Morpheus2003 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:29:
[...]
Thanks beiden voor de reactie! Dan denk ik idd dat de i5-12600K de beste optie is voor mij i.v.m. de extra cores. Overklokken ga ik niet doen en een videokaart heb ik.
Ik hoop ook dat er op de CES moederborden worden aangekondigd zo tussen de 100 en 150 euro. Over 2 weken weten we het!
De discussie over moederborden best verplaatsen naar dit topic: Intel Alder Lake levertijden, prijzen en aanbiedingenRohem schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:26:
[...]
Net wat @Skyline GT-R zegt. Ik zou ook voor de i5-12600K(F) gaan. Die extra E-cores gaan nuttig zijn in de toekomst. Ik ga voor mijn nieuwe PC eenzelfde processor kopen waarschijnlijk, tenzij de nieuwe i7 interessant is. Want ik zit nog een beetje met de TDP te twijfelen.
De prijzen voor de bijbehorende bordjes echter houden we nog wel tegen. Dus hopelijk komt Intel daar met wat moois begin volgend jaar. In mijn geval ga ik ook nog eens niet overklokken, dus zie de toegevoegde waarde nog niet direct van een mobo van 200 euro.
Maar ik zou niet te snel hopen / rekenen op Alder Lake bordjes van 100-150EUR die je ook effectief wilt hebben. Het huidige pricewatch: MSI PRO Z690-A DDR4 is ook een leuke keuze, en momenteel met 30EUR cashback, dus aan 170EUR..