Deruxian schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:17:
The Thing en Le Mans 66 uhd allebei voor net onder de 15 besteld via Amazon Fr. Beide nog nooit gezien, ben benieuwd!
Wat denken jullie trouwens, krijgt de markt weer een opleving nu alle grote streamingdiensten versnipperen, duurder worden en strenger zijn met accounts delen? Lijkt me voor de UHD liefhebbers niet per se een ongunstige ontwikkeling.
Of zal er nog eens een dienst komen die een gelijkwaardige bitrate biedt als een UHD? Of gaat dit te veel dataverkeer kosten?
De versie uit 1982 vind ik een topfilm, die van John Carpenter. De remake/prequel uit 2011 zou ik nog geen stuiver voor geven en zal ik ook nooit aanschaffen. Zelfde geldt voor Nightmare on Elm Street, het origineel uit 1984 heb ik onlangs gekeken, net zoals de remake uit 2010, die heb ik ook gekeken, maar kan er niet warm of koud van worden. Sterker nog, ik zou het ruimteverspilling op de harddisk vinden en zo denk ik ook over de remakes van Robocop, Judge Dredd of Carrie. Allemaal halen ze niet de hoogte van hun originelen....
Ik hoop dat de UHD een boost krijgt, maar denk dat het toch iets voor de filmliefhebber zal blijven, voor de meeste is een 1080p versie goed genoeg.
Een streamingsdienst met hoge bitrate? Denk het niet in de komende 10 jaar, vooral vanwege de kosten. Ook zouden er meer "MultiGig" aansluitingen nodig zijn en daar zijn we nu net mee begonnen. Dus ja, grote kans dat het er komt, alleen nog niet nu...
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...