Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-01 12:38
ucsdcom schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:03:
Sinds iOS 18 zitten er weer allerlei problemen in Carplay lijkt het. Met Flitsmeister notificaties gaat je autoradio soms weer op stil, tot je de head unit uit en aan zet (blijft het spraakkanaal blokkeren) en (...)

Sinds vandaag iOS18.01, dus ik hoop een beetje op een fix, maar is dit voor anderen ook herkenbaar?
Dit probleem met Flitsmeister heb ik al maanden, als ik het me goed herinner sinds een van de laatste 11.x versies (van FM).

Precies het probleem wat je beschrijft, en dat na verloop van tijd FM in een stuk door alle meldingen achter elkaar uitspreekt die blijkbaar ergens in een buffer zijn blijven hangen oid. Zo hoor je een minuut lang alle notificaties (Over x honderd meter flitspaal, slecht wegdek, hulpdienst, etc.) achter elkaar.

Sinds een paar dagen denk ik nu de oplossing gevonden te hebben.
In de instellingen had ik al sinds jaren de geluidsopties op Kanaal - Bluetooth - via A2DP staan. In de tijd dat ik nog een Parrot carkit had, was dit de oplossing om de notificaties boven het radiogeluid uit te laten komen, waarna die na de notificatie weer terug ging naar de radio.

Begin deze week deze instelling veranderd naar Automatisch, en tot op heden *klop klop* geen last meer gehad van hangende geluiden, of dat ie niet terug ging naar radio.
Bijkomend voordeel; de radio dempt nu niet volledig bij een notificatie, maar radiogeluid gaat zachter en de Flitsmeister notificatie komt er overheen.

Hopelijk voor jou ook de oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beers
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Sinds ik mijn 16p heb en mijn CarPlay(draadloos)wil gebruiken is het echt bagger, laden van apps op CarPlay wil niet etc./geen internet lijkt het. Kennelijk moet ik mijn wifi uitzetten dan werkt het wel, dus gewoon via Bluetooth. Iemand hier een oplossing voor? Ik wil gewoon net zoals bij mij iPhone 12 m’n wifi niet uit hoeven te zetten elke keer😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:48
Beers schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:25:
Sinds ik mijn 16p heb en mijn CarPlay(draadloos)wil gebruiken is het echt bagger, laden van apps op CarPlay wil niet etc./geen internet lijkt het. Kennelijk moet ik mijn wifi uitzetten dan werkt het wel, dus gewoon via Bluetooth. Iemand hier een oplossing voor? Ik wil gewoon net zoals bij mij iPhone 12 m’n wifi niet uit hoeven te zetten elke keer😁
Vermoedelijk loopt in dit geval het internet via je auto. Ik heb dat ook gehad met mijn Audi, als je geen datapakket hebt dan zit je op zo'n verbinding met enkele kb's per seconde, waardoor niks werkt en alles gaat bufferen. Je moet zorgen dat je auto het netwerk van je smartphone gebruikt. Op het Carplay-scherm moet je dus geen WiFi-icoon zien, maar 4G of 5G. Dit is overigens het verkeerde topic.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 05-10-2024 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beers
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
NotSoSteady schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:28:
[...]

Vermoedelijk loopt in dit geval het internet via je auto. Ik heb dat ook gehad met mijn Audi, als je geen datapakket hebt dan zit je op zo'n verbinding met enkele kb's per seconde, waardoor niks werkt en alles gaat bufferen. Je moet zorgen dat je auto het netwerk van je smartphone gebruikt. Op het Carplay-scherm moet je dus geen WiFi-icoon zien, maar 4G of 5G. Dit is overigens het verkeerde topic.
Klopt. Inmiddels gefixt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigBick
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-01 19:36
Wellicht leuk voor de auto ervaring van anderen die ook gebruik van Waze maken.

Ik heb 2 handige automatiseringen gemaakt die ik dagelijks gebruik.
Doordat ik op verschillende plekken werk, heb ik er voor de heenweg geen, maar die zou je net zo kunnen maken als mijn rit naar huis:

1) Waze start op en navigeert naar huis, ik tik hiervoor 2 keer achterop m'n telefoon.
Dit doe ik meestal als ik de auto in stap (draadloze apple carplay).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N15ZqNr/IMG-0908.jpg

2) Hier zie je waar ik het heb ingesteld en zie je ook dat ik m'n parkeer app open met 3 keer tikken. Handig als je ergens aan komt en aan de straat moet betalen. Ik doe dit via de qpark app (geen transactiekosten, automatische incasso).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b28b571/IMG-0909.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik kan sinds gisteren helemaal geen CarPlay verbinding meer maken. Het is ontstaan nadat ik zelf de telefoon met enkel de Bluetooth had verbonden om zo the kunnen bellen over de auto stereo met FaceTime video om een meeting te kunnen doen. Sindsdien kan ik CarPlay niet meer werkend krijgen. Ik heb de auto al meerdere keren uit de Bluetooth lijst en CarPlay lijst gegooid maar ik kan niet meer koppelen. Het lijkt erop dat het Bluetooth gedeelte goed gaat maar er begrenst wifi verbinding tot stand komt. Als ik gewoon de telen met het gewone wifi netwerk van de auto verbind werkt die verbinding wel.

Ik heb geen andere auto om mee te kunnen testen.

iPhone 14. 18.0.1

Iemand tips of tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:39
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:46:
Ik kan sinds gisteren helemaal geen CarPlay verbinding meer maken. Het is ontstaan nadat ik zelf de telefoon met enkel de Bluetooth had verbonden om zo the kunnen bellen over de auto stereo met FaceTime video om een meeting te kunnen doen. Sindsdien kan ik CarPlay niet meer werkend krijgen. Ik heb de auto al meerdere keren uit de Bluetooth lijst en CarPlay lijst gegooid maar ik kan niet meer koppelen. Het lijkt erop dat het Bluetooth gedeelte goed gaat maar er begrenst wifi verbinding tot stand komt. Als ik gewoon de telen met het gewone wifi netwerk van de auto verbind werkt die verbinding wel.

Ik heb geen andere auto om mee te kunnen testen.

iPhone 14. 18.0.1

Iemand tips of tricks?
Telefoon al eens herstart? Kan zijn dat er op de achtergrond iets in het Bt blijft hangen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:46:
Ik heb de auto al meerdere keren uit de Bluetooth lijst en CarPlay lijst gegooid maar ik kan niet meer koppelen.
En andersom? De telefoon uit de lijst van verbonden apparaten van de auto halen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:03
TheKerremenke schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 06:20:
[...]

Telefoon al eens herstart? Kan zijn dat er op de achtergrond iets in het Bt blijft hangen.
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 06:52:
[...]

En andersom? De telefoon uit de lijst van verbonden apparaten van de auto halen?
Yes sorry, in frustratie niet eens alles getypt zie ik, ik zat toen al zo'n 2u in de auto alles te proberen. Beide gister al geprobeerd. Telefoon meedere keren herstart. Ik heb de telefoon ook in de auto uit zowel de bluetooth, carplays als wifi lijstjes weggegooid. Ik zelfs de boordcomputer van de auto geforceerd herstart (kan bij mij met de radio aan/uit knop 30sec ingedrukt te houden) en ik heb de boordcomputer ook helemaal gereset naar factory settings.

ik weet het ook niet meer :(

Misschien een solar flare en wat andere planeten die toevallig op een lijn staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Staat de auto wel in de telefoon bij Instellingen>Algemeen> Carplay> BMW ***** (laatste 5 cijfers van de VIN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Een vraagje: ik heb een auto met CarPlay, en ik heb zelf een iPhone met USB, mijn vrouw met Lightning. Werken die kabeltjes met 2 (of zelfs met 3) uitgangen (USB-C en Lightning, en soms Micro-usb) met CarPlay (voordat ik er 1 aanschaf)?
Idealiter kan ik beide telefoons tegelijk aanschaffen, en werkt er maar 1 met CarPlay, en laad de andere op... maar dat zal wel wishful thinking zijn.

Bijv deze: https://www.allekabels.nl...9915/lightning-kabel.html of deze https://www.bol.com/nl/nl...xJ1w.2_49.50.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:15

Yucko

One clown to rule them all !

Geen idee wat je CarPlay precies zal doen, maar hij zal het niet leuk vinden als je 2 telefoons tegelijkertijd aansluit via zo'n kabel.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:35

amphora

Websites & Fotografie

ChrisM schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:12:
Een vraagje: ik heb een auto met CarPlay, en ik heb zelf een iPhone met USB, mijn vrouw met Lightning. Werken die kabeltjes met 2 (of zelfs met 3) uitgangen (USB-C en Lightning, en soms Micro-usb) met CarPlay (voordat ik er 1 aanschaf)?
Idealiter kan ik beide telefoons tegelijk aanschaffen, en werkt er maar 1 met CarPlay, en laad de andere op... maar dat zal wel wishful thinking zijn.

Bijv deze: https://www.allekabels.nl...9915/lightning-kabel.html of deze https://www.bol.com/nl/nl...xJ1w.2_49.50.ProductImage
Dat bol.com kabeltje ziet er onlogisch uit. Is alleen USB A of C naar Lightning zo te zien? Niet van A naar C?

[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 15-10-2024 14:30 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
ChrisM schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:12:

Die vraag is al eerder gesteld en beantwoord hier. Even zoeken.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
amphora schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Dat bol.com kabeltje ziet er onlogisch uit. Is alleen USB A of C naar Lightning zo te zien? Niet van A naar C?
Ah! Thanks, niet eens gezien. Heel gek kabeltje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
TheKerremenke schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Die vraag is al eerder gesteld en beantwoord hier. Even zoeken.
Alles doorzocht.. en het werkt inderdaad niet.

Iemand nog wel een suggestie voor een kabeltje met USB C en lightning als uitgang? En USB A als ingang?
Ik vind die kabeltjes met micro usb of adaptertjes een beetje gepriegel.

En deze https://www.bol.com/nl/nl...o9B4Q.2_6.10.ProductTitle is perfect, maar wel weer wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
ChrisM schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Alles doorzocht.. en het werkt inderdaad niet.

Iemand nog wel een suggestie voor een kabeltje met USB C en lightning als uitgang? En USB A als ingang?
Ik vind die kabeltjes met micro usb of adaptertjes een beetje gepriegel.

En deze https://www.bol.com/nl/nl...o9B4Q.2_6.10.ProductTitle is perfect, maar wel weer wat te duur.
Dit is de kabel die ik in het verleden ook gebruikt heb. Werkt perfect indien draadloos geen optie is. Inmiddels bij mij vervangen voor een dongle..

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 15-10-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

TheKerremenke schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

Dit is de kabel die ik in het verleden ook gebruikt heb. Werkt perfect indien draadloos geen optie is. Inmiddels bij mij vervangen voor een dongle..
Inderdaad gewoon draadloos opladen met een recente iPhone. En Carplay draadloos. Wat een gehannes met snoertjes in de auto. Maar misschien zijn er hele ouwe auto's die geen draadloos Carplay hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
RAAF12 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:56:
[...]

Inderdaad gewoon draadloos opladen met een recente iPhone. En Carplay draadloos. Wat een gehannes met snoertjes in de auto. Maar misschien zijn er hele ouwe auto's die geen draadloos Carplay hebben?
De Sony Xav 5550D in onze auto werkte eerst niet met Carlinkit II. Daarvoor deze kabel in de plaats gekocht. Inmiddels Carlinkit 5.0, deze werkt hier wel prima mee.

Dus kabel overbodig geworden. Wordt nu als reserve oplaadkabel gebruikt. Kan iedereen hem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
RAAF12 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:56:
[...]
Maar misschien zijn er hele ouwe auto's die geen draadloos Carplay hebben?
Er zijn zat nieuwe auto's waar geen draadloos CarPlay, helemaal geen CarPlay of alleen als upgrade beschikbaar is.

Overigens zijn mijn ervaringen met draadloos CarPlay dat de telefoon te heet wordt, de batterij sneller leegloopt dan draadloos te laden is en dat de verbinding niet altijd betrouwbaar tot stand komt. Maar goed, misschien is dat veranderd.

Tot die tijd stop ik wel het kabeltje erin. Ook omdat mijn auto niet anders kan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:15

Yucko

One clown to rule them all !

mijn XC40 MY2021 heeft ook alleen wired CarPlay wat ik inmiddels via zo'n Carlinkit 5.0 dongle hebt aangepakt.

Hier geen kabels tenzij om te laden :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nadeel van wireless Carplay is ook dat die overruled wordt door wired...

In mijn auto ben ik normaal altijd draadloos verbonden met Carplay, opladen doe ik ook draadloos.
Maar er is wel een kabel, want als de vrouw (of welke andere bijrijder dan ook) wil opladen, moet dat wel kunnen.
Maar zodra die ingestoken wordt, denkt Carplay:
"hey een nieuw apparaat, daar ga ik eens lekker mee verbinden"...
en weg is mijn verbinding, als bestuurder en vaste gebruiker van het systeem...
Terugschakelen is dan om de een of andere reden ook vervelend moeilijk gemaakt.
Zo irritant

Inmiddels ontdekt dat de USB's achterin alleen stroom leveren, niet verbonden zijn richting het dashboard.
Dus de oplaadkabel zit daar nu ingeplugd en ligt van achter naar voor.

[/1stworldproblem]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:20

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Chillz Er is in de meeste auto’s (alle, voor zover ik weet) maar één aansluiting die linkt met het infotainment system.
Alle andere aansluitingen, dus ook voorin, kun je straffeloos gebruiken voor het alleen laden van een telefoon of iets anders.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hippe Lip schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:36:
@Chillz Er is in de meeste auto’s (alle, voor zover ik weet) maar één aansluiting die linkt met het infotainment system.
Alle andere aansluitingen, dus ook voorin, kun je straffeloos gebruiken voor het alleen laden van een telefoon of iets anders.
In mijn Fiesta werken zowel de usb bij het dashboard als die in de armsteun beiden met CarPlay

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

amphora schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:17:
[...]

In mijn Fiesta werken zowel de usb bij het dashboard als die in de armsteun beiden met CarPlay
@amphora
Ah, weer wat geleerd. 8)

Dan heb je nog de 12V-aansluiting, zo'n ding dat vroeger voor de sigarettenaansteker was. Daar kun je nog een USB-plug insteken en dan heb je iets dat gegarandeerd niet linkt met je infotainment :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hippe Lip schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:36:
In mijn BMW uit 2020 werken beide USB aansluitingen voor met data de ene A en de andere het C type. Ding heeft zowel Android Auto als Carplay draadloos. Maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Nu online
amphora schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:17:

Dat heb ik dus ook.
USB A en C allen link met het dashboard. Maar achterin dus niet gelukkig.
Hippe Lip schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:29:
@amphora
Ah, weer wat geleerd. 8)

Dan heb je nog de 12V-aansluiting, zo'n ding dat vroeger voor de sigarettenaansteker was. Daar kun je nog een USB-plug insteken en dan heb je iets dat gegarandeerd niet linkt met je infotainment :+
Maar in die 12V zit juist mijn draadloze lader al :D

Ach ja... uiteindelijk ook niet iets om je écht druk over te maken 8)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:53
Chillz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Dat heb ik dus ook.
USB A en C allen link met het dashboard. Maar achterin dus niet gelukkig.

[...]

Ik zelf gebruik deze: https://www.baseus.com/pr...eeg0tk9NzfOrYsKfjU6I1MgSG, kun je gewoon draadloze lader inpluggen, en nog 2 extra kabels waarvan 1 zelfs 100W PD heeft waardoor je zelfs een laptop kunt opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Chillz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:15:
[...]
@Chillz
Die stekkers zijn er ook met dubbele uitgang, hoor.
Inderdaad. Als dit je grootste probleem is, dan heb je het niet slecht. 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Ik ben een groot fan van mijn Mercedes navigatie (ivm maps oid) maar wil ook spotify gebruiken.

Het stoorde mij dat zodra ik de Navi van de auto gebruikte en CarPlay actief hèb ivm spotify dat CarPlay bij het binnenkomen van een appje in het scherm komt (CarPlay is dan 1-2 sec zichtbaar)

Nu heb met focus autorijden ingesteld dat iedereen mag bellen maar ik alleen berichten zie van mijn vrouw en verder geen appjes

Mocht iemand een andere oplossing voor “dit probleem” zien hoor ik het graag.

Nu zou ik eigenlijk nog graag gewoon met het autosysteem willen bellen ipv CarPlay, heeft iemand daar een tip voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat kan als je op de telefoonknop drukt. Bij mij zit die op het stuur, geen idee waar die bij MB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
RAAF12 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:37:
Dat kan als je op de telefoonknop drukt. Bij mij zit die op het stuur, geen idee waar die bij MB zit.
Voor bellen van de favorieten wel alleen als ik gebeld wordt gaat CarPlay open en spraak assistent van de auto werkt niet meer bij mij, maar zal de stuurknopjes eens verder bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het staat het ook in het instructieboekje vermeld. Carplay en de eigen merkgebonden infotainment kan je vaak door elkaar gebruiken. Carplay draadloos heeft hier wel voorkeur, alleen heeft die wegens bedienveiligheid geen makkelijk in en uitzoomen op de kaart tijdens de rit. Daarvoor staat die soms op de auto's eigen navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57
wd200 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:02:
Ik ben een groot fan van mijn Mercedes navigatie (ivm maps oid) maar wil ook spotify gebruiken.

Het stoorde mij dat zodra ik de Navi van de auto gebruikte en CarPlay actief hèb ivm spotify dat CarPlay bij het binnenkomen van een appje in het scherm komt (CarPlay is dan 1-2 sec zichtbaar)

Nu heb met focus autorijden ingesteld dat iedereen mag bellen maar ik alleen berichten zie van mijn vrouw en verder geen appjes

Mocht iemand een andere oplossing voor “dit probleem” zien hoor ik het graag.

Nu zou ik eigenlijk nog graag gewoon met het autosysteem willen bellen ipv CarPlay, heeft iemand daar een tip voor ?
Kun je CarPlay niet uitzetten en kiezen voor Bluetooth audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
meesje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:46:
[...]

Kun je CarPlay niet uitzetten en kiezen voor Bluetooth audio?
Ja zeker wel; maar juist de visuele weergave van Spotify vind ik fijn, anders grijp je toch weer naar de telefoon 🙈 misschien ook eens kijken voor een autohouder om te combineren …

[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 20-10-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:51
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb recentelijk in mijn BMW z’n aftermarket unit in laten bouwen omdat mijn eigen auto dit niet heeft en OEM echt wel heel prijzig. Ik ervaar nu wel regelmatig dat maps in mijn overzicht scherm/homescreen maar dat mijn stip stil blijft staan ondanks dat ik uiteraard wel rij. Soms blijft het scherm ook wel eens zwart. Dit is dan op te lossen door telefoon te unlocken en maps te openen op mijn telefoon, dan gaat dit goed net zolang mijn scherm niet gelocked is. Nu kreeg ik de tip om Apple kaarten te gebruiken, maar is dit echt een bug van Apple CarPlay of van mijn aftermarket MMI box.

Lijkt me nu dat Apple CarPlay wel volwassen genoeg moet zijn om dit vlekkeloos te kunnen laten verlopen…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:02
SirMemeAlot schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:47:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb recentelijk in mijn BMW z’n aftermarket unit in laten bouwen omdat mijn eigen auto dit niet heeft en OEM echt wel heel prijzig. Ik ervaar nu wel regelmatig dat maps in mijn overzicht scherm/homescreen maar dat mijn stip stil blijft staan ondanks dat ik uiteraard wel rij. Soms blijft het scherm ook wel eens zwart. Dit is dan op te lossen door telefoon te unlocken en maps te openen op mijn telefoon, dan gaat dit goed net zolang mijn scherm niet gelocked is. Nu kreeg ik de tip om Apple kaarten te gebruiken, maar is dit echt een bug van Apple CarPlay of van mijn aftermarket MMI box.

Lijkt me nu dat Apple CarPlay wel volwassen genoeg moet zijn om dit vlekkeloos te kunnen laten verlopen…?
Ik heb ook een aftermarket box gehad (van Audiovolt), maar heb het probleem wat jij beschrijft nooit gezien. Lijkt me eerlijk gezegd eerder aan je box dan aan iets in CarPlay zelf te liggen.

Is het bedraad of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Wireless via Bluetooth. Ik heb een box van (Motive supplies). Het is ook niet altijd zo, ik wil nog wel eens met kabeltje testen of dat beter gaat maar moet dan ff geschikte USB-A naar USB-C kabel zoeken :).

Ik verbind overigens met een IPhone 16 (weet niet of dit nog van invloed is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke

CarPlay is volwassen genoeg. Aangezien je het hebt laten inbouwen klinkt dit meer als een geval garantie/service. Oftewel contact opnemen met degene die het ingebouwd heeft.

Toevoeging:
Heb zelf een keer gehad dat mijn CarPlay autoradio (rcd 360) niet meer goed werkte nadat de auto naar de garage was geweest. Gaf geen verlichting op de knoppen, bleef aan staan terwijl die voorheen netjes mee uitschakelde als de auto van contact ging.

Dacht voordat ik naar de garage bel en rij, even zelf controleren. De unit zelf even eruit gehaald. Eens goed gekeken, bleek dat de VW Quadlock kabel er niet goed ingeplugd zat. Deze even goed gezet, alles terug gemonteerd en voila. Probleem opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door TheKerremenke op 10-11-2024 08:23 . Reden: Toevoeging, eigen ervaring. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:32
In mijn F30 2013 heb ik zo’n 1,5 jaar een Andream MMI ingebouwd met wireless/wired CarPlay. Deze werkt erg prettig en vlot. Natuurlijk moet ik een enkele keer de MMI herstarten, omdat ie geen verbinding legt of het scherm zwart blijft, maar 10 tellen later is ie er dan weer.

Nog altijd zeer gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
TheKerremenke schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:09:
[...]

CarPlay is volwassen genoeg. Aangezien je het hebt laten inbouwen klinkt dit meer als een geval garantie/service. Oftewel contact opnemen met degene die het ingebouwd heeft.

Toevoeging:
Heb zelf een keer gehad dat mijn CarPlay autoradio (rcd 360) niet meer goed werkte nadat de auto naar de garage was geweest. Gaf geen verlichting op de knoppen, bleef aan staan terwijl die voorheen netjes mee uitschakelde als de auto van contact ging.

Dacht voordat ik naar de garage bel en rij, even zelf controleren. De unit zelf even eruit gehaald. Eens goed gekeken, bleek dat de VW Quadlock kabel er niet goed ingeplugd zat. Deze even goed gezet, alles terug gemonteerd en voila. Probleem opgelost.
Altijd goed om even te checken. Ik heb inmiddels eerst even een USB A naar USB C kabel gekocht, eens even testen of ik het daar ook mee heb. Zoals ik zeg het is niet altijd, dus het lijkt me eerder buggy software of dat mijn telefoon in slaapstand valt en daarom geen info meer doorgeeft dan een kabel die niet goed/aangesloten is.

TBC
RicoK schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:29:
In mijn F30 2013 heb ik zo’n 1,5 jaar een Andream MMI ingebouwd met wireless/wired CarPlay. Deze werkt erg prettig en vlot. Natuurlijk moet ik een enkele keer de MMI herstarten, omdat ie geen verbinding legt of het scherm zwart blijft, maar 10 tellen later is ie er dan weer.

Nog altijd zeer gelukkig mee.
Moet zeggen dat het wat betreft soepelheid hier ook niet te klagen heb hoor, icm met touchscreen werkt dat met spotify perfect, het is enkel dat mijn navigatie stil blijft staan zodra mijn telefoon in ‘slaap’modus gaat

[ Voor 21% gewijzigd door SirMemeAlot op 10-11-2024 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Apple Continues to Prepare for Next-Generation CarPlay in iOS 18.2 Beta

Ik wil het, precies zoals op de concept art 🤤

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dit zou toch een keer tijd mogen gaan worden zeg.....

Ik ben wel benieuwd, alhoewel ik denk ik wel het antwoord daarop al weet, of er ook iets gaat veranderen aan CarPlay voor hen die het doen met een achteraf mogelijkheid van CarPlay in bestaande auto's of in een oudere auto rijden met OEM CarPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik zou er bijna weer een nieuwe auto voor aanschaffen. Ze zien me alweer komen bij de dealer haha.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 21:43
lHybridl schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:40:
Carlinkit 5.0 is binnen. Veel kleiner dan ik verwacht had haha
Update voor dit na meer dan half jaar.
Zeer tevreden mee. Nooit connectie verloren onderweg en gebruik het elke dag.
Heel soms moet ik even twee keer connecten als ik iets teveel achter elkaar in de auto stap en auto start.
Maar dat is heel soms.
Verder heb ik het kastje weggewerkt en zie ik het nooit
Instappen en het connect binnen twintig seconden
Performance is ook goed. Heel soepel. Eigenlijk geen verschil met native.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
lHybridl schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:00:
[...]

Heel soms moet ik even twee keer connecten als ik iets teveel achter elkaar in de auto stap en auto start.
Maar dat is heel soms.
Top! Ik wil ook draadloos, maar werkt het ook met verschillende telefoons? Wij gebruiken de auto samen en rijden als we samen zijn ook om en om, maar we willen de bestuurder zijn/haar telefoon…Nu is dat een kwestie van de goede kabel inprikken, maar dat zal dan wel lastiger zijn?

• lHybridl
ZieMaar! schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:40:
[...]

Top! Ik wil ook draadloos, maar werkt het ook met verschillende telefoons? Wij gebruiken de auto samen en rijden als we samen zijn ook om en om, maar we willen de bestuurder zijn/haar telefoon…Nu is dat een kwestie van de goede kabel inprikken, maar dat zal dan wel lastiger zijn?
Volgens mij is er geen dedicated button om te switchen. Wel doet die als die de laatste telefoon waar mee die connectie had niet vindt dat die dan switched naar de andere telefoon. Maar ja niet handig als je samen in de auto zit.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

ZieMaar! schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:40:
[...]

Is hier ook een irritatie factor. Altijd een loterij wie de muziek mag bepalen ;)
Beste manier (die ik weet) om te wisselen is om de andere telefoon even in vliegtuig modus te zetten.

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:37
[...]

Maar dat is heel soms.
Is dat deze?

https://www.bol.com/nl/nl...33WDgMEAQYASABEgIvwPD_BwE

• meesje
Voor 30-35 euro ook te koop via Ali. Ongetwijfeld zal deze derde verkoper het daar ook inkopen. :)

• Of-Aaargh
meesje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:14:
[...]

Voor 30-35 euro ook te koop via Ali. Ongetwijfeld zal deze derde verkoper het daar ook inkopen. :)
Klopt, volgens de KvK-gegevens een importhandel van twee jonge jongens. Dus zelf afwegen of je die 12 euro meerprijs ervoor over hebt om het een paar dagen eerder te ontvangen.

• SirMemeAlot
Ik weet niet of dit een bug is van mijn systeem, maar ik had vandaag iemand die met Bluetooth verbonden was, maar uitgestapt was. Het was voor mij daarna niet mogelijk om mijn eigen telefoon weer te verbinden maar bleef stoicijns wachten op de 'oude' telefoon. Is er ook mogelijk om ergens te zeggen dat deze moet disconnecten?

• meesje
Of-Aaargh schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:48:
[...]

Klopt, volgens de KvK-gegevens een importhandel van twee jonge jongens. Dus zelf afwegen of je die 12 euro meerprijs ervoor over hebt om het een paar dagen eerder te ontvangen.
Op 15 november voor exact 29,99 euro (met een code voor een paar euro korting) gekocht en op 20 nov bezorgd via PostNL. Voor die enkele dagen extra snel 20 euro bespaard.

• TheKerremenke
SirMemeAlot schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:58:
Ik weet niet of dit een bug is van mijn systeem, maar ik had vandaag iemand die met Bluetooth verbonden was, maar uitgestapt was. Het was voor mij daarna niet mogelijk om mijn eigen telefoon weer te verbinden maar bleef stoicijns wachten op de 'oude' telefoon. Is er ook mogelijk om ergens te zeggen dat deze moet disconnecten?
Dat is afhankelijk van je autoradio. Sommige merken ondersteunen disconnect via een menu. Bijvoorbeeld mijn rcd 360. Maar andere merken misschien niet. Veelal is even eruit halen, wachten en er weer inpluggen. Zodat die opnieuw opstart net zo gemakkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is er misschien een app in iOS met CarPlay integratie die de volgende functionaliteit heeft: in één oogopslag zien welke favoriete openbare oplaadpunten beschikbaar zijn.

De situatie is dat er in mijn wijk 2 oplaadpunten zijn waar ik eventueel wil opladen. Afhankelijk van welk punt beschikbaar is heb ik een iets andere aanrijroute (en bespaart mij keren en weer terugrijden). Dus ik wil voor aankomst weten welke keuze is kan maken. Waar ik naar zoek is een manier dat ik een app open en een lijstje van favoriete oplaadpunten zie.
De apps die over opladen gaan denken allemaal vanuit huidige locatie. Maar dat is in deze casus juist niet handig.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56
SirLenncelot schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:32:
Is er misschien een app in iOS met CarPlay integratie die de volgende functionaliteit heeft: in één oogopslag zien welke favoriete openbare oplaadpunten beschikbaar zijn.

De situatie is dat er in mijn wijk 2 oplaadpunten zijn waar ik eventueel wil opladen. Afhankelijk van welk punt beschikbaar is heb ik een iets andere aanrijroute (en bespaart mij keren en weer terugrijden). Dus ik wil voor aankomst weten welke keuze is kan maken. Waar ik naar zoek is een manier dat ik een app open en een lijstje van favoriete oplaadpunten zie.
De apps die over opladen gaan denken allemaal vanuit huidige locatie. Maar dat is in deze casus juist niet handig.

Iemand een tip?
Shell recharge (maar is bagger, zeker Carplay)
Electroverse

Maar de beschikbaarheid van laadpalen wordt niet heel accuraat bijgewerkt, dus loopt achter qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-01 17:53
lHybridl schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:11:
[...]

Volgens mij is er geen dedicated button om te switchen. Wel doet die als die de laatste telefoon waar mee die connectie had niet vindt dat die dan switched naar de andere telefoon. Maar ja niet handig als je samen in de auto zit.
Of de passagier zijn de Bluetooth op de telefoon uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ideevoor2 schreef op zondag 22 december 2024 @ 02:29:
[...]

Of de passagier zijn de Bluetooth op de telefoon uit.
Of je zet auto connect uit op carlinkit. Degene die carplay wil gebruiken moet dan zelf verbinden met autokit_. Zo doen wij dat hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2

Ik heb dat ook wel eens gehad met een wireless Android Auto aangesloten met Carplay werkte het wel altijd vlekkeloos. Originele infotainment. Als die GPS lock er niet komt kan je de boel resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ideevoor2 schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:33:
[...]

Ik heb dat ook wel eens gehad met een wireless Android Auto aangesloten met Carplay werkte het wel altijd vlekkeloos. Originele infotainment. Als die GPS lock er niet komt kan je de boel resetten.
Ik heb dit al opgelost, het was nu omdat ik ‘blijf actief’ alleen als de app open staat had aangezet. Heb nu ingesteld dat deze altijd actief mag blijven en werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
vanaalten schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:06:
[...]

Shell recharge (maar is bagger, zeker Carplay)
Electroverse

Maar de beschikbaarheid van laadpalen wordt niet heel accuraat bijgewerkt, dus loopt achter qua tijd.
De ANWB app laat ook de oplaadpunten en benzinestations zien. Die is gratis, alleen voor buitenlandse stations moet je lid zijn. En heeft ook een routeplanner in de gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
Ik vond ook in Tomtom Go laadpalen in de omgeving. Ook stations met bezineprijzen erbij, maar dat is alleen zo in de Android Auto versie van TT. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKIi3Pe1ukGyQejwtES5PPzZrXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPUXL2OwJnYOIDC0GxjAhXOY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Google maps laatst een grote update gehad?
Ziet er een stuk beter uit nu met CarPlay.
Ook eindelijk als er gesproken wordt. Dan blijven mijn achter speakers muziek draaien. Eerst deed alleen Apple maps dat en ging bij Google maps de muziek volledig uit
Ook is de navigatie stem een stuk beter. Veel minder robot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-05 06:40

mv1

lHybridl schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:50:
Google maps laatst een grote update gehad?
Ziet er een stuk beter uit nu met CarPlay.
Ook eindelijk als er gesproken wordt. Dan blijven mijn achter speakers muziek draaien. Eerst deed alleen Apple maps dat en ging bij Google maps de muziek volledig uit
Ook is de navigatie stem een stuk beter. Veel minder robot
Yep, een stuk beter nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
Even kwijt, maar voor mij een reden om Apple Maps te gebruiken is de rijbaanbegeleiding,
Heeft Google Maps dat (ondertussen) ook ?

(Navigatiestem gebruik ik nooit, ik heb meestal mijn vrouw naast me zitten :X )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Een reden voor mij om juist geen Apple Maps te gebruiken is het niet kunnen omgaan met turbo-rotondes. Deze worden, althans in Lelystad, waar ik regelmatig kom, als afslagen gezien, terwijl dit, zoals iedereen weet, gewoon rotondes zijn, met gescheiden al dan niet afslaande rijbanen.

Qua uiterlijk wint AM het voor mij zeker wel van alle andere navapps, maar een goede gemene deler is voor mij nog altijd Waze. GM ziet er ondanks alle recente verbeteringen nog altijd gewoon niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:55

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RicoK schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:53:
Een reden voor mij om juist geen Apple Maps te gebruiken is het niet kunnen omgaan met turbo-rotondes. Deze worden, althans in Lelystad, waar ik regelmatig kom, als afslagen gezien, terwijl dit, zoals iedereen weet, gewoon rotondes zijn, met gescheiden al dan niet afslaande rijbanen.

Qua uiterlijk wint AM het voor mij zeker wel van alle andere navapps, maar een goede gemene deler is voor mij nog altijd Waze. GM ziet er ondanks alle recente verbeteringen nog altijd gewoon niet uit.
Hmmm… dat ligt dan aan de kaart in kwestie, want hier (Nijmegen) herkent hij ze wel.

Ik rijd ook regelmatig naar midden-Limburg en daaf herkent Apple Maps de turborotondes ook gewoon.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• RicoK
@Heroic_Nonsense ja, het is een vreemde issue…..

Voor hen die in Lelystad komen, check dan eens de rotonde bij Batavia-Stad/-Haven, de kruising van de Houtribdreef met de Houtribweg. Deze tweebaans turborotonde wordt door Apple Maps niet als rotonde weergegeven.

Dit gezegd hebbende, misschien dat het dan toch aan Lelystad ligt, want na 4 jaar word je naar Porteum, de middelbare school Campus, nog altijd via een tijdelijke bouwweg geleid die er dus al bijna 4 jaar niet meer ligt.

Ik zal eens AM gaan checken buiten Lelystad. Maar omdat op deze wijze het vertrouwen in AM wel is afgenomen en ik Waze nimmer op een fout(je) heb kunnen betrappen, behalve dat ik wel op mijn iPhone, maar niet via CarPlay geen route naar contactpersonen kan plannen, ben ik eigenlijk wel een Happy-Wazer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
Misschien een idee om het door te geven?
Ik heb al een paar keer iets doorgegeven. Van een weg of tijd van opening. En meestal binnen een week is het aangepast

• RicoK
@lHybridl Die bouwweg bij de scholencampus die allang weg is, had ik al eens gemeld bij TomTom, de kaartleverancier en Apple. Maar daarop nimmer iets vernomen. Zoals gezegd die bouwweg ligt er dus nog steeds volgens de app.

Ik heb Apple hoog staan en ben verweven in hun eco-systeem, maar Apple Maps ben ik niet zo heel erg enthousiast over.

• lHybridl
RicoK schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:44:
@lHybridl Die bouwweg bij de scholencampus die allang weg is, had ik al eens gemeld bij TomTom, de kaartleverancier en Apple. Maar daarop nimmer iets vernomen. Zoals gezegd die bouwweg ligt er dus nog steeds volgens de app.

Ik heb Apple hoog staan en ben verweven in hun eco-systeem, maar Apple Maps ben ik niet zo heel erg enthousiast over.
Je kan via Apple maps zelf het doorgegeven.
Op je naam klikken en dan melding. Mijn ervaring daar altijd goed mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

RicoK schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:44:

Ik vind dat TomTom nauwelijks op meldingen reageert. Teveel kaartfouten op wegen waar ik veel rijd, dus opgezegd en terug naar Waze gegaan.

Met name foute (te lage) maximumsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb sinds iOS 18 dat mijn wireless carplay, met een Carlinkit 2.0, met enige regelmaat hapert (spotify valt dan stil voor seconden) of soms zelfs de connectie met de dongle helemaal verliest. Ben benieuwd of ik de enige ben. Zit te kijken naar een nieuwere dongle, zijn er hier mensen die onlangs nog een wireless dongle hebben gekocht en hun ervaring willen delen?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 09:15
thunder8 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:24:
Ik heb sinds iOS 18 dat mijn wireless carplay, met een Carlinkit 2.0, met enige regelmaat hapert (spotify valt dan stil voor seconden) of soms zelfs de connectie met de dongle helemaal verliest. Ben benieuwd of ik de enige ben. Zit te kijken naar een nieuwere dongle, zijn er hier mensen die onlangs nog een wireless dongle hebben gekocht en hun ervaring willen delen?
Hier weer helemaal terug naar vaste kabel! Nog nooit zo goed gewerkt!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
bing69 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:39:
[...]

Same here. Heb z'n MMI box ingebouwd, maar mijn Iphone wordt zo warm als ik het via bluetooth doe dat de telefoon gewoon stopt met laden. Ook dan merk ik dat de telefoon op een gegeven moment traag begint te worden en kan haperen. Via de kabel laadt de telefoon gewoon op en werkt carplay weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb juist onlangs een carlinkit gekocht om af te komen van de kabel, vooral bij de wat kortere ritten. Een andere reden dat ik wireless wil is dat ik sindskort een iPhone heb met usb-c, en m'n vrouw nog een iPhone met lightning.

Dit werkt vooralsnog goed. Automatisch verbinden heb ik uitgezet, dus ik moet nu wel handmatig verbinding maken met autokit_xx, maar dat vind ik prima. Zou nog leuker zijn geweest als ik dat via een shortcut kon doen, maar helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Mawlana op 27-12-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:39:
Ik heb zelf een Mr12volt unit (via de glasvezelkabel/MOST) in mijn dashboard gemonteerd. Wifi, BT, bedraad... maar ik kan mijn iPhone gewoon in mijn broekzak houden. Heerlijk.
SirMemeAlot schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:40:
Same here. Heb z'n MMI box ingebouwd, maar mijn Iphone wordt zo warm als ik het via bluetooth doe dat de telefoon gewoon stopt met laden. Ook dan merk ik dat de telefoon op een gegeven moment traag begint te worden en kan haperen. Via de kabel laadt de telefoon gewoon op en werkt carplay weer top!
Blij dat ik op lange ritten de telefoon gewoon in de armsteun kan doen, verbinding blijft goed, wordt niet warm en laadt keurig op via een 15cm Belkin braided kabeltje. Carplay in een auto van 20 jaar oud :)

Overigens gebruik ik zelf gewoon Apple Maps. Als het mij in Italië helemaal kan voorzien van goede routes, dan hoef ik niet zo nodig een third party app en in NL gebruik ik navi sowieso al bijna nooit. Ik heb als directiechauffeur veel moeten leren met een stratenboek en wachttijd in steden als Brussel gebruikte ik voor verkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Het gaat mij niet om terug te gaan naar bekabeld. Ik heb de wireless dongle voor een reden, vooral omdat 90% van mijn riten onder de 30 minuten blijven. Ik zoek dus een draadloze oplossing. Weet ook niet zeker dat het aan de dongle ligt of aan iOS18.x. Maar aangezien ik de carlinkit 5.0 of de ottocast u2air pro voor weinig kan krijgen, vroeg ik mij af wat de ervaringen met deze dongles zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb zelf een Mr12volt unit (via de glasvezelkabel/MOST) in mijn dashboard gemonteerd. Wifi, BT, bedraad... maar ik kan mijn iPhone gewoon in mijn broekzak houden. Heerlijk.

[...]

Blij dat ik op lange ritten de telefoon gewoon in de armsteun kan doen, verbinding blijft goed, wordt niet warm en laadt keurig op via een 15cm Belkin braided kabeltje. Carplay in een auto van 20 jaar oud :)

Overigens gebruik ik zelf gewoon Apple Maps. Als het mij in Italië helemaal kan voorzien van goede routes, dan hoef ik niet zo nodig een third party app en in NL gebruik ik navi sowieso al bijna nooit. Ik heb als directiechauffeur veel moeten leren met een stratenboek en wachttijd in steden als Brussel gebruikte ik voor verkenning.
Goede om nog eens te testen met Apple maps, maar vind het ook wel fijn dat mn telefoon oplaadt. Rij sowieso gemiddeld 50km per maand dus zo heel vaak kan ik het ook niet heel uitgebreid testen, op korte ritten heeft mijn tijd telefoon niet eens tijd genoeg om op te warmen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
thunder8 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:05:
Het gaat mij niet om terug te gaan naar bekabeld. Ik heb de wireless dongle voor een reden, vooral omdat 90% van mijn riten onder de 30 minuten blijven. Ik zoek dus een draadloze oplossing. Weet ook niet zeker dat het aan de dongle ligt of aan iOS18.x. Maar aangezien ik de carlinkit 5.0 of de ottocast u2air pro voor weinig kan krijgen, vroeg ik mij af wat de ervaringen met deze dongles zijn.
Zelf heb ik positieve ervaringen met Carlinkit 5.0 (2air). De iPhone wordt ook niet extra warm. Echter niet iedereen heeft die zelfde ervaringen. Om de een of andere reden wisselt dit enorm (van merk auto). De laatste tijd ervaar ik wel dat als ik na een rit vrij snel weer in de auto stap de connectie met CarPlay minder goed is. Apple Maps werkt wel, maar Apple Music hangt dan. Even Bluetooth uitzetten en weer aan, dan werkt het weer. Waar dit aan ligt, weet ik niet: update van carlinkit, nieuwe iPhone of iOS update. Wellicht is het over een tijdje weer opgelost. Ik luister veel naar de radio dus issue is voor mij niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
SirMemeAlot schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:40:Same here. Heb z'n MMI box ingebouwd, maar mijn Iphone wordt zo warm als ik het via bluetooth doe dat de telefoon gewoon stopt met laden. Ook dan merk ik dat de telefoon op een gegeven moment traag begint te worden en kan haperen. Via de kabel laadt de telefoon gewoon op en werkt carplay weer top!
Hmm, ik heb ook een MMI, een Andream MMI Wireless CarPlay adapter, in mijn F30 ingebouwd, maar ik herken niet wat jij aangeeft. Niet dat mijn MMI foutloos is, want ik moet deze zo nu en dan even herstarten, omdat de verbinding niet kan worden gelegd, maar omdat dit proces nog geen 10 seconden duurt, ben ik er nog altijd erg gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

meesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:15:
[...]

Zelf heb ik positieve ervaringen met Carlinkit 5.0 (2air). De iPhone wordt ook niet extra warm. Echter niet iedereen heeft die zelfde ervaringen. Om de een of andere reden wisselt dit enorm (van merk auto). De laatste tijd ervaar ik wel dat als ik na een rit vrij snel weer in de auto stap de connectie met CarPlay minder goed is. Apple Maps werkt wel, maar Apple Music hangt dan. Even Bluetooth uitzetten en weer aan, dan werkt het weer. Waar dit aan ligt, weet ik niet: update van carlinkit, nieuwe iPhone of iOS update. Wellicht is het over een tijdje weer opgelost. Ik luister veel naar de radio dus issue is voor mij niet groot.
Tot voor kort werkte het bij mij met de carlinkit 2.0 ook prima in mijn AMG. Maar sinds kort veel haperingen qua muziek en navigatie, terwijl ik volle bak 5G ontvangst heb. De 2.0 heeft geen updates en heb de iPhone ook al een keer herstart. Enige wat ik nog kan proberen is de prive wifi-address op deze wifi uitschakelen, las dat dat mogelijk een oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
Ik ben na langere tijd gebruik gemaakt te hebben van Carlinkit (weet niet welke versie) weer overgestapt op een ouderwets kabeltje.

Het was te vaak een hit-miss bij de Carlinkit. Ene keer werkte het allemaal vlekkeloos, andere keer moest ik hem loskoppelen en weer opnieuw aansluiten voordat het werkte.
Dan kan ik net zo goed gewoon gelijk mijn telefoon aankoppelen, werk altijd!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Mijn ervaring met 5.0
[...]

Maar dat is heel soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
RicoK schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:55:
[...]

Hmm, ik heb ook een MMI, een Andream MMI Wireless CarPlay adapter, in mijn F30 ingebouwd, maar ik herken niet wat jij aangeeft. Niet dat mijn MMI foutloos is, want ik moet deze zo nu en dan even herstarten, omdat de verbinding niet kan worden gelegd, maar omdat dit proces nog geen 10 seconden duurt, ben ik er nog altijd erg gelukkig mee.
Dat heb ik dan weer niet, maar ik heb dat nu 2x gehad en toevallig in 1 weekend richting gent en ik kom vanuit Noorden dus dat was echt ritje van 3,5/4 uren. Maar ben er verder ook heel tevreden mee hoor, draadloos op ritten tot half uur gingen altijd prima. Weet dus ook niet of het komt door de laatste update van Google Maps bijv. en het helemaal niks met de MMI te maken heeft.

Als je goedkoop Apple Carplay wil gebruiken zou ik dit zeker aanraden :). Geen idee wat het OEM inbouwen kost van ID6 a 7 in een BMW maar ik denk een bedrag van x5 a 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal weken (wellicht sinds de upgrade naar iOS 18) dat ik vaak geen muziek af kan spelen via CarPlay, ongeacht de app (Spotify, TuneIn, myTuner Radio). De play button doet niks en de enige manier om muziek te starten is om de app en muziek via mijn telefoon te openen. Vervolgens verschijnt dit in Now Playing.

Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

BMW en iPhone 16 Pro (18.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

De haperingen die ik had, lijken nu weg te zijn met 18.2.1. Fingers crossed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
In mijn vorige auto (Audi TT) gebruikte ik een carlinkit met inderdaad af en toe issues. Nu heb ik een BMW F40 met native wireless CarPlay en hoewel het stabieler werkt dan de carlinkit heb ik ook hiermee af en toe issues. Soms verbind mijn iPhone niet, en soms kan ik op het scherm achter het stuur de afspeellijst niet zien. Wel minder vaak dan met carlinkit voor mijn gevoel, maar ook een native wireless CarPlay heeft dus weleens issues. Kabel blijft het meest stabiel maar zeker niet gebruiksvriendelijk. Enkel op hele lange ritten gebruik ik die of om sneller op te laden dan draadloos laden, en zelfs die gebruik ik vrijwel nooit.

Oftewel laat je daardoor niet van de wijs brengen, die kastjes bieden over het algemeen een prima ervaring met af en toe wat issues, maar dat is nou eenmaal zo

[ Voor 11% gewijzigd door bolleh op 15-01-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:28
Binnenkort wordt mijn nieuwe auto geleverd en kan ik dagelijks gebruik gaan maken van Carplay ipv incidenteel met een leenauto.
Nu zit ik nog even met het volgende waar ik vast niet de eerste mee zal zijn; Ik heb 2 telefoons.
Een privé iPhone en zakelijk android.

Nu wil ik muziek, navi e.d. standaard via de iPhone gaan doen dmv carplay.
Maar ik wil ook aangesloten zijn met mijn zakelijk telefoon voor het bellen. Is dit mogelijk?
Dus 2 devices aangesloten dmv BT?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 08:57
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:08:
Binnenkort wordt mijn nieuwe auto geleverd en kan ik dagelijks gebruik gaan maken van Carplay ipv incidenteel met een leenauto.
Nu zit ik nog even met het volgende waar ik vast niet de eerste mee zal zijn; Ik heb 2 telefoons.
Een privé iPhone en zakelijk android.

Nu wil ik muziek, navi e.d. standaard via de iPhone gaan doen dmv carplay.
Maar ik wil ook aangesloten zijn met mijn zakelijk telefoon voor het bellen. Is dit mogelijk?
Dus 2 devices aangesloten dmv BT?
Hangt van de auto af, dit zal je zelf moeten testen. Ik zou dan eerst je zakelijke toestel koppelen met de BT functies van de auto, daarna je carplay toestel aansluiten en beide testen (zonodig met een derde telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
sigmundfreund schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Hangt van de auto af, dit zal je zelf moeten testen. Ik zou dan eerst je zakelijke toestel koppelen met de BT functies van de auto, daarna je carplay toestel aansluiten en beide testen (zonodig met een derde telefoon).
Zal een Skoda Elroq worden.

Ik heb nu toevallig een 2024 Toyota mee met Carplay en als ik het daarmee probeer gooit ie de eerste telefoon er helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:42
Bij mijn Audi kan ik 2 telefoons aan BT koppelen. Maar als ik Carplay gebruik, wordt BT "uitgeschakeld". Ik zie dan in het display (als ik naar BT ga) dat Carplay wordt gebruikt. Ik verwacht dat dit bij Skoda hetzelfde is. Ik heb nooit geprobeerd om 2 telefoons via Apple Carplay aan te sluiten, ik heb een zeer sterk vermoeden dat dit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Theone098 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:08:
Bij mijn Audi kan ik 2 telefoons aan BT koppelen. Maar als ik Carplay gebruik, wordt BT "uitgeschakeld". Ik zie dan in het display (als ik naar BT ga) dat Carplay wordt gebruikt. Ik verwacht dat dit bij Skoda hetzelfde is. Ik heb nooit geprobeerd om 2 telefoons via Apple Carplay aan te sluiten, ik heb een zeer sterk vermoeden dat dit niet werkt.
Ah, dank.
De tweede telefoon hoeft ook niet via Carplay, maar wel via BT voor enkel bellen.
Zal t.z.t. wel eens gaan spelen maar ik vermoed dat het óf 2telefoons via BT wordt en geen Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Ah, dank.
De tweede telefoon hoeft ook niet via Carplay, maar wel via BT voor enkel bellen.
Zal t.z.t. wel eens gaan spelen maar ik vermoed dat het óf 2telefoons via BT wordt en geen Carplay.
Same here, dat werkt dus niet. Althans, in mijn situatie (Audi).
Maar als ik Carplay gebruik, wordt BT "uitgeschakeld"
Dus ja, via BT only prima, via Carplay 1 telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:45
Bij BMW kun je meerdere telefoons koppelen, waarvan twee tegelijkertijd en waarvan dan weer één met Carplay/Android auto.

Ik heb aan mijn auto drie telefoons gekoppeld:
1) Eigen privé (met dual-sim)
2) Telefoon vriendin
3) Werktelefoon

De telefoons worden automatisch in deze volgorde verbonden. Stappen we dus bijv. met alle telefoons in, dan is mijn werktelefoon niet gekoppeld.
CarPlay maakt automatisch verbinding op de achtergrond. Nog steeds keuze tussen gewoon radio en navigatie van de auto of bijv. Spotify en Google Maps.

Jaren terug waren er bij VW (dus VAG) ook al twee telefoons te koppelen. Hoe dat destijds zat met CarPlay weet ik dan weer niet, maar twee telefoons tegelijk gekoppeld kon zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 08:57
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Zal een Skoda Elroq worden.

Ik heb nu toevallig een 2024 Toyota mee met Carplay en als ik het daarmee probeer gooit ie de eerste telefoon er helemaal uit.
Pin me er niet op vast maar volgens mij werkt dat in onze Octavia (2017) wel, ik kan het nu niet voor je testen maar het is ook wel een compleet andere generatie auto dus ik weet niet in hoeverre dat representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Net even geprobeerd. Privé telefoon gekoppeld aan Apple Carplay, via Audi MMI geprobeerd om zakelijke telefoon te connecten. Ik krijg dan een scherm die zegt dat Apple Carplay actief is en dat ik de telefoon daarmee kan verbinden. Als ik dat doe, wordt de privé telefoon losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mijn ervaring in diverse Renault en een Polestar is ook dat er slechts 1 connectie tegelijk mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-05 16:09

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bij mij laden sommige covers in Spotify niet, op beide iPhones.
Wat een problemen in het leven.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste