Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:50
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:55:
Beetje sneu dat middelbare scholen (mochten die ook op slot gaan) het jaar niet leuk af hebben kunnen sluiten.
Volgende week toetsweek, dagen hard voor niets geleerd. Daar gaat weer een leerjaar...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:00:
Ik heb ook geprobeerd om nog naar Spiderman te gaan vandaag. Alle 14 voorstellingen zijn uitverkocht.
Voor het eerst een rode lamp bij de kapper gezien, zat stampvol. Voor de zekerheid naar de HEMA en ook daar lange rijen, iedereen kreeg een flyer mee dat ze vanaf 20 euro thuisbezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:01:
[...]

Volgende week toetsweek, dagen hard voor niets geleerd. Daar gaat weer een leerjaar...
Ik vermoed dat er weinig scholen zijn die de week voor de kerstvakantie toetsweek hebben?
Maar misschien herinner ik het me niet zo goed meer, hoor :P sommige dingen verdring je liever :D

Maar dat is dubbelsneu, mocht dat zo zijn. Gebruiken ze al proctorio op scholen? Ik heb geen flauw idee, eigenlijk. Maar dat zou een uitkomst kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 18-12-2021 15:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:05:
Ik vermoed dat er weinig scholen zijn die de week voor de kerstvakantie toetsweek hebben?
My kids disagree... ;)

Probeer als ouder ze in deze onzekerheid gefocust te houden, ze nog te laten leren voor het geval dat het toch doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:19
Dus laten we wel wezen:

Nederland loopt de kantjes er (weer!) vanaf als het gaat om het opstarten van een boostercampagne. Hier lokaal bouwen ze het grootste vaccinatiecentrum weer af rond september, moeten ze nu allemaal weer om/opbouwen.

Ik begreep de laatste tijd juist dat het percentage positieve tests en het aantal positieve tests juist daalden, is het aantal ziekenhuisopnames opeens explosief gestegen dan?
Waarom dit dan minder dan een week voor Kerst aankondigen, had dan in het hoogtepunt (20.000+ positieve tests) aangekondigd, hoefden we ook niet vlak voor Kerst teleurgesteld te worden.

Ikke nie snappe nie.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:08:
Dus laten we wel wezen:

Nederland loopt de kantjes er (weer!) vanaf als het gaat om het opstarten van een boostercampagne. Hier lokaal bouwen ze het grootste vaccinatiecentrum weer af rond september, moeten ze nu allemaal weer om/opbouwen.

Ik begreep de laatste tijd juist dat het percentage positieve tests en het aantal positieve tests juist daalden, is het aantal ziekenhuisopnames opeens explosief gestegen dan?
Waarom dit dan minder dan een week voor Kerst aankondigen, had dan in het hoogtepunt (20.000+ positieve tests) aangekondigd, hoefden we ook niet vlak voor Kerst teleurgesteld te worden.

Ikke nie snappe nie.
Het ging allemaal op zich prima met de huidige maatregelen. Zoals je zelf al aangeeft, we waren de piek voorbij. Maar toen kwam omicron en die gaat bijzonder hard.

Zonder omicron was er eigenlijk weinig aan de hand en zouden de lopende maatregelen en boostercampagne waarschijnlijk voldoende zijn.

Edit:
Uit een andere topic, grafiekje van cumulatief aantal besmettingen in Engeland (die een stuk verder is met boosteren, trouwens) geteld vanaf het begin. Kijk maar eens hoe hard omicron gaat (de groene lijn):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5FgFvnsKUF47MnexhZBhRC4zuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJ2fxLbL73KCjet6p3wdZY77.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 18-12-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
Al 2 jaar lang zijn ze bezig paniekvoetbal politiek aan het handhaven 8)7 brandjesblussen.

Er moeten zogenaamd allemaal slimme mensen aan het werk zijn in de politiek, maar niet het vermogen hebben, dat je bv in de zorg nooit mag snijden.

Ergste zaak die hier in NL gebeuren is de propaganda. Corona patienten krijgen voorrang om mensen die NU zorg nodig hebben ipv een eventuele corona patient.

Lekker propageren dat het de schuld is van de niet gevaccineerde, dat deze keuze gemaakt moet worden 8)7 8)7 Yea aright :+
Zelfde dat de winkels dicht moeten.

Een reden dat het nog steeds niet onder controle is vanwege het wanbeleid en onvermogen, van de mensen die het grootste deel van hun leven hebben gestudeerd en die elke x de plank mis slaan.

Ik heb zelf zeer weinig last van al die maatregelen, maar vind het verschrikkelijk voor al die ondernemers, werknemers en jongeren die dit moeten meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:11:
Zonder omicron was er eigenlijk weinig aan de hand en zouden de lopende maatregelen en boostercampagne waarschijnlijk voldoende zijn.
Weet dat het vloeken in de kerk is, maar is er echt zoveel aan de hand? Vandaag opnieuw 100+ netto uitstroom:

Besmettingscijfers in Zuid-Afrika lijken ook een plafond te hebben bereikt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 16:00
[...]

Dan zou ik eens gaan klagen want als ze dit nu nog niet kunnen opvangen (digitaal) dan zitten ze (school) echt te snurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
tlpeter schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:16:
Dan zou ik eens gaan klagen want als ze dit nu nog niet kunnen opvangen (digitaal) dan zitten ze echt te snurken.
Toetsen neem je niet online af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
[...]

Hoezo voor niets? De stof moet met of zonder toets toch opgedaan worden. Of leren we puur om een toets te kunnen maken? Dan is de graadmeter een doel op zich geworden, niet echt hoe het zou moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

mace

Sapere Aude

Als je kijkt naar het groeigetal van de positieve testen, dan zie je dat er nu al weer een beweging richting groei op te merken is. Dit gaat de komende weken met omikron alleen nog maar erger worden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YRn337E.png

Je ziet dat de blauwe lijntjes alweer korter aan het worden zijn, dat betekent dat de afname stagneert, en als het doorgaat weer om gaat buigen naar groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 16:00
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:17:
[...]

Toetsen neem je niet online af.
Ik kan voor mijn vakgebied prima online examens doen. Heeft wat voeten in aarde maar het kan. De school wil het niet of wordt het onmogelijk gemaakt. Hele andere discussie maar het onderwijs heeft wat hervorming nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:21

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

eric.1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:18:
[...]

Hoezo voor niets? De stof moet met of zonder toets toch opgedaan worden. Of leren we puur om een toets te kunnen maken? Dan is de graadmeter een doel op zich geworden, niet echt hoe het zou moeten werken.
Kom op hè, jij weet toch net zo goed als iedereen dat iedereen aan het leren en studeren is voor de papiertjes

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:15:
[...]

Weet dat het vloeken in de kerk is, maar is er echt zoveel aan de hand?
De huidige ziekenhuiscijfers zijn de 'vorige' piek, de deltapiek. Zoals ik aangeef gaat dat inderdaad ook prima :)
Besmettingscijfers in Zuid-Afrika lijken ook een plafond te hebben bereikt:
[Embed]
Ik weet niet genoeg over ZA om daarover te oordelen. Misschien zitten ze gewoon aan hun test-maximum :P
Ook is ZA totaal onvergelijkbaar met hier.

Ik kijk vooralsnog vooral naar Engeland. Daar gaat het onverminderd hard en wordt ook geroepen om meer maatregelen:
Covid: Action needed to limit hospital admissions - Sage scientists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Horeca, sportscholen, Theater etc dicht. Denk nog niet dat de niet-essentielle winkel dicht gaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Unknown Alien schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:14:
Al 2 jaar lang zijn ze bezig paniekvoetbal politiek aan het handhaven 8)7 brandjesblussen.
Daar wil ik nog wel in meegaan, maar...
Er moeten zogenaamd allemaal slimme mensen aan het werk zijn in de politiek, maar niet het vermogen hebben, dat je bv in de zorg nooit mag snijden.
Dit is al direct onzin, zoals het hier gesteld wordt. Nooit bezuinigen? Dat kan hoor, maar dan ook niet zeuren als de belastingen en verzekeringskosten sterk omhoog gaan. Maw: hier is heel veel nuance nodig.
Ergste zaak die hier in NL gebeuren is de propaganda. Corona patienten krijgen voorrang om mensen die NU zorg nodig hebben ipv een eventuele corona patient.
Ik denk dat je niet weet dat wat woord betekent. En Corona patienten krijgen geen voorang op mensen die 'nu zorg nodig hebben'. Mensen die 'nu' zorg nodig hebben krijgen voorrang. En dat zijn helaas, door de aard van het beestje, Corona patienten. En dat...
Lekker propageren dat het de schuld is van de niet gevaccineerde, dat deze keuze gemaakt moet worden 8)7 8)7 Yea aright :+
Is inderdaad voor een nogal buitenproportieel deel te wijten aan een kleine groep die het verdomd zich te laten vaccineren. Dat is gewoon de keiharde waarheid, waar men nog steeds vol voorzichtigheid omheen danst.
Een reden dat het nog steeds niet onder controle is vanwege het wanbeleid en onvermogen, van de mensen die het grootste deel van hun leven hebben gestudeerd en die elke x de plank mis slaan.
En dat soort beleid staat dan, denk je, los van dit soort onzin en de reactie van de politiek daar op? Ga toch weg. We krijgen wat we verdienen. Onder de streep, linksom of rechtsom, is het gedrag. De relatie tussen de politiek en het publiek is geen eenrichtingsverkeer.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mace schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:18:
Als je kijkt naar het groeigetal van de positieve testen, dan zie je dat er nu al weer een beweging richting groei op te merken is. Dit gaat de komende weken met omikron alleen nog maar erger worden

[Afbeelding]

Je ziet dat de blauwe lijntjes alweer korter aan het worden zijn, dat betekent dat de afname stagneert, en als het doorgaat weer om gaat buigen naar groei.
Het is wel de vraag of mensen zich nog net zo fanatiek laten testen als je toch nergens meer heen kan. De preventieve tests voor een borrel zullen afgelopen week niet meer gedaan zijn.
Wanneer men minder preventief test en alleen bij klachten kan dit ook dit effect veroorzaken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:19:
Ik kijk vooralsnog vooral naar Engeland.
Zoals ik het lees gaat het ook daar om 'modeled hospitalizations', overal raakt men in paniek door hoge besmettingscijfers en vertaald dat in Delta-variant opnames.

Als dat echt zo is met een drie keer zo hoge R kan je dichtgooien wat je wilt maar is code zwart onafwendbaar. Of het valt mee en het hele land zit massaal een paar dagen snotterend thuis, we weten het gewoon niet. De eerste berichten uit Zuid-Afrika lijken op het laatste te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:19:
[...]
De huidige ziekenhuiscijfers zijn de 'vorige' piek, de deltapiek. Zoals ik aangeef gaat dat inderdaad ook prima :)

[...]

Ik weet niet genoeg over ZA om daarover te oordelen. Misschien zitten ze gewoon aan hun test-maximum :P
Ook is ZA totaal onvergelijkbaar met hier.

Ik kijk vooralsnog vooral naar Engeland. Daar gaat het onverminderd hard en wordt ook geroepen om meer maatregelen:
Covid: Action needed to limit hospital admissions - Sage scientists
Daar zat de zaal bij het wk-darten ook vol, dus zo raar is dat niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:25:
[...]

Zoals ik het lees gaat het ook daar om 'modeled hospitalizations', overal raakt men in paniek door hoge besmettingscijfers en vertaald dat in Delta-variant opnames.

Als dat echt zo is met een drie keer zo hoge R kan je dichtgooien wat je wilt maar is code zwart onafwendbaar. Of het valt mee en het hele land zit massaal een paar dagen snotterend thuis, we weten het gewoon niet. De eerste berichten uit Zuid-Afrika lijken op het laatste te wijzen.
En de berichten uit Denemarken en Engeland lijken juist niet te wijzen op verminderd ziektebeeld.
En ik ga eerder daarvanuit dan van Zuid-Afrika, gezien dat redelijk onvergelijkbaar is (demografie, vaccinatiegraad, besmettingen, genetische makeup, het seizoen, levenstijl, welvaart, etc).

En of het een 'drie keer zo hoge' R heeft is de vraag, al is het wel redelijk zeker dat het besmettelijker is, onduidelijk is nog precies hoeveel besmettelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vanaf morgen geldt in Nederland een harde lockdown. Bronnen in Den-Haag bevestigen dat het kabinet het advies van het Outbreak Management Team om zoveel mogelijk sectoren te sluiten overneemt. De nieuwe maatregelen blijven in elk geval tot 14 januari van kracht.

Bron: NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:43
Hackus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:22:
Horeca, sportscholen, Theater etc dicht. Denk nog niet dat de niet-essentielle winkel dicht gaan
als ik deze zo lees, gaat alles dus dicht inc de scholen de komende 4 weken (al hoop ik dat laatste dus zeker niet)

https://nos.nl/artikel/24...down-zeker-tot-14-januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:04:
[...]

Voor het eerst een rode lamp bij de kapper gezien, zat stampvol. Voor de zekerheid naar de HEMA en ook daar lange rijen, iedereen kreeg een flyer mee dat ze vanaf 20 euro thuisbezorgen.
Hier stond een rij van ik denk wel 50 meter voor de Rituals, die spande de kroon. Voor de meeste winkels rijen overigens. Ik moet er langs om bij de supermarkt te komen, niet echt leuk om nu in het centrum te wonen. Ik heb het nog niet eerder zo druk gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wognummer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:33:
[...]

als ik deze zo lees, gaat alles dus dicht inc de scholen de komende 4 weken (al hoop ik dat laatste dus zeker niet)

Scholen hoop ik ook niet. Althans, voor de kids en ouders. Zeker nu er vaak wel een toetsweek voor de deur staat (ook in het hoger onderwijs) is het echt niet leuk. Weet nog dat aan het begin van corona mijn hele tentamen week was geschrapt op de uni - dan kan je wel janken want weet je dat het nog een keer allemaal gestampt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:10
Gelukkig geen avondklok er bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even het hele bericht voor de leesbaarheid:
Vanaf morgen vrijwel alles dicht, harde lockdown zeker tot 14 januari

Vanaf morgen geldt in Nederland een harde lockdown. Bronnen in Den Haag bevestigen dat het kabinet het advies van het Outbreak Management Team om zoveel mogelijk sectoren te sluiten overneemt. De nieuwe maatregelen blijven in elk geval tot 14 januari van kracht.

Duidelijk was al dat het OMT en het kabinet zich grote zorgen maken over de snelle verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus.

De deskundigen adviseren om vrijwel alles te sluiten: alleen essentiële winkels zoals supermarkten en apotheken zouden open mogen blijven, zo bevestigden Haagse bronnen gisteren al. Het kabinet hield vanmiddag spoedberaad en heeft het advies voor de harde lockdown naar verluidt overgenomen.

Dat betekent dat onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en de cultuursector weer dicht moeten. Afhalen bij winkels zou wel mogelijk blijven. Ook moeten alle middelbare scholen en andere onderwijsinstellingen wat de deskundigen betreft dicht. De basisscholen zijn al vervroegd gesloten voor de Kerstvakantie.

'Vier mensen met Kerst'
De groepsgrootte buiten wordt naar maximaal 2 personen teruggebracht. Binnen zouden ook maximaal 2 bezoekers mogen komen. Naar verluidt komt er een uitzondering voor de Kerstdagen: dan zijn er 4 bezoekers welkom. Voor Oud en Nieuw zou deze uitzondering niet gelden.

Om 19 uur zullen de nieuwe maatregelen in een persconferentie worden toegelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:56

Pierre

Van nature lui!

En we mogen wel oliebollen kopen?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Pierre schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:42:
Dat is essentieel... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:10
Pierre schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:42:
[...]

Vallen die niet onder bakkers en dus essentiële winkels? Dan wel..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:23
Sportschool dicht is wel erg jammer, het is niet alsof je daar zo dicht op elkaar staat :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:53
Wognummer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:33:
[...]

Neehoor, Schiphol, de grenzen en Appie blijven gewoon open. Meer een ‘harde’ lockdown voor de consument dan voor de burger an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29
Die wordt op kerstavond afgekondigd in de dan ingelast persconferentie >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cheezborger schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:43:
[...]

Vallen die niet onder bakkers en dus essentiële winkels? Dan wel..
Jamin is ook een essentiële winkel, net als de slijter :'). Je moet ergens een lijn trekken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Bananenplant schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:44:
Sportschool dicht is wel erg jammer, het is niet alsof je daar zo dicht op elkaar staat :/ ...
Wat dacht je van buitensport, dat worden weer een hoop extra corona kilo's... :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:58
ja joh. De zwakke medemens moet worden beschermd, dus maken we van gezonde mensen maar liever ongezonde mensen... Zo blijf je bezig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 07:45
Wat een wanbeleid. Niet alleen in Nederland, maar in de gehele westerse wereld!

Bij de eerste levering vaccins zou een deel naar arme landen gaan. Dit om ook hun bevolking te beschermen en, de echte hoofdrede natuurlijk, dit zou ook beter zijn voor ons. Immers, de kans op mutaties zou dan flink kleiner worden. Wat heeft de politiek gedaan (wederom, niet alleen NL). Helemaal niets! Er is inmiddels een handje vol geleverd, maar dat doet natuurlijk helemaal niets.

Gevolg, er is wederom een mutatie. Deze is nog besmettelijker ==> paniek in de politiek. Ondertussen is er niets veranderd in het zorgstelsel en zijn er geen andere manieren gezocht of gevonden om beter bestand te zijn tegen de pandemie! We doen alles nog exact het zelfde als voor de pandemie. Echter, wel met minder mensen wat die zijn of zelf ziek of hebben hun zegeningen geteld en zijn iets anders gaan doen.

Ondertussen luisteren we nog steeds naar de eenzijdige stem van het OMT. Deze deskundigen hebben oogkleppen op. Dat is niet hun schuld. Dat is inherent aan het deskundig zijn. Dan weet je heel veel van iets, maar niet zoveel van wat anders. Het doel van de OMT is de regering adviseren hoe om te gaan met de pandemie. Echter, doordat het advies enkel medisch onderbouwd is wordt er niet, of in ieder geval veel te weinig, rekening gehouden met de 'overige' gevolgen van de pandemie.

Denk hierbij aan
  • Economische gevolgen
  • Geestelijke gezondheid
  • Rechten van het kind
  • Rechten van het individu
  • Recht om te bepalen wat er met je eigen lichaam gebeurt
  • De grondrecht
  • Lange termijn gevolgen van het land en het individu
  • Andere ziektes
Ik durf hier hard te stellen dat door vol in te zetten op bestrijding van Covid meer mensen sterven door andere aandoeningen dan het gered zijn van Covid. Echter, Covid bestrijding is tot primair doel verheven. Covid heeft wat mij betreft onterecht een toegangsbewijs op de eerste rang in de zorg.

We moeten leren leven met Covid. Het gros van de mensen krijgt milde of zelfs geen verschijnselen. Een klein deel beland in het ziekenhuis en een nog kleiner deel overlijd.

Dat is helaas het leven. Mensen worden geboren, en overlijden. Sommige rijden tegen een boom, andere gaan dood door ziekte. Accepteer het. We zijn sowieso met veel en veel te veel mensen op de aarde. Als we er heel klinisch naar kijken mogen dat er best een paar miljard minder zijn. En ja, ik zou het kut vinden als er iemand van mijn familie of vrienden kring aan zou overlijden. Dat zou ik ook vinden als iemand overlijd aan kanker, of die boom! Dat is onderdeel van het leven.

Begrijp me goed. Ik hou mijn zoveel mogelijk aan de regels. Ik probeer afstand te houden en ga niet na te drukke plekken. Ook heb ik mij laten vaccineren.

Echter, er is nu wel een grens bereikt. De baten zijn te klein, de lasten zijn te groot. We kunnen hier niet mee doorgaan! Weer een lockdown, weer meer levens in de knoop. Kinderen die onderwijs wordt ontnomen. Werknemers die vanaf de keuken tafel moeten werken zonder enige vorm van echte interactie. Wederom leven in isolement! Dit virus is hier en blijft hier. Elk jaar zullen hier mensen ziek door worden en dood aan gaan! Dat gaan we niet veranderen. Niet door een lockdown, niet door een vaccinatie. Dat moeten we accepteren.

Ik had mij voor de herfst al voorgenomen dat ik mij niet weer op zal laten sluiten door avond klokken en lockdowns en dat ga ik dus ook niet doen! Ik ga gewoon kerst vieren met vrienden en familie, ik ga zoveel als mogelijk interactie met andere personen aan als mogelijk. Eenvoudig weg omdat ik dat nodig heb als mens. Ik kan niet zonder. Dat heeft niets met egoïsme te maken en zeker niet met asociaal gedrag. In tegendeel, dat is menselijk gedrag. Zo kunnen we functioneren, dit hebben we nodig om te kunnen bestaan, om te kunnen leven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:31
Terranova schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:50:
[...]

ja joh. De zwakke medemens moet worden beschermd, dus maken we van gezonde mensen maar liever ongezonde mensen... Zo blijf je bezig
In 3 weken ga je niet van gezond naar ongezond. En als je naar de sportschool kunt ,dan kun je ook wandelen of hardlopen of wat anders doen.

Dit is gewoon aanstelgedrag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

TLer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:

Bij de eerste levering vaccins zou een deel naar arme landen gaan. Dit om ook hun bevolking te beschermen en, de echte hoofdrede natuurlijk, dit zou ook beter zijn voor ons. Immers, de kans op mutaties zou dan flink kleiner worden. Wat heeft de politiek gedaan (wederom, niet alleen NL). Helemaal niets! Er is inmiddels een handje vol geleverd, maar dat doet natuurlijk helemaal niets.

Gevolg, er is wederom een mutatie. Deze is nog besmettelijker ==> paniek in de politiek. Ondertussen is er niets veranderd in het zorgstelsel en zijn er geen andere manieren gezocht of gevonden om beter bestand te zijn tegen de pandemie! We doen alles nog exact het zelfde als voor de pandemie. Echter, wel met minder mensen wat die zijn of zelf ziek of hebben hun zegeningen geteld en zijn iets anders gaan doen.

Ondertussen luisteren we nog steeds naar de eenzijdige stem van het OMT. Deze deskundigen hebben oogkleppen op. Dat is niet hun schuld. Dat is inherent aan het deskundig zijn. Dan weet je heel veel van iets, maar niet zoveel van wat anders. Het doel van de OMT is de regering adviseren hoe om te gaan met de pandemie. Echter, doordat het advies enkel medisch onderbouwd is wordt er niet, of in ieder geval veel te weinig, rekening gehouden met de 'overige' gevolgen van de pandemie.

Denk hierbij aan
  • Economische gevolgen
  • Geestelijke gezondheid
  • Rechten van het kind
  • Rechten van het individu
  • Recht om te bepalen wat er met je eigen lichaam gebeurt
  • De grondrecht
  • Lange termijn gevolgen van het land en het individu
  • Andere ziektes
Ik durf hier hard te stellen dat door vol in te zetten op bestrijding van Covid meer mensen sterven door andere aandoeningen dan het gered zijn van Covid. Echter, Covid bestrijding is tot primair doel verheven. Covid heeft wat mij betreft onterecht een toegangsbewijs op de eerste rang in de zorg.

We moeten leren leven met Covid. Het gros van de mensen krijgt milde of zelfs geen verschijnselen. Een klein deel beland in het ziekenhuis en een nog kleiner deel overlijd.

Dat is helaas het leven. Mensen worden geboren, en overlijden. Sommige rijden tegen een boom, andere gaan dood door ziekte. Accepteer het. We zijn sowieso met veel en veel te veel mensen op de aarde. Als we er heel klinisch naar kijken mogen dat er best een paar miljard minder zijn. En ja, ik zou het kut vinden als er iemand van mijn familie of vrienden kring aan zou overlijden. Dat zou ik ook vinden als iemand overlijd aan kanker, of die boom! Dat is onderdeel van het leven.

Begrijp me goed. Ik hou mijn zoveel mogelijk aan de regels. Ik probeer afstand te houden en ga niet na te drukke plekken. Ook heb ik mij laten vaccineren.

Echter, er is nu wel een grens bereikt. De baten zijn te klein, de lasten zijn te groot. We kunnen hier niet mee doorgaan! Weer een lockdown, weer meer levens in de knoop. Kinderen die onderwijs wordt ontnomen. Werknemers die vanaf de keuken tafel moeten werken zonder enige vorm van echte interactie. Wederom leven in isolement! Dit virus is hier en blijft hier. Elk jaar zullen hier mensen ziek door worden en dood aan gaan! Dat gaan we niet veranderen. Niet door een lockdown, niet door een vaccinatie. Dat moeten we accepteren.

Ik had mij voor de herfst al voorgenomen dat ik mij niet weer op zal laten sluiten door avond klokken en lockdowns en dat ga ik dus ook niet doen! Ik ga gewoon kerst vieren met vrienden en familie, ik ga zoveel als mogelijk interactie met andere personen aan als mogelijk. Eenvoudig weg omdat ik dat nodig heb als mens. Ik kan niet zonder. Dat heeft niets met egoïsme te maken en zeker niet met asociaal gedrag. In tegendeel, dat is menselijk gedrag. Zo kunnen we functioneren, dit hebben we nodig om te kunnen bestaan, om te kunnen leven.
omg, really? 8)7 Door dit soort redenaties blijven we inderdaad aanmodderen. Flinke groepen 'luisteren' niet naar adviezen, en zijn ineens burgelijk ongehoordzaam als het opgelegd regels worden. denk eens wat minder aan jezelf en aan het grote geheel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat heeft niks met Corona te maken maar puur ter bescherming van mensen met slechte nieuwjaarsvoornemens :+

Je hebt weliswaar afstand maar zit vervolgens met zijn allen aan dezelfde apparatuur/gewichten te zweten. 2 á 3 weken geen sportschool is wel te overleven toch? Het weer buiten is prima te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:58
Adlermann schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:
[...]

In 3 weken ga je niet van gezond naar ongezond. En als je naar de sportschool kunt ,dan kun je ook wandelen of hardlopen of wat anders doen.

Na 3 weken niet, maar dat is 3 weken geleden ook al gebeurd en al vaker. In plaats van mensen proberen gezonder te maken is sporten vaak het 1e wat mag stoppen.

Aanstelgedrag? Totaal niet. De maatregelen lijken echt alleen maar gericht op zorgen dat het coronaprobleem is opgelost en wat voor zooi er daarna achter blijft moet dan maar naar gekeken worden. De fysieke en mentale gezondheid van mensen gaat echt gewoon achteruit hoor door die maatregelen. Daar kijken ze echt nooit naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Eens, maar het is wel makkelijker om jezelf nu te laten verslonzen. Ik meen ook gelezen te hebben dat de gemiddelde roker er bijvoorbeeld meer op is gaan roken. Als je opeens niet meer met je voetbalteam kunt trainen dan gok ik dat er ook best veel mensen zijn die ook niet opeens gaan hardlopen.

Natuurlijk kun je nog gewoon bewegen, je kan ook thuis een gewichtje heffen of een rondje hardlopen of wandelen, maar dat is weer de zoveelste aanpassing die je ook maar weer moet volhouden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
superduper schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:55:
denk eens wat minder aan jezelf en aan het grote geheel.
Het probleem is dat de redelijke gevaccineerde meerderheid al bijna twee jaar aan het grote geheel denkt. Keer op keer de verstandige is ook al lopen ze zelf heel beperkt risico.

Dat houdt een keer op, we zullen moeten leren leven met het virus en de oversterfte accepteren. Vaccinatie is beschikbaar, weiger je dat dan heeft dat gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:59:
[...]

Het probleem is dat de redelijke gevaccineerde meerderheid al bijna twee jaar aan het grote geheel denkt. Keer op keer de verstandige is ook al lopen ze zelf heel beperkt risico.

Dat houdt een keer op, we zullen moeten leren leven met het virus en de oversterfte accepteren. Vaccinatie is beschikbaar, weiger je dat dan heeft dat gevolgen.
Als je het zo wil gaan implementeren moet je dus ook hele specifiek triage in de zorg gaan toepassen, want anders blaas je deze op vanwege het acute karakter van Covid. Dan krijgen we een uit de hand lopende golf van allerlei andere ziektes die te laat / onbehandeld blijven (kanker, cardio etc) en zal je ook stefte zien toenemen in de 'gevaccineerde' populatie als indirect covid gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Thomas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:59:
Eens, maar het is wel makkelijker om jezelf nu te laten verslonzen. Ik meen ook gelezen te hebben dat de gemiddelde roker er bijvoorbeeld meer op is gaan roken. Als je opeens niet meer met je voetbalteam kunt trainen dan gok ik dat er ook best veel mensen zijn die ook niet opeens gaan hardlopen.
Niet alleen roken, wat dacht je van alcoholgebruik? Als ik naar mezelf kijk is dat in een lockdown steeds significant gestegen, (nog) niet problematisch maar wel dat ik me bewust ben van de glijdende schaal.

Stel me voor dat er achter veel voordeuren verborgen leed is, mensen die al op het randje van alcoholisme zaten nu echt te ver gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
[...]

Dat is wat kort door de bocht. Er is meer in de sportschool dan de loopband.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TLer
superduper schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:55:
[...]

omg, really? 8)7 Door dit soort redenaties blijven we inderdaad aanmodderen. Flinke groepen 'luisteren' niet naar adviezen, en zijn ineens burgelijk ongehoordzaam als het opgelegd regels worden. denk eens wat minder aan jezelf en aan het grote geheel.
Waar lees je dat ik enkel aan mijzelf denk!? Ik denk juist aan al die andere die onnodig dood gaan omdat Covid bestrijding op #1 staat.

Ik hou mij aan de regels, ben gevaccineerd en nu is het nog niet genoeg?! Ondertussen lijden we als samenleving omdat we iets proberen te temmen wat niet te temmen is, moeder natuur.

We moeten accepteren dat mensen dood gaan (in de breedste zin van het woord) en we moeten ook accepteren dat leven niet betekend dat je een hartslag hebt. Als mens heb je interactie nodig. Niets voor niets is de ultieme straf in de gevangenis een paar dagen in een isoleercel! Ondertussen wordt ons brave burgers weer gevraagd om 4 weken in een isoleercel te stappen. Om solidair te zijn, maar wie is solidair met ons?

Sorry, ik pas daarvoor. Dat heb ik al meer dan voldoende gedaan afgelopen twee jaar. Mijn energie is op. Ik kan dit niet meer, ik wil dit niet meer en ik doe dit niet meer! Ik ga weer leven, dingen doen samen met andere mensen die dat ook willen. Jammer als je het er niet mee eens bent. Dat is dan helemaal jouw probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Bananenplant schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:07:
[...]

Psssst... Hometrainers voor op de openbare weg zijn er ook... Die noemen ze "fiets" :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Is al vaker gezegd, maar je kan niet zomaar mensen weigeren aan de deur bij een ziekenhuis. Ik ben het met je eens, maar ik zou echt niet diegene willen zijn die een covid patiënt die geen lucht meer krijgt en/of zijn/haar familie moet vertellen dat hij niet wordt behandeld, gevaccineerd of niet. Ik zou mezelf dan niet in de spiegel aan kunnen kijken en ik denk dat dat voor vrijwel iedereen geldt, zeker zorgpersoneel. Aan de andere kant is dit geen doen, en sterven er ook mensen op een minder zichtbare manier door uitgestelde zorg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene44
TLer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:

Wat een onzin. Google eens naar piramide van Mazlow om een indicatie te krijgen wat er nodig is om te bestaan. In de oorlog verbleven mensen jaren achtereen in kleine achterafkamertjes, zonder wifi en zonder BZV en overleefden dat in het opzicht van bljiven bestaan, prima.

Ik begrijp dat de generatie van nu in NL voornamelijk op een wolkje in de eigen bubbel is opgegroeid maar laten we wel een beetje perspectief houden. Ook een 'harde' lockdown in NL is chocola, vanille vergeleken bij echte hardship, echte voordeur op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:09
TLer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:08:
[...]

Waar lees je dat ik enkel aan mijzelf denk!? Ik denk juist aan al die andere die onnodig dood gaan omdat Covid bestrijding op #1 staat.

Ik hou mij aan de regels, ben gevaccineerd en nu is het nog niet genoeg?! Ondertussen lijden we als samenleving omdat we iets proberen te temmen wat niet te temmen is, moeder natuur.

We moeten accepteren dat mensen dood gaan (in de breedste zin van het woord) en we moeten ook accepteren dat leven niet betekend dat je een hartslag hebt. Als mens heb je interactie nodig. Niets voor niets is de ultieme straf in de gevangenis een paar dagen in een isoleercel! Ondertussen wordt ons brave burgers weer gevraagd om 4 weken in een isoleercel te stappen. Om solidair te zijn, maar wie is solidair met ons?

Sorry, ik pas daarvoor. Dat heb ik al meer dan voldoende gedaan afgelopen twee jaar. Mijn energie is op. Ik kan dit niet meer, ik wil dit niet meer en ik doe dit niet meer! Ik ga weer leven, dingen doen samen met andere mensen die dat ook willen. Jammer als je het er niet mee eens bent. Dat is dan helemaal jouw probleem.
Zo heftig. Ik wens je serieus sterkte (maar er staat toch nergens dat niet een paar keer per week met een kennis lekker een paar uur kan gaan wandelen en bijkletsen)?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Oekiejoekie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
[...]

Psssst... Hometrainers voor op de openbare weg zijn er ook... Die noemen ze "fiets" :+
Okay, ik had "er is meer dan cardio" moeten zeggen dan :P . Het is dat ik een schurfthekel heb aan gaatjes boren, maar het begint nu wel een aantrekkelijk idee te worden om een pull-up bar voor in huis te gaan halen.

Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet "sportschool moet ten koste van alles open blijven". Ik vind het alleen wel een gemis als ze dicht moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Thomas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
[...]

Is al vaker gezegd, maar je kan niet zomaar mensen weigeren aan de deur bij een ziekenhuis. Ik ben het met je eens, maar ik zou echt niet diegene willen zijn die een covid patiënt die geen lucht meer krijgt en/of zijn/haar familie moet vertellen dat hij niet wordt behandeld, gevaccineerd of niet. Ik zou mezelf dan niet in de spiegel aan kunnen kijken en ik denk dat dat voor vrijwel iedereen geldt, zeker zorgpersoneel. Aan de andere kant is dit geen doen, en sterven er ook mensen op een minder zichtbare manier door uitgestelde zorg.
Dat werk wil niemand doen inderdaad. Maar als je weet dat er in het gebouw geen hulp meer mogelijk is, dan maakt het niet meer uit of je iemand wel of niet binnen laat. Dan sterft de persoon binnen of buiten het gebouw.

En als er dan twee personen voor je staan en er is plek voor één. Een gevaccineerde en niet-gevaccineerde. Wat is daar dan 'de juiste beslissing'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Ophidian schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:35:Dan maar in loondienst, zal de wachtlijsten geen goed doen maar dam wel lekker vergaderen in de baas zijn tijd.
Tsja, hoe onwenselijk is het om op de dag te vergaderen in plaats van in de avond. Waarom zouden we als medisch specialist zijnde het überhaupt moeten willen om, naar het voorbeeld zoals ik in sommige centra heb gezien, van 8 tot half 6 klinische werkzaamheden uit te voeren om vervolgens tot een uur of half 8 het zoveelste zinloze MDO bij te moeten wonen waarin 90% van de patiënten op de lijst niets anders is dan het afvinken van een checklist voor de zorgverzekeraar?

Gaat loondienst het zorgprobleem in Nederland oplossen? Nee. Het zal diverse pijnpunten extra bloot leggen. Maar ik geloof er niet in dat dit voor onszelf nu echt zo nadelig hoeft te zijn. Maar ja, ik werk dan ook in loondienst.
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:41:
Even het hele bericht voor de leesbaarheid:

[...]
Ben benieuwd wat het geboden perspectief ditmaal zal worden :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Bananenplant schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:07:
[...]

Ja, ik doe ook krachttraining in de sportschool. Maar het argument ging om fit blijven (gezond). En dat hoeft niet alleen met krachttraining. Thuis krachttraining stinkt, is niet leuk, ik weet het. Maar je kan thuis wel gezondblijven. Het is lastiger, minder leuk, minder praatjes en je doet minder veel.

Maar je kan prima fit blijven thuis met squats, pushups, pullups, hardlopen, wandelen.

Enige wat weer vervelend gata zijn is dat ik mijn deadlifts weer in zie storten. IK heb best moeite om bij de 150kg te komen (buikproblemen/operaties). Dus was er net weer veilig aangekomen na een jaar niet (ivm niet gevaccineerd zijn op dat punt). Dat raak ik nu ook weer kwijt.

[ Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 18-12-2021 16:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TLer
Thomas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
[...]

Ondertussen wordt er wel kanker patiënten verteld dat hun behandeling niet kan starten, kan een orgaan transplantatie niet doorgaan en is er ook geen ruimte om iemand met hart problemen te helpen. Die gaan wellicht niet direct dood, maar een paar dagen/weken/maanden later wel. Waar zit het verschil? Je zou dat gesprek maar moeten voeren. We helpen jou niet, want pietje welke zich niet heeft laten vaccineren gaat voor. Immers, hij heeft Covid!

Covid en reguliere zorg moet gewoon uit elkaar gehaald worden. Dat had al lang gedaan moeten worden. Richt twee, drie landelijke locaties in en doe daar wat je kan. Laat niet andere zieke de dupe worden van Covid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@Adlermann, ik hoop vooral dat de toko hier niet kopje onder gaat. Dus dat ik wel weer terug kan zodra de lockdown voorbij is :/ .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henkzelf
Bananenplant schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:12:
[...]

Okay, ik had "er is meer dan cardio" moeten zeggen dan :P . Het is dat ik een schurfthekel heb aan gaatjes boren, maar het begint nu wel een aantrekkelijk idee te worden om een pull-up bar voor in huis te gaan halen.

Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet "sportschool moet ten koste van alles open blijven". Ik vind het alleen wel een gemis als ze dicht moeten.
De meeste reacties hier over sportscholen in de trant van "een paar uurtjes zweten op elkaars lip" komen in ieder geval niet van klanten van de vijf sportscholen waar ik de laatste 30 jaar lid was. Daar staan de toestellen ruim opgesteld en sinds de vorige persco maken we die ook schoon voor en na gebruik. En uiteraard QR controle en mijn huidige zit in een 6 meter hoog pand. Ik voel me daar echt wel veiliger dan in de Jumbo.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:13
Tot nu toe lees ik niks over kinderdagverblijven, en of die ook dicht gaan, of niet.

Dus, belooft voor het eerst in lange tijd voor ons persoonlijk ook weer een spannende persconferentie te worden.

Winkels dicht enzovoorts, kan ik persoonlijk wel mee leven (al begrijp ik volkomen, dat de winkeleigenaren daar anders over denken). Maar KDV dicht betekent hier qua effectief werken einde verhaal tot enkele weken nadat ze weer open zijn (enkele weken om er hopelijk weer enigszins bovenop te komen).

We zullen zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Playa del C. schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:13:
[...]

Dat werk wil niemand doen inderdaad. Maar als je weet dat er in het gebouw geen hulp meer mogelijk is, dan maakt het niet meer uit of je iemand wel of niet binnen laat. Dan sterft de persoon binnen of buiten het gebouw.

En als er dan twee personen voor je staan en er is plek voor één. Een gevaccineerde en niet-gevaccineerde. Wat is daar dan 'de juiste beslissing'?
Een lockdown als die vermoedelijk wordt aangekondigd voorkomt dat de situatie die jij schetst plaatsvindt. Maar goed, dit kun je niet voor altijd volhouden en dan moeten dat soort beslissingen dus wel worden genomen denk ik.

Ik moet zeggen dat ik de lockdowns goed te doen vind sinds ik samenwoon met mijn partner. In de eerste lockdown zat ik helemaal alleen en zag ik een tijdje niemand omdat ik zelf corona had, dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik kan me dus ook niet helemaal verplaatsen in het verhaal van @Rene44 , want wie ben je om te zeggen dat iemand zich aanstelt? De situatie is anders voor iedereen. De een is veerkrachtiger dan de ander, en de een heeft een steviger sociaal vangnet dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Graag een iets constructievere manier van reageren.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 18-12-2021 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:17:
[...]

De meeste reacties hier over sportscholen in de trant van "een paar uurtjes zweten op elkaars lip" komen in ieder geval niet van klanten van de vijf sportscholen waar ik de laatste 30 jaar lid was. Daar staan de toestellen ruim opgesteld en sinds de vorige persco maken we die ook schoon voor en na gebruik. En uiteraard QR controle en mijn huidige zit in een 6 meter hoog pand. Ik voel me daar echt wel veiliger dan in de Jumbo.
Dankzij het thuiswerken kon ik ook nog eens op tijden die heerlijk rustig waren :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wel een bummer dat het deze avond ingaat maar ik snap het wel. Mijn bankrekening is ook dankbaar :+

Maar ik heb de volgende vragen hierbij:
Harde lockdown, winkels dicht. We weten het wel.

Maar ik wil weten hoe het zit met thuis werken. Want het was vooral aangeraden maar nu harde eis? (Want sommige managers blijven erop hameren om toch te komen).

En hoe zit het met buitenlandse support. Mogen we voor werk naar buitenland of mogen buitenlandse expert hier komen voor werk (Non EU, slim hoor die Brexit!)

En als het werk gedaan is, hoe zit het met reizen voor privé doeleinden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:30
Wilke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:17:
Tot nu toe lees ik niks over kinderdagverblijven, en of die ook dicht gaan, of niet.

Dus, belooft voor het eerst in lange tijd voor ons persoonlijk ook weer een spannende persconferentie te worden.

Winkels dicht enzovoorts, kan ik persoonlijk wel mee leven (al begrijp ik volkomen, dat de winkeleigenaren daar anders over denken). Maar KDV dicht betekent hier qua effectief werken einde verhaal tot enkele weken nadat ze weer open zijn (enkele weken om er hopelijk weer enigszins bovenop te komen).

We zullen zien!
Ik vermoed dat aangezien de bronnen zeggen dat alles dicht gaat, dat ook die dicht gaan. Hoogstens dat er nog wat noodopvang aangeboden wordt voor essentiële beroepen en/of kinderen waarvoor thuis niet veilig is.

Reken er maar niet op dat er veel ruimte blijft voor gezinnen waarvan één ouder een "normaal"/niet-essentieel beroep heeft.

Gevalletje N=een paar; Hoorde overigens dat dat voor volgende week al een issue was, voor een hoop ouders. Dat betekende ook meteen dat een deel van mijn verlof alweer omgezet was naar Stand-by... :+ Ach die uren was ik toch al per 1 januari kwijt, nu kan ik ze weer legaal toevoegen aan het saldo... :+

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 18-12-2021 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Wilke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:17:

We zullen zien!
Ik denk dat dat juist ook de bedoeling is.

Wat we nu moeten doen is vooral delta compleet afremmen. Over 2 weken zijn dan ook de meeste mensen uit het ziekenhuis. Omicron ga je niet tegenhouden. We krijgen ademruimte. En dan met GOED beleid de boel stabiel heropenen. Als dat betekent dat het ook maar half-half kan op sommige momenten, soit. Maar ook gewoon goede bewustwording van de basisregels. Iedereen netjes een mondkapje op op drukke plekken. Is niet leuk, maar helpt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:26:
Ik vermoed dat aangezien de bronnen zeggen dat alles dicht gaat, dat ook die dicht gaan.
Dus als ik het goed begrijp zitten we vier weken met de kinderen thuis en is er helemaal niets te doen. Met 2G een dagtrip naar Duitsland of België wordt wel heel aanlokkelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:31:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zitten we vier weken met de kinderen thuis en is er helemaal niets te doen. Met 2G een dagtrip naar Duitsland of België wordt wel heel aanlokkelijk zo.
Het was ook een beetje raar dat de scholen dicht gingen. Maar monkeytown bijvoorbeeld open zou zijn.

Overigens schijnen de hotels in de Duitse grenssteden al volgeboekt te zitten met nederlanders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:30
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:31:
[...]

Ja, inderdaad... je gaat bewegingen krijgen die je eigenlijk niet wil. Maar ja, zo lang de deur open staat ben je gek als je er niet doorheen stapt, zeker als je nog weken met de kinderen in huis zit zonder echt een kant op te kunnen.

Sneu voor de oudste hier overigens die viert volgende week haar verjaardag was alweer helemaal in paniek en in tranen... Weer geen verjaardag net als vorig jaar...

Nou ja dan maar weer volgend jaar een inhaalslag maken in de zomer ofzo. Dat was haar op zich wel aardig bevallen. Tuinfeestje met BBQ, tent, spelletjes en slapen :+

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 18-12-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Ergens kan ik me jouw reactie wel voorstellen. In een land waar een HR manager 40 zetels trekt, who was I kidding te denken dat een pandemie als zodanig aan de bevolking gecommuniceerd zou worden nevermind dat het kwartje zou vallen. Ineens begrijp ik ook waarom Rutte en zn kornuiten straks de woorden ‘streng’ en ‘hard’ zullen gebruiken. Anders komt de boodschap niet aan.
Thomas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:19:
[...]

Ik kan me dus ook niet helemaal verplaatsen in het verhaal van @Rene44 , want wie ben je om te zeggen dat iemand zich aanstelt? De situatie is anders voor iedereen. De een is veerkrachtiger dan de ander, en de een heeft een steviger sociaal vangnet dan de ander.
Ik nam aanstoot aan zijn voorstelling dat ‘we’ niet zonder feestjes en social events kunnen bestaan. Als dat ‘we’ vervangen zou worden voor ik zou het al heel anders zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 18-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
psychodude schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:14:
[...]

Tsja, hoe onwenselijk is het om op de dag te vergaderen in plaats van in de avond. Waarom zouden we als medisch specialist zijnde het überhaupt moeten willen om, naar het voorbeeld zoals ik in sommige centra heb gezien, van 8 tot half 6 klinische werkzaamheden uit te voeren om vervolgens tot een uur of half 8 het zoveelste zinloze MDO bij te moeten wonen waarin 90% van de patiënten op de lijst niets anders is dan het afvinken van een checklist voor de zorgverzekeraar?

Gaat loondienst het zorgprobleem in Nederland oplossen? Nee. Het zal diverse pijnpunten extra bloot leggen. Maar ik geloof er niet in dat dit voor onszelf nu echt zo nadelig hoeft te zijn. Maar ja, ik werk dan ook in loondienst.
Korte reactie omdat het een beetje buiten het topic valt. Ik heb ook in loondienst gezeten waar de zoveelste kort aanwezige manager dacht ergens verstand van te hebben, dat wil ik niet meer. Ik ben juist vrijgevestigd geworden omdat ik samen met mijn maten de beslissingen wil maken over materialen ed en het was de beste beslissing die ik kon maken.

Maar de manier waarop de regering nu met de specialisten omgaat is zeer onverstandig. De artsen die ik spreek zijn erg boos en voelen zich geschoffeerd. Des te meer omdat ze ons ergens op afrekenen waar wij geen invloed op hebben. Op wat zij zelf geïntroduceerd hebben met het hele systeem van zorgverzekeraars. Mocht loondienst voor medisch specialisten echt gaan gebeuren, dan zal er vermoed ik iets vergelijkbaars gaan gebeuren met wat er na de financiële crisis gebeurde in het ziekenhuis waar ik toen werkte. Door de bezuiningen verdubbelde de wachtlijsten omdat er minder geld uitgegeven moest worden. Ben benieuwd wat dat in combinatie met de al uitgestelde zorg gaat doen...

[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 18-12-2021 16:49 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

De nieuwe lockdown komt vooruit uit de Omikron variant en voor zover men nu weet zijn 2 prikken niet voldoende ter bescherming.

Ik vind mensen die lak hebben aan de regels (incl koninklijk huis) net zo kwalijk als mensen die zich "principieel" niet laten vaccineren, valt wat mij betreft onder dezelfde categorie.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:52
Cheezborger schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:37:
[...]

Wat gaat er daar dan zo goed en hier zo slecht dat het een schande is?
Ik ben niet zo goed op de hoogte van het beleid in Engeland.
Die leren leven met corona, kijk naar het WK Darts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:16
Adlermann schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:15:
[...]

Ja, ik doe ook krachttraining in de sportschool. Maar het argument ging om fit blijven (gezond). En dat hoeft niet alleen met krachttraining. Thuis krachttraining stinkt, is niet leuk, ik weet het. Maar je kan thuis wel gezondblijven. Het is lastiger, minder leuk, minder praatjes en je doet minder veel.

Maar je kan prima fit blijven thuis met squats, pushups, pullups, hardlopen, wandelen.

Enige wat weer vervelend gata zijn is dat ik mijn deadlifts weer in zie storten. IK heb best moeite om bij de 150kg te komen (buikproblemen/operaties). Dus was er net weer veilig aangekomen na een jaar niet (ivm niet gevaccineerd zijn op dat punt). Dat raak ik nu ook weer kwijt.
Ik baal er ook van. Kon ook niet echt regelmatig trainen met de 5 uurs sluiting en mijn werk/kinderen. Wilde in januari weer eens de 225 deadlift pakken en 155 bank.. :(
Ik merk dat mijn mental health ook echt op de proef gesteld wordt nu met deze verlenging.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 18-12-2021 17:14 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Cobb schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:14:
[...]

Ik baal er ook van. Kon ook niet echt regelmatig trainen met de 5 uurs sluiting en mijn werk/kinderen. Wilde in januari weer eens de 225 deadlift pakken en 155 bank.. :(
Ik merk dat mijn mental health ook echt op de proef gesteld wordt nu met deze verlenging.
Afbeeldingslocatie: https://media.istockphoto.com/vectors/daddy-and-child-haveing-fun-training-together-happy-cheerful-father-vector-id935360938

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 29-09 08:55
Cobb schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:14:
[...]

Herkenbaar. Ik baalde ook van de avondlockdown en ging daarom maar om 7 uur 's ochtends sporten in de gym. Lekker rustig. In 't weekend blij als ik eens om 9.00 of 10.00 kon. Vanochtend waarschijnlijk de laatste deadlifts in tijden gedaan.

Wat ik probeer te doen in de komende lockdown is een soort schema voor mijzelf opstellen waarin ik de variatie in de routine houd. Dat bedoel ik met bijvoorbeeld 6.45 uit bed, 30 min yoga (maar elke dag een andere), en elke dag een set aan oefeningen (squats, pushups, etc), maar daarin de variatie houden. Elke dag 20 minuten mediteren heeft mij in een vorige lockdown (volgens mij de eerste, we hebben er nu 3 gehad, toch?) echt heel erg geholpen met mezelf rustig voelen en mentale gezondheid.

Heel veel sterkte - gelukkig komen de feestdagen er wel aan en kan je hopelijk nog wel familie en vrienden zien, en met Oud en Nieuw hopelijk ook. Het wordt niet makkelijk maar laten we elkaar positief houden.

O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb laatst onze zoon voor goblet squats gebruikt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Waarom wordt van Dissel er vanavond bij gesleept?
Is dit zodat de politiek naar hem kan wijzen; "kijk mensen, hij zegt het en wij volgen alleen maar op"

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:53:
Is dit zodat de politiek naar hem kan wijzen; "kijk mensen, hij zegt het en wij volgen alleen maar op"
Dat doet het kabinet toch de hele tijd? Als het een stomme maatregel, volgt men het advies van OMT/RIVM. Anders hebben ze het zelf bedacht.

Of ze leren van kritiek en gaan het nu meer doen zoals in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Altijd. It’s always “the other”.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja..

Op het moment dat ik hoorde dat Van Dissel bij de persconferentie zou zijn, zie ik direct tegen mijn vriendin "ze gaan voor de harde lockdown. De excuustruus is nodig. "

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Om te voorkomen dat Hugo gaat freestylen bij het beantwoorden van moeilijke vragen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jep. Bekende truc die Rutte wel vaker uithaal bij lastige dossiers. Er moet een zondebok worden aangewezen voor de maatregelen, en hij zal zichzelf natuurlijk als de redder des vaderlsnds willen profileren, niet als zondebok. Daar is Van Dissel dus voor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Virtuozzo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:56:
[...]

Misschien slepen ze hem er wel bij omdat hij net als de kerstman een baard heeft, maar bij deze “bad santa” staat iedereen op de naughty list en hij deelt geen cadeautjes uit (nu ja, voor sommigen zijn het misschien koekjes van eigen deeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dr.lowtune schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:01:
(nu ja, voor sommigen zijn het misschien koekjes van eigen deeg).
Voor velen wel ja... Want degene die het hardste zie klagen zijn ook degene die het meest de regels aan hun laars lapten de afgelopen periode. Thuisfeestjes en zo..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
Is er al iets bekend over de kinderopvang? Kan niet echt iets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mnup_1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:03:
Is er al iets bekend over de kinderopvang? Kan niet echt iets vinden.
Denk dat we dat over iets minder dan een uurtje gaan horen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Virtuozzo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:56:
[...]

Het verbaast me dat ie zich ervoor leent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mfpower schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:10:
[...]

Betwijfel of hij hierin heel erg veel keus heeft, tenzij hij morgen op zoek wil naar een nieuwe baan en het RIVM per morgen of maandag een nieuwe directeur krijgt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:12:
[...]

Betwijfel of hij hierin heel erg veel keus heeft, tenzij hij morgen op zoek wil naar een nieuwe baan en het RIVM per morgen of maandag een nieuwe directeur krijgt.
De RIVM directeur wordt door de minister benoemd maar dat is niet Van Dissel.
Van Dissel is directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Tevens is hij hoogleraar aan de Universiteit Leiden met als leeropdracht Inwendige geneeskunde, in het bijzonder infectieziekten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Dat hij zich leent om zijn eigen advies vanuit het OMT te onderbouwen in een persconferentie is toch niet heel raar?

Neem aan dat hij achter zijn eigen conclusies en adviezen vanuit het OMT staat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:43:
Dat hij zich leent om zijn eigen advies vanuit het OMT te onderbouwen in een persconferentie is toch niet heel raar?
Hij zal hopelijk een goed onderbouwd verhaal houden waarom dit bij de huidige dalende cijfers toch noodzakelijk is.

Hij is één van de weinigen die nog kan overtuigen, Rutte en De Jonge lijken vooral in paniek. Wie neemt er nog iets van die clowns aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:43:
[...]

Neem aan dat hij achter zijn eigen conclusies en adviezen vanuit het OMT staat.
Ja en nee. Ja, wel achter zijn advies.
Maar het is een advies. De politiek bepaald of zij dit wel of niet overneemt. Zij zijn verantwoordelijk voor de keuzes. Nooit de ambtenaar in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:46
We kunnen nog altijd naar België Antwerpen waar alles gewoon normaal geopend is. Binnen 1 uur 30 minuten (125KM) rijden ben je er al. Ik las hier al Duitsland volgeboekt.

Ze hadden de luchtruim en de grenzen eerder moeten dicht gooien. Eerste corona gevallen hadden ze de luchtruim en grenzen sluiten, was de wereld anders.

Ik vind het vreselijk en hopelijk snel dit achter ons is

[ Voor 47% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2021 19:03 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Geen keuze, plus, beste intenties.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ligt het aan mij of slikt Dissel de r van Omicron in? :P

Man man, deze man is veel te lang aan het woord. Moet je niet willen dit als politiek.

[ Voor 45% gewijzigd door Falcon op 18-12-2021 19:09 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijke uitleg van van Dissel. Goed bezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
Waarom zegt Rutte niet echt eerst de maatregelen zoals normaal? 50% is al afgehaakt minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Falcon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:07:
Ligt het aan mij of slikt Dissel der van Omicron in? :P

Man man, deze man is veel te lang aan het woord. Moet je niet willen dit als politiek.
95% van de bevolking snapt dit verhaal niet. Vooralsnog slechte keuze om hem er bij te zetten, want hij maakt de rechtvaardiging voor een lockdown niet sterker op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Dus als ik het samen vat: we maken ons zorgen, we weten het niet, dus bij twijfel niet inhalen: de boel op slot. Over 2 weken hebben we de kans gehad wat Omicron doet en kan de boel weer open.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zei hij nou eerst dat t vaccin niet werkt “want virus heeft een ander jasje aangetrokken” en daarna zegt ie dat boosteren heel belangrijk is? Dat rijmt niet helemaal? Of is ie vergeten erbij te zeggen dat t wel alsnog helpt tegen ernstig verloop, of…? Vind hem sowieso altijd wat minder, weet niet wat het is maar die vent is zó saai om naar te luisteren. :P Veel te lang verhaal ook.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 18-12-2021 19:11 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties