Toon posts:

HeishaMon - Panasonic Aquarea monitoring

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:22

CurlyMo

www.pilight.org

Zou je dit eens kunnen proberen op build #312? Dan weet ik zeker dat het niet gewoon een bug is dat allang is verholpen. Dan moet je wel even de OT variabelen omzetten naar normale lokale variabelen, want die zijn in die build nog niet ondersteund.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 17:44
CurlyMo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:26:
Zou je dit eens kunnen proberen op build #312? Dan weet ik zeker dat het niet gewoon een bug is dat allang is verholpen. Dan moet je wel even de OT variabelen omzetten naar normale lokale variabelen, want die zijn in die build nog niet ondersteund.
Gedaan:
  • ? variabelen omgezet naar # variablelen;
  • naar build 312;
  • rule aangepast naar 2 commands in 1 if/end block: --> Werkt!
  • terug naar built 298: --> Werkt!
  • De omgezette ?variabelen weer teruggezet: --> Blijft werken |:(

Panasonic WH-MDC07J3E5/PAW-TD20C1E5 met Heishamon/NR, 6022 Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 13kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

@blb4 In ieder geval fijn dat build #312 zo ook even getest is ;)

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:19
CurlyMo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:19:
Vergelijk build 314 eens met 313, dan merk je hopelijk verschil.
Build 314 is inderdaad sneller/meer responsive dan 313 :)

Door simpelweg te tellen lijkt build 313 ongeveer 2 seconden trager te zijn dan 314 voor het laden van de settings/heatpump pagina. Andere paginas (OT, console en S0) zijn instantaan net als build 314.

Build 314 1.5 dag gedraaid en geen gekkigheid gemerkt vwb functionaliteit dus dat lijkt goed.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Roeland schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:12:
[...]

Build 314 is inderdaad sneller/meer responsive dan 313 :)
Dat 314 alsnog langzamer voelt dan 298 is logisch. Hij blokkeert in 298 al het andere totdat de webserver klaar is. Dat heeft dus het voordeel voor de webserver, maar een nadeel voor al het andere dat probeert te draaien, zoals de rules, WP uitlezen etc.

Als @thehog dezelfde ervaringen deelt als jij met 314, dan wil ik een instelling toevoegen waarin je zelf kan kiezen of de webserver en rules async of sync moeten draaien.

[Voor 19% gewijzigd door CurlyMo op 22-04-2023 11:45]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Net de verwarming maar weer even aangeslingerd.

Er wordt flink gependeld, terwijl alles open staat en binnen is het <19 graden C.

code:
1
Fri Apr 28 13:55:38 2023 (1181983777): received TOP26 Defrosting_State: 0

Defrost routine in Home Assistant staat ook uit.
Ik snap niet wat hier gebeurt. Hoe kan ik goed debuggen om te achterhalen wat er niet goed is?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:04
timovd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:01:
Net de verwarming maar weer even aangeslingerd.
[Afbeelding]
Er wordt flink gependeld, terwijl alles open staat en binnen is het <19 graden C.

code:
1
Fri Apr 28 13:55:38 2023 (1181983777): received TOP26 Defrosting_State: 0

Defrost routine in Home Assistant staat ook uit.
Ik snap niet wat hier gebeurt. Hoe kan ik goed debuggen om te achterhalen wat er niet goed is?
Met een grafiek met daarin aanvoer retour en target temperatuur kun je misschien al snel achterhalen wat er misgaat (aanvoer temperatuur snel gehaald?) Met deze buiten temperatuur krijg je veel warmte voor je kWh, die moet je wel kwijt kunnen in je huis

7190wp enphase zuid-west, 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@LinuZZ

Niet eens aan gedacht, want mijn aanname was dat 'ie de warmte gemakkelijk kwijt kan. Zo zie je maar weer...
Inmiddels draait 'ie stabiel en weet ik nog steeds niet wat hier nu de oorzaak van is.

[Voor 17% gewijzigd door timovd op 28-04-2023 15:50]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• LinuZZ
timovd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:46:
@LinuZZ [Afbeelding]
Niet eens aan gedacht, want mijn aanname was dat 'ie de warmte gemakkelijk kwijt kan. Zo zie je maar weer...
Inmiddels draait 'ie stabiel en weet ik nog steeds niet wat hier nu de oorzaak van is.
Die is net iets te zuinig geknipt aan de linkerkant ;) heb je daarnaast de target temperatuur?

7190wp enphase zuid-west, 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@LinuZZ Oops, afbeelding gewijzigd. Target is een vaste lijn van 32.

zo dus:

[Voor 71% gewijzigd door timovd op 28-04-2023 15:53]

• LinuZZ
timovd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:51:
@LinuZZ Oops, afbeelding gewijzigd. Target is een vaste lijn van 32.
Je aanvoer zit 2 minuten lang 2 graden boven je target, dan gaat hij uit.

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@LinuZZ Vreemd, want de compressor gaat wel steeds naar >50Hz.

Handmatig target hoger zetten had wellicht geholpen.

Als laatst heb ik 'm opgestart met silent mode 2 en daarna weer van silent afgehaald. Dat heeft (ook) geholpen.

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 18:52
Ik probeer via de webinterface de Heishamon te updaten van 3.0 naar 3.1 (bestandje van Github is HeishaMon.ino.d1-v3.1.bin). Maar als ik op "Update Firmware" druk gaat het scrolbalkje direct naar iets van 90% en blijft daar hangen. Als ik wacht en even later refresh, dan zit ik nog steeds op 3.0. Weet iemand wat er aan de hand is?

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 00:54
*** knip ***

[Voor 98% gewijzigd door JanAllElectric op 28-04-2023 21:02]

Panasonic TCAP 12Kw J-versie+ Atlantic v3 200L + 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE + 5280Wp + Heishamon, Home Assistant/Node-Red/Grafana/InfluxDB + KIA EV6 77kW RWD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjigo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-06 15:05
timovd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:56:
@LinuZZ Vreemd, want de compressor gaat wel steeds naar >50Hz.
[Afbeelding]
Handmatig target hoger zetten had wellicht geholpen.

Als laatst heb ik 'm opgestart met silent mode 2 en daarna weer van silent afgehaald. Dat heeft (ook) geholpen.
Vreemd trekje van de Panasonic. Ik heb dit "opgelost" door, wanneer de temperatuur te hoog wordt en de kamertemperatuur nog niet gehaald is, de gevraagde temperatuur te verhogen. Zie mijn ruleset een paar berichten terug en zoek op variable 'powertoohigh'.

Andere optie is om via rules in te stellen dat de silent mode aan gaat bij een temperatuur van boven de (x) graden. Dan start de compressor ook een stuk rustiger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:19
Weet iemand of de HeishaMon module compatible is met Panasonic PAW-DHW200F warmtepompboilers?

Op de aankooppagina van de Heistamon staat "H-series" maar ik weet niet of ik het typenummer correct interpreteer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 20:23
Sebazzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:29:
Weet iemand of de HeishaMon module compatible is met Panasonic PAW-DHW200F warmtepompboilers?

Op de aankooppagina van de Heistamon staat "H-series" maar ik weet niet of ik het typenummer correct interpreteer.
Nee, althans niemand heeft dat ooit getest. Het is echt bedoeld voor de H (en J) series warmtepompen.

Als de boiler een vergelijkbare CZ-TAW1 internet module heeft dan bestaat de kans dat er wel iets werkt maar het zal veel andere waardes hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik heb zelf de PAW-DHW150W en het enige dat ik kan vinden is een 230V inputsignaal dat hij bij kan stoken wanneer je zonnepanelen het super doen, en een Somfy IO icoontje, maar over de connectivity valt bijzonder weinig te vinden. De menu-optie "connectivity" (oid) bestaat wel maar wordt in de handleiding niet eens genoemd.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Paul schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:36:
Ik heb zelf de PAW-DHW150W en het enige dat ik kan vinden is een 230V inputsignaal dat hij bij kan stoken wanneer je zonnepanelen het super doen
Offtopic, wellicht dan: bestaat daar wel voor of wordt dat hobbyen met een Arduino en een relais (of een Shelly)?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 09:49
Sebazzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:07:
[...]

Offtopic, wellicht dan: bestaat daar wel voor of wordt dat hobbyen met een Arduino en een relais (of een Shelly)?
Het hangt van je omvormer af of deze het signaal uitstuurt, maar de WPB heeft er een ingang voor. Als je omvormer er geen uitgang voor heeft dan ben je denk ik inderdaad aangewezen op het zelf uitlezen van de P1-poort en 230V schakelen. De vraag is wel hoeveel je er aan hebt, zeker zolang we kunnen salderen. Het heeft hetzelfde probleem als een thuisaccu: veel te klein om echt verschil te maken (zomer <> winter).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Paul schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:30:
[...]
De vraag is wel hoeveel je er aan hebt, zeker zolang we kunnen salderen. Het heeft hetzelfde probleem als een thuisaccu: veel te klein om echt verschil te maken (zomer <> winter).
Klopt - maar zodra onvermijdelijk de dynamische tarieven door de strot worden geduwd gaat het wel tellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is het mogelijk Heating_Off_Outdoor_Temp / TOP77 te beinvloeden via de Heishamon?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjigo
Beekforel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:39:
Is het mogelijk Heating_Off_Outdoor_Temp / TOP77 te beinvloeden via de Heishamon?
In de readme staat het niet. Misschien kun je @CurlyMo of @thehog vragen of het kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjigo
Als je de S0-poorten niet gebruikt voor energiemeting, zou je ze dan als uitgang kunnen gebruiken? Volgens de specs van de 8266 specs moet het kunnen, maar misschien ligt het programmeertechnisch wat lastiger?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thehog
sjigo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:51:
Als je de S0-poorten niet gebruikt voor energiemeting, zou je ze dan als uitgang kunnen gebruiken? Volgens de specs van de 8266 specs moet het kunnen, maar misschien ligt het programmeertechnisch wat lastiger?
Ja en nee. Er zit namelijk een filter (buffer) tussen die er zit om de s0 pulsen goed te ontvangen. Maar afhankelijk van je doel kan die buffer ook nuttig voor zijn. Moet je natuurlijk wel de code aanpassen. Wat wil je doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjigo
thehog schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:09:
[...]

Ja en nee. Er zit namelijk een filter (buffer) tussen die er zit om de s0 pulsen goed te ontvangen. Maar afhankelijk van je doel kan die buffer ook nuttig voor zijn. Moet je natuurlijk wel de code aanpassen. Wat wil je doen?
Het idee was o.a. het aansturen van een relais (via een opto-coupler). Ik zie dat er een Schmitt-Trigger Buffer in de Heishamon zit. Volgens het internet zijn die dingen niet bi-directioneel. Kijkend naar het interne schema van zo'n buffer lijkt hij me niet te misbruiken om een paar mA te leveren. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

sjigo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Het idee was o.a. het aansturen van een relais (via een opto-coupler). Ik zie dat er een Schmitt-Trigger Buffer in de Heishamon zit. Volgens het internet zijn die dingen niet bi-directioneel. Kijkend naar het interne schema van zo'n buffer lijkt hij me niet te misbruiken om een paar mA te leveren. Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij zijn de DS18B20 poorten beter geschikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thehog
CurlyMo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:43:
[...]

Klopt, hoewel daar wel een pull up op zit.

Nog beter is wellicht de tx/rx (zolang je niet de opentherm versie hebt). Die wordt namelijk voor opentherm ook gebruikt. Enige is dat bij het booten van heishamon de relay dan even een paar keer uit/aan gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjigo
CurlyMo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:43:
[...]

Ik zal het er eens mee proberen. Dankjewel :).
thehog schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:49:
[...]

Klopt, hoewel daar wel een pull up op zit.

Nog beter is wellicht de tx/rx (zolang je niet de opentherm versie hebt). Die wordt namelijk voor opentherm ook gebruikt. Enige is dat bij het booten van heishamon de relay dan even een paar keer uit/aan gaat.
Die pull-up lijkt me geen probleem. Van OT wordt hier dankbaar gebruik gemaakt, dus dat is geen optie.

Er lijkt nog 1 andere optie mogelijk, namelijk GPIO2. Deze heeft een interne pull-up die hoog moet blijven tijdens boot. Dus met het relais verbonden tusen GPIO2 en VCC zou je een relais aan kunnen sturen zonder verder functionaliteit te verliezen. Lijkt me programmeertechnisch ook iets makkelijker. Denken jullie dat dit kan? Dan ga ik eens in de code duiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thehog
sjigo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Ik zal het er eens mee proberen. Dankjewel :).

[...]

Die pull-up lijkt me geen probleem. Van OT wordt hier dankbaar gebruik gemaakt, dus dat is geen optie.

Er lijkt nog 1 andere optie mogelijk, namelijk GPIO2. Deze heeft een interne pull-up die hoog moet blijven tijdens boot. Dus met het relais verbonden tusen GPIO2 en VCC zou je een relais aan kunnen sturen zonder verder functionaliteit te verliezen. Lijkt me programmeertechnisch ook iets makkelijker. Denken jullie dat dit kan? Dan ga ik eens in de code duiken.
Op GPIO2 zit de debug output (serial1) en blauwe led.
GPIO16 kan ook nog. Die is gewoon via de header bereikbaar, wordt nergens voor gebruikt en werkt prima als output voor een relay.

Je begint met in gpio.h de gpio16 te veranderen van standaard INPUT_PULLUP naar OUTPUT. En dan natuurlijk een stukje code ergens want dan iets doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjigo
thehog schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Op GPIO2 zit de debug output (serial1) en blauwe led.
GPIO16 kan ook nog. Die is gewoon via de header bereikbaar, wordt nergens voor gebruikt en werkt prima als output voor een relay.

Je begint met in gpio.h de gpio16 te veranderen van standaard INPUT_PULLUP naar OUTPUT. En dan natuurlijk een stukje code ergens want dan iets doet.
GPIO16 is zo te zien met een mosfet verbonden. Door de interne diode kan het relais alleen verbonden worden tussen GPIO16 en GND en niet tussen GPIO16 en VCC, correct?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thehog
sjigo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:44:
[...]

GPIO16 is zo te zien met een mosfet verbonden. Door de interne diode kan het relais alleen verbonden worden tussen GPIO16 en GND en niet tussen GPIO16 en VCC, correct?
Er zit inderdaad een mosfet tussen die wordt aangezet zodra heishamon gestart is (GPIO5 doet dat, die zet ook een aantal andere componenten aan zoals de buffer driver naar de panasonic). Dit is als poging om te voorkomen dat de aangesloten device (in jouw geval de relay) niet schakelt voordat heishamon gestart is. Ideaal in jouw geval dus.

Zodra hij aangezet is maakt het niet meer uit of je VCC of GND schakelt als het goed is maar is al weer even een tijdje dat ik dat zelf getest heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjigo
thehog schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:00:
[...]

Er zit inderdaad een mosfet tussen die wordt aangezet zodra heishamon gestart is (GPIO5 doet dat, die zet ook een aantal andere componenten aan zoals de buffer driver naar de panasonic). Dit is als poging om te voorkomen dat de aangesloten device (in jouw geval de relay) niet schakelt voordat heishamon gestart is. Ideaal in jouw geval dus.

Zodra hij aangezet is maakt het niet meer uit of je VCC of GND schakelt als het goed is maar is al weer even een tijdje dat ik dat zelf getest heb.
Ik snap hem, dankjewel.

Vandaag uren gepoogd de code te begrijpen, maar dit gaat me ver boven de pet. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

sjigo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Ik snap hem, dankjewel.

Vandaag uren gepoogd de code te begrijpen, maar dit gaat me ver boven de pet. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Het idee om eigen GPIO te schakelen staat nog steeds op de planning als onderdeel van het rules systeem, maar eerst maar eens afwachten wanneer de huidige PR's zijn afgehandeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjigo
CurlyMo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:39:
[...]

Het idee om eigen GPIO te schakelen staat nog steeds op de planning als onderdeel van het rules systeem, maar eerst maar eens afwachten wanneer de huidige PR's zijn afgehandeld.
Zou super zijn :) . Dan wachten we geduldig af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balans
@thehog Hoi zou je misschien was assistentie kunnen geven op de openhat?.
Op de heishamon versie 4.0 staat build versie 298.
Heb er inmiddels een Toon2 op gehaden omdat ik daar aan twijfelde een EMOS P5606OT aangeschaft, maar beiden geven niet thuis.
bekabeling gecontroleerd die meet goed , ook een korte kabel geprobeerd zelfde verhaal.

Jij brand ik blus! pvoutput

• thehog
Balans schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:10:
@thehog Hoi zou je misschien was assistentie kunnen geven op de openhat?.
Op de heishamon versie 4.0 staat build versie 298.
Heb er inmiddels een Toon2 op gehaden omdat ik daar aan twijfelde een EMOS P5606OT aangeschaft, maar beiden geven niet thuis.
bekabeling gecontroleerd die meet goed , ook een korte kabel geprobeerd zelfde verhaal.
Opentherm HAT op een originele heishamon bedoel je?
Heb je hem er goed op zitten? (als ie goed zit zit ie op z'n kop en zit de opentherm connector vlak naast de 1-wire connector van heishamon).

Toon2 moet gewoon werken. Wel even in de toon bij opentherm op 'refresh' drukken of de toon restarten na het aansluiten. Dan gaat hij proberen opentherm te detecteren.

De P5606OT ken ik niet maar als het gewoon opentherm is zou het moeten werken.

• Balans
ja montage is als op de foto's in je tindiestore. hij geeft echt geen sjoege helaas

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

thehog schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:59:
[...]
De P5606OT ken ik niet maar als het gewoon opentherm is zou het moeten werken.
Ik heb deze thermostaat draaien op de OT ESP8266 shield waar we toen bij de start van de Heishamon OT mee aan het experimenteren waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thehog
Balans schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:01:
ja montage is als op de foto's in je tindiestore. hij geeft echt geen sjoege helaas
Kan je eens meten hoeveel volt op de opentherm connector staat als hij niet is aangesloten en als hij wel is aangesloten?
Weet zo even niet wat de correcte waardes zijn maar als jij ze hebt, vergelijk ik ze daarna later even met wat ik hier heb. Nu geen tijd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balans
met de toon aangesloten 24 volt, zonder zal ik maandag even nameten ben dit weekend niet thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balans
Nou vandaag uitgerust eens gaan meten, onbelast ook 24 volt op de aansluiting van de openthermhat.
Maar nou komt het alles weer aangesloten en meten 24 volt en opentherm word herkend door de Toon2.

schiet mij maar lek ,case closed in deze dus zeg maar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:39:
@thehog of @CurlyMo kunnen jullie hier wat over zeggen? Het is mij niet duidelijk wat de rationele is achter het wel/niet instelbaar maken hiervan.

Waarom zou ik dit willen? Ik heb de waarde hiervan flink omlaag geschroefd (naar 12 °C nu) toen het stookseizoen bijna op zijn eind liep. Dit zorgt dat de waterpomp niet meer draait als het boven de 12 graden is (ik stook op WAR). Maar wanneer het stookseizoen weer begint wil ik deze weer naar 25 °C (kunnen) zetten om te zorgen dat de boel dan weer grotendeels obv de inlet/outlet temperaturen gaat draaien.
Het mooiste zou zijn dat ik dit via Home Assistant kan regelen want die kan dat beter onthouden dan ikzelf. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Beekforel schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:45:
[...]

@thehog of @CurlyMo kunnen jullie hier wat over zeggen? Het is mij niet duidelijk wat de rationele is achter het wel/niet instelbaar maken hiervan.
Hiervoor moet je bij @thehog zijn, niet bij mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
Zo richting de zomer is bij mij de aandacht voor de WP wat verslapt, Heishamon draait met OT thermostaat en een aantal rules ook behoorlijk stabiel. Super blij mee! De laaste fw updates met async rules en weekday/minutes rules zijn volgens mij nog niet beschikbaar in combinatie met Opentherm, staat dat nog op de todo list? Dan kan ik wat verder met rules, ook b.v. voor de DHW productie.

Panasonic WH-MDC07J3E5/PAW-TD20C1E5 met Heishamon/NR, 6022 Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 13kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

@blb4 Allemaal afhankelijk van de tijd die @thehog in het reviewen kan steken. Hij moet uiteindelijk akkoord geven op de toevoegingen. Sowieso zijn PR's 124, 123, 120 vrij makkelijk te reviewen en implementeren. Voor PR 112 heb ik vooral nog wat exception logs nodig. Maar die moet dan ook vrij makkelijk te fixen zijn. PR 122 is al door meer mensen getest als goed werkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blb4
CurlyMo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:35:
@blb4 Allemaal afhankelijk van de tijd die @thehog in het reviewen kan steken. Hij moet uiteindelijk akkoord geven op de toevoegingen. Sowieso zijn PR's 124, 123, 120 vrij makkelijk te reviewen en implementeren. Voor PR 112 heb ik vooral nog wat exception logs nodig. Maar die moet dan ook vrij makkelijk te fixen zijn. PR 122 is al door meer mensen getest als goed werkend.
Is er iets dat ik kan doen? Mocht dat zo zijn: laat 't maar weten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

blb4 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Is er iets dat ik kan doen? Mocht dat zo zijn: laat 't maar weten!
Exception logs verzamelen. Dat is het meest blokkerende voor die OT rules PR.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee