Die groene deelscooters, dat is hier ook een bekend probleem. Die dingen worden lukraak achtergelaten door hun gebruikers. De gedachte lijkt niet verder te gaan dan "Ik heb hem _HIER_ niet meer nodig. Tjo!".. En dan staat zo'n ding gerust midden op de stoep, waardoor je er als voetganger al niet meer fatsoenlijk langs kunt lopen, laat staan met een rollator of als je in een rolstoel zit
Hoe moeilijk kan het ook zijn? Zoek even een wat beter plekje waar het ding minder lomp ruimte inneemt, en zet hem daar zoveel mogelijk aan de kant. Dat doe ik ook met mijn motor (en/of fiets) als ik die ergens parkeer.
De laatste keer werd het helemaal mooi, stond er zo'n ding pal voor m'n deur. Ik moest over dat groene hok stappen om op de stoep te komen... Toen heb ik dat ding dus aan de kant getild, en nadat het ding een tijd had staan piepen heb ik voor de zekerheid even contact opgenomen met Go Sharing. De manier waarop ze je te woord staan gaf niet echt de indruk dat ze er wat aan gingen doen, maar ik moet zeggen dat ik die dingen in de korte omgeving van mijn huis een tijd niet meer heb zien staan. De suggestie van zo'n ding aan de ketting leggen is wellicht een goede, mocht het me nog een keer overkomen. Heb nog wel een mooi kettingslot liggen
Ik ben het overigens eens met @
PhilipsFan, OF laat die dingen op een centraal (maar handig) punt staan zoals bij winkelcentra, stations, etc. OF richt de woonwijken zo in dat je voor deelscooters (of fietsen?) een eigen parkeerplek kunt maken. Moeten ze alleen nog steeds wel gebruikers leren dat ze die dingen op de juiste plaats parkeren, en niet gewoon maar achterlaten op exact de plek waar het ding voor hen overbodig wordt...
Over dat laatste gesproken, Go Sharing kan dus nagaan waar hun scooters staan? Ik ben tegenwoordig wat minder thuis in ICT, maar zou er een mogelijkheid zijn om afmelden te blokkeren als de scooter niet op de juiste plaats staat bijvoorbeeld? En inderdaad foto's laten maken, die ook duidelijk maken dat de scooter netjes aan de kant staat en niets hindert. En eigenlijk zou ook dat eerst gecontroleerd moeten worden, voordat de afmelding definitief is. Misschien dat de userbase van die dingen het dan leert.
Ik zou er zelf overigens ook geen gebruik van maken. Ik zie er geen meerwaarde in boven m'n eigen fiets, auto, motorfiets of gewoon de benenwagen. Volgens mij heb ik dan keuze genoeg
[
Voor 18% gewijzigd door
Destruction op 02-12-2021 13:21
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.