Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:17
Kijk, op Steam hebben ze meteen de optie om 'Legacy' packs te kopen waar je extra korting krijgt als je de kasten al had in FX3. Dat is precies wat ik laatst bedoelde. Dus al die Williams packs maar meteen ook aangeschaft. Voor de non-Williams kasten ga ik dat niet doen. Die speelde ik in FX3 eigenlijk zelden, omdat ik de physics niet fijn vind van die kasten, zelfs niet in FX nu.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:14
Taker en ik zijn ook te zien op de livestreams op de Steam pagina :)

Dat is mijn tweede livestream van gister

[ Voor 67% gewijzigd door Robolokotobo op 14-04-2023 17:20 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:34:
Kijk, op Steam hebben ze meteen de optie om 'Legacy' packs te kopen waar je extra korting krijgt als je de kasten al had in FX3. Dat is precies wat ik laatst bedoelde. Dus al die Williams packs maar meteen ook aangeschaft. Voor de non-Williams kasten ga ik dat niet doen. Die speelde ik in FX3 eigenlijk zelden, omdat ik de physics niet fijn vind van die kasten, zelfs niet in FX nu.
Dat is top man

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Robolokotobo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:18:
Taker en ik zijn ook te zien op de livestreams op de Steam pagina :)

[YouTube: Pinball FX Steam Launch Day. Big high scores. Playing a lot of the new tables]

Dat is mijn tweede livestream van gister
hier om 20:00 weer een sessie :)

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90DpBFU8J_ToqDBbWFV8_phI_4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5dkBeFLjnLwU7R2SP9yA7RYH.png?f=fotoalbum_large

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 05-06 15:55

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Vind het wel heel frappant, heb altijd een beetje hakkelige prestaties gehad in de beta via epic launcher. Nu is de game uit op steam en loopt alles als een zonnetje (via de Steam versie dus). Hebben ze nog een flinke optimalistatieslag doorgevoerd na de launch op steam, of is de steamversie gewoon veel stabieler?

[ Voor 4% gewijzigd door DominoNL op 18-04-2023 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
DominoNL schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:28:
Vind het wel heel frappant, heb altijd een beetje hakkelige prestaties gehad in de beta via epic launcher. Nu is de game uit op steam en loopt alles als een zonnetje (via de Steam versie dus). Hebben ze nog een flinke optimalistatieslag doorgevoerd na de launch op steam, of is de steamversie gewoon veel stabieler?
optimalisatie is zeker een feit , daarnaast denk ik dat steam stabieler draait maar over het algemeen hoort het kwa launcher niks uit te maken .. op de xbox series speelt het ook erg stabiel dus mogelijk dat het daar ook met optimalisatie te maken heeft ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06-2024
Waar zien jullie bv. de fish tales tafel staan? Ben in de PS app aan het kijken naar add ons, maar zie deze tafel dus nergens bij staan. Tenzij deze ingame wel zichtbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
GETHEZ schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:
Waar zien jullie bv. de fish tales tafel staan? Ben in de PS app aan het kijken naar add ons, maar zie deze tafel dus nergens bij staan. Tenzij deze ingame wel zichtbaar is?
Fish Tales is toch gewoon een standaard gratis kast. Wat probeer je te doen?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
GETHEZ schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:
Zal in de game wel zichtbaar zijn idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nog even een gameplay video van de Steam release

Voor meer:

https://www.youtube.com/channel/UCEVl-18kiaWvYXdtpkedN2w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06-2024
PatrickC schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:52:
[...]

Fish Tales is toch gewoon een standaard gratis kast. Wat probeer je te doen?
Ah ok, had al enkele tijd niet opgestart, en zag het niet tss de add-ons op gsm. Was dus een van die nieuwe die erbij kwamen gratis dan, thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
-knip- Dit is mooi om in priveberichtjes te doen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 20-04-2023 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Vanavond een mail gehad waarin, naast het ooit al ingevulde formulier, nog wat informatie werd gevraagd.

Een stuk of 6 screenshots van emails later, kan nu het wachten op de tafels beginnen :).Wat een monnikkenwerk is dit voor die medewerkers zeg om dit allemaal uit te zoeken en te controleren.

Ik had ooit 1200 tokens gekocht en daarnaast wat los spul als Indiana Jones, Garfield, Marvel collection 1, Adams Family en nog iets wat ik ff niet meer weet. Er waren geloof ik nog ruim 500 tokens over.

We gaan zien of het allemaal lukt maar voor mij zijn vooral een paar Marvel tafels, Adams Family en Garfield de belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:21
Heb het even allemaal niet echt gevolgd meer, maar nog mensen die gratis tafels gekregen hebben ?
Ze hebben gewoon al de Star Wars tafels gegeven die ik niet gekocht heb op Epic.
Ook een paar Marvel tafels.

Nu zie ik dat ik terug mijn Epic ID moet geven en aantonen dat ik iets gekocht heb via de store.
Voor een extra gift, maar ik veronderstel dat dit gewoon die Star Wars tafels waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
KBE91 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:14:
Heb het even allemaal niet echt gevolgd meer, maar nog mensen die gratis tafels gekregen hebben ?
Ze hebben gewoon al de Star Wars tafels gegeven die ik niet gekocht heb op Epic.

Nu zie ik dat ik terug mijn Epic ID moet geven en aantonen dat ik iets gekocht heb via de store.
Voor een extra gift, maar ik veronderstel dat dit gewoon die Star Wars tafels waren.
Wanneer je bij je epic purchase historie kijkt (profiel, account en dan op de geopende pagina naar transactions), dan zie je welke purchases je voor Pinball FX evt extra hebt gedaan. Mocht je iets hebben aangeschaft, dan even een screeenshot van de email daarvan (je kunt deze opnieuw naar jezelf mailen, zie screenshot) naar pinball FX sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69NUxg3gzZffOrTjeAJ-KVf8ynA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C9o97aaTzYwUz0H3TlnUuyX7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:14:

Had je nog helemaal geen Star Wars of Marvel tafels dan? Anders hebben ze de tafels die je op Epic had gekocht gewoon aangevuld met de complete bundels neem ik aan. Mijn veronderstelling is dat ze heel blij zijn met jou. Anders kwamen ze niet op de proppen met een extra gift. Ik zou absoluut doen wat ze vragen. Kan nooit kwaad. Zelfs al hebben ze een fout gemaakt en je per ongeluk een aantal tafels teveel gegeven. Die pakken ze je echt niet af

Is al veel vaker voorbij gekomen op andere plaatsen op het internet dat ze hier en daar fouten gemaakt hebben met het versturen van de codes. Ze hebben liever dat je wat teveel gekregen hebt dan te weinig zou ik denken

Ik zit te denken... Heb je gewoon één code gekregen voor alles? In dat geval zullen ze er wel mooi zat van zijn met al die codes handmatig verwerken en versturen. En hebben ze besloten om gewoon de laatste loodjes af te leggen door gewoon één code te versturen. Moet je kijken hoe snel dat dan gaat. Ze zitten daar met drie man voor die codes. De eerste dag van s'ochtends vroeg tot in de nacht. De tweede dag tot 8 uur s'avonds. Ze zijn er waarschijnlijk kots misselijk van. Duizenden codes. Gister ofzo waren ze geloof ik 500 spelers diep @KBE91

De drie man die ook de social media videos enzo doen op Youtube etc. zijn er me bezig. Akos, Linne en Adam. Akos en Linne heb je vast wel eens gezien in The Pinball Show of Pinball Bites

[ Voor 42% gewijzigd door Robolokotobo op 23-04-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:49:
[...]

Had je nog helemaal geen Star Wars of Marvel tafels dan? Anders hebben ze de tafels die je op Epic had gekocht gewoon aangevuld met de complete bundels neem ik aan. Mijn veronderstelling is dat ze heel blij zijn met jou. Anders kwamen ze niet op de proppen met een extra gift. Ik zou absoluut doen wat ze vragen. Kan nooit kwaad. Zelfs al hebben ze een fout gemaakt en je per ongeluk een aantal tafels teveel gegeven. Die pakken ze je echt niet af

Is al veel vaker voorbij gekomen op andere plaatsen op het internet dat ze hier en daar fouten gemaakt hebben met het versturen van de codes. Ze hebben liever dat je wat teveel gekregen hebt dan te weinig zou ik denken

Ik zit te denken... Heb je gewoon één code gekregen voor alles? In dat geval zullen ze er wel mooi zat van zijn met al die codes handmatig verwerken en versturen. En hebben ze besloten om gewoon de laatste loodjes af te leggen door gewoon één code te versturen. Moet je kijken hoe snel dat dan gaat. Ze zitten daar met drie man voor die codes. De eerste dag van s'ochtends vroeg tot in de nacht. De tweede dag tot 8 uur s'avonds. Ze zijn er waarschijnlijk kots misselijk van. Duizenden codes. Gister ofzo waren ze geloof ik 500 spelers diep @KBE91

De drie man die ook de social media videos enzo doen op Youtube etc. zijn er me bezig. Akos, Linne en Adam. Akos en Linne heb je vast wel eens gezien in The Pinball Show of Pinball Bites
Ik heb woensdag dezelfde vraag gekregen en netjes een bergje screenshots etc aangeleverd. Zal ergens deze week wel een antwoord gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:13:
[...]

Ik heb woensdag dezelfde vraag gekregen en netjes een bergje screenshots etc aangeleverd. Zal ergens deze week wel een antwoord gaan komen.
Ook met dat ze je wat gratis willen geven? Heb je ook meer gekregen dan je recht op had?
Want kijk ze hebben hem de codes direct gegeven volgens mij. Zonder eerst bonnen te hoeven zien

[ Voor 12% gewijzigd door Robolokotobo op 23-04-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:49:
[...]

Ik heb inderdaad geen tafels gekocht op Epic van Star Wars, had voor de zekerheid nog eens gekeken.
Maar daar staan ze niet tussen, maar nu wel op Steam. Heb inderdaad mailtje gestuurd met die extra gift. Ben er wel blij mee natuurlijk, dat is toch een serieuze bonus als je alles optelt van prijs dat ik gratis heb gekregen. Ik had de codes al gekregen voor die extra mail kwam van die gift. Daarom dat ik dacht, ze hebben al een mooie cadeau gegeven.

Ga er dan eens wat meer moeten op spelen, zoals je al vernomen hebt ben ik niet veel actief op discord. Op Steam voor de moment bezig met andere game die iets te veel tijd neemt naar mijn zin.

De Garfield tafel zat er niet tussen die ik gekocht had, maar gewoon mijn recipe gestuurt en dag erop in de mail gekregen.

Nu nog de nieuwe tafels en 2 marvels en ik heb ze allemaal.
De codes waren allemaal apart, ik zie zelf dat ik Indiana Jones ook heb gekregen en nog tal van andere.
Heb je de foto's op Discord gestuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door KBE91 op 23-04-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:35:
[...]

Ook met dat ze je wat gratis willen geven? Heb je ook meer gekregen dan je recht op had?
Want kijk ze hebben hem de codes direct gegeven volgens mij. Zonder eerst bonnen te hoeven zien
Nee, dat niet. Ze wilden screenshots van mijn aankopen. Best vreemd want ik heb maanden geleden alles al aangeleverd. Maar ok, nu dus nogmaals gedaan.

De goede intentie spat er vanaf bij ze, maar soepel is anders 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:19:
[...]

Ik heb inderdaad geen tafels gekocht op Epic, had voor de zekerheid nog eens gekeken.
Maar daar staan ze niet tussen, maar nu wel op Steam. Heb inderdaad mailtje gestuurd met die extra gift. Ben er wel blij mee natuurlijk, dat is toch een serieuze bonus als je alles optelt van prijs dat ik gratis heb gekregen. Ik had de codes al gekregen voor die extra mail kwam van die gift. Daarom dat ik dacht, ze hebben al een mooie cadeau gegeven.

Ga er dan eens wat meer moeten op spelen, zoals je al vernomen hebt ben ik niet veel actief op discord. Op Steam voor de moment bezig met andere game die iets te veel tijd neemt naar mijn zin.

De Garfield tafel zat er niet tussen die ik gekocht had, maar gewoon mijn recipe gestuurt en dag erop in de mail gekregen.

Nu nog de nieuwe tafels en 2 marvels en ik heb ze allemaal.
De codes waren allemaal apart, ik zie zelf dat ik Indiana Jones ook heb gekregen.
Heb je de foto's op Discord gestuurd.
Schitterend toch? Mazzelpik. Voor een paar honderd euro aan flipperkasten :o

Discord is leuk maar wat we hier hebben is eigenijk veel leuker. Het is alleen dat er op Discord veel meer mensen actief zijn. Maar dat heeft ook zijn nadelen. Jullie mogen ook met ideeën komen voor samen een toernooi spelen of wat dan ook. Als we hier nog wat meer activiteit zouden hebben zou dat heel tof zijn. Ik ga ook proberen meer hier te posten vanaf nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:49:
[...]

Nee, dat niet. Ze wilden screenshots van mijn aankopen. Best vreemd want ik heb maanden geleden alles al aangeleverd. Maar ok, nu dus nogmaals gedaan.

De goede intentie spat er vanaf bij ze, maar soepel is anders 😉
Klopt. Wat zal dat ook een gekloot zijn met al die verschillende codes. En dan minstens 8 uur per dag

Komt natuurlijk gewoon omdat veel mensen niet te spreken waren over het ticket systeem

[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 23-04-2023 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Durf het haast niet te zeggen, grof gerekend voor 143 euro gratis cadeau gekregen.
Als ik mag afgaan op de Steam prijzen.
Op epic weet ik niet hoeveel dit allemaal zou kosten.

Well ill take it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:53:
Durf het haast niet te zeggen, grof gerekend voor 143 euro gratis cadeau gekregen.
Als ik mag afgaan op de Steam prijzen.
Op epic weet ik niet hoeveel dit allemaal zou kosten.

Well ill take it.
Ze hebben alles wat ik nog niet had ook aangevuld. Omdat ik de game op Steam voor ze ging streamen. Ik dacht nou dan zal ik streams eruit pompen ook. Ik was op het laatst helemaal opgebrand haha. Toen maar zo goed als gestopt met spelen een aantal dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wat dachten jullie van een Tweakers toernooi vandaag. Degene die als eerste reageert mag zeggen op welke flipperkast

Niet allemaal tegelijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door Robolokotobo op 23-04-2023 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb een toernooi gestart op Fish Tales. Drie dagen de tijd met een ongelimiteerd aantal pogingen. Fish Tales is gratis dus iedereen die dit leest en over een Playstation, Xbox of game PC beschikt kan dus mee doen. Pinball FX is gratis te installeren. Je kan het toernooi vinden door op de tournament pagina te zoeken op 57JX. Het wachtwoord is Tweakers. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Er liggen dus 30 kasten in het verschiet het komende jaar heeft Mel Kirk gezegd. Het zal mij benieuwen of ze ook met simulatie van een ander merk komen. Ze hebben een jaar geleden videos opgenomen met mensen van Spooky Pinball. Daar zal dus veel overleg gevoerd zijn. Maar Williams is zeker nog tof. Vooral met zo'n release als Twilight Zone

Ook hebben ze gezegd dat er nieuwe samenwerkingen zijn met virtual cabinet merken. En dat we daar dit jaar meer van gaan zien. Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan brengen. De eerste lichting producten van Arcade1up en AtGames was redelijk. Maar het kan veel beter. AtGames had geen samenwerking met Zen Studios maar die digitale cabinet was wel wat populairder. Die heeft een 32 inch scherm en de Arcade1up 24 inch. Een tijdje terug waren de AtGames kasten in de aanbieding in de VS en gingen ze voor 500 dollar over de toonbank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
BIERTJE NL gefeliciteerd met het winnen van het Fish Tales toernooi!

@KBE91 Pakt de tweede plaats!

Dikkes scores mannen, goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Ik krijg zojuist mijn codes binnen, nog niet alles is goed gegaan maar we komen een heel eind ;). Sommige tafels kreeg ik teveel (2 Star Wars kasten) en ik mis een kast. Gaat vast goedkomen en anders koop ik die nog een keertje.

Vandaag of morgen eerst maar eens een review op Steam plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:14:
BIERTJE NL gefeliciteerd met het winnen van het Fish Tales toernooi!

@KBE91 Pakt de tweede plaats!

Dikkes scores mannen, goed gedaan
Ging net nog keer sessie doen, maar toernooi was al gedaan :D
Dan maar Garfield tafel van dat event gedaan, maar die tafel gaat mij niet meer af.
Eens je Williams tafels speelt, die physics zijn zo verschillend.

Oohja, ik heb ook nog extra codes gekregen van tafels die ik al had.

[ Voor 7% gewijzigd door KBE91 op 26-04-2023 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:39:
Ik krijg zojuist mijn codes binnen, nog niet alles is goed gegaan maar we komen een heel eind ;). Sommige tafels kreeg ik teveel (2 Star Wars kasten) en ik mis een kast. Gaat vast goedkomen en anders koop ik die nog een keertje.

Vandaag of morgen eerst maar eens een review op Steam plaatsen.
Was jij nou Biertje NL? Ik kan verschillende namen op andere platformen nooit onthouden

Mooi dat je kasten er zijn. De Steam versie voelt verfrissend. Hele fijne ervaring. Alles speelt ook gewoon beter
KBE91 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:41:
[...]
Ging net nog keer sessie doen, maar toernooi was al gedaan :D
Dan maar Garfield tafel van dat event gedaan, maar die tafel gaat mij niet meer af.
Eens je Williams tafels speelt, die physics zijn zo verschillend.

Oohja, ik heb ook nog extra codes gekregen van tafels die ik al had.
Je was er bijna! De richtscore die ik gezet had. Fish Tales wordt je eigenlijk nooit zat van. Echt mooi om op te oefenen en beter te worden

[ Voor 12% gewijzigd door Robolokotobo op 26-04-2023 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:50:
[...]

Was jij nou Biertje NL? Ik kan verschillende namen op andere platformen nooit onthouden

Mooi dat je kasten er zijn. De Steam versie voelt verfrissend. Hele fijne ervaring. Alles speelt ook gewoon beter

[...]

Je was er bijna! De richtscore die ik gezet had. Fish Tales wordt je eigenlijk nooit zat van. Echt mooi om op te oefenen en beter te worden
Nope, WimmelSan ;), nice to meet you.

Net weer ff Spiderman kunnen spelen, heerlijke kast, de physics zijn compleet anders dan aan de Williams tafels en ik word hoorndol van het spelgedeelte waar je met links met rechts flippert en andersom, maar ooit zal dat wennen ;).

En ja, de Steam versies lopen een stuk beter naast het feit dat Steam mijn goto platform is al jaren. Ik probeer zo min mogelijk games te kopen buiten de Steam library om, op Battle.net na dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Ngangatar op 26-04-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zijn er nog plannen voor VR ondersteuning? Vandaag voor de eerste keer VPX in VR gespeeld en dat is toch wel een compleet andere ervaring. Zen heeft ooit VR ondersteund voor FX2 (zit in mijn Steam library), dus ze zijn wel ooit actief geweest op dit gebied. Nu leent de Unreal engine zich wel niet zo goed voor VR, want voor Assetto Corsa Competizione (ook Unreal engine) is de VR ondersteuning ook één van de slechtste van de sim racing games die VR ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:18:
Zijn er nog plannen voor VR ondersteuning? Vandaag voor de eerste keer VPX in VR gespeeld en dat is toch wel een compleet andere ervaring. Zen heeft ooit VR ondersteund voor FX2 (zit in mijn Steam library), dus ze zijn wel ooit actief geweest op dit gebied. Nu leent de Unreal engine zich wel niet zo goed voor VR, want voor Assetto Corsa Competizione (ook Unreal engine) is de VR ondersteuning ook één van de slechtste van de sim racing games die VR ondersteunen.
Er wordt gewerkt aan VR als ik het goed heb onthouden wat ze daar over gezegd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:13
PatrickC schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:18:
Waarschijnlijk brengen ze als ze het doen gewoon weer een apart VR titel uit zo dat je nogmaals alle beschikbare tafels mag kopen. Fans kopen het toch wel. (En ja ik heb heb de vorige VR versie ook gekocht)

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 27-04-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:12:
[...]

Waarschijnlijk brengen ze als ze het doen gewoon weer een apart VR titel uit zo dat je nogmaals alle beschikbare tafels mag kopen. Fans kopen het toch wel. (En ja ik heb heb de vorige VR versie ook gekocht)
Vanmorgen even FX2 VR geïnstalleerd en uitgetest. Werkt erg goed. Jammer dat ze niet meer kasten hebben uitgebracht in VR. Ik zou de Williams kasten namelijk zo nog een keer opnieuw kopen in VR. Ook even Star Trek TNG gespeeld in VP 10.8 in VR en dat is toch wel erg leuk. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 05-06 15:55

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Wat zien jullie als "beste" experience? VR of een cabinet (met goed cabinet mode)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
DominoNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:12:
Wat zien jullie als "beste" experience? VR of een cabinet (met goed cabinet mode)?
Denk persoonlijk dat VR het beste is in combo met dit.

Maar persoonlijk toch liever een cabinet dat ik voor sta en rondom mij kan kijken.
Ik moet enorm overgeven van zo een VR bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
DominoNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:12:
Cabinet 100%.

Net als @KBE91 is een VR bril voor mij een no-go, heb verschillende soorten mogen proberen maar allen geven me een beklemmend gevoel en ik word er misselijk van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gisteravond #1 wereld leiderbord op Fish Tales in Pro Mode geworden. Ik gebruik tijdens deze run alleen tricks die ook in het echt mogelijk zijn. Onder andere Dead Flips, Live Catches en Post Passes. De run begint na 22 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:26:
Gisteravond #1 wereld leiderbord op Fish Tales in Pro Mode geworden. Ik gebruik tijdens deze run alleen tricks die ook in het echt mogelijk zijn. Onder andere Dead Flips, Live Catches en Post Passes. De run begint na 22 minuten

[YouTube: Fish Tales World Record Pinball FX Pro Mode No Nudge Passing. Run starts 22 minutes into the video]
_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dankje @Ngangatar Ik dacht gister na heel veel Classic op Fish Tales te hebben gespeeld, die 40 miljard van Holmes ga ik niet halen. Die andere twee scores boven mij in Classic zijn cheaters trouwens. Dat is bevestigd door de community

Ik dacht het wordt tijd om Pro Mode te proberen. En tot mijn verbazing ging het post passen daar veel beter. Voelt veel natuurlijker. En zelfs de live catches na ball launch wanneer de bal aan de linkerkant bij de flipper komt gaan als de gesmeerde bliksem. In Classic stuitert hij daar bijna altijd op en veroorzaakt dan een center drain.

Het mooie van Pro Mode is ook dat je veel minder kan nudgen omdat de tafel veel sneller tilt. Spelers zijn daardoor genoodzaakt om zo goed als te stoppen met nudge passen. Het naar voren drukken van de kast wanneer de ball op de flipper naar beneden rolt en dan overspringt naar de andere flipper en dan vast gehouden kan worden. Het beperken hier van is mooi omdat nudge passen zeer onrealistisch is. En spelers hierdoor gedwongen worden om pinball als in het echt te spelen. Wat uiteindelijk alleen maar beter is voor je scores. Als je er maar even wat tijd in steekt om er aan te wennen

Toen ik Fish Tales in Pro Mode begon te spelen gister was het net alsof ik eindelijk wakker werd. De bal snelheid houdt je hoofd in de game. Wanneer ik in Classic speelde gaf het een beetje een stoned effect. En maar spelen en maar spelen, en maar zien of je je score verbeteren kan. Iedere potje een beetje pech hier en daar, waar je geen controle over hebt. En je eindigt iedere keer met gelijkwaardige scores. Ik verbaas me nog altijd over die score van Holmes op classic met 40 miljard. Maar dat is ook gewoon een absolute pro. Met 40 jaar ervaring op echte kasten en digitaal. Ik heb hem op Reddit nog gevraagd om een video te maken van zo'n soort score op Fish Tales. Ik ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb vandaag even wat meer tijd besteed aan FX2 VR en dat bevalt erg goed. Ik vind zelfs de physics van de kasten beter dan die van dezelfde Zen originals in FX. En 3D in VR voegt echt veel toe aan de beleving. Doordat het beeld 3D is, komt het nog dichterbij een echte kast qua beeld dan een cabinet. En de ruimte rond de kast is ook mooi gedaan. Is wel een beleving als er een haai of kwal komt langs zwemmen of een zombie bij je kast verschijnt bij de Walking Dead kast.

Beetje off-topic… Naast FX2 ook even VP 10.8 VR en FP BAM VR uitgeprobeerd. Het beeld is niet zo soepel als van FX2 VR, maar toch ook wel erg mooi in VR. Bijvoorbeeld de STTNG versie van VPW in VP (de VR ruimte is dan een holodeck) en de Blade Runner FP kast van SLAMT1LT (ook vanwege de Vangelis soundtrack). 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:25:
Ik heb vandaag even wat meer tijd besteed aan FX2 VR en dat bevalt erg goed. Ik vind zelfs de physics van de kasten beter dan die van dezelfde Zen originals in FX. En 3D in VR voegt echt veel toe aan de beleving. Doordat het beeld 3D is, komt het nog dichterbij een echte kast qua beeld dan een cabinet. En de ruimte rond de kast is ook mooi gedaan. Is wel een beleving als er een haai of kwal komt langs zwemmen of een zombie bij je kast verschijnt bij de Walking Dead kast.

Beetje off-topic… Naast FX2 ook even VP 10.8 VR en FP BAM VR uitgeprobeerd. Het beeld is niet zo soepel als van FX2 VR, maar toch ook wel erg mooi in VR. Bijvoorbeeld de STTNG versie van VPW in VP (de VR ruimte is dan een holodeck) en de Blade Runner FP kast van SLAMT1LT (ook vanwege de Vangelis soundtrack). 😎
Ik heb daar wel eens beelden van gezien en dat ziet er idd goed uit, FX2 VR. Zelfs zonder VR bril. Mooi met die levendige omgevingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:02:
[...]

Ik heb daar wel eens beelden van gezien en dat ziet er idd goed uit, FX2 VR. Zelfs zonder VR bril. Mooi met die levendige omgevingen
Hopelijk komt Zen nog met VR ondersteuning voor FX. Pinball is uitermate geschikt voor VR namelijk. Wel mooi dat mijn beide gaming hobbies, sim racing en pinball, zo goed werken in VR. En dat op hardware van 5 jaar oud. Nu zie je dat wel terug in de beeldscherpte, want dat was met de Oculus Rift nog niet op het niveau van de huidige VR brillen, maar dat maakt het wel speelbaar op mijn GTX 1070.

Vandaag ook Zaccaria Pinball aangeschaft op Steam met de VR DLC. Je kunt dan ook 27 classic tables toevoegen voor nog geen €2 extra. In totaal meer dan 30 kasten voor iets meer dan €10, zowel in 2D als in 3D VR te spelen. Moet wel nog even mijn 2 motion controllers gaan gebruiken, want die kun je dan gebruiken net alsof je echt achter een flipperkast staat. Nu gebruik ik nog de XBox controller hiervoor die bij de Oculus Rift geleverd werd.
[YouTube: Zaccaria Pinball | Review | PCVR]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Zaccaria is ook best een toffe pinball game. Je moet de pareltjes eruit zoeken tussen al die kasten. Dan heb je er geheid plezier mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een reactie van Zen over nog ruim 500 openstaande tokens in de Epic store. Of ik die overgemaakt wilde hebben naar Paypal of Steam. Aangezien mijn vermoeden is dat Steam voor hun de meest fijne en goedkope oplossing is, heb ik die 2e optie gekozen.

Mooi dat ze, zelfs al is het na weken, hun lijstjes goed afwerken. Dikke duim omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Bijna 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het is gelukt! Begint op 7:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
En zeer netjes, ook de tokens zijn inmiddels in mijn account terechtgekomen weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-Q1VMkHnItvt2H9htS9tQnAedc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mTqoQuaen1Zlj8gozNuDO37D.png?f=user_large

Het begint ergens op te lijken, maar ik moet echt wat shelf statues vrij gaan spelen :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttGg0SlfPpH7F930iGYRCB00Erk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dX9VwVmKhZxNNwGVROJIcpi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Ngangatar op 17-05-2023 20:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robolokotobo
Tweede plaats op The Addams Family One Ball Event

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Mooi om te zien hoe jij een actie/arcade spel, omvormt tot een waiting game.

Ik had tijdens het kijken van je save een liedje in mijn hoofd, "just a little patience" van G&R ;).

Well done! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:52:
[...]

Mooi om te zien hoe jij een actie/arcade spel, omvormt tot een waiting game.

Ik had tijdens het kijken van je save een liedje in mijn hoofd, "just a little patience" van G&R ;).

Well done! _/-\o_
Ja veel van die modes zijn te gevaarlijk om te spelen. Vooral in een one ball event. De timer stopt wel iedere keer als je de bal vasthoud. Dus dan maar even de ramp op en daarna in de stoel. Een deadflip en we hebben hem weer vast op rechts :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Er zijn nieuwe kasten uit. Waaronder Williams Whirlwind

[ Voor 72% gewijzigd door Robolokotobo op 08-06-2023 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Bij deze de gameplay stream van vandaag van de nieuwe tafels

[ Voor 57% gewijzigd door Robolokotobo op 09-06-2023 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
In welke camera view spelen jullie de kasten op een desktop (landscape monitor)? Ik kwam erachter dat als ik de Zen Originals op camera view 2 speel, ik de ball physics veel natuurlijker vind overkomen. Bij de Williams kasten is view 2 ook de beste, maar lijkt het verschil kleiner met de andere views. Waarschijnlijk omdat deze kasten ook de normale verhoudingen hebben, terwijl de originals vaak veel breder zijn.

Verder heb ik laatst in de Steam Sale nog wat FX2 VR kasten (ET, Jaws, BTTF) gekocht. Echt jammer dat er niet veel meer kasten in VR zijn uitgebracht, want flipperen in VR is echt een andere ervaring. Wel grappig dat ET levensgroot langs de kast staat in 3D. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:42:
In welke camera view spelen jullie de kasten op een desktop (landscape monitor)? Ik kwam erachter dat als ik de Zen Originals op camera view 2 speel, ik de ball physics veel natuurlijker vind overkomen. Bij de Williams kasten is view 2 ook de beste, maar lijkt het verschil kleiner met de andere views. Waarschijnlijk omdat deze kasten ook de normale verhoudingen hebben, terwijl de originals vaak veel breder zijn.

Verder heb ik laatst in de Steam Sale nog wat FX2 VR kasten (ET, Jaws, BTTF) gekocht. Echt jammer dat er niet veel meer kasten in VR zijn uitgebracht, want flipperen in VR is echt een andere ervaring. Wel grappig dat ET levensgroot langs de kast staat in 3D. :+
Ik vind die twee nieuwe Zen originals erg mooi om te zien in view 1. Williams speel ik of in view 2 of in manual camera vanaf het hoogste punt. Soms wil ik ze ook nog wel eens in view 1 of zelfs 4 spelen. Addam's Family bevalt me erg goed in view 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
Robolokotobo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:11:
[...]

Ik vind die twee nieuwe Zen originals erg mooi om te zien in view 1. Williams speel ik of in view 2 of in manual camera vanaf het hoogste punt. Soms wil ik ze ook nog wel eens in view 1 of zelfs 4 spelen. Addam's Family bevalt me erg goed in view 4
camera,s verschilt hier ook echt per kast , daarnaast is dit ook echt een persoonlijk ding heb ik het idee .

de nieuwe kasten zijn erg leuk , whirlwind is wel echt enorm pittig maar wel heel tof , de 2 nieuwe zens zijn uitdagend maar ook leuk om te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Hartstikke druk gehad de afgelopen twee weken. Vandaag eindelijk even uitgebreid Whirlwind kunnen spelen. Met een #6 Classic Leaderboard run tijdens de stream op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De mogelijkheden en physics van Future Pinball icm BAM, PinEvent en nu de nieuwe Fizx 3.0 worden steeds indrukwekkender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:55:
De mogelijkheden en physics van Future Pinball icm BAM, PinEvent en nu de nieuwe Fizx 3.0 worden steeds indrukwekkender.
[YouTube: Indiana Jones - Fortune and Glory (PinEvent, FizX v3.0) : Amazing Indy Pinball Action! (FP-BAM)]
Die kast staat hier niet ver van waar ik woon. Ziet er goed uit. Maar ik wacht liever op een officiële release van waarschijnlijk Zen Studios. Met leaderboards en toernooien enz. Betere added visuals. En gewoon de kast kunnen kopen zonder gepruts om het allemaal goed werkend te krijgen. Ik heb ook gewoon mijn handen vol met FX. Het tempo van de releases is heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Die kast staat hier niet ver van waar ik woon. Ziet er goed uit. Maar ik wacht liever op een officiële release van waarschijnlijk Zen Studios. Met leaderboards en toernooien enz. Betere added visuals. En gewoon de kast kunnen kopen zonder gepruts om het allemaal goed werkend te krijgen. Ik heb ook gewoon mijn handen vol met FX. Het tempo van de releases is heel erg goed
Als Zen Studios deze officieel gaat uitbrengen zal ik ‘m zeker ook aanschaffen. Wat ik wel mooi vind aan deze recreaties in FP is dat ze vaak de gameplay veranderen en leuke nieuwe zaken toevoegen. Dus het is in feite een andere kast. FX is dan meer de echte simulatie met optioneel wat grafische special effects (die ik zelfs meestal uitschakel, omdat ze nog wel eens het speelveld verstoren).

Met dat gepruts om alles goed wekend te krijgen valt het best wel mee. Terry heeft dat process een stuk simpeler gemaakt met de ‘ Baller Installers’ voor VPX, maar nu ook voor FP/BAM. Maar het is zeker niet zo plug & play als Pinball FX.

Ik vind het gewoon leuk om alles te spelen en dan niet te gaan voor de hoogste leaderboard scores wereldwijd.

Afgelopen weekend ook nog even Pinball Wicked gespeeld. Dit was de eerste flipperkast op Steam die gebruik maakte van de Unreal engine. Naar mijn mening halen ze bij Wicked meer uit die Unreal engine, met daarbij wel de kanttekening dat raytracing niet mogelijk is op mijn systeem en FX er met raytracing wel nog wat beter uit kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Als Zen Studios deze officieel gaat uitbrengen zal ik ‘m zeker ook aanschaffen. Wat ik wel mooi vind aan deze recreaties in FP is dat ze vaak de gameplay veranderen en leuke nieuwe zaken toevoegen. Dus het is in feite een andere kast. FX is dan meer de echte simulatie met optioneel wat grafische special effects (die ik zelfs meestal uitschakel, omdat ze nog wel eens het speelveld verstoren).

Met dat gepruts om alles goed wekend te krijgen valt het best wel mee. Terry heeft dat process een stuk simpeler gemaakt met de ‘ Baller Installers’ voor VPX, maar nu ook voor FP/BAM. Maar het is zeker niet zo plug & play als Pinball FX.

Ik vind het gewoon leuk om alles te spelen en dan niet te gaan voor de hoogste leaderboard scores wereldwijd.

Afgelopen weekend ook nog even Pinball Wicked gespeeld. Dit was de eerste flipperkast op Steam die gebruik maakte van de Unreal engine. Naar mijn mening halen ze bij Wicked meer uit die Unreal engine, met daarbij wel de kanttekening dat raytracing niet mogelijk is op mijn systeem en FX er met raytracing wel nog wat beter uit kan zien.
Ben blij dat ik niet de enige ben, in die discord van FX zitten er serieus met een ego probleem.
Allemaal voor die high scores, en op mekaars kap zitten.
Eigenlijk een bende kleuters bij 1 daar soms als je de gesprekken leest.

Ik geniet gewoon van de tafels en de sfeer, kost me gewoon minder dan ze in het echt te moeten spelen. Gewoon casual, niet zoals sommige freaks die denken dat ze er een huis mee gaan kopen met hun high scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige ben, in die discord van FX zitten er serieus met een ego probleem.
Allemaal voor die high scores, en op mekaars kap zitten.
Eigenlijk een bende kleuters bij 1 daar soms als je de gesprekken leest.

Ik geniet gewoon van de tafels en de sfeer, kost me gewoon minder dan ze in het echt te moeten spelen. Gewoon casual, niet zoals sommige freaks die denken dat ze er een huis mee gaan kopen met hun high scores.
Tja, je houdt van competitie of niet. Als je al heel lang oefent dan wil je je meten met andere spelers. Zen heeft wel gezegd dat ze richting e-sports willen. Maar absoluut, van de tafels genieten is ook erg belangrijk. Wat een pracht en praal is Williams Whirlwind ook met de added visuals

Maar zoals jij nu denkt over spelen voor high scores zo dacht ik ook toen ik begon. Ik gaf er ook heel weinig om. Totdat ik zo goed werd dat ik dacht nu wordt het wel eens tijd om voor een top 10 te streven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@PatrickC Ik ben het met je eens dat Pinball Wicked er geweldig uitziet. Dat is dan wel maar één kast waar ze jaren aan gewerkt hebben. Mooier dan alle originals die Zen aanbied. Maar heb je die net nieuwe piratenkast gezien in FX? Die gaat al aardig die kant op. Het lijkt erop dat ze echt handigheid krijgen met de engine nu. Die tafel ziet er ook ongelovelijk crisp uit en de licht reflecties van het speelveld zijn super realistich. Het deed me ook gelijk denken aan Pinball Wicked. It's like they are 70% on their way there ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:17:
@PatrickC Ik ben het met je eens dat Pinball Wicked er geweldig uitziet. Dat is dan wel maar één kast waar ze jaren aan gewerkt hebben. Mooier dan alle originals die Zen aanbied. Maar heb je die net nieuwe piratenkast gezien in FX? Die gaat al aardig die kant op. Het lijkt erop dat ze echt handigheid krijgen met de engine nu. Die tafel ziet er ook ongelovelijk crisp uit en de licht reflecties van het speelveld zijn super realistich. Het deed me ook gelijk denken aan Pinball Wicked. It's like they are 70% on their way there ;)
Ja, Verne ‘s Mysterious Island ziet er erg goed uiten zoal je hierboven ook al aangeeft, Whirlwind ook. Staan beide op mijn wishlist in Steam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
In de Steam Summer Sale even een paar FX kasten gekocht die ik nog niet had in FX3:
- Indiana Jones The Pinball Adventure
- Pack met 'Curse of the Mummy', 'Pinball Noir' en 'Sky Pirates'
Er waren nog meer kasten in de sale die ik nog niet heb, maar daarop vond ik de korting te gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:07:
In de Steam Summer Sale even een paar FX kasten gekocht die ik nog niet had in FX3:
- Indiana Jones The Pinball Adventure
- Pack met 'Curse of the Mummy', 'Pinball Noir' en 'Sky Pirates'
Er waren nog meer kasten in de sale die ik nog niet heb, maar daarop vond ik de korting te gering.
In FX bedoel je ;) Curse of the Mummy. De beste Zen Original. Echt heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:49:
[...]

In FX bedoel je ;) Curse of the Mummy. De beste Zen Original. Echt heel erg goed
Nee, ik bedoelde echt FX3, maar ik snap je opmerking. Ik koop voor FX alleen de originals die niet in FX3 zaten (en ik dus ook niet al had in FX3), want ik vind de Zen originals die ze in beide games hebben uitgebracht niet interessant genoeg om ook in FX te hebben. En sommige heb ik natuurlijk ook al dubbel vanwege FX2 VR en nu ook Star Wars VR. Voor de Williams kasten vind ik het wel de moeite om ze in FX nogmaals aan te schaffen omdat ik die veel vake4 speel en heb dat meteen al gedaan via de Legacy packs in Steam toen FX op Steam uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wanneer gaan we deze zien bij FX? SLAMT1LT houdt deze FP Legendary Edition versies helaas voor zichzelf tegenwoordig, wat ik onbegrijpelijk vind, want zo veel moeite doen en dan alleen voor jezelf. De VPW versie in VPX, eventueel met puppack, is ook erg goed trouwens. Veel beter dan de Pinball Arcade versie van Farsight, maar nu Zen de Williams licentie heeft, zou je toch een STTNG versie van hun mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:10:
[...]

Nee, ik bedoelde echt FX3, maar ik snap je opmerking. Ik koop voor FX alleen de originals die niet in FX3 zaten (en ik dus ook niet al had in FX3), want ik vind de Zen originals die ze in beide games hebben uitgebracht niet interessant genoeg om ook in FX te hebben. En sommige heb ik natuurlijk ook al dubbel vanwege FX2 VR en nu ook Star Wars VR. Voor de Williams kasten vind ik het wel de moeite om ze in FX nogmaals aan te schaffen omdat ik die veel vake4 speel en heb dat meteen al gedaan via de Legacy packs in Steam toen FX op Steam uitkwam.
Ah, slim van je. Ik heb ook wel gezegd dat het tof was geweest als we Pinball FX alleen met nieuwe tafels hadden gezien. En dan misschien een knop in het hoofd menu om te schakelen naar FX3. Zen heeft ook gezegd dat ze daar over nagedacht hadden. Het had ze een hoop kritiek bespaard in ieder geval

De Switch release die 6 juli uitkomt heeft alleen al de nieuwe tafels. Maar daar worden later wel alle legacy kasten aan toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 02-07-2023 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Gisteren ook voor de eerste keer Star Wars VR geprobeerd. In VR vind ik deze Zen originals wel fijn om te spelen, omdat je een veel beter overzicht over de hele kast hebt, door het veel grotere ‘scherm’, de ‘cabinet’ view en 3D (dat laatste heb je zelfs niet met een echte virtual pinball cabinet). Ik wou dat ze alle original kasten op deze manier zouden uitbrengen, dan zou ik ze zeker allemaal aanschaffen. Als ze VR gaan ondersteunen in FX, dan vrees ik dat mijn systeem dat niet gaat trekken vanwege de Unreal engine en VR, wat behoorlijk hoge systeemeisen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Future Pinball: RoboCop - Dead or Alive Edition
Oorspronkelijke versie van Rom, verbeterd door SLAMT1LT en dan door TerryRed voorzien van de laatste BAM features, PinEvent Lite en FizX 3.0 physics en nog wat meer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
PatrickC schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:33:
Future Pinball: RoboCop - Dead or Alive Edition
Oorspronkelijke versie van Rom, verbeterd door SLAMT1LT en dan door TerryRed voorzien van de laatste BAM features, PinEvent Lite en FizX 3.0 physics en nog wat meer updates.
[YouTube: RoboCop - Dead or Alive Edition (PinEvent Lite, FizX 3.0) : Awesome 80's Action Pinball (FP-BAM)]
dit ziet er ook wel gaaf uit , moet toch maar is kijken hoe ik dit soort kasten op mijn pc werkend krijg.

is dit volledig gratis of zitten er nog kosten aan verbonden ?

[ Voor 5% gewijzigd door taker1987 op 05-07-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Sinds vanmiddag 15:00 uur is Pinball FX beschikbaar op de Nintendo Switch. Ik heb het meteen even geprobeerd. Zo, is dat even een tegenvaller. De tafels zijn gewoon een stuk lelijker dan in FX3. Handheld zijn de kasten dusdanig pixelated dat ik ze eigenlijk niet eens wil spelen. Docked ziet het er beter uit. Hier valt het verschil tussen FX en FX3 minder op (maar FX3 is nog steeds beter). Ik ga hier in ieder geval geen kasten voor aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
taker1987 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:24:
[...]

dit ziet er ook wel gaaf uit , moet toch maar is kijken hoe ik dit soort kasten op mijn pc werkend krijg.

is dit volledig gratis of zitten er nog kosten aan verbonden ?
Volledig gratis.Voor het werkend krijgen, kijk deze video maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Één van mijn favoriete films, in een Future Pinball Original kast gemaakt door SLAMT1LT, voorzien van de nieuwste BAM features en FizX 3.0 physics door TerryRed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Cheers,
Alles werkt hier als een zonnetje ^^
Kan Pinball FX van mijn pc gooien dan, ga me wel bezig houden met dit hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:13:
[...]

Cheers,
Kan Pinball FX van mijn pc gooien dan, ga me wel bezig houden met dit hier _/-\o_
Leuke reactie zo in het Pinballl FX topic...

Weet wel. Geen leaderboards. Geen events. Geen toernooien

Slecht voor de pinball industrie. Ze hebben geen licenties

Er wordt geen knaak verdient door de industrie op deze manier
En dat betekend geen groei. Ook niet niet voor digitaal
En dat betekend dat de kans op bijv. de Stern licentie voor Zen kleiner wordt
En dat betekend minder kans voor iedereen op PCs, consoles, handheld, VR, Mobiel om ooit nieuwere Stern kasten te spelen met video score displays
Wat je nu speelt heeft die kasten ook niet. En wat ze wel hebben zijn een paar van die kasten met zelf in elkaar gezette game software. Omdat zij dat niet voor elkaar kunnen krijgen. Volgens mij omdat het beveiligd is
Je kan dan ook net zo goed Tears of the Kingdom illegaal downloaden en op een emulator op je PC spelen

Jij was gewoon zat van FX omdat iemand op het Discord zich gedraagde op een manier wat niet tof was. Ook eruit gestapt vorige week ongeveer. Maar moet het dan direct zo rigoureus dat je zegt ik stop met de game en alles rondom?

Ik vind het heel erg jammer. Ik kon je ook niet meer bereiken op Discord omdat we niet meer op een dezelfde server zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:13:
[...]

Cheers,
Waarom? Dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. Je kunt toch gewoon al deze games langs elkaar gebruiken? Ik heb alle FX3 kasten en inmiddels ook een hele verzameling in FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:46:
[...]

En dat betekend minder kans voor iedereen op PCs, consoles, handheld, VR, Mobiel om ooit nieuwere Stern kasten te spelen met video score displays
Wat je nu speelt heeft die kasten ook niet. En wat ze wel hebben zijn een paar van die kasten met zelf in elkaar gezette game software. Omdat zij dat niet voor elkaar kunnen krijgen. Volgens mij omdat het beveiligd is
Je kan dan ook net zo goed Tears of the Kingdom illegaal downloaden en op een emulator op je PC spelen

Jij was gewoon zat van FX omdat iemand op het Discord zich gedraagde op een manier wat niet tof was. Ook eruit gestapt vorige week ongeveer. Maar moet het dan direct zo rigoureus dat je zegt ik stop met de game en alles rondom?

Ik vind het heel erg jammer. Ik kon je ook niet meer bereiken op Discord omdat we niet meer op een dezelfde server zitten
Inderdaad jammer, maar we verschillen wel van mening over de invloed van VP en FP op de industrie van licentie houdende games. Neem als voorbeeld Assetto Corsa. Die game is enorm populair, mede ook door mods waar helemaal geen licenties voor zijn. Ik heb zelf nog geen moment gedacht, ik koop deze Zen kast niet, omdat ik de kast ook al in VP of FP kan spelen.

Wat veel slechter is voor de pinball industry is wat er gebeurde met games die wel de officiële licenties hadden en deze ook kwijt raakten, b.v. Farsight Studios. Resultaat.. geen ontwikkelingen of bug fixes meer en je kon die kasten opnieuw bij Zen gaan kopen, eerst in FX2/3 en hierna in FX. Ik heb honderden euro’s uitgegeven aan gelicenseerde kasten, maar dat was achteraf niet zo veel waard. Ja, je kunt de kast nog spelen, maar updates… ho maar.

Ik heb voordat ik posts van VP en FP in dit topic ging posten wel gekeken of deze hier wel thuishoorden vanwege de topic title, maar in het video games pinball topic stond dat deze gesloten werd en andere pinball games ook in dit topic besproken konden worden. Maar als je dat een probleem vindt, dan stop ik daar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:06:
[...]

Inderdaad jammer, maar we verschillen wel van mening over de invloed van VP en FP op de industrie van licentie houdende games. Neem als voorbeeld Assetto Corsa. Die game is enorm populair, mede ook door mods waar helemaal geen licenties voor zijn. Ik heb zelf nog geen moment gedacht, ik koop deze Zen kast niet, omdat ik de kast ook al in VP of FP kan spelen.

Wat veel slechter is voor de pinball industry is wat er gebeurde met games die wel de officiële licenties hadden en deze ook kwijt raakten, b.v. Farsight Studios. Resultaat.. geen ontwikkelingen of bug fixes meer en je kon die kasten opnieuw bij Zen gaan kopen, eerst in FX2/3 en hierna in FX. Ik heb honderden euro’s uitgegeven aan gelicenseerde kasten, maar dat was achteraf niet zo veel waard. Ja, je kunt de kast nog spelen, maar updates… ho maar.

Ik heb voordat ik posts van VP en FP in dit topic ging posten wel gekeken of deze hier wel thuishoorden vanwege de topic title, maar in het video games pinball topic stond dat deze gesloten werd en andere pinball games ook in dit topic besproken konden worden. Maar als je dat een probleem vindt, dan stop ik daar wel mee.
Zo'n vergelijking met een racegame raakt natuurlijk kant noch wal. En je moet dan alsnog die game kopen. Pinball is nog altijd vrij klein ook. We willen allemaal dat het groter wordt neem ik aan. Zodat er ook nieuwere tafels digitaal beschikbaar komen

Farsight is de Williams licentie kwijt geraakt en die is nu in handen van Zen. En idd dat betekende dat je sommige tafels opnieuw moest kopen voor FX3/FX als je bij de tijd wou blijven. Maar we hebben daar ook heel veel voor terug gekregen. Veel realistischer physics als belangrijkste. Maar ook veel betere graphics. Jij weet vast ook wel dat Williams tafels er in FX veel scherper uitzien dan in TPA

Ik weet niet wat ik er mee moet. Helaas voor sommigen hier ben ik er geen voorstander van. En jullie weten waarom. Al de andere pinball games die wel licenties hebben of games zonder licenties die gratis zijn of betaald, daarvan vind ik het wel heel mooi wanneer die besproken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:46:
[...]

Dat die Stern tafels er nog niet zijn, zal niet komen door deze mods.
Elke pinball speler zal heus ook wel Zen kennen.

Maar als ik constant moet lezen dat er veel bugs zijn, en zoveel problemen.
Dan is dat meer een Zen probleem dan die VP.
En dan laat ik de community er nog te buiten, want zo figuren als die Terry doen er ook niet veel goeds aan.

Blijkbaar gingen mensen die de tafels in FX3 gekocht hebben, gratis hun tafels krijgen op FX.
Maar die belofte is dan niet na gekomen, tjah dan krijg je de middenvinger van de community.
Vandaar de vele negatieve reviews, en leaderboards en events. Dat heb ik totaal niet nodig, speel graag gewoon casual eens wat op die tafels. Ben geen god in pinball, ga het niet worden en wil er ook de tijd niet investeren.

En dat staat los van heel die Discord groep, en ja ben eruit gegaan.
Had letterlijk genoeg van 1 iets dat je post, dat die Terry denkt dat op hem was.
Je kan me altijd op Tweakers sturen als je perse wil.
Maar Discord gebruik ik niet meer.

En FX mag er dan goed uit zien, toch zijn er nog zoveel dingen die beter kunnen.
Vooral dan inputs van controllers, die commander kan ik niet gebruiken.
Mijn zelf gemaakte pinball controller kan ik ook niet gebruiken zonder wrapper of omweg via Steam.
Nee ik wil gewoon zelf custom mijn knoppen kunnen ingeven.

En dit kan met VP dan veel makkelijker, misschien in de toekomst dat ze het toe laten.
Maar aan de Epic Engine zal het niet liggen, gewoon een dingetje dat Zen precies niet wil.

Ook gewoon enorm spijtig dat ze met hun originals.
Niet de physics na bootsen van een Williams tafel, dan zouden ze pas echt een top game hebben.
Nu voelen die tafels precies gemaakt door modders. Klinkt gewoon cru maar het is gewoon zo.
Dag en nacht verschil met die William tafels.

Waarom ze niet gaan voor realisme, dat is nog maar de vraag.
Maar het zou de game enorm ten goede komen, want hun laatste 2 tafels waren echt van stijl uitmuntend.

Waarom moet die Pinball Royal zolang duren ? Je hebt het mogen beta teste, maar ondertussen is het daar ook enorm stil over. Want was wel aanwezig in de Early access versie dat het ging komen.

Zijn allemaal van die kleine zaken dat mensen begint te irriteren en dat dan op zoek gaan naar alternatieven zoals VP. Ook al is het niet zoals FX, en dan ga ik terug naar mijn bovenste comment. Dat is een Zen probleem en niet door die mods.

Wil ook toevoegen, als er geen competitie is in de markt, dan doen ze wat ze willen.
Kijk maar naar andere games die dat niet hebben, dus voor mij prima dat er VP is.
Dan gaan de belletjes bij Zen misschien af dat ze uit hun pijp mogen komen.
Als meerdere mensen gaan shiften naar zo iets, dat is dan een goeie wake up call dat er iets moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 01:20:
[...]

Zo'n vergelijking met een racegame raakt natuurlijk kant noch wal. En je moet dan alsnog die game kopen. Pinball is nog altijd vrij klein ook. We willen allemaal dat het groter wordt neem ik aan. Zodat er ook nieuwere tafels digitaal beschikbaar komen

Farsight is de Williams licentie kwijt geraakt en die is nu in handen van Zen. En idd dat betekende dat je sommige tafels opnieuw moest kopen voor FX3/FX als je bij de tijd wou blijven. Maar we hebben daar ook heel veel voor terug gekregen. Veel realistischer physics als belangrijkste. Maar ook veel betere graphics. Jij weet vast ook wel dat Williams tafels er in FX veel scherper uitzien dan in TPA

Ik weet niet wat ik er mee moet. Helaas voor sommigen hier ben ik er geen voorstander van. En jullie weten waarom. Al de andere pinball games die wel licenties hebben of games zonder licenties die gratis zijn of betaald, daarvan vind ik het wel heel mooi wanneer die besproken worden
Dat je bij AC de game ook moet kopen is inderdaad wel een groot verschil, maar ze hebben bewust mods toegelaten voor hun game, met als gevolg duizenden mods en al heel veel jaren veruit de populairste sim racing game op de PC. Maar ik maakte ook meer de vergelijking over wat niet gelicenseerde content kan betekenen voor een game (industrie). En de sim racing game is ook best wel een niche markt. Kijk maar eens naar de spelers aantallen op Steam van rFactor 2 en AMS2 bijvoorbeeld.

De Zen Williams kasten hebben inderdaad veel betere physics dan Farsight, maar… dat waren alleen de Williams kasten. De physics van de Zen originals in FX2/3 waren duidelijk minder wat mij betreft. Dat heeft Zen bij FX wel verbeterd, maar ik vind het verschil met de Williams physics nog steeds best groot. Waarom? Verder heeft Zen Farsight wel uit de markt gedrukt, dus zij hebben hierna ook niet de kans gehad om hun kasten verder te verbeteren, want ze mochten ze gewoon niet meer verkopen. Was dat wel goed voor de pinball industrie?

Wat nog niet genoemd is is dat al deze VP en FP ‘modders’ ook allerlei tools hebben ontwikkeld om de flipper ervaring nog echter te maken op PC’s en cabinets en b.v. ook frontends om kasten van de verschillende games uit één interface op te starten. Dat is toch ook positief voor de Zen pinball games?

Maar ok, ik respecteer je mening natuurlijk en jij bent ook de topic starter hier en het topic heet ook ‘Pinball FX’ topic. Misschien handig om wat topic rules op te stellen welke pinball games hier mogen worden besproken? Dan is dat voor iedereen duidelijk. Voor mij totaal geen probleem. Ik zal mijn pinball ervaringen over gelicenseerde pinball games dan hier blijven delen en maak misschien wel een nieuw topic zelf aan voor VP en FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Laten we het topic vooral niet ook nog eens gaan splitten in zo'n niche genre, want ik zou dan eerder voor een groot algemeen pinball topic stemmen. Ik zie trouwens niet wat er mis is met kritiek op de game of dat iemand klaar is met FX om wat voor reden dan ook. Dat hoort net zo goed bij dit topic als dat een fanboy reactie er bij hoort. Het zijn allemaal meningen en je kan het ook negeren als het niet bevalt.

Ik zie ook niet in hoe bovestaande iets zal veranderen aan hoe groot dit genre zal worden. Daar heb je minstens een populaire film/serie voor nodig die pinball weer hip maakt. Het is nu gewoon wat het is en vandaar dat ze de weinige fans (naar mijn mening) uitknijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Beakzz Ben ik wel met je eens. Er is ook een Visual Pinball VR topic waar ik in april een keer wat vragen heb gesteld. Daar komt geen enkele reactie op, waarschijnlijk omdat bijna niemand dat topic volgt, want te niche. In het algemene VR topic krijg je dan wel reacties, maar daar is pinball ook niet veel besproken.

@Robolokotobo Waarom heb je er destijds voor gekozen een algemeen video pinball topic voor te zetten als Pinball FX topic, maar dan wel noemen dat andere pinball games er ook in besproken mogen worden? Jij bent natuurlijk echt een voorvechter van Pinball FX en je wordt zelfs geïnterviewd door Zen op hun YT channel. Dat is mooi natuurlijk, maar… we zitten hier ook op Tweakers… en ‘prutsen’ met VP en FP past daar wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ik heb wel even nagedacht om te reageren op dit onderwerp of niet .. maar ik ga toch even mijn mening delen ..

ten eerste wil ik zeggen dat we allemaal enorm verwend zijn in het algemeen , er komt bijvoorbeeld een nieuwe kast uit , dan willen mensen dit gelijk spelen , als dat niet vanuit je plaatselijke club kan of je hebt geen geld om de kast te kopen dan gaan mensen het toch wel digitaliseren om het toch te kunnen spelen , zelfde als met mods in games , dus dat er iets bestaat als vp vind ik niet zo raar .. daarnaast zou ik het zelf ook gebruiken voor Stern kasten , want ja ergens anders vind je ze niet .

dan even over zen studio,s
ik weet al vanaf het begin hoe veel tijd en liefde ze stoppen in pinball fx , ik sta ook redelijk dichtbij in contact met een paar en niet zo groot als @Robolokotobo maar wel zeker in de buurt , ik stream ook voor hun op steam maar ook soms op twitch .
daarnaast weet ik hoe veel waarde ze hechten aan de community , de wensen maar ook de bug fixes , dit is iets wat veel andere bedrijven niet doen , luisteren of mee chatten met de community .

en ik weet ook dat zen wel meer wilt dan williams , maar het moet wel uit kunnen .
daarnaast moet het andere bedrijf ook willen natuurlijk , maar het kost vooral veel tijd en geld , maar geloof me dat ze het wel willen binnen Zen, en elke fan wil dit natuurlijk ook 8)

wat betreft pinball royal snap ik dat het lang kan duren voordat het uit komt , maar het is een wat kleiner bedrijf dan bijvoorbeel een EA of Ubisoft , dus ze moeten hun taken enorm verdelen in een kleine groep , met tegenslagen kan er wat vertraging oplopen zoals de switch release ... maar ik weet zeker dat ze het doen met goede bedoelingen

maar mensen zijn ook boos ivm de micro transactie,s , en dat ze de kasten opnieuw moeten kopen .. jah heel eerlijk , als je updates krijgt , betere physics , goede ondersteuning , betaal er dan gewoon opnieuw voor :)

je support ook het team er mee , want het is echt niet makkelijk om alles van 2 naar 3 te zetten of van 3 naar FX . daarnaast is het een bedrijf wat ook geld moet verdienen :)
met pinball pass kan je al wat kasten uit proberen en als favoriet toevoegen , dan kan je altijd nog beslissen of je hem koopt en desnoods koop je het in een sale :)

ik vind dit minder erg dan wat bijvoorbeeld fifa doet met ultimate team ... elk jaar packs kopen en na elk nieuw deel heb je niks meer aan je packs van het vorige deel .. daar zit veel meer geld in dan even 2-3x dezelfde kast te kopen :)

[ Voor 24% gewijzigd door taker1987 op 08-07-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
VP en FP zie ik echt als extra en niet als vervanging van de licentie houdende pinball games. Ik heb ook bijna alle licensed pinball games gekocht, sommige zelfs op meerdere platforms (PC, PS3, iOS, Android). Toen bijvoorbeeld de Ghostbusters kast uitkwam op VP, welke illegaal gebruik maakte van Pinball Arcade software vanwege de Stern rom, kocht ik ook deze kast ook in The Pinball Arcade. De VP versie was namelijk wel beter dan de versie die Farsight uitbracht, dus ik speelde de kast nooit in TPA. Ook de Williams kasten van FX3 heb ik allemaal gekocht, terwijl er ook prima versies van zijn in VP en ik heb ze in FX opnieuw aangeschaft.

Ik doe hetzelfde bij mijn andere gaming hobby, sim racing. Ik heb bijna alle recente games gekocht (AC, rFactor1/2, RaceRoom, ACC, AMS1/2, Dirt Rally 1/2), met al hun officiële content/DLC, ondanks dat deze ook vaak via mods beschikbaar is. En ik heb ook bijna alle F1 games sinds 2010 aangeschaft (wel pas als dezecin een Steam Sale zitten), ondanks dat de F1 auto’s in AC eigenlijk beter zijn, met name de pay mods van RSS en VRC modding teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
taker1987 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:43:

maar mensen zijn ook boos ivm de micro transactie,s , en dat ze de kasten opnieuw moeten kopen .. jah heel eerlijk , als je updates krijgt , betere physics , goede ondersteuning , betaal er dan gewoon opnieuw voor :)
En als ze binnen 2 jaar weer veranderen, ga je dan terug alles kopen ?
Het is niet omdat zij willen veranderen, dat wij daar voor moeten betalen.
Ook al is de game er beter door geworden

Ze konden gerust die kasten gratis over zetten en verder bouwen aan nieuwe kasten.
Dat zou pas een boost gegeven hebben, en over geld gesproken.
Die EPIC deal zal heus geen aalmoes geweest zijn, dus daar hebben ze genoeg aan verdient.
Daarmee zouden ze perfect die kasten gratis kunnen gedaan hebben voor FX3 owners.

Kijk maar eens naar andere gratis games, die ook hun engine updaten.
Ik heb nog nooit geweten dat ik alles opnieuw zou moeten kopen voor wat betere graphics / physics.
Zo te zien verschillen wij in mening daarvan, maar in mijn ogen ga je u trouwe fanbase niet nog eens vragen voor de zelfde tafel te kopen. En blijkbaar zijn er veel van dat standpunt.

En ja kan FIFA niet vergelijken met een niche game, EA komt daar gewoon mee weg omdat ze toch spelers genoeg hebben. Dat heeft Zen hier niet, daarom dat ze in mijn ogen voorzichtig moeten zijn met wat ze doen en welke richting ze uit willen.

Voor mij maakte het niet uit die tafels van FX3 naar FX, heb geen tafels gekocht in FX3.
Maar moest ik bv al die tafels gekocht hebben, dan had ik zeker die tafels niet opnieuw gekocht.
Gewoon hun nieuwe tafels, maar zelf nu zijn er mensen die weigeren het te doen.
Daarom dat ik zeg, ze moeten gewoon opletten wat ze doen.

Hun laatste 2 tafels waren voor mij een van de betere originals dat ze gemaakt hebben, visueel dan. Want ik blijf gewoon moeite hebben als ik van een Williams kast kom naar een Zen tafel.

Heb gelukkig gewoon alles aan grote korting gehad, en dan nog eens gratis tafels gekregen.
Allemaal heel mooi, maar had die gratis tafels dan ook gewoon aan je trouwe fanbase ook gegeven.
Het kon wel voor mij ;)
We spreken hier ook over 200 euro +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
KBE91 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:41:
[...]

En als ze binnen 2 jaar weer veranderen, ga je dan terug alles kopen ?
Het is niet omdat zij willen veranderen, dat wij daar voor moeten betalen.
Ook al is de game er beter door geworden

Ze konden gerust die kasten gratis over zetten en verder bouwen aan nieuwe kasten.
Dat zou pas een boost gegeven hebben, en over geld gesproken.
Die EPIC deal zal heus geen aalmoes geweest zijn, dus daar hebben ze genoeg aan verdient.
Daarmee zouden ze perfect die kasten gratis kunnen gedaan hebben voor FX3 owners.

Kijk maar eens naar andere gratis games, die ook hun engine updaten.
Ik heb nog nooit geweten dat ik alles opnieuw zou moeten kopen voor wat betere graphics / physics.
Zo te zien verschillen wij in mening daarvan, maar in mijn ogen ga je u trouwe fanbase niet nog eens vragen voor de zelfde tafel te kopen. En blijkbaar zijn er veel van dat standpunt.

En ja kan FIFA niet vergelijken met een niche game, EA komt daar gewoon mee weg omdat ze toch spelers genoeg hebben. Dat heeft Zen hier niet, daarom dat ze in mijn ogen voorzichtig moeten zijn met wat ze doen en welke richting ze uit willen.

Voor mij maakte het niet uit die tafels van FX3 naar FX, heb geen tafels gekocht in FX3.
Maar moest ik bv al die tafels gekocht hebben, dan had ik zeker die tafels niet opnieuw gekocht.
Gewoon hun nieuwe tafels, maar zelf nu zijn er mensen die weigeren het te doen.
Daarom dat ik zeg, ze moeten gewoon opletten wat ze doen.

Hun laatste 2 tafels waren voor mij een van de betere originals dat ze gemaakt hebben, visueel dan. Want ik blijf gewoon moeite hebben als ik van een Williams kast kom naar een Zen tafel.

Heb gelukkig gewoon alles aan grote korting gehad, en dan nog eens gratis tafels gekregen.
Allemaal heel mooi, maar had die gratis tafels dan ook gewoon aan je trouwe fanbase ook gegeven.
Het kon wel voor mij ;)
We spreken hier ook over 200 euro +
FIFA was even een voorbeeld , maar er zijn zat andere games die het zelfde gebruiken als fut , kijk naar nhl , madden , wwe , nba 2k …

Wees blij dat je Pinball kasten nu koopt met updates etc ..

Anders kunnen ze ook klagen bij elke nieuwe f1 game dat je elk jaar betaalt voor de zelfde circuits .. is een beetje het zelfde ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
taker1987 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:43:

je support ook het team er mee , want het is echt niet makkelijk om alles van 2 naar 3 te zetten of van 3 naar FX . daarnaast is het een bedrijf wat ook geld moet verdienen :)
met pinball pass kan je al wat kasten uit proberen en als favoriet toevoegen , dan kan je altijd nog beslissen of je hem koopt en desnoods koop je het in een sale :)
Dat beter lijkt ook nogal te verschillen per persoon. Genoeg reviews op Steam die dat juist aangeven als 1 van de problemen. En ik kan mij best voorstellen dat de nieuwe game een goede update is voor de diehards, maar ik als een meer casual speler met alle tafels op FX3 zie voorlopig geen enkele waarde om te updaten. Dat had ik waarschijnlijk als vanzelf gedaan als ze 50% korting per tafel of een pakket hadden aangeboden om iig een beetje waardering uit te spreken voor eerdere aankopen.

En de Epic deal heeft mijn liefde voor het bedrijf ook flink bekoeld. Sindsdien speel ik zelfs FX3 veel minder en dat gaat eigenlijk redelijk ombewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:03:
Dat had ik waarschijnlijk als vanzelf gedaan als ze 50% korting per tafel of een pakket hadden aangeboden om iig een beetje waardering uit te spreken voor eerdere aankopen.
Via de Legacy packs in Steam heb ik toch alle Williams packs van FX3 met 50% korting kunnen aanschaffen voor FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
taker1987 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:26:
[...]

FIFA was even een voorbeeld , maar er zijn zat andere games die het zelfde gebruiken als fut , kijk naar nhl , madden , wwe , nba 2k …

Wees blij dat je Pinball kasten nu koopt met updates etc ..

Anders kunnen ze ook klagen bij elke nieuwe f1 game dat je elk jaar betaalt voor de zelfde circuits .. is een beetje het zelfde ..
De F1 game koop ik elk jaar wanneer deze met flinke korting in een Stram Sale zit, vaak nog onder de €10.
Full price voor minieme updates elk jaar slaat namelijk nergens op.

Dat het ook anders kan bewijst Studio 397 met rFactor 2. Die game is flink geüpdatet de laatste 5 jaar en al die updates van de game en ook oude content waten gratis. En die updates waren veel groter dan de verschillen tussen FX3 en FX wat betreft de oude content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Via de Legacy packs in Steam heb ik toch alle Williams packs van FX3 met 50% korting kunnen aanschaffen voor FX.
Had ik voor vandaag nog nooit iets van vernomen :) Williams tafels doen mij het minst dus maakt ook niet uit verder, maar netjes dat ze dat iig aanbieden.

Hoe speelt de Indiana Jones tafel op FX trouwen? Zie in een review dat er lag op de triggers zit die niet in de FX3 versie zit. Het is de enige tafel die ik mis in FX3 en die is alleen on sale voor de nieuwe versie

[ Voor 21% gewijzigd door Beakzz op 08-07-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:08:
Hoe speelt de Indiana Jones tafel op FX trouwen? Zie in een review dat er lag op de triggers zit die niet in de FX3 versie zit. Het is de enige tafel die ik mis in FX3 en die is alleen on sale voor de nieuwe versie
Ik heb ‘m nog maar even gespeeld in FX en geen lag waargenomen. Omdat IJ in de sale zat heb ik ‘m maar aangeschaft. In FX3 had ik ‘m niet, omdat ik van plan was de kast in FX aan te schaffen op het moment dat deze naar Steam zou komen, dus kan niet vergelijken. De tijd die ik aan flipperen besteed op dit moment is in VP in VR. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
PatrickC schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:18:
[...]

Ik heb ‘m nog maar even gespeeld in FX en geen lag waargenomen. Omdat IJ in de sale zat heb ik ‘m maar aangeschaft. In FX3 had ik ‘m niet, omdat ik van plan was de kast in FX aan te schaffen op het moment dat deze naar Steam zou komen, dus kan niet vergelijken. De tijd die ik aan flipperen besteed op dit moment is in VP in VR. 8)
ik speel deze dus regelmatig hier in het echt , en die kast voelt en speelt exact hetzelfde als in fx , ook de easter eggs werken er op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Is de cabinet/portrait mode op consoles inmiddels al geïmplementeerd? Amazon.de biedt momenteel refurbished Xbox Series S aan voor €180. Voor dat geld wil ik er wel een paar aanschaffen om simpele cabinetjes van te maken voor in de jeugdsoos.

edit: Antwoord op mijn eigen vraag gevonden. Het zou er sinds april in moeten zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Cannoli op 11-07-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Cannoli schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:41:
Is de cabinet/portrait mode op consoles inmiddels al geïmplementeerd? Amazon.de biedt momenteel refurbishes Xbox Series S aan voor €180. Voor dat geld wil ik er wel een paar aanschaffen om simpele cabinetjes van te maken voor in de jeugdsoos.

edit: Antwoord op mijn eigen vraag gevonden. Het zou er sinds april in moeten zitten.
Ja dat werkt idd. Super gaaf natuurlijk. Vooral als je wat handig bent dan kan je aardig snel wat in elkaar flansen. Een backbox is natuurlijk helemaal niet nodig. De DMD kan mooi op het speelveld en je kan dan sneller zien wat er op staat

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste