Hallo, al veel gelezen maar ik blijf het ingewikkeld vinden. Ik heb een koophuis van rond de 400.000, vorige jaar gekocht, ben nu rond de 45 jaar en wil over 20 jaar met pensioen. Ik heb nooit hard gewerkt, maar nu heb ik sinds kort een leuke vaste baan en maandinkomen van rond de €1750 per maand netto. Hoe spaar ik nou het beste voor mijn pensioen? Gewoon sparen? Beleggen, maar ik vind aandelen nu heel duur, lijfrentepolis of toch hypotheek zsm afbetalen?
Heb ook nog partner met heel goed inkomen, maar die wil vooral sparen... Ik heb al met mijn pensioenfonds gebeld en lees van alles over jaarruimte en reserveringsruimte maar ik begrijp het gewoon niet...
Wat is nou slim en eenvoudig om toch in 20 jaar een pensioen op te bouwen van zeg €700 euro per maand, of is dat inmiddels al onhaalbaar voor mij? Ik zou het liefste €250 tot 500 per maand netto investeren voor mijn pensioen....
Heb ook nog partner met heel goed inkomen, maar die wil vooral sparen... Ik heb al met mijn pensioenfonds gebeld en lees van alles over jaarruimte en reserveringsruimte maar ik begrijp het gewoon niet...
Wat is nou slim en eenvoudig om toch in 20 jaar een pensioen op te bouwen van zeg €700 euro per maand, of is dat inmiddels al onhaalbaar voor mij? Ik zou het liefste €250 tot 500 per maand netto investeren voor mijn pensioen....