ik nog 3 brievenbuspakketten geleverd door PostNL… ben benieuwd…

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 20-11-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:25
PatrickC schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:56:
[...]
Of… kunnen ze misschien niet lezen?
Je kon wel eens in de buurt zitten ben ik bang. Door hoeveel bezorgers wordt je nog in ABN (tegenwoordig Algemeen Nederlands) toegesproken tegenwoordig? Is overigens geen sneer naar bezorgers, die mensen werken zich vaak een slag in de rondte voor ons.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik vrees dat wij ook schromelijk onderschatten wat een zware en onderbetaalde kutjob dat is...
Paar jaren geleden was er toch een docu over... Niet om vrolijk van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:51:
Ik vrees dat wij ook schromelijk onderschatten wat een zware en onderbetaalde kutjob dat is...
Paar jaren geleden was er toch een docu over... Niet om vrolijk van te worden.
Lijkt me inderdaad geen fijne job. Zeker ook als je vaak niemand aantreft.

Mijn frustratie zit ‘m ook meer in hoe dit wordt afgehandeld door PostNL. Je krijgt een push bericht dat het pakket is afgeleverd. Omdat ik op dat moment gewoon thuis was, meteen gereageerd via de app en dan geven ze aan dat contact opgenomen wordt met de bezorger en dat je binnen 2 uur een email krijgt of een telefoontje. Een paar minuten later had ik al een e-mail dat de bezorger aangegeven had dat het pakketje op mijn adres afgeleverd was. En dat terwijl de klant aangegeven heeft dat het niet zo is. Waarom hebben ze geen GPS tracking waar je kunt controleren of je ook werkelijk op een bepaald adres geweest bent? Op het moment van afleveren scant de bezorger toch het pakketje? Leg dan ook de locatie vast waarop dat gebeurt. Simpel toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Hier zijn nooit problemen met PostNL maar wel regelmatig met DHL helaas, maar goed ik neem het de bezorgers persoonlijk sowieso niets kwalijk maar het bedrijf zeker wel.

Dan ontopic, op een paar pre-orders na die nog niet gereleased zijn heb ik de Criterion 4K's die ik tijdens de actie op diverse sites besteld heb nu allemaal binnen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fXQVtWD/IMG-20241121-091945.jpg

Daarmee is mijn Criterion Collection nu uitgekomen op een totaal van 101 films :)
https://letterboxd.com/revision/list/criterion-collection/

hoi

• oosterhofjf
  • Nu online
Bij Amazon zijn een aantal 4k bluray in de aanbieding ivm Black friday. Toevallig een aantal titels besteld die op mijn wenslijstje stonden :)

https://www.amazon.nl/s?k...&ref=is_r_p_n_deal_type_1

[ Voor 46% gewijzigd door oosterhofjf op 21-11-2024 12:00 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

oosterhofjf schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:45:
Bij Amazon zijn een aantal 4k bluray in de aanbieding ivm Black friday. Toevallig een aantal titels besteld die op mijn wenslijstje stonden :)
Welke amazon? Linkje svp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Letterlijk allemaal, gewoon site openen en dan zoeken op categorie en dan black friday deals

hoi

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Heb net ook even een bestellinkje gedaan op Amazon. Amsterdamned en alle 3 de Flodder films, helaas wel in 1080p. De kans dat die ooit uitkomen op 4K lijkt mij verwaarloosbaar, alhoewel nu Amsterdamned 2 wordt opgenomen, dus die heeft nog wel de kans op een dubbel 4K bluray te worden uitgebracht.

Amsterdamned 1:

https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Flodder 1-3 :

https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

ReVision. schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:20:
[...]

Letterlijk allemaal, gewoon site openen en dan zoeken op categorie en dan black friday deals
Jup net ook 12 films besteld voor de verzameling op .de en .fr.

Nederland had voor mij niets echt spannends en de US titels die in de actie zijn heb ik al of was niet mijn ding.

Straks nog even Italië en UK doorspitten :9

• Kogel070
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:33
Heeft niet met een 4k te maken maar ik denk dat jullie mij hier wel mee kunnen helpen.
Ik twijfel een beetje of deze blu-ray https://www.bol.com/nl/nl/p/crimson-tide/1002004005815729/
nl ondertiteling heeft.

Als ik de ean code google dan kom ik hierop uit;
https://disneyinfo.nl/blu-raydetail.php?film=174

Iemand die mij gerust kan stellen voor dat ik hem bestel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Kogel070 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:40:
Heeft niet met een 4k te maken maar ik denk dat jullie mij hier wel mee kunnen helpen.
Ik twijfel een beetje of deze blu-ray https://www.bol.com/nl/nl/p/crimson-tide/1002004005815729/
nl ondertiteling heeft.

Gebruik blu-ray.com die zijn vrij accuraat: https://www.blu-ray.com/movies/Crimson-Tide-Blu-ray/371698/

Also:

Voor de mensen die Dune Part Two nog op steelbook willen, nu te koop bij bol.com voor 17,99 (gratis verzending voor select leden of vanaf 20 euro)

https://www.bol.com/nl/nl/p/dune-part-two/9300000174426209/

[ Voor 15% gewijzigd door ReVision. op 21-11-2024 16:44 ]

hoi

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:45
Kogel070 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:40:
nl ondertiteling heeft.

Volgens de inlay staan deze er op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPYUP-aGdUNa1ao-4E0YXl07v6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/STLFtqbJa2V4rakLKee6Vif4.png?f=fotoalbum_large

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:43
Ik weet niet of het algemeen bekend is, maar veel (nou ja "veel", dat wat ze hebben) 4K UHD's zijn bij de MediaMarkt 15 euro.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

OmeJoyo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:32:
[...]

Jup net ook 12 films besteld voor de verzameling op .de en .fr.

Nederland had voor mij niets echt spannends en de US titels die in de actie zijn heb ik al of was niet mijn ding.

Straks nog even Italië en UK doorspitten :9
Welke 12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Forrest Gump
The Truman Show
Jojo Rabit
Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
The Exorcist Believer
Inception
Stephen King's - Cat's eye
Haunted Mansion
Nope
Men in Black
The Thing
Smile

Dus ja, vanalles eigenlijk, 3 al eens gezien, de rest is sowieso nieuw.

Is ter aanvulling van de +/- 1000 dvd's, 200 blurays en dan nog 130 4k Blurays die we al hebben :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

De .com versie van Amazon is inderdaad niet zo spannend (uiteraard releases zoals Arcane en the Last of Us toevallig niet op voorraad terwijl ze daarvoor 25-35 dollar waren :z ). Via .fr Snatch (kennelijk een goede BD100 release wat ik niet verwacht had), Once Upon a Time in Hollywood en Clear and Present Danger (niet echt een super 4K release maar voor mij wel een klassiekertje die ik wil wel hebben voor <15 euro) besteld.

The Last of Us 4K is iets onder 19 euro via amazon.it. Maar uiteraard hebben die weer niet de door mij gewilde 4Kult versie van Total Recall op voorraad. REEEEEE

[ Voor 17% gewijzigd door Gundogan op 21-11-2024 21:14 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.amazon.it/dp/...th=1&psc=1&language=it_IT

Nog geen 100€ voor GoT in 4k.
Komt nog kleine 5€ verzending bij. Ik heb hem al, maar dit is een zeer nette prijs.
Amazon verkoopt hem ook voor praktisch dezelfde prijs. Deze verkoper heeft er namelijk nog maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 11:03
Mijn slag ook geslagen met Black Friday deals op amazon.fr:
  • Scarface
  • Christine
  • Who Framed Roger Rabbit
  • Blade Runner 2049

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

SeD_NcL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:51:
Mijn slag ook geslagen met Black Friday deals op amazon.fr:
  • Scarface
  • Christine
  • Who Framed Roger Rabbit
  • Blade Runner 2049
Als ik jou was, zou ik Roger Rabbit even controleren. De mijne heb ik teruggestuurd omdat er artifacts op de 4K disc aanwezig waren, die begonnen rond de 40 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MeesKees21 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:41:
[...]

Als ik jou was, zou ik Roger Rabbit even controleren. De mijne heb ik teruggestuurd omdat er artifacts op de 4K disc aanwezig waren, die begonnen rond de 40 minuten.
Moet de mijne nog kijken, maar die staat al veel te lang voor een eenvoudige retour :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

OmeJoyo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:49:
[...]

Moet de mijne nog kijken, maar die staat al veel te lang voor een eenvoudige retour :X
Het kan natuurlijk een eenmalig iets zijn geweest en zal ik hem binnenkort weer opnieuw bestellen. Echter komen er in 1 batch meerdere fouten voor, vandaar de waarschuwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MeesKees21 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:51:
[...]

Het kan natuurlijk een eenmalig iets zijn geweest en zal ik hem binnenkort weer opnieuw bestellen. Echter komen er in 1 batch meerdere fouten voor, vandaar de waarschuwing.
De waarschuwing wordt ook zeker gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

OmeJoyo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:52:
[...]

De waarschuwing wordt ook zeker gewaardeerd :)
En ook graag gedaan! :) De 1080p disc was overigens wel goed. Had om een ander exemplaar gevraagd, maar helaas is men daar niet in meegegaan, waarschijnlijk omdat die ondertussen weer ruim € 35,- was.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MeesKees21 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:56:
[...]

En ook graag gedaan! :) De 1080p disc was overigens wel goed. Had om een ander exemplaar gevraagd, maar helaas is men daar niet in meegegaan, waarschijnlijk omdat die ondertussen weer ruim € 35,- was.... :(
Ah ja, die van mij was gelukkig maar 6,99 in het ergste geval dat die niet goed is, maar ik hoop het beste :)

Heb het zelf ooit eens eerder meegemaakt met een DVD lang geleden. Overigens ook wel eens meegemaakt in mijn jonge jaren bij de Media Markt, dat er een bepaalde porno DVD terugkwam, waarop een budget tekenfilm stond, dat was de koper nogal tegengevallen :9 Dat bleek ook de hele batch te zijn, maar slechts zo'n 10% is er maar van teruggekomen. Dus kopen vond mijn geen probleem, reclameren was te veel schaamte, terwijl in die tijd alles nog binnen 14 dagen zonder klagen terug werd genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

OmeJoyo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:11:
[...]

Ah ja, die van mij was gelukkig maar 6,99 in het ergste geval dat die niet goed is, maar ik hoop het beste :)

Heb het zelf ooit eens eerder meegemaakt met een DVD lang geleden. Overigens ook wel eens meegemaakt in mijn jonge jaren bij de Media Markt, dat er een bepaalde porno DVD terugkwam, waarop een budget tekenfilm stond, dat was de koper nogal tegengevallen :9 Dat bleek ook de hele batch te zijn, maar slechts zo'n 10% is er maar van teruggekomen. Dus kopen vond mijn geen probleem, reclameren was te veel schaamte, terwijl in die tijd alles nog binnen 14 dagen zonder klagen terug werd genomen.
De mijne was nog geen € 15,- en dat vond ik het ook wel waard, altijd al een goede film gevonden. Helaas kwam er snel een einde aan mijn goede bui toen het beeld in 1x in vierkante blokjes veranderde...

Verder eigenlijk nooit wat meegemaakt, niet met cd's en ook niet met dvd's. De laatste huurde ik over het algemeen en maakte er dan een kopietje van :$ Later heb ik het grootste deel van wat ik verzameld had weggedaan, heb er denk zo'n 50 over en die wil ik echt niet kwijt, zijn voornamelijk Stephen King films. Op de Nas heb ik nog zo'n 20TB aan dvd's staan en als ik een dvd'tje wil kijken, slinger ik de nas wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Mission impossible films voor mij nog onbekend; box van 6 films voor onder de 60 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cb8w2WUG-W1RC1N_MYimr3_gt6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVs4hiasTvlpOVdSgEmhXdqA.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie versie van BFI met poster, boekje en uiteraard een 91gb film _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deruxian schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:48:
Mission impossible films voor mij nog onbekend; box van 6 films voor onder de 60 euro.
Heb die niet zo lang geleden voor 49 euro gekocht op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MeesKees21 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:20:
[...]

De mijne was nog geen € 15,- en dat vond ik het ook wel waard, altijd al een goede film gevonden. Helaas kwam er snel een einde aan mijn goede bui toen het beeld in 1x in vierkante blokjes veranderde...

Verder eigenlijk nooit wat meegemaakt, niet met cd's en ook niet met dvd's. De laatste huurde ik over het algemeen en maakte er dan een kopietje van :$ Later heb ik het grootste deel van wat ik verzameld had weggedaan, heb er denk zo'n 50 over en die wil ik echt niet kwijt, zijn voornamelijk Stephen King films. Op de Nas heb ik nog zo'n 20TB aan dvd's staan en als ik een dvd'tje wil kijken, slinger ik de nas wel aan :)
Heb deze film ook (via Bol iirc) en ben niks vreemds tegengekomen. Wel lees je op het Blurayforum regelmatig over 'vuil' op de 4K schijfjes (na reinigen of omruil veelal opgelost) . Kwam ook pas een tijdje terug er aan toe om Spiderman Spiderverse deel 2 te kijken die ik als US import had gekocht en die liep ook vast ergens in de tweede helft bij twee hoofdstukken, vanaf het hoofdstuk erna geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Bij Bol nu in de aanbieding, Jason Bourne 5x 4K (BD-66) discset voor € 53,89! (volgens bluray.com is de prijs € 150,88), wat dus een "korting" is van ruim € 95,-! 8)

https://www.bol.com/nl/nl...5CiQ_0_10.11.ProductImage

Verdere info :

https://www.blu-ray.com/m...ection-4K-Blu-ray/373113/

en :

Mission Impossible Dead Reckoning Part 1, 4K (BD100) (steelbook) voor € 27,29!

https://www.bol.com/nl/nl...5CiQ_0_10.13.ProductImage

Verdere info :

https://www.blu-ray.com/m...rt-One-4K-Blu-ray/346031/

Beiden hebben NL subs :)

Wat betreft dit "verkooppraatje", nee ik heb geen aandelen Bol! :P

[ Voor 35% gewijzigd door MeesKees21 op 23-11-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:43
Ik ben nog niet op de 4K overgestapt maar vorige week in de UK toch ook weer mijn collectie physical media aangevuld met een slordige 20 BDs. Gemiddeld denk ik 2 pond betaald :)

Ik koop daar veel bij charity shops en CEX. Die laatste zit in alle middelgrote en grote steden wel en heeft ook steeds meer 2nd hand 4K discs. Daar betaal je dan meestal tussen de 5 en 8 pond voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-11-2024 21:08 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

MeesKees21 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:32:
Bij Bol nu in de aanbieding, Jason Bourne 5x 4K (BD-66) discset voor € 53,89! (volgens bluray.com is de prijs € 150,88), wat dus een "korting" is van ruim € 95,-! 8)

https://www.bol.com/nl/nl...5CiQ_0_10.11.ProductImage

Verdere info :

https://www.blu-ray.com/m...ection-4K-Blu-ray/373113/

en :

Mission Impossible Dead Reckoning Part 1, 4K (BD100) (steelbook) voor € 27,29!

https://www.bol.com/nl/nl...5CiQ_0_10.13.ProductImage

Verdere info :

https://www.blu-ray.com/m...rt-One-4K-Blu-ray/346031/

Beiden hebben NL subs :)

Wat betreft dit "verkooppraatje", nee ik heb geen aandelen Bol! :P
De Bourne heb ik destijds ook gekocht. Schijnt niet een al te beste transfer te zijn (moet hem nog zien, afgaande op de reviews )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Deruxian schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:08:
[...]

De Bourne heb ik destijds ook gekocht. Schijnt niet een al te beste transfer te zijn (moet hem nog zien, afgaande op de reviews )
Ik weet nog niet of ik de box ga aanschaffen, heb ze namelijk al als mkv op de nas staan. Verder ook nog niet gekeken en kan er dus verder ook niet veel over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik vind die Bourne films ook gewoon niet goed. Veel blijer met mijn mission impossible set voor nog geen 40€. Betere films en betere transfers.

Heb wel op Amazon.co.uk blue planet 2 + planet earth 2 in 4k opgepikt voor 40€ inclusief verzending naar BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mijn Black Friday bestellingen tot nu toe.

Amazon NL:
Die Glücksritter (Trading Places)
Jagd auf Roter Oktober (Hunt For Red October)
Speed
Star Trek - 3 Movie Collection

Amazon FR:
Rambo I (First Blood)
Rambo II
Rambo III
Prey
Footloose
Scarface
Rocketman

En nog wat reguliere bestellingen eerder gedaan op Amazon UK:
The Terminator
Twister
The 5th Element (Studiocanal versie, want die is veel beter)
Aliens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-05 18:40
OmeJoyo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:24:

The Thing

Is ter aanvulling van de +/- 1000 dvd's, 200 blurays en dan nog 130 4k Blurays die we al hebben :*)
Is dat dan "The Thing" uit 1982 of die uit 2011 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MPIU8686 schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:28:
[...]

Is dat dan "The Thing" uit 1982 of die uit 2011 ?
De 1982 versie, wist niet eens dat er een 2011 was eigenlijk :> maar zie ook dat die laatste er niet op 4k is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ford vs Ferrari (Le Mans 66); meer dan prima (popcorn)film met een weergaloos beeld en geluid.

13 euro Amazon FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
PatrickC schreef op zondag 24 november 2024 @ 07:21:
Mijn Black Friday bestellingen tot nu toe.

En nog wat reguliere bestellingen eerder gedaan op Amazon UK:

The 5th Element (Studiocanal versie, want die is veel beter)
Hebt u een linkje naar die The 5th Element (Studiocanal versie) ?

Deze komt dan toch met NL ondertiteling ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

MPIU8686 schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:53:
[...]

Asjeblieft :

https://www.amazon.co.uk/...element%2Caps%2C95&sr=8-1

Helaas geen NL sub, maar die kan je altijd even downen bij opensubtitle.org... :Y

https://www.blu-ray.com/m...lement-4K-Blu-ray/271846/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
Heeft iemand een idee wanneer ooit

The Ninth Gate (heb deze op DVD met NL subs)

&

A.I. Artificial Intelligence (heb deze op blu-ray met NL subs)

op 4K worden uitgebracht ?

Namelijk twee van mijn favoriete films, maar een 4K release voor beiden blijft uit.
Zeker voor A.I. Artificial Intelligence begrijp ik helemaal niet waarom deze nog niet op 4K is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deruxian schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:38:
Ford vs Ferrari (Le Mans 66); meer dan prima (popcorn)film met een weergaloos beeld en geluid.

13 euro Amazon FR
Enkel Franse subs volgens blu-ray.com
Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

daffie82 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:50:
[...]

Enkel Franse subs volgens blu-ray.com
Klopt dat?
Nee mét NLsubs! Gister geverifieerd😁
Zoals met meerdere benelux uitgaves heb ik het idee. Jurassic park uhd heeft ook gewoon nlsubs terwijl het niet vermeldt staat op Amazon/blu-ray

[ Voor 25% gewijzigd door Deruxian op 24-11-2024 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

MPIU8686 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:21:
Heeft iemand een idee wanneer ooit

The Ninth Gate (heb deze op DVD met NL subs)

&

A.I. Artificial Intelligence (heb deze op blu-ray met NL subs)

op 4K worden uitgebracht ?

Namelijk twee van mijn favoriete films, maar een 4K release voor beiden blijft uit.
Zeker voor A.I. Artificial Intelligence begrijp ik helemaal niet waarom deze nog niet op 4K is uitgebracht.
Ninth Gate is van Lionsgate en die zijn nogal traag met 4K releases.

A.I. Artificial Intelligence is van Paramount dus een 4K release zou zeker mogelijk moeten zijn (Paramount Plus heeft de HD versie als stream). Misschien dat daar nog gerommel kan zijn met Spielberg/Dreamworks en (het nalatenschap van) Kubrick over de rechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Ik heb de disc even geprobeerd, maar er staan geen NL ondertitels op. Maar dat is voor mij ook geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
Gundogan schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:19:
[...]

Ninth Gate is van Lionsgate en die zijn nogal traag met 4K releases.

A.I. Artificial Intelligence is van Paramount dus een 4K release zou zeker mogelijk moeten zijn (Paramount Plus heeft de HD versie als stream). Misschien dat daar nog gerommel kan zijn met Spielberg/Dreamworks en (het nalatenschap van) Kubrick over de rechten?
Bedankt voor de uitgebreide toelichting.

Blijven afwachten dus .. is de boodschap .. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Deruxian schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:38:
Na Rush vind ik dit één van de betere films over de historie van de autosport en een prachtige rol van Christian Bale ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
PatrickC schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:56:

Ik heb de disc even geprobeerd, maar er staan geen NL ondertitels op. Maar dat is voor mij ook geen must.
Bedankt voor nog eens extra te checken, je weet maar nooit.

Heb ook wel enkele blu-ray's en UHD 4k blu-ray's waar NL ondertitels niet bij staan vermeld, maar uiteindelijk in het menu wel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deruxian schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:06:
[...]

Nee mét NLsubs! Gister geverifieerd😁
Zoals met meerdere benelux uitgaves heb ik het idee. Jurassic park uhd heeft ook gewoon nlsubs terwijl het niet vermeldt staat op Amazon/blu-ray
Thanks!
@ReVision. Kan je beide releases aanpassen op bluray.com?
Ik kan dat nog steeds niet. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:38:
[...]

Thanks!
@ReVision. Kan je beide releases aanpassen op bluray.com?
Ik kan dat nog steeds niet. Thanks!
Stuur even een link naar beide releases dan zal ik de NL subs erbij zetten :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:51:
[...]

Stuur even een link naar beide releases dan zal ik de NL subs erbij zetten :)
https://www.blu-ray.com/m...errari-4K-Blu-ray/257316/
ook de BE release (niet toegevoegd op blu-ray.com), maar dat is dus dezelfde.

@Deruxian welke Jurassic park bedoel je precies svp? Geef even de link van blu-ray.com dan kan @ReVision. die ook nog toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 24-11-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

daffie82 schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:26:
[...]

@Deruxian welke Jurassic park bedoel je precies svp? Geef even de link van blu-ray.com dan kan @ReVision. die ook nog toevoegen.
Het is deze

ASIN nummer pakt hij niet op blu-ray.com.

Ook deze heb ik persoonlijk bekeken met Nlsubs ondanks dat het niet vermeld staat.

Ik vermoed deze

@ReVision. wordt dat bluray.com allemaal door hobbyisten up to date gehouden? (Zoals jij?) goed bezig 👍🏻

[ Voor 14% gewijzigd door Deruxian op 24-11-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
[...]

Want wat is er anders aan dan de Franse versie die ik bij de France Fnac gekocht heb?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:26:

Bij deze heb ik NL ondertitels toegevoegd (kan even duren voor het zichtbaar is)
Deruxian schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:41:

Het is deze

ASIN nummer pakt hij niet op blu-ray.com.
Ook deze heb ik persoonlijk bekeken met Nlsubs ondanks dat het niet vermeld staat.

Ik vermoed deze

@ReVision. wordt dat bluray.com allemaal door hobbyisten up to date gehouden? (Zoals jij?) goed bezig 👍🏻
Die link naar blu-ray.com van jou klopt niet, dat is namelijk een US versie met tevens een blu-ray en digitale code. De versie van amazon.fr die je gekocht hebt is een franse versie met alleen een 4K disc. (als de amazon afbeelding klopt in ieder geval)

Hij bestaat zo te zien nog niet op blu-ray.com, die kan ik wel nieuw toevoegen morgen maar dan heb ik veel meer gegevens nodig. Dan moet je even laten precies welke ondertitels en audio streams er allemaal op staan.

Ik vermoed dat dit een franse barebones release van dezelfde bron als die 2022 US versie waar je naar linkt
Deze hebben beide het originele oude logo in vergelijking met alle andere releases.

Kijk even op de achterkant van je doosje of er een barcode/EAN code op staat en stuur die ook door.
Eventueel een duidelijke foto van de voorkant, achterkant en disc(s) zou ook fijn zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 24-11-2024 20:43 ]

hoi

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste