https://niels.nu
Ik heb ook een raam en kan prima naar buiten kijken als ik achterover leun en naar links kijk. Ik vind het juist fijn als er geen lichtbron achter de monitor zit, dus dat mijn bureau tegen de muur staat vind ik juist fijnKalentum schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Bureau staat niet tegen de muur, dan kan ik nog een beetje naar buiten kijken.
Op mijn werk heb ik mijn bureau ook weggedraaid van het raam. Daar heb ik uitzicht over de waterweg... heel fijn, als de zon schittert over het water
Ik kijk op de zaak overigens wel regelmatig naar buiten... dan sta ik op, pak wat te drinken en loop ik naar het raam. "brainstormen" (bootjes kijken) noemen we dat

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
:strip_exif()/f/image/6bK1O9gKPYOpKPVH9EVWTg3u.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds een week eindelijk mijn eigen plekkie

Dat bureau ernaast is voornamelijk om te kunnen hobbyen, dat moet ik nog een beetje inrichten. Moet nog altijd mijn KSP flight controller afmaken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
:strip_exif()/f/image/dNSeezHUHan61vLp2iFlihMu.jpg?f=fotoalbum_large)
Bureau staat haaks op het raam zodat ik zo min mogelijk last van het licht heb.
En ja dat is een afstandsbediening van de airco-installatie
De geluidsinstallatie wel privé gekocht, de rest op de zaak (al mag dat eigenlijk niet

"De buren luisteren naar goede muziek, of ze dat nu willen of niet"
[ Voor 12% gewijzigd door hackerhater op 02-01-2022 13:30 ]
De muis op links verbaast mij nog het meesthackerhater schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:20:
Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven he
[Afbeelding]
Bureau staat haaks op het raam zodat ik zo min mogelijk last van het licht heb.
En ja dat is een afstandsbediening van de airco-installatie
De geluidsinstallatie wel privé gekocht, de rest op de zaak (al mag dat eigenlijk niet)
"De buren luisteren naar goede muziek, of ze dat nu willen of niet"
De airco ben ik jaloers op, het is hier super warm 's zomers als het zonnetje tegen de 3.50 meter raam van m'n thuiskantoor staat te vlammen
Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent
Well, ik ben linkshandigOverloadOfRed schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:01:
[...]
De muis op links verbaast mij nog het meest
De airco ben ik jaloers op, het is hier super warm 's zomers als het zonnetje tegen de 3.50 meter raam van m'n thuiskantoor staat te vlammen
Die airco: tjah als het een koophuis/appartement is, is het een kwestie van er geld tegenaan gooien.
:strip_exif()/f/image/SnDTBRUd8gWqrGXn0KyT396i.jpg?f=fotoalbum_large)
Een beetje censuur (foto muismat), maar ik ben best blij met mijn huidige setup.
Dat blauwe USB’tje links gaat naar m’n PC, de dock in het midden is voor m’n werk laptop. Enige wat ik hoef te doen om te switchen is even de usb omprikken. Beide schermen hadden genoeg inputs
De 2 verschillende groottes scherm is nog wel iets wat ik wil aanpakken, maar dat is me nu even teveel geld.
Airco gaat er wel komen, maar nog eventjes sparenhackerhater schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:03:
[...]
Well, ik ben linkshandig
Die airco: tjah als het een koophuis/appartement is, is het een kwestie van er geld tegenaan gooien.
Een rolluik of een zonnescherm helpt ook al enorm.OverloadOfRed schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:01:
[...]
Bij mij was ook het verwarmen belangrijk. Als ik thuiswerk en er is verder niemand thuis gaat de thermostaat op 17 en de airco aan.Lethalis schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Een rolluik of een zonnescherm helpt ook al enorm.
Qua warmte viel het vorig jaar nog wel mee.
Zie ik daar twee rasberry pi's die niets doen?OverloadOfRed schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]
Een beetje censuur (foto muismat), maar ik ben best blij met mijn huidige setup.
Dat blauwe USB’tje links gaat naar m’n PC, de dock in het midden is voor m’n werk laptop. Enige wat ik hoef te doen om te switchen is even de usb omprikken. Beide schermen hadden genoeg inputs
De 2 verschillende groottes scherm is nog wel iets wat ik wil aanpakken, maar dat is me nu even teveel geld.
[...]
Airco gaat er wel komen, maar nog eventjes sparen
Haha goed gezien, ik ben ze nog aan het configureren. Binnen nu en 2 weken gaan ze het rack in als webserver (en backup webserver). Laatste 2 raspberry pi 4’s (4gb) die ik kon krijgen.Kalentum schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Zie ik daar twee rasberry pi's die niets doen?
:strip_exif()/f/image/AAMzKITgofylbDKT2Hf0d5Re.jpg?f=fotoalbum_large)
De rechterkant van het bureau wil je niet zien
Heb door @.oisyn zijn lovende woorden enkele dagen geleden ook zo'n Cherry Slim toetsenbord aangekocht omdat ik keuzestress had bij die dure mechanische toetsenborden
Het scherm kan je niet in hoogte instellen dus maar enkele zwarte boeken onder gezet zodat het scherm hoog staat. Dat forceert me om niet als een ingezakte patat achter mijn bureau te zitten.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sYR1wfv8M7DeTCUmrKcagxFf.gif?f=user_large)
M'n bureau (standing desk, automagisch, uiteraard)
:strip_exif()/f/image/3Da5GDgEg7u9d2qsmwGwOqAS.jpg?f=fotoalbum_large)
Achter m'n bureau:
:strip_exif()/f/image/r6zzwu2y1gKI5XHfUG0rrR2K.jpg?f=fotoalbum_large)
En als ik't zat ben, loop ik naar buiten en werk op het deck
:strip_exif()/f/image/frlEZzkB1hLtwtjXvo2HPygh.jpg?f=fotoalbum_large)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
:strip_exif()/f/image/usQVhukEpPvtQOhWreTZtPrb.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk uitzicht, beetje jammer dat ik vooral een nachtvogel ben
Tweakers merch al gespot?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
:strip_exif()/f/image/D6xWF4LOmpTW4NDMWAgZkHO8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok ik ga nu niet kunnen achterblijven
Essential work stuff:
- Rechts laptop van consultancy werkgever
- Links laptop van de klant die aangesloten is op de monitor
- Koptelefoon, pennenzak, koffie, spuitwater en speculoosjes aan de monitor
- Keychron K2 keyboard
- Personal bulletjournal en ook work bulletjournal aan mijn keyboard
- Gaming PC links
- D&D boeken van sessie gisterenavond ook nog links
- Geurkaars links
- Rechts hoekje vol met postits, notitiemateriaal en rommel
- Random boeken die ik soms lees links onder de lamp (ligt er nu onder: The Design of Everyday Things, TypeScript in 50 lessons en Inclusive Components)
[ Voor 7% gewijzigd door ElkeBxl op 04-01-2022 08:09 ]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ja, dat. Hier ook een huis met duizend meter hoge ramen op de zuidzijde. Heel lekker in de winter, minder lekker in de zomer. Tenzij je goede zonnewering hebt (dus niet gordijnen).Lethalis schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Een rolluik of een zonnescherm helpt ook al enorm.
De buren wilden dat niet, vonden het wel goed met gordijnen. In de zomer krijgen we regelmatig de vraag "hoe warm is het bij jullie nu?".
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
De 'privé-PC setup':
:strip_exif()/f/image/gyY3uuMkrw2lVvITOWBw7Jds.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog in de woonkamer, gaat verhuizen naar een plek onder de trap (Harry Potter-style
Gekozen om een PC-plek in/bij de woonkamer te maken zodat m'n vrouw en ik elkaar af en toe ook nog eens zien.
Het boek van de maand (afgelopen 3 maanden) is Obey the testing goat. Aanrader!
Voor werk een aparte ruimte waarbij het bureau, de laptop en het centrale scherm van de zaak zijn:
:strip_exif()/f/image/Pb15gVBaSywRtzdatZpKhoB6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LZQ9sGnKVbj4j6zulnNbLxvM.jpg?f=fotoalbum_large)
De wens was ooit om de linker monitor te vervangen door eenzelfde exemplaar als die van m'n werk, alleen heeft men ervoor gekozen om nogal dure HP E243d's te leveren en het is me het ook weer niet waard om € 350+ neer te leggen om het geheel symmetrisch te krijgen.
Beide ruimtes zijn nog een beetje saai en qua kabels nog te rommelig. Ik ben vrij recent verhuisd, al eigenlijk niet recent genoeg meer om het echt als een excuus te kunnen gebruiken (juli 2021
Ik ben nog steeds benieuwd wat jij onhandig vindt aan de setups die op Reddit gedeeld worden
Als ik naar het verschil kijk tussen wat hier gepost wordt en op Reddit (r/desksetup, r/battlestations) dan is het voornaamste verschil eigenlijk puur wat extra opsmuk (op Reddit). Desk matje hier, extra LED stripje daar, monitor armpje voor meer ruimte op het bureau, wat cable management, en af en toe een plantje voor het idee dat je niet het enige bent dat nog leeft in de ruimte

Het zijn allemaal geen dingen die echt wat doen qua handigheid, maar het verder ook niet onhandig maken.
Tenzij jij je blind staart op de gamer setups natuurlijk. Die hebben nou eenmaal andere voorkeuren dan de gemiddelde developer.
PS
@Kalentum en @F.West98 hebben zowaar een plant
PPS
Ik zie nu trouwens dat er ook een r/AverageBattleStations is op Reddit. En een r/ShittyBattleStations

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 04-01-2022 10:16 ]
Dat kat muur geval!ElkeBxl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:07:
[Afbeelding]
Ok ik ga nu niet kunnen achterblijvenZo ziet mijn setup er 's ochtends uit. Rechts van mij is er een raam dat op straat uitkijkt maar waar het nu nog veel te donker is.
Essential work stuff:Vrijetijds stuff:
- Rechts laptop van consultancy werkgever
- Links laptop van de klant die aangesloten is op de monitor
- Koptelefoon, pennenzak, koffie, spuitwater en speculoosjes aan de monitor
- Keychron K2 keyboard
- Personal bulletjournal en ook work bulletjournal aan mijn keyboard
Random stuff:
- Gaming PC links
- D&D boeken van sessie gisterenavond ook nog links
- Geurkaars links
- Rechts hoekje vol met postits, notitiemateriaal en rommel
- Random boeken die ik soms lees links onder de lamp (ligt er nu onder: The Design of Everyday Things, TypeScript in 50 lessons en Inclusive Components)
Ow, en ik ga geen inventaris van m'n bureau doen... veel te veel zooi op m'n bureau
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
:strip_exif()/f/image/8HplL5GDfMri7OXstG4d0ZcE.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij mijn werkplek dan ook. 'Helaas' normaal mijn hobbyhoek in de woonkamer, maar das niet anders. Ruim wel altijd mijn privé-spullen op (op mijn PC na) wanneer ik werk en andersom om wat meer rust te hebben. Heb zelfs een apart toetsenbord om mee te werken. Alle spullen (op werklaptop na) had ik al, dus heb verder niks van mijn werkgever nodig.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Mooie webcam. Je collega's tellen graag het aantal poriën op je gezicht tijdens een vergadering?F.West98 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:03:
Bij dezen mijn plek sinds afgelopen mei:
[Afbeelding]
Heerlijk uitzicht, beetje jammer dat ik vooral een nachtvogel benNiet super veel bijzonders, wil binnenkort eens e.e.a. upgraden en fixen zoals de NAS naar de meterkast verplaatsen en een betere audiosetup (qua speakers dan - koptelefoon zit wel goed). Kabels ook allemaal netjes weggewerkt: vanuit PC + bureau maar twee kabels (stroom en ethernet) en de rest is "self-contained". Hoop binnenkort ook een Keychron Q-series toetsenbord te halen, maar hoop op een full-size. Gebruik mn numpad vrij vaak. Tot nu toe is de nog-niet-aangekondigde Q5 een kanshebber.
Ik zou mijn setup hier ook wel zetten, maar ik vind mijn PC niet meer terug tussen de rommel op mijn bureau
Wat je vooral veel ziet op Reddit is (buiten inderdaad de RGB LEDs e.d.) dat ze allemaal van die lompe bureau's hebben, en dan vaak ook nog zo'n racestoel erbij. Beide dingen die gewoon funest zijn voor het behouden van enige ergonomie. Ik had zelf voorheen ook een MALM bureau, maar als je dan niet precies groot genoeg bent voor de hoogte ervan heb je gewoon pech.Lethalis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:31:
@Oon
Ik ben nog steeds benieuwd wat jij onhandig vindt aan de setups die op Reddit gedeeld worden
Als ik naar het verschil kijk tussen wat hier gepost wordt en op Reddit (r/desksetup, r/battlestations) dan is het voornaamste verschil eigenlijk puur wat extra opsmuk (op Reddit). Desk matje hier, extra LED stripje daar, monitor armpje voor meer ruimte op het bureau, wat cable management, en af en toe een plantje voor het idee dat je niet het enige bent dat nog leeft in de ruimte![]()
Het zijn allemaal geen dingen die echt wat doen qua handigheid, maar het verder ook niet onhandig maken.
Tenzij jij je blind staart op de gamer setups natuurlijk. Die hebben nou eenmaal andere voorkeuren dan de gemiddelde developer.
PS
PPS
Ik zie nu trouwens dat er ook een r/AverageBattleStations is op Reddit. En een r/ShittyBattleStations
Gelukkig hebben er hier veel meer op z'n minst een normaal zit/sta bureau, doet mijn interne arbo inspecteur goed.
Ik ben zelf nog aan het wachten tot kleinere schroefjes binnen komen zodat ik mijn kabels weg kan werken onder m'n bureau voor ik ga delen
Welke camera is dat? Mijn Lenovo 500 FHD is niet hi-res genoeg, dus ik wil eigenlijk ook gewoon upgraden naar een echte camera, wordt ondertussen wel eens tijd met dat thuiswerken en constant videobellen.F.West98 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:03:
Bij dezen mijn plek sinds afgelopen mei:
[Afbeelding]
Heerlijk uitzicht, beetje jammer dat ik vooral een nachtvogel benNiet super veel bijzonders, wil binnenkort eens e.e.a. upgraden en fixen zoals de NAS naar de meterkast verplaatsen en een betere audiosetup (qua speakers dan - koptelefoon zit wel goed). Kabels ook allemaal netjes weggewerkt: vanuit PC + bureau maar twee kabels (stroom en ethernet) en de rest is "self-contained". Hoop binnenkort ook een Keychron Q-series toetsenbord te halen, maar hoop op een full-size. Gebruik mn numpad vrij vaak. Tot nu toe is de nog-niet-aangekondigde Q5 een kanshebber.
IMO is een MALM bureau ook echt niet ontwikkeld voor de gemiddelde nederlander. Ik kon kiezen tussen mijn stoel veel te laag zetten en bovenbenen wurgen + voorover moeten buigen.Oon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Ik had zelf voorheen ook een MALM bureau, maar als je dan niet precies groot genoeg bent voor de hoogte ervan heb je gewoon pech.
Ik heb mijne ook de deur uit gedaan en vervangen door een in hoogte verstelbare hoek (van marktplaats voor 5 tientjes). Veel beter voor de rug
Bedoel je zo'n gaming chair? Wat in feite gewoon een fatsoenlijke bureaustoel is met een bepaald uiterlijk?Oon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:16:
en dan vaak ook nog zo'n racestoel erbij.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Buiten beeld heb ik er nog een stuk meer! Staan hier 13 in totaal, vooral meer langs de muren. En de kerstboom valt ook net buiten beeld.Lethalis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:31:
PS
Haha je merkt er niets van met de flinke compressie die wordt toegepastGiesber schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:13:
[...]
Mooie webcam. Je collega's tellen graag het aantal poriën op je gezicht tijdens een vergadering?
En welke collega's?
Canon 80D met kitlens (18-135mm). Niet speciaal gekocht hiervoor - was mij veel te duur geweest, maar had ik al vanuit hobby dus waarom niet dan.Oon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:17:
[...]
Welke camera is dat? Mijn Lenovo 500 FHD is niet hi-res genoeg, dus ik wil eigenlijk ook gewoon upgraden naar een echte camera, wordt ondertussen wel eens tijd met dat thuiswerken en constant videobellen.
[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 04-01-2022 14:29 ]

Zo, dan zal ik ook maar. Ik heb helaas niet de luxe van een aparte werk- en hobbykamer. Ik heb echter wel meer schermen, want meer schermen is altijd beter
[ Voor 20% gewijzigd door Koenvh op 04-01-2022 17:24 ]
🠕 This side up
Volgens mij heb je je schermen gemiddeld genomen wel op een fijne hoogte.Koenvh schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:23:
[Afbeelding]
Zo, dan zal ik ook maar. Ik heb helaas niet de luxe van een aparte werk- en hobbykamer. Ik heb echter wel meer schermen, want meer schermen is altijd beter
Ieder zijn voorkeurDHH schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:59:
[...]
Volgens mij heb je je schermen gemiddeld genomen wel op een fijne hoogte.
🠕 This side up
Tsk, kijk je nooit of je beeldschermen uit dezelfde batch komen als je ze koopt? Rookie mistake.Koenvh schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:50:
[...]
Ieder zijn voorkeurWat ik vervelender vind is dat links en rechts twee dezelfde schermen zijn, die op hetzelfde moment zijn gekocht, maar niet allebei dezelfde hoogte hebben
Ondertussen ligt er een centimeter papier onder de linker.
Ik ging ervan uit dat Bol.com wel dezelfde schermen uit één batch zou hebben... Iets voor de volgende keer.DHH schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:22:
[...]
Tsk, kijk je nooit of je beeldschermen uit dezelfde batch komen als je ze koopt? Rookie mistake.
🠕 This side up
De 80D is zo'n fijne camera! Had ik ooit gekocht als upgrade van mijn 450D. Heerlijk toestel dat best wel tegen veel stoten kan. Heb het ooit gebruikt op fuiven, huwelijken en studenten events dus zelfs na een hoop bier, zatte nonkels, regen en bloem erover te gieten/struikelen werkte het nog vlotjes. Oh wat miste ik dat flipscreen toen ik dan ooit een 6D kocht. Ondertussen overstap gedaan naar Sony... Mss moet ik eens 1 van mijn oude cameras instellen als webcam, gezien ik nog geen webcam op de gamingpc heb. Die cameras liggen hier toch maar stof te happen.F.West98 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Canon 80D met kitlens (18-135mm). Niet speciaal gekocht hiervoor - was mij veel te duur geweest, maar had ik al vanuit hobby dus waarom niet dan.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nooit bij stilgestaan dat zoiets kon gebeurenKoenvh schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:50:
[...]
Ieder zijn voorkeurWat ik vervelender vind is dat links en rechts twee dezelfde schermen zijn, die op hetzelfde moment zijn gekocht, maar niet allebei dezelfde hoogte hebben
Ondertussen ligt er een centimeter papier onder de linker.

:strip_exif()/f/image/XgIbtrVLwyZaoI5s1oZcstHc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze is duidelijk wat kleiner
Bevalt prima, we zijn allebei hele rustige werkers dus geen last van elkaars herrie. En als we even moeten bellen dan gaat diegene naar beneden om even aan de keukenbar te zitten.
Zelf werk ik nu op een M1 Air op een 4K LG 34" scherm. Helemaal goed voor mij.
[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-01-2022 08:16 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Mja wij kunnen dat niet thuis. Als mijn vrouw thuiswerkt, gaat ze beneden aan de eettafel zitten met haar laptop. Haar werk bestaat namelijk voor 80% bellen / Teams. Het ene overleg na het andere.armageddon_2k1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:15:
Ze is duidelijk wat kleiner
Bevalt prima, we zijn allebei hele rustige werkers dus geen last van elkaars herrie. En als we even moeten bellen dan gaat diegene naar beneden om even aan de keukenbar te zitten.
Zelf werk ik nu op een M1 Air op een 4K LG 34" scherm. Helemaal goed voor mij.
En áls ik moet bellen met mijn collega's dan is dat vrij informeel en is dat niet iets dat mensen van haar werk moeten horen

"Zooo jij bent vroeg, hebbie in bed geplast ofzo?"
Of collega die belt "Ajuto! Ajuto! Aaaaahhhh" als iets niet werkt ofzo. Of "Fire! Fire! Exclamation mark" (voor de kenners).
Ik vraag me soms serieus af of ik nog wel ergens anders kan werken überhaupt. Moet je ineens weer beleefd en zakelijk gaan doen enzo.
PS
En ik praat / denk hardop als dingen niet goed lukken. Dat drijft mijn vrouw echt tot waanzin. Of heb van die neurotische trekjes, dat ik de hele tijd met een pen aan het klooien ben etc.
PPS
Wel bizar dat jouw monitor groter is dan mijn TV in de woonkamer

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 05-01-2022 09:32 ]
Ik word heel vocaal als het mij tegen steekt en ik vastzit op mijn code...Lethalis schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:24:
[...]
PS
En ik praat / denk hardop als dingen niet goed lukken. Dat drijft mijn vrouw echt tot waanzin.
Ik:
"Godver, stomme kutcode!"
"Welken idioot heeft dezen bucht geschreven?!"
"Alez gast, gisteren werkte dat quoi!"
"*facepalmend* what did I do to deserve this?"
"fucking hell, nu is die bug van een jaar geleden er weer!"
"kzen echt zo'n achterlijke mutte soms, waarom krijg ik dat hier niet gefixt?!"
"fuck you stackoverflow user, 'thanks I fixed it' gaat de mensheid er niet vooruit op helpen!"
"was I drunk when I wrote this?!"
"godverdegodverdemiljaardenondedju!"
"serieus, zo terecht dat diene lammekak zijne C4 gekregen heeft..."
"mor enfin, desjtereer dak zen"
"degene dat da geschreven heeft mag ne cactus steken waar de zon ni schijnt..."
Partner:
"goede werkdag gehad zo te horen?"
Die idioot, lammekak en degene ben jijzelf?ElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Ik word heel vocaal als het mij tegen steekt en ik vastzit op mijn code...
Ik:
Haha het is bij niet eens altijd dat ik mijn frustraties uit, maar ik denk simpelweg hardop.ElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:
[...]
"Als ik deze class nou eens naar die library verhuis, dan kan ik het ook vanaf die plek gebruiken" hmmm "aan de andere kant heb ik daar alle informatie, dus misschien het beter om er een interface van te maken" bla bla bla *gooit pen steeds op en vangt hem weer*
En dan staat mijn vrouw vanaf een afstandje te kijken "doe je dat op jouw werk ook altijd?"

Ik
Enkel de idioot ben ik zelf somsEalanrian schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:19:
[...]
Die idioot, lammekak en degene ben jijzelf?
* git blame *
"Oh..... ik...."
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
* Merethil was heel trots op een stuk zeer performante code bij vorige werkgeverCreepy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:40:
"Welke idioot heeft dit geschreven?"
* git blame *
"Oh..... ik...."
Nu ik er een jaar of vijf later nog eens op terugkijk denk ik alleen maar: "WTF was I thinking?!"
Je leert in je leven zoveel zonder het direct door te hebben
This hits home, hard. Too hard.Creepy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:40:
* git blame *
"Oh..... ik...."
Daarom heb ik de regel nooit langer dan anderhalf jaar aan 1 product te werken. Ergens rond die tijd ligt de magische grens dat ik mijn eigen bugs en idiote code weer tegen ga komenCreepy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:40:
* git blame *
"Oh..... ik...."
(helaas wordt ik er nog wel eens op gewezen als ik al weer weg ben, maarja ook mooi als leermoment)
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 05-01-2022 10:49 ]
Ik heb projecten waar ik al meer dan 10 jaar aan werk. Ik kom soms dingen tegen waar ik mij inmiddels echt voor schaamCaelorum schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:49:
[...]
Daarom heb ik de regel nooit langer dan anderhalf jaar aan 1 product te werken. Ergens rond die tijd ligt de magische grens dat ik mijn eigen bugs en idiote code weer tegen ga komen
En omdat het zolang geleden is, vergeet ik ook een hoop.
"Wie heeft dit in vredesnaam gemaakt?!?"
(hele zoektocht in de history)
"Oh dat was ik, ergens in 2014"
Bedankt! Ik heb m'n arsenaal "vloeken en tieren zonder dat m'n collegas doorhebben waar ik't over heb" flink uitgebreid!ElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Ik:
"fuck you stackoverflow user, 'thanks I fixed it' gaat de mensheid er niet vooruit op helpen!"
Partner:
Ik zit nu net meer dan 2 jaar op hetzelfde product... Fuck je hebt gelijkCaelorum schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:49:
[...]
Daarom heb ik de regel nooit langer dan anderhalf jaar aan 1 product te werken. Ergens rond die tijd ligt de magische grens dat ik mijn eigen bugs en idiote code weer tegen ga komen
Vertaling nodig? Of maak je er zelf wel iets van wat sommige woorden betekenen?Firesphere schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Bedankt! Ik heb m'n arsenaal "vloeken en tieren zonder dat m'n collegas doorhebben waar ik't over heb" flink uitgebreid!
Ik hou het voornamelijk bij een variatie van hetzelfdeElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Ik:
Partner:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mIjMmh1bjuI9kNdrJxQowrs5.png?f=user_large)
(Mijn dikke Gimp skills effe showen
Da's voor Brusselaars, jaGhehe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:36:
[...]
Ik hou het voornamelijk bij een variatie van hetzelfde![]()
[Afbeelding]
(Mijn dikke Gimp skills effe showen)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Mor enfin ket zennek nu echt vergeten hoe vaak ik putain zegGhehe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:36:
[...]
Ik hou het voornamelijk bij een variatie van hetzelfde![]()
[Afbeelding]
(Mijn dikke Gimp skills effe showen)

Nog een paar voor @Firesphere dus, alles toevoeging aan die van @Ghehe :
- "Mo putain, quel klet heeft da hier geschreven?"
- "Putain fieu wa is dees?!"
Ik heb de eerste 6 jaar van mijn leven in België (Antwerpen en nog even in Kapellen) gewoond, maar ik kreeg in Nederland juist te horen dat ik deftig praatteElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Mor enfin ket zennek nu echt vergeten hoe vaak ik putain zeg
Tegenwoordig is daar niks meer van over en zit er zelfs iets van Rotterdams in mijn taalgebruik. Al gebruik ik de Rotterdamse variant van putain gelukkig nooit.
* ElkeBxl is nu heel curieus wat die Rotterdamse variant isLethalis schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:04:
[...]
Al gebruik ik de Rotterdamse variant van putain gelukkig nooit.
Ziektes gebruiken als scheldwoorden is iets wat eigenlijk alleen in Nederland voorkomt. Geen idee waarom wij dat wel doen, maar buiten Nederland zie je dat vrijwel nergens.gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:10:
Kies per stad/streek uw favoriete ziekte uit het pre-corona tijdperk gok ik.
ElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:08:
[...]
* ElkeBxl is nu heel curieus wat die Rotterdamse variant is
Yep. Mensen gebruiken het k*nker woord echt teveel.gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:10:
Kies per stad/streek uw favoriete ziekte uit het pre-corona tijdperk gok ik.
Tering, tyfus en kolere maak ik mij weleens schuldig aan, maar dat voelt iig nog als iets waarmee je anno nu niemand direct raakt. Al probeer ik het wel af te leren sinds ik erachter ben dat mijn dochter van 5 met haar hoge stemmetje ineens "tering" zei

En tsja, als je "putain" letterlijk vertaalt dan komt er toch ook een stuk straattaal naar voren waar ik niet echt blij van word, maar wat je wel te vaak hoort... "Hoer!"
Dat is dan wel de saaie variant, een beetje NL'er plakt er dan toch als nog een ziekte voor, voor iets meer cachet.Lethalis schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:22:
En tsja, als je "putain" letterlijk vertaalt dan komt er toch ook een stuk straattaal naar voren waar ik niet echt blij van word, maar wat je wel te vaak hoort... "Hoer!"
Mjah ook geen idee hoe dat historisch zo gegroeid is.ThomasG schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Ziektes gebruiken als scheldwoorden is iets wat eigenlijk alleen in Nederland voorkomt. Geen idee waarom wij dat wel doen, maar buiten Nederland zie je dat vrijwel nergens.
Achja we doen wel meer dingen net wat anders
Ik werk al jaren aan hetzelfde product. Het is een kwestie van continu refactoren, inclusief mijn eigen bijdragen.Creepy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:14:
Ik heb meer dan 15 jaar aan een saas platform gewerkt. Dan kom je wel eens wat oude code tegen......
[ Voor 48% gewijzigd door Kalentum op 05-01-2022 14:43 . Reden: We waren al weer verder ]
Dat doet mij denken aan rijlesElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Ik:
Mijn rijinstructeur heeft een hoop nieuwe vloekwoorden/zinnen geleerd
Hoorde van mijn buurmeisje die bij dezelfde instructeur heeft gelest (later dan ik) dat hij het er nog over heeft!
En ook op het werk kan ik nogal goed vloeken!
Vanochtend hield ik ook weer een kunstwerk aan vloeken (mijn schuld achteraf

Mijn nichtje (5 jaar) heeft helaas ook een hoop vloekwoorden geleerd, mijn schuld want haar ouders zijn wat dat betreft stuk netter!
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 05-01-2022 14:49 ]
Dan heb je het wel heel bont gemaaktRyur schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Dat doet mij denken aan rijlesIk zat toch ZO erg op mijzelf te schelden (ben nogal perfectionistisch, dat is er met rijles uit geramd).
Mijn rijinstructeur heeft een hoop nieuwe vloekwoorden/zinnen geleerd
Hoorde van mijn buurmeisje die bij dezelfde instructeur heeft gelest (later dan ik) dat hij het er nog over heeft!
Ik kan mij niet herinneren dat ik überhaupt heb gescholden tijdens rijlessen. Tijdens het rijden later in mijn leven dan weer wel.
Maar goed, ik ben ook geen perfectionist, misschien scheelt dat
Wat dan wel weer grappig is: sinds ik in een Toyota rij, krijg ik bijna geen boetes meer. Er klopt namelijk geen drol van de snelheid. Dan denk ik dat ik 60 rij, maar op de GPS is het gewoon 50. Ik vind het prima zo

Ik heb dat ook ooit gedaan, maar op een gegeven moment sleep je toch veel legacy mee, en wordt het moeilijk om dat product te gaan migreren naar nieuwe technologie. Althans, zo heb ik dat ervaren, en dat zie ik ook bij anderen terugkomen.Kalentum schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:41:
[...]
Ik werk al jaren aan hetzelfde product. Het is een kwestie van continu refactoren, inclusief mijn eigen bijdragen.
Ik heb ooit lange tijd aan een software pakket gewerkt dat initieel geschreven was in VB6. Dat ding had super veel functionaliteiten dat je niet zomaar kon zeggen 'we gaan alles gaan herschrijven'. (Sommige code was trouwens zodanig geschreven dat het niet leesbaar laat staan onderhoudbaar was, doorspekt met hidden functionaliteiten en die hing aan elkaar met allerlei hacks dat je er niet durfde naar kijken).
Nieuwe modules werden dan in .NET ontwikkeld en via COM interop ingeplugd in de 'main' app die in VB6 was, maar ook dan houdt het eens op.
Wat ik me dus afvraag: hoe 'sustainable' is dat, om jaren lang op eenzelfde product te werken. Hoe ga je om met nieuwe technologiën ? Je kan wel zeggen dat je het product niet mag herschrijven, gewoon om maar eens gebruik te maken van nieuwe tech, maar op een gegeven moment moet je er toch voor zorgen dat je nog met software / frameworks werkt die nog supported zijn.
https://fgheysels.github.io/
Moeilijk is dat soms zeker.whoami schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:11:
[...]
Ik heb dat ook ooit gedaan, maar op een gegeven moment sleep je toch veel legacy mee, en wordt het moeilijk om dat product te gaan migreren naar nieuwe technologie. Althans, zo heb ik dat ervaren, en dat zie ik ook bij anderen terugkomen.
Unsupported zaken eruit halen en vervangen met nieuwe. Meestal een kwestie van een lib of framework updaten. Als je je libs of frameworks een beetje goed kiest valt het vaak wel mee. Natuurlijk, soms kom je er niet aan uit om delen opnieuw te bouwen maar een volledige rewrite ivm een nieuwe technologie? Dat hoeft niet zomaar nodig te zijn. In de 15 jaar hebben we 1 keer de UI vervangen met een rewrite van de volledige frontend: van server side gegenereerde html met o.a. jquery naar een SPA in Angular die via een nieuwe API met de originele backend was verbonden. Maar een rewrite van de backend? Jaaaaaren werk zonder dat de klanten er iets van terug zien. Dus kleine delen refactoren of herschrijven waar nodig . Maar misschien heb ik makkelijk praten met Java waar zowel de taal, jvm, en een groot deel van de libs en frameworks er moeite in stoppen om te kunnen blijven upgraden.Ik heb ooit lange tijd aan een software pakket gewerkt dat initieel geschreven was in VB6. Dat ding had super veel functionaliteiten dat je niet zomaar kon zeggen 'we gaan alles gaan herschrijven'. (Sommige code was trouwens zodanig geschreven dat het niet leesbaar laat staan onderhoudbaar was, doorspekt met hidden functionaliteiten en die hing aan elkaar met allerlei hacks dat je er niet durfde naar kijken).
Nieuwe modules werden dan in .NET ontwikkeld en via COM interop ingeplugd in de 'main' app die in VB6 was, maar ook dan houdt het eens op.
Wat ik me dus afvraag: hoe 'sustainable' is dat, om jaren lang op eenzelfde product te werken. Hoe ga je om met nieuwe technologiën ? Je kan wel zeggen dat je het product niet mag herschrijven, gewoon om maar eens gebruik te maken van nieuwe tech, maar op een gegeven moment moet je er toch voor zorgen dat je nog met software / frameworks werkt die nog supported zijn.
Ook steeds meer code uit de oude monoliet getrokken en in kleinere services gestopt en die vervolgens weer uitgebreid, beter schaalbaar gemaakt etc.
Ja dat hangt dan een beetje van je definitie van 'product' af, in mijn geval is dat een e-commerce platform, beschikbaar op web en via native apps. Dus 'product' is een verzameling van applicaties maar voor onze gebruikers is het product gewoon een UI, waardoor je aan de achterkant van alles kan doen. Wij hadden ook een behoorlijke dependency op legacy maar op een gegeven moment is vanuit management gewoon besloten dat die legacy geen nieuwe features meer mag krijgen en bestaande functionaliteit eruit gemigreerd moet worden (microservices). Bewust werd de rem op nieuwe features gezet en tijd vrij gemaakt voor migratie van features.whoami schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:11:
[...]
Ik heb dat ook ooit gedaan, maar op een gegeven moment sleep je toch veel legacy mee, en wordt het moeilijk om dat product te gaan migreren naar nieuwe technologie. Althans, zo heb ik dat ervaren, en dat zie ik ook bij anderen terugkomen.
Ik heb ooit lange tijd aan een software pakket gewerkt dat initieel geschreven was in VB6. Dat ding had super veel functionaliteiten dat je niet zomaar kon zeggen 'we gaan alles gaan herschrijven'. (Sommige code was trouwens zodanig geschreven dat het niet leesbaar laat staan onderhoudbaar was, doorspekt met hidden functionaliteiten en die hing aan elkaar met allerlei hacks dat je er niet durfde naar kijken).
Ook wij hebben interfaces op de legacy gemaakt maar we zijn nu op het punt dat die interfaces 1 voor 1 de nek om worden gedraaid omdat ze niet meer gebruikt worden. Ik vind PR's die alleen maar code weghalen de leukste PR's om te mergen.
Maar ik zit dus niet al jaren in dezelfde code base te prutsen, ik zit regelmatig in 4 verschillende applicaties te werken en in principe ook wel eens in applicaties die buiten mijn domein zitten (dus door andere teams worden onderhouden).
Dat had ik ook voor toen ik in Nederland woonde, zonder het te beseffen en zonder formeel te willen zijn, gebruik ik (en Vlamingen in het algemeen) veel meer "uw". Als ik zeg "ik heb u(w*) code aangepast" dan is dat niet omdat ik formeel wil zijn maar omdat dat beter klinkt/makkelijker bekt dan "ik heb jouw code aangepast". "Jouw" gebruik ik eigenlijk nooit.Lethalis schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:04:
[...]
Ik heb de eerste 6 jaar van mijn leven in België (Antwerpen en nog even in Kapellen) gewoond, maar ik kreeg in Nederland juist te horen dat ik deftig praatte
* De "w" wordt niet uitgesproken
Oplossing: Allez manneke, ik heb uwen code aangepast. Klinkt het gelijk niet meer formeelGhehe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:19:
[...]
Dat had ik ook voor toen ik in Nederland woonde, zonder het te beseffen en zonder formeel te willen zijn, gebruik ik (en Vlamingen in het algemeen) veel meer "uw". Als ik zeg "ik heb u(w*) code aangepast" dan is dat niet omdat ik formeel wil zijn maar omdat dat beter klinkt/makkelijker bekt dan "ik heb jouw code aangepast". "Jouw" gebruik ik eigenlijk nooit.
* De "w" wordt niet uitgesproken
🠕 This side up
Nog minder formeel: Eej putain, kem uwen brol opgekuist, ge moet me een jat kaffeKoenvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:56:
[...]
Oplossing: Allez manneke, ik heb uwen code aangepast. Klinkt het gelijk niet meer formeel
In zoetgevooisd Vlaams zou ik er misschien wel een huwelijksaanzoek in kunnen horenElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:53:
[...]
Nog minder formeel: Eej putain, kem uwen brol opgekuist, ge moet me een jat kaffe
Wuk?gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:56:
[...]
In zoetgevooisd Vlaams zou ik er misschien wel een huwelijksaanzoek in kunnen horen
Mij valt op dat veel nieuwe bureau's zit/sta zijn, inclusief elektrische verstelbaarheid.Oon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Gelukkig hebben er hier veel meer op z'n minst een normaal zit/sta bureau, doet mijn interne arbo inspecteur goed.
Op zich vind ik dat best grappig, maar ik heb een zware PC met sound proofing onder mijn bureau staan (maakt hem extra zwaar). Ik zie een probleem.
Het is ook niet bepaald een kast die je onder het bureau wil gaan hangen
Bah
Misschien moet ik gewoon maar niks veranderen

Mijn werkplek veranderen voelt een beetje zoals iets willen veranderen aan een groot legacy project. Je begint met goede moed, maar komt er al gauw achter dat je zo ongeveer alles overhoop moet halen. Aan die PC ben ik echter wel gehecht, ding is pas een jaar oud.
Beste optie die ik zie, is een powered USB 3 hub voor alles gebruiken denk ik. En een extra lange DisplayPort kabel.
[ Voor 21% gewijzigd door Lethalis op 06-01-2022 13:23 ]
Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met het ontwerpen en 3D-printen van allerlei klemmetjes om mijn kabels op te schonen. Heb mijn bureau in principe zo dat ik een enkele stekkerdoos en internet aansluiting als input heb, en alles daar vanaf draai, maar daarmee dus wel een hele hoop kabels eronder hangen.Lethalis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Mij valt op dat veel nieuwe bureau's zit/sta zijn, inclusief elektrische verstelbaarheid.
Op zich vind ik dat best grappig, maar ik heb een zware PC met sound proofing onder mijn bureau staan (maakt hem extra zwaar). Ik zie een probleem.
Het is ook niet bepaald een kast die je onder het bureau wil gaan hangenMoet ik met allemaal verlengsnoeren etc gaan werken.
Bah
Mijn werkplek veranderen voelt een beetje zoals iets willen veranderen aan een groot legacy project. Je begint met goede moed, maar komt er al gauw achter dat je zo ongeveer alles overhoop moet halen. Aan die PC ben ik echter wel gehecht, ding is pas een jaar oud.
Beste optie die ik zie, is een powered USB 3 hub voor alles gebruiken denk ik. En een extra lange DisplayPort kabel.
Ben nog aan het bedenken hoe ik dat op ga lossen, want dit is alweer 'versie' 5 of 6 van mijn kabel ontwerp. Inmiddels een nieuw beeldscherm, nieuwe dock, beeldschermen opgehangen, andere telefoonlader etc dus wordt toch weer eens tijd om opnieuw te beginnen, maar altijd puzzelen hoe je alle kabels het beste kan leiden.
Maar goed, ik denk dat dat voorbij dit topic gaat. Ik zal nog wat foto's delen van mijn werkplek als ik eenmaal zover ben
> Ké joen code aangepast.Koenvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:56:
[...]
Oplossing: Allez manneke, ik heb uwen code aangepast. Klinkt het gelijk niet meer formeel
https://fgheysels.github.io/
Ik heb ook een zit/sta-bureau, maar al mijn kabels zijn lang genoeg om het bureau op de hoogste stand te hebben en de PC op de grond. Geen speciale kabels voor gekocht. En aangezien ik alles toch al op 1 punt van bureau naar PC laat lopen is daar gewoon een beetje slack maar niets afzichtelijks.Lethalis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Mij valt op dat veel nieuwe bureau's zit/sta zijn, inclusief elektrische verstelbaarheid.
Het is ook niet bepaald een kast die je onder het bureau wil gaan hangenMoet ik met allemaal verlengsnoeren etc gaan werken.
Bah
Mocht je een zit/sta bureau hebben, is het volgende topic misschien wel inspirerend:Oon schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:24:
[...]
Maar goed, ik denk dat dat voorbij dit topic gaat. Ik zal nog wat foto's delen van mijn werkplek als ik eenmaal zover ben
Het grote zit/sta bureau's-topic
Er worden ook veel foto's gedeeld
Ik heb het e.e.a. te lezen iig. Al neig ik naar een kant en klaar bureau van een goed merk. Maar er komen ook regelmatig cable management oplossingen voorbij voor zover ik het gezien heb.
Ik begrijp't allemaal primaElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:04:
[...]
Ik zit nu net meer dan 2 jaar op hetzelfde product... Fuck je hebt gelijk
[...]
Vertaling nodig? Of maak je er zelf wel iets van wat sommige woorden betekenen?
Geen van mijn collega's spreekt Nederlands of Vlaams
ElkeBxl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Mor enfin ket zennek nu echt vergeten hoe vaak ik putain zeg![]()
Nog een paar voor @Firesphere dus, alles toevoeging aan die van @Ghehe :
- "Mo putain, quel klet heeft da hier geschreven?"
- "Putain fieu wa is dees?!"

Buiten Nederland kijken ze je echt wel aan, en kan het je flink in de problemen brengen zelfs, als je dat soort geintjes flikt op de werkvloerThomasG schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Ziektes gebruiken als scheldwoorden is iets wat eigenlijk alleen in Nederland voorkomt. Geen idee waarom wij dat wel doen, maar buiten Nederland zie je dat vrijwel nergens.
Ik volg dat topic ook. Met dat ik me er een gedacht van moet maken dat ik nog lang ga thuiswerken, is het misschien interessant om eens een upgrade te doen naar zo'n sta bureau. Eerst volgende week eens gaan horen bij de werkgever of ze zoiets willen sponsorenLethalis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:42:
[...]
Mocht je een zit/sta bureau hebben, is het volgende topic misschien wel inspirerend:
Het grote zit/sta bureau's-topic
Zijn er nog steeds werkgevers die niet bijdragen aan thuiswerkplek? Hoe middeleeuws.ElkeBxl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 06:56:
Eerst volgende week eens gaan horen bij de werkgever of ze zoiets willen sponsoren
{signature}
Jij werkt niet voor de overheid zeker? ;-) Ik heb al genoeg moeten vechten om mijn docking te mogen meenemen, laat staan dat ze iets zouden bijdragen!Voutloos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:04:
[...]
Zijn er nog steeds werkgevers die niet bijdragen aan thuiswerkplek? Hoe middeleeuws.
Wij hebben nu 6 developers en 4 werkplekken met twee monitoren (+ laptop), toen ik informeerde of ik één monitor mocht ophalen volgde daar meteen een "Njet" op. De werkplekken moesten volledig ingericht blijven ondanks dat er hoogstens één gebruikt wordt. Uiteraard mochten de oude monitoren wel worden opgehaald. Van die mooie modelletjes met alleen een VGA aansluiting. Vragen naar een bijdrage om er zelf een te kopen zie ik om die reden ook al vrij snel uitlopen op "haal maar eentje op kantoor op", en dan weer verwijzen naar de oudjes.Voutloos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:04:
[...]
Zijn er nog steeds werkgevers die niet bijdragen aan thuiswerkplek? Hoe middeleeuws.

Een eenmalige thuiswerkvergoeding van 50 euro is echt schandalig. Docks en monitoren en dat soort zaken zijn bij ons gewoon in bruikleen te krijgen (en dan niet van dat goedkope spul) en voor zaken die meer bij je huisraad horen zoals een bureau of een stoel kun je geloof ik tot 600 euro declareren eens in de 5 of 10 jaar.Ghehe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:54:
Mijn werk was vorig jaar met de grote toeter aan het aankondigen dat ze 50% van het materiaal gingen terugbetalen die je via een speciale portal kon kopen. Blijkt dat het 50% is met max. 100 euro per persoon dus elk deftig scherm of materiaal wat boven de 200 euro is, mag je toch zelf voor een groot deel betalen
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Klopt. Maar bij overheid had ik het, misschien met een beetje bureaucratie, ook wel verwacht.kameraadpjotr schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Jij werkt niet voor de overheid zeker? ;-)

Niet eens zozeer financieel, maar ook vanuit arbo/ergonomisch oogpunt.
Weer iets geleerd.
Ik heb daar echt een tekort lontje voor. Een deftig scherm/stoel/bureau zit met afschrijving potverdikkie in de orde van grootte van 1% van de kosten arbeidsplaats. Gelul in de marge dus. En als het kans op rugklachten of RSI ook maar iets vermindert zit je al gauw in de winst.
[ Voor 28% gewijzigd door Voutloos op 07-01-2022 13:12 ]
{signature}
Het is max 100 euro werkgeverbijdrage, maar van de heel povere keuzemogelijkheden stond me enkel de Viewsonic VG2719-2K me aan. Die staat daar voor €280, met 100 euro betaald door werkgever dus nog altijd €180...Mugwump schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Een eenmalige thuiswerkvergoeding van 50 euro is echt schandalig. Docks en monitoren en dat soort zaken zijn bij ons gewoon in bruikleen te krijgen (en dan niet van dat goedkope spul) en voor zaken die meer bij je huisraad horen zoals een bureau of een stoel kun je geloof ik tot 600 euro declareren eens in de 5 of 10 jaar.
Dat is in ieder geval nog steeds heel karig.Ghehe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:03:
[...]
Het is max 100 euro werkgeverbijdrage, maar van de heel povere keuzemogelijkheden stond me enkel de Viewsonic VG2719-2K me aan. Die staat daar voor €280, met 100 euro betaald door werkgever dus nog altijd €180...
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dan moet je echt wel een hele slechte laptop hebben, want ik heb een oude HP uit 2015.(wel met displayport) met een dual core i7 een ramp. Krijg maar geen nieuwe vanwege supply chain issues van lenovo..bwerg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:07:
Heb ik weer: een beest van een schem van kantoor meegekregen dat zo'n hoge resolutie heeft dat de IGP van mijn laptop het niet aan kan.Heb ik er alsnog een eigen monitor aan moeten hangen.
Maar dat ouwe kreng kan prima mijn 4K scherm draaien, en ook mijn 5K 49inch Dell Ultrawide aansturen.(volle resolutie) Simpel zelfs.
Ik vind al dat mijn werkgever erg karig is qua laptop apparatuur. Maar jou werkgever is dan wel het top punt! Gauw een fatsoenlijke nieuwe laptop aanvragen als ik jou was.
Nou moet ik zeggen, ik sluit gewoon mijn werk laptop aan op mijn thuis setup. Tsja, het staat er toch al... en het is juist fijner werken dan wat ze hebben op het werk. En zelf heb ik een heerlijke Herman Miller bureaustoel, op het werk zouden ze never nooit zoiets aanschaffen... want te duur.
[ Voor 15% gewijzigd door Immutable op 08-01-2022 12:55 ]
Nou ja, in theorie kan 'ie het aan. Maar in de praktijk raakt dat ding oververhit. i7 in strakke behuizing, dan krijg je dat.Immutable schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Dan moet je echt wel een hele slechte laptop hebben, want ik heb een oude HP uit 2015.(wel met displayport) met een dual core i7 een ramp.
En een virusscanner waardoor de laptop nooit idled zeker 😬bwerg schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:22:
[...]
Nou ja, in theorie kan 'ie het aan. Maar in de praktijk raakt dat ding oververhit. i7 in strakke behuizing, dan krijg je dat.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Pfft, virusscanners…Sebazzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:33:
[...]
En een virusscanner waardoor de laptop nooit idled zeker 😬
Ik heb net een nieuwe laptop; i5 met 8cores.
Niks bijzonders, maar zo snel genoeg moeten zijn doorgaans.
Als ik echter wil gaan compilen/transpilen dan trekt McAfee (stond even te kijken dat het nog verkocht wordt, zeker op enterprise niveau) gewoon alles dicht.
Je kunt bij de meeste virusscanners ook mappen uitsluiten toch? Misschien moet je de Projects map excludenTrasos schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Pfft, virusscanners…
Ik heb net een nieuwe laptop; i5 met 8cores.
Niks bijzonders, maar zo snel genoeg moeten zijn doorgaans.
Als ik echter wil gaan compilen/transpilen dan trekt McAfee (stond even te kijken dat het nog verkocht wordt, zeker op enterprise niveau) gewoon alles dicht.
En dan een cryptominer als dependency hebben? Not quite sureLethalis schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Je kunt bij de meeste virusscanners ook mappen uitsluiten toch? Misschien moet je de Projects map excluden
Onder de naam Norton is dan ook weinig fatsoenlijks meer uitgekomen na het DOS tijdperk.RobertMe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:07:
[...]
En dan een cryptominer als dependency hebben? Not quite sure
Ik wil niet weten waar jij je dependencies vandaan haaltRobertMe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:07:
[...]
En dan een cryptominer als dependency hebben? Not quite sure
Al geef ik toe dat het tegenwoordig met NPM e.d. een mijnenveld is.
gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:12:
[...]
Onder de naam Norton is dan ook weinig fatsoenlijks meer uitgekomen na het DOS tijdperk.

Nostalgie .. en nog zonder cryptominer included
Fijn nog goede bootsectors kopieren naar floppies die geinfecteerd waren geraakt met het pong-virus
[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 09-01-2022 11:32 ]
Dat werkt niet hoor.Lethalis schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Je kunt bij de meeste virusscanners ook mappen uitsluiten toch? Misschien moet je de Projects map excluden
Symantec Endpoint Protection hier, die scant bij elke file access. Daarnaast CarbonBlack sensor, Hive streaming en Umbrella Roaming Client.

Krijgt de laptop op zijn knieën, zelfs met uitzonderingen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nee, ik draai geen virusscanner.Sebazzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:33:
[...]
En een virusscanner waardoor de laptop nooit idled zeker 😬
De CPU trekt het ook wel, ik kan hem gelukkig prima op 100% CPU-load zetten. Enkel grafisch gaat 'ie kuren vertonen.
Die throttle ik met opzet. Dit omdat het vrij makkelijk de turbo activeert (zeker bij videobellen) en wanneer dat eenmaal gebeurt is de kans groot dat hij oververhit raakt. Hierdoor activeert de thermische trottle waardoor ik terug ga naar 1/8ste van de base clock.
Bij het videobellen klinkt het dan alsof je onder water ben. Dit terwijl bij 100% base clock (dus zonder turbo) ik nog genoeg CPU cycles over hou.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.