Livi schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:50:
@
Jeroenneman Mogen jullie kinderen ook niet naar school van je vriendin? Wonen jullie in het buitenland dat je vriendin zelf thuisonderwijs geeft? Of heb je het nu alleen over de eerste paar jaar? Want na die eerste tijd gaan kinderen in Nederland elke dag naar school en is er daarna zwemles, speelafspraakjes en andere hobby's of sport. Of wil je vriendin jullie kinderen dat allemaal onthouden?
Het klinkt nogal rigoureus dat kinderen altijd thuis moeten zijn. Ik betwijfel of dat het beste is voor de ontwikkeling van je kind. Je wil toch ook dat ze leren om met andere kinderen om te gaan en dat ze op termijn leren lezen, schrijven, rekenen en zwemmen?
Je hebt nooit alleen de zorgrol als ouder. Een kind groeit op in een gemeenschap van liefdevolle mensen. Met leeftijdsgenoten, klasgenoten, leraren, familie en vrienden om zich heen. Van iedereen leren ze wel iets.
Gaat wel heel erg van hot naar her zo.
Je bent alleen maar bezig om andermans keuze af te zwakken.
Als iemand aangeeft dat hij of zij meer contact wil met z'n kind, dan komt er gelijk een waslijst met redenen waarom dat niet nodig is, en waarom je je kind vooral op de BSO/bij andere mensen moet neerzetten.
Als één van de twee daardoor meer werkt (alhoewel, die werkt dan met 36 u per week een hele 4 uur meer per week dan jij of je partner!), en de ander daardoor thuisblijft, dan krijgen we weer het verwijt dat die persoon z'n kind niet meer ziet behalve op zondag.
Make up your mind. Want zoals ik het zie, werken jullie allebei 32u waarin je je kind niet ziet, en werk ik straks 36u, maar kan mijn vriendin al haar tijd aan het kind geven.
Dan komen we als stel netto toch flink positief uit tov jouw situatie qua ouder-kind tijd.
En inderdaad, we zullen zien na een paar jaar of vriendin het dan nog nodig vind om bij de kinderen te blijven als ze eenmaal naar school gaan. Misschien zoekt ze dan wel een baan met flexibele tijden, zodat ze ze wel kan ophalen uit school. Maar dat is voor nu niet haar intentie. En dat is iemand met een post-doc, die er gewoon geen zin meer in heeft om op de werkvloer te moeten verschijnen als ze lekker thuis voor de kinderen kan zorgen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Jeroenneman op 22-11-2021 20:07
]