Robolokotobo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 05:35:
[...]
Heel tof om te lezen. Je geeft met je verhaal hetzelfde gevoel af als dat ik heb wanneer ik aan de game denk of de game speel
De pass was altijd al optioneel. Beetje jammer dat ze jou dat niet goed duidelijk hebben kunnen maken vanaf het begin. Er was ook zoveel hektiek over de veranderingen ten opzichte van FX3 dat hier en daar wel eens de verkeerde indruk opgedaan kon worden.
mee eens, de introductie van FX was niet bepaald een toonbeeld van hoe het moet. De marketing en communicatie is daar behoorlijk tekort geschoten toen.
Beter was het geweest dat ze gewoon pinball FX gereleased hadden en gewoon gezegd hadden dat je elke tafel die je daar wilde spelen voor een kleine upgrade prijs (wat echt de meesten wel zullen snappen) aan je library kon toevoegen. Nu was mijn beeld echt dat ik 100 euro per jaar moest betalen voor iets wat ik al had (sterker nog, mijn FX3 library was uitgebreider dan wat ik in FX beschikbaar had op de release). Dat soort dingen in een tijd waarin iedereen echt spuugzat is van dat abonnement model was gewoon niet handig.
Nu blijkt dat je gewoon de tafels opnieuw kunt kopen en in hun geval had ik daar gewoon een actie aan gekoppeld als je de tafels al had. Maar goed, dat ze op dat vlak dingen niet goed gedaan hebben weten ze zelf ook wel.
Maar dan nu het positieve. Ik heb dit weekend alle packs die in de aanbieding waren gekocht, dat was iets van 70 euro en zijn rond de 70 tafels. Dus dat is maar 1 euro per tafel ongeveer. Dat is natuurlijk spotgoedkoop, helemaal als je ziet hoeveel werk er in zit in die nieuwe tafels. Ik heb online op forums gekeken, maar naar mijn mening komt dat niet helemaal naar voren doordat de focus blijft liggen op die pass in de discussies in plaats van op de game zelf.
Maar als pinball amateur merk ik echt een groot verschil tussen fx3 en FX, zowel kwa gameplay (dat moet je maar net liggen die nieuwe physics) als kwa graphics. Ik vind met name die nieuwe physics een grote verbetering, ik lees online dat mensen een andere mening hebben, maar voor mij voelt het heerlijk aan in ieder geval. Zeker de Williams kasten spelen echt geweldig, de zen kasten vind ik iets minder lekker spelen (langzamer en meer floaty) maar dat was in FX3 ook al zo.
De nieuwe kasten spelen allemaal geweldig, die vind ik er bovenuit springen, ook de nieuwe ZEN kasten, echt fantastisch kwa gameplay.
Kwa graphics is het geen vergelijk, als ik FX3 nu naast FX zie op de ps5 dan is het maar een blurry bende (alhoewel ik fx3 er altijd wel goed vond uitzien voorheen). Maar de resolutie upgrade en die HDR implementatie vind ik echt bizar goed gelukt, zeker in die star wars kasten en ook een groot gedeelte van de Marvel kasten (niet allemaal overigens), die zien er echt zoveel beter uit. Bij de williams kasten vind ik de resolutie iets minder opvallen, maar daar is de HDR implementatie een zo grote toevoeging dat dat de aanschaf opnieuw voor mij volledig rechtvaardigt.
Ik heb inmiddels de master reward al gehaald voor een aantal kasten, met name biolab (mijn favoriete zen kast) en natuurlijk de Williams kast: Theatre of Magic zijn al helemaal onder controle.
En natuurlijk is het altijd leuk om even een lijstje te posten van favoriete tafels in FX:
Williams:
Theatre of Magic
Attack from Mars
Medieval Madness
High Speed
Zen:
Biolab
Adventure Land
Castle Storm
Star Wars:
Rogue One
Boba Fett
Marvel:
X-Men
Moon Knight
Wat betreft de nieuwe tafels daar heb ik met name de trials van gespeeld, er is 1 kast waar ik helemaal niets mee heb tot nu toe, en dat is die indiana jones kast, die vind ik persoonlijk geen 15 euro waard, overpriced en voegt niet zoveel toe aan wat we allemaal hebben.
Kwa toekomst, ik speelde FX3 al erg veel dus dat zal bij FX niet veel anders zijn. Ik hoop dat ze nog flinke uitbreidingen / verbeteringen gaan doorvoeren aan het tournament systeem, de manier waarop dat nu is vind ik teveel op FX3 lijken (lees geen wijzigingen) en dat zou echt zoveel beter kunnen met echte leaderboards, de herintroductie van brons, silver en gold seizoenen, feedback van je resultaten als het toernooi is afgelopen (dat ontbreekt nu volledig), en nog veel meer van die dingen.
Maar al met al, ik ben dus enthousiast over de uitbreidingen, maar ik snap ook wel dat anderen daar anders over kunnen denken en de nieuwe physics totaal niet fijn vinden, want het is zeker anders dan in FX3, dat is duidelijk merkbaar. Mij bevalt het heel goed, maar zoals ik zei, ik ben bepaald geen professional, ik ben gewoon maar een amateur pinball liefhebber. Dus voor mij is het een hele goede nieuwe versie