De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑬ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 22:28

Matis

Rubber Rocket

@Koenvh nice, ik probeer hetzelfde te doen/vinden voor Greenchoice, maar tot zover geen succes :-(

Deze informatie kan ik dan weer in Home Assistant gebruiken om zo mijn actuele energieprijzen/verbruik te monitoren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 18:24

Koenvh

Hier tekenen: ______

Matis schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:
@Koenvh nice, ik probeer hetzelfde te doen/vinden voor Greenchoice, maar tot zover geen succes :-(

Deze informatie kan ik dan weer in Home Assistant gebruiken om zo mijn actuele energieprijzen/verbruik te monitoren.
Kun je niet gewoon de website scrapen?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koenvh schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:44:
Kun je niet gewoon de website scrapen?
Dat heb ik gepoogd, maar is helaas nog niet zo triviaal. Het "probleem" is dat de kosten per regio verschillen, daarnaast heb ik ook een dubbele meter.
De enige juiste plek om het (zeker) te weten is om in te loggen en dan de contracten op te halen.

Misschien iets wat ik nog wel een keer ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:08
RagingPenguin schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:31:
[...]

Wij hebben hier gewoon een interne retry library die hangfire gebruikt om dat op de achtergrond te doen (die scheduled elke keer dat een call failed een retry over X tijd). Aan de voorkant houden we er dan rekening mee dat er een inprogres state is voor een actie. Dat lost ook direct op dat veel van die vage systemen totaal niet om kunnen gaan met piek belastingen.
Wij doen dat alleen voor asynchrone calls die foutmeldingen krijgen die "oplosbaar zijn" (b.v. een 503 Service Unavailable, of timeouts). Die gaan dan terug naar bovenop de queue, de trigger op de queue gaat een minuutje uit en dan probeert hij het opnieuw.
Voor sommige services maken we dan ook een "isAvailable"-check zodat die trigger uitblijft zolang de ontvangende kant geen availability heeft. Maar dat is allemaal onderdeel van de standaardafhandeling voor dit soort issues.

Ik heb er toen over zitten nadenken maar ik wilde "500 Internal Server Error" niet opnemen in de lijst van "standaardfoutcodes" die "zichzelf kunnen oplossen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Merethil schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:52:
[...]

Wij doen dat alleen voor asynchrone calls die foutmeldingen krijgen die "oplosbaar zijn" (b.v. een 503 Service Unavailable, of timeouts). Die gaan dan terug naar bovenop de queue, de trigger op de queue gaat een minuutje uit en dan probeert hij het opnieuw.
Voor sommige services maken we dan ook een "isAvailable"-check zodat die trigger uitblijft zolang de ontvangende kant geen availability heeft. Maar dat is allemaal onderdeel van de standaardafhandeling voor dit soort issues.

Ik heb er toen over zitten nadenken maar ik wilde "500 Internal Server Error" niet opnemen in de lijst van "standaardfoutcodes" die "zichzelf kunnen oplossen" :+
Wij hebben wel een max aantal attempts (10 volgens mij) en dan gaan ze op de hoop met gefaalde calls waar de klant naar mag kijken. Maar verder doen we een retry voor alles (vaak zelf ook voor 4xx errors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Creepy schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:43:
[...]

O wow. " we vinden de data niet", elke beetje devver zou er dan een 404 van maken. Maar dat helemaal kapot redeneren naar een 204, alsof er een product owner die denkt te kunnen devven zich er mee bemoeit heeft......
Ik wou dat we de schuld op een product owner konden steken... Maar dit waren backenders met 20 jaar ervaring. Weer een duidelijk voorbeeldje dat ervaring niet gelijk staat aan kennis.
RagingPenguin schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:28:
[...]

Dat laatste is vooral een drama. Al heb je een of ander vaag RCP-achtig protocol op basis van REST dan is dat opzich niet zo'n probleem. Daar bouw ik dan wel een WeirdosRCPClient ding voor die alle ongein mapt naar iets wat logisch is. Maar als het van uitzonderingen aan elkaar hangt dan moet je dus per call met een httpclient gaan klooien om het een beetje consitent te maken naar de rest van je applicatie.
Haha, volgende keer zal ik een naam zoals WeirdosRCPClient gebruiken _/-\o_
Nu zit het ook al in een aparte functie die alles doet van basic setup zoals bepaalde parameters standaard toevoegen. Maakte het wel makkelijk toen we ook een Bearer moesten toevoegen, was maar 1 wijziging omdat alle calls naar backend toch funneled werden door die functie.
Koenvh schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:32:
Wat ik in deze discussie nog mis: is het ee pie ai, aa pee ie, of aapie? :+
ee pi aai

Bij "ee pie ai" las ik de "pie" op z'n engels dus nu heb ik zin in taart... |:(

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Matis schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:51:
[...]

Dat heb ik gepoogd, maar is helaas nog niet zo triviaal. Het "probleem" is dat de kosten per regio verschillen, daarnaast heb ik ook een dubbele meter.
De enige juiste plek om het (zeker) te weten is om in te loggen en dan de contracten op te halen.

Misschien iets wat ik nog wel een keer ga maken.
Ik ga er even vanuit dat je geen vast contract hebt (dan valt het nog wel met de hand aan te passen), maar zijn dit dan niet de tarieven die je ook ziet als je inlogt?
https://www.greenchoice.n...mLaag=450&verbruikGas=900

(Zelf even de postcode en huisnummer aanpassen)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:08
RagingPenguin schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:55:
[...]

Wij hebben wel een max aantal attempts (10 volgens mij) en dan gaan ze op de hoop met gefaalde calls waar de klant naar mag kijken. Maar verder doen we een retry voor alles (vaak zelf ook voor 4xx errors).
Bij ons houden we geen attempts bij - we willen een aflevergarantie afgeven (minstens éénmaal afgeleverd) op veel van de interfaces. Helaas houdt dat wel in dat bepaalde zaken gewoonweg daarbuiten vallen (b.v. Bad Requests idd).
We hadden wel een interne ploeg die geen attempts bijhield en alles retry'de. Daardoor kregen we bad requests 200 keer per seconde om onze oren. Superfijn :P

We slaan gefaalde requests wel op zodat ze handmatig alsnog geprobeerd kunnen worden. Ook kan er dan nog een wijziging aan het request gedaan worden voor hij opnieuw uitgevoerd wordt - voorkomt een hoop gedoe want dan kan een functioneel beheerder het gewoon zelf oplossen (en een ticket aanmaken om te mopperen op de aanleverende partij).

[ Voor 19% gewijzigd door Merethil op 20-12-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koenvh schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:58:
Ik ga er even vanuit dat je geen vast contract hebt (dan valt het nog wel met de hand aan te passen), maar zijn dit dan niet de tarieven die je ook ziet als je inlogt?

Ja, nu kloppen de gegevens (ongeveer) wel met contract. Het resultaat uit deze query is iets minder nauwkeurig dan wat in mijn contract staat.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De uitkomst van deze request is 4 cijfers significant, mijn contract 5. Maar het is alsnog beter dan met het handje vullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Matis schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:07:
[...]

Ja, nu kloppen de gegevens (ongeveer) wel met contract. Het resultaat uit deze query is iets minder nauwkeurig dan wat in mijn contract staat.

***members only***

De uitkomst van deze request is 4 cijfers significant, mijn contract 5. Maar het is alsnog beter dan met het handje vullen :P
Het zit er bij mij mijlenver vanaf. Maar goed, 1x per jaar handmatig een nieuw contract (looptijd, tarieven) handmatig invoegen in mijn database vind ik niet zo'n ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Kalentum schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:14:
[...]

Het zit er bij mij mijlenver vanaf. Maar goed, 1x per jaar handmatig een nieuw contract (looptijd, tarieven) handmatig invoegen in mijn database vind ik niet zo'n ramp.
Da's alleen voor een variabel contract, het huidige vaste contract is clusterId 305. Ik ga ervan uit dat je met een vast contract wel één keer in het jaar de getallen zelf in kunt voeren, want de prijzen voor de nieuwe vaste contracten zullen vast iets hoger zijn :P

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Matis schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:

Toevallig vandaag ook eens naar gekeken, blijkt dat ze een tijd geleden hun hele API hebben omgegooid en dus de Home Assistant plugin die er voor was niet meer werkt: https://github.com/jessev...ant-greenchoice/issues/31

Ik update nu handmatig de informatie, maar dan moet je dat ieder half jaar precies op de juiste minuut van de dag gaan doen. Toch maar eens kijken of ik met de link van @Koenvh de plugin werkend kan krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 20:50
aapie, op z'n zo fake Amsterdams mogelijk en daarna natuurlijk de vraag waar de nootjes staan :9
(en als het serieuzer moet de "ee pie ai ja jaai".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Woy schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:08:
[...]

Met een contract first is het natuurlijk ook prima mogelijk om non-compatibel te zijn na een wijziging van het contract. Natuurlijk is dat risico met code-first wel iets groter, maar met een juiste opzet ( en bijbehorende checks ) moet je aan dezelfde regels voldoen om compatible te blijven.

Als ik dingen code-first doe, dan leg ik het contract alsnog vast in een set bestanden die niet de daadwerkelijke implementatie zijn. Uiteindelijk is het dan nog steeds contract-first, alleen is het contract wel in code ;)
Maar keyword is 'na het wijzigen van het contract'. Je moet een bewuste handeling aan het contract doen om het contract te wijzigen. Met een gegenereerd contract bij de code heb je ook kans dat je contract aanpast door een lang niet zo voor de hand liggende wijziging ergens anders. Een entity ergens diep, zoals @CodeCaster al aangaf. Maar zelfs het upgraden van een library die zijdelings invloed op de marshalling blijkt te hebben zou er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat properties ineens in een andere volgorde staan. Dan moet je wel gedisciplineerd blijven dat je ook je daadwerkelijk je eigen dogfood aan het eten bent.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19
Janoz schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:07:
[...]
Maar keyword is 'na het wijzigen van het contract'. Je moet een bewuste handeling aan het contract doen om het contract te wijzigen. Met een gegenereerd contract bij de code heb je ook kans dat je contract aanpast door een lang niet zo voor de hand liggende wijziging ergens anders.[...] Dan moet je wel gedisciplineerd blijven dat je ook je daadwerkelijk je eigen dogfood aan het eten bent.
Daarvoor kan je automatisch contracten uit code testen en een approval test opzetten die de nieuwe en de oude contract vergelijkt. Dan wordt het een bewuste actie om een wijziging te approven (al dan niet door degene die de contract wijzigt) in de CICD pipeline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Creepy schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:43:
[...]

O wow. " we vinden de data niet", elke beetje devver zou er dan een 404 van maken. Maar dat helemaal kapot redeneren naar een 204, alsof er een product owner die denkt te kunnen devven zich er mee bemoeit heeft......
Naar mijn mening hangt het heel erg af van hoe je je API ontwerpt. Als het een echte RESTful API is, dan is 404 zeker correct.

GET /klanten/12345
Klant 12345 bestaat niet => 404 Not Found

Maar als je een RPC-achtig endpoint bouwt, of een endpoint hebt waarbij je kunt query'en op andere karakteristieken, dan is naar mijn mening een 404 niet altijd terecht.

Bijvoorbeeld:
GET /klanten/zoek-op-kvk?kvkNummer=00012345

In dit geval is een 404 niet terecht want de zoekoperatie slaagt wel, er is alleen geen resultaat. Dan is naar mijn mening 204 No Content wel op z'n plaats.

We are shaping the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58
Alex) schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:16:
[...]

Bijvoorbeeld:

In dit geval is een 404 niet terecht want de zoekoperatie slaagt wel, er is alleen geen resultaat. Dan is naar mijn mening 204 No Content wel op z'n plaats.
In zo'n geval heb ik toch liever een 200 OK met een lege lijst in de response. Dat is naar consistentie van de API imo toch beter.

Een 204 link ik eerder aan POST of PUT operaties die geen response teruggeven. (Als ze dat wel doen, dan moeten ze dan weer een 200 returnen)

[ Voor 18% gewijzigd door whoami op 20-12-2021 17:23 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
whoami schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:21:
[...]

In zo'n geval heb ik toch liever een 200 OK met een lege lijst in de response. Dat is naar consistentie van de API imo toch beter.
Mijn voorbeeld had ietsjes beter gekund, ik had het hier over een API die 0 óf 1 item teruggeeft maar nooit méér dan 1. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met whoami. Je vraagt eigenlijk om een gefilterde lijst. En dat resultaat, dat dus altijd bestaat, is toevallig leeg. Dat de 404 onterecht is lijkt me duidelijk, de URL bestaat namelijk gewoon. Dus een 404 zou inderdaad niet op z'n plaats zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Alex) schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:24:
[...]

Mijn voorbeeld had ietsjes beter gekund, ik had het hier over een API die 0 óf 1 item teruggeeft maar nooit méér dan 1. :-)
Dan is je URL opbouw niet goed wat mij betreft ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alex)
Het is 17:00 geweest, 't is goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Hier is het al kerstvakantie hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Voor mij nog 2 dagen werken, dan een factuur sturen, en vakantie vieren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:21
Ik zie geen reden om nu tussen kerst en nieuwjaar vrij te pakken.
Je kan toch nergens heen -_-'. Laat me dan maar gewoon uren draaien en een hogere rekening sturen.
Zodat de buffer hoger is wanneer we volgend jaar wel op vakantie kunnen O-)

[ Voor 18% gewijzigd door hackerhater op 20-12-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind het wel lekker, zo nu en dan even vrij zijn. Zelfs al doe ik helemaal geen klap behalve op de bank hangen en Reddit F5'en. :P

Ik merk dat ik, sinds ik freelance, er sowieso wat makkelijker in ben geworden om een halve dag vrij te nemen, i.p.v. spaarzaam met m'n vrije dagen om te gaan "voor de vakantie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:05
RagingPenguin schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:55:
[...]

Wij hebben veelal service waarvoor het "jammer maar helaas" is als ze even niet beschikbaar zijn. Vaak leveren ze extra informatie ter verrijking, maar je kunt continue streaming data niet even stil gaan leggen omdat een externe service hikt. Dus gewoon een kwestie van circuitbreakers gebruiken en eventueel default fallbacks indien mogelijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Janoz schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:07:
[...]
Maar keyword is 'na het wijzigen van het contract'. Je moet een bewuste handeling aan het contract doen om het contract te wijzigen. Met een gegenereerd contract bij de code heb je ook kans dat je contract aanpast door een lang niet zo voor de hand liggende wijziging ergens anders.
Exact de reden dat ik zeg dat de kans wel groter is, maar met de juiste opzet zou dat ook niet moeten gebeuren. Belangrijk is om het code contact niet te verweven met de implementatie, dan wijzigt die als het goed is net zo frequent als een los contract zou doen. en er zijn ook genoeg tools om in je CI de compatibility te laten testen.

Voor echt publieke API zou ik ook het contract meestal niet laten genereren. Maar ook voor handmatige contracten is het verstandig om automatisch compatibiliteit checks toe te voegen aan je CI.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 20-12-2021 18:07 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Mugwump schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:49:
[...]

Wij hebben veelal service waarvoor het "jammer maar helaas" is als ze even niet beschikbaar zijn. Vaak leveren ze extra informatie ter verrijking, maar je kunt continue streaming data niet even stil gaan leggen omdat een externe service hikt. Dus gewoon een kwestie van circuitbreakers gebruiken en eventueel default fallbacks indien mogelijk.
Voor ons is het exact andersom: de calls zijn mutaties voor (met name antieke) ERP, CRM en SharePoint systemen waarbij het absoluut kritiek is dat de data erin komt. Dus daar zit ook echt iemand die alle gefaalde calls afgaat en die mutaties handmatig doorvoert. Dus zelfs al mochten wij iets fout doen, dan word het alsnog handmatig hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:16:
[...]
Bijvoorbeeld:

Sure, die redenering kan ik wel volgen. Maar in ons geval ging het over een product dat niet meer beschikbaar was voor de klant maar blijkbaar wel nog in de lijst met producten kon staan door caching en syncs tussen databases/services/whatever die niet altijd even snel was (dat is de uitleg die ze mij gaven, ik heb niks van zicht op hoe die backend werkt). Of als er iemand voor 1 of andere reden met de URLs prutste en dus een onbestaande ID had ingevuld of nog ergens een oude bookmark had staan. De situatie dat het onbestaande product nog in de lijst stond had eigenlijk sowieso niet mogen voorkomen... Maar als iemand oude bookmarks opent dan is een 404 toch het juiste?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:33:
[...]

Ik heb zelf nooit Red's geprobeerd trouwens, heb Browns & Blues altijd.

De reden eigenlijk waarom ik voor Blue's ben gegaan is dat ik bij Brown's veel merk dat ik zit te "bottomen" (oftewel de key eigenlijk tegen het toetsenbord zelf aanduwen).
Blijkbaar hou ik dus enorm van feedback, en ik merk ook dat ik juist voor Tactile (o.a. Blue's, maar ook Clears hebben dat ook) switches moet kiezen ipv van Linear.

Op mijn werk Mac heb ik Blue's.
Op mijn gaming PC heb ik wel browns (waar ik ook dit bericht mee tik trouwens).

Toevallig ben ik nu in de markt voor nieuw toetsenbord en denk dat ik dan eens de Clear's ga uitproberen :)
Ik type dit bericht nu met het nieuwe toetsenbord.

Het bottomen doe ik op een membraantoetsenbord ook altijd, dus ik weet wat dat betreft niet beter. Dus dat doe ik nu met de MX Silent Red ook. Heb ook geen last ervan dat ik per ongeluk verkeerde toetsen aansla of iets dergelijks.

En ik vind de TKL layout heel prettig. Het zorgt ervoor dat het toetsenbord recht voor het scherm staat en ik niet half gedraaid aan het typen ben (normaal staat mijn toetsenbord altijd een beetje naar links, zodat mijn muis niet te ver naar rechts staat).

Het enige waar ik eigenlijk echt aan moet wennen, is dat het toetsenbord hoger is. Ik ben zo iemand die meestal zijn toetsenbord helemaal plat heeft, en ook nooit de pootjes aan de achterkant gebruikt. De Leopold is naar achteren toe vanzelf al wat hoger / schuiner.

Ik moet nog even afwachten wat ik daarvan vind.

Wel hoor ik een wat blikkerig geluid. Zit iets van metaal in dit toetsenbord. Dat maakt hem aan de ene kant lekker zwaar en dat hij niet van zijn plek komt, aan de andere kant hoor ik dus dat geluid.

Binnenkort krijg ik nog een bureau onderlegger binnen, misschien dat dit nog verschil maakt.

Twijfel wel of ik nog een ander toetsenbord zal bestellen om te testen. MX Blue durf ik niet aan, want deze MX Silent Red maken eigenlijk al best veel herrie :P Maar ik zou op zich de Brown eens kunnen proberen. En dan meteen ook een ander bord voor het idee (wel weer met TKL design).

Ik vind het toetsenbord wel heel mooi om te zien (lekker minimalistisch en zakelijk), maar ja... daar koop je het niet voor :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHw6MQgqjDbW1IUAwBgGECJfk9E=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/1Ootn7bF1CErshEs01bENObW.png?f=fotoalbum_medium

PS
Als ik dit filmpje zo zie, is het ook praktisch onmogelijk om stil te typen met de clicky switches. Als ik dan zoals nu 's avonds achter mijn computer zit - terwijl mijn dochter een kamer verder aan het slapen is - kan dat wellicht een probleem worden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 20-12-2021 22:04 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Als ik dat plaatje zo zie is m'n eerste gedachte dat 'ie wel een ps/2 aansluiting moet hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DHH schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:34:
Als ik dat plaatje zo zie is m'n eerste gedachte dat 'ie wel een ps/2 aansluiting moet hebben. :+
Er zit een USB naar PS/2 adapter bij _O-

Maar ik vind dat juist geweldig. Zo'n retro look.

Ik heb nog wel een Ducky One 2 TKL besteld met MX Brown. Voornamelijk omdat die 3 verschillende standen heeft qua hoe schuin het is en natuurlijk om de Brown's uit te proberen. Heeft ook RGB maar waarschijnlijk zet ik dat toch het liefst uit. Leidt alleen maar af.

Ben benieuwd welke ik uiteindelijk fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Doe mij maar gewoon een ai pie ee.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mugwump schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:01:
[...]

Doe mij maar gewoon een ai pie ee.
Op mijn werk zijn we van de aapies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
De discussie bij ons is nu vooral of het log voor jee of log for jay is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Log for nay, toch?

Hier meestal "aapie", dat praat sneller. Ook databees en niet deetabees. En sequel, niet es-q-el. Wel weer My-(e)s-q-l. En ik mag Maria zeggen.

[ Voor 80% gewijzigd door CodeCaster op 21-12-2021 09:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
CodeCaster schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:28:
Log for nay, toch?

Hier meestal "aapie", dat praat sneller. Ook databees en niet deetabees. En sequel, niet es-q-el. Wel weer My-(e)s-q-l. En ik mag Maria zeggen.
Ik zeg dan weer liever Postgres, scheelt weer het nodige bidden om je data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:54:
[...]

Ik zeg dan weer liever Postgres, scheelt weer het nodige bidden om je data.
Risico's hoort bij het leven toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

RagingPenguin schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:59:
[...]

"Een beetje risico in het leven zorgt dat het hart stevig blijft kloppen" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
RagingPenguin schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:59:
[...]
Mjah naast het scheiden van kerk en staat, ben ik ook wel voor het scheiden van kerk en database ;)

(maar Mysql of beter gezegd MariaDB lijkt wel een stuk beter geworden en heeft in ieder geval op het gebied van storage engines zaken iets meer getackled te hebben als Postgres heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
MySQL en programmeurs die unit tests niet gebruiken zijn in ieder geval een goede match :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Lethalis schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:48:
[...]

PS
Als ik dit filmpje zo zie, is het ook praktisch onmogelijk om stil te typen met de clicky switches. Als ik dan zoals nu 's avonds achter mijn computer zit - terwijl mijn dochter een kamer verder aan het slapen is - kan dat wellicht een probleem worden :+
Zo'n filmpje is zwaar misleidend. De microfoon gain staat niet vast, dus alle geluiden worden tot ongeveer het zelfde niveau versterkt. Ja, blue switches kun je niet onhoorbaar indrukken (waar dat bij red/brown wel kan), dat is zeker waar. Maar als je normaal typt komt 99% van het typegeluid gewoon van het bottomen/releasen van je toetsen. Mijn vrouw heeft een toetsenbord met klassieke Cherry Browns, en die maakt echt véél meer lawaai dan mijn toetsenbord met low-profile Kailh Blue's. Het is wel een ander soort geluid, vroeger toen werken op kantoor nog een ding was, heb ik wel eens collega's gehad die dachten dat ik héél furieus met de muis aan het klikken was als ik zat te typen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ken je dat verhaal van dat kabeltje dat met de post kwam? :-(

Nog vervelender is dat ik er al een foto van kan zien in de PostNL app. Hopelijk morgen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mugwump schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:10:
De discussie bij ons is nu vooral of het log voor jee of log for jay is. :P
Logforge
CodeCaster schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:28:
Log for nay, toch?

Mysqueel, MiSsqueel, PiGgysqueel, Pokenmongodb

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Lethalis schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:00:
[...]

Er zit een USB naar PS/2 adapter bij _O-

Maar ik vind dat juist geweldig. Zo'n retro look.

Ik heb nog wel een Ducky One 2 TKL besteld met MX Brown. Voornamelijk omdat die 3 verschillende standen heeft qua hoe schuin het is en natuurlijk om de Brown's uit te proberen. Heeft ook RGB maar waarschijnlijk zet ik dat toch het liefst uit. Leidt alleen maar af.

Ben benieuwd welke ik uiteindelijk fijner vind.
Al die blue/brown/whatever switches.. Ik heb gewoon nog steeds een Logitech UltraX d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firesphere schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:24:
[...]

Logforge

[...]

Mysqueel, MiSsqueel, PiGgysqueel, Pokenmongodb
Die laatste ken ik niet, is dat een mobiel toegankelijke cloudopslag voor levende objecten die je in ballen stopt?

Zou ook wel handig zijn voor de lunch. "Sandwich zalm, ik kies jou!". Wel met dode zalm dan.
Koenvh schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:52:
Ken je dat verhaal van dat kabeltje dat met de post kwam? :-(

Nog vervelender is dat ik er al een foto van kan zien in de PostNL app. Hopelijk morgen.
Het brievenbuspakje met mijn TransIP-boek heeft zo'n tien dagen in de app gestaan voor het op de mat viel.

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 22-12-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:41:
[...]

Al die blue/brown/whatever switches.. Ik heb gewoon nog steeds een Logitech UltraX d:)b
Ja ik heb ook vele jaren gewoon op een Logitech Deluxe 250 gewerkt. Eentje thuis en eentje op de zaak.

Maar ze zijn inmiddels wel op :)

En bij de zoektocht naar iets nieuws zag ik mechanische toetsenborden met TKL layout (full size, maar zonder numpad). Het is die layout die ik dolgraag wil.

Heb er gisteravond nog op gewerkt en ik heb dan echt een betere werkhouding omdat het toetsenbord recht voor het scherm staat en de muis ook niet te ver weg is.

Of ik het mechanische zo geweldig vind, weet ik nog niet. Ik hoorde gisteren in een stille kamer iets geweldigs dat ze "ping" noemen. Als ik de toetsen loslaat, hoor je (denk ik) de veertjes galmen door het bord.

Ugh :D

Wel ben ik een fan van PBT key caps. Geen glimmende toetsen meer, ziet er strak uit.

Als het goed is, krijg ik vandaag een Ducky One 2 RGB TKL binnen met MX Brown's. Ben benieuwd hoe die zal zijn.

Maar het Leopold toetsenbord ligt inmiddels ook al op een doekje om het geluid te absorberen :X Met een goede bureau onderlegger is dat ook gefixt, maar goed.

Het is wel een soort rabbit hole :+

PS
Ik kwam ook dit grappige verhaal op Medium tegen:

Why mechanical keyboards suck

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 22-12-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Lethalis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:22:
[...]

Ik kwam ook dit grappige verhaal op Medium tegen:

Why mechanical keyboards suck
Die ISO-layout moeilijkheden voel ik ook als Belg. Losse azerty BE keycap sets zijn echt obscuur om te vinden :'(

* Ghehe is al enige tijd op zoek naar onderdelen voor een nieuw mechanisch toetsenbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blindgestaard door het mechanische dat hij zich niet eens realiseert dat het niet beperkt is door mechaniche tobo's. Het is uiteindelijk gewoon een vorm van het hebben van teveel keuze. Ik heb niets met mechanische switches, ik prefereer low-profile scissor switch keyboards, maar het is ook niet alsof die allemaal hetzelfde zijn.

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik een waardige opvolger vond van de Logitech UltraX, en nadat ik die gevonden had ik in de Cherry Stream 3.0, hebben ze die vervolgens weer verkracht met de 2019 versie.

Ik typ nu op een Cherry KC 6000 Slim, die is dan wel weer fijn.

Maar als je dan ook nog eens aan het modden gaat, dan is het einde zoek

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.oisyn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:42:
[...]

Ik heb niets met mechanische switches, ik prefereer low-profile scissor switch keyboards, maar het is ook niet alsof die allemaal hetzelfde zijn.
Same for me. Hoe platter hoe beter.

Ik heb een Macbook Air 2018, met het gewraakte butterfly-toetsenbord, en ik vind het heel fijn typen. Helaas begin ik ook steeds meer last te krijgen van de ontwerpfouten van dat ding. :/

Bij m'n desktop-pc heb ik een "Modern Keyboard" van Microsoft, met ingebouwde fingerprint reader, en dat bevalt me ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Ik prefereer low-profile scissor switch keyboards, maar het is ook niet alsof die allemaal hetzelfde zijn.
Alex) schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:51:
[...]
Het is grappig hoe iedereen zijn eigen voorkeur heeft :)

Ik ben bij mijn laptops altijd bang dat ik de toetsenborden kapot maak door mijn harde aanslag :+ Dus ik vind hoge toetsen met wat travel wel fijn. En een toetsenbord dat het e.e.a. aan mishandeling kan verdragen :D

Op mijn werk hebben sommige collega's van mij overigens ook Cherry's met platte toetsen. Vinden ze helemaal geweldig. Ik vind het niks :) Het zijn mooie toetsenborden hoor, maar het tikt voor mij gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb geen harde aanslag, dat scheelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15
Als je van platte dome-switches houdt kan ik de logitech MX Keys ook aanbevelen. Vind hem zelf erg fijn tikken.

Nadeel van niet-mechanische toetsenborden vind ik alleen dat ze lastiger schoon te maken zijn. Bij mechanische toetsenborden kun je de keycaps eenvoudig verwijderen, schoonmaken en terugplaatsen. Als je de keycaps bij een dome-switch keyboard probeerd te verwijderen is de kans groter dat je de switch of keycap stuk maakt. Heb om die reden een aantal jaar geleden mijn toetsenbord moeten vervangen. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

CodeCaster schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:10:

[...]

Het brievenbuspakje met mijn TransIP-boek heeft zo'n tien dagen in de app gestaan voor het op de mat viel.
Mijn kabel is er vandaag, duurde gelukkig niet zo lang als dat boek :)

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
WernerL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:39:
Als je van platte dome-switches houdt kan ik de logitech MX Keys ook aanbevelen. Vind hem zelf erg fijn tikken.

Nadeel van niet-mechanische toetsenborden vind ik alleen dat ze lastiger schoon te maken zijn. Bij mechanische toetsenborden kun je de keycaps eenvoudig verwijderen, schoonmaken en terugplaatsen. Als je de keycaps bij een dome-switch keyboard probeerd te verwijderen is de kans groter dat je de switch of keycap stuk maakt. Heb om die reden een aantal jaar geleden mijn toetsenbord moeten vervangen. :+
Het voordeel van een goedkoop toetsenbord is dan weer dat je het met de hogedrukreiniger kan schoonmaken. Ik heb dat een lang geleden eens geprobeerd, en tot mijn eigen verbazing heeft dat toetsenbord daarna nog jaren gewerkt (ik had het wel enkele dagen laten drogen).

Ik woonde nog thuis, en moest van mijn ouders maar eens mijn toetsenbord perfect poetsen. Het was eigenlijk een manier om mij van achter mijn PC te krijgen in de grote vakantie. Toen ze dus weg waren heb ik in plaats van 5 uur met een tandenborstel bezig te zijn 5 minuten er met een hogedrukreiniger opgezeten. Met het gedacht van: proper zal het zijn, en als het kapot gaat koop ik wel een nieuw van 10 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:11
Lethalis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:32:
Het is grappig hoe iedereen zijn eigen voorkeur heeft :)

Ik ben bij mijn laptops altijd bang dat ik de toetsenborden kapot maak door mijn harde aanslag :+ Dus ik vind hoge toetsen met wat travel wel fijn. En een toetsenbord dat het e.e.a. aan mishandeling kan verdragen :D
Hier hetzelfde probleem :)
Mijn collega's denken dat ik of boos ben, of het toetsenbord kapot wil maken. Ik heb gewoon een harde aanslag.

Heb wel een laptop, maar die gebruik ik vooral als draagbare werkstation want ik heb altijd er een los toetsenbord bij (momenteel een Magic Keyboard op kantoor, zit nu naar een PLANCK te kijken), dus mijn laptop is qua toetsenbord helemaal nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
Giesber schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:37:
[...]

Het voordeel van een goedkoop toetsenbord is dan weer dat je het met de hogedrukreiniger kan schoonmaken. Ik heb dat een lang geleden eens geprobeerd, en tot mijn eigen verbazing heeft dat toetsenbord daarna nog jaren gewerkt (ik had het wel enkele dagen laten drogen).

Ik woonde nog thuis, en moest van mijn ouders maar eens mijn toetsenbord perfect poetsen. Het was eigenlijk een manier om mij van achter mijn PC te krijgen in de grote vakantie. Toen ze dus weg waren heb ik in plaats van 5 uur met een tandenborstel bezig te zijn 5 minuten er met een hogedrukreiniger opgezeten. Met het gedacht van: proper zal het zijn, en als het kapot gaat koop ik wel een nieuw van 10 euro.
Is wel gelukt dan om je even van achter die pc weg te krijgen, aangezien je het toetsenbord een paar dagen hebt laten drogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Alex) schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:51:
[...]

Idem - ik doe al jaren met hetzelfde model (Microsoft Wired 600) toetsenbord van 20 euro en heb een voorraad liggen mochten ze een keer uit de schappen verdwijnen. Hetzelfde geld voor de muis, al jaren dezelfde Logitech M500s muis. No way dat ik 100 euros voor een luidruchtig toetenboard zonder alle nuttige toetsen ga betalen :P - waar je ook nog eens keihard op moet rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik gebruik al jaren (jaarlijks) een pricewatch: Dell KB522 (Qwerty US)

Klein setje aan multimedia toetsen en ingebouwde USB hub. Paar tientjes kost dat ding.

Mocht iemand hem op het werk een keer "lenen" dan is er nog geen man overboord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:55:
Ik gebruik al jaren (jaarlijks) een pricewatch: Dell KB522 (Qwerty US)

Klein setje aan multimedia toetsen en ingebouwde USB hub. Paar tientjes kost dat ding.

Mocht iemand hem op het werk een keer "lenen" dan is er nog geen man overboord.
Hier ook een verknochte KB522 gebruiker :)

Thanks voor de tip! In 7 jaar tijd nooit opgevallen dat er een USB hub in zit en ik kom regelmatig een poortje te kort :p

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
De Ducky met MX Brown is binnen. Tikt veel lekkerder, maar dit toetsenbord heeft als nadeel dat hij behoorlijk hoog is, wat de ergonomie niet ten goede komt. Misschien moet ik wel een Leopold met Brown switches 8)7

Of een low profile mechanisch toetsenbord. Down the rabbit hole I go. Of ermee kappen en gewoon weer een simpele Logitech gebruiken. Dit is echt weer zo'n typische tijdelijke obsessie van mij.

Weet niet of dat een programmeursdingetje is, of gewoon aan mij ligt _O-

PS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qFA_2iLNxOzTk_Eyr2z076Ap00=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iopawfTzTqpI206aYj5hfud.jpg?f=fotoalbum_medium

Leopold met Silent Red links, Ducky met Brown rechts. De Ducky voelt fijner om op te typen voor mij, maar die extra hoogte is irritant. En gaan klooien met een polssteun heb ik geen zin in. Het is een zelf gecreëerd probleem in principe.

Hoogtes van de toetsen t.o.v. het bureau:

Ducky One 2 RGB TKL (MX Brown): 28mm t/m 38mm
Leopold 750 TKL (MX Silent Red): 25mm t/m 35mm
Logitech Deluxe 250 (rubber dome): 25mm t/m 32mm

De Leopold is bijna hetzelfde als mijn oude Logitech toetsenbord, alleen dan dat hij wat schuiner is. Maar hij begint iig op dezelfde hoogte.

Ach ja, jammer dat de winkels gesloten zijn, anders had ik het personeel bij Informatique een middagje kunnen vervelen met mijn aanwezigheid :+ Hadden ze alle TKL toetsenborden van stal kunnen halen voor me en had ik ze allemaal even uit kunnen proberen.

PPS
Het verschil in travel tussen een Silent Red en een Brown is overigens maar 0.3mm. Dus die 3mm verschil ligt toch echt aan het ontwerp van de Ducky denk ik. Hmm.

Update
Ik heb het grote topic gevonden :)

Lethalis in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

[ Voor 65% gewijzigd door Lethalis op 24-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik blijf me toch verbazen aan Github Copilot.
Dat is gewoon intellisense on steroids :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
whoami schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:59:
Echt? Ik ben het ook aan het testen maar ik vind de suggesties echt totaal idioot. Alsof er een lorem ipsum generator gebruikt wordt maar dan toevallig in een taal die je programmeert.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

whoami schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:59:
Vraag GitHub Copilot eens om gegeven drie rotatiehoeken een rotatiematrix op te stellen? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
armageddon_2k1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:40:
[...]

Echt? Ik ben het ook aan het testen maar ik vind de suggesties echt totaal idioot. Alsof er een lorem ipsum generator gebruikt wordt maar dan toevallig in een taal die je programmeert.
Ik was even een aantal SQL statements aan het scripten voor een paar tabellen aan te maken in een relationele DB. Foreign Key statements werden gewoon correct voorgesteld.

Op een andere keer was ik een Powershell script aan het maken waarbij ik gegevens uit 2 CSV files wou combineren. Ik had wat commentaar geschreven wat ik wou doen, en de code werd correct voorgesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind Natural Language Processing best interessant om af en toe over te lezen, maar tegelijk voelt het alsof het nog zo ontzettend in de kinderschoenen staat. Zoals dat sentimentanalyse, lachwekkend gewoon.

Als er een reactie is à la "Al mijn bugs zijn opgelost door deze library", dan telt dat als negatieve score voor de populariteit van de betreffende library, want het woord "bugs" staat erin.

Of het programmeren van tests middels talen als gherkin/cucumber. "Want dan kan een gebruiker requirements intikken, en kan het framework dit vertalen naar uitvoerbare tests". Misschien is het gewoon niet relevant voor het soort software dat ik schrijf, misschien weet ik er niet genoeg van af, waarschijnlijk een combinatie daarvan, maar ik heb het nog nooit zien werken in grotere voorbeelden dan het "ik wil geld opnemen bij de pinautomaat"-verhaal, en met alle randvoorwaarden en testinput genoemd, wordt dat ook al een onleesbaar verhaal van minstens een A4'tje.

Het niveau van AI-gegenereerde code ontstijgt in mijn ervaring dat niveau ook niet. Leuk als je mapping-code aan het schrijven, zoals "output.Bar = input.Bar", en dat dan hetzelfde wordt voorgesteld voor alle overige properties. Tot hij geen match meer kan vinden, of na drie properties vindt dat 'ie genoeg heeft gehad en willekeurige andere code gaat voorstellen, of doodleuk opnieuw begint.

Ik denk dat het meer zin heeft om zo'n tool tijdens het bouwen ervan expliciet te vertellen wát "mapping-cod" inhoudt, namelijk alle proporties van links invullen naar rechts, en daarna de niet-gematchte properties dumpen met een "TODO". In plaats van zo'n tool miljarden regels code te voeren en te hopen dat hij het op een gegeven moment zelf het patroon herkent. Natuurlijk moet je dat dan doen voor de honderden duizenden patronen die er zijn, dus dan heb je een nieuw probleem...

Maar nogmaals, waarschijnlijk stamt mijn onbegrip uit een gebrek aan kennis. Ik rapporteer slechts wat ik observeer, namelijk dat die 80% van het werk die de AI doet, 80% van mijn aandacht kost om te controleren en corrigeren, en dan typ ik het net zo lief helemaal zelf, direct in de doeltaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

CodeCaster schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:08:
Maar nogmaals, waarschijnlijk stamt mijn onbegrip uit een gebrek aan kennis. Ik rapporteer slechts wat ik observeer, namelijk dat die 80% van het werk die de AI doet, 80% van mijn aandacht kost om te controleren en corrigeren, en dan typ ik het net zo lief helemaal zelf, direct in de doeltaal.
Heb er ook een bloedhekel aan als IDEs en Query builders denken beter te weten wat ik wil. Heb liever dat ze niets doen, bespaart mij frustraties en aandachtsverlies (daarom dat ik ook met een vanilla vim zit als editor :+ ).

Iemand koffie trouwens? Geen vakantie nemen tussen kerst en oudjaar was achteraf gezien niet zo'n strak plan dus ik kan de koffie wel gebruiken :P
Afbeeldingslocatie: https://media.gifs.nl/koffie-gifs-CXRbMN.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:21
Koffie? lekker.
Ik heb ook geen "vrij" op dit moment. Wel lekker rustig zo in je eentje.

[ Voor 65% gewijzigd door hackerhater op 27-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

hackerhater schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:27:
Koffie? lekker.
Ik heb ook geen "vrij" op dit moment. Wel lekker rustig zo in je eentje.
Ik deze week ook aan het werk. Heel onwerkelijk (Ba Dum Tish :+ ), geen meetings, geen standups, geen belletjes, geen berichtjes, geen emails.

Eindelijk een beetje meters maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
We kunnen weer :(

Was de KVK zo stom toch nog niet door alles uit te zetten.

edit: dat was alleen met kerst

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 28-12-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
GrooV schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:33:
We kunnen weer :(

[Twitter]

Was de KVK zo stom toch nog niet door alles uit te zetten.

edit: dat was alleen met kerst
Gelukkig heb ik lekker twee weken vrij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
[...]
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik een waardige opvolger vond van de Logitech UltraX, en nadat ik die gevonden had ik in de Cherry Stream 3.0, hebben ze die vervolgens weer verkracht met de 2019 versie.

Ik typ nu op een Cherry KC 6000 Slim, die is dan wel weer fijn.
Wta baalde ik toen ik merkte dat die 2019 versie gewoon ruk is tov de oude...heeft die KC 6000 wel vergelijkbare toetsen als de oude Stream 3?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:26:
[...]

Wta baalde ik toen ik merkte dat die 2019 versie gewoon ruk is tov de oude...heeft die KC 6000 wel vergelijkbare toetsen als de oude Stream 3?
Het zijn niet de typische toetsen die ie bij een scissor switch tobo ziet, elke toets heeft zijn eigen uitsnede in de body. Een beetje zoals het apple toetsenbord. Het typt heerlijk imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZScMAxTXLtnko7-jW-K4DRg5iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRZIQuQL1dCPB948QLfrFHBz.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik wel een beetje aan moest wennen is het feit dat de F-toetsen niet meer per 4 zijn gegroepeerd (de F7 of F11 was af en toe lastig te vinden in Visual Studio :P), en dat er een extra backspace zit op de numpad, rechtsbovenaan naast de *; de - schuift 1 naar beneden en de + heeft geen dubbele hoogte.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koenvh schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:58:
[...]

Oon schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:21:
[...]

Toevallig vandaag ook eens naar gekeken, blijkt dat ze een tijd geleden hun hele API hebben omgegooid en dus de Home Assistant plugin die er voor was niet meer werkt: https://github.com/jessev...ant-greenchoice/issues/31

Ik update nu handmatig de informatie, maar dan moet je dat ieder half jaar precies op de juiste minuut van de dag gaan doen. Toch maar eens kijken of ik met de link van @Koenvh de plugin werkend kan krijgen
Vandaag de eerste release van mijn plugin / custom component gemaakt :*)
Greenchoice Variable Tariffs Sensor for Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Matis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:54:
[...]

[...]

Vandaag de eerste release van mijn plugin / custom component gemaakt :*)
Greenchoice Variable Tariffs Sensor for Home Assistant
Goed bezig. Ik heb er ook een gemaakt voor de variabele tarieven van Essent, maar die is een stuk simpeler, en zonder config (dus niet echt publiceerbaar) :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koenvh schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:54:
Goed bezig. Ik heb er ook een gemaakt voor de variabele tarieven van Essent, maar die is een stuk simpeler, en zonder config (dus niet echt publiceerbaar) :)
Het was een kleine moeite om het configureerbaar te maken.

Works for me, en als iemand anders het kan gebruiken is dat mooi meegenomen.

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Laatste werkdag van het jaar voor mij. :) Wat zoveel betekent als dat ik de minder leuke taakjes in de sprint nog moet afwerken (ui!stelgedrag enzo) ;( Ondertussen dus al aan de 4de tas koffie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STUUTR6ZJlAh78VKvwaFp0EMkHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sYR1wfv8M7DeTCUmrKcagxFf.gif?f=user_large

• Lethalis
  • Niet online
-DarkShadow- schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:01:
[...]
Hier ook een verknochte KB522 gebruiker :)
Ik snap echt niet hoe jullie met dat onding kunnen werken. Ik heb er voor de lol eentje besteld, omdat hij ook wat positieve reviews had. Maar mijn God wat een drama is dat. Of ik moet echt een maandagochtend model hebben.

Sommige toetsen gaan stroef, andere weer niet.

Mijn oude Logitech Deluxe 250 toetsenbord (ook rubber dome, ook goedkoop) voelde iig op alle toetsen hetzelfde aan en de toetsen gaan ook soepel.

Ik zal trouwens niet beweren dat mechanische toetsenborden de oplossing voor alles zijn. Want ik ben er zelf nog steeds niet uit. Ik vind ze namelijk toch nog iets te hoog en dat is niet ergonomisch.

Wellicht moet ik mezelf (met frisse tegenzin) gaan aanleren om toch met platte toetsenborden te werken. Collega van mij heeft een Cherry KC6000 Slim en die tikt - voor een plat toetsenbord - wel okee. Dus dat ga ik ook even proberen.

Met mechanische toetsenborden moet ik iig er opletten dat ik mijn polsen niet teveel op het bureau laat rusten (i.v.m. carpaal tunnel issues). Bij een plat toetsenbord is dat minder een issue.

Blijft alleen spannend qua aanslag :) Kans bestaat dat zo'n chicklet toetsenbord bij mij binnen 6 maanden stuk is. We gaan het zien.

PS
Ik wou dat ik van die oude Logitech toetsenborden een paar extra had gekocht 10 jaar geleden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 30-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Lethalis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:12:
[...]

[...]

Ik snap echt niet hoe jullie met dat onding kunnen werken. Ik heb er voor de lol eentje besteld, omdat hij ook wat positieve reviews had. Maar mijn God wat een drama is dat. Of ik moet echt een maandagochtend model hebben.

Sommige toetsen gaan stroef, andere weer niet.

Mijn oude Logitech Deluxe 250 toetsenbord (ook rubber dome, ook goedkoop) voelde iig op alle toetsen hetzelfde aan en de toetsen gaan ook soepel.

Ik zal trouwens niet beweren dat mechanische toetsenborden de oplossing voor alles zijn. Want ik ben er zelf nog steeds niet uit. Ik vind ze namelijk toch nog iets te hoog en dat is niet ergonomisch.

Wellicht moet ik mezelf (met frisse tegenzin) gaan aanleren om toch met platte toetsenborden te werken. Collega van mij heeft een Cherry KC6000 Slim en die tikt - voor een plat toetsenbord - wel okee. Dus dat ga ik ook even proberen.

Met mechanische toetsenborden moet ik iig er opletten dat ik mijn polsen niet teveel op het bureau laat rusten (i.v.m. carpaal tunnel issues). Bij een plat toetsenbord is dat minder een issue.

Blijft alleen spannend qua aanslag :) Kans bestaat dat zo'n chicklet toetsenbord bij mij binnen 6 maanden stuk is. We gaan het zien.

PS
Ik wou dat ik van die oude Logitech toetsenborden een paar extra had gekocht 10 jaar geleden :P
Hoe groot is je toetsenborden verzameling / kerkhof onderhand wel niet ?

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:10:
[...]

Hoe groot is je toetsenborden verzameling / kerkhof onderhand wel niet ?
Ik stuur ook dingen terug, dus dat scheelt :P

Enige toetsenbord dat ik tot nu toe gehouden heb, is de Leopold. Die zou eigenlijk ook terug moeten, omdat ik de Silent Red switches niet geweldig vind, maar is van alle toetsenborden tot nu toe nog steeds het beste. En ik blijf het een mooi ding vinden.

Maar de rest gaat tot nu toe allemaal retour.

Kijk, als de winkels gewoon geopend waren geweest dan was ik naar Informatique gereden en had ik ze allemaal uit kunnen proberen.

Dit is allemaal begonnen met 1 toetsenbord dat kuren begon te vertonen na ruim 10 jaar gebruik. Maar ja, dat heb ik weer. Ik ben dan zo gewend aan een bepaald product, dat als ik niet exact hetzelfde terug kan krijgen, ik wel 100 verschillende nieuwe dingen uitprobeer voordat ik weer comfortabel ermee ben.

Dat heb ik ook altijd met kleding. Tegen de tijd dat ik een keer goede schoenen heb gevonden, kan ik eigenlijk meteen een paar extra kopen... want anders krijg ik daarmee dus hetzelfde als wat nu met de toetsenborden gebeurt. Soms bestel ik dan wel 10 paar schoenen en uiteindelijk hou ik dus maar 1 paar (en daar loop ik dan op tot ze uit elkaar vallen).

Ik ben bestwel een zeikerd met dit soort dingen. Het moet allemaal goed voelen, anders blijf ik ermee klooien. Ik heb hier ook 3 verschillende desk mats liggen. Grappige daarvan is dat de goedkoopste (Logitech dingetje van 15 euro) het prettigste aanvoelt _O- Dus de duurdere zooi van kunstleer en ook een stinkende gaming muismat (van Corsair, koop hem niet) kunnen weer retour.

Blijf zo nog wel even bezig. Maar uiteindelijk... ;)

Het is eigenlijk net zoals op kantoor. Als de werkgever vraagt "is het al af?" dan krijgt hij meestal te horen "nog niet, maar het wordt wel heel mooi" _O-

• Koenvh

Koenvh

Matis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:14:
[...]

Het was een kleine moeite om het configureerbaar te maken.

Works for me, en als iemand anders het kan gebruiken is dat mooi meegenomen.
In YAML of ook met config flow? Want dat laatste vond ik namelijk toch wel wat werk O-)

🠕 This side up

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koenvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:17:
In YAML of ook met config flow? Want dat laatste vond ik namelijk toch wel wat werk O-)
YAML voor nu. Flow vond ik toch wat te veel van het goede.

Aangezien het ook niet in de officiële repo van HA zit, moet je sowieso in de YAML aan de gang.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Afbeeldingslocatie: https://www.animaatjes.nl/plaatjes/g/gelukkig-nieuwjaar/animaatjes-gelukkignieuwjaar-827597.gif

Is dat tegenwoordig al retro? :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
Mijn god, kan het nog erger qua gifs? :+

Gelukkig nieuwjaar aan iedereen trouwens :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

azerty schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:44:
Mijn god, kan het nog erger qua gifs? :+

Gelukkig nieuwjaar aan iedereen trouwens :p
Afbeeldingslocatie: https://www.animaatjes.nl/plaatjes/n/nieuwjaar/HappyNYc.gif

Ja :P Hier is meer te vinden: https://www.animaatjes.nl/zoeken/plaatjes/nieuwjaar

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 01-01-2022 00:47 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:17
@Lethalis ik heb precies om het door jou beschreven probleem toen twee keer de pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch) gekocht. Dan kan ik wel even door zeg maar. Jammer genoeg niet meer te koop, maar geeft wel aan dat toetsenborden met een degelijke palm rests wel (hebben) bestaan.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 01:12:
@Lethalis ik heb precies om het door jou beschreven probleem toen twee keer de pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch) gekocht. Dan kan ik wel even door zeg maar. Jammer genoeg niet meer te koop, maar geeft wel aan dat toetsenborden met een degelijke palm rests wel (hebben) bestaan.
Er zijn op zich genoeg polssteunen te koop. Probleem is alleen dat ik dan eigenlijk mijn hele bureau moet verbouwen / vervangen. Ik moet het dan lager zetten, zodat mijn armen een hoek van 90 graden kunnen maken terwijl zo'n toetsenbord en polssteun op het bureau staan.

Momenteel gaat dat niet lekker, omdat er een metalen rand van 5cm onder het bureau zit die tegen mijn benen drukt.

Nu is mijn bureau al 20 jaar oud, dus misschien wordt het ook eens tijd. Zeker nu thuiswerken min of meer "standaard" erbij hoort.

Een bureaustoel met lendensteun zou ook niet verkeerd zijn.

PS
Eigenlijk moet ik gewoon weer gaan sporten... toen ik jaren geleden nog aan fitness deed, maakte het allemaal veel minder uit. Ik kreeg minder snel last van dingen destijds.

Alleen zonder begeleiding / sportschool lukt het me niet goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 01-01-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Dooie boel hier. Allemaal nog aan het bijkomen van oud en nieuw? :+

Niet dat ik de komende week veel nuttigs ga doen. Weer weekje vakantie. Ik moet toch al die dagen een beetje opmaken die ik de hele tijd (onbewust) heb opgespaard.

Ik zit r/desksetup te browsen, inspiratie op te doen hoe ik mijn thuiswerk plek kan verbeteren. Eigenlijk moet ik ook in en rondom het huis nog wat dingen fixen, maar dat roep ik al een tijdje.

Ach, van "daar heb ik nooit tijd voor" naar "ik heb nu tijd, maar gewoon geen zin" :$ Van de categorie "het lampje van de oven brandt niet meer" /care _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Lethalis schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:59:
Niet dat ik de komende week veel nuttigs ga doen. Weer weekje vakantie. Ik moet toch al die dagen een beetje opmaken die ik de hele tijd (onbewust) heb opgespaard.

Ik zit r/desksetup te browsen, inspiratie op te doen hoe ik mijn thuiswerk plek kan verbeteren. Eigenlijk moet ik ook in en rondom het huis nog wat dingen fixen, maar dat roep ik al een tijdje.
Ik ga morgen weer beginnen na 3 weken vakantie gehad te hebben (ik neem altijd met kerst lang vakantie, met de zomervakantie doe ik niks).
In deze periode druk bezig geweest met mijn thuiswerkplek te verbeteren. Vandaag alleen nog alle kabels wegwerken en dan ben ik mooi opgeschoten (en mijn portemonnee leeg).

Had nog wel thuis wat willen doen, maar helaas zijn de bouwmarkten door de lockdown dicht en wat ik wil hebben moet ik toch ter plekke zien. Oftewel dat komt wel een keertje :)
Oon schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:47:
[...]

[...]

Is hier eigenlijk een topic voor? Lijkt me nu iedereen van thuis werkt steeds relevanter, en ik zoek eigenlijk zelf ook nog wat inspiratie.
Heb van de week mijn monitoren ook maar weer aan een arm gehangen, wat ruimt dat op zeg. En nu hangt mijn portrait 27" in de lucht in plaats van dat hij op het bureau leunt, wat ook veel scheelt qua ergonomie.

Ben wel benieuwd hoe de gemiddelde developer achter z'n bureau zit hier. Veel van die setups die je op Reddit en andere plekken kunt vinden zien er wel leuk uit, maar zijn totaal niet praktisch.
Voor zover ik weet heb ik hier geen topic over gezien eigenlijk :) Wel leuk idee!

Momenteel heb ik mijn 2x 32" schermen nog staan op de LG voet (belachelijk groot zijn die).
Wel aan het kijken naar een monitorenstand, alleen door de kabelgoot onder mijn bureau wordt een "normale" monitorenstand (die met zo'n "oog" aan je bureau zit) wat lastiger. Binnenkort eens met mijn technische vader en/of collega kijken voor oplossing :) (Desnoods zo'n monitorenstand die op je bureau staat en dan je schermen in de lucht houdt)

[ Voor 40% gewijzigd door Ryur op 02-01-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Lethalis schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:59:
Ryur schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:43:
In deze periode druk bezig geweest met mijn thuiswerkplek te verbeteren. Vandaag alleen nog alle kabels wegwerken en dan ben ik mooi opgeschoten (en mijn portemonnee leeg).
Is hier eigenlijk een topic voor? Lijkt me nu iedereen van thuis werkt steeds relevanter, en ik zoek eigenlijk zelf ook nog wat inspiratie.
Heb van de week mijn monitoren ook maar weer aan een arm gehangen, wat ruimt dat op zeg. En nu hangt mijn portrait 27" in de lucht in plaats van dat hij op het bureau leunt, wat ook veel scheelt qua ergonomie.

Ben wel benieuwd hoe de gemiddelde developer achter z'n bureau zit hier. Veel van die setups die je op Reddit en andere plekken kunt vinden zien er wel leuk uit, maar zijn totaal niet praktisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqp3Y_HFeUIGp8DZ6r7EEwiXQs0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsYYHOYEsK9hj0TRCWtOwiIl.jpg?f=fotoalbum_medium

Op dit moment nog wat rommelig :)

Maar wel altijd simpel gehouden. Gewoon 1 24" IPS monitor (1920x1200). Zelfbouw PC onder het bureau (ik werd gek van de gierende laptop fans, ik wil gewoon een stille computer). Sinds kort de desk mat en het TKL toetsenbord, waar ik nog niet 100% zeker over ben, maar aan het uitproberen ben.

De KRK speakers en audio interface is een overblijfsel van mijn gitaar hobby. Ik luister er bijna geen muziek mee, omdat ze eigenlijk te precies zijn. Ik hoor elke kleine tik / oneffenheid in de audio, wat heel vermoeiend luistert. Vandaar ook de JBL head phones.

Misschien doe ik de KRK's binnenkort wel weg en vervang ik ze voor iets dat meer easy listening is. En kleiner :)

Het bureau is al 20 jaar oud. Ik vind de metalen rand eronder irritant, dus ik wil wel weer eens wat anders dat ergonomischer is. Bureaustoel is niet in beeld, maar een Ikea ding. Weliswaar redelijk verstelbaar, maar ook hier wil ik iets beters. Iets dat iig aan de NPR 1813 norm voldoet en een lendensteun heeft.

De ouderwets ogende telefoon die je ziet, is via een VPN verbinding verbonden met de telefooncentrale op mijn werk, zodat ik direct met collega's kan bellen. Dat vinden we prettiger dan beeldbellen via Teams etc _O-

(nadeel daarvan is dat ik hem in de woonkamer moet aansluiten als ik met mijn laptop beneden moet zijn, bijv als er geen oppas is voor mijn dochter... of de trap op moet rennen als ik het vergeten ben :') ).

Kortom... er is nog veel te verbeteren :)

Een monitor arm lijkt me ook wel prettig. En je wil het drama onder het bureau niet zien... aan kabels en andere apparatuur (NAS, switch, etc).

Let ook niet op de stapel boeken op die speaker... mijn boekenkast puilt uit en ik weet niet meer waar ik ze moet laten :+

PS
Dat mijn werkplek op zolder staat, is sowieso onhandig, maar de enige ruimte waar ik plek ervoor heb. Als nu iemand beneden aan de voordeur staat, dan moet ik elke keer de trappen afrennen. Zeker met pakketbezorgers moet ik uitkijken dat ze niet alweer weggaan totdat ik eindelijk beneden ben.

Maar dus ook op die dagen dat er ff geen oppas is, dan heb ik dus niks aan mijn werkplek op zolder en zit ik met mijn laptop beneden aan de eettafel. En dat is meestal niet geweldig voor mijn rug / nek / schouders.

Aan de andere kant zijn er ook dagen dat mijn dochter vriendinnetjes op bezoek heeft en dan ben ik blij dat ik daar zo ver mogelijk vandaan zit _O-

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 02-01-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:43:
[...]
Foto's? :P

Grotere monitoren heb ik een haat / liefdeverhouding mee. Collega heeft een 27" LG scherm met 4K resolutie. Heel mooi bij zijn MacBook, maar zodra hij met oude Windows apps moet werken kan hij nog weleens de pech hebben dat er ergens een postzegel staat :+

In principe zou Windows het op moeten schalen, maar blijkbaar gebeurt dat niet altijd.

Voor de rest vind ik zo'n scherp beeld wel gaaf :)

Maar het neemt allemaal wel veel ruimte in beslag. Op kantoor ook. Het lijkt net alsof we cubicles hebben door al die schermen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 02-01-2022 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Giesber schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:37:
Heb een keer een toetsenbord aardig verneukt door er een grote mok koffie met VEEL melk en suiker (dat was een beetje m'n Red Bull tussen 2002 en 2006 ofzo, daarna afgekickt) overheen te gooien. Eerst aan de slag gegaan met een doekje enzo maar dat werkte voor geen meter. Daarna het ding in de vaatwasser gegooid op een relatief kort/niet heet programma met het idee dat 'ie het waarschijnlijk niet zou overleven. Tot m'n grote verassing werkte dat prima; nog jaren gebruikt.

Disclaimer: geen garanties, don't try this at home, etc.

https://niels.nu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_wjMZV-sKXeutgI4qxXKZ3F0Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Enr1nGhrnLN87UiNDLrj3agV.jpg?f=fotoalbum_large

Zo dus. Excuses voor de onscherpe foto

Hier zit ik dan, 100% thuiswerken. Bureau staat niet tegen de muur, dan kan ik nog een beetje naar buiten kijken. Theoretisch wordt de kamer alleen door mij gebruikt maar in de praktijk is het ook een dump van spullen die in de weg staan. Meestal ligt het bureau ook voller en 1x per maand ruim ik het op, en dan na 2 dagen ziet het er weer zo uit.

Bureau en stoel is van Ikea, net voor de lockdown in maart 2020 opgehaald, daarvoor had ik nog geen bureau en stond hier een oude keukentafel + oude stoel. Ik ben op zich wel tevreden over het Ikeaspul, heb nog geen RSI-achtige klachten gehad.

De schermen zijn van mijn werkgever, eentje moet nog terug wegens defect.

Niet op de foto: een airco, sinds kort. En de oude muziekinstallatie uit de woonkamer staat nu ook in mijn werkkamer. Af en toe oldskool CD's draaien of de radio aan. Voor Spotify heb ik een audiokabel van de laptop naar de versterker liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Goed excuus om ff op te gaan ruimen hier... :D

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hydra schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Goed excuus om ff op te gaan ruimen hier... :D
Ik ben ondertussen hetzelfde aan het doen, straks even kabels opruimen en nog een keer met een doekje over m'n bureau heen voor ik zelf een foto deel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Lethalis schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Foto's? :P

Grotere monitoren heb ik een haat / liefdeverhouding mee. Collega heeft een 27" LG scherm met 4K resolutie. Heel mooi bij zijn MacBook, maar zodra hij met oude Windows apps moet werken kan hij nog weleens de pech hebben dat er ergens een postzegel staat :+
Foto's komen later ;) Nu nog druk bezig met de kabels (moet o.a. een netwerkkabel knippen kwam ik achter).

Ik heb 2x 32" 4k schermen van LG, en ik snap wat je bedoeld. Ben zelf o.a. een Microsoft Business Central/Microsoft Dynamics NAV programmeur en bij 1 klant hebben wij een versie draaien waar ik echt niks kan zien, moet dan echt de resolutie aanpassen van mijn scherm om daarmee te werken!
Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.