Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
The Williams Pro Mode Tournament. Four tables. Four days. Everyone can enter

Seven attempts per day
The player with the best overall results wins
I will post the results

I felt like there wasn't enough going on, on the Williams front in the game right now so I came up with this tournament

Day 1: Indiana Jones THE CODE TO FIND THE TOURNAMENT IS: NNGQ
Day 2: Whirlwind
Day 3: World Cup Soccer
Day 4: Fun House

Do you have what it takes to become Fun World Whirlwind Jones?
Entering is more important than winning
Show us what you can do! And have fun!

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Robolokotobo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Ja dat werkt idd. Super gaaf natuurlijk. Vooral als je wat handig bent dan kan je aardig snel wat in elkaar flansen. Een backbox is natuurlijk helemaal niet nodig. De DMD kan mooi op het speelveld en je kan dan sneller zien wat er op staat
Ondersteund de xbox iets van een iPac achtige devices zodat je ook mooie knoppen in je cabinet kan maken? Want dan is dat wel een hele comfortabele manier om goedkoop iets te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
DominoNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Ondersteund de xbox iets van een iPac achtige devices zodat je ook mooie knoppen in je cabinet kan maken? Want dan is dat wel een hele comfortabele manier om goedkoop iets te bouwen.
Ik ben hier ook naar aan het kijken. Heb voor de Nintendo Switch twee cabinetjes gebouwd waar gewoon een goedkoop USB Encoder bordje (~€15) van Ali in ging, maar kan een dergelijk goedkoop bordje niet voor de Series S/X vinden.

Het enige bordje waarvan ik redelijk zeker ben dan het zou moeten werken is de Brook XB Fighting Board, maar deze kost tussen de €50 en €80 wat ik zo kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Day two of the Williams Pro Mode Four Day Tournament is live. The Table is Whirlwind. Code is 7V49

Results and more info on Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
DominoNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Cannoli schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:51:
[...]

Ik ben hier ook naar aan het kijken. Heb voor de Nintendo Switch twee cabinetjes gebouwd waar gewoon een goedkoop USB Encoder bordje (~€15) van Ali in ging, maar kan een dergelijk goedkoop bordje niet voor de Series S/X vinden.

Het enige bordje waarvan ik redelijk zeker ben dan het zou moeten werken is de Brook XB Fighting Board, maar deze kost tussen de €50 en €80 wat ik zo kan vinden.
Gewoon een oude xbox one controller en het bord eruit halen.
De Arcade knoppen solderen erop en klaar.

Wel zorgen dat je de flippers dan soldeert op de RB/LB van het bord.
Voor de nudge, gewoon een joystick van de controller en op de goede positie plaatsen op je kast.

Makkelijkste manier, en geen gedoe met Ali bordjes en hopen dat het werkt.
Zo oude xbox one controller kan je vinden voor een tientje op Facebook.

Zo te zien werkt Zen aan nog een pinball game.
https://store.steampowered.com/app/2337640/Pinball_M/

Get ready to tilt into terror. The new horror-inspired pinball platform for fearless players. Prove your skills on the most sinister, gory, and badass tables ever brought to life.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/2337640/ss_4db803896023335cfa581e81e3a38a1dce0117d7.1920x1080.jpg?t=1689171537

Afbeeldingslocatie: https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/2337640/ss_82056e93408f9cb71b852d93b03cb297ec36e77f.600x338.jpg?t=1689171537

[ Voor 19% gewijzigd door KBE91 op 13-07-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ja klopt. Pinball M. Kan leuk worden. Ik denk dat ze dat ook doen omdat tafels alleen voor volwassenen niet toegestaan zijn op FX. Hier gaan waarschijnlijk ook de Williams Elvira kasten op verschijnen. Pinball Mature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
KBE91 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:31:
[...]

[...]

Gewoon een oude xbox one controller en het bord eruit halen.
De Arcade knoppen solderen erop en klaar.

Wel zorgen dat je de flippers dan soldeert op de RB/LB van het bord.
Voor de nudge, gewoon een joystick van de controller en op de goede positie plaatsen op je kast.

Makkelijkste manier, en geen gedoe met Ali bordjes en hopen dat het werkt.
Zo oude xbox one controller kan je vinden voor een tientje op Facebook.
Heb je hier zelf ervaring mee? Heb deze optie ook overwogen maar vroeg mij af hoe lastig dit is. Heb wel een goed soldeerstation in huis, maar het is alweer jaren geleden dat ik deze gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Cannoli schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Heb je hier zelf ervaring mee? Heb deze optie ook overwogen maar vroeg mij af hoe lastig dit is. Heb wel een goed soldeerstation in huis, maar het is alweer jaren geleden dat ik deze gebruikt heb.
Zelf niet gedaan, wel andere zien doen met een oude Switch controller.
Heel moeilijk is dat niet eigenlijk, gewoon 2 draadjes op het bord solderen van de buttons en dan 2 aan je arcade button en klaar. Wat je wel kan doen is de draden eerst solderen aan je buttons.
En dan even die 2 draden op het bordje houden en zien dat hij goed contact maakt.
Dan weet je perfect waar je ze vast kan solderen.

Je kan altijd zo een 3de hand kopen, dat het bordje vast houd voor jou.
Dat werkt gewoon wat makkelijker persoonlijk.

Wil het anders wel eens testen voor jou, heb hier nog paar xbox controllers liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Robolokotobo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:17:
Ja klopt. Pinball M. Kan leuk worden. Ik denk dat ze dat ook doen omdat tafels alleen voor volwassenen niet toegestaan zijn op FX. Hier gaan waarschijnlijk ook de Williams Elvira kasten op verschijnen. Pinball Mature
Jah weet het bijna wel zeker 😁 ben erg benieuwd naar de 16+ kasten , misschien world war z in een nieuw jasje .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Monster Bash Event - Over One Billion - #1 leaderboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Indiana Jones Event - All modes played and reached wizard mode - #3 leaderboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 00:04
Goed bezig @Robolokotobo ! Nu nog even de #1 bij het IJ event halen! ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:46:
Goed bezig @Robolokotobo ! Nu nog even de #1 bij het IJ event halen! ;)
Ik zou nu net aan de slag. Ook op het Space Station event. Maar alle Williams events zijn verdwenen uit de lijst. Inclusief de resultaten. Enige event die er nog staat is Monster Bash ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Yes! STTNG komt naar Pinball FX! _/-\o_ oOo *O*

Nu nog in VR aub, want ik speel STTNG meestal in VPX VR.

[ Voor 71% gewijzigd door PatrickC op 10-08-2023 20:10 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Robolokotobo
Holy shit! Ik word net wakker. Snel kijken

• Robolokotobo
Ik ken de tafel niet helaas. Ziet er een beetje saai en grauw uit. Totdat je de modes gaat spelen neem ik aan? @PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:28:
Ik ken de tafel niet helaas. Ziet er een beetje saai en grauw uit. Totdat je de modes gaat spelen neem ik aan? @PatrickC
De eerste keer dat ik STTNG speelde was al in 1996, op Heathrow Airport. Kwam er toevallig bij uit. Een aantal jaren later ontdekte ik Visual Pinball en in al de jaren hierna zijn er steeds betere versies van gekomen, uiteindelijk met pup-packs met echte videobeelden uit de serie. Ik heb ‘m ook gekocht in The Pinball Arcade (via een Kickstarter funding).

De flow van de kast vind ik erg goed en als fan van de serie komt er ook veel herkenbaars in terug.
Als je de modes uitspeelt dan krijg je uiteindelijk The Final Frontier met een 6-ball multi-ball.
Meer details: http://pinball.org/rules/startrekthenextgeneration.html

Dit wordt sowieso een instant buy voor mij, ondanks dat ik al vele versies heb van deze kast.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 10-08-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:33:
[...]

De eerste keer dat ik STTNG speelde was al in 1996, op Heathrow Airport. Kwam er toevallig bij uit. Een aantal jaren later ontdekte ik Visual Pinball en in al de jaren hierna zijn er steeds betere versies van gekomen, uiteindelijk met pup-packs met echte videobeelden uit de serie. Ik heb ‘m ook gekocht in The Pinball Arcade (via een Kickstarter funding).

De flow van de kast vind ik erg goed en als fan van de serie komt er ook veel herkenbaars in terug.
Als je de modes uitspeelt dan krijg je uiteindelijk The Final Frontier met een 6-ball multi-ball.
Meer details: http://pinball.org/rules/startrekthenextgeneration.html
[YouTube: Star Trek Next Generation Pinball Tutorial]

Dit wordt sowieso een instant buy voor mij, ondanks dat ik al vele versies heb van deze kast.
Klinkt erg tof man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- De game ook nog aan het spelen? Lang niks meer van je gehoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

Robolokotobo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:51:
@-ET- De game ook nog aan het spelen? Lang niks meer van je gehoord
Heel af en toe. Toevallig vlak voor mijn vakantie de nieuwe Williams kast gekocht maar nog niet heel veel gespeeld. Wel mooi nieuws dat STTNG komt. Die heb ik heel veel real life gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-ET- schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:14:
[...]

Heel af en toe. Toevallig vlak voor mijn vakantie de nieuwe Williams kast gekocht maar nog niet heel veel gespeeld. Wel mooi nieuws dat STTNG komt. Die heb ik heel veel real life gespeeld
Aparte kast is dat ook hè. Whirlwind. Wel geinig alleen die multiball valt niet echt te controleren. En dat is zo'n beetje waar de kast om draait. Je mag heel erg blij zijn als je twee of drie jackpots haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Robolokotobo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:14:
[...]

Aparte kast is dat ook hè. Whirlwind. Wel geinig alleen die multiball valt niet echt te controleren. En dat is zo'n beetje waar de kast om draait. Je mag heel erg blij zijn als je twee of drie jackpots haalt
Zover was ik nog niet gekomen. De paar keer dat ik speelde ging hij vrij snel door het midden weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-ET- schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Zover was ik nog niet gekomen. De paar keer dat ik speelde ging hij vrij snel door het midden weg
Dat begrijp ik heel goed. Ik denk dat het voor de meeste spelers ook niet leuk is om te doen. Wat dat betreft denk ik dat je meer plezier zal beleven aan die Star Trek kast die binnenkort verschijnt. Er is natuurlijk ook Twilight Zone die vrij nieuw is. Maar toch ook best moeilijk is. Wat vindt je daar van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Die heb ik ook, maar ook nog niet heel veel gespeeld. Binnenkort maar eens goed voor gaan zitten. Nu nog even van de laatste vakantie dagen genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb de afgelopen tijd regelmatig een paar potjes Indiana Jones gespeeld. Vandaag voor het eerst sinds de release een aardige tijd geleden de wizard mode verslagen. Één van de moeilijkste wizard modes die ik tegen ben gekomen tot zover. Misschien wel de moeilijkste. Vlak na de release heb ik hem redelijk vaak gespeeld en ging ik altijd voor de easy strat. Alle modes uitzitten zonder ze te spelen en dan komt de wizard mode. Maar nooit versloeg ik hem. Ik speel nu wel gewoon alle modes. Door te blijven spelen op de kast krijg je vanzelf handigheid in het spelen van de modes zonder de bal te verliezen

De wizard is best complex aangezien je alle doelwitten op het speelveld één keer moet raken. Heel vaak stikte ik in de de rollovers achterin de tafel waar de bal door alle poorten heen moet. Vandaag realiseerde ik me dat je het beste gewoon alle ballen in het begin van de wizard kan laten drainen. Dan worden ze opnieuw gelanceerd en zodoende worden all rollovers vanzelf geraakt. De andere weg is door de de ballen in de loop te schieten. En dat valt niet mee. En de kans dat je één van de overgebleven rollovers raakt is erg klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik dacht even een leuke avond te hebben met de twilight tafel. 10 euro gedokt, maar wat een baggere tafel, en hiermee bedoel ik de afstelling van de tafel zelf. Echt trage bewegingen van de bal afgewisseld met te snelle animaties met bijna automatische drains van de bal. Die bal reageert ook helemaal niet realistisch, de ps3 zen pinball reageert imo 10 keer beter dan deze fluttafel.

Ik hoop dat ze zulke zaken bijstellen, want anders is het maar triestig om 10 euro voor 1 tafel te dokken, voor dan zulke mediocre bullshit.

Is ook een Williams tafel, dus niet van de makkelijkste, maar laat het spel dan wel eerlijk verlopen, dit kan toch niet aan mijn ps5 liggen?? Heb nergens anders zulke lag. Precies of het wou de lag telkens inhalen met versnelde animaties....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
GETHEZ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:00:
Ik dacht even een leuke avond te hebben met de twilight tafel. 10 euro gedokt, maar wat een baggere tafel, en hiermee bedoel ik de afstelling van de tafel zelf. Echt trage bewegingen van de bal afgewisseld met te snelle animaties met bijna automatische drains van de bal. Die bal reageert ook helemaal niet realistisch, de ps3 zen pinball reageert imo 10 keer beter dan deze fluttafel.

Ik hoop dat ze zulke zaken bijstellen, want anders is het maar triestig om 10 euro voor 1 tafel te dokken, voor dan zulke mediocre bullshit.

Is ook een Williams tafel, dus niet van de makkelijkste, maar laat het spel dan wel eerlijk verlopen, dit kan toch niet aan mijn ps5 liggen?? Heb nergens anders zulke lag. Precies of het wou de lag telkens inhalen met versnelde animaties....
Trek je internet kabel er maar eens uit. Of zet wifi uit. Of beide. Zolang je maar geen internet connectie hebt. Ik had ook grote problemen van de week en toen ik de internetkabel eruit trok was het direct opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 13-08-2023 07:39 ]

• Robolokotobo
Er is een evenement gaande op Steam dat heet het Zen Arcade Weekend. Zen Studios werkt hiervoor samen met een heleboel andere developers en uitgevers. Grote kortingen op een heleboel flipperkast games en populaire arcade games. Meer info hier: https://store.steampowere...studiosarcadeweekend2023/

En hier: https://zenstudios.com/ne...g-the-zen-arcade-weekend/

Ze hebben mij gevraagd om Pinball FX te streamen op de Steam winkel pagina van de game tijdens dit evenement. Gister speelde ik alle apha numeric display flipperkasten tijdens de stream. Het ging erg goed en er waren een aantal spectaculaire momenten op bijna alle kasten. Alleen Space Station, die ik als laatste speelde ging slecht. Waarschijnlijk omdat ik tegen die tijd wat moe was geworden. Hier is de video van die stream

• Robolokotobo
Vanmorgen deed ik een pinball designer John Popadiuk Williams Special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
STTNG is nu beschikbaar voor FX. Meteen maar eens aangeschaft. Maar deze versie is wel erg lastig vergeleken met andere versies die ik gespeeld heb. De 'outer lanes' zijn normaal al killing voor deze kast, maar deze FX versie... doet daar nog een schepje bovenop.

Verder ben ik inmiddels gewend deze kast in VR te spelen, waardoor deze 2D versie in FX toch wel weer een stapje terug is helaas. Komop Zen met die VR ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:08:
STTNG is nu beschikbaar voor FX. Meteen maar eens aangeschaft. Maar deze versie is wel erg lastig vergeleken met andere versies die ik gespeeld heb. De 'outer lanes' zijn normaal al killing voor deze kast, maar deze FX versie... doet daar nog een schepje bovenop.

Verder ben ik inmiddels gewend deze kast in VR te spelen, waardoor deze 2D versie in FX toch wel weer een stapje terug is helaas. Komop Zen met die VR ondersteuning!
3D versie ;)

Ja die outlanes... Ik heb hem een aantal keer gespeeld maar ik vind het een onding. Die kanonnen blokkeren ook nog eens het zicht op de bal rond de outlanes en inlanes

[ Voor 8% gewijzigd door Robolokotobo op 26-08-2023 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 01:08:
[...]

3D versie ;)

Ja die outlanes... Ik heb hem een aantal keer gespeeld maar ik vind het een onding. Die kanonnen blokkeren ook nog eens het zicht op de bal rond de outlanes en inlanes

[YouTube: Star Trek The Next Generation - Wizard Mode - Williams Pinball FX]
Mooie score, maar waarom start je niet elke bal meteen met een missie?

Gisteren flink wat potjes gespeeld, maar ik prefereer toch de VPX versie. Het lijkt er op dat ik wat flipper lag heb in FX, want ben vaak net een fractie te laat. De Picard Manouvre is bijna niet te doen zo. Toen ik de VPX versie weer even opstartte, was het meteen weer beter.

En ja… die outlanes met die ‘canons’ erboven… dat werkt echt veel beter in VR. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:01:
[...]

Mooie score, maar waarom start je niet elke bal meteen met een missie?

Gisteren flink wat potjes gespeeld, maar ik prefereer toch de VPX versie. Het lijkt er op dat ik wat flipper lag heb in FX, want ben vaak net een fractie te laat. De Picard Manouvre is bijna niet te doen zo. Toen ik de VPX versie weer even opstartte, was het meteen weer beter.

En ja… die outlanes met die ‘canons’ erboven… dat werkt echt veel beter in VR. :+
Ik ben zo gewend om direct een ball te lanceren, dat ik dat vergeet te doen

Dan moet je de graphics instellingen misschien wat naar beneden doen. Ik weet niet wat voor hardware je hebt maar ik speel met mij GTX 1660 Super met alles op low voor de kortste input delay. Wat ook wonderen doet is offline spelen voor wat voor reden dat dan ook mag zijn

Ik ben wel een beetje flauw van die VPX reclame de hele tijd. Het is de hele tijd VPX is beter in iedere post van jou. Laat ze het eerst op de legale manier doen, met licenties. In een game met tafels die je kan kopen en installeren en gelijk spelen. Dan gaan we het erover hebben. Dan wil ik en anderen hier het waarschijnlijk ook wel spelen. Ik heb gehoord dat George Gomez heeft gezegd dat ze bij Stern de digitale pinball zelf willen gaan maken. En dan kijk ik niet raar op als ze VPX ontwikkelaars aannemen om te helpen bij het maken van de game. Zo ver is het nog lang niet. Dus alles is nog mogelijk. Ik hoop eigenlijk dat ze Zen erbij betrekken. Want als de Stern tafels niet naar FX komen is dat een groot verlies voor Zen en de grootste digitale pinball game op de markt met de meeste spelers

[ Voor 30% gewijzigd door Robolokotobo op 26-08-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:32:
Dan moet je de graphics instellingen misschien wat naar beneden doen. Ik weet niet wat voor hardware je hebt maar ik speel met mij GTX 1660 Super met alles op low voor de kortste input delay. Wat ook wonderen doet is offline spelen voor wat voor reden dat dan ook mag zijn
Ik zal het eens proberen… ik zit met een GTX 1070, maar wel op 3440x1440 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Ik zal het eens proberen… ik zit met een GTX 1070, maar wel op 3440x1440 resolutie.
Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Dat is absurd. Zo haal je geen 60 fps lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Dat is absurd. Zo haal je geen 60 fps lijkt mij
Gewoon stabiel 60 FPS met de Williams kasten. Bij de Zen kasten wil het nog wel eens iets inzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:32:
Ik ben wel een beetje flauw van die VPX reclame de hele tijd. Het is de hele tijd VPX is beter in iedere post van jou. Laat ze het eerst op de legale manier doen, met licenties. In een game met tafels die je kan kopen en installeren en gelijk spelen. Dan gaan we het erover hebben. Dan wil ik en anderen hier het waarschijnlijk ook wel spelen. Ik heb gehoord dat George Gomez heeft gezegd dat ze bij Stern de digitale pinball zelf willen gaan maken. En dan kijk ik niet raar op als ze VPX ontwikkelaars aannemen om te helpen bij het maken van de game. Zo ver is het nog lang niet. Dus alles is nog mogelijk. Ik hoop eigenlijk dat ze Zen erbij betrekken. Want als de Stern tafels niet naar FX komen is dat een groot verlies voor Zen en de grootste digitale pinball game op de markt met de meeste spelers
Ik kan het ook omdraaien… bij jou lijkt het wel een doorlopende FX reclame. ;) Ik koop bijna alle kasten van FX,sommige zelfs meerdere keren (in TPA, FX3 en nu FX) en geef ze gewoon eerlijk een kans. En als een kast van bijna €10 dan minder is dan in VPX naar mijn mening, waarom zou ik dat dan niet mogen vermelden? Zen laat hier gewoon kansen liggen door voor een graphics engine te kiezen die ik te ‘zwaar’ vind voor pinball en geen ondersteuning voor VR te bieden.

VPX op een legale manier kan gewoon niet. Het is een Pinball Editor. De bouwers van de kasten (b.v. VPW, jpsalas, etc.) zouden dan de licenties moeten kopen, maar ook dat kan niet, want… Zen heeft de Williams licentie gekocht. Zelfs Farsight Studios, die eerst de licenties had, mag de Williams kasten niet meer verkopen.

Dus, hoe zou je volgens jou een legale versie van STTNG moeten uitbrengen in een andere game als FX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:20:
[...]

Dus, hoe zou je volgens jou een legale versie van STTNG moeten uitbrengen in een andere game als FX?
Niet. Gewoon niet doen als je geen licentie hebt. Zo werkt dat

Wat jij doet is gewoon vervelend om te zien hier. Er komt weer een tafel uit op FX. En iedere keer dan kom jij weer met hetzelfde verhaal dat je de VPX versie beter vindt. Ik snap dan uberhaupt niet dat je de FX versies nog speelt als het allemaal minder is. Om toch nog enigzins legaal te over te komen?

Deel je ervaring met nieuwe kasten in FX maar laat die vergelijking iedere keer achterwege. Dit is het Pinball FX topic en er zijn mensen hier die van de game houden en er een goede tijd mee hebben en graag hun ervaringen delen. Er zijn niet zoveel mensen hier en jij post redelijk veel. Dat VPX verhaal van jou iedere keer is ondertussen hartstikke tergend geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb de startpost aangepast. Er staat nu in dat dit topic is alleen bedoelt voor pinball games gemaakt door developers die in het bezit zijn van de licenties voor de content die ze maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

Wat jij doet is gewoon vervelend om te zien hier. Er komt weer een tafel uit op FX. En iedere keer dan kom jij weer met hetzelfde verhaal dat je de VPX versie beter vindt. Ik snap dan uberhaupt niet dat je de FX versies nog speelt als het allemaal minder is. Om toch nog enigzins legaal te over te komen?

Deel je ervaring met nieuwe kasten in FX maar laat die vergelijking iedere keer achterwege. Dit is het Pinball FX topic en er zijn mensen hier die van de game houden en er een goede tijd mee hebben en graag hun ervaringen delen. Er zijn niet zoveel mensen hier en jij post redelijk veel. Dat VPX verhaal van jou iedere keer is ondertussen hartstikke tergend geworden
Ging jij pinball niet aan de kant schuiven voor een tijd ? Omdat je u druk maakte in bepaalde randzaken ?

Het is maar een vergelijking met een mod, neem dat toch niet zo serieus.
Er zijn wel ergere zaken in de wereld dan een kastje met 2 flippers en een metalen balletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

Nou nou… je sluit eerst een algemeen video pinball topic hier met als opmerking dat de discussie in dit FX topic verder mag gaan en dat doe ik en wat ik zeg bevalt je gewoon niet. En dit terwijl ik een paar weken terug jou hier nog gevraagd heb waarom, maar daar kwam geen enkel antwoord op.

Verder heb ik het niet altijd over VPX, maar ook over ander pinball games, want ik speel al 25 jaar pinball video games. Maar jouw pinball wereld lijkt alleen uit Zen pinball games te bestaan en kunt totaal niet tegen elke vorm van kritiek op FX.

Ik zal kijken of ik tijd heb om hier een nieuw algemeen Video Pinball topic aan te gaan maken, waar gewoon alle pinball games besproken mogen worden, waaronder ook gewoon… FX.

Wat betreft legaal en illegaal. Ik kom ook veel in sim racing topics, waaronder dat van Assetto Corsa en rFactor 2. Daar worden ook mods besproken van auto”s en tracks, waarvoor geen officiële licenties zijn. MOD’s zijn gewoon normaal in de gaming industry.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 26-08-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

Nou nou… je sluit eerst een algemeen video pinball topic hier met als opmerking dat de discussie in dit FX topic verder mag gaan en dat doe ik en wat ik zeg bevalt je gewoon niet. En dit terwijl ik een paar weken terug jou hier nog gevraagd heb waarom, maar daar kwam geen enkel antwoord op.

Verder heb ik het niet altijd over VPX, maar ook over ander pinball games, want ik speel al 25 jaar pinball video games. Maar jouw pinball wereld lijkt alleen uit Zen pinball games te bestaan en kunt totaal niet tegen elke vorm van kritiek op FX.

Ik zal kijken of ik tijd heb om hier een nieuw algemeen Video Pinball topic aan te gaan maken, waar gewoon alle pinball games besproken mogen worden, waaronder ook gewoon… FX.
Ja ja, je hebt altijd hetzelfde verhaal

Zij hebben geen licenties en verpesten het voor de developers die wel licenties hebben. De developers die er hun brood mee moeten verdienen en die de industrie en de populariteit van pinball laten groeien

Alle legale pinball videogames mogen hier worden besproken. Zaccaria, Pinball Arcade, Xenontilt, Blackflaggers. Alles is welkom. Als de developers van VPX een legale game op de markt brengen dan zie ik dat ook heel graag hier

Maak dan een VPX topic. Maar dat wil je niet want dat bij zichzelf is niet populair genoeg en dan kan je niet de hele tijd zoveel mogelijk mensen proberen te laten geloven dat VPX overal zoveel beter mee is
KBE91 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:24:
[...]

Ging jij pinball niet aan de kant schuiven voor een tijd ? Omdat je u druk maakte in bepaalde randzaken ?

Het is maar een vergelijking met een mod, neem dat toch niet zo serieus.
Er zijn wel ergere zaken in de wereld dan een kastje met 2 flippers en een metalen balletje.
Ik had even pauze nodig na vijf jaar pinball en heb andere games geprobeerd. Die andere games vielen al snel tegen

Jij liet FX gelijk helemaal vallen omdat een persoon in het FX Discord vervelend was

Het is geen mod voor een bestaande game of iets dergelijks. VPX is een op zichzelf staande software
Een vergelijking vind ik niet zo erg. Maar het is constant hetzelfde verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:40:

Ik had even pauze nodig na vijf jaar pinball en heb andere games geprobeerd. Die andere games vielen al snel tegen

Jij liet FX gelijk helemaal vallen omdat een persoon in het FX Discord vervelend was

Het is geen mod voor een bestaande game of iets dergelijks. VPX is een op zichzelf staande software
Een vergelijking vind ik niet zo erg. Maar het is constant hetzelfde verhaal
Ik heb het nog gespeeld, en je bent er zelf uitgestapt zeg je. Ondertussen zal je wel terug erin zitten, aangezien je nooit meer hebt geantwoord op mijn DM. '' buddy's for life ''

Mij maakt het niet veel uit dat hij spreekt erover of niet, kan toch niet zeggen dat de kast voelt als real life of niet. Maar hij steunt wel Zen nog altijd, aangezien hij de tafels gewoon nog koopt.
Dus mocht hij VPX zoveel beter vinden, dan zie ik hem wel geen Zen tafels kopen voor de lol.
Want dan kan hij even goed de demo spelen van de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:16:
[...]

Ik heb het nog gespeeld, en je bent er zelf uitgestapt zeg je. Ondertussen zal je wel terug erin zitten, aangezien je nooit meer hebt geantwoord op mijn DM. '' buddy's for life ''

Mij maakt het niet veel uit dat hij spreekt erover of niet, kan toch niet zeggen dat de kast voelt als real life of niet. Maar hij steunt wel Zen nog altijd, aangezien hij de tafels gewoon nog koopt.
Dus mocht hij VPX zoveel beter vinden, dan zie ik hem wel geen Zen tafels kopen voor de lol.
Want dan kan hij even goed de demo spelen van de tafel.
Waar heb je me dat gestuurd? Ik heb dat nergens gezien. Ik snap ook niet waar je het over hebt. Terug erin zitten? Ik zit wel weer in het FX Discord. Daar wordt het meest over de game gepraat. Als ik daar niet in zit mis ik te veel. En zodoende heb ik ook altijd wat te lezen

Patrick doet net alsof hij BMW rijdt en wij in dit topic Mercedes. En iedere keer dat er een nieuwe Mercedes uitkomt komt hij hier even langs om te vertellen: Ja ik heb er even in gereden maar het is het toch net niet. Die BMW van mij, ja die is beter. Ik zie dat jullie hier allemaal Mercedes rijden. Niet doen hoor. BMW is veel beter. Ik heb nog een adresje waar je gratis een BMW kan krijgen. Niet helemaal legaal maar maakt niet uit toch? Je moet hem wel zelf opbouwen en regelmatig gaan er onderdelen stuk waardoor hij niet meer of niet meer goed rijdt

En als je hem vraagt of hij er mee op wil houden, ook iedere keer hetzelfde verhaal: Ja maar ik heb alle Mercedessen ook hoor! Ik rijd al 25 jaar lang auto. Ik spaar ze allemaal

En dan bij de volgende Mercedes release komt ie weer met zijn verhaal. Ja is het net niet. Mijn BMW heeft VR achteruitkijspiegels en zonder dat, ja dan is de auto waardeloos. En meer van dat soort verhalen

(Ik hoop stiekem dat jullie hier een beetje om kunnen lachen inclusief Patrick :D )

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 26-08-2023 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik vind wel dat @Robolokotobo het enorm overdrijft. Ik koop de FX kasten (en heb ook alle FX3 kasten) omdat ik er plezier aan beleef. En als ik een andere versie dan beter vindt, dan kan dat toch gewoon? Daar is toch niets mis mee? Maar daarmee in FX toch niet meteen een slecht product? Ik hoop echt dat FX steeds beter wordt (graphics, performance, physics) en bijvoorbeeld ook VR gaat ondersteunen. De andere kasten die Zen heeft uitgebracht in VR zijn echt geweldig en ook FX3 speelt erg goed.

Verder wordt ik hier onterecht beschuldigd. “Ik zie dat jullie hier allemaal Mercedes rijden. Niet doen hoor.‘ Waar heb ik gezegd dat je FX vooral niet moet kopen? Ik zeg juist dat je dat vooral WEL moet doen, ook om ontwikkelaars als Zen te steunen. Bij Sim Racing koop ik ook gewoon de tracks en auto’s van officiële developers, ondanks dat ik die misschien al bezit in een mod vorm. En meestal zijn die officiële versies beter, maar ook bij de mods zitten af en toe pareltjes.

Dit zal mijn laatste post zijn in dit topic, want het vergalt op deze manier gewoon het plezier wat ik aan deze hobby heb. Het plezier wat ik hier graag deelde met anderen.Wellicht tot ziens in een ander (pinball) topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:29
Vraag. Ik lees hier een discussie over pinball fx en vpx tafels.

Nu is het zo dat ik vorig jaar zelf een full blown flipperkast heb gebouwd met 3 schermen met alle toeters en bellen eraan. Hierbij gekozen voor vpx als engine i.c.m. b2s als backglass en hardware aansturing. Ben er best tevreden over, maar weet dat je b.v. ook pinball fx, fx3 of whatsoever kan installeren.

Wat zijn daar de voordelen van? Zijn de tafels nou grafisch veel beter, zijn er meer tafels beschikbaar, hoe gaat fx om met aansturing van 3 schermen (speelveld, backglass, dmd) en de verschillende hardware die door de ledwiz en kl25z bordjes heen gaat?
Of is jullie ervaring louter gebaseerd op vr en single displays?

Gewoon nieuwsgierig en wellicht leuk om het aanbod eens uit te breiden 😊

[ Voor 4% gewijzigd door sahinasappelsap op 27-08-2023 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
sahinasappelsap schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 07:37:
Vraag. Ik lees hier een discussie over pinball fx en vpx tafels.

Nu is het zo dat ik vorig jaar zelf een full blown flipperkast heb gebouwd met 3 schermen met alle toeters en bellen eraan. Hierbij gekozen voor vpx als engine i.c.m. b2s als backglass en hardware aansturing. Ben er best tevreden over, maar weet dat je b.v. ook pinball fx, fx3 of whatsoever kan installeren.

Wat zijn daar de voordelen van? Zijn de tafels nou grafisch veel beter, zijn er meer tafels beschikbaar, hoe gaat fx om met aansturing van 3 schermen (speelveld, backglass, dmd) en de verschillende hardware die door de ledwiz en kl25z bordjes heen gaat?
Of is jullie ervaring louter gebaseerd op vr en single displays?

Gewoon nieuwsgierig en wellicht leuk om het aanbod eens uit te breiden 😊
Pinball FX heeft meer dan 100 tafels beschikbaar. Waarvan 29 simulaties van Williams kasten. Er is support voor drie schermen en er wordt gewerkt aan nog betere ondersteuning voor 'cabinet mode'. Je kan cabinet mode selecteren in het menu

Met Pinball FX kan je ook meedoen aan online events en toernooien. Met ingame prijzen en rewards. Er is een Pinball FX Reddit en Discord en er zijn ook discussies op de Steam pagina

Pinball FX heeft toegevoegde visuele extras op alle Williams kasten, die vaak best wel fraai zijn. Er zijn ook diverse speel modes zoals: 1 ball, 200 flips, 5 minutes, 200 distance en Pro Mode (tournament mode). Allemaal met hun eigen world leaderboards. Cross platform met Xbox one en Series, PS4 en 5, Steam en de Epic Games Store. Nintendo Switch is voor Pinball FX3 ook cross platform maar voor FX is de Switch versie lichtelijk anders en daardoor is er gekozen voor geen cross platform

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:29
Robolokotobo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Pinball FX heeft meer dan 100 tafels beschikbaar. Waarvan 29 simulaties van Williams kasten. Er is support voor drie schermen en er wordt gewerkt aan nog betere ondersteuning voor 'cabinet mode'. Je kan cabinet mode selecteren in het menu

Met Pinball FX kan je ook meedoen aan online events en toernooien. Met ingame prijzen en rewards. Er is een Pinball FX Reddit en Discord en er zijn ook discussies op de Steam pagina

Pinball FX heeft toegevoegde visuele extras op alle Williams kasten, die vaak best wel fraai zijn. Er zijn ook diverse speel modes zoals: 1 ball, 200 flips, 5 minutes, 200 distance en Pro Mode (tournament mode). Allemaal met hun eigen world leaderboards. Cross platform met Xbox one en Series, PS4 en 5, Steam en de Epic Games Store. Nintendo Switch is voor Pinball FX3 ook cross platform maar voor FX is de Switch versie lichtelijk anders en daardoor is er gekozen voor geen cross platform
Kijk thanks voor de reactie! Goed om te horen dat meerdere schermen ondersteund worden. Nog wel benieuwd naar de support voor leds, strobos, zwaailichten, shaker motor, tilt bob, etc. Maar daar kan ik zelf wel even in gaan duiken. Vind het vooral een interessante dat je mee kan doen aan online events. Vind alleen de tafels wel prijzig t.o.v. vpx waar alles gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
PatrickC schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 07:12:
Ik vind wel dat @Robolokotobo het enorm overdrijft. Ik koop de FX kasten (en heb ook alle FX3 kasten) omdat ik er plezier aan beleef. En als ik een andere versie dan beter vindt, dan kan dat toch gewoon? Daar is toch niets mis mee? Maar daarmee in FX toch niet meteen een slecht product? Ik hoop echt dat FX steeds beter wordt (graphics, performance, physics) en bijvoorbeeld ook VR gaat ondersteunen. De andere kasten die Zen heeft uitgebracht in VR zijn echt geweldig en ook FX3 speelt erg goed.

Verder wordt ik hier onterecht beschuldigd. “Ik zie dat jullie hier allemaal Mercedes rijden. Niet doen hoor.‘ Waar heb ik gezegd dat je FX vooral niet moet kopen? Ik zeg juist dat je dat vooral WEL moet doen, ook om ontwikkelaars als Zen te steunen. Bij Sim Racing koop ik ook gewoon de tracks en auto’s van officiële developers, ondanks dat ik die misschien al bezit in een mod vorm. En meestal zijn die officiële versies beter, maar ook bij de mods zitten af en toe pareltjes.

Dit zal mijn laatste post zijn in dit topic, want het vergalt op deze manier gewoon het plezier wat ik aan deze hobby heb. Het plezier wat ik hier graag deelde met anderen.Wellicht tot ziens in een ander (pinball) topic.
Laat je toch niet zo gek maken en post gewoon waar je zin in hebt. Daar heeft een TS niks over te zeggen en daar bestaan mods voor.

Soms lijkt fan zijn van iets te veel op een religie en dat zie je hier ook gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:11
afgelopen vrijdag maar eens de overstap gewaagd naar pinball FX, ik had op de playstation alle tafels in pinball FX3 en ik was absoluut niet gecharmeerd van een subscription model in pinball FX, dus had al die tijd niet meer gekeken naar pinball FX.

Maar in de ps5 store augustus deals zag ik een aantal pinball FX collections voorbij komen, dus blijkbaar heb je die jaar pass niet meer nodig en kun je de tafels opnieuw aanschaffen. Op zich vind ik daar wel iets van uiteraard dat je je tafels opnieuw moet aanschaffen, maar met die 40 procent korting op de collections zelf is het prima te doen om ze opnieuw aan te schaffen.

Dus dit weekend zo'n 10 uur de starwars tafels, Zen collection en de williams tafels gespeeld op de playstation 5 en zo een eerste indruk kunnen krijgen van hoe het speelt op de ps5 ten opzichte van pinball FX3.

En ik ben behoorlijk enthousiast moet ik zeggen, ik vind het verschil behoorlijk groot. Eerste indruk was matig omdat op de ps5 het toch wat laggy aanvoelde maar zodra ik de setting op performance had gezet in de game was het eigenlijk wel heel goed te noemen.

Ik moet zeggen dat de events een hoop toevoegen aan de game, de tournaments zijn gelijk aan de fx3 versie, maar de events vind ik leuker om te spelen, ook gaaf dat trial tafels af en toe vrij te spelen zijn in de events (zoals dit weekend die samurai tafel). Ook de verschillende modes zijn leuk om te spelen.

Maar wat me echt verbaasde was hoeveel beter de tafels eruit zien in fx. De resolutie is duidelijk een stuk hoger en wat vooral een enorm verschil maakt is de HDR implementatie, dat ziet er echt geweldig uit.

Al met al ben ik wel om nu, zeker nu je de kasten opnieuw kunt aanschaffen (als ze in de aanbieding zijn) en de jaar pass optioneel is, weet ik zeker dat ik ook hier uiteindelijk alles wel weer beschikbaar zal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:18:
afgelopen vrijdag maar eens de overstap gewaagd naar pinball FX, ik had op de playstation alle tafels in pinball FX3 en ik was absoluut niet gecharmeerd van een subscription model in pinball FX, dus had al die tijd niet meer gekeken naar pinball FX.

Maar in de ps5 store augustus deals zag ik een aantal pinball FX collections voorbij komen, dus blijkbaar heb je die jaar pass niet meer nodig en kun je de tafels opnieuw aanschaffen. Op zich vind ik daar wel iets van uiteraard dat je je tafels opnieuw moet aanschaffen, maar met die 40 procent korting op de collections zelf is het prima te doen om ze opnieuw aan te schaffen.

Dus dit weekend zo'n 10 uur de starwars tafels, Zen collection en de williams tafels gespeeld op de playstation 5 en zo een eerste indruk kunnen krijgen van hoe het speelt op de ps5 ten opzichte van pinball FX3.

En ik ben behoorlijk enthousiast moet ik zeggen, ik vind het verschil behoorlijk groot. Eerste indruk was matig omdat op de ps5 het toch wat laggy aanvoelde maar zodra ik de setting op performance had gezet in de game was het eigenlijk wel heel goed te noemen.

Ik moet zeggen dat de events een hoop toevoegen aan de game, de tournaments zijn gelijk aan de fx3 versie, maar de events vind ik leuker om te spelen, ook gaaf dat trial tafels af en toe vrij te spelen zijn in de events (zoals dit weekend die samurai tafel). Ook de verschillende modes zijn leuk om te spelen.

Maar wat me echt verbaasde was hoeveel beter de tafels eruit zien in fx. De resolutie is duidelijk een stuk hoger en wat vooral een enorm verschil maakt is de HDR implementatie, dat ziet er echt geweldig uit.

Al met al ben ik wel om nu, zeker nu je de kasten opnieuw kunt aanschaffen (als ze in de aanbieding zijn) en de jaar pass optioneel is, weet ik zeker dat ik ook hier uiteindelijk alles wel weer beschikbaar zal hebben.
Heel tof om te lezen. Je geeft met je verhaal hetzelfde gevoel af als dat ik heb wanneer ik aan de game denk of de game speel

De pass was altijd al optioneel. Beetje jammer dat ze jou dat niet goed duidelijk hebben kunnen maken vanaf het begin. Er was ook zoveel hektiek over de veranderingen ten opzichte van FX3 dat hier en daar wel eens de verkeerde indruk opgedaan kon worden.

Ze werken met een team van meer dan 100 mensen aan de game. We hadden een keer de product manager aan het woord in de Discord en die was ondertussen knap emotioneel door al het gedoe. Hij zei o.a we're just normal people. Hij zei ook, and all these bugs. Valt niet mee om een game te lanceren met bijna 100 remakes van oudere kasten uit vorige games in een voor hun compleet nieuwe engine met nieuwe meer realistische physics en nieuwe modes. En daaraan toegevoegd nog eens ongeveer twintig nieuwe kasten (Ik weet het exacte aantal zo niet) die gemaakt zijn tijdens de early acces periode van een jaar op de Epic Games Store, en sommige uit de Zen Pinball Party game voor iOS (Die game is ook nog vrij nieuw)

Niet dat er nou zoveel bugs in de game zitten dat het opvalt ofzo. Integendeel. Ik speel altijd Williams en ik kom bijna nooit meer wat tegen. Maar er zijn zoveel spelers die iedere kleine bug posten die ze tegenkomen. En dan met 120 kasten ofzo in de game... Ga er maar aan staan.

En sommige bugs kosten wel een week tijd om op te lossen. Daar werd laatst over gesproken. Ook door de product manager. Hij had het over een bug die een aantal mensen in het Discord graag opgelost wouden hebben en zei dat ze daar een specifieke developer (Van Zen Studios) voor nodig hadden die op dat moment vakantie had of ziek was ofzo en dat de bug zo complex was dat alleen die persoon het op kon lossen (Misschien was het de designer van die kast) en dat dat wel een week kon duren.

Hij legde daarbij ook uit hoe die bug in principe in mekaar zat en dat verhaal verklaarde waarom die zo moeillijk op te lossen was. Hij zat dus niet te overdrijven. Ze hebben ook al zoveel bugs opgelost. Het is dus niet zo dat ze de game gereleased hebben en gezegd hebben van red je er maar mee, zoals we in het verleden bij andere ontwikkelaars gezien hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Robolokotobo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 05:35:
[...]

Heel tof om te lezen. Je geeft met je verhaal hetzelfde gevoel af als dat ik heb wanneer ik aan de game denk of de game speel

De pass was altijd al optioneel. Beetje jammer dat ze jou dat niet goed duidelijk hebben kunnen maken vanaf het begin. Er was ook zoveel hektiek over de veranderingen ten opzichte van FX3 dat hier en daar wel eens de verkeerde indruk opgedaan kon worden.
mee eens, de introductie van FX was niet bepaald een toonbeeld van hoe het moet. De marketing en communicatie is daar behoorlijk tekort geschoten toen.

Beter was het geweest dat ze gewoon pinball FX gereleased hadden en gewoon gezegd hadden dat je elke tafel die je daar wilde spelen voor een kleine upgrade prijs (wat echt de meesten wel zullen snappen) aan je library kon toevoegen. Nu was mijn beeld echt dat ik 100 euro per jaar moest betalen voor iets wat ik al had (sterker nog, mijn FX3 library was uitgebreider dan wat ik in FX beschikbaar had op de release). Dat soort dingen in een tijd waarin iedereen echt spuugzat is van dat abonnement model was gewoon niet handig.

Nu blijkt dat je gewoon de tafels opnieuw kunt kopen en in hun geval had ik daar gewoon een actie aan gekoppeld als je de tafels al had. Maar goed, dat ze op dat vlak dingen niet goed gedaan hebben weten ze zelf ook wel.

Maar dan nu het positieve. Ik heb dit weekend alle packs die in de aanbieding waren gekocht, dat was iets van 70 euro en zijn rond de 70 tafels. Dus dat is maar 1 euro per tafel ongeveer. Dat is natuurlijk spotgoedkoop, helemaal als je ziet hoeveel werk er in zit in die nieuwe tafels. Ik heb online op forums gekeken, maar naar mijn mening komt dat niet helemaal naar voren doordat de focus blijft liggen op die pass in de discussies in plaats van op de game zelf.

Maar als pinball amateur merk ik echt een groot verschil tussen fx3 en FX, zowel kwa gameplay (dat moet je maar net liggen die nieuwe physics) als kwa graphics. Ik vind met name die nieuwe physics een grote verbetering, ik lees online dat mensen een andere mening hebben, maar voor mij voelt het heerlijk aan in ieder geval. Zeker de Williams kasten spelen echt geweldig, de zen kasten vind ik iets minder lekker spelen (langzamer en meer floaty) maar dat was in FX3 ook al zo.

De nieuwe kasten spelen allemaal geweldig, die vind ik er bovenuit springen, ook de nieuwe ZEN kasten, echt fantastisch kwa gameplay.

Kwa graphics is het geen vergelijk, als ik FX3 nu naast FX zie op de ps5 dan is het maar een blurry bende (alhoewel ik fx3 er altijd wel goed vond uitzien voorheen). Maar de resolutie upgrade en die HDR implementatie vind ik echt bizar goed gelukt, zeker in die star wars kasten en ook een groot gedeelte van de Marvel kasten (niet allemaal overigens), die zien er echt zoveel beter uit. Bij de williams kasten vind ik de resolutie iets minder opvallen, maar daar is de HDR implementatie een zo grote toevoeging dat dat de aanschaf opnieuw voor mij volledig rechtvaardigt.

Ik heb inmiddels de master reward al gehaald voor een aantal kasten, met name biolab (mijn favoriete zen kast) en natuurlijk de Williams kast: Theatre of Magic zijn al helemaal onder controle.

En natuurlijk is het altijd leuk om even een lijstje te posten van favoriete tafels in FX:
Williams:
Theatre of Magic
Attack from Mars
Medieval Madness
High Speed

Zen:
Biolab
Adventure Land
Castle Storm

Star Wars:
Rogue One
Boba Fett

Marvel:
X-Men
Moon Knight

Wat betreft de nieuwe tafels daar heb ik met name de trials van gespeeld, er is 1 kast waar ik helemaal niets mee heb tot nu toe, en dat is die indiana jones kast, die vind ik persoonlijk geen 15 euro waard, overpriced en voegt niet zoveel toe aan wat we allemaal hebben.

Kwa toekomst, ik speelde FX3 al erg veel dus dat zal bij FX niet veel anders zijn. Ik hoop dat ze nog flinke uitbreidingen / verbeteringen gaan doorvoeren aan het tournament systeem, de manier waarop dat nu is vind ik teveel op FX3 lijken (lees geen wijzigingen) en dat zou echt zoveel beter kunnen met echte leaderboards, de herintroductie van brons, silver en gold seizoenen, feedback van je resultaten als het toernooi is afgelopen (dat ontbreekt nu volledig), en nog veel meer van die dingen.

Maar al met al, ik ben dus enthousiast over de uitbreidingen, maar ik snap ook wel dat anderen daar anders over kunnen denken en de nieuwe physics totaal niet fijn vinden, want het is zeker anders dan in FX3, dat is duidelijk merkbaar. Mij bevalt het heel goed, maar zoals ik zei, ik ben bepaald geen professional, ik ben gewoon maar een amateur pinball liefhebber. Dus voor mij is het een hele goede nieuwe versie _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

mee eens, de introductie van FX was niet bepaald een toonbeeld van hoe het moet. De marketing en communicatie is daar behoorlijk tekort geschoten toen.

Beter was het geweest dat ze gewoon pinball FX gereleased hadden en gewoon gezegd hadden dat je elke tafel die je daar wilde spelen voor een kleine upgrade prijs (wat echt de meesten wel zullen snappen) aan je library kon toevoegen. Nu was mijn beeld echt dat ik 100 euro per jaar moest betalen voor iets wat ik al had (sterker nog, mijn FX3 library was uitgebreider dan wat ik in FX beschikbaar had op de release). Dat soort dingen in een tijd waarin iedereen echt spuugzat is van dat abonnement model was gewoon niet handig.

Nu blijkt dat je gewoon de tafels opnieuw kunt kopen en in hun geval had ik daar gewoon een actie aan gekoppeld als je de tafels al had. Maar goed, dat ze op dat vlak dingen niet goed gedaan hebben weten ze zelf ook wel.

Maar dan nu het positieve. Ik heb dit weekend alle packs die in de aanbieding waren gekocht, dat was iets van 70 euro en zijn rond de 70 tafels. Dus dat is maar 1 euro per tafel ongeveer. Dat is natuurlijk spotgoedkoop, helemaal als je ziet hoeveel werk er in zit in die nieuwe tafels. Ik heb online op forums gekeken, maar naar mijn mening komt dat niet helemaal naar voren doordat de focus blijft liggen op die pass in de discussies in plaats van op de game zelf.

Maar als pinball amateur merk ik echt een groot verschil tussen fx3 en FX, zowel kwa gameplay (dat moet je maar net liggen die nieuwe physics) als kwa graphics. Ik vind met name die nieuwe physics een grote verbetering, ik lees online dat mensen een andere mening hebben, maar voor mij voelt het heerlijk aan in ieder geval. Zeker de Williams kasten spelen echt geweldig, de zen kasten vind ik iets minder lekker spelen (langzamer en meer floaty) maar dat was in FX3 ook al zo.

De nieuwe kasten spelen allemaal geweldig, die vind ik er bovenuit springen, ook de nieuwe ZEN kasten, echt fantastisch kwa gameplay.

Kwa graphics is het geen vergelijk, als ik FX3 nu naast FX zie op de ps5 dan is het maar een blurry bende (alhoewel ik fx3 er altijd wel goed vond uitzien voorheen). Maar de resolutie upgrade en die HDR implementatie vind ik echt bizar goed gelukt, zeker in die star wars kasten en ook een groot gedeelte van de Marvel kasten (niet allemaal overigens), die zien er echt zoveel beter uit. Bij de williams kasten vind ik de resolutie iets minder opvallen, maar daar is de HDR implementatie een zo grote toevoeging dat dat de aanschaf opnieuw voor mij volledig rechtvaardigt.

Ik heb inmiddels de master reward al gehaald voor een aantal kasten, met name biolab (mijn favoriete zen kast) en natuurlijk de Williams kast: Theatre of Magic zijn al helemaal onder controle.

En natuurlijk is het altijd leuk om even een lijstje te posten van favoriete tafels in FX:
Williams:
Theatre of Magic
Attack from Mars
Medieval Madness
High Speed

Zen:
Biolab
Adventure Land
Castle Storm

Star Wars:
Rogue One
Boba Fett

Marvel:
X-Men
Moon Knight

Wat betreft de nieuwe tafels daar heb ik met name de trials van gespeeld, er is 1 kast waar ik helemaal niets mee heb tot nu toe, en dat is die indiana jones kast, die vind ik persoonlijk geen 15 euro waard, overpriced en voegt niet zoveel toe aan wat we allemaal hebben.

Kwa toekomst, ik speelde FX3 al erg veel dus dat zal bij FX niet veel anders zijn. Ik hoop dat ze nog flinke uitbreidingen / verbeteringen gaan doorvoeren aan het tournament systeem, de manier waarop dat nu is vind ik teveel op FX3 lijken (lees geen wijzigingen) en dat zou echt zoveel beter kunnen met echte leaderboards, de herintroductie van brons, silver en gold seizoenen, feedback van je resultaten als het toernooi is afgelopen (dat ontbreekt nu volledig), en nog veel meer van die dingen.

Maar al met al, ik ben dus enthousiast over de uitbreidingen, maar ik snap ook wel dat anderen daar anders over kunnen denken en de nieuwe physics totaal niet fijn vinden, want het is zeker anders dan in FX3, dat is duidelijk merkbaar. Mij bevalt het heel goed, maar zoals ik zei, ik ben bepaald geen professional, ik ben gewoon maar een amateur pinball liefhebber. Dus voor mij is het een hele goede nieuwe versie _/-\o_
Ik zat laatst te kijken naar de lijst van Zen's designers om te zien wie in mijn ogen de beste designer is en de beste simulaties maakt. En één designer stak daar met kop en schouders bovenuit. Zoltan Vari

Ik dacht bij mezelf, wie heeft Star Wars Collectibles gemaakt? Want dat vind ik een extreem origineel en tof concept. En zag dat het Zoltan Vari is. Toen dacht ik, er is nog een kast met zo'n creatieve en mooie opzet. Tesla. En ja hoor. Zoltan Vari. Nu eens kijken welke Williams simulaties hij gemaakt heeft dacht ik toen. Tales of the Ararbian Nights, No Good Gophers, Fun House, Dr Dude and his excellent Ray, Indiana Jones en Creature from the Black Lagoon. Stuk voor stuk tafels waarvan de simulatie in FX perfect is. Ik merk dat die tafels bijv. allemaal heel goed 'on the fly' schieten en super realistisch en vloeiend bal gedrag hebben

Toen dacht ik, er is nog één Star Wars tafel die ik echt heel goed vind. Solo: A Star Wars Story. Zou hij die dan ook gemaakt hebben. Ik zoeken in de lijst. En ja hoor, Zoltan Vari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Robolokotobo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:34:
[...]
En ja hoor. Zoltan Vari. Nu eens kijken welke Williams simulaties hij gemaakt heeft dacht ik toen. Tales of the Ararbian Nights, No Good Gophers, Fun House, Dr Dude and his excellent Ray, Indiana Jones en Creature from the Black Lagoon. Stuk voor stuk tafels waarvan de simulatie in FX perfect is. Ik merk dat die tafels bijv. allemaal heel goed 'on the fly' schieten en super realistisch en vloeiend bal gedrag hebben
dat zijn precies de tafels die ik erg moeilijk vind. Daar heb ik veel bal verlies in het midden. Respect hoor, dat je die goed kan spelen (altans daar ga ik vanuit :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:46:
[...]

dat zijn precies de tafels die ik erg moeilijk vind. Daar heb ik veel bal verlies in het midden. Respect hoor, dat je die goed kan spelen (altans daar ga ik vanuit :) )
Dat zijn idd ook sommige van de moeilijkere tafels. Ik heb de afgelopen vijf of zes jaar ongeveer 3000 uur digitaal geflipperd dus dat verklaart dan wel dat ik ze wel te doen vind en de gemiddelde speler er niet altijd even vrolijk van wordt

Of was het nou 2000 uur... Dan zou ik alle platformen waar ik op gespeeld heb weer bij langs moeten om het uit te rekenen. In ieder geval genoeg uren om de meeste flipper tricks goed te leren en goed te weten wanneer ik de tafel moet bewegen om de bal te redden. Die twee dingen alleen al maken een wereld van verschil voor hoe lang je een bal in het spel kan houden

De 'studie' begon voor mij met deze video

[ Voor 33% gewijzigd door Robolokotobo op 29-08-2023 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo

• Robolokotobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Steam pagina voor Pinball M is geupdate. Chucky en Dead by Daylight aangekondigt

https://store.steampowered.com/app/2337640/Pinball_M/

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 01-09-2023 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nog één video dan maar ;) Ik kan ook niet elke dag blijven posten en van jullie verwachten dat jullie gaan kijken. Laat me even weten wat jullie van mijn video post gedrag vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Robolokotobo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:34:
[...]

Toen dacht ik, er is nog één Star Wars tafel die ik echt heel goed vind. Solo: A Star Wars Story. Zou hij die dan ook gemaakt hebben. Ik zoeken in de lijst. En ja hoor, Zoltan Vari
Ik speel de hele week al de tafel: Star Wars Rebel
Is die ook door hem gemaakt?

Ik heb deze tafel eigenlijk pas nu echt ontdekt en er zit zoveel in en is toch niet al te moeilijk te leren. Dus een hele verslavende pinball tafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Yc5R-n4xMinwApyF_avYMozjOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIVv4EMQvzC86xliK0Fv0OAw.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik ook een hele gave tafel vindt is die World Cup Soccer, ik speel alleen de trail tot nu toe, want ik vind hem nogal duur, maar zodra die in de sale voorbij komt wil ik deze echt graag in de lijst opnemen, want wat speelt die tafel lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:27:
[...]

Ik speel de hele week al de tafel: Star Wars Rebel
Is die ook door hem gemaakt?

Ik heb deze tafel eigenlijk pas nu echt ontdekt en er zit zoveel in en is toch niet al te moeilijk te leren. Dus een hele verslavende pinball tafel.

[Afbeelding]

Wat ik ook een hele gave tafel vindt is die World Cup Soccer, ik speel alleen de trail tot nu toe, want ik vind hem nogal duur, maar zodra die in de sale voorbij komt wil ik deze echt graag in de lijst opnemen, want wat speelt die tafel lekker.
Rebels is ontworpen door Peter 'Deep' Grafl. Die tevens de grote physics man is bij Zen. Ik denk dat hij op nummer 2 staat voor mij. Curse of the Mummy vind ik bijvoorbeeld bijzonder goed van hem. Die maakte hij samen met Anna Lengyel. Zij is ook de ontwikkelaar van de nieuwe LCD scoreboards die in staat zijn video content af te spelen. Dit maakt het mogelijk om in de toekomst simulaties te maken van moderne flipperkasten.

Dan moeten ze daar natuurlijk eerst overeenstemming met flipperkast fabrikanten over krijgen. Ze zijn een tijd terug veel in contact geweest met fabrikant Spooky. Die een aantal zeer populaire titels op hun naan hebben staan. Waaronder Rick and Morty, Halloween en Scooby Doo. Er verscheen zelfs een special op Youtube van Zen en Spooky samen.

De Williams simulaties van Deep zijn ook allemaal bijzonder goed. Al vind ik Medieval Madness geen uitschieter. Hij weet heel vaak bepaalde kenmerken van de actie van de echte kast op het speelveld en op en rondom de flippers met veel detail over te zetten naar de game

Hier staan alle designer en welke kasten ze ontworpen hebben. Er moeten geloof ik nog wel een paar van de allernieuwste kasten toegevoegd worden aan het overzicht https://pinballfx.fandom.com/wiki/Pinball_FX_Designers

Dit is de video van Spooky en Zen Studios

[ Voor 3% gewijzigd door Robolokotobo op 03-09-2023 04:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
thanks!
leuke thread om te lezen.

ik focus me nu elke week op 1 van de williams tafels. Deze week was het de White water tafel, ik ben echt fan geworden van deze tafel, de regels zijn zeer eenvoudig te leren en te onthouden en de flow van de tafel is echt heerlijk.

Ik had een leuke tutorial online gevonden die min of meer de ingame tutorial in actie laat zien.

[ Voor 6% gewijzigd door robinez op 11-09-2023 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:07:
[...]

thanks!
leuke thread om te lezen.

ik focus me nu elke week op 1 van de williams tafels. Deze week was het de White water tafel, ik ben echt fan geworden van deze tafel, de regels zijn zeer eenvoudig te leren en te onthouden en de flow van de tafel is echt heerlijk.

Ik had een leuke tutorial online gevonden die min of meer de ingame tutorial in actie laat zien.
[YouTube: White Water Pinball Tutorial]
White Water is een hele toffe kast. Wel moeilijk met hoe springerig de bal is rond de flippers. En als je een schot mist is er groot risico op bal verlies. Hoe moeilijker de tafel des te sneller je er een betere speler van wordt. Dus dat is dan wel een groot voordeel. Maar super mooie kast natuurlijk. Ik kan er zoveel over zeggen en in detail gaan. Maar dan kunnen mensen hem beter zelf proberen. Ik heb hier nog een leuke nieuwe video van waarschijnlijk de beste speler in de game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Man man man,

Dankzij dit topic heb ik Medieval Madness ontdekt, wat een gave kast. Vond Attack from Mars al heel erg gaaf, maar deze is toch net een stukje leuker.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
DeWaanzin schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:36:
Man man man,

Dankzij dit topic heb ik Medieval Madness ontdekt, wat een gave kast. Vond Attack from Mars al heel erg gaaf, maar deze is toch net een stukje leuker.
Medieval Madness is echt geweldig, hoe vaak ik dat kasteel al niet vernietigd heb, echt ontelbaar! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik versloeg zojuist Mars in Attack from Mars Pro Mode! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Ik zou ook nog eens moeten wat spelen, loop serieus achter op tafels dat ik nog niet heb.
Ga eerst eens zien voor 2de controller, mijn xbox series x controller is net terug van herstelling.

Wil hem niet te veel belasten voor deze game, omdat ik nog hevig ram op die knoppen.
Ja ik weet het, harder duwen gaat niet helpen in de game. Maar we zijn er allemaal wel schuldig aan.

Geen weet dat Zen ons nu al de optie heeft gegeven voor buttons custom in te geven.
Heb hier nog een Hori op aanraden van Robo, wel de Switch versie en die knoppen staan averechts in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op maandag 18 september 2023 @ 06:03:
Ik zou ook nog eens moeten wat spelen, loop serieus achter op tafels dat ik nog niet heb.
Ga eerst eens zien voor 2de controller, mijn xbox series x controller is net terug van herstelling.

Wil hem niet te veel belasten voor deze game, omdat ik nog hevig ram op die knoppen.
Ja ik weet het, harder duwen gaat niet helpen in de game. Maar we zijn er allemaal wel schuldig aan.

Geen weet dat Zen ons nu al de optie heeft gegeven voor buttons custom in te geven.
Heb hier nog een Hori op aanraden van Robo, wel de Switch versie en die knoppen staan averechts in de game.
Klopt, schouderknoppen van een heleboel controllers hebben de potentie om te sneuvelen in deze game. Vooral als je petst zeg maar

Je zou nog kunnen kijken voor de Hori voor PS4/PC. Ik gebruik die nu al een jaar of drie en hij lijkt onverwoestbaar (Hori Fighting Commander)

De optie on zelf knoppen toe te wijzen is er helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:17:
[...]

Klopt, schouderknoppen van een heleboel controllers hebben de potentie om te sneuvelen in deze game. Vooral als je petst zeg maar

Je zou nog kunnen kijken voor de Hori voor PS4/PC. Ik gebruik die nu al een jaar of drie en hij lijkt onverwoestbaar (Hori Fighting Commander)

De optie on zelf knoppen toe te wijzen is er helaas nog niet
Dan ga ik hem eens op mijn to buy list zetten, kan er wel nog bij :P
Voorlopig dan die oude Hori nemen, nu via Steam zou er minder delay moeten zitten.
Zal wel eens kijken ervoor, die nieuwe virtuele pinball kast van Zen is ook een mooi hebben ding.

Misschien als ik eind deze maand de Euromillions win kan het er wel van af :*)
Zal ook wel rond de 2000 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Een Medieval Madness vraag:

Als ik een tijdje speel dimt het licht op het speelveld, kan dus de bal slechter zien. Is dit iets wat er gebeurt tijdens he spelen of een instelling ergens? Kan er eigenlijk niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
DeWaanzin schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:01:
Een Medieval Madness vraag:

Als ik een tijdje speel dimt het licht op het speelveld, kan dus de bal slechter zien. Is dit iets wat er gebeurt tijdens he spelen of een instelling ergens? Kan er eigenlijk niets over vinden.
Op welk platform speel je? Dit hoort absoluut niet het geval te zijn. Misschien heeft het te maken met de settings van je monitor? Of settings in Windows?
KBE91 schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:30:
[...]

Dan ga ik hem eens op mijn to buy list zetten, kan er wel nog bij :P
Voorlopig dan die oude Hori nemen, nu via Steam zou er minder delay moeten zitten.
Zal wel eens kijken ervoor, die nieuwe virtuele pinball kast van Zen is ook een mooi hebben ding.

Misschien als ik eind deze maand de Euromillions win kan het er wel van af :*)
Zal ook wel rond de 2000 euro gaan.
Ja die nieuwe digitale flipperkast van AtGames idd. Was nog niet genoemd hier. Zen heeft dus een deal met AtGames nu voor het releasen van hun digitale flipperkasten op de aankomende Atgames 4K flipperkast

Maar let op. Die gaat niet buiten de VS verkocht worden hebben ze gezegd. En alleen te preorderen (Voor 1100 Dollar) of na de pre order tijd te bestellen voor 1500 Dollar. En alleen te bestellen op de AtGames website en misschien op de AtGames Amazon pagina

De eerste kast heeft Addam's Family artwork en is inclusief de Williams simulatie van de Addam's Family flipperkast. Daarnaast zijn er een boel kasten voorgeïnstalleerd van developer Magic Pixel. Later zullen er meer simulaties van Zen op verschijnen die je dan kopen en downloaden. Er zit geen limiet op het aantal pre orders

In totaal gaan AtGames en Zen maar liefst vijftien verschillende digitale flipperkasten produceren. Waarbij iedere kast zijn eigen unieke artwork krijgt. Waarschijnlijk allemaal met artwork van Williams flipperkasten

De eerste is dus ongelimiteerd te pre orderen. Maar de kasten die daarna komen krijgen een limiet van 5000 exemplaren per uitvoering. Dat betekent dat ze dus minimaal 75000 kasten gaan produceren. En dat is een big deal. En goed nieuws voor de (digitale) pinball scene en industrie

Ze houden dit keer ook gelijk rekening met mensen die hun PC aan willen sluiten en gewoon Pinball FX of andere games erop willen spellen (Inclusief shoot em ups en andere games die in portrait gespeeld horen te worden). De playfield monitor (32 inch) heeft een HDMI aansluiting waar je gemakkelijk bij kan. En zo ook de backglass monitor (23 inch) en de score DMD (8 inch). Wordt dus waarschijnlijk een kwestie van PC aansluiten met HDMI en USB (Desnoods met Displayport naar HDMI kabels) en gaan. Ook dankzij de cabinet mode die in Pinball FX zit

Het zal me niet verbazen als deze kasten uiteindelijk ook op Europese webshops gaan verschijnen. De vorige AtGames flipperkast is bij Coolshop te bestellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pIWvIlrfgq996w7oEpzGxwys4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odJXVVsaecjYKsr5ztHlYPND.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Robolokotobo schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 06:05:
[...]
Ik heb hier nog een leuke nieuwe video van waarschijnlijk de beste speler in de game [YouTube: Pinball FX Flipper Techniques]
Bedankt voor de tips en videos! Ik heb er al veel van geleerd de afgelopen tijd.

Nog een ander vraagje, zijn er meer mensen waarbij het opstarten van pinball FX enorm lang duurt? De laatste tijd is een opstart tijd van 3 minuten op de ps5 geen uitzondering meer (de please wait loading logo bevriest dan ook minuten lang), als je eenmaal in de game zit dan werkt het allemaal wel snel, maar het opstarten lijkt wel steeds langer te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de tips en videos! Ik heb er al veel van geleerd de afgelopen tijd.

Nog een ander vraagje, zijn er meer mensen waarbij het opstarten van pinball FX enorm lang duurt? De laatste tijd is een opstart tijd van 3 minuten op de ps5 geen uitzondering meer (de please wait loading logo bevriest dan ook minuten lang), als je eenmaal in de game zit dan werkt het allemaal wel snel, maar het opstarten lijkt wel steeds langer te worden.
Ja, daar hebben meer mensen last van. Volgens mij is dat nu voor iedereen die op Playstation speelt het geval. Dit is bekend bij Zen en hopelijk komt er een oplossing

Er is een interessante discussie gaande over Pro Mode Williams Events. Zen wil graag weten hoeveel belangstelling hier voor is. Je kan reageren in het Discord. Op Steam of op de Reddit https://www.reddit.com/r/...w_how_many_players_would/?

• DeWaanzin

DeWaanzin

Robolokotobo schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:55:
Op welk platform speel je? Dit hoort absoluut niet het geval te zijn. Misschien heeft het te maken met de settings van je monitor? Of settings in Windows?
Goed om te lezen dat dit niet zo hoort te zijn.
Ik speel op Xbox series X. Heb al een workaround -> Game even pauzeren dan wordt alles weer normaal qua licht sterkte. Het zou natuurlijk ook nog met de settings van m'n tv te maken kunnen hebben. Zoek het nog wel eens uit.

Gisteren eindelijk Battle for the Kingdom weer eens mogen proberen en failde helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
DeWaanzin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:26:
[...]

Goed om te lezen dat dit niet zo hoort te zijn.
Ik speel op Xbox series X. Heb al een workaround -> Game even pauzeren dan wordt alles weer normaal qua licht sterkte. Het zou natuurlijk ook nog met de settings van m'n tv te maken kunnen hebben. Zoek het nog wel eens uit.

Gisteren eindelijk Battle for the Kingdom weer eens mogen proberen en failde helaas.
Dit klinkt alsof je gamed op een oled tv uit het hogere segment, klopt dat?

de meeste wat duurdere oled tv's hebben een feature die dynamisch het scherm dimt om de leds te beschermen als het beeld langdurig weinig verandering heeft (wat bij pinball het geval is). Fifa heeft daar ook veel last van, de oplossing is dan om deze feature op uit (of minder heftig afhankelijk van je tv) te zetten op je tv voor het kanaal waarop je gamed.

De echt hele dure oleds kunnen zelfs local dimming doen tegenwoordig, dan dimmen ze bijvoorbeeld alleen het logo van een tv zender en de rest van het beeld blijft helder. Maar bij de meeste andere oleds wordt het hele scherm gedimt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
de afgelopen dagen heb ik me geconcentreerd op de williams tafel: Cirqus Voltaire.

Dit was niet bepaald een kast die ik goed onder controle had, ik had erg veel bal verlies en snapte eerlijk gezegd niets van de regels. Totdat ik op reddit las dat de table guides ook te vinden zijn op de pinball FX site. Die vind ik zelf duidelijker dan de in-game uitleg per tafel.

En na dat ik de guide goed doorgenomen had vloog mijn score omhoog en had ik bij de eerste poging al bijna de wizard mode bereikt. Dus heerlijke kast als je de regels kent.

De tafel guides kun je hier vinden.
https://zenstudios.com/pinball-table-guides/

En dit is nog wel een handige korte video met wat tips en tricks (met name in de description van de video.

Overigens schijnt het zo te zijn dat morgen in de Pinball bites aflevering van morgen een nieuwe sale wordt aangekondigd voor de williams tafels.

quote:
Akos and Linne will reveal the next tables joining Pinball FX, and share news about a great offer for Williams tables.

[ Voor 7% gewijzigd door robinez op 27-09-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:24:
de afgelopen dagen heb ik me geconcentreerd op de williams tafel: Cirqus Voltaire.

Dit was niet bepaald een kast die ik goed onder controle had, ik had erg veel bal verlies en snapte eerlijk gezegd niets van de regels. Totdat ik op reddit las dat de table guides ook te vinden zijn op de pinball FX site. Die vind ik zelf duidelijker dan de in-game uitleg per tafel.

En na dat ik de guide goed doorgenomen had vloog mijn score omhoog en had ik bij de eerste poging al bijna de wizard mode bereikt. Dus heerlijke kast als je de regels kent.

De tafel guides kun je hier vinden.
https://zenstudios.com/pinball-table-guides/

En dit is nog wel een handige korte video met wat tips en tricks (met name in de description van de video.
[YouTube: Don't be scared of Cirqus Voltaire! Pinball FX3 Classic Arcade tips and tricks]

Overigens schijnt het zo te zijn dat morgen in de Pinball bites aflevering van morgen een nieuwe sale wordt aangekondigd voor de williams tafels.

quote:
Akos and Linne will reveal the next tables joining Pinball FX, and share news about a great offer for Williams tables.
Sommigen denken dat het waarschijnlijk de South Park flipperkasten uit Pinball FX2 zijn die we vandaag aangekondigt gaan zien worden. Op basis van een hint van Zen. De hint was het is er altijd koud

Wat ik altijd doe is googlen op de naam van de Williams kast en daarachter pinball rules. Meestal is het dan pinball dot org die naar voren komt met complete tekst en uitleg over hoe een tafel in elkaar zit kwa regels enz. Meestal hebben ze onderaan ook nog goed advies voor hoe veel punten te scoren

Wat ook bijzonder helpvol is zijn de tutorials van PAPA pinball op Youtube. Vaak gedaan door één van de beste spelers op de planeet, Bowen Kerins. Dat zijn tutorials van de echte kasten. Dus niet van de simulaties van Zen. Maar de echte kasten en de simulaties zijn natuurlijk sterk vergelijkbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 28-09-2023 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb het Indiana Jones 5 minute event gewonnen :) Het duurde een week en ik moest nog een heleboel leren over de multiball. De multiball was de manier voor een zo groot mogelijke score. Halverwege de week dacht ik dat de eerste plaats niet haalbaar zou zijn voor mij. Ik wist op een gegeven moment nog wel PinballWiz te verslaan maar er stond nog iemand boven. En een dag later ging Rich daar met nog eens 100 miljoen punten overheen.

Eergister deed ik mijn vijf pogingen van de dag en tijdens de laatste poging zat ik er goed in en wist ik de super jackpot 8 keer te raken tijdens de tweede multiball die ik gaande wist te houden tot ongeveer 5 seconden voor het einde. Met als resultaat dat ik de eerste plaats ruimschoots binnen haalde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZRasN82_R2asboKX6CZ7b6uuPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhfw7T5TdWlq3nrpCRdHI51g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Zen gaat vandaag ook nog een deal aankondigen voor het aanschaffen van Williams tafels voor Pinball FX zoals @robinez ook al melde. Ik vermoed dan dat ze met één of meerdere bundels komen voor een hele mooie prijs. Mocht je meelezen in dit topic en geïnteresseerd zijn om ook Williams simulaties te gaan spelen of het wil gaan proberen om te kijken of het iets voor je is, dan kon dit wel eens heel interessant worden

Er zitten op het moment 28 Williams kasten in de game en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die twijfelen om er aan te beginnen omdat het toch een aardig zakcentje kost als je ze allemaal wil hebben

En er zullen ongetwijfeld ook FX3 spelers zijn die nog niks of weinig tafels gekocht hebben in FX vanwege het financiële plaatje

Vooral de nieuwe tafels die niet in FX3 zaten lopen aardig op kwa kosten. Vijf tot tien euro per kast

Aangezien ze deze deal vooraf aankondigen, ga ik er vanuit dat het over fikse kortingen gaat

Mocht je dus nog in twijfel zijn, dan kan de aankondiging van vandaag wel eens de gelegenheid bieden om toch overstag te gaan, voor weinig

• Robolokotobo
Het lijkt er op dat ze gecheate scores aan het verwijderen zijn. O.a. Billy en Rodos en Move your Car hun scores zijn verwijdert van het Fish Tales Classic leaderboard. Billy en Rodos zijn bekende cheaters maar van Move your Car wordt altijd gedacht dat zijn scores echt zijn. De reden van de verwijdering van zijn score is dus een beetje een vraagteken. Zijn score was wel krankzinnig hoog met 60 miljard. En doet je afvragen of die wel echt was. Ik sta nu in ieder geval op de eerste plaats met 4 miljard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Over 24 minuten :)

• robinez
nice,

de williams deal viel me een beetje tegen, die drie tafels samen in 1 collectie scheelt 1,50 euro, das niet heel veel :*) Maar goed, die tafels had ik nog niet, dus deze collectie komt er zeker, scheelt toch weer 1,50.

Wat me heel erg opviel aan die south park tafel was dat dat een kopie was van de adventure park layout, zelfs die draaicirkel zit erin en de andere lanes en holes zitten op exact dezelfde plek. Dus die tafel laat ik voorlopig maar even voor wat het is en koop die ooit wel als die in de aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
South Park tafel, ja dat gaat mijn enige tafel zijn dat ik ga spelen.

Enorm grote South Park fan hier, dus die komt sowieso in de collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:58:
[...]

nice,

de williams deal viel me een beetje tegen, die drie tafels samen in 1 collectie scheelt 1,50 euro, das niet heel veel :*) Maar goed, die tafels had ik nog niet, dus deze collectie komt er zeker, scheelt toch weer 1,50.

Wat me heel erg opviel aan die south park tafel was dat dat een kopie was van de adventure park layout, zelfs die draaicirkel zit erin en de andere lanes en holes zitten op exact dezelfde plek. Dus die tafel laat ik voorlopig maar even voor wat het is en koop die ooit wel als die in de aanbieding is.
Ik was ook een beetje verbaasd. Aangezien ze het vantevoren gepromoot hadden had ik veel grotere deals verwacht

Er was nog wel een niet Williams bundel van drie tafels gratis bij twee andere bundels

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 28-09-2023 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Robolokotobo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:11:
[...]

Wat ook bijzonder helpvol is zijn de tutorials van PAPA pinball op Youtube. Vaak gedaan door één van de beste spelers op de planeet, Bowen Kerins. Dat zijn tutorials van de echte kasten. Dus niet van de simulaties van Zen. Maar de echte kasten en de simulaties zijn natuurlijk sterk vergelijkbaar
thanks, dat was een zeer goede tip, dat kanaal staat boordevol goede tutorials en tips.

Vandaag heb ik Grimm Tales gekocht na het zien van de developers walkthrough hieronder:

Ik vind de guide in-game ook heel erg goed gedaan, het is een redelijk eenvoudige kast om de regels van te leren en er zitten heel veel uitdagingen in om te voltooien. Ook een leuke toevoeging is dat die heks af en toe kwaad wordt en je dan een halve minuut lang het behoorlijk lastig maakt.

Het is me nog niet gelukt om in practice mode de prinses te bevrijden, maar dat komt nog wel. voor die 4,99 euro een zeer uitgebreide kast en zeker het geld waard vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:40:
[...]

thanks, dat was een zeer goede tip, dat kanaal staat boordevol goede tutorials en tips.

Vandaag heb ik Grimm Tales gekocht na het zien van de developers walkthrough hieronder:

[YouTube: Grimm Tales - Developer Walkthrough with Linne]

Ik vind de guide in-game ook heel erg goed gedaan, het is een redelijk eenvoudige kast om de regels van te leren en er zitten heel veel uitdagingen in om te voltooien. Ook een leuke toevoeging is dat die heks af en toe kwaad wordt en je dan een halve minuut lang het behoorlijk lastig maakt.

Het is me nog niet gelukt om in practice mode de prinses te bevrijden, maar dat komt nog wel. voor die 4,99 euro een zeer uitgebreide kast en zeker het geld waard vind ik.
Dat is zeker een leuke flipperkast. Ik speel amper Zen Originals maar met die heb ik me zeker een fllink aantal uren vermaakt al

Vanavond aangekondigt! Duke Nukem Pinball!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
vraagje,

is het ook mogelijk om de resultaten te zien van de tournaments waarin je gespeeld hebt?
Ik zie de finished tournaments namelijk niet.

Ik weet dat de tournaments in events wel te zien zijn, en dat je daar op moet klikken om je trophy handmatig te claimen, maar in de tournaments tab waarin gebruikers tournaments aanmaken kan ik met geen mogelijkheid de finished tournaments terugvinden en de scores nazien die ik in gebruiker tournaments gehaald heb.

Is dat mogelijk of zit dat er niet in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:36:
vraagje,

is het ook mogelijk om de resultaten te zien van de tournaments waarin je gespeeld hebt?
Ik zie de finished tournaments namelijk niet.

Ik weet dat de tournaments in events wel te zien zijn, en dat je daar op moet klikken om je trophy handmatig te claimen, maar in de tournaments tab waarin gebruikers tournaments aanmaken kan ik met geen mogelijkheid de finished tournaments terugvinden en de scores nazien die ik in gebruiker tournaments gehaald heb.

Is dat mogelijk of zit dat er niet in ?
Je kan aan de linkerkant finished tournaments selecteren. Hoe lang toernooien daar in blijven staan heb ik geen idee van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Robolokotobo schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:38:
[...]

Je kan aan de linkerkant finished tournaments selecteren. Hoe lang toernooien daar in blijven staan heb ik geen idee van
thanks, dat is megahandig inderdaad als je dat door hebt. _/-\o_

Ik zag ook dat je daar een filter op played en finished kan zetten, dus dan kun je het inderdaad snel zien, was ik zelf niet achter gekomen, dus bedankt voor de tip!

Ook zag ik eindelijk een oplossing voor die vele gratis tafel tournaments die er in zitten. Je kunt een filter op favorites zetten en dan zijn al die tientallen tournaments voor wild wild west en sorceress liar verdwenen. Super handig!

wel had die interface wel wat simpeler gekund, had er gewoon een paar buttons bij gemaakt met finished of favorites only, Dat was wel wat beter geweest kwa selectie (had onder die refresh list buttons gekund.

Maar ik ben blij, nu is er goed mee te werken met die tournaments. Net twee leuke tournaments gedaan op creature of the black lagoon en die borderlands tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

thanks, dat is megahandig inderdaad als je dat door hebt. _/-\o_

Ik zag ook dat je daar een filter op played en finished kan zetten, dus dan kun je het inderdaad snel zien, was ik zelf niet achter gekomen, dus bedankt voor de tip!

Ook zag ik eindelijk een oplossing voor die vele gratis tafel tournaments die er in zitten. Je kunt een filter op favorites zetten en dan zijn al die tientallen tournaments voor wild wild west en sorceress liar verdwenen. Super handig!

wel had die interface wel wat simpeler gekund, had er gewoon een paar buttons bij gemaakt met finished of favorites only, Dat was wel wat beter geweest kwa selectie (had onder die refresh list buttons gekund.

Maar ik ben blij, nu is er goed mee te werken met die tournaments. Net twee leuke tournaments gedaan op creature of the black lagoon en die borderlands tafel.
Favorites selecteren is super handig idd. Je kan een selectie maken van alle kasten die je in de game hebt in het table select menu en dan bijv. alleen de kasten selecteren die je echt heel tof vindt. En dan naar toernooien gaan en dan favorites selecteren. En dan zie je alleen toernooien met die kasten. Voor degenen die dit nog niet wisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Pinball M first look! Demo gamplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Robolokotobo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:19:
Pinball M first look! Demo gamplay
Ik vond het verbazingwekkend soepel spelen. De thema's spreken mij wat minder aan, maar eerlijk is eerlijk, de hele opzet van pinball M staat als een huis, het voelt allemaal een stuk uitgebreider aan dan pinball FX, de opdrachten per tafel om dingen vrij te spelen waarmee je de specifieke pinball kamer kunt aanpassen en vooral de nieuwe uitbreiding van de Pinball M Challenge modes, die zijn echt geweldig die nieuwe game modes.

Pinball M voelt voor mij echt aan als een nieuw ontwikkelde versie, daar waarbij pinball FX voor mij meer als een nieuwe skin over pinball fx3 voelt, maar dan wel met verbeterde physics in pinball FX (en die nieuwe physics maakt pinball FX echt wel een veel betere game voor mij).

Laten we hopen dat ze wat van de ideeen in pinball M ook toe gaan voegen in pinball FX, met name die nieuwe gameplay modes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Binnenkort kom even van mijn favoriete games beschikbaar als pinball tafel. Dit wordt voor mij een dag 1 aankoop.

Gloomhaven!

Er wordt veel informatie gegeven in de video die net is uitgekomen

Daarnaast komen er nog 2 titels bij in de pack:
Terraforming Mars Pinball and Exploding Kittens®: A Pinball Cat-astrophe

Terraforming mars wordt ook interessant, dat is een leuke board game waarbij je op mars steden, bossen en water bouwt, dus ik ben benieuwd hoe dit er uit gaat zien in pinball formaat.

Overigens nog een tip waar ik bij toeval achter kwam. Als je in pinball FX de view knop ingedrukt houdt kun je vrij de camera bewegen over de tafel, die free view had ik niet eerder ontdekt en die gebruikte ik in pinball FX3 altijd om de tafel goed te bekijken wat er overal stond. Dat kan in pinball FX dus ook.

[ Voor 20% gewijzigd door robinez op 05-10-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
robinez schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:12:
Binnenkort kom even van mijn favoriete games beschikbaar als pinball tafel. Dit wordt voor mij een dag 1 aankoop.

Gloomhaven!

Er wordt veel informatie gegeven in de video die net is uitgekomen
[YouTube: Gloomhaven™ Pinball - Developer Diary]

Daarnaast komen er nog 2 titels bij in de pack:
Terraforming Mars Pinball and Exploding Kittens®: A Pinball Cat-astrophe

Terraforming mars wordt ook interessant, dat is een leuke board game waarbij je op mars steden, bossen en water bouwt, dus ik ben benieuwd hoe dit er uit gaat zien in pinball formaat.

Overigens nog een tip waar ik bij toeval achter kwam. Als je in pinball FX de view knop ingedrukt houdt kun je vrij de camera bewegen over de tafel, die free view had ik niet eerder ontdekt en die gebruikte ik in pinball FX3 altijd om de tafel goed te bekijken wat er overal stond. Dat kan in pinball FX dus ook.
Gloomhaven gezien vandaag ook. Ziet er erg goed uit. Gaan we proberen. Ik hoop dat die tof wordt. Visueel is die erg mooi in ieder geval. En de layout ziet er ook erg goed uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Southpark tafels zijn nu ook gereleased voor Pinball FX. Op alle platformen

AtGames is ook een samenwerking aangegaan met Microsoft en Rare voor het maken van sowieso drie flipperkasten voor hun 4K Legends digitale flipperkast

[ Voor 74% gewijzigd door Robolokotobo op 15-10-2023 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
voor de playstation bezitters, er is nu een sale op een aantal kasten, waaronder de adams family!
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste