De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑬ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Geen teams bij mij, maar oh zo herkenbaar, de loeiende MacBook met video calls. Alleen Zoom ging enigszins goed. Heb onlangs een Apple M1 Pro gekregen en sindsdien kan ik in een video call zitten en ook nog iets in Slack typen en een browser window open hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik ben vandaag voor de eerste keer in net meer dan 2 jaar terug op kantoor bij de klant... Al die tijd al thuisgewerkt en een paar keren op kantoor van het consultancybedrijf geweest. Feels weird man...

Sommige dingen zijn veranderd. Zo komen de Waalse collega's niet meer standaard begroeten met een kus maar doen ze nu ook dat idiote Vlaamse knikje of een veel te vrolijke "bonjour! :w "

Sommige dingen zijn echt nog niet veranderd. Nog altijd het brakke koffiemachien dat "koffie" produceert dat naar slootwater smaakt. Leve een goede thermos van thuis! oOo

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:30
ElkeBxl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:48:
Sommige dingen zijn veranderd. Zo komen de Waalse collega's niet meer standaard begroeten met een kus maar doen ze nu ook dat idiote Vlaamse knikje of een veel te vrolijke "bonjour! :w "
Was dat serieus gebruikelijk bij jullie? Je collega's met een kus begroeten?

Kan mij er zelf niks van voorstellen eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 15:09
Ryur schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:04:
[...]
Zal iets Brussels / Waals zijn, in Vlaanderen alleszins niet gebruikelijk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Zoals @Styxxy zegt, idd een Brussels/Waalse gewoonte. Echt een kenmerkend verschil tussen Vlaamse kantoren en de Brussels/Waalse. Voor corona was ik niet anders gewoon dan al mijn vrienden, collegas en dergelijke met een snelle kus te begroeten. Nu is het zwaaitje, elleboogje, enkeltje, vuistje, ... Soms staat mijn kop er echt niet naar om iemand met een kus te begroeten dus dat is wel leuk nu. Al mis ik het ergens wel...

[ Voor 5% gewijzigd door ElkeBxl op 15-03-2022 09:12 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Ja hier zou dat ook een enkeltje HR zijn :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
RagingPenguin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Dat is gewoon een cultuur verschil tussen Noord en Zuid Europese landen. In het Noorden doen we dan niet, in het Zuiden (waar Frankrijk, en Franstalig België dus ook, bij horen) wel. In Landen als Italië kan het nog veel bonter worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

RagingPenguin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Haha, hier echt niet :D Tenzij je mij ongevraagd zou proberen te muilen ofzo, dan zou ik heel snel bij HR staan voor een klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

ElkeBxl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Haha, hier echt niet :D Tenzij je mij ongevraagd zou proberen te muilen ofzo, dan zou ik heel snel bij HR staan voor een klacht.
Komt gevraagd wel eens voor dan? :> :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Koenvh schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Komt gevraagd wel eens voor dan? :> :P
Nog niet voorgehad... En misschien best om zo te houden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeAddicted
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2022
Voutloos schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:55:
PhpStorm kan inderdaad gewoon met iDeal, is wellicht je belangrijkste stuk software en komt niet eens in de buurt van je koffiekosten. En de helft van de tijd kan je nog met een gratis EAP spelen als het echt moet.
Waar dan? Ik kom zelf echt niet verder op hun website. Help! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
CodeAddicted schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Waar dan? Ik kom zelf echt niet verder op hun website. Help! :D
iDeal kan alleen als je jaarlijks betaald: https://www.jetbrains.com/shop/buy?item=P:N:PS:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeAddicted
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
CodeAddicted schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:40:
Wat vinden jullie daar nou eigenlijk van? Ik zou liever eenmalig 300,- euro willen betalen voor een levenslang geldige licentie dan eindeloos geld aftikken... :X
Ik heb nog een lifetime PHPStorm licentie... voor een versie uit 2012... :X Je kunt je afvragen hoeveel beter je daarmee af zou zijn. Na 3 jaar is zo'n licentie toch praktisch waardeloos (ten minste, aangenomen dat je een beetje bij wilt blijven met wat er nieuw is in je taal/vakgebied), dus kost het dan net zo goed 100 euro per jaar.

Overigens was die lifetime license in 2012 nog iets van 90 euro als ik me goed herinner, dus het is wel degelijk duurder geworden. Maar ik neem ff aan dat de discussie niet ging over "het moet goedkoper" maar om het licentiemodel an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In 2012 heb ik nog eens 28 euro betaald voor PHPStorm, dat was op 21 december met de sale vanwege het eindigen van de wereld omdat de Maya-calender zou ophouden :P

En ik denk inderdaad dat ik tegenwoordig maar weinig zou hebben aan een versie van PHPStorm uit 2013. PHP 7 was nog niet uit, en zowel PHP 7 als 8 maken het leven van de programmeur toch wel een stuk leuker. Tegenwoordig tik ik het meeste van mijn PHP-code gewoon in IntelliJ, die biedt mij wel voldoende meerwaarde over PHPStorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Kalentum schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:30:
Geen teams bij mij, maar oh zo herkenbaar, de loeiende MacBook met video calls. Alleen Zoom ging enigszins goed. Heb onlangs een Apple M1 Pro gekregen en sindsdien kan ik in een video call zitten en ook nog iets in Slack typen en een browser window open hebben
Ja, bizar he? In mijn oude 2015 MacBook Pro ging ook iedere keer de afterburner aan als ik in een teams call zit.

Enige nadeel van de Apple M1 Pro is dat de videocamera veel beter is. Valt wel erg op dat ik oud begin te worden nu... :P

https://niels.nu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Ja, bizar he? In mijn oude 2015 MacBook Pro ging ook iedere keer de afterburner aan als ik in een teams call zit.

Enige nadeel van de Apple M1 Pro is dat de videocamera veel beter is. Valt wel erg op dat ik oud begin te worden nu... :P
Wacht... Doe jij dan geen papieren zak over je hoofd :+

Overigens ben ik heel blij met NVIDIA Broadcast. Die heeft namelijk goeie achtergrondverwijdering (beter dan wat in de andere tools zit). Verder gebruik ik soms ook OBS als camera (volgens mij kan dat ook op Mac) zodat ik soms een filmpje kan opzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nCitZgWiIhEox1BjTU8agT4OVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/06XU4CxidsuUtNEa2JzTpTzo.png?f=fotoalbum_large

Ik zie ook dat je de resolutie kan aanpassen :)

Qua filmpjes mag je aan dit soort dingen denken, maar dan live tijdens een vergadering. Dan was de eerste 5 minuten van het "achtergrond" filmpje gewoon de normale achtergrond en dan dook ik vervolgens op.

[ Voor 6% gewijzigd door DevWouter op 16-03-2022 13:39 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

DevWouter schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Wacht... Doe jij dan geen papieren zak over je hoofd :+

Overigens ben ik heel blij met NVIDIA Broadcast. Die heeft namelijk goeie achtergrondverwijdering (beter dan wat in de andere tools zit). Verder gebruik ik soms ook OBS als camera (volgens mij kan dat ook op Mac) zodat ik soms een filmpje kan opzetten.

[Afbeelding]

Ik zie ook dat je de resolutie kan aanpassen :)

Qua filmpjes mag je aan dit soort dingen denken, maar dan live tijdens een vergadering. Dan was de eerste 5 minuten van het "achtergrond" filmpje gewoon de normale achtergrond en dan dook ik vervolgens op.

[YouTube: [Humor] Mezelf lastig vallen]
[YouTube: [Humor] Aanslag op mezelf]
Ik heb 3-4 koffiemokken die ik gebruik, wil nog een keer voor iedere mok een filmpje opnemen dat ik mezelf koffie breng, en dan met OBS tijdens een meeting dat filmpje afspelen en daarna uit diezelfde mok koffie drinken.
Of een blaadje uit de printer halen, of op de bank gaan liggen voor een dutje..

Eindeloze mogelijkheden, maar ben sowieso al benieuwd of het mijn collega's zou opvallen. Er zijn er nu na bijna twee maanden nog steeds die verbaasd reageren als ik zeg dat mijn achtergrond gewoon een opgeruimde foto van mijn kantoor is. Als ik die uit zou zetten zouden ze schrikken want het is hier een grote bende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb nvidia broadcast een tijdje gehad, maar op 1 of andere manier zat daar een bug in waardoor na een tijdje mijn microfoon niet meer werkte en alleen maar ruis gaf. Toen heb ik het er maar af gegooid. Op de momenten dat het wel werkte, werkte het uitstekend. Ik kon gewoon in een meeting zitten terwijl er in de kamer werd gestofzuigd en niemand in de call had er last van.

Toen ik het nog wel had heb ik idd icm ODB even een filmpje gemaakt waarbij ik mezelf koffie bracht ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Oon schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Ik heb 3-4 koffiemokken die ik gebruik, wil nog een keer voor iedere mok een filmpje opnemen dat ik mezelf koffie breng, en dan met OBS tijdens een meeting dat filmpje afspelen en daarna uit diezelfde mok koffie drinken.
Of een blaadje uit de printer halen, of op de bank gaan liggen voor een dutje..

Eindeloze mogelijkheden, maar ben sowieso al benieuwd of het mijn collega's zou opvallen. Er zijn er nu na bijna twee maanden nog steeds die verbaasd reageren als ik zeg dat mijn achtergrond gewoon een opgeruimde foto van mijn kantoor is. Als ik die uit zou zetten zouden ze schrikken want het is hier een grote bende..
Ooh... Dat zijn leuke ideeën en makkelijk uit te voeren, daar had ik nog niet eens aangedacht.
En mijn ervaring is dat het niet alle collega's het opvalt, maar de paar die het wel doen liggen dan in een deuk.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Janoz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:42:
Ik heb nvidia broadcast een tijdje gehad, maar op 1 of andere manier zat daar een bug in waardoor na een tijdje mijn microfoon niet meer werkte en alleen maar ruis gaf. Toen heb ik het er maar af gegooid. Op de momenten dat het wel werkte, werkte het uitstekend. Ik kon gewoon in een meeting zitten terwijl er in de kamer werd gestofzuigd en niemand in de call had er last van.

Toen ik het nog wel had heb ik idd icm ODB even een filmpje gemaakt waarbij ik mezelf koffie bracht ;)
Geen idee, ik gebruik nooit de mic en speakers van NVidia Broadcast. Overigens is de noise canceling in zowel Teams als Zoom verdomd goed op `high` zeker omdat mijn mic (Yeti Blue) verdomd gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar de handige feature van php storm indexing on window focus uit gezet. Dat duurde me toch 10 seconden te Lang voordat het venster weer responsive wordt. Zal wel komen door de vele bestanden maarja elke keer alles indexen, beetje te zot voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
DevWouter schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:47:
[...]

En mijn ervaring is dat het niet alle collega's het opvalt, maar de paar die het wel doen liggen dan in een deuk.
Niet iedereen kijkt ook (constant) naar de videovergadering. Ik heb het zelf vaak gewoon geminimaliseerd staan, vooral bij langere vergaderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

ElkeBxl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Zoals @Styxxy zegt, idd een Brussels/Waalse gewoonte. Echt een kenmerkend verschil tussen Vlaamse kantoren en de Brussels/Waalse. Voor corona was ik niet anders gewoon dan al mijn vrienden, collegas en dergelijke met een snelle kus te begroeten. Nu is het zwaaitje, elleboogje, enkeltje, vuistje, ... Soms staat mijn kop er echt niet naar om iemand met een kus te begroeten dus dat is wel leuk nu. Al mis ik het ergens wel...
Ik ga zowaar de awkwardness die daar door ontstaat nog missen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Ghehe schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:29:
[...]
:(:) :> :> :> , we blijven natuurlijk wel :)F.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo. * .oisyn gaat na 17,5 jaar bij dezelfde werkgever een keertje wat anders doen :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:28:
Zo. * .oisyn gaat na 17,5 jaar bij dezelfde werkgever een keertje wat anders doen :Y)
Wow. Gefeliciteerd!

Wat ga je nu doen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Janoz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:42:
Ik kon gewoon in een meeting zitten terwijl er in de kamer werd gestofzuigd en niemand in de call had er last van.
Ja dat heet de mute knop O-)
DevWouter schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Geen idee, ik gebruik nooit de mic en speakers van NVidia Broadcast. Overigens is de noise canceling in zowel Teams als Zoom verdomd goed op `high` zeker omdat mijn mic (Yeti Blue) verdomd gevoelig is.
Ik hoop dat je niet écht cancelling bedoeld, anders zitten je collega's met het antigeluid opgescheept 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Wow. Gefliciteerd!

Wat ga je nu doen?
Ik ga voor @PrisonerOfPain werken. In.....

... Rust

Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/FbfNWx3LPoy2I/giphy.gif?cid=ecf05e477i8j89ys62wcgmizakqg8o7035vxama5qvzpbbpv&rid=giphy.gif&ct=g

*TANG TANG TAAAAANG*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:28:
Gefeliciteerd! Hoe heb je dat volgehouden?

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 17-03-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:35:
[...]

... Rust

[Afbeelding]

*TANG TANG TAAAAANG*
Mooi, mooi. Ik had z'n bedrijfje al gezien, maar helaas heb ik niet de 1337-C++/Rust skills die jullie hebben. Heb wel tijdens mijn studie handmatig quaternions gedaan, dat dan weer wel dus kwa linalg zit ik wel goed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-03-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Mooi, mooi. Ik had z'n bedrijfje al gezien, maar helaas heb ik niet de 1337-C++/Rust skills die jullie hebben.
Ik heb ook nog nooit een letter Rust getypt, dus ik ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De botte bijl werkt, maar het is handiger wanneer men mij juist nog wel kan horen. Dat werkte met dat Nvidia ding wonderbaarlijk voortreffelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Dat hoeft geen probleem te zijn:
https://github.com/mystor/rust-cpp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
let name = std::ffi::CString::new("World").unwrap();
let name_ptr = name.as_ptr();
let r = unsafe {
    cpp!([name_ptr as "const char *"] -> u32 as "int32_t" {
        std::cout << "Hello, " << name_ptr << std::endl;
        return 42;
    })
};
assert_eq!(r, 42)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Janoz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:38:
[...]

De botte bijl werkt, maar het is handiger wanneer men mij juist nog wel kan horen. Dat werkte met dat Nvidia ding wonderbaarlijk voortreffelijk.
Ik gebruik Broadcast eigenlijk alleen voor mijn eigen camera feed en de voice van anderen. Mijn mic gaat er niet doorheen, maar ik gebruik een headset en daar hoor ik alleen maar lovende reacties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Net C++, maar dan rust-iger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach ik kan op mijn ouwe dag wel een beetje extra Rust gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Gefeliciteerd! Hoe heb je dat volgehouden?
Is dat moeilijk dan? Ik zou het niet weten, ik heb in mijn hele professionele leven maar 1 werkgever gehad :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@.oisyn en @Hipska, bij Linus hebben ze hem eens uitgeprobeert

YouTube: This AI actually WORKS!!! - NVIDIA RTX Voice

Ik heb zelf verder ook gewoon een headset (G935), maar toevallig vandaag besloten die terug te sturen. Deze week had hij ineens kuren. Ding valt uit zodra ik de microfoon unmute.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:43:
[...]
Is dat moeilijk dan? Ik zou het niet weten, ik heb in mijn hele professionele leven maar 1 werkgever gehad :Y)
Naja, voor mij wel in ieder geval. Na 3 jaar begint het te kriebelen en na 4 jaar ben ik weg (tot nu toe in ieder geval). Al zal dat voornamelijk met doorgroeimogelijkheden te maken hebben. Projecten zit ik vaak ook niet langer dan anderhalf jaar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Naja, voor mij wel in ieder geval. Na 3 jaar begint het te kriebelen en na 4 jaar ben ik weg (tot nu toe in ieder geval). Al zal dat voornamelijk met doorgroeimogelijkheden te maken hebben. Projecten zit ik vaak ook niet langer dan anderhalf jaar op.
Tja ik heb ooit een stuk van de engine die we destijds gebruikten from scratch geschreven en iets van 15 jaar lang gemaintained :). Daar moest ik sowieso al afscheid van nemen toen we werden overgenomen door Playstation Studios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
[...]

... Rust

[Afbeelding]

*TANG TANG TAAAAANG*
Welkom aan boord 8) Wij leren je wel Rust, goedschiks of kwaadschiks :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
armageddon_2k1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Dat hoeft geen probleem te zijn:
https://github.com/mystor/rust-cpp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
let name = std::ffi::CString::new("World").unwrap();
let name_ptr = name.as_ptr();
let r = unsafe {
    cpp!([name_ptr as "const char *"] -> u32 as "int32_t" {
        std::cout << "Hello, " << name_ptr << std::endl;
        return 42;
    })
};
assert_eq!(r, 42)
code:
1
2
3
fn main() { unsafe {
 /// code go brrrrr
}}

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb net een Pull Request aangemaakt op Github. Maar verder ...

https://www.githubstatus.com :/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG1adHTL4hrOEIAFUVNNfo6J8m8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ydUMgJNcQGBQi2TkvZV5edH9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Kalentum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:45:
Ik heb net een Pull Request aangemaakt op Github. Maar verder ...

https://www.githubstatus.com :/
Ja hoor, maak het maar weer stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ThomasG schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:30:
[...]
Dat is gewoon een cultuur verschil tussen Noord en Zuid Europese landen. In het Noorden doen we dan niet, in het Zuiden (waar Frankrijk, en Franstalig België dus ook, bij horen) wel. In Landen als Italië kan het nog veel bonter worden :o
Daar ga je even met 10 man de WC in of wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:30
Hoezo geen candles bij het programmeren?
Ik heb hier vaak Yankee Candles aanstaan.

Oftewel ben ik ineens een Demon Summoner geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Hoezo geen candles bij het programmeren?
Ik heb hier vaak Yankee Candles aanstaan.

Oftewel ben ik ineens een Demon Summoner geworden?
Af en toe eens een geurkaarsje kan het zoveel gezelliger maken in de werkomgeving! Ik doe het ook! :)
Ghehe schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Als we mekaar ooit zouden tegenkomen zullen we dat onnozel dansje van enkeltje, elleboogje, vuistje, whatever doen, deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
[...]

... Rust

[Afbeelding]

*TANG TANG TAAAAANG*
De wonderen zijn de wereld nog niet uit :) Gefeliciteerd!

Rust gaat bevallen, daar twijfel ik niet aan. Eerst even (kort) vechten met de borrow checker...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
farlane schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:50:
[...]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit :) Gefeliciteerd!

Rust gaat bevallen, daar twijfel ik niet aan. Eerst even (kort) vechten met de borrow checker...
Iedereen hier heeft eigenlijk een C++ achtergrond, dus het is inderdaad even wennen, maar goed, daar komt 'ie nog wel achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:10
Ik merk dat ik heel erg tegen Java aanschop omdat ik het ecosysteem van tooling ervan helemaal niet snap. Momenteel ben ik bezig met Maven en revapi-maven-plugin, een of andere manier wilt hij het maar niet doen bij mij.

Ook helpt het niet als een guide zegt van, ram deze config erin en het zou moeten werken. Misschien na de lunch even een topic voor aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik ben Java dev @P-Storm. Als je vragen hebt; shoot. Maven is wel een must-learn in Java land en het is ook helemaal niet zo complex. Ik vermoed dat je probleem vooral bij die plugin zit, en die ken ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 21:10
Ik heb inderdaad de plugin ertussen uit gegooid, en met een lokale repository clean en version toevoegen aan de dependencies deed hij in ieder geval builden, behalve 1 dependencies. In Intellij een invalidate caches loste dat op.

De reden waarom ik die maven plugin wou gebruiken is het automagische version weg kunnen laten in de pom.xml file.

Dadelijk wordt het kijken hoe ik een runnable jar kan maken. Ik mis een goede guide hoe een pom.xml file eruit moet zien.

offtopic:
Ik wou dit niet een verkapte ik heb hulp nodig post maken, dus het is meer een rant geworden, O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

P-Storm schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:55:
offtopic:
Ik wou dit niet een verkapte ik heb hulp nodig post maken, dus het is meer een rant geworden, O-)
Iedereen weet toch dat dat de manier is om hier hulp te krijgen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Laatst opende ik een project bij mijn werk en die had een ant.xml file. Die heb ik dus maar snel weer gesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:33:
Laatst opende ik een project bij mijn werk en die had een ant.xml file. Die heb ik dus maar snel weer gesloten....
Het legacy systeem dat ik op dit moment compleet aan het herontwerpen / -ontwikkelen ben gebruikt inderdaad ook nog gewoon hoofdzakelijk ant. Waarom zou je ook moeite steken in ooit eens iets upgraden of nieuwe tooling gebruiken?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Ja, xml is echt kut. Weg met die source code, prutsers!

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Het is gewoon om te zorgen dat lastige developers met meningen niet bij je blijven werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, dan .NET.

Vroegâh downloadde je je dependencies naar een version-controlled lib-folder, en liet die tijdens de build naar de output kopiëren. Deze kopieerslag werd in het projectbestand genoteerd. Uiteraard in XML.

Toen kwam NuGet (is dat echt al elf jaar geleden?) met een losse packages.config naast je projectbestand, die de daarin vermelde deps tijdens het bouwen kopieerde naar de output. Toen stonden je dependencies op twee plekken genoemd (packages en .csproj) en begon de dependency hell opnieuw.

Met Core in 2015 werd alles anders, maar dan ook letterlijk alles. Projectbestanden werden opt-out in plaats van opt-in, zodat je niet meer een enorm projectbestand had waarin alle sourcefiles moesten staan: alle files en subdirectories behoorden nu standaard tot je project. Dependencies, zowel andere projecten binnen je solution als externe libraries, stonden nu enkel nog in je projectfile. Maar dan wel in JSON, heel toepasselijk (not) met de extensie xproj.

Vanwege problemen met de compatibiliteit met het inmiddels twintig jaar oude MSBuild-XML-formaat, waar vele toolings, custom build-scripts en zo tegenaan waren geschreven, heeft men die beslissing in 2017 teruggedraaid. Kon je weer alle JSON naar XML converteren.

Ik ben wel blij met de huidige staat van .csproj, ook al is het XML. Kleine projectbestanden, weinig conflicten bij het updaten van packages.

Nu werk ik alweer een tijdje met PHP, en zie dit alles opnieuw gebeuren. Een composer.json met daarin je dependencies, een composer.lock die alle dependencies en hun dependencies registreert, en Git-conflicten bij iedere merge van branches waarop een dependency is bijgewerkt, omdat de lockfile telkens voor de helft wordt herschreven. En dan nog een symfony.lock die bijhoudt welke bestanden van welke packages zijn toegevoegd aan je project ("recipes").

Doe mij maar NuGet. Met XML. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
CodeCaster schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:56:
Nee, dan .NET.

Vroegâh downloadde je je dependencies naar een version-controlled lib-folder, en liet die tijdens de build naar de output kopiëren. Deze kopieerslag werd in het projectbestand genoteerd. Uiteraard in XML.

Toen kwam NuGet (is dat echt al elf jaar geleden?) met een losse packages.config naast je projectbestand, die de daarin vermelde deps tijdens het bouwen kopieerde naar de output. Toen stonden je dependencies op twee plekken genoemd (packages en .csproj) en begon de dependency hell opnieuw.

Met Core in 2015 werd alles anders, maar dan ook letterlijk alles. Projectbestanden werden opt-out in plaats van opt-in, zodat je niet meer een enorm projectbestand had waarin alle sourcefiles moesten staan: alle files en subdirectories behoorden nu standaard tot je project. Dependencies, zowel andere projecten binnen je solution als externe libraries, stonden nu enkel nog in je projectfile. Maar dan wel in JSON, heel toepasselijk (not) met de extensie xproj.

Vanwege problemen met de compatibiliteit met het inmiddels twintig jaar oude MSBuild-XML-formaat, waar vele toolings, custom build-scripts en zo tegenaan waren geschreven, heeft men die beslissing in 2017 teruggedraaid. Kon je weer alle JSON naar XML converteren.

Ik ben wel blij met de huidige staat van .csproj, ook al is het XML. Kleine projectbestanden, weinig conflicten bij het updaten van packages.

Nu werk ik alweer een tijdje met PHP, en zie dit alles opnieuw gebeuren. Een composer.json met daarin je dependencies, een composer.lock die alle dependencies en hun dependencies registreert, en Git-conflicten bij iedere merge van branches waarop een dependency is bijgewerkt, omdat de lockfile telkens voor de helft wordt herschreven. En dan nog een symfony.lock die bijhoudt welke bestanden van welke packages zijn toegevoegd aan je project ("recipes").

Doe mij maar NuGet. Met XML. :P
Grappig, als er een ding is dat ik een groot nadeel vind van nuget is het ontbreken van een lock file. Ik hoef geen automagische updates van mijn dependencies, dat zorgt enkel voor problemen op momenten waarop je het slechts uitkomt.

Die merge conflicten is dan ook exact wat ik wil, dat betekend dat beide branches er andere dependencies op nahouden en dat loop ik het liefst zelf na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RagingPenguin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:03:
[...]

Grappig, als er een ding is dat ik een groot nadeel vind van nuget is het ontbreken van een lock file. Ik hoef geen automagische updates van mijn dependencies, dat zorgt enkel voor problemen op momenten waarop je het slechts uitkomt.
De gebruikte versie staat erachter, er wordt niks vanzelf geüpdatet.

XML:
1
<PackageReference Include="Microsoft.Extensions.Http.Polly" Version="6.0.2" />

Die merge conflicten is dan ook exact wat ik wil, dat betekend dat beide branches er andere dependencies op nahouden en dat loop ik het liefst zelf na.
Mergeconflicten hebben in een composer.lock betekent dat je tijdens het mergen één van de twee lockfiles moet nemen (mine/theirs) en de op de andere branch bijgewerkte of geïnstalleerde packages één voor één met de hand opnieuw moet installeren op de specifieke versie die op die andere branch is gebruikt. Is dat wat je wil?

Of ik mis nog kennis over een composer-commando dat dat kan, zonder overige packages te updaten.

Mijn use case is dus dat ik op een bepaalde branch een library toevoeg of update, en dan bij het aanmaken van de PR de melding krijg dat er conflicten zijn met de base branch. Dat gebeurt als iemand anders op hun branch ook een package heeft gewijzigd. Dan moet iemand die updates opnieuw afspelen.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 19-03-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
CodeCaster schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:11:
[...]

XML:
1
<PackageReference Include="Microsoft.Extensions.Http.Polly" Version="6.0.2" />

Maar dan hard-code je patch versies, normaal zou je daar op 6.0.* of 6.* neerzetten en als je dan expliciet een update command draait update je naar de laatste patch of minor release. Nu moet voor al je packages handmatig aflopen of er een nieuwe versie is die je nodig hebt, met patterns en een lockfile heb je dat niet.
[...]

Mergeconflicten hebben in een composer.lock betekent dat je tijdens het mergen één van de twee lockfiles moet nemen (mine/theirs) en de op de andere branch bijgewerkte of geïnstalleerde packages één voor één met de hand opnieuw moet installeren op de specifieke versie die op die andere branch is gebruikt. Is dat wat je wil?

Of ik mis nog kennis over een composer-commando dat dat kan, zonder overige packages te updaten.

Mijn use case is dus dat ik op een bepaalde branch een library toevoeg of update, en dan bij het aanmaken van de PR de melding krijg dat er conflicten zijn met de base branch. Dat gebeurt als iemand anders op hun branch ook een package heeft gewijzigd. Dan moet iemand die updates opnieuw afspelen.
Nu ben ik geen php-er, maar je zou dan twee wijzigingen moeten hebben in andere delen van de lock file. Of je moet op allebij ook alle andere dependecies hebben geupdate in de lockfile, maar dan kan je dat opzich nog keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29

code:
1
composer update —with vendor/package:version -- lock --no-install

zou dat moeten doen volgens https://getcomposer.org/doc/03-cli.md#update-u

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kwaakvaak_v2 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:46:
[...]

code:
1
composer update —with vendor/package:version -- lock --no-install

zou dat moeten doen volgens https://getcomposer.org/doc/03-cli.md#update-u
Dat kan inderdaad, maar dan moet ik dus bij een merge van mijn branch gaan uitzoeken welke packages op welke branch zijn geüpdatet, en dat commando nogmaals per package uitvoeren na de merge met develop.

Er zijn projecten met tientallen dependencies waarvoor soms dagelijks een update wordt gedaan (DependaBot). Dan moet ik dus die versie van de lockfile nemen en mijn package-updates of -installs opnieuw uitvoeren, of andersom. Werkt gewoon niet lekker.
RagingPenguin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Maar dan hard-code je patch versies, normaal zou je daar op 6.0.* of 6.* neerzetten en als je dan expliciet een update command draait update je naar de laatste patch of minor release. Nu moet voor al je packages handmatig aflopen of er een nieuwe versie is die je nodig hebt, met patterns en een lockfile heb je dat niet.
Ik wil geen automatische updates, ook niet van patch-versies. In Visual Studio klik je gewoon op "Manage Packages for Solution" en na een minuut krijg je alle updates gepresenteerd.

Automatische updates wil ik absoluut niet in JS- en PHP-ecosystemen, waar SemVer slechts een suggestie lijkt te zijn en dingen breken en niet testen hip zijn, en ego's groot.
Nu ben ik geen php-er, maar je zou dan twee wijzigingen moeten hebben in andere delen van de lock file. Of je moet op allebij ook alle andere dependecies hebben geupdate in de lockfile, maar dan kan je dat opzich nog keer doen.
In theorie heb je gelijk, in de praktijk wordt soms die halve file herschreven.

En nogmaals: ik wil package-updates niet twee keer hoeven te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 19-03-2022 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

RagingPenguin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Maar dan hard-code je patch versies,
Dat is het hele idee. Dan heb je geen onverwachte updates en daarmee ook geen builds die "ineens" stuk gaan. Die 6.0.0. die naar 6.0.1 is gegaan zou maar net een bug of een breaking change hebben. Ja dat gebeurt want semver wordt te vaak slecht gebruikt. En dan laat ik de ellende met dependencies van dependencies die een depencency hebben nog weg ;)
normaal zou je daar op 6.0.* of 6.* neerzetten en als je dan expliciet een update command draait update je naar de laatste patch of minor release. Nu moet voor al je packages handmatig aflopen of er een nieuwe versie is die je nodig hebt, met patterns en een lockfile heb je dat niet.
Handmatig? In de Java (maven etc) wereld doet je IDE dat gewoon met 1 druk op de knop of kan je dat met 1 commando wel fixen op het moment dat jij dat wil. Ook genoeg tooling om te controleren of de versies van depencies een bekend lek oid hebben. Je wil (en ik vind moet) dit zelf onder controle hebben.

Lockfiles e.d. zijn in mijn ogen een fix voor iets dat gewoon slecht werkt: semver en "auto" updates. En ondanks dat iedereen zegt ze goed te gebruiken veroorzaakt semver e.d. in de JS/NPM wereld net even te vaak ellende...

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 19-03-2022 11:11 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jup, locken op patch versie en dan dagelijks een bot draaien die update + build + volledige testsuite draait.

Of gewoon locken op major versie en dagelijkse build en eventueel dingen die stuk gaan meteen oplossen.

Beide valide aanpakken IMO en ligt geheel aan de context welke beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Creepy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:08:
[...]

Dat is het hele idee. Dan heb je geen onverwachte updates en daarmee ook geen builds die "ineens" stuk gaan. Die 6.0.0. die naar 6.0.1 is gegaan zou maar net een bug of een breaking change hebben. Ja dat gebeurt want semver wordt te vaak slecht gebruikt. En dan laat ik de ellende met dependencies van dependencies die een depencency hebben nog weg ;)

[...]

Handmatig? In de Java (maven etc) wereld doet je IDE dat gewoon met 1 druk op de knop of kan je dat met 1 commando wel fixen op het moment dat jij dat wil. Ook genoeg tooling om te controleren of de versies van depencies een bekend lek oid hebben. Je wil (en ik vind moet) dit zelf onder controle hebben.
CodeCaster schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:00:
[...]
Ik wil geen automatische updates, ook niet van patch-versies. In Visual Studio klik je gewoon op "Manage Packages for Solution" en na een minuut krijg je alle updates gepresenteerd.

Automatische updates wil ik absoluut niet in JS- en PHP-ecosystemen, waar SemVer slechts een suggestie lijkt te zijn en dingen breken en niet testen hip zijn, en ego's groot.
Als iedereen op Windows met VS werkt kan dat, maar anders heb je enkel de nuget commandline en mag je dat dus allemaal handmatig opzoeken.
Dat klinkt dan meer als een probleem met php/composer specifieke uitvoering dan met daadwerkelijk het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@RagingPenguin een script die het voor je doet is echt zo gedaan. Ook wel eens geschreven om tientallen repositories gesynct te krijgen op bepaalde packages op Windows.

Nog even los van dat je dit ook in een apart bestand kan zetten en deze kan includen in elke csproj file.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 19-03-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

RagingPenguin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:34:
[...]

[...]

Als iedereen op Windows met VS werkt kan dat, maar anders heb je enkel de nuget commandline en mag je dat dus allemaal handmatig opzoeken.
Ik heb vrij weinig geduld met collega'a die elitair hun eigen keuze willen maken voor het niet gebruiken van tooling als dat er voor zorgt dat je daarmee trager bent dan anderen of bepaalde taken niet kan doen.
Dat klinkt dan meer als een probleem met php/composer specifieke uitvoering dan met daadwerkelijk het concept.
Npm hetzelfde met de lockfile. Dat probleem lijkt (in mijn ogen) semver/lockfile specifiek ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Creepy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:31:
Npm hetzelfde met de lockfile. Dat probleem lijkt (in mijn ogen) semver/lockfile specifiek ;)
Lockfiles, dependencies, wat een gedoe, bij NPM slechts een kwestie van node-ipc en een VPN naar Rusland en je bent overal vanaf ! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
CodeCaster schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Dat kan inderdaad, maar dan moet ik dus bij een merge van mijn branch gaan uitzoeken welke packages op welke branch zijn geüpdatet, en dat commando nogmaals per package uitvoeren na de merge met develop.

Er zijn projecten met tientallen dependencies waarvoor soms dagelijks een update wordt gedaan (DependaBot). Dan moet ik dus die versie van de lockfile nemen en mijn package-updates of -installs opnieuw uitvoeren, of andersom. Werkt gewoon niet lekker.

[...]

En nogmaals: ik wil package-updates niet twee keer hoeven te doen.
Waarom zouden teams dagelijks dependabot runnen en die ook nog eens laten automergen? Je hoeft niet elke minor version van een package gelijk te updaten. Kost je alleen maar tijd en energie en levert je eigenlijk vrij weinig op. Lang geleden deden wij precies hetzelfde, koste belachelijk veel tijd, gaf soms ook fouten omdat de 3rd party package toch iets niet helemaal had door getest.

Nu houden wij vooral de changelogs van packages in de gaten, hebben overal de security advisory van Roave in zitten. En er is een dev in het team verantwoordelijk voor het bijhouden en doorvoeren van upstream package changes.

Geeft veel meer rust op de vloer omdat niet elk
merge request aanvoelt als een potje russisch roulette.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

Ik heb vrij weinig geduld met collega'a die elitair hun eigen keuze willen maken voor het niet gebruiken van tooling als dat er voor zorgt dat je daarmee trager bent dan anderen of bepaalde taken niet kan doen.
Jeez wat een achterlijke aanname... 8)7 Bij ons was (en grotendeels is nog steeds) linux de standaard voordat dotnet core een ding was. Niet alles draait om (en op) windows; Microsoft heeft zelf dotnet core/5 specifiek als cross-platform neergezet.
Ik denk eigenlijk dat je gewoon super ver achterloopt met je dependencies en je daardoor een pracktisch nieuwe lockfile krijgt? Je krijgt natuurlijk geen merge conflicten als er niets is om te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

RagingPenguin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:57:
[...]

Jeez wat een achterlijke aanname... 8)7 Bij ons was (en grotendeels is nog steeds) linux de standaard voordat dotnet core een ding was. Niet alles draait om (en op) windows; Microsoft heeft zelf dotnet core/5 specifiek als cross-platform neergezet.
Jij kwam met het gegeven dat er mensen zijn die geen tooling gebruiken en dat semver daarom handig is. Dat vindt ik dan weer heel raar. Ik ken de .net wereld niet zo goed maar voor Java maakt Linux of Windows niet uit. Linux heeft mijn voorkeur zelfs, maar dan moet de tooling er wel zijn. Vs code heeft tegenwoordig voor elke scheet een plugin maar niks voor .net dependencies? Dat kan ik me moeilijk voorstellen
Ik denk eigenlijk dat je gewoon super ver achterloopt met je dependencies en je daardoor een pracktisch nieuwe lockfile krijgt? Je krijgt natuurlijk geen merge conflicten als er niets is om te veranderen.
Als er wat updates zijn over branches heen dan heb je een conflictje zo te pakken. en al helemaal als je niet alleen je eigen deps moet vastleggen maar ook alle deps van je deps etc, wat een lockfile doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

CodeCaster schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:56:
Nee, dan .NET.

Ja, maar daar had je geen beheer aan. Dat deed Visual Studio allemaal voor je :)
RagingPenguin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:03:
[...]

Enable repeatable package restores using a lock file
[...]

Dat is niet per se zo bij transient dependencies.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Creepy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Jij kwam met het gegeven dat er mensen zijn die geen tooling gebruiken en dat semver daarom handig is. Dat vindt ik dan weer heel raar. Ik ken de .net wereld niet zo goed maar voor Java maakt Linux of Windows niet uit. Linux heeft mijn voorkeur zelfs, maar dan moet de tooling er wel zijn. Vs code heeft tegenwoordig voor elke scheet een plugin maar niks voor .net dependencies? Dat kan ik me moeilijk voorstellen
De command line tooling is niet geweldig, maar `dotnet add <project> <package>` update de betreffende package naar de latest versie. Dat is in veel gevallen al afdoende.

Maar aangezien in dotnet tegenwoordig binary references en package references hetzelfde zijn kun je zo een script in elkaar fietsen dat de csproj uitleest en die naast een repo houdt om te bepalen welke updates er zijn.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Goeiemorgen! Iemand koffie? Of liever thee?

Afbeeldingslocatie: https://www.zuivelengezondheid.nl/wp-content/uploads/2017/12/koffie-drinken-goed-na-hartinfarct.jpg

* ElkeBxl zit in zo'n rare situatie van het project waar er visuele veranderingen moeten gebeuren in mijn frontend, developments al ongoing zijn maar er nog discussies over het design zijn
En dat terwijl er beperkt budget en tijd is... Zo gaan ze het natuurlijk spannender maken voor mijn deadlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

ElkeBxl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:12:

[Afbeelding]

* ElkeBxl zit in zo'n rare situatie van het project waar er visuele veranderingen moeten gebeuren in mijn frontend, developments al ongoing zijn maar er nog discussies over het design zijn
En dat terwijl er beperkt budget en tijd is... Zo gaan ze het natuurlijk spannender maken voor mijn deadlines.
ElkeBxl tijdens de meeting als ze weer heel het design overhoop halen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cblWPj62-Tb5nQ3VMq4AJmo1qKo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7e8QROix14IwH4gvRioR3Hz7.gif?f=user_large

Ik was dit weekend op een hobbyprojectje aan het klooien in de frontend met Vuejs en Vuex. Nu ben ik daarmee niet zo bekend en ging ik ervan uit dat je simpelweg in je Vuex store getters met argumenten zou kunnen callen. Blijkt dus niet zo straightforward en simpel te zijn :/ Internet (*kuch* stackoverflow *kuch*) geeft veel te complexe antwoorden waar mijn niet-gewend-aan-javascript-schrijven brein niet aan uit kan :P Ik wil gewoon 1 item uit een lijst van objecten uit mijn store halen, niet naar Mars vliegen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ghehe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:04:
[...]
Ik was dit weekend op een hobbyprojectje aan het klooien in de frontend met Vuejs en Vuex. Nu ben ik daarmee niet zo bekend en ging ik ervan uit dat je simpelweg in je Vuex store getters met argumenten zou kunnen callen. Blijkt dus niet zo straightforward en simpel te zijn :/ Internet (*kuch* stackoverflow *kuch*) geeft veel te complexe antwoorden waar mijn niet-gewend-aan-javascript-schrijven brein niet aan uit kan :P Ik wil gewoon 1 item uit een lijst van objecten uit mijn store halen, niet naar Mars vliegen :'(
Op het werk heb ik net alles van Vuex buitengesmeten. Pinia is de nieuwe state management standaard voor Vue :) Composition API is love, composition API is life :*)

Voorbeeldje van een lijst die ik bijhield met dan een isFavorited getter om te checken of id al favorited is.
code:
1
isFavorited: (state) => (id) => state.favorites.indexOf(id) >= 0,

Zo deed ik het in Vuex. Basically return je dus een functie die je argument kan aannemen om dan te checken/verwerken op je state. Dus gaat waarschijnlijk zoiets zijn dat je zoekt? (zelf aan te passen naar je object en argument natuurlijk)
code:
1
getItem: (state) => (id) => state.items.find(item => item.id === id),

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
ElkeBxl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:12:

[Afbeelding]

op dat soort momenten vis ik deze comic altijd uit mijn bookmarks...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:40:
op dat soort momenten vis ik deze comic altijd uit mijn bookmarks...
Ik denk altijd aan deze sketch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik word altijd fysiek boos van deze sketch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:31:
Ik word altijd fysiek boos van deze sketch.
Sorry.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jJ8NnQ4.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

ElkeBxl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Pinia is de nieuwe state management standaard voor Vue :)
Ja lap, ik hoor het al; Ik ga weer alles mogen herwerken naar een nieuw framework du jour :P
ElkeBxl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Voorbeeldje van een lijst die ik bijhield met dan een isFavorited getter om te checken of id al favorited is.
code:
1
isFavorited: (state) => (id) => state.favorites.indexOf(id) >= 0,
Aangezien ik zo'n syntax verwarrend vind, heb ik het herschrijven in wat ik veel duidelijker vind. Ik blijf gewoon lekker C-like Javascript typen zoals ik 15 jaar geleden deed toen ik ook met websites aan het prullen was :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
         getWhatever(state) {
             return function(id) {
                 return state.items.filter(function(i) {
                     return i.id == id;
                 });
             };
         }

(Haters gonna hate oOo )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ghehe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Ja lap, ik hoor het al; Ik ga weer alles mogen herwerken naar een nieuw framework du jour :P
Welcome to frontend! >:)
Aangezien ik zo'n syntax verwarrend vind, heb ik het herschrijven in wat ik veel duidelijker vind. Ik blijf gewoon lekker C-like Javascript typen zoals ik 15 jaar geleden deed toen ik ook met websites aan het prullen was :P
Whatever floats your boat, als jij dat aangenamer vindt moet je zeker zo'n syntax gebruiken.
Ook al ben ik zo'n arrow-function fanatic >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
[...]

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
         getWhatever(state) {
             return function(id) {
                 return state.items.filter(function(i) {
                     return i.id == id;
                 });
             };
         }

(Haters gonna hate oOo )
Dat doet wat anders. Dit returnt een lijst met 0 of 1 item (uitgaande dat de keys uniek zijn). Daarnaast, als dit inderdaad een enkel item hoort te zoeken doorloopt dit je hele lijst. Ook niet precies wat je performance wise wil. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Grijze Vos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Dat doet wat anders. Dit returnt een lijst met 0 of 1 item (uitgaande dat de keys uniek zijn). Daarnaast, als dit inderdaad een enkel item hoort te zoeken doorloopt dit je hele lijst. Ook niet precies wat je performance wise wil. ;)
Helemaal correct, jij bent er nog scherp bij om 21u 's avonds :P Was een slechte copy-paste-edit job langs mijn kant van een functie die alle items teruggeeft met een bepaalde categorie.

Anyway, koffietje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfJbRQZTWT3AgtFyAh9SEExZqEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yKZ855srkpfiVWdE3QRkAScT.gif?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

in de meerdere tientallen jaren dat ik helpdesk speel voor vrienden/familie etc is gisteren toch de eerste keer geweest dat ik heb kunnen zeggen 'de slak is van de cpu/mobo af, hij doet het terug'..
(raspberry pi die in een tuinhuis hangt om een aantal sensoren uit te lezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
roeleboel schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:57:
in de meerdere tientallen jaren dat ik helpdesk speel voor vrienden/familie etc is gisteren toch de eerste keer geweest dat ik heb kunnen zeggen 'de slak is van de cpu/mobo af, hij doet het terug'..
(raspberry pi die in een tuinhuis hangt om een aantal sensoren uit te lezen)
Dat is dan een mooie ontwerpfout. Behuizing vergeten? :+

Zo is wel de term bug ontstaan. Vroeger waren de computers zo groot dat er wel eens insecten in terecht kwamen die vervolgens storingen veroorzaakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ThomasG schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Zo is wel de term bug ontstaan. Vroeger waren de computers zo groot dat er wel eens insecten in terecht kwamen die vervolgens storingen veroorzaakte.
Correct:

Afbeeldingslocatie: https://media.nationalgeographic.org/assets/photos/669/8b7/6698b759-f30f-43d9-9cf1-b6350cdd39bd_r646x537.jpg?2391e3e2118844ef3fef9c236c4b14666e9bbdcd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

ThomasG schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Oh nee hoor, zit wel degelijk een behuizing rond, maar het is nog een oude rpi2b, en de 'standaard' aliexpress behuizing van die dingen heeft een mooi rond gat van pakweg 4cm doormeter om makkelijk hitte af te voeren.
De meeste huisjesslakken passen daar dus vlot doorheen...
rpi hangt daar ook al pakweg 5 jaar of zo, eerste keer dat er problemen waren van deze aard :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcRw-k29i5P7sWVXHEP4oKBbaQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/851rEbFnYb6j4FoX8lKmjx9M.jpg?f=fotoalbum_large

* ElkeBxl zet koffie, thee en taart
Het is niet elke dag dat je verjaart he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 14:10
Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 11:58
Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
ElkeBxl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:02:
[Afbeelding]

* ElkeBxl zet koffie, thee en taart
Het is niet elke dag dat je verjaart he :D
'k Hoop dat dat appels zijn op die taart, en geen frieten. :+

Happy birthday!

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

whoami schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:58:

Happy birthday!
Ach, zo heb ik ooit ook frikandellenvlaai gegeten :*)

Enne, gefeliciteerd @ElkeBxl

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 23-03-2022 09:03 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
De Balletje Saté vlaai waar mijn collega laatst mee aankwam was ook erg lekker. Achteraf hadden we die beter bij de borrel kunnen nemen dan bij de koffie, maar daar doe ik persoonlijk niet moeilijk over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

whoami schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Als echte Belg, jeej frietjes! :)B

Al ga ik in de frituur standaard voor een kleintje met andalouse, bicky cheese, mexicano en spicy viandel _/-\o_ Maar dat is misschien wat raar op een taart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
ElkeBxl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:05:
Al ga ik in de frituur standaard voor een kleintje met andalouse, bicky cheese, mexicano en spicy viandel _/-\o_ Maar dat is misschien wat raar op een taart :+
3 stukken vlees? :o

Petje af :p

En gefeliciflapsteert natuurlijk!
Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.