armageddon_2k1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:20:
Ja, in React heb je razendsnel een MVP-tje in elkaar geragt, maar algemeen state-management vind ik voor grotere applicaties echt een drama. Context, Redux etc, het is allemaal maar .... meh.
Met Angular is het allemaal vrij 'enterprisey' met services, DI, component lifecycles etc etc, maar het werkt toch wel gewoon. Ook state-management met services + observables werkt wel een heel erg stuk fijner moet ik zeggen. En het is ook in een oogopslag duidelijk wat de bedoeling is.
Allemaal redenen waarom ik vaak die vergelijkingen tussen Angular/React/Vue/... niet altijd zo zinvol vind. Ja je kan er hetzelfde mee maken maar ze zijn allemaal wel wat beter in bepaalde toepassingsdomeinen. Ik ben zelf fulltime Vue dev maar voor de grotere enterprise apps zou ik zeker kijken naar Angular en voor iets zoals een kleine blog of MVP ofzo zou ik ook naar React kijken.
Angular vond ik fantastisch om mee te werken toen ik veel met streams bezig moest zijn en data moest combineren. Data uit meerdere REST endpoints, data die uit websockets kwam, data die userinput was, ... Dan is het zo handig om alles op observables te pipen om het op 1 scherm te kunnen tonen zonder dat ik me zorgen hoefde te maken waar die data vandaan kwam en hoe die tot stand kwam.
Vue was voor mij een verademing om mee te werken in een context waar Angular veel te bulky aanvoelde. Eenvoudige component trees maken, geen nood om met observables bezig te zijn voor wat meer basic reactieve data, composition API die voor mooie abstracties kan zorgen, options API die components schrijven super basic houdt, ... Er wordt veel minder het handje vastgehouden, wat ik fantastisch vind. Maar in een organisatie waar er meer structuur en uniformiteit nodig is over meerdere codebases kan ik me wel voorstellen dat zoiets ongewenst is.
Huh? Die snap ik niet

Enige keer dat ik een "app" moest aanmaken in Vue was altijd bij het opstarten van het project wat de Vue CLI voor mij deed. Buiten eens het toevoegen van een plugin moest ik nooit meer aan de App component komen. Of je hebt het misschien over iets anders dan wat ik denk?
Ik ken niemand die Elm vaak gebruikt. Ooit eens een namiddagje workshop over gehad 3 jaar geleden ofzo, ik ben er al alles over vergeten

Nu heb ik er vooral de tijd niet meer voor om er nog eens deftig naar te kijken. Het feit dat ik het nooit professioneel nodig heb, helpt niet om zelfs de goesting te hebben ernaar te kijken.