Tja dat vind ik wel heel makkelijk om te zeggen: "geringste tegenslag opnieuw tussenuit gaat".Livi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:35:
Als je in je arbeidsproces blijft ben je een stuk aantrekkelijker voor potentiële werkgevers, dan wanneer je er helemaal uitstapt. Met een gat van een jaar of 7-10 kom je niet meer op niveau aan het werk in veel sectoren. Of je komt überhaupt niet meer aan het werk in je eigen sector en kunt hoogstens als schoonmaker of maaltijdbezorger aan de slag (als ze je daar nog willen vanwege je leeftijd).
Naast dat de ervaring en kennis die je hebt sterk is verouderd en je geen weet hebt van de laatste ontwikkelingen, zegt het ook iets over iemands mentaliteit ten op zichte van werk. Ik zou als werkgever bang zijn dat zo iemand er bij de minste of geringste tegenslag opnieuw tussenuit gaat.
Omdat sommige (dus wederom niet iedereen) er voor kiezen om zelf de kinderen op te voeden ipv "the nanny" zou deze persoon er op nieuw tussen uit gaan volgens de werkgever (en jou conclusie). Beetje kort door de bocht vind ik persoonlijk
En ik vind persoonlijk dat met bezorgers / thuiszorg / schoonmakers helemaal niets mis mee is.
Ik vind sowieso de laatste tijd (hallo politiek) dat alles om geld draait en carrière draait (niet iedereen is zo of kan het, zie ook de topics over inkomensongelijkheid).
En met bepaalde crisissen moet er misschien sowieso een stapje terug gedaan worden (zie klimaat, maar dat is weer een ander topic).
Maarja zolang het niet meer betaalbaar blijft moet je wel carriere blijven maken en 2verdiener zijn (aj, weer een ander topic). En ik denk dat @Hippocampus dit ook meer bedoelt, niet alles draait om geld en werk, maar ook om geluk. En als de een dat uit werk haalt, helemaal top. Haalt een ander dat uit vrijwilligers "werk" dan ook prima.
[ Voor 4% gewijzigd door The.Terminator op 26-11-2021 14:55 . Reden: beetje verduidelijken en type voutjes ]