Dit probleem met Flitsmeister heb ik al maanden, als ik het me goed herinner sinds een van de laatste 11.x versies (van FM).ucsdcom schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:03:
Sinds iOS 18 zitten er weer allerlei problemen in Carplay lijkt het. Met Flitsmeister notificaties gaat je autoradio soms weer op stil, tot je de head unit uit en aan zet (blijft het spraakkanaal blokkeren) en (...)
Sinds vandaag iOS18.01, dus ik hoop een beetje op een fix, maar is dit voor anderen ook herkenbaar?
Precies het probleem wat je beschrijft, en dat na verloop van tijd FM in een stuk door alle meldingen achter elkaar uitspreekt die blijkbaar ergens in een buffer zijn blijven hangen oid. Zo hoor je een minuut lang alle notificaties (Over x honderd meter flitspaal, slecht wegdek, hulpdienst, etc.) achter elkaar.
Sinds een paar dagen denk ik nu de oplossing gevonden te hebben.
In de instellingen had ik al sinds jaren de geluidsopties op Kanaal - Bluetooth - via A2DP staan. In de tijd dat ik nog een Parrot carkit had, was dit de oplossing om de notificaties boven het radiogeluid uit te laten komen, waarna die na de notificatie weer terug ging naar de radio.
Begin deze week deze instelling veranderd naar Automatisch, en tot op heden *klop klop* geen last meer gehad van hangende geluiden, of dat ie niet terug ging naar radio.
Bijkomend voordeel; de radio dempt nu niet volledig bij een notificatie, maar radiogeluid gaat zachter en de Flitsmeister notificatie komt er overheen.
Hopelijk voor jou ook de oplossing?