Deelscooter overlast

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:31
Gisteravond rond elf uur stond er nog niks maar vanmorgen om kwart voor zeven staat er een scooter met helm koffer bij de buurvrouw naast de de deur van haar auto. De buurvrouw is begin 70 en het is een invalide parkeerplek omdat ze slecht ter been is. Denk dat ze nog net aan in kan stappen maar makkelijk zal het niet gaan. Dat iemand dat ding zo neer zet kan in dit geval Go Sharing niet direct wat aan doen maar als ik onderstaande lees denk ik hoe dan?
Voor kinderwagens, rollators en rolstoelen zal het ook lastig gaan.
https://nl.go-sharing.com...0de%20foto%20te%20zetten.
Let op: je mag de scooter alleen in het groene gebied achterlaten.
Je opent vervolgens de app en drukt op ‘rit beëindigen’. Hierna wordt je gevraagd om een foto te maken van de geparkeerde scooter. Hierbij is het belangrijk om de hele scooter op de foto te zetten. Zo kan onze klantenservice goed zien of de scooter juist geparkeerd staat.

[ Voor 32% gewijzigd door ninjazx9r98 op 02-12-2022 08:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 16:42
Go sharing zal echt niet alle foto's dagelijks langs gaan lopen.

In mijn woonwijk stond er een gestald op een verbindingspad tussen 2 wijkdelen. Dwars op het pad en een eind om weg te slepen. Hiervan een foto gemaakt en deze met het scooternummer gemeld. Eigenlijk vrij snel reactie:

per direct werd de ophaaldienst geactiveerd. In de wachttijd tot deze er waren werd er een korting op de scooter gezet, zodat hopelijk iemand hem snel al meenam. De vorige huurder heeft een waarschuwing gekregen van de verhuurder.

Binnen een paar uur werd de scooter verwijderd en kreeg ik een bedankje voor de melding.

De gebruikers zijn helaas soms horken, maar over de actie vanuit Go sharing kan ik niets anders dan positief zijn.

Later stonden er ook weer scooters, maar nu niet meer in deze straat en op een goede plek. Dus blijkbaar werken de waarschuwingen richting gebruikers toch wel opvoedend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@ucsdcom Net foto en melding gemaakt. Na een minuut of tien, vrij snel dus, reactie terug dat het voertuig getraceerd is en dat er een interne melding is doorgezet. De scooter wordt verplaats en de gebruiker krijgt een waarschuwing of boete.
Staat ook nog een URL in de e-mail om zaken toe te voegen maar dat kan alleen als je een account hebt bij Go Sharing. Reageren op de mail kan echter ook.

We gaan het zien hoe snel er nu actie ondernomen wordt en ga maar vaker foto's maken en melding doen. Heb het vermoeden dat het vaak laat in de avond of in de nachtelijke uren is na het stappen ofzo. Meestal staan die hier op de hoek van de straat. De scooter die er nu staat snap ik niet helemaal waarom die precies daar staat, het zal de buurvrouw niet geweest zijn dus waarom precies daar? Of dat ding is er mee gestopt vanwege een defect, geld op (als dat zo werkt?) maar dat is een persoonlijke afwijking dat ik daar nieuwsgierig naar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:09

Videopac

Rommelt wat aan.

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:00:
Gisteravond rond elf uur stond er nog niks maar vanmorgen om kwart voor zeven staat er een scooter met helm koffer bij de buurvrouw naast de de deur van haar auto. De buurvrouw is begin 70 en het is een invalide parkeerplek omdat ze slecht ter been is. Denk dat ze nog net aan in kan stappen maar makkelijk zal het niet gaan. Dat iemand dat ding zo neer zet kan in dit geval Go Sharing niet direct wat aan doen maar als ik onderstaande lees denk ik hoe dan?
Voor kinderwagens, rollators en rolstoelen zal het ook lastig gaan.
https://nl.go-sharing.com...0de%20foto%20te%20zetten.

[...]
Nooit melden bij de aanbieder: melden bij de gemeente, die is verantwoordelijk voor de openbare ruimte. Bovendien krijgt de gemeente geen inzicht in de overlast als je rechtstreeks bij de overlastboer meldt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58
Videopac schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:00:
[...]

Nooit melden bij de aanbieder: melden bij de gemeente, die is verantwoordelijk voor de openbare ruimte. Bovendien krijgt de gemeente geen inzicht in de overlast als je rechtstreeks bij de overlastboer meldt.
Melden bij beide met een foto. Dan heeft de gemeente wel inzicht en de aanbieder kan er ondertussen ook gewoon wat mee doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Arunia schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:05:
[...]

Melden bij beide met een foto. Dan heeft de gemeente wel inzicht en de aanbieder kan er ondertussen ook gewoon wat mee doen.
Aanbieders hebben al voldoende informatie om wat aan de overlast te doen als ze dat zouden willen: overschakelen op vaste verhuurlocaties in plaats van hun flikker-maar-neer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Videopac schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:00:
[...]

Ik wil dat ding asap weg hebben vanwege de buurvrouw maar zie nu ook mensen zich tussen mijn auto en de scooter doorwurmen terwijl aan de andere kant van de scooter meer ruimte is en ik zit niet zo te wachten op krassen door rugtassen, boodschappentassen enz.

De gemeente wenst overigens geen klachten te ontvangen maar dat kan ik uiteraard ook gewoon negeren, moet ik alleen nog ffies het juiste loket zien te vinden.
Bij wie kan ik een klacht, compliment of opmerking melden?
Heb je een klacht, compliment of opmerking dan kan je je melden bij de aanbieders van deelmobiliteit. De aanbieders spreken de verantwoordelijke gebruiker aan op de klacht, zoals foutief parkeren. De gebruiker krijgt eerst een waarschuwing, de tweede keer een boete en de derde keer wordt het account van deze gebruiker geblokkeerd of opgeheven.

Voor Go Sharing deeltweewielers
Via de link kun je jouw opmerking sturen: Go Sharing Een aanvraag indienen – GO Sharing (go-sharing.com). De aanbieders bespreken alle opmerkingen en klachten met gemeente Almere. Dat is onderdeel van de pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gemeente deed hier ook geen reet met de meldingen.

Terwijl daar volgens mij gewoon een prima verdienmodel in zit.

Gelukkig zijn ze sinds kort volledig uit het straatbeeld verdwenen. Weg met die dingen, leuk experiment, maar het werkt gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:10:
[...]

Ik wil dat ding asap weg hebben vanwege de buurvrouw maar zie nu ook mensen zich tussen mijn auto en de scooter doorwurmen terwijl aan de andere kant van de scooter meer ruimte is en ik zit niet zo te wachten op krassen door rugtassen, boodschappentassen enz.
[...]
De gemeente wenst overigens geen klachten te ontvangen maar dat kan ik uiteraard ook gewoon negeren,
Nee, natuurlijk heeft de gemeente geen interesse: het is extra werk en gedoe. Maar het is en blijft wel de verantwoordelijkheid van de gemeente! Moeten we straks bij een kapotte lantaarnpaal ook zelf maar uitzoeken wie het onderhoud daarvan doet en daar dan maar contact mee opnemen?
[...] moet ik alleen nog ffies het juiste loket zien te vinden.
[...]
Ik gebruik altijd de buiten beter app. Dan word ik ook vaak afgescheept maar dan geef ik een negatieve beoordeling en ik blijf melden.

Verder bij lokale politieke partijen aangeven dat de gemeente zijn verantwoordelijkheid niet neemt m.b.t. wanorde in de openbare ruimte.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Videopac schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:24:
[...]

Nee, natuurlijk heeft de gemeente geen interesse: het is extra werk en gedoe. Maar het is en blijft wel de verantwoordelijkheid van de gemeente! Moeten we straks bij een kapotte lantaarnpaal ook zelf maar uitzoeken wie het onderhoud daarvan doet en daar dan maar contact mee opnemen?

[...]

Ik gebruik altijd de buiten beter app. Dan word ik ook vaak afgescheept maar dan geef ik een negatieve beoordeling en ik blijf melden.
Hier moet ik het toch wel een beetje opnemen voor "mijn" gemeente ;)
De buiten beter app wordt goed op gereageerd inclusief actie. Meerdere lantaarnpalen hier langs het fietspad waren (bijna) doorgerot door pissende honden en er zijn er een aantal vervangen, sommige preventief. Bij een fietsbrug verzakken de tegels regelmatig en ook daar volgt altijd vrij vlotte actie na melding.
De deelscooters/fietsen is hier inderdaad een pilot die gerelateerd was aan de Floriade dus vooralsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel.
De scooter is ondertussen weg, heb alleen gemist of dat een nieuwe bestuurder is geweest of Go Sharing zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

The Zep Man

🏴‍☠️

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:10:
Dan zet je hem zelf toch opzij? Je hebt een goed excuus in het onwaarschijnlijke scenario dat je hier ooit commentaar op zou krijgen (invalide buurvrouw).

Je kan je wel boos maken omdat het niet jouw werk is, maar je maakt je ook boos over mogelijke krassen op je auto. Het beste kan je daarom de bron van je boosheid wegnemen. ;)

[edit]
Even vanwege de topicwaarschuwing: met 'opzij zetten' bedoel ik de scooter netjes verplaatsen met de beste intenties, zonder deze of andere zaken te beschadigen. Dat kan prima voorzichtig met een scooter die op slot staat maar nergens aan gebonden is. Doe dat uiteraard wel nadat je het voertuig gerapporteerd hebt, als je het rapporteert.

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 02-12-2022 15:29 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@The Zep Man Zelf opzij zetten zou betekenen richting de gevel/voortuin van onze buurvrouw waarna er inderdaad meer ruimte zijn. Fysiek zou ik dat nog kunnen doen maar overal en nergens lees ik dat je direct begroet wordt met een alarm als je zo'n ding verplaatst en dat er een soort van wielklem op gaat. Aangezien ik geen idee heb hoe lang dat alarm duurt, of het eventueel repeterend is en ik aan dezelfde kant van het huis thuiswerk als waar de scooter staat had ik daar niet zo'n trek in.

Boos heb ik me overigens niet gemaakt, irritatie over iets wil niet meteen zeggen dat ik boos ben. Als ik boos was had dat ding bij wijze van spreken aan de overkant in het gras gelegen/gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

The Zep Man

🏴‍☠️

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:40:
Boos heb ik me overigens niet gemaakt, irritatie over iets wil niet meteen zeggen dat ik boos ben. Als ik boos was had dat ding bij wijze van spreken aan de overkant in het gras gelegen/gestaan.
Dan is het inderdaad goed dat je niet boos wordt, want dat soort uitspattingen werken vaak averechts.

Als een alarm afgaat kan je de politie bellen vanwege geluidsoverlast. Opnemen, aangifte doen. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Go huurscooters naait niet alleen de buurt maar ook de klanten. Wie had dat toch gedacht :+

https://www.ed.nl/eindhov...-van-gebruikers~a5f3b034/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 14:40
Dat animo voor vaste verhuurlocaties snap ik niet. Denk dat de meesten er niet blij van worden als zij hun auto opeens alleen in een parkeergarage mogen parkeren en niet zomaar een parkeergarage, maar eentje van Q-park waarbij de andere parkeergarages voor andere auto's bedoeld zijn. Waarom zou dit principe dan wel gehanteerd moeten worden voor huurscooters? Waar ik nog evt wat in zie is dat bij het ontwerp van de openbare ruimte er rekening wordt gehouden met parkeervakken voor scooters, maar dan vind ik echt een taak voor de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

exelletor schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:28:
Dat animo voor vaste verhuurlocaties snap ik niet. Denk dat de meesten er niet blij van worden als zij hun auto opeens alleen in een parkeergarage mogen parkeren en niet zomaar een parkeergarage, maar eentje van Q-park waarbij de andere parkeergarages voor andere auto's bedoeld zijn. Waarom zou dit principe dan wel gehanteerd moeten worden voor huurscooters? Waar ik nog evt wat in zie is dat bij het ontwerp van de openbare ruimte er rekening wordt gehouden met parkeervakken voor scooters, maar dan vind ik echt een taak voor de overheid.
Vaste parkeerplaatsen is niet zo gek, in Europese steden waar veel motorscooters rijden (ook private) is dit al zo, en een bromscooter neem niet heel veel minder plek in.

Zelfs vaste parkeerplaatesn voor fietsen bestaan in sommige studentensteden.

Dus als er veel van die dingen zijn in het stadsbeeld moet je er gewoon plek voor maken (en dat hoeft niet in de winkelstraat, auto's komen daar ook niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 26-12-2022 07:21 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Bovendien gaat het hier om het stallen van de bedrijfsvoorraad. Het betreft geen parkeren. Net als huurautos dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rukapul schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:28:
Bovendien gaat het hier om het stallen van de bedrijfsvoorraad. Het betreft geen parkeren. Net als huurautos dus :)
Huurauto's staan soms ook op straat (misschien niet in de grootsteden omdat dit betaald parkeren is ;) )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Krijg steeds meer de indruk dat die scooters een tijdelijk iets zijn. Go-Sharing stopt ermee in 32 van de 45 gemeenten.
https://www.rtvutrecht.nl...un-eigen-vervuilende-auto

Denk dat de helm plicht ook niet mee helpt. Zou zelf ook niet zo graag een helm op zetten waar net iemand met zijn luizenkop in gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

remmuz schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:39:
Krijg steefs meer de indruk dat die scooters een tijdelijk iets zijn. Go-Sharing stopt ermee in 32 van de 45 gemeenten.
https://www.rtvutrecht.nl...un-eigen-vervuilende-auto

Denk dat de helm plicht ook niet mee helpt. Zou zelf ook niet zo graag een helm op zetten waar net iemand met zijn luizenkop in gezeten heeft.
Dan komt er wel iets anders voor terug, stepjes of fietsen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05 12:52

cptbuttlick

Nvidia

Hekel aan die dingen.
Ze staan altijd in de weg, ze willen je inhalen op je dikke motor.
Ook reed er laatst 1 de snelweg op achter mijn motor aan :/
Ja ik heb er enorme last van en irriteer me dood aan die dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cptbuttlick schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:49:
Hekel aan die dingen.
Ze staan altijd in de weg, ze willen je inhalen op je dikke motor.
Ook reed er laatst 1 de snelweg op achter mijn motor aan :/
Ja ik heb er enorme last van en irriteer me dood aan die dingen.
Een deelscooter op de snelweg? Je motor inhalen? Die dingen zijn toch niet opgevoerd? :p

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Alkmaar bleek er nog niet klaar voor.

Ik fiets iedere dag 5 km van Alkmaar naar Heerhugowaard en zag op een gegeven moment om de zoveel km de groene rakkers staan. In eerste instantie dacht ik leuk wat is dat? na wat googlen dacht ik ok leuk maar ik blijf fietsen.

Na enkele dagen viel me al het volgende op. Ze stonden telkens ergens anders. (logisch) maar wat als je er een huurt, parkeert en weer terug moet en iemand anders heeft hem? Zal vast we wat voor zijn.

Vervolgens werd ik een keer bijna aangereden door zo'n ding. Toen bedacht ik me prijs per minuut werkt sneller/roekeloos rijden in de hand want hoe sneller je er bent hoe minder je betaald daar heeft vast iemand een mening over.

De scooters die ik onderweg zag gingen er slechter en slechter uit zien. Eerst twee spiegels dan 1 en dan helemaal geen spiegels meer. Krassen op de zijkant. Scooters die op hun zij in het gras liggen, kappen die missen of stuk zijn. Opengebroken kofferbak helm weg etc. Het werd rap slechter.

Het heeft in Alkmaar 3 maanden geduurd.

Zie ook https://www.rodi.nl/alkma...oiscooters-van-go-sharing

Deze is ook mooi: https://www.instagram.com/strooiscooters072/?hl=en

[ Voor 3% gewijzigd door Pin0 op 26-12-2022 12:16 ]

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05 10:58
Marzman schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:13:
[...]

Een deelscooter op de snelweg? Je motor inhalen? Die dingen zijn toch niet opgevoerd? :p
Mja, maar wat je niet weet is dat @cptbuttlick ( <3 )ook wel bekend staat als CptSlow, achterband alleen over het midden afgesleten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05 12:52

cptbuttlick

Nvidia

Marzman schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:13:
[...]

Het is een verschrikking hier.
Ik zou willen dat ze die dingen verbieden hier in de stad.
Heb er alleen maar last van met die smerige Ali expres helmpjes van ze vol schimmel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:24
Dan zet je hem zelf toch opzij? Je hebt een goed excuus in het onwaarschijnlijke scenario dat je hier ooit commentaar op zou krijgen (invalide buurvrouw).
En dan speel ik advocaat van de duivel: je zou er ook niet vrolijk van worden als iemand je auto aan de kant zet omdat ze anders te dicht langs je scooter lopen.

Het probleem is in Nederland ook een beetje dat we veel ruimte geven aan de auto om te parkeren in de publieke ruimte maar dat we deze ruimte in veel mindere mate geven aan fietsen en brommers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

weekend warrior schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:54:
[...]

En dan speel ik advocaat van de duivel: je zou er ook niet vrolijk van worden als iemand je auto aan de kant zet omdat ze anders te dicht langs je scooter lopen.

Het probleem is in Nederland ook een beetje dat we veel ruimte geven aan de auto om te parkeren in de publieke ruimte maar dat we deze ruimte in veel mindere mate geven aan fietsen en brommers.
Nee maar als je die auto ergens parkeert waar het niet hoort, bestaat de kans ook dat ie wordt weggesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
MikeyMan schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:40:
[...]

Nee maar als je die auto ergens parkeert waar het niet hoort, bestaat de kans ook dat ie wordt weggesleept.
Maar dat wegslepen wordt dan gedaan in opdracht van bevoegd gezag en niet op eigen initiatief.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het ook irritant als de stoep wordt geblokkeerd voor voetgangers en wat mij betreft mag hier stricter op gehandhaafd worden. De stoep is echter wel een plek die we voor fietsen en brommers hebben aangewezen als parkeerplek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepijnK
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 15:01
weekend warrior schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:54:
[...]

Maar dat wegslepen wordt dan gedaan in opdracht van bevoegd gezag en niet op eigen initiatief.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het ook irritant als de stoep wordt geblokkeerd voor voetgangers en wat mij betreft mag hier stricter op gehandhaafd worden. De stoep is echter wel een plek die we voor fietsen en brommers hebben aangewezen als parkeerplek.
Maar aangewezen parkeerplek betekent niet dat je dan maar het overig verkeer mag hinderen. Onze wijkagent heeft heel wat bonnetjes voor feit R412b uitgeschreven en nu zijn die scooters verdwenen uit de buurt. Blijkbaar als er telkens 70 euro aan boete betaald en verhaald moet worden kunnen beide groene scooter bedrijven ineens best snel schakelen.

En wat iemand eerder zei over dat hun gemeente niet wil handhaven, dan kan je een handhavingsverzoek indienen. De gemeente heeft de plicht om te handhaven en er is gewoon een procedure om dat af te dwingen als burger. In mijn ervaring gaat de gemeente hier rap over tot handhaven zodra je een officieel handhavingsverzoek indient, zeker als je dit, na overleg, "ter informatie" CC doet aan de ombudsman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

weekend warrior schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:54:
[...]

Als ze niet in de weg staan en er geen extra regels ter plaatse gelden. Het probleem met de deelscooters is dat ze wel in de weg staan omdat niemand zich er verantwoordelijk voor voelt (en in brand gestoken worden en bespoten met grafitie, en omgegooid, op zijn kop gezet worden dat de benzine er uit loopt of in de gracht gegooit). Als iemand 3000 euro zelf betaald heeft voor een scootertje is hij daar zuiniger op en zorgt hij wel dat het niet in de weg staat dat mensen er tegenaan lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 27-12-2022 08:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:48:
[...]

Als ze niet in de weg staan en er geen extra regels ter plaatse gelden. Het probleem met de deelscooters is dat ze wel in de weg staan omdat niemand zich er verantwoordelijk voor voelt (en in brand gestoken worden en bespoten met grafitie, en omgegooid, op zijn kop gezet worden dat de benzine er uit loopt of in de gracht gegooit). Als iemand 3000 euro zelf betaald heeft voor een scootertje is hij daar zuiniger op en zorgt hij wel dat het niet in de weg staat dat mensen er tegenaan lopen.
Ik heb er regelmatig in mijn gemeente een paar opgetilt en ergens anders neergezet... laatst stond er 1 op het fietspad tegen de stoep aan waar geen straatverlichting was... heb er iemand anders bij gehaald en deze opgetilt en op een plek neergezet waar niemand er last van had...

Op de foto kon je niet zien dat er een deelscooter stond dus rapporteren had geen zin . En na het rapporteren blijven ze toch staan, na eigen ervaring.

Hoop dat ze er snel mee stoppen of de klachten serieus nemen.Na 2 x waarschuwing direct uit het systeem en een boete van 250 EUR ...

[ Voor 9% gewijzigd door Rockvee2 op 27-12-2022 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weekend warrior
Marzman schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:48:
[...]
Als iemand 3000 euro zelf betaald heeft voor een scootertje is hij daar zuiniger op en zorgt hij wel dat het niet in de weg staat dat mensen er tegenaan lopen.
Go Share is in mijn gemeente inmiddels weg maar als ik een rondje ging wandelen moest ik vaker van de stoep af de weg op omdat een auto de stoep blokkeerde dan vanwege een deelscooter. Deze groep gaat er waarschijnlijk ook van uit dat er niemand tegen zijn of haar auto aanloopt. Er is een groep Nederlanders die (onbewust) geen rekening met voetgangers houdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
weekend warrior schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:24:
[...]

Er is een groep Nederlanders die (bewust) geen rekening met anderen houdt.
Zo, gefixed.
Dat noemen ze in de volksmond ook wel asocialen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 26 december 2022 @ 07:19:
[...]

Vaste parkeerplaatsen is niet zo gek, in Europese steden waar veel motorscooters rijden (ook private) is dit al zo, en een bromscooter neem niet heel veel minder plek in.
In Eindhoven gaan ze daar gelukkig al mee beginnen.

https://www.ed.nl/eindhov...og-in-dropzones~af2f1636/
Gebruikers van deelscooters en -fietsen kunnen hun geleende vervoersmiddel vanaf volgend jaar nog maar op een beperkt aantal plekken in Eindhoven stallen. De eerste zogeheten dropzones zijn inmiddels ingericht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Hallelujah!

https://www.ed.nl/economi...met-verzekering~a37c5b54/
De groene deelscooters van Go Sharing zijn opeens in heel Nederland niet meer te gebruiken. Het bedrijf spreekt van ‘onverwachte omstandigheden’ die het ‘zo snel mogelijk wil verhelpen’, maar Go Sharing wordt al een tijdje geteisterd door problemen.
Later vrijdag meldt het bedrijf aan deze site dat de oorzaak ligt bij het faillissement van moederbedrijf GreenMo, vorige week. GoSharing least de scooters en fietsen van GreenMo, door het faillissement ontstond, plots een probleem met de verzekering van de voertuigen.

,,De curator eist dat de deelvoertuigen niet in gebruik zijn en dat de e-bikes van straat worden gehaald zolang deze nog van GreenMo worden geleased. Momenteel wordt gewerkt aan het overzetten van het leasecontract en een nieuwe overeenkomst met de verzekeraar, waar naar verwachting begin volgende week meer duidelijkheid over zal komen", stelt het bedrijf in een reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Damn
Het Waardenburgse GO Sharing, bekend van de duizenden felgroene deelscooters en deelfietsen, is gered. Het bedrijf is overgenomen door BinBin, de grootste aanbieder van deelvervoer in Turkije. De scooters en fietsen van GO Sharing keren volgende week terug op straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:40

Matis

Rubber Rocket

Las het ook, helaas pindakaas.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Nog voor de problemen van GO Sharing leken de gebruikers bij ons in de buurt al overgestapt te zijn naar Check. Je kan er ondertussen bijna de klok op gelijk zetten, op een paar plekken bij ons in de wijk staan op precies dezelfde dagen van de week, precies dezelfde plek, precies hetzelfde tijdstip, precies hetzelfde aantal scooters. Nu zijn ze wit in plaats van groen maar staan er net zo beroerd bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Rukapul schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:28:
Verhuurde auto’s moeten netjes in een parkeervak in de stad of langs de weg waar ze geen hinder veroorzaken.
Belangrijker: verhuurders van huurauto’s, Herz etc., stallen hun huurvoorraad toch ook niet in de openbare ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Nu nog oplaadmogelijkheden bij die aangewezen stallingplekken en het begint wat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-05 15:11
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:15:
Nog voor de problemen van GO Sharing leken de gebruikers bij ons in de buurt al overgestapt te zijn naar Check. Je kan er ondertussen bijna de klok op gelijk zetten, op een paar plekken bij ons in de wijk staan op precies dezelfde dagen van de week, precies dezelfde plek, precies hetzelfde tijdstip, precies hetzelfde aantal scooters. Nu zijn ze wit in plaats van groen maar staan er net zo beroerd bij.
Bellen en melden als ze echt in de weg staan, Check neemt dat serieus op. Ze spreken daarop de gebruiker aan en proberen iemand er naar te sturen om het netjes te zetten. Hoe vaker dit gemeld wordt hoe beter. Als ze niks weten kunnen ze niks doen natuurlijk. Ik kan het weten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ucsdcom schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:50:
Go sharing zal echt niet alle foto's dagelijks langs gaan lopen.

In mijn woonwijk stond er een gestald op een verbindingspad tussen 2 wijkdelen. Dwars op het pad en een eind om weg te slepen. Hiervan een foto gemaakt en deze met het scooternummer gemeld. Eigenlijk vrij snel reactie:

per direct werd de ophaaldienst geactiveerd. In de wachttijd tot deze er waren werd er een korting op de scooter gezet, zodat hopelijk iemand hem snel al meenam. De vorige huurder heeft een waarschuwing gekregen van de verhuurder.

Binnen een paar uur werd de scooter verwijderd en kreeg ik een bedankje voor de melding.

De gebruikers zijn helaas soms horken, maar over de actie vanuit Go sharing kan ik niets anders dan positief zijn.

Later stonden er ook weer scooters, maar nu niet meer in deze straat en op een goede plek. Dus blijkbaar werken de waarschuwingen richting gebruikers toch wel opvoedend.
Inderdaad, helaas.. Er werd/word vaak op Go sharing gekeken en gezeurd over de scooters, maar denk niet dat ze dat leuk vinden dat dat gebeurt. Ik heb er gewerkt (bijbaantje) en wat wij elke dag aantroffen... Het zijn ook helaas best wat gebruikers die er gewoon asociaal mee omgaan... Mochten jullie vragen hebben, mag dat altijd! :)

Mensen denken dat er geen boetes komen, maar die komen er wel degelijk. Werk nu bij een conculega en kan je vertellen dat er vandaag rekeningen gestuurd zijn voor het gevaarlijk neerzetten van een scooter en er kosten in kaart zijn gebracht voor het herpositioneren van die scooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:13:
[...]

Bellen en melden als ze echt in de weg staan, Check neemt dat serieus op. Ze spreken daarop de gebruiker aan en proberen iemand er naar te sturen om het netjes te zetten. Hoe vaker dit gemeld wordt hoe beter. Als ze niks weten kunnen ze niks doen natuurlijk. Ik kan het weten ;) .
Heb het wel eens gemeld in het verleden bij Go Sharing en dat was snel en netjes opgelost maar principieel ben ik daar zwaar op tegen. Als ze niks weten kunnen ze niks doen, dan moeten ze er maar voor zorgen dat ze het wel weten. Verplicht een goede overzichtsfoto en die allemaal dus stuk voor stuk controleren, desnoods gekoppeld aan een borg, is wat mij betreft een prima oplossing. Waarom moeten wij als buurtbewoners overlast ervaren en ook nog eens zelf actie ondernemen en er dus tijd in steken? Wat mij betreft een zwaar asociaal business model op dit moment.
*knip* oproepen tot vandalisme zijn niet toegestaan. Niks tegen het principe, wel tegen de manier waarop het nu gaat. Wel de lusten maar niet de lasten lijkt het nu vooral.

[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 25-02-2023 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Heb het wel eens gemeld in het verleden bij Go Sharing en dat was snel en netjes opgelost maar principieel ben ik daar zwaar op tegen. Als ze niks weten kunnen ze niks doen, dan moeten ze er maar voor zorgen dat ze het wel weten. Verplicht een goede overzichtsfoto en die allemaal dus stuk voor stuk controleren, desnoods gekoppeld aan een borg, is wat mij betreft een prima oplossing. Waarom moeten wij als buurtbewoners overlast ervaren en ook nog eens zelf actie ondernemen en er dus tijd in steken? Wat mij betreft een zwaar asociaal business model op dit moment.
Kunnen er wat mij betreft niet genoeg gesloopt en beschadigd worden als dat de ondergang betekent van de dienst hoe die op dit moment uitgevoerd wordt. Niks tegen het principe, wel tegen de manier waarop het nu gaat. Wel de lusten maar niet de lasten lijkt het nu vooral.
En klagen bij de gemeente: die hebben de openbare ruimte weggeven aan commerciële partijen en staan toe dat die er hun huurvoorraad stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Videopac schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:14:
[...]

En klagen bij de gemeente: die hebben de openbare ruimte weggeven aan commerciële partijen en staan toe dat die er hun huurvoorraad stallen.
Wat hier in Almere dan weer niet kan/mag als je de regeltjes volgt. Het is een pilot tot maart 2024 en overlast dien je te melden bij de aanbieders die een afspraak hebben met de gemeente dat ze alle meldingen met elkaar bespreken.
Inlever gebied aanpassen/beperken zou ook een oplossing kunnen zijn. Waarom mag iemand dat ding parkeren/stallen voor het hekje van onze voortuin? Een ieder heeft eigen fietsen of die van visite in de voor of achtertuin bij ons in de straat maar in geval van sharing staan ze "gewoon" op de stoep en dan 9 van de 10 keer in het midden zodat ze lekker in de weg staan voor kinderwagens, rolstoelen,rollators enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 14:40
Videopac schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:28:
[...]

Verhuurde auto’s moeten netjes in een parkeervak in de stad of langs de weg waar ze geen hinder veroorzaken.
Belangrijker: verhuurders van huurauto’s, Herz etc., stallen hun huurvoorraad toch ook niet in de openbare ruimte?
Auto's van Sixt staan hier gewoon op straat? Auto's zijn nou eenmaal groter dan scooters en daarom zijn er meer regels voor het parkeren daarvan. Toch kan ik genoeg voorbeelden bedenken van krappe wijken waar auto's half op de stoep mogen staan wat ik dus niet echt fraai vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Hoe gaan deelscooter bedrijven om met het onderhoud van die dingen?

Tot 3x aan toe eentje gehuurd met talloze mankementen. Ondeugdelijke remmen, loshangende standaard die in elke bocht àan de grond hangt, kromme remschijven, loshangende houder voor mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
AOC schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:05:
Hoe gaan deelscooter bedrijven om met het onderhoud van die dingen?

Tot 3x aan toe eentje gehuurd met talloze mankementen. Ondeugdelijke remmen, loshangende standaard die in elke bocht àan de grond hangt, kromme remschijven, loshangende houder voor mobiel.
Welke deelscooter bedrijf is het? Je beschrijft nu wel het ene uiterste natuurlijk. Bij 2 deelscooter bedrijven weet ik hoe het er aan toe gaat. Ik kan je zeggen als niemand iets meldt, dan is er ook niks bekend en wordt er niks gemaakt natuurlijk. Wel weet ik dat bij het verwisselen van de accu, de spiegels en houders gecheckt moeten worden en eventueel vervangen moeten worden. Maar of dat goed uitgevoerd wordt, kan over gediscussieerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

dutchnltweaker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Welke deelscooter bedrijf is het? Je beschrijft nu wel het ene uiterste natuurlijk
Bij Felyx te Amsterdam. Als ik 3x een ritje doe en alle drie keer aardige mankementen opmerk dan is het geen uiterste denk ik.

En niemand gaat melden dat de remschijven krom zijn waardoor de boel klappert. Of dat een remhendel pas werkt wanneer je bijna tegen het stuur aanzit. Of speling op bepaalde essentiële onderdelen. Of een standaard die onder flauwe hellingshoek over de grond sleept :+ of het moet iemand zijn met kennis en na elk ritje zin en tijd heeft om een complete diagnose toe te sturen

Ik vind het iig niks die dingen en een gevaar voor de leek. Doet me erg denken aan kartbanen waar het gros van het spul krom is en alle kanten op trekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ik kan je zeggen als niemand iets meldt, dan is er ook niks bekend en wordt er niks gemaakt natuurlijk.
Ze zouden natuurlijk ook gewoon periodieke inspecties op hun eigen apparatuur kunnen uitvoeren ipv de verantwoordelijkheid afschuiven op gebruikers die het maar moeten rapporteren...

Masrja dat kost geld én moeite, dus ze laten het de gebruikers liever uitzoeken... veel goedkoper!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

exelletor schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:21:
[...]

Auto's van Sixt staan hier gewoon op straat? Auto's zijn nou eenmaal groter dan scooters en daarom zijn er meer regels voor het parkeren daarvan. Toch kan ik genoeg voorbeelden bedenken van krappe wijken waar auto's half op de stoep mogen staan wat ik dus niet echt fraai vind.
Dit mag nergens. Dat het gebeurt wil niet zeggen dat het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

[...]

Welke deelscooter bedrijf is het? Je beschrijft nu wel het ene uiterste natuurlijk. Bij 2 deelscooter bedrijven weet ik hoe het er aan toe gaat. Ik kan je zeggen als niemand iets meldt, dan is er ook niks bekend en wordt er niks gemaakt natuurlijk. Wel weet ik dat bij het verwisselen van de accu, de spiegels en houders gecheckt moeten worden en eventueel vervangen moeten worden. Maar of dat goed uitgevoerd wordt, kan over gediscussieerd worden.
De verhuurboer is verantwoordelijk voor de veiligheid van de te verhuren goederen. Daar heeft deze een actieve rol in. Je verschuilen achter niemand heeft iets gemeld zal niet standhouden bij een rechter als iemand een ongeluk krijgt ten gevolge van een onveilige huurscooter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Videopac schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Het wordt soms gedoogd door het plaatselijke gezag, maar dat is hetzelfde.

En soms mag het echt, je hebt er zelfs verkeersborden voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JK6mTrBciBGia21zoVKoDyWz_AQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAa6T4ziwvUFWgEfN8ru7eGL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 21-10-2023 08:20 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Videopac schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Dit is niet waar.

Waarom bestaat anders dit verkeersbord denk je?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Ottoweg%2C_Hengelo.jpg/1200px-Ottoweg%2C_Hengelo.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

wildhagen schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

Dit is niet waar.

Waarom bestaat anders dit verkeersbord denk je?

[Afbeelding]
Excuses: ik wist niet dat dit op sommige plekken officieel mag. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Is ook een "wij weten het ook niet meer" oplossing. Trottoir is immers voor voetgangers. Als je daarop gaat afdingen, kun je net zo goed parkeervakken aanleggen in plaats van een trottoir. Daar mogen voetgangers immers ook gewoon lopen, als er geen trottoir is.

Auto's half op de stoep vind ik een overigens echt een "probleembuurt-uitstraling" geven. Tussen die grijze Clio op de foto en de muur zitten nog 2 stoeptegels. Kom je met je kinderwagen nieteens meer langs. Verkeerde prioriteiten.

Hier achter in de wijk zie je dat ook. En daarna gaan klagen "dat het geen woonerf is en iedereen toch midden op straat loopt". Tsja.... Het trottoir lijkt wel een obstacle run..... Is al krap in zo'n oud wijkje en als je er dan ook nog half je auto op zet.... dan loop ik inderdaad wel op straat.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-10-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Laatst online: 07-05 12:08
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:46:
Auto's half op de stoep vind ik een overigens echt een "probleembuurt-uitstraling" geven. Tussen die grijze Clio op de foto en de muur zitten nog 2 stoeptegels. Kom je met je kinderwagen nieteens meer langs. Verkeerde prioriteiten.
Helemaal mee eens! Maar op basis van deze foto (zonder het begin van de straat te kunnen zien) staat deze grijze Clio NIET reglementair geparkeerd, want het "deels-stoep-parkeren" bord staat VOOR deze wagen, dus dat bord geldt pas VANAF dat punt. Deze borden worden nooit herhaald in een straat, dus achter deze Clio stond dat bord in ieder geval niet.

De gemeente is dus niet zo "dom" geweest want bij de volgende grijze auto (Peugeot?) zijn er tenminste drie stoeptegels, genoeg voor die kinderwagen ;w ;)

Gelukkig zijn in enkele grote steden in België (Antwerpen bv) de firma's verplicht om (via geolocation) de "uitstand" (lees: eindgebruiker tikt in zijn gsm aan: ik stop nu met rijden) te blokkeren als hij bv in het treinstation op het perron staat. Daar lagen ze vroeger met hopen. Nu moeten deze in zulk vak staan en dan pas kan de klant uitchecken, zoniet blijft de teller lopen! (foto schromelijk gegoogled)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpFtMjpaaTb6RNX55nom_jCIuvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIPUUM0zlXlI4SfsYCpf4erP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minitrooper schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Helemaal mee eens! Maar op basis van deze foto (zonder het begin van de straat te kunnen zien) staat deze grijze Clio NIET reglementair geparkeerd, want het "deels-stoep-parkeren" bord staat VOOR deze wagen, dus dat bord geldt pas VANAF dat punt. Deze borden worden nooit herhaald in een straat, dus achter deze Clio stond dat bord in ieder geval niet.

De gemeente is dus niet zo "dom" geweest want bij de volgende grijze auto (Peugeot?) zijn er tenminste drie stoeptegels, genoeg voor die kinderwagen ;w ;)

Gelukkig zijn in enkele grote steden in België (Antwerpen bv) de firma's verplicht om (via geolocation) de "uitstand" (lees: eindgebruiker tikt in zijn gsm aan: ik stop nu met rijden) te blokkeren als hij bv in het treinstation op het perron staat. Daar lagen ze vroeger met hopen. Nu moeten deze in zulk vak staan en dan pas kan de klant uitchecken, zoniet blijft de teller lopen! (foto schromelijk gegoogled)
[Afbeelding]
Daar heb je wel een punt. Maar ik reken erop dat handhaving dit gewoon gaat accepteren. Die stepjes hebben we in NL volgens mij niet. Wel scooters en fietsen, maar met de nieuwe helm regels voor snorfietsen zullen de scooters waarschijnlijk een aflopende zaak worden.

Ben benieuwd of we die stepjes nu ook in NL gaan toestaan. Ik zie die dingen wel vaker in het buitenland. Hier in NL is de regelgeving vaak vrij repressief voor alles wat geen auto is. Daarom hebben we nu een "opgevoerde fatbike probleem". De snorfiets is "stuk-geregeld" en mensen zoeken gewoon een onopvallende oplossing voor dat probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-10-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
AOC schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:35:
[...]

Bij Felyx te Amsterdam. Als ik 3x een ritje doe en alle drie keer aardige mankementen opmerk dan is het geen uiterste denk ik.

En niemand gaat melden dat de remschijven krom zijn waardoor de boel klappert. Of dat een remhendel pas werkt wanneer je bijna tegen het stuur aanzit. Of speling op bepaalde essentiële onderdelen. Of een standaard die onder flauwe hellingshoek over de grond sleept :+ of het moet iemand zijn met kennis en na elk ritje zin en tijd heeft om een complete diagnose toe te sturen

Ik vind het iig niks die dingen en een gevaar voor de leek. Doet me erg denken aan kartbanen waar het gros van het spul krom is en alle kanten op trekt
Bij go sharing en check is het heel simpel, je eindigt rit of kan zelfs voordat een rit begint al wat melden. Je geeft aan melden in de App, en zegt remt raar bijvoorbeeld of is iets grondigs kapot. Scooter Wordt dan gelijk offline gezet en ter plaatste gemaakt of mee genomen naar een werkplaats. Mensen die de batterijen wisselen en die echt wat opmerken wat echt gemaakt moet worden, zetten de scooter offline en maken een melding in het systeem. Maar de ene werknemer boeit het geen zak en de andere wel,dus helaas is daar ook nog verschil.

Maar iets melden is echt simpel, als je je rit hebt afgesloten en je bent nog verder onderweg kan je een melding maken bij de klantenservice (en ja het wordt zo snel mogelijk aangepakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:19
wildhagen schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 03:44:
[...]

Ze zouden natuurlijk ook gewoon periodieke inspecties op hun eigen apparatuur kunnen uitvoeren ipv de verantwoordelijkheid afschuiven op gebruikers die het maar moeten rapporteren...

Masrja dat kost geld én moeite, dus ze laten het de gebruikers liever uitzoeken... veel goedkoper!
Gebruikers kunnen elkaar helpen door het gewoon te melden. Anders blijf je in een vicieuze cirkel zitten.

Bedrijf kan natuurlijk elke keer de scooter helemaal gaan checken, maar dan gaat het zo duur worden, dat het helemaal niet meer aantrekkelijk is om zo'n ding te huren.

Overigens geven deze scooters meer problemen voor de maatschappij dan dat het oplost. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Minitrooper schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
[Afbeelding]
In Groningen is dit ook verplicht vanuit de gemeente, in ieder geval met de fietsen van Bolt en Go Sharing. Scooters gebruik ik nooit.

In de apps zijn op de kaart hele specifieke vakken ingetekend waar wel geparkeerd kan worden (meestal al in/rond bestaande fietsenrekken of hele brede stoepen). Daarbuiten kun je de fiets niet afmelden.

Er zijn natuurlijk nog steeds mensen die hem dan neergooien of overdwars neerzetten op die plekken, maar het aantal plekken voor potentiële overlast is in ieder geval een stuk meer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
wildhagen schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 03:44:
[...]

Ja maar ook niet gek toch? Je kan toch moeilijk hele dagen rondrijden om maar te kijken of eriets kapot is of niet. Kost geld en is totaal niet efficiënt. Is toch in elke sector wel zo? Bij een bedrijf, gaat toch ook niet elke icter elke dag elke laptop of pc checken of alles wel goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
AOC schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:35:
[...]

Even een toevoeging, ik snap de frustratie maar andere mobiliteiten zijn best noodzakelijk. We zien nu een jaarlijkse trend waarbij op het openbaar vervoer zoals bussen gesneden wordt in frequentie of in sanering van buslijnen.

Helaas heb je minder nette huurders, Maar gelukkig ook wel nette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Videopac schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:17:
[...]

De verhuurboer is verantwoordelijk voor de veiligheid van de te verhuren goederen. Daar heeft deze een actieve rol in. Je verschuilen achter niemand heeft iets gemeld zal niet standhouden bij een rechter als iemand een ongeluk krijgt ten gevolge van een onveilige huurscooter.
Dat ligt er natuurlijk aan wat er in de algemene voorwaarden staat waar je mee akkoord gaat, maar je bent als huurder natuurlijk verzekerd.

En wat is onveilig? Kappot spiegel maakt niet uit, maar een rem wel natuurlijk. Maar als jij een auto gaat huren, dan check jij toch ook of alles wel in orde is? Enzo Niet dan meldt je dat toch gewoon neem ik aan?

Een beetje eigen verantwoordelijkheid mag van de huurder mag wel, jij gebruikt een voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

dutchnltweaker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Dat ligt er natuurlijk aan wat er in de algemene voorwaarden staat waar je mee akkoord gaat, maar je bent als huurder natuurlijk verzekerd.
Algemene voorwaarden preveleren niet boven de wet. Een webwinkel kan aangeven dat er op een duurzaam consumptiegoed een garantie van 6 maanden zit, maar dan geldt toch echt de wet die zegt dat het minimaal 2 jaar moet zijn. En m.b.t. verzekering: als ik op zo'n ding een ongeluk krijg dat te wijten is aan een onveilig product dan zal mijn aansprakelijksheidsverzekering dit op de verhuurboer gaan verhalen, zeker als de verhuurboer niet kan aantonen dat het aan zijn zorgplicht voldaan heeft.
En wat is onveilig? Kappot spiegel maakt niet uit, maar een rem wel natuurlijk. Maar als jij een auto gaat huren, dan check jij toch ook of alles wel in orde is? Enzo Niet dan meldt je dat toch gewoon neem ik aan?

Een beetje eigen verantwoordelijkheid mag van de huurder mag wel, jij gebruikt een voertuig.
De wet zegt dat je als consument ervan uit moet kunnen gaan dat je als je iets huurt dat het kwalitatief in orde is. Nogmaals: dat is de verantwoordelijkheid van de verhuurboer.
dutchnltweaker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Bij go sharing en check is het heel simpel, je eindigt rit of kan zelfs voordat een rit begint al wat melden. Je geeft aan melden in de App, en zegt remt raar bijvoorbeeld of is iets grondigs kapot. Scooter Wordt dan gelijk offline gezet en ter plaatste gemaakt of mee genomen naar een werkplaats. Mensen die de batterijen wisselen en die echt wat opmerken wat echt gemaakt moet worden, zetten de scooter offline en maken een melding in het systeem. Maar de ene werknemer boeit het geen zak en de andere wel,dus helaas is daar ook nog verschil.
[..]
De kwaliteitsborging ontbreekt dus.
[quote]
dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:13:
[...]

Melden bij de gemeente! De gemeente is verantwoordelijk voor de openbare ruimte. Natuurlijk willen de verhuurboeren dat je het rechtstreeks bij hun meldt: zo blijft de overlast verborgen voor de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Algemeen: je kunt niet zomaar zeggen: als ik mij aan de wet moet houden wordt mijn dienst veel te duur dus ik hoef me niet aan de wet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Videopac schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:30:
Algemeen: je kunt niet zomaar zeggen: als ik mij aan de wet moet houden wordt mijn dienst veel te duur dus ik hoef me niet aan de wet te houden.
Dat zeg ik niet, maar is niet realistisch natuurlijk om overal continue langs te rijden of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

dutchnltweaker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Dat zeg ik niet, maar is niet realistisch natuurlijk om overal continue langs te rijden of het klopt.
Wat hebben verhuurboeren dan wel gegegeld/geborgd om te zorgen dat ze zich aan de wet houden (= altijd een veilig produkt aanbieden)? Dat zou men geregeld moeten hebben voordat ze deze dienst aan gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Misschien dat de consumentenbond o.i.d. eens willekeurig een aantal deelscooters moet gaan huren en dan de technische staat van die dingen inspecteren. Dan weten we meteen of dit een probleem is en zo ja: hoe groot het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12
Hier mijn niet zo positieve ervaring met deze partijen en de gemeente. Zoals velen kregen we hier in Breda enkele jaren geleden ook deze dingen en vooral in het begin heel erg veel overlast. Op een bepaald moment had de gemeente beperkt waar die dingen geparkeerd mogen worden. Gelukkig niet meer in de buurt waar ik woon. Althans, tot een klein jaar geleden. Toen zag ik die dingen ineens hier weer oppoppen, met alle overlast van dien. Bleek dat de gemeente de proef in het centrum aan het uitbreiden was.

We hebben hier een aantal keer last gehad van foutief geparkeerde scooters, voornamelijk van Check. En die acteren echt serieus matig. Sowieso is het van de zotte dat ik die verhuurder achter z'n vodden aan moet zitten om de overlast te voorkomen. Ik ga toch ook geen Herz bellen als ergens een huurauto van hen foutief staat geparkeerd. Maar dat verhaal krijg je wel te horen van de gemeente: bewoners moeten maar klagen bij de verhuurder en de gemeente wordt voorzien van statistieken van de verhuurder, om te bepalen hoe erg de overlast is. Haha, lol. Dus de gemeente vertrouwt erop dat de verhuurders braaf alle juiste cijfertjes doorgeven. OMG, wat dom.

Het ergste voorbeeld was in het voorjaar. We hadden al een paar van die dingen op ons terrein staan, wat niet mag. En handhaving deed daar vrij weinig aan. En op een moment stond een Check scooter op de openbare weg, wat leidde tot gedoe voor auto's om erlangs te komen. Het is een nauw straatje en als zo'n ding aan de kant op de weg staat, is dat lastig. 1 busje moest omdraaien, omdat 'ie er niet voorbij kon komen. Ik vertik het om zo'n ding te verplaatsen.

- Ik maak melding bij Check. Halve dag later nog niets veranderd.
- Ik maak melding bij de gemeente via de Buiten Beter app (want tegenwoordig moet alles digitaal, gewoon bellen zit er niet meer bij). Geen succes.
- Dezelfde dag nog app ik nogmaals naar Check en de medewerker zou er gelijk actie op ondernemen. Niets gebeurd.
- Volgende dag bel ik naar de gemeente om dit aan te kaarten. Ze zouden er naar kijken.
- Andere bewoners hebben ook gebeld naar de gemeente.
- Nogmaals bericht naar Check. Geen succes.
- In namiddag wordt ik gebeld door de afdeling handhaving van de gemeente. Ze waren langs geweest en hadden inderdaad geconstateerd dat 'ie in de weg stond. Maar, nu komt het mooie: Ze konden niet optreden, want het was een huurscooter en niet van een particulier. Dus een boete uitschrijven kon niet. Hij was het helemaal eens met mij dat het krom is, maar zo was het eenmaal.
- Om 22u had ik er helemaal genoeg van en belde de politie. Eerst namen ze het niet serieus en zeiden dat ik zelf maar de scooter moest verplaatsen. Maar na wat aandringen zijn ze volgens wel gekomen. De volgende ochtend was de scooter weg. Wie 'm weggehaald heeft, weet ik niet.

Dus dat ding heeft 2 volle dagen in de weg gestaan. Terwijl Check en de gemeente hiervan op de hoogte waren.

Dit verhaal kreeg nog een staartje. Want ondertussen had ik ook contact met een of andere verkeersconsulant van de gemeente Breda, een zzp'-er. Die had ik als contact gekregen toen ik belde over de deelscooter problematiek. Ik had alle foto's en gang van zaken naar hem gestuurd. Maar hij zag het probleem niet echt. Hij zei letterlijk dat "overlast" een rekbaar begrip is en hij aan de foto's te zien dat het wel mee viel met die overlast. Op mijn voorbeelden dat als ik mijn auto zo laat staan op de weg en anderen hinder, antwoordde die laconiek dat het best kan zijn dat ook dat geen prio zou krijgen en vaak genoeg mensen daarvoor niet bekeurd werden.
Tot zover de bereidheid van de gemeente Breda om mee te werken. Enige wat nu concreet gebeurd is, is dat het parkeergebied voor de deelscooters is beperkt en hier in onze straten meer kan worden geparkeerd.
Tenslotte zei hij dat de gemeente niet de mogelijkheid zou hebben om dit soort verhuurbedrijven te blokkeren, want ze hadden het recht om deze service aan te bieden. Dat is toch echt heel wat anders dan je hoort hoe het in andere gemeenten aan toe gaat.

Kortom, Check klantenservice sucks en de gemeente Breda ook. Ik heb weinig vertrouwen erin dat dit op korte termijn opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

segil schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:08:
Hier mijn niet zo positieve ervaring met deze partijen en de gemeente. Zoals velen kregen we hier in Breda enkele jaren geleden ook deze dingen en vooral in het begin heel erg veel overlast. Op een bepaald moment had de gemeente beperkt waar die dingen geparkeerd mogen worden. Gelukkig niet meer in de buurt waar ik woon. Althans, tot een klein jaar geleden. Toen zag ik die dingen ineens hier weer oppoppen, met alle overlast van dien. Bleek dat de gemeente de proef in het centrum aan het uitbreiden was.

We hebben hier een aantal keer last gehad van foutief geparkeerde scooters, voornamelijk van Check. En die acteren echt serieus matig. Sowieso is het van de zotte dat ik die verhuurder achter z'n vodden aan moet zitten om de overlast te voorkomen. Ik ga toch ook geen Herz bellen als ergens een huurauto van hen foutief staat geparkeerd. Maar dat verhaal krijg je wel te horen van de gemeente: bewoners moeten maar klagen bij de verhuurder en de gemeente wordt voorzien van statistieken van de verhuurder, om te bepalen hoe erg de overlast is. Haha, lol. Dus de gemeente vertrouwt erop dat de verhuurders braaf alle juiste cijfertjes doorgeven. OMG, wat dom.

Het ergste voorbeeld was in het voorjaar. We hadden al een paar van die dingen op ons terrein staan, wat niet mag. En handhaving deed daar vrij weinig aan. En op een moment stond een Check scooter op de openbare weg, wat leidde tot gedoe voor auto's om erlangs te komen. Het is een nauw straatje en als zo'n ding aan de kant op de weg staat, is dat lastig. 1 busje moest omdraaien, omdat 'ie er niet voorbij kon komen. Ik vertik het om zo'n ding te verplaatsen.

- Ik maak melding bij de gemeente via de Buiten Beter app (want tegenwoordig moet alles digitaal, gewoon bellen zit er niet meer bij). Geen succes.
- Dezelfde dag nog app ik nogmaals naar Check en de medewerker zou er gelijk actie op ondernemen. Niets gebeurd.
- Volgende dag bel ik naar de gemeente om dit aan te kaarten. Ze zouden er naar kijken.
- In namiddag wordt ik gebeld door de afdeling handhaving van de gemeente. Ze waren langs geweest en hadden inderdaad geconstateerd dat 'ie in de weg stond. Maar, nu komt het mooie: Ze konden niet optreden, want het was een huurscooter en niet van een particulier. Dus een boete uitschrijven kon niet. Hij was het helemaal eens met mij dat het krom is, maar zo was het eenmaal.
- Om 22u had ik er helemaal genoeg van en belde de politie. Eerst namen ze het niet serieus en zeiden dat ik zelf maar de scooter moest verplaatsen. Maar na wat aandringen zijn ze volgens wel gekomen. De volgende ochtend was de scooter weg. Wie 'm weggehaald heeft, weet ik niet.

Dus dat ding heeft 2 volle dagen in de weg gestaan. Terwijl Check en de gemeente hiervan op de hoogte waren.

Dit verhaal kreeg nog een staartje. Want ondertussen had ik ook contact met een of andere verkeersconsulant van de gemeente Breda, een zzp'-er. Die had ik als contact gekregen toen ik belde over de deelscooter problematiek. Ik had alle foto's en gang van zaken naar hem gestuurd. Maar hij zag het probleem niet echt. Hij zei letterlijk dat "overlast" een rekbaar begrip is en hij aan de foto's te zien dat het wel mee viel met die overlast. Op mijn voorbeelden dat als ik mijn auto zo laat staan op de weg en anderen hinder, antwoordde die laconiek dat het best kan zijn dat ook dat geen prio zou krijgen en vaak genoeg mensen daarvoor niet bekeurd werden.
Tot zover de bereidheid van de gemeente Breda om mee te werken. Enige wat nu concreet gebeurd is, is dat het parkeergebied voor de deelscooters is beperkt en hier in onze straten meer kan worden geparkeerd.
Tenslotte zei hij dat de gemeente niet de mogelijkheid zou hebben om dit soort verhuurbedrijven te blokkeren, want ze hadden het recht om deze service aan te bieden. Dat is toch echt heel wat anders dan je hoort hoe het in andere gemeenten aan toe gaat.

Kortom, Check klantenservice sucks en de gemeente Breda ook. Ik heb weinig vertrouwen erin dat dit op korte termijn opgelost gaat worden.
Alles blijven melden bij de gemeente en lokale politieke partijen. De gemeente is en blijft verantwoordelijk voor de openbare ruimte en is degene die de vergunning heeft afgegeven aan verhuurboeren om hun huurvoorraad in die openbare ruimte te dumpen. Lekker makkelijk om bewoners maar af te schepen dat ze het zelf maar met de verhuurboeren moeten uitzoeken. Leg een logboek aan benader lokale partijen en eventueel lokale kranten/omroepen. Een andere oplossing is er helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Videopac schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Wat hebben verhuurboeren dan wel gegegeld/geborgd om te zorgen dat ze zich aan de wet houden (= altijd een veilig produkt aanbieden)? Dat zou men geregeld moeten hebben voordat ze deze dienst aan gaan bieden.
Ik ken niet alle details natuurlijk, maar er is tot nu toe nooit wat gebeurt. In de regio waar ik zit, komt heel af en toe een melding van kappot rem of lekke ban. Maar merendeel zijn het gewoon lichte schades, de scooters die echt erg kapot zijn, zijn helaas moedwillig vernielt. Laatst een in brand gestoken scooter gevonden.. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:23
Gelukkig zijn deze bedrijfjes hier in de regio verdwenen. Zowel de bedrijven zelf, maar ook veel van de berijders zorgden enkel voor overlast, een echt positief punt zat er niet echt aan. Ook vaak ook inderdaad scooters met flinke optische beschadigingen die dagenlang op een voetpad of gewoon op het fietspad achter gelaten werden. Op een gegeven moment vond een kameraad van me zelfs zo'n scooter in zijn achtertuin, na dat er schijnbaar volk in zijn tuin liep om dat ding te huren..... Hoe onbeschoft kan je zijn.

Mochten ze hier weer terugkomen, hopelijk dan ook gelijk flink gereguleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Dat de gemeente Breda niet altijd actief is of je krijgt niet de juiste te pakken, ben ik met je eens (helaas ken ik het). Ook de buitenbeterapp, heeft zijn voor en nadelen. Pas als de gemeente aansprakelijk gesteld kan worden, zoals een gat in het wegdek, zijn ze wel heel erg snel :) .

Maar even terugkomend op het verhaal van fout parkeren, hoe stond de scooter en in welk gebied in Breda? Scooter mag eigenlijk overal staan, mits een voertuig/deur of voetpad totaal gehinderd wordt door een blokade. Voor de rest vervelend natuurijk, naar mijn weten wordt zoiets altijd snel opgepakt.
Halve dag is een beetje onrealistisch, er rijdt niet iemand 24/7 helaas.
Dus de gemeente vertrouwt erop dat de verhuurders braaf alle juiste cijfertjes doorgeven. OMG, wat dom.
Dat wordt zeker bijgehouden en wordt ook op gestuurd binnen de werknemers. Ook de contact met de gemeente is serieus (van wat ik weet).
Anders kan de verhuurder wel degelijk problemen krijgen.

Als je meer info wil, kan je altijd een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Heb je een overzichtskaart/foto hiervan? Ben wel benieuwd waarom de gemeente etc zo laconiek reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
@dutchnltweaker @Vorkie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-cTyWVVHMt6F6-g-ifm2QZ96-I=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KM985X0gy5oxWvozbkuU2tR7.jpg?f=fotoalbum_small

Links zijn parkeervakken, zoals je kunt zien aan het droge deel. Het is hier geregeld druk met parkeren. Door deze scooter kon je daar niet parkeren, anders blokkeer je helemaal de doorgang. Dit is een straat.
Door deze scooter kon ook geen grotere bestelbus voorbij (iets buiten beeld stond aan de linkerkant namelijk een auto).

Dat deze scooter 2 volle dagen de doorgang hinderde, lijkt me niet correct.

Verder, op ons binnenterrein geldt een parkeerverbod. Meerdere keren heb ik een geparkeerde Check scooter gemeld bij de gemeente, maar daar wordt niets mee gedaan. Alleen auto's worden bekeurd.

Edit: Nog een foto, genomen nadat die scooter weg was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSEYwPwJtYDoKgnd0LX2xKixqnY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJzPRsjvmuP8CDmBpsWkIyhu.jpg?f=fotoalbum_small

Links stond dus dat ding, op de hoogte v/d auto.

@souljah1h Inderdaad, niet de bedoeling dat ik dit moet gaan doen. Check en gemeente horen dit op te lossen. Zij veroorzaken deze situatie.

[ Voor 41% gewijzigd door segil op 21-10-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

segil schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:04:
@dutchnltweaker @Vorkie

[Afbeelding]

Links zijn parkeervakken, zoals je kunt zien aan het droge deel. Het is hier geregeld druk met parkeren. Door deze scooter kon je daar niet parkeren, anders blokkeer je helemaal de doorgang. Dit is een straat.
Door deze scooter kon ook geen grotere bestelbus voorbij (iets buiten beeld stond aan de linkerkant namelijk een auto).

Verder, op ons binnenterrein geldt een parkeerverbod. Meerdere keren heb ik een geparkeerde Check scooter gemeld bij de gemeente, maar daar wordt niets mee gedaan. Alleen auto's worden bekeurd.
Het is vast niet de bedoeling, maar je tilt dat ding toch zo even aan de kant? Tenminste als die zo in de weg staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

souljah1h schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Het is vast niet de bedoeling, maar je tilt dat ding toch zo even aan de kant? Tenminste als die zo in de weg staat.
Volgens mij is dat niet het punt....

Dat ding hoort niet zo weggezet te worden. Daar moet de eigenaar van de scooter en de laatste berijder voor zorgen.

De eigenaar van de scooter, c.q. de laatste berijder veroorzaakt de overlast, dan moeten zij dat ook oplossen.

Het moet niet nodig zijn dat een willekeurige voorbijganger of een bewoner daarvoor verantwoordelijk is. Dat is de omgekeerde wereld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@dutchnltweaker @Vorkie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@souljah1h Inderdaad, niet de bedoeling dat ik dit moet gaan doen. Check en gemeente horen dit op te lossen. Zij veroorzaken deze situatie.
Welke wijk/straat is dit in Breda? Je kan me ook een pm sturen als je het niet openbaar wil delen. Dan kan ik een beetje een inschatting maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@dutchnltweaker @Vorkie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als het hier om particulier of eigen bedrijfterrein gaat, zou ik daar heel korte in zijn. Betreffende scooters worden door mij gewoon verwijderd als de eigenaar niet binnen een dag reageert. Ik zou ze direct buiten mijn terrein plaatsen. Dan mag gemeente/eigenaar ze daar vandaan halen. Zelfde soort problematiek had een collega ook, nu hangen er camera's en worden mensen die scooters dumpen op die manier aangepakt. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Volgens mij zouden er in Almere met de pilot nog meerdere aanbieders actief moeten zijn maar voor m'n gevoel heb ik het afgelopen half jaar alleen nog maar scooters van Check gezien. De pilot loopt in ieder geval nog tot maart 2024 en er staat een tussentijdse rapportage online. Best interessant die rapportage overigens.
https://www.almere.nl/deelmobiliteit
https://almere.notubiz.nl...obiliteit%20rapportage%22
Met Check qua reactie op klachten niet zulke beste ervaringen. Hier op de hoek bij een gezondheidscentrum stond dagenlang een scooter midden op de stoep, kon geen rollator/kinderwagen/rolstoel langs. Melding gemaakt, bedankje gekregen en zou opgepakt worden. Paar dagen later, niks gebeurt. Nogmaals melding gemaakt, foto's erbij en de eerdere melding ook genoemd. Reactie was "Oh, is het die scooter. Die is defect en dat is een ander team wat nu eenmaal langer duurt." Het reguliere team sturen om dat ding in ieder geval te verplaatsen is kennelijk teveel moeite terwijl ik bij de eerste melding toch duidelijk had gemaakt wat de locatie was en waarom het juist daar extra overlast geeft.
Bij Check hoeft er ook geen foto gemaakt te worden bij parkeren, die wachten op klachten van de volgende bestuurder of derden. Niet dat dat heel veel uitmaakt, in de rapportage van Almere valt ook te lezen dat foto's steekproefsgewijs gecontroleerd zouden moeten worden maar dat dat niet structureel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Dat idee heb ik ook. Als je hem 2, 3 meter naar voren duwt is de weg al breed genoeg om hem kwijt te kunnen. Is een stuk minder moeite en sneller dan gemeente meerdere berichten sturen, verhuurtoko berichten sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
42erik schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:49:
[...]

Dat idee heb ik ook. Als je hem 2, 3 meter naar voren duwt is de weg al breed genoeg om hem kwijt te kunnen. Is een stuk minder moeite en sneller dan gemeente meerdere berichten sturen, verhuurtoko berichten sturen
Geen idee hoeveel herrie het maakt en hoe lang maar het schijnt dat er een alarm af gaat zodra je zo'n ding verplaatst. Daarnaast zijn er ook berichten dat er meteen een "wielklem" op gaat bij verplaatsen dus dat wordt flink duwen of tillen.
Zie ze hier in de buurt steeds vaker op z'n kant in het gras liggen. Van de zomer stonden ze regelmatig vrij lang rechtop in het gras, heb nu het vermoeden met het andere weer dat de standaard wegzakt en dat ze vervolgens omvallen. Helm aan het stuur in plaats van onder de buddyseat is ook een fraaie met dit weer, meteen een plons water op je hoofd als je dat ding zou opzetten. Zou zelf sowieso niet zo graag een deelhelm dragen.
https://www.sikkom.nl/act...-vaatdoekje-28160567.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik snap wel waarom gemeente Breda niets doet. Volgens hen is de overlast sinds 2021 verleden tijd:

https://www.bredavandaag....ooter%20een%20'wrak'%20is.

Wel typisch dat dit artikel aardig bovenaan in Google terugkomt als je zoekt naar "boete verkeerd parkeren scooter". :)

Oplossen overlast deelscooters: Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
dutchnltweaker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

Welke wijk/straat is dit in Breda? Je kan me ook een pm sturen als je het niet openbaar wil delen. Dan kan ik een beetje een inschatting maken.
Ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
segil schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Ik heb je een PM gestuurd.
Ik heb het gezien, ik zie inderdaad welke wijk het is. Ik zou hem persoonlijk stukje verder zetten, als de batterij vervangen moet worden wordt hij meestal ook gelijk verplaatst (uit mijn ervaring).
Andere kant, kan het zijn dat ertoen geen auto's stonden en de scooter toen maar zo is neergezet. Uit mijn ervaring wat ik nu gezien heb, heb ik veel erger meegemaakt. Maar dan nog kan er vervelend zijn.
Dat iemand binnen een halve dag die scooter heeft verzet, is niet realistisch. Wel mag je na een dag verwachten dat het gedaan is, mits het een gevaarlijke situatie betreft.

Als het ding echt in de weg zou staan, had ik hem zelf een paar cm richting het zand verschoven. Probleem opgelost, maar ik maak me daar misschien ook minder druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 39993 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:12:
Ik snap wel waarom gemeente Breda niets doet. Volgens hen is de overlast sinds 2021 verleden tijd:

https://www.bredavandaag....ooter%20een%20'wrak'%20is.

Wel typisch dat dit artikel aardig bovenaan in Google terugkomt als je zoekt naar "boete verkeerd parkeren scooter". :)

Oplossen overlast deelscooters: Check!
Klopt ook, het Is veel erger geweest helaas. Er wordt echt wel actief op gecontroleerd. Het is nu niet meer zo erg, soms komt het nog wel eens voor natuurlijk als er opeens ergens een festival is of hele happening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:55
@dutchnltweaker @Vorkie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je hebt inderdaad wel redelijk asociale (vrienden van) buren als ik dit zo zie. Die zou ik hier op aanspreken inderdaad. Ik ga swapfiets of Hertz ook niet bellen als de buren hun spullen belachelijk parkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:24:
[...]

Geen idee hoeveel herrie het maakt en hoe lang maar het schijnt dat er een alarm af gaat zodra je zo'n ding verplaatst. Daarnaast zijn er ook berichten dat er meteen een "wielklem" op gaat bij verplaatsen dus dat wordt flink duwen of tillen.
Only on way to find out of die functies er zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zitten gewoon haarnetjes, die elke keer worden bijgevuld. Als je die eerst op doet en dan de helm, lijkt me dat prima toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
42erik schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:01:
[...]

Only on way to find out of die functies er zijn :+
Die zijn er, gaat een alarm af en de wiel blokkeert. Na het alarm is die blokkade eraf, maar zit er weer snel op als het alarm weer af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:18
Knip

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 22-10-2023 16:46 . Reden: Aanzetten tot vandalisme is niet helemaal de bedoeling ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
dutchnltweaker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Zitten gewoon haarnetjes, die elke keer worden bijgevuld. Als je die eerst op doet en dan de helm, lijkt me dat prima toch?
Nee, dank je voor mij in ieder geval niet. Ieder z'n ding maar ik vind dat verschrikkelijk smerig, ook met haarnetje. Komt nog bij dat ik sowieso geen voorstander ben van helm delen omdat je geen idee hebt hoe dat ding er aan toe is (mogelijk al een paar keer op de grond gestuiterd) en uiteindelijk is dat ding voor je veiligheid.
Maakt verder ook niet uit, ik gebruik die deel dingen niet, ben het ook niet van plan maar heb er alleen met enige regelmaat last van omdat ze overal en nergens bij ons in de woonwijk achtergelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:25:
[...]
In Groningen is dit ook verplicht vanuit de gemeente, in ieder geval met de fietsen van Bolt en Go Sharing. Scooters gebruik ik nooit.

In de apps zijn op de kaart hele specifieke vakken ingetekend waar wel geparkeerd kan worden (meestal al in/rond bestaande fietsenrekken of hele brede stoepen). Daarbuiten kun je de fiets niet afmelden.

Er zijn natuurlijk nog steeds mensen die hem dan neergooien of overdwars neerzetten op die plekken, maar het aantal plekken voor potentiële overlast is in ieder geval een stuk meer beperkt.
Dit bleek dus alleen voor fietsen te gelden, niet voor scooters.

Vanaf 1 november is er echter een nieuwe concessie gestart in de stad Groningen en wordt er gewerkt met 400 door de gemeente opgelegde parkeerlocaties: Vanaf nu mogen deelscooters alleen op speciale parkeerhubs gestald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

https://www.quotenet.nl/z...cooterverhuurder-verlies/

Ohjee, oprichters millionaire maar het bedrijf naar de afgrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:08
Miljonair volgens de Quote op basis van bedrijfswaarde (wat bij faillissement dus nul is), of heb je informatie dat ze daadwerkelijk (veel) geld uit het bedrijf gehaald hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom staat zo'n stilstaande Felix scooter uit zichzelf om de zoveel tijd te piepen en te lichten?
Is ie dan bijna leeg ofzo?

Staat er eentje hier een paar meter vandaan.
Erg irritant, ook s-nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
sambalbaj schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:49:
Waarom staat zo'n stilstaande Felix scooter uit zichzelf om de zoveel tijd te piepen en te lichten?
Is ie dan bijna leeg ofzo?

Staat er eentje hier een paar meter vandaan.
Erg irritant, ook s-nachts.
Gevoelige alarm, sommige zijn gevoelig op wind of als iemand er langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Werd eerder vandaag wel een nieuwe accu ingezet.
Scooter is ondertussen weer weg.

Edit:
Blijkbaar handmatig door een buurman een paar straten verderop gezet.
Die was het ook zat. Piepte nog steeds.

Nu als niet klant die app maar gedownload en zonder account gaan chatten.
Hij zou nu op afstand helemaal uitgezet zijn en opgehaald worden.

[ Voor 61% gewijzigd door sambalbaj op 12-11-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:41
Tralapo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:01:
[...]

Dit bleek dus alleen voor fietsen te gelden, niet voor scooters.

Vanaf 1 november is er echter een nieuwe concessie gestart in de stad Groningen en wordt er gewerkt met 400 door de gemeente opgelegde parkeerlocaties: Vanaf nu mogen deelscooters alleen op speciale parkeerhubs gestald worden
Dit is in Tilburg ook zo en werkt hier eigenlijk prima. Je komt soms nog een verdwaalde scooter tegen maar over het algemeen staan ze netjes waar ze horen nu. Kunt je rit ook niet afmelden buiten parkeerzone dus word een duur geintje voor de dumper anders.

Creert wel weer een nieuw probleem: In Tilburg centrum geld er een APV voor scooters. Hiervoor hebben ze op randen centrum netjes parkeerplekken gemaakt. Die staan nu echter vaak al helemaal vol met (ongebruikte) deelscooters zodat ik m'n eigen scooter niet kwijt kan (niet waar het hoort althans.)

Ook raak je zo wel een beetje de functie van een deelscooter kwijt. Ik moet nu eerst een kwartier lopen zou ik er een willen gebruiken. Dan kan ik beter meteen m'n eigen vervoer pakken. Maarja, de mens maak het er zelf naar zeggen we dan maar.

Ik had eigenlijk de gouden loophole voor gratis woon werk verkeer (GO sharing code op marktplaats) maar dat feestje is al ff voorbij >:)

[ Voor 4% gewijzigd door junneh op 12-11-2024 15:04 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Hou het constructief en fatsoenlijk. Daar valt dus niet onder dat we andermans spullen maar gaan vernielen.